Je chudoba ten správný lék?

13. 09. 2010 | 08:53
Přečteno 9036 krát
To co se dnes děje v naší zemi, nemá obdoby. Vláda zastavuje výstavbu silnic, železnic
a dalších zásadních staveb. Připravuje snížení platů statisícům zaměstnanců.

K tomu škrty v sociální oblasti. Jejich důsledkem bude třeba naprostá ekonomická neatraktivita mít děti, tedy lze už počítat s výrazným poklesem porodnosti. Přitom nejlevnějším a nejúčinnějším řešením budoucí důchodové krize je zajištění odpovídající generační reprodukce. To znamená mít dostatek odrostlých dětí, které v budoucnu zaplatí důchody svých už nepracujících prarodičů, stejně jako tito, platili svým dětem ze svých platů jejich vzdělání a zdravotní zabezpečení. Stavební, ale i jiné firmy, díky vládě vyhodí desetitisíce lidí na dlažbu, stoupne nezaměstnanost a milionům lidí klesne příjem. Sníží se koupěschopnost jednotlivců i státu a spirála krize se roztočí naplno. V důsledku celá zem zchudne. Nečas navíc přichází s Gottwaldovským heslem – „kdo nepracuje, ať nejí“ – na plakátu hlásá - dávky jen těm, co chtějí pracovat. Naroste počet lidí, co nebudou mít na základní životní potřeby a prostředky si zajistí kriminální činností. Je jasně prokázáno, že tak jak stoupá počet lidí v životní nouzi, stoupá kriminalita. Část lidí možná Nečas přinutí skutečně pracovat za nízkou mzdu, ale část začne krást, nebo bude krást více. Tomu bude ministr John čelit tím, že u policie zbudou jen „srdcaři“ jak dnes říká, tedy místo profesionální služby se práce u policie stane špatně placeným koníčkem pro pár stovek fandů. S rostoucí nezaměstnaností jako důsledkem vládní politiky škrtů se pan Nečas s Kalouskem chtějí vypořádat zavedením nucených prací, kdy třeba učitel po měsíci marného hledání práce vyfasuje motyku a bude kopat škarpy. Logicky poroste ve společnosti nespokojenost a frustrace. Předpokládám, že recept jak tomu čelit, bude hledat poradce Nečase pan Joch, jinak zastánce teorie přechodu od demokracie k autoritativnímu pravicovému režimu. Jediná věc skutečně důležitá pro příští generace, tedy ochrana životního prostředí, se stává zbytečnou překážkou volného trhu a základního lidského práva pravice, kterým je vydělávání peněz za každou cenu a na úkor čehokoliv a kohokoli. Příznivci vládních stran si teď možná ťukají na čelo a říkají si, jak přeháním. Bohužel nepřeháním, ale jen zjednodušeně popisuji některé plány současné vlády. Je to cesta do jakéhosi pravicového ráje, kde přežívají jen ti nejsilnější a nejschopnější. Nemáš-li na to schopnosti, žaludek či štěstí, pak nemáš právo na trochu důstojný život. Jsi odsouzen k podřadnému postavení drtivé většiny, která jen slouží vyvolené menšině k tomu, aby měla ještě více peněz, více vlivu, více moci a více radosti ze života. Jde o trend v západní Evropě zcela nevídaný a extrémní, ale u nás překvapivě silný, zvláště u nastupujících generací, které ještě neprohlédly jaký osud většinu z nich čeká. Žijí často ve svých snech, kde po studiích na škole se školným získají stotisícový plat či začnou podnikat a budou rázem milionáři. Za pár let zjistí, že tento osud čeká tak 1-2% z nich, zbytek bude mít smůlu a podřadný plat, nebo místo na pracáku či následně v Nečasově pracovním táboře. Stejně procitnou ti sebevědomí majitelé „ojetých Fábií“, co si je ozdobili heslem „Volím TOP 09“ v domnění, že to je rázem mění na nový Mercedes. V co vyústí pak frustrace těchto lidí, se můžeme jen domnívat. Mám strach, že to vyústí v podporu zase jiné podoby extremizmu. Sociální demokracie je dnes přitom jedinou politickou silou schopnou tomuto trendu čelit, neboť nabízí jinou léčbu společnosti, než je léčba chudobou. Zkusím se v následujících článcích zamyslet nad konkrétními kroky, jak možná lze čelit další extremizaci společnosti.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Koleda napsal(a):

Demagogie, ostatně jako vždy. Právě díky tomuto, tolik v západní Evropě rozšířenému vidění světa, přestává být Evropa konkurenceschopná.
13. 09. 2010 | 09:03

Martin napsal(a):

Celý článek by se dal shrnout do "Zdroje jsou" a "Dluhy se nemusejí platit", ostatně tak jako příspěvky většiny členů čSSd.
Tito lidé prostě neumějí pochopit, že peníze nejsou a když peníze nejsou, tak se musí šetřit, nedá se zadlužovat donekonečna.
13. 09. 2010 | 09:11

Tencokida Hnuj napsal(a):

Dobré ráno, ČEZko !

Náhodou ! Chudoba cti netratí :

http://aktualne.centrum.cz/...

Ale je třeba mít taťku s tím správným kolečkem.
Ten nám pak přiveze penízek - o jéje !
13. 09. 2010 | 09:18

Fsik napsal(a):

To Martin:To je pravicový tlachání a strašení, nebýt předvolební řecké lži tak by dnes seděl ve Strakově akademii úplně někdo jiný.
13. 09. 2010 | 09:20

Karel (taky) napsal(a):

Pane doktore, máte to marné, českého "pravičáka" můžete mlátit po hlavě pravdou v dubové podobě a stejně ji nebude vnímat...
13. 09. 2010 | 09:23

miro napsal(a):

Pane Rath, když umíte jasně vykreslit tu katastrofu, tak jistě máte i jasno kde vzít peníze, aby se nemuselo škrtat. Tak ven s tím. Pak Vám teprve uvěřím ty vaše demagogické řeči.
13. 09. 2010 | 09:25

miro napsal(a):

To nejsem žádný pravičá Karle
13. 09. 2010 | 09:27

slavwin napsal(a):

Vybíráte perličky a trochu si je přizpůsobujete, jste politik razantního typu. Myslím že cíl snížit administrativu v době stále se rozvíjejícího softwaru je na místě. Já když začal technicky pracovat tak zaokrouhlené násobení jsem prováděl logaritmickým pravítkem a součty s kalkulačkou na kličku jsem považoval za málem technický zázrak, úředníků bylo méně a takové ty uzávěrky se dělaly po nocích. Lékařské praxi moc nerozumím, nějaký odborný dohled i přes špičkovou techniku je nutný. Jestli dnes lékař zvládne více pacientů do toho nechci mluvit, ale admninistrativní náročnost lze technicky řešit. Chytráci, kteří uměli zneužít vstřícný systém byli vždy a boj proti těmto jevům je na místě. Samozřejmě, když jsem lidově řečeno v rejži, tak bych se měl pomoci dovolat, zkratkovité volání že někdo všechno ruší spíše vyburcuje k aktivitě zneuživatele. Zvolili jsme vás aby jste našli řešení a ne aby jste se hádali jako tetky na trhu, zkuste to dělat aspoň tak jak to dělá Jílková, předestřete problém vyvolejte diskuzi a prosím vás všechny neblbněte.
13. 09. 2010 | 09:27

Karel (taky) napsal(a):

miro: Peníze jsou - v daních z vysokých příjmů například. V důsledném vybírání daní jsou také. Spousta miliard je v předražených státních zakázkách. To všechno by dalo dohromady zhruba 6x tolik, než osekávání sociální oblasti až na dřeň.
13. 09. 2010 | 09:28

Trégl napsal(a):

David Rath použil v blogu zcela běžného způsobu zhazování své opozice bez argumentace. Toto jistě zabírá u lidí s nižší schopností hlouběji chápat psaný text, kdy záplava negativ bez podpory argumentů vyrazí takovému čtenáři dech a proto není schopen ani myslet.
David Rath by konečně se svými přáteli mohl konečně pochopit, že přesvědčit přemýšlivé lidi není až tak jednoduché bez argumentování a rozborem faktů. Je to až urážející, jak si David Rath představuje jednoduchost politické debaty. Neskutečně podceňuje duševní schopnosti lidí a spoléhá na "plakátování". Prostě konstatuje že toto je fakt a toto je lež, protože to říká on. Nerozebírá náročně kroky své opozice a nenabízí k posouzení svou alternativu řešení v kontrastu vůči nim. nelze proto soudnému člověku posoudit, zda David Rath má pravdu ve svém tvrzení.
Samozřejmě může kdo chce fandit Davidu Rathovi. Může mu věřit na slovo a znenávidět jeho opozici. To je ale jen otázka míry intelektu. A tak je pro mne otázné, jestli se jedná Davidu Rathovi o získání tupců fandů, nebo jestli má zájem na tom, aby sám sebe zhazoval ve vážnosti u lidí s vyšším IQ, než je IQ tykve.
"Argumentací" jeho typu jsme si užili za těch dvacet let až nad hlavu. Mistr v tomhle byl například Miroslav Sládek. Na toho vzpomínají jeho bývalí věrní dodnes. Na to, jak je okradl.
ČSSD by si konečně měla udělat pořádek u svých předních! Ať jejich členové nejsou za úplné voly!
13. 09. 2010 | 09:30

Ládik!!! napsal(a):

Nejlepší lék je práce. Práce osvobozuje.
13. 09. 2010 | 09:32

Betty08 napsal(a):

to autor:
V levicovém ráji jsme už byli a moc dobře jsme se neměli, takže proč se rozčilujete, že chceme pro změnu do toho pravicového. Horší už to být nemůže.
13. 09. 2010 | 09:41

Dejf napsal(a):

Můj milý pane Rathe, už dlouho jsem nečetl tak povzbuzující a motivující slova týkající se budoucnosti mladých lidí. Tento článek jasně vypovídá o tom co si myslíte o naší budoucnosti. Divíte se, že vás nevolíme?!! Já ne. Změňte svoji rétoriku, strukturu a myšlení a pak snad, nekdy... zaškrtnu vaši stranu. Ještě jednou moc díky za slova plná naděje a optimismu nejen pro mladou generaci, ale pro celou ČR.
13. 09. 2010 | 09:42

Matrix napsal(a):

Karel
Odhad příjmu z progresivního zdanění je cca 3,5 mld. Zdá se ti, že je to spása pro náš deficitní rozpočet, když i při "drastickém" krácení je i tak plánovaná sekera 135 mld?
13. 09. 2010 | 09:42

mudrc napsal(a):

To co se dnes děje v Aktualne, nemá obdoby. Moudré a solidní glogery odradila vstupem glogerů soudruhů socanů. Mnozí sem již nechodí proto, že jsou otráveni socanskou politickou propagandou.
13. 09. 2010 | 09:42

Matrix napsal(a):

Rathe stále čekám na ty mrtvoly chudých, co se měli po zavedení poplatků válet po chodnících.
13. 09. 2010 | 09:44

Prudič napsal(a):

„Volím TOP 09“ - tak tohle by si mohl na auto nalepit jen sebevrah (aspoň tady, na Ostravsku) ;)
13. 09. 2010 | 09:46

Hladis napsal(a):

Pane Rath s vami je to tezky. Jste opravdu "zly muz" CSSD ,bourlivak, ostry diskuter a neberete si servitky. Problem je ze toto skodi nejen vam ,ale i strane ve ktere jste. Sice ve vasem "kontroverzni" pojmenovani lidi a situaci mate i pravdu ,ale styl a populismus ,ktery pouzivate je krasnym tercem pro media a pochybuju ze se vetsine lidi libi. Dale myslim ze vasim oborem je zdravotnictvi a tam by jste mel i zustat. Jste jeden z ministru zdravotnictvi ,ktery vylozene ceske zdravotnictvi nesabotoval a neco tam i udelal a to je jediny duvod proc vas beru i pres vasi povahu.
13. 09. 2010 | 09:48

t... napsal(a):

Jako u všech medikamentů/látek/věcí/postupů/.../ záleží na tom komu je chudoba ordinována, pokud Rathovi, tak ano.

Článek jsem nečetl(nemám tolik času, aby četl články od Ratha s nimiž jsem udělal zkušenost, že svou kvalitou nejsou, pro mě osobně, přínosné), jen otázku v nadpisu.
13. 09. 2010 | 09:48

Sláma napsal(a):

Souhlasím s hlavním tezemi článku. Politika tandemu Kalousek-Nečas bude pro tento stát zničující. Podle mého názoru je vysvětlení jejich chování velmi prosté: jediným zdrojem, který se dnes ještě dá vytunelovat je státní rozpočet. Tandemu jde o to, aby se zpět z našich daní dalo lidem co nejméně, aby zbylo co nejvíce na vytunelování. Říká se, a já tomu věřím, že z (předražených) státních zakázek jde obvykle 10-20% do pokladen politických stran, do kapes politiků, státních úředníků a manažerů státních firem.
Peníze jsou, státní rozpočet neustále roste. Jde jen o to, jak se s nimi nakládá. Podle mého názoru hrozně: dálnice jsou o 100% dražší než v Západní Evropě, železnice jsou dražší než rychlodráha pro TGV, řada miliard se doslova utopí na nesmyslné vodní stavby, státní lesy nepřináší do státní kasy prakticky žádný zisk, každoročně se rozdělí 20 mld. Kč na "Medvěda", tedy např. na podporu golfových klubů, atd.
Tedy, stejně jako v případě Řecka, je státní dluh primárně způsoben korupcí a chybami politiků na vysokých postech a nikoliv nadměrně "štědrým" sociálním systémem.
13. 09. 2010 | 09:50

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, jo, jo když mají miliárdáři mejdan, tak u kaufdvorku holt nezaparkujete a nezaparkujete i kdybste byli sebevíc chudí...
Veselé krizování už bude jenom líp...
http://www.parkinglocal.com...
13. 09. 2010 | 09:53

nuclear napsal(a):

Pravičáci se snaží lidem namluvit, že nejdražší položka státu jsou nezaměstnaní lidé.
Pravičák také zamlčuje, že zatímco výběry na sociálním "pojištění" a odvody zaměstnanců jsou % nejvyšší v celé Evropě, výplaty (plnění) tohoto pojistného systému naopak % nejnižší.
Nečas tedy lže.
Jsme nejvíce asociální země.
Veze se na vlně úsměvu, zatímco chudým lidem to připomíná nástup Husáka v roce 1970, kdy bylo vysíláno v rozhlase "ať žije KSČ" a tomu, kdo se neúčastnil této "úspěšné" vlny, běhal mírně řečeno mráz po zádech !!!!
13. 09. 2010 | 09:53

miro napsal(a):

to Karel souhlasím s tím, že v předražených zakázkách zmizely miliardy, ale ty jsou bohužel nenávratně pryč. Myslí, že vláda se snaží veřejné zakázky zžprůhlednit.Jestli se to povede je otázka. Ministr dopravy už výsledky má , jak to bude dák si počkám
13. 09. 2010 | 09:55

Sláma napsal(a):

Málokdo si uvědomuje, že peníze na sociální oblast jdou z tzv.pojistného na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Bohužel žádná dosavadní vláda, ani vláda sociální demokracie, neoddělila toto pojištění od státního rozpočtu, neboť je zdařile tunelovala (přebytky byly každoročně v řádu miliard, s jedinou výjimkou roku 2009, to lze ale vysvětlit předchozím krácením sazby (SIC!), neboť prý byla stanovena příliš opatrně!). Toto pojistné jsou peníze, které lidé platí mj. pro to, aby v případě ztráty zaměstnání mohli přežít v důstojných podmínkách. Nyní Kalousek už veřejně mluví o tom, že by z pojistného chtěl udělat normální daň, tedy je de facto ukradnout - a na sociální potřeby zavést soukromé pojištění. Což je postup ověřený u zdravotního pojištění - to se rozkrade či použije neefektivně, tak ať si na náklady na léčení zaplatí občané znovu formou tzv. regulačních poplatků, spoluúčasti apod.
13. 09. 2010 | 09:57

Martin napsal(a):

no pro tebe určitě Dádulko...
13. 09. 2010 | 09:59

nuclear napsal(a):

mam toho tady plné zuby! Tohle není země k žití!
Dodělám svoji technologii, a jdu za kopečky, mam se snad dívat jak se lidé propadají do problémů?
Narostly sebevraždy! Každou chvíli nějaká ženská někde skočí z okna nebo pod vlak!
Ignorace je všudypřítomná, a přitom i já bych nyní potřeboval cítit alespoň elementární jistotu kdyby mi náhodou nevyšly některé věci!
13. 09. 2010 | 09:59

Sláma napsal(a):

To t...
Nechápu, proč se zapojujete do diskuze, když jste, jak přiznáváte, článek nečetl. To jste tedy pěkně arogantní, to se musí uznat!
13. 09. 2010 | 09:59

myrta napsal(a):

Ano,vize budoucnosti p.Ratha je negativní,ale realistická.Jak jinak,že, když už ze jmen Klaus,Nečas,Drábek,Drobil atd.čiší optimimis plný pozitivních vizí budoucnosti.Ale jen pro ně a jejich klanů.
OPTIMISMUS JE PRÝ JEN NEDOSTATEK INFORMACÍ.
13. 09. 2010 | 10:00

Jeník napsal(a):

Pane Doktore - tak jako vždy - správná a pravdivá slova, která vystihují situaci, která u nás nastala po vylhaných volbách (VV) a pravicovém puči uskutečněném Klausem.

Zatím reaguje pouze "pravicový" odvar a různí mudrcové, absolventi VŠPMODS (večerní škola politického minima ods), počkejte až se vzbudí ti praví pravicoví bijci po večerním rauši jako Rumcajs, SuP,neo, jampor, Blu rej, Hofmann a další. To teprve začne kolotoč duševního průjmu, co se zde ještě dozvíme.

Předem píši - vyjmenovaní pánové ( a i další duševní titáni), potom, až dojde na pravdivá slova Doktora Rátha a začne konečně ulice dělat pořádek, pak bude pro vás pozdě. Ona ekonomika jednotlivce se nedá okecat, prostě, když není, tak není. Velmi rád se zůčastním spravedlivé odměny Kalouska, Nečase a obdobných devastátorů naší společnosti.
13. 09. 2010 | 10:02

Marty napsal(a):

Je nefér předhazovat zrovna Rathovi, že nenabízí řešení. Rathova "odbornost" (odbornost=u ministrů nové vlády sprosté slovo) je zdravotnictví, zde svoji vizi opakovaně prezentoval a částečně měl možnost ji realizovat. Nemusíte být příznivec jeho řešení zdravotnictví, jasnou alternativu současné vládní zdravotní politice mu však upřít nemůžete.

Na druhé straně by se v ČSSD našla spousta lidí, která řešení nenabízí...
13. 09. 2010 | 10:02

DARBOU napsal(a):

JAKOBYCH ČETL PROJEVY MUSSOLINIHO V ORIGINÁLE.
Pane poslanče,zkuste se zamyslet,proč za hodného Mussoliniho,který nic osobně neměl proti židům,partyzánům,socialistům,že právě tyto skupiny obyvatel měly za jeho spoluúčasti na vládách Itálie oběti v milionech,navíc krom nich i komunisté.Od socialistů odešel po jejich vzájemné kritice,předtím měl u nich obrovskou autoritu nepsanou.
13. 09. 2010 | 10:03

nuclear napsal(a):

Sláma:::
přesně tak! "Sociální" je systém POJISTNÝ jako je pojištění provozu vozidla, nemá to nic společného s kalouskovými ambicemi!!!!!!!
Příznivci "ať žije KSČ, ať žije Nečas" se to snaží zamluvit !!
13. 09. 2010 | 10:03

Jejda napsal(a):

Pane doktore, vy se tedy chudoby rozhodně nemusíte bát. Za ta léta v politických funkcích jste zbohatl dostatečně a osud lidí, kterým chudoba skutečně hrozí, vám leží na srdci jen před volbami. Dokud mají policejní ředitelé možnost rozdávat svým věrným náměstkům a sekretářkám desetitisícové odměny, dokud mohou nemocnice nakupovat předražené přístroje, dokud je průměrná mzda v nevýrobní sféře vyšší než ve sféře výrobní atd., je stále ve státním sektoru kde šetřit. Jenže se šetří na zaměstnancích, kteří odvedou nejvíc práce a jsou potřební, zatímco jejich nadřízení mohou za včech vlád, včetně levicových, rozhazovat peníze plnýma rukama bez ohledu na to, aby byli voláni k zodpovědnosti za hospodaření s prostředky, které nevytvořili, ale pouze je přerozdělují. Jinak je tento váš blog plkáním salonních bolševiků.
13. 09. 2010 | 10:07

Rumcajs napsal(a):

Omlouvám se Dádo, ale tohle blábolení od bigamisty,korupčníka a dvorního šaška ČSSD nedokážu dočíst do konce.

Pouze si vysčítám, kolik zoufalců ti tady bude přizukovat.
13. 09. 2010 | 10:14

Luba napsal(a):

Jo, jo ... chudoba má ale své výhody. Lidová moudrost praví:

"Blaze tomu kdo nic nemá, nestará se kam co schová. Večer lehne, ráno vstane, žádnej mu nic neukradne!"

TOP-09 by měla svůj program doplnit o povinné svatby, kde by byl dohazovačem stát, namísto obligátního Kecala. Nelze dále spoléhat na neorganizovaný chtíč.
Motivace ke sňatku a plození chybí - kalouskovci naučili lidi počítat.

Kdo z chlapců by přidělenou nevěstu odmítl, musel by narukovat do našich intervenčních armádních sborů, kde by hrozilo, že nepadne na Vlastu, ale že padne za vlast/Unii.
Děvče, které by se vzpíralo začepení s příslušným přidělencem, muselo by se jít do kláštera řeholnit.
13. 09. 2010 | 10:20

von kulak napsal(a):

Já celkem chápu, že takový hejnec a hlava dvou plnohodnotných palalelních rodin nemá tolik času, aby si mohl přečíst to, k čemu se vyjadřuje, na druhé straně si myslím, že by si mohl ze svého tučného příjmu zaplatit aspoň natolik inteligentního asistenta, který by mu vysvětlil, že "dávky jen těm, co chtějí pracovat" rozhodně neznamená to Gottwaldovské "kdo nepracuje, ať nejí".

Zejména proto, že "dávky jen těm, co chtějí pracovat" znamená, že ti, kteří tvrdí, že nemůžou najít práci a musí pobírat podporu, nabídku na veřejně prospěšnou práci dostanou, dříve než "přestanou jíst".

Chápu, že opečovávaní pobírači dávek jsou většinou voliči levice, takže se to přímo dotýká Rathových poddaných, ale když bude kraj chtít, nemůže mu nikdo zakázat, aby Rath těm, kteří odmítnou pracovat a budou vyjmuti z evidencí úřadů práce vyplácel podporu nadále z krajského rozpočtu, ovšem lépe ze svého osobního.
13. 09. 2010 | 10:20

von kulak napsal(a):

to Luba:

Copak, končí vám slastná doba povalování se na dávkách?
13. 09. 2010 | 10:22

Nový napsal(a):

Střídmost , či cheteli chudoba, nám nepřeba. Vždyť si na všechno můžeme půjčit. Případně lze vytisknout další peníze i bez věřitelů.
Nechápu, proč vládea váhá. Měl by to vzít do ruky Rath.
13. 09. 2010 | 10:28

von kulak napsal(a):

to Sláma:

A jinak jste úplně příčetný? Tzv. socíální pojištění je rozpočtový příjem, z něhož jsou vypláceny penze penzistům. Nikdy ve své historii systém nebyl nijak významně přebytkový a poslední dva roky je deficitní cca 30 miliard ročně mínus.

Navíc nemá rozhodně charakter "pojištění". Pokud by byl pojištěním, pak by buď platit všichni stejně a měli ve stejných pojistných událostech stejné plnění, nebo by existovaly různé pojistné produkty. Zde jde jednoznačně o sociální daň.
13. 09. 2010 | 10:29

Karel 22 napsal(a):

"...nejlevnějším a nejúčinnějším řešením budoucí důchodové krize je zajištění odpovídající generační reprodukce." - o generační reprodukci se starají nepřizpůsobivé vrstvy obyvatel žijící ze sociálních dávek, což jim zajistila levice. Mandatorní výdaje dnes tvoří 85% rozpočtu. Děkujeme vám, socani a komouši.
13. 09. 2010 | 10:29

Karel 22 napsal(a):

Je chudoba ten správný lék? - na Ratha zcela určitě. Už jsi rozdal jeden ze svých platů, jak jsi slíbil, socane?
13. 09. 2010 | 10:31

Luba napsal(a):

Voni kuláku,
nejsem na dávkách ...
Zato voni budou patrně na dávce, že jo?

Šňupete, inhalujete nebo injikujete?
13. 09. 2010 | 10:32

t... napsal(a):

Sláma:

Odpověděl jsem na otázku v nadpisu, diskuse k (obsahu) článku se neúčastním.
13. 09. 2010 | 10:32

Pepé napsal(a):

Koukám, že ti študáci Rathovi se svými preferencemi hodně zvedli mandle. :-)

A dokud neuvěří, že bohatství rozvinuté eurosocialistické společnosti se vytváří navyšováním státního dluhu nebo obíráním těch schopnějších, do té doby budou asi pykat. :-))
13. 09. 2010 | 10:36

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek obsahující hanlivé komolení názvu politické strany ("KSČSSD"; pro informaci: "ODSS" mažu též), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 09. 2010 | 10:40

von kulak napsal(a):

to Luba:

Pokud se vás to "dávky jen těm, co chtějí pracovat" netýká, tak nechápu váš příspěvek.
Leda byste měl problém se získáváním sexulálních úpartněrů a v tom případě vám nepomůže ani Rath.

Své hypotézy o dávkách si nechte pro své dodavatele nebo sponzory.
13. 09. 2010 | 10:41

ld napsal(a):

Výborně napsaný blog plný smutné pravdy!

Včera na Primě Kalousek obhajoval tu tabulkovou zlodějinu řka, že tak budou lépe zaplacení tažní koně, chovní ostrouhají.

Takovému jen nasadit ten "jeho" padák a vysadit v kilometru.

Bohužel, s ním přítomný Urban byl jen trapnou a přitakávající nulou.
13. 09. 2010 | 10:41

Joska napsal(a):

S Rathovými téemi lze jen souhlasit. Bakalova trojka se chová jen jako účetní, který dokáže jen škrtat, ale na důsledky nevidí. Sprosté od této trojky je, že hned chce sahat lidem do kapes, ale nechce řešit příčiny zadlužování. A tak jsme minulý týden viděli, jak trojka pod vedením VV potopila zákon o akciích na majitele, dříve Topolánkova vláda jaksi neviděla klesající ceny fotovoltaiky a ponechala vysoké dotace státu. Jasný tunel, ale o skutečných majitelých rychle rostoucích elektráren se asi už nic nedovíme. Další tunel se připravuje penzijní reformou, kde si to pro jistotu jistí v tom, že se jim bude muset platit ze zákona.....Až budu vidět, že Bakalova trojka hospodaří dobře a odstranila veškeré tunelování státu, pak jsem ochoten si utáhnout opasek. Jinak ne, jinak ne !!!!
13. 09. 2010 | 10:42

Sláma napsal(a):

Článek Davida Ratha je bilanční, proto není argumentačně podložen, ale to není chybou, tak to žánr vyžaduje. Ostatně, blogy nejsou žádnou objektivní studií, jde o vyjádření názoru autora.
David Rath má pravdu, že pokud se plošně sníží plat státním zaměstnancům o 10-30 %, bude to mít zničující dopady na státní hospodaření. Přirovnal bych to k nedávnému zvýšení spotřební daně na pohonné hmoty. Cena pohonných hmot je nyní v ČR výrazně vyšší než v okolních zemích (osobně jsem si to ověřil před 4 dny), což znamená, že cizí řidiči u nás netankují a naši si jezdí tankovat za hranice. V důsledku toho se, přes vyšší sazbu, celkový výběr spotřební daně snížil. Nebo jiný příklad: každého půlroku se metodou postupných kroků zvyšuje jízdné na železnici a nyní nemůže konkurovat v podstatě ani automobilu. Důsledkem toho klesá počet přepravených cestujících a příjmy z osobní dopravy klesají či stagnují. Většina státních zaměstnanců má podprůměrné platy. Pokud např. mladý vysokoškolák ve službách MŽP má 17 tis. hrubého (zaplatí daň 1350 Kč, zdrav. poj. 765 Kč a soc. poj. 1105 Kč a zbude mu tedy 13780 čistého) a Vy mu seberete 1700, připravíte ho prakticky o veškeré "nemandatorní" peníze. Zaplatí nájem, energie, dopravu do zaměstnání a potraviny a už mu nic nezbude. Sníží se příjmy obchodníků, Ti méně odeberou od výrobců atd. a všichni méně zaplatí na daních. Výrobci mohou doufat, že se jim podaří prodat více výrobků na zahraničních trzích, obchodníkům, zejména malo- už nich nepomůže.
Zdá se mi to až absurdní, jak náš Tandem Kalousek-Nečas ignoruje základní ekonomické zákonitosti. Před rokem Západní Evropa přispívala ke zvýšení poptávky a rozjetí ekonomiky "šrotovným" a my dnes poptávku takto drasticky snižujeme.
13. 09. 2010 | 10:44

von kulak napsal(a):

to stejskal:

Pokud považujete označení "KSČSSD" a "ODSS" za srovnatelné, pak se s tím nedá nic dělatm, ale asi byste se nad sebou měl zamyslet.

Dáváte tím najevo velmi zřetelně, že pro vás je KSČ=SS a nejsem si jistý, jestli tímto nenarušujete prostor pro věcnou a korektní debatu.
13. 09. 2010 | 10:44

von kulak napsal(a):

to Sláma:

Zajímavé, že nyní už jste na Rathově straně spektra pochopili, že daně nelze libovolně beztrestně zvyšovat a že Lafferova křivka spolehlivě funguje tak, že výsledný výběr daně se může přes rostoucí sazbu i snižovat.

Teď ještě potřebujete pochopit, že totéž platí i pro progresi v daních z příjmu.
13. 09. 2010 | 10:48

Kato napsal(a):

http://www.lidovky.cz/rath-...
V dubnu 1999 se kvůli poplatkům dokonce tvrdě střetl s tehdejším ministrem za ČSSD Ivanem Davidem. Ten poplatky odmítal, Rath naopak chtěl, aby si lidé připláceli všude, kde hrozí zneužívání péče. Už v roli prezidenta ČLK tehdy znovu požadoval, aby se méně nutná zdravotní péče vyňala ze zdravotního pojištění.
Chtěl, aby se zavedla dvacetiprocentní spoluúčast pacienta v ordinacích, poplatek za pobyt v nemocnicích 55 korun na den, aby si pacienti platili 30 procent z ceny převozu sanitou, 50 korun za využití pohotovosti a pět korun za recept. Platit měli všichni bez výjimky, sociálně slabým měl výdaje stát kompenzovat v sociálních dávkách. „To není koncepce, ale seznam opatření, k nimž je třeba přistoupit. A všichni nám určitě budou říkat, jak jsme zlí,“ prorokoval tenkrát. Poplatky v řádech desetikorun lidé bez problémů unesou, tvrdil opakovaně.

Ještě před čtyřmi lety požadoval zvýšit spoluúčast pacientů na minimálně dvojnásobek tehdejší míry. „Do budoucna se poplatkům nevyhneme. Česká republika má nejnižší spoluúčast pacientů na zdravotní péči na světě vůbec,“
13. 09. 2010 | 10:54

Kato napsal(a):

13.10.2005 : „Jistě se všichni zdravotničtí experti včetně mě shodují, že regulační význam poplatků je veliký. Bez nich systém dlouhodobě nemůže fungovat vyrovnaně.“
9.2.2005 : "Já marně pátrám v paměti po zemi, kde by recept nebyl zatížen manipulační taxou.“
celý článek na
http://www.lidovky.cz/rath-...
13. 09. 2010 | 10:55

egoist napsal(a):

No v podstatě souhlas. Jen mám problém s tím ,že by součastná ČSSD přinášela nové levicové vize. Nová progresivní řešení , novou komunikaci, nové myšlenky. Součastná ČSSD je , jak tu někdo na netu napsal, rohovník po tvrdém úderu, ze kterého se ještě nevzpamatoval. Jen strašit dnes nestačí.
13. 09. 2010 | 10:55

Kato napsal(a):

http://www.novinky.cz/domac...
Rath požaduje vysokou spoluúčast pacientů
Okamžité zavedení vysoké spoluúčasti pacientů na léčebných výlohách požaduje prezident České lékařské komory David Rath. Má se tím zlepšit financování zdravotnictví. Ministryně zdravotnictví Marie Součková to ale odmítá.
13. 09. 2010 | 10:56

Horez napsal(a):

Bude se šetřit, no to nemá obdoby!!!!! Ano, socan se nezapře :) Toto ani nemá cenu komentovat, snůška bludů. Ale bude hůř, Rath vidí, že mu teče do bot a až se bude, vlastně už brzy, chýlit ke konci jeho působení v čele středočeského kraje, to se teprve budeme divit, co tu budeme číst :)
13. 09. 2010 | 10:57

b52 napsal(a):

Nejmene asocialni zeme je Recko. Vzhuru do Recka!
13. 09. 2010 | 11:02

Iveta napsal(a):

Je zajímavé, jak u blogu, který rozebírá pravdivě současnou situaci ve státě, se vuvuzely snaží dehonestovat píšícího blogera. Že by se pak snad stala ta popsaná pravda vylhanou pohádkou, měla se postavit do kouta a nechodit občanům na oči ? :)
13. 09. 2010 | 11:09

harematic napsal(a):

Pane poslanče,rozlišujte dvě skupiny lidí:"lůza" a "ne-ilusa".
Lidé většinou nebudou u Vás vědět,zda jste Puškin nebo Dantes.
Totiž naše veřejnost se skládá ze skupin lidí,kteří buď nevěří,že může fungovat jakékoliv politické soukolí s V.Klausem nebo totéž s J.Paroubkem ..atd.Možno jmenovat další typy nefungujících soukolí.Ale už vůbec si nedokáží představit,že by vládl úplně sám,samojediný třeba takový Vladimír Špidla.Miloš Zeman v r.1998 v rámci volebního kompromisu se svým bývalým kolegou z ČSAV Klausem odstartoval v české politice zvláštní fenomén velké koalice,jehož nechutné plody konzumujeme dodnes.A vychoval si i následníky v tomto duchu,přes rozepře s nimi.Nikdo neví zda Zeman zatím zmoudřel nebo svou chorobu ještě prohloubil.Tvrdí,že kdo je nechápou,jsou prostě hloupí.
13. 09. 2010 | 11:09

Sláma napsal(a):

To Pepé:
Téze, že pravicové vlády šetří a levicové rozhazují patří do říše bajek. Často je opak pravdou. Nedávno vyšla kniha Alan Greenspana, bývalého šéfa americké Národní banky (Federal Reserve) The Age of Turbulence: Adventures in a New World, ve které kritizuje zadlužování USA za vlády G.W.Bushe a naopak chválí Billa Clintona za dobrou finanční politiku.
Kalousek, když naše hloupé voličstvo strašil Řeckem, zapomněl dodat, že nejvíce Řecko zadlužily dvě předchozí pravicové vlády. Podobně se "zapomíná", že státní bankrot Venezuely zapříčinily pravicové vlády. Takových příkladů je více.
Ostatně strašení zadložením může fungovat jen na naše hloupé voličstvo. Ve světě to moc nefunguje, neboť chytří voliči se podívají na světové statistiky zadluženosti, aby zjistili, že životní úroven ani úroveň ekonomiky se zadlužením státu nesouvisí. Ekonomicky nejvyspělejší a nejbohatší státy světa jsou bez výjimky více zadluženy než ČR a moc je to nepálí (Japonsko 189, Itálie 115, Belgie 97, svět 56, ČR 34, Rusko 6, Mozambik 3 % HDP). Důležitější je totiž výkonnost ekonomiky a její struktura, než nějaké zadlužení.
13. 09. 2010 | 11:19

Pavlína napsal(a):

Pane Rathe, máme už dost vaší vlády, kdy se vyplatilo nepracovat a pobírat dávky. Že stát motivuje lidi k práci je jen a jen dobře. Vládli jste tu 8 let a pro snížení státního dluhu jste neudělali vůbec nic, jen jste rozhazovali plnými hrstmi těm vašim "obyčejným lidem". Teď spadla klec a bráníte se jen tak, že nadáváte a kritizujete všechno. Vyfasujte tedy vy ten krumpáč a jděte do škarpy, my už na vás nejsme zvědaví.
13. 09. 2010 | 11:21

Václav napsal(a):

Pane Rathe, jediné, co je v dnešní situaci ještě horší, je to, že ČSSD se škorpí a nemá nikoho, kdo by se ujmul fukce předsedy. Dost jsem spoléhal na vás nebo Foldynu, ale nikdo se k tomu nemáte. Přece si nemyslíte, že by Zaorálek, Sobotka, Hašek a jim podobní kývači mohli vést ČSSD. Přece vše nahráva naprostému vítězství levice a bohužel levici chybí vůdce. Škoda. Doba pro vyhlášení mimořádných voleb se blíži a kriminály už netrpělivě čekají na dnešní trojkoalici. Jen by se muselo opravdu důsledně vymetat ten augiášův chlév, od Klause po posledního amerického tajtrlíka Vondru. Ti všichni mají ruce ulepené miliardami, o které okradli ČR.
13. 09. 2010 | 11:26

Luba napsal(a):

kuláku,
Vy budete asi kalouskovec ...
tedy chlastáte!

S knížetem? S více-jasností?
Na veřejnosti? Nebo si děláte dobře hezky v soukromí?

Všeho s Mírou, příteli - zvracejte si mezi svými, na stránkách Topíků, nikoli ve slušné sešlosti pod patronátem páně Stejskala.
13. 09. 2010 | 11:36

neo napsal(a):

katastrofické scénáře vyšinutých socialsitů, kteří nejprve své členy zkouří a opijou, aby vůbec někoho získali.
13. 09. 2010 | 11:37

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky obsahující hrubé nadávky ("šmejdi"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 09. 2010 | 11:40

karel napsal(a):

Komentář p. Ratha mi jasně dokládá, že čssd bourá staletí odzkoušené pravidlo, že moje je moje a tvoje je tvoje. Můžeme se dohodnout, že společně budeme financovat některé užitečné věci. Ale společně znamená oba.Vize čssd je, že společně znamená pouze někdo. Z čssd zaznívá "stejná práva pro všechny" ale zapomínají na "stejné povinnosti pro všechny". Ostatně, kdyby výše uvedené pojmy platili ve své vyváženosti, tak bychom nepotřebovali žádné politiky a vše by bylo všem jasné.
13. 09. 2010 | 11:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane von Kulaku,

zamyslím se nad sebou.

Do té doby se zde nebudou spojovat současné politické strany s názvy jakýchkoliv zločineckých organizací (to posouzení je ryze subjektivní, stejně jako to, čemu na těchto stránkách nejsme ochotni poskytovat prostor).

Libor Stejskal
13. 09. 2010 | 11:45

bape napsal(a):

pro Pavlína

Mluvte laskavě jen za sebe. To "my" si nechejte od cesty anebo pak zase "my" jsme na Rátha zvědaví.....
13. 09. 2010 | 11:45

Vojta ze mlejna napsal(a):

To je těžké pane Rathe, hospodářství ČR je nyní v situaci, která není moc slušně řečeno dobrá a nečekají nás určitě samá pozitiva a sociální jistoty. ČSSD má na tomto stavu svůj min. 50% podíl! V době hospodářské konjunktury a boomu totiž vesele zadlužovala stát a státní dluh se naprosto zbytečne zvětšoval! A to se neodpouští. No a co teď? Stát prostě nemá dostatek peněz a vypadá to, že už mu nezbývají finance ani na mandatorní výdaje, kde např. nyní je propad u důchodů dle ČSSZ cca 18,5 miliard Kč! Kroky resp. škrty vlády jsou asi nutné, ale mělo to být vedeno přes fyzické snížení státní administrativy a ne
přes plošné snižování platů s vírou, že se to nějak srovná. Největší díry v tomto rozpočtu jsou ovšem v kapitolách MPSV a úředníci včetně "všeho" schopných náměstků na ostatních státních úřadech a ministerstevech umí také pěkně roztočit miliardy ze státního rozpočtu. Pokud jsou chyceni za zlodějskou ruku, vůbec nic se jim nestane, max. jsou vyhozeni z postu! Zde by měla, nastat zásadní změna v chování státu, ta změna se jmenuje změna v efektivnosti a účelovosti ve výdajích státu! Tady zatím od Vás nějaká kritika není slyšet a přitom je to prubířský kámen celé reformy zda se podaří nebo ne. Co takhle kdyby jste napsal fundovaný článek o lékové lobby či přímo mafii ve zdravotnictví!Omezení financí v platové výdajové části veřejné státní nevýrobní sféry sice sníží růst HDP možná místo třeba 2,1% na hodnotu 1,5%, ale omezení byrokracie je nyní nutné, ale pro zásadní změnu a obrat ve stavu ekonomiky ČR není rozhodující. Změnit se musí především chování státu v zacházení s veřejnými penězi!
13. 09. 2010 | 11:53

egoist napsal(a):

Mohl by mě nějaký příznivec součastné koalice prozradit , v čem pan Rath nemá pravdu ? Děkuji. Předem děkuji , že si ušetříte agitky typu , ..že se nevyplatilo pracovat, cesta do Řecka , vláda odpovědnosti atd.
13. 09. 2010 | 11:56

Pepé napsal(a):

to Sláma:

Ano, ze zadlužení Řecka je přesně podle tvrzení pana Sobotky zodpovědná tamní pravice, která tam vládla 8 let od roku 2004 do roku 2009. :-)
13. 09. 2010 | 12:01

von kulak napsal(a):

to egoist:

Spíš jde o to v čem pravdu má.

Ovšem když někdo v souvislosti s deklarovaným odnímáním dávek v nezaměstnanosti těm, kteří se nepřipravují na jiné zaměstnání nebo nejsou ochotní účastnit se na veřejně prospěšných pracích, použije sousloví "pracovní povinnost", tak nejenom zideologizovaný trouba, ale dokonce neuvěřitelný blb.
13. 09. 2010 | 12:05

jo napsal(a):

Pan Rath má pravdu 100%. Voliči "pravice"=podnikavců vůbec nepochopili, o co tady jde. Na Fejzbuku vám to nepoví.
13. 09. 2010 | 12:06

Vico napsal(a):

Zalíbila se mi tato věta z autorova článku :

Stejně procitnou ti sebevědomí majitelé „ojetých Fábií“, co si je ozdobili heslem „Volím TOP 09“ v domnění, že to je rázem mění na nový Mercedes.

Nic nemůže lépe vystihnout letošní volby.

Řekl bych, že i v ojeté fabii se člověk může cítit jako vítěz a o pět minut později jako blbec.

Jsou však i "horší" značky. Třeba Favorit.

Touha sebevědomého řidiče zbavit se Fabie a získat Mercedes, se totiž splní jen na padesát procent.

Fabie se sice úspěšně zbaví.
Místo Mercedesu ho však bude čekat Favorit.
13. 09. 2010 | 12:19

x-man napsal(a):

Téma "ochrany životního prostředí" najednou vytažené odněkud ze dna odpadkového koše v Lidovém domě, to je opravdu to, na co přitáhnete zpátky všechny voliče, které jste zapudili podporou prolamování těžebních limitů a podporou výstavby energeticky náročných montoven a zelených loukách.
13. 09. 2010 | 12:28

:-) napsal(a):

to Vico:

Zatímco touha nesebevědomého řidiče Fabie po její výměně za Mercedes se nesplní ve 100% případů. :-)
13. 09. 2010 | 12:30

egoist napsal(a):

von kulak no ať už to nazývá jak chce pracovní povinnost to je ...celý život platím státu daně , a když budu podporu jednou třeba potřebovat, tak mě naženou zametat ulice ? Tak to někde ve světě funguje ?
13. 09. 2010 | 12:30

ali napsal(a):

chudoba je, když je řiť obrostlá pavučinou..a to naši lidi neznají..a Rath se drze dovolává jakési chudoby v našich podmínkách..jen kejvejte, závistivci a lenoši, on vám ten Rath stejně dá kulový..
13. 09. 2010 | 12:31

Levice přerozdělí Tvoje peníze bez ptaní napsal(a):

Víš co, bigamisto? Už si pomalu stříhej metr. Už se vaří voda.
13. 09. 2010 | 12:31

wbgarden napsal(a):

budu neustále opakovat, pro vůkol chudé je favorit vzor samozřejmě k nezaplacení...
Máte li finanční starosti, staňte se milionářem. Myslím to upřímně...
Veselé krizování bude líp...
http://ateo.cz/f/images/h/h...
13. 09. 2010 | 12:32

Ivo Peterka napsal(a):

miro: To, že se zavedla rovná daň, bylo jasné převedení finanční zátěže na nižší vrstvy, stejně jako zvýšení DPH. Přitom na těchto změnách státní rozpočet prodělal na příjmové stránce. Peníze do značné míry nejsou právě kvůli pravicovým reformám. Takže taktika je jasná. Nejdříve snížili příjmy rozpočtu a na základě toho, že tyto příjmy nestačí, zcela drasticky škrtají výdaje. Kdyby nesnížili příjmy, nemuseli by prosazovat takto drastické škrty. Neříkám, že by se mělo nesmyslně utrácet, ale Nečasovi nucené práce, to je opravdu ten správný přístup. Pěkně to tu vyjádřil na svém blogu pan Krása (Nadpis byl přibližně "Bereš dávky, jsi zločinec").
13. 09. 2010 | 12:33

S u c h e c napsal(a):

von kulak

Nádherná sebekritika.

To bych opravdu nečekal.

"to egoist:

Spíš jde o to v čem pravdu má.

Ovšem když někdo v souvislosti s deklarovaným odnímáním dávek v nezaměstnanosti těm, kteří se nepřipravují na jiné zaměstnání nebo nejsou ochotní účastnit se na veřejně prospěšných pracích, použije sousloví "pracovní povinnost", tak nejenom zideologizovaný trouba, ale dokonce neuvěřitelný blb."

Závěr si udělej čtenáři (napřed ale je dobré přečíst i ty předchozí výkřiky) sám.

Byl by první, který by vykřikoval, že on na žádné VPP nepůjde, že je to šikana atp.
13. 09. 2010 | 12:34

S u c h e c napsal(a):

Ali:

Ona ale řeč není o Davidu Rathovi, ale o tom, co má v plánu současná trojkolka.

A jenom proto, že bída, je dle tvé inteligentní hlavinky , pavučina na řiti, proto musíme odkývat sebevětší nesmysl, co zplodili od Topolánka, přes Julínka, Kalouska a Janotu všichni tihle koryfejové likvidace státu jako takového ?

Čili to chápu asi takto (dle Ali):

Socky a lůzo, víte prd, co je bída, takže nás nechte krást a rozdávat Váš majetek (majetek státu patří všemu lidu - Ústava), a buďte rádi, že ty pavučiny u řiti ještě nemáte.

To je moc dobrý.
13. 09. 2010 | 12:39

Taoiseach napsal(a):

David Rath

V podstatě máte pravdu. Jak už jsem se zmínil jinde, vláda trochu cynicky kalkuluje s tím, že i přes toto dupnutí na brzdu nás potáhne německá konjunktura. Na tom by mohlo být i něco pravdy. Pokud by se ovšem nekradlo a nezvýhodňovaly se velké firmy a těžký průmysl proti malým a středním podnikům.
13. 09. 2010 | 12:41

ii napsal(a):

Levice přerozdělí Tvoje peníze bez ptaní,

ubožáku
13. 09. 2010 | 12:51

Tencokida Hnuj napsal(a):

Já jsem pro to, aby se každý člověk mohl svobodně rozhodnout k tomu, že nebude platit žádné daně, poplatky a odvody.
Ale vše si pak samozřejmě zaplatí v tržních cenách. Navíc bude zpoplatěna jeho chůze po veřejných komunikacích, taktéž i jízda, vydechovaný kouř z cigarety, jakékoliv jeho vyjádření k věcem veřejným bude pokutováno, jeho děti, které si budou chtít hrát jinde než na privátních pozemcích budou zavřeny do pasťáku(který on samozřejmě bude platit), každý jeho vnější sekret musí nahrát na video a podat přihlášení k platbě poplatku za jeho vypuštění do kanalizace,
pokud bude spatřen v lese s košíkem hub, bude odsouzen k nuceným pracem, které si věak také bude muset hradit, stejně jako jakékoliv veřejné vězení, veřejnou školu, chození do kostela etc. etc.

Navíc jestli ho já načapám u řeky s rybářským prutem, tak mu natrhnu ....l, vyválím v kopřivách, do uší mu narvu škvory, na hlavu mu nastrčím včelařskou kuklu i s včelami a pošlu ho svinským krokem domů. Úlovek mu nechám. Beztak takoví kreténi nikdy nic nechytí.

Toto bych viděl jako řešení, které by navždy umlčelo různé týpky zde.
Některé bohužel ne navždy jen obrazně, ale obávám se že navždy definitivně. Absolutně. Protože by umřeli hlady, nemocí či zblbli by už dočista.
13. 09. 2010 | 12:52

Luba napsal(a):

Milá ČSSD, drahá ODS,
je to průšvih!

Strany mají kořenit a růst z humusu občanské společnosti.
Kdo z občanů by byl ochoten spojit své jméno s lumpy, ač tiskem vláčenými a skandalizovanými, přec s duší teflonovou.

Kdo by chtěl vykonávat tu drobnou, anonymní a nehonorovanou práci pro stranu, která sice obhajuje občanovo vidění světa, ale kterou vedou nedůvěryhodní lidé?

Bez dobrovolnické, aktivistické široké členské základny se každá strana stane mafiánským spolkem a výtahem k moci pro ty nejprotřelejší, nikoli pro ty nejlepší.

Ti, co umí, mají být ostatními vzhůru vynášeni - aktivní šplhavci většinou vynikají jen v tom šplhu.

Jen nezdravá společnost může vygenerovat něco takového, jako je TOP-09 nebo VV.
O patologii v ČSSD a ODS, kde jsou občanstvu k volbě po dvacetiletí nabízeni titíž zprofanovaní lidé, ani nemluvě.
13. 09. 2010 | 12:56

janeb napsal(a):

Někteří modráci v diskuzi (v rozporu se svými proklamacemi) se dostali až na takovou úroveň, že Davidu Ráthovi vyčítají a závidí jeho úspěšnost (nejen tu politickou, ale i úspěch ve své branži lékaře). Kdyby byl naopak neúspěšný, tak by ho prohlásili za "závistivou socku". Nyní jim vadí, že v poměření s ním tak vypadají sami. Ale o to ani tak nejde.
Já si naopak vážím každého vzdělaného, úspěšného člověka, bez ohledu na jeho politickou orientaci, který vidí dopředu dál než na jeden rok a kterému není cizí sociální rozměr v jeho uvažování. Je-li takový člověk navíc velmi bohatý, vážím si ho ještě více. Doktor Rath mezi takové patří. Pokud zde i různí nýmandi a nichtsmachři hrozí odchodem do ciziny, jistě by nebyl problém odejít pro Davida Ratha. Je téměř jisté, že by byl ještě bohatší (ano-i bez politiky). Jemu ale evidentně záleží na tom, aby v této zemi mohli v budoucnu žít třeba i jeho děti.
13. 09. 2010 | 12:58

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://vepr.info/foto/35/23...
Veselé krizování užbude jenom líp...
13. 09. 2010 | 13:01

Johan napsal(a):

Rathe, kdyby se děti měly rodit podle finanční situace rodičů, tak potom vy musíte mít těch dětí hafo. Legálně bohatý, legální manželka, legální milenka. Tak se snažte. :-).
13. 09. 2010 | 13:03

Da.Rock napsal(a):

Pan Rath má samozřejmě pravdu, otázkou ovšem je, zda on sám k této realitě nepřispěl svým dílem - totiž tím, že svým stylem odradil některé útlocitné duše, které (neznaje politických programových východisek) volili raději nudného slušńáka Nečase a toho ospalého dědulu s vizáží zahradního skřítka a hromadou zděděných prachů.
13. 09. 2010 | 13:12

Jirka napsal(a):

Vyzývám psychiatry k diagnostice psychických poruch pana Ratha. Na tomto článku je možno učit generace mediků.
13. 09. 2010 | 13:12

LEVAK napsal(a):

V roce 1970 CIA vycvičila komando jehož úkolem byl destrukce ekonomiky v tehdejším Československu.Stálo to moc peněz,protože jenom vyúka češtiny je jak známo velice náročná.No komando bylo nasazeno k 1.1.1973 a za necelý rok se vrátilo zpátky s nepořízenou.Jejich velitel hlásil řediteli CIA nezdar své mise.Ten se ho zeptál na zdůvodnění a pán plukovník hlásil "sotva jsme něco rozkladného začali realizovat už nás někdo předběhl a bylo to hotové.Ředitel se zeptál "a zjistili jste toho kdo vás vždycky předběhl?" Plukovník sdělil "ano pane řediteli byla to SPK"."Co to je ta SPK?" ptá se ředitel."No přece Státní plánovací komise!" řekl plukovník.
No a něco podobného se děje teď.Al-Kajdá a další machometánské bojůvky vynechávají Českou republiku v seznamu svých teroristických akcí.Říkají proč by jsme tam zbytečně vysílali naše boží bojovníky když je tam u vesla vláda koalice v čele s padákovým myslivcem.Ta už to tam sama zrychtuje,že nezústane kámen na kameni.Prostě jak se po česku říká, jak sviňa pytel!
PS: ad ii- kdo přerozdělil peníze z velké a malé privatizace?Kdo zapracovál důchodový fond do státního rozpočtu jen aby nebyl veliký schodek?No samozřejmě,že Ordó Dominorum Sanctorum,levicová strana jako hrom!
13. 09. 2010 | 13:21

DJ napsal(a):

Chudoba není lék, ale kdo šetří má za tři. (Já vím pane Ráth, vy máte za pět.)
13. 09. 2010 | 13:28

Jarda napsal(a):

mě to připadá, jako když totálně přežraný píše ohladu. Pan hejnec zastává hned několik funkcí za které pobírá hned několik platů a přeto se diví, že je u nás nezaměstnanost.
13. 09. 2010 | 13:30

Věra napsal(a):

Vážený pane Ráth.Nejenom že jste se trefil o tom co nás čeká ale já mohu říct že bude mnohem hůř.Do deseti let tato vláda bude vládnout jen bezdomovcům a feťákům protože těch horních 10000 si do ničeho zasahovat nedají.Mně stačí podívat se na TV zprávy a pak do bible na zjevení.Příjde mi to jako by ty zprávy byli přímo z bible.Přeji Vám hodně zdraví a štěstí do života.
13. 09. 2010 | 13:33

Levičák napsal(a):

Vážení,řada z Vás stále nechce pochopit,že vláda to myslí zcela upřímně achce tuto zemi zachránit před bankrotem.Je sice pravdou,že většina politiků z ODS nebo TOP 09 již zde vládla,ale to ještě to špatné tak hrozně neviděla.Ale protože jsou mnozí věřící,tak je naštěstí Bůh náhle osvítil a to co dříve nevěděli vědí dnes.Ještě to zbývá technicky dopracovat.Nezaměstnaní brzy dostanou dotazníky,kde vyplní kdo chce a kdo nechce pracovat.Kdo chce - soc.dávky dostane,kdo nechce - nedostane.A dále bude nezaměstnaným nabídnuto,to co stále nechtějí pochopit,hlavy zabedněné,ať přestanou být závislí na zaměstnavatelích a začnou podnikat.To bylo jedno z předvolebních hesel stran koalice,že dají lidem práci a to tímto také splní.Následovat bude i přiložený seznam zatím nevyužitých živností,například pouliční čistič bot,roznašeč párků,novin a nanuků na nádražích,dále nosič zavazadel na letišti,pouliční prodejce provazů v několika velikostech pro různý obvod krku- pro ty co se chtějí oběsit - živnost možno vylepšit i návodem pro úspěšné provedení,profesionální plačka na pohřbech a další a další.Lidé mají tisícero možností jak začít podnikat,jenže mají malou fantazii a tak je napadá jen to,čeho je již všude plno a to pořídit si solárko,fittness,kadeřnictví,autoopravnu,pekařství,běhat s pojištěním,s prodejem mobilních telefonů a na ty správné nápady nepřijdou a proto jim vláda se svým seznamem takto vyjde vstříc.Původně měla také v plánu progresivní zdanění,ale bohužel,po důkladném propočtu by to přineslo jen 3,5 miliardy Kč a pro tak směšnou částku nemá cenu daně předělávat.Tak již to lidé pochopte nedejte na nějakého pana Rátha,vláda opravdu dělá vše jen a jen pro své voliče.
Sakra a co dělá pro ty co jí nevolili?
13. 09. 2010 | 13:41

:-) napsal(a):

RE: Je chudoba ten správný lék?

No jak na co, na obezitu a mentální tvrdost ano.
13. 09. 2010 | 13:42

:-) napsal(a):

Věra:

Že ale těch horních 10000 v posledních volbách posbíralo hezkých pár milionů hlasů, co? :-)
13. 09. 2010 | 13:45

PU napsal(a):

To Levak
Ten příběh znám v jiné verzi, možná zábavnější.
Do Prahy byl vyslán pan Kingsley ze CIA, aby rozvrátil socialismus v zemi. Pan Kingsley se na všechno vykašlal, peníze propil a prošustroval v bordelu a následně zmizel. Po roce vyslala CIA nového agenta, aby Kingsleye našel. Ten po několika týdnech usilovného hledání napsal do Washingtonu depeši:
Po Kingsleym ani stopy.stop. ale v zemi ecistuje jakási organizace KSC (pravděpodobně Kingsley Company). stop., která hospodářství i politický systém důsledně rozvrací.stop. Není co dodat....
13. 09. 2010 | 13:48

Skogen napsal(a):

Většina pravotočivých tomu dosud nevěří. A nezačne věřit ani tváří v tvář exekutorovi. Pořád za to budou moci sociální dávky, byť na úrovni almužny, a státní zaměstnanci, byť bude stát poskytovat jen minimální služby. Některým stačí vzhlížet na pozlátko za plotem nadnárodních firem a velebit svou uválenou kuličku.
13. 09. 2010 | 13:50

von kulak napsal(a):

egoist

Pracovní povinnost by to byla, kdybyste MUSEL PRACOVAT. To ovšem v tomhle případě nikterak nehrozí, nikdo vás k práci nutin nemůže, zrovna tak jako vy nebudete moci nutit někoho, aby vám ze svého výdělku financoval dlouhodobou pracovní dovolenku.
13. 09. 2010 | 13:52

RA napsal(a):

nejvíce v projevu soudruha Ratha mě zaujalo jeho nastínění perspektivy mladé generace. Soudruhu,a takový život jim slibujete ? Proč by vás tedy měli volit,jako modernizovanou ČSSD ? I když nevím,čím se ČSSD modernizovala kromě toho,že vykopla Paroubka.
13. 09. 2010 | 13:53

SuP napsal(a):

Rathe Rathe -
Vůbec nepřeháníš. To néééé.
Jenom blbě plácáš, jak je ve vaší straně zvykem.
13. 09. 2010 | 13:55

von kulak napsal(a):

to Skogen:

Na rozdíl od Ratha, který mele něco o chudobě a "pracovní povinosti", správně připomínáte v tu pravou chvíli exekutora. :-)
13. 09. 2010 | 13:56

von kulak napsal(a):

to Jarda:

A kdo by proboha mohl všechny ty jeho tak zodpovědné funkce dělat tak dobře jako pan hejnec? :-)
13. 09. 2010 | 13:58

gaia napsal(a):

SuPe
čau kde se flákáš už 5 hodin tady visí levounský blog a ty nikde!
13. 09. 2010 | 14:00

von kulak napsal(a):

Mám neodbytný pocit, že tady brzy někdo z leváků nazve pracovní povinností i situaci, kdy zaměstnavatel odmítne zaměstnanci vyplatit mzdu, když ten se nedostaví do práce.

To je přece taky odporné a připomíná to pracovní tábory a fašismus! :-)
13. 09. 2010 | 14:02

von kulak napsal(a):

to stejskal:

Jsem rád, že tak agilně a promyšleně mažete tak vulgární příspěvky, jaké občas vytrousím.
Problém je trochu v tom, že vaše úsilí je zjevně vělmi nekonzistentní, viz zde:

"Luba napsal(a):
kuláku,
Vy budete asi kalouskovec ...
tedy chlastáte!

S knížetem? S více-jasností?
Na veřejnosti? Nebo si děláte dobře hezky v soukromí?

Všeho s Mírou, příteli - zvracejte si mezi svými, na stránkách Topíků, nikoli ve slušné sešlosti pod patronátem páně Stejskala.
13.09.2010 11:36:59"
13. 09. 2010 | 14:05

kasparek napsal(a):

pane Rathe, skutecne by me zajimalo, jakym zpusobem by probihala debata s vami nad temito vseobecnymi tematy, kdybyxom mluvili z oci do oci. Predpokladam (trosku se do toho ale musim nutit), ze by byla vecnejsi a bez socialistickych polopravd a pololzi, jimiz je ta vase agitka zase napechovana.
Vy jste stale nepochopil sdeleni obyvatel ve volbach (a smejete se jejich fabiim). Chovejte se a mluvte vecne, konkretne a slusne. Nepodstrkujte dementni nazory ostatnim. Pak mozna nebudou delat oni vam to same a pak se mozna i shodneme na tom co je spolecne. Vasim stylem to nejde a pri %nim obsahu nepravd je i mozna dobra myslenka odsunuta, protoze kdo by ji hledal uprostred tech s*acek.
13. 09. 2010 | 14:07

Luba napsal(a):

kuláku,
i Vy jeden práskači :)
13. 09. 2010 | 14:10

von kulak napsal(a):

Luba:

To posouzení je ryze subjektivní, stejně jako to, čemu na těchto stránkách nejsme ochotni poskytovat prostor. :-)
13. 09. 2010 | 14:15

Hm napsal(a):

B52 ... nevim kde jste prisel na to ze nejmene asocialni je Recko ... to jako seda ekonomika, podvadeni = socialni stat ?
13. 09. 2010 | 14:16

von kulak napsal(a):

kasparek:

"pane Rathe, chovejte se a mluvte vecne, konkretne a slusne. Nepodstrkujte dementni nazory ostatnim."

Proč ho nabádáte, aby spáchal harakiki? :-)
13. 09. 2010 | 14:17

von kulak napsal(a):

to Hm:

Nevím jak B52, ale já si nevybavuji jiný stát EU, kde by průměrná mzda státního zaměstnance představovala 2.5 násopek průměrné mzdy v soukromém sektoru ekonomiky.
13. 09. 2010 | 14:18

SuP napsal(a):

gajinko -
neboj, hned jak vymyslím něco, abych Tě potěšil - z jedný vody šup na plot!
13. 09. 2010 | 14:20

stejskal napsal(a):

To máte, pravdu, pane von kulaku,

že zde mažu zcela nekonzistentně (i když Vámi výše uvedeného příkladu se to netýká, ten mi přijde jako výměna názorů, kterou bych sám sice nevedl, ale mazat jí nebudu. Konstatovat, že někdo "chlastá" popřípadě někoho z "chlastu" podezírat je přeci jen trochu jinde než spojovat někoho se zločineckými organizacemi či mu sprostě nadáývat).

Nicméně ta má nekonzistentnost tu jistě je. Už jsem jí zde za poslední tři roky vysvětloval asi tak stokrát (ale je možné, jste to přehlédl). Nejsem placen za to, abych zde po někom neustále uklízel sprostoty, hrubé urážky apod. (mám v redakci na starosti poněkud jiné věci). Sem jen občas nahlédnu a pokud něco, co stahuje tyto stránky na úroveň žumpy běžné na českém internetu, zasáhnu. Ne jako sudí či soudce (jak se mnozí domnívají), ale jako upozornění, že pro určitý druh "debaty" zde Aktuálně.cz svůj prostor prostě nepropůjčuje (jiné servery třeba ano). Kupodivu mne k tomu ani nikdo neúkoloval, prostě jsem si to vzal do hlavy sám.

Někteří čtenáři to už po těch třech letech zaznamenali a nezavdávají žádný důvod, abych jejich texty (když je zaznamenám) vymazal.

Přejni zajímavou, korektní a pokud možno slušně vedenou diskusi.

Libor Stejskal
13. 09. 2010 | 14:21

Karel VI napsal(a):

Já bych vyměnil celou vládu i s panem Ráthem a jeho čSSd. Kdo může dělat špatné státní zakázky? Neříkejme že to dělají Rómové, nebo ovládnou celou naši zem? Čím vyšší post, tím větší zloděj! Pardón, tunelář! Kdo nejvíc tuneluje naší zem? Ti, co si vytvořili ve vládnoucí třídě tak nehorázné platy. K čemu parlament?, stádo dobře placených vládnoucích odpadlíků! Každé politické vedení nechalo stopu svého nezdaru! Je mi líto mladých, kteří ani moc tak pro toto nehrkalo klíči. Čím později se vzpamatují, tím hůř pro ně! Budou muset se před jedinci hrbit a vyhrabovat kořínky z vytunelované země. Budou muset dávat pozor, aby neskončili v některém z tunelů, které vytvořila postkomunistická vládnoucí třída, jedno v jaké barvě! Pane Ráth, sám dobře víte, jak se tato zem nakazila špatným kapitalismem. To je tak, když se dostanou do moci Ti, kteří šplhaj po zádech druhých a sami pro to nic neudělají!
13. 09. 2010 | 14:21

gaia napsal(a):

SuPe

ale něco fakt vtipného dnes jsem se ještě nezasmála
13. 09. 2010 | 14:21

gaia napsal(a):

ale jinak nás čeká opravdu černá budoucnost, intelektuální úrověň dnešní mládeže po prázdninách klesla pod bod mrazu.

Dnes jeden žáček ( 9. ročník 180/90) nevěděl značku vodíku a když mu napověděli tak místo Há slyšel Á a tvrdil že je to Á (málem jsem dostala infarkt)a když jsem mu to dala napsat tak to A tak odflákl že tam měl nahoře asi 1 mm mezeru což mu nahrálo že tvrdil že to A (šikmé čárky po straně) je H (které má rovnoběžné čárky) a tvrdil že to takhle píše a dával najevo že jsem blbá já neb neumím písmenka.
Opravdu nechápu jak se lidstvo mohlo dostat až na Měsíc.
S tímhle materiálem našemu národu nic jiného než chudoba nečeká.
13. 09. 2010 | 14:32

Karel VI napsal(a):

Dobrý den paní gaia, to dokáže můj 5tiletý chlapec, nemusí ani chodit do školy. Stačí zajít přemaskovaný mezi mladé na diskotéku. Stačí zavolat H2O nikdo nebude vědět, že se blíží potopa! Kyž zavoláte KREK, TRÁVA tak, až na vyjímky poskočí radostí!
13. 09. 2010 | 14:46

RA napsal(a):

gaia.......ale to je docela vtipné , můj zážitek z průmyslovky, Erbene , kde jste byl , na záchodě,soužko, tak dlouho ? Mně se chtělo kakat.
13. 09. 2010 | 14:47

von kulak napsal(a):

gaia:

Už ze starého Říma se dochovaly záznamy o tom, jak „dnešní mládež“ je zkažená a ničeho si neváží. Od těch dob pak byla každá další a další dnešní mládež zkaženější a zkaženější, až dodnes. :-)
13. 09. 2010 | 14:52

Tencokida Hnuj napsal(a):

gaia
Generace X. Hlavně prachy. Jak k nim přijdem je jedno.
Někteří vystřízliví včas, málokterým se to podaří a bohužel většina nevystřízliví vůbec nikdy.
V poslední době mám takový dojem, že ta většina je tak velká, že ty menšiny musí být tak malé, že snad ani neexistují.

Pak si někoho narazí a žijou s ním v symbiotickém či sadomasochoistickém svazku šťastně až do rozvodu.

A tak vzniká infantilizovaná společnost a její potomci.

Kdysi jsem chtěl být učitelem.

Ale několik kantorů znám a zjistil jsem, že je lepší si zachovat ten stupeň pocitu marnosti, který mám.
Nač šlapat kobře bosou nohou na ocas.

Mnoho duševního a fyzického zdraví, přiměřené bohatství a neustálý pocit štěstí přeje zcela jistě dobré kantorce Tenco.

O zbytek se snad postará Al Calous popř. Eddie "Lucky" Janota či Big "Media" John.
13. 09. 2010 | 15:51

Hm napsal(a):

Von kulak ... tak pokud vim tak to byli americti bankeri co pomahali fixlovat Recku stav financi ... predpokladam k jejich zisku takze ... jaksi pak nesou take zodpovednost jestli je to pravda. Jinak jiste s nejapnou vysi mezn nelze souhlasit ale tohle bych spis nazval spatnym hospodarem a ne scoialni politikou ... . Jinak jak dopadl stary Rim vime ... k te mladezi
13. 09. 2010 | 16:10

Dekra napsal(a):

Sice ho nemám moc v lásce, ale on má skoro vždy naprostou pravdu. Ono si stačí přečíst programové prohlášení vlády a po něm reakci odborů co to bude znamenat pro většinu lidí. Toho ale většina pravičáků není schopna, žijí totiž opravdu ve virtuálním světě.
13. 09. 2010 | 16:14

Marek napsal(a):

Pane Rathe, výborně popsaná situace (bohužel). Jinak, jak jsem Vás dřív nemusel, klidně tady veřejně napíšu, že na Vás postupně měním názor. Jestli to půjde takhle i dál a vy nebudete již více odbočovat nikterak extrémisticky doleva, může se stát, že ve volbách konkrétně Vy dostanete můj hlas ;-)
13. 09. 2010 | 16:18

MASH napsal(a):

Je to smutné, ale při čtení vašeho článku jsem se i trošku pobavil. Jinak máte samozřejmě pravdu.
Jste jeden z mála politiků, kteří říkají věci přímo a natvrdo, bez zbytečného tlachání, mlžení a okecávání! Takových politiků si i vážím.

P.S. Doufám, že získáte v ČSSD nějaký vyšší post, pak by pro mě totiž ČSSD byla snad i volitelnou stranou.
13. 09. 2010 | 16:24

VL napsal(a):

Výborný článek. Jenom by to chtělo odstavce.
13. 09. 2010 | 17:09

Marcellus Wallace napsal(a):

Já teď akorát nevim, jestli je ten pan Rath tak pitomej, že těm svejm plkům sám věří, nebo jestli je tak pitomej, že mu dochází, že nikoho jinýho než jemu podobný ťulpasy na to nenachytá.

Pane Doktore, Vaše strana tady proje*ala co se dalo. Vy osobně jste zodpovědný za takovou špínu, že kdybyste nebyl vybaven poslaneckou imunitou, mohl byste mezi půlkami louskat vlašské ořechy. To, že se ve vás najde ta drzost ještě takhle kníkat, pouze svědčí o tom, že nejste dostatečně inteligentní, aby vám došla podstata věci. Projeli jste to. Přesně kvůli lidem jako jste vy.
13. 09. 2010 | 17:14

karel napsal(a):

dobrej článek
13. 09. 2010 | 18:05

RA napsal(a):

Rathe jdi do toho,fandím ti,pohřbi socany úplnně. S Jyrkou jste to jen načali.
13. 09. 2010 | 18:30

Cech napsal(a):

Je více než jasné,že upozornění visí tady levounský , pravounský komentář koukejte s tím ti co to máte zaplacený něco udělat.
Proto si myslím pane doktore vím ,že z logického hlediska v okamžiku když se veškerá zátěž položí na střední třídu důsledky budou takové které jste svoji logikou vydedukoval.Bohužel nejste schopen tomu zabránit, tento cyklus musí proběhnout jinak nemůže proběhnout sebereflekse skupiny (tlupy)ale to by zase byla přednáška a ta sem nepatří.
Podstatné je nejprve musí zmizet 40% střední třídy.Potom teprve začne fungovat bistabilní efekt.
Proto hodně trpělivosti nenechat se znechutit a (deratizace je pouze demagogie těch co nevidí dále než ....).
13. 09. 2010 | 18:42

speci.men napsal(a):

von kulak

Už jsem se zařekl, že na podobné typy, jako jste vy, nebudu regovat. Ovšem musím. Uvádíte, že nezáte stát, kde by mzda státního zaměstnance byla 2,5 krát vyšší, než je mzda průměrná. Máte pravdu, já také ne. A rozhodně to není Česká republika, kde mzda státního zaměstnance na tu průměrnou sotva dosahuje.

Mně se líbí lidé jako vy. Vykreslí si určitou verzi světa, pak si navymýšlejí moře argumentů, sami si je vsugerují a nakonec je cpou všem kolem sebe. Dokonce to má i nějaký odborný latinský název, ale nevzpomenu si honem, jaký.
13. 09. 2010 | 18:50

Petra napsal(a):

Souhlasím s Wallacem, podle mně je Rath obyčejný hlupák (nebo řekněme obyčejný průměr pokud jde o inteligenci), který své nepříliš vysoké IQ nahrazuje rádoby moudrým žvaněním. Je zajímavé, kolik i chytrých lidí , vč. médií mu na to naletělo. že prý je snad dobrý řečník ! - Znám takových řečníků tucty. Nikdo z nich nikdy nic nedokázal vyřešit, vymyslet, vytvořit...Jen žvaní, žvaní a žvaní......
13. 09. 2010 | 19:23

Pozorovatel napsal(a):

Davide máš plnou pravdu,pokud cukneš a to všichni požadují je s tebou konec.Drž se máš to těžké ale lidé ti věří jenom dej pozor na všelijaké podržtašky a zlodějíčky ve jménu lidu.
13. 09. 2010 | 19:43

S u c h e c napsal(a):

Petra:
Vyvraťe mu jeden jediný příklad, který uvádí.
Smůla. Nepodaří se to.

Rath byl po dlouhé době první, a od té doby poslední, kdo se zdravotnictvím a jeho tunelováním opravdu něco dělal.

speci.men:
Ta frustrace se musí do něčeho promítnout. Ne?
13. 09. 2010 | 19:52

Dark napsal(a):

Co kdyby Rath nesedel na dvou zidlich a hned by bylo jedno misto volne.

A neni jediny duvod, aby lide na soc. davkach nemohli vzit koste nebo lopatu a pomohli alespon uklidit chodniky od cigaretovych spacku nebo snehu, kdyz ty davky dostavaj z dani od lidi, co tvrde makaj.

PS: nase budoucnost neni v detech povalecu, kteri je ani neposilaji do skoly. Bohuzel si Socdem kupuje hlasy prave u techto lidi a zene nas jeste do vetsiho pruseru.
13. 09. 2010 | 21:03

turista napsal(a):

Rath má v tomto blogu pravdu. Lidi však spíš než jeho zkousnou všelijaké podvodné milionáře a dokonce i miliardáře, kterých už je v této zemi docela dost a navíc už mají tolik, že dnes už se nemusejí pohybovat na hraně nebo za hranou zákona.
13. 09. 2010 | 21:08

Majka napsal(a):

Darku, ale lidi "co tvrdě makaj" a "lide na soc. davkach" NEJSOU dva druhy lidí. Může to být stejný člověk, jen v jiném období života.
Snažte se to pochopit.
13. 09. 2010 | 21:43

zoltankat510 napsal(a):

dr.d.rath ma pravdu řada mladych modnich pravičaku jsou zadluženy a jen tak přeživaj ale jejich cool nazory,typu socka močka komar apod jim to nedovoli přiznat že jsou v prdeli
13. 09. 2010 | 21:44

Filištín napsal(a):

MUDr. Rath, jako vždy, přesně popsal současnou česdkou spůolečnost a činnost vlády asociální koalice. Jenomže: vykládejte to těm, kteří jsou dokonale oblblí či zblblí a volí podle svého milionářského snu .....
13. 09. 2010 | 21:47

ludvig napsal(a):

pan Rath se mýlí. Výroba miliardářů musí pokračovat. Až budeme všichni miliardáři, všem se nám dobře povede.
13. 09. 2010 | 22:28

Jiřina napsal(a):

Naprostý souhlas, buďte v klidu pane doktore, získáváte body.
13. 09. 2010 | 22:29

Jag napsal(a):

Nejvíc rodí chudí......akorát Rath jakoby to nechtěl vědět.
13. 09. 2010 | 23:28

Jag napsal(a):

Pokud je polovina střední třídy od státu nějak dotována,tak je něco špatně a stát nefunguje.
13. 09. 2010 | 23:30

fler napsal(a):

I když pana doktora Ratha moc nemusím, teď uvažuji, že ve svých výstupech je asi i docela dobrý herec. Ale s jeho článkem souhlasím, celkem přesně popisuje situaci, kterou mnozí vůbec vnímat nechtějí a ještě žijí v povolebním rauši. Ty pracovní tábory popsal přesně. Jen málo nezaměstnaných, evidovaných na "pracáku" jsou tam z legrace. Pro zásadní většinu jsou to nervy, obavy a pocit vyloučení ze společnosti. A teď je ještě čekají veřejnoprospěšné práce, kdy všichni, kteří je znají, je uvidí jako ztroskotance uklízet v ulicích - pro někoho to je zásadní selhání. A pravda je také to, že jen málo lidí jsou ti "vyvolení", kteří budou bohatí, úspěšní a silní tak, aby to vše v dnešní rozhádané společnosti přežili. Držím nám všem palce.
14. 09. 2010 | 00:42

Oskar napsal(a):

Pane Rath,máte špatnou pamět, Vy jste byl první který zavedl doplatky za léky hradit pacie-
nty a Vaše připomínky k politickým soupeřům zavání hulvá-
ctvím. Váš čas uplynul odejděte!
14. 09. 2010 | 08:17

Ja Pr napsal(a):

a co váš mostecký kolega Karel Novotný ?
Tenhle leader ČSSD v Mostě vzkázal menšinám : "Jeden stát, jedna pravidla!"
Zbývá jen dodat : "Ein Volk, ein Führer!"
14. 09. 2010 | 08:38

Tom Louka napsal(a):

Mudrlanti, levičáci, vy, co tady žehráte na vládu a na poměry, myslíte si, že vám nějaká vláda zásadně pomůže? Jedno jaká. Žádná, jedna bude rozhazova trochu víc, další trochu míň. Některá bude víc slibovat, než jiné. Ale rodinný rozpočet vám nenafoukne žádná. Nemudrujte nepište, běžte se učit, vzdělávat, usilujte o lepší práci, otevřte si živnost, když vás váš zaměstnavate neumí ocenit. Stará pravda zní: pomocnou ruku najdete na koci své paže.
14. 09. 2010 | 09:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem djeden výkřik obsahující hrubou nadávku ("hajzl"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 09. 2010 | 10:53

Stan Kral napsal(a):

Pan Rath má pravdu, umí věci vystihnout a srozumitelně říci vše o podstatě problému.
U mne má za jedna , dobrý článek.
14. 09. 2010 | 11:56

Dale Cooper napsal(a):

Souhlas!
A k předposlední větě dodávám: Bohužel.
14. 09. 2010 | 12:09

Kateřina napsal(a):

Ano - je to tak. Extremismus sílí právě v dobách neklidných a krizových, jako je nyní. Bude vzrůstat bohužel všeobecná kriminalita, vliv různých extrémistických skupin a stran, snahy hledat nějakého veřejného nepřítele, na kterého bude možné ukázat prstem, atd. Nerada bych se dožila toho, abychom zde byli jako v Číně, kde všeobecná frustrace z krutého komun.režimu vyústila v ozbrojené napadání veřejnosti ...
14. 09. 2010 | 12:47

Jiří Lupoměský napsal(a):

S názory dr. Ratha v zásadě souhlasím. Nynější vláda směsi amatérů a morálních trosek je opravdu tragédie. Nicméně, přesto bych poradil dr. Rathovi zopakovat si pravidla české interpunkce. Spousta chyb snižuje úroveň blogu. I když - kdo je dnes dokáže rozeznat...
14. 09. 2010 | 13:58

Kateřina napsal(a):

Dalším smutným důkazem této zlé doby vlády bezohledné pravice je, že se zvyšuje sebevražednost u dětí - prostě děs a hrůza! Děti jako nejslabší členové společnosti to samozřejmě odnáší nejcitlivěji a nejvíce! Jsou odrazem dospělých a dnešní neklidné doby ... :-((
14. 09. 2010 | 17:10

bullard napsal(a):

Já si rád počkám na čísla z příštího roku, pak už bude jasné, kdo má pravdu a tudíž koho příště volit..
14. 09. 2010 | 17:37

Land-rath napsal(a):

Pane Rathe,
snad aby jste už konečně vzal vesla a kormidelní kolo najednou do ruky a napjal vlastními silami plachty nejen v Liďáku, ale i ve Strakovce a nakonec i na Hradě. Však vy to zvládnete, ti nýmandi okolo vás na to nemají ani náhodou. Na množství nehleďte a chutě do díla.
14. 09. 2010 | 19:15

Čochtan napsal(a):

Je chudoba ten správný lék?
Jak pro koho. Pro cikány by to správný lék byl. Třeba by se naučili pracovat, počítat s penězy aby bylo i týden před výplatou na chleba, nekupovat na splátky plasmovou televizi, když na ní nemají.

Dřív když stavěli na Znojemsku silnice, tak výplatu dostávali jejich ženy každou sobotu v poledne. Ten týden s penězi vyšli. Měsíc je na jejich inteligenci už příliš dlouhá doba.
14. 09. 2010 | 23:19

Li-Chang napsal(a):

Kdyby se nerozkrádalo, účelně hospodařilo se státními prostředky, nebylo tolik zbytečných úřadů a úředníků, ministerstev a nesmyslných státem dotovaných korporací, nemuselo byse zdaleka tolik šetřit a nebyl by státní dluh tak velký. Proč reálný socialismus v roce 1989, když politicky zkolaboval, neměl v podstatě státní dluh, kromě pohledávek u Ruska , jeho spojenců a banánováých republik?
Za rozkrádání byly tvrdé tresty, nebylo nezaměstnaných a parazitů štítících se práce, všichni byli stejně chudí, protože stát víc neměl, dnes se klidně žije na dluh jako v Řecku a druzí to pak za ně musí platit. Ono to nasvědčuje tomu, že ten současný kapitalismus není o nic lepší, alespoň ne pro obyčejné občany. K čemu je údajná svoboda a demokracie. když půl milionu občanů nezavadí o práci, nemají na nájem a energie a živoří ze dne na den, většina občanů nedosáhne ani na deklarovaný průměrný plat. A že se může volně jezdit na dovolenou kamkoliv? Považuji za největší zločin socialismu, že nedovolil občanům volně cestovat aby poznali kapitalismus a mohli si o něm udělat představu. Tito v Jugoslávii to dovolil a proto se Miloševičovi tak dlouho dařilo udržet socialismus, protože jeho poddaní přesně věděli co kapitalismus obnáší a i dnes si více než 70% Srbů kapitalismus nepřeje. Kapitalismus v Srbsku umožnila jen genocida americké vojenské mašinerie, které se na srbském obyvatelstvu v rozporu s mezinárodním právem dopustila.
18. 09. 2010 | 13:10

Filip napsal(a):

Velice pěkně napsáno pane doktore a již dlouho jsem nečetl článek, který by tak výstižně popsal situaci. Líbí se mi na vás, že se těch pravičáckých darebáků nebojíte a jdete tvrdě do nich. Máte mou plnou podporu. /VČK/
28. 10. 2010 | 22:01

Modrý pták napsal(a):

Těm, kteří to snad nevědí, bych rád sdělil, že Ráth již prolezl pět politických stran. Byl konce u Republikánů. Tam byl ovšem tak dlouho, než byl vyhozen. Na jeho cestě politickým životem byl též prezidentem ČLK. Tam inkasoval velké penize, jako úplatky, od zahraničních firem. Proto, že je "čestný" člověk, svedl to na jakousi sekretářku. Protože však byl sympatický Parubkovi, stal se členem ČSSD. A ptotože jsou v ČSSD odbornící na zametání korupce, tak se také brzo zapomělo na korupci Rátha v čele ČLK. Ráth je velký darebák a hulvát v jedné osobě. A není divu, že se až v ČSSD uplatnil.
29. 12. 2010 | 21:42

Modrý pták napsal(a):

Těm, kteří to snad nevědí, bych rád sdělil, že Ráth již prolezl pět politických stran. Byl konce u Republikánů. Tam byl ovšem tak dlouho, než byl vyhozen. Na jeho cestě politickým životem byl též prezidentem ČLK. Tam inkasoval velké penize, jako úplatky, od zahraničních firem. Proto, že je "čestný" člověk, svedl to na jakousi sekretářku. Protože však byl sympatický Parubkovi, stal se členem ČSSD. A ptotože jsou v ČSSD odbornící na zametání korupce, tak se také brzo zapomělo na korupci Rátha v čele ČLK. Ráth je velký darebák a hulvát v jedné osobě. A není divu, že se až v ČSSD uplatnil.
29. 12. 2010 | 21:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy