Mnohé z nás mrzí pohled na to, že vyvážíme spoustu surového dřeva do ciziny, místo aby se už v Česku toto dřevo zpracovalo na výrobky s vyšší přidanou hodnotou (a pak se případně vyvezlo za mnohem lepší peníze). Můžou v podobných případech pomoct dotace z veřejných peněz? Může tady stát sehrát vůbec nějakou příznivou roli?
Nynější stamiliardové kurzové ztráty ČNB versus postoj Čechů k používání bezhotovostního placení - dvě věci, které se nám můžou zdát navzájem na hony vzdálené. Přesto by určitou spojitost mohly mít, a to zejména v případě, že by si politici začali na ztrátovost ČNB stěžovat.
Ať se tomu premiér Babiš brání jak chce, nové dotace na jízdné budou možné jen za cenu jiných výdajů nebo za cenu zvýšení státního dluhu.
Trochu ve stínu jiných událostí proběhl ve veřejném prostoru spor o to, zda slevy na jízdném – čti: dotace na jízdné z veřejných rozpočtů – ubírají peníze ve školství atp.
Minulý týden Český statistický úřad oznámil, že české nemovitosti v posledním čtvrtletí roku 2017 zdražily o 8,4 procenta. Číslo nevyvolalo žádný rozruch, ale mělo by.
Zlobit se, že makroekonomie nepředpověděla Velkou finanční krizi, je jako se zlobit, že náš dům nevydržel náraz meteoritu. Užitečnost domů posuzujeme hlavně podle toho, jak dobře nám slouží jako každodenní ochrana proti běžným problémům, jako jsou třeba rozmary počasí, zvědavé pohledy sousedů nebo pokusy zlodějů nám něco ukrást.