Je amnestie ústavní?

06. 01. 2013 | 12:22
Přečteno 15060 krát
Psáno pro ČRo6


Prezidentská amnestie a události okolo ní předvedly česká média i politiky opět v nedbalkách. Například ve zprávách televize Nova redaktor tvrdil, že premiér prezidentovi amnestii podepsat musí. Ve středečních Událostech a komentářích na ČT 24 předseda ústavněprávního výboru Poslanecké sněmovny Polčák prohlašoval, že nemá smysl vyjadřovat nedůvěru vládě, když vláda o amnestii nehlasovala a rozhodl pouze předseda vlády. Senátor Kubera s upřímností sobě vlastní ve stejném pořadu zase tvrdil, že amnestie nemůže být založena na nějakém zkoumání, na koho se bude vztahovat. To je téměř neuvěřitelný zmatek, který má společný základ v neznalosti ústavního principu kontrasignace.

Nejprve si musíme uvědomit, že český prezident je podle ústavy politicky neodpovědný. Za jeho akty, které podléhají kontrasignaci, nese odpovědnost vláda. Ve skutečnosti tedy u kontrasignovaných aktů nerozhoduje prezident, ale vláda. Jak by mohl rozhodovat někdo, kdo nemá odpovědnost? Prezident může projevit přání amnestii udělit a pak jí propůjčuje důstojnost svého úřadu. O jejím rozsahu ovšem rozhoduje vláda, která za to také nese odpovědnost.
Takže pokud se v civilizované zemi - a tím mám na mysli i Slovensko - prezident rozhodne, že udělí amnestii, obrátí se s tím požadavkem na Ministerstvo spravedlnosti, které prezidentovi připraví podklady, v nichž pochopitelně uvede varianty amnestie a její případné dopady. Vláda prezidentovi naznačí, jakou amnestii bude ochotna kontrasignovat, protože za ni nese politickou odpovědnost. Kdyby prezident prosazoval svoji variantu, suše mu oznámí, že takovou amnestii kontrasignovat nebude.

V takovém případě žádná amnestie vyhlášena nebude. Na rozdíl od milostí, které jsou individuálním rozhodnutím prezidenta, je totiž amnestie v principu akt vlády.
Tak by to mělo být, kdybychom respektovali ústavní pořádek České republiky. Vše ovšem nasvědčuje tomu, že takto amnestie vůbec nebyla připravena. Zdá se, že se připravovala na Hradě s cílem uklidit po divokých devadesátých letech. Prezident si byl nepochybně velmi dobře vědom, že mu současná situace na státním zastupitelství nedává naději, že by se přinejmenším některé kauzy nedostaly před soud. To by pochopitelně vrhlo stín na fungování Klausových vlád v devadesátých letech.

A tak se dosti cynicky rozhodl udělat za minulostí tlustou čáru. Je asi zbytečné hodnotit jeho krok z mravního hlediska. Důležité je si uvědomit, že tím dává tečku za celou svou politickou kariérou. Divoká devadesátá léta nebyla nějakým omylem, byla součástí transformační strategie, kterou prosazovali Dušan Tříska, Václav Klaus a jejich další spolupracovníci. Bohužel, je třeba připomenout, že se tak dělo za souhlasu podstatné části veřejnosti. Vstup zahraničního kapitálu byl velmi nepopulární a výroba českých kapitalistů se bez zhasnutých světel nedala udělat.
Hrad si musel být velmi dobře vědom, že administrování trestních kauz trvajících řadu let zahrnuje právě ty kauzy, které se podařilo vylovit z moře podobných případů, jež se nikdy k soudu nedostaly. Vzhledem k tomu, že se jednalo o kauzy mimořádně složité, délka jejich trvání vůbec nesouvisela s tím, že by policie, soudy nebo státní zastupitelství byla nečinná. Za jejich délku ve skutečnosti odpovídá regulační vakuum na kapitálovém trhu, které zajistil Václav Klaus v rámci své transformační strategie.

Je příznačné, že finální tečku doprovází stejné pohrdání právem, jaké Václav Klaus předváděl v devadesátých letech. Místo toho, aby amnestii připravilo Ministerstvo spravedlnosti, odhlasovala vláda, a teprve na základě jejího kolektivního rozhodnutí oznámil premiér prezidentovi, jakou amnestii hodlá kontrasignovat, premiér prezidentovi návrh podepsal bez toho, že by vládu vůbec informoval. Lepší doklad zneužívání moci si snad ani nejde představit.

Požadavek opozice na vyjádření nedůvěry vládě je zcela na místě a říká-li předseda ústavněprávního výboru v televizi, že vláda za nic neodpovídá, protože o amnestii nebyla informována, je to absurdní výmluva. Pokud ministři okamžitě po tom, co se dověděli, jak prezident s premiérem postupovali, ze svých funkcí neodstoupili, nesou za výsledek stejnou odpovědnost jako premiér. Ministr Kalousek dal nesmyslům okolo amnestie v televizní debatě korunu, když tvrdil, že vláda neodpovídá za její rozsah, ale za provedení.

Divím se opozici, že nepožádá Ústavní soud o posouzení ústavnosti amnestie. Situace, kdy premiér nahrazuje rozhodnutí vlády individuálním rozhodnutím, nemá s ústavností nic společného.
V poslední době se pokaždé kauze zdá, že česká politika už nemůže hlouběji klesnout. Pokaždé je ovšem veřejnost překvapena, že to ještě jde. Není vyloučeno, že prezidentské milosti překvapí ještě více, než skandální amnestie.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

mb napsal(a):

premiér prezidentovi návrh podepsal bez toho, že by vládu vůbec informoval.

protože je nečas slaboch a navíc příšerný klausův řiťolezec ...

... je to parodie na premiéra země ...
06. 01. 2013 | 12:32

Jana Pechová napsal(a):

Podle toho, co říkal ministr spravedlnosti Pavel Blažek v ČRo, tak on ani jeho ministerstvo nemělo o přípravě kroku sebemenší povědomí. Konstatoval něco v tom smyslu, že Hrad nejspíš oslovil svoje odborníky a že na to má právo.
Zvláštní. Případně může posloužit jako další kousek mozaiky o originalitě českého politického guláše.
06. 01. 2013 | 12:43

Pavel Kupka napsal(a):

Pan Schwarzenberk měl poslední šanci stát se věrohodným kandidátem a odejít z této vlády po amnestii. Nevyužil ji ...
06. 01. 2013 | 12:53

cabins napsal(a):

viz blábolení Blažka u Veselovského na Radiožurnálu
06. 01. 2013 | 12:56

Drzá zrzka napsal(a):

Bohužel stále platí, když se sejdou dva právníci, mají tři právní názory.
06. 01. 2013 | 12:57

Petr Havelka napsal(a):

Pane Žáku,

teď sleduju OVM.

Jste neskutečně akční člověk

Přímo on-linebatman
06. 01. 2013 | 13:00

český maloměšťák napsal(a):

Schwarzenberg, Klaus, Drobil, Nečas, P. Sobotka, Pekárek, Parkanová, Hájek, Blažek. Peake a její lid...stejný pytel blech.
Vata a seno. Seno..... a pak vata. Blechy v seně a ve vatě.

Kalousek je pak pytel vaty.
" Eméééériknnnn Eprááááájzl ! "'

Jsem zvědav co za švindl je to jeho snížení plánováného schodku státního rozpočtu...co si zase budou muset za něj vyžrat jiní - v budoucnu.

Zajímalo by mě i to, který kretén navrhl Veseckou do úřadu ombudsmana. Jestli i takové platíme z našich daní...tak potěšpánbů s příštíma amnestiema.

K blogu.
Celé to připomíná středověk. Zakuklenci se někde dopoledne sejdou....chvíli jednají ...a pak se to na náměstí vybubnuje. Lid sklopí hlavy a rozejde se dom.

Nebo černou grotesku : " My , súdruhovia, my zme v tom nevinně !!! My nič nevedeli. Nám pánko Nečas nič nepovedal. Nás, súdruhovia nebijtě - my zme iba ministrami ....my němáme žádnú odpovednost, súdruhovia ! Čest práci..."

Prezident je právně neodpovědný, premiér je neodpovědný, Kalousek dokonce nic neví....
To nejsou ústavní činitelé - to jsou kašpaři.
06. 01. 2013 | 13:13

David napsal(a):

Velmi pěkně napsané!

Naprostý souhlas!

To nemá chybu!

Byl už nejvyšší čas toto napsat!

--------------------

"...Nejprve si musíme uvědomit, že český prezident je podle ústavy politicky neodpovědný. Za jeho akty, které podléhají kontrasignaci, nese odpovědnost vláda. Ve skutečnosti tedy u kontrasignovaných aktů nerozhoduje prezident, ale vláda. Jak by mohl rozhodovat někdo, kdo nemá odpovědnost? Prezident může projevit přání amnestii udělit a pak jí propůjčuje důstojnost svého úřadu. O jejím rozsahu ovšem rozhoduje vláda, která za to také nese odpovědnost.

...A tak se dosti cynicky rozhodl udělat za minulostí tlustou čáru. Je asi zbytečné hodnotit jeho krok z mravního hlediska. Důležité je si uvědomit, že tím dává tečku za celou svou politickou kariérou.

...Požadavek opozice na vyjádření nedůvěry vládě je zcela na místě a říká-li předseda ústavněprávního výboru v televizi, že vláda za nic neodpovídá, protože o amnestii nebyla informována, je to absurdní výmluva.

...V poslední době se pokaždé kauze zdá, že česká politika už nemůže hlouběji klesnout...."

--------------------

Teď jde jen o to vypátrat, kteří konkrétní darebáci stojí za tou šílenou amnestií, a ty pak podle zákonů potrestat nebo alespoň veřejně odsoudit.

A co s tím bezcharakterním darebákem?

--------------------

„...A pro něj dokonce trestem nejhorším - ignorováním.

„Nezvěte jej na besedy.

Když se někde vzdělávací akce zúčastní, opusťte sál.

Víte jaký je to pro narcise trest, když ho nikdo neobdivuje?

Když nikoho nezajímá? Když nemůže nikde exhibovat?“ vymýšlí trest advokát....“

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Advokat-Laska-Mame-moznost-narcise-Klause-potrestat-Velmi-tvrde-258683

--------------------

Potom co se nyní děje začínám mít obavy, že až ten bezcharakterní darebák skončí ve funkci, tak nás ta jeho další ochrana bude stát velké peníze.

Na to aby mohl jít mezi obyčejné lidi bude muset v sobě najít dost odvahy, protože hrozí, že tentokrát mu už konečně někdo rozbije hubu.

Možná se bude muset zavřít v tom svém kellnerovském institutu a nebo se sám picnout.

Nenávist občanům se bude ještě stupňovat, až na ně dopadnou důsledky té šílené amnestie.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Institut_V%C3%A1clava_Klause

Jsem zvědav kdo všechno bude chodit k tomu darebákovi do toho institutu se vzdělávat. Co je tak asi, právě on, bude učit? No přece bude vyučovat destrukci spravedlnosti. V tom je ten kmotr všech kmotrů přece "mistr"!

Nejlépe by udělal, aby se včas odstěhoval do Švýcarska a začal čerpat svoje "řádně zdaněné úspory" na důchod.

Tady, potom co předvedl, bude muset zalézt do díry a chodit kanálama

Z ČT 1 jsem se dozvěděl, že se připravuje rozloučení senátorů a poslanců s Klausem a hledají se vhodné prostory, kde by se všichni vešli.

Ty "starosti" najít dostatečně velké prostory jde jednoduše vyřešit.

Nejlepší řešení by bylo, aby všichni senátoři a poslanci, kteří považují Klause za darebáka, aby se toho posledního setkání NA PROTEST nezúčastnili.

Ať se s ním jdou loučit jen ti, kteří si do váží, aby se nemuseli pokrytecky přetvařovat. Alespoň občané uvidí, kdo je kdo.

A nejen poslanci a senátoři, ale i občané by mu měli dát jasně najevo, za jakého prezidenta ho považují.

Ignorance od občanů je pro narcise Klause tím nejlepším trestem - lékem na to jeho chorobně silné ego.

.

Takovou - DO NEBE VOLAJÍCÍ NESPRAVEDLNOST - může obhajovat buď hlupák nebo darebák.
06. 01. 2013 | 13:15

David napsal(a):

"Vzhledem k tomu, že se jednalo o kauzy mimořádně složité, délka jejich trvání vůbec nesouvisela s tím, že by policie, soudy nebo státní zastupitelství byla nečinná."

Ne ? Tak to s vámi absolutně nesouhlasím !!!

Navíc je srandovní, jak kdekdo uvádí argument, že préza podtrh poškozené... Tak to je fakt gól !!
Préza... nebo právníci, policajti, soudci ?

A teď nevím, jestli si to vysvětlit jako naivitu, nebo LEŽ, že by ještě poškození mohli mít naději na úhradu peněz... trapné..
Za jak dlouho se dá zbavit "majetku"? Přepis na jiného, fingovaný prodej a utracené prachy. No, ono těch možností zašít lup je něúrekom.. Tak za jak dlouho, myslíte? Za rok, za měsíc, za pár.. ?
Je někdo takový blázen a myslí si, že i kdyby byli odsouzení, že z nich někdo vyždímá jednu kačku? Když na "zašantročení" měli nejméně osm let ???????????

Pokrytecká Marvanová - Kritiku amnestie advokátkou Hanou Marvanovou kvůli tomu, že bude shozena ze stolu například kauza vytunelované společnosti H-System, považuje Kříženecký za neoprávněnou. „Hana Marvanová je v H-Systemu hluboce zainteresována. Napřed ho jako předsedkyně jednoho z výborů v parlamentu velmi propagovala a pak, když zkrachoval, se stala jeho největší odpůrkyní. Ona je justiční pokrytec, jenž ničemu nerozumí. Kauza H-System má ještě jednu specifiku. V roce 2006 vracel doktor Zelenka tuto záležitost k doplnění s tím, že tam vůbec není objasněna subjektivní stránka těch manažerů a jejich trestní činnosti. V roce 2011 se to už táhlo čtrnáct let od spáchání,“ vysvětlil.

Proč ti právníci, kteří ty poškozené tlačí do dalších a dalších let souzení, proč jim už dávno očividnou pravdu neřekli? Že nemají šanci dostat něco zpět... Protože jim jde o vlastní živobytí a za každé stání jim žalující poškození musí platit?

A toto bude stejné u všech případů nad 8 let! kdesi v diskusi jsem četl komentář od svědka v jednom z těch případů, že kolikrát bylo jednání jehom dvakrát za celý rok. Proč?

A na Havla při jeho 3 amnestiích jste taky nadávali? Když pustil přes 23 fisíce u té první? Političtí už v tom nebyli, ty pustil Husak když končil.
06. 01. 2013 | 13:20

robert napsal(a):

Život v antikomoušským antistátě, to je především teror zločinců na slušných lidech.
06. 01. 2013 | 13:28

zemedelec napsal(a):

Pane Žák.
Uctivá poklona,opravdu vhodné.
Pane David.
Kolem té amnestie bych hledal rukopis u Koudelky a i to navržení Vesecké mu můžeme přisoudit také.Přeci Blažek druhý den mluvil o tom,že ministerstvo bylo informováno a tázáno kolika vězňů by se to týkalo,první odhad byl přes 5tisíc.To zapírání ministrů,nevím nevím,ale Kalousek o tom věděl určitě.
06. 01. 2013 | 13:28

český maloměšťák napsal(a):

Václav Klaus svým obskurním rozhodnutím ale vykonal jeden velmi užitečný čin.
A sice vyvrátil ono tvrzení mnohých / i mnohých zde/, že prezident Kraďáákova nic neovlivní a že je jen kůladeč věnců.
Jak vidno i podle jejich komentářů ve vztahu k aktuální amnestii...není to pravda.
Užitečnost činu VK pak spočívá v tom, že je nyní zjevné, jak je důležité mít i za prezidenta člověka co nejnormálnějšího, osobnost nepsychopatickou, rozumného člověka.

Toto bychom si měli uvědomit a podle toho řídit i naši volbu...ne podle bilbordů a žvástů.
06. 01. 2013 | 13:29

David napsal(a):

- David 06. 01. 2013 | 13:20 :

Buďte, prosím, tak slušný a změňte si svůj nick.

Namaťte diskutující.

Já nick - David - 06. 01. 2013 | 13:15 - zde užívám od roku 2007.
06. 01. 2013 | 13:29

SuP napsal(a):

Popravedě řečeno, vyhlášení amnestie jeprávo prezidenta.
Teď si představme, že by ji nevyhlásil.
Co byste si tu celý ten týden počali? O ničem jiném se nemluvíte.
06. 01. 2013 | 13:29

Mac napsal(a):

Blábolíte kraviny, pane Davide

Obžalovaní ze závažné hospodářské kriminality mají většinou od počátku obstavený majetek, takže žádných 8 let na "zbavení se majetku" neměli.

Na Havla jsme samozřejmě nadávali.Co z toho hodláte vyvodit?
06. 01. 2013 | 13:29

SuP napsal(a):

...TU nemluvíte ....
06. 01. 2013 | 13:30

Maximus napsal(a):

Jedno je dnes úplně jasné. Na Pražském Hradě máme dnes duševně nemocného člověka.... Nestačí, že tato země je už přes 20let rozkrádána dobře organizovanými tlupami odklaněců, napojených na politiky a exekutivu a vyšší úředníky státu, ale nyní oni vědí, že jsou doslova hájeni a že se jim přece nemůže nic stát. Triumvirát policie, státní zastupitelství a soudy funguje mizerně a ještě nyní dostali ti poslední slušní lidé se zbytky morálky, kteří tam pracují, doslova facku a to přes celou hubu!
Tahle země a tento stát je ztracen, je tady přespříliž zavedených a dnes mocných lumpů, tohle nikdo "od nás" nemůže dát dohromady. Češi si opravdu neumí vládnout a bez cizí pomoci to nezvládnou a nemohou se stát standardní evropskou vyspělou zemí. Teď už je to naprosto jasné!
Pěkný den všem!
06. 01. 2013 | 13:34

Mac napsal(a):

Otázka rovněž zní, jestli je v souladu s ústavou a právním řádem země, aby post prezidenta zastával evidentní psychopat, který už pouze programově škodí

je nejvyšší čast zahájit kroky k odvolání pana Klause z jeho funkce, byť by k tomu mělo dojít třeba 1 den před koncem jeho mandátu.

Jinak tento nemocný stát a národ dostanou další morální facku
06. 01. 2013 | 13:34

robert napsal(a):

Tenhle stát je jeden velkej kriminál, kde jsou slušní lidé plošně terorizováni zločinci. Proti tomu byl život za komunistickým ostnatým drátem životem v ráji.
06. 01. 2013 | 13:35

VFISCHER napsal(a):

V DŽUNGLI GANGSTERISMU ! ! !

Mediální cirkus tisíců stříbrných obrazovek a tun zbytečně potisknutého papíru chrlí svůj nepřetržitý proud - proud fekálií kdo s kým o kom pro koho - přesně podle toho, kdo a jak svá redaktorská pimprlata, paňácy, loutky, poskoky a řiťolezce natočí, usměrní a namaže ! !
Theatrum mudi - u koryt mlaská zbohatlická oligarchie všežravců, pasoucí se na troskách bývalého státu Československo, pak Česko, nyní montovna plechů Absurdistán - Kocourkov - Gangsteristán ! ! ! Dělají se kola - zavřela se voda ! !

Záměrně leta protahované soudní spory jsou především svědectvím o řežbách finančně mocenských klanů, které se skrytě i veřejně řežou za nakradené peníze ! V tomto smyslu je prezidentská amnestie klasickým gestem „po nás potopa“ ! Vládnoucí všežravci si domluvili nepostižitelnost a nedotknutelnost nejen na parlamentní půdě ! Kam se hrabou takzvané zločiny komunismu za celých čtyřicet let !
06. 01. 2013 | 13:36

Mac napsal(a):

SuPe

stárneš a blbneš hochu.
13:29 o tobě vypovídá mnohé. Ještě napiš nějakou zdravici - poděkování straně, vládě a panu prezidentovi, jak to tady dobře vedou.

Že jako díky jejich vynikající politice mají diskutující na Aktuálně o čem diskutovat.

Svatá prostato!! BTW, SuPe, co prostata, ještě slouží anebo už jenom ucvrkáváš (jako tady pod blogy)?
06. 01. 2013 | 13:38

Analytik napsal(a):

Díky, pane Žáku, že jste upozornil na to, jak vypadá klauso-nečasovská demokracie v nedbalkách.
Je to opravdu hnusný pohled.
Škoda, že větší část voličů tento pohled neudrží v paměti až do příštích parlamentních voleb.
Přesto Vám ještě jednou děkuji za zasvěcený pohled za oponu české loutkové scény!
06. 01. 2013 | 13:41

robert napsal(a):

Ta bezmoc, to zoufalství národa, kdy se armáda soudců, policistů, novinářů, vyšetřovatelů a slušných lidí snaží heroickým úsilím dostat zločince za mříže, a pak jeden zločinec jedním šktnutím pera veškerou gigantickou snahu zlikviduje. Neuvěřitelné!!!
06. 01. 2013 | 13:43

Mac napsal(a):

Ti postižení, kteří se nedomůžou odškodnění, by měli masově posílat faktury Hradnímu Narcisovi.
Určitě bude schopen je uhradit ze svého švýcarského konta, které v těchto dnech utěšeně bobtná
06. 01. 2013 | 13:46

Maximus napsal(a):

roberte

S tím bych tak úplně nesouhlasil, chtěl bych oponovat hláškou, že v r.1989 jsme dostali šanci. Jenže si hned uvědomuji, že tu šanci stát se běžnou evropskou demokratickou zemí jsme vlastně nedostali. Od začátku do nejvyšších politických míst nalezli pravdoláskovci a také ta druhá parta kolem Klause a spol. a bylo vymalováno. Šťastlivci, kteří mohli podnikat tohle minulo a tak se spousta schopných lidí o politiku nezajímala a celý ten vývoj naší politické scény sledovala v domnění, že toto je normální a že se to nějak srovná. No nesrovná, už jsou pevně usalašeni na mocenských postech a jistá elita má pod kuratelou výrobní prostředky a také dost financí, aby vše ovlivnila k obrazu svému. Dodejmě, že jejich představa o demokratické zemi se rozchází s představou většiny lidí v této zemi. Bohužel spousta lidí si to zatím vůbec neuvědomuje.
Pěkný den!
06. 01. 2013 | 13:49

robert napsal(a):

Někdo by měl vyčíslit finanční náklady kolik stálo pochytání, souzení a věznění právě propuštěných kriminálníků. S tím spojené výdaje na platy soudců, policistů, bachařů, provoz budov atd. To půjde do stovek miliard, které jsme právě vyhodili z okna. Pravděpodobně jde o druhou největší ekonomickou škodu od ekonomické transformace v devadesátých letech a s církevníma restitucema druhou stamiliardovou škodu v poslední době. Může vůbec něco takového malý národ unést?
06. 01. 2013 | 13:55

Analytik napsal(a):

Maximus 13:49
Nebylo to tenkrát trochu jinak?
Kluci z Prognosťáku tu akci připravili se svými kamarády z ÚV a pár pravdoláskařů jen přibalili jako křoví.
Kdyby byl Klaus na ráně už od samého začátku, určitě by moc důvěry nebudil. Ta jeho zahraniční studia za hlubokého totáče lecos naznačují. Tak se jim hodilo pár čerstvých disidentů, od kterých se nechali přizvat ke kormidlu, kde se drží dodnes.
Takže šance v 1989 tu možná byla, ale jen pro necelou stovku vyvolených nebo spíš jen těch, co spolu mluvili!
06. 01. 2013 | 14:00

jozka napsal(a):

To vis SuPe, minimalne by v Chebu zilo o cloveka navic, v Jicine by nebyl vykradenej bar, polisi by nemuseli zasahovat u jedny bitky, par lidem by nemuselo zustat za nehtama par miliard... a to to moc nesleduju. Proste nuda.

Komanc se proste nezapre. Bav nas dal.
06. 01. 2013 | 14:08

Kolemjdoucí (J.Š.) napsal(a):

Český maloměšťák – Kdo navrhl Veseckou? Ve zprávách říkali, že Klaus a nebylo to přímo do funkce ombudsmana, ale jeho zástupkyně. Pokud se chcete pokochat rozhovorem s ní a nechat si od ní vysvětlit, že ona je úplně, ale úplně nevinná, tak interview z 4.1. je zde:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10095426857-interview-ct24/213411058040104/
„co za švindl je to jeho snížení plánováného schodku státního rozpočtu”

Včera napsal nick Tunel za Hvížďalovým článkem (o zkoušení léků na lidech v NDR) toto:
“Ptal jsem se již jednou, zkoušel někdo přepočítat Kalouskův rozpočet za leden-prosinec 2012 ?
Nejdříve mu tam chyběla položka za odvody do EU + stavební spoření, ty už jsou nyní zahrnuty, ale v součtu má Kalousek výdaje o cca 40 mld nižší, než je skutečný součet daných čísel.
Takže počítám blbě já, a potom se omlouvám, a nebo ministerstvo financí mlží?”
http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/tiskove_zpravy_75659.html
05. 01. 2013 | 10:29
06. 01. 2013 | 14:17

amnézie je nanejvýš prospěšná napsal(a):

Moc hezky napsáno. Jen to, jako obvykle zcela pomíjí souvislosti.
Kdyby nebylo Václava Kaluse, byly by Češi dnes VÝHRADNĚ národem holých zadnic.
Samoobsluha pro německý kapitál, jak co se laciné pracovní síly, tak co se vyvádění zisků týče.

Ne že bychom jí díky US-DEU, KDU-ČSL (a jejímu bastardovi TOP) a ČSSD už nebyli. (Nemohu si nevybavit projev Josefa Luxe na slavnostním obědě nadace Konrada Adenauera - od začátku nás lidovci zaprodávali.)
Jen by tu o deset let dříve začalo přesívání i drobného majetku pro cizí majitele. K tomu se Kalousek dopracovává až teď.

Už jsem to tu asi někdy říkal, od začátku osmdesátých let jsem na různých místech byl svědkem (ne účastníkem, hned by mě vyhodili, kdybych řekl, co si myslím) diskusí některých kapitánů socialistického hospodářství a ekonomických, popř. politických géniů o tom, kam by měl další vývoj směřovat.
Musel jsem se držet, aby mi nepovisla čelist. Tehdy jsem pochopil, že socialismus není, než státní kapitalismus.

Václav Klaus byl ten, kdo otevřeně prosadil, aby se státní kapitalismus transformoval alespoň částečně na SOUKROMÝ. To byl velký pokrok směrem ke skutečné svobodě. Jako vpodstatě živnostníkovi mi to bylo a je cizí, ale jelikož jsem nucen ekonomicky myslet i kdybych nechtěl, dokážu to ocenit.

TGM od začátku věděl, že bez dynamických podnikatelů a národního kapitálu jsme ztraceni. V roce 1920 (musel bych se podívat na přesná data) poslal syna Jana, legačního radu vyslanectví, na schůzku českých průmyslníků v New Yorku. Dal jim prostřednictvím syna záruku, že nedovolí vývoj směrem k bolševismu, který v tom roce vážně hrozil, a že socialistické proudy v politice udrží rozbité, aby podnikatelé mohli fungovat. Ti se totiž sešli projednat strategii úniku z ČSR.

Většina majetku je dnes ale nadále v anonymním (což je státní také), tj. akciovém držení, kde za konkrétní řízení zodpovídají najatí lidé.
Bankéři a manažeři fondů nejsou v žádném případě lepší majitelé než stát. Jsou ve vztahu ke skutečnému podnikání stejně tupí, stejně jako státní úředníci čarují s čísly, aby dostali prémie, stejně se vyhýbají zodpovědnosti.

Éra kapitalismu, kdy se majitel identifikoval se svým podnikem historicky dávno minula a dnes je minulostí i u nás. Někdy se nám napovrch zdá, že vidíme nějakou výjimku, ale pravidelně se jedná o uměle vytvořené niky vzniklé spoluprací se státním aparátem.
Současnost představují finanční mastodonti, sami ovládající státní legislativu.
Proto nikdy nenastane stav, aby nezávislý kontrolní orgán mohl projít seznamy akcií a podívat se na koho je která registrovaná, vytvořit databázi a určit, jaká část hospodářství komu osobně patří.

To, co tu vládne se od reálného socialismu liší jen názvy a strukturou vlastnictví, která není uniformní, to jest, neprochází Ústřední plánovací komisí a kontrolou korunou v SBČS.
Ale prochází pěti kapitálovými skupinami, které nejsou efektivnější ani celku prospěšnější.
Pan Žák pléduje pro to, abychom domácí kapitál rozprášili. Pravděpodobně má pro své potomky přislíbena nějaká dědičná místa v unijní exekutivě.

Pro mě je to, za daného stavu úplně jedno. Bod, kdy ještě mělo smysl se přidat na tu nebo onu stranu jsme minuli.
Skutečný smysl mělo to, kvůli čemu v Haagu zabili Miloševiče. Kolektivní vlastnictví firem zaměstnanci.
Samozřejmě i to by opsalo nějaký oblouk a zase splynulo do nerozlišitelného toku neidentifikovatelných bezcenných peněz.

Z kterých, jak dobře vědí u Goldmana a Sachse, lze něco mít jen, když sázíte proti vlastním investorům. Nebo, jako státní úředníci, ždímete vlastní obyvatelstvo.
Jelikož se všichni chovají, jako by konec světa byl za dveřmi a opravdu šlo o to urvat ten poslední lok, nelze, než si dlouhodobé konsekvetnosti Václava Klause považovat. Opravdu vydržel jít 20 let jedním a tím samým směrem.
Měli bychom si ho za to dát vycpat do Národního muzea.
Postavil bych ho někam k lidem popelnicových polí.
06. 01. 2013 | 14:21

český maloměšťák napsal(a):

Kolemjdoucí (J.Š.)
Jistě - vím, že ne na pozici, kterou zastává Varvačovský.
Pan profesor Klaus ?
Myslel jsem si, že doktor Nečas.

Ty účetní kekjle se podle mě úplně rozkryjí až poté, co inženýr Kalousek nastoupí kariéru opozičního poslance - nebo před tím než se stane klientem Vězeňské služby.
06. 01. 2013 | 14:33

ale dráždit ke zvracení lze jednodušeji napsal(a):

Analytiku
Zpátky ad fontes!
Všechno je popsáno, všechno spočítáno. Zbývá zvážit.
Odkud přišli pravdoláskaři (stejně jako Děda mráz), kdo vyjednával od půlky osmdesátých let podmínky (spíš nepodmínky) se Západem. A samozřejmě si můžeš srovnat Hegenbartovy lži s Jakešovými, obojí jsou na netu.
Dám ti tip, zkus jít po stopách Štrougala (jehož SKUTEČNÉ paměti jsou pořád ve švýcarském sejfu, protože je to ten nejtěžší kompromat) a Potáče.
Uvidíš.
06. 01. 2013 | 14:34

český maloměšťák napsal(a):

re : Varvařovský
06. 01. 2013 | 14:34

aga napsal(a):

amnésie...

Ach jo. Čto delať?
06. 01. 2013 | 14:43

Břeň Jaromír napsal(a):

Článek se mi líbí, má to hlavu a patu. Na rozdíl od toho, co předvádí panoptikum naší politické scény.
Jestli je pravda, že amnestii tohoto rozsahu dával podobu "rozsáhlý" tým tří lidí někde na Pražském hradě a Nečas to pak odkýve, jako by nebyl premiér ale houpací kůň, tak to je síla.
A s každým takovým zářezem se vnucuje otázka - kam takhle můžeme dojít a co udělat proto abychom "tam" nedošli?
06. 01. 2013 | 14:50

loprais napsal(a):

Představte si, co by se stalo, kdyby měl psychopat Klaus k dispozici jaderné zbraně? Po ekonomickém teroru z devadesátých let a kriminálním teroru nyní, by neváhal použít proti našemu národu vodíkovou pumu.
06. 01. 2013 | 14:56

Al Jouda napsal(a):

Domnívám se, že pan Václav Žák by byl dobrým poradcem prezidenta Jiřího Dienstbiera.
06. 01. 2013 | 15:25

SuP napsal(a):

Mace -
(06. 01. 2013 | 13:38)
Děkuji za optání, prostata slouží dobře, zjevně proto, že jsem v mládí výrazně více obcoval s děvčaty než s počítačem. Zkuste to někdy taky, mohlo by být pozdě.
06. 01. 2013 | 15:53

mama napsal(a):

SuP
mylím, že o zase takovou srandu nejde. Asi se moc dobře necítí ti, kteří se s těmi amnestovanými už v realitě setkali nebo ti, kteří díky amnestii přijdou o své oprávněné nároky, na které roky čekali. Jo, že máte prču vy, tomu věřím, asi vás prozatím žádný propuštěný Dežo nepotkal nebo se roky nesoudíte s tunelářem, který vás okradl.
06. 01. 2013 | 15:54

zemedelec napsal(a):

Pro amnézie je prospěšná.
Ty holé zadky už máme i díky Klausovi.
Ten domácí kapitál,je stejně rozprášen,ale vím co chtěl napsat,já si to myslím také.Kdyby jste to popsal dopodrobna,tak byste mohl způsobit pěkné pozdvižení.Dnes byla Peake na primě a Zaorálek ji vyčetl nejasnosti kolem toho bytu.Či že Peake může vlastnit firmu s akciemi na majitele a může prodávat i nakupovat.
06. 01. 2013 | 15:57

Elév napsal(a):

Naše reformní kroky musí jít rychlejším tempem.
Vašku, díky za synchronizaci skutků a kroků, národ se má čím bavit.
My vláda, musíme dokončit privatizaci nemocnic a některých státních institucí ..
Vyhrňme si rukávy a nezdržujte nás při práci.
06. 01. 2013 | 16:02

SuP napsal(a):

mama -
Nevím, matko, na co reagujete. Opravdu nevím.
06. 01. 2013 | 16:18

SuP napsal(a):

mama -
A pokud jde o amnestované, bez amnestie by je pustili za chvíli taky, ale s "blbější náladou" a chutí se pomstít. Jen by to bylo ve zprávách více naředěno smtrmi jimých spoluobčanů způsobem, na který jsme uvyklejší, třeba na náledí. Rozhodně je amnestovaných pořád mnohem méně, než policajtů.
Ti, co přijdou o své oprávněné nároky, jen odmítají uvěřit tomu, že už dávno žádné neexistují, protože jim stále někdo za peníze slibuje opak bez záruky výsledku. Oni totiž ti hodní právníci dobře vědí, že většina těch "postižených" si v zárodku sama naběhla, když nastupovala do různých letadel s vidinou dosažení nějaké neoprávněné výhody proti (a často na úkor) svým sousedům. To je potřeba taky vidět.
Máte pravdou, s vládami se za jejich tunely nesoudím, přestože mě okrádají 23 let a já to spoluplatím. Bylo by to nespravedlivé, ty předlistopadové mě okrádaly mnohem víc.
06. 01. 2013 | 16:32

český maloměšťák napsal(a):

SuP napsal(a):
mama -
A pokud jde o amnestované, bez amnestie by je pustili za chvíli taky, ale s "blbější náladou" a chutí se pomstít...."

Lež - ostatně jako vždy. Před propuštěním dochází k zvýšené socializační péči.

V dalším nemá cenu na postižence a obdivovatele Rumcajse /který tyje z podplácených veřejných zakázek...sám se zde tímto chvástal/ a daňového defraudanta Supa/ spolu s Ládíkem!!! a Rumcajsem zde spřádali plány o tom, jak si budou kupovat účetní doklady a šidit tak na daních - pdostatě zde veřejně připravovali trestný čin/...nemá cenu reagovat.
Jde jen o relativizaci práva a spravedlnosti (stejně jsou vinni ti postižení).

Nicméně u bývalého kadidáta KSČ to nijak nepořekvapuje.
Je to zcela v souladu s Occamovou břitvou - jevy se dají vysvětlit většinou jednoduše, netřeba psychologů, sociologů, psychiatrů - stačí obyčejný selský rozum.
V tomto případě stačí dokonce jedno přísloví : " Vrána k vráně sedá".

Smradlavost české kotliny zamořují právě že takoví - ti , které kdysi zřejmě pro nízkou inteligenci a pokřivený charakter nevzali dokonce ani do KSČ.
06. 01. 2013 | 16:59

mobutu napsal(a):

Celkem stručné a jasné. Dobrý blog.
Je komické, že se stále objevují diskutéři, kteří tuto poslední lumpárnu Klause,Nečase,Blažka atd. obhajují. Dokonce i vůdci top09 licoměrně vykřikují, že s amnestií nesouhlasí a vše házejí na Nečase. Samozřejmě, že i Kvačková si na Primě stěžovala, že o ničem nevěděla. Tato korupčnická pravičácká tlupa již dávno měla být vyhnána ze Strakovy akademie zadním vchodem.
ˇUstavní stížnost bude podána a podpoří ji zejména senátoři !
06. 01. 2013 | 17:22

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Jestli je Klausova amnestie protiústavní, to by měl rozhodnout soud.
Pokud jsou občané okradeni či podvedeni a vysoký státní úředník vědomě poškodí oběti trestných činů, tak by se stát měl postavit za tyto oběti a škodu jim uhradit sám.
Stát – tedy daňoví poplatníci.
06. 01. 2013 | 18:09

SuP napsal(a):

Koukám Vykydale na tvoje zásadité připomínky a nestačím se divit! Aspoň že vím, čím tě vytočit.
06. 01. 2013 | 18:14

mama napsal(a):

SuP, jó tak, oni by je stejně za chvíli pustili a nebylo by tedy Vaší logikou, nezavírat je vůbec a nechat je spokojeně krást, aby se pak nechtěli mstít. A co říkáte tomu, že by za zločin měl následovat i spravedlivý trest ? Jste najednou nějak moc tolerantní, nezdá se Vám ? K Vám bývá život taky tak velkorysý nebo patříte spíš k těm, že co si neuděláte vlastními silami, tak nemáte a nikdo Vám jen tak nic nedá.
06. 01. 2013 | 18:22

SuP napsal(a):

mama -
Podle toho, co píšete, je praštěná ta vaše logika. Zamyslete se příště trochu.
06. 01. 2013 | 18:28

Lex napsal(a):

Pane Žáku,
podpis pod každou větu.
Dokonce jsem se na začátku čtení chystal, že přičiním poznámku o té totálně nehorázné Kalouskově kravině o odpovědnosti vlády jen za provedení amnestie, leč jste mi vzal vítr z plachet a poznamenal jste to sám.
Apropós, když jsme zmínili Kalouska, na dnešním (a nejen dnešním) laškování Václava Moravce s Miroslavem Kalouskem a na druhé straně jeho hádkách s Bouhslavem Sobotkou mi na Sobotkovi vadilo, jak nevyužil nahrávky na smeč ohledně dodržení rozpočtového schodku a nekontroval čím vším Kalousek rozpočtové příjmy "vycpal", aby suma byla jaká předběžně je.
Připadal jsem si jako v roce 2009, kdy týž dosáhl údajně schodku jen 20 mld., do příjmů však započetl i rezevy ministerstev již jednou z rozpočty vyplacené, které vlády ČSSD našetřily a on je ministerstvům "znárodnil". Že to bylo totéž, jakoby rodina pět let šetřila na nové auto a když by peníze měla skoro pohromadě, tak by je "pater famiglia" vzal a zahrnul je do své výplaty za předchozí rok, a tou výši výplaty pak ohromoval manželku.
A novináři mu to žerou.
L.
06. 01. 2013 | 19:56

jarpor napsal(a):

Už to tu někdo zmínil.
I pro mnohem jednodušší problém, než je amnestie, platí :
jeden problém, dva právníci, tři právní výklady...

Už se těším na podání protestu vůči amnestii k Ústavnímu soudu.
A na jeho verdikt. Do té doby, myslím, že se ještě dočkáme "zaručených" výkladů ústavnosti či neústavnosti prezidentských i premiérských kroků...

Hezký večer
06. 01. 2013 | 20:09

babočka napsal(a):

Amnestii může pochopit jen ten, kdo byl neprávem vyštřován a osdouzen. Vše ostatní jsou jen kecy a předváděníní se. Radil bych Klause nedráždit nějakou ústavou, nebo propustí zbytek dacanů.
06. 01. 2013 | 20:12

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pro babočka.
A ještě by jim mohl udělit nejvyšší státní vyznamenání.
06. 01. 2013 | 20:41

Kolemjdoucí (J.Š.) napsal(a):

Lex – A co říkáte té včerejší poznámce nicku Tunel:

“Ptal jsem se již jednou, zkoušel někdo přepočítat Kalouskův rozpočet za leden-prosinec 2012 ?

Nejdříve mu tam chyběla položka za odvody do EU + stavební spoření, ty už jsou nyní zahrnuty, ale v součtu má Kalousek výdaje o cca 40 mld nižší, než je skutečný součet daných čísel.
Takže počítám blbě já, a potom se omlouvám, a nebo ministerstvo financí mlží?”

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/tiskove_zpravy_75659.html
06. 01. 2013 | 21:14

resl napsal(a):

vVpodstatě máte Žáku pravdu, protože Ústava říká, že amnestie musí být spolupodepsána vládou a ne pouze premiérem, který o tom navíc vládu ani neinformuje. A i kdyby, tak nemá žádný podklad o schválení celé vlády. Nebo ho snad zatajil ? Nejedná se o pravomoc pouze prezidenta, ale vyhlášení amnestie musí být vázáno na kontrasignaci od vlády. Jak už jsem někde psal, Klaus zneužil Nečasovi zbabělosti a vše připravil se svými poradci. Vyložil si v Ústavě, že slovo "vláda" je to samé, co slovo "premiér". Samozřejmě vždy v jeho prospěch, jak jinak. Naproti tomu o přímé kontrasignaci min. spravedlnosti /Blažka/, nic Ústava neříká. Ať je to, jak chce, vinu nesou oba a Nečase jeho hloupost a zbabělost neomlouvá.
06. 01. 2013 | 21:27

resl napsal(a):

Maxim, 13:34
Češi si opravdu neumí vládnout a bez cizí pomoci to nezvládnou a nemohou se stát standardní evropskou vyspělou zemí. Teď už je to naprosto jasné!

To to trvalo, že vy, vlastenec, jste prozřel.
06. 01. 2013 | 21:35

rododendron napsal(a):

Komunisté se báli oponentů, a tak je zavírali, censurovali... Dnes si můžeme říci co chceme - bez jakékoliv zpětné vazby. Nelíbí se nám pan Klaus, viditelně si zvolíme - podle průzkumu veřejného mínění - pana Zemana.Ještě jsme asi nadopadli na samé dno - aneb vždy může být hůř. Jak tomu zabránit nevím. Oficiální žurnalistika hraje karty pana Zemana - ta manipulace je skutečně hodně strašidelná. Pro čtenáře Blesku naprosto nepostřehnutelná. Bůh nás chraň.
06. 01. 2013 | 21:50

jarpor napsal(a):

resl

Výmýšlíte si a zavádíte, když píšete, že amnestie musí být spolupodepsána vládou a že Klaus cosi zneužil, cosi si vyložil

Poučte se a neplácejte hlouposti.
Zde máte citaci předmětného ustanovení Ústavy :

Čl. 63
(1) Prezident republiky dále
a) zastupuje stát navenek,
b) sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy,
c) je vrchním velitelem ozbrojených sil,
d) přijímá vedoucí zastupitelských misí,
e) pověřuje a odvolává vedoucí zastupitelských misí,
f) vyhlašuje volby do Poslanecké sněmovny a do Senátu,
g) jmenuje a povyšuje generály,
h) propůjčuje a uděluje státní vyznamenání, nezmocní-li k tomu jiný orgán,
i) jmenuje soudce,
j) nařizuje, aby se trestní řízení nezahajovalo, a bylo-li zahájeno, aby se v něm nepokračovalo,
k) má právo udělovat amnestii.

(2) Prezidentovi republiky přísluší vykonávat i pravomoci, které nejsou výslovně v ústavním zákoně uvedeny, stanoví-li tak zákon.

(3) Rozhodnutí prezidenta republiky vydané podle odstavců 1 a 2 vyžaduje ke své platnosti spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády.

(4) Za rozhodnutí prezidenta republiky, které vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády, odpovídá vláda.

____________________

Hezký večer
06. 01. 2013 | 21:57

Lex napsal(a):

Kolemjdoucí (J.Š.)
Neříkám nic.
Znáte to - "Věřím jen těm statistikám, které jsem si sám zfalšoval.".
Škoda slov.
L.
06. 01. 2013 | 22:08

Hanuš Karpíšek napsal(a):

Nevím nakolik jsou to výplody novinářů - ale pokud v důsledku amnestie mohou někteří obvinění tuneláři, coby nyní "zcela nevinní", žádat odškodnění od státu z titulu dlouho se táhnoucího soudního řízení či kdovíčeho ještě, je to míra důsledků amnestie, kterou nejsem ochoten už ani já akceptovat. Honí se mi hlavou otázka, zda se prezident republiky vědomě či nevědomky nedopouští vlastizrady? Podkopl dle mého názoru touto amnestií mezi běžně smýšlejícími lidmi natolik autoritu našeho státu coby státu ještě alespoň trochu právního, že to sice jistě není vlastizrada dle našich špatných zákonů, ale možná je to vlastizrada v myšlení mnoha občanů, kteří si otázku amnestie takto nepostavili? Pokud by počet občanů smýšlejících o prezidentu republiky jako o vlastizrádci měl na konci šest nul, není ten pravý čas, aby milionové stádo ovcí vyšlo do ulic žádat "hlavu vrchního bačy" a jeho trest?
06. 01. 2013 | 22:54

Sylva Šauerová napsal(a):

Skvělé, pane Žáku, děkuji.
Teď ještě aby byla ústavní žaloba dobře připravena a v senátu nedošlo k zádrhelu. Bez ohledu na to, jak by ÚS případně rozhodl, by již jen její samotné podání bylo vcelku příhodnou tečkou za politickou kariérou Václava Klause a nesmazatelným zápisem do historie naší země.
Cosi mně také říká, že tato tečka by i mohla být závěrem šachové partie, hrou, kterou kdysi Václav Klaus nepříliš prozřetelně prozradil Alexandru Mitrofanovi.
07. 01. 2013 | 01:52

MirekS napsal(a):

To nemá chybu, pane Žáku. A co na to ulice?

Zdraví

MirekS
07. 01. 2013 | 01:53

Důchodce68r napsal(a):

Tohle může skončit jenom špatně. A bylo by to moc dobře.
07. 01. 2013 | 02:04

MaG napsal(a):

hm, někdo by měl nyní podat žalobu na premiéra
07. 01. 2013 | 07:03

xyz napsal(a):

co říkají poslední průzkumy popularity?
07. 01. 2013 | 09:13

pavhy napsal(a):

Vážení. Máme vládu,parlement,senát a nakonec i našeho známého ,zloděje plnících per - Klause na hradě jakou(-é) si zasluhujeme. Je to výsledek a důsledek voleb a můžeme si za to sami.Jsme líní ,nadáváme u "piva" ale zvednout zadek a jít se projít na Václavák jako tomu bylo v roce 1989 se nikomu nechce a nebo se bojí projevit svůj názor. ?? To jsme skutečně takový "saláti" a ozýváme se vždy až někde, něco "prdne ?? Už dávno totiž, by část této party lumpů,zlodějíčků a chytrých národohospodářů měla být dávno na smetišti dějin.Vzpomínáte na poslední volbu Klause na hrad? A přesto došlo v následujících volbách k volbě ještě horšího složení parlamentu s přeběhlíky a trestanci mezi sebou.V poslední Klausově milosti očekávám soupis jmen se zbytkem podvodníků a zlodějů v Čechách. A vy obyčejní ? - jak za bolševníka - držte "pusy a krok " .Proti větru přece nelze čůrat ,že ??
07. 01. 2013 | 10:57

david napsal(a):

tady se nabízí termín VELEZRADA Státu.
07. 01. 2013 | 11:02

Boris napsal(a):

Vážení, ptám se proč šel stihnout norimberský proces za cca rok, s jeho neskutečně obsáhlým důkazním materiálem a u nás se to ani do osmi let nestíhá. Je otázkou na koho nadávat jestli na prezidenta, nebo na (záměrně?) neschopné soudy. To nechť si každý soudný člověk zodpoví sám.
07. 01. 2013 | 12:14

slak napsal(a):

V dějepise jednou bude toto období označené za vlády genocídních debilů bez svědomí i pouhého vědomí.Vlády neviditelných rukou trhu zahraničního kapitálu banksterů.
07. 01. 2013 | 15:54

Martin1 napsal(a):

Václav Žák
Pane Žák moc Vám děkuji!
Pane Kalousku ještě nedávno jsem myslel, že jste v té vládě nejchytřejší.
Ale vaše tvrzené v OVM, že vláda je tu jen od toho, aby technicky provedla prezidentskou amnestii a premiér má povinnost to vždy jen podepsat, vás v mnoha očích totálně odrovnalo. Tím jste moc před volbami Karlovi nepomohl. Nejdříve jste mu napověděl, že má amnestii schvalovat a pak po reakci občanů jste mu rychle zase poradil, aby z toho vycouval. To už bylo pozdě - ale poslouchá vás jako hodiny.
To už byla druhá perla hned za tou, kdy jste tvrdil, že u vojenské techniky nelze stanovit nějakou obvyklou cenu - ani přibližnou.
Prosím odejděte do Kalouskova a Karla vezměte s sebou. Už jste se mu intelektem přiblížil, už jen lepší artikulujete (tedy, když nepijete).
07. 01. 2013 | 19:20

Martin1 napsal(a):

Václav Klaus byl kdysi vynikající politik s nepatrnými záchvěvy narcisismu. To jsme mu s humorem tolerovali. Protože byl jinak velice výkonný, pracovitý a měl nárok být i na sebe pyšný. Naše vlast byla tehdy bezvadná. I to rozdělení Česko-Slovenska bylo přímo příkladné. Postupem času, kdy se obklopoval jen a jen lichotníky začal ten narcisismus přerůstat do obludných rozměrů. Možná ani sám i jeho poradci netušili, že amnestie postihne i ty velké korupční skandály (i to je docela možné), ale narcista si nyní nepřipustí chybu. Já nevím, zda by to vůbec šlo, aby vystoupil před kameru a řekl nám tu známou větu z pohádky o senilním králi: "Odvolávám, co jsem slíbil" a amnestii zrušil. Snad kdyby předstoupil sám před Ústavní soud a řekl, že to nechtěl a že za to mohou ti špatní rádcové, jako v té pohádce, tak by to bylo jeho největší hrdinství - zvítězil by sám nad sebou, nad svým narcisismem. Ústavní soud by to už nějak udělal - on už je taky občas pěkně "gumovej". Tak co Vašku? Nezkusíme to? Chybovat je lidské.
P.S. Proto chci za příštího prezidenta mladšího člověka, například J.D.
08. 01. 2013 | 03:08

pragerz napsal(a):

Jj - jistě nikdo nic nevěděl (a tuplem ne pan Vlastník, který se vrátil -po 8letech ukrývání 2týdny před amnestií a bude omilostněn..) viz:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=768135
09. 01. 2013 | 17:56

adios napsal(a):

k platnosti úkonů prezidenta republiky uvedených v čl. 63 je třeba spolupodpisu předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády.
KONEC TEČKA.

Podle ústavy článku 63 písm. j) je prezident zmocněn k udělování amnestie. Na rozdíl od individuální milosti je amnestie normativní právní akt prezidenta republiky, který má hromadnou povahu, což znamená, že směřuje vůči blíže nevymezenému počtu osob.
K platnosti udělení amnestie Ústava ČR předpokládá kontrasignaci předsedy vlády či jím pověřeného člena vlády.
to hovoří ústava a tak to proběhlo. ostatní , co tady píšete jsou jen nesmysly.

JESTLI VÁM TO JEŠTĚ NEDOŠLO, TAK AKT AMNESTIE A TO zcela BEZ Vašich EMOCÍ JE JEDINÝ AKT, KTERÝ JE SPRAVEDLIVÝ, PROTOŽE JE SLEPÝ,HLUCHÝ A BEZ KLIENTELISMU.
amnestie jediná individuálně nerozlišuje kdo bude nebo nebude osvobozen, protože je dána pro všechny stejně podle toho , co je vyhlášeno, co se výše odpuštění trestu týče nebo zastavení řízení - individuální posuzování je stanoveno pro milosti - tedy jednotlivá individuální posouzení odpuštění trestu.

Jinak a propo, jak vidno nikdo asi neví, že amnestie je běžná záležitost ve světě i v životě.
tzv.typů amnestie je mnoho a tato není nic vyjmečného.

Co se pořád divíte a píšete tady na všech servech úplné nesmysly.
Divíte SE DOKOLA, že byla vyhlášena amnestie.
Tato byla vcelku normální - přečtěte si její znění.
To Havlova amnestie byla šílená, tam šli ven i Ti co ven jít neměli.
Tato je normální, jasná ,lidská a logická.

zamyslete nad tím, co tady nyní napíši.

Pokud někdo dostane novou možnost cca 6.000 lidí a z toho pár blbců opět něco hned provede,tak je nic o proti tomu, že jiní mají možnost začít z nového startu.
Proč ne.
Co je na tom špatně? Že mohou žít pokud chtějí dál jako tzv.normální lidé ( kolik lidí krade a zavřených nebylo protože je prostě jen nechytli - jaký je mezi nimi rozdíl - to jen že zloděj křičí chyťte zloděje jinak žádný)

Pokud soudy neumí odsoudit někoho po 8 letech, tak je to chyba soudů - spí tam a nic nedělají nebo potom nemají důkazy pro odsouzení a jen šikanují lidi (dost jich bylo zavřeno jen na základě toho, že soud došel k přesvědčení, že čin spáchal i když nebyly přímé důkazy, čímž se nepřihlíželo ve prospěch obviněného a byl člověk odsouzen). Držme se konečně už dodržování práva a zákonů a ne přesvědčení - to do soudnictví nepatří - viz jiné demokratické státy a jejich soudní zákony a systémy, kde dokonce je nutné doznání pachatele, aby mohl být odsouzen.
Bavíme se pouze právně bez emocí a neposuzujeme závažnost trestné činnosti a skutkové podstaty trestných činů - těch je mnoho a není to předmětem tohoto psaní a lidi budou páchat trestné činy dál, aniž by jsme to kdokoliv nějak ovlivnili - je to v lidech.
Pro spravedlivý systém by to chtělo poroty a ne 3 soudce u stolu. Stačil by pouze jeden a právo by mělo jinou váhu, dále dozor na soudy, aby opravdu pracovali a neválely se kauzy v šuplíku, tak dlouho, až se promlčely dokonce a to i bez amnestie.
snad možná za 100 let tomu naše děti dospějí, že budou poroty a dozory nad soudy , jak pracuj rychle

Je také zcela možné, že dokonce záměrně někoho neodsoudili za takovou dobu ( 8let) a to je ještě horší a ledacos to ukazuje, kam se tato společnost dostala, ale to není věc žádného prezidenta ani vlády , jak pracují na soudech a spojených institucí se soudy.
Máme tady milion dozorovatelů kauz všech možných, tak proč nepodali stížnosti na takové kauzy a nenechali je prošetřit proč se vlečou, jak konají orgány a zda vůbec konají atd, aby bylo vidět, že opravdu se s těmito kauzami pracuje a je zájem je ukončit a po právu spravedlivě odsoudit, aniž by byl hon na čarodějnice padni komu padni. Každý přeci může podat.
Nepodal nikdo nic a nyní jen remcají, že je amnestie a nebude někdo odsouzen a kauzy byli pozastaveny. Po 8 letech a déle - není to nesmyslná doba neodsoudit pokud mám důkazy? Proč tedy neukončit amnestii nesmyslné kauzy, kde asi nejsou důkazy a jen se jedná o šikanování lidí.
11. 01. 2013 | 11:12

MyLOŠ napsal(a):

To adios: A co další odstavec z ústavy: "Za rozhodnutí prezidenta republiky, které vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády, odpovídá vláda." ???
21. 02. 2013 | 07:57

fasksmambdogs napsal(a):

dgmdyj http://www.mairie-meximieux.fr/Doc/airjordancher.html ltqugp <a href="http://www.mairie-meximieux.fr/Doc/airjordancher.html">mairie-meximieux.fr/Doc/airjordancher.html</a> taryqh <a href="http://www.mairie-meximieux.fr/Doc/airjordancher.html">air jordan</a> jxgvdv <a href="http://www.mairie-meximieux.fr/Doc/airjordancher.html">jordan pas cher</a> uszptb <a href="http://www.mairie-meximieux.fr/Doc/airjordancher.html">air jordan pas cher</a> gewbym http://www.vin-regnie.com/Img_Bdd/airjordan.html qinhyy <a href="http://www.vin-regnie.com/Img_Bdd/airjordan.html">vin-regnie.com/Img_Bdd/airjordan.html</a> wbfosw <a href="http://www.vin-regnie.com/Img_Bdd/airjordan.html">air jordan</a> muyoyz <a href="http://www.vin-regnie.com/Img_Bdd/airjordan.html">jordan chaussures</a> bckorl <a href="http://www.vin-regnie.com/Img_Bdd/airjordan.html">air jordans</a> ewvund http://www.aj2l-informatique.fr/tmp/airjordanb.html hrtbd <a href="http://www.aj2l-informatique.fr/tmp/airjordanb.html">aj2l-informatique.fr/tmp/airjordanb.html</a> kf <a href="http://www.aj2l-informatique.fr/tmp/airjordanb.html">air jordan</a> yybmqh <a href="http://www.aj2l-informatique.fr/tmp/airjordanb.html">jordan femme</a> jupdyh
25. 04. 2013 | 13:29

tjryvggsks napsal(a):

sans considerations de frontieres. http://achatviagra.zic.fr/ l’egalite devant la loi. http://acheterlevitra.zic.fr/ Il faut sortir et voir. http://viagrasansordonnance.zic.fr/ ce qui est le Graal de toute conference.
13. 10. 2013 | 13:58

avtpocrrlp napsal(a):

de deportation et d’exploitation. http://acheterpropecia.zic.fr/ si l’on en croit les Pages Jaunes en ligne. http://achatviagra.zic.fr/ Deja tres ancree en France. http://viagrapaschere.zic.fr/ dans leur vie privee.
14. 10. 2013 | 12:02

zshqttchnl napsal(a):

Ca marche votre marquetinge. http://www.ateliercitron.com/a-generic-zithromax.html vendredi 29 juin 2012 a 14h32. http://apiass.org/a-cialis-5-mg-precio-espana.html les americains reprennent cette strategie. http://www.ateliercitron.com/a-buy-claritin-cheap.html Les terres de monocultures (noix de cajou.
26. 12. 2013 | 00:10

gnatoilgwk napsal(a):

Avant mes recherches. http://www.hal.asso.fr/video/dove-comprare-viagra-cialis.html un peu comme aux Philippines. http://apiass.org/a-compare-price-zyrtec.html de prise en compte de l’agent. http://apiass.org/a-comprar-tadalista-espana.html avec des capitaines restes a terre.
28. 12. 2013 | 22:52

hysyokddnd napsal(a):

Outre la denonciation des bombardements aeriens. http://www.primur.es/apedal/a-fungerar-generisk-viagra.html Mais le jour (proche. http://afroditi.uom.gr/emas/a-cialis-5-mg-apotheke.html Quelques livres en parlent tres bien. http://afroditi.uom.gr/emas/a-ma-man-ha-resept-for-viagra.html Conditions d'utilisation |
18. 01. 2014 | 19:24

outletlckrq napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose coats sale</a> sudanis http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - canada goose outlet
25. 02. 2014 | 21:07

wnpnctwn@oripmuns.com napsal(a):

You gambling will see more growth in the United Nations and many more., <a href="http://num1sverigeonlinecasino.eu/">mobil online casino</a>, [url="http://num1sverigeonlinecasino.eu/"]mobil online casino[/url], jhzlly,
26. 02. 2014 | 12:59

wbdhqbyj@iazufmor.com napsal(a):

America's Federal Reserve for an eye-opening look at all of them casino are missing out., <a href="http://num1sverigeonlinecasino.eu/">casino bonus utan ins&#228;ttning</a>, [url="http://num1sverigeonlinecasino.eu/"]casino bonus utan ins&#228;ttning[/url], 494, <a href="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/">onine casino p&#229; n&#228;tet</a>, [url="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/"]onine casino p&#229; n&#228;tet[/url], risf,
26. 02. 2014 | 14:23

plrceptn@ilkirnhb.com napsal(a):

Papillon's Grand Celebration tour, then you online gambling won't have major athletic programs, and this feature., <a href="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/">casino bonus utan ins&#228;ttning</a>, [url="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/"]casino bonus utan ins&#228;ttning[/url], 1370, <a href="http://bastasvenskakasino.eu/">casino bonusar</a>, [url="http://bastasvenskakasino.eu/"]casino bonusar[/url], lzwh,
26. 02. 2014 | 14:25

xwikxithsl napsal(a):

L atelier a lieu tous les quinze jours http://www.asse.org/p.php?p=e-apotek-viagra-da Cet avis est conforme a la loi http://www.asse.org/p.php?p=e-kob-generisk-viagra-sv Une mesure prise par un college de medecins http://www.asse.org/p.php?p=e-acheter-lasilix-fr Ce qui laissait, vendredi, tous les acteurs dubitatifs
07. 06. 2014 | 03:20

eugdpnogvb napsal(a):

Par exemple, prendre l habitude de telephoner debout http://lucionmedia.ca/page-a-le-viagra-est-t'il-en-vente-libre-fr/ Hon Lik y restera en tant que consultant http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-receptfritt-danmark-da/ Debuiche s est lance pour la communaute http://lucionmedia.ca/page-e-apotheke-online-shop-viagra-da/ Ils sont restes tres fermes sur la question
12. 06. 2014 | 19:42

zyywtjducg napsal(a):

Des fumoirs peuvent etre installes http://lucionmedia.ca/page-e-was-kostet-kamagra-in-der-apotheke-da/ Le Senat les avait deja pointees du doigt en 2006 http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-achat-securise-fr/ A l unanimite, ils ont refuse , a-t-il dit http://lucionmedia.ca/page-e-tadalafil-en-ligne-fr/ La 4e chambre civile de Lyon va plus loin
14. 06. 2014 | 13:30

hahfzzgwgm napsal(a):

Elle etait completement deshydratee http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-prix-quebec-fr/ Direction le deuxieme etage http://lucionmedia.ca/page-e-achat-boite-kamagra-fr/ C est aussi la culture du compromis http://lucionmedia.ca/page-a-miglior-sito-per-acquistare-viagra-it/ Ils etaient desoles de tout ce remue-menage
16. 06. 2014 | 04:14

nanfqiuohj napsal(a):

Arret cardiaque provoque par une embolie pulmonaire http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-ohne-rezept-aus-der-apotheke-da/ Il jouera du piano http://lucionmedia.ca/page-e-buy-viagra-online-denmark-da/ Des raisons de securite ont ete mises en avant http://lucionmedia.ca/page-e-acheter-viagra-doctissimo-fr/ Le sevrage, trop cher , par I
16. 06. 2014 | 14:53

njjiaivple napsal(a):

Il a toujours une capote sur lui http://www.riminiturismo.it/a-viagra-achat-france-fr.html Ses propositions sont attendues pour octobre http://www.riminiturismo.it/e-vrai-priligy-pas-cher-fr.html Son articulation originale montre cependant un tournant http://www.riminiturismo.it/e-www-tadalafil-fr.html Son recours a ete rejete
17. 06. 2014 | 02:33

gyjqpbrnmx napsal(a):

Attention aussi aux edulcorants, pointe le mensuel http://mozilla-tunisia.org/page-e-varfor-ar-propecia-receptbelagt-nb/ Voici une selection de ces temoignages http://mozilla-tunisia.org/page-a-vente-sildenafil-fr/ En coulisse, l engorgement n est pourtant jamais loin http://mozilla-tunisia.org/page-e-acheter-atarax-en-ligne-fr/ Les pompiers decouvriront son corps inanime
19. 06. 2014 | 03:52

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy