Kdo jsme pohledem metaverse
Během historie byla podána mnohá vysvětlení o příčině vzniku lidského druhu v dnešní podobě.
Biblickou představu vyjadřuje kniha Genesis, která vypráví o stvoření nebe, země a úsvitu lidstva.
Jestliže se posuneme do počátku 20. století, potom mají hypotézy o příčině vzniku lidského druhu přibližně 20leté cykly.
Postupně následují představy člověka jako myslitele, výrobce nástrojů, lidoopa zabijáka, sběrače a lovce. Poslední domněnka z konce 20. a počátku 21. století ovlivněná rovnoprávností pohlíží na člověka jako na ženskou iniciativu.
V současné době vzniká hypotéza nová, tedy hypotéza člověka jako tvůrce digitálního vesmíru nazývaného metaverse.
Zaveďme pojem metaverse. Když Stvořitel podle Genesis stvořil nebe a zemi, byla země pustá, prázdná a všude byla tma. První den řekl Stvořitel, aby bylo světlo a oddělil světlo od tmy. Druhý den učinil klenbu nebem. Čtvrtý den na nebeskou klenbu umístil velké světlo, aby vládlo ve dne. Učinil i hvězdy. Metaverse je vcelku přesnou digitální napodobeninou této situace.
Podobně jako v biblickém pojetí je na počátku metaverse pustá a prázdná, zůstává na tvůrci, jakým obsahem se zazelená, jakými druhy stromoví poroste, jak se bude hemžit živočišnou havětí a jakého učiní člověka.
Zpracování obsahu 1000 digitálních vesmírů přineslo poznání, že lidská bytost jako tvůrce:
- z 30% napodobuje něco fyzikálního/skutečného.
- ze 6% předkládá herní/hravé scény.
- z 12% se koncentruje na poznávací/vzdělávací aktivity.
- ze 14% prezentuje vzorové/návodné postupy.
- z 15% zavádí socializační koncepty.
- z 23% přichází s fantazijním/uměleckým obsahem.
Podle tzv. simulačního argumentu je dost možné, že lidé žijí v počítačové simulaci. Tomu podle výše uvedeného odpovídá 6% pravděpodobnost. S 30% pravděpodobností jsme napodobeninou Někoho. Z 12% je příčinou našeho vzniku poznávání a vzdělávání. Ze 14% máme prezentovat návodné postupy pro další lidské druhy, v našem případě třetího sapiens. Z 15% představujeme socializační druh, čemuž by dobře odpovídal například život ve městech. Poslední a zřejmě nejdůležitější hypotéza toho kdo jsme, je z 23% zaměřena na rozvíjení a uplatňování fantazie. Včetně té sci-fi, že do několika málo desítek let lidská bytost přesune svou mysl i štěstí do metaverse.
Metaverse značí gigantický matematický objekt. Teprve, když se propojí s řádem kosmu, vyplní se pravděpodobně i představy sci-fi literatury. Do té doby prožívejme svátostné stránky života a chuti země. To mi prosím dovolte Vám o letním víkendu popřát společně s pohledy ztracenými v hlubinách zatím nedigitálního nebe.
Biblickou představu vyjadřuje kniha Genesis, která vypráví o stvoření nebe, země a úsvitu lidstva.
Jestliže se posuneme do počátku 20. století, potom mají hypotézy o příčině vzniku lidského druhu přibližně 20leté cykly.
Postupně následují představy člověka jako myslitele, výrobce nástrojů, lidoopa zabijáka, sběrače a lovce. Poslední domněnka z konce 20. a počátku 21. století ovlivněná rovnoprávností pohlíží na člověka jako na ženskou iniciativu.
V současné době vzniká hypotéza nová, tedy hypotéza člověka jako tvůrce digitálního vesmíru nazývaného metaverse.
Zaveďme pojem metaverse. Když Stvořitel podle Genesis stvořil nebe a zemi, byla země pustá, prázdná a všude byla tma. První den řekl Stvořitel, aby bylo světlo a oddělil světlo od tmy. Druhý den učinil klenbu nebem. Čtvrtý den na nebeskou klenbu umístil velké světlo, aby vládlo ve dne. Učinil i hvězdy. Metaverse je vcelku přesnou digitální napodobeninou této situace.
Podobně jako v biblickém pojetí je na počátku metaverse pustá a prázdná, zůstává na tvůrci, jakým obsahem se zazelená, jakými druhy stromoví poroste, jak se bude hemžit živočišnou havětí a jakého učiní člověka.
Zpracování obsahu 1000 digitálních vesmírů přineslo poznání, že lidská bytost jako tvůrce:
- z 30% napodobuje něco fyzikálního/skutečného.
- ze 6% předkládá herní/hravé scény.
- z 12% se koncentruje na poznávací/vzdělávací aktivity.
- ze 14% prezentuje vzorové/návodné postupy.
- z 15% zavádí socializační koncepty.
- z 23% přichází s fantazijním/uměleckým obsahem.
Podle tzv. simulačního argumentu je dost možné, že lidé žijí v počítačové simulaci. Tomu podle výše uvedeného odpovídá 6% pravděpodobnost. S 30% pravděpodobností jsme napodobeninou Někoho. Z 12% je příčinou našeho vzniku poznávání a vzdělávání. Ze 14% máme prezentovat návodné postupy pro další lidské druhy, v našem případě třetího sapiens. Z 15% představujeme socializační druh, čemuž by dobře odpovídal například život ve městech. Poslední a zřejmě nejdůležitější hypotéza toho kdo jsme, je z 23% zaměřena na rozvíjení a uplatňování fantazie. Včetně té sci-fi, že do několika málo desítek let lidská bytost přesune svou mysl i štěstí do metaverse.
Metaverse značí gigantický matematický objekt. Teprve, když se propojí s řádem kosmu, vyplní se pravděpodobně i představy sci-fi literatury. Do té doby prožívejme svátostné stránky života a chuti země. To mi prosím dovolte Vám o letním víkendu popřát společně s pohledy ztracenými v hlubinách zatím nedigitálního nebe.