Obamova bublina splaskla

06. 11. 2009 | 14:38
Přečteno 10483 krát
Baracku, na čí straně vlastně stojíte?

Obamaland neexistuje, Obamova bublina změnila skupenství. Uplynulých pár týdnů přineslo mnohým překvapivou zprávu: Barack Obama, jehož zvolení sledoval před rokem celý svět (i autor tohoto povídání si ve Phoenixu pobrečel dojetím) není Gándhí, Nelson Mandela ani Václav Havel. Jinak řečeno, není kouzelník-filozofů král, který pohledem rozdělí oceán, mrknutím zboří Zeď a uvede na scénu Éru ér. Občas sice vytáhne z klobouku tu zajíce, tam Nobelovku za (ještě pořád) Nic, ale úterní, především guvernérské volby ve Virgínii a New Jersey ukončily mýtus o jeho zázračnosti.




PREZIDENT ZTRÁCÍ NEZÁVISLÉ

Nesejde příliš na tom, že v Richmondu a Trentonu vyhráli republikáni, ale jak vyhráli. Získali zpět nezávislé, kteří před rokem volili Obamu. Bílý dům teď komunikačně hasí, říká, že každé volby odrážejí místní podmínky a tudíž nemají s ním, Bílým domem, nic společného. Této propagandě ale nevěří ani Obamův mluvčí, a že mluvčí dokáží uvěřit lecčemu...

Obama není socialista ani Hitler, natožpak komunista, jak ho rutinně portrétuje zavilejší část politické bažiny. Jeho ekonomická politika je správná a rozsah státní intervence víceméně odpovídá krizové situaci, která aspoň v globálním měřítku ještě není za námi.

Jeho potíž spočívá ve skutečnosti, že nemá kontrolu nad demokraty, kteří hlavně ve Sněmovně reprezentantů tlačí Ameriku, solidně středopravý národ, doleva. Některé prvky rýsující se reformy zdravotního pojištění prosazované levicovým vedením obou komor Kongresu jsou méně a méně populární. Populistické útoky na odměny bankéřů a „záchrana“ automobilového průmyslu odporují gravitačnímu středu americké politiky. Volební úterý bylo Obamovi prvním varováním.

ANTI-BUSHISMUS NA AUTOPILOTU

Znepokojivější než tento vcelku normální proces nabývání prezidentské zkušenosti je rýsující se trend Obamovy zahraniční politiky. Je pochopitelné, že se prezident chtěl odlišit od svého předchůdce, méně pochopitelné ale je, že jeho zahraniční politika je jakýmsi anti-Bushismem na autopilotu. Což je prázdná, neproduktivní póza.

Vezměme si jako příklad Afghánistán. Když bylo dobré nepopulárního Bushe mlátit klackem po hlavě, hodila se k tomu prohlášení typu špatná válka v Iráku nám znemožňuje soustředit se na dobrou válku v Afghánistánu. Situace v Iráku je nyní mnohem lepší také zásluhou správné Bushovy strategie v poslední dvou letech jeho mandátu, strategie, již prosadil proti vůli téměř celého establishmentu s výjimkou senátora Johna McCaina. Obama se tedy může soutředit na Afghánistán, válku, již sám ozačil za „nezbytnou“.

Z tohoto pohledu je skoro neuvěřitelné, že prezident pořád přemýšlí, jakou strategii pro Afghánistán zvolit, jak by měl vypadat konečný úspěch. Co dělal jeho hvězdný tým během dvouleté volební kampaně, neřkuli posledních jedenácti měsíců, pokud nemá jasno ve strategických variantách?

Ani Obamův postoj v dalších položkách americké zahraniční politiky nevzbuzuje důvěru. Prezident ustoupil Rusku v otázce evropského pilíře protiraketové obrany, výměnou však zatím nedostal nic a zřejmě už nic nedostane. Klíčové politické tahy se na zahraniční šachovnici posuzují podle výsledku. Bývalý šéf izralelské diplomacie Abba Eban si ve své knize posteskl, že nápady a ideje jsou hezká věc, ale nakonec se vždy počítá to, čemu se zavádějícím způsobem říká - realismus.

Ke třicátému výročí obsazení amerického velvyslanectví v Teheránu vydal Obamův úřad nemastné-neslané prohlášení, které opět vyzývá Írán ke spolupráci ve věci jeho atomových ambicí. Chameneí o něm jistě dumá a dumá, jeho úsměv však čím dál víc vypadá jako výsměch.

Takzvané řešení izraelsko-palestinského konfliktu je ze strany prezidenta špatně skrývaný chaos. Ministryně Clintonová nejdřív pohrozí Izraelcům, že zmrazení výstavby nelegálních osídlení musí být absolutní, když ji ale Bibi Netanjahu zdvořile odkáže do kouta, namísto zubů a svalů odhalí Hillary úsměv a pochválí Tel Aviv za vstřícnost.

K tomu vlasy vstávají hrůzou z prezidentovy ochoty jednat třeba s režimem v Súdánu či v Komisi OSN pro lidská práva (tělesu, jež je samo o sobě špatný vtip) psát s Egyptem (kompromisní!) variantu deklarace odusuzující kritiku náboženství. Jak vypadá kompromis ve věci svobody slova? Není divu, že íránští protirežimní aktivisté se nahlas ptají: Baracku, na které straně vlastně stojíte?

V soutěži popularity by Obama s velkým náskokem porazil i Medvídka Pů. Říká se tomu změna světového obrazu Spojených států. Může být užitečná, dosáhne-li prezident jejím prostřednictvím praktické výsledky. Sama o sobě je k ničemu.

Pokud se týká výsledků, je Obamova vláda zatím ve stavu blížícím se anorexii.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

myrta napsal(a):

Pane Klvaňa:chtít být zvolen je jedna věc a nutno zvolit strategii.Být zvolen je kompromis a kličkování mezi šedými eminencemi.Nakonec není všem dnům konec a za l0 měsíců Obamovi vlády chcete zázraky?Já bych řekla:mít my takového prezidenta tak můžeme olízat všech 20 prstíčků a palečků.Já jim ho závidím!!!
06. 11. 2009 | 14:54

fo napsal(a):

Jo jo, vystrizliveni do reality.
06. 11. 2009 | 15:03

vlk napsal(a):

Očekávání spojená s Obamou, které zvalné části sám vzbudil, byla do témíry obrovská, že nutně musel propadnout. I kdyby sám neudělal žádnou chybu, kdyby měl svou partaj pod kontrolou i kdyby měl nevímjakou kliku. Nemohl prostě dostát očekáváním.
takže propad je naprosto normální a zákonitý.
A osoběn už nejsme udiven vůbec. Nesnášel jsme Bushe ajeho politiku, přesto po zhlídnutí televizního duelu Mc Cain - Obama jsme tad y napsal, že bych volil Mc Caina. Nemám rád obchodníky s deštěm.
06. 11. 2009 | 15:12

maturita napsal(a):

dokument PODRAZ JMÉNEM OBAMA:
http://video.google.com/vid...
06. 11. 2009 | 15:12

skeptický napsal(a):

Na českého Obamu si budeme muset počkat,až dostaneme kvóty.
06. 11. 2009 | 15:17

sasa napsal(a):

autor: Kdyz porovnate, tak zjistite, ze Obama
http://www.barackobama.com/...
http://www.whitehouse.gov/i...
moc nelhal, jedine v pripade zbrojeni ve vesmiru. Rekl bych, ze zrusenim radaru v Cechach si uvolnil prostredky pro nesmyslne a nebezpecne zbrojeni ve vesmiru.
Proto take Cina zmenila svuj nazor a
bude hur
http://www.blisty.cz/2009/1...
Je zbytecne kritizovat Obamu, nikdo na to neskoci. Je to inteligentnejsi verze Bushovy politiky.
06. 11. 2009 | 15:19

Xury napsal(a):

Pro myrtu:
nikdo nechce vidět nějaké konkrétní výsledky, ale alespoň prezentaci jasné strategie a konkrétních cílů. Je sice možné, že funguje i nějaká tajná diplomacie, o které nevíme, ale obávám se, že Clintonová není Kissinger, takže spíš ne.
06. 11. 2009 | 15:24

JC napsal(a):

Mě Obama nezklamal, protože jsem od něj nic neočekával.
Přiznání autora, že uronil slzu, beru jako polehčující okolnost.
Příště snad už budete více v "obraze".
06. 11. 2009 | 15:46

Paterik napsal(a):

Obamu ještě nepohřbívat. Ale jeho zdravotnická reforma to má nahnuté. Bohužel spor o ni nese jen málo racionálních znaků, většina manévrů je jen čirá manipulace, která má reformu zdiskreditovat.
06. 11. 2009 | 15:50

myrta napsal(a):

Xury:řekla bych,že to chce čas.Za rok bude hodnocení věrohodnější.Ale už teď jednoznačné zavržení je ukvapené.
06. 11. 2009 | 15:54

SuP napsal(a):

JC -
Je možné, že si Tomáš přes tu slzu v oku nevšiml, že Obama nevytáhl zajíce z klobouku, ale jen holuba z nosu......
06. 11. 2009 | 16:05

Rumcajs napsal(a):

Mě Obama nejvíc překvapil tím, že jsem si myslel, že touhle dobou ho už povezou Američané na vidlích a ejhle, ono si budem muset asi ještě nějaký pátek počkat.

Je to typickej socan, co před volbama vypouští mýdlové bubliny, slíbí všechno všem a nakonec to všechno zase pěkně splaskne.
06. 11. 2009 | 16:43

Felix napsal(a):

Klvaňova bublina splaskla. To byly doby, co pane Klvaňo, kdy se vám jen sypaly prachy za lhaní národu.
06. 11. 2009 | 16:44

Ládik napsal(a):

Obama mě nejvíce překvapil tím, že není bílý.
06. 11. 2009 | 16:52

buldatra napsal(a):

Inu, to je již osud bublin, že splaskávají.
06. 11. 2009 | 16:55

RA napsal(a):

mě Obama nezklamal, nic nesplnil a já od něho nic nečekal. Bohužel, ustupování Rusku dává Putinovi křídla , dnes už prohlásil ruský generál něco o tom, že Gruzie chystá napadení Ruska. To je jako kdyby komár se chystal napadnout slona. A je to také důsledek Obamovy "kompromisní"politiky .Spíše zbabělosti a před Rusy nemůžete ukázat zbabělost.
06. 11. 2009 | 16:57

Já napsal(a):

Taky trousíte moudra, jste "ekonom" jako pako Topol !!!
06. 11. 2009 | 17:18

Béda napsal(a):

Bushova bublina splaskla, Klvaňova bublina splaskla, Obamova bublina splaskla.

Pokud jde o Obamu, domnívám se, že jeho prestiž a politický úspěch je odvislý od plnění toho, co v průběhu prezidentaské kampaně nasliboval. Prozatím nic z toho neplní podle očekávání, takže to vypadá že splaskne podobně jako ten, co ten průšvih natropil - jeho předchůdce.
06. 11. 2009 | 17:31

Michal Macek napsal(a):

ste se spaten vyspal ne?co vam pan obama udelal?on se aspon snazi,co delate vy?

a vysledky blizici se anorexii?krome toho ze to je teda hodne blbej slovni obrat tak vam znovunastartovanui ekonomiky usa prijde malo?
06. 11. 2009 | 17:50

jj napsal(a):

Napsal to za mě vlk, nemám, co dodat.
06. 11. 2009 | 18:01

Lojza napsal(a):

Jo, nadavejte si na Obamu a modlete se at do Bileho Domu prijde Sarah Palin, to se to pak roztoci !
06. 11. 2009 | 18:03

george napsal(a):

Když to čtu, něco pozitivní motivace přidám. Nemá to snadné ani Obama (a že to s lidmi umí)
.
Pracujte na sobě a to bez odkladu.
*
http://skvelydomov.blogspot...
06. 11. 2009 | 18:08

Vilém napsal(a):

Obama dosáhl za pouhý rok své vlády pozoruhodných výsledků v řadě oblastí, například v reformě zdravotnictví a ve vztazích s Ruskem, na tom nemůže nic změnit pomlouvačný škvár mediálního prostituta. Za dalších sedm let Obamova působení bude určitě Amerika k nepoznání, pokud bude vůbec ještě existovat.
Konečné pohřbení radaru znamená zásadní změnu paradigmatu americké zahraniční politiky, což potvrzuje také nespokojenost lidí srostlých s americkým celosvětovým vražděním, například Havla. Znamená to ukončení dvacet let trvajícího tažení proti všemu neamerickému, konec nákupu řezníků a štváčů, kteří obchodovali s radary a dalšími válečnými nástroji a útočné války propagandisticky oslavovali. Logicky se Obama musel dostat do konfliktu s mediální stokou plnou nejpodlejších prodejných pisálků, a to se při zaostalosti a celkové jednoduchosti Američanů muselo projevit také poklesem jeho popularity. Nakonec ani v mnohem kulturnějším, intelektuálnějším a celkově civilizovanějším Rusku není Gorbačov, Obamův předchůdce a protějšek s podobnými zásluhami, vůbec oblíben.
06. 11. 2009 | 18:12

Jean Paul napsal(a):

Ale nepovídej Klvaňo ? Že není Havel ? A kdopak je Havel ?
Obama opravdu není žádný užitečný idiot a šašek jako škrabálek z Prahy a to je jen dobře.
06. 11. 2009 | 18:15

RP napsal(a):

Já myslel, že pan Klvaňa, byl jen profesionální mluvčí, a ehjle on to republikánský emisar.
06. 11. 2009 | 18:37

S.Š. napsal(a):

"... zavilejší část politické bažiny ..." ?
To myslíte koho, pane Klvaňo ? Třeba skvělého politického komentátora talk radia KFI Rushe Limbaugha, jehož denně citují všechny americké televize ? Hmm :-)
http://www.rushlimbaugh.com...
Jinak ale O.K.
06. 11. 2009 | 18:43

RA napsal(a):

Vilém........Obama je zkrátka perfektní, jen ta jeho popularita v Americe padá volným pádem. Podle vás jsou hloupí američané, podle mne také, nikdy ho neměli zvolit, je to slaboch a může tohle dobrodružství skončit hodně špatně i pro nás.
06. 11. 2009 | 18:48

bo napsal(a):

Koho zajimaji moudra nejakeho lobisty?(nebo take korupcnika)
06. 11. 2009 | 19:01

Tom napsal(a):

Souhlasím plně s p. Vilémem a žasnu, kde se bere ta drzost p. Klvani hodnotit amerického prezidenta, když tak nesmyslně, hloupě a ještě tomu za peníze propagoval radar, který s ochranou Evropy neměl nic společného.Myslím,že vystudoval stejným způsobem, jak p. Benda, p. Řápková a další.Mám velké obavy o budoucnoust naší země, když do vedení se dostávají lidé, kteří než se stali tzv. politici nic ve prospěch země, oboru neprokázali.
06. 11. 2009 | 19:01

Hans napsal(a):

Klvaňo, vy byste spíše než o Obamovi měl psát, jak se hroutí ODS a váš guru kikina Narcis 1. Denně je v mediích spousta článků, co zase spáchali za trestné činy lumpové z ODS, jakou ostudu a koho okradl Narcis 1. Vždyť to vypadá na volební kampaň ODS. Neustále v TV, jejich žvanění v každé diskuzi. O tom byste měl psát. Co udělala ODS za 3 roky se zdravotnictvím, průmyslem, justicí, školstvím (zvláště v líhni špiček ODS Plzni) atd. Obštěkávat Obamu, že ještě nic neudělal, je nrzké. v každém případě uvolnil napětí mezi Moskvou a USA. A to je obrovský úspěch. Zakázal mučení válečných zajatců. To bylo barbarství hodné středověku. To vy jste nám dával armádu USA za vzor a chtěl jste ji tady za každou cenu, i podvodu na českých občanech. Kolik jste za zradu národa asi dostal Jidášových stříbrných?
06. 11. 2009 | 19:10

Karel Mueller napsal(a):

Pane Klvaňa,
tím dojetím a nerealistickým očekáváním jste mě překvapil.

Žádné zázraky jsem nečekal. USA jsou sice zralé na systémové změny, ale není síla schopná je prosadit zhledem k partikulárním zájmům. Obama má v tomto směru svázané ruce a tak všechno co dělá je nutně polovičaté, kompromisní a nakonec není spokojen nikdo. Jeho tragedie je v jedné věci: Politika kompromisů je užitečná v bezkrizových dobách, nikoliv v situacích, kdy musíte volit mezi dvěmi odlišnými rozhodnutími.
Platí to ve vnitřní i mezinárodní politice.

Pokud jde o zahraniční politiku? Čemu se divíte?

- Izrael: Je jasné, že přes rozhodnutí mocné židovské loby "vlak nejede"
- Afghanistán: Kdysi na začátku v roce 2001 s námi pracoval ruský veterán z Afghanistánu. Ten se jen smál a prohlásil, že nemáme šanci. Protože pro Afghánce je zásadně a naprosto nepřípustné, aby vojska nevěřících byla na jejich území. I kdyby jim přinášela modré z nebe
- Rusko: Je skutečně Rusko tak slabé a západ tak silný, aby bylo možné eskalovat konfrontační kurs? A především, podpořila by tento kurs SRN a Francie?
- Írán: To je karta Ruska a Čína a ty dva nemají vůbec zájem na pádu Ahmadinejada. Strategicky i z kvůli naftě a plynu. Opět: Jsou USA tak silné, aby s mohly dovolit napadnout Írán proti jejich vůli?

Takže se jen divím, že se divíte.
06. 11. 2009 | 19:43

Barack Obama napsal(a):

Pane Klvana,
dekuji vam za to, ze jste mi vysvetlil co se to deje v USA. Jiste umite dobre radit i ceskym politikum. Stastna to CR.
06. 11. 2009 | 20:15

MerryWoman napsal(a):

Myrta,
že Vy jste si už tu láhev,o které jste se zmínila pod Svobodou, rozdělala.
06. 11. 2009 | 20:19

GariG napsal(a):

Pan Klvaňa je skutečně perfektní analytik. Umí jen pomlouvat jako pravý ODSák ( kteří jsou známí tím, že jsou na celém světě experti na všechno).
V zásadě mu při tom pomlouvání ( samozřejmě s vnitropolitickým podtextem zhrzenosti) uniklo, že veškerý ten sajrajt ( finanční krize, Afganistán, Irák, raketově rostoucí náklady na zdravotnictví, závislost na Číně)
způsobily dvě období vlády Bushe.
A to ještě to druhé bylo získáno podvody.
06. 11. 2009 | 20:45

Míťa Levičák napsal(a):

To by se Vám tak hodilo, vy modroptáčnický propagandisti ! Pravda je ale jinde, než Vy jí lidu prostému (čti blbému) předkládáte k věření. Jste jako inkvizice svatá. Proto przníte dějiny, abyste mohli mít proti sobě úplné blbce, s nimiž bude možno manipulovat. Goebbles (pokud víte kdo to byl) by z Vás měl radost. Jenže kdyby byli zvítězili, nebyli byste tady ani Vy - a to Vašim mozkům nedochází.
Zdraví Míťa.
06. 11. 2009 | 21:08

VK-Can napsal(a):

Vazeny pane Klvana.

Napsal jste strucne a vystizne postrehy.
Souhlasim s posledni vetou pana Muellera, ktereho timto zdravim, ze se divim, proc se divite.

1. Pres. Obama je u kormidla teprve 10 mesicu!!

2. Svincik, ktery zdedil, by za 10 mesicu nespravil ani Superman ve spojeni s mistrem magie Copperfieldem!

3. Neni pochyb, ze jste si zjistil ten fakt, ze pres. Obama ma na ramenou docela slusnou myslivnu.
Nad mnoha jeho rozhodnutimi casto vrtim hlavou, ale na druhou stranu, predpokladam a doufam, ze vi co dela.
Nekdy je treba trochu couvnout, aby byl vetsi rozbeh k utoku!

4. Zda si ukousl velke sousto pri volebni kampani? Absolutne!
Ted toho ma plna usta a musi to veleopatrne kousat, aby se bud nezakuckal, nebo si nepokecal sako.

5. Posledni, ale rozhodne ne malo dulezite.
Jaka byla alternativa, kdyby nebyl zvolen Obama?
McCain a Sarah Palin!
McCain, clovek, ktereho jsem si velmi vazil a ktery by byl vybornou volbou v roce 2000. Bohuzel nestalo se.
Jeho sance tim skoncila. V roce 2008 to uz byl starik, navic nepohodlny konservativni casti Republikanu-neokonu, nejen namlsanych, ale primo nabitych baliky penez nakradenych za blahych dob vlady pres. Bushe ml..
Tento kdysi platny clen americke spolecnosti by kratce po nastupu do uradu dostal mrtvici, at uz prirozenou, nebo zpusobenou a na jeho misto by nastoupila neokony dosazena Sarah !!?!!
Kdyby doslo k teto alternative, tak sice nejsem nabozny, ale myslim, ze bych se zacal modlit.
Sarah Palin jako president USA je snad ten nejhorsi sen, ktery si clovek muze vymyslet!
I kdyz priznam, ze mnoho americkych muzu zastava nazor, ze kdyz do pekla, tak aspon na peknem koni!

Vim, ze se kritika pres. Obami dobre pise za danych okolnosti, ale pro jake publikum pane Klvana?!
To, ze pres. Obama je levicovy bylo znamo, kdyz byl nominovan a zvolen. Vestinou americkych obcanu!
Stejne tak je znamo, ze to neni zadny "Hej-pockej".
Proc jeste chvili nepozdrzet to hazeni rajcat?

Zatim se v teto hre hraji prvni kola. Hraci, kteri drzi trumfy je stale maji v rukou.
Doufejme, ze pres. Obama ma to cervene eso ze sedmou, ktere ohlasil pri nastupu.
06. 11. 2009 | 21:15

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, možná že by nebylo až tak od věci vytáhnout dojmy a jiné mudrologie zde přítomných blogerů z doby těsně po zvolení ctěného jistě obamy. Jen tak aby se vědělo...
Veselé krizování a vepřové chřipkování. Ó bama mia...
http://z.about.com/d/politi...
06. 11. 2009 | 21:20

arlon napsal(a):

Why not?
https://www.youtube.com/watc...
Bublina splaskává stále, tedy jinými slovy buď ještě neřekl poslední slovo /velký mírotvorce/ anebo to bude superjestřáb a opálený k tomu.
Mohlo by zdát, že jde geneticky o smrtící kombinaci DNA, proč ne?

Kareů Mueller
Váš rozbor docela sedí.
06. 11. 2009 | 21:30

arlon napsal(a):

Karel Mueller
sorry za komolení královského jména, nebylo to mým úmyslem stejně jako Dr.Rychetský neměl v úmyslu vyvolat dojem, že je pod vlivem.

Pane Mueller, mám dojem, že zde na celém serveru se vaše komentáře jeví jako "nejkvalitnější".
Logicky i argumentačně na výši, bez invektiv a napadání jiných osob. Ať už editorů či diskutujících, ale napadat blogery mi přijde jako sportovní disciplína, mimo ad rem jsme tu přeci právě proto - ad hominem a to je někdy též velice zábavné.
Pěkný večer všem a uvolněte se, prosím.
06. 11. 2009 | 21:41

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, američani tady měli být už od pětačtyřicátého a ušetřili bychom si pár desítek let front na banány a hajzlpapír, a ne jenom nějaká polní kuchyň či radar, ale pořádná base. Tam kde stojí rozkročený americký mariňák, tam se hordám těžko leze. Ledaže by ode dneška přestalo platit úsloví o říších roznesených na kopytech. Modré přilby umí akorát Srebrenicu.
http://z.about.com/d/politi...
Veselé krizování...
06. 11. 2009 | 22:21

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek obsahující hrubou nadávku ("jste hajzl"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
06. 11. 2009 | 22:30

arlon napsal(a):

pane xiluodu, dovoluji si vás upozornit, že užíváte nekodexovatelné příměry a jako takový budete na mušce editora.
Doufám, že do důsledku.

Řekl bych, že s hodnocením pana Klvani jste naprosto vedle, nemáte náhodou dnes již vypito?
Dle vaší slovní zásoby to na tuto situaci vypadá.
06. 11. 2009 | 22:33

arlon napsal(a):

Stejskal

hezky pane Stejskale, dnes mám "Lazy" klávesnici...
Mějte se.
06. 11. 2009 | 22:34

xiluodu napsal(a):

Demokracie je směšná, ochrana editorů je poskytována těm, kteří chtějí prosadit budování cizích vojenských základen v různých zemích, těm, kteří podporují invazní války na cizí území /Irák ,Afganistán,.../, USA dávají 680 mld. USD na zbrojení = 50 % celosvětových ,... to všechno je pod ochranou editorů - jestliže někdo sype bomby na hlavy nevinných vesničanů v Afganistánu /stalo se mockrát/ a já v rozhořčení nad těmito vraždami napíšu , že ti , co to dělají a nebo je podporují /Klvaňa/ jsou svině , tak budu gumován, že se to nesluší, jinak ovšem běžně v USA je za vraždu elektrické křeslo. Doufám, že budu podpořen a že se v USA zvednou lidové protiválečné bouře jako za časů Vietnamu , které to svinstvo ukončí - pak budeme moci slavit všichni. Kromě Klvani - ten má válku rád.
06. 11. 2009 | 22:44

arlon napsal(a):

xiluodu
je po dvaceti letech od zmlácení lidí na Národní třídě nepochopitelné, že někdo dokáže psát takové bláboly nejen o Vietnamu, ale i o dalších neklidných částech světa. A ještě používá podlých urážek, to není diskuse ale hádání Prahy s Kutnou Horou...
06. 11. 2009 | 22:57

xiluodu napsal(a):

TO : wbgarden

Musím se přímo chechtat vašemu "rozkročenému mariňákovi". Chtěl bych jen připomenout, že v USA bylo zavražděno 7 milionů Indiánů, aby jim byla ukradena půda , vraždili nejen různí ožralí kovbojové , ale i pravidelná US Army. Proto vítám každou střelbu na vojáky USA v zahraničí - třeba právě v Iráku nebo Afganistánu, jsou tam jako okupanti. Je to taky trochu splátka za ony nevinné Indiány. Ostatně do Iráku USA vpadly jako kdysi nacisti do Polska - roku 1939 bylo zinscenováno přepadení vysílače v Glivicích = důvod k útoku. Roku 2003 zase CIA světu podstrčila jako důvod útoku na Irák zbraně hromadného ničení, které si vymyslela a které neexistovaly.
06. 11. 2009 | 23:04

xiluodu napsal(a):

Předevčírem bylo oznámeno, že ropná společnost EXXON získala v Iráku od současné lokajské vlády nainstalované v Bagdádu US Army zakázku na těžbu ropy v hodnotě - 50 mld. USD. Dostala by ji za vlády Saddáma ?? Asi těžko ! Proč padlo v Iráku 4350 vojáků USA je tedy už jasné = v zájmu velkého ropného byznysu. Je to dost smutné ! 4350 chlapů vyměnit za pár barelů ropy, to může jenom šílenec !!
06. 11. 2009 | 23:10

Karel Mueller napsal(a):

Pro pana VK Can.:

Srdečně zdravím pane VK :-).

Vcelku nemám moc co k Vašemu textu dodat, snad jen tolik, že vzpomínka na Sarah mě rozesmála. Při mnoha projevech Bushe juniora se svět někdy smál, jindy mu vstávaly vlasy. A v případě Sarah by to asi platilo na druhou.
06. 11. 2009 | 23:12

JC napsal(a):

xiluodu,
Indiány vraždili především obyvatelé Anglie, Francie,Španělska, Portugalska tedy států jejichž "nástupcem" je EU...."histeriku" :-))
Pokud je mi známo není yaprotokolován jediný případ, kdy by indián byl zabit Čechem.
06. 11. 2009 | 23:15

Karel Mueller napsal(a):

arlon:

Pane arlon, díky za velepuget :-), doufám, že paní S.Š. z toho neumřela, pokud to četla :-)), nepřeji nikomu nic zlého.

Ale já jsem to vůbec nemyslel jako napadání pana Klvani, ani v nejmenším.

Je to asi jako když potkáte známého, něčím Vás pobaví a tak mu řeknete "divím se, že se divíš kámo ..." :-).
06. 11. 2009 | 23:17

Mc Cali napsal(a):

Přesně tohle jsem chtěl napsat. Nemám co dodat.

Felix napsal(a):
Klvaňova bublina splaskla. To byly doby, co pane Klvaňo, kdy se vám jen sypaly prachy za lhaní národu.
06. 11. 2009 | 23:18

arlon napsal(a):

xiluodu
vaše slova dokazují že vůbec, ale opravdu vůbec ničemu nerozumíte a máte na sobě stále milicionářský oděv a beranici.
Soudruhu vzpamatujte se, Stalin i Brežněv jsou již dávno pod drnem a zbytek ze vzestupu a pádu sovětské říše prochlastal Jelcin. Zbyly vám je Stalinovy slzy, dejte si 100 gramů a zalezte na seno.
Tady nyní potřebujeme klid na práci, tak do toho nemelte písek do ložisek.
06. 11. 2009 | 23:19

Merlin napsal(a):

Pane Muellere,
souhlas s Vaším rozborem.
Tragedie Ameriky je v tom, že nechápou, že muslimové nemají o demokracii zájem, že chtějí pouze boží stát s božími zákony a pravidly. Oni pro demokracii nedozráli a v dohledné době nedozrají.

My budeme jejich nepřátelé, i kdybychom jim vykopali statisíce studní a postavili tisíce škol. Jednou jsme nevěřící psi a tím pádem nepřátelé.
06. 11. 2009 | 23:21

Merlin napsal(a):

Hele xiluodu
jdi hezky spinkat a zítra když nebude pršet, tak budeš Vinetou. Ale ne aby´s zase vystřelil babičce okno !
06. 11. 2009 | 23:24

JC napsal(a):

Merlin,
ten poslední :-))LOL
06. 11. 2009 | 23:30

arlon napsal(a):

Karel Mueller

správně činíme, je třeba zde ukázat, jak se vede slušná a inspirativní diskuse.
To v Čechách je stále neznámý pojem a nejen zde na webu.
Přeji vám příjemný víkend.
06. 11. 2009 | 23:52

jarpor napsal(a):

Při akceptování příspěvku Vlka, za souhlasu s panem Muellerem a u vědomí příspěvku si pana VK Can (zdravím ),
tedy s příspěvky, s nimiž v převážné části psaných postojů lze, dle mého, souhlasit,
musím zatleskat wbgardenovi za jeho : "...možná že by nebylo až tak od věci vytáhnout dojmy a jiné mudrologie zde přítomných blogerů z doby těsně po zvolení ctěného jistě obamy."

Nejsem si jist, zda jen proto, že autor svou "existenci" spojil s prosazováním radaru, což bylo veskrze kontraverzní téma, má být "peskován" z optiky radaru za názor jež na Obamu

Hezký večer.
06. 11. 2009 | 23:53

jarpor napsal(a):

...napsal.

Sorry... přísudek patří taky do věty :-))

.
06. 11. 2009 | 23:55

Jozef napsal(a):

Su to opakovane stanoviska najmilitantnejsich izraelskych jastrabov /v Izraeli aj vo Washingtone/.

Nemozu a nechcu pochopit,ze Washington je v tazkej defenzive,ze nema silu viest vojny na viacerych frontoch a nechcu zobrat na vedomie medializovane vacsinove stanoviska,ze otvorenie dalsieho krvaveho frontu / proti Iranu /by mohlo byt sebevrazedne aj pre samotny Izrael.
Tito ludia nevidia,ze ich vplyv vo Wasningtone uz nema sancu sa obnovit,ze po administracii,ktoru pomahaju diskreditovat, moze prist aj administracia uplne protiizraelska.
07. 11. 2009 | 00:18

VK-Can napsal(a):

Pro pana Muellera.

Diky za pozdrav.
Pres. Obama toho ma skutecne nad hlavu. Dost si toho nabral pri volebni kampani, ale ta finacni krize mu zamichala karty poradne!
V zajmu nas vsech mu preji, aby to zvladl.

Pokud ne, tak to neodnesou jen Demokrate, ale ten prach z toho neuspechu nas zapráší vsechny stejnou vrstvou.
Hezky vikend.
07. 11. 2009 | 01:50

VK-Can napsal(a):

Pro pana Jarpora.

Diky za pozdrav, který rád opětuji.
07. 11. 2009 | 01:57

Oto -tapik- Buchta napsal(a):

Je až s podivem, kolik lidí nic od Obamy neočekávalo a tudíž je nezklamal. Před rokem jen málokdo od něj nic neočekával. A ejhle! Po Bushovi už ani pes neštěkne, a to je podle mého opravdu hodně. Že toho hodně nasliboval? Ono je otázka, co nasliboval on a co kdo přikrášlil k obrazu svému.
Každopádně se musím přiznat, že mi přístup republikánů během posledního půl roku připomíná opozici alá pan Paroubek. Rozvracet, rozvracet, rozvracet. My vám to přece říkali. Bush byl ulítlý, ale to co přišlo po něm? To je ještě horší. A je naprosto irelevantní, jestli to, co dělá stávající vláda v Bílém domě, je ku prospěchu věci či nikolivěk. Osobně si myslím, že přístup, který Obama zvolil v zahraniční politice, je jediný možný. Princip obranné války, který Bush zavedl, snaha o totální kontrolu světa, byl neudržitelný, a bylo potřeba z něj rázně vycouvat.
A co se týká strategie v Afghánistánu? Krásně to řekl jeden z generálů britské armády: "Šli jsme sem bojovat s Al-Kaidou a vyhrávali jsme. Nyní bojujeme s Talibanem a prohráváme, protože tento boj vyhrát nelze, protože proti nám stojí civilisté. Když už vyhrát nelze, tak aspoň odejděme se ctí. Připomíná mi to Vietnam. Dosadili jsme sem "demokratickou vládu" a jak to dopadlo? Miliony sfalšovaných volebních lístků, korupce zleva zprava, mák se pěstuje vesele dál."
Nedivme se, když si Obama (a nejen on, ale celý "západní" svět) neví rady co dál. Jediné bezpečné řešení je totiž zahodit qéry, zakázat prodej zbraní a uzavřít se před muslimským světem.
07. 11. 2009 | 02:16

S.Š. napsal(a):

K. Mueller 06.11.2009 23:17:59
Mýlíte se, špatně jste mne odhadl (to z toho jednoho nebo dvou zdejších příspěvků ?), mám ráda chytré a vzdělané lidi a dokáži jim naslouchat. Pěkný den.
07. 11. 2009 | 03:44

Realista napsal(a):

Klvaňo, Klvaňo. Bush, McCaine a Palinová jsou pro Yntelektuála tvého kalibru jistě lepší alternativa. Raději nám místo politiky napiš nějaké cvičení o tom, jak jsou podle posledních vědeckých výzkumů cigarety zdraví neškodlivé, ba naopak zdravé a měly by se proto neomezeně distribuovat i předškolní mládeži.
07. 11. 2009 | 05:37

Zacheus napsal(a):

Je sice pravda,že Barack Hussein Obama je poněkud nerozhodný, například pokud jde o vojenskou strategii v Afganistánu a i v jiných záležitostech, ale jsou oblasti,kdy se dokáže rozhodnout hned teď. Například při podpoře homosexuálů a lesbiček v armádě USA. Také přispěchal s podporou potratů a bojuje za zákon namířený proti šíření nenávistných myšlenek, který mj. má chránit před zlým a politicky nekorektním slovem i americké pedofily ( jiné občanské skupiny ovšem tuto ochranu mít nebudou).

Také se opravdu, ale opravdu velmi hluboce poklonil králi Saudské Arábie. Dále pravil, že USA je již vlastně země muslimská. Takže, co by kdo očekával více?

Toto vše samo o sobě už jistě stojí zato,udělit mu Nobelovu cenu míru, není-liž pravda?

P.S. Doporučuji shlédnout na internetu film "Podraz jménem Obama", který mj. připomíná složení současné americké administrativy a fakt, že "napumpování" obrovské finanční injekce mocným bankéřům, odpovědným za vznik finanční krize, udělal současný prezident ještě ruku v ruce s odstupujícím G.W. Bushem.
07. 11. 2009 | 08:30

xiluodu napsal(a):

Musím se chechtat, jak vojáci USA i naši hoši v Logaru udržují u moci totálně prolhaný a zkorumpovaný Karzájího režim. Ten člověk nedávno zfalšoval prezidentské volby, jeho bratr je jeden z nejznámějších drogových dealerů Afganistánu a my se tam pereme za jejich vládu !! V životě jsem se víc nenasmál , když to čtu , jak si z nás ten človíček /Karzájí/ utahuje - každopádně na počest jeho volebního vítězství naši hoši v Logaru přijali závazek : "Vykopat navíc 25 studní i s pumpou , naučit 18 místních felláhů chovu včelstev a natřít na modro 9 místních škol." Tolik k závazku "našich" na počest zfalšovaného znovuzvolení Karzájího prezidentem !! V říjnu padlo v Afganistánu 59 Američanů, uvidíme, jak dlouho to ještě vydrží - brzy jich bude mrtvých 1000.

V roce 2001 , po útoku na WTC, dal G.W.Bush Talibánu ultimátum "jen několikadenní" !!!! ,aby chytil vedení Al Kajdy i s Usámou a vydal ho Američanům k potrestání. Jaké byly časové limity ? 11.září - útok na WTC, 20.září - Bushovo ultimatum, 7. října- první bomby padají na Kábul. Tedy za 17 dní !!! měl Talibán najít Usámu, chytit vedení Al Kajdy, zavřít výcvikové tábory Kajdistů, atd, atd, atd. Bylo to možné ??? Říkám nikoli ! Usáma rozhodně nebydlel v nějakém hotelu v hlavním městě a nečekal , až si ho přijde vyzvednout patrola městských strážníků a v poutech ho pak předá armádě USA. Usáma uprostřed svých desítek ozbrojenců dlel v hraničních horách mezi Pakistánem a Afganistánem a je docela možné, že v době předání ultimata z USA se vůbec nenacházel na území Afganistánu /byl v Pakistánu/. Těžko vydat někoho, kdo se nenalézá ve vaší zemi. Ovšem Bush chtěl válku za každou cenu, chtěl "AKCI", chtěl se ukázat jako "razantní Napoleon" 21 století.

USA s armádou, která dostává ročně 50 % světových výdajů na zbrojení, už "loví" Usámu přes 8 roků !!! A zatím nic ,jedno velké nic !! To to měl zvládnout Talibán, složený z negramotných mužiků bez bot, vyzbrojených samopaly z roku 1954 ????
07. 11. 2009 | 09:43

xiluodu napsal(a):

To : Ing.Vojta

Budete asi vygumován pozorným gumovačem Stejskalem, přesto ovšem děkuji za zcela shodný názor na Klvaňu. On Stejskal zůstane brzy v této zemi sám, naprosto sám, v názorech na takové lidičky jako je Klvaňa, má to však nadiktováno zaměstnavatelem. Pan Stejskal požaduje např. o generálovi policie SS Reinhardu Heydrychovi a konečném řešiteli židovské otázky Adolfu Eichmannovi psát takto :" Pánové ve středním věku, v šedivých kabátech, zřejmě pozorní otcové rodin, jistě dobrého vzdělání - "pracovali a pracovali" na lidech, tito lidé nějak pak často končili svůj život, a to trvalo a to trvalo, pak se to počítalo, bylo toho hodně, pak se to dalo do učebnic a to je asi všechno !!" Tolik Stejskal, hlavně někoho nenapadnout a nějak hrubě nenazvat, ať je to kdokoli !!. A já jsem zase stručnější :"hajzlové oba !!"
07. 11. 2009 | 09:54

xiluodu napsal(a):

Já jsem s Obamou spokojený, nedávno uznal, že Evropa má daleko lepší zdravotnictví, lepší hromadnou dopravu, lepší rychlovlaky, atd. atd. Který z předchozích náfuků v Bílém Domě to dokázal ?? Nikdo ! Všichni se jen tloukli v prsa a řvali : "Amerika ! Amerika! - je nejlepší ! Obama první přiznal, že to není už dávno pravda. Podívejme se na 8 roků Bushova vládnutí , to je panečku kapitola sama pro sebe !!! Rok 2001 = krize technologií, burza USA tvrdě padá, 2001 - útok na Afganistán - zpackaný, zbytečný - zatím 1500 mrtvých v silách ISAF,/ještě jich pořádně přibude/, 2003 - útok na Irák kvůli ropě - zatím 4350 mrtvých vojáků US Army a 100 000 nevinných iráckých civilistů, 2004 - Bush vyhlásil bombastický cíl návratu USA na Měsíc - teď se zjistilo, že to byl jen osobní cíl Bushe, jak se zviditelnit, peníze docházejí, program se přehodnocuje, 2007 - vypukla současná hospodářská světová krize, krachem na poli US hypoték a předlužením US domácností,... tolik k Bushovým 8 letům v úřadě. Zdá s vám to snad málo ??? Bush končil vládu s podporou 26 % Američanů, Obama je na tom zatím lépe. i když i on se propadá rychle.
07. 11. 2009 | 10:11

ali napsal(a):

Obama mě nezklamal. Mě zklamalo jeho zvolení. Svět mu na záda naložil spasitelství a zázraky a on to přijal, zapomínaje, že je člověk..fanatičtí idealisté ho "zesvatili" a čím větší naděje v něj vkládána, tím větší zklamání. Buď bude ukřižován nebo hanoben, v extrémním případě dopadne jak Kennedy a bude kanonizován. Nebyl ještě čas na jeho příchod a měl to být McCain. Jenže tomu zas ve prospěch nehrála vytahaná kůže na krku a krásný vzhled..

Rumcajs a trefil jste to - Je to typickej socan, co před volbama vypouští mýdlové bubliny, slíbí všechno všem a nakonec to všechno zase pěkně splaskne.
07. 11. 2009 | 10:15

Rumcajs napsal(a):

xiluodu:

Ty se gumování neboj !
Ty už máš dávno vygumováno .
07. 11. 2009 | 10:15

xiluodu napsal(a):

Dvě čísla o prvním desetiletí 21 století :

Burza v USA - 14.leden 2000 = 11.700 bodů
6.listopad 2009 = 10.000 bodů

Cena 1 unce zlata - rok 2000 = 265 Dolarů
6.listopad 2009 = 1.102 Dolarů
To jsou zajímavé údaje, které svědčí o podlomené důvěře v Dolar i US burzu v 21 století.
07. 11. 2009 | 10:18

arlon napsal(a):

xiluodu
studujte dále nejen historii, ale zejména sociologii a etiku. Zápočet u Stejskala vás provětrá krovky až se budete divit.

Autorem Konečného řešení byl na popud A.Hitlera samotný generál policie Heydrich /Wannsee/.
Dnes by tomu říkali projekt a žádali na projekt Grant z EU. To myslím, že by editor skutečně nevydýchal.
07. 11. 2009 | 10:25

xiluodu napsal(a):

TO : Rumcajs

Vy zřejmě zastáváte opačný názor, tedy :

1. Pan Karzájí v Afganistánu za kterého tam umíráme není žádný podvodník, ale prima chlap

2. Za vlády G.W.Bushe se USA "náramně vedlo" po všech stránkách a jejich vliv se zvyšoval
No , každý má právo na názor, ovšem z některých se musím svíjet smíchy !
07. 11. 2009 | 10:25

ali napsal(a):

ahoj arlon
jsem jen na skok, tak koukám, co se urodilo :o)..hezkou neděli
07. 11. 2009 | 10:27

Rumcajs napsal(a):

xiluodu:

To svíjení bych nepřeháněl.Okolí by si mohlo myslet, že jsi se zbláznil.

To co tu prezentuješ, nejsou názory, ale výkřiky šílence. Proč si myslíš, že si na základě Tvých výkřiků vůbec něco myslím ?

Věř mi, nejde to ! Jen jsem Tě chtěl poprosit, zda by jsi zde uvedl měnu, která vůči zlatu nezpevnila.
07. 11. 2009 | 10:47

Merlin napsal(a):

Hamíd Karzáí je jenom politik. Nic víc. Životopis si najděte na Wikipedii, narodil se v rodině politika, studoval politiku, tak co od něj můžete očekávat ? Zase jenom politikaření !

Co chcete od muslima ? Od Afghánce ? Krev je hustší než voda a klan a rodina jsou bližší než nějaká západní demokracie !

Jeho životní smysl je: rychle nahrabat a zabezpečit rodině klidný život poblíž švýcarských bank, až to rupne.

A kdo to platí ? Americký a evropský daňový poplatník. Tihle nevěřící psi a hloupí demokrati si nic jiného nezaslouží.

Šťourat se v islámských zemích a snažit se naroubovat demokracii je hloupost. To nemůže NIKDY dopadnout dobře.
Jedinné co můžemem dělat je držet si naše země čisté (islámfrei) a muslimy od těla.

My budeme jejich nepřátelé, i kdybychom jim vykopali statisíce studní a postavili tisíce škol. Jednou jsme nevěřící psi a tím pádem nepřátelé.
07. 11. 2009 | 11:12

Merlin napsal(a):

xiluodu:
Hele hošíku, vem si čelenku, luk a šípy a běž na zahrádku střílet bílé tváře. Ale nezastřel babičku až půjde pro petržel !
07. 11. 2009 | 11:18

Zdenek Mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý text obsahující nádavky. Takové texty jsou v rozporu se záměry těchto stránek, tj. vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů
07. 11. 2009 | 11:19

stále rebel napsal(a):

Je dobře, neokoni a jejich nohsledi, že se nám občas připomenete, abychom se radovali z toho, že je v Bílém domě černý muž.
Dobrý každý den, kdy budou tupé, nesnášenlivé a moci chtivé kreatury upozaděny a lidé mohou snít o tom, že zítra bude lépe než je dnes.
07. 11. 2009 | 12:06

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem další příspěvek obsahující hrubou nadávku ("ksindl", "polodebilní opička"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
07. 11. 2009 | 12:48

jk-jiny napsal(a):

Pane Stejskale, napsal jsem "xindl" a nikoli "ksindl", nelžete:-) Tak mažte, mažte, pane chovný...
Ale cenzurou tenhle režim neudržej, vědí? Komančové byli jiní sekáči, i lhaní měli propracovanější, než vy... a taky to neudrželi.
07. 11. 2009 | 12:55

af napsal(a):

Obama "zdědil" Spojené státy ve stavu krize.
Jestli mne něco těší, tak to, že Obama není Václav Havel.
A srovnávat ho s polointeligentním Bushem mladším, to by taky nešlo.
07. 11. 2009 | 13:48

r.m napsal(a):

Klvaňa už jinak nemůže, ty jeho vývěry se čtou asi tak asi jako Maladája Gvardyja v roce 1984 nebo Junge Fronte Heute heute.
Primární je opravdu jen tento údaj:
Cena 1 unce zlata - rok 2000 = 265 Dolarů
6.listopad 2009 = 1.102 Dolarů
07. 11. 2009 | 14:06

Jantar napsal(a):

Sily temnot, nejreakčnější síly země vedené bývalou Bushovou administrativou, jeho temnou rodinou a extrémistickou částí křesťanů vedou proti Obamovi zákeřnou kampaň. Bush osedlal ďábla a ten zničí Obamu a dovede Ameriku do horoucích pekel.
07. 11. 2009 | 14:22

Jantar napsal(a):

Vidět naději v "solidní středopravici" znamená věřit v mrtvolu rozežranou červy. Bez šikovné a důsledné levice je Amerika nefunkční. Bankéřům je třeba nejen vzít odměny, ale naučit je znovu řídit banky.
07. 11. 2009 | 14:29

Rumcajs napsal(a):

U nás v Řáholci, kdaž se někomu řekne "Jantar", to k to neznamená zrovna pochvalu .
Nikdy jsem tomu moc nerozuměl, až dnes.
07. 11. 2009 | 14:35

Admirál napsal(a):

Neocon politika dostala příležitost se "historicky znemožnit" a tuto příležitost bezezbytku využila.

To bohužel přehlížejí lidé, kteří na se stali na této politice existenčně závislí.

Rozumní lidé, jak v Americe, tak jinde an světě by se měli setsakramentsky snažit, aby neocon politika byla do hrobu dána a řádně zemí zasypána.

Plačící poůstalé bych ponechal jejich smutku.
07. 11. 2009 | 14:37

Karel Matousek napsal(a):

Dejte mu cas, proboha. A ze je ochoten mluvit i se sudanskym rezimem? Jake jsou alternativy? Po Bushove katastroficke a konfliktni (temer) dekade jsme stale na tom lepe nez s dalsim Republikanem. On ve funkci vyroste.
07. 11. 2009 | 16:11

VK-Can napsal(a):

Pro Oto -tapik- Buchta.

Vas rozbor soucasne strategie Republikanskych neokonu je velmi vystizny!
" Rozvracet, rozvracet, rozvracet", lepe se to neda popsat!

Bohuzel, neokoni stale kontroluji Republikanskou stranu i kdyz se myslelo, ze budou odstaveni a vrati se opet k moci to patriotske kridlo Republikanske strany.
Je nekdy az tragicke poslouchat nektere, kdysi patriotske Republikany, jak odrikavaji otrepane fraze neokonu, coz jim zajisti penize na dalsi kampan.
Bude jeste dlouho trvat, nez se USA dostanou z tohoto marastu.

Pro tyto lidi je zajem USA az na druhem miste!
O zbytek sveta uz nemaji zajem vubec, pokud se tam neda neco ukrast, pardon vydelat.
07. 11. 2009 | 16:13

Rumcajs napsal(a):

VK-Can:

Co to je za otřepané fráze ?
07. 11. 2009 | 16:40

stále rebel napsal(a):

Pro VK-Can.
Zdravím a vidím, že máte přehled, máte to po ruce a asi koukáte k sousedům přes plot.
07. 11. 2009 | 18:31

VK-Can napsal(a):

Pro Rumcajs.

Pokud bych to mel shrnout, tak ty otrepane fraze jsou stejne polopravdy vytrzene ze souvislosti a upravene pro vlastni potreby, ktere si jiste pamatujete z plamenych proslovu osvicenych funkcionaru rodne strany svetoveho proletariatu.

Neco jako obrazek řady nezamestnanych v New Yorku a k tomu plameny proslov, jak na tom ti chudaci v USA jsou.
Dosadte misto reakcionaru a kapitalistu , socialisty a komunisty a je to temer presna kopie.
Nevim jak pro Vas, ale pro mne to jsou otrepane fraze.

Konkretne?
1 Pres. Obama chce zavest v USA komunismus, nebo socialismus. Mnoha neokonum totiz neni dost jasny rozdil a oboji zni strasidelne.

2 Zdravotni reforma chce pripravit obcany USA o nejlepsi zdravotni peci na svete.

3 Neodpovedne rozhazovani penez.

Myslim, ze to Vam muze dat obraz, ze se jedna o dobre vyzkousene kopie minulych diktatur.
Prekroucena polopravda je lepsi nez nejlepsi lez!

Mozna mam zjednoduseny pohled na vec, ale pro mne je svinstvo svinstvem a je jedno zda prichazi z leva nebo z prava.
Oba politicke smery totiz dokazaly vyprodukovat pekne lidske zmetky, ktere nadelaly mnoho skod.
Proto jsem uz take davno vyrostl ze zradne loyality k jednomu ci druhemu smeru.

Totiz oni uz davno oba smery opustily takovou vec, jake se drive rikalo Princip. Vyjma snad principu uchopeni moci a drzet ji za kazdou cenu.
To je zase princip, ktery ja neuznavam.
Zdravim do Raholce.
07. 11. 2009 | 18:41

VK-Can napsal(a):

Pro stale rebel.

Zdravim take.
Po ruce to mam a pres plot se musime divat.
Totiz je zde znamo, ze kdyz USA kychne, tak z toho mame v Kanade poradnou chripku!
Je to velky a mocny soused a jsme v mnohem spojite nadoby. Pro dobre i zle. Musime s nimi byt a podporovat je kdyz je jim zle a mit se dobre, kdyz oni se maji dobre.
Sdilime mnohe. Osobne jsem tomu rad a nemenil bych to.
07. 11. 2009 | 18:50

Rumcajs napsal(a):

VK-Can:

Máte pravdu v tom, že mafii,lobistům a podobné pakáži je jedno, jestli jde do leva nebo do prava, hlavně že dělají, co je zrovna populární.

Jenže když si vzpomenu na Obamovu předvolební kampaň, kde muselo být i jemu jasné, že nesplní ani desetinu toho co slibuje, kdy vlastně vyloženě lhal a dělal z lidí blbce, tak musím říci, že Obama je křivák všech křiváků.
A jemi celkem jedno co říkají neokoni nebo jestli se jedná o otřepané fráze.

S Vámi uvedenými body, coby zástupci otřepaných frází musím bohužel souhlasit s neocony.
07. 11. 2009 | 19:06

xiluodu napsal(a):

Dnes opět NATO svrhlo v Afganistánu bomby do vlastních řad - tentokráte zabilo bombami 7 vlastních vládních afghánských policistů. Čest památce těchto nevinných amerických obětí roztrhaných na kusy. Předevčírem major Nidal na základně v Texasu postřílel 13 svých kolegů, nechtělo se mu jít sloužit do Afganistánu. Čest památce těchto nevinných chudáků. Všechno jsou to oběti řádění G.W.Bushe juniora, na jeho vládnutí budou Američané s hrůzou vzpomínat ještě 100 let !
07. 11. 2009 | 19:19

VK-Can napsal(a):

Pro Rumcajse.

Omlouvam se za opozdenou reakci. Totiz prave probiha volba v americkem kongresu na zdravotni reformu, tak to sleduji, presto, ze je jeden z nadhernych podzimnich dnu.
Aspon mam otevrene dvere mam balkon.

K te predvolebni kampani snad jen tolik. Kandidat Obama behem cele kampane vyjmenoval problemy, ktere se musely resit.
Rikal; " Yes, we CAN!" nerikal "Yes, we will!" . Anglican by pouzil "Yes, we shall!"

Jinymi slovy pane Rumcajs on nesliboval ze to vyresi, ale sliboval, ze to USA MOHOU vyresit.
To je prave trik, prekrouceni receneho, ktery je neokony pouzivam. Jako mnoho jinych triku.

Dovolte mi male prirovnani. Kdyz se Vas business zpomali, protoze jste si udelal delsi vylet a Vas business mezitim vedl Vas asistent, ktery se prokazal jako dost neschopny a Vy budete pozadu s placenim bance, tak verim, ze slibite, ze zaplatite, protoze vite, kdyz se vrati Vas business do normalu, tak zaplatit muzete.
To neni lez ! To je pravdive prohlaseni.
Kdy budete moci zacit platit normalne uz neni zavisle jen na Vas, ale na mnoha jinych faktorech.
Banka to vi.
Stejne tak banka vi, ze ten Vas navrat k normalu musi byt casove umerny k velikosti problemu.
Ocekavat vyreseni problemu tak kolosalnich rozmeru jako ma USA za 10 mesicu je mirne receno nerealne!

Myslim, ze pouzivate trochu silna slova, ale Vas nazor beru v uvahu stejne, jako kterykoliv jiny nazor.

Co se tyce tech bodu otrepanych frazi. Myslel jsem, ze postrehnete, jak je jednoduche zneuzit kus pravdy chytře vybraný a spravne zpracovany k danemu ucelu.
Komuniste v tom byli mistri.

Snad jeste neco na konec.
Kdyz prebiral pres. Bush ml. urad, tak se Cina uchazela o prodlouzeni statusu "Most favored nation".
To znamena, ze takova zeme mela urcite vyhody v dovozu zbozi do USA. Za pouhych 8 let vlady tech neokonu, se kterymi souhlasite se Cina stala supervelmoci a USA se staly jejich nejvetsim dluznikem!
Ovsem to uz zde bylo mnohokrat napsano. Tak se nezlobte.
Rozdilny nazor respektuji, shodny mne potesi a papouskovani mne zklame.
Nevim jak u Vas, ale zde je skutecne krasny den. Preji Vam ho take.
07. 11. 2009 | 21:19

VK-Can napsal(a):

Oprava.

..mam otevrene dvere na balkon.
Prominte.
07. 11. 2009 | 21:22

Eliška II napsal(a):

promińte, ale nechtěla bych být Obamou. Vy snad ano?
Je mi jej líto, v době krize a s válkami, co má na krku, kdo z nás by do toho šel?
A těch bublin, co splaskly? Jen ta naše "sametová" je bublina jak prase, sorry za to přirovnání :-)
07. 11. 2009 | 22:13

Zeměžluč napsal(a):

Pro Viléma: napsat, žem Rusko je celkově vzdělanější a kultivovanělší než Amerika nemůže napsat snad ani úchyl
07. 11. 2009 | 22:31

Merlin napsal(a):

Zeměžluči,
co nedokáže už ani úchyl, to Vilém zvládne levou zadní.
Takového genia tu máme !
07. 11. 2009 | 23:06

xiluodu napsal(a):

FREDDIE a FANNIE, dvě agentury , které v USA vlastní asi 50 % všech hypoték, hlásí za 3.Q 2009 opět ztrátu - 25 mld. USD a budou žádat Obamu znovu o pomoc asi 20 mld. USD ze státního rozpočtu. Problémy amerických hypoték se tak znovu vrátily. Tohle ždímání ovšem není Obamova věc, to mu zařídili konzervativní neschopní pravičáci za vlády neschopného G.W,Bushe jun.

Jinak , domnívám se, že by pan Klvaňa měl jít k soudu za vlastizradu. Prosazovat příjezd cizích vojenských jednotek do ČR proti vůli 72 % občanů státu je možno takto klasifikovat. Kdysi v roce 1968 někdo napsal "zvací dopis" a proti vůli cca. 90 % občanů ĆSSR sem přijela ruská vojska, pan Klvaňa se pokusil o něco podobného, v televizi jsem viděl, jak mu "zvací dopis" pro US Army ještě čouhá z kapsy !! Jeho tajné konto ve Švýcarsku zatím pořádně ztučnělo, prý chtěl platbu v Eurech ne v dolarech - peníze posílala odnož CIA pro Evropu a Střední Východ.
08. 11. 2009 | 00:07

Luba napsal(a):

Obama a jeho tzv. váhavost ukazuje, že některým problémům rozumí lépe, než jeho předchůdce.

Příčinou je jeho původ a jeho geneze.

Obama není nevycválaný fracek z dobrého chovu, jako byl G.W.Bush.

Obama zná mentalitu řadových muslimů, včetně islamistů.
Ví tedy, že v Afghánistánu mohou zvítězit jen Afghánci, v Íráku sami Íráčané a v Íránu Íránci.

Demokracii není možné násilně implementovat do prostředí se zcela jinou tradicí a odlišnými hodnotami.

Informační nákaza je mnohem účinnější než brutální síla.

Někteří Američané, patrně většina, podlehli iluzi, že ve studené válce slavně zvítězili.

Ve skutečnosti se "Tábor míru" rozložil zevnitř díky Gorbačovově "glasnosti", protože komunistický koncept nemůže fungovat bez ostnatého drátu, příkopů a armády otroků. Odporuje lidské přirozenosti.

Nepřátelství je možné jen díky hradbě předsudků, jazykové a informační bariéře. Protože lidé jsou v podstatě stejní a musí řešit velmi podobné problémy.

Platí, že se nebojíme někoho, ale bojíme se naší představy o něm. Obáváme se tedy svého vlastního výtvoru. A informační bariéra nám brání vlastní chybný úsudek korigovat osobní zkušeností.

Novodobým symbolem lidské stupidity je sebevražedný atentátník.

Sebevražedný atentátník se snaží zabít co nejvíce "nevěřících" a sám při tom zahyne - získá tím v očích souvěrců věčnou slávu, o nadpozemském souloživém Ráji nemluvě.

Symbolem stupidity našeho kulturního okruhu mohou být např. tvz. dětské křížové výpravy.

Nebýt osvícenství, podobáme se svým islámským bratrům jako vejce vejci.

Zajímavým efektem naší vražedné "křesťanské" civilizace je emancipace žen - zatímco si mužové na bojištích podřezávali krky, jejich lepší polovičky byly nasazeny do výroby a zjistily, že řadu věcí zvládnou samy, někdy lépe, i když trochu jinak.

Tohoto poznání byla žena islámská ušetřena. Proto nyní stále sedí "sama doma" a plní tak ideál středoevropského válečníka Bismarcka:
"Kinder, Küche, Kirche".

Jak paradoxní, že? :)))
08. 11. 2009 | 11:44

Baba napsal(a):

To nezařídíte. Nemůžeme být všichni ti šťastně květinoví.
08. 11. 2009 | 16:26

Vilém napsal(a):

Vyskytly se tu připomínky k mému hodnocení úrovně Ruska a USA. Jsou sice slaboduché, ale protože jde o rozšířený omyl, trochu své zdůvodnění rozvedu. Rusko dalo světové kultuře neuvěřitelnou plejádu geniálních umělců od Puškina přes Gorkého až po Solženicyna, nemluvě o hudbě nebo malířství. V USA se také našlo několik velmi solidních umělců, ale nikdo srovnatelný třeba s Dostojevským. Tolik ke kulturnosti těchto dvou národů.
Pak zde máme otázku civilizovanosti, kde USA stojí na samé hranici barbarství, počínaje děsivou historií plnou genocid a obchodu s otroky a konče současnými sociálními poměry nebo úděsným počtem trestů smrti, a to vše při prakticky plné, třebaže mírně zaostalé demokracii (od konce 18. století bez zásadních změn). Rusové naproti tomu trpěli nepříznivými historickými okolnostmi, kvůli nimž se jejich politickým modelem stali tatarští chánové, ale v demokracii se už několik málo let po skončení komunistické vlády blíží standardům nejcivilizovanějších zemí, zatímco Američané si po roce 2000 volili za prezidenty zrůdy a jsou prakticky jediným moderním státem, který do zákonů zavedl mučení podezřelých. Tolik tedy k civilizovanosti. Objektivní kritéria tak ukazují správnost mého tvrzení.
08. 11. 2009 | 17:12

Nuba napsal(a):

Tak pane Klvaňo,

Váš blog ještě nesjel do říše zapomnění a Obamovi už prohlasovala sněmovna zdravotnickou reformu.

Neměl byste být tak radostně nepřející, když jste sám splaskl již dávno.

Veřte tomu, že jsou na světě jiní PAŠÁCI a přejte jim úspěch tak jako já.
08. 11. 2009 | 17:55

hovorka11 napsal(a):

Jste trapný.
V zemi, která má přes 50% světového obchodu ve zbraních, prosadit jakékoliv ústupky z válečnické politiky ze které žijí lobbysté zbrojních firem a kterým pomáhají lobbysté v jiných státech např. vy a Alexandr Vondra při propagaci hvězdných válek, je jakýkoliv odklon od válečné konfrontace úspěchem.
Prezident sám může pomoci ale nemůže to sám zvrátit a to ví každý, kdo se o to trochu zajímá !
08. 11. 2009 | 18:19

Karel napsal(a):

Klvaňa jak o radaru. Opět "odborně"
08. 11. 2009 | 22:36

Pája napsal(a):

měl by ste už tomu žabařovi Barakovi pořádně poradit jak to má dělat. Asi jako kampaň za radar. Za pár miliónů zařídit ještě větší odpor je majstrštyk;-)))) Jak jde prodej tabáku? Vaše osoba mě už definitivně přesvědčila abych s tím sekl:-)
Peklu a věčným mukám pro parchanty ZDAR!
09. 11. 2009 | 11:41

V. napsal(a):

Na prázdnou OBAMU jsem nikdy nenaletěl a ve Phoenixu jsem dojetím nepobrečel....
09. 11. 2009 | 13:06

Oto -tapik- Buchta napsal(a):

Ještě drobný přídavek k porovnání Rusů a Američanů.
Ad kultura = americká je postavena čistě na plitkém zábavním průmyslu. Pouze u amerických filmů jsem zaznamenal, že na jejich konci se tleská... Oproti tomu si vemte Nikitu Michalkova.. S Puškinem, Dostojevským, Tolstoji a jim podobnými se může srovnávat snad jen Hemingway, a i ten stvořil svá hlavní díla mimo území USA...

Ad civilizovanost - těžko srovnávat. Na jedné straně obchod s otroky ukončený před cca 150 lety a znovuobjevený v dobách krize v třicátých letech, na druhé straně válečná strategie "Nas Mnogo"... V Rusku jeden člověk nic neznamená, v Americe nic neznamená člověk, který není "ten pravý". Nevím, co je horší.

Ad vzdělanost: spolužák studoval v Pittsburghu ekonomii. V kruhu jich začalo 10, 4 z Evropy a 6 amíků. Po třech semestrech jich zbylo pouze 4 - kteří myslíte, že zbyli? Ano, správně :-) K tomu pro srovnání si uveďme, jaké obrovské množství skvělých odporníků na IT (obzvláště na kryptografii) pochází z Ruska, a to při daleko menší penetraci výpočetní technikou... A to se ani nebavím o psu, který v USA získal 7 vysokoškoslkých titulů. Korespondenčně...

Ke vzdělanosti ještě jednu věc. Rusko bylo, co se týče přístupu k vynálezům, přesným opakem Číny. Čína nechtěla vyvážet své znalosti, kdežto Rusové je nemohli dovážet. V principu byl ale výsledek stejný - všechno si vymysleli sami. Lodní šroub, žárovku, tlakový hrnec, hromosvod,...; první hliníkový pohár byl vytvořen pro Mendělejeva, bez von Brauna by se američané do vesmíru pravděpodobně podívali až o deset let později,...
To jsou holá fakta.

Ano, na druhou stranu je dalším holým faktem technologický rozdíl. Ale vzhledem k tomu, že Amerika vždy vystupovala jako země neomezených možností, nechci předjímat, ale nejsem si jist, že veškerý technologický pokrok je dán rodilými američany...
09. 11. 2009 | 14:21

Marie Kovaříková napsal(a):

Zajímalo by mě, pane Klvaňo, s jakými think tanky jste v USA ve spojení? Připomínáte mi jednoho českého novináře, který v MF DNES s oblibou píše o Obamovi, a kdykoli si přečtu jeho jméno, je mi jasné, co bude následovat. Už ani nemusím číst titulky, natož pak celý článek.
PS. Nechce po Obamovi trochu moc? Zneužíváte situace, kdy se USA nedaří a podle vás za všechno může Obama. To je trochu úzkoprsý pohled na věc.
09. 11. 2009 | 14:38

dědek napsal(a):

"Klavaňova bublina splaskla", napsal Umba-Damumba, náčelník náčelníků Ruritánie.
Stálo by to za čtení? Ne. Co o tom může nějaký Umba-Damumba vědět?
09. 11. 2009 | 19:20

Ufik napsal(a):

Klvaňo, Klvaňo, že vy jste v pozadí těch záhad ve strašickém domku? Je to v Brdech!
09. 11. 2009 | 21:27

Ivan Hochmann napsal(a):

Vlku,neustále mě překvapuješ.

Mám ten dojem,že jsi patřil k nadšencům.Vzpomeň na diskuse s paní Clair.Copak asi dělá?

Mohla by nám poslat pár objektivních informací,abychom nemuseli poslouchat místní kecy.

Myslím to vážně.Není na paní Claire spojení pane editore?

Ivan.
10. 11. 2009 | 10:00

stanley_reggae_man napsal(a):

příliš mnoho jsem neočekával, znám velice dobře povahu amerických volebních kampaní. nezastírám se svým levicovým zaměřením, proto si myslím, že kdyby jediná věc co obama prosadí zdravotnická reforma, bude to daleko větší úspěch, než cokoliv za Bushova prezidenství. Osobně považuji jeho stimulační balíček (i kdyby by přišel z velké části vniveč) za mnohem smysluplnější plán než 300 mld. dolarů (nebo kolik) vydaných na válku v Iráku.
10. 11. 2009 | 18:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Hochmanne,

bohužel nemám, snad se zase sama objeví.

Libor Stejskal
11. 11. 2009 | 10:48

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane Stejskale,

asi neobjeví,ale pokud by chtěla slibuji,že nebudu uštěpačně jizlivý.

On totiž není všem dnům Obamy konec.Pan Klvaňa napsal poctivou úvahu,blízkou pravdě a je lépe si ji 2x přečíst než jednou štěknout.Je pravdou že pohled z Canady příliš světla nepřinesl.

Možná se ještě budeme divit!Ivan.
11. 11. 2009 | 14:32

VK-Can napsal(a):

Zdravim pane Ivan.

Nevim, kolik zde bylo pohledu z Kanady, ale domnivam se, ze jeden z nich mate na mysli muj.
Pisete dobře, ze je dobré si precist clanek dvakrat, nez jednou steknout.

Pan Klvana pise dobré a vystizne shrnuti toho, co se STALO.
Mam dojem, ze na to neni treba vrhat mnoho noveho svetla.

To, co se stane pane Ivane je velmi otevrena nepopsana stranka!

Dosud zname fakty jsou tyto :

1 Pres. Obama je mimoradne nejen inteligentni, ale i pres sve mladi zkuseny politik!!

2 Pres. Obama se pohybuje v prostredi, kde jedine zapomenuti si hlidat zadni cast tela ma za nasledek okamzite a bolestive kousnuti v lepsim pripade, v horsim je to jeji ztrata!

3 Jeho protivnici operuji pohadkovymi penezi, ktere neprochazi ucetnimi knihami!!

4 Jeho problem je hlavne ten, ze zdedil "slechticky titul" se zadluzenym panstvim a zanedbanym personalem (skolstvi, zdravotnictvi).

5 Ma na lov ty nejlepsi zbrane, ale jeho personal ma problem vypestovat brambory!

To jsou problemy, kterym celi.
Pane Ivane, pokouset se predpovedet co se stane, je jako v slunecnem ranu v zime na horach predpovidat zda a kdy bude padat snih.

Totiz, pane Ivane, kdyby jsme byli schopni predpovidat v teto situaci, co se stane, tak tam mohl zustat Bush.
Myslim, ze pro dobro veci je lepsi si pockat na vyvoj.
Soude podle klidneho tonu, kterym pisete bych tipoval na znacne zlepseni Vasich mistnich a osobnich podminek.
Je Vam to prano.
Srdecne zdravi Vladimir.

P.S. Pani Clair napisi Vas stesk po jejich radcich.
Nebudu ted doma a vratim se az vecer naseho casu.
11. 11. 2009 | 20:04

VK-Can napsal(a):

Oprava.

5 Ma na lov ty nejlepsi zbrane, ale hodne jeho lidi (obcanu) ma problem vypestovat brambory!
11. 11. 2009 | 20:51

Ivan Hochmann napsal(a):

Zdravím pane Vladimíre.

Tušil jsem ,že pečlivě sledujete dění na blozích,neboť obzvláště ty naše Aktuální jsou aktuálním indexem mínění a názorů.
I když representativní průzkumy se jaksi s mým míněním absolutně rozcházejí.

Obamova dráha v politickém tartanu byla jak jsem mnohokrát naznačoval předem určena,taže veškerá monstrózní očekávání byla neuvážená a spíše dojemně debilní.
Také se v klíčových bodech naprosto potvrdila.

Co bude Obamovou největší zásluhou(pokud se povede)bude změna v sociálním a zdravotním životě Ameriky.
Říkám otevřeně,že to je největší úkol,který kdy americký president měl.Změna se musí ukutečnit už z principiálních důvodů.Sociální stát nabývá na důležitosti i změnami ve struktuře životních stylů (změny etnických poměrů) různých částí Států.

Avizovaný pokles průměrné ekonomické síly občanů USA se sice dá svést na světovou krisi,ale pouze dočasně.Pokud bude přetrvávat,a to bude,nastanou třecí plochy ,které Amerika nepoznala od válečných stavů z eskalace rasismu.(zjednodušeně řečeno)

Píši o tomto problému z vlastní zkušenosti.Syn se vrátil do Česka a při formálních debatách z něj vylezla právě tato nehodnota jako klíčový problém návratu.Máme v rodině klasickou demonstraci uvedené problematiky.
Hodnota manželčiné zdravotní léčby přesáhla za poslední roky hodně přes milionovou cifru.
Ve Státech bych ji chodil již navštěvovat na hřbitov.

Sleduji změny ve farmaceutickém průmyslu a pomocí internetu i změny v technologiích léčby zákeřných onkologických nemocí a vězte,že to není sranda.
Už nyní je v Česku druhá největší úmrtnost(hned po kardiovaskulárních onemocněních).Náklady na léčbu budou narůstat geometrickou řadou a zároveň s eskalaci společenských problémů,stárnoucí populací,a prodlužováním věku nabudou dramatických rozměrů.

To prosím hovořím o postkomunistickém státě s technologicky a finančně podhodnoceným zdravotnickým a sociálním systémem.To je přitom náš systém zdravotní péče hodnocen jako úspěšný proti ostatním rozvojovým zemím.

Amerika je vlastně v této záležitosti úplným exotem.Nedá se zde počítat s většinovou odpovědností za vlastní zdraví,poněvadž američané nikdy neinklinovali k solidárním způsobům a větší díl pravomocí i priorit kladli na osobní úspěšnost,která v bohaté a prosperující době dávala naprostý pocit bezpečí a jistoty.

Jenže etnické,migrační změny Jihu,ekonomické problémy Severu,a celková změna světové politické i ekonomické situace navodila uvedenou problematiku do stadia naprosté aktuálnosti.

Zdá se,že to tak vidí i senát USA a mnozí političtí lídři( o čemž svědčí postupné prosazování a schvalování částečných ,dílčích opatření,které směřují k celkové změně.

Tady je tedy Obamova parketa,chce-li být hodnocen budoucností jako vyjímečný president USA.

Jeho image je nyní jasně zformulováno do této vize:

http://z.about.com/d/politi...

V tomto směru mu držím palce.Jemu i američanům.

A vy se pane také opatrujte ! Zdravím Ivan.
12. 11. 2009 | 21:06

VK-Can napsal(a):

Pane Ivane.

Vidite to dobre, ze sleduji tyto blogy na Aktualne.
Ne sice tak casto, ale sleduji.
Je zde skutecne mimoradna seslost dobrych mozku. A je to prave tento fakt, ktery sem tyto mozky, az na vzacne vyjimky, vzdy pritahne zpet.

Zajima mne kazdy nazor, ktery ma logiku. Takovy nazor, at uz s nim souhlasim ci ne, podle meho stoji za zamysleni.

Obamovu parketu vidite velmi dobre.
Zde, na tomto kontinente je nas dost, nejsme sice tak hlucni presto je nas dost, kteri budeme spokojeni, kdyz se Obamovi podari zastavit a aspon castecne otocit ten skluz USA do propadliste.

Bohuzel Americane se nechteji vzdat sve pohodlne minulosti a nejsou zvykli se divat trochu dal dopredu. Proto radeji veri kazde politicke lzi, ktera je v tomto klamu podporuje.
Ostatne to Vas jiste lepe informoval Vas syn.

Ta obrovska euforie pri zvoleni Obami byla pochopitelna. Pro radoveho Americana po Bushovi byl lepsi kdokoliv, kdo nezabloudil pri ceste na podium.

Diky za slova pozornosti, kterymi koncite svoji odpoved. Osobne po zdravotni strance pres obcasne "škytnuti" jsem vdecny za kazdy den.
S pranim lepsich zprav zdravi Vladimir.
13. 11. 2009 | 02:49

Posledni Obamova sance napsal(a):

Posledni Obamova sance: vzit si Klnavu za poradce. BUHEHE!!!
13. 11. 2009 | 11:40

yara napsal(a):

Radar nebude a pan Klvaňa
pardon rádoby Jestřáb-Klavaňa má vztek a je naštvaný, prebendy totiž nebudou. Sólo akce USA-Polsko-ČR bez předchozího projednání s NATO šla k ledu. Myslím, že nám všem bylo předvedeno jak se nemá dělat mezinárodní politika a zvláště mezi spojenci. My Češi máme pořád v sobě lokajství a podlejzáctví a od našich politiků zejména z ODS to bylo transparentní !
13. 11. 2009 | 20:51

Gerim napsal(a):

Panu Klvaňovi hlavně vadí, že mu Obama rozbil jeho oblíbenou hračku - radar...
14. 11. 2009 | 20:49

Petra napsal(a):

Pane Klvaňo, že se nestydíte. Konečně mají USA presidenta rozumného, lidského a vy na něho tak štvete. Ten válečný zločinec, masový vrah a náboženský fanatik Bush vám vyhovoval. To stačí, abychom si udělali o vás úsudek. Republikáni mu házejí klacky pod nohy, protože jsou to lidské bestie, které jen vyvolávají ve světě války a zabíjení a vy jim pomáháte, to je hnus. Před vámi bych si odplivla.
20. 11. 2009 | 18:13

Sára napsal(a):

Pane Klvaňo, lapám po dechu, abych se narovnala z toho Vašeho hodnocení p.prezidenta Obamu.Do Iráku vstoupila vojska neoprávněně, neboť to bylo vymýšleno, žádné atomy tam nebyly a to jak to vypadá v Iráku, je Vám jedno?? Podobnost čistě náhodná je v Afganistánu. Rusko to projelo a myslíte, že Amerika to vyhraje, myslím asi tak jako rusové. Ano, je třeba se zaměřit na sociální sféru, neboť to je ostuda Ameriky, kterou mám také ráda, ale "radar" jsem tady také nechněla
20. 11. 2009 | 21:53

CherylMcintosh napsal(a):

I received 1 st <a href="http://lowest-rate-loans.co...">personal loans</a> when I was 20 and it helped my business a lot. But, I require the sba loan also.
13. 05. 2010 | 19:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy