Kyperská historie, aneb vyhnání z bankovního ráje

20. 03. 2013 | 21:31
Přečteno 7538 krát
Krize na Kypru je doslova krizí za všechny peníze.

Kyperská vláda totiž žádá pro své banky poškozené krizí půjčku ve výši sedmnácti miliard EUR, což se téměř rovná celkovému HDP této osmisettisícové země.

Dnes už víme, že země eurozóny a Mezinárodní měnový fond byly ochotny půjčit Kypru deset miliard, a sami Kypřané na kritickém jednání z páteční na sobotní noc navrhli, že zdaní všechny klienty svých bank 6,75% a vklady nad 100 tisíc EUR dokonce 9,9% (čímž by získali chybějící miliardy). A víme také, že tuto podmínku – v očích Kypřanů, ale i jistě i mnoha Řeků, Britů a Rusů v podstatě znárodnění peněz – kyperský parlament odmítl.

Paradoxně to ale pro majitele vkladů může být zpráva nemilá – situace s chybějícími penězi se nevyřešila a hrozí krach, což by se na účtech klientů mohlo podepsat ještě děsivěji – kyperská vláda totiž nemá peníze na dodržení slibu zajištění všech vkladů do sta tisíce euro. Je to smutný konec pokusu o vybudování bankovního ráje ve středomoří - bankovní sektor Kypru nabobtnal na devítinásobek národní ekonomiky. Z ráje se stala bublina – a nikomu v Nikósii nebo Moskvě nepřišlo divné, že nabízené úroky se pohybují i v době hospodářské krize mezi 3 a 9%, když zbytek Evropy nabízí jen málo nad 0. I v případě zdanění vkladů 6,75% by průměrný „střadatel“ přišel jen o 1,75% svého vkladu z ledna 2012.

Evropa ví, že na případě Kypru, tedy relativně bohatého (HDP na hlavu je asi o třetinu vyšší než u nás) a malého (celkové HDP je jen 0,2% HDP eurozóny) lze demonstrovat volání občanů chudších a odpovědných států, totiž že na záplatování ztrát způsobených rozmařilou a nerozumnou politikou (dominantní stranou je na Kypru historicky komunistická strana, a současný prezident Anastasiades je ve funkci jen 3 týdny, v nichž se snaží napravovat problémy způsobené nezodpovědnými předchůdci) se musí podílet i občané, kteří takovou politiku tolerovali. Mohlo by to sloužit i jako memento obyvatelům některých našich krajů, které se vinou svého vedení dostaly do ztráty 2,6 miliardy kvůli nekalé správě evropských fondů.

Rozhodnutí, kterou cestou se vydá, je ale v konečném důsledku jen a jen na Kypru. Nikdo ho k ničemu nenutí a už vůbec ne Evropská unie, jak tvrdily poplašné zprávy z počátku tohoto týdne. Případ Islandu dokazuje, že stav bankovního sektoru by byl v důsledku neodpovědné strategie a především v důsledku dopadů hospodářské krize sousedního Řecka stejně tristní, i kdyby na kontech neležela eura, ale ještě kyperské libry.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Targus napsal(a):

Ono je ještě jedno řešení. To islandské. Vypráskat poslance a vládu, pozavírat bankovní manažéry.

Jenže má to háček. Kdo by v tom vedru dělal? Asi bude lepší živit firmy z celého světa peroucí špinavé penízky. Když tak se dvě, tři banky prodají a udělají se nové. A je po krízi.
20. 03. 2013 | 22:03

Joe Ratata napsal(a):

Kdyby to bylo v ČR,tak naši vládní mafiáni v tajnosti vyvedou svá aktiva do Švýcar,na Kajmany,do Lichtejnštejnska a pod.,pak zdevalvují o 80% korunu a inflace požere nejen dluhy státu,ale i úspory pitomých střadatelů.
Proč myslíte,že se mafiáni tak brání přijetí eura?Ztratili by totiž vliv na okamžik oloupení střadatelů a i oni by se mohli ocitnout mezi okradenými.
20. 03. 2013 | 22:06

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Pikantní v této souvisloti je ten exaltovaný nacionalismus. A nejen na Kypru, ale i v Řecku, Itálii a v ČR.

Občany těchto zemí nikdo neokradl a neokrádá víc než jejich vlastní "elity".

Ale můžou za to Němci, případně EU. :-)

Lidská blbost nezná mezí.
20. 03. 2013 | 22:10

David napsal(a):

Podle mého názoru s tím Kyprem to je taková podivná manipulace ze strany těch mocných a bohatých.

To jednorázové zdanění vkladů u kyperských bank byl velmi podivný nápad. Jak je jen mohlo napadnout, že zdaní i pojištěné vklady těch nejchudších - do 100 000 euro?

Byla to MANIPULACE a ÚMYSL naštvat právě ty nejchudší, aby se i oni vzbouřili. Představme si, že by chtěli jednorázově zdanit jen vklady nad 100 000 euro. Pochybuji, že by jen ti bohatí vyšli do ulic demonstrovat, aby bylo vidět, kdo patří mezi ty bohaté. Oni prostě tu lůzu z ulice potřebovali a proto ji také museli naštvat.

------------------

Před zdaněním vkladů si kyperští politici ulili peníze do zahraničí

"...Podle jeho zdrojů si v týdnu před víkendovým rozhodnutím o jednorázovém zdanění vkladů v kyperských bankách hlavně členové tamní vlády a lidé z jejího okolí poslali do zahraničí téměř 4,5 miliardy eur (115 miliard korun)...."

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/219623-pred-zdanenim-vkladu-si-kypersti-politici-ulili-penize-do-zahranici/

-----------------------------------------------------------

Český rozhlas Dvojka

Jak to vidí Ilona Švihlíková - 19. března

Výběr z rozhovoru:

Zita SENKOVÁ, moderátorka

--------------------

Ostatně kyperská vláda poprvé přímo sáhne na úspory svých občanů. Lze říct, že Evropa zpackala ten další záchranný plán?

Ilona ŠVIHLÍKOVÁ, docentka, ekonomka

--------------------

Já to vůbec, já to nechápu, koho tohle to mohlo napadnout prostě jít po vkladech. Tady se pořád jaksi útočí na špatný cíl, takže se berou malí střadatelé, berou se daňoví poplatníci. Ale přece ten problém jsou ty banky. Na systémové chování bank. A tam jakoby na ty se prostě neútočí, ty se zachraňují, ty se nechávají být a my se díváme na to, jak si bankéři prostě vyplácejí miliardové bonusy a nestane se jim vůbec nic.

Takže já mám skutečně pocit,že se jde takovou tou cestou nejmenšího odporu, že se prostě vyberou ti, kteří se nemohou příliš mnoho bránit a ty prostě zdaníme a od těch si to prostě vezmeme anebo je uvrhneme tedy do roků bídy a utrpení jako v Řecku.

Ale samozřejmě ti, kteří to zavinili a prostě roky neplatil daně, si to potom odváděli do daňových rájů a podobně, tak ty prostě necháme být. To prostě není solidární řešení a já nevím skutečně jak dlouho si myslí Evropská unie, jak dál tímhle tím způsobem může existovat.

http://www.rozhlas.cz/praha/jaktovidi/_zprava/jak-to-vidi-ilona-svihlikova-19-brezna--1188584
20. 03. 2013 | 22:25

Občan napsal(a):

Paní europoslankyně,

a co takhle vzkázat všem firmám, co mají "domicil" na Kypru, aby SI zaplatily SVOU bankovní krizi samy?
A totéž vyřídit všem fofrspekulantům, kteří z toho těžili a stále ještě těží měrou nevídanou?

Že ne?
No, tak to nebude mít EU dlouhého trvání. TAKOVOUHLE EU totiž ti obyčejní malí střádalové, penzisté a ti, co ještě mají nějakou práci, vůbec nepotřebují. Protože bankovní socialismus, či spíše komunismus, nepovede v posledku k ničemu jinému než k válce.
20. 03. 2013 | 22:26

Hasan Nasralláh napsal(a):

Michael Snyder
20.3.2013
Článek byl napsán 18. března. Dnes (o dva dny později) je už zastaralý, jak víte, k této loupeží nakonec nedošlo, ale obsahuje zajímavé myšlenky, které stojí za zveřejnění.
________________________________________
Kypr je beta testem. Banksteři se pokouší spáchat bankovní loupež za bílého dne a chtějí zjistit, jestli zbytek světa dovolí, aby jim to prošlo. Kypr byl vybrán pravděpodobně proto, že je velmi malý (proto se o něj nebude nikdo příliš mnoho starat), a proto, že je tam uložena spousta cizích (tj. ruských) peněz. MMF a EU mohly Kypr snadno nouzově vyplatit bez jakýchkoliv problémů, ale účelově se tak rozhodly neučinit. Místo toho rozhodly, že je to skvělá doba pro otestování nápadu s „daní pro bohaté“. Vláda Kypru dostala od MMF a EU dvě možnosti – buď zkonfiskuje peníze na soukromých bankovních účtech, nebo opustí eurozónu. Očividně to bylo prezentováno jako návrh „berte nebo jděte“, a mnozí používají pro popis toho, co se stalo, slovo „vydírání“. Bohužel toto rozhodnutí stanoví velmi zlověstný precedent pro budoucnost, a bude to mít nepříznivý dopad i mimo Kypr. Poté, co banksteři ukradnou peníze z bankovních účtů na Kypru, začnou dělat totéž jinde. Pokud poběží tato „bankovní loupež“ dobře, bude jen záležitostí času, než budou vkladatelé v zemích jako Řecko, Itálie, Španělsko a Portugalsko požádání o „desátek“ také. A co se stane jednoho dne, když zkolabuje americký finanční systém? Budou americké bankovní účty také zatíženy „jednorázovou“ daní pro bohaté? Pomyšlení na to je velmi děsivé.
Kypr je velmi malá země, takže nejde o tak velké peníze. Spíše je důvodem, proč je to tak znepokojivé, to, že tato „daň pro bohaté“ otřásá důvěrou v evropský bankovní systém. Nikdy předtím banksteři po bankovních účtech přímo nešli.
Pokud půjde vše podle plánu, bude každý bankovní účet na Kypru zatížen „jednorázovým poplatkem“ tento týden. Účty s méně než 100,000 euro budou zatíženy daní ve výši 6,75% a účty s více než 100,000 euro daní ve výši 9,9%.
Jak byste se cítili, kdyby se něco podobného stalo tam, kde žijete?
Jak byste se cítili, kdyby banksteři náhle požadovali, abyste jim předali 10% z veškerých peněz, které máte v bance?
A proč by po tom všem někdo chtěl ještě ukládat peníze do banky v zemích jako Řecko, Itálie, Španělsko nebo Portugalsko?
Jeden autor pro Forbes to označil za „pravděpodobně jedno z nejvíce nevysvětlitelných nezodpovědných rozhodnutí v bankovním dohledu ve vyspělém světě od 30. let“. A já s tímto výrokem souhlasím. Určitě jsem neočekával, že něco podobného uvidím v Evropě. To způsobí, že lidé budou stahovat peníze z bank po celém kontinentu. Pokud bych žil v Evropě (a obzvláště pokud bych žil v jedné ze zemí s většími finančními problémy), tak bych udělal právě to.
Runy na banku, kterých jsme byli svědky na Kypru během víkendu, mohou být jen předpremiérou toho, co přichází. Když byla tato „daň pro bohaté“ oznámena, spustilo to run na bankomaty a těm došla hotovost velmi rychle. Bankovní prázdniny byly vyhlášeny v pondělí a všechny elektronické převody peněz byly zakázány.
Netřeba říkat, že lidé na Kypru nebyli tím vším příliš potěšeni. V podstatě jeden velmi naštvaný muž zaparkoval svůj buldozer u jedné z poboček banky a vyhrožoval, že si cestu dovnitř jeho pomocí proklestí.
Ale tato loupež banksterů nebyla zatím dokončena. Zaprvé, kyperský parlament musí v pondělí schválit nový zákon, který tuto konfiskaci bohatství autorizuje. Pokud bude schválen, pak dojde k faktické konfiskaci bohatství v úterý ráno.
Pokr.
20. 03. 2013 | 22:26

Hasan Nasralláh napsal(a):

Pokr.
Podle Reuters nový kyperský prezident varuje, že pokud nebude daň na bankovní účty schválena, dvě největší kyperské banky zkolabují a nastane totální finanční chaos v zemi…
Prezident Nicos Anastasiades, zvolený před třemi týdny, za slibu, že vyjedná rychlé nouzové vyplacení, řekl, že odmítnutí odsouhlasit podmínky by vedlo ke kolapsu dvou největších bank.
„V úterý… si buď zvolíme katastrofický scénář chaotického bankrotu, nebo scénář bolestivého, ale řízeného průběhu krize,“ uvedl Anastasiades v písemném prohlášení.
V několika prohlášeních po svém zvolení dříve ostříhání vkladů kategoricky vyloučil.
Fakt, že nový prezident dříve jakýkoliv typ daně pro bohaté vyloučil, spoustu lidí velmi, velmi naštval. Považují to za lhaní do očí…
„Jsem rozzuřený,“ řekl Chris Drake, bývalý korespondent BBC na Středním východě, který žije na Kypru. „Byla spousta příležitostí peníze vybrat; neudělali jsme to, protože nám bylo slíbeno, že je to červená čára, která nebude překročena.“
Ale očividně mohla být konfiskace bohatství mnohem horší. Podle jedné zprávy MMF a EU původně požadovaly u bankovních účtů na Kypru daň ve výši 40%...
Jak prohlašuje kyperský prezident ke svým lidem: „Všichni bychom měli vzít zodpovědnost“, protože jeho historické rozhodnutí „povede k permanentní záchraně ekonomiky“. Zdá se, že dohodnuté ostříhání o 9,9% je „dobrým obchodem“, v porovnání s neskutečnými 40% z celkových vkladů, které požadoval německý ministr financí Schaeuble a MMF.
Umíte si to představit?
Jak byste se cítili, kdybyste se jednoho dne probudili a 40% z veškerých vašich peněz na bankovních účtech by vám sebrali?
V tuto chvíli existují stále ještě určité pochyby, jestli bude tento plán skutečně přijat, či nikoliv.
Právě nyní nový kyperský prezident nemá dost potřebných hlasů, ale můžete si být jisti, že na vysoké úrovni působí nějaká ruka v pozadí.
Původně se mělo hlasovat v neděli, ale bylo to odloženo na pondělí, aby se umožnilo další „přesvědčování“.
A samozřejmě, že lidé na Kypru jsou z velké části proti této dani pro bohaté. V podstatě jeden průzkum zjistil, že 71% celé populace Kypru chce, aby byl tento plán vetován.
Legrační je, že Kypr ani v tak špatném stavu nebyl.
Míra nezaměstnanosti je asi 12%, ale v ostatních evropských zemích, jako v Řecku a Španělsku, je míra nezaměstnanosti více než dvojnásobná.
Kypr má podíl zadlužení na GDP asi 87%, ale Spojené státy mají dluh vůči GDP hodně přes 100%.
Takže pokud půjdou přímo po bankovních účtech na Kypru, co jim zabrání, aby nešli po bankovních účtech ve větších zemích, až nadejde čas?
V konečné analýze to mění hru. Žádný bankovní účet v západních zemích již nebude považován za 100% bezpečný.
Důvěra je zvláštní. Trvá dlouho ji vybudovat, ale zničit ji lze během okamžiku.
Důvěra v Evropské banky byla nyní vážně pošramocena, a toto pošramocení nebude napraveno v nijak krátké době.
Nedávný blog, jehož autorem je generální ředitel Saxo Bank Lars Christensen, odvedl skvělou práci při vysvětlení, jak neskutečně poškozujícím tento krok MMF a EU skutečně je…
Jde o porušení základních majetkových práv, nadiktované malé zemi cizími mocnostmi, a musí z něj každému vkladateli v Evropě běhat mráz po zádech. Ačkoliv se představitelé na tiskové konferenci o nouzovém vyplacení pokusili prezentovat tento krok jako jednorázové opatření, nebyli ochotni vyloučit podobná opatření jinde – ne že by na tom tolik záleželo,
dokončení ./.
20. 03. 2013 | 22:28

Hasan Nasralláh napsal(a):

Dokončení:

protože důvěra je pryč tak jako tak. Nyní je obtížné očekávat jakékoliv omezení ohledně toho, jaká opatření Triumvirát a EU mohou podniknout, když krize začne opravdu kousat.
Když to můžete udělat jednou, můžete to udělat znova. Když zkonfiskujete 10% peněz klientů bank, můžete zkonfiskovat 25, 50 či dokonce 100%. Nyní věřím, že budeme svědky horších věcí, jak bude panika růst, jak se budou politici zoufale pokoušet udržet euro naživu.
Vkladatelé v dalších perspektivních zemích, které bude třeba nouzově vyplatit, musí být vyděšení – je ještě bezpečné mít peníze v italské, španělské nebo řecké bance? Odpovědí musí být nevím. Je rozumné podstupovat toto riziko? To rozhodněte vy. Bojím se, že to povede k masivnímu odlivu kapitálu ze slabých evropských zemí, což je ta poslední věc, kterou potřebují.
Jde o největší okamžik, kterého jsme byli svědky od počátku evropské finanční krize.
Finanční úřady v Evropě by se mohly pokusit zklidnit nervy aspoň tím, že by předstíraly, že se to již nikdy nestane v žádné jiné zemi, ale doposud tak učinit odmítají…
Jeroen Dijsselbloem, prezident skupiny ministrů eurozóny, v sobotu odmítl vyloučit uvalení daně na vkladatele v zemích mimo Kypr, ačkoliv řekl, že takové opatření není v současné době zvažováno.
Takové opatření „není v současné době zvažováno“ pro další členy eurozóny?
Jo, díky tomu se lidé určitě budou cítit ohledně toho, co přijde jako další, klidněji.
Opakovaně jsem trval na tom, že příští vlna ekonomického kolapsu bude mít původ v Evropě, a možná jsme nyní byli svědky rozhodnutí, které způsobí, že domino začne padat.
Banksteři vyslali velmi jasný signál. Když půjde do tuhého, přijdeme si pro vaše peníze.
Guest Post: After The Banksters Steal Money From Bank Accounts In Cyprus They Will Start Doing It EVERYWHERE vyšel 18. března na blacklistednews.com.
20. 03. 2013 | 22:28

David napsal(a):

blog.idnes.cz:

Ti šílení diletanti tu Evropu zničí!

Finanční systém EU prochází agónií. Packalství, břídilství a autodestruktivní fušeřina euroúderníků už překonala veškeré – jakkoliv pesimisticky chápané – meze. To, co předvádějí na Kypru, je čiré zoufalství.

Chovají se jako nešťastník, který pod tlakem vlastní nezodpovědnosti, dluhů a exekutora jde amatérsky vykrást banku. Samozřejmě, že se nechá nafilmovat, ukradené peníze ztratí a na útěku jej chytí, protože spadne s kola. Místo vylepšení situace přijde trest.

Ale kdo krade, nic jiného si nezaslouží, i kdyby se omlouval, že přece sebere hlavně bohatým. O problému jsem psal už včera v článku: „Evropská unie už krade. Hyperinflace startuje na Kypru“.

Akce zinscenovaná EU a několikrát parametricky měněná však nabyla včerejším telemostem ministrů financí (viz iDnes) už podobu frašky. Ti potentáti to mají opravdu vykradené.

Jestliže je finanční systém v problémech, zaútočit ještě na důvěryhodnost a stabilitu ohroženého bankovního systému, to už je opravdu absolutně šílené. Po této akci by v kyperských bankách zůstal jen blázen, a to i v případě, že by neprošla kyperským parlamentem (viz iDnes). Teď už to prostě dobře dopadnout nemůže. Podřezali si větev, na níž sedí.

Vzhledem k tomu, že tuto akci nevymysleli Kypřané, ale EU, bude to mít fatální následky i v ostatních státech eurozóny. Kdybych měl peníze v ohroženém Španělsku, utíkal bych pryč. Totéž platí o Itálii, o Řecku, Portugalsku a Irsku nemluvě. Evropská unie sebevražedným způsobem rozvrátila důvěru v bankovní systém.

Překročili Rubikon, odkud není návratu. Dosud bylo absolutně nemyslitelné, aby stát přímo sahal na soukromé peníze. To si naposled dovolili pouze komunisté, u nás Antonín Zápotocký v roce 1953. Kam jsme se to dostali?

Příznačná je ta faleš, kterou už taky známe. Chtějí té krádeži říkat daň. Takové ptydepe a eufemismy už také známe z totality. Navždy mi utkvělo v paměti, kterak sestřelení jihokorejského dopravního letadla v roce 1983 bylo vydáváno za „zastavení letu“. Teď ovšem EU střílí do vlastních řad.

Šílený je ten právní nihilismus. Vše se to zatím děje bez zákonného podkladu. Přesto banky už blokují hotovost na „daň“. Pokud by měla platit taková retroaktivita, nemohli bychom si v EU být jisti vůbec ničím. Ministři si zavolají a je to. To už není jen deficit demokracie, to je její absolutní popření a zhroucení.

Kyperské banky jsou teď pro jistotu na několik dnů zavřeny. Co bude pak? Pokud nebudou omezovat manipulace (výběry a převody) s vklady, nastane run na všechny kyperské (a možná nejen kyperské) banky.

Možná má někdo zlomyslnou radost, že tam utkví peníze miliardářů. Ale bez jejich peněz se bankovní systém zhroutí. A nové peníze nikdo do takto rizikového prostředí nepošle. Krátkozrakost těch diletantů je opravdu nebetyčná.

Ještě zlomyslnější lidé si zamnou ruce, že na to doplatí bohatí Rusové. Oni ztráty unesou a najdou si jiný daňový ráj mimo EU. Ovšem nic bych za to nedal, že si to Putin nechá líbit. Očekávám, že to EU osolí na ceně nafty a plynu. Takže asi za ty hlupáky zaplatíme účet zase my všichni.

A zkuste sáhnout na peníze Američanům. Bude z toho obchodní válka? Nepochybuji o tom, že v USA najdou způsob, aby pokud na Kypru o něco přišli, si své na potrhlých Evropanech vzali zpět.

Někteří diskutéři mínili, že by Kypr měl euro hodit eurobyrokratům na hlavy. Ale dovedete si představit, že by to v obdobné situaci udělali Kalousek se Schwarzenbergem a eurofederalistou Zemanem, který se chystá ratifikovat náš závazek 350 miliard korun do ESM? Přitom je už jisté, že eurozóna bude všechny záruky potřebovat...

Nejhorší je, že i kdyby kyperský parlament tu loupež neschválil, Pandořina skříňka už byla otevřena a všechny ty bědy, svízele a nemoci se rozlétly po EU.

Ceterum autem censeo Unionem Europaeam esse delendam!

Dušan Streit

http://streit.blog.idnes.cz/c/326727/Ti-sileni-diletanti-tu-Evropu-znici.html
20. 03. 2013 | 22:48

slovak co emigroval napsal(a):

'Mattress better place to keep cash than banks'
https://www.youtube.com/watch?v=5Hfmaar81jc
20. 03. 2013 | 23:03

repete napsal(a):

Jak je možném, že soudruhům (nyní z Kypru) vzývajících Che Guevaru zase něco nevyšlo, když byly u moci?

Stará panna Švihlíková viní banky.

Jenže kdo ty banky neuhlídal? Kdo tam zavedl nízké daně? Kdo z toho udělal daňový ráj?

No přece tvoji chamtiví rudí stará panno!

Takže zase levounský bordel.

Ani euro do toho chlívku! Ať to zaplatí Rusko nebo Čína.
20. 03. 2013 | 23:10

Martin napsal(a):

Jo to známe a podruhé se napálit nenecháme. Gottwald také v roce 1948 vykřikoval že znárodnění se nebude týkat drobných zemědělců ani podniků do 20 zaměstnanců a každý ví jak to dopadlo. Kypr je pomalá evoluce v okrádání lidí za účelem zachránit EURo za každou cenu, napřed se okrádali lidé nepřímo prostřednictví vydáváním státních dluhopisů jednotlivých států, dneska už se lidé okrádají přímo a bude to postupovat dál. Vůbec bych se nedivil kdyby se opakovala nějaká forma měnové reformy nebo dokonce nucené odevzdání zlata tak jako se stalo v USA v roce 1933. To vše samozřejmě bude posvěcené z Bruselu.

Roithová je samozřejmě naprosto mimo, kdyby Kypr měl stále svou lokální měnu, nikoliv EURo, vůbec by k současnému průšvihu nedošlo.
20. 03. 2013 | 23:41

EU=RVHP napsal(a):

Reseni je vypraskat europoslance .
21. 03. 2013 | 00:37

freemasonry napsal(a):

Youtube-skutecna tvar EU . 44 min. porad.

https://www.youtube.com/watch?v=atWN2igGPsU&playnext=1&list=PLA8E86FFAEB4B48EA&feature=results_video
21. 03. 2013 | 00:46

vasja napsal(a):

Maj na Kypru coca-colu?
Maj.
Tak co blbnou?
Napíše brzo do blogu Tomáš Sedláček.
Poradce prezidenta Václava Havla a Bohouše Sobotky.
21. 03. 2013 | 04:54

jozka napsal(a):

Nic ve zlym vasjo, ale Sedlacek radil jinym kofrum, nez je Bohous :-)
21. 03. 2013 | 06:16

Ládik!!! napsal(a):

"Jak byste se cítili, kdybyste se jednoho dne probudili a 40% z veškerých vašich peněz na bankovních účtech by vám sebrali?"
To jsem zažil - v pojišťovně Aviva měli produkt TALISMAN pro děti. Dával jsem tam cca 7000 ročně, na účtu mělo být cca 50litrů. Před 3lety jsem tam byl "připisovat" - na dotaz "jaký je stav účtu" mi bylo řečeno, že 22tisíc..... Prý zahraniční investor špatně investoval. Co jsem udělal? Zrušil účet, vybral zbytek (ještě si za zrušení vzali 2 litry) a s bankama jsem skončil.
21. 03. 2013 | 06:27

Ládik!!! napsal(a):

Tedy zrušil jsem účty v ostatních bankách a nechal jen jednu banku, kde mám provozní peníze pro stálé platby (firemní). Banky jsou státem chránení zloději.
21. 03. 2013 | 06:31

Ládik!!! napsal(a):

Jen je mi divné, že se nepíše, na které části Kypru ten průser mají.
21. 03. 2013 | 06:54

hovorka11 napsal(a):

EU zavedla na nátlak z USA nepokryté tištění peněz ECB, aby komunismus podvodných bank byl zachován a gigantické odměny za "jejich prosperitu" byly zachovány.
EU tak poskytuje jak feudálové- obrovské platy sluhům, hýření púro vyvolené, ustupování bankovním zločincům přes MMF, ratingové kmotry, vyžírací "finanční trhy" které sázají na rozklad a rozkradení států, války na rozkaz USA pro nadvládu islamistů v ropných státech a podobné odporné nechutnosti.
EU se stává čím dál výrazněji partou chamtivých jedinců, kteří chrání lumpy z celého světa proti občanům v Evropě.

Závěr:
Bez isandské cesty nelze udělat nápravu a tu Barosso neudělá, proto budou v Evropě velké lidové bouře proti feudální EU s rozkladem ekonomiky a budou tak masivní, že přijdete o trafiky. Otázka je jediná:
jak hluboko si nešťastní lidé nechají okrádat vámi- služebníky vrahů a zločinců.
21. 03. 2013 | 07:21

vasja napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Jen je mi divné, že se nepíše, na které části Kypru ten průser mají
------------------
:-))
Tam kde maj to turecký hospodářství. Kde jinde.
Ty druhý se říděj Lisabonskou strategií a sou v pohodě.
21. 03. 2013 | 07:22

vasja napsal(a):

jozka napsal(a):
Nic ve zlym vasjo, ale Sedlacek radil jinym kofrum, nez je Bohous :-)
--------
No, má to ve zdejší vizitce. Nasekal s nim sice dluhy, ale na makroekonoma a do Národního ho to vyneslo.
21. 03. 2013 | 07:26

zemedelec napsal(a):

Pane Hasan Nasralláh.
Velice dobře popsané.
Tohle se ale dalo a dá čekat,už se dost dlouho mluví o regulaci bank.
Tolik peněz vyvedených z oběhu kterékoliv ekonomiky státu,je vlastně jejich problémem.Sami to nejlépe cítíme tady.Zatím víme o částce na Kypru,co další daňové ráje,nebo co zabavené konta naších rychlo podnikatelů ve Švýcarsku.Proto to řeší Kalousek,škrty,reformy,různé daně na cokoliv,DPH,důchodové pilíře,jenom dostat od občanů co nejvíce peněz do rozpočtu,přitom nechává vyvést mld.
21. 03. 2013 | 07:31

hovorka11 napsal(a):

Stálo by za to spočítat, jak se náš stát tuneluje přes Erste bank, která vlastní Českou spořitelnu.
ČS je nejziskovější část EB:

Pro připomenutí, ČS před dvěma týdny oznámila, že loni dosáhla historicky nejvyššího čistého zisku. Ten vzrostl o 21,8 procenta na 16,61 miliardy.

Opatření: propuštění 600 zaměstananců na pracák, kde budou žít za naše peníze a úspora 1 miliardy bude další k 16,61, který se převalí do ztrátové Erste a ožebračí se tak nenávratně náš stát a zvýší navíc nezaměstnanost.
------------------

S ČS jsem skončil, mám tam "mrtvý účet", za který nic neplatím, protože kdo pohrozí odejitím, ten dostane na 5 let běžný účet bez poplatků. Jsme ovce, které se nedokáží spojit proti vytunelování státu.
21. 03. 2013 | 07:48

Petr. napsal(a):

Nemyslíte paní europoslankyně, že vina je i na Vás i vašich dalších euroNadlidí.
Zabýváte se zakřivenými banány, nesmyslnými kvótami na cukr, který se musí dovážet ze zemí mimo Evropu, normami se 70 chybami jako např. EN 1775, balením koblih, vykřikováním do světa že EU do r.2010 předežene Spojene státy v HDP a v životní úrovni a dalšími nápady vyplozenými 54.000 úředníků v době kdy stále zbytečně cestují mezi Bruselem a Strasburkem, aby měli větší diety.
Zkuste něco dělat pro lidi a krize nebudou. Dokážete to?
21. 03. 2013 | 08:08

Křemílek napsal(a):

Dobrý den paní europoslankyně ! Přesně jsem to předpovídal ,dědek tunel už se cpe mezi vás do Bruselu ! Ten člověk nemá v těle ani kouska studu ! První na vás a EU nadává kudy chodí a ted když nestarší na Hradčanech tak by se mu vaše nehorázné poslanecké platy už hodily ? To je povaha co ? Chce se mi s něj blejt velebnosti !
21. 03. 2013 | 08:26

aga napsal(a):

svatební a pohřební orchestr

Ale prosimvás. Lidem jednotlivých států pomalu začíná docházet, že žádné "vlastní" elity nemají, že je v tomhle globalizovaném světě řídí elity "nadnárodní", prostřednictvím dosazovaných korumpovaných vykonavatelů (EU se svým promyšleným systémem dotací poslušným je jedním z jejich převodních koleček). Na všemocných bankovních sítích, které vysávají státy jak nechutní pavouci, je to vidět nejlíp.
21. 03. 2013 | 09:13

jana napsal(a):

Dobrý den paní Roithová,

Váš blog jsem začala víc číst v souvislosti s prezidentskou volbou a od té doby mu věnuji pozornost. Líbí se mi Vaše kultivované texty, ve kterých i přes korektní argumentaci dokážete zaujmout výrazný názor, ačkoli tím samozřejmě zvyšujete riziko vyhrocených reakcí.
Ve vašich textech hledám i zprostředkované informace o dění a názorech v Evropském parlamentu, o celoevropské debatě, která je bohužel významně odlišná od směřování zdejší veřejné debaty. Tu naši politici zcela úmyslně a vědomě manipulují do vyhroceně provinčního, nevzdělaného, xenofobního a programově antievropského proudu, když předem deformují veškerá smysluplná témata, přičemž novináři, bohužel často názorově izolovaní, jim v tomto téměř nedokážou oponovat....
Proto bych asi velmi uvítala, kdybyste mohla občas detailněji o dění v evropském parlamentu, o kterém se u nás podrobněji téměř nereferuje, napsat nějaké zajímavé informace nebo zprostředkovat tamější argumentaci, atp.
Myslím, že pro zdejší debatu by to bylo velmi potřebné.
21. 03. 2013 | 09:13

zemedelec napsal(a):

Pane hovorka11.07:48
Narazil jste na vážný problém.
Nejedná se jen o Erste banku,když nám hodí na krk 600 nezaměstnaných.To jsou i společnosti utíkající do daňových rájů,nebo-li do zahraničí a je jich tisíce,firmy na anonymní akcionáře.K tomu ještě přičíst firmy které dělají pro tyto společnosti a s krachují také.
21. 03. 2013 | 09:16

Křemílek napsal(a):

Pardon oprava ! NESTRAŠÍ NA HRADČANECH , konečně
21. 03. 2013 | 09:23

dzivoj napsal(a):

Kyperská krize vypukla tím,že právě jim Rusko vypovědělo dlouhodobou pomoc.
A EU jim radí jak dál naložit s ruskými penězi,což Rusko bude varovat dále pomáhat zemičkám.Včera jsem shlédl přes hodinu trvající video YOUTUBE -plavby po celém Jeniseji,a každý kdo shlédne mi dá za pravdu,že Kypr bude bohatstvím tak pár set km Jeniseje (Lodě,města,přehrady,náklady jako nikl ),a ČR pár tisíc km jeho toku.
Adenauer 1947 a Zápotocký♠spol provedli měnovou reformu,Kypru EU navrhuje její slabý odvar.EU napodobuje "geniální" monetarismus USA (jako vždy),po evropsku po bankovnicky ve směru myšlení šulínů,že sklady papírových peněz a elektronické finanční toky jsou spásonosné.To nahrává klausovi,který právě tak jako byl nicnedělákem privatizace,je i eurskeptikem EU.Je svůj,ve všem se potvrzuje,ač lenochem Economist nazval včelku Špidlu,eurokomisaře,který neuměl AJ.
A navíc Klaus jistě ví,že zde znalost angličtiny umělých šroubovaných právních extratermínů AJ z Bruselu -importu bude nedostupná.
Za Uralem jsou i vesničky,vyvolávající hněv mnoha ruských diskutérů,mimo naše chápání,ale mimo naše chápání by mělo být i to co naše hlavy udělaly výsledkem pro ostatní.Já už bych si konečně přál,aby vektor polistopadových presidentů (0,0,0)nahradil nenulový.
21. 03. 2013 | 09:43

modrý edvard napsal(a):

Otázka: proč by měla EU Kypru pomáhat? Odpověď: ze solidarity.
Otázka: stačí půjčit 2/3 potřebných peněz? Odpověď: no kruci, ten Kypr se na tom musí taky podílet.
Otázka: proč sahat zrovna na vklady v bankách? Odpověď: to by mě taky zajímalo. Nejspíš proto, že nikde jinde tolik peněz neleží.
21. 03. 2013 | 09:43

Čochtan napsal(a):

David napsal(a):
".. že zdaní i pojištěné vklady těch nejchudších - do 100 000 euro? .."
Do 100 000 Euro ! To jsou ale ti nejchudší vykořisťovaní, že si naspořili v potu tváře JEN do 100 000 Euro ! Dámy a pánové, kdo z vás má 100 000 EURO, t.j. 2,5 milionu Kč jen tak ležet na kontě ? A z tohoto posledního groše těch nejchudších vezmou celých 6,75 % !!!! Sice na to konto dostali ti ubozí nejchudší asi 5% úroků, takže by ztratili asi 1,75%, ale to se tutlá, to by narušilo bolestinský obraz zdrcených a okradených "nejchudších".
21. 03. 2013 | 09:57

taffy napsal(a):

nemohu rozebirat, musim pracovat, ALE preci jen: SKVELE SKVELE
SKVELE !!!
21. 03. 2013 | 10:22

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik příspěvků, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 03. 2013 | 10:27

berkowitz napsal(a):

Gustáv Husák : "Čo je oportunistické a rozkolísané, něch odpadně"!
21. 03. 2013 | 10:29

Hasan Nasralláh napsal(a):

Snaživému slouhovi Chazarů:

Ano, je třeba mazat to co se někomu kdo je u korýtek nehodí do krámu, tedy těm co tady se zmocnili majetku a financí a mají mocenské ambice. Proto, je třeba, aby tady byli bystří a snaživí mazači a cenzoři. Docela mám představu, že za komunistů, pokud by se dožili internetu, by to přesně takhle fungovalo. Možná by leccos bylo trvale blokováno, to zas jo. Samoregulace a autocenzura u novinářů a cenzurské pardon editorské zásahy od snaživých mazačů vůči plebsu. On cenzor je ten kdo rozhoduje kdo zde něco smí a nesmí napsat, on je takový poloviční Bůh, tedy alespoň si tak určitě připadá. A tak to má být a tak to bude, i kdyby jsme se i podělali. Když ono má stejně všechno jen určité trvání a pak se mohou dít věci....
Skoro mi to připomíná jednoho lempla za pípou v jedné venkovské hospodě za komančů, který to nezvládal a tak dokonce i vyzýval lidi, aby šli do jiné hospody. Po nějakém čase ho vyhodili a přišel tam frajer, který práci rozumněl a lidé tam zase začali rádi chodit.
21. 03. 2013 | 10:51

hovorka11 napsal(a):

zemedelec:
EU funguje jak instituce, která platí výpalné bankéřům (stejně tak ČR). Jednou zaplatila prostřednictvím ECB, tak v zápětí je výpalné navyšováno. "Finanční trhy" s bankami mají rekordní žně z úpadku, přečtěte si slova Bernakeho z amerického Fedu:

http://www.patria.cz/

Ona se ta bankovní destrukce ekonomik hrne ze všech stran, tak se modleme, aby přechod na krytou měnu byl bez velkých válek (USA, Británie, Francie chtějí napadnout prostřednictvím NATO Sýrii a zajistit tak vítězství žoldáckým islamistům. Proti je dokonce i ČR), to je děsná agónie pro sjednocení "obrany" proti všem, kteří nechtějí nadvládu nekryté měny.
Už i Německo stahuje zlato z USA a je pochybné, že USA má zlato v množství, které tam státy uschovali.
--------------------------------
"Číňané upřeli zrak na 8.133 tuny zlata, které se nacházejí v amerických bankách a představují 74,5% celkového objemu valutových rezerv. Čína za americké dluhy požaduje právě toto zlato. Chce vydat novou měnu, která by vytvořila alternativu k americkému dolaru, a která by byla kryta zlatem. S tímto účelem také Čína zahájila repatriaci svých zlatých rezerv ze Švýcarska, Londýna a z New Yorku.

Peking podepsal smlouvu s více, než 20 zeměmi (Argentina, Austrálie, Brazílie, SAE, Japonsko, a další), které uznávají čínský juan za měnu pro mezinárodní obchod, což je ke škodě dolaru. Pro americkou měnu to znamená odchod z části mezinárodního měnového trhu."
21. 03. 2013 | 10:52

hovorka11 napsal(a):

Ty slova od Bernakeho dokazují, jak USA skáče spojencům po zádech a ždíme je všemi "finančními nástroji" jak to jde a EU je jen věrný islamistický pomocník, který posílá vojska tam, kam amici ukáží...
Na palubě Tinaku se slaví "zlepšení ekonomiky" -hnus, hnus, hnus.
-------------------------
Bernanke: Růst trhů není bublinou a Kypr pro nás hrozbou. Výhled přesto mírnější…
21.3.2013
Autor: Josef Němeček, Patria Online

Růst akciových trhů není žádným překvapením, ale odpovědí na zlepšující se makrodata, rostoucí optimismus a ziskovost firem, uvedl Ben Bernanke poté, co Fed ponechal v platnosti stimulační měnovou politiku. Bude nadále kupovat dluhopisy za 85 miliard dolarů měsíčně. Ekonomika Spojených států podle Fedu posílila, ale nezaměstnanost zůstává příliš vysoká.
21. 03. 2013 | 11:02

john petres napsal(a):

Docela jim to přeju.Levé prachy umožňují prát,tak ať si to s leváky(a místními komouši) vyřídí.Ostatně bych všechny ty kypry,řecka a taliíny s EU vyhodil.Jsou to národy nespolehlivé a makající jen,jak se říká,do prvních peněz!Ovšem odklonit si pro sebe-to umí,že!je to pakáž,jak u nás ODS!Servus.
21. 03. 2013 | 11:12

Petr. napsal(a):

Už jenom proto, jak kyperští Šíšouni vystupují a jak nabubřele vystupují, si Kypr žádnou pomoc nezaslouží. K obyčejným lidem se stejně pomoc nedostane.
21. 03. 2013 | 11:38

český maloměšťák napsal(a):

A co má teda zdanit kyperská vláda ?
Má zvýšit DPH ?
Zdanění depozit, proudících do země díky daňovému a právnímu dumpingu, konstituovaných historicky jako bezpečný přístav pro aktiva oligarchů nejen ruských a řeckých, úročených tak, že i ta daň - pokud bude uvalena, mnohdy z aktiv nic neubere....je logickým a etickým krokem - pokud bude strukturován tak, aby případná plošnost opatření nepostihla i ty, co si pár desítek tisíc euro naškudlili z příjmů poctivě a lopotně vydělaných.

Btw - politici prý včas své finance vyvedli....zejména vládní úředníci, kteří věděli o chystaných opatřeních s předstihem. Jde údajně o cca 100 mlrd. CZK.
Docela dost si panáčci naškudlili. Na to jak je Kypr malý.

Bylo by asi děsivé sledovat něco podobného u nás v Kraďákově.
Kolik set muliard CZK by vyfučelo - od všech těch socodesáků, topáků a jiných bohulibých hospodářů se státním.

Možná že paní Roithová se s některými z nich kamarádí.
Stálo by za to, aby o tom něco napsala.
Obecné kydy umí vypotit každý druhý - stačí zkompilovat pár novinových článků.
---------------
Jde o narušení důvěry - možná hlavního pilíře kapitalistického monetárního systému.
Ale kdo ji skutečně narušoval, narušuje.....to není tak snadné vyhodnotit...a hodit to např. na EU či euro.
21. 03. 2013 | 12:29

seriózní chlapík napsal(a):

Je k neuvěření, proč se někdo pozastavuje u Kypru.
KAPITALIZACE ZISKŮ A SOCIALIZACE ZTRÁT je organickou součástí globálního kapitalizmu a ne jen, je jeho dominantním rysem.

Fakt hrůza. Za čas se tady bude diskutovat o tom, jak po kolejích jezdí vlaky a voda je mokrá.
21. 03. 2013 | 13:11

zlatý tele lakovaný na rudo napsal(a):

kdyby kypr nebyl v eu a neměl euro, tak by se to nestalo. jistě by do takového chudobince s tak mrzkou měnou peníze neukládal.už vůbec by se tam banky ani neetablovali. je neuvěřitelné jak komunisti, když vidí dolary , zapomínají na základy marxova učení.rudý ostrov založený na modle kapitalismu. bolševici všech druhů jsou naprosto směšní, napříč dějinami.
21. 03. 2013 | 13:18

Daňový poplatník napsal(a):

Podle mě se to vyřeší dost brzy, a dost rychle, stačí když Německo svým občanům převede aktiva na nové marky v poměru 1:1 k euru, tento poměr bude trvat jen pár vteřin, a pokles všech aktivit v eurech nebude jen těch 10%. A bude to čisté, i bez schvalování národními vládami, neřku-li parlamenty.
Z křiku orlů a s tím, že se (bohužel) zatím do puntíku vyplňují mé obavy z vývoje v EU, tak bych se nedivil, kdyby ty mařeny už ležely natištěné v sejfech.
21. 03. 2013 | 13:57

prorok napsal(a):

Pani europoslankyne,

jste zena, udajne vzdelana a oddana Rimu, ale ani tak se nemohu ubranit onomu:
....
Kdykoliv slysivam Vase kazani nejake,
vzdycky si vzpomenu,
ze Bileamuv osel mluvil take.

No reknete sama. Je vam toho za ty penize zapotrebi?
21. 03. 2013 | 15:10

pepa z deppa napsal(a):

Dohadování se o % na finančních trzích jsou jen obyčejné plky pro hlupáčky, kteří ještě tyto kecy baští.Současní světoví lichváři, kteří si vznešeně říkají top finačníci mají většinu států pod dohledem své lichvy.Ve středověku okrádali lichváři i krále a šlechtu.Ten potom byvše v insovenci vyvolal pogrom.Dav potom vydrancoval a zapálil dům lichvářův a pobyl vše živé.A bylo zase na pár let pokoj.Dokud se tato současná lichva nevyřeší radikálně, celosvětová krize nezkončí.Cožpak si již nenakradli dost?Politici za mrzký peníz prodávají celé státy (dříve jen jednotlivce).
21. 03. 2013 | 16:47

robbespierre napsal(a):

Paní Roithová měla byste mluvit o tom, čemu rozímte. Pletení svetrů a praní špinavého prádla černoprdelníků.
21. 03. 2013 | 21:04

Bernard Madoff napsal(a):

Kapitál vyrábí dluhy a účtuje válkou. Shalom gójim.
21. 03. 2013 | 23:16

Arnie napsal(a):

Paní Roithová, výborný blog.
Konkrétní informace o vývoji Kyperské finanční krize v mediích povětšinou chybí. Tendence je spíše komentovat stylem "EU chce ožebračit svým diktátem další stát".
21. 03. 2013 | 23:36

Důchodce68r napsal(a):

Paní Roithová.
Ten Kypr. Dobře se to čte. Už docela "spokojeně" posloucháme v každých zprávách kde na kterém konci světa kolik lidí nějaká nálož lidí zabila. A teď už i kde který jak zadlužený prozatím "jen" okrajový evropský stát skoro krachuje. Bez toho adrenalinu by klesla poslechovost, čtenost. Doufám, že si taky pročítáte diskuze za vaším blogem. Leccos v nich by mohlo být zdrojem adrenalinu i pro vás.

A jinak: právě za uplynulou minutu náš státní dluh vzrostl o 200 000.- (pokud je kalkulačka na internetu v pořádku, pokud do ní stíhají aktualizovat zadržené dotace a další tunely). Za hodinu to udělá 12 000 000.-. Za den 288 000 000.-.
Škoda dalších nul, vypisují se v té kalkulačce, dívejte se tam. Nějak opačně se to asi děje s penězi ve FEDu a ECB.

Tak bych měl na vás pár dotazů.
- Nezdá se vám, že nám tu Evropu spravujete nějak úplně vadně?
- Jaký je váš odhad kdy na tom sami budeme podobně jako Kypr nebo Řecko? Na příklad, že se "deficity" soukromých bank doplní z úspor občanů nebo důchodových fondů atd.?
- Přestože vy osobně podle mých měřítek patříte k nejlepším, jako celek to řízení Evropy (podobně jak naší republiky) vede do krachu. Ekonomického, politického. V tom morálním už vězí.
- Ještě jste nepomyslela na odchod z politiky? (Nemám podezření, že by vás v ní držel plat.) Sám být v podobné pozici, asi bych už byl po harakiri.

Možná se divíte kde beru ten pesimizmus. Zdraví mně slouží a spím dobře. Ale mám víc času, manželka je i po týdny u děcek, hlídá vnoučata, mezi lidi nemusím. Stačí mi kocour, 44 slepic na obrovské zarostlé zahradě, a zatím svobodný internet. Mám dost klidu k přemýšlení nad tím co se ve světě děje.
Včera jsem došel k podezření, že prapůvodcem problémů není přelidnění, ale "přepeněžení". Příliš moc peněz, vadně fungujících, vadně přerozdělovaných, kazících morálku. A to vy politici naprosto nezvládáte. A na to pomalu začíná doplácet nedohledný počet lidí pro které peníze nejsou na prvním místě. A to vám politikům kladu za vinu.
22. 03. 2013 | 00:10

simply napsal(a):

Kdo platí daně v daňových rájích, tomu nedávat státní zakázky a celá EU by je měla ignorovat...a neumožnit jim v EU podnikat..
22. 03. 2013 | 10:41

turista napsal(a):

Na Kypru jsem v minulém roce byl. EU nyní udělala pořádnou hloupost s tím zdaněním vkladů na Kypru. Na Kypru je totiž velké množství peněz z Ruska. Rusko to pochopitelně v budoucnu osolí celé EU na cenách ropy, zemního plynu a podobně. Takže můžeme čekat zdražení benzínu a nafty nad 40Kč za litr.
22. 03. 2013 | 17:51

Fridolín napsal(a):

Co je to za hloupost, že "dominantní stranou na Kypru je komunistická strana"? Komunistická strana (AKEL), která hraje na Kypru de facto roli sociální demokracie - a je zatraceně systémová - rozhodně není dominantní. Je dlouhodobě jednou ze dvou nejsilnějších stran, ale rozdíl oproti její pravicové konkurentce je zanedbatelný - někdy je o dvě procenta silnější, někdy slabší. Navíc třetí nejsilnější je tradičně další středopravicová strana. Kypr je typem prezidentského režimu a za celou dobu jeho existence od r. 1960 byl komunista zvolen prezidentem jenom jednou, na léta 2008-2013. Někdy si říkám, co by naše pravice dělala, kdyby musela vyjádřit jakoukoli myšlenku a nepoužít přitom slovo "komunistický"...
22. 03. 2013 | 18:07

Yosif K napsal(a):

No kzperští komanči ve vládě přispěli silně k tomu aby kzperský lid měl podstatně vyšší platy než třeba Češi. A ted je Kypr bankrot.

Plody bezstarostného rozhazování půjčených peněz mezi proletáře. Bor..láři všech zemí světa spojte se.....

The Progressive Party of Working People (Greek: Ανορθωτικό Κόμμα Εργαζόμενου Λαού, Anorthotikó Kómma Ergazómenou Laoú, AKEL; Turkish: Emekçi Halkın İlerici Partisi) is a communist party in Cyprus. It supports an independent, demilitarized and non-aligned Cyprus, and a federal solution of the internal aspect of the Cyprus problem. It places particular emphasis on rapprochement with the Turkish Cypriots. It supported entry into the European Union with certain reservations. AKEL also supported the Annan Plan in 2004, but at the end they decided for a negative response, since they did not have time to formulate response to the plan.

AKEL has successfully put into practice several socialist measures to support economic welfare of Cypriots during the late-2000s financial crisis such as increasing low pensions by 30% and strengthening the welfare benefits given to university students to €12 million per year.

Overall, €1.2 billion were spent on welfare benefits during the first three years of AKEL in power, with various improvements made in social welfare provision.[2][3]
22. 03. 2013 | 20:31

Pedol napsal(a):

Ono nejde zdaleka jen o Kypr. Jde o záchranu bank Španělska, Belgie, Francie...už se nemohu dočkat, až Nigel Farage na příštím EU zasedání počastuje soudruha Barrosa titulem "idiot ve službách bankéřů".
A bude tak správně.
22. 03. 2013 | 21:59

Bernard Madoff napsal(a):

Nechtěli Tobinovu daň a Glass-Steagalúv zákon, chtěli loupeže a krizi. Bez systémové kontroly a omezení činnosti bank v době fiat money nic nefunguje. To ale banksteři chtějí. Shalom Apokalypsa, šoa.
22. 03. 2013 | 22:28

Pesimista napsal(a):

Paní doktorko,
proč nepoužijete lékařský slovník a nepojmenujete nemoc EU,
ta nemoc se jmenuje RAKOVINA,
a co ji asi způsobilo?
Všichni víme, že to jsou vlstníci bank,
a kdopak to je?
Do devbadesátých let se nám vnucovbali Jidáši, že jsou
inteligentní, chytří (všeho) schopní a proto jim patří
téměř všechny banky západního světa.
Najednou se už nechlubí, Jidáši, už jsou potichu
a žádajáí nás o almužnu pro neschopúné Jidáše.
I můžeme si vybrat, mezi placením nebo pogromem,
jinou alternativu nám nedávají.
23. 03. 2013 | 01:23

Jetvart napsal(a):

Mám už plný zuby polovpravd a zamlčování. Současná média s vyjímkou televizních debat nejsou o nic lepší, než byla četba Rudého práva. Pamatujete si někdo kdy jste naposledy četli něco o čem by se dalo použít slovo objektivní a nestranný?
23. 03. 2013 | 05:25

Falcon napsal(a):

Je vidět, že už nastal čas vzít do rukou zbraně a jít věšet nezodpovědné politiky co ničí ekonomiku Evropy a bankéře, kteří nezodpovědnými operacemi likvidují evropský bankovní systém. Ale především to jsou politici, kteří svojí naprostou nezodpovědností zapříčinili takový stav evropských veřejných financí.
Myslím, že se na Kypru ještě mají na co těšit, protože pokud tam lidem šáhnou tak radikálně na peníze jak to vypadá podle posledních zpráv, že šáhnou a okradou je, a prostí občané svými penězi budou muset sanovat chyby politiků, tak to nemůže skončit bez velkého krveprolití, protože okradený a frustrovaný dav naštvaných občanů hned tak něco nezastaví.
Za ty problémy co jsou v Evropě může jen a jen neschopnost a zlá vůle politiků, jejich povýšení levicové ideologie nad zdravý rozum a tudíž by za ni měli nést odpovědnost i vlastními životy, protože díky jejich činům teď trpí lidé na Kypru a budou trpět i jinde. A je to názorný příklad, kam vedou neomarxisté a levičáci z EU celou Evropu. Evidentně do prdele.
Jen to naši socani a eurohujeři z ČSSD to nechtějí vidět a takový Zaorálek jen předvádí dokonalý řitní alpinismus jak leze EU do zadku.
ČR by měla z EU velmi rychle vypadnout a totálně zapomenout na nějaké euro. A vzít si příklad ze Švýcarska a jeho stylu hospodaření a vedení státu. Jinak nás dříve nebo později čeká to samé jako Kypr, Řecko a další státy v krizi, protože naši eurohujeři ve spolupráci s těmi z EU přivedou na buben i Česko.
23. 03. 2013 | 12:52

cinick napsal(a):

replika na repeteho
"Jak je možném, že soudruhům (nyní z Kypru) vzývajících Che Guevaru zase něco nevyšlo, když byly u moci?
Stará panna Švihlíková viní banky.
Jenže kdo ty banky neuhlídal? Kdo tam zavedl nízké daně? Kdo z toho udělal daňový ráj?"
Daňový ráj nevylučuje řádně fungující obezřetné banky. Voni jsou snad bankéři nesvéprání, či přímo retardovaní, že je musí někdo hlídat. A rovnou odpovím - jsou. Ani netušíte, jakou v této době elektronických transakcí mají moc. Vždyť ani peníze nemusí mít, prostě si je třeba vymyslí (ani nemusejí, dyk jim každý měsíc přijdou naše platy, s tím už se dá něco dělat) a někomu poskytnou a v tom už je mají a dokonce vědí, jak jim budou poukazovány. A znova, někdo chce peníze a znovu tolik a tolik, tak a tak. Nějaká zvažování - rizika, smysluplnost projektu, perspektiva, návratnost to je vůbec nezajímá. Voni přece točej peníze.Po celém světě.
23. 03. 2013 | 13:34

Princ D. napsal(a):

Memento pro naše občany. Za ztráty, způsobené podpisem Eurovalu si můžete sami, protože jste příslušné politiky nerozvěsili včas na lucerny! Jiná cesta už dnes NENÍ protože, jak se ukazuje v případě VV, kmotrům stačí podplatit polovinu poslanců neposlušné strany a jede se dál. A novinářský hnůj bude jednohlasně tvrdit, že ti, co nebyli svolní jsou ti špatní.
Kyperské banky krachují proto, že na příkaz EU prominuly ŘECKU 50% dluhů!
Takže nám řeknou právě to, co říkají Kypřanům!
23. 03. 2013 | 14:12

renša napsal(a):

Ano,Kypr si za to může sám.A to zdanění účtů je v pořádku když si hrají na daňový ráj a už vůbec ať nežebrají u EU o peníze.Je jen otázka času kdy se Němci vzbouří aby platili za všechny grázly a zloděje v EU.Taky je jen otázkou času a to velice krátkého kdy Kalousek zdaní čechům úspory.On už nemá kde brát a ty jeho dluhopisy za miliardy na 55 let si může koupit akorát blb.EU je na houby to už byla lepší RVHP-to jsme měli průmysl,zemědělství a jiné co vydělávalo peníze do státní pokladny.Ty dnešní trubky mají akorát to,co orvou z občanů...
23. 03. 2013 | 17:13

zdenek napsal(a):

Soudružko Roithová,vždycky když se objevíte v televizi a my se zrovna díváme tak syn řekne "hele Roitovka"a výmluvně se zašklebí,já většinou pokračuji"to je mašina..." ,včera syn povídá"ta je pěkně zazobaná"..."jo kamaráde ta se o sebe umí pěkně postarat,kam se na ní...hrabem(je mu 13)"
Docela jste mne soudružko pobavila když jste se v nějaké debatě před prezidentskou volbou zeptala p. Franze jak hodlá přesvědčit voliče,že bude schopen zastávat prezidentský post a on měl nakonec jednou tolik hlasů než vy..

co tím chci říci? Pro mne jste produkt paní Roithová a s obdivem musím dodat,že pokud vás jako osobo veřejně činnou přirovnávám k produktu tak soudím,že vás nevytvořil žádný PR designér ,ale že jste si svou publicface dokázala vytvořit sama,víte přesně jak na ty maloměšťácký držky zapůsobit aby jste pro ně byla vhodný člověk,na druhou stranu zřejmě z důvodu,že pro inspiraci není zřejmě třeba chodit daleko....
To,že jste velmi inteligentní,vzdělaná a schopná svou publicface zcela likvidujete,jelikož působíte natolik strojeně ,že člověku nějak samo dojde ,že to děláte jen kvůli své kariéře a nemohu tedy brát vaše věcné argumenty jako systémové,ale jen jako sebepolitickou propagaci
omlouvám se že jsem nepsal nic k vašemu tématu,narazil jsem na váš blog náhodou a využívám toho k jakési zpětné vazbě vašeho politického působení,jak už jsem řekl vaše argumenty vážně neberu,ostatně váš text je také v tomto případě celkem neobjevnou pravdou a já s vámi samozřejmě nemohu jinak než souhlasit...ještě jednou se omlouvám
25. 03. 2013 | 09:25

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy