V Německu motoristou, v Česku nebezpečným pirátem…
Opět jeden politik vytáhl téma rychlosti na silnicích. Podle ministra dopravy Ťoka by mělo brzy začít pro ty, kteří zásadně překročí stanovenou rychlost, pravidlo dvakrát a dost. To znamená, při prvním přistižení dostane řidič mastnou pokutu až dvacet pět tisíc korun a rovnou šest bodů. Protože při druhém stejném přestupku bude přidělena (mimo výše zmíněného peněžního trestu) další šestice bodů, přijde okamžitě a bez pardonu takový motorista o řidičské oprávnění.
Mimo obec by toto nastávalo při rychlosti o padesát km/h vyšší, než je limit, a v obci o čtyřicet. S pasáží o rychlosti v obci může rozumný člověk souhlasit. Ten, kdo pojede ve městě na běžné „padesátce“ devadesát a více, je totiž skutečný hazardér a nikdy si nemůže být jist, zda již zítra neskončí ve vězení za sražení babičky přecházející silnici cestou z nákupu.
Netvrdím, že vysoká rychlost nemůže být příčinou nebo alespoň jednou z neblahých okolností řady nehod, nicméně dávám k úvaze jednu neoddiskutovatelnou skutečnost: V sobotu odpoledne jsem se vracel z Drážďan, kam jsem předtím na nákupy do jednoho známého obchodního domu s oděvy odvezl svoji náctiletou dceru. Vracel jsem se po suché dálnici, na které je po většinu trasy k českým hranicím neomezená rychlost.
Provoz byl minimální. Samozřejmě jsem neodolal a sešlápnul pedál moderního velkého rodinného vozu vybaveného všemi možnými bezpečnostními asistenty, které například upozorňují na nedodržení bezpečné vzdálenosti, téměř na podlahu. A ejhle - za krátkou chvíli jsem měl na tachometru rychlost téměř 200 kilometrů v hodině. V takovou chvíli jsem byl v Německu jedním z mnoha řidičů, kteří cestují autem. V Česku bych byl ovšem za velmi podobných podmínek považován za piráta, o němž lze odvysílat šot na celoplošné televizní stanici.
Dovoluji si tedy skromně připomenout následující: Nebylo by načase věnovat zvýšenou pozornost a zprůhlednit situaci na stanicích technické kontroly, aby po našich silnicích postupně přestaly jezdit nebrzdící a čoudící vraky a aby se v nich nelegalizoval dovoz zahraničních vozů v obdobném stavu? Není doba na to, aby se konečně změnil systém autoškolství, které má jednoznačný vliv na to, že největší skupinou obětí smrtelných nehod u nás jsou mladí řidiči do dosažení 25. roku věku?
Mimo obec by toto nastávalo při rychlosti o padesát km/h vyšší, než je limit, a v obci o čtyřicet. S pasáží o rychlosti v obci může rozumný člověk souhlasit. Ten, kdo pojede ve městě na běžné „padesátce“ devadesát a více, je totiž skutečný hazardér a nikdy si nemůže být jist, zda již zítra neskončí ve vězení za sražení babičky přecházející silnici cestou z nákupu.
Netvrdím, že vysoká rychlost nemůže být příčinou nebo alespoň jednou z neblahých okolností řady nehod, nicméně dávám k úvaze jednu neoddiskutovatelnou skutečnost: V sobotu odpoledne jsem se vracel z Drážďan, kam jsem předtím na nákupy do jednoho známého obchodního domu s oděvy odvezl svoji náctiletou dceru. Vracel jsem se po suché dálnici, na které je po většinu trasy k českým hranicím neomezená rychlost.
Provoz byl minimální. Samozřejmě jsem neodolal a sešlápnul pedál moderního velkého rodinného vozu vybaveného všemi možnými bezpečnostními asistenty, které například upozorňují na nedodržení bezpečné vzdálenosti, téměř na podlahu. A ejhle - za krátkou chvíli jsem měl na tachometru rychlost téměř 200 kilometrů v hodině. V takovou chvíli jsem byl v Německu jedním z mnoha řidičů, kteří cestují autem. V Česku bych byl ovšem za velmi podobných podmínek považován za piráta, o němž lze odvysílat šot na celoplošné televizní stanici.
Dovoluji si tedy skromně připomenout následující: Nebylo by načase věnovat zvýšenou pozornost a zprůhlednit situaci na stanicích technické kontroly, aby po našich silnicích postupně přestaly jezdit nebrzdící a čoudící vraky a aby se v nich nelegalizoval dovoz zahraničních vozů v obdobném stavu? Není doba na to, aby se konečně změnil systém autoškolství, které má jednoznačný vliv na to, že největší skupinou obětí smrtelných nehod u nás jsou mladí řidiči do dosažení 25. roku věku?