Musíme si pomáhat aneb Lesk a bída národů

06. 04. 2012 | 13:21
Přečteno 8884 krát
Národy, nepravděpodobné národy jdou nahoru a dolů a v tom je ekonomie krásná. Krásná a tajemná je i v tom, že tento vývoj nelze předpovědět, a když se o to někdo pokusí, většinou bývá překvapen.

Před dvěma generacemi bylo Irsko nemocným mužem Evropy. Chudičká země, ze které kdo mohl, ten utekl, a hlad tam byl takový, že se dokonce po určitém zajímavém jevu pojmenoval jeden druh statku, takzvaný Giffenův statek. Když jde cena statku nahoru, lidé, čím jsou chudší, tím víc jej nakupují - jako příklad tohoto jevu učebnice dlouho uváděly právě Irsko. Cena brambor šla nahoru, jenže Irové byli tak chudí, že už si nemohli dovolit nakupovat vůbec nic jiného (třeba maso), a nezbývalo nic jiného než stále se zdražující brambory. Takže jich nakonec poptávali více, než když byly levnější.

Ale o tom jsem psát nechtěl. Důležité je, že jimi kdysi všichni pohrdali a celý svět je považoval za ztracený národ. Asi tak jako dnes Řeky. Jenže dnes je z nich nejbohatší národ EU (s výjimkou Lucemburska, to je ale zvláštní případ, kde se statistika bohatství na hlavu uměle zkresluje tím, že tam sice lidé bohatství vyrábějí, ale žijí v okolních státech - HDP na hlavu je tak uměle vysoké).

Jistě si vzpomenete, že Velká Británie byla kdysi nemocným mužem Evropy, který se před nástupem M. Thatcherové potácel téměř na pokraji bankrotu. O století dříve bylo zase nemocným mužem Evropy Německo. Finsko na konci devatenáctého století bylo tak chudé, že tam hladomor způsobil největší úbytek obyvatel v tehdejší Evropě. Dnes jsou na technologické špici.

Jenže: co kdyby čistě hypoteticky jejich světoznámý výrobce mobilních telefonů nedej Bože zbankrotoval? Obešli by se Finové bez (vlastní nebo cizí) finanční pomoci?

Pomoc nám vlastní

Když Evropa konečně doválčila svou nejkrvavější a nejsvětovější válku, Američané ji zasypali Marshallovou pomocí v řádech desítek miliard amerických dolarů. A to přesto, že válka byla záležitostí primárně čistě evropskou, a byli to právě američtí vojáci, kteří na evropské půdě umírali. Otázka tehdy byla: zaslouží si Evropa naši pomoc? Jistě nikoli, ale oni to v jakémsi neskutečném záchvěvu osvícení přesto udělali. Proč? Protože světu bude lépe s bohatou Evropou než s Evropou chudou. Nutno podotknout, že drtivá většina peněz nebyly půjčky, ale peníze darované. Vyplatilo se to USA (vyhrát za nás válku, a ještě za nás platit)? V krátkém období určitě ne (už slyším hlasy podobné těm dnešním kritikům řecké pomoci), ale v dlouhém ano. Jak dlouhodobě jsme schopni uvažovat my v Evropě a my v České republice?

Pro příklady nemusíme chodit daleko. Vezměte si klidně Českou republiku. Vzpomeňte si, jak časté byly ještě před dvaadvaceti lety mandarinky, pomeranče a jaký luxus byl v některých dobách i toaletní papír. Vzpomínáte, jak se před patnácti lety jezdilo (a jaký to byl luxus!) do Alp lyžovat? S batohem plným lančmítu a v Čechách koupených špaget! Proplížit se v restauraci na záchod, aby si neplatícího nikdo nevšiml, byla nedůstojná každodennost.

A dnes? Dnes je pro nás mnohdy lyžování v zahraničí levnější než u nás. Stejně tak jako se čím dál častěji jezdí v pohraničních regionech nakupovat do levnějšího Německa. Kdo by to byl před dvaceti lety řekl?

Nahoru a dolů

Co se tím chce říct? Že národy, nepravděpodobné národy jdou nahoru a dolů a v tom je ekonomie krásná. Krásná a tajemná je i v tom, že tento vývoj nelze předpovědět, a když se o to někdo pokusí, většinou bývá překvapen.

A druhá věc, skoro důležitější: kdybychom se k těm národům, které jsou momentálně na kolenou, my ostatní postavili zády, asi by zde v současné síle nestál národ ani jeden. I takto je třeba uvažovat v dnešní situaci.

Psáno pro HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

elektrické křeslo napsal(a):

Pořiďte si baterku s milionem voltů a ubraňte se. Výhodné půjčky. Shalom gójim.
06. 04. 2012 | 13:45

prorok napsal(a):

Pane strategu, vzdyt vy jste - podle toho co tu pisete - jeste vetsi ....., nez jak o vas prohlasuji vasi posluchaci. Ale nepropadejte skepsi, nebot je psano: "Blahoslaveni chudi duchem" (zvlaste, kdyz se jim za to dnes dobre plati).
06. 04. 2012 | 13:47

aga napsal(a):

Ježkovy voči, to je zase propagandistický slepenec. Pokud se nemýlím, nám nikdo nikdy nepomohl, z Marshallova plánu jsme neměli nic vinou toho, že nás západní spojenci vyhandovali v Jaltě a přenechali ruskému vlivu a jeho "pomoci". Kromě toho, pomáhají si elity, které jsou dávno nadnárodní, skutečných národů se to týká jen v závislosti na zájmech právě oněch elit. Výsledkem té vzájemné internacionální elitní pomoci je často spíše krize a válka, která národy naopak požírá. Řecko se svým nadnárodními bankami indukovaným a v zájmu nadnárodních bank řešeným dluhem je toho exemplárním příkladem.

Facit - kdyby se do toho elity nes..aly, národy by žádnou pomoc nepotřebovaly.
06. 04. 2012 | 13:48

Milton Friedmannová napsal(a):

tak jsem se dozvěděla, že za nás vyhráli válku Amíci a že Irsko je pořád ekonomickým tygrem.

A že ti Irové ještě byli v minulosti tak hloupí, že místo aby jedli kaviár a banány, tak pořád tupci kupovali ty drahé brambory.

A že tedy náš tupý národ doma pořád tvrdošíjně nakupující dráž než za hranicemi, ač za své mzdy mají už sotva půlku modré síťovky , v zájmu udržení počtu národů bede zachraňovat národy na kolenou.
Děda se obrací v hrobě a mně žaludek.
06. 04. 2012 | 13:50

historie napsal(a):

70 000 tisíc těch vojáků tady taky zůstalo (živých no comment)
06. 04. 2012 | 13:52

Eleshar napsal(a):

Giffenův statek... to si přesně myslím, že je výrazný problém v ČR a stojí za těmi "přecpanými vozíky v supermarketech", o kterých tak rádi mluví různí Kalouskové.

Lidi jsou totiž ve skutečnosti dost chudí. Jsou natolik chudí, že si nemohou dovolit kupovat zboží trvalé hodnoty, např. byty, protože ani z průměrného platu (asi 70. percentyl) na to není jednoduché našetřit. Naprostá většina lidí si tak nemůže dovolit pořízení vlastního bydlení, čímž jí ovšem zbude relativní dostatek peněz na zboží spotřební, zejména pak jídlo, které je ze spotřebního zboží vlastně taky nejlevnější.

A tak se z nás pomalu stává společnost sytých otroků - nejlepší cesta ke zničení středních tříd a pryč od svobody. Hezky jsme to tu docinkali.
06. 04. 2012 | 13:53

skeptický napsal(a):

Nejvyšší čas napsat bestseller Lesk a bída Čtvrté Říše.
06. 04. 2012 | 13:54

Milton Friedmannová napsal(a):

podhodnocená měna se tomu říká, ale to by zas ekonom vysvětlil, jak je to pro nás výhodné, neb stimuluje vývoz a jinak bychom byli všichni na pracáku.

Tak nosíme poloprázdné síťovky a 3 miliony lidí nakupuje v Polsku, za což nám Poláci vřele děkují. Ale musí se zvýšit daně, aby bylo na ty reformy.
06. 04. 2012 | 13:54

Martin napsal(a):

Vetsinou s vama souhlasim, ted bych si dovolil oponovat. Myslim ,ze nikdo z nas nema problem pujcit, nebo dokonce darovat penize ci jinou pomoc statu nebo jednotlivci, za predpokladu, ze se stalo "nestesti" resp neco nepredvidatelneho. Nemyslim, ze recka vlada nevedla uz dlouho predem, ze jdou " do kopru" ..oni svoje penize nezodpovedne prosustrovali. A jeste jedna vec.. Kdyz mam svoje penize, tak is muzu dovolit je darovat.. je nepripustne si pujcovat penize abych je nekomu daroval. Z kazde strany na nas "krici" varovani, aby jsme si nepujcovali penize na dovolene, darky k vanocum a jine veci, ktere si nemuzeme dovolit, protoze drive nebo pozdeji prijde krach... Myslite ze v mezinarodnim meritku to neplati??? Natiskneme si dalsi penize a vsechno bude OK???
Nemyslim...
06. 04. 2012 | 13:55

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

M-plán nebyl zdaleka solidaritou. To zajisté víte. Ale to je jedno...

Avšak ke poslednímu odstavci. I Reich má dno svého měšťce... I EU musí vědět, že díky špatným makrodatům z D a se prohloubí krize nejen momentálně ve Španělsku.

Se vší úctou, ale prázdná slova, která nejsou krytá penízkem, v dnešní době nic nezmůžou.
06. 04. 2012 | 14:03

český maloměšťák napsal(a):

Investice/úsilí/ do ekonomického rozvoje komplexních společností s rostoucí složitostí a ekonomickým růstem /roční přírůstek GDP/ musejí růst (i inovační cyklus má svou křivku efektivity a inovace samotná své náklady - v kontextu přírůstku mezních výnosů) - z jednoduchého úhlu pohledu.
Nejdříve totiž dojde k čerpání levných, dostupných, snadno zpracovatelných zdrojů. Postupně - když tyto začnou docházet, nebo jsou náklady na jejich využití vysoké - sahá se ke zdrojům hůře dostupným , dražším.
Země s nízkou výchozí úrovní GDP na hlavu se vyznačovaly a vyznačují tím, že "jejich" dostupné zdroje díky nízkému produkčnímu potenciálu nebyly využívány tak, jak tomu bylo v zemích rozvinutých /s vysokým podílem GDP per capita/.
Tak jak se jejich hospodářství v důsledku určitých rozhodnutí a především následného úsilí - začne rozvíjet, dojde k nárůstu GDP na hlavu ....situace se ale změní v okamžiku, kdy levné a dostupné zdroje se začnou vyčerpávat - a tedy je nutno zvyšovat úsilí /náklady/ na každý dotatečný výnos. Značnou část kapitálu pohlcuje i vývoj a aplikace nových znalostí. Což je ale také oblast, kdy výnosy s rostoucí složitostí postupně ve vztahu k investicím klesají.
Jakožto i jiné oblasti /věda, zdravotnictví, zemědělství, zpracování informací, socio- politická organizace...o patogenních oblastech jako je např. reklama ani nemluvě/ - v agregátu je tak stále méně a méně investic , které jsou k dispozici do budoucího růstu.

To není až tak moc o ekonomii, ale především o fyzice. A matematice. A technologiích.
Tkzv. ekonomové na tomto většinou jen parazitují. "Díky" bankám. " Díky" bankám i toto fyzikálně-matematické schéma dovedou ale narušit a pervertovat.
Třeba tím, že se vytvoří zdání levného zdroje - peněz.
Ale je to jen zdání.
Po vyčerpání tohoto zdání následuje zklamání.
Pak se po nazve ztracenými lety.
Když ale před tím se to nazývalo lety blahobytu.

Spousta lidí žije v domnění, že např. zemědělství je dnes - oproti minulosti velmi produktivní. Pokud se však započtou všechny přímé náklady , investice....do celého komplexu zemědělské produkce - včetně hnojiv, energie...a náklady sekundární - administrace, distribuce, ůdržba krajiny, eroze půdy, povodně...zjistíme, že mezní produktivia zemědělství poklesla. Měřeno úsilím - ale možná i penězi.
Tedy tím, co drží na uzdě jinak již dávno propuknuvši revoluci na uzdě - revoluci těch, jejichž úsilí drží společnost pohromadě - proti těm, kteří si toto úsilí kupují a to tak, že si za tuto koupi dávají zaplatit dalším úsilém těch prvních. Což zní na první pohled absurdně, ale je to tak. očíme se v kruhu, z něhož neumíme vystoupit. A ani nechceme. Protože ta iluze je příjemná.

Do doby než přijde válka nebo něco podobného - díky čemuž lze opět získávat blahobyt a růst.
06. 04. 2012 | 14:03

Jarle Halsnes napsal(a):

Hmmm, konečně něco, co byste nezasloužil omlátit o hlavu ještě dříve, než člověk dočte první větu. Mám sice jisté dílčí pochybnosti o Vašich některých tvrzeních (např. to o Velké Británii, která prožívá celkem zřetelný kontinuální "sešup" trvající dlouhá desetiletí, ale to Vy zas tak snadno nemůžete poznat), ale hlavní myšlenka, což je doufám ta, že si máme pomáhat, je dobrá. A od ekonoma nečekaná. Kéž byste vy ekonomové dokázali projevit takhle jasnou mysl vícekrát.....
06. 04. 2012 | 14:04

Eleshar napsal(a):

Martin:
Řecká vláda věděla. Řecká vláda taky dost lhala a podváděla. Nikdy neměli vstoupit do eurozóny a zřejmě ani do EU, protože asi 15 let řecké vlády z prava i z leva lhaly a o stavu ekonomiky.
Jakou vinu na tom mají ale běžní Řekové? Zejména pokud je jejich vlády representovaly tak, jak naše vlády representují nás... Tedy celá politika byla jen rouškou pro obrovské rozkrádačky? Asi je fér, aby to zaplatili Řekové, taky si to myslím. Ale proč to mají platit jen Řekové řadoví jako vy nebo já? Měla by se na tom podílet celá jejich společnost, jenže pochopitelně ti nejbohatší zašantročili všechny své majetky všude možně po Evropě a po světě, aby svůj díl odpovědnosti nést nemuseli.
06. 04. 2012 | 14:05

Sibyla napsal(a):

to je kouzelné to s těmi bramborami a Iry.

že si nekoupili maso, když jim došly brambory.

Ale že to prase ty brambory taky musí, jinak nevyroste a že se obilí v Irsku nedaří, aby se tedy to prasátko spokojilo místo brambor se šrotem, že úrodu brambor zničila plísesň bramborová, která tam řádila a že nebyly dálnice a EU dotace na zemědělství, aby se mohl tento výpadek okamžitě nahradit např. dovozem brambor např. ze Španělska, a že např. u nás i ty brambory ze Španělska jsou dnes dražší než banány z Uruquaje dovezené sem letadlem z 3x větší dálky.

A že tohle nemůže žádný ekonom ni vysvětlit, ni neůrodu předpovědět a ani žádný sedlák nepochopí.

Proč se u nás musely zbourat cukrovary vyrábějící z domácích surovin(cukrovka), a proč se musí dovážet cukr z Francie a tam dovážet třtina až z Barzílie?
A proč si mohu za svoji hodinovou mzdu koupit jen 2 kg cukr moučky a můj starej bývalý traktorista v družstvu dřepí na pracáku?

To aby ekonom vysvětlil a předpověděl, to by musel mít místo mozku kopjůtr a navíc ještě v ruce křiš´tálovou kouli.

Ale že to dopadne špatně nemusím předpovídt, to ja každému jasné.
06. 04. 2012 | 14:08

aviatik napsal(a):

autor
Pán přechází z trávy na něco tvrdšího?
Aneb: "Tím hůře pro fakta!"

Eleshar
Taky to tak vidím. Aspoň se nažerou, dokud je čeho. Nečekají od budoucnosti nic hezkého. Jen věčný stres a depresívní prostředí.
Proto ty nemoci. vysoký tlak, obezita, cukrovka, rakovina tlustého střeva a konečníku....
06. 04. 2012 | 14:09

Trasík napsal(a):

Sedláčku, my si nemusíme pomáhat. My musíme každý sám za sebe pracovat tak, aby naše práce tvořila hodnoty, o které je na trhu zájem. Jenom to nás uživí.
V Evropě se dobře daří Švýcarsku, protože prostě makají a nemuseli lézt do NATO a EU. O jejich výrobky i turistickou nabídku je zájem i když nemají Euro, prostě je tam kvalita a poctivost.
My dnes jenom děláme dodavatelské montážní linky pro Německo a skoro nic nám už v republice nepatří, tak jsme to zrychtovali po cinkání klíči
06. 04. 2012 | 14:11

TomášL napsal(a):

český maloměšťáku

Jak jsem to již někde psal. Kolem roku 1800 pracovalo 90% populace ve zemědělství. Dnes pracuje kolem 8%. Díky fosilním palivům se uvolnily ruce ke jiným účelům. Dotovat zemědělství je "platbou za civilizační pokrok".
Tedy muslo dojít ke zefektivnění zemědělství.
06. 04. 2012 | 14:18

murphy s namazaným krajícem napsal(a):

Eleshar
Zapomínáte na ty globální finančníky, kteří těm politikům pomáhali kamuflovat podvody. Vymýšlení SPV normálně nebývá součástí myšlenkové kapacity politika. Navíc jsou svědci. Měli by se (nejen GS) na nápravě škod spravedlivě podílet.
06. 04. 2012 | 14:18

barbudo napsal(a):

Bankovní poplatky se roztočily na 1237Kč za vteřinu. V tomto krámě se mě snaží holit padesát lazebníků najednou.
06. 04. 2012 | 14:22

Eleshar napsal(a):

Murphy:
No jo... hnát k odpovědnosti globální finančníky... vy jste vtipálek. Na to musíte být jinačejší kalibr než země s 10 miliony obyvatel jako Řecko. A to by politici v jiných zemích nesměli být na výplatních páskách těch finančníků. Takhle je jednodušší říci, že "Řekové si žili nad poměry, ať to zaplatí" a nechat Řecko zbankrotovat na úkor střední třídy a chudých. Nebo ještě lépe si globální finančníci půjčí ( = natisknou) na půlprocentní úrok peníze od národních bank, a pak je nalijí za 10-20násobný úrok do Řecka jako vlastní půjčku, že.
06. 04. 2012 | 14:26

Eleshar napsal(a):

Murphy:
Jistá naděje byla v Merkozy, kteří chtěli bankovní sektor zdanit transakční daní 0,1 % a podvázat tak spekulace, ale to by miláček bank Cameron a miláček Klause Nečas nikdy nedopustili. V tomhle má šanci jedině jednotná EU, ideálně v kooperaci s USA. Ale na to jsme moc blbí a rozhádaní... a naši politici moc podplacení.
06. 04. 2012 | 14:30

Xury napsal(a):

Pro Sibylu:
dovážet potraviny i z velké dálky se vyplatí proto, že dopravní náklady na jednotku váhy jsou nízké. Je otázka co s touto situací udělá drahá ropa, která bude postihovat především přepravu méně trvanlivého zboží, které musí využívat leteckou a kamionovou přepravu. Při nárůstu přepravních nákladů bude dovážené zboží logicky zdražovat.

Co se cukru týče, tak tady je na vině jednoznačně zemědělská politika EU.
06. 04. 2012 | 14:32

Kuchař napsal(a):

Jsem pro pomoc.
Ovšem nejsem pro vylévání peněz do kanálu.

Řecko je socialistická země - a dokud tam nezvítězí kapitalismu, nemá smysl ji pomáhat.

Třeba ve Švýcarsku odmítli obyvatelé v referendu delší dovolenou, aby neztratili konkurenceschopnost. Takovému národu bych pomáhal rád a tomu bych se nebál půjčit.
06. 04. 2012 | 14:44

Baltazar napsal(a):

Xuiry - dovážet potraviny se vyplatí, protože EU má nesmyslnou politiku, kdy jsou v každém státě jiné dotace, a jsou země mimo EU kde makají poctivě a ty brambory vypěstují levně a bez dotací.
To že cena Brambor vyšplhala do takové míry, že se vyplatí je přepravovat přes celou Evropu, ukazuje na tupost EU.
To že už si sami neumíme vypěstovat brambory, odchovat dobytek a dokonce ani slepice, je šílenost a brzy se nám to velmi oškliově vymstí.
Obyčejný selský rozum se vám asi hodně vyhnul
06. 04. 2012 | 14:48

Petr napsal(a):

Lze jen souhlasit. Ale chybí mi odpověď na jednu otázku. Proč má chudý pomáhat bohatému.
V Česku má důchoce důchod 10.500,-Kč. V Řecku po všech sníženích 25.000 ,-Kč. A podobně je to u minimální mzdy, věku odchodu do důchodu, pracovní doby, benefitů a pod.
Nebo snad platí zvrácená Špidlovo zásada: "Když už si na to jednou zvykli, nelze jim to brát".
Když je tedy někdo zvyklý být chudý, ať je chudý, když je někdo bohatý, nelze ho nechat zchudnou, ani na úroveň toho chudého co mu pomáhá?
06. 04. 2012 | 14:53

Bronislav napsal(a):

Tomáši L - ty když něco kolem tebe je, tak to považuješ za nutné a přemýšlet hlavou už je nad tvoje možnosti.
Brambory rostou stejně jako před 100 LETY, jen je umíme pomocí mechanizace rychleji sklidit. Ale pořád normální je že brambory by měly růst na vesnici do 50 km od města, vozit je na delší vzdálenost má cenu jen tam kde se ty brambory nerodí, což je Sahara a Antarktida, ne u nás.
Tvůj argument je stejně blbý, jako by si říkal že před 20 tisíci let musel každý umět vykřesat oheň z pazourku, dělalo to 90% populace, a dnes už se tím neživíme tak to musíme dotovat
06. 04. 2012 | 14:57

Viola napsal(a):

"Největší světový výrobce mobilních telefonů, finská Nokia, zruší další 4 000 pracovních míst. Firma už loni v dubnu oznámila, že propustí zhruba 7 000 zaměstnanců, v září pak uvedla, že o práci přijde dalších 3 500 lidí. Nejnovější propouštění se dotkne lidí ve Finsku, Maďarsku a Mexiku. Nokia se snaží omezit náklady, aby byla schopna lépe konkurovat na trhu smartphonů.

Nokia v poslední době zrychluje přesun výroby mobilních telefonů z Evropy do Asie. Tam se totiž nachází i většina firem, které dodávají díly. Nokia, která v celém světě zaměstnává více než 130 tisíc lidí, by měla být s nově oznámeným propouštěním hotova do konce letošního roku. "
06. 04. 2012 | 14:58

Viola napsal(a):

"Helsinky - Finská společnost Nokia, která je největším výrobcem mobilních telefonů na světě, utrpěla ve čtvrtém čtvrtletí čistou ztrátu 1,07 miliardy eur (asi 27,1 miliardy Kč). O rok dříve měla přitom ještě zisk 745 milionů eur (asi 18,9 miliardy Kč). Čisté tržby spadly o 21 procent na deset miliard eur (zhruba 254 miliard Kč). Prodej smartphonů se snížil o 31 procent. "
06. 04. 2012 | 14:59

český maloměšťák napsal(a):

Tomáš L.
Jaké musel vynaložit úsilí člověk, který si sám zasadil a vypěstoval plodiny nutné k obživě, potažmo odchoval pár slepic -.tak aby získal denní kalorickou hodnotu 2 tis. Kal. a jaké úsilí v součtu všech komponent systému produkce potravin a to celého cyklu je nutné k tomu, aby tutéž kalorickou hodnotu získal občan dnešní Malé Strany ?

To o čem píšete, nemá vůbec co dělat s mezními výnosy - jakožto proměnné vztahu mezi nutně vynaloženými vstupy na získání dodatečného produktu, kdy cena tohoto produktu v sobě obsahuje celý komplex nákladů - takových NUTNÝCH nákladů, aby se ten váš " efektivnější systém" vůbec nerozsypal.
Malý příklad - myslíte si, že samozásobitel roku 1800 musel počítat s tím, jak se zvedne cena ropy kvůli nepokojům vyvolaných nespokojeností libyjského zemědělce se svou socioekonomickou situací ?
Nebo že sámozásobitele z roku 1800 trápilo, že mu produkce shnije kvůli tomu, že včas nedorazil vlak s brigoši z Ukrajiny ?

Produktivita ve smyslu člověkohodina na jednotku produkce ano - to máte možná pravdu.
Už ne ve smyslu člověkohodinahektar a už vůbec ne ve smyslu člověkohodinainvesthektar.
Kdy investhektar neznamená zapřáhnout vola, nahnat na pole robu a děcka, zorat, zasít, sklidit, uskladnit a sežrat.
Zkuste si jen spočítat - co vše je třeba k tvorbě a sycení vola - a co traktora. Už jenom kolik stojí řidičák na traktora - a co na vola.
06. 04. 2012 | 15:04

Stařeček napsal(a):

strčte si tu EU za klobouk. Bratři Němci a Poláci by nás klidně otrávili a krmily kafilerním zbožím, banky pana Sedláčka a řetězce vysávají i to málo peněz do ciziny. Chcípají tu kvůli zemědělské politice EU i ta divoká zvířata, krmící se žlutou ekologickonaftovou obludou a to vše za pomoci a přispění naší odpovědné vlády.
06. 04. 2012 | 15:12

berkowitz napsal(a):

Pro : aviatika
napsal jsi : Taky to tak vidím. Aspoň se nažerou, dokud je čeho. Nečekají od budoucnosti nic hezkého. Jen věčný stres a depresívní prostředí.
Proto ty nemoci. vysoký tlak, obezita, cukrovka, rakovina tlustého střeva a konečníku....
-----------------------------------------------------------------------------

Máš naprostou pravdu, všechny nemoci pocházejí ze stresu až na jednu vyjímku :
pohlavní nemoci pocházejí z potěšení!
06. 04. 2012 | 15:14

Xury napsal(a):

Pro Baltazara:
my si samozřejmě umíme vypěstovat brambory, odchovat dobytek nebo slepice, ale vyšší výdělky mají zemědělci na jiných komoditách. Logicky se proto věnují tomu na čem vydělají.
06. 04. 2012 | 15:15

český maloměšťák napsal(a):

Kuchař napsal(a):
Jsem pro pomoc.
Ovšem nejsem pro vylévání peněz do kanálu.

Řecko je socialistická země - a dokud tam nezvítězí kapitalismu, nemá smysl ji pomáhat.

Třeba ve Švýcarsku odmítli obyvatelé v referendu delší dovolenou, aby neztratili konkurenceschopnost. Takovému národu bych pomáhal rád a tomu bych se nebál půjčit.
06. 04. 2012 | 14:44
-----------
Jestli jste si neráčil všimnout - tak co je svět světem, tak se povařuje za hloupé , aby neúspěšný a chudý pomáhal bohatému a úspěšnému.
A kvůlivavě Kuchařovu příslibu pomoci -by museli být Švýcaři padlí na hlavu - aby kvůli toho chtěli zchudnout.
Kor když tady Kuchař sedí od rána do večera - a sám by tak asi potřeboval pomoct.

Apropo -že jsem tak smělý - vy osobně pomáháte bohatým /mno - náš amaterský makroekonom Kuchař samozřejmě nezohledňuje jaké odvody Řekové platili - v přepočtu na CZK - do penzijního systému...náš amaterský makroekonom si prostě ybere dvě cifry a na jejich základě utvoří Kuchařovu rovnici o všech známých a žádné proměnné.../..tedy vy pomáháte jak ?
Tím , že jste občanem státu, jehož CB poskytla IMF půjčku ?
Nebo o čem to tady hýkáte ??

To ale , že k nám proudí daňové výnosy Německa či Francie - a že díky nim si tady inženýr Kalousek může žonglovat s domácími výběry daní a to tak , že se jedná o dumping ve směru transferu firem /výrob/...to vám nevadí, že ?
Berát ano - ale půjčit bonitnímu dlužníkovi ne....jak hloupé a neprozíravé - typicky lumpenpravicové - vychcánkovské.

Přečtěte si Sedláčka - on ten americký dar poválečné Evropoě ale nebyl darem. Pouze formálně.
Ve skutečnosti to byla investice.

P.S. Chraň nás pánbů - jestli vládu šizuňků vystřídá vláda hlupců typu Kuchaře.

Mimochodem :

http://zpravy.kurzy.cz/317089-us-banky-zaplati-za-chybny-pristup-k-hypotekam-odskodne-25-mld-usd/

:---()
Prej chudák stará černoch z Nemphisu spustil tu hypoteční krizi. Bať, bať - hloupému jenom hloupé....
06. 04. 2012 | 15:17

Viola napsal(a):

Tak pro co vlastně jste pane Sedláčku. Jste pro kapitalismus, nebo pro socialismus. Měl jste nějakou debatu s ekonomkou Švihlíkovou. Zdá se mi, že si trochu odporujete.
V makro měřítku socialismus, ale v mikro měřítku kapilalismus s pravou tváří.
06. 04. 2012 | 15:31

Pepa Řepa napsal(a):

"Jistě si vzpomenete, že Velká Británie byla kdysi nemocným mužem Evropy...."

říká bývalý ekonom, nyní mediální ekvilibristag mířící -zřejmě -do politiky.

Inu, milý Sedláčku, on to není jeden jeden nemocný muž, on je to celý Evropský lazaret!!!
Cosi je špatně. Nejen u nás.

Proč nepomáhat Papadopulosovi? Je to milý chlapík.Mám ho rád.
Ale od ekonoma bych očekával, že se bude zaobírat tím, zda je pomoc k něčemu, zda není chyba někde jinde, třeba v systému, zda netiskneme papírky a změna nikde,zjištění komu se vůbec pomáhá, zda opravdu Řekovi nebo jakési mlhavé hmotě zvané "finanční trhy", očekával bych přiznání, že politický projekt eurozony selhal stejně jako selhala pomatená vize multi-kulti, očekával bych návrh na systémovou změnu, jak pozměnit celý mechanismus EU a zachránit něco, co snad ještě zachránit jde.

A Vy se zmůžete jenom na proklamaci:
Soudzi Europyjci, pojďme si pomáhat.
Jinými slovy: Blbci solte.
Význam je stejný, jen je to elegantněji naformulované.
Blbci všech zemí, spojte se!
A plaťte!

Byla, nebyla jedna organizace-RVHP, ta si dala pomoc dokonce do názvu, Dopadla jak dopadla.
Upomáhala se,verbálně. Byly kecy o solidaritě-přesně jako ty Vaše- až skončili s nahým zadkem všichni.
Čím víc Vás čtu, tím víc slyším tu prázdnou retoriku frází a klišé jako za těch starých dob.
Milouš o banánech, Vy o bramborách. Jen obratněji formulujete.
Řešení žádné.

Vůbec bych se nedivil, kdybyste v krátkém čase zamířil do špičkové politiky.
Rétoriku jste si osvojil, mediální vykrucování zvládl, zapadnete.
06. 04. 2012 | 15:34

Viola napsal(a):

Pane Sedláčku, prohlížím si vaše fota, neb se mi líbíte, musím vás upozornit, že na těch posledních se vám podezřele červená nos, to není dobré znamení. Kéž byste byl pořád tak krásný jako třeba zde: ta adresa je moc dlouhá, tak jak tam sedíte, máte podepřenou hlavu a ještě copánek vzadu. (asi tady http://www.65pole.cz/sedlacek/home.html )
06. 04. 2012 | 15:42

Pepa Řepa napsal(a):

Violko, bystrý postřeh.
Alkohol bych za tím neviděl.
Takových je v šapitó dnešního mediálního světa třeba.
Pane šiditeli, pane šiditeli ......
06. 04. 2012 | 15:47

Pepa Řepa napsal(a):

Ještě k té RVHP
Také se přesouvaly virtuální rublíky, teď virtuální ojra. Všichni pomáhali-hubou, či virtuáálním platidlem-všem, až níkdo nevěděl kdo vlastně komu dluží a všichni získali dojem, že doplácí na souseda.
Jaký je rozdíl?
06. 04. 2012 | 15:54

TomášL napsal(a):

český maloměšťák

Na hektar se zvýšil výnos. Stačí si projít historické mapy osídlení a zemědělské půdy (poměr od počátku 16.st. ke současnosti mezi zemědělským přírůstkem půdy a populaci).
Těch statistik a odborný článků je tolik, že když budete chtít, tak si je najdete.

To samé jako energetická náročnost. Můžu vřele doporučit prof.Moldana a jeho výzkum.
Ono kdyby se dané věci nezefektivnily a nebyly méně náročné ve všech směrech (prácí a s ní vše spjato převzaly výzkumy a fosilní paliva), těžko by se dnešní civilizace uživila.



Bronislave

Děkuji za Vaší vsuvku. Brambory rostou stejně, avšak za jiných podmínek a s jiným výtěžkem. Ale raději než abyste se se mnou zahazoval a promarňoval svůj génius a ztrácel svůj drahocenný čas, doporučuji si projít různé vědecké výzkumy a publikace. Prvně Vás to dovzdělá a za druhé Vám to přinese i možný užitek v diskuzi.
06. 04. 2012 | 15:56

Viola napsal(a):

"Tomáš Sedláček, člen Národní ekonomické rady vlády a bývalý poradce Václava Havla, se ovšem tentokrát neobrací ke svým čtenářům jako autor, nýbrž jako diskutér, který rád vede dialog a skrze otázky a odpovědi se pokouší přijít na kloub současné finanční, politické a společenské krizi. Za svého společníka pro diskusi si vybral kanadského matematika a ekonoma Davida Orrella. I on patří k narušitelům starých pořádků, kterým je jasné, že bez kroku do neznáma se skutečného ozdravení nedočkáme."

Zahřmělo by, kdyby diskutoval Tomáš Sedláček i trochu tady? Stal by se zázrak, asi ano. Bylo by to zjevení Tomáše Sedláčka a vytryskla by někde živá voda?
06. 04. 2012 | 15:58

Viola napsal(a):

Pozdravuji Vás Pepo Řepo a přeji požehnené velikonoční svátky.
Musím ještě napsat, že TomášL není Tomáš Sedláček, to aby se náhodou někdo neleknul, že se stal zázrak.
06. 04. 2012 | 16:02

český maloměšťák napsal(a):

Tomáš L.
Stále se hrdě držíte něčeho, co nerozporuji. A vůbec nečtete o čem píši - zřejmě mi nerozumíte, ale nevím jak to napsat jednodušeji. Skutečně nevím - snad se někdo najde a vysvětlí vám to tak, že konečně pochopíte, co jsou to náklady/investice/ a co výnosy a co mezní produktivita ve vztahu k nim.

Vy tady stále někomu doporučujete, co si má přečíst , jinak s ním nebudete diskutovat - ale zde není čtenářský kroužek...a vy jste ten poslední, kdo by se měl čílit, že někdo není dovzdělán.
Odvolávat se na pramen totiž můžete - proč ne, ale bez citace nebo odkazu na konkrétní stránky je to jen jakýmsi mlhavým doporučením...v tomto modu "diskuze" /vy spíše vedete monolog - nebo jakousi přednášku před čtenářským kroužkem -problém je ten, že ten čtenářský kroužek má nula členů/.
06. 04. 2012 | 16:07

TomášL napsal(a):

Musím potvrdit Violino konstatování, že TomášL není Tomáš Sedláček,

neboť TomášL ve skutečnosti má surname ne od S, avšak od L. A při pár pitomým zkouškách z ekonomie (tedy 3; slovy tři), u kterých již nemá ánung, je spíše z pohledu ekonoma (třeba Sedláčka) tabulou rasou. :-))
06. 04. 2012 | 16:09

TomášL napsal(a):

český maloměšťák

Tak vysvětlete pojem člověkhodinahektar atp.
Zdá se mi, že mícháte různé věci a pořádně nevíte co mícháte a v jaké kvalitě a kvantitě.
06. 04. 2012 | 16:17

Joe Ratata napsal(a):

Jo jo, pamatuju se,co lidí zemřelo na akutní nedostatek banánů!

Teď nám konečně rozpočtově odpovědná vláda připravila ráj na zemi.
Bude se slučovat ministerstvo práce a sociálních věcí s ministerstvem zemědělství a ministerstvem kultury.
Pro pracující lidi,najíst se, bude totiš velké umění.
06. 04. 2012 | 16:23

český maloměšťák napsal(a):

Hmm...no a definici hektaru byste náhodou nechtěl, že ?
Víte co - odpovím vám tak, jak jste zvyklý odpovídat vy. Ale na rozdíl od vás uvedu odkaz (strana 4 a následující...bohužel původní Wilkinsonova práce je na webu nedosptupná zkuste ale hledat...):

http://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000117%255C00000052.pdf

Mně se zase na oplátku zdá, že ze sebe neděláte ňoumu záměrně.

Zatím - musím.
06. 04. 2012 | 16:47

TomášL napsal(a):

český maloměšťák

Škoda, že jste to ukočil, mohla tobýt zajímavá debata...

Třeba píšete:
To o čem píšete, nemá vůbec co dělat s mezními výnosy - jakožto proměnné vztahu mezi nutně vynaloženými vstupy na získání dodatečného produktu, kdy cena tohoto produktu v sobě obsahuje celý komplex nákladů - takových NUTNÝCH nákladů, aby se ten váš " efektivnější systém" vůbec nerozsypal.

ve 14:18 jsem psal:
Díky fosilním palivům se uvolnily ruce ke jiným účelům. Dotovat zemědělství je "platbou za civilizační pokrok".

Jak chcete třeba civilizační pokrok kvantifikovat?

Atp...
06. 04. 2012 | 16:49

krajan napsal(a):

Pane Sedláčku,vy toho opravdu tolik pamatujete,co tu bylo před převratem, že onu realitu tak věrně popisujete? Nebo jste to většinou jen někde slyšel a reprodukujete slyšené? Marně se snažím dopátrat, co jste chtěl tímto blogem vlastně říci. O kolika tygrech jsme od roku 89 slyšeli a kdeže dneska jsou?
06. 04. 2012 | 16:49

scallop napsal(a):

Velavazena falango eurobijcu

Pozorne jsem si precetl diskuzi a pokorne uznavam, ze mate pravdu a ze muj eurooptimismus byl jen mladickou nerozvaznosti. Ano, Recko nemelo dostat ani euro (dokonce ani cent). Pijaci ouza meli meli zkrachovat. My bychom se tu radovoli z krize mnohem vetsi, naz po padu Lehman Brothers, a s nadsenim sledovali jak pada kurz eura a v zavesu za nim kurz koruny, jak bleskove zdrazuje benzin a potraviny, jak nas prumysl propada a nezamestnanych pribyva ... Pak bychom byli teprve stastni. A kdyby tohle "stesti" vydrzelo par let, tak bychom s jeste vetsim nadsenim sledovali, jak vsude kolem vitezi ve volbach mistni LePenove. No nebylo by to zuzo ?

Co na tomto pane Sedlacku nechapete ??
06. 04. 2012 | 16:54

Občan napsal(a):

Šmarjá, to je zase snůška!

Irsko ekonomicky zařvalo, přežralo se EU dotací, dostalo z toho finanční prašivinu a hospodářsky zdechlo. Celý ten "ekonomický zázrak" trval ani ne 15 let.
Dnes jsou Irové stejně chudí jako byli před 30ti lety.

Amíků se v Evropě nikdo o "pomoc" neprosil.
Do západní Evropy šli bojovat až když bylo nezvratně jasné, že Rusko válku vyhraje, že žene nácky svinským krokem a hodlá se zastavit až u La Manche. Nebýt toho, že Rusko to nevzdalo a natrhlo náckům anál, bylo by celým USA srdečně jedno, kolik desítek mega Evropanů by zdechlo (což ostatně USA jasně předvedly, když židé PROSILI, aby je přijaly na své území než skončí válka - tamní židovská lobby si prosadila, že ano, ale pouze za kauci 5000 dolarů/osobu (což byla pro většinu lidí skoro astronomická částka)).
Totéž platí o "Marshallově plánu" - nešlo o nic jiného než o podmanění si západní Evropy, když se hloupí nacisté nechali od bolševika porazit. A částečně šlo o pokus o revizi Jalty.
Svou "pomoc" si USA ostatně nechaly zaplatit do posledního centu a s královskými úroky. Kromě toho dodnes ohrožují bezpečnost Evropy svými vojenskými základnami.

Maj pravdu, Sedláček - Thatcherová ukecala Británii stojící na kraji propasti, aby udělala velký krok kupředu. Zejména v bývalých průmyslových aglomeracích na ni vzpomínají s velkou vřelostí v srdci. Jí zprivatiované železnice Blair musel za 3 giga liber fofrem koupit zpět, protože hrozil kolaps nákladní i osobní dopravy v celé Británii.
A sama Kabelka mazala vod válu jako blesk poté, co se pokusila zavést daň z dešťové vody a z hlavy.
Jinak Británie kráčí rychlou chůzí přesně tam, kam patří každá zkrachovalá koloniální velmoc. USA jí dýchají na záda.

Z Vašeho dnešního výplodu se mi, pane Sedláčku, udělalo fyzicky nevolno. Protože to je tak strašná slátanina, že horší už jsem dlouho nečetl.
06. 04. 2012 | 17:08

vasja napsal(a):

Fakt dojemný.
Bejt teplej, tak se rozbrečim.
Pište pro Lui.
06. 04. 2012 | 17:11

holý zadek napsal(a):

to bude sranda, až celoroční pobyt na lyžovačce v alpách vyjde Čecha levněji, než celoroční pobyt v ČR.
Tak to také vycházelo Němcům, že když žili 3 měsíce z podpory ve Španělsku, tak ještě ušetřili, v Německu by se z podpory neuživili.
Aby to ale Češi neměli tak lehké, vyyslel jim Drábek několikrát za týden docházku na poštu, aby to nezjistili a nevypadalo to pak blbě.
06. 04. 2012 | 17:13

holý zadek napsal(a):

Občan

takhle se přepisují dějiny, když se to bude děckám na VŠ pořád dokola omílat, uvěří tomu, jako jsme uvěřili my.

Nám tvrdili, že Prahu osvobodili 9. května vojska rudé Armády a hle válka skončila 8. května v Plzni.
A že Marshalův plán chtěli zadarmo náš uran a suroviny, proto taky tu Plzeň před osvobozením chtěli srovnat se zemí,a hlavně ty fabriky, aby nemohli po válce vyrábět a oni měli odbytiště na své výrobky.
a hle on to byl od Američanů projev čistého altruismu a lásky k bližnímu.
06. 04. 2012 | 17:19

Občan napsal(a):

To Trasík (14:11):

Ale kulový...
Švýcarsko funguje už nějakých 250 let jako pračka na prachy. Stejně jako Holandsko. TO JE HLAVNÍ zdroj bohatství těchto dvou malých zemí - nejdřív to byly prachy z pirátství, později z drog, lihu a dalších komodit. Dnes jsou to prachy obchodníků se zbraněmi a drogami, "odkloňovačů", diktátorů, obchodníků s orgány, pašeráků kdečeho a dalších dovedů.

Těch pár hodinářů, sýrařů a cukrářů by Švýcarsko v životě neuživilo.
06. 04. 2012 | 17:20

TomášL napsal(a):

český maloměšťák

Tak teď jste mě dostal s tím odkazem...
Nic, posílám Vám do Ostravy jeden odkaz na víkend, Cype!!:-))))

http://www.aghistorysociety.org/
06. 04. 2012 | 17:24

zemedelec napsal(a):

Pane maloměšťák.
Velice dobře pro TomášL.
Odborně na to nemám,ale co chcete dělat,každá plodina má svoji vegetační dobu.Skoušelo se s krátit u brambor jakž takž,ale u obilí ne.Třeba u té pšenice čekáte 10 měsíců co s tím příroda provede.V živočišné výrobě,tam to krácení výkrmu jde na úkor chemie, výsledky slyšíme a pociťujeme denně.U těch nákladů už je to na pováženou.Dnes už nikdo nepůjde s motykou na pole,za hrstku rýže.
06. 04. 2012 | 17:36

Martin2 napsal(a):

Tak přemýšlím, jestli Giffenův statek jsou i supermarketová vejce...To spíš jde o blbý zvyk našich kupujících, že na zvýšenou cenu reagují panikou a začínají nakupovat ještě víc. A tohle chcete ekonomicky řídit? Viz Caplan:Mýtus racionálního voliče...
06. 04. 2012 | 18:06

prak napsal(a):

Dotaz na pana Sedláčka- zahraniční kapitál vtrhl do Číny za účelem zisku, nebo v podobě charitativní pomoci?
06. 04. 2012 | 18:57

olga napsal(a):

Pane Sedláček. Já vás obdivuji. Já jsem si myslela, že až tak velké blbce si z nás dělat nebudete. Já jsem stará. Já mám byt z doby socialismu. Bez hypotéky. Kolik lidí si dnes takto pořídí svůj byt? Štěstí mají mladí, kterým nechala byt babička, která si jej pořídila za socialismu. Kolik lidí bylo nuceno vyhlásit osobní bankrot? Kolik ho vyhlašuje dnes. Mandarinky? To snad neurčuje životní jistoty. To já bych raději naše jablíčka za úměrnou cenu. Bylo by to zdravější. A co třeba zuby? Za socialismu jsem nepotkávala celkem mladé lidi bez předních zubů. Dnes jich potkávám dost. Co třeba voda? Proč někteří občané přímo smrdí? Asi proto, že musí šetřit vodou. Raději přestanu. Pouze vás obdivuji. Myslíte si opravdu, že je to tak jak říkáte? Já si myslím, že si děláte legraci. Nabízíte cetky, které jsou k ničemu.
06. 04. 2012 | 19:07

donal napsal(a):

to se nedá číst mam už dost té špíny kterou se sedlaček snaží zabalit do drahého papíru pomoci

hele sedláček tak pomáhej a nejen kecej tady na blogách až prokazatelně ukážeš jak jsi ty pomohl a nejen přesvedčoval druhé aby pomohli a tím zachranili tvuj kšeft
06. 04. 2012 | 19:17

historie napsal(a):

to p.ř.
Virtuální dolar embargy a sabotážemi jarmulek oligarchů rozvrátil rubl a nyní musí rozvrátit euro. Bude ale rozvrácen juanem.
06. 04. 2012 | 20:37

pešek napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=FL4-w-vvG_E&feature=player_embedded

Sedláčku,neco pro tebe. Doufám že umíš německy,
06. 04. 2012 | 21:05

Daňový poplatník napsal(a):

To Sedláček:
Jste užitečným idiotem, nebo dobře placeným mluvčím nadnárodního kapitálu?
Zase jste mi připomněl, že bych si měl znovu přečíst od Orwela 1984, čtu to pravidelně zhruba každých 5 let, dříve na to nemám morální sílu, a později se mi po tom stýská, takže teď je asi zase ta správná doba.
Takže vlastně děkuji za tuto supersr.čku.
06. 04. 2012 | 21:13

sedlak napsal(a):

ta jako, že když můj brácha bude nalitej nemakačenko, tak mu mám platit účtenky jako tomu, co má zlomený nohy a dělat opravdu nemůže? Tak do týhle rodiny fakt patřit nechci.....někde jsem slyšel, že prej je lepší dát žebrákovi práci než almužnu, taky jsem viděl, jak se žebrající asi 70 letá matka "cizinka" rozčílila, když jí někdo chtěl dát pro dítě banány, chtěla prachy, a pak pomáhejte..... asi před rokem ukazovali jeden řecký finančnák (přímo z Atén), mastili tam daně na kalkulačce a papíru, taky myslím, že celou republikou oběhnul for chudého lékaře s třema autama, který ale dlouhodobě vykazoval podnikatelské ztráty, ne, díky, solidarita a spolupráce má svoje meze, symbioza není totéž co parazitismus..... to je totéž, jako když mně bude někdo přesvědčovat, že Janoušek to vše dělal, aby dal svým lidem práci, aby měli na chleba pro děti..... až vás zase potkám na kole, seberu vám čepičky na ventilkách
06. 04. 2012 | 21:39

222 napsal(a):

" Sliby se slibuji, blazni se raduji ",
a Europa, je na tom prumerne - tento tyden je horsi než minuly a lepsi nez pristi

A kdyz mlatite hlavou do zdi smerem k Bruseli kazdy rano,
zakolik jste si dluhopisů už nakoupil?,
a poslal jste vyssi castku svemu financnimu uradu?, jako darek, a varite bezdomovcum doma polivky?,
a mate na byte rodinu z Chanova?
Presto chcete,
abych to vsechno delal ja, kterej nechce :-D

aje to divné, taková nervozita,
a přitom každý krok euroelit potvrzuje,
že se rozhodovali a rozhodují správně, že?
Valy fungují, recepty zabírají, Řecko splácí,
Evropa předehnala USA ...

taky nechapu….svetle zitrky nadosah,
a misto toho, aby jasali a mavali trepetalkami,
tak resi,
jak zlikvidovat tech par ztroskotancu a zaprodancu, kteri svetlo nevidi.
06. 04. 2012 | 21:45

M.Je napsal(a):

proces debilizace je v plném proudu,
žití na úkor budoucnosti stále pokračuje,
životní úroveň tak zatím ještě výrazně neklesá,
takže pohoda, džes, kecy v klecy :-)))
06. 04. 2012 | 21:58

sedlak napsal(a):

nějak mám pocit, že je to stejné řešení jako toto ;-(((.....http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/amaterismus-gibs-v-primem-prenosu

to video je obzvlášť chutné ;-(
06. 04. 2012 | 21:59

why napsal(a):

Nakonec, my to chápeme, že si musíte pomáhat, ale proč máte potřebu nám to sdělovat zrovna na Velký pátek?
06. 04. 2012 | 22:14

český maloměšťák napsal(a):

zemedelec
Nešlo o hodnocení. Jen konstatování.
Vůbec nepopírám , že složitá společnost musí jít cestou investic do rozvíjení složitostí - i za cenu vyšších nákladů.
Ale v určitém bodě začnou výnosy klesat - i při zvyšujících se investicích.
06. 04. 2012 | 22:28

JF napsal(a):

pane autore, podobné nesmysly (či dle téměř zdomácnělé relativity možná i smysly) jistě píšete nad rámec vašich běžných povinností. Ale spíš si myslím i tak že v rámci též relativity to nerozlyšujete. Prostě si pomáháme. ;-) Musíme ... ;-))) Jste dobrý komik - asi takový jako Bolek nejlepší herec století. Také komedie.
06. 04. 2012 | 22:41

resl napsal(a):

Sobecky uvažuje mezi národy nejvíce Rusko. Žádná humanitární pomoc nikdy a nikomu. Brát, to ano. Solidaritu nikdy. Prodat zastaralé zbraně, ano. I těm nejchudším. To je velmoc ? Ne, to je pravěká osada s náčelníkem a pár kopulema. Zbytek leží v blátě a čeká až jim vytryskne ropa. Pak se ožere, zahrozí Americe a jde někoho přepadnout. Dobrou noc.
06. 04. 2012 | 22:53

Emissary napsal(a):

Zdravý rozum se pomátl

Pane Sedláčku, to je ten Váš. Anebo je tady jiná možnost, že se chystáte do politiky, jak tady podotkl jeden přispěvovatel.

Tedy porovnávat bez historických, dobových a geopolitických vlivů, bagatelizovat socialistická hnutí, jež sužují přerušovaně Evropu téměř dvě století, ohánět se vymyšlenou podobností, to může vskutku dělat jen politik – kandidát, nebo …

Na začátku je to vidět. :)

Lesk a bída kurtizán je názvem originálním, národ explicitně není bídný ani lesklý, národ prostě koexistuje, dokud to jde, k bídě jej většinou strhává menší "většina". Bídné jsou Vaše myšlenky a většina, o kterou speciálně Vy usilujete.
06. 04. 2012 | 22:53

sedlak napsal(a):

pane autore, fakt je, že tady jsou pořád prachy co můžeme vyhazovat, tedy pardon soudržnost a solidarita, miliarda sem, miliarda tam, ...a že brněnský Onderka je chuj jak potvrzuje i jeho "zhmotnění" na Svobodáku a jde na ruku modrákům páč je tak chytrej, že za stříhání pásek by se upsal i čertovi, o tom žádná http://brno.idnes.cz/narodni-stadion-v-brne-prestavba-luzanek-je-hra-o-dve-miliardy-puw-/brno-zpravy.aspx?c=A120331_1757054_brno-zpravy_bor
06. 04. 2012 | 23:44

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Cituji Sedláčka
„Jistě si vzpomenete, že Velká Británie byla kdysi nemocným mužem Evropy, který se před nástupem M. Thatcherové potácel téměř na pokraji bankrotu. „

Dluh Británie
http://econ.economicshelp.org/2009/03/historical-national-debt.html

Británie by naopak měla sloužit jako vzor, který začínal v roce 1945 s dluhem téměř 250 % HDP, do nástupu železná báby ten dluh klesl pod 50 % HDP, tedy mezi léty 1945 – 1980 snížili o 200 %, ročně asi 6 %, to by se mělo ukázat Řekům.
S nástupem železné báby byl se splácením dluhu konec a dnes je tuším kolem 60 % HDP.
„V ekonomické oblasti byla Thatcherová přívrženkyní teoretického směru zvaného monetarismus. Měla ale také blízko k tzv. rakouské škole ekonomie[zdroj?], jejímž čelným představitelem byl Friedrich Hayek, ačkoliv monetarismus a rakouská škola se od sebe značně liší například v oblasti peněžní politiky. Upřednostňovala nepřímé daně před daněmi přímými, především před daní z příjmu.

V době její vlády se zvýšila nezaměstnanost oproti předchozímu období labouristické vlády z jednoho milionu nezaměstnaných na dva miliony. V roce 1983 dosáhla nezaměstnanost vrcholu (zhruba tři miliony nezaměstnaných). Až do konce 80. let potom nezaměstnanost díky ekonomickému růstu postupně klesala.

V druhém volebním období (od roku 1984) se Thatcherová zaměřila na redukci státního vlivu v ekonomice a zahájila rozsáhlou privatizaci státem vlastněných podniků. Tyto kroky v oblasti hospodářské politiky vyvolaly řadu protestů. Například její mateřská Oxfordská univerzita odmítla udělit Thatcherové čestný doktorát, který zpravidla dostávali absolventi, kteří se stali předsedy vlády. Prosadila také přesunutí části daní na lokální úroveň. Tyto daně byly však poté výrazně vyšší a nepopularita těchto dávek byla pravděpodobně jednou z hlavních příčin politického pádu Margaret Thatcherové.
...
„Politický pád Thatcherové přišel v období obecné nespokojenosti s daněmi z hlavy, které jako předsedkyně britské vlády zavedla. 1. listopadu 1990 rezignoval na svou funkci její zástupce v předsednictví vlády a dlouholetý spolupracovník Geoffrey Howe na protest proti její evropské politice, která byla častou příčinou sporů premiérky s vlastní stranou. 22. listopadu 1990 oznámila Margaret Thatcherová svou vlastní rezignaci na vedení země. „
http://cs.wikipedia.org/wiki/Margaret_Thatcherov%C3%A1

Boje jako dnes v Řecku

Poll Tax Riots London 1990
https://www.youtube.com/watch?v=FRj2K0ulD8Q


Nejsou vzpomínky jako vzpomínky, ty Sedláčkovy pobaví.
06. 04. 2012 | 23:45

Iaara napsal(a):

Tak krátký článeček a tolik blbostí v něm!! Jímá mě děs, že lidé typu Sedláčka mají u nás veřejný i zákulisní vliv. Že já tu historii studoval, děvku jednu. Ta se dá tak pěkně překroutit, vždycky tak, jak se to komu právě hodí pro obhajobu jeho tezí. USA, prý dobrodinec Evropy, "za nás" válčící, jednající po válce údajně jen pod vlivem "neskutečného záchvěvu osvícení". Dobrotivý Bože... :((
07. 04. 2012 | 00:28

sedlak napsal(a):

opravdu žertovné na http://www.vrattenamstat.cz/vyzva.html.......podepsán Ivan Langer advokátní koncipient a předseda Správní rady soukromé Vysoké školy CEVRO Institut....jeden by řekl, že chodí kanálama, ale ono ne, vysmátej jak veverky, je to tu na vidle pod oknama
07. 04. 2012 | 00:29

Platan napsal(a):

"Národy, nepravděpodobné národy jdou nahoru a dolů a v tom je ekonomie krásná. Krásná a tajemná je i v tom, že tento vývoj nelze předpovědět, a když se o to někdo pokusí, většinou bývá překvapen."

Ano, v tom je ekonomie krásná, protože díky tomu se o ní dá tak krásně duchaprázdně blábolit...
07. 04. 2012 | 02:28

Platan napsal(a):

... jak nám tady pan autor předvádí. Mají-li takovéto "kapacity" skutečně nějaký vliv na chod věcí veřejných, pak se přidávám k Iaara,00:28.
Dobrotivý Bože, smiluj se nad námi!
07. 04. 2012 | 02:40

honolulu napsal(a):

Pane Sedlacek,
copak jste si nevsiml, ze hezka a romanticka pani Viola s krasnym duchem je do Vas uz dlouho zamilovana ? Delejte s tim neco Vy imitace chlapa, misto vymysleni pohadek o vzajemne pomoci. Za takove pohadky Vam nekdo poskodi brzdy na kole a budete mit jeste vice cerveny nos.

Finnacni pomoc druhym je dobra vec KDYZ JE ZARUKA na navrat teto investice a kdyz investice prinese minimalne 5 % UROK. Prece pracujete v bance, tak by jste to mel vedet.

Mate peknou anglictinu a maly foreing accent. Gratuluji Vam. Vy jste definitivne Bohem nadany mluvka. Jen by to chtelo hlubsi -MATURE - myslenky.
Pani Viola ve Vas vidi svuj ideal. (Ja zase cerveneho Leprechauna, ktery chce stratit dzban plny zlataku.)
Nemohl by jste svym vlivem zaridit, aby divadelni Interpelace byly na computru jako video ? Vas kamos pan Stejskal, sabotuje MOJE SABOTAZE predepsaneho, predzvikaneho verejneho mineni.
(Kouzelnik ze Sazavy caruje.)
07. 04. 2012 | 06:03

PK napsal(a):

Včera uveřejnily LN noviny že dotace EU čerpají např.SIEMENS,ČEZ,Škoda auto(a ne malé).Začátkem roku proběhla médii zpráva že pro neziskovky-sociální služby nebudou peníze.Takže vážení politikové-krásná ukázka vaší práce-podporujete miliardovými dotacemi bohaté firmy(i z ciziny) ale trochu peněz pro ty obětavce co se starají o nemocné a bezmocné najít neumíte nebo nechcete.Fuj.
07. 04. 2012 | 06:05

PK napsal(a):

Panu Sedláčkovi bych doporučil aby se jako vládní ekonom přestal zviditelňovat videi z jurt či články o romantice ekonomie a začal pořádně namáhat mozek abychom se s toho pochybného ekonomického modelu s kterým se řítíme do propasti vyhrabali a začli zase normálně fungovat.
07. 04. 2012 | 06:20

Skalder napsal(a):

Národy jsou střídavě dole a nahoře. Otázka je, z jakých důvodů.
Řekové si možná žili nad poměry, hlavním důvodem jejich současného stavu je ale neochota platit daně a neschopnost je vybírat.
Solidarita ve formě finanční pomoci tak bude pouze konzervovat ecxistující stav.
07. 04. 2012 | 09:21

Duroy napsal(a):

Cituji: A dnes? Dnes je pro nás mnohdy lyžování v zahraničí levnější než u nás. Stejně tak jako se čím dál častěji jezdí v pohraničních regionech nakupovat do levnějšího Německa. Kdo by to byl před dvaceti lety řekl?

Předpokládal jsem pne Sedláčku, že toto jste snad v NERVu věděli již před 5 lety, když jste začali ordinovat zdanění spotřeby formou strmého růstu DPH.
Vzhledem k tomu, že se divíte, že státy, které mají nižší sníženou sazbu DPH mají i nižší ceny a to dokonce při nákladech na pracovní sílu násobně vyšších oproti ČR, tak mne pojímá mráz, kdopak nám tady ty eperimenty na našich obyvatelích provádí!
Věřte tomu pane Sedláčku, až se sjednotí DPH na nějakých 19-20%, tak budeme mít vyšší ceny základních spotřebních věcí vyšší, než v Dánsku.
Němci, Rakušané, Poláci si nejen v pohraničí mnou ruce, tržby rostou!
07. 04. 2012 | 09:28

Duroy napsal(a):

Už se těším:
http://www.novinky.cz/ekonomika/264170-cigarety-a-alkohol-dostanou-specialni-dan.html

Pane Sedláčku, co myslíte, co udělá spotřebitel?
07. 04. 2012 | 09:35

Grandmaster napsal(a):

Cesky malomestak,
tvrzeni ze M-plan byl investice, je zajimave. Otazka je, jestli to je spatne nebo dobre 'investovat'. Japonske i jine automobilky investuji v CR (a na Slovensku)) penize do vyroby automobilu. Nevidim v tom nic spatneho. Obe strany na tom vydelavaji. A Audi a Skoda?
M-plan pomohl Evrope a muze se to nazyvat dle chuti. Z mnohych komentaru tu cisi nejaka ta zloba(?) proti vsemu americkemu a M-plan byl jen jeden z mnoha americkych 'prohresku' (?).
Nejde mi to dohromady.
07. 04. 2012 | 09:50

Medikolog napsal(a):

Děkuji kolegům diskutujícím za napravení žaludečních potíží způsobených blogem ve stylu protektorátních novin rozepisujících se v listopadu 1944 o dalších velkých úspěších říšské branné moci a říšské ekonomiky na všech frontách a ve všem. Ano, další winterhilfe je zapotřebí. Říšská branná moc nás bránila před bolševismem, který by nás bez ní nikdy neohrozil... A konečné vítězství za to přeci stojí...

Pane Sedláčku, není na aprílový článek poněkud pozdě? Jsme sice jenom Gójim, ale ne tak blbí jak si někdo přeje...
07. 04. 2012 | 10:29

Martin2 napsal(a):

Když jsme u těch Velikonoc, tak ještě k "spravedlivé" ekonomii: nepřipadá vám, že historka z Bible o drahé masti (Marek 14.3 například) je potvrzením existence (a snad dokonce potřebnosti?)světa chudých a bohatých? A že tedy by se národy měly spokojit se svými schopnostmi (my, Češi, například dokážeme přežít za jakoukoliv cenu, i kdybychom přestali být Čechy...) a tedy i se svým ekonomickým postavením? Celosvětový deficit skromnosti...
07. 04. 2012 | 10:52

P. napsal(a):

Ano, je možná dobré si pomáhat, ale pokud možno ne do hrobu. Mimochodem, jak si vede transatlantská armáda v zavádění svobody a demokracie Afghanistánu? A to ještě chystají válku proti Iránu.

Jak nedávno prohlásil Jack Cafferty na CNN:
"Vojensko-průmyslový komplex nás drží pod krkem." (čas 2:30)
https://www.youtube.com/watch?v=pkxhmp9H3yc

Schwarzenberg: Evropa by měla přiznat ekonomické zájmy v Afghánistánu.
"Musíme pochopit, že se do války táhne nejen z lásky k bližnímu," řekl Schwarzenberg.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/210027-schwarzenberg-evropa-by-mela-priznat-ekonomicke-zajmy-v-afghanistanu.html

VIDEO: Architekti a Inžinieri: Riešenie záhady WTC 7 (slovenské titulky)
https://www.youtube.com/watch?v=r6lsmAcJZw8

SOG in Afghanistan, Helmand - reportáž České televize
https://www.youtube.com/watch?v=ChBipQThNho
07. 04. 2012 | 12:56

český maloměšťák napsal(a):

Je rozdíl mezi darem, půjčkou a investicí - po obsahové stránce.
Nic antiamerického v tom nehledejte.

Co se týče asijských automobilek v ČR - pokud vezmeme v úvahu investiční pobídky - tak je to třeba taky brát jako investici. Nikoliv jako dar. Něco za něco.
Otázkou je, že ji nikdo nevyhodnocuje - jak se to má s průběžnou rozvahou plusů a mínusů této investice (vždy nás bude zajímat naše optika - nikolivěk asijská). Nebo jsem to přehlídl - a někdo se tím naopak intenzivně zabývá...akorát o sobě nedá vědět.
07. 04. 2012 | 14:17

český maloměšťák napsal(a):

V návěští mělo být " Grandmaster"
07. 04. 2012 | 14:18

santawizard napsal(a):

Mistře Sedláčku:
slyšel jsem na televizi ,že jsou k dispozioci nové vědecké výpočty které jasně napovídají,že česká republika už není v žádné recesi .Krize už de fakto v česku neexistuje.Škrty a schodky jsou jenom proto ,abychom se naučili pořádně mezi sebou válčit jak jeden druhého dohnat do krachu.Jinak řečeno zvyšovat zdravou konkurenci a nekalou soutěž ,ale snižovat partnerství,spolupráci a spojenectví.Každý se chce dostat ke korytu honbou za bohactvím a slávou na úkor jeden druhého.
Např.hodně jsou postiženi důchodci.V česku je už 2miliony důchodců.Jestli by strana důchodců vyhrála volby ,tak by si změnila zákony ve svůj prospěch po svojem. Tímto způsobem jde konflikt zájmů mezi politikem a soukromníkem nahorů a dolů jako na Burze býka a medvěda.Tajemství však není ještě odhaleno.,protože je velké nebezpečí ,že se to bude navzájem zneužívat.
Toto zneužívání je už zákonem odhlasováno v případě zneužívání legálních a ilegálních drog.Ježíš Kristus nebyl žádný psychiatr ,ale byl jako lidový léčitel.Proto je dodnes lidové léčitelství pořád zakázané jako máfie.Faráři by měli alespoň na velikonoce dostat tatarem pod sukně ,aby nám dali nějaké vajíčka nebo zazpívali písničku co to vůbec jsou ty čajové ceremonie,kávové rituály,tabákový mági,opiový faráři,marijuána gurové a hospodští kaplani..Od máfie totiž tatarem žádné vajíčka nedostaneš!!!
07. 04. 2012 | 15:09

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro santawizard.
My si hrajeme na krizi již několik let, u našich sousedů a hlavních obchodních partnerů byla kolem let 2002 – 2003 a pak v roce 2009.

Reálný ekonomický růst
Rok, Německo a ČR %
2002 0; 2,1
2003 -0,4; 3,8
2004 1,2; 4,7
2005 0,7; 6,8
2006 3,7; 7
2007 3,3; 5,7
2008 1,1; 3,1
2009 -5,1 -4,7
2010 3,7; 2,7
2011 3; 1,8

A například německá nezaměstnanost
2004 10.5 
2005 11.3 
2006 10.3 
2007 8.7 
2008 7.5 
2009 7.8 
2010 7.1 
2011 5.9 
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tsiem110&plugin=1

Vymlouvat se na problémy v zahraničí je hloupý alibismus,
problémy Řecka, Portugalska atd se nás příliš netýkají. My bychom měli kopírovat Nemecko a to, že jsme nechytili dech s německým růstem v letech 2010 – 2011 svědčí o tom, že pravice propašovala do našeho systému něco shnilého. Za vlády levice jsme rostli v průměru asi o 3 % rychleji než Německo a doháněli jsme je, dnes padáme a doháníme Bulhary, Rumuny a spol, prostě honíme ocas.
07. 04. 2012 | 16:51

PK napsal(a):

to ten,kdo se s blbcem hádat nebude

Jenom souhlas- s nástupem Topolánka se zavedly do politiky manýry po r. 89 nepředstavitelné.Doslova vláda mafiánů.Tyto struktůry se opevnily ve svých pozicích a dodnes rafinovaně tunelují stát(president mlčky přihlíží).Vládní činitelé jsou jen loutkami mocných v zákulisí.Nemohou svobodně rozhodovat a plnit sliby které dali před volbami poněvadž skutečnou mocí dnes disponují různí "kmotři".Cesta s tohoto marasmu bude těžká ale věřím že se slušných politikůještě dožiju.
07. 04. 2012 | 17:17

santawizard napsal(a):

Ano recese je opak prosperity..Místo abychom si pomáhali vzájemně do prosperity ,tak si navzájem pomáháme do recese.Toto je brzdou pro všechny,dokonce i pro samotné vítěze,protože kdybychom si vzájemně pomáhali do prosperity ,tak i ti první budou mít ještě víc než před tím.Krize je protože se nejprve přestali točit peníze a potom stroje.Ven z krize je znovu roztočit nejprve peníze a potom stroje.Problém s výrobním a obchodním tajemstvím na toto téma je hlavně v otázce zdali se peníze točí jako stroje a nebo stroje se točí jako peníze.Pochopitelně že strany jsou ve vládě a nebo v opozici,takže zdravě nebo nekale soutěží mezi sebou jak vnitrostátně tak mezistátně.Podobně je na tom zahraniční dluh a zahraniční kapitál např. i v otázce jestli kurz měny jde nahoru a dolů jako import a export.Protože mezistátní konkurence je drsnější než mezifiremní kurence jde taky hlavně o to ,jak se dohodnout nebo nedohodnout co to je finanční gramotnost státu a co to je finanční gramotnost jedince.Politici by měli vládnout státu,který by měl sloužit občanům.Všechno dohromady a spousta jiných faktorů vytváří opravdu nadlidský problém.I tak bychom se měli raději než navzájem kritizovat častěji vzájemně chválit ,protože jinak to tu bude brzy jako na planetě opic.
07. 04. 2012 | 18:10

Kresta napsal(a):

Největší ekonomický myslitel a nejschopnější ministr financí v Čechách od dob Franze Josefa - Miroslav Kalousek, v rozhovoru v dnešním Právu říká - " Éra, kdy lidé byli zvyklí slyšet od politiků, že se budou mít lépe, skončila. Teď jediná poctivá věta, kterou politici řeknou, zní: budeme se mít všichni o něco hůř, abychom nebyli za pár let ztraceni."
Patrně asi ani netušil, jak v těchto slovech pravdivý, aniž to patrně chtěl. Jinými slovy, jestliže říká, že toto je jediná poctivá věta, tak současně říká, že všechny ostatní jsou nepoctivé, tudíž lživé. Jenže bohužel, jak asi každý tuší, tak ani tato jedniná věta nemůže být považována za poctivou, protože on říká - "budeme se mít všichni o něco hůř."
No a v této souvislosti, potažmo k tomuto blogu a v něm zmíněnému Giffenovu statku, člověk nemůže nepomyslet na to, že kategorie statku, zahrnující položky - český politik, vysoký státní úředník, tzv.lobbista, ač není veřejností vůbec poptávaná v cenách, které se u nich aktuálně vyskytují, tak se jejich již vysoké ceny stále zvyšují, ba dokonce se ona sama kategorie stará, aby o jejich skutečných cenách ten, kdo je kupuje, nic nevěděl, ale přesto nakupoval. Je to skutečně záhadná kategorie statků, když dokonce ve srovnáni s těmi bramborami v Irsku, její spotřebitelé ani nemají tušení k čemu jim je dobrá, když k jejich nakrmení nijak nepřispěje a naopak jim oné krmi užírá.
Nelze si nepoložit otázku - byl by schopen lid země té, existovat i kdyby této kategorie vůbec nebylo? Jediná logická odpověď nemůže být jiná, než - ANO. Mimo jiné i proto, že tak jako ony brambory , tak vše jiné je nahraditelné a v nahrazovacím výběru bude vždy vybráno to výhodnější, efektivnější, minimálně se srovnatelnou užitnou hodnotou.
V tomtéž Právu Nečas v rozhovoru říká, žy pokud by musel, tak že on by byl schopen vyžít z částky průměrného starobního důchodu (prý 10 750 Kč). Ještě dodává, že i tak důchodci běžně šetří a dávají nemalé peníze svým potomkům a vnoučatům.
Ne že bych tady teď chtěl horovat za to, aby měli všichni jen tolik, aby z toho takhle vyžili a ještě ušetřili. Ale nelze se neptát - když tedy je to se zemí takhle nahnuté, k čemu mají občané stále dále a ve větším množství a dráž nakupovat onu výše uvedenou, zjevně zcela kontraproduktivní kategorii statku?
Demokracie je prý založena na svobodné soutěži demokratických politických stran, slyšíme stále a dokola. Pak ovšem není jasné, proč si ty strany usadí do křesel, draze placených občany, nějaké své lidi, aniž by si je samy platily poté, co už ony strany dostaly obrovské peníze od občanů za to, jak se v oné soutěži umístily? Pro boha živého, na co jiného by tyto peníze měly být, když ne především na to, aby si z nich ony politické strany platily ty, které do těch křesel posadily a nevnucovali je veřejnosti k nákupu, navíc v neznámé kvalitě, za neznámou a přemrštěnou cenu. A každá z nich by si sama rozhodovala kolik že bude platit a bylo i na místě, že by veřejnost jeho cenu neznala, protože by znát ani nepotřebovala, protože by tento statek prostě již nekupovala. A tak by se nám vše zcela zjednodušilo, politikové by dokonce měli o jednu svatou pravdu více - že nikomu není nic do toho, kolik kdo z nich dostává (přesnější je -si bere). Já si nemyslím, že ony miliony, které politické strany z výsledku voleb dostávají, byly původně myšleny na to, aby bylo před volbama co co nejvíce billboardů, aby se reklamní a jiné agentury na volbách bohatě napakovaly, protože tohle přece veřejnost neměla důvod poptávat (navíc tehdy ještě snad ani žádné billboardy nebyly).
07. 04. 2012 | 22:48

Starý napsal(a):

Jen sručně k logice solidární pomoci pane Sedláčku:
Když USA podporovalo poválečnou Evropu, měli jeho občané několikanásobně vyšší životní úroveň než průměrný Evropan.
Průměrný Čech má dnes asi poloviční životní úroveň než průměrný Řek.
Tudíž naše pomoc Řecku by měla morální opodstatnění pouze v případě, že by Řecko postihla obrovská přírodní katastrofa. Řecko ale postihl jenom soustavný život nad své reálné možnosti, což se dá vyřešit elegantně vyhlášením státního bankrotu. Kromě toho žádné peníze nemáme.
Co dělají se svými (vypůjčenými) penězi bohatí Němci, to je jejich věc.
Jsem zvědav na Vaši další agitku, kde budete propagovat hesla, kterým ani sám nemůžete věřit. Peníze jsou potřeba že ? V tom Vás chápu.
07. 04. 2012 | 23:39

Heretik napsal(a):

Pana T. Sedláčka, jako vždy, fascinuje etický aspekt ekonomiky. Chudé a bohaté nerozlišuje, to by zavánělo závistí, smrtelným hříchem (ostatně všichni jezdí už 15 let do Alp lyžovat). O nemravném systému, který i vinou NERVu, jehož je členem, bohatým pomáhá a chudým škodí, však zatím bohužel nenapsal nic.
08. 04. 2012 | 12:15

Grandmaster napsal(a):

Cesky malomestak,
M-plan jako pomoc Evrope muzete klidne nazyvat investici. Me zajima ta citlivost na vyznam slov 'pomoc' a 'investice'. Zda se mi to malicherne. A ze asijske automobilky investuji v CR, o tom jsem se jiz zminoval. Snad je jasne, ze obe strany na tom vydelavaji.
A Evrope M-plan, tedy americka investice, znacne pomohl.
08. 04. 2012 | 13:36

santawizard napsal(a):

Ještě než padla železná opona,tak kapitalismus trpěl malou recesi.Až teďka po transformaci začala velká recese.Před pádem železné opony se na západě kapitalisti taky předháněli a slibovali hory doly a že budou pečené holuby padat do huby.Bičem a škrtama si tam jeden druhého pořád nepředháněli..Bankropt není tunel.Lichváři a exekutoři nejsou opravdoví bankéři a investoři !!
08. 04. 2012 | 14:06

JosephGoebbels napsal(a):

Irsko nejbohatsi narod Evropy ? :))))))
Pane Sedlacek, byl jste vubec nekdy v Irsku ? Pane Sedlacku,lhat,klamat, predstirat za penize...co dodat ? Jak se takovym osobam rika ? :) Nemohu, prispevek by byl vymazan :).
08. 04. 2012 | 21:09

santawizard napsal(a):

Bla,bla:
Přebytek a nedostatek akce a reakce jako času a peněz ,taky znamená přebytek či nedostatek poptávky či nabídky.Protože však,nejenom ,že poptávka a nabídka je důležitá ,ale taky jak ji přijímat a nebo odmítat je důležité ,tak existuje nedostatek zboží a služeb a nebo přebytek zboží a služeb.Např na černém trhu,represe a prevence snižuje poptávku a nabídku..Proto mezi sebou soutěží nejenom výrobci ale i spotřebitelé.Popdobně jak to má člověk se svým okolním světem ,tak to má i sám se sebou.Všichni soutěžíme abychom byli Bůh ví ale nikdo nechce být čert to vem.Libido stoupne nebo klesne jako anima a animus nebo domino a dominus.Proto ekonomie a psychologie je hlava a strana jedné mince.Všechno se to dá vysvětlit ekonomicky a nebo pschologicky a nebo nějakoun zlatou střední cestou uprostřed.
08. 04. 2012 | 21:35

bla bla napsal(a):

oprava bůh ví co.....hlava a pata
08. 04. 2012 | 21:48

český maloměšťák napsal(a):

Grandmaster
No - já měl ale na mysli investiční pobídky /jednorázové, daňové prázdniny.../ - naše dary asijským automobilkám. Dary daňových poplatníků - často ve velmi nedobré socioekonomické situaci akcionářům a vedení asijských automobilek.
Takto vlastně investice, že.....
Otázka vždy leží tak, kdo nese náklady a kdo bere zisky.

Takže to vaše " slovíčkaření" je dost podstatné. Nejen ve smyslu absolutním /několik mlrd. CZK...ale i relativním...kdo konkrétně komu konkrétně a s jakým výsledným saldem/.
08. 04. 2012 | 22:07

santawizard napsal(a):

Maloměšťáku:
Nejenom mzdy ,ale i zisky jsou čistého nebo hrubého.Výdaje a náklady se odpočítavají od rozpočtu.Hrubá tržba a čistý obrat je všechno co se potřebuje vědět.Např. v hazardu: sázky - výhry = zisk(jestli jsou výhry větší než sázky ,tak je to ztrátové.)
09. 04. 2012 | 12:06

santawizard napsal(a):

Pardon: rozpočet= výdaje a náklady
09. 04. 2012 | 12:08

Viola napsal(a):

Pan Sedláček svůj článek pojal jinotajně - dílo Honoré de Balzaka

"Lesk a bída kurtizán: kniha má 4 části ( Jak milují lehké holky, Nač přijde láska staré pány, Kdo se dá cestou nepravou, Vautrinovo poslední převtělení). Děj se odehrává v Paříži v 19. stol. vypráví spisovatel er formou. Autor používá popisu.
Příběh začíná na plese a čtenář je rovnou vržen do děje. Seznamuje se s dvojicí hlavních hrdinů – Lucienem de Rubempré a jeho milenkou Ester van Gobseck. Ester je na plese poznána jako kurtizána a protože chce být Lucienovy lásky hodna, nechá se přemluvit ochráncem svého milého, Carlosem Herrerou, a odchází do kláštera.
Carlos je ale hledaný zločinec Jacques Colin, který chce skrz Luciena uskutečnit svůj sen dosáhnout vysokého postavení ve společnosti. Proto oba milence zaplétá do svých podvodů. Luciena chce oženit s Klotyldou de Grandlieu a Ester se mámí peníze z bohatého barona de Naucigen. Aby se nestala jeho milenkou, spáchá Ester sebevraždu a všechen majetek odkáže Lucienovi. Avšak peníze zanechané pod polštářem ukradne služebná, proto podezření z vraždy padá na Colina a Luciena. Než je prokázána jejich nevina, Lucien se oběsí.
Když se o tom Colin dozví, přizná, že je hledaný zločinec a začne pracovat pro policii.

Když si za osoby dosadíme národy, tak je to docela trefné.
09. 04. 2012 | 13:17

gaia napsal(a):

můj jinotaj)
mne teď trápí, jak málo sýkorek chodí ne mé krmítko.
Obávám se aby nebylo u nás Tiché jaro, jak poznala Rachel Carsonová a ty důsledky nechci domyslet. Proto pomáhám ptákům na krmítku a sapu jim tam slunečnici.
Chodí tam převážně zvonci, pak jeden dlask a sýkorky jen 4, stejně tak 4 vrabci.
Dnes okupovala hrdlička, využila toho, že je největší, tak tam nikdo jiný s ní nechtěl být. Ale já vždy bouchla na okno a ona odletěla a mezi tím zas přiletěli malí ptáčci a když jich bylo tam hodně , tak si hrdlička netroufla a čekala až ostatní odletí.
hrdličky se tam bojím, četla jsem, že roznášejí mezi zpěvné ptactvo ptačí tuberkulózu.
09. 04. 2012 | 14:11

santawizard napsal(a):

Ve spolek:
Všechno může být ziskové nebo ztrátové jak krátkodobě ,tak dlouhodobě.Proto existují nejenom výrobní haly ale i výrobní sklady.Možná že pan Stejskal chce vytvořit jakýsi obchodní dům ,kde místo zboží jsou tady na aktuálně cz. všemožné témata a místo prodavaček a kupců jsou tady všemožní blogaři a glozátoři.Číst a psát kritické články a komentáře je velké umění.Dejme tomu ,na jedno stejné či podobné téma píše hned několik autorů a nebo jeden autor píše postupně na několik témat.Je to jako homonym a synonym.?Co chcou od blogařů slyšet glozátoři?Co chou od glozátoru slyšet blogaři.Byl na to udělán výzkum trhu?
09. 04. 2012 | 23:30

Viola napsal(a):

gaio

jo ptáci, víš, že jsou to prý přímí potomci dinosaurů?
Nejmenovala jsi kosa, ten k vám nechodí? Mi čas od času sedá na římsu kos a střídá se také s holubem, ale nic jim nesypu, ve městě se to nehodí, pokakali by nám novou fasádu. Než jsme měli zatepleno, tak mezi panely ve škvírách se hnízdili nějací ptáci, ale neidentifikovala jsem je. Ptáci na jaře utichnou, zato lidé se dají do řevu, nebo řevnění?
10. 04. 2012 | 10:23

Viola napsal(a):

santo,

"Co chcou od blogařů slyšet glozátoři?Co chou od glozátoru slyšet blogaři.Byl na to udělán výzkum trhu? "

tady snad není trh. Alespoň, co jsem četla. Blogaři nejsou placeni a glozátoři snad vůbec ne, i když něktřeí glosátoři některé velmi aktivní a jednostranně píšící označují za placené.

Tady by se to dalo označit za rink volný.
10. 04. 2012 | 10:28

santawizard napsal(a):

Poptávka a nabídka a jak ji přijímat nebo odmítat je vždycky buď zadarmo nebo za peníze. I když vyjímka dělá pravidlo,tak to co se má dávat zadarmo se dává zadarmo ale to co se má dávat za peníze se dává za peníze.
Rozdíl je jenom ve slovech zadarmo nebo za peníze.Ve slovech poptávka a nabídka a jak ji přijímat a nebo odmítat je to však velmi podobné.Nejenom v osobním a soukromném vlastnictví ,ale i ve věci veřejném.Např.problémy s finanční gramotností státu a jeho občana je toho příkladem.
Ptáčci by se už na jaře neměli vůbec krmit,ale naopak by se měla semínkama krmit země ,aby z nich vyrostla na zahrádce nebo v kětináčích bylinky ,květiny a zelenina atd.
To že se mnou nesouhlasíš znamená ,že odmítáš moji nabídku !!!!Naopak kdyby jsi se mnou souhlasila a dokonce ihned připsala nějaký další nápad nebo postřeh tak bychom spolupracovali,nebo-li obchodovali!!!!!!?
10. 04. 2012 | 12:26

santawizard napsal(a):

Dodatek:Bůh války je Satan ale Bůh míru Ježíš ho brzy zažene do pekla.
Ano rink volný je válka slov ,ale dialog je obchod,ale nezapomínaje že
dokonce i útok a obrana je taky jakási poptávka a nabídka a jak ji přijímáš nebo odmítáš..Ekonomické téma jsou větší obchod ale politická téma jsou větší boj ,to je jasné.
10. 04. 2012 | 12:39

Viola napsal(a):

santo

výměna myšlenek je tady zatím volná, když si přečtu nějakou tvou poznámku, už to znamená, že jsem ji přijala, ikdyž s ní třeba nesouhlasím, nějak ji zpracuji a vyšlu svou myšlenku, kterou si zas ty přečteš a tím ji příjmeš a tak dokola. Myslím že nejde o nabídku a poptávku. Já neodpovídám na tvou poptávku ani ty neodpovídáš na mou poptávku. My si tak akorát dáváme otázky a otázky nejsou poptávky. Doufám, že si tak nějak rozumíme. :-)
10. 04. 2012 | 12:51

Viola napsal(a):

A ty tvé vykřičníky mě matou. Křičíš na mě? Já nejsem hluchá. :-)
10. 04. 2012 | 12:53

santawizard napsal(a):

Viola:nabídka a poptávka po dialogu nebo válce slov není dokonalá.Dělají se chyby a chybičky na obou stranách ,jak ve formě tak v obsahu..Každý je svobodný odmítat nebo přijímat jakoukoliv poptávku či nabídku ,jak pro dialog tak pro válku slov.Celý systém je však nedokonalý nejenom mezi glozátorama ,ale i mezi blogařama.
Já to beru trochu jinak ,ale ve všem je nějaká stará nebo nová pravda.I v dialogu jsou občas úmyslné nebo neúmyslné urážky(kritiky) a i ve válce slov jsou občas úmyslné nebo neúmyslné lichotky(pochvaly).Rovněž autoři nebo témata nejsou všdy jeden druhému kompatibilní jak pro dialog tak pro válku slov.Základní otázka je proč se vůbec s někým bavit nebo proč se vůbec s někým hádat na takové téma a na tolik hodin,.Konkrétně tady jde o finanční a zdělovací prostředky.(peníze a informace)Otázka(poptávka) a odpověď(nabídka) je vždycky jako nějaký velký nebo malý otazník nebo vykřičník.Přijímat nebo odmítat otázky nebo odpovědi je dobrovolné .Pravda je že na tyto věci neexistují učebnice,ale jenom život .Navíc je to velká piplačka a hodně blbosti když si člověk uvědomí nové věci a myšlenky. Např. já bych měl teďka poděkovat ,že jste mne inspirovala přirovnat vykřičník a otazník k poptávce a nabídce,.i když jste chtěla úplně něco naopak..Umění komunikovat je umění obchodovat.Díky.Moje metoda jde však blíže ke komputeru,který je mezi námi.Kdyby on začal mluvit ,tak jak to navrhujete vy,tak by byl jako člověk.Kdyby člověk začal mluvit ,tak jak to navrhuji já ,tak by byl více jako komputer.Jde taky o jakýsi záznamník či poznámky myšlenek ,které se citují když není nic nového. Pravda existuje v nás ,ale mi ji nevěříme.Tak jako ,že atheisté nevěří v Boha tak židé nevěří v Ježíše.
10. 04. 2012 | 15:03

santawizard napsal(a):

Violo:ještě něco pro ty a vy.Dneska existuje svoboda náboženská,politická a podnikatelská pro všechny.Každý máme právo na náboženské přesvědčení,politické názory a podnikatelské záměry a na výměnu názorů.Aktuálně.cz se zabývá převážně politikou.Kdyby mne pan Stejskal dovolil blogovat pod Santawizardem ,tak bych měl toto náboženství,politiku a podnikání velmi často jako 3 v jednom dohromady.
To co říkáš nahoře je taky pravda.Čteš ,nečteš,souhlasíš ,nesouhlasíš ,reaguješ, nereaguješ,komentuješ ,nekomentuješ všechno je dovoleno.Já sám doposud glozuji převážně jako solo.Občas i trochu dialogu nebo dokonce trilogu.Většinou však reaguji solo a to na článek, který nám předhodí blogař a taky často to melu dohromady s tím co už na to reagovali přede mnou komentátoři.Uznávám že můj styl a grama je podprůměrné,ale myslím si že moje téma a názory jsou velmi originální.Blogaři a glozátoři mne vždycky jaksi inspirují ke genialitě hlavně když se do toho pustím pečlivě.Na aktuálně.cz jsem už skoro 2 roky.Někdo je tady na to úplný addikt od rána do večera mnohem déle.Všechny svoje texty (vetšinou ty sola,ale i těch pár dialogů )si kopiruji pro další potřebu.Vůbec mne moc nevadí když mne nikdo nečte nebo neraguje.Už bych měl určitě materiál na 10 až 20 blogů ne víc,ale musel bych to všechno editovat a poopravovat.Pár dialogů jsem měl i s tebou a s Olgou a dobře jsme se doplňovali.Jindy jenom čtu ale nereaguji.Jste na seznamu oblíbených.To je tak všechno co k tomu ještě mohu dodat.Ahoj.
10. 04. 2012 | 18:43

Vladimír Škopek napsal(a):

Musím k panu autorovi dodat, že Marshalův plán nebyl spunktován z nějakého záchvatu osvícenství, ale hlavně z prosté kalkulace, která uváděla že zbídačená Evropa lehce podlehne mámení SSSR. A komunismus v celé evropě by byl pro hospodářství i geopolitiku USA pohromou.
10. 04. 2012 | 19:46

Viola napsal(a):

Ahoj Santo, pěkně jsi to napsal. Obávám se, že pan Stejskal by tě mezi blogaře nevzal, jen snad jako ukázku literárního originálu, něco jako literatura ala Picaso. Zkusil jsi mu něco nabídnout? Na vyzkoušení různých reakcí by to nemuselo být špatné. Čtenáři na tebe reagují málo, protože se tvého textu vážně nemohou chytit, tak jako na obraze Picasa nelze chytit někoho za ruku, nebo nohu.
A máš Santo pravdu, že kdo umí komunikovat, tak většinou umí i obchodovat, umí se prodat. O blogařích se hodně dovíme a třeba se chceme i dovědět více a tak si třeba koupíme nějakou jejich knihu a už to je o tom trhu. Pan Stejskal maže nějaké příspěvky, o kterých se domnívá, že jsou reklamou, ale zapomíná, že ti, kteří sem píší jsou svou vlastní reklamou - blogaři a diskutéři to tu také mohou využít jako reklamu ani nikdo neví jak. Dobrou reklamu, ale okatou si tu dělal wb.garden, ale zřejmě mu to pan Stejskal vytknul, tak píše jen sporadicky. No, já dělám svým nickem také reklamu zrovna několika firmám, aniž si toho jsem vědoma. :-) A tak nakonec tu může být i ten skrytý trh.

Santo, já jsem ti několikrát tykala, doufám, že ti to nevadí, zdá se mi to bližší.
11. 04. 2012 | 13:26

santawizard napsal(a):

Violo:
ano díky, mne by šlo hlavně na vyskoušení různých reakci.Potom bych se mohl pustit s nima do diskuze .Většina blogařů se stejně ,ale do žádné diskuze s nikým nepouští .Oni jsou elita jako křesťanská jména ,ale my jsme lůza jako křesťanské přezdívky.Pan Stejskal mne už ,ale řekl že blogaři nesmí psát pod přezdívkou a musí být už více méně proslaveni,aby glozátoři zůstali,jak se říká , za plentou ale slavní blogeři se ukázali v divadle na jevišti.
Taková literatůra ala Picaso ,jak jsi ji otipovala ,by se však ještě nedostala na veřejnost i kdyby ji začal psát svým vlastním stylem samotný Stejskal nebo Horejší nebo Sadláček.Tady na aktuálně.cz žijete v otroctví politických názorů. Co se týče reklamy ,tak se tady převážně dělá reklama registrovanému partnerství z hora a rasismu z dola..Prostor pro náboženské přesvědčení a podnikatelské záměry je skoro nulový.Možná ,že bych nakonec mohl dostat blog ,ale jenom kdybych se jmenoval Santa a nebo byl nekřesťanským milionářem.Ha,ha. takový je systém.Měj se.
11. 04. 2012 | 15:00

santawizard napsal(a):

Violo:nevíš kde jsou tady někde náboženské,teologické a křesťanské blogy ,které by přitahovali takový zájem diskuterů jako tady na aktuálně.cz?Já jsem kdysi chodil na chaty na ICQ.Tam byli všemožné místnosti.Hlavně jsem tam chodil na budhisty,muslimy atheisty a nejvíce na křesťany.Nejpřísnější byli muslimové.Když někdo něco řekl z cesty tak ho hned vyhodili .Nejliberárnější však byli samotní křesťané.Předháněli se dalším a dalším trumfem víry v Krista ,že to někdy vypadalo jako zpěv na mši. .Zhruba 90% dobrýho ale 10% narušitelů. Do místnosti často vnikli nekalé živly úplně jakoby posedlé satanem a mluvili takové sprosté a kruté voloviny (urážky a lichotky),že by se normální člověk skoro poblil.Tito křesťané je však většinou nevyházeli ,ale brali to jako výzvu je tam vymetat a nebo jinak pacifikovat slovy křesťanské lásky a rozumu.Vždycky se tam našel někdo ,kdo je znovu a znovu převrácel na víru a správnou cestu.Někdy jsem si dokonce myslel že je to předem orchestrované,ale nybylo.Největším zádrhelem však bylo,že se to všechno událo v anglickém jazyce.Pochybuji,že by češi něco takového zvládli.Jestli ano tak bych tam určitě chodil.Byl to jenom chat.Žádné blogy tam nebyly.Kdyby to byly blogy jako tady a všemožní křesťané be se předháněli dalším a dalším článkem o Bohu a Ježíši,se stejným zájmem jako tady o politice,tak by Ježíš Kristus přijel i do počitače.Určitě by jsi tam ráda chodila a tvoje názory by byli oceněné a k inspiraci jako feedback připravené.Neznáš nějaké odkazy ,kde se už něco takového dává dohromady ?
12. 04. 2012 | 13:18

Jirka napsal(a):

Nepochopil jsem, co chtěl autor článkem říci.
Mám chápat američany jako charitativce? Koho mám zachraňovat?
Obdivuji se stařence v důchodu, v roztrhaném kabátě, ruce v obvazech nebo hadrách, nevím přesně, která odmítla peníze, které jsem jí dával.
Je rozdíl pomáhat někomu, kdo potřebuje pomoci a kdo systém využívá.
Zodpovědnost za stav světa nese každý úměrně svému příjmu a neprospěšnosti práce kterou vykonává. Ekonomové, právníci, politici, i doktoři ... často jsou to jen obyčejní iluzionisté. Jsou to kouzelníci s papírem. Úředníci. Nic nevytvoří, spoustu toho o své "práci" napovídají, radí ostatním jak pracovat, schovávají se za předpisy. Selský rozum je jim cizí. Je jiné, když stařenka dá ze svého důchodu 50Kč na charitu a jiné, když z příjmově "motivované" a námi (běžnými daňovými poplatníky) dotované skupiny, dá někdo ze svého i třeba 5000Kč a stále mu zůstane řádově více než zmiňované stařence. Neporovnávejme válečnou dobu s dneškem. Tehdy měla spousta američanů osobní vazby na evropany, válka byla a stále pro ně je skvělý obchod. Získali technologie, politický a ekonomický vliv. Svět byl tehdy ještě dostatečně velký. Potřebovali Evropu a potenciálních kolonií bylo ještě dost. Evropa byl spojenec. Ropa nebyl problém, ...
Dnešní doba je o maximalizaci zisku a přenesení ztrát na daňové poplatníky.
Nejedná se o záchranu stařenek v Řecku.
Máme, domnívám se, dostatek právníků, politiků, ekonomů a úředníků. Navrhuji darovat jich tak 50% procent na dobu minimálně 10ti let, zemím zasažených krizí.
Ať ukážou co dovedou. Stále jich bude věřím dostatek na generování tolik "potřebné" práce, kterou zastávají, a problémů, které tato jejich práce přináší.
:)
Přěji hezký den.
12. 04. 2012 | 16:58

Viola napsal(a):

santowizarde

na Českých novinách byla kdysi dávno jedna diskuze, která byla jen nadepsána otázkou, zda je dnes náboženství jen přežitkem, anebo je ještě životaschopné - nějak tak, už jsem přesné znění zapomněla. Chodila jsem tam a skutečně jsem někdy měla pocit, že se stávám médiem a Bůh mi napovídá. Jenže, jak píšeš o tom křesťanském chatu, bylo to úplně stejné, s jakousi náruživou chutí tam chodili vyložení hulváti a velmi ohavně to tam narušovali, až už se to nedalo snášet a bylo to zrušeno. Pak jsem si pročítala na lidé.cz otázky o náboženství, ale nevstupovala. Tady by se něco takového klidně mohlo ujmout pod blogy třeba pana Marka Váchy, nebo pokračovat pod profesorem Hořejším, kde se dotýká náboženství, ale občas někmu připomenout, že tam ta diskuze je. Nebo pod blogy které se týkají církevních restitucí.
12. 04. 2012 | 17:29

Viola napsal(a):

Santo

tahle diskuze je tak obsáhlá a týká se náboženství, že by vydala na tlustou knížku: Věda, náboženství, Darwin, evoluce – žádný problém! prof. Hořejší.
Klidně by se z ní dalo vybrat a diskutovat dál a dál a rozjímat.
12. 04. 2012 | 17:36

santawizard napsal(a):

Viola:na tom křesťanském chatu v angličtině,tam se prolínalo poznávání a vyznávání Krista,s tím rozdílem že to neřídil žádný blogař.Bylo to spontální(ještě to jede,ale já jsem tam už dlouhou dobu nebyl jenom proto ,že chci mluvit v češtině,.měl jsem však českou přezdívku ,ale psal jsem v angličtině)Bylo tam jenom takové malé okýnko ,kde přicházeli jako by zprávy pod různými niky,maximálně jenom asi 6 niků pohromadě se to otáčelo ale rychle ve dne v noci z celého světa.90% super a 10% rušitelů,které oni uměli ale obcházet a zacházet,takže super až na to že to nebylo v češtině.Měl jsem však stejný pocit jak říkáš ty že se stávám mediem a Bůh mi napovídá.Každý tam musel mít podobné pocity.Bylo to vedeno hlavně regulárními zákazníky,kteří tam byli někdy doslova pořád a to z celého světa USA,Británie,Jížní Afrika,Austrálie a někteří cizinci jako já , kteří psali s přízvukem .
Tady na aktuálně.cz jsi zapomněla přidat Tožičku a Bělobrádka,oni jsou podobní s Váchou.Kolik znáš,ale niků ,kteří jsou náboženští fanatici(s nadsázkou či media tady na aktuálně cz.Já znám jenom Olgu,tebe a sebe.Jedině potom bychom se mohli eventuelně scházet dejme tomu na Hořejším,ale muselo by nás být na toto téma víc.
12. 04. 2012 | 18:15

santawizard napsal(a):

violo:Věda, náboženství, Darwin, evoluce – žádný problém! prof. Hořejší.
Nevím o čem mluvíš.Nemohu to najít.
12. 04. 2012 | 22:03

santawizard napsal(a):

Violo:"Otázka: Žijí na jiných planetách 'inteligentní bytosti'? Odpověď: Ovšem. Důkazem je zřejmě právě to, že s námi nechtějí navázat kontakt."
Tento blog od ivana kurase se udržel velmi dlouho na špičce.To znamená ,že tam hodně lidí chodí ,ale na rozdíl od hořejšího blogů skoro nikdo tam, nic nepíše.Takže (kdyby nás bylo víc),.tak bychom mohli nejenom už začiít diskutovat o Ježíši ale zárověň přivolávat další nadšence kteří by se chtěli přidat i udržováním takovou špičku extra klikama .
12. 04. 2012 | 22:24

ReadyforAPO napsal(a):

Zdravím pane Sedláčku, Když jsem si projel vaše názory od roku 2009?? až do teď tak je nádherně vidět jak je ekonomie nepředvídatelná... Ona je předvídatelná, ale proč by vám někdo radil co máte dělat, když na této nevědomosti vydělává... A teď to všechno míří do jednoho velkého kolapsu.... Někdo je napakovanej a někdo bohužel ne... Těch napakovanejch je ale jenom 10% :):) Takže až to dojde do takové míry, že peníze přestanou mít hodnotu... Lidi budou asi hodně spokojený :) Ale bohužel tady ani nebude nikdo, aby ochránil těch 10%, protože tu bohužel máme strašně početnou armádu a dobře placenou a početnou policii... A ekonomická rada??? Investice do zlata a pokud máte dluh tak se nechat pojistit proti neschopnosti splácet u nějaké větší pojišťovny(banky).. a nějaká ta zásoba trvanlivého jídla se taky hodí. A ještě něco v angličtině: Time of brainwashing is over...
13. 04. 2012 | 21:54

Viola napsal(a):

santo,

tak při nejlepší příležitosti to napiš i Olze, nebo jen tak utrousit poznáku.
14. 04. 2012 | 15:29

Viola napsal(a):

santo

Profesor Hořejší: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=1072 -
14. 04. 2012 | 15:34

??? napsal(a):

Me by je zajimalo kde pan sedlacek jezdi na kole 'v centru prahy' ?
17. 04. 2012 | 07:59

??? napsal(a):

Nebo pan Sedláček jezdí v centru Prahy?
17. 04. 2012 | 08:01

Jan Brok, Jablonec nad Nisou napsal(a):

Pane Sedláčku, o Irsku zřejmě nic nevíte. Možná jste tam strávil pár nocí někde v luxusním pěti-hvězdičkovém hotelu a z něj pozoroval tamní život, ale rozhodně jste tam nežil a nepracoval rukama. Situace je tam však diametrálně odlišná od toho co zde popisujete. Mladý Ir tam nesežene ani brigádu, protože všechno obsadili Poláci. Spousta bank tam teď zkrachovala a přefouknuté úvěry dusí tamní obyvatele. Jakmile odjedete dál z města, čeká vás pohled na zpustlé a bezútěšné vesnice s děravými silnicemi a zanedbanými kamenitými políčky. Po ekonomickém zázraku tam není ani vzdechu mimo ta místa kam jezdí bohatí bankéři hrát golf. Právě s nimi vyjete svoji píseň a pak tu oplakáváte ubohé zchudlé Řeky. Chtělo by to trochu víc sebereflexe! Nezpochybňuji vaší inteligenci a znalost ekonomie, ale musíte si uvědomit že současnou krizi vyvolali právě světové banky a jejich manažeři prahnoucí po bohatství. Zkuste se nad tím prosím zamyslet!
18. 04. 2012 | 10:03

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy