Pane Pilaři, zařídíte diskriminaci i mých dětí?

08. 11. 2011 | 10:08
Přečteno 4329 krát
Mám děti, které dorůstají školnímu věku, a proto se zodpovědně poohlížím po škole, na kterou bych rád své ratolesti umístil. Mám několik požadavků: chtěl bych mít děti gramotné a připravené pro život. Rád bych školu, která se přizpůsobí individuálnímu tempu a schopnostem mých dětí a která bude vstřícná k jejich případným obtížím. Škola by také měla být tzv. rodinná, dobře vybavená a s psychologem, či speciálním pedagogem. Ve třídě by mělo být méně dětí, ideálně asi tak 12 až 15. Hlavně bych chtěl, aby vztahy mezi dětmi ve škole byly přátelské, bez šikany, drog a násilí. Samozřejmostí jsou dobré vztahy mezi dětmi a pedagogy.

Výběr školy tady u nás v Praze, a asi nejen v Praze, je obtížný. Škol je mnoho a informací o jejich skutečných kvalitách málo. Jako rodič jsem dlouho hledal jednoduchý návod jak se orientovat a vybrat správně. Na základě sobotního rozhovoru s Jiřím Pilařem v Lidových novinách (dlouholetým byrokratickým praktikem z MŠMT, dnes předsedou Asociace speciálních pedagogů), jsem přeorientoval svou pozornost na praktické školy. To jsou totiž školy, které podle pana Pilaře všechny výše uvedené charakteristiky splňují.

Rozhovoru jsem vděčný i za to, že jasně poukázal na ty školy, kde nekvalifikovaní pedagogové nechávají bujet gangy krutých a nemilosrdných dětí, které šikanují vše, co se v jejich třídě nějak vymyká. Těmto tzv. běžným základním školám se na radu pana Pilaře na míle vyhnu. Mám jenom problém, jak u svých dětí zařídit lehkou mentální retardaci. Snad se to ale povede. Povzbuzuje mě nedávný úspěch speciální školy v Moravském Berouně, kde pan ředitel s pomocí uvědomělých kolegů a pár lékařů vytvořil systém, který kouzelným proutkem snižoval inteligenci dětí. Škola díky tomu získala vyšší normativ, chudí rodiče potřebné dávky a učitelé zachovali svá pracovní místa. Pan ředitel se pak odměňoval tím, že půjčoval peníze rodičům. Samozřejmě za solidní úrok. Takže nakonec možná nebude takový problém „natočit“ i mým dětem lehkou mentální retardaci. Zbývá k tomu akorát přemluvit mou ženu, která učí na těch dekadentních ústavech zvaných ZŠ a je tedy plná nepravdivých předsudků vůči praktickým školám.

Upřímně panu Pilařovi a celé asociaci děkuji, že mně a snad i mnohým dalším rodičům otevřeli oči. Diskriminace je pro mě a mé děti tou pravou cestou. Rodiče neváhejte, ale pozor ať při zápisech není tlačenice. Míst není bohužel zatím tolik.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

aga napsal(a):

Nejste sám autore, kdo pochopil výhody diskriminace. Předešel vás ten zrzavý šikula, co tvrdil, že je Rom, aby dostal notebook zdarma.
08. 11. 2011 | 10:18

Sladký napsal(a):

"Chtěl bych aby vztahy BYLI přátelské...." oane Kašáku, učte se se svými dětmi, určitě vám to prospěje.
08. 11. 2011 | 10:27

Sladký napsal(a):

Pozn. Omlouvám se za překlep a pro jistotu dodávám, že chybí "p" , nikoli "n".
08. 11. 2011 | 10:30

Martin napsal(a):

Tak to jsi autore přišel s křížkem po funuse. Speciální školy se ruší, prý tam bují rasismus a diskriminace tím, že je tam spousta cigánských děti, které jsou sice objektivně neschopné školní docházky na normální základní škole, ale šikovný úředník otiskem kouzelného razítka tyto objektivní příčiny vyřešil a vyléčil a děti ze speciálních škol budou přeřazeny na tzv. inkluzivní vzdělávání do normálních škol. To v praxi probíhá tak, že učitelka se věnuje dvěma inkluzivním dětem a zbytek třídy vlčí. Své ratolesti musíš umístit do soukromé základní školy, jenom tam se jim dostane vzdělání na dříve běžné úrovni, jenom si zacvakáš asi 20 000 - 50 000 Kč ročně.
08. 11. 2011 | 10:52

Baba Jaga napsal(a):

Tak nevím, jestli máte pořád tu jednu uvedenou dceru či již dětí více. Pokud jsou dětičky zdravé, je dle mého nejlépe posílat je do nejbližší školy a očekávat, že se za státní peníze učí plus mínus stejně a děti ukončí základku gramotné. Vychováváte si je a budete vychovávat dál i se svou pedagogicky vzdělanou ženou hlavně doma. Pokud nepotřebují žádnou speciální školu, tak se radujte. I z toho, že jsou takové téměř všechny děti.
Moravskoberounský případ je - doufám - zcela ojedinělý.
08. 11. 2011 | 10:53

Baba Jaga napsal(a):

A jak jsem si teď přečetla, co napsal Martin, tak snad ony speciální školy nezruší nebo brzy otevřou znovu. Naše školství jde nyní skutečně ode zdi ke zdi.
08. 11. 2011 | 10:56

Maximus napsal(a):

Nevím co furt tady máte s těma Cikánama nebo Rómy! Pokud vím, tak se k rómské národnosti přihlásilo u posledního sčítání jen pár tisíc lidí. Takže, máš v občance napsáno, že si Čech? Tak drž klapajznu a jdi do práce Čechu a makat! Že ti nechtějí dát práci? A co umíš? Nic? Tak vidíš v.le, měl ses učit a alespoň se vyučit ve slušném oboru.
P.S.
Docela by mě zajímalo jak to s těmi Cikány mají třeba v takovém Švýcarsku, tam prý na to mají jednoduchý systém a nikdo si kupodivu nestěžuje, inu Švýcaři!
08. 11. 2011 | 11:16

Sladký napsal(a):

Baba Jaga-(ale nejen ona) K tomu problému lze najít zajímavé materiály na stránkách MŠMT.Až si některé z nich přečtete, nevýjdete z úžasu.Prostě a jednoduše, totálně pomatená ideologie triumfuje nad zkušenostmi a zdravým rozumem.
08. 11. 2011 | 11:16

Koplkop napsal(a):

Autor
Bohužel jste se dopustil, jako řada jiných blogerů, pane Košáku té chyby, že polemizujete ve svém blogu s panem xx, který něco napsal někde v yy. Ale my, čtenáři, nevíme co napsal ten pan xx. Má pravdu on, nebo Vy? Jó, takhle přetisknout ten článek a pak k němu napsat své vyjádření, nebo uvést odkaz, kde si ho můžeme přečíst, že to byl rozhovor v novinách yy, mně mnoho nepomůže, nejsem předplatitelem toho deníku a nevím jak se dostat k starému výtisku. Takže bohužel, tady se nemám k čemu vyjádřit.
08. 11. 2011 | 11:25

krokus napsal(a):

Myslím si, že "člen týmu vzdělávacího programu Varianty společnosti Člověk v tísni", který dokáže napsat "aby vztahy mezi dětmi ve škole byli (sic!) přátelské", sám zpochybňuje své názory i veškerou svou činnost "člena vzdělávacího týmu".
08. 11. 2011 | 11:30

Občan napsal(a):

No, tak si Košáku pěkně zaplaťte soukromou školu.
Prostřednictvím spoludlouhoprsťáků z ČvT si nepochybně dokážete zajistit gargantuovské dotace pro své rozmazlené mazánky.
My ostatní to zkousneme. naše děti se holt uskrovní a budou ve třídách po 40ti a učitelkám budeme na sobotní nákup přispívat obnoveným "sobotálesem". Eliáš nám už pro ten účel připravil oprášený ObčZ z r. 1811.

"...vztahy byli..."? A sakra, tak tady už nepomůže ani soukromá škola...

Jo, ta praktická škola je také řešení. Jen v devítce nezapomeňte dětem domluvit přestupové zkoušky, aby dokončily školu na běžné ZŠ.

Ale vůbec nejlepší by bylo, kdybyste si děti učil doma nebo jim zaplatil učitele. Protože pokud jsou vychovávány ke stejné aroganci jakou prokazujete Vy, Košáku, pak budou VELMI neoblíbené kdekoli. A přesto, že ČvT je hyperagresivní parta, která se ráda uchylujek vydírání a zastrašování, na děti nemáte; ty si umějí svoje záležitosti srovnat samy a co se krutosti týče, jsou neobyčejně vynalézavé.
08. 11. 2011 | 11:31

Občan napsal(a):

To BabaJaga:

Není, v Mostě to funguje podobně. Jen to není ředitel školy.
08. 11. 2011 | 11:34

skeptický napsal(a):

Já si tak vzpomínám,jak jsme se ve škole jako díťata učili o partyzánech,co sabotovali zlé okupanty a sypali jim písek do olejových nádržek u kol nákladních vagonů.
Také jsme si hráli na partyzány.

Každý sebeblbější rodič má svoje kvítka za přinejmenším nadaná,ne-li geniální.

Pro ně je pak jediná schůdná cesta - platit.Výsledkem jsou sebevědomí ignoranti.Ty pak protlačit do státní služby,politiky a neziskovek .Tenhle system je neudržitelný,musí se škodit.

Pokud to lze,a ono teď lze,vzdělávací system pro ostatní dokáže zajistit udělat z ostatních úplné blbce.Známkování přináší nežádoucí trauma.

Zas ten písek.Nikdo není dokonalý.Ty holky válí alespoň v Kamasutře.
To už vyzkoušeli jinde. Mají tam v každé škole vlastní ozbrojenou ostrahu a detekční rámy na zbraně.

Zatím jsou setkání s vyvinutějšími druhy zábavná.Dalším generacím už to ani nepříjde.
08. 11. 2011 | 11:48

Miky napsal(a):

Pane autore! Musíte se chovat moc sprostě,hlučně, musíte také chlastat.Hrát na automatech,mlátit ženu i fagany! Ale zásadně nesmíte mít žádné zaměstnání !
Nemluvím již o tom ,že také musíte mít za sebou několik vybydlených bytů a nějakou tu basu-"školu života".Lehké krádeže ,rvačky -ty také nejsou na závadu !
No PAK ZAJĎETE ZA PANEM jistým ministrem a on Vás (Vaše dítka), nechá napsat do poloutajovaného seznamu cca tříset V.I.P.intelektuálních nadějí tohoto státu!
Ti budou mít vše O.K. a ZADARMO ! No řekněte!..nevzal by jste to !
JÁ A N O !!!
08. 11. 2011 | 12:37

český maloměšťák napsal(a):

Souhlasím s Koplkopem....
..a tak je vaše sebechvála via dosavadní kvalita/předpokládám že tomu tak je - pokud vyžadujete po formálním vzdělávacím systému to - co vyžadujete/ výchovy vašich geniálních dětí, autore - poněkud legrační...

ad Sladký
"...Sladký napsal(a):
"Chtěl bych aby vztahy BYLI přátelské...." oane Kašáku, učte se se svými dětmi, určitě vám to prospěje.
08. 11. 2011 | 10:27
-----------------
Zajímalo by mě, pokud taťka udělá v poměrně krátkém textu jednu hrubku - kolik jich asi v jedné větě nasekají jeho geniální ratolesti....

Dost nepovedený blog.

Pokud není myšlen jako ironie. Pak je ale moc překombinovaná...ta ironie...nebo jsem mírně retardovaný...a nepochopil jsem ji...

P.S. Skutečně - koplkop vyjádřil to podstatné.
08. 11. 2011 | 13:04

český maloměšťák napsal(a):

No - a už zde máme antiromskou sebranku....

Což asi autor nedomyslel - že jeho blog může posloužit jako nosič pro výlevy různých primitivů...
...též jistý test inteligence rodiče geniálních dítek....
08. 11. 2011 | 13:06

RA napsal(a):

jestli budete chtít pro dvé děti opravdu dobré vzdělání, nezbyde vám, než si zaplatit soukromou školu. Tak jako to udělala socialistka Buzková i jiní. Bohužel , lidé jako pan Košák, základní školství pro normální lidi zničí. Je to smutné, ale nedá se s tím zřejmě nic dělat.
08. 11. 2011 | 13:11

juli napsal(a):

Krásné, opravdu. Pan Pilař varuje před školami, kde nekvalifikovaní pedagogové nechávají bujet gangy nemilosrdných dětí a krutých dětí. Nemá o škole ani potuchy, o tom, co dnes troste za generaci rozhodně nemůžou pedagogové kvalifikovaní, natož nekvalifikovaní. Pokud máte mít kvalifikaci na to, abyste si uměli dostatečně, podotýkám dostatečně, poradit se smečkou nevychovanců, sprosťáků, tak vám říkám, že taková kvalifikace neexistuje. Jedině klacek.
08. 11. 2011 | 13:29

Ares napsal(a):

Jak už tu bylo zmíněno, když autor na někoho reaguje, měl by ho citovat. Z toho co jsem našel ze zmiňovaného rozhovoru na netu a podání tohoto blogu, se mi ale zdá, že autor původní myšlenky značně překroutil a místy vysloveně lže.

Co takto to zkusit znova. A tentokrát nenapsat rádoby humorný blog ale polemiku se skutečnými argumenty druhé strany. Podle profilu by autor měl být odborní a ne komik, takže toho snad nechci moc.
08. 11. 2011 | 14:23

ali napsal(a):

pane Košáku, když si můžete vybírat školu, tak je to dobrý. To ještě máte tu možnost, že pokud byste nebyl s vybranou školou spokojen, můžete jít jinam. Hůř jsou na tom města, která mají školu jednu nebo maximálně dvě. A v té škole zkostnatělý učitelský sbor, který klade na rodiče nehorázné požadavky v podobě 2-3 úkolů denně, pro děti ve 3 až 6 třídě. Běda ovšem, jeli dítě dyslektik-grafik-kalkulik..to už potřebují pomoc i rodičové, neboť je to náročné. Když se snažíte splnit učitelské požadavky a chcete pomoc potom Vy, dostane se Vám odpovědi, že jako rodič se snažíte převést své povinosti na učitele..například, když učitele/ku požádáte o to, aby jen dohlédl na to, aby si dítě zapsalo domácí úkol do sešítku, popřípadě zaškrtlo. Jedná se o jednu větu, kterou učitel/ka vyřkne k dítěti: "Martínku, hned si zaškrtni ten domácí úkol, koukám se". Je to otázka 30 vteřin? 40? To už je až dost. Přesto Vám učitel/ka nepomůže a na dítě kašle dál a dál dítěti dává poznámky, že nenosí domácí úkoly. To dítě je nosí, ale buď jsou jiné, nebo nemá 3, ale jen 2 a to ještě díky svým dysfunkcím mu trvají ty úkoly další 2 hodiny doma, neboť to prvně napíše špatně, podruhé to chudák tak našrábe, a potřetí to pomalu píšete za něj, jen aby nedostal poznámku, či pětku. Přes snahu dítěte, přesto nosí poznámky a nechuť chodit do školy..
08. 11. 2011 | 14:31

krokus napsal(a):

A jak se potichoučku vloudila do blogu oprava! Ano, pane Košáku, v češtině skutečně "vztahy byly".
08. 11. 2011 | 14:43

Kanalnik napsal(a):

abyste se nahodou z te hrubky nepokakali

jinak souhlas s Koplkopem, a ja k tomu dodavam, ze mi zcela unikla pointa clanku
08. 11. 2011 | 14:48

Digi napsal(a):

Pokud to není nepovedená ironie, pak autor zcela překroutil to,co p. Pilař v rozhovoru říká. A propos pro ty, kteří si stěžují, že nevědí, na co autor reaguje - stačí zadat do vyhledávače informaci uvedenou v 2. odstavci tohoto blogu, tj. rozhovor s Jiřím Pilařem v sobotních Lidových novinách. Mimóchodem - rozhovor dost zajímavý a střízlivý.
08. 11. 2011 | 14:50

mb napsal(a):

... to se stane, oane sladký ...

pro jistotu dodávám, že chybí "p" , nikoli "n".
08. 11. 2011 | 14:52

mb napsal(a):

ares ... toho pilaře jsem četl, hovořil relativně rozumně ...

problem je v neprostupnosti vzdelavacich systemu ...

pilař velebil specialky ( a asi dobře dělal ) ... ale tak jako tak, absolvovanim specialky se pak nedostanete na široké spektrum sš ... a tedy vyrabite nezaměstnané / nezaměstnastelné absoloventy, kteří se těžko uchytí na pracovním trhu (pokud se pletu, tak me opravte )

hezký den všem ...
08. 11. 2011 | 14:56

michal napsal(a):

Pane Košáku,
díky Vám a podobným příznivcům integrace dětí, kterým se dříve říkalo debilové (to není prosím pěkně nadávka, ale označení pro jedince s IQ 52-67), nebudu moci dát děti do normální školy, ale budu jim složitě hledat školu "elitní", nebo doufat, že zbohatnu do té doby natolik, abych je mohl vzdělávat sám.

Rád bych školu, která se nebude přizpůsobovat tempu mých dětí (zejména budou-li líné jako já), ale bude je motivovat až lehce nutit, aby se přizpůsobily tempu, kterému ještě stačí. Školu, kde učitel nestráví polovinu hodiny učením dětí, jak se zavazuje tkanička a proč se myjí uši.
Psychologa netřeba, postačí učitel s rozhledem, schopností nadchnout a autoritou, nejlépe s pomyslnou rákoskou. Vztahy si děti vytvoří v každém dětském kolektivu samy, zejména pokud jim do toho nebudou "dospěláci" neustále klavírovat, nebudou tolerovat žalobníčkování a každé kočkování nebudou stavět na pranýř šikany. Taky nechci školu, kde učitelé dětem ukazují prasečiny jako normální součást života.

Jen doufám, že rodičů podobně smýšlejících jako já je dostatek, a nebudu muset shánět stroj času.
08. 11. 2011 | 15:50

michal napsal(a):

Ali,
jestliže si dítě, kterému je 8-10 let, nedokáže v hodině zapsat, jaký má mít domácí úkol, je buď nezpůsobilé studovat na běžné škole, nebo (a to je mnohem pravděpodobnější) je prostě zlobivé. Nesoustředěné. Bez zájmu.
Neznám ho, nemohu soudit, ale mnoho dys-dětí a zejména jejich rodičů používá údajnou dys- jako štít, proč nemůže pořádně a usilovně pracovat.
Netvrdím, že je to váš případ.
08. 11. 2011 | 15:58

RA napsal(a):

dopadne to jako všechno v tomhle bolševickém absurdistánu. Aktivisté typu tohoto soudruha zničí základní školství pro normální děti a vy budete mít jedinou možnost, únik na soukromou školu se školným, případně musejí školáci nějak přežít a dostat se na víceleté gymnázium. Ve školách, kde ve třídě bude třetina až polovina dětí, které nemají zájem, inteligenci, ani chuť se naučit, budou ostatní trpět díky pánům Košákům z "neziskových" organizací. Teď už se bude soudruh Košák snažit jen o jedno, aby se ostatním dětem zakázalo přestoupit na jinou školu. Musejí totiž povinně "vychovávat" nepřizpůsobivé. Sám bych byl zvědav, na jakou školu chodí dítě pana Košáka, jestli také chodí do inkluzivní třídy.
08. 11. 2011 | 16:34

Zdeněk Brom napsal(a):

Pane Košáku, pokud Vám to nedochází, pak jste hrobařem inkluzivního školství.

Zde je odkaz na článek člověka, který o tom skutečně něco ví:

http://houska.bigbloger.lidovky.cz/clanok.asp?cl=226748

Ze závěru cituji:

"A tak mě zajímá - tuší náš pan ministr (stejně jako mnozí další populističtí politici kafrající do vzdělávací soustavy), že žáci mají opravdu různé schopnosti? Tuší jaká je realita na našich ZŠ? Napadlo je aspoň zdálky, co způsobí vehnání tak širokého spektra žáků do jedné třídy? (Tedy možná krom úspory přímých nákladů a pochvaly z Bruselu?) Tuší, že inkluzívní vzdělání neznamená jen společné výchovné prostředí, ale i právo na vzdělání podle individuálních schopností a potřeb? Tuší, že se právě chystají zničit sice nepříliš ideální, nicméně funkční část vzdělávací soustavy, aniž nabízejí cokoli krom pustých žvástů plných euro-newspeaku, přičemž o obsahu zneužívaných pojmů nemají páru?"
08. 11. 2011 | 16:37

Zdeněk Brom napsal(a):

A ještě jedna citace z citovaného článku:

"Vyhovění eurohujerskému hlupáctví provázené profesní nedostatečností povede k tomu, že ideál inkluzívní školy proměníme v praxi tupého bolševického rovnostářského kolektivismu.

Tahle realita je důvodem, proč většina dětí, jejichž schopnosti jsou alespoň trochu nad průměrem, po pátém ročníku prchá na víceletá gymnázia a je důvodem, proč naše školská soustava obsahuje školy praktické, tzv. "zvláštní".

Inkluzívní vzdělávání je princip, který může pomoci - ale vyžaduje své. Například asistenta učitele (byť ne na všechny hodiny), zcela změnit metody práce (a k tomu je třeba chuť a síla něco měnit a také čas se to naučit - a chybovat při tom), změnit organizaci výuky mnoha předmětů (tedy dělit třídy, vytvářet skupiny podle úrovně dovedností napříč věkovými ročníky), používat pomůcky diferencované různým žákům, velkou míru individualizace, elearnigové nástroje (včetně metodik a externích lektorů kdesi na síti) atd. Je dobře přiznat, že jakkoli je správné se tímto směrem pouštět hledat, že zatím NIKDE nefunguje zcela spolehlivě - a že v některých zemích se o to snaží už desítky let - a i když bude šlapat jak hodinky, nedokážeme vytvořit vyučovatelnou skupinu ze všech dětí bez ohledu na jejich schopnosti. V zemích, kde obdobu našich zvláštních škol nemají, je běžná negramotnost, protože některé podprůměrně nadané děti se prostě poztrácejí vrstevníkům už v první třídě a už nikdy tu ztrátu nedohoní. Fakt to tak chceme? Domyslíte-li rozdíly mezi žáky naznačené tím grafem, bude vám jasné, že v tomto rozsahu (nemluvím o tom, že bez jakékoli přípravy prostým rozhodnutím od úřednického stolu) nejde. Zrušení zvláštních škol nenastolí žádné krásné bezbariérové a nediskriminující vzdělávání, ale poškodí vzdělávání úplně všech - nejen těch, co ze současných zvláštních škol přijdou do škol základních."

P.S. Upozorňuji, ýe pan Houška je velký odborník na inkluzivní školství v teorii i praxi a je jeho stoupencem.
08. 11. 2011 | 16:41

nostalgie nekonečna napsal(a):

Možná to není úplně k tématu, ale nedá mi to, abych se tady o tom nezmínil.
Mám syna, který je nyní v šesté třídě základní školy. Při nastupu do první třídy byly v rámci integračního experimentu mezi jeho spolužáky zařazeni i děti s lehčím mentálním postižením. Tempo a způsob výuky se přizpůsobili právě těmto dětem. Po ukončení 5.ročníku byla jejich třída rozdělena mezi další dvě, kvůli odchodu části dětí z ročníku na víceletá gymnázia.
Dnes po zhruba dvou měsících výuky má syn i jeho spolužáci z bývalé třídy problém zvládnout tempo výuky a prospěch většiny z nich se o dost zhoršil. Takže se "drtíme" po večerech, aby tento experiment nakonec neodskákal
08. 11. 2011 | 17:37

ali napsal(a):

michal
věřte, že není..u dětského psychologa jsme byli a ten potvrdil těžké dys a nesoustředěnost. Bez zájmu není, má krásné obrázky, vyhrává soutěže i celostátní, v knize o dětských kresbách už má také obrázek, večer čte pohádky a píše (respektive škrabe) si poznámky, pochvaly dostává za všeobecný přehled, neboť je to dítě zvídavé. Ale stresy, které má díky škole, jsou vskutku velké..
Bohužel pomoc od školy není. Takže nezbývá, než dítě nadále mučit klasickým učením a způsoby, které nevyhovují. Dítě není zlobivé ani nijak problémové, co se týče morálky..a svést to na zlobivost a nezpůsobilost je také jako štít..
08. 11. 2011 | 17:55

Petr z Tábora napsal(a):

Jsa dobře naladěn jsem přečetl Váš příspěvek pane Košáku, protože dopředu vím, že vaše blogy mi zvedají krevní tlak. Neberu Vám právo na Vaše názory, ale když uvážím, že zde píšete z Vašich pracovních oblastí, tak je mi smutno z toho, kam to u nás vedeme. Mám kamarádku, která do nedávna dlouhá léta učila na "zvláštní" škole a občas jsme lecos diskutovali.Patříte k těm, kteří se snaží zničit něco, co jakž takž funguje ku prospěchu dětí i celé společnosti.

Věcně se mohu jen připojit k tomu co uvedl pan Zdeněk Brom, lépe bych to nevyjádřil.
08. 11. 2011 | 18:00

michal napsal(a):

ali
zkusili jste autogenní trénink? Na nesoustředěnost často pomáhá a ve svém věku by to mohl zvládnout.
Jinak vydržte, psaní se ve vyšších třídách neznámkuje a škrabalové mají šanci.

S tím štítem "zlobivosti" to asi tak úplně nebude, v dobách autoritativnější rodinné i školní výchovy se základy podařilo docela dobře vštípit většímu procentu dětí, než dnes.
08. 11. 2011 | 18:30

blanka napsal(a):

Pane Košáku, co píšete v prvním odstavci, chce pro svoje děti většina rodičů. Také rodičů, kteří mají své děti ve speciálních a praktických školách a jsou se vzděláváním svých potomků spokojeni, vědí, že se o jejich děti stará tým zkušených speciálních pedagogů, kterému, věří jak jejich dítě , tak oni. A nejsou to romové nebo sociálně znevýhodnění, ale rodiče ze sociálně stabilního prostředí, lidé, kteří podnikají, jsou zaměstnaní, pracují jako úspěšní řemeslníci. Pouze mají tu smůlu, že nemají čas se obracet na různé neziskové organizace nebo štrasburské soudy a bojovat za zachování speciálních škol. Nejsou a slyšet, že jim vadí, že je jim upíráno právo si zvolit školu, která jim vyhovuje, vzdělávací program, který vahovuje jejich dítěti, jsou zděšeni, že by tyto školy byly rušeny a jejich děti integrovány na základky. Nechtějí, aby o jejich dětech rozhodoval člověk v tísni, liga lidských práv nebo romea apod. Podle ohlasů jsou rádi,že se za ně ozval pan Pilař, že zaznívají také jiné názory, než inkluzivistůza každou cenu,že někdo hájí zájmy těchto rodičů a jeich dětí.
08. 11. 2011 | 19:09

KM napsal(a):

Mám dva syny. Mladší chodil do první třídy do třídy s mentálně postiženou holčičkou. Naštěstí ředitel sehnal dost peněz, takže mohl třídy rozdělit. Ve třídě 1.B, kde se učila tato holčička, bylo proto jen 10 dětí, v paralelce 1.A bylo dětí 18.
Od 2. třídy se třídy spojily, protože ona postižená holčička opakovala 1. třídu, která byla opět rozdělena.
Díky rozdělení tříd měla učitelka dost času věnovat se zvlášť té postižené holčičce i ostatním dětem, nijak negativně se to na výuce tedy neprojevilo a snad mohu říci, že to mělo pozitiva inkluzního školství: děti se spolužačce neposmívaly, vzaly ji jako kteréhokoli spolužáka, pouze konstatovaly, že "Maruška ve vyučování hodně zlobí".

Můj závěr z této zkušenosti je ten, že pokud bude ve školství dost peněz a pracovníků natolik, abychom měli třídy po 10 dětech, inkluzujme dle libosti. Obávám se ale, že pokud by ve třídě s 30 dětmi měly být 2 děti "integrované", udělám vše pro to, abych dostal svoje děti na soukromou "výběrovou" školu, protože takový nápor nemá učitelka v běžné škole šanci zvládnout a kvalita výuky půjde rapidně dolů.
08. 11. 2011 | 20:42

Divobyj napsal(a):

Pane Košáku,
přeji vašim dětem dvě věci.
1.Hodně štěstí a zdraví.
2.Aby nebyly po vás.
08. 11. 2011 | 20:56

Jáchym napsal(a):

Snažím se, pokud mi síly stačí,psát alespoň trochu odlehčeně, ale tohle je nad moje limity. Každá sranda má své meze.
Nejhorší na věci je, že pan Pavel Košák dobře ví, že tvrdí, prosazuje a propaguje katastrofální nesmysly.
Tiše se omlouvám Hovenovi blahé paměti, pokud mi jeho výroky připadaly jednostranné a demagogické.
Nejsem ani náhodou odpůrcem inkluzivního vzdělávání. V mnoha - ZDALEKA NE VŠECH PŘÍPADECH je lepší.
Pokud je ovšem školský systém připravený.
Což ani náhodou není!
Lituji děti i učitele a jsem rád, že ve školství nemusím pracovat.
To není hození do vody, to je shození z letadla bez padáku.
To není ani euthanasie, to je dysthanasie jedné oblasti vzdělávání.
Humanitární rozbombardování, řekl by klasik.
08. 11. 2011 | 20:59

mb napsal(a):

ad km ... ... inkludujme ... ( když už jsme ti hnidopiši)
08. 11. 2011 | 20:59

KM napsal(a):

Přesně jak psali někteří předřečníci: po násilné integraci zahájí rodiče i jen lehce nadprůměrných dětí frontální útok na víceletá gymnázia, a tato poptávka jistě nezůstane oslyšena podnikateli v soukromém školství, kterým jejich aktivity naštěstí (zatím) nikdo nemůže zakázat.

Pokud chceme školství jako v Anglii, Francii apod., tedy plně integrované, budeme ho mít: se soukromými školami pro lepší vzdělání, ale jen pro ty, kdo na to mají dostatek peněz, a se státními školami pro ty, ehm... ostatní.
08. 11. 2011 | 21:13

Jáchym napsal(a):

Zdravím pana Zdeňka Broma. Dík za vyvážený a fundovaný pohled.
Pokud jste tu někdo nový - mrkněte i na jeho starší články: Jednak mu to pálí, druhak umí psát a za třetí umí slušně a efektivně diskutovat, což mu závidím nejvíc.
08. 11. 2011 | 21:19

Jáchym napsal(a):

KM 11. 2011 | 20:42
Přesně tak - jedná se o tlak na vytvoření nekonkurenceschopného systému chudinského školství pod praporem zvýšení úrovně vzdělávání.

Výsledky budou natolik tristní, že odstraní konkurenci soukromým základním školám.
To umožní i podprůměrným soukromým školám stát se "jednookými mezi slepými".
08. 11. 2011 | 21:37

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jáchym:
jednak, druhak...proč ne třeťak?
Na které škole učí takou češtinu, inkludované?
08. 11. 2011 | 23:23

anti politik napsal(a):

Mě by jen zajímalo co může nějakej aktivistickej Košák, kterej nemá odučenou ani hodinu vůbec vědět o školství a ještě do něj krafat? A dokonce si myslet, že mele rozumné věci, protože dostane prostor na análně! Košák tady dostane prostor poslední dobou úplně každej. Tenhle Vševěd je schopnej se naprdět a objasnit nám třeba například jak funguje atomová elektrárna, přátelé! Ten ví všechno, všude byl a od všeho má klíče! Já už se nerozčiluju, jen se snažím si všechny ty multi ksichty zapamatovat. Abychom, až dojde na lámání chleba těmto rozvracečům už nikdy šanci nedali!! Ze vzdělaného národa tito Košáci udělali za dvacet let národ polopitomců, hlavně výrobou umělých "vzdělanců" bez kapky rozumu a vědění!
09. 11. 2011 | 06:18

ali napsal(a):

martin
o autogením tréningu jsem neslyšela...ale vygůgluju, dík :o)
09. 11. 2011 | 06:41

aga napsal(a):

Souhlasím s názory pana Broma a jím citovaného pana Houšky. Ale nabízím trochu jiný úhel pohledu. I kdybychom našli nějaký funkční systém vzdělávání pro různě nadané děti, bavíme se tu jen o způsobu, JAK dostat učivo dětem do hlavy, ale nebavíme se tu o obsahu učiva a o cíli, ke kterému výchova vzdělání už od základních škol vede. A tak si někdy říkám, jestli pro svobodný vývoj duše a ducha by nebylo lepší zůstat tím vzděláním a výchovou více méně neposkvrněn, alespoň v jeho současné podobě. Vede k tomu, že si sice nacpeme hlavu vzorci a informacemi, ale cílem tohoto procesu je stále zřetelněji vyprodukovat přizpůsobivou, indoktrinovanou, flexibilní pracovní jednotku - platného člena našeho globálního řádu. V žebříčcích "kvality vzdělanosti" se na nejvyšších místech umisťují právě žáci a státy, které tento cíl plní nejlépe. Možná, že absurdní vývoj na Ministerstvu školství jen reflektuje nějakou "vzpouru ducha", který se snaží najít si cestičky, jak tento podle mne neblahý trend sabotovat, a možná, že to, co by se děti ve smíšených školách naučily, by bylo svým způsobem přeci jen cennější než hlava plná informací. Kdyby bylo lidstvo méně chytré, a více "cikánské", bylo by spolu s planetou v daleko menším ohrožení... Já vím, je to obrazoborecká teorie, ale snad stojí za zamyšlení...
09. 11. 2011 | 08:11

Jáchym napsal(a):

Zdeněk Košťák 23:23 :
Tím "třeťak" jsem to nechtěl přehustit, tak jsem to smáznul.
Ale máte pravdu, takové jazykové hříčky se k Vašemu ponurému textu příliš nehodí,navíc je to staré. Asi jako "negativní" kontra "gativní": "O inkluzivním vzdělávání bych dokázal napsat i pár gativních věcí, ale když je dostane do rukou Košťákovic parta, aplikace bude veskrze negativní."

Doporučuji k rozšíření obzorů knížku jazykovědce Jana Jíchy "Jak vystudovat a nezblbnout", Ivo Železný, 2002. Rozšíříte si obzory, odpočinete si a načerpáte sil do další demoliční činnosti.
09. 11. 2011 | 08:15

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jáchym:
Ta hříčka ale je nelogická, ´druhak´ není kompatibilní s ´jednak´, ale s ´prvak´. Nehledě na to, že tato "hříčka" téměř uráží cit pro češtinu.

P.S.: Ve 23:23 jsem psal já, žádný Zdeněk Košťák.
09. 11. 2011 | 10:26

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jáchym:
A ještě k latinskému záporu: kořenem je ´negat´, nikoliv ´ne´, opakem je ´pozit´, to však možná víte. ☺
09. 11. 2011 | 10:29

gaia napsal(a):

aga

možná máte v něčem pravdu, Jean J.Rouseau navrhoval svého hypotetického Emila vzdělávat až od 12 let, aby neztrácel svou svobodu a napsal o tom celé dílo a jen proto, že své skutečné děti strkal do sirotčinců a choval se k nim úplně opačně, než hlásal, se tento autor a jeho dílo nepovažuje za pedagogické.
Stejně tak autor blogu hlásá inkluzi toleranci a nediskriminaci, sám však na svých blozích háže špínu a nenávist na lidi, kteří mají jiný názor než on.
Dovedu si představit jeho v inludované třídě, jak tam dělá kápo terorizuje slabší děti, které by mu odmítly dělat klaku.
Propagovat inkluzi by se dle mého mělo dělat úplně jinak, ne jen ostrakizovat jiné názory. To je pak medvědí služba, právem sem někdo napsal, že mu čtení těchto blogů zvedá tlak.
09. 11. 2011 | 10:57

Jáchym napsal(a):

Zbyňěk Matyáš 10:26, 10:29
Panu Košťákovi se omlouvám, že jsem ho s Vámi prohodil.
Zkuste toho Jíchu či R. Křesťana. Nebo český překlad Morgernsterna. Také Suchý nebo Mládek roztomile urážejí češtinu. O Vodňanském škoda řeči. To se vyřádíte! :-)
09. 11. 2011 | 11:08

Jáchym napsal(a):

gaia, aga
Najděte sihesla waldorfská škola, waldorfská pedagogika.

Na jedné z nich učila (v Norsku) moje bývalá žena. Krach jedné české waldorfské třídy jsem měl možnost pozorovat "v přímém přenosu". Je to na dlouhé povídání. Některé prvky w. pedagogiky jsou ale inspirující. Jako ostatně i ten Emil. Ale jak se k tomu dostanou polovzdělaní fundamentalisté, je zaděláno na průšvih.
09. 11. 2011 | 11:31

gaia napsal(a):

Jáchym

no vidíte, píšete bývalá žena.
oni se mnohdy spolu nesnesou ani lidé, kteří se sami vybrali a i se milovali a po dětech chceme, aby se snesli s kýmkoli. To bychom mohli zrušit i věznice a nařídit, aby se inkludovali do společnosti i asociálové.
Myslím, že je úplně přirozené, když někteří lidé musí fungovat ve zvláštním režimu a ve zvláštních podmínkách. Dělat hurá akce a něco šmahem nelze.
Samozřejmě, že zrušit zvláštní školy by šlo šmahem, stačilo by jedno ministerské nařízení a text od 1.9. rušíme tyto typy škol.
Ale vybudovat funkční systém a něco nového, to již jde hůř a vyžaduje též spoustu práce a financí a ne jen žvanit a diktovat kdo by odkud měl vypadnout.
09. 11. 2011 | 12:14

Rikatádo napsal(a):

nějak mi nejde dohromady inkluze a povinné testování. Ti s handycapem budou logicky v testu vždy horší, stačí dislexie a test je neřešitelný, a být stále outsiderem, to se jistě podepíše na každém. Dále to bude bič na učitele, kteří nebudou mít motivaci párat se s úplnými prosťáčky, neb ta jejich vložená energie se v tomto typu zkoušení neprojeví.
09. 11. 2011 | 12:35

aga napsal(a):

jáchym

teď jste se mě dotkl :). Problematiku waldorfského školství pochopitelně sleduju. A co se týče těch polovzdělaných fanatiků, ti dělají dost škody všude, i ve státním školství všech států. Problém alternativního školství, jakož i všeho ostatního alternativního, je právě v tom, že se musí prosazovat proti všemocné organizované mafii, a z tohoto základního východiska vyplývá i typ lidí, kteří do toho jdou. "Normální" lidé se přizpůsobí.
09. 11. 2011 | 13:37

Jáchym napsal(a):

Ago,
snad nebude tak zle... Problém s s alternativním školstvím spočívá v tom, že by mělo zůstat alternativou - pro někoho a pro některé. A ty "některé" dost uvážlivě volit. A protože děti nejsou majetkem rodičů, nemělo by se na nich neuváženě experimentovat - podle mne ani se souhlasem či na přání rodičů.
Pochopitelně - každou chvíli se i ve státním školství urve nějaký mesiášský učeň, který si chce nepřipraveně zaexperimentovat na celém národě.
Ale to bychom se dostali na začátek debaty.
09. 11. 2011 | 13:59

aga napsal(a):

Jáchym

Rozumím tomu dobře, že stávající školství nepovažujete za experiment? Já ano, a bohužel, jeho výsledky vidíme na stavu civilizace i planety. Je to ovšem experiment s mocným zázemím, a proto prošel, a jakékoliv pokusy o jeho změnu už vždy ponesou nálepku "alternativa jen pro někoho". Netvrdím, že waldorfské školství ve své aktuální podobě je universálním řešením pro všechny, ale myšlenka rozvíjet celou osobnost člověka a nejen jeho IQ je zásadní. Při současné praxi se na nejprestižnější školy a potom do řízení společnosti zákonitě dostávají psychopaté a sociopaté s vysokým IQ, což je nejhorší možná verze, navíc verze, kterou si ti deprivanti ušili na svou míru.
09. 11. 2011 | 15:09

Jáchym napsal(a):

Aga:
Stávající stav školství je průsečíkem řady naprosto diletantských experimentů plus tunelů a tunýlků, kterými nejrůznější firmy navrtávají penězovody a snaží se vytvořit chorobný stav, aby jej posléze mohly co nejdráž, nejkomplikovaněji a nejdéle léčit.

Rozvíjet celou osobnost člověka by měl jakýkoliv školský systém, od toho škola je. Pokud není vadný.
Komplexně rozvíjet celou osobnost je ovšem možno i nežádoucím, patologickým a kontraproduktivním směrem (např.totalitní společnosti, některé církve, nastupující demokratura). Co je "žádoucí" a "nežádoucí" definuje každá společnost jinak a názory se navíc mění v čase.
Jakýkoliv pedagogický systém je (ná)stroj, forma. Je-li dokonalý, bude fungovat účinně.
Ale záleží především na obsahu, který do systému nalijeme, zda vychováme moudrého altruistu nebo pokryteckého sviňáka.
09. 11. 2011 | 17:40

aga napsal(a):

Jáchym

To je hezky obecně řečeno, mě ale spíše zajímá aktuální stav. Co je žádoucí či nežádoucí nemusíte definovat, to se projeví (a už projevuje) na výsledku. Pro někoho žádoucí, pro jiné nežádoucí.
09. 11. 2011 | 17:50

Jáchym napsal(a):

Ago, bohudík nejsem ministr školství. Se školstvím nemám bezprostřední kontakt. Hodnocení přátel, kteří ve školství pracují,jsou netisknutelná. Přestylizovat je tak, abych nebyl smazán, je i pro mne příliš velká makačka na bednu.
09. 11. 2011 | 18:11

mb napsal(a):

ad antipolitik ( a další ) ... košák by měl s námi alespoň diskutovat, tak, jak to na svém blogu činí pan Zdeněk Brom ...

muj nazor ... specialni školstvi zachovat ( pokud je skutečně tak kvalitní a nezbytné)

ALE umožnit absoloventům hraničním ( s lehkou retardací ) ... studovat i na středních školách jiného typu ...

umožnit prostupnost systému ze speciálních zš na další sš ... pro vybranou skupinu absoloventů speciálních zš ...

pokud je to nemožné, tak mi to vyvraťte ...

hezký večer diskutujícím ...
09. 11. 2011 | 22:09

mb napsal(a):

aga stojí ... viz. široký proud ´alternativního školství/vzdělávání´...
09. 11. 2011 | 22:13

mb napsal(a):

ad gaia: Dovedu si představit jeho v inludované třídě, jak tam dělá kápo terorizuje slabší děti, které by mu odmítly dělat klaku.

to se může stát jak ve třídě inkludované, tak ve třídě neinkludované ...
09. 11. 2011 | 22:21

mb napsal(a):

souhlas jachym gaia ( 1133, 12 xx)

aga 15 09 ... : Při současné praxi se na nejprestižnější školy a potom do řízení společnosti zákonitě dostávají psychopaté a sociopaté s vysokým IQ, což je nejhorší možná verze, navíc verze, kterou si ti deprivanti ušili na svou míru.

asi jo ... důkazem možná budiž prezident Václav Klaus ...

ne že by nebyli ( pravděpodobně jsou ) i další takoví kofři ...
09. 11. 2011 | 22:28

mb napsal(a):

souhlas i s jáchymem 17 40
09. 11. 2011 | 22:29

Jáchym napsal(a):

mb:
pokud je to nemožné, tak mi to vyvraťte ...
Je to možné.

Psychopatie či sociopatie podle mne nezabraňuje ani neusnadňuje vstup na vysokou školu, a to ani prestižní. ( Výjimka: Usnadňovala snad zrychlené studium na "prestižních" plzeňských právech.)
Mechanismus či filtr, který by zabránil vstupu na VŠ jedincům s "nežádoucími" vlastnostmi si naštěstí nedovedu představit. Hádejte proč.

Znám jen určité nedokonalé filtry, které brání kariérnímu postupu do nejvyšších pater politiky těm deprivantům, kteří se nedovedou věrohodně přetvařovat. Tedy těm méně nebezpečným.

V současné době však bohužel naopak fungují psychologické filtry, které pracují přesně opačně: Stačí zveřejňovat, ale netrestat nejflagrantnější porušování zákonů a pravidel: Kdo asi touží v takové žumpě pracovat?
09. 11. 2011 | 23:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy