O pohlavích, „emokracii“, „tyranii“ menšin a „policii morálky“

15. 06. 2023 | 02:25
Přečteno 1500 krát
Čím to je, že když archeologové přijdou na lidské ostatky, vždy je identifikují buďto jako muže nebo ženu a nikoli jako jedno z 7000 dalších pohlaví? A není to diskriminující, že tolik nyní moderní korekci pohlaví, jež nemocnice nabízí, neodráží údajnou pohlavní diverzitu, nýbrž vás promění jen v jedno ze dvou pohlaví?

V jedné školní třídě v norském městě Arendal si chce podle listu Norge IDAG změnit pohlaví polovina žáků. Místo, aby snadno manipulovatelným dětem dodávala sebejistotu a učila a povzbuzovala je, aby byly spokojeny v takovém těle, v jakém se narodily, napomáhá korekci pohlaví okresní sexuoložka Berit Bulienová Jørgensenová, jež ve škole založila skupinu „pro ty, jež cítí, že na ně nesedí jejich pohlaví, jež jim bylo přiděleno tehdy, když se narodili.“ Ze škol se stalo politické bojiště.

Někteří se pod doktrínou „nikdo neví, co kdo cítí“ snaží jako učitelé předpokladů o hegemonii v chápání pohlaví a vnucováním sexuální problematiky do jeslí a škol, prosazováním nových norem a práv a ovlivňováním zákonodárství rozvrátit společný základ, z nějž dosud vycházíme, definujeme-li to, kým někdo je, založeno na společné normě toho, co koho dělá mužem, respektive ženou. To jediné, čemu se má přikládat váha, je to, kým se cítíte být a ne to, kdo jste. Proto chtějí nejen feministické politické strany, aby měli muži cítící se jako ženy přístup k ženským záchodům i šatnám. Co si o tom myslí ženy, není relevantní, extrémismus má přednost před normalitou.

Známý rozhlasový moderátor a bavič Øyvind Loven vystupuje proti tzv. „pohlavně neutrálním šatnám,“ jež podle listu Avisa Oslo hodlá stavebními úpravami svých stávajících prostor zřídit řetězec posiloven Sats, aby začleňoval ty, jež si kvůli nedostatečné inkluzi neodvážili v prostorách cvičit. Loven nechápe účel takových šaten a míní, že bude složité žít ve společnosti, kde má být podle každého jednotlivce zvláště. „Bude-li podle každého, tak se nebude těm s malinkatými údy chtít močit spolu s těmi s velkými. Nelze zřídit šatny všem, co mají pocit, že inklinují k tomu, či onomu.

Je boj o emancipaci žen prohraný, ptají se někteří na sociálních sítích? Vždyť nyní je to vzmužilá žena, jež za plnou podporu… ano, „ženy“, jež stanovuje pořad dne. Jak to, že již nikdo neumí definovat, co je to žena? Znamená to, že žena již neexistuje jinak, než skrze trans osoby? Znamená to, že místo ženy již máme jen pohyblivý koncept, kde jsou ženou všichni, jež se cítí být ženou, a to i muži? Pro novou generaci je to jistě rovnicí s vícero neznámými. Ovšem dvě protichůdná tvrzení nemohou být obě pravdivá v závislosti na tom, kým se cítíte být. Podívá-li se do zrcadla anorektička, vidí tlusté tělo. Je chorobně vyhublá i přesto, že se zkresleně cítí být tlustá.

Proč jsou státní svátek a další svátky slaveny jen po dobu jednoho dne, zatímco všichni jsou vybízeni k tomu, aby velebili akci Pride několik týdnů v kuse se vztyčováním vlajek na veřejných žerdích a vlastním Pride programem v jeslích a školách? Pro mnoho lidí je to příliš dlouho, příliš sebestřední /v Norsku přirovnáváno ke koukání se na vlastní pupík/ a příliš misijně dotěrné (všemi prostředky máte být obráceni na víru). Stalo se to něčím, co je až nechutně politicky korektní. Nepodporujete-li kulturu LGBT+ a nepochodujete-li bez výhrad ulicemi norských měst a vesnic, tak jste již od definice nesnášenlivým a špatným člověkem. Ovšem kdo jsou tu největšími nesnášenlivci? To, že si někdo myslí, že několikatýdenní slavení je příliš a že reakce typu „Buďte rádi, že nejste LGBT+ osobou a nemusíte bojovat za právo milovat koho chcete“ jsou nepřiměřené se přece nerovná tomu, že je proti LGBT+ komunitě. Vždyť je řada LGBT+ osob, jež se Pride nezúčastňuje.

Klesnout prý již není kam. Soukromé firmy se stanou terči masivních štvacích kampaní a risknou bojkot, odmítnou-li vztyčit duhovou vlajku. Národní vlajka, jež nás spojuje, skvějící seve vší své kráse nebyla dost dobrá, a tak z obav o ztrátu zákazníků vedení hotelového řetězce Thon-hotellene po počátečním zákazu vztyčování vlajky usoudilo, že nezbylo, než podlehnout nátlaku některých organizací, hostů, celebrit, takřka militantních aktivistů atd. Ovšem kdo snáší ponoukání k tomu, koho či co mají podporovat, komu či čemu mají fandit a na čí mají být straně? Je to jako kdyby bylo Norsko dobyto cizí mocností, která vás donutila vztyčovat svou vlajku a všude být obklopována svými symboly, ať užíváte internet banking či jezdíte vlakem.

Nesouvislá a protichůdná vysvětlení pohlaví pomocí příkladů z říše zvířat (ano, některá zvířata mají oba reprodukční orgány, ale nakolik je to relevantní pro lidská pohlaví?), plus nanejvýše vzácné diagnózy se používají k obhajobě a ospravedlňování experimentálních a nevratných lékařských ošetření dětí a mladých pomoci léků i zákroků, uvádí web www.subjekt.no. Rozdělení na pohlaví není něco absurdního, co vnucují jiní, jak tvrdí masmédia jako NRK a Aftenposten. Tvrdit něco takového je prý stejně nesmyslné jako tvrdit, že jsme nuceni patřit svému druhu homo sapiens, přičemž příslušnost k druhu a pohlaví jsou některé z několika geneticky podmíněných materiálových specifikací pro jednotlivce. Odborná integrita stojí znalce hodně, důležitější je být in.

Masmédia, organizace, firmy, instituce vč. norské luteránské církve a další údajně prosazují tyranii menšiny. Přestože kážou, že mezi lidmi není rozdílu dělí lidi do „oni“ (LGBT+ osoby) a „my“ (ostatní). Zaměstnanci církve s klasickým chápáním Bible musí projít kurzem s jednostranným zaměřením na sexualitu neslučitelnou s Biblí. Přitom buď věříte všemu, co stojí v Bibli anebo nevěříte ničemu. Prostor pro selektivitu není.

V Norsku je podle některých lidí již téměř nemožné vést věcnou diskusi o tématech jako jsou pohlaví, hodnoty, tradice, přistěhovalectví, klima atd. Je to díky rádoby „progresivním“, že si jen menšina troufne jít se srdcem na dlani a bez ostychu dávat najevo, co si doopravdy myslí a podílet se na diskusích. Svoboda volby platí pro „pokročilé“ jenom dokud si zvolíte to, co je politicky hyperkorektní. Svoboda přece neznamená potlačovat lidi a manipulovat s těmi, s nimiž si nejste zajedno. Kdyby se bývala samozvaná „policie morálky“ začala méně šťourat do názorů, postojů a stanovisek všech jinak smýšlejících, tak by se ostatním leccos zjednodušilo a ulehčilo.

„Renesance“ naruby. Jednou se přírodní vědy bouřily proti víře, dnes se ideologie za pomoci nahodilých argumentů bouří přírodním vědám.

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy