I pro nejlepšího z ministrů je obtížné zvyšovat národní sebevědomí v Česku.

26. 09. 2011 | 06:34
Přečteno 4805 krát
Většina společnosti považuje naší ekonomiku, správu věcí veřejných, morálku volených činitelů, ale i prostou náladu spoluobčanů ve vztahu k současnému dění za řekněme ne ideální. Je sice pravda, že vždy může být hůř, ale mnozí si v současné době myslí, že již ne o moc.
Jednoduchý recept na řešení přitom neexistuje. Nejlepší cesta z pekla je vychovat lepší, korupcí, klientelismem, sobectvím a nesnášenlivostí nezatíženou generaci. Jinými slovy mnohem větší podpora vzdělávání.
Musím se ale přiznat, že po představení připravovaných změn v našem školství začínám propadat beznaději. Základem výuky prý bude, dle zpráv z ministerstva školství, na příště matematika, jazyky a výuka národního sebevědomí.
Proti matematice, českému i jiným jazykům nelze nic namítat. Ovšem absenci povinné výuky přírodních věd považuji za problematickou. Nehrozí pouze, že i vysokoškoláci budou vránu pokládat za samici od havrana a srnu od jelena. Věc je mnohem složitější. Budeme vychovávat úzké specialisty, jistě skvělé odborníky v oboru, kteří však nedokáží výsledky své práce zasadit do širších souvislostí. Ty nejlepší myšlenky, objevy a vynálezy se pak mohou velmi snadno obrátit proti člověku a principu trvale udržitelného života. Příkladem může být kácení primárních lesů pro výrobu biopaliv z palmy olejné, stavby solárních elektráren na zemědělské půdě či nakládání s biotopem národního parku jako s hospodářským lesem. Navigace v každém autě ještě neznamená, že se obejdeme bez zeměpisných znalostí. Tak výrazným zásahem do základního školství může velmi snadno dojít k naprosté devastaci základních znalostí příštích generací, a to pod odborným dohledem poradce Václave Klause mladšího a s požehnáním hradu.
Zavést povinný předmět výchovy k národnímu sebevědomí pak považuji za kuriozitu podtrhující hloupost připravovaných změn v základním školství.
Jistě, že by velkým národům, jako jsou Američané, nebo Rusové, slušela špetka národní skromnosti a nám naopak trocha národní hrdosti.
Ale na co máme být hrdi? Lidé potřebují příklad. Mají být tím příkladem netolerantní lidé budící kolem sebe nesnášenlivost vůči odlišnostem, nebo lidé, kteří jsou úspěšní ve využívání a zneužívání národních respektive evropských dotací? Máme snad být hrdi na to, že naši čelní představitelé pomáhají, nebo nečinně přihlížejí, rozebírání veřejných prostředků, a způsobují tak národnímu hospodářství škody daleko přesahující částku sto miliard korun ročně, což ostatně zhruba odpovídá výši schodku státního rozpočtu? Máme být hrdi na kuriózní vystupování našeho prezidenta ve světě, jehož pověst dávno předčila slavného hradního šaška Žita? Prezidenta, který nerozlišuje čisté a špinavé peníze, nevysvětlil podivné financování své strany a nakonec trapným zcizením cenného protokolárního pera stvrzuje, že krást je normální. I pro „nejlepšího polistopadového ministra školství“ bude obtížné zvyšovat národní sebevědomí v Česku.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

dedek napsal(a):

Bohužel smutné a pravdivé. Vidím to dnes na vnukovi. Snažím se ho učit věci kolem přírody a i paní učitelka občas nezná to, co můj šestiletý vnuk a o městských spolužácích ani nelze hovořit. Nedej bože, aby se něco stalo. Ale zase na druhou stranu, přežijí ti, kteří na to budou připraveni. Dopadneme jako Američané, Slovensko bude na Balkáně a nejznámějšími Slováky je Jágr a Havel.Hrůza.
26. 09. 2011 | 07:01

Radkin Honzák napsal(a):

Situace je analogická prastarému vtipu: přijde plačící dědeček k doktorovi a na dotaz po příčině pláče odpoví, že se počurává.
„To nic, to spravíme,“ hlaholí doktor. Předpíše meprobamat a pozve dědečka za týden.
Na kontrole smějící se dědeček hlásí, že se sice počurává dál, ale že je mu to k smíchu. Doktorovi to nedá a pošle dědečka za psychoanalytikem. Po půlroce nákladné léčby ho náhodou potká a ptá se po stavu věcí.
„Počurávám se dál,“ hlásí dědeček, „ale teď jsem na to hrdej!“
26. 09. 2011 | 07:19

Cyril Kopanina napsal(a):

Té vaší skepsi dobře rozumím. Jak rád by také viděl nějaký pokrok v kulturním chování a morálce mladších generací. Ale mám obavu, že vývoj jde právě naopak. Kde je asi ten zakopaný pes? Moje skušenost starého člověka dává za pravdu lidové křesťanské moudrosti, že bez Božího požehnání marné lidské namáhání. Je to vlastně variace na biblickou větu z Knihy moudrosti:"Kde bez Boha staví, marně se namáhají stavitelé". Věci kolem morálky totiž musí stát na pevnějším základě než jsou jen zákony lidské. Ty spíše svádějí k filozofii:"nesmíš se nechat chytit". Zákon který pochází od Boha vševědoucího a všemocného se nedá obejít a navíc podpořen důležitou podmínku spásy naší duše. Máme milovat Boha ze vší své síly a svého bližního jako sebe samého. Tady nejde podvádět ani se neupřimně spoléhat na to, že moje myšlenky a temné činy nikdo nevidí. Jinými slovy. Tady nepomůže ani Islám, kde je velký rozdíl proti pohledu víry křesťanů. V Koránu je obloha Boží oko, tak můj přítel z Egypta, když si chtěl vypít skleničku slivovice, což mu Muhammad přísně zakazuje, šel si ji vypít do domu a bylo po starosti. Když nevidí oblohu, ani Bůh ho prý nevidí. Riziko islamizace Evropy je v tom, že může vyplnit prázdno v lidských srdcích, které touží po svém Otci. Ovšem potom je spoutá netolerantní vírou, která nenechává svobodu lidskému rozhodování a svede je falešnými argumenty tak, že jsou schopni i sebevražedných teroristických zločinů.
26. 09. 2011 | 07:40

Bunny napsal(a):

to Cyril K.
Pokud něco opravdu nepotřebujeme, tak falešné proroky jakékoliv víry. Je jaksi lidsky pochopitelné, že morálně slabý potřebuje posílit nějakou tou berličkou víry v lepší příští, ale daleko cennější je nést si takové přesvědčení sám v sobě bez krunýře dohledu jakéhosi božstva. Je to přesně jak píšete - islamizace snad hrozí tomu, kdo touží po svém Otci. Touha je slepá a proto je tolik nesnášenlivosti a vzteku na straně věřících. Ale co my, co jsem dospěli a po otci již netoužíme ... nechcete nás nechat na pokoji?
26. 09. 2011 | 08:05

Martin napsal(a):

Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv ze Strany Zelených nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.
26. 09. 2011 | 08:15

Inci napsal(a):

Hmmm ... Američané nejsou žádnej národ ... a už vůbec né velkej ... je to jen státní příslušnost ... konglomerát národů a národností ....

Češi jsou národem ....

... nechci to rozvádět , ale tento pojem nelze zjednodušovat tak jak to učinil Bursíkův podržtaška Rabas ...
26. 09. 2011 | 08:20

KAteřina napsal(a):

Každý si myslí, že to je jen legrace, že to přejde,že se v příštích volbách zvolí někdo jiný, ale někteří ministři jsou schopní napáchat škody na léta dopředu. Ten stávající je opravdu příšernej, ale má ambice, tak vede a rozhoduje.
26. 09. 2011 | 08:25

vasja napsal(a):

Prezidenta, který nerozlišuje čisté a špinavé peníze....
---------------------------
Další nemocný člověk:-)
A tyhle maj tu drzost vládnout.
26. 09. 2011 | 08:31

Maximus napsal(a):

Pane autore a já jsem si donedávna myslel, že vrána je manželka či partnerka havrana. (-:
P.S.
Ale s obsahem článku souhlas.
26. 09. 2011 | 08:36

Taoiseach napsal(a):

EDITOR BLOGŮ

Dobrý den, pane Stejskale,

poffšiml jsem si, že nick "Martin" sem pod různé příspěvky kopíruje jeden pořád stejný odstavec. Polehčující okolnost je, že není dlouhý. Nicméně i tak si myslím, že je to na smazání - co si myslíte Vy?

Zdraví T.
26. 09. 2011 | 08:58

Martin napsal(a):

Taoiseach: Pod každým příspěvkem zeleného bolševika je nutno takový odstavec dopsat, aby lidé se špatnou pamětí nebo lidé mladší si výroky v takovém příspěvku zasadili do správného kontextu.
26. 09. 2011 | 09:01

Taoiseach napsal(a):

Martin

Ze začátku jsem se snažil tím zabývat po věcné stránce, což u takové snůšky není zrovna příjemné, a nebudu to opakovat. Konstatuji, že bohapustě spamujete.
26. 09. 2011 | 09:10

vasja napsal(a):

Hlásit se to musí, pane Martin. To je bez debat!
Co si myslí Tleskač?
26. 09. 2011 | 09:12

Martin napsal(a):

Taoiseach: Pokud někdo spamuje tak především tito zelení blogeři.
26. 09. 2011 | 09:14

Inci napsal(a):

Jen tak ... je vůbec nějakej rozdíl mezi smrkovou monokulturou na Šumavě a plantáží palmy olejné na Sumatře ...nebo několikasethektarovým polem řepky olejné někde za Kolínem ...

... není ...
26. 09. 2011 | 09:23

JF napsal(a):

"Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv ze Strany Zelených nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda."

Naprosto obskurní názor, leda tak jestli tím nezískat pozornost neb dost lidí čte Blesk a jsou to také voliči.
Ale ten Blesk vychází možná proto že státní moc (v podání typu Klaus) nehájí zájmy lidí (např. soukromí) o kterých ten Blesk píše a jejích moc je mocí vzešlou ze (s)prostého lidu. A čím (s)prostší tím ryzejší. Zeptejte se třeba Bohdalky, ale spíš jestli nepíšete také pro Blesk.
26. 09. 2011 | 09:28

Martin napsal(a):

JF: Pokud je něco obskurdní, tak především ty krvavě zaplacené miliardy a vydrancované pole a lesy díky těmto nápadům zelených hlav a to nás ještě placení několika stovek miliard čeká.
26. 09. 2011 | 09:34

vasja napsal(a):

Co vydrancovaný pole a tak. Horší jsou vydrancovaný hlavy školáků, kerý učí zdejší pan učitel Zelený Embéčko!
To je hrozba nejhroznější.
26. 09. 2011 | 09:51

JF napsal(a):

Martin: myslíte ty krvavě zaplacené miliardy na mírová extemporé kolem vrtných polí nebo ty na sanaci finančního "systému".

Ale samozřejmě ani dnešní alternativy nejsou ty konečné a cesta se jako vždy hledá a jsou jistě přešlapy. např. co vše lze spalovat v těch motorech, nelze s tím však pověstně vylévat vaničku i s dítětem. (např. stlačený biomethanol a jeho distribuce plynovody)

Dokonce jsou lidé, kteří si myslí, že dokonce vše vyřeší peníze a snad možná právě proto nemohou být špínavé ani čisté. Jooo, prachy něco jako božstvo, to jsou teprve potom nějací apoštolové než ti zelení,ale to je zas o tom volání chyťte zloděje ... ;-)
26. 09. 2011 | 09:54

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Taoiseachu,

ano, máte pravdu Technicky vzato je to spam (a navíc nepravdivé tvrzení: názory zelených zjevně nezajímají pisatele, možná i řadu dalších. Ale jsou jistě i lidé, kteří se zamyslí nad zajímavým názorem bez ohledu na to, kdo jej napsal).

Nicméně je to tak marginální a na zdejší debatu vliv nemající, že se tím nemám v úmyslu zabývat.

Libor Stejskal
26. 09. 2011 | 10:02

Martin napsal(a):

JF: To jsou stále stejné pindy, zelení bolševici více než 25 let slibují jakýsi zelený komunismus a zatím pokaždé (slunečníky, větrníky, biopaliva, podvod s CO2) z toho vylezl leda tak tunel do peněženek běžných lidí. A když se něco hodně provaří, třeba drancování polí řepkou, no tak si prostě vymyslí nové pohádky o zeleném komunismu, třeba biomethanol, aby mohli tunelovat ještě více.
26. 09. 2011 | 10:03

patriot napsal(a):

Spíše by se měl zavést zcela nový vyučovací předmět – „Jak přežít v reálné demokracii a nezbláznit se“.

Žáci by tak mohli být již od útlého mládí systematicky připravováni na to, co je čeká: že slušnému člověku nic neprojde, že prací se zásadně nebohatne, že občané jsou od toho, aby platili daně a chodili k volbám, že politici beztrestně kradou a rozhazují miliardy, že je normální platit za zlodějiny jiných, že policie a justice jsou jen naoko, že soudy se vlečou třeba i patnáct let, že grázlům se udělují významné posty a vyznamenání, že se o tom všem může pindat, ale že se s tím demokraticky nedá absolutně nic dělat.

Lidi je třeba zocelovat již od mateřských školek!
26. 09. 2011 | 10:07

JF napsal(a):

Martin: hm, tak asi nevím co to je zelený komunismus, ale zato vím že finanční systém je určitě nebo musí být něco naprosto úžasného a sebespásného.

ale k tématu - Jsem toho názoru, že problém je, že ti samí nyní mluví do školství. např. pan Klaus ml. i starší. Řekl bych že opět projevují schopnost dělat věci, které jenom tak vypadají než takové jako jsou (např. PORG). Jsou to holt podnikatelští talenti firmy ČR, s.r.o.

ale něco na relaxaci:

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/hauptnavigation/nachrichten/#/beitrag/video/1325800/Aus-Wind-wird-Gas
26. 09. 2011 | 10:13

JF napsal(a):

oprava: které jenom tak vypadají než takové jaké jsou (např. PORG).

Zdá se že privátní ale ve skutečnosti personální propojení na polostátní ČEZ (náklady státní, výnosy privátní)

Výsledek dost zavisí na postupech na kterých se daná společnost je schopna dohodnout. Ale asi nejsou lidi ...
26. 09. 2011 | 10:23

Taoiseach napsal(a):

Libor Stejskal

Díky za odpověď. Máte pravdu, marginální to je ... mimo jiné - :)

JF: S Martinem nemá smysl diskutovat. Jenom je pozoruhodné, jak obrovský vliv Zeleným v Evropě i u nás přisuzuje. Kéž by tomu tak bylo - :)
26. 09. 2011 | 10:26

Občan napsal(a):

stejskal napsal(a):
"Dobrý den, pane Taoiseachu,
ano, máte pravdu Technicky vzato je to spam (a navíc nepravdivé tvrzení: názory zelených zjevně nezajímají pisatele, možná i řadu dalších. Ale jsou jistě i lidé, kteří se zamyslí nad zajímavým názorem bez ohledu na to, kdo jej napsal).
Nicméně je to tak marginální a na zdejší debatu vliv nemající, že se tím nemám v úmyslu zabývat.
Libor Stejskal 26. 09. 2011 | 10:02 "

Jj, to jsou holt ty marginálie. Stejně "marginální" byl i například výkřik jisté Dity, posílající Čechy do plynu.

Prostě se jen znovu potvrdila pravdivost domněnky, že Stejskal maže jak co a hlavně jak komu.
26. 09. 2011 | 10:27

JF napsal(a):

Taoiseach: ano, pokouším se aspoň na tom demonstrovat dva různé přístupy. Já nemohu tvrdit že Martin nemá pravdu (naznačuje existenci něčeho skvělého zcela opačného než je zelený fanatismus ;-), stejně si i já nemohu myslet že tu pravdu mám (byl bych fanatik). Ta zelená (stejně jako rudá a poté modrá) je jen odlišení v politické šedi - je to symbol nic víc a nic míň.

Ono je to na mnohých úrovních a pan Stejskal tu provozuje prostor pro debatu jak mi bylo i vysvětleno. A to je asi i jedna rovina našeho "českého" problému, kde asi stále upínáme zraky k tomu kdo má tu pravdu resp. u nás je to natolik vážné že moderní státnost máme postavenou na 300 letém útlaku v R-U, a naše slavné dějiny "skončily" husitsvím. A toto máme stělesněno i na standartě prezidenta "Pravda vítězí!"

docela by mne zajímala odborná geneze tohoto hesla. Já na ni mám svou laickou. Ale asi nejsou lidi ...
26. 09. 2011 | 10:43

Taoiseach napsal(a):

JF

Porovnávání různých přístupů v diskusi je jistě přínosné. Pokud ovšem jde o spam nicku Martin, nic takového není možné.

Mluví tam o straně Zelených, ale v další větě mluví o mezinárodním klimatickém panelu, kde jsou zapojeni především odborníci a politici jen používají či zneužívají výstupů, mluví o fotovoltaice a biopalivech, které byly v gesci MPO, a tedy zcela mimo kontrolu SZ, mluví o žárovkách, což bylo rozhodnutí Evropského parlamentu, kde jsou zelení ve výrazné menšině, a hlavně Rady, kde nejsou zastoupeni vůbec.

Takže, o čem by se vlastně mělo diskutovat? To je úplně mimoběžné nejen vzhledem k Rabasovu příspěvku, ale ani samo o sobě to nedává žádný smysl.
26. 09. 2011 | 11:16

JF napsal(a):

Taoiseach: ano, souhlas, to už je naprosto pod rozlišovací úroveň Martinů a Klausů, kteří mimo jiné kazí ten prostor diskuze. Pletou páté přes deváté. Pojmy a dojmy.
26. 09. 2011 | 11:29

český maloměšťák napsal(a):

ad Martin

Martin napsal(a):
Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv ze Strany Zelených nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.
26. 09. 2011 | 08:15

---------------
Martin napsal(a):
Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv z Greenpeace nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.
21. 09. 2011 | 09:48
-----------
Martin napsal(a):
Jakékoliv názory na cokoliv kohokoliv z Greenpeace nikoho nezajímají. Po Climategate, blamáži s FVE a větrem, pálení potravin v motorech aut a fašistickém zákazu žárovek je třeba zeleným bolševikům ukázat záda.
10. 08. 2011 | 18:02
-----------

Víte co je na tom komické ?
Že Martin sám sebe nazývá " nikdo".
:))))

Zřejmě jde o člověka, který nestihl podat žádost o Zelenou Úsporám a tak ostrouhal mrkvičku. Závist. Obyčejná závist.
26. 09. 2011 | 12:36

JF napsal(a):

Privátní a přesto naše pěkné čezké:

Datum zápisu:
2.října 1998

Název:
PORG - gymnázium a základní škola, o.p.s.

Sídlo:
Praha 8-Libeň, Lindnerova 3, PSČ 180 00

Identifikační číslo:
256 98 117

Právní forma:
Obecně prospěšná společnost

Druh obecně prospěšných služeb:
- Výchovně vzdělávací činnost v rozsahu studia víceletého gymnázia a základní školy včetně školní družiny, a to v oborech zařazených do sítě škol, předškolních zařízení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky podle : a) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ( školský zákon ); b) rozhodnutí o zařazení do sítě škol, předškolních zařízení a školskývh zařízení MŠMT ČR č.j. 11623/98-21 ze dne 24.01.1998; c) dalších obecně závazných právních předpisů upravujících výchovně vzdělávací činnosti

Správní rada:
předseda správní rady:

Dr. Martin Roman, r.č. 691029/5546
Praha 4, Krč, Nad Ryšánkou 2005/7, PSČ 147 00
den vzniku funkce: 8.října 2007
den vzniku členství ve správní radě: 8.října 2007

člen správní rady:
Milan Hejl, r.č. 660606/0648
Praha 3, Jagellonská 1, PSČ 130 00
den vzniku členství ve správní radě: 8.října 2007

člen správní rady:
JUDr. Patrik Roman, r.č. 740604/5570
Praha 9, Satalice, Dany Medřické 21, PSČ 190 15
den vzniku členství ve správní radě: 4.října 2008

člen správní rady:
Mgr. Milada Romanová, r.č. 445607/458
Havířov, Balzakova 6, PSČ 736 01
den vzniku členství ve správní radě: 4.října 2008

člen správní rady:
Tomáš Klíma, r.č. 670605/2001
Klecany, Horní 561, PSČ 250 67
den vzniku funkce: 4.října 2009

člen správní rady:

Daniel Münich, r.č. 651128/1865
Praha 8, Troja, K Sadu 530/3, PSČ 182 00
den vzniku funkce: 4.října 2009

Statutární orgán - ředitel:
Mgr. Václav Klaus, r.č. 690910/0088
Praha 8, Kobylisy, Ke Koupališti 12, PSČ 182 00

Dozorčí rada:
člen dozorčí rady:

Mgr. Bohdana Zvěřinská, r.č. 696028/4056
Jesenice, Osnice, Narcisová 157, PSČ 252 42
den vzniku členství v dozorčí radě: 8.října 2007
člen dozorčí rady:
Ing. Martin Buranský, r.č. 680409/1503
Čerčany, Vysoká Lhota 46, PSČ 257 22
den vzniku členství v dozorčí radě: 4.října 2008

člen dozorčí rady:
Alice Šikošová, r.č. 715724/0486
Praha 1, Staré Město, V Kolkovně 910/8, PSČ 110 00
den vzniku funkce: 4.října 2009

Zakladatel:
Sdružení PRO GYMNÁZIUM
Praha 8 -Libeň, Lindnerova 3
Identifikační číslo: 677 79 107
26. 09. 2011 | 12:39

český maloměšťák napsal(a):

Národní sebevědomí není třeba vyučovat.
To stoupne samo - až ti, kteří jej chtějí vyučovat budou konečně dlít v ústavech choromyslných a v base.

Maucta.
26. 09. 2011 | 13:05

BK napsal(a):

Na co být hrdí?
Přece na Kalouska!
Tuplovaný laureát topministra financí rozvojových zemí.
To je díra do světa, která dá zapomenout i na jím samým vyhlodané díry ve státním rozpočtu.
A na fakt, že po Bulharsku dáváme na školství nejméně prostředků v unii.
26. 09. 2011 | 13:17

LukyFox napsal(a):

To: Radim Honzák
Krásný vtip, díky. Dokonce má hned dvě roviny - nejdřív se zasmějete a pak vám přeběhne mráz po zádech, když si uvědomíte, že přesně takhle to tu dopadne.
Za chvíli budeme hrdí i na to, jak krásně umíme tunelovat, jak hbitě dokáží naši čelní představitelé měnit polní cesty na dálnici a víno ve vodu (samozřejmě papírově kvůli dotacím a daním...ve skutečnosti bude polní cesta stále polní cestou a víno vínem), jak si děcka ze základních škol budou tajně hrát na doktory, aby zjistili, jaký je rozdíl mezi holčičkou a chlapečkem (protože ve škole se to nedozvědí, poněvadž se musí všichni tvářit, že lidé jsou unisex - pohlavně nerozdílní a slova jako pohlaví, sexualita, sexuální obtěžování,... budou tabu stejně jako provolávání slávy Adolfu Hitlerovi...a možná pro některé skupiny obyvatel bude vlastně dobře, že se děcka nedozvědí, co je sexuální obtěžování, že nebude žádná kalibrace pojmu a že každé dítě se bude muset spokojit s vysvětlením, které mu poskytne rodič, hodný strýček, vedoucí tábora...)... Mimoto, už se určitě všichni těšíme na hrdost, kterou nám přinese výmaz poznámek na rovné příležitosti mužů a žen (protože ženy jsou od toho, aby doma vařily, vychovávaly děti, staraly se o své Bátory, Klause, Dobeše a jiné živly a nekecaly nám do věcí, na které jejich primitivní myšlení nestačí).

Je mi z těch lidí, kteří sedí na postech, na které nemají morální kredit ani odborné znalosti tak na zvracení, že už to horší být snad ani nemůže... Tohle je ten nejhorší polistopadový hnůj, který se v silážních věžích parlamentu a vlády snad vůbec mohl usídlit.
26. 09. 2011 | 13:21

Zdeněk Brom napsal(a):

český maloměšťák 26. 09. 2011 | 12:36 :

Hezký archiv. Ten už tu známe. Jisté nicky se tím tady vyznačovaly :)

Inu, starého Tenca novým kouskům nenaučíš.
26. 09. 2011 | 13:29

Zdeněk Brom napsal(a):

Přemysl Rabas:

Pane Rabasi, pokud dohlédnete dále za Váš politický rybníček, uvidíte řadu lidí, žijící nebo již na věčnosti dlících, na které můžeme být poprávu hrdí a kteří byli a jsou vzory. Chce to je širší rozhled.

Pokud jde o školství, sdílím Vaše obavy. Jenomže ty moje začaly již dříve a prohloubil je Ondřej Liška, nehledě na experimentátory s živými lidmi, kterými jsou Michael Kocáb. Jeho ukázková mocenská likvidace dobře připravené školní integrace v jedné z českých škol byla úděsnou ukázkou pokusu zvaný "inkluze po česku".
26. 09. 2011 | 13:37

jan kadlec napsal(a):

povinný předmět výchovy k národnímu sebevědomí je pitomost hodná idiota. už teď je mi líto učitelů kteří to budou učit, bude to jako za komunistů když sme se učili, že socialismus je vrchol státního zřízení a každej věděl, že učitelka lže, až se jí ze spisů marxe práší, každej, kdo umí číst noviny, nebo má televizi může být hrdý na to, co čte a vidí? je to hnus a k zblití, nejhorší je, že tendle vrchol ministra školství tu pitomost protlačí jako státní maturitu, možná že utratí půl miliardy a zavede novej předmět
26. 09. 2011 | 13:38

LukyFox napsal(a):

Je mi hrozně líto, co teď napíšu, ale napadá mě stále časteji ono okřídlené "Zlatí komunisti".
Býval jsem věrným voličem pravice, ale už nikdy, nikdy, nikdy více...dokud bude páprda Klaus na Hradě a ta prolhaná a bohužel všeho schopná zlodějská sebranka ve vládě i sněmovně. Jsem zklamán ubožáky, kteří nám vládnou a jsem zklamán sám sebou, že jsem k tomu pod vlivem vzletných slibů přispěl.
26. 09. 2011 | 13:48

johny napsal(a):

Předmět pro zvýšení národního sebevědomí je určitě výborná věc. Byl bych i pro zavedení možnosti nějakého večerního studia. Sám bych této možnosti určitě využil, protože zjištují, že mé národní sebevědomí je opravdu velice nízké.
26. 09. 2011 | 14:01

scallop napsal(a):

Kdo nebude hrdý, dostane poznámku nebo zůstane po škole.

vice viz
http://dialog.ihned.cz/sidlo/c1-52947610-tezky-tyden-nejlepsiho-ministra-josefa-dobese
26. 09. 2011 | 14:05

scallop napsal(a):

johny

To je zbytecne slozite. Parlament by mel jednoduse schvalit zakon (rovnou ustavni, nac troskarit), ze Cesi jsou hrdi. Vecer bude volno a tak muzem zajit na pivo a sebevedome tam nadavat na politiku.
26. 09. 2011 | 14:11

ret napsal(a):

nejlepší by bylo dát befelem povinně žít, když už jsme v tom kocourkovským šaškově
26. 09. 2011 | 14:33

český maloměšťák napsal(a):

Zdenek Brom
Vy říkáte poznámkám, někde založeným - archiv ?

Hmm - vy asi vše nosíte po kapsách anebo v hlavě.

Já nemám ale tak velké kapsy ani hlavu.

Tak holt používám "odloženou hlavu". To už tak chodí, pane Brome.
Že nuzák si vystačí s kapsou a hlupák s prostorem mezi svými ušiskami.

Takže ai tak ..."archiv". (ale klid - bude vám patřit království nebeské...)
/na druhé straně pozor na jistého Dr. Alzheimra..- není to správce mého archivu... ./
26. 09. 2011 | 15:23

slunečnice napsal(a):

Zas další změny ve školství a nový učební předmět, který budou zřejmě vyučovat hlavně přírodopisci! Že by si Češi stále neuvědomovali, že jsou národ?
Státní vzdělávání podřízené vlivným zájmům mocných tento národ nespasí. Je to na rodičích, aby vychovávali své děti k zdravému sebevědomí a na osobním rozvoji každého z nás směrem k sebevyvázání se z jakéhokoli otroctví, poníženosti a nevědomosti.

Nesnáším, když mě někdo chce skrze ideologii zkolektivizovat a zotročit.
26. 09. 2011 | 17:15

Zdeněk Brom napsal(a):

slunečnice:

Cituji:"Nesnáším, když mě někdo chce skrze ideologii zkolektivizovat a zotročit."

Plný souhlas. Ať už je rudá, černá, hnědá nebo zelená....no future a jedem v punku jako v tanku...

https://www.youtube.com/watch?v=CfFg692j__E&feature=related

Aldous Huxley to věděl ...
26. 09. 2011 | 18:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 09. 2011 | 20:31

slunečnice napsal(a):

Zdeněk Brom:
:))) Já v tom nejedu, já radši chodím pěšky kolem polí, naslouchám tichu a opájím se sytou zelení. :)

Huxley i Orwell to věděli, předpověděli, obojí jsme zažili, zažíváme, a co dál? Konec civilizace, nebo jen jedné éry?

Svobodu si nepletu s bezohledností a bezbřehostí sobectví. Rozumná a spravedlivá pravidla dokážu akceptovat. ;-)
26. 09. 2011 | 21:13

Zdeněk Brom napsal(a):

slunečnice:

Ohněm obnovuje příroda samu sebe. Konec jedné z mnoha dalších forem společnosti, která si myslela, že je věčná a nemusí brát ohled na nic a na nikoho.
26. 09. 2011 | 21:25

Navvy napsal(a):

Čekal jsem podle názvu zajímavý článek. A on je to jen plytký blábol nějakého zamindrákovaného maníka. Škoda.
26. 09. 2011 | 23:45

Terry napsal(a):

"Ale na co máme být hrdi? Lidé potřebují příklad."

A "příkladů" máme habaděj!

Na Hradě pan "profesor" (jehož profesúra je problematická - viz Terra incognita zvaná Václav Klaus, http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-berwid-buquoy.php?itemid=2535), díky němuž se v "úspěšné" privatizaci a následně vytunelovaly (= beztrestně rozkradly) bilióny korun.

Bývalý premiér Zeman - nejčastěji souzený (za svoje "vejšplechty", rádoby bonmoty) premiér na světě.

Další premiér Topolánek - amorální (s nemanželským bastardem) sprosťák, buran a hulvát, nejlepší "občanský demokrad".

"Demokratičtí" politici ve vládách a v parlamentu (povětšině nekompetentní na své posty), kteří si dvacet let úspěšně budovali (pro svou potřebu, pro své kapsy) pseudodemokratický stát se skvěle fungujícím korupčním prostředím (odhady škod způsobených korupčním prostředím se odhadují mezi 70 miliardami až 200 miliardami korun ročně!!), s obtížnou vymahatelností práva (i díky obrovskému množství špatných, nejasných a často protichůdných zákonů), s hospodářskou mafií prorostlou do státní sféry, s justiční mafií (a s desetiletí se táhnoucími soudními případy, často pak promlčenými) a špatně fungujícím zastupitelstvím a vyšetřovateli....

Po dvaceti letech "demokracie" vytunelovaný, zdevastovaný a zadlužený stát, díky "práci" a úsilí "demokratických" politiků, kteří jako jediní díky takové politice bohatnou.

Ať mně nikdo netvrdí, že to vše je jen z vrozené blbosti (nekompetentnosti) našich "demokratických" politiků, a ne ZÁMĚRNĚ !!!

Opravdu je na co být "hrdý"....

Hlavně že

"Máme demokracii, ne, vole?!"
27. 09. 2011 | 07:16

Terry napsal(a):

Projev Olivera Cromwella vůči Sněmovně reprezentantů při rozpuštění Dlouhého parlamentu

20. 4. 1653

„Je nejvyšší čas, abych ukončil toto vaše zasedání, jež jste zostudili svým opovrhováním všeho dobrého a poskvrnili svými neřestmi; jste než sebranka a nepřátelé schopné vlády; jste než prodejní ničemové. Jako Ezau byste prodali svou zemi za kus bídného žvance a jako Jidáš zradili svého Boha pro pár drobných.

Je ve vás vůbec kousek dobrého? Existuje nějaká neřest, jež by vám nebyla vlastní? Nejste o nic více věřící nežli můj kůň; zlato je vaším Bohem; kdo z vás neprodal své svědomí za úplatky? Je mezi vámi jediný muž, který alespoň nepatrně hájí zájmy Commonwealthu?

Vy mrzké děvky, což jste svými nemorálními taktikami a podlými činy neznesvětili toto posvátné místo a neučinili z Božího stánku doupě zlodějů? Jste nechutně odporní celému národu; pověřili vás sem, abyste napravovali křivdy! Tak tedy! Seberte si své cetky a zamkněte za sebou. Ve jménu Boha, jděte!“
(konec citace)

Nutno dodat, že Cromwell měl tento svůj projev „podšprajcovaný" zbraněmi; proto uspěl.

Totéž bude jednou nutné i u nás; na výzvy „Děkujeme, odejděte!“, eventuálně na nějaké „cinkání klíči“ je a bude (!) dnešní politická „demokratická“ svoloč hluchá.
27. 09. 2011 | 07:18

Dobrodošli napsal(a):

Rabas jenom naznačuje, že my Češi nestojíme za nic, ani žádné vzory nemáme. Přesně takovéhle lidi nepotřebujeme - ať si jdou, kosmopolité. Češi mohou být hrdí stejně tak, jako jiné národy, vzorů šikovných a výjimečných Čechů je dlouhá řada, hrdí můžeme být i na svoji historii: na první české krále, ale i na obrozence, i na to, že jsme to dotáhli k národnímu státu. Rabase to štve - nejspíš, podle fotky, není ani Slovan, nýbrž ..d. Lépe by se mu žilo v kosmopolitní společnosti, lépe by zapadnul. Klaus je pro něho nesnesitelný národovec, tak ho, českého prezidenta, uráží a snižuje. Jenže Klause nemůže ponížit v očích masy lidí, která oceňuje Klausovu pronikavou inteligenci, nadhled, vědomosti.
27. 09. 2011 | 08:49

čukča napsal(a):

Ve škole se učí zbytečnosti. Číst a psát a trochu počítat se i málo chytré dítě s trochou pomoci naučí do 10 let a pak jde jen o to nějak děti zaměstnat, aby se neflákaly po ulicích. Nejlépe až do 26 roků, kdy založí rodinu a budou mít jiné starosti.
Za 16 let pobytu ve školaách mě nikdo nenaučil například:
vařit
opravit kapající kohoutek
kriticky přemýšlet o cizím textu
vyměnit píchlé kolo u auta či bicyklu
číst v mapě
starat se o miminko nebo prarodiče
...doplňte sami, co byste potřebovali umět a čemu se škola vyhýbá.
To co se dnes učí ve škole je k ničemu, vědí to děti i učitelé a málokdo z nich chodí do školy rád (všechna čest výjimkám, vím o nich). Vědomosti ze II. stupně se dítětí hodí naposledy u příjmaček na střední školu a většina gymnázií se dokonce chlubí tím, že připraví studenty k příjmačkám na VŠ! Ne že je něco užitečného naučí. Rozeznat vránu od havrana je hezké, ale málokomu to aspoň ulehčí život, natož aby mu to pomohlo vydělat peníze nebo ho udělat šťastnějším.
27. 09. 2011 | 09:02

Jan Žura napsal(a):

Pár „exelentních mozků“ (pořád se mi místo toho dere: hlupáků) tady do nekonečna obhajuje to, co je zjevně projeté. Jen oni nevidí, že v morálce už hloub jsme klesnout snad ani nemohli. Pořád jen připomínání dob bolševika, místo toho, aby jsme se vypořádali s tou pakáží, která nás do současného marastu dostala. Když už připomínání minulosti: Je to směska veksláků, části disidentů a milionu občanů, kteří byli „jako“ u komunistů a škodili zemi tehdy stejně, jak to dělají teď. Primitivním antikomunismem se snaží svoje bývalé členství zahladit. Je to ubožáctví. Žádná vlastenecká výchova to nenapraví, dokud nebude lidem jasné, kdo je kdo a přestane se s tím nekonečným oblbováním lidí.
27. 09. 2011 | 09:23

boban napsal(a):

Koho si vzít za příklad pro výchovu k národní hrdosti...? Z dnešních politiků asi nikoho. Příklady :
ODS - slaboučkej premier, bossové co bez skrupulí řídí svou stranu, předsedkyně parlamentu, která jenom hloupě žvaní, a ti ostatní, jsou jenom marionety v rukách kmotrů

ČSSD - Sobotka, nebo Hašek, každý je čím dál větší šašek, Rath je sprosťák, který nemá vychování a ti ostatní společně s odboráři nějak stratili kredit

TOP 09 - no Kalousek je bitkář, Schwarzenberg je spavec a odtatní do počtu.

VV - to je kapitola sama pro sebe

KSČM - sta¨ý páky, které si nalhávají, jak by to bylo, kdyby bylo a nechtějí se vzdát boje za lepší zítřky a za dělnickou a rolnickou revoluci s pomocí Lenina, Marxe a Engelse

Myslím, že to stačí, příklady dosti výmluvné, kdo si vybere...?
27. 09. 2011 | 09:25

Starý napsal(a):

Vlast a národ jsou dnes sprostá slova. Jestliže si tato slova dá nějaká politická strana do názvu, tak je automaticky onálepkována jako extrémní, neonacistická, rasistická a xenofobní. I umírněným národovcům hrozí dehonestace a vyhazov ze zaměstnání.
Povolena je jen hrdost na příslušnost k EU, případně k lidské rase.
Přitom se samozřejmě nesmí nijak vyzdvihovat bílá rasa a už vůbec ne nějaké češtví a tradiční Západní hodnoty.
Tak velí diktát politické korektnosti a současní pokrokoví myslitelé !
Tak co chcete řešit ?
27. 09. 2011 | 09:31

rudabhb napsal(a):

Ano,je to velice dobrý postřeh. Příčinu však vidím i trochu jinde.

Výchova k národnímu sebevědomí v současné společnosti, která dává přednost pouze osobnímu prospěchu za "každou cenu" je stejné směšná jako naši současní politici.

Kdysi se říkalo - rodina je základ státu. V našem státním zřízení je rodina považována velice mírně řečeno za "přítěž"( nenašel jsem vhodné lepší slovo).

Děti by si měli v prvé řadě vážit rodičů a prarodičů, jako prvních osobností, které v životě potká. V současném režimu, kdy převážně oba rodiče a dokonce i oba prarodiče pracují jako o život, aby rodinu uživili, nemohou s dětmi navázat takový vztah, aby byli dětem "prvním" vzorm. Rodiče a prarodiče by měli na děti přirozeně působit tak, že dítě samo pochopí, že být " z našeho kmene" má svoji "váhu".
V současné době mohou děti od rodičů a prarodičů v převážné většině rodin slyšet pouze ty informace, které národnímu sebevědomí nepomohou a hodina týdně ve škole to nemá šanci nikdy napravit.
Naši politici "léčí" následky a ne příčiny.
Nejsem věřící, ale dere se mi do huby bůh s námi.
Přeji hezky den.
27. 09. 2011 | 09:33

Taoiseach napsal(a):

Nic proti národnímu sebevědomí.

Ovšem představa, že vzorové sebevědomí má diktovat erár a vtloukat je dětičkám do hlaviček od malička, je opravdu, ale opravdu, těžce zvrácená.

Jsem sebevědomý, jsem si jistý, že jako Čech nejsem a priori horší ani lepší než jiní, jsem si jistý, že se v Evropě neztratím a že se s každým slušným člověkem dohodnu. A Klause, Josefa Dobeše, Bátoru, Klause mladšího s jejich rozumy k tomu nepotřebuju.

Češky a Češi (moje milé smějící se bestie) můžou být právem HRDI NA to, že si dovedou dělat LEGRACI ze své vrchnosti, která je buď cizí, nebo zkorumpovaná, a prostému lidu tudíž odcizená (může mu být ukradena). Případně nějaká kombinace obojího.

Klaus má strach. Ze spousty věcí, ze všeho co by mohlo ohrožovat jeho moc. Co kdyby se nějaký šťoural začal ptát, k čemu je nám vlastně dobrý? Bezpečné řešení je pasovat se do role ochránce naší malé zemičky, které chtějí všichni ubližovat. Nejvíc ze všeho europeisti, ale taky hjúmnrajtisti, ekologisti, engouisti, pravdoláskaři, homosexuálisti, soudcokrati, ztroskotanci, zaprodanci, židobolševičtí spiklenci, svobodní zednáři, kosmopolitní plutokraté atd. atd. Do houfu za Klause - jen on nás ochrání.

Lidi, co tohle Klausovi žerou, prokazují, že sebevědomí vůbec nejsou - jsou to ZAMINDRÁKOVANÍ Čecháčkové. najdou se i tady - :)
27. 09. 2011 | 09:46

Viki Louda napsal(a):

Pane Rabasi, zcela s Vámi souhlasím. Národní hrdost nevzniká tím, že ji žákům a studentům budu přednášet ve škole. Vznik národní hrdosti je složtý proces, který probíhá v každé osobnosti od nejútlejšího věku. A podstatnou roli v něm hrají příklady. Osobní příklady i věcné a názorné příklady. Hraje v něm roli rodinná výchova, postoje politiků, působení učitelů, úspěchy průmyslu, umělců atd. atd. na mezinárodním poli, ale nemenší měrou se na vytváření této hrdosti podílejí i média. Nikoli ovšem tím, že nás denně oblbují pikantními skazmami o rychlokvašných celebritách, katastrofami a kolosálními podvody s celostátním i nadnárodním dopadem, ale tím, že tu a tam ukážou ty skutečné naše úspěchy doma i v cizině, lidi, kteří uspěli díky svým nápadům a poctivé práci. A dost důležitou roli hraje umění médií, školy i např. politiků, poukázat na to skvělé z naší historie, na historické osobnosti, kterými se můžeme pochlubit, na událosit, kdy jsme jako národ (či alespoň někteří jeho příslušníci) obstáli se ctí...
27. 09. 2011 | 10:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy