Fendoš aneb Brka a kalamáře?
Martin Fendrych ve svém dnešním komentáři kritizuje zavádění digitálních technologií do výuky na českých školách, a to konkrétně tabletů. Obavy má pan komentátor například z toho, že děti budou mít problémy s krční páteří (což dokládá výsledky výzkumu z Velké Británie). Nerad bych pana Fendrycha edukoval, ale měl by vědět, že problémy s krční páteří nebo bolesti zad mohou mít děti už teď, a to při nošení víc než desetikilové školní aktovky s učebnicemi a sešity. Tablet nezabere víc místa než učebnice a vejde se do něj učivo celé základní školy. Nemluvě o další výhodě, a totiž možnosti učivo pomocí tabletu dohnat online v případě, že dítě onemocní.
Nesouhlasím ani s tvrzením, že „školy bojují s předpotopními kompjůtry“, jak píše pan Fendrych. Zaprvé jsem deset let učil a vím, že vybavení škol prošlo výraznou proměnou. Přesvědčuji se o tom i teď na svých cestách po celé republice, při kterých navštěvuji školy. Mám tedy možnost vidět - také „online“ - jak se jejich vybavení zlepšuje. Příští výjezd by proto mohl být ve stylu „Fendrych do škol - Fendoš“, aby i pan komentátor poznal české školy a přesvědčil se, že už v nich dávno nejsou kalamáře ani brka či dokonce hliněné destičky.
Abychom v budoucnu mohli dát všem dětem do ruky školní tablet, je zapotřebí, aby se s nimi nejdřív naučili zacházet učitelé a uměli je efektivně používat ve výuce. Žijeme totiž ve 21. století a jsem přesvědčen, že je to součást moderní doby. Schopnost ovládat moderní techniku, jako je počítač, je dnes součástí požadavků prakticky v každém zaměstnání. Na závěr mohu pana komentátora ujistit, že „Tabdoš“ rozhodně nebude žádný Indoš...
Marcel Chládek, ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Nesouhlasím ani s tvrzením, že „školy bojují s předpotopními kompjůtry“, jak píše pan Fendrych. Zaprvé jsem deset let učil a vím, že vybavení škol prošlo výraznou proměnou. Přesvědčuji se o tom i teď na svých cestách po celé republice, při kterých navštěvuji školy. Mám tedy možnost vidět - také „online“ - jak se jejich vybavení zlepšuje. Příští výjezd by proto mohl být ve stylu „Fendrych do škol - Fendoš“, aby i pan komentátor poznal české školy a přesvědčil se, že už v nich dávno nejsou kalamáře ani brka či dokonce hliněné destičky.
Abychom v budoucnu mohli dát všem dětem do ruky školní tablet, je zapotřebí, aby se s nimi nejdřív naučili zacházet učitelé a uměli je efektivně používat ve výuce. Žijeme totiž ve 21. století a jsem přesvědčen, že je to součást moderní doby. Schopnost ovládat moderní techniku, jako je počítač, je dnes součástí požadavků prakticky v každém zaměstnání. Na závěr mohu pana komentátora ujistit, že „Tabdoš“ rozhodně nebude žádný Indoš...
Marcel Chládek, ministr školství, mládeže a tělovýchovy