Vrátil jsem se z dovolené a nestačil se divit. Čin Anderse Breivika mnou hluboce otřásl, následně mě ale překvapila i k němu vážící se diskuze. Co je příčinou toho, že většina komentátorů českých novin a zpravodajských serverů spojila vyjádření lítosti nad smrtí nevinných mladých lidí se „zhoubným“ multikulturalismem jako původcem této hrůzy?
Předchozí blog „Zase ten Bátora“ v kostce zdůvodňoval, proč je angažmá tohoto pána na ministerstvu školství krokem směřujícím proti vyřešení jednoho z nejdůležitějších úkolů, před nímž tento úřad v současnosti stojí. Tím úkolem, který vyplývá ze školského zákona i z dalších norem, je zajištění rovného přístupu ke vzdělání pro všechny děti.
„Závěrem nám ještě dovolte, abychom Vám z celého srdce poděkovali za to, s jakou nesmlouvavostí a vervou jste se zastal našeho předsedy Ladislava Bátory hned na začátku nenávistné kampaně, kterou proti němu od letošního února vedla a dále vedou bezmála všechna média a mnozí politici. Nebýt Vašeho jednoznačného zastání, bývala by ona kampaň byla jistě ještě brutálnější a pro něj pravděpodobně skutečně zničující…“. Právě tak končí blahopřání k sedmdesátinám Václava Klause od zakladatelů občanského sdružení Akce D.O.S.T., které prezident přijal počátkem července na Pražském hradě. Ladislav Bátora, jeden z účastníků setkání trvajícího bezmála půldruhé hodiny, se následující týden stal ředitelem personálního odboru ministerstva školství.
Současná česká škola získala v posledních měsících mnoho nových charakteristik. Česká škola má nevychované žáky, nevzdělané, nečtoucí atd. Obecná nespokojenost se stavem českých škol se pevně usadila v přesvědčení odborníků, učitelů, rodičů a také obecného lidu. Jedna z charakteristik je zatím všemi nespokojenými opomíjená. Jde o konstatování, že česká škola je také nudná a své žáky nudí. Předpokládám, že taková škola nudí také učitele a ani pro rodiče není z nejzajímavějších. Proč vyžaduje obezřetnost vpustit mezi výčet kritických jevů českého školství nudu? Je to tím, že škola by měla být místem sebezáporu a přemáhání?