Vytvořme zimní bruslařské zóny…
Je léto a v ulicích i na silnicích potkáváme velké množství lidí na kolech. Je to sezona, kdy se každé výzvě aktivistického sdružení Automat média obsáhle věnují, a téměř každému připadá, že je logické, aby ve městech vznikalo více cyklostezek a zón vyčleněných pro tento ekologický způsob dopravy.
Jenže každé léto, i to babí, jednou skončí. A přijde podzim, s mlhami, dešti, náledím. Po něm pak zima a třeba napadne i sníh. I kdyby se bílé nadělení nedostavilo, téměř jistě bude chladno. A v zimě jezdí na kole, kromě cyklokrosařů, jen opravdoví milovníci jízdních kol. Při ranní cestě do práce je tma, stejně nízká viditelnost je i v pozdním odpoledni, kdy se většina pracujících vrací zpět domů. Ruce zebou, od kol odlétává mokrá špína, rozhodně žádná idyla.
A tak se ony nově zřízené cyklozóny s pravděpodobností hraničící s jistotou vylidní (či spíše vykolí.). Pochybuji, že pak Technická správa komunikací přijde a značky zakazující do té které lokality vjezd motorovým vozidlům zase odmontuje.
A tak mám nápad. Pojďme nejdříve chystané cyklozóny rozkopat a pod povrch nainstalovat umělé chlazení. Od října do března by se pak mohlo krásně jezdit na bruslích. Doprava je to stejně ekologická jako jízda na kolech a v regionu střední Evropy bychom byli první.
Jenže každé léto, i to babí, jednou skončí. A přijde podzim, s mlhami, dešti, náledím. Po něm pak zima a třeba napadne i sníh. I kdyby se bílé nadělení nedostavilo, téměř jistě bude chladno. A v zimě jezdí na kole, kromě cyklokrosařů, jen opravdoví milovníci jízdních kol. Při ranní cestě do práce je tma, stejně nízká viditelnost je i v pozdním odpoledni, kdy se většina pracujících vrací zpět domů. Ruce zebou, od kol odlétává mokrá špína, rozhodně žádná idyla.
A tak se ony nově zřízené cyklozóny s pravděpodobností hraničící s jistotou vylidní (či spíše vykolí.). Pochybuji, že pak Technická správa komunikací přijde a značky zakazující do té které lokality vjezd motorovým vozidlům zase odmontuje.
A tak mám nápad. Pojďme nejdříve chystané cyklozóny rozkopat a pod povrch nainstalovat umělé chlazení. Od října do března by se pak mohlo krásně jezdit na bruslích. Doprava je to stejně ekologická jako jízda na kolech a v regionu střední Evropy bychom byli první.