V pondělí 31. března 2008 propukne v kavárně Krmítko a v atriu Fakulty sociálních studií MU v Brně vernisáž k výstavě dokumentárních fotografií z Keni, Mozambiku, Zambie, Mongolska a Jemenu. Expozice s názvem Cesta životem Cesta světem představuje snímky pořízené českými dobrovolníky, kteří v těchto zemích pracovali na tříměsíčních sociálních projektech v rámci mezinárodního programu GLEN (GLobal Education Network of Young Europeans). Prostřednictvím fotografií, příběhů tamních obyvatel a zeměpisných zajímavostí výstava vypráví o radostech, starostech a barvách každodenního života lidí žijících v Africe a Asii.
Zveme vás na jarmark rozvojového vzdělávání a vernisáž s bohatým programem v pondělí 31.3. od 17:00 v prostorách kavárny Krmítko na FSS.
Své rozvojově-vzdělávací aktivity a projekty představí neziskové organizace:
ADRA – www.adra.cz
ARPOK – Agentura rozvojové pomoci olomouckého kraje – www.arpok.cz
ČLOVĚK V TÍSNI – www.clovekvtisni.cz
INEX – SDRUŽENÍ DOBROVOLNÝCH AKTIVIT – www.inexsda.cz
SPOLEČNOST PRO FAIR TRADE A ROZVOJOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ – www.fairtrade.cz
a kampaň ČESKO PROTI CHUDOBĚ – www.ceskoprotichudobe.cz
Mohamedovi je 25 let. Vystudoval geografii a anglistiku na Univerzitě v Sana´a, hlavním městě Jemenu. Již během studií si přivydělával jako učitel angličtiny na soukromých školách a jakmile získal magisterský titul, rozeslal životopisy do několika soukromých jemenských i mezinárodních firem. Během několikaměsíčního hledání zaměstnání však neuspěl a podobně skončila i řada jeho spolužáků z univerzity. Výborná znalost angličtiny totiž na žádané pracovní pozice nestačila. Stejně jako všude jinde ve světě totiž zaměstavatelům záleží především na praktických dovednostech a kompetencích, schopnosti pracovat s moderními technologiemi a v neposlední řadě na úzké specializaci a odbornosti. Roste poptávka po absolventech technických a ekonomických oborů. V Jemenu však přes osmdesát procent vysokoškoláků studuje na filozofických a humanitně-vědných fakultách. S takovým vzděláním pak jen těžko nachází uplatnění. Jemenské intelektuální autority volají po radikální reformě kurikula a přizpůsobení vzdělávacího systému potřebám trhu. Jejich hlasy ale zanikají mezi dalšími strukturálními problémy, s nimiž se potýká celý vzdělávací systém.