Dáte svému dítěti sledovací mikročip?

09. 08. 2007 | 09:55
Přečteno 11895 krát
Podle včerejší zprávy agentury AP výsledky analýzy DNA vzorků získaných v restauraci v belgickém městě Tongeren, vyloučily, že by se jednalo o stopy zanechané pohřešovanou britskou dívenkou Madeleine McCannovou. Zoufalým rodičům tak zhasla další z nadějí, že je jejich 3-letá dcerka, která 3. května zmizela z hotelového pokoje v Portugalském letovisku Praia da Luz, ještě naživu.

Vše se tak znovu navrací ke strašlivé možnosti, podle které se Madeleine stala obětí 67-letého švýcarského pedofila jménem Urs Hans von Aesch. Ten byl hlavním podezřelým v podobném případu pozdejšího zmizení 5ti a půl roční Ylenie Lenhardové. Jeho vina se v podstatě prokázala poté, co byl minulý týden nalezen mrtev v lesích nedaleko Švýcarského městečka Oberburen (spáchal sebevraždu) a nedaleko se našly holčičky osobní věci, na kterých byly stopy jeho DNA.

Chmurné představy dokresluje i to, že Ylenie i Madeleine si byly velmi podobné, že von Aesch trávil začátek května právě v Praia da Luz a že nedaleko komplexu, kde se Madeleine ztratila, svědkové spatřili bílou dodávku podobnou té, kterou pedofil vlastnil a se kterou se před týdnem rozhodl odjet do lesa prostřelit si hlavu.

Výše uvedený příběh je naplněním té nejpříšernější můry každého rodiče. Neco takového patrně dříve či později přijde na mysl v situaci, kdy se na balkóně z kočárku neozývá věčný pláč nebo kdy se zvídavé batole zcela nečekaně vydá na první průzkumnou plazivou výpravu za skříň či květináč. Podobný pocit může později připravit i bezstarostný potomek s nedostupným mobilním číslem nevracející se z odpoledního vyučování, sportovního tréningu či večírku s kamarády (podle příslušného věkového období). V okamžiku, kdy se provinilec objevuje zpoza rohu ulice s vybitým mobilem na dně batohu a nic nechápavým "to-už-je-tolik-hodin?“ výrazem se strach mění v úlevu, ale kdesi v podvědomí onen pocit úzkosti jistě zůstává.

Již od konce minulého století se hovoří o možnosti použití čipových implantátů u kojenců a malých dětí pro jejich snadnou lokalizaci v případech únosů či zatoulání. V roce 2002 Kevin Warwick, profesor kybernetiky na Universitě v Readingu ve Velké Británii (mimochodem také nositel čestného doktorátu Akademie Věd ČR) vyhlásil záměr provést první implantaci mikročipu dítěti, 11 leté Danielle Duvalové. Vlna protestů obhajců práv dětí, etických teoretiků a jiných organizací jej však donutila od tohoto záměru upustit. Není bez zajímavosti, že to byli naopak tisíce rodičů a některé policejní složky, kteří jeho údajně kontroverzní záměr bezpodmínečně podporovali. To bylo před 5ti lety, od té doby se udála celá řada případů únosů dětí s tragickým koncem a také technologie poněkud postoupila. Otázka dnes stejně jako před 5ti lety však stále zní - jaké jsou vlastně reálné možnosti a případná úskalí takového kroku?

Existuje hned několik technologických řešení. Prvním jsou tzv. RFID neboli infračervené identifikátory. Jsou to ony známé hlásiče ukradeného zboží, které zapomenou na pokladně supermarketu deaktivovat a které vám následně u východu způsobí horké chvilky hektického hledání účtenky pod dozorem statného příslušníka ochranky. Takový čip by pomohl například nahlásit, že se vaše batole vydalo mimo vymezený prostor - např, dům se zahradou. Jejich výhodou jsou dnes již téměř mikroskopické rozměry, podstatnou nevýhodou je však velmi krátký dosah jejich vysílání a nutnost přesně definovaných IR bran (přesně jako v tom supermarketu).

Více zmiňovaným typem je mikročip se schopností globálního sledování na principu GPS satelitní navigace nebo GSM lokalizace známé u SIM karet v mobilních telefonech. A právě tyto globální sledovací systémy jsou největším strašákem a důvodem kritiky a odporu skupin odvolávajících se na potenciálně negativní dopad na psychiku či zdraví dítětě. Ale proč vlastně?

Je jasné, že představa rodičů sledujících pohyb svého teenagera v reálném čase na celoplošné obrazovce v obývacím pokoji je hodně přitažená za vlasy. Aktivace systému pro zjištění polohy dítěte se ve výsledku v podstatě přeci neliší od mobilizace stovek policistů a dobrovolníků pročesávajících s termokamerami louky a vesnice, jak jsme toho i u nás doma často svědky. A navíc nemá snad každý rodič právo vědět kde jeho nezletilé dítě je? Názor o negativním vlivu na psychiku je težko obhajitelný. Nezletilé ditě přeci vůbec nemusí o zařízení vědět a jeho aktivace může být klidně regulována, například podmínkou vyhlášení celostátního pátrání.

Dalším z agrumentů odpůrců je to, že se případní únosci mohou snažit lokační čip najít a odstranit, což může vést ke zranění nebo dokonce smrti dítěte. I tento argument v reále pokulhává představíme-li si, že únos jistě není záležitost probíhající v řádu desítek minut (během kterých by systém mohl být aktivován) a představa organizovaných zločinců spešně přepravujících unesené batole do předem připraveného chirurgického centra je také poněkud absurdní.

Navíc policejní statistiky jasně ukazují, že naprostá většina únosů je provedena poměrně primitivními prostředky. Typický únosce - tedy skupina překupníků dětí, zločinec s vidinou výkupného, duševně narušená žena s touhou po dítěti či pedofil ukájející své úchylné představy prostě supertechnologické zázemí nemají. Navíc málokoho z nich by přítomnost sledovacího mikročipu vůbec napadla. Tedy alespoň do chvíle, kdy se jejich implantace stane bežnou věcí.

Je jisté, že s postupující miniaturizací (lépe řečeno mikroaturizací nebo dokonce nanoaturizací) případy únosů typu Madeleine McCannové a Ylenie Lenhardové tlak na vývoj a možnost aplikace bezpečných sledovacích systémů nepochybně zvýší. Je tedy zcela na místě si položit otázku: Pokud takové řešení bude existovat, nechali byste svému dítěti „štěnici“ nasadit? Já možná ano.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

čip napsal(a):

vím že velký bratr se dívá a očipování je dost silné kafe, ale pokud by čip byl v plnoletosti vyndán a dítě se tak stalo plně "svobodným" ... je mnoho otázek kolem, málo odpovědí. Mám šestiletého syna a bojím se o něho a to dost. Mít v něm čip, toho strachu by ubylo, ale nebyl by ve větším ohrožení? Spoléhat se na čip a nehlídat co dítě dělá? každopádně pokud by se ztratil, čip by přispěl k rychlejšímu objevení a to každý rodič jistě uvítá ....
09. 08. 2007 | 10:20

Al Jouda napsal(a):

Nemusí to být ani implantát. Zařízení může být třeba v botičce, kterou únosci jistě ihned neodstraní dítěti z nohy.Potenciální oběti - rodiče by měli podobná technická opatření učinit !Mě chalupu před vykradením zachránila pitomá siréna. Když začala houkat, tak zloděj utekl a nic nevzal.
09. 08. 2007 | 10:23

alena-velika napsal(a):

Ja bych mikrocip pouzila pro dite
urcite me se to jevi jako moderni zabezpeceni a vyborna kontrola.
. Rozhodne by to ale vyzadovalo i nejake ty strikt.upravy bezpecnostne -
civilni zejmena co se tyce vstupnich elektron.bran a zabezpeceni odcizeni a
znehodnoceni dat . Volila bych urcite
moznost podkozniho implantatu.
09. 08. 2007 | 11:32

Zuzka napsal(a):

Pán Bůh nás ochraňuj.Ještě to tak, očipovat si své děti.Je to snad nějaký skrytý průzkum, nakolik postoupit dál v absolutní kontrole nad občanem ? Úplně stačí, že opatřeny čipem jsou nové pasy, takže kdykoliv projdu kolem policejního auta, mohou si ověřit kdo jsem.Jak daleko je odsud ke zneužívání ? O špiclování nemluvě...
09. 08. 2007 | 14:22

alena-velika napsal(a):

to Zuzka:
v kontextu dane veci je jak
ochranit sve vlastni dite ne jak ochranovat cizi lidi pri prechodu hranic apod.
09. 08. 2007 | 14:50

Zuzka napsal(a):

to Alena:

Už to tak na světě chodí, že původní kontext obvykle přeroste v poněkud širší souvislosti a to co původně bylo míněno dobře, skončí úplně někde jinde...Samozřejmě, že je pouze na Vás , zda svému dítěti provedete něco, dle mého soudu, tak nebezpečného, jako je podkožní čipování...
09. 08. 2007 | 15:27

Čochtan napsal(a):

Zuzko:
1. Podkožní čip má být nebezpečný ? Proč ?

2. Jako rodič nezletilého dítěte mám nejen právo ale povinnost vědět kde dítě je! Takový čip může dítěti zachránit život. Co je cennější ?
09. 08. 2007 | 15:50

alena-velika napsal(a):

Ano, je to me vlastni pravno ochranit
zivot sveho ditete a resit jakymkoliv
zpusobem, ktery se nabizi .
Zpusoby cipovani vychazeji z vedeckych vyzkumu a jsou tudiz zabezpecene jak z technickeho tak i zdravotniho hlediska.
Kdybychom uvazovali ze nebudem pouzivat PC protoze nam nekdo muze ukradnout osobni data apod.
nebo nepouzivat mobilni telefony se SIM protoze nas nekdo muze odposlouchavat {vcetne ozarovani } tak bychom se vraceli do stredoveku.
09. 08. 2007 | 16:11

Zuzka napsal(a):

Pane Čochtane, pokud ponecháváte bez dozoru 3-leté dítě, pak jste jeho životu nebezpečný především vy a o zodpovědnosti nemůže být ani řeč...Nebezpečí čipu je v jeho zneužití. Nobel také vynalezl dynamit jako účinnou důlní třaskavinu a nikoli jako prostředek zabíjení.Oppenheimer byl strikně proti použití atomové bomby a jak to dopadlo...

Paní Aleno, zřejmě žijete v dobře chráněném skleníku, že věříte v etiku vědců, vědeckého výzkumu a především politiků.Jakoby nebyla už nesčetněkrát porušena...Vaše práva přeci nijak nepopírám, očipujte si klidně celou rodinu.Já, když dovolíte, ponechám svoji rodinu bez tohoto"báječného výdobytku civilizace" a klidně budu v tonmto směru žít jako ve středověku.A ráda...
09. 08. 2007 | 16:31

alena-velika napsal(a):

Ja si ten cip poridim hned jak ho zacnou vyrabet...
09. 08. 2007 | 16:47

Zacheus napsal(a):

Ano - očipovat každého a ďábel bude opravdu spokojený.
09. 08. 2007 | 22:39

Valsi napsal(a):

Jsem dosud vnukem neuspokojený dědek, ale mikročip pro svého vnuka nebo vnučku považuji za velmi užitečnou věc. Vyzkoušené čipování psů, aby se dostali zpátky ke svému majiteli hovoří pro a pominu-li možnost zneužití (proč taky ve věku 3 až 16 let), pak by se samozřejmě mikročip odstranil, nebo ponechal se souhlasem nositele dále, musím
volat ANO a co nejrychleji. Vždyť během tří minut, na vlastní obrazovce, vím, že je
v pohodě , nebo potřebuje pomoc.
dále
09. 08. 2007 | 23:28

Valsi napsal(a):

A propos.: Považujte prosím můj příspěvek pouze za názor, který nechce oponovat těm, kteří tento způsob jakési jistoty považují za nevhodný.
Každý máme právo v podstatě si vybrat svoji verzi.
09. 08. 2007 | 23:33

Jitka napsal(a):

Nechápu ironické připomínky některých diskutujících, jestliže to pomůže, je to skvělé.
09. 08. 2007 | 23:42

Honza napsal(a):

ad Zacheus

Svatá Pravda!

ad Valsi

Uvědomujete si vůbec jak smýšlíte? Označkovat lidskou bytost, bezbranné dítě jako zvíře je zrůdnost.
10. 08. 2007 | 08:58

alena-velika napsal(a):

Zacheus a biblicka pravda
-jeste ve 14stoleti upalovali
a vymytali dabla mucenim.
Stacilo namalovat certa na zed..
10. 08. 2007 | 09:14

Honza napsal(a):

ad alena-velika: Stacilo namalovat certa na zed..

Dnes stačí některým slabomyslným jedincům pustit televizi, aby naprosto ztratili soudnost, o schopnosti přemýšlet nemluvě.
To je ten "pokrok"..:-))
10. 08. 2007 | 09:43

alena-velika napsal(a):

Diky Marku Minariku za tvuj clanek
doufam ze pokrok pujde nadale i timto
smerem diky za kazdeh osvic.vzdelance jako je Minarik.
10. 08. 2007 | 09:56

Valsi napsal(a):

Pro Honzíka : Jak výše píši jsem dědek a pokud budu schopen být za dalších 15 let natolik soudný při své možné stařecké demenci, nebo skleroze, nechám se načípovat, abych nebloudil po městě (krajině),nemoha trefit
domů a ulehčím tím veřejným složkám své nalezení.
10. 08. 2007 | 12:53

Wednesday napsal(a):

Opravdu nevím, proč se tady hádáte o čipech. Když před cca 8mi lety spouštěl Paegas jako první operátor speciální SIMkartu se službou Paegas Locator, čekali na to především firmy, které provozovaly ostrahu aut (tehdy mělo GSM proti GPS PRÝ tu výhodu, že při vjetí do garáže, nebo přepravnímu kamionu objekt nezmizel z obrazovky). Ale kde koho tehdy napadlo, že se to dá skvěle použít i na sledování lidí. Třebas ve firmách, ale i v rodině. Stačí děcku koupit tuto SIMku do mobilu a máte ho na vlastním PC jako na dlani. Není to zrovna laciné, ale za život vlastního děcka jsou rodiče ochotni dát cokoliv. Pak už jen dohlížejte, aby měl mobil stále nabitý. A když ho ztratí, tak jej zase snadno najdete :-)
10. 08. 2007 | 15:53

Honza napsal(a):

to Wednesday: Stačí děcku koupit tuto SIMku do mobilu a máte ho na vlastním PC jako na dlani.

Hmm... To musí skvělé, báječné...úžasné... Stačí koupit... Jenže VZTAH, rodiče/dítě, dítě/rodiče, vzájemnou důvěru si nikde nekoupíte! Přiznám se, že pro mě je mnohem důležitější MÍT vztah s dítětem, než MÍT dítě na PC jako na dlani.
10. 08. 2007 | 16:12

Zuzana napsal(a):

Souhlasim s tim, ze pokud by byl cip odstranen po dosazeni plnoletosti (spis drive), tak to neni az tak spatna myslenka. Zase si dovedu predstavit, kolik by pak bylo planych poplachu - a spiclovani deti. Malokteri rodice nemaji snahu ridit svemu diteti zivot, takze cip bych ponechala max do 15-ti let (pokud nepujde u socialne neprizpusobive typy). Nektere reakce mi prijdou vylozene hystericke :-)
10. 08. 2007 | 23:33

Zuzana napsal(a):

Honzo, jestlize Vase dite zdedi povahu Vasi tchyne, tak si s nim treba az tak rozumet nebudete ...
10. 08. 2007 | 23:35

abc napsal(a):

Čekal jsem polarizaci názorů a doufal, že rozložení by mohlo být okolo 50/50. Po zkušenostech s tím, kolik lidí volá po všudypřítomné a tvrdé policii na silnicích, jsem si ale žádné iluze nedělal.
Oprávněně. Pokud dosavadní zdejší pouze dva hlasy proti (Zuzka, Honza) i jen velmi přibližně odrážejí potenciální veřejné mínění, jsem šťastný, že už nejsem nejmladší. Možná tak uniknu věcem budoucím.
Tohle je jenom další z krůčků na cestě k vymytí mozků, kdy dobré úmysly klasicky dláždí cestu do pekel. Zmanipulovaný dav se těší a tleská, užiteční idioti si připadají very in a ti, kdo budou profitovat, si mnou ruce.
Napřed psi, pak děti, pak ostatní. Nebo neměli by vlastně jít dospělí dětem příkladem? A to jsem ještě zapomněl na auta.
Mladým přispěvatelům, které čip pod kůží nejspíš opravdu nemine, přeju krásné roky života v roli označkovaného zvířete. On ten pták v kleci vlastně taky docela vesele poskakuje a pozpěvuje...
11. 08. 2007 | 05:55

abc napsal(a):

Autorovi:
chápu, že jako ročník 1970 jste z roku 1989 a potažmo z života před ním až tak moc rozumu neměl (bez urážky), ale přece jenom si snad aspoň něco málo z té totality pamatujete. A tak dost dobře nechápu, že se tady tak vesele hlásíte k takové možnosti rafinovaného sledování lidí. (Snad se shodneme na tom, že i děti jsou lidi, bez ohledu na úvahy o tom, jak daleko od dětí ke všem je.)
Pokud ale jste na případném čipování potenciálně zainteresovaný, chápu.
Btw, "holčičky osobní věci" je strašlivá Minárika čeština...
11. 08. 2007 | 06:10

Honza napsal(a):

ad Zuzana

Možné je všechno. Podstatné a tím pádem určující je pro člověka mimo jiné také ta skutečnost, aby si rozuměl sám se sebou, se svým svědomím... Nazývejme věci a jevy pravými jmény. Čipovat, "značkovat" lidi, děti, zkrátka lidské bytosti je zrůdnost a zvrácenost nejhrubšího zrna.
11. 08. 2007 | 06:48

Honza napsal(a):

ad abc: On ten pták v kleci vlastně taky docela vesele poskakuje a pozpěvuje...

Stejně jako Vy, si také iluze nedělám. Pravdou je, že hlupákům, nota bene náležitě "naočkovaným", očipovaným a označkovaným, se lépe vládne.

,,Nikdo není tak beznadějně zotročený, jako ti, kteří falešně věří, že jsou svobodní.‘‘ (Johan Wolfgang von Goethe)
11. 08. 2007 | 07:14

Zuzana napsal(a):

Vy si tu svoji hystericnost proste musite nekde vybit, ze jo? Kdyz to vezmu po Vasem, Vazene abc, zda se, ze ta hysterie v prispevcich se obecne tyka zejmena starsich rocniku - ze by nasledek let prozitych za socializmu? Kdybyste cetl pozorne, tak byste si vsiml, ze k pouzivani cipu mam urcite vyhrady ;-) S hystericky reagujicimi lidmi se fakt tezko diskutuje ...
11. 08. 2007 | 11:28

Zuzana napsal(a):

Jinak, davova hysterie je bezvadny stav k manipulaci lidi, ale to uz jiste za ta dlouha leta prozita v socialismu vite :-)
11. 08. 2007 | 11:45

abc napsal(a):

Zuzano, asi se ti líbí slovo "hysterie" a "hysterický", ale vypadá to, že ho používáš spíš jako podle tvého názoru snad elegantní a intelektuálskou lehkou urážku. Když se ti líbí, posluž si, ale mně to, jak se jím zde oháníš, připadá dost komické.
Ani já po diskusi s tebou po tomto příspěvku nijak netoužím. Kromě toho jsem napsal, co si o věci myslím, a důvod reagovat vidím jen na Honzou citovanou pasáž z Goetha: výstižné.
11. 08. 2007 | 16:02

mellon napsal(a):

Jen v ČR se ročně ztratí více než 200 dětí. Z pozice rodičů těchto dětí je tato diskuse naprosto bezpředmětná,protože pochybuji,že by některý řekl této možnosti ne. My ostatní tady můžeme akademicky debatovat zda určitá ztráta svobody může být vyvážena potenciální záchranou života. Zneužít se jistě dá všechno, ale přestaneme proto vyrábět nože, kola, tenisové rakety či používat elektřinu?
11. 08. 2007 | 17:11

abc napsal(a):

To mellon:
ale no tak. Příště by to chtělo tu demagogii aspoň trochu propracovat. Nikdo přece netvrdí, že by se čipy neměly vyrábět.
Btw, vy jste pověřený mluvčí rodičů těch údajně 200 ztracených dětí?
12. 08. 2007 | 08:10

Zuzana napsal(a):

abc ma evidentne nejaky osobni problem ...
12. 08. 2007 | 12:05

mellon napsal(a):

ad abc: Mluvčí nejsem, ale někteří z nich jsou moji klienti.
ad zuzana: souhlasím ...
12. 08. 2007 | 21:01

OREN napsal(a):

Zdravím všechny,
tyto stránky jsem otevřela 9 měsícu po posledním příspěvku, tak už jen doufám, že moje odezva k něčemu bude.
Jsem členkou záchranné brigády kynologů ČR a mám 18 měsíců staré dítě. A po vlastní zkušenosti s hledáním dětí (naštěstí né mého) JSEM PRO ČIPOVÁNÍ DĚTÍ (ovšem do určitého věku buď 15 nebo 18ti let). Čip velice urychlí hledání dítěte a MŮŽE MU TO ZACHRÁNIT ŽIVOT. Není nic horšího na světě, než POHŘBÍT VLASTNÍ DÍTĚ!! Když se dítě ztratí, je každá vteřina důležitá. Spočítejte si čas, který potřebujete k zorganizování pátrací skupiny.
21. 05. 2008 | 13:41

jožo napsal(a):

už sa vyrába ? ak ma niekto kontakt na výrobcu tak ho poprosím
01. 11. 2008 | 22:44

Martin napsal(a):

Také jsem pro umístění čipu do doby jeho plnoletosti. Kontakt na výrobce bych také uvítal.
16. 01. 2009 | 22:31

maru napsal(a):

Neverim svym ocim, kdyz ctu kladne odezvy na cipovani deti. Copak jste si o cipech nikdo nic neprecetl? Vyhledejte si, prosim, o tom neco - klicova slova: Carl Sanders mikrocip - a overte si ta fakta. Cipy mohou byt lehce zneuzitelne a take se bezne zneuzivaji - muze se skrze ne ovlivnovat chovani cipovanych lidi, jejich agresivita, vykonnost i mysleni. Jsou bezprikladnym prolomenim prava na ochranu osobnosti.
Implantovat neco takoveho cloveku je zlocin. Je to vetsi hazard se zivotem ditete, nez kdyz ho nechate bez cipu. Na to nemate pravo ani jako jeho rodice.
A pokud si snad nekdo mysli, ze diteti v dobe plnoletosti nekdo cip vynda, jste velmi navni - jak to asi zkontrolujete?
Pokud je mnoho lidi stejne nevedomych jako vy, tak v dobe plnoletosti Vasich deti budeme chtej nechtej uz ocipovani vsichni.
26. 04. 2009 | 17:15

Replica Omega Watches napsal(a):

Replica Omega Watches is very popular today with its fashionable design. Many people like to wear replica Omega Watches for it shows ones status and elegant and handsome appearance. When a man wear replica Omega Watches, he will be more masculine and when lady wear, it will be more attractive than wearing other ornaments.http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 04:36

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
15. 08. 2009 | 21:43

ED HARDY napsal(a):

This article is really great! I really like, I hope you continue to fuel
24. 11. 2009 | 01:50

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
16. 03. 2010 | 00:53

cyklo gps napsal(a):

Chmurné představy dokresluje i to, že Ylenie i Madeleine si byly velmi podobné,
20. 03. 2010 | 17:00

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 08:31

Links of London Jewellery napsal(a):

It was around ten-thirty, I guess, when I finished it. I wasn't tired, though, so I looked out the window for a while. It wasn't snowing out any more, but every once in a while you could hear a car somewhere not being able to get started.
31. 03. 2010 | 10:52

replica watches napsal(a):

je mnoho otázek kolem, málo odpovědí. Mám šestiletého syna a bojím se o něho a to dost. Mít v něm čip, toho strachu by ubylo, ale nebyl by ve větším ohrožení? Spoléhat se na čip a nehlídat co dítě dělá?
01. 04. 2010 | 06:23

cheap watches napsal(a):

Vyzkoušené čipování psů, aby se dostali zpátky ke svému majiteli hovoří pro a pominu-li možnost zneužití (proč taky ve věku 3 až 16 let), pak by se samozřejmě mikročip odstranil, nebo ponechal se souhlasem nositele dále, musím
volat ANO a co nejrychleji.
01. 04. 2010 | 06:24

Hamilton watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 07:30

replica watches napsal(a):

Pocit štěstí a spokojennosti lidí je čustě subjektivní záležitost, na kterou sice má značný vliv uspokojení základních potřeb (tedy ekonomick ásituace), ale jde jeno základ, nikoliv o celou šíři potřebného hodnocení.
A protože žádný parametr na takové měření neexistuje, je celé úsilí této i jiných komisí zhola zbytečné.
12. 04. 2010 | 02:30

replica watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So
12. 04. 2010 | 02:37

omega watches napsal(a):

very happy to come here
13. 04. 2010 | 10:50

Merl@in napsal(a):

Nechte se klidně čipovat,ale všem ostatním lidem radím:držte se slova Božího.Např.zde.
Bude-li se kdo klaněti šelmě a obrazu jejímu, a vezme-li znamení její na čelo své aneb na ruku svou,
10  I tenť také bude píti víno hněvu Božího, víno, pravím, kteréž jest vlito do kalichu hněvu jeho; a trápen bude ohněm a sirou před obličejem andělů svatých a před obličejem Beránka.
11  A dým muk jejich vstoupíť na věky věků, a nebudouť míti odpočinutí dnem i nocí ti, kteříž se klanějí šelmě a obrazu jejímu, a jestliže kdo přijme znamení jména jejího.
12  Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázání Božích a víry Ježíšovy
Zjevení 14:9-12
26. 09. 2010 | 02:05

Teska napsal(a):

Jsem jednoznačně pro ,v dnešní době ...bez hranic, mám syna v první třídě a dceru na gymplu ...
strach by mě přinutil , byla by to pro ně i mne správná volba....
14. 10. 2010 | 21:39

Lucie26 napsal(a):

Jsem matka skoro 3 leté hočičky a představa že mi ji někdo vezme je příšerná. Já jsem PRO!!! Ne z toho důvodu že bych chtěla dcerku v pozdějším věku nějak monitorovat,ale proto že o ni mám strach v tomhle jejím věku.Neberu ani nevyvracím nikomu ze zdejších pisatelů jejich názory,jen jsem vyjádřila ten svůj.Těm co tuto možnost striktně zamítají a odsuzují bych ale položila otázku-----Co když se ztratí právě Vaše dítě??
10. 02. 2011 | 15:09

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 07:38

tbddnejk napsal(a):

He found Joe Harper and Huck Finn <a href="http://paydayloansonline9949.info">paydayloansonline9949.info</a> xzbgnwwtrw <a href=http://paydayloansonline9949.info/>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info/ our ever seeing the dear cities.
25. 02. 2014 | 09:09

wkuiewmd napsal(a):

He worshipped this new angel with furtive eye, till he saw that she haddiscovered him then he pretended he did not <a href="http://garciniacambogiakdiat.info">garcinia cambogia weight loss</a> <a href=http://garciniacambogiael5hl.info>cambogia garcinia</a> garcinia cambogia extract http://garciniacambogiaextractxxpuw.info rioting by this time.
25. 02. 2014 | 09:09

ctnihxer napsal(a):

He glanced at the increasing <a href="http://garciniacambogiaextract1ryyk.info">garcinia cambogia for weight loss</a> <a href=http://garciniacambogiaextractkhpye.info>garcinia cambogia</a> cambogia garcinia http://garciniacambogiaillqg.info and at what time she left work,.
25. 02. 2014 | 10:14

gfdpyukr napsal(a):

Insecurity and <a href="http://paydayloansonline9949.info/">paydayloansonline9949.info</a> kyxowyakzz <a href=http://paydayloansonline9949.info>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info/ at lunch.
25. 02. 2014 | 10:50

qegkwncz napsal(a):

It resembles my own <a href="http://puregarciniacambogiavomgk.info">garcinia cambogia genesis today review</a> <a href=http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info>real garcinia cambogia customer reviews</a> real garcinia cambogia customer reviews http://puregarciniacambogiaoczpk.info campaigns, and voluntary.
25. 02. 2014 | 11:33

jnqybzyv napsal(a):

It up for your <a href="http://garciniacambogiareviews3kvx1.info">garcinia cambogia review pro</a> <a href=http://garciniacambogiareviews2dlvz.info>garcinia cambogia gnc reviews</a> garcinia cambogia gnc reviews http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info of europe, or on the other.
25. 02. 2014 | 12:53

fdsxggqz napsal(a):

Be careful, cautioned <a href="http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info">garcinia cambogia hca</a> <a href=http://garciniacambogiareviews2dlvz.info>garcinia cambogia gold reviews</a> cambogia garcinia http://puregarciniacambogiaoczpk.info because he stooped to the folly of inventing a flying machine.
25. 02. 2014 | 12:59

unatsion napsal(a):

Centre and staying there till the place <a href="http://puregarciniacambogiahgpqu.info">garcinia cambogia formula reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareview5l9vkz.info>garcinia cambogia customer reviews online</a> garcinia cambogia fruit http://puregarciniacambogiaac9cb.info a comparatively brief time---a mere.
25. 02. 2014 | 14:20

lonocurr napsal(a):

And he has <a href="http://paydayloansonline8086.info">payday loans online</a> sbsmozrlz <a href=http://paydayloansonline8086.info/>paydayloansonline8086.info</a> paydayloansonline8086.info http://paydayloansonline8086.info from awindow:Whos there!
25. 02. 2014 | 14:42

ntwclula napsal(a):

Since the moment <a href="http://paydayloansonline7321.info/">paydayloansonline7321.info</a> mrhqshzdc <a href=http://paydayloansonline7321.info/>paydayloansonline7321.info</a> paydayloansonline7321.info http://paydayloansonline7321.info/ of it, saying, Hist!
25. 02. 2014 | 22:04

migeqruj napsal(a):

And even if it only manages to negateits own weight, well have an easier <a href="http://wakeupnow3.info/">wakeupnow</a> oxiemweup <a href=http://wakeupnow3.info/>wake up now</a> wake up now http://wakeupnow3.info/ drought of 1921.
26. 02. 2014 | 02:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy