Myslí to Petr Žaluda vážně? Nebo tomu snad nerozumí?

29. 01. 2013 | 19:25
Přečteno 12561 krát
V nejčerstvějším rozhovoru, který poskytl generální ředitel Českých drah Petr Žaluda internetovému portálu Aktualně.cz (Šéf Českých drah: Vystavit nás konkurenci teď není fér), jsou jeho odpovědi opět plejádou nesmyslů, polopravd a lží. Skoro mě to až vede k přesvědčení, že to nemůže být myšleno vážně, ale naopak Petr Žaluda prostě celé řadě věcí nerozumí nebo o nich prostě neví. Je to na pováženou, ale generální ředitel národního železničního dopravce České republiky je schopen tvrdit takové informace, ze kterých se jenom rychlým čtením a namátkou dá sestavit soubor ukázkových nesmyslů:

Nesmysl číslo 1
Začněme tvrzením o cenové politice ČD, kde Petr Žaluda říká: Rosteme i přesto, že nastoupila konkurence, že jsme už několik let nezdražovali, a že se zvedlo DPH. České dráhy, ale jízdné zdražily – a to dokonce dvakrát a nad sazbu, o kterou se zvedlo DPH: pro rok 2012 o 5 % a pro rok 2013 o 2,5%. DPH se přitom zvyšovalo jen o 4 resp 1%.

Nesmysl číslo 2
Petr Žaluda pak pokračuje a další tvrdí nesmysly, když říká, že ČD má pozemky v účetní hodnotě 20 mld. Kč. Podle výroční zprávy za rok 2011 ČD 31. 12. 2011 vlastnily pozemky za celkovou hodnotu 6,279671 mld. Kč. A to jsou všechny pozemky – nikoli pouze ty, o jejichž nezákonný prodej se nyní snaží. Tyto pozemky navíc ČD získaly chybou v zákoně 77/2002, kterou napadl i Ústavní soud a část zákona zrušil. Politici dosud chybu nenapravili - jediný způsob korekce tohoto pochybení je převod stejným způsobem, jakým do ČD tyto pozemky přišly – To je bezúplatně na stát na základě novely tohoto zákona. Kam jste dal ony pozemky za zbývajících 13 miliard, pane Žaludo, to je zřejmě ve hvězdách.

Nesmysl číslo 3
Dále Petr Žaluda vyslovuje obavy o tom, že není možné majetek bezúplatně převést zpět na stát. Ty jsou rovněž zcela liché a Petr Žaluda to ví. Ministerstvo dopravy již má právní názor, který jednoznačně označilo úplatný převod tohoto majetku na stát jako nedovolenou veřejnou podporu. O této informaci se dokonce psalo i ve sdělovacích prostředcích.

Nesmysl číslo 4

Podobně je další nesmysl v tom, že se vozový park obnovuje do výše odpisů a že ČD musejí prodat majetek, aby na pořízení vlaku měly peníze. RegioJet, než začal jezdit, neměl žádný vlak a neměl tudíž ani žádné odpisy. Vlak si prostě musíte pořídit a pak ho splácíte a na to si musíte vydělat z provozu těchto vlaků. Je to zcela jednoduché, žádná odpisová či pozemková magie v tom není. Je to standardní podnikání.

Nesmysl číslo 5
V části týkající se ČD Cargo a údajné nutnosti poskytnout další výhody ze strany státu této společnosti se Petr Žaluda asi spletl o řád, když říká, že kamiony ročně přepraví 400 miliard tun zboží, zatímco železnice jen 70 milionů tun. Prý pokud ČD přestane vozit kusové zásilky, přejde 20 miliónů tun na silnici, bude to sice smutné, ale nebude to žádná katastrofa. Neboť z pohledu silnice jde jen o 0,005% (!) nárůst pokud kamiony převezou opravdu oněch 400 miliard tun jak tvrdí, nebo se spletl a kamiony uvezou jen 400 milionů tun zboží, pak je rozdíl jen 5%!

Nesmysl číslo 6

Dále Petr Žaluda lže, když tvrdí, že ČD je zatíženo starým vozovým parkem. RegioJet vlastní úplně stejné lokomotivy jako České dráhy – s tím rozdílem, že za každou z nich zaplatil 25 mil. Kč za kus, což se samozřejmě promítá do hospodaření společnosti. Naopak zaplacený vozový par je obrovskou výhodou ČD.

Nesmysl číslo 7
Opakovaně Petr Žaluda také manipuluje s informacemi týkajícími se dotací. Za 7 tisíc spojů denně dostává Petr Žaluda a ČD proplacenou ztrátu a přiměřený zisk ve výši 12 miliard Kč dotací ročně. To není rozhodně nevýhoda, ale naopak výhoda na straně ČD. 60-70 % svého byznysu mají předem zaplaceno, aniž by udělali cokoli pro získání jediného zákazníka. Díky těmto dotacím mohou také křížově financovat miliardu Kč ztrát, kterou ročně prodělávají na lince Praha – Ostrava. Pokud by Student Agency dostávalo na své autobusy dotace v takové výši, budeme cestující vozit nejen zadarmo, ale každému dáme navíc bonus v řádu několika stokorun.

Nesmysl číslo 8
Petr Žaluda si dále stěžuje: „Navíc - musím se starat o nádraží, to je ztrátový byznys“. Opět jde o další lež!! RegioJet několikrát urgoval České dráhy, aby vystavily fakturu za užívání nádraží (vyúčtování nákladů s užíváním společných prostor). Odpověď ČD ovšem byla více než bizardní: České dráhy nám odepsaly, že od nás žádné peníze nechtějí, že je budou chtít po státu. Před 14 dny jsme ČD vyzvali podruhé, nechť nám vystaví účet za užívání společných prostor.

Nesmysl číslo 9
Stesky a nářky srovnávající liberalizaci železniční dopravy v ČR se sousedními státy. Zde se nechce věřit, že Petr Žaluda tyto informace opravdu nemá – o tom, jak funguje trh v Německu, či v Polsku.

V Německu se veřejná železniční doprava tendruje poctivě již 10 let, v SRN jezdi desítky soukromých dopravců, ČD se může ihned do tendrů přihlásit. Slovensko schválilo tendry také a v Polsku, kterým se Petr Žaluda ohání, jezdí vedle několika státních resp. regiony vlastněných dopravců například také Arriva, která svůj provoz rovněž realizuje na základě vítězství v tendrech.

Je mi smutno při čtení takových rozhovorů, kdy ředitel jedné z největších firem v republice neví a snad ani nechce vědět o tom, co se mu děje ve vlastní firmě a jak se chová trh, na kterém by perspektivně mohl také on sám podnikat. My na mé rodné severní Moravě říkáme – jaký pán, takový krám. Bohužel – v tomto případně pořádně drahý krám a navíc placený z našich daní.

Radim Jančura,

majitel společnosti RegioJet a Student Agency

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ujo napsal(a):

pane Jančuro,
když je dle Vás p. Žaluda tak problematický jak to, že přežil téměř 7 let pravicových vlád?
29. 01. 2013 | 19:56

Hloupý Honza napsal(a):

To není jen Žaluda, kdo tady krmí nevědomé a neinformované občany neskutečnými bláboly a lži. Takový ČEZ má ochranu všech politických stran a může si dělat se svým hospodařením, účetnictvím, zakázkami, povolenkami aj. co chce a jak si zamane. Kontrolovat jeho hospodaření by bylo možné jen skrz mrtvolu Marečka Bendového, jak sám prohlásil.

Bohužel práce ČEZkých novináři, kteří by si měli zjistit fakta a věcně argumentovat k tématům na něž se ptají, spočívá v tom, že si nejprve přeberou tašku s drobnými dárky a upomínkovými předměty, které jsme v případě ČD zaplatili my daňoví poplatníci, dají si pár chlebíčků a kafe, zapnou diktafon a čtou připravené otázky ze strany tiskového mluvčího toho či onoho pana generálního. Nemají ani šajnu o právní a ekonomické problematice, pokus o rádoby bulvární informace o platech, či něčem jiném skončí vždy na nesmyslné argumentaci o ochraně osobních údajů, kterou nejsou schopni smysluplně vyvrátit ani po 12 letech fungování zákona o ochraně osobních údajů, který si ani nepřečetli, prostě škoda mluvit ... Příkladem toho jak stranická průkazka a snaha o udržení moci nahrazuje kvalitu a kvalifikaci ve státní správě a ukázkou neskutečných poměrů tam panujících, neschopnosti, hlouposti, lajdáctví, nekvalifikovanosti bylo např. jmenováním Peak ministryní obrany. Ale toho je taková spousta, že pro udržení vlastního zdraví je lepší nevědět. I to je důsledek toho proč to tady vypadá jak vypadá.

Jinak Žaluda zrovna spěchal na focení jednoho časopisu s luxusním zbožím, tak byl možná rozrušený.
29. 01. 2013 | 20:13

Realista napsal(a):

Nerozumím Českým drahám, ale vím to, že pokud bych si na to měl udělat nějaký názor, rozhodně ne z výkřiků konkurenta Českých drah, ctěného pana Jančury. Jeho výkřiky jsou tak průhledné, že je ani nemá smysl komentovat.
29. 01. 2013 | 20:36

Hloupý Honza napsal(a):

A proč tam Žaluda přežívá ? Protože v dozorčí radě sedí zástupci takových Stanjurů a Kubů, kteří jsou vždy odborníky podle toho na které ministerstvo je dosadí. Sedí tam tzv. trafikanti, kteří mají post za odměnu a ti si sami nebudou přitápět pod sebou tím, že budou odvolávat nějakého Žaludu, když zatím vše funguje, nikdo nic moc neříká, vlaky jezdí, tak proč si zbytečně komplikovat politický důchod ve správní, či dozorčí radě nějakým odvoláváním a hledáním někoho jiného schopnějšího, když ho ani sami ve své vypatlanosti nerozeznají. Budeme snad mít větší odměny, když budeme nějak moc aktivní ? nebudeme, no ták, tak vo co go. Takový Šnajdr a spol. by mohli trafikantství přednášet na vysoké škole v Plzni. NAvíc když se o něčem v ČEZku hlasuje, tak je socialistickou tradicí, že se vždy zvedá ruka jednotně, nikdo nesmí vybočovat z řady, mít jiný názor se v politice stále nenosí ani v demokratickém Čechistánu a řízení státních podniků je jen a jen politika, nic jiného. Kdyby byl pan general manager Žaluda u soukromé firmy, tak už by tam dávno nebyl. Takových parodií na manažéry najdete v každé státní firmě a státní správě stovky. To jsou tzv. top manažéři, kteří by bez státu za zády zkrachovali i s vozíkem na zmrzlinu.
Protože to tak tady funguje, proto to tady takové je.
29. 01. 2013 | 20:44

Hloupý Honza napsal(a):

A pak se zjeví Realista a na konkrétní čísla a fakta "argumentuje", že to jsou průhledné výkřiky, které nemá smysl ani komentovat. Cha, cha, ...
29. 01. 2013 | 20:51

antisoudruh napsal(a):

Pae Jančuro,
nemůžete přece po úředníkovi požadovat, aby se choval tržně. Proto ty místa úředníků máme - aby se uživil i ten největší kokot s titulem. A požadovt zodpovědnost? Kde to jsme, co si to vůbec dovolujete pane Jančuro!?! Berete soudruhům železničářům stachanovcům práci a ještě je pomlouváte na internetu? Vy si dovolujete ve Vašich vlacích nabízet kafé, máte ty vlaky čisté, jezdíte načas! K sakru, co to na tu státní železnici tady šijete, Vy třídní nepříteli? Koho zajímá, jestli je zákazník spokojen?

ujo,
o kterém že to státě píšete? Nebo si fakt myslíte, že v této republice byla někdy u moci pravicová vláda? Kdy že to bylo? Že Vy nemáte ani tušení, co to ta prvice je a soudíte podle toho, jak Vám vymyli mozek v občanské nauce.
29. 01. 2013 | 20:55

David napsal(a):

"...60-70 % svého byznysu mají předem zaplaceno, aniž by udělali cokoli pro získání jediného zákazníka. Díky těmto dotacím mohou také křížově financovat miliardu Kč ztrát, kterou ročně prodělávají na lince Praha – Ostrava...."

---------------

Jako laik nepovažuji liberalizaci železniční dopravy v ČR za správnou.

Je s tím, a hlavně ještě bude, více problémů než kdyby vše bylo jen pod státem. Možná by stačilo, aby ve vedení železniční dopravy byli odborně schopní a slušní.

Nechápu, a nezdá se mně i pravdivé, že na lince Praha – Ostrava je ztráta miliarda a právě proto o tuto linku tak urputně bojují soukromníci.

Mám obavy, že až tuto nesporně velmi výhodnou linku ovládnou jen soukromníci, tak stejně zvýší ceny v neprospěch cestujících.

Ta dravost pana Jančury je mně velmi podezřelá.

Ta liberalizace železniční dopravy je velmi podobně nešťastná, jako je i liberalizace poštovních služeb. U pošty taky to výhodné vyzobou soukromníci a to ztrátové doručování do zapadlých vesnic zůstane na státu a našich daních.
29. 01. 2013 | 21:05

antisoudruh napsal(a):

Hloupý Honza,
Realista je něco jako realita, nechápete to? Nick Realista prohlédne vše a co je mimo jeho realitu, to nepotřebuje komentovat. Na školení mu řekli, že kapitalista je lump a konkurence je nepřítel dělnickémtřídy, to přece stačí. Navíc se mu tady dostane podpory obdobně vyškolených soudruhů. Nač si tedy dřít zadeček s přemýšlením (to už dávno vzdal), když stačí dogma.
29. 01. 2013 | 21:15

ujo napsal(a):

pro p. antisoudruha:
žádná občanská nauka, vycházel jsem z sebepresentace vlády p Nečase a Kalouska.
To je dle Vás špatně?
29. 01. 2013 | 21:16

antisoudruh napsal(a):

ujo,
samozřejmě!!!
29. 01. 2013 | 21:27

filip II. napsal(a):

Při čtení tohoto blogu jsem si bůhvíproč. vzpomněl na železničního odboráře Duška.
Není to tak dávno když řekl, že při návštěvě ředitelství ČD mý vždycky strach sehnout se třeba pro tužku, která mu spadla na zem.
29. 01. 2013 | 21:30

antisoudruh napsal(a):

ujo,
máme dva otrokáře:
první své otroky hladomoří, bije, zabíjí
druhý je motivuje (např. za dvacet let budeš mít na to, aby ses z otroctví vykoupil)
Který bohatne a který chudne a proč?
Který z otrokářů je pravičák a který levičák a proč?
29. 01. 2013 | 21:32

drevokocůr napsal(a):

antisoudruhu

otrokář motivuje otroky nejlépe bičem.
otrokářské společnosti se rozpadly všude na světě a neměly dlouhého trvání.

Motivovat někoho horizontem 20 let také ke zbohatnutí nepomůže, každý chce zbohatnout hlavně rychle.

To v ČD Cargo šlo .

Např. v pořadu Reportéři byl příběh jednoho manažera, který si tam vydělal za 6 měsíců 6 milionů a po propuštění ještě dostal 4 miliony zlatý padák.

Na něco podobného nemohou vydělat ani ti nejmotivovanější otroci.

Však také ČD Cargo chce letos propustit 12 000 zaměstnanců, jak večer sdělili v TV.
29. 01. 2013 | 21:39

Franz Womacka napsal(a):

Pan Jančura je notorický neplatič. Dodnes nezaplatil opravnám žel. vozidel za nátěry jeho vozidel (respektive šrotu z Rakouska) na žluto, takže u všech opraven v ČR i SR má zavřeny dveře. Poslední šrot mu barvily opravny v Polsku, dodnes nezaplatil. Dále p. Jančura dluží na nájemném za autobusové nádraží Florenc již několik let. Takže p. Jančura udělá nejlépe, když sklapne svoji nevymáchanou arogantní hubu.
29. 01. 2013 | 21:51

antisoudruh napsal(a):

ujo,
nebudu Vás napínat
druhý otrokář bohatne, protože jeho otroci nepracují jen rukama, ale i hlavou - jsou k tomu motivováni.
První otrokář je levičák, vzpomeňte si na ostnaté dráty na hranicích, na propagandu, která nám pravici a kapitalismus vykreslila v těch nejhorších barvách (podle čehož se dodnes nejspíš orientujete, stejně jako většina voličů té tzv. pravice u nás) a především si uvědomte, že ta levice v r. 1989 ekonomicky zkrachovala (jnak by jsme ji tady v té formě měli dodnes). Ta dnešní levice, která předstírá pravici krachuje nyní. O motivaci národa se nedá hovořit. Naopak, většina lidí je demotivovaná. Jako motivační si dnes dokáži představit likvidaci korupce a stejnou šanci pro všechny. Ve skutečnosti je pan Jančura proti nekalé konkurenci nucen bojovat na internatu. To nemá s pravicí nic společného.
Druhý otrokář je pravičák. V jeho zájmu je, aby jeho otrok bohatl. Jedině bohatý otrok mu přinese bohatství. Chudý otrok je pro pravičáka bezcenný.
Komunistická propaganda tvrdí, že pravičák odírá druhé na kost - to je nesmysl. To pozbývá jakékoliv logiky! Koho ten by kapitalista odíral až by všeci byli odření? Na kom by vydělával?

Drevokocůr,
o tom píši. Tady si každý myslí, že nejlepší motivace je bič. Čtyřicet let komunistické výchovy se nedá jen tak lehce překonat.
29. 01. 2013 | 22:11

drevokocůr napsal(a):

otroci pracují hlavou leda tak na tom, jak by se osvobodili

to prahnutí po svobodě se jim musí z hlavy vymlátit.

protože skutečně svobodný člověk žádné otrokáře ke svému životu nepotřebuje.

kapitalista, který všechny odře a nemá kam expandovat se utopí ve vlastních výkalech.

kapitalismus jako systém je kvůli tomu odsouzen k záhubě, je to systém sebedestruktivní.
29. 01. 2013 | 22:18

drevokocůr napsal(a):

vidíte jak Jančura vyvádí, že nemá kam expandovat? Ukrojit si větší díl?

Že mu někdo stojí v cestě. to potvrzuje má předešlá slova
29. 01. 2013 | 22:21

antisoudruh napsal(a):

drevokocůr,
máte to perfektně promyšlené, až k samé podstatě věci. Paráda.
29. 01. 2013 | 22:41

drevokocůr napsal(a):

určitě líp než vy.

ten váš bohatnoucí pravicový a chudnoucí levicový otrokář je skutečné dílo duševního giganta
29. 01. 2013 | 22:43

modrý edvard napsal(a):

Mně připadá argumentace p. Jančury logičtější. P. Žaluda samozřejmě bojuje za svůj podnik, ale má problém, protože to je stará socialistická organizace, tam se mu náklady snižují těžko.
29. 01. 2013 | 23:17

antisoudruh napsal(a):

drevokocůr,
jo to máte pravdu. Profesor von Fink, jehož názor jsem zde tlumočil, je skutečně velmi inteligentní člověk, slova gigant bych se nebál. Ale mám pocit, že vám to nic nepřineslo. Napsal jste "...vymlátit z hlavy", asi víte o čem píšete.
29. 01. 2013 | 23:23

Občan napsal(a):

Až nám Jančura předvede, jak provozuje se ziskem dělnické lokálky, které staví v každé Horní Dolní, tak PAK bych se možná zamyslím nad tím, co říká.

Jak dopadla privatizace železnic v Británii, to si někteří nejspíš ještě budou pamatovat; a asi si vybaví i to, jak je Blair zase fofrem zestátnil.
29. 01. 2013 | 23:47

Targus napsal(a):

To Radim Jančura:

Moc Vám nejdou procenta. 70 ze 400 je 17,5 %, nikoli 5, jak jste uváděl. O plkání soudruha ředitele ČD Žaludy je škoda mluvit.
Jinak přesné údaje jsou k mání ve statistických ročenkách, na silnici se dlouhodobě přepravuje asi čtyřnásobně více zboží, než na dráze.

To Občan:

Měl jsem stejný názor do doby, kdy jsem poznal, jak úžasný je bordel na dráze a jaká to je černá díra na prachy. Popravdě řečeno, dodnes nemám představu, jak na dráze udělat pořádek, pokud by byla státním podnikem. Jak chcete např. zabránit jako ouřada státní firmě ČD Cargo, aby neprodala několik tisíc vagónů a vzápětí si je nelíznula zpátky s obhajobou, že nemá na provoz!!!
30. 01. 2013 | 00:43

Občan napsal(a):

Targu,

problém je právě v tom, že ČD NEJSOU státním podnikem. Dokud byly, takový chaos a nehospodárnost nepanovaly. Černou dírou se staly až poté, co z nich stát udělal akciovku a navíc je absurdně rozdrobil na tři společnosti - ČD, a.s, ČD Cargo, a.s. a SŽDC (což je prapodivný právní paskvil s názvem "státní organizace").
Všude okolo nás dotuje provoz ziskové železniční nákladní dopravy neziskovou osobní dopravu.

A navrch stát pronajímá ziskové trati soukromým chytrýskům jako je Jančura a pak se strašně diví, že nemá na provoz lokálních tratí, které NIKDY nebyly ziskové.
C&k mocnářství, první a druhá republika, náckové i bolševik dokázali s přehledem uživit železnici s hromadou zaměstnanců S DEFINITIVOU a se všemi benefity pro zaměstnance. Až "svoboda a demokracie" se ji opakovaně pokouší zničit.

Provozovat lukrativní tratě umí každý trouba. Zvášť, když si vydyndá exkluzivní provozní podmínky. Jistě dobře pamatujete Jančurův nástup v autobusové dopravě; a teď se totéž v bleděmodrém opakuje i na železnici.
A když se k tom přidá politická zlodějna, kdy dráhy slouží jako trafika pro odložené politiky a zlatý důl pro pár neschopných politicky dosazených dobrodruhů, nemůže to dopadnout dobře. Zvlášť, když dnes ve všech třech "státních" společnostech je snad na 4 bídně placené zaměstnance jeden zlatokopecký "manyžrout".
Jediným řešením je ČD opět zestátnit, zrušit většinu "managerů", nabrat zpátky vyházené zaměstnance, zajistit bezpečnost provozu a přepravy, "outsourcing" prohlásit hrdelním zločinem, podnik permanentně kontrolovat a bez milosti stíhat sebemenší přešlap a tak tři roky počkat, co to udělá.

Soukromníci navíc nemají co provozovat lukrativní tratě. Kdo chce podnikat v žel. dopravě, měl by dostat do správy lokálku, aby mohl předvést, jaký je king. A POKUD by se osvědčil, mohl by jako bonus dostat k té lokálce něco finančně zajímavějšího.

Někdo tu nedávno napsal, že současným prokletím lidstva je mantra zisku a že tohle zlaté tele lidstvo zničí. Měl pravdu a právě železnice je toho jasným důkazem. Ta a řada dalších odvětví nepatří do soukromých rukou a nemá co být sektorem zaměřeným na tvorbu zisku a na zbohatnutí pár jedinců na úkor všech ostatních.
30. 01. 2013 | 02:13

JenTak napsal(a):

Antisoudruhu, mohl byste věcně popsat bez hloupých pouček o otrokářích, jak si představujete pravici? Mě by to opravdu zajímalo.
Vyhněte se přitom Ezopovým bajkám.
30. 01. 2013 | 05:14

David napsal(a):

Občan - 02:13:

Přesně tak! Naprostý souhlas! To nemá chybu!

To by si měl přečíst Nečas a spol.!
30. 01. 2013 | 07:15

antisoudruh napsal(a):

Jen Tak,
ta "hloupá poučka o otrokářích" pochází z jedné přednášky, kterou jsem si vyslechl před třiceti dvěma lety na tehdy (a snad i dnes) nejlepší vysoké škole ekonomické světa, na Wirtschaftsuniversität St. Gallen. Přednášejcí tak vysvětlil studentům, proč se Švýcaři mají lépe jak lidé v reálném socialismu.
Tehdy jsem projížděl přes dvě hranice ČSSR/NSR a NSR/Švýcarsko. Po třech týdnech zase nazpět. Švýcersko mne šokovalo - v sobotu jsem v autobuse potkával lidi - civilisty se samopaly, co jeli cvičit, aby byli v případě nouze schopni bránit svou zem. Vojáci tam rukovali do služby zásadně v místě domova a své ruční zbraně nosili odpoledne, po vojně, domů. Mne čekala vojna na druhé straně republiky, kolem které byly nataženy ostnaté dráty. Čekalo na mne vymývání mozku komunistickou propagandou o těch zlých pravičácích a zlých kapitalistech. Zdaleka nejen z těchto důvodů jsem si onu "hloupou poučku" osvojil. Perfektně vystihuje skutečnost - dodnes.
Jak jste si možná všiml, Zemanovo dělení české politické scény na pravici a levici je dle "hloupé bajky" nesmyslné. Podle komunistického popisu pravice Zemanovo dělení ale sedí. Jak komunisté, tak Zeman svým dělením vytvářeli a vytváří v zemi vnitřního nepřítele, proti němuž se tzv. levice musí semknout. Přitom zde žádná pravice není, jsou zde jen lidé s jiným názorem.
K tomu všemu je nutné si uvědomit, jak pojem pravice a levice v politice vznikl a proč pravice a levice.
30. 01. 2013 | 07:29

drevokocůr napsal(a):

antisoudruh

se při cestě v autobuse před 32 lety zbláznil
a štvavé ideologie zpoza železné opony z doby zuřící studené války považuje za pupek světa.

Člověče, vzpamatujte se, začli 21. století.
30. 01. 2013 | 07:50

Hanák napsal(a):

Žaluda se zbláznil. Co si myslíte že se zlepší když pozemky pod kolejemi budou patřit někomu jinému než majiteli těch kolejí. Vždyť to je jen další rozbíjení republiky a rozeštvání lidu
30. 01. 2013 | 08:00

MARNOV napsal(a):

Neexistuje souvislost mezi sexuální orientací p. Žaludy a přežíváním ministrů a vlád? Nejedná se snad o mafii se základy postavených na sexuální orientaci?
Je snad cílem mafie hospodařit efektivně a platit daně?
30. 01. 2013 | 08:01

Ježík napsal(a):

Antisoudruhu, ty jsi spíš antičlověk.
Ano, švýcaři pracují, nekradou a jsou připraveni si bránit svoji vlast. Stejně tak Rakousko před týdnem v referendu jasně řeklo že si budou brániot svoji vlast a udrží povinnou volbu.
My jsme rozkradli armádu, obranu země a vojenskou službu prohlásili za komunistický blábol. Máme pár vypůjčených stíhaček / zatím/, armádu na obranu sotva vesnického rybníka a na expediční jednotku která svojí přítomností v zahraničních válkách chce vyvolat dojem že to není okupace jen vojsky USA ale akce mezinárodního společenství.
A myslíme si že nás napadne leda KLDR a NATO nás ubrání.
Výplody chorých mozků od počátku do konce
30. 01. 2013 | 08:08

Ježík napsal(a):

Oprava - rakousko udrží povinnou VOJNU, vojenskou službu
30. 01. 2013 | 08:09

rpavelka napsal(a):

Pane Jančuro.
Až vy budete vozit lidi BUSem v neděli do Tasova, až vaše vlaky mně odvezou z Brna do Lednice v sobotu ráno, až váš vlak mně dopraví z OStravy do Budišova nad Budišovkou v 14:30 - tak uvěřím, že jste dobrý podnikatel, který nechce jen vyžírat nejlukrativnější spoje a tratě.
30. 01. 2013 | 08:44

Ježík napsal(a):

Obávám se že z toho co jsme tu zničili po r.89 se nevyhrabeme ani za 100 let. Na železnici, v obranyschopnosti, v celé republice, splacení těch šílených dluhů a hlavně v morálce.
Lidi co cinkali klíči by se měli denně celé hodiny fackovat a bičovat před zrcadlem
30. 01. 2013 | 08:55

neo napsal(a):

Občan:

koukám, že byste rád měl zpět modrou armádu s definitivama a benefitama.Není to nic jiného než přezaměstnanost, kde se kopou přeplácení nádražáci do řiti.
Pokud nejsou lokální tratě ziskové, tak je nemá ČD provozovat. To je právě ten bordel. Samo na sebe si to nevydělá a tak je nutné to dotovat z jiných zdrojů, což je chyba.
Vyhozením manažerů docílíte maximálně toho, že to nebude mít kdo řídit (nebavím se teď o jejich přeplácení, ale o důležitosti). A o outsourcingu jsme zde již několik debat vedly. V principu je outsourcing výhodný. Podstatné je, jak se provádí. Nepochybuji o tom, že ve státním sektoru se jedná o předražování formou outsourcingu ve stylu já na bráchu a švárovi taky něco kápne. Nicméně princip jako takový je levnější v mnoha oblastech a soukromé firmy ho často využívají.
O tom, kdo jakou trať bude provozovat pak nerozhodujete vy, ale výběrové řízení. Pokud dokáže na trati soukromník nabídnout lepší služby, nevidím důvod, proč by nemohl na trati jezdit.
30. 01. 2013 | 09:07

Targus napsal(a):

To Občan:

Bohužel vás musím vyvést z omylu. Dráhy byly ztrátové úplně vždycky, i za první republiky, dokonce i za R-U. Nemáte přesné info.
Otázkou je, co za to dotování ztráty stát obdržel. dnes se takové prkotiny, jako zaměstnanost, infrastruktura, dopravní obslužnost, absolutně neřeší.
S ČD Cargo máte pravdu, lehce jsem to popletl, je to polostátní paskvil, hrabající, jak se dá. A stát předvádí, co všechno se dá zmrvit. Každý rok jim šoupne nějakou tu miliardu, tentokrát OPRAVDU, ale OPRAVDU naposledy, namísto aby celé vedení vyházel, případně dal trestní oznámení pro porušování předpisů pro správu cizího majetku.
Připomíná mi to závody, kdo vytvoří větší ztrátu.
30. 01. 2013 | 09:49

A.Kubes napsal(a):

To argus :
píšete: Moc Vám nejdou procenta. 70 ze 400 je 17,5 %, nikoli 5 ...
Musím bohužel konstatovat, že jedním z předpokladů pochopení psaného textu je nejen umět číst, ale i porozumět a to zase nejde Vám. V souvislosti s 5-ti % se mluví o 20-ti ze 400 a ne o 70-ti ze 400, jak píšete vy.
P.S.Promiňte ten sarkasmus, každý se může splést, ale při kritice radši 2x měř a jednou řež.
30. 01. 2013 | 09:55

železničář napsal(a):

Jančuro, jestlipak si podepsal také výzvu, že Miloš Zeman není můj prezident?
Při tvé odbornosti, jestlipak už víš, že do Brna se svými lokomativami nedojedeš?
30. 01. 2013 | 09:58

Baba Jaga napsal(a):

To: autor
Nevím, zda někdy svými "žluťáky" i jezdíte - pro mne jsou nepoužitelné, neb přes naše okresní městečko nejezdí ani Vaše vlaky, ani autobusy.
Kdysi mě napadlo, že kdyby Vás jmenovali ředitelem ČD, brzy by po kolejích jednoho vlastníka jezdily pouze vlaky téhož vlastníka - z ČD by byl zpět jeden podnik.
Mezitím ale začaly z Prahy do Ostravy jezdit černé vlaky švýcarské kvality a na tuto trasu se chystá další dopravce.
Všechny zastavují v Olomouci - doporučuji postát na tamním nádraží a pokochat se, jak tam i zpět jezdí krátce po sobě "ekonomicky" žlutý, černý, modré Pendolíno a ještě další rychlíky ČD obyčejné, IC a EC (ty ale jezdí i jinam než na Ostravu, protože všude žijí lidé). Mají pravda méně vagonů, v nich méně sedadel a ve všech jsou asi volná místa. A také osobáky ČD.
Mám vždy pocit, že za užívání kolejí a služby na nádražích platí soukromé společnosti ČD asi méně, než by měly - Vy si možná myslíte opak. Ale na ředitele ČD bych Vás už nenavrhla.
30. 01. 2013 | 10:01

Targus napsal(a):

To neo:

Každý alespoň trochu normální člověk dělající na dráze vám řekne totéž, co teď já.
Manažeři neřídí, manažeři škodí. Jsou to tupá hovada neumějící nic jiného, než škrtat ve stavech modrých límečků, přičemž kancelářských krys neustále přibývá. Nehody na tratích v poslední době (míním tím srážky vlaků) jdou plně na jejich škrtací triko. Snižování stavů provozních pracovníků je doslova a do písmene hazard, pokud není trať plně automatizována a plně zabezpečena, což drtivá většina tratí není.
Outsourcing ano, ale v činnostech, které neumím a kde se mi nevyplatí pořizovat si vybavení a školit lidi. Rozhodně ne ve vaření obědů, uklízení a opravárenských činnostech. Tyto činnosti nemohou být z principu výhodné pro klienta. Svým deseti uklízečkám dám 10 x 10.000 Kč brutto, firmě budu muset platit i dobré bydlo nejméně dalších dvou nenažranců jezdících v bavorech nebo medvědech. To už nemluvím, že v Česku to bude úplně vždy o kamarádíčcích, žranicích, dovolených v Karibiku, to v tom lepším případě. S likvidací lokálních spojů souhlas, pokud jsou ve velké ztrátě, zastavit provoz, ale trati nerušit, maximálně z nich udělat cyklostezky. Jeden nikdy neví, kdy se situace zvrtne a dopravní koridor bude třeba.
30. 01. 2013 | 10:02

BH napsal(a):

Pane Jančuro, jestliže přijdu na nádraží, zjistím si nejbližší vnitrosátní vlak a vyhovují-li mi zastávky, měl bych mít možnost se zakoupenou jízdenkou (třeba zpáteční) jím jet. Za standarní cenu. Nebo si aspoň za standartní cenu jízdenku koupit ve vlaku. Bez příplatku. Vlaky, jezdící po tratích vybudovaných našimi předky, by měly sloužit všem, ne jen cestujícím mezi velkými městy.
30. 01. 2013 | 10:11

Targus napsal(a):

To A.Kubes:

Máte pravdu, pan Jančura zrovna neoplývá uměním psát srozumitelné a krátké věty, vztáhl jsem procenta na celý údajný výkon ČD Cargo. Nicméně zdá se mi poněkud podhodnocený, že by byli v takovém propadu?
K samotnému bodu.
Přestat vozit tzv. kusové zásilky se mi zdá poněkud legrační, zejména, když si spočítám, kolik za to ČD Cargo inkasují a kolik tzv. manažerů dozírá na to, aby byly takové přepravy rentabilní....
30. 01. 2013 | 10:13

Občan napsal(a):

Targu, já jsem netvrdil, že byla státní železnice zisková, ale že svoje lidi uživila.
A nejsme nijak ve sporu.

S tou ztrátovostí - já jsem se v tom kdysi trošku pohrabal a ono to nebylo tak jednoznačné. Ještě ve 30. letech 20. století provozovali řadu lokálních železničních spojů soukromníci, a to vč. dopravní cesty (kolejí) a obslužných provozů (nádraží, výtopen a údržby). Ve 20. a 30. letech byla přijata doslova hromada zákonů o převzetí těchto lokálních SOUKROMÝCH železnic státem, protože byly dlouhodobě ZTRÁTOVÉ. A státu nezbylo nic jiného než v zájmu zachování dopravní obslužnosti je převzít. Přebíral je však i s dluhy, takže ztráta státní železnice byla z větší části domnělá, protože byla tvořena právě těmito převzatými SOUKROMÝMI dluhy.
Zákony o dotaci a převzetí ztrátových SOUKROMÝCH železnic (sekvestraci - uvalení nucené správy) jsou ale daleko starší - z konce 70. let 19. století.

Proč to píšu - soukromá železniční doprava je nesmysl a byla nesmyslem od samého počátku. Vědí to odborníci akademičtí i neakademičtí již 150 let a přesto se některé naše vlády stále pokoušejí tento nesmysl přivést k životu. Privát může vstoupit do některých lokálek v turisticky lukrativních oblastech a to je asi tak všechno (tak to funguje v Rakousku, Německu i Švýcarsku). Ale i tam privát takové trati pouze provozuje na základě licence, ale ony samy jsou ve vlastnictví JEDNÉ společnosti/podniku, 100% vlastněné státem.
Soukromí dopravci tedy mohou někdy a někde fungovat jako doplněk, ale to je asi tak všechno.

Nejhorší na tom je, že tu absurditu nezkouší "stát", ale parta zhoubných "šibalů", kteří tomu státu způsobují škodu. V ČR speciálně ještě navíc i "automobilizací" osobní a nákladní přepravy. My, s jednou z nejdokonalejších železničních sítí na světě! (Říkám to i s vědomím toho, že si šlapu po vlastním klobouku, protože nás "volant" částečně živí.)
Země, která měla vlečku pomalu do každého dvorku a koleje do kdejaké vesničky. Zločin, jehož se některé naše vlády v oblasti železniční dopravy dopustily a dopouštějí by se dal kvalifikovat jako vlastizrada.
30. 01. 2013 | 10:42

Targus napsal(a):

Když už probíráme téma čísel, neověřil si je ani pan Žaluda, čemuž se nedivím, ale ani pan Jančura. Výkony železniční dopravy v r. 2011 byly 87,1 mil tun, u silniční dopravy pouhých 349,2 mil. t. Oproti předkrizovým 461 mil. tun propad téměř šílený.
Dlužno dodat že tak velký pokles má na svědomí i silniční konkurence z Balkánu, Litvy a Polska.
30. 01. 2013 | 10:43

Targus napsal(a):

To Občan:

Je to možné, tak hluboko jsem ekonomiku železnice nestudoval.
Zásadní problém v dnešním cargu vidím v tom, že silnice je prozatím opravdu levnější, než koleje, mám na mysli ty vlečky a lokálky. Což nevyvrací možnost obratu v budoucnosti, viz energetická krize a z ní vyplývající nutnost elektrifikace dopravy. Bude vhodnější zadrátovat cesty nebo koleje?

Další problém, který doposud nikdo nespočítal - náklady na údržbu dopravní cesty železnice x silnice se stejnou dopravní kapacitou. Mám nepříjemný pocit, že koleje v tomto případě vysoko překračují silnici.
30. 01. 2013 | 10:55

tatoo napsal(a):

Chtělo by to, aby Vám podnikatelům echte podnikatelům stát daroval i ty ČD, pak Lesy, ministerské budovy, státní ulice, hrady a zámky a řeky a nakonec i Českou národní banku, pak byste už měli pod kontrolou vše a to by byla pane úspěšná a výdělečná společnost, ale ta Vaše podnikatelská o ostatní by tzv. utřeli...
Pan Žaluda za tu zlodějinu platem by si taky zasloužil ale tak doživotí a každý kdo jim dovolil krást platem ze státního.
30. 01. 2013 | 11:00

neo napsal(a):

Targus :

To ale není tím, že jsou to manažeři, ale tím, jací jsou to manažeři.

Co se týče outsourcingu, tak moc nesouhlasím. Tedy minimálně pokud jde o to vaření, uklízení a další vedlejší činnosti.
Ovšem musí to být provedeno tak, aby se to vyplatilo. Tam je jádro pudla, ne v principu. Naše firma outsorcuje jak úklidové služby, tak třeba lidi starající se o květiny, recepce, ostrahu objektů, hlídání parkovišť, ale i provoz třeba klimatizace.

Všechno jsou to vedlejší činnosti, na které se nevyplatí najmout vlastní zaměstnance. Je to především z důvodu, že v okolí sídlí mnoho firem a tak všechny outsourcují tyto služby a tak ušetří. Řekněme, že je tu 40 firem. Kdyby každá měla zaměstnávat vlastní lidi na veškeré zmíněné činnosti, nedoplatila by se. Takhle si na to najme firmu, která poskytne vlastní zaměstnance takže místo 800 zaměstnanců jich je 20 a to se na úspoře projeví výrazně.
30. 01. 2013 | 11:36

Karel V. napsal(a):

Panu Jančurovi bych jen připomněl jeho ježdění autobusy Liberec-Praha za 1 Kč,čímž totálně zlikvidoval konkurenci a stal se dominantním dopravcem.Po takovém svinstvu by měl sklapnout a zalézt někam do kanálu.A o přetahování zaměstnanců GŘ Českých drah,kteří mu prostřednictvím práskačů zajišťují dostatek informací ani nemluvě.FUJ FUJ FUJ
30. 01. 2013 | 11:37

Jirka napsal(a):

Asi jsme pane Jančuro četli každý jinou výroční zprávu. V té oficiální je totiž nemovitý majetek ČD uváděn v hodnotě 69,682mld.Kč, takže lžete VY, pravděpodobně důsledkem nepřekonatelné závisti a obrovské touze po penězích...
Stejně jako lžete v obsazenosti svých vlaků, která se pohybuje ,mezi 40-50%, nikoliv Vámi uváděných 90% a více...
30. 01. 2013 | 11:40

Macík napsal(a):

...proč Žaluda přežívá ve funkci ČD ?...:-D...je to jako ve všech státních, polostátních, krajských a městských, nezprivatizovaných firmách..."státní zakázky"...přes "státní zakázky" , jak je známo, lze odklonit nemalé sumy...např Lesy ČR...a pak je přeci úúplně jedno, kdo je ředitelem, hlavně, že jde na ruku :-DDD...
30. 01. 2013 | 11:49

Fabolous napsal(a):

Je skutečně pravdou, že Jančura dluží za vjezdy a parkování na AN Praha Florenc? Protože mi přijde dosti podivné, že člověk, který se tad dere za daňového poplatníka - za kterého se i pan Jančura neustále má tendence schovávat, nemá v pořádku povinné platby vycházející ze svých aktivit. Ať jde tedy o dopravu silnični, případně železniční.
30. 01. 2013 | 11:54

Jiří S. napsal(a):

Pane Jančuro,přestaňte okopávat kotníky panu Žaludovi.Tváříte se,že tomu rozumíte,ale výsledky mluví jasně.Vyzobáváte jen nejlepší spoje,v nejlepším čase a ještě jste ve ztrátě.Ta ztráta bude pokračovat,proto ta Vaše agresivita.A o Cargu nepište nic.Skutečností je,že soukromníci chtějí přepravovat jen ucelené vlaky a tím že nepřepravují kusové zásilky,nabízí na ně nižší cenu,kterou Cargo nabídnout nemůže.Nechoťe pořád žalovat panu ministrovi,jste s tím směšný.Váš kamarád z Brna
30. 01. 2013 | 11:55

AAA napsal(a):

Nemovitý majetek ČD uváděn v hodnotě 69,682mld.Kč - nemovity majetek to ovsem nejsou jen pozemky, ze.
30. 01. 2013 | 12:22

yakuza napsal(a):

Žaluda se udržel, protože bez uzardění pečuje o penězovody vyvádějící prostředky z ČD, a to jak těch "oficiálně" stranických, tak těch ryze soukromých
30. 01. 2013 | 12:23

Zdenek napsal(a):

ČD provádí rekonstrukce řad 163,162,363,362,242 na nové moderní lok. které ani po té rek. samořejmě nejsou interoperabilní :-( , to znamená ,že ve většině případů nejsou lok- schopny zajíždět ani do Rakouska a Německa celková rek. jedné lok. údajně stojí 80 000 000 Kč !!! Mají vlastně jen paskvil ř.380 za 120 0000 000Kč který sice je ES ale nikdo ho nechce,protože nefunguje i přes některé svoje výhody oproti jiným výrobcům.
Pokud by si ČD pořídily úplně nové a moderní odzkoušené a spolehlivé lok. např. od SIEMENSu které můžou a i umí operovat pocelé Evropě např 1216 (ES64U4) tak tu SIEMENS prodává za cca 100 000 000kč a při odběru více kusů stojí dokonce 1ks. 80 000 000kč ??!
Česká lok i po rekonstrukci má výkon 3400KW a SIEMENS 6400KW.
NENÍ TADY NÁHODOUZ NĚCO ŠPATNĚ ?????
30. 01. 2013 | 12:24

Zdenek napsal(a):

.... ř. 380 je ŠKODA a má výkon 6000KW.
30. 01. 2013 | 12:26

AAA napsal(a):

Privát může vstoupit do některých lokálek v turisticky lukrativních oblastech a to je asi tak všechno (tak to funguje v Rakousku, Německu i Švýcarsku) - NEFUNGUJE. V Nemecku jezdi rada soukromych dopravcu (vybranych v radnych soutezich) v zavazku verejne sluzby, v Nemecku i Rakousku jsou i ciste komercni soukromi dopravci (HKX, Westbahn)
30. 01. 2013 | 12:26

AAA napsal(a):

My, s jednou z nejdokonalejších železničních sítí na světě! - to myslite ty 100 a vice let stare pomale jednokolejne lokalky, co byly puvodne urceny k obsluze jiz davno neexistujicich prumyslovych podniku a uz tenkrat staveny s ohledem na uspornost, nikoli rychlost, takze dnes mnohdy vedou odnikud nikam a stavi casto v polich kilometry daleko od mest a vesnic jejichz jmeno zastavky nesou?
30. 01. 2013 | 12:37

Karel V. napsal(a):

No špatně je to,že lokomotivy od Siemense nejsou až na ty úplně nejhlavnější tratě interoperabilní právě u nás v Česku.Např.1216 (ES64U4) nesmí jet ve výkonu přes Kutnou Horu,čímž jsou komplikovány operativní odklony vlaků přes Havl.Brod do Brna a z 15-20 minut zpoždění je mnohem víc,protože ve směru na Brno vzhledem ke stoupání Kutnou Horu nelze projet.A protože ČD a ČD CARGO jsou od sebe už tak odděleny,tak dieslová mašinka ČD CARGO která je v Kutné Hoře nemůže pomoci vlak vystrčit a tak se dává v Kolíně jiná lokomotiva a v Čáslavi sundavá a zpoždění narůstá.A to nemluvě o tom,že nemůžou pře Nymburk vůbec.Takže je určitě lepší modernizovat lok.163 na 162 na rychlost 140km/h,jak to po vzoru ČD udělal i Regiojet p.Jančury.Pochybuji že by tato úprava stála co říkáte,to by bylo totálně nereálné.Možná v případě reko jednosystémové ř.163 na dvousystémovou 140 km/h ř.362
30. 01. 2013 | 12:40

Občan napsal(a):

To AAA:

Si laskavě o těch rakouských a německých soukromnících zjistěte.
Např. Westbahn:
http://de.wikipedia.org/wiki/WESTbahn
Jezdí na JEDINÉ trati, a to necelý JEDEN rok.
Stejně jako v ČR ÖBB pronajala na základě VLÁDNÍHO rozhodnutí lukrativní trať (Vídeň-Salcburk).
Takže to skončí ještě větším průserem než v ČR. Už jen proto, že to je přímý tunel rovnou do srdce ÖBB: http://en.wikipedia.org/wiki/WESTbahn#RAIL_Holding_AG
Podívejte se hlavně na majetkovou strukturu Westbahn a na členy statutárních orgánů.

Ve veřejné hromadné dopravě totiž žádní čistí soukromníci NEEXISTUJÍ. Vždy jsou pevně přisáti k cecíku erárního rozpočtu a erárního majetku. A zpravidla jenom tunelují veřejný majetek a finance. Jakmile obojí dojde nebo jsou odstřiženi, přecházejí do jiného sektoru nebo zpět do veřejné sféry, případně do ústraní. Prakticky NIKDY však neskončí tam, kde by se to logicky očekávalo - ve vězení.
30. 01. 2013 | 12:49

Zdenek napsal(a):

... ano tyto lok. u nás skutečně smí a mohou přesně to co popisejete, ale , kvůli čemu nesmí např. přes K.H. "vlastní silou", proč i na jiných tratích(kde má přechodnost) smí být pouze tažena ? Těch otázek je tady celá řada, proč v Rakousku můžou pojíždět oblouky s tak malým poloměrem a u nas ne ? U nás totiž platí jiné Fyzikální zákony tedy asi. Ta cena je od pracovníků jak CARGA i ČD. A jen tak momochodem do Hory sice zajíždí 363 5. ale oni ji tam otáčí a vlak přepřahají na ř.230, myslím,že to určitě nebyl důvod k rek. Vozební ramena jsou prostě vozební ramena. :-(
30. 01. 2013 | 12:51

collected poreib napsal(a):

Jezdí na JEDINÉ trati, a to necelý JEDEN rok. - NO A CO? Rozhodne to neni zadna turisticka lokalka jak si tvrdil.
30. 01. 2013 | 12:55

Zdenek napsal(a):

To Karel
Kutnou Horu směr Brno lze projet "výběhem" i s nákladním vlakem. Několikrát se mi stalo,že mi nešel z různých důvodů zapnout S HV právě např na 363. vjezdová rychlost je na Kolínském zhlaví 80km/h a myslím, že to je rychlost dostačující na průjezd po "rovné koleji"
Je to prostě a jednoduše naddržování jednomu dopravci který je u nás chceteli majoritní od SŽDC a DÚ.
30. 01. 2013 | 13:05

Alena Čechová napsal(a):

Musíte to chápat, pan Žaluda je zcela vyčerpán společenskými povinnostmi, jako je třeba pózování pro módní časopis a plkáním s politiky.
Pan Žaluda je tam totiž od toho, aby vytvářel sciální sítě, ničeho jiného netřeba, jako jeden z největších zaměstnavatelů v zemi a s těmi dotacemi nic dalšího ani dělat nemusí. Běží to totiž samo. Jistě uznáte, že v jeho pozici není důležitější věc, než působit dekorativně.
30. 01. 2013 | 13:06

Luboš napsal(a):

Myslím že pan Jančura toho moc nedokázal jak se chvástá že to jde levněji, provozovat vlaky, na které si musíte koupit místenku několik dnů předem a když se rozhodnete jet vlakem hodinu před odjezdem, nemáte šanci a ani vás do vlaku nepustí a ještě to odůvodňují jakousi bezpečností. Pro pravidelné každodení dojíždění je to snad nejdražší přepravce v čechách!!! RegioJet je možná tak vhodný pro studenty ale to je tak vše. Ať si Jančura zkusí začít vozit lidi co dojíždějí každý den do práce, kteří zpět nedojíždějí ve stejnou dobu nebo lidi co si příležitostně chtějí někam zajet vlakem, pak ať něco kritizuje a povídá o tom jak jsou české dráhy prodělečné!
30. 01. 2013 | 13:11

AAA napsal(a):

Vzdyt uz to zkusil :)
http://www.regiojet.sk/sk/
30. 01. 2013 | 13:14

Meteor napsal(a):

add "Nesmysl číslo 6"
Ostatní raději nebudu komentovat, neboť se znalostí vystupování pana Jančury to nepovažuji za smysluplné. Ano Regiojet má stejné lokomotivy jako ČD, avšak je vhodné říct, že ČD nemají pouze jeden typ lokomotiv. Řada 163/162 stále patří v Evropě k poměrně moderním strojům. Avšak ČD disponují také velkým množstvím zastaralých vozidel (řady 451,451,460,560,810,749,754 atd.) a taky nedostatkem odpovídajících vozidel (dlouhodobý nedostatek motorových vozů kvůli absenci dodávek řady 860, nízký počet elektrických jednotek). Nemluvě o zastaralosti vozoparku. Přiznejme si, že pan Jančura má cca 35leté vozy stejně jako ČD. Nicméně má je z Rakouska kde před pár lety prošly generální opravou. ČD teď také provádí generální opravy (a to na vozech o 10let mladších). Na železnici není vyjímkou vidět i 50leté vozidlo. Ale musí mít za sebou generální opravy, aby se jeho parametry (kvalita interiéru např.) vyrovnaly soudobým.
Toto je to, o čem pan Žaluda mluví. Aby ČD mohly být efektivní, potřebují odpovídající vozový park. Nelze říkat, že je výhodou mít na vlaku těžký diesel se starým motorem co táhne 3 poloprázdné vagony i když už to je odepsáno. Je výhodou mít lehkou moderní jednotku s nízkou spotřebou a údržbovými nároky. Stejně tak není výhodou možnost poslat na trať Praha-Ostrava vozy, které od výroby před 35 lety neprošly alespoň velkou opravou jen proto, že jsou zaplacené...

Proto ač jsem o to už prosil mnohokrát:
Pane Jančuro chápu, že vedete konkurenční boj. Chápu, že Váš přínos pro Českou železnici je nezanedbatelný. Avšak prosím, skuste alespoň na první pohled vypadat, že nelžete jak tiskne...
PS: Když už tolik prosíte o to vystavování faktur, jak to vypadá s myčkou v Praze na ONJ?
30. 01. 2013 | 13:15

JARLE HALSNES napsal(a):

Nejlepší by asi bylo ustanovit Jančuru ředitelem zeměkoule a bylo by to OK.
30. 01. 2013 | 13:19

Meteor napsal(a):

add Karel V.
"Takže je určitě lepší modernizovat lok.163 na 162 na rychlost 140km/h,jak to po vzoru ČD udělal i Regiojet p.Jančury.Pochybuji že by tato úprava stála co říkáte,to by bylo totálně nereálné.Možná v případě reko jednosystémové ř.163 na dvousystémovou 140 km/h ř.362 "
Lokomotivy 162ČD vyjížděly tak jak jsou z továrny. Následně byly přestavěny na pomalejší řadu 163 tím, že se komponenty nutné pro vyšší rychlost zaměnily za komponenty z řady 363 a tím se získaly lokomotivy 362. Kdysi byl plán, že se vyrobí velká série lokomotiv 362, ale padl režim a ČSD neměly peníze. Proto se udělalo toto kompromisní řešení, aby rychlejší byly dvousystémové lokomotivy a ne čistě DC.
Pan Jančura tedy udělal opačnou rekonstrukci, než ČD...
30. 01. 2013 | 13:21

Karel V. napsal(a):

To Zdenek: S nákladním vlakem projet Kutnou Horu nenaběhne-li hned střídavý systém jistě lze,ale s 6 vozovým EC už je to horší.Omezení totiž platí od vjezdového návěstidla po vjezdové návěstidlo opačného směru.A to je trochu jinačí dálka než od neutrálu po dělení za výhybkama.No a proč tam nesmí Taurus ani Škodovka-důvodem jsou 25Hz kolejové obvody staniční reléovky SSSR.Paradoxně ten skoro 6,5 megawattový výkon je v tomhle případě přítěž.Je otázka,zda to zkoušeli fyzicky nebo jestli je to jenom o nějakých posudcích.Těžko taky říct,zda by šel udělat nějaký konmpromis na projetí sníženým výkonem apod.No a taky si nemyslím,že někdo někomu nadržuje majoritnímu dopravci,naopak ČD to dost škodí protože žádný jiný osobní dopravce nejezdí na střídavé trakci.Ale když se nechce,je to ještě horší než když to nejde.U Pendolin se problém nějak vyřešil ke spokojenosti všech,teď už ne.Ale vidím v tom nadržování firmě AŽD aby se jim nasypalo co nejvíc stamilionů na úpravy zabezpečovacích zařízení-nahrazování jinak postačujících reléovek na jimi dodávaná dálková počítačová zab.zař.v situaci,kdy v jiných stanicích staví výhybkáři cesty ručně a zamykají zámky.Zkráceně - udělat se dá kdejaká zrůdnost,jen se musí dostatečně zdůvodnit.A že dopravci tím zdůvodněním trpí-no a co má být,zaplatit za každý kilometr musí stejně.(ironie)
30. 01. 2013 | 13:39

Zdenek napsal(a):

... co se týká p. Jančury, tak ten nenechal udělat ŽÁDNOU rekonstrukci ! Jediné co se na lok. dělalo je otočení pultu z leva do prava,protože v Italii je na rozdíl od nás levostraný provoz a pak už jen při vyvazovací opravě "převázání" podvozků na rychlost 140km/h. A k tomu ještě ten Slovenský údajně bezpečnější šmejd na odvádění pozornosti strojvedoucího od trati tj. MIREL. toť skutečně vše a nic víc !!! A ta cena za rek. na 363/362.5. je z mého pohledu šílená nicméně prý skutečná. Právě proto jsem o tom psal, žádná firma by si to nejen že nemohla dovolit ale nikdy by to neudelala ! Ale v Banánobolševické Rep. bych se tomu vůbec nedivil. Ne jen,že bych se nedivil ale já tomu po bohatých zkušenostech dokonce věřím.
Za 80000000kč to je úplný nesmysl a logicky bych bral nové lok. JENŽE k těmhle novým lok. mají přístup i soukromí i jiní dopravci a to nejde do krámu těm orgamizacím (Mafii) o kterých jsem už psal ! Právě proto to s tou přechdností ! Právě proto můžou všude jezdit jen řady a jejich rekostrukce vlastněné ČD/ČDC ! Možná už to zní jako paranoia ale takhle to je.
30. 01. 2013 | 13:46

Meteor napsal(a):

Karel V.
V Kutné Hoře ne, ale sníženým výkonem (max. 100A, ale nevím jestli skrze motory nebo z troleje) se jednou projela 380tka do Tábora a dále na jih k Táboru a neobjevil se při tom žádný problém.
Kdysi jsem slyšel, že důvod proč Asynchrony nesmí na 25Hz obvody je ten, že se úředníci bojí dát razítko na testy, aby se náhodou něco nestalo. Ale toto nemám potvrzené tak to je třeba brát s rezervou...
30. 01. 2013 | 13:47

Karel V. napsal(a):

To Meteor:Fakt si z té historie už moc nepamatuju,jen to jak spousty 163 stály na dvoře Škodovky a ČD je odmítaly převzít.Pak šly nějaké do Itálie a odtamtud je koupil Regiojet.To mi nějak nesedí s tím co píšeš.
30. 01. 2013 | 13:48

Zdenek napsal(a):

To Karel
... to s tím AŽD bude asi fakt.
30. 01. 2013 | 13:51

Karel V. napsal(a):

To meteor asynchrony:No nemáš to sice potvrzené,ale je to tak.(pokud nechceme přijmout to,že má třeba někdo nataženou dosud prázdnou ruku anebo je na dvou výplatních listinách)
30. 01. 2013 | 13:51

Meteor napsal(a):

To Zdeněk
80 mil Kč je sice trochu hodně, ale žádné předražení to není. Ta lokomotiva je prakticky jako nová. Generálka všech mechanických částí a dovybavení např. tlumiči. Co se týče elektrické části tak kompletně nová elektrovýzbroj, převinuté motory na vyšší výkon. V podstatě je to nový stroj, jen některé jeho díly (např. rám s životností třeba i 60let) už mají naježděno 20let...

Máte pravdu, zní to jako paranoja a nemáte pravdu, že je to pravda. Je to paranoja. Lokomotivy 380ČD doteď nejsou schválené (byť za to může německá EBA co to protahuje, aby ochránila Siemens). A proč mohou rekonstrukce všude? Jednoduše proto, že šířkově-pulzní regulace spolu se stejnosměrnými pohony nevadí tolik jako IGBT a asynchrony. I to pendolíno má sice asynchrony, ale GTO prvky tak je to trochu jiné. Jinak jsou tu už schválené zahraniční Dispoloky atd., konkurence kupuje od ČD/ČDC staré mašiny a ty si upravuje pro svůj provoz. Na Slovensku, kde podle mnohých vládne podobný protekcionismus jak zde zase pustili staré Rumunské lokomotivy soukromníkům. Železnice je tak trochu protekční všude (viz výše zmíněné překážky EBA proti Škodovácké 380), u nás není žádné terno jak se všude uvádí...
30. 01. 2013 | 13:55

Zdenek napsal(a):

údajně to byla 5serie poslední kusy Peršingů co Škoda vyrobila a bylo to na Slovensko,jenže slovak to už neodebral a tak se hledalo co s tím, nakonec se našli Taliáni a na jejich požadavek se snižovala střecha a otáčelo stanoviště. Jediný co nevím určitě je to jestli to byly skutečně poslední Peršingy to ostatní je fakt.
30. 01. 2013 | 13:57

Meteor napsal(a):

To Karel V.
Šlo o 60 lokomotiv 3.série typu 99 E 1. ČSD neměly peníze tak tam stály. 9 strojů bylo prodáno k FNME do Itálie, 11 koupily ŽSR a 40 nakonec ČD. Celkem bylo vyrobeno 120 kusů řady 163 (typy 71 E 1-3 v letech 1984-86 a typ 99 E 1 v letech 1991 a 1992) a 60 kusů řady 162 (typ 98 E 1 v roce 1991). Zdroj: Atlas Vozidel 1.díl z roku 2000.
Tento problém se tak dotkl lokomotiv, které byly vyrobeny později než rychlé 162jky. Důvod proč vyrábět pomalejší mašiny, když už je k dispozici rychlejší varianta je jasný - vyšší tažná síla...
30. 01. 2013 | 14:03

Meteor napsal(a):

oprava 5.série. Uklikl jsem se...
Jinak ano byla snížena střecha, konkrétně odporníky. Otočeno stanoviště, upraveny pantografy a řada dalších drobných úprav, které se musely zpětně odstraňovat při návratu do ČR..
30. 01. 2013 | 14:04

Karel V. napsal(a):

To Meteor:Díky za objasnění
30. 01. 2013 | 14:10

Meteor napsal(a):

Není zač :-)
Podrobnější a novějši (byť stále z roku 2008) informace lze nalézt zde:
http://www.prototypy.cz/?rada=162
30. 01. 2013 | 14:16

Hi hi napsal(a):

Kdyby jenom Žaluda co takoví ministři
30. 01. 2013 | 14:58

Vojta z Brna napsal(a):

Takovéto kvality jako pan gen.ředitel lze instalovat jenom ve státním podniku, neboť to jsou trafiky pro politiky a finanční zdroje pro stanické aparátčíky. ČD už měly být dávno prodané do soukromých rukou nebo zrušeny a dát příležitost soukromým dopravcům. Jenomže ? Jenomže by nám nesměli vládnout hloupí a nekvalifikopvaní nazdárečci. Mě se líbí, když tito říkají " za bošelika". Většina jich pochází z komančských rodin a bophužel na odborná místa takové blbce nedávali ani komanči !
31. 01. 2013 | 09:24

Feltips napsal(a):

Jančura je vůl
02. 03. 2013 | 07:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy