Potvrzený pohřeb
Je potěšující, že Praha má volně přístupné sčítače průjezdů jízdních kol na zhruba třiceti místech Prahy (http://unicam.camea.cz/Discoverer/BikeCounter/Index). Jak se v Praze jezdí na kole, je z nich poznat přímo excelentně. Uvidíte tam rekordy ze slavného dne stávky 16. června 2011, i jejich překonání na řadě míst na prvního máje 2013. Dá se z nich vyčíst, že policejní kontroly před Vyšehradským tunelem vyhnaly čtvrtinu cyklistů do silnice, nebo že rekonstrukce křižovatky Kapitána Jaroše – Dukelských Hrdinů zvýšila průjezd cyklistů pětinásobně.
A samozřejmě, sečtete to sakumprásk, očistíte o chyby a uvidíte meziroční nárůst jízdy na kole Praze. Tedy až do loňska. Po meziročních nárůstech o 32 a 13 % v letech 2011 a 2012 nastal v uplynulém roce 6% pokles.
Jistě z toho můžeme obvinit červnové povodně, které spláchly povltavské cyklostezky zrovna v nejfrekventovanějším období. I když z toho ale tuhle „vyšší moc“ odfiltruji (tu práci jsem si dal v článku na Prahou na kole: http://prahounakole.cz/2014/01/scitace-2013-co-zmrazilo-rozvoj-cyklodopravy/), stejně mi vyjde, že takové to běžné ježdění po městě, kterému se honosně říká cyklodoprava, vloni žádné velké terno neudělalo. Hlavní podíl na celkovém poklesu mají sice povodněmi zasažené rekreační lokality, „dopravní“ sčítače ale zaznamenaly víceméně stagnaci a to je po bombastických nárůstech z předchozích let hodně ubohý výsledek.
Výstupy z automatického sčítání můžeme brát jako jasně měřitelný výsledek cyklodopravní politiky města několik let zpátky. Na první pohled to není fér, protože když něco rozjedete, může výsledky sklidit až následující politická garnitura. A i když něco pořádně zmršíte, nevadí, dost dlouho to nebude navenek poznat.
Ale ti, kdo byli v letech 2011-13 za cyklodopravu politicky zodpovědní – jmenovitě radní pro dopravu Březina, Nosek a předsedkyně cyklokomise Krobová-Hášová, mají smůlu: že jejich tříletá vláda poslala rozvoj cyklodopravy pod kytičky, je už ze sčítačů docela jasně vidět.
A co bude dál? Jedno je jisté: jestli bude právě probíhající a trochu rozpačitý restart pražské cyklodopravní politiky úspěšný nebo ne, nám sčítače nemilosrdně prozradí za další dva roky. Tedy, pokud je někdo nezruší.

Vratislav Filler, Auto*Mat
A samozřejmě, sečtete to sakumprásk, očistíte o chyby a uvidíte meziroční nárůst jízdy na kole Praze. Tedy až do loňska. Po meziročních nárůstech o 32 a 13 % v letech 2011 a 2012 nastal v uplynulém roce 6% pokles.
Jistě z toho můžeme obvinit červnové povodně, které spláchly povltavské cyklostezky zrovna v nejfrekventovanějším období. I když z toho ale tuhle „vyšší moc“ odfiltruji (tu práci jsem si dal v článku na Prahou na kole: http://prahounakole.cz/2014/01/scitace-2013-co-zmrazilo-rozvoj-cyklodopravy/), stejně mi vyjde, že takové to běžné ježdění po městě, kterému se honosně říká cyklodoprava, vloni žádné velké terno neudělalo. Hlavní podíl na celkovém poklesu mají sice povodněmi zasažené rekreační lokality, „dopravní“ sčítače ale zaznamenaly víceméně stagnaci a to je po bombastických nárůstech z předchozích let hodně ubohý výsledek.
Výstupy z automatického sčítání můžeme brát jako jasně měřitelný výsledek cyklodopravní politiky města několik let zpátky. Na první pohled to není fér, protože když něco rozjedete, může výsledky sklidit až následující politická garnitura. A i když něco pořádně zmršíte, nevadí, dost dlouho to nebude navenek poznat.
Ale ti, kdo byli v letech 2011-13 za cyklodopravu politicky zodpovědní – jmenovitě radní pro dopravu Březina, Nosek a předsedkyně cyklokomise Krobová-Hášová, mají smůlu: že jejich tříletá vláda poslala rozvoj cyklodopravy pod kytičky, je už ze sčítačů docela jasně vidět.
A co bude dál? Jedno je jisté: jestli bude právě probíhající a trochu rozpačitý restart pražské cyklodopravní politiky úspěšný nebo ne, nám sčítače nemilosrdně prozradí za další dva roky. Tedy, pokud je někdo nezruší.

null
Vratislav Filler, Auto*Mat