O hormonální antikoncepci a následcích bezstarostné jízdy.

24. 04. 2014 | 07:45
Přečteno 124838 krát
Hormonální antikoncepce je,v širším kontextu chemického znečištění, otázkou zodpovědnosti jednotlivce a otázkou přežití lidského druhu.



„Váš článek Buď se chcete léčit, anebo uzdravit. Je to vaše volba., mě velice zaujal a je úžasné, že se konečně snažíme navrátit k původním postupům a neřešit vše jen léky. Jelikož se o tuto problematiku také zajímám a snažím se léčit celostně a pokud možno "přírodně" velmi by mě zajímal Váš názor na hormonální antikoncepci, případně jaké formě antikoncepce byste dal přednost? Předem děkuji za odpověď“, napsala do redakce Vitalie čtenářka Eva.

Nejsem gynekolog. Mohu se pokusit o názor na antikoncepci z pohledu komplexní medicíny. Obecně platí, že vědeckotechnický pokrok, který nám v krátkodobém horizontu život usnadňuje, nám v dlouhodobém horizontu život komplikuje. Všichni toužíme jezdit v co nejpohodlnějších, nejrychlejších a nejbezpečnějších autech. Ve výsledku dýcháme smog, přírodu ničíme stavbou dálnic, vrakoviště a bazary zaplňujeme nepotřebnými auty, přispíváme k vyčerpání globálních energetických zdrojů, stresujeme se v nekonečných zácpách. S léky je to podobné. Čím účinnější lék, tím větší jsou jeho účinky nežádoucí. Hormonální antikoncepce je úžasným vědeckým objevem. Umožňuje nám snadný , bezstarostný a bezpečný sex. Iluzi bezpečnosti a bezstarostnosti si u nás díky ní, se svými partnery, užívá skoro 50 % žen. Daň, kterou za ni platíme je a bude hodně vysoká. Hormonální antikoncepce je vážným zásahem do ženina organizmu. Mezi nežádoucí účinky patří změny nálad, přibývání na váze, poruchy krevní srážlivosti se zvýšeným rizikem trombóz, zhoršení jaterních funkcí, větší riziko rakoviny prsu. To není zdaleka všechno. Tuny antikoncepčních tablet, které denně polykají milióny žen na celém světě, opouštějí močí organizmus a jsou stále biologicky aktivní. Ženský hormon estrogen, umělý i přírodní, případně syntetický ethinylestradiol, dramaticky mění hormonální nastavení mnoha živočišných druhů. Rybí samci se mění na hermafrodity a sami už nedokážou produkovat spermie nutné k oplodnění. U aligátorů na Floridě byl zjištěný zvýšený výskyt nádorů penisu. S neplodností se dokonce začínají potýkat i mořští ptáci. Od hormonálně zmutovaných a kontaminovaných zvířat je jen krůček zpátky k lidem. Přírodní řetězec se uzavírá. „Ve Spojených státech bylo počátkem devadesátých let až 42% neplodných mladých mužů. Není zase tak daleko okamžik, kdy se už stěží najde nějaký plodný Američan mužského pohlaví.“, píše psychosomatik Rudiger Dahlke v knize Čím onemocněl svět?. Celkově se rodí méně chlapců a když dospějí, mají stále větší problémy s potencí, plodností a početím. Farmaceutické firmy přispěchaly s řešením. Škody způsobené chemií má vyřešit chemie. Viagra a Cialis jsou ekonomicky nejúspěšnějšími léky všech dob. I jejich metabolity se ale vylučují močí a přispívají, společně s antibiotiky pesticidy, herbicidy a odpady kosmetiky, k ničení životního prostředí a tím i nás samotných.

Hormonální antikoncepce je,v širším kontextu chemického znečištění, otázkou zodpovědnosti jednotlivce a otázkou přežití lidského druhu. Buď si chceme bezstarostně užívat krátkodobých výhod a polykat prášky, nebo chceme být zdraví a žít ve zdravém životním prostředí. Obojí současně mít nemůžeme. Bez přijetí zodpovědnosti za sebe a okolní svět to nepůjde. Všichni se tomu musíme rychle učit. Dřív, než nás k tomu společenský a zdravotní vývoj tvrdě donutí.

Napsáno pro www.vitalia.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

dříve čtenář napsal(a):

Tentokrát s Vámi bez výjimky souhlasím.
24. 04. 2014 | 08:16

pozorovatel napsal(a):

No vida, autore, že to jde. Když přestanete plavat v moři mediálních jedovatých slin, vypadne z Vás i něco zajímavého.
24. 04. 2014 | 08:23

VFISCHER napsal(a):

CO JE KRÁTKODOBÝ HORIZONT ŽIVOTA

Jsem po dvojí transplantaci kostní dřeně, kterou se léči maligní folikulární lymfom, jinak řečeno rakovina bílých krvinek. V rámci přípravy na transplantace do mne napumpovali tolik chemoterapie, že přežití bylo na vlásku. Přesto jsem se rozhodl podstoupit všechna rizika a příkoří a krátkodobě přežít. Viděl jsem vedle sebe na postelích pacienty ve stejné nouzi mnohem mladší - také chtěli a snažili se krátkodobě přežít a nechtěli se smířit se smrtí ve třiceti, čtyřiceti letech.

Kdo a kde je autorita či morální imperativ pro individuální rozhodování člověka v tísni, zda přijmout terapie, které v pozdější době znečišťují životní prostředí ale pomůžou mu krátkodobě přežít ? Bylo by zajímavé zjistit, co byste dělal, pane blogere, vy - zda byste v rámci propagace čistoty vod a životního prostředí raději umřel.

Futurologické paniky o přežití lidského rodu na planetě jsou staré jako lidstvo samo. Před nasazením parní lokomotivy se věřilo, že člověk nepřežije rychlost vlaku přesahující 30 km v hodině. Podle mého názoru je základním faktorem pro přežití lidstva na planetě neutuchající, neukrotitelná agresivní chamtivost zločinců ovládajících globalizující se společnost. Jestli zvítězí rozum, morálka a vědecko-technický pokrok, nebo zločinecká chamtivost je ve hvězdách a my už se to asi nedozvíme.
24. 04. 2014 | 08:40

Ludva napsal(a):

my používáme kondom a taky to jde. a sex není to nejdůležitější na světě ;-)
24. 04. 2014 | 08:45

Ludva napsal(a):

VFISHCER: se vší úctou pane, nejste náhodou od Fischer Scientific? ;-)
24. 04. 2014 | 08:46

šašek z Jihlavy napsal(a):

Podle počtu cikánského dorostu lze usuzovat, že v cikánské populaci je hormonální antikoncepce neznámým pojmem. A co se týče snížené plodnosti u mužů, snědých výrostků se to zatím nedotklo, asi nepřijdou s vodou, nasycenou hormony, moc do kontaktu.
Co se dá dělat, v přírodě přežívají jen ti nejpřizpůsobivější a nejagresivnější (mám za to, že u cikánské populace se jeví používání termínu "nepřizpůsobiví" poněkud nešťastným).
V porovnání s pařížským předměstím jsme ale na tom pořád dobře, např. v Jihlavě zaparkují mladé cikánky s kočárky v centru a jsou aspoň na očích. Jejich partneři jsou zhusta zaměstnáni u technických služeb, což je vidět při jarním úklidu, sečení rozlehlých trávníků na sídlištích a v parcích. Sen mnoha kluků stát se popelářem se daří nejlépe plnit právě v této komunitě.
Zdá se, že rozumná politika místních konšelů zabraňuje vytváření ghet, jak můžeme vidět v odstrašujících reportážích v TV ze západních a severních Čech.
Pokud nás nezaplaví "hordy" ze slovenských osad, může se tento problém udržet pod kontrolou. Ale ti jsem poněkud odbočil, tak se omlouvám.
24. 04. 2014 | 08:55

gaia napsal(a):

koukám, že čtenářka Eva zůstane nadále bez odpovědi.
24. 04. 2014 | 09:16

EF napsal(a):

Podle Vás je antikoncepce škodlivá, ale nezapomínejte i na ostatní věci... Myslím si, že není natolik škodlivá jako výpary z automobilů, továren apod. Dvouhormonální antikoncepce se ruší, už je jen jednohormonální, víte vůbec o tom? A na druhé straně, proč bychom měly my ženy rodit do takového odporného světa děti??? Nejsou ani pořádně peníze na uživení páru, natož ještě dětí...
24. 04. 2014 | 09:30

EF napsal(a):

Ludva: proč s kondomem, když je i jiná možnost? proč jezdit na kole, když si můžu zadek vozit v autě?!
24. 04. 2014 | 09:31

d.aemon napsal(a):

VFISCHER: Srovnávat prostředky v boji o život s prostředky k bezstarostnému sexuálnímu životu je nesmysl. Vís k tomu snad ani není třeba psát.
24. 04. 2014 | 09:36

EF napsal(a):

v obou případech jde o život... nebo snad ne?
24. 04. 2014 | 09:39

Helena napsal(a):

Také s autorem téměř ve všem souhlasím. Existují výzkumy, které škodlivé dopady antikoncepce i substituční hormonální terapie potvrzují, ale moc se o nich nemluví, protože to nikdo nechce moc slyšet, vždyť je to tak pohodlné. A farmaceutický průmysl bohatne a bohatne. ..
I mezi lékaři je stále více těch, kteří se domnívají, že pandemie rakoviny prsu ve vyspělých zemích s tím souvisí.
24. 04. 2014 | 09:43

vaclavhorejsi napsal(a):

Pane autore, Vam se zda, ze mame svetove problem s nizkou porodnosti a hrozicim ubytkem obyvatelstva? Ja tedy vidim problem spise opacny; uplne by stacilo, kdyby nas na teto planete zilo tak o polovinu mene...

..
24. 04. 2014 | 09:46

Jana Pechová napsal(a):

Užít si bez jakékoli zodpovědnosti za případný následek je zhůvěřilost.
Hormonální antikoncepce je principiálně špatná záležitost.
Tam, kde pohodlnickému tvoru chybí kontrolka, je odjakživa zaděláno na průšvih.
24. 04. 2014 | 09:48

Jana napsal(a):

Bohužel dnes používají hormonální antikoncepci čtrnáctileté děti. Ještě nemají ustálený menstruační cyklus, ale většina gynekologů předepisuje tabletky. Holkám se zlepší pleť a narostou větší prsa a pak když je jim třicet...?
24. 04. 2014 | 09:50

Petra napsal(a):

Já s panem doktorem ve všem souhlasím. A nechápu ženy, které se dobrovolně každý den ládují naprosto zbytečnou chemikálií a ohrožují tím nejen sebe, ale v důsledku skutečně nás všechny. Sama jsem antikoncepci zkusila brát dvakrát v životě a moje tělo se vždycky rychle a důrazně vzepřelo, takže jsem ho poslechla a nechala to na osudu. A teď, když už dvě děti máme a další zatím neplánujeme, tak prostě používáme kondom. To je přeci nejjednodušší a nejmíň škodlivá ochrana před početím a co je nejdůležitější i před řadou chorob. Osobně znám i ženy, které už dlouhodobě sexuálně nežijí, příp. mají jen krátkodobou známost a stejně pořád berou antikoncepci. To na mě dělá dojem, že se nám to její užívání trochu zvrtlo...Vždyť dnes ji užívají i úplně mladé holky proto, aby měly lepší pleť nebo nebolestivou menstruaci apod.. A přitom zrovna ony by měly s hormony počkat až se jim ty jejich vlastní "usadí" a při sexu na kondomu dokonce trvat - jak už jsem psala i z jiných důvodů než ze strachu z otěhotnění.
No, doufejme, že bude přibývat i gynekologů (jako např. MUDr.Máslová, která i v médiích na nadužívání antikoncepce upozorňuje), kteří začnou uvažovat rozumně. A když ne oni, tak snad samy ženy začnou o této věci přemýšlet trochu jinak.
24. 04. 2014 | 10:11

šašek z Jihlavy napsal(a):

Jana napsal(a):
Bohužel dnes používají hormonální antikoncepci čtrnáctileté děti. Ještě nemají ustálený menstruační cyklus, ale většina gynekologů předepisuje tabletky. Holkám se zlepší pleť a narostou větší prsa a pak když je jim třicet...?
24. 04. 2014 | 09:50
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pokud se páni gynekologové shlédli v mediálně prosazovaném hochštapleru Uzlovi, nelze se divit. Pro toho pseudoodborníka jsou též peníze až na prvním místě.
Ale bulvár ho miluje a tudíž i pilné čtenářky (divačky, posluchačky) podobných médií se budou rády řídit jeho cynickými moudry. A až si ho odnese čert, najde se pohotový náhradník. Doba si to žádá!
24. 04. 2014 | 10:13

Xavier napsal(a):

vaclavhorejsi:
Povězte, kdo je tady navíc?
24. 04. 2014 | 10:14

aga napsal(a):

vaclavhorejsí

Nejde snad o kvantitu žijících, ale o kvalitu jejich života. Pokud se Vám zdá, že je nás tu moc, navrhněte způsob, jak tento počet humanitárně omezit, aniž by tím ale trpěla kvalita života těch, kdo od Vás dostanou povolenku na život.
24. 04. 2014 | 10:21

Damúza napsal(a):

Zřejmě bude lépe, až moudrá věda umožní mužům rodit děti. Pak nastane ráj na zemi, neboť vzhledem ke známé odpovědnosti, kterou muži obecně oplývají, nebude třeba antikoncepce, aniž jiných lidstvu nepřátelských výdobytků. Už, aby to bylo!!!!
24. 04. 2014 | 10:22

Damúza napsal(a):

aga

ANTIKONCEPCE TO ŘEŠÍ....
24. 04. 2014 | 10:25

gaia napsal(a):

já četla, že za nadměrnou neplodností mužů může nadměrné užívaní sóji, ,která se cpe do všeho jako náhražka , do sýrů, do uzenin. Přitom obsahuje fytosteroly, ,které jsou blízké ženským hormonům a muži, zvláště ti, kteří chtějí počít, by se měli jejímu pojídání vyhýbat, což však v dnešní společnosti je pro ně nemožné. Proti tomuto by se mělo protestovat předně. Hormony vylučuje každá žena, i když antikoncepci nebere, čím bude víc zen na planetě,tím víc bude estrogenů v odpadních vodách.
Takže s antikoncepcí je to jako se vším, dobrý sluha, ale zlý pán.
24. 04. 2014 | 10:30

gaia napsal(a):

dokonce se domnívám, ze u žadatelů o sociální dávky a disponující vice jak 3 dětmi, by měla být zadost doložena potvrzením od lékaře se zavedením antikoncepce a to jak u muže tak ženy, neb se domnívám, že pokud někdo neumí uživit své 3 děti, neměl by mít 4. 5. a další
24. 04. 2014 | 10:40

magor napsal(a):

Tak tak, CMP, leckdy s doživotními následky (i u náctiletých).

Ale, samozřejmě, se ututlá (páš se dá uusit rohlíkem, nebo zmrzačit třebas v autě).

Jen polykej pilule, dívenko, je to dobrý na pleť.

Víte, doktore, vono fšechny dírkaře poslat na rok povinně sloužit na neurologii, pak by možná nastal klid i ve vodním prostředí.
24. 04. 2014 | 10:44

Adam Procházka napsal(a):

Problém nelze zužovat na poměrně okrajový problém antikoncepce.
Antikoncepce má na chemikáliích, které se v životním prostředí projevují hormonálně (tzv. xenoestrogeny) marginální podil.
Konkrétně potíže aligátorů v USA nespočívají v tom, že by ženy na pobřeží močálů nadprůměně holdovaly antikoncepci, nýbrž v tunách rozprášeného pesticidu Dicofol.

Rovněž po tunách se počítají další hormonálně aktivní pest- a herbicidy, Bisphenol A, PCB a phthaláty - tedy změkčovadla, která jsou obsažena mimo jiné v PETové lahvi, z níž možná právě teď popíjíte minerálku - takže se ničemu nedivte. Nepříjemn´´y je efekt akumulace, takže co popíjíte dnes, projeví se až mnohem později. Dodnes aktivním je například DDT, které bylo u nás zakázáno před drahnými lety.

Doporučuji si ve wikipedii nalistovat heslo: Endokrinní disruptory
V Češtině tak lze získat krátký náčrt problému, a zejména vřele doporučuji pak prohlédnout tuto stránku i v Němčině, protože tam je připojen dlouhý - byť stále neúplný - seznam hormonálně aktivních látek v našem životním prostředí.

http://de.wikipedia.org/wiki/Endokrine_Disruptoren

Mezi nimi figuruje hormonální antikoncepce jak do počtu látek, tak i co do absolutního množství (v tunách) jako zcela zanedbatelná položka.
24. 04. 2014 | 10:48

Ludva napsal(a):

omezování počtu dětí bychom neměli zavádět, to je zrůdnost. přečtěte si třeba nějaké sci-fi, třeba Enderovu hru... tam bylo zapovězeno už "Třetí" ;-)
24. 04. 2014 | 10:54

Divobyj napsal(a):

vaclavhorejsi

V tom,co jste napsal nevidím problém.
Jenomže je tu věta B.Chemikáliemi zničené životní prostředí.
A to problém je.
Dle mého názoru je v konečném důsledku stejné,čím si zničíme životní prostředí.
24. 04. 2014 | 11:01

gaia napsal(a):

Ludvo
Ale měli bychom omezovat počet pobíračů sociálních dávek, s tím musíte souhlasit.
A kondomy většinou odmítají muži, víte, s tím mám své zkušenosti.
I spisovatel RobertMerle píše ve své knize Až na věky, že souložit s kondomem je jak mýt si nohy v ponožkách, a nebyla to Roberta Merlová co by se tak vyjádřila.
24. 04. 2014 | 11:01

Divobyj napsal(a):

pardon.
V poslední větě má být místo "stejné" slovo "jedno".
24. 04. 2014 | 11:02

magor napsal(a):

Gaio, milášku, do rozkroku mi tůdle mířil jistej Ríša. Ale uzel ne-radim. Z tý vostravy nevzešlo nic, než ocelový přesvědčení. Co, pantáta nazlobil? A já mám slezjnout?
Hele, jdu sázet kytičky, nějakou pošlu, e-mailem.
24. 04. 2014 | 11:04

asdf napsal(a):

EF: Dvě odpovědi a každá ukazuej silnou vzdělanou a inteligentní osobnost :D

Souvislosti kdy člověk udělá A a nastane nejenom B, ale i C až Z už jaksi jde mimo vást, hlávní je výsledek B...
24. 04. 2014 | 11:08

Filuta napsal(a):

Naprostý souhlas.
Hormonální antikoncepce je neuvěřitelné svinstvo, které propagují sami gynekologové.
Něco o tom vím, protože máme soudného doktora v rodině.
Existují i jiné možnosti, ale jsou méně pohodlné (např.spermicidní čípky pro ženy jsou velmi účinné v kombinaci se zdrženlivým partnerem).
Jak se říká - chce to pásek i kšandy a maléru se dá vyhnout i bez požírání hormonů.
I proto jsou taky všechny mladé holky dnes tak odporně vypasené.
O tom, že hormonální antikoncepce znečišťuje vody a má velmi negativní vliv na organismy v ní žijící, jsem už také cosi četl.
My se vyhubíme sami bez cizí pomoci.
24. 04. 2014 | 11:09

Ludva napsal(a):

gaia
hele s kondomem je to míň citlivější, ale zas to má svý výhody, člověk z toho není hned hotovej ;-) a když si přítelkyně trochu pomůže, tak nám to vyjde voboum najednou ;-)
24. 04. 2014 | 11:11

Filuta napsal(a):

šašek, magor


Mám na to stejný názor.
Ládovat děti od patnácti hormony je zhovadilé a nebezpečné.
Navíc, co je to za rodiče, jejichž dcery od 14 nebo patnácti pravidelně souloží?
Znám takové, které v 25 prodělaly těžkou embolii a málem je ta "skvělá" antikoncepce stála život.
Ale o tom se nikde nepíše.
Jen stěží najdete gynekologa, který bude pacientkám tohle svinstvo rozmlouvat.
Mají z toho vejvar.
24. 04. 2014 | 11:14

Damúza napsal(a):

Adam Procházka

Máte pravdu, je podivuhodné, jak se pozornost i vzdělaných a chytrých lidí ráda soustředí na marginální problémy a s chutí je řeší. Asi proto, že jsou zdánlivě řešitelnější než ty skutečně ohrožující. Když se může autor takové úvahy ještě morálně rozhořčit, zvláště pak na ženy pro jejich nezodpovědnost, má aplaus publika zajištěn.

Ó marnosti, tvojí matkou je bláhovost...
24. 04. 2014 | 11:16

gaia napsal(a):

vám Ludvo, ale ne těm, co si před tím musí vzít viagru,což tady píše pan doktor.
A spermicidní krém může vychvalovat jen Filuta, ze kterého to nekapalo a nepálilo a chemicky nesmrdělo ještě třetí den.
24. 04. 2014 | 11:19

gaia napsal(a):

Damúza

a hlavně vůbec neodpověděl čtenářce Evě na její dotaz, co by doporučil.
24. 04. 2014 | 11:22

gaia napsal(a):

Filuta

právě gynekolog má největší povědomí, co za následky muže mít nechtěné těhotenství, zvláště u nezletilých či interrupce.
Když se můžeme řídit cestou volby menšího zla u prezidenta či politiků, proč by gynekologove za volbu menšího zla měli byť ostrakizováni?
24. 04. 2014 | 11:25

Richard 7 napsal(a):

Devět z deseti papeženců doporučuje nešoustat a když tak v homosexuálním styku, tím se řeší antikoncepce a její negativní vliv na enviroment.
Důležité je přitom nepoužívat kondom bo papež si to nepřeje, prej je to proti boží vůli. Prostě to mají rádi sami bez. Tím odpadá problém se zpracováním těžko rozložitelného odpadu. Tedy opět úleva přírodě.
Církev dále doporučuje praktikovat pouze jednoduchou misionářskou polohou, prej se tak šetří energie k duchovní práci a matrace. Akorát ještě nerozhodla, kdo má být dole a který zas nahoře. Že prej se o to ve Vatikánu hádaj samotné nejvyšší duchovní autořiti, takže nemaj žádoucí model, jenž by předložili konsumeristům.
Černozadkové nyní rozhodují, zda-li je nás vlastně hodně či málo a jestli dále šoustat nebo vyhlásit, že do nebe jen ten, který se na něm prokáže nerozvazatelným uzlem.
24. 04. 2014 | 11:27

Filuta napsal(a):

Gaia

Moje žena je s ním maximálně spokojená, asi jste nějaká moc outlocitná.

Nevím, jestli je lepší být v 17 těhotná nebo umřít na trombózu.
Nejlíp je dítě vychovat tak, aby se sexuálního života zdržovalo co nejdéle a chovalo se zodpovědně.
To, že narvete holku antikoncepcí jaksi neřeší pohlavní choroby, že?
Některé jsou i smrtelné.
Holkám se musí vtloukat do hlavy, že chlap, co odmítá kondom, je egoista a zahazovat se s ním je ztrátou času.
To byste jako feministka měla vědět.
24. 04. 2014 | 11:40

Adam Procházka napsal(a):

Darmúza
Ale co pak o to - je celkem pochopitelné, že autor se soustřeďuje na ten jeden dílčí problém reálného ohrožení, který jaksi spadá do jeho fochu - to já zase zabírám spíš na ty krokodýle. Je věcí diskutérů, nasvítit téma z jiných stran.

Víc mě znechutí diskuze, která se šmahem zaměŕí úplně mimo, třeba na sociální dávky a coitus interruptus ...

Taková nevnímavost vůči kupícím se hrozbám je v republice, takřka již prosycené bioakumulativním herbizidem Roundupem, připravující se tímto o veškeré populace obojživelníků - mimo jiné - docela na pováženou.

Je hodno úvahy, zda má vůbec ještě smysl, nanášet zde nějaká složitější témata, přesahující horizont víceméně neurvalého odreagovávání se v kontroverzi o denní politiku.
24. 04. 2014 | 11:54

aga napsal(a):

Damúza

"Máte pravdu, je podivuhodné, jak se pozornost i vzdělaných a chytrých lidí ráda soustředí na marginální problémy a s chutí je řeší.."

No vidíte, a mně zas přijde podivuhodné, jak se pozornost i chytrých a vzdělaných lidí soustředí na problémy, na jejichž řešení nemají prakticky nejmenší vliv, aniž by začali tam, kam jim síly sahají, tj u sebe - třeba vynechali antikoncepci nebo típli cigáro. Jako výmluva proti rozumnému a dobrovolnému sebeomezení se jsou i aligátoři v USA dobří.
24. 04. 2014 | 11:55

gaia napsal(a):

Filuta

v 17 je skutečně nejlepší si nekazit život ničím a nejméně pak chlapy.Pak nemůžete být těhotná, ale umřít můžete taky.Akorát nehrozí vedlejší účinky léků.
24. 04. 2014 | 11:55

aga napsal(a):

AP

Problém nelze zužovat na endokrinní disruptory, ba ani na plazy a obojživelníky. Kořen problému je v systému a jeho hodnotách a preferencích.

Ale co my s tím tady, žejo. My si tak maximálně můžeme zamést každý před vlastním prahem.
24. 04. 2014 | 12:00

gaia napsal(a):

víte ago, v tomto směru by se musely vždy omezovat jen ženy,ostatně jako to bylo po celou existenci patriarchátu.Osvobození ženy musí začít v našich ložnicích,napsal Lev Nikolajevič Tolstoj už v 19. století, kdyby žena byla osvobozena, mohla jeho Anna Karenina žít, muž nikdy nedokáže překonat svoji přirozenost, přirozenost rozsévače.
24. 04. 2014 | 12:00

Viola napsal(a):

gaio

"koukám, že čtenářka Eva zůstane nadále bez odpovědi. "
Já předpokládám, že se pan doktor zařadil mezi ty zodpovědné, jak psal

" Buď si chceme bezstarostně užívat krátkodobých výhod a polykat prášky, nebo chceme být zdraví a žít ve zdravém životním prostředí."
24. 04. 2014 | 12:02

aga napsal(a):

gaia

Není pravda, gaio. Jsou i jiné, nechemické, prostředky, jak zabránit plození, a tady mají muži i ženy stejné možnosti.
24. 04. 2014 | 12:08

Ludva napsal(a):

sexuální energie je stejně ta nejnižší a jak to rozděluje jóga, tak jsou i vyšší centra, který se daj rozvíjet... ale to už jsem hodně odbočil ;-)
24. 04. 2014 | 12:10

Viola napsal(a):

Pane Adame Procházko

vaše poznámka je velmi dobrá ohledně krokodýlů a celkového znečištění pesticidy.
Já bych řekla, že čeho je moc, toho je příliš a myslím konkrétně na pohodlnost lidí.
Lidé se nechtějí dřít a chtějí mít co největěší zisk. Takoví farmáři nezaměstnají brigádníky, kteří by jim chodili plít pole, protože by se jim snížily zisky a ty brigádníky by stejně špatně scháněli při dnešní pohodlnosti lidí.
Možná nás zabije ta pohodlnost a to, že už neplatí ono : "V potu tváře chléb svůj dobývati budeš."
24. 04. 2014 | 12:12

gaia napsal(a):

ago

každá antikoncepce má vedlejší účinky. A žena vždy tahá za kratší konec.

Ale muži by měli , pokud se bojí ženských hormonů, začít bojovat, aby jim necpali soju do buřtů. V tomto je systém skutečně nebezpečný.
24. 04. 2014 | 12:19

Viola napsal(a):

Adam Procházka

" zda má vůbec ještě smysl, nanášet zde nějaká složitější témata,"

určitě to smysl má, máte zde svůj blog tak nanášejte, nanášejte, snad si to nějací odpovědní také přečtou. Nevím, zda jste se také zapojil do debaty o GMO u Radka Johna, to s tím Roundapem souvisí.
24. 04. 2014 | 12:19

magor napsal(a):

Probuzení na neurologii bejvá velmi osvobozující. Důležitější plazit středem, obzvlášť v produktivním věku, (natož v před-produktivním).
24. 04. 2014 | 12:19

gaia napsal(a):

Ludvo

ale sexuální energie vládne světu a hadí síly dosáhne málokterý jogín.
24. 04. 2014 | 12:20

Richard 7 napsal(a):

_"sexuální energie je stejně ta nejnižší a jak to rozděluje jóga, tak jsou i vyšší centra, který se daj rozvíjet... ale to už jsem hodně odbočil ;-) "
Ludva
.
Pokud nemáte rozvinutou tu nejnižší, k vyšší nepostoupíte.
sexus je sice nízko položený(druhý nejnižší), za to je velmi významný, resp. podstatnou části celé libidózní tvůrčí energie

"Někdy se též hovoří o sexuální čakře. Má na starosti emoce, mezilidské vztahy, sexuální energii a tvořivé síly. Zablokování v této čakře způsobuje sexuální chladnost a potlačování emocí, ale platí to i opačně, potlačování emocí zablokuje tuto čakru."
wiki
24. 04. 2014 | 12:20

Viola napsal(a):

Ludva: "sexuální energie je stejně ta nejnižší " jak u koho, že.
24. 04. 2014 | 12:21

aga napsal(a):

gaia

Všechno má vedlejší účinky, celý život má vedlejší účinky. Je bláhové chtít mít všechno, a bez vedlejších účinků.

A já měl na mysli chirurgické řešení - to má jistě také nějaké vedlejší účinky, ale vůči celku je za dané situace nejohleduplnější a nejpragmatičtější.
24. 04. 2014 | 12:22

Ludva napsal(a):

gaia
těch center je 7 nebo 8, bohatě stačí rozvinout prvních pár, ale rozhodně se nezaseknout u toho sexu ;-))
24. 04. 2014 | 12:23

Eva napsal(a):

Děkuji tímto autorovi článku za odpověď na mou otázku a také ostatním diskutujícím za podnětné názory a připomínky. Již delší dobu jsem uvažovala o vysazení antikoncepce, protože už logicky mi přijde nepřirozené ovládat funkce těla, ještě nějakými hormony. Snažím se žít pokud možno co nejvíce v souladu s přírodou a vypuštění HA proto bude dalším krokem k "osvobození". Nechci ničit své tělo pojídáním chemie a sponzorovat výrobce léčiv. Alternativní medicína a její přístupy mi ostatně vždy pomohly víc, než klasická medicína, která vše akorát léčí ale příčina zůstává... Snad se nás takových najde víc a budeme žít spokojeně a zdravě :-)
24. 04. 2014 | 12:25

ampersand napsal(a):

Šašek z Jihlavy:

„Pokud se páni gynekologové shlédli v mediálně prosazovaném hochštapleru Uzlovi, nelze se divit. Pro toho pseudoodborníka jsou též peníze až na prvním místě.

Ale bulvár ho miluje a tudíž i pilné čtenářky (divačky, posluchačky) podobných médií se budou rády řídit jeho cynickými moudry. A až si ho odnese čert, najde se pohotový náhradník. Doba si to žádá!“

Označit doktora Uzla za „pseudoodborníka“ není fér. Do pražského ÚPMD kdysi zamířil jako dobrý odborník, byť současně i jako kádrová posila – straník.

Jiná věc je, že tehdy čas oponou trhl, mnohé bylo najednou jinak a on si po krachu ambicí na ředitelské místo našel svou parketu v popularizaci určitých témat, pro něž byl vybaven nejen odborně, ale také rétoricky. Tím se opravdu stal jakýmsi miláčkem médií, o to víc, že se postupně rozhodl obětovat lékařské renomé své mediální popularitě.

Tím ale současně upadal jeho vliv v kruzích lékařských – doložitelné například na publikační a školitelské činnosti. Někteří gynekologové mu jistě záviděli výdělky mimo vlastní medicínu (reklama), ale sotva lze říci, že by se alespoň trochu seriózní lékaři v Uzlovi – čím dál víc medicínsky odepsaném a mediálně provařovaném - „shlédli“.

Názory jako Uzel mají jistě mnozí lékaři i bez Uzla.

Bulváru těžko vyčítat, že si jako svého oblíbence vybral kvalifikovaného odborníka s talentem zábavného společníka. Není to naopak spíš na pochvalu, uvážíme-li, jací roztodivní šarlatáni v něm také exhibují a rozdávají svá „moudra“? A svou trochu mediálního prostoru si svého času nenechali uniknout ani další, například Weiss či Zvěřina.
24. 04. 2014 | 12:25

Boltzmannův protivný mozek napsal(a):

no bóže, vždyť je to prosté,
zafunguje Darwin, jako vždy v historii.
Budou jedinci, kteří se přizpůsobí, budou i tací kteří nikoli a ti vyhynou, neb se nerozmnoží.
Pokud se nepřizpůsobí všichni jedinci daného druhu, vyhyne lidstvo jako druh.
Jako dinosauři, jako dodo ineptus, tasmánský tygr, či diornis blahé paměti...
A vznikne snad té zemeguli nějaká škoda???
24. 04. 2014 | 12:26

gaia napsal(a):

Violo

autor se zřejmé těšil, že se diskuse stočí k plazům, a my tady pořád jen u těch nízkých pudů.
Ale zvládnutí populační dynamiky lidstva je problém nejsložitější ze všech složitých a hýbe lidstvem. Vždyť kvůli nezvládnuté dynamice,kdy jednou bylo lidí moc a jindy zas málo hýbe dějinami, války růží v Anglii, vyvraždění Slavníkovců, revoluce ve Francii, palestinsko izraelský konflikt, zámořske objevy, kolonizace , války o území, Sudeťáci, zánik řiší Mayů a Aztéků, pořád byla prvotním hybatelem nezvládnutá populační dynamika lidstva
24. 04. 2014 | 12:30

Ludva napsal(a):

stejně nejtěžší je ánanda ásana, kdo se naučí lebedit si v téhle, má vyhráno ;-)
24. 04. 2014 | 12:33

Orduspor, to jsou borci napsal(a):

V celku asi pravda, ale ne docela, moje žena užívá antikoncepci ze zdravotních důvodů, ne proto, aby neotěhotněla. Takže pozor na zjednodušování....
24. 04. 2014 | 12:35

gaia napsal(a):

ago

ale chirurgické řešení je nevratné,tudíž nevhodné právě pro ty mladé,kteří paradoxně mají sexuální energii nejvyšší, ale nejsou v složité společnosti dospělí sociálně, zde se také rozvírají nůžky mezi biologickou a sociální dospělostí, jako ve všem.
24. 04. 2014 | 12:39

Viola napsal(a):

gaio

a není to v něčem jiném, než v nezvládnuté populační dynamice lidstva?
Mi se například poznámka pana profesora Hořejšího nelíbí a jestliže on je optimista, nebo se tak většinou vyjadřoval, že čeká, že bude lépe, pak by měl mít i optimistické představy o vývoji lidstva.
24. 04. 2014 | 12:41

spermoník napsal(a):

já jsem sexuálně dospěl už ve 12 letech, jo, to byly časy....
24. 04. 2014 | 12:42

Viola napsal(a):

Orduspor, to jsou borci

a jaké jsou ty zdravotní důvody? Jestli tedy nejsem moc zvědavá.
24. 04. 2014 | 12:43

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Slezská Harta byla napuštěna v době, kdy DDT se již snad přes dvacet let nepoužíval, navíc se rozkládá v podhorské oblasti, přítoky /vesměs pstruhová voda/ se nalézají v lokalitách mimo intenzivní zemědělskou činnost, převažuje pastevectví, respektive chov dobytka - takže ani herbicidů se do vod moc nemá jak dostat.
Z Harty jsem vylovil a zmasil tak....tunu okounů, pěkných kousků, vše kolem a nad 35 cm.
Během let zcela jednoznačně ubývá mlíčńáků , vítězí jikernačky a to v proc. poměru cca 85 /15, před 10 lety to bylo cca 60/40.
Buď tedy se na mě lepí s přibývajícím roky jen jikernačky, anebo jikernačky rostou rychleji - a tedy jsou vylovitelné za účelem zmasení / a tak i zkoumání vnitřností/....nebo mlíčňáků prostě ubývá (či ubylo).
Jestli ale " díky" hormonální antikoncepci - to těžko mohu prokázat, navíc jsem se jich ani nezeptal. Sám pak takové prostředky nepoužívám ...a včas bych vám dal vědět, kdyby někdy k něčemu takovému mělo v budoucnu dojít /zdravím veteránku Chelsea Manningovou/.

Anebo za vše může tkzv. okounizační faktor, třeba by se pomocí okounizační kostanty dal i spočítat - fakt nevím, já ty okouny jen chytal, kuchal a jedl, přísambáčku. A bylo jich tolik, že jsem je dokonce ani nepočítal, 7 kilo odhadnu, nicméně mlíčí od jiker rozeznám, a vybaveni takovýmto zařízením byli snad všichni, lov probíhá povětšinu v listopadu a v prosinci.
24. 04. 2014 | 12:43

gaia napsal(a):

Ludva

k tomu časem dospěje každý i bez jógy, čas je mocný kouzelník a v 50 má po problémech s antikoncepcí každá žena, přes to, muži pořád preferují ty, co problémy mají.
24. 04. 2014 | 12:43

Martin1 napsal(a):

ANTIKONCEPCE - KONCEPCE

(1) Je zajímavé, že proti početí se chrání ty páry v populaci, u kterých bychom uvítali, kdyby měly dětí mnohem více a naopak se vůbec nechrání ty páry, u kterých bychom jim dokonce zaplatili i za jinou zábavu, kdyby se plození zřekly.

A protože příroda je nad všechny jiné KONCEPCE - má svou a jedině správnou, tak i má je určitě ZCESTNÁ. Příroda dává v lidském rodu přednost množství a našemu pojetí kvality se vysmívá.

(2) HORMONÁLNÍ ANTIKONCEPCE
Vše - naprosto vše opravdu nějak škodí, ale NA LOPATU VÁM TO NENAPÍŠOU!
24. 04. 2014 | 12:45

Ludva napsal(a):

gaia
tak znáte tu stupidní písničku "raději žádnou nežli vadnou, raději ... atd." ;-))
24. 04. 2014 | 12:45

gaia napsal(a):

Violo

třeba v ústavu imunologie kutají na něčem, co bude neškodné, slyšela jsem i o pokusech s hypnózou.
24. 04. 2014 | 12:45

Viola napsal(a):

Boltzmannův protivný mozek

Podle mě je život to nejúžasnější ve vesmíru a podle toho si myslím, že jsme středem vesmíru, jak je to psáno v Bibli - ne fyzicky, ale duchovně a proto je třeba nás zachovat jako nejdražší klenot a dbát o nás samotných, tak jak je psáno, že naše těla jsou chrámy Boží. S tímto vědomím by se měli lidé k sobě navzájem chovat a samozřejmě k rozmanitosti přírody a přemýšlet o tom, co dělají a jak to dělají.
24. 04. 2014 | 12:48

gaia napsal(a):

Ludvo

tu neznám, ale znám Věno Véno ty jsi prase včera jsi chtěl dneska zase
24. 04. 2014 | 12:49

Richard 7 napsal(a):

"já jsem sexuálně dospěl už ve 12 letech"
.
mně byly tuším 4
to jsou také nesmysly, že se sexualita začíná rozvíjet až v pubertě
24. 04. 2014 | 12:49

Ludva napsal(a):

jo, tak tu znám taky ;-)
24. 04. 2014 | 12:49

Viola napsal(a):

gaio

to, že by dělali v ústavu pana profesora?
24. 04. 2014 | 12:50

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Ještě technická, spíše jen upřesnění pro pana Procházku.

V Slezské Hartě se pravděpodobně krokodýli nevyskytují, ale opět jde o závěr opírající se o pouhá pozorování - tak jak tomu bylo u oněch ulovených a vykuchaných / a snědených/ okouních nešťastníků, ruku bych za to krokodýlovi do tlamy nestrčil.
Neb jistě to znáte, tu starou otřepanou historku - že když nikdo neslyšel padat padlý strom...že ten strom taky nikdy nespadl.
Proto také koupu se v Slezské Hartě s tou nejvyšší mírou obezřetnosti a téměř vždy v plavkách.

Ostatně želvu jsem už v českých vodách chytil, na žížalu. Prý dokonce jsou schopny u nás přezimovat, proč by v Hartě nemohl přezimovat krokodýl ?
24. 04. 2014 | 12:52

Viola napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

a jakou používáte návnadu?
24. 04. 2014 | 12:55

Jindra napsal(a):

"Ve Spojených státech bylo počátkem devadesátých let až 42% neplodných mladých mužů. Není zase tak daleko okamžik, kdy se už stěží najde nějaký plodný Američan mužského pohlaví.“
To je jediná dobrá zpráva. Jak totiž včera psali na serverech, co si třeba dovolil americký velvyslanec k našemu ministrovi zahraničí, tak to takovéhle Američany opravdu vyhubí snad brzy jen přirozený výběr. - A já jsem si vždy myslel, že takto se vůči nám chovali jen buranští diplomati ze totalitního Sovětského svazu.
Ovšem ona možná snižující se mužská plodnost bude v mnohém dána i neustálým stresem a pracovním vypětím, které právě americký způsob práce na světě zavedl. Pak to krásně vysvětluje relativně vysokou plodnost tmavších etnik, které si ony kapitalistické pracovní metody až tak nepřipouštějí. Zrovna u nás by byla velmi zajímavá statistika, jak klesala mužská potence za totailty a jak teď za rozvícejícího se kapitalismu. - Ale takovéto společensko-historické úvahy přece zdejší blogeři mají zakázány svou uvědomělou autocenzurou. (A v nejhorším to napraví Stejskal.)
24. 04. 2014 | 12:55

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Já byl sexualně vyspělý již ve třech dnech, cucal jsem bradavky.
O to dříve ale pak následoval i proces reverzní.

Není nad to sexualně vyspět až tehdy, kdy se to patří. Ne podle toho co tvrdí třebas Freud.
24. 04. 2014 | 12:55

gaia napsal(a):

Viola

tu hypnózu nedělají pochopitelně v ústavu u pana profesora, ale někde v Itálii.
Ale u něj by mohli dělat na něčem jiném, třeba aby se spermie vajíčka báli a ne se do něj zavrtávali. To by šlo třeba imunologicky nějak vyřešit.
24. 04. 2014 | 12:56

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Viola
A místa kam na ně chodím byste prozradit náhodou nechtěla, že ne ?
24. 04. 2014 | 12:57

stopa napsal(a):

Pane Hnízdile, píšete ve smyslu, jakoby člověk byl tím zodpovědným biologickým druhem, kterému stačí napovědět, postrčit ho, a on bude konat ve jménu zodpovědnosti za sebe i planetu. Ale je to přesně naopak, bohužel...Lidské přemnožování bez ohledu na okolní svět je toho důkazem. Nebo musíte vyrazit střídavě do Asie a Afriky a být novodobým misionářem antimnožení.. Co je horší - přemnožení homo sapiens - nebo prostředky bránící přemnožení v zemích, kde přemnožení vůbec nehrozí? Zkuste vyřešit tuto otázku. Je důležitá.
24. 04. 2014 | 12:59

gaia napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

v Hartě je moc studená voda
24. 04. 2014 | 13:00

Viola napsal(a):

Jindra: "co si třeba dovolil americký velvyslanec k našemu ministrovi zahraničí,"

to mi uniklo, kde to je?
24. 04. 2014 | 13:00

Viola napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

nemusíte prozrazovat, já jen, abyste se třeba zamyslel nad tím, proč chytáte jen jikernačky, třeba jim více chutná ta návnada, než těm mlíčňákům, ženským také více chutná sladké a mužským zas hořké.
24. 04. 2014 | 13:02

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Viola
Jak vidno, tak Vám můžu klidně prozradit i ta místa.
Chytám je na kokosek, namočený v kakaové polevě.

P.S. Hlad , paní Violo, si nevybírá, a tak i Vy ráda byste dala v jistých chvílích přednost tomu hořkému. Nehledě na to, že znám jednu, co do sebe lomí fernety jak o závod. A to nestojí až po uši ve vodě co má pět stupňů a kolem ní se to nehemží podobnými hořkochtivými ženščinami.
Stačí ji pouze říct : " A ty si dáš co ?".
A samozřejmě zaplatit za ni, to se rozumí.
24. 04. 2014 | 13:19

gaia napsal(a):

" A ty si dáš co ?"

jedině Cinzano.
24. 04. 2014 | 13:28

gaia napsal(a):

Evo

časem nám napište, jak jste dopadla. Hlavně s tou svobodou.
24. 04. 2014 | 13:32

Viola napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

Okoun je při chuti po celý rok. Nejlépe bere okoun po tření (červen) a potom od srpna do prvních mrazů. V letních slunečných dnech zabere okoun jen zřídkakdy. Na jaře a na podzim bere okoun po celý den, v létě ještě tak brzy ráno a pozdě večer, je-li chladno a větrno. K podzimu, když ráno leží řídká mlha nad vodní hladinou, časně ráno od východu slunce.

Co se jeden nedoví při čtení diskuzí, prý je nejlepší návnada ciankáli, to jsou věci.
A to my pak tu vodu pijeme po těch rybolovech.
24. 04. 2014 | 13:33

stopa napsal(a):

gaia - jedině Campari.
24. 04. 2014 | 13:34

Damúza napsal(a):

Adam Procházka

Nic proti nasvícení problémů z několika stran..., zvláště když osvit vede k pochopení a v nejlepším případě i řešení.

Jenže pokud je pravdou vaše konstatování, že "....je celkem pochopitelné, že autor se soustřeďuje na ten jeden dílčí problém reálného ohrožení, který jaksi spadá do jeho fochu", řešení se nedobereme. Ani my, ani autoři.

Jestli ono to nebude spíš v tom, že slabším, v tomto případě ženám, lze lát, strašit je, a nejlépe poručit co mají dělat, zatímco např. velkým chemickým koncernům jaksi nikoliv.

Možná, že diskutujícím uniká, že braním antikoncepce ohrožuje konkrétní žena případně své vlastní zdraví a nikoliv životní prostředí (přidržuji se vašeho konstatování, že hormonální znečištění v důsledku aplikace antikoncepce je marginální).
24. 04. 2014 | 13:36

Viola napsal(a):

paní Damůzo

marginální vzhledem ke znečištění spoustou dalších jedů v přírodě.
24. 04. 2014 | 13:40

Damúza napsal(a):

aga

Nekouřím a antikoncepci neberu.... tak mám tak nárok řešit i to, co neovlivním?
24. 04. 2014 | 13:41

Boltzmannův protivný mozek napsal(a):

violo,
souhlas, s malou výjimkou.
lidstvo je jen jeden přírodní druh. Pokud tenhle druh vyhyne, což je přírodními zákony dané, tahle eventualita nastane, vyvinou se jiné druhy. Když lidstvo nebude, zemeguli se nic nestane a vesele se bude točit dál.
Řečeno s básníkem: "Očekávám plémě, které nás nahradí"

Gaio,
Vyjmenovala jste konflikty od středověku do současnosti, fajn. Ale zapoměla jste na mor, choleru, španělskou chřipku, tyfus, atd. Obojí funguje jako dost dobrá antikoncepce.
Nyní máme AIDS, ten ovšem nesplnil naděje do něj vkládané. Takový sofistikovaný virus, měl hubit verbež, narkomany, promiskuitní jedince, homosexuály, asociály.
Jenže virus očekávání a naděje do něj vkládané nesplnil, ani nenaplnil.
Kde udělali vědci chybu??
Holt budou muset světové tajné laboratoře vymyslet virus nový, sofistikovanější...

A mimochodem, sójou se po staletí živili a živí Číňané a jiní Asiaté. A stejně jich je nejvíc.
Sójou to nebude....
24. 04. 2014 | 13:41

Damúza napsal(a):

Paní Violo,

víte, on je možná problém v tom, že čisté životní prostředí vlastně ani neexistuje. I sama příroda se občas ráda sebezaneřádí a kam se na ni v důsledcích hrabeme....
24. 04. 2014 | 13:46

gaia napsal(a):

Boltzmannův protivný mozek

Asiaté jsou tomu přizpůsobení a jsou jiná rasa.
Všimněte si, že Asiatům málo rostou fousy, jsou menší, méně svalnatí, dokonce mají ze vsech lidských ras nejmenší penisy.ženy zas nemají žádný pas a mají obecně malá prsa, ze zběžného pohledu nerozeznáte chlapa od ženské. Navíc základní potravinou
Asiatů je rýže, sója zkvašená a fermentovaná do tvaru různých omáček, past a pseudosýrů, takže úplně něco jiného, než za syrova umleté a použité místo mouky do buřtů.
Ono když 2 dělají totéž, není to totéž.
24. 04. 2014 | 13:52

Viola napsal(a):

Boltzmannův protivný mozek

"Pokud tenhle druh (člověk) vyhyne, což je přírodními zákony dané"

Tak mi připadá, že právě jsme ti, kteří mají největší předpoklady nevyhynout a že naši danností je všestrannost - univerzálnost - možnost osídlit i jiné světy a rozšířit a zaplnit životem i jinde.
24. 04. 2014 | 14:01

gaia napsal(a):

Everyday I hear a different story 
People say that you're no good for me I don't want your freedom I don,t want to play around
I don't need your freeeeeedom

https://www.youtube.com/watch?v=Ff7IY1kPafM&feature=youtube_gdata_player
24. 04. 2014 | 14:08

assman napsal(a):

pritelkyne uz antinu nebere, ale tim padem jeji prdelka dostava dost zabrat,.. treba si to za cas zase rozmysli :D
24. 04. 2014 | 14:10

aga napsal(a):

Damúza

Jistě. A prosil bych návod, jak se řeší to, co neovlivním. To je nějaký koán? Nemyslíte snad "řešením" to, že to rozebíráte s podobně nemohoucími na netu?
24. 04. 2014 | 14:18

Filuta napsal(a):

assman

Už aby si tedy začala šetřit na plastiku konečníku. Poptejte se profesionálek.
Až neudrží stolici, může vám vřele poděkovat.
Nechápu, proč tyhle úchylárny připadají všem tak vzrušující. Asi si přijdou hrozně "in".
Nevěřím, že by si to nějaká ženská užívala.
Možná ještě tak čtyřprocentní spoluobčan.
24. 04. 2014 | 14:19

Kelt napsal(a):

Moje babička říkala,že nejlepší antikoncepce je aspirin-pokud ho holka udrží mezi koleny,tak se není čeho bát.
24. 04. 2014 | 14:19

aga napsal(a):

gaia

Gaio, já jsem si vědom všech pro i proti. Ale znovu opakuju, nikdo nemůže mít všechno a zadarmo.

Sama často poukazujete na rozmazlenost našeho dorostu. I v tomto případě si halt musí sedmnáctiletí uvědomit, že buď nebudou souložit, nebo budou souložit s určitými omezeními, nebo připraví svým dětem - až se pro ně jednou rozhodnou - dost nehezký svět.
24. 04. 2014 | 14:23

gaia napsal(a):

ago

vy už budete důchodce, ale vzpomeňte si na své mládí, co jste si uvědomoval, když to na vás přišlo. Tak to zařídila matka příroda,neb jinak by lidstvo vymřelo hned u jezera Tana, odkud vzešlo.
24. 04. 2014 | 14:26

Damúza napsal(a):

aga

Proč tak kysele? Asi má pravdu paní gaia. To bude tím důchodcem, co zapomněl na minulost, netěší ho přítomnost a bojí se budoucnosti.

My, lidé toho nameleme. Ale snad vás nepřekvapí, že i ty "činy" co řeší, předcházejí jen "řeči".
24. 04. 2014 | 14:45

evra napsal(a):

Jsem případ špatného dopadu antikoncepce - mozková mrtvice v 35 letech po 2 letech užívání - a věřte není to nic nad čím se dá mávnout rukou. Pokud by byla u nás předepisována anti po důkladném vyšetření, dalo by se souhlasit s užíváním tak 50 na 50, ale tak to tu nefunguje!
Masově předepisovaná anti se musí někde promítnout, na jedné straně tahle zdravotní "postižení" a na druhé poškozená příroda. Ale tohle bohužel zažijí v plné míře až naše děti.
24. 04. 2014 | 14:50

gaia napsal(a):

Damúza
souhlas s vámi 11:16

ale budem označené za feministky a ještě zuřivé

ženy mohou za vyhnání z ráje, za znečišťování přírody a nádory penisu u krokodýlů, hermafroditismus ryb a neplodnost mužů. Howg.
24. 04. 2014 | 14:53

gaia napsal(a):

evra

jste kuřačka?
24. 04. 2014 | 14:54

magor napsal(a):

Lady Gaia dada, důvod vopčas mrknout na Aktuálně.cz. A přitom venku tak krásně,
asi ňáká úchylka.

Jinak, Damúzo, tu samej ufkřinutej, to jeden emigroval, druhýho málem utopili při křtu, třetí trpěl (anebo byl jinak statečnej), mno, a já jdu posíct králíkům, páš maj hlad.

p.s. Pesticidy nepoužívám (jsem čmelákomil), vodu výhradně z kohoutku (dokud je), ale interruptus, ten byl, to jó. Říkám si však, když 1+1-1, porád jednička - nakonec, Donutil u Krause taky porád v posteli.
A nahatej.
24. 04. 2014 | 14:58

anakonda napsal(a):

antikoncepce je humáč a kdo to neví a myslí si, jak je to strašně bezpečné, tak ať si zagooglí a najde si složení antikoncepce, toxicitu a najde si i rozbory antibaby a pak, ať nějaký borec mluví, že se má holka chránit, že on není povinný a kdesi cosi.. (to samozřejmě dělají ti úplně nezodpovědní-děti) ti chytřejší se umí domluvit.
Antibaby jsem brala a po návštěvě přednášky o toxinech a toxicitě právě v antibaby jsem zjistila, jak je to hnusné svinstvo. Nikdo neví, co tento "nový" vynález může s tělem, za X let užívání, udělat..
24. 04. 2014 | 15:05

gaia napsal(a):

magore

tady leje od 9 jak z konve, nemůžu ani na nákup.
24. 04. 2014 | 15:09

Waki napsal(a):

to Gaia. Soja je v bohaté míře využívána v Ásii po mnoho tisíciletí a nezdá se, že by tam byl problém s impotencí. Neřekl bych, že to je hlavní problém. Zásahy, kdy si člověk hraje s vědou na boha, ale obvykle nikdy nedopadají dobře. Pokud ale lidstvo začne vymírat, bude to pro planetu jen dobře. Snad jen to ale nebude trvat tak dlouho, než vše zplundrujeme...
24. 04. 2014 | 15:14

aga napsal(a):

gaia, damúza

Nedovolil bych si kázat něco, co bych sám nebyl ochoten udělat. A to právě proto, že jsem na vlastní kůži pochopil, že řešit následky mladické nerozvážnosti je bolestnější než se včas omezit. Ale všimněte si, nic nikomu neradím, jen konstatuji situaci a vyslovuji svůj názor. Na tom snad není nic kyselého, paní damúzo.

Samozřejmě je mi ale jasné, že každý si musí udělat svou vlastní zkušenost.
24. 04. 2014 | 15:18

gaia napsal(a):

aga

no vidíte, o omezování můžete mluvit až v důchodu. Za mlada, když jste se měl omezovat, tak příroda byla silnější. Sám podlehl jste pokušení a teď byste chtěl druhým mladým radit. Jako zapšklý moralista. Určité zkušenosti jsou nepřenositelné.
24. 04. 2014 | 15:27

Damúza napsal(a):

gaia

Však my to přežijeme :-)

aga

Jsem ráda, že s vámi mohu bez výhrad souhlasit. "..každý musí udělat svou vlastní zkušenost". Jen dodávám, že není nezbytně nutné opakovat chyby druhých, a je trestuhodné opakovat vlastní chyby.

magor

Tak vážně nevím co mi vlastně říkáte... magořinu neovládám.
24. 04. 2014 | 15:34

Občan napsal(a):

Já se domnívám, že jehlice, jedovaté byliny a další "tradiční" prostředky, jimiž lidstvo celá tisícíletí "řešilo" a nekde (třeba v Polsku a Irsku) ještě stále "řeší" nechtěné početí, jsou přece jen poněkud škodlivější než hormonální antikoncepce.
Stejně tak se domnívám, že je poněkud méně škodlivá než "tradiční" antikoncepční prostředky jako jsou přerušovaná soulož, jedovaté byliny, všelijaké výplachy apod., jimiž se lidstvo po tisíciletí snažilo (často neúčinně) zabránit nechtěnému početí.

K Agovu dotazu, jak by se dalo zpomalit nebo zvrátit přelidnění planety Země, bych pár nápadů měl.
- Kupříkladu učinit hrdelním trestným činem náboženské zásahy do soukromí lidí
- Propagovat a uplatňovat politiku "mám jen tolik dětí, kolik uživím a vzdělám" (tedy nějakou umírněnou formu malthusiánství)
- Chudým komunitám poskytovat kondomy zdarma a důsledně trestat jejich NEpoužívání
- Národům s kanibalskou tradicí povolit snědení všech misionářů, kteří káží bludy o prospěšnosti nekontrolovaného množení
24. 04. 2014 | 15:45

magor napsal(a):

Magořina nic složitého, stačí tu chvilku pobýt. Sdělení? Jste tu správně.
Nic ve zlém, já se ani nesnažím maskovat.
24. 04. 2014 | 16:04

gaia napsal(a):

magor
a co k tomu posloucháte? Pochlubte se, ať vás lépe pochopím.
24. 04. 2014 | 16:08

aga napsal(a):

občan

To jste mě pochopil právě opačně. Sám bych měl pár nápadů, ale já se neptal na nápady, ale na způsob, jak je za daných okolností a možností zrealizovat - tedy situaci skutečně vyřešit, nejen si vyměňovat nápady.
24. 04. 2014 | 16:12

ivo napsal(a):

Skoro každá zdravotnice vám už dnes v soukromém rozhovoru potvrdí, že cpát se jakýmikoli hormony je konečná. Pro ženu tak 2 - 3 roky je maximální doba, kdy s tím normální zdravé tělo dokáže bojovat. Delší užívání - jasně prokázané nádory neznámého původu, ohrožená štítná žláza nebo rovnou různá selhání orgánů, které ovšem nikdo nediagnostikuje jako důsledek HA. Gynekologové jsou většinou poplatní "zdravotní politice", cpou holky od 15 let pilulkami a ani je nevarují. Co ale čtu na sítích, už se dosti mění názory, hodně mladých, těch uvědomělejších, se nenechá tak snadno oblbovat a leccos si zjistí.
24. 04. 2014 | 16:14

gaia napsal(a):

ago

lidstvo nezvládá svou populační dynamiku, co je jeho existence. Jak byste to chtěl vyřešit vy, pouhý důchodce, co na doby svého mládí dávno zapomněl.
24. 04. 2014 | 16:19

aga napsal(a):

gaio

Uklidněte se, a zkuste pochopit, co čtete. Opakuji v této diskuzi po několikáté - neradím, nechci to řešit, a myslím si, že to nejde řešit jinak, než že každý dobrovolně omezí sám sebe.

Nad to si ovšem dovoluji vyslovit názor, že pokud budeme mládež vychovávat v duchu "nevaž se odvaž se" v čemkoliv, i v sexu, dojede na to ta mládež, Vy už asi ne. Trochu sebeovládání opravdu nikomu neuškodí, a ani sex není posvátná kráva, v jejímž jménu je dovoleno cokoliv. To je stejně hloupý přístup jako ten předchozí církevní opačný.
24. 04. 2014 | 16:28

gaia napsal(a):

a pilulky byly např. způsobem řešení problémů populační dynamiky lidstva, ne? Prvním pokusem o nějaké spolehlivé a účelné řešení.
Tak proč je zatracovat?
24. 04. 2014 | 16:30

Damúza napsal(a):

aga, gaia

Pudy v rozpuku se sebeovládají moc obtížně. Dokonce i když k ovládání nabádá účinný, nejlépe hodnotově institucionálně ovládaný motiv. Celibátníci by mohli vykládat, hřbitovy nekřtěňátek dosvědčit.

Ač neaplikuji, antikoncepci nezavrhuji. Ať si každá žena zváží míru rizika sama. Přestat může vždycky. Protože však birth control pill bere již pomalu pátá generace žen, lidstvo na ni nevymře, i když by si to někteří zřejmě přáli.
24. 04. 2014 | 16:45

john petres napsal(a):

No jo,ale stejnak nejškodlivější je kouření,no né?!...A ani tak neškodí ženské,jako pivo plzeňské!(Váchal).Všechno je jinak,život je jeden z nejsložitějších.P.S.Na cigaretách jsou obrázky zničených plic,co byste navrhovali na krabičky s antikoncepcí či Viagrou,to jsem žádostivě zvědavej...
24. 04. 2014 | 16:58

gaia napsal(a):

Damúzo

no že autor to líčí tak jednostranně a protižensky,navíc chybně, jak ho usvědčil pan Procházka
24. 04. 2014 | 16:59

magor napsal(a):

Here we go, matičko: http://www.youtube.com/watch?v=lrYoRfyUux0
24. 04. 2014 | 17:34

kacaba napsal(a):

Docela by mě zajímalo, kolik tun plastu se dostane do přírody v podobě kondomů, když se všichni tak zaklínají, jak je to supr metoda a když všichni tak dbají na ekologii...ale na rozdíl od pilulek alespoň ochrání před některými chorobami, to se jim musí nechat... pomiňme přemnožení lidí na planetě, ale když člověk, tvor zvídavý, zapojí i jiné otvory a části těla, pak je celej překvapenej, že může mít rakovinu v krku nebo konečníku, je věc druhá...;) aneb zábava táhne, každej dá raději víc peněz třeba za krabku cigaret a pak je rozhořčenej za třicet korun u doktora, když je "jen o jeho zdraví"...proto se bude vždycky víc investovat do sexuálního průmyslu než do výzkumu... většína reklam je založena na sexu, protože to prostě táhne...smutné, ale pravda..
24. 04. 2014 | 19:27

Sidonie napsal(a):

Takže než zamořovat svět hormony, je lepší ho utopit v kondomech? :D Anebo se vykašlat na všechnu antikoncepci a přelidnit planetu ještě víc nebo se vzdát úplně sexu? Já bych to tak černě neviděla, jsou mikroorganismy, které umí hormony a jiná léčiva rozkládat na neškodné látky. Už se dávno pracuje na tom, jak je využít v čistírnách odpadních vod, věřím, že je to jen otázka času a peněz.
24. 04. 2014 | 19:45

aga napsal(a):

Damúza

Všeho, co má v životě skutečnou cenu a hodnotu, se dosahuje obtížně. Naučit se ovládat sám sebe a své pudy je myslím jedno z možných vyjádření smyslu lidského života (tedy alespoň pro ty, kdo jsou přesvědčeni, že člověk se od zvířete nebo buňky liší tím, že jeho jediným raison d' etre není množení).
24. 04. 2014 | 19:52

Jakelin de Mailly napsal(a):

Gaia 13:52

"Všimněte si, že Asiatům málo rostou fousy, jsou menší, méně svalnatí, dokonce mají ze vsech lidských ras nejmenší penisy.ženy zas nemají žádný pas a mají obecně malá prsa, ze zběžného pohledu nerozeznáte chlapa od ženské."

Matko,

k těm asiatským rozmnožovacím tykadlům se Vám nevyjádřím, jaksi jsem se o to pochopitelně nikdy nezajímal, jako Vy.
Ale chci Vás vyvést z omylu:
- ženy. které jsem viděl v Japonsku, J. Koreji a v Číně, i když byly zpravidla užší v bocích, pas měly
- docela víc než obecně jich mělo ne malá prsa
- ujišťuji Vás, že i když to, že mají všichni /pokud se neobarví, což je v Japonsku docela IN/ černé vlasy, lze velice dobře i zběžným pohledem rozlišit muže od ženy

Tak nějak mi to přijde, že soudíte stejným bravurním stylem, jako jste chtěla kdysi vážně diskutovat o búrské, potažmo jihoafrické historii na základě Wilbura Smithe...
24. 04. 2014 | 19:54

Doktor hnizdo napsal(a):

Nevim, z ceho pan doktor vychazi, ale dle CSU se rodi VICE chlapcu, alespon v CR v obdobi 2006-2012. A to V kazdem roce z tehto let. Jen tak namatkou. Po ostatnich apokalyptickych faktech jsem se nepidil a nebudu, to je na autorovi, aby dolozil o co opira sva fakta.
24. 04. 2014 | 20:28

Doktor hnizdo napsal(a):

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparam.jsp?vo=null&cislotab=DEM0060PU_KR&kapitola_id=19&voa=tabulka&go_zobraz=1&aktualizuj=Aktualizovat&cas_1_28=2006
24. 04. 2014 | 20:29

gaia napsal(a):

Jakelin de Mailly

v Asii jsem nebyla a přiznám, že soudím dle asijských filmů a našich tržišť.
24. 04. 2014 | 20:42

Emil napsal(a):

Přitom odpomoc je tak jednoduchá,
místo hormonální antikoncepce, použít tzv. tělísko nebo spirálku umístěnou v děloze. Je to metoda šetrnější jak k ženám tak k přírodě. Ale to by to ty slepice vůbec muselo zajímat, že.
24. 04. 2014 | 20:52

gaia napsal(a):

Emil

nevíte, o čem píšete.
Po druhém děcku by měl každý chlap podstoupit vazektomii a bylo by to úplně bez vedlejších účinků.
24. 04. 2014 | 21:00

Emil napsal(a):

gaia

Evidentně nevíte o věci vy nic. To jsou úplné nesmysly, co říkáte.
Vazeknomie je nevratná. Není žádný důvod aby se někdo omezoval na dvě děti. Naproti tomu tělísko je odstranitelné, tedy žena může mít dítě ve chvíli, kdy bude její osobní situace pro to vhodná.
Asi máte nějaký feministický problém.
24. 04. 2014 | 21:18

gaia napsal(a):

Emil

tělísko je pro mladé holky naprosto nevhodné a žádný doktor ji m ho ani nedá.

O dalších vedlejších účincích se nebudu rozepisovat stejně byste nepochopil.
24. 04. 2014 | 21:25

Ivana napsal(a):

S tím moc souhlasím,antikoncepce je svinstvo pro ženskou populaci;jednou jsem to vzala a totálně mi to rozhodilo vše...
A navíc si myslím,že když to berou mladé holky asi od 14.let a tělu říkají skoro 20.let nepočineš a pak najednou v 35.letech chtějí povít dítko a nejde to,tak je to proti přírodě.....
24. 04. 2014 | 21:49

Emil napsal(a):

gaia

Ano, také jsem netvrdil, že tělísko je řešení i pro mladé holky. Ale také hormonální antikoncepce není optimální do 45.
Vedlejší účinky vaseknomie, vám však připadaly nepostatné. Máte v tom pořádný hokej.
24. 04. 2014 | 21:51

JAHA napsal(a):

Ad:VFISCHER

Pokial ste si nevsimol rozdiel medzi tym, co pisete Vy a co autor, tak brat hormonalnu antikoncepciu nie je o LIECENI na zachranu ZIVOTA, ale o POHODLNOSTI a SPOSOBU ako ZABRANIT vzniku ZIVOTA:-(
24. 04. 2014 | 21:56

gaia napsal(a):

Emil

hlavně že vy tak dobře víte, co by ženy měly a když navrhnu něco chlapům, tak hned hokej.
24. 04. 2014 | 22:14

JAHA napsal(a):

Ad: aga to darmuza

No vidíte, a mně zas přijde podivuhodné, jak se pozornost i chytrých a vzdělaných lidí soustředí na problémy, na jejichž řešení nemají prakticky nejmenší vliv, aniž by začali tam, kam jim síly sahají, tj u sebe - třeba vynechali antikoncepci nebo típli cigáro. Jako výmluva proti rozumnému a dobrovolnému sebeomezení se jsou i aligátoři v USA dobří.
24. 04. 2014 | 11:55
Palec hore. Ale pssst. Rusite vedecke prechazkovske supervazne problemy s aligatormi a obojzivelnikmi. Co tom po chemiou prepchatych tucnych dievcatkach s krasnou pletou. Su to len ludia. A buduce zodpovedne mamicky, nadej tohoto naroda :-).
24. 04. 2014 | 22:18

mirek napsal(a):

Lidi ja bych sukal
24. 04. 2014 | 22:27

evra napsal(a):

gaia -
ptal jste se zda jsem kuřačka - takže NE - mrtvice byla na základě nulového vyšetření před předepsáním anti. Což je u nás úplně normální...Protože potom by 50% žen žádnou anti mít nemohlo...
24. 04. 2014 | 22:41

Magdalenka napsal(a):

Já brala prášky od 16ti. Pomohlo mi to od vyčerpávajících bolestí při menstruaci. A pak jsem najednou měla ve 22 letech bulku v prsu tak velkou, že mi ji museli vyříznout. Měla jsem se vdávat a brečela jsem, že budu bez jednoho prsa v šatech vypadat děsně. A bála jsem se moc. Nádor naštěstí nebyl zhoubný, protentokrát. Na radu osvícených doktorů jsem prášky navždy vysadila. Bolesti se vrátily, celé tělo začalo řešit to, co mělo řešit v pubertě. Trvalo tři roky, než se mi vše spravilo, mezitím jsem o menstruaci přišla zcela a musela jsem podstoupit další hromonální léčbu, aby se mi zase vrátila. Už jsem myslela, že nebudu moct mít děti. Nakonec pomohl dobrý gynekolog, který mi dal především důvěru a víru, že to půjde. Teď mám zdravou holčičku a bolesti při menstruaci jsou zanedbatelné. Kondom je otrava, ale já vím, že svým dětem se budu jó snažit vysvětlit, že braní antikoncepce nestojí za ty trable, které může přinést!
25. 04. 2014 | 00:00

Al Jouda napsal(a):

V ČR by mělo být užívání antikoncepčních chemických preparátů zákonem postaveno na stejnou úroveň jako užívání drog. Národ vymírá, a proto stát musí provádět politiku podporující populační růst. Ženy si musí uvědomit, že jejich nejdůležitější a nejčestnější úloha ve společnosti je rození zdravých dětí ! Všechno ostatní je naprosto, ale naprosto podružné. Doufejme, že k pochopení této skutečnosti nebudou potřebovat Korán.
25. 04. 2014 | 00:13

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,...četla jsem si,....pokud se budete zajímat, jak ve starých civilizacích řešily/ženy/ zabránění početí, najdete tam i inspiraci a to účinnou i pro dnešní dobu.

Jenže, to se propagovat nebude,....v současnosti se v antikoncepčních pilulkách a jejich užívání točí pěkný prachy,....a prachy,.....ty v tom jsou na prvním místě.

Tyhle pilulky, to je smlouva s ďáblem,.....dnes máš pohodlíčko a bezstarostný ??? sex,....a za dvacet let bude vystaven účet,....čím zaplatíš.

Carpe diem,carpe notte....karpe dyjem,....užij dne a užij noci,......jóó jo, užívej si,...ale pak nes následky a nediv se.

Jenže,....následky mnohých carpe diem, odneseme všichni,......i ti, co si neužívali a snažili se žít s velkou mírou zodpovědnosti k tomu, co nás obklopuje.....to není jenom antikoncepce,.....to je celá koncepce,.....myšlenková osnova cesty dnešní civilizace.

Tužka.
25. 04. 2014 | 00:43

michal napsal(a):

udržovat při životě co k životu není, je věru pošetilost, mrtví k mrtvým, i když se třeba ještě hýbou... komerční medicina ovšem umí zejména na dětech vydělat jako tabákový průmysl... užívají si snad muži,pokud pilně ženy střídají, aby utekli od neurotičky včas, neplodnost je ženě protikladná, převrací ji život instinktivně orientovaný na plodnost, i kdyby jí orgasmy vyrazily zuby z čelistí...kdo k životu je, děti má, nebo je podobně produktivní, kdo k životu není, zbytečné s ním ztrácet čas, to jako sbírat zdechlá zajíčata, když v květnu zamrzne, lišky to zvládnou samy
25. 04. 2014 | 00:46

Sunny napsal(a):

Dobrý den,
s názorem pana Hnízdila sice souhlasím, pouze ale v obecném slova smyslu. Neustále se tu většina názorů sestává pouze z jediného účinku antikoncepce a to zamezení těhotenství. Jsem zdravá, 34 letá žena, která bezmála 10 let užívala (nyní chci otěhotnět) antikoncepční pilulky. Můj prioritní důvod nebyl pohodlný sex s partnerem, nýbrž psychické problémy. Díky antikoncepci jsem pravidelně menstruovala, cítila se svěže, aktivně a ani jeden z výše uvedených vedlejších účinků se u mne za zmiňovaných 10 let neobjevil (nepřibrala jsem a žádné nemoci či záněty jsem nikdy neprodělala, snížené libido jsem nezaznamenala). Z tohoto plyne, že komu ublíží, jinému pomůže. Děkuji
25. 04. 2014 | 02:14

petrph napsal(a):

A to jako pouze hormonální antikoncepce? Není náhodou pravda že toto civilizační riziko vytváří používání všech léků?
25. 04. 2014 | 07:03

Maria napsal(a):

Vsechno co pisete, je nejspis pravda. Je to logicke, ze hormony a chemie se v pridode nevytraci, ale vraci se v podobe problemu i pro nas samotne. Slysela jsem o tom uz i z jinych zdroju, stejne jako o nezadoucich ucincich, sama antikoncepci beru uz dlouha leta, tak jsem informovana. AVSAK!!!! Jakou nabizite alternativu? Pro nas pro zeny je hormonalni antikoncepce otazkou volby: bud si budeme uzivat sexu bez rizika otehotneni anebo se budeme starat o budoucnost planety ale tu svou pritomnost si hodne zkomplikujeme tim, ze se budeme bat nechteneho ditete nebo podstupovat potraty. Ano, jsou i jine zpusoby se chranit, jak jiste namitnete, ale nejsou tak spolehlive. Vy jste muz, a tak toto resit az tolik nemusite. Ja nechci na sebe prebirat odpovednost za cely svet, chci si uzivat zivota, ve kterem bezstarostny sex hraje podstatnou, dokonce jednou z nejpodstatnejsich roli........a myslim si, ze nejsem sama, takze situace se nezlepsi asi v dohledne dobe.
25. 04. 2014 | 07:12

T. napsal(a):

Dobrý den,
je sice pravda, že mnoho žen dnes bere antikoncepci a tím tedy podle toho znečišťuje planetu, ale už se tu neuvádí žádné jiné prášky, které také nejsou bez chemie a berou třeba jen muži. Kondomy, jak tu někteří radí, ale také většina lidí nerecykluje, takže znečišťuje planetu stejnou měrou, jako ženy s antikoncepcí.
25. 04. 2014 | 09:12

gaia napsal(a):

T.

článek je hloupý.
25. 04. 2014 | 09:43

naila napsal(a):

Odpověď pro neznalou čtenářku Evu:
- kondom není terno, ale ochrání povětšinou nejen před početím, ale i různými chorobami a chorůbkami (breber je víc než jen AIDS)
- naučit se polykat je veliké zpestření, zvlášť pro stálé partnery
- vysvětlit mužovi, že orgasmus nerovná se ejakulace a že jde o dvě různé věci, není úplně marné
25. 04. 2014 | 10:02

bea napsal(a):

Článek není hloupý.

Za požitky se platí - za umělé "zázraky" z pilulek stejně jako za požitek z kouření a chlastu, opojení z gamblu atd. Ale kdo nechce slyšet, neslyší. A že to některým z nás neuškodí? Hodně krátkozraké tvrzení. Párkrát se spálit na sluníčku ve dvaceti se většinou projeví až po hodně letech. Ale natvrdo.
25. 04. 2014 | 10:06

Josef napsal(a):

Článek je sice pravdivý, ale zapomíná dodat, že tyto problémy se řeší, antikoncepce se velmi výrazně vyvíjí a používá mnohem nižší dávky, než v dobách prvních pilulek. A to i stonásobně nižších!

Co se týče embolií, tohle není chyba anti, tohle je chyba gynekologa, který by měl na to pacientku upozornit a případně ji vyšetřit, zda k tomu má předpoklady. Navíc ne všechny anti tyto embolie mají indikovány.
25. 04. 2014 | 10:58

gaia napsal(a):

beo

ale pravdu má T., že bychom tedy měli zrušit celou farmakologii, neboť nenajdete léky bez vedlejších účinků. Lidé by pak umírali třeba ve 40 přirozenou smrtí, planeta by nebyla přelidněná, nevadilo by pak, kdyby ženy měly třeba po 6,8,10 dětech. Přírodě by se tak ulevilo. Mohla by společnost víc investovat do těch dětí, než do přestárlých penzistů udržovaných na živu jen chemií a bylo by to přirozenější.
Občas by nějaká rodičky zemřela už v těhotenství třeba na eklampsii neo help syndrom, i s deckem, pochopitelně,ale aspoň by si příroda sama udržovala lidstvo a jeho počet pod kontrolou.
Neboť dopřávat starým a nemocným luxus farmakoterapie a ženám ji odpírat při nutnosti držet jejich plodivou sílu pod kontrolou, nejde dohromady a je diskriminační.
25. 04. 2014 | 11:38

Veronika napsal(a):

A takto je to i s antidepresivy bohužel.
25. 04. 2014 | 11:43

JAHA napsal(a):

Ad: Maria

chci si uzivat zivota, ve kterem bezstarostny sex hraje podstatnou, dokonce jednou z nejpodstatnejsich roli..

Ktosi pisal, ze HA berie uz stvrta generacia zien. Neprejavuje sa to, ako vidiet, iba na zivotnom prostredi ...
25. 04. 2014 | 12:09

gaia napsal(a):

JAHO

My chápem, že na polykání pilulí má nárok akorát vaše 40 let v invalidním důchodu pobývající matka a nikoli Marie, ta musí makat aby bylo na důchody a aby náhodou neotěhotněla a neabsentovala v pracovním procesu, tak si musí dle JAHY odepřít i tu jedinou zábavu chudých.
Zeptejte se matičky, až zas budete hlídat, jestli to byl její sen, mít za mlada 4 JAHY.
Či jen otec se odmítal omezovat a abstinovat a ona se musela přizpůsobit .
25. 04. 2014 | 13:06

bea napsal(a):

Prostě všeho s mírou. Nebrat to jen proto, že mi chybí ochota se zamyslet a eventuelně zkusit jinou cestu. Dočasně. Být aspoň trochu odpovědný a prozíravý, nikdy nevím, co to může způsobit. U nejmladších ročníků - poučit o rizicích a nebrat "to" jako úplně nevinnou ba nejlepší věc.

Ostatně ani antibiotika si nenechám cpát bez zábran, a to mi kolikrát může jít o život.
25. 04. 2014 | 14:41

Katarina napsal(a):

Akurat Ste zabudli na jeden dolezity fakt, ze vela zien berie antikoncepciu aby sa vyhla velmi bolestivej menstruacii ako ja. Ak tabletky prestanem brat, mam tak bolestivu menstruacii, ze kazde 3 tyzdne lezim lezim cely tyzden chora v posteli, mam zimnicu, triasku, neviem sa od silnej bolesti postavit z postele, nieto este ist do prace, takze teraz mi poradte, ako zit bez "chemie', teraz budte vsetci mudry.... vyskusala som vsetko a anitkoncepciu neberie kvoli sexu, ale aby som mohla trosku zit ako normalny clovek bez neustalej bolesti.
25. 04. 2014 | 14:59

bea napsal(a):

Katarina

Mně pomáhalo cvičení na zpevnění pánevního dna, ale chce to pravidelně a dost cvičit. Jinak se radí teplá láhev - nahřívat ze strany břicha a zad. Úleva je většinou hned, mám vyzkoušeno. Léky - znají gynekologové, pokud vím, nejvíc zabírají typu Ibuprofen. Nechat si vyšetřit krev, často chybí minerály, tělo má málo krvinek. Pomáhají prý bylinky, ale nemám vyzkoušeno. Po prvním těhotenství se většinou bolestí zbavíte.
25. 04. 2014 | 15:14

gaia napsal(a):

nebo to chce pravidelný a pořádný sex, prokrví se pánevní dno, uvolní se, testosteron přítomný ve spermatu se podílí na ustavení hormonální rovnováhy jako jing a jan

http://zena.centrum.cz/clanek.phtml?old_url=zena/sex-vztahy/vse-o-sexu/2009/8/12/clanky/sexualni-polohy-ktere-leci-rymu-bolest-i-zuby/

ale bez antikoncepce to nepůjde
25. 04. 2014 | 15:22

kitty napsal(a):

jakou navrhujete alternativu?
25. 04. 2014 | 21:32

kitty napsal(a):

a co progesteronove injekce?
25. 04. 2014 | 21:32

Keith napsal(a):

Ani se mi to nechce vsechno cist,ale v dnesni dobe uz je vsechno tak nejak jinak...milion ekzematiku a akergiku a stejne si za to muzeme sami :( to je na tom to smutny...uz nebudeme chodit v rucne vyrobenym nebarvenym obleceni,uz nemame cas pestovat vetsinu plodin a chovat zvirectvo...holt jina doba....vsichni se stresujeme,jime antibiotika v kuratech,v unoru jime chemicky jahody,driv kdyz se pestovali okurky,tak nikdy nebyly jako ted z obchodu jako podle pravitka vsechny stejny,mame na sobe dobarvovany obleceni a uz nikdo skoro nepozna z deti,co je to treba mandelinka :)...a tak bezmyslenkovite do sebe zeny cpou antikoncepci,..." Pres zkroucena zada,byt soucasti stada " jak se zpiva....kazdej mame moznost volby!!!!
25. 04. 2014 | 22:40

Mája napsal(a):

No a co fakta ? Lidské vajíčko je oplodnitelné cca 24h v době OVULACE. Pokud má zdravá a zdravě žijící žena jakžtakž pravidelný menstruační cyklus, může si svou ovulaci a svoje plodné období velice jednoduše vypočítat (např. www.plodne-dny-vypocet.cz) a pokud to potřebuje, pak už jen zpřesňovat (měřením bazální teploty od prvního dne plodného období - v ústech po ránu / ovulačním testem (měřením LH, které jsou dneska za pár korun (rozhodně levnější než měsíční krabička antikoncepce))). Pokud se schyluje v "plodném období" k sexu a nechceme oba dítě, měli bychom použít kondom (což je cca 6 dní v měsíci/nebo sex prostě bez jeho použití vynechat a soustředit na jiné projevy přízně k opačnému pohlaví). Zbytek času si můžeme "užívat" bez problémů, tj.nejlépe se stálým a věrným partnerem ... Vychází slunce 2x za den nebo se měsíc občas točí po zpátku ? Ne. Všechny "cykly" jsou prostě cykly a mají definované fáze. To se nám jen "finančně zainteresované skupiny" snaží již pár desetiletí postupně vymýt mozky, nezodpovídat/nevěřit vlastnímu tělu a přesvědčit nás, že můžeme otěhotnět "neočekávaně" i s ještě nezralým nebo již mrtvým vajíčkem"... proč asi ? ... No jako vždycky nejlépe účinkuje STRACH, takže pokud nemáme ta "správná fakta o tom, kdy, že to vlastně můžeme počít" a máme strach z `neočekávaného otěhotnění` a pokud si pod vlivem této účinné manipulace dobrovolně necháme zničit "svůj pravidelný a předvídatelný cyklus" podáváním HA už ve 14ti letech, který následně nikdy nedáme úplně 100% dohromady, neb neměl šanci v ten správný čas "dozrát", je o nás "uměle hormonálně postaráno" po zbytek života (nehledě na všechna již zde citovaná osobní/společenská zdravotní rizika a následky) ... potřebujeme kupovat hormony na to, abychom nejdříve neotěhotněly, pak otěhotněly ...či uměle "počaly" ... pak třeba opět `nepočaly` nebo rovnou "onemocněly" a pokud jsme to všechno ještě jakžtakž ve zdraví zvládly (bez rakoviny prsu/dělohy, mrtvice, trombózy), pak šťastně "přechodily" a vůbec zdravě žensky "dožily" s hrozivě často uměle naordinovanou hysteroktomií ... prostě `ideálně nejlépe CELOŽIVOTNĚ PLATÍCÍ HORMONÁLNĚ ZÁVISLÁ KLIENTKA`. Nejde někomu právě a jen a jen o tohle ?
25. 04. 2014 | 22:53

Jane napsal(a):

Tabletkam odzvonilo!na trhu je novy intrauterinni system Jaydess!!nebkokuje ovulaci a pusobi lokalne primo v deloze tak, ze zahustuje cervikalni hlen a zabrani tak vniku spermii do delohy, navic diky gestagenu ktery je v telisku pusobi tak,ze sliznice nenarusta tak hodbe a vajíčko by se tedy v deloze nemohlo uhnízdit.navic je to ciste gestagenni antikoncepce tudiz je vhodna pro vsechny zeny s rod.anamnezou na trombofilie -neobsahuje estrogen.tento systém pusobi lokalne do krve se vstrebava asi tak 1000x min hormonu nez u per oralni antikoncepce. ..zavadi se na 3roky, je vhodna pro nerodivsi zeny a povyjmuti je okamzity navrat k fertilite;)
Co vic si prat ?:)
26. 04. 2014 | 00:06

JAHA napsal(a):

Ad: gaia
Aj ked pisete vzdy od veci (ja som sa pozastavil nad tym, ze Maria napisala, za "beztarostny sex hraje...najpodstatnejsiu rolu zivota), nie nad tym, ze ma rada sex. Kazdy zdravy clovek ho ma rad, je sucastou zivota (aj ked niektore osoby maju casto migrenu:-), aspon tak sa mnohi, ktorych som v zivote stretol, vyjadrovali).

Ale som rad, ze ma mate rada a mate dobre nastudovane udalosti z mojho zivota a pouzivate ich pri hociakej prilezitost. Tym Vam odpovedam i na Vasu poznamku pri blogu v sekcii "Ze suplika", kde naozaj ste rozputali diskusiu Vy:-).
26. 04. 2014 | 10:22

JAHA napsal(a):

Ad: Katarina

V rokoch 1977-1982 som bol veducim oddelenia, kde pracovali iba zeny (v podstate dodnes pracujem vacsinou so zenami). Vsimol som si, ze ked som obcas prisiel do dancelarie, kde sedeli 4 pracovnicky, jedna chybala, pritom do prace prisla. Po nejakej dobe mi to nedalo a zacal som sa zaujimat, co sa deje. Nechceli o tom hovorit, ale nakoniec mi ju ukazali, ako sa zvija skryta za skrinou v silnych bolestiach. Pochopil som ihned, o co ide a poslal som ju domov. O Par dni som sa s nou porozpraval, velmi doverne a intimne o vsetkom (bola vydata). Brala, samozrejme, vsetky dostupne prasky, no nepomahalo to. Mal som doma tajny prepis knihy Marie Treben (za to sa vtedy slo aj do vazenia). Tam som jej nasiel prirodne recepty a napisal som jej to. Po necelych troch mesiacoch uzivania byliniek bolesti presli, menstruacia sa upravila. Este dlhe roky potom, ked som davno robil inde a nahodou sme sa stretli v meste, hoci bola s muzom, pribehla ku mne a na verejnosti ma pobozkala a podakovala sa.
Skuste Zdravie z Bozej lekarne od Marie Treben. teraz je to povolena kniha Na Slovensku vyslo aj rozsirene podanie oproti mojmu prepisu.
26. 04. 2014 | 10:33

JAHA napsal(a):

Ad: Mája

Ja som o tom pisal davnejsie, pri inom blogu pri podobnej teme, aj som popisal prirodne metody a ich kombinaciu, ale to by ste mali vidiet, ako sa do mna (nielen zeny) pustili:-).
26. 04. 2014 | 10:41

gaia napsal(a):

Protože to je nesmysl
to už bych věřila spíš té hypnóze
26. 04. 2014 | 11:11

JAHA napsal(a):

Ad: gaia
U Vas je nezmysel vsetko, co ste nevideli, neskusili, neohmatali. Teda, pokial sa to, co ste nevideli, neskusili a neohmatali nahodou nehodi do Vasho sposobu myslenia. V tom pripade, bez pochybnosti volate: verime, verime, verime!!! :-).
26. 04. 2014 | 11:27

dennis napsal(a):

Pane profesore Horejsi,
(24. 4. 9:46), vasi vtipnou poznamku snad lze jen doplnit take globalnim pohledem na historii lidstva. O tom, ze se pocet obyvatel Zeme blizi k unosne mezi, neni asi pochyb. Co kdyz ta cesta znehodnoceni zdroju pitne vody (radeji bych mel rici - postupna kontaminace potravinoveho retezce) neni tou odpovedi Matky prirody na otazku prelidneni.

Americky envitomentalista, znamy svym heslem: Mysli globalne, pracuj lokalne!, rozvijel otazku nezbytnosti lidskeho rodu pro harmonicky fungujici zivotni prostredi takto:

Treba Matka prirody potrebuje (z duvodu pro nas doposud neznamych) zprasit oceany odpadky z umelych hmot. K tomu nechala vzniknout lidske civilizaci. Ta se onoho ukolu ujala a az toho bude mit priroda dost, necha lidske pokoleni zmizet s povrchu Zeme.

Jedna z biblickych legend nam vypravi, ze jedna velka zivelni pohroma dokazala mravne ocistit spolecnost velmi ucinnym zpusobem. Nekdo tomu rika 'kyvadlo dejin'. Nekdo uvadi priklad vecne nespokojene rybarovy zeny. Egoismus, pycha, nenasytnost atd. v jakemkoli havu jsou zdrojem "pokroku". V nouzi a v okamziku ohrozeni zivota pomaha lidem prezit soucit, dobra vule a nezistnost.

Zapadni spolecnost jeste nedosahla vrcholu...
26. 04. 2014 | 14:12

gaia napsal(a):

to se nehodí do způsobu myšlení matky přírody, která je nevypočitatelná
26. 04. 2014 | 18:16

Swedka napsal(a):

Co si budeme povídat, nejvíce antikoncepce ubližuje ženám...to že jsou muži neplodní, za to mohou i další faktory téhle společnosti...Další věc je, že dříve se rodily děti párům nejstarším do 25 let a to byla jejich plodnost navcholu... Smiřme se s tím, že nic nebude jako dřív a nebo nebuďme pohodlni a nepodlehejme všemu, co nám trh nabízí...myčka? Mikrovlnka? Varna konvice? antikoncepce a další stovky blbostí...já si tohle uvědomila, když jsem vyklizela byt po své mamince, která zemřela mladá a vlastně všechny věci co si kdy pořídila skončily na smeťáku! Takže uvažujete, než si něco pořídíte, zda to vůbec potřebujete a jestli se dá bez toho žít...!
26. 04. 2014 | 23:14

gaia napsal(a):

Takže uvažujete, než si něco pořídíte, zda to vůbec potřebujete a jestli se dá bez toho žít...!

tohle by se dalo říci i o dětech, proto tolik lidí tu antikoncepci používá.
27. 04. 2014 | 10:15

mb napsal(a):

((( uděluji malé a nevýznamné plusy panu prochazkovi a pani darmuze )))

hezký den
27. 04. 2014 | 15:38

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,...nějak bez odezvy prošel příspěvek od Maja,....a přitom je naprosto stěžejní a pravdivý. Měl to být právě pan Hnízdil, který by v duchu celostní medicíny napsal právě o těchto možnostech antikoncepce....položím otázku,???....proč nenapsal,?????.....jen bych podotkla, že v doporučeních před vynálezem Ďáblovy pilulky se právě to, o čem píše Maja, doporučovalo a u lékaře o tom na požádání dávali takové malé knížečky. Bylo v nich ale napsáno, že možnost otěhotnění a cesta vajíčka je tři dny,....tady doporučovali zdrženlivost kolem 75 hodin.

I staří Egypťané,...lépe Egypťanky, měly propravovanou metodu antikoncepce,.....nebylo by od věci,....znova ji ověřit, .... a východní stará medicína zná rovněž mnohé postupy,......ale,...to se nepropaguje,......kolotoč prachů by se brzdil,....že je tím ohrožováno zdraví žen a životní prostředí,....pchááá,...jak jsem už napsala výše,.....Carpe.........xxxxxxxx a prachýý, prachýý,....
Tužka
27. 04. 2014 | 16:06

Pavel Rychetsky napsal(a):

Re: autor

Pisete: "Ve Spojených státech bylo počátkem devadesátých let až 42% neplodných mladých mužů. Není zase tak daleko okamžik, kdy se už stěží najde nějaký plodný Američan mužského pohlaví.“

Jelikoz pravdepodobne nejste lekarem, coz vyplynulo z vasich predchozich tvrzeni, ze za poslednich ctyricet padesat let nebyly vymysleny zadne nove leky, i cisla o plodnosti je nejspise treba brat s rezervou.

Jestlize by temer pulka mladych muzu byla neplodnych, tak by se nekde objevila asi velka dira v porodnosti ci bezdetnych manzelstvi. Nebo by pulka deti musela byt ze zkumavky a mely by tedy sklenene hlavy. Nebo "mlady muz" je definovan vekem mezi 3 a 8 lety. Ci naopak mezi 80 az 90 lety, coz je take cilova populace pro vami zmineny leky zlepsujici potenci (nevim proc by v starobinci meli jen cumet na televizi). Nebo by ty plodni meli hodne veselo a napilno a dohnali praci za neplodne, to by se ale hodne musela zvysit statistika nahych lidi spadlych z rimsen oken. Nebo mozna v devadesatych letech vyskocila krivka damske serednosti?

To hrozive numero vam ani jinym psychosomatikum proste neverim. Ledaze by psy bylo odvozeno od korejskeho rappera, cho je choroba logiky a somatikove jsou lidi co poctive berou somu a zivotem a fakty se nenechaji rozrusit.

Jinak hlavni namet vam neberu. Min chemie v prostredi je urcite lepsi nez vic. Stejne jako min manipulaci a lzi je zdravejsi nez vic.
27. 04. 2014 | 19:56

Jiřina M. napsal(a):

No, co se už vůbec neví je to, že IARC (Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny, pod WHO) suše řadí hormonální antikoncepci i menopauzální substituci k jednoznačně prokázaným karcinogenům .... představte si, že by na každém balení prášků byl stejný nápis, jako na cigaretách ;-).
28. 04. 2014 | 14:13

dennis napsal(a):

Pani Tužko,
predevsim je to business, ktery podporuje vyvoj novych preparatu produkovanych farmaceutickym prumyslem. To mate naprostou pravdu. Tedy ja s tim naprosto souhlasim. Takovy business jiste nebude podporovat osvetu neskodnych antikoncepcnich praktik. Pro mne neni stezejni otazkou z globalniho hlediska otazka poklesu porodnosti v jistych oblastech z pricin pouzivani "modernich" antikocepcnich prostredku, ale napriklad sirici se kult manzelskych paru, ktere spojuje mimo jine rozhodnuti nemit deti.

K tomu, ze jsme svedky vseobecne deformace ve vyvoji euroatlanticke spolecnosti, se vyjadril i pan Krása ve svem blogu.

Vsechny druhy farmaceutickym prumyslem masove vyrabenych a propagovanych antikocepcnich prostredku jsou priznakem upadku doby. Skodlive ucinky na spolecnost, na mladou generaci, na zivotni prostredi jsou presne to, co nam doba zboznovaneho konzumerismu nabizi. Bezstarostny, nezodpovedny, egoisticky individualismus - hedonismus se nam na kazde plakatovaci plose nabizi jako zivotni terno. Zijeme v dobe, ktera bude mit na svem nahrobku napis: Zili jsme jen pro same rozkose a nikdy jsme se nestarali o to, co bude po nas!
28. 04. 2014 | 18:04

Pavla napsal(a):

Ono to stejne neni moc pravda, kolik zena vylucuje hormonu do prostredi, kdyz bere antikoncepci, je jedna kapka v mori oproti tomu kolik ji vylouci tehotne zeny... nemame mit deti? nebo a to v masivnim mnozstvi brezi dobytek jako kravy, ovce atd.... tedy svadeni tohohle jevu na antikoncepci je trosku mimo misu... nejvice se na tom podili prave zemedelstvi... bohuzel... jen se o tom asi moc nevi...
29. 04. 2014 | 07:16

Viktor napsal(a):

pan VFISCHER vas nazor je uplne scestny blud z pohladu kratkodobeho/dlhodobeho prezitia
ist na transplantaciu nie je urobiť vsetko pre kratkodobe prezitie, sam ste napisal ze takto sa lieči rakovina bielych krviniek.. čiže chcete sa vyliečiť = dlhodobo.. ak by šlo o krátkodobé prežitie ako vy tvrdíte, napchali by ste sa praskami proti bolesti a uzivali si den alebo dva a čo bude potom neriešite.. toto je kratkodobe
29. 04. 2014 | 08:48

Klara F. napsal(a):

Mohu se jen divit, že se stále pyšníte titulem doktora medicíny. Styďte se, děláte ostudu všem lékařům.
06. 05. 2014 | 17:02

Jana napsal(a):

Dříve jsem s přítelem používali kondom, bylo to trochu nepohodlné, občas jsme riskovali, ale šlo to. Hormonální antikoncepci jsem nezačala brát kvůli sexu, ale kvůli sobě. Menstruace mě omezovala a snižovala kvalitu mého života: týden až 14 před menstruací mě hrozně bolely prsy, během menstruace mě trápily křeče, v noci jsem skoro nespala, neexistovalo, abych se během menstruace věnovala nějaké sportovní aktivitě, spíš jsem jen tak polehávala posedávala a vydržet ve škole pro mě bylo peklo. Velkým finálem bylo to, když mi v době menstruace bylo tak zle, že jsem málem nenapsala maturitní test z angličtiny. V tu dobu jsem si řekla a dost a potom, co dvou měsících, co si moje tělo na antikoncepci zvyklo, je všechno tohle pryč. Menstruace mě již nestresuje a neomezuje a můj život se mnohonásobně zlepšil. A to, že se nemusíme s přítelem bát, že bych otěhotněla, když ještě oba studujeme, je jen příjemný bonus.
07. 05. 2014 | 20:56

Petra napsal(a):

Naštěstí se neláduju pilulkama a používám náplastě které nejdou přes žaludek, a taky jsem nepřibrala a ani po dětech, žiji zdravím životným stylem, takže v prví řade by se měl člověk dívat do talíře čim živí svoje tělo, takže pokud člověk nežije zdravě a ještě k tomu ve stresu a láduje se pilulkama, tak tomu říkam sebevražedná kombinace!!! Jinak s panem Hnízdilem se vším souhlasím.
14. 05. 2014 | 15:39

Mishule napsal(a):

Maja
diky metode pocitani plodnych a neplodnych dnu v kombinaci s prerusovanou soulozi jsem ve 25 tt. :)
18. 05. 2014 | 11:26

Hankabar napsal(a):

pro pana VFISCHER napsal(a):
CO JE KRÁTKODOBÝ HORIZONT ŽIVOTA
...Kdo a kde je autorita či morální imperativ pro individuální rozhodování člověka v tísni, zda přijmout terapie, které v pozdější době znečišťují životní prostředí ale pomůžou mu krátkodobě přežít ? Bylo by zajímavé zjistit, co byste dělal, pane blogere, vy - zda byste v rámci propagace čistoty vod a životního prostředí raději umřel....
---
je antikoncepce a viagra život zachraňující lék???? Trochu jste ujel. jeden o voze, druhý o koze.
30. 05. 2014 | 09:30

Rohry napsal(a):

Holky, popovídejte si s nějakou zdravotnicí, která se dostane k radiologickým materiálům. Nárůst rakovinných nálezů u generace 25 - 35 let (tedy spotřebitelky HA) je absolutně šílená, zdravá žena, co to přežije bez újmy je dnes spíše výjimkou. Tyhle výsledky se ale tutlají, svádí se to na jiné důvody...
Závěr - nikdy nebrat hormony!! Ani omylem, ani z donucení.
03. 06. 2014 | 17:01

Tirpitz napsal(a):

Ona hormonální antikoncepce má další zločin na svědomí, okrade ženu o toho pravého. Změní vnímání specifické vůně jedince opačného pohlaví.
Ona se tu EF zmiňuje o ekonomické situaci nás občanů, to je sama o sobě dokonalá antikoncepce. Kdo by šel do vztahu či si pořizoval dítě, když je jeho/jejich plat na úrovni žebrácké.
09. 07. 2014 | 09:32

Páťa napsal(a):

Mishule: gratuluji k 25.tt :-D
Triptiz: přesně!
Jana: doporučuji film Měsíčky - o omezování se menstruací je tam moc pěkně. I o tom, proč menses bolí a co proti tomu může dělat. Někdo zobe HA, někdo pracuje na svém ženství. Btw. mívala jsem menses, že jsem nežela na záchodě na zemi a brečela, jak mi bylo zle. A to i v době, kdy jsem HA brávala. HA pro mě řešením nebyla, pro Vás ano. Každopádně to jde řešit i jinak :-) A přemýšlet, proč ta bolest je, je základem k léčbě :-)
Jiřina M.: schvaluji nápis na HA jako na cigaretách :-) Palec nahoru :-)
Katerina: o bolestiv menstruaci totéž, co jsem psala pro Janu :-)
16. 07. 2014 | 02:27

Profet napsal(a):

Ona má hormonální antikoncepce (HA) ještě i jinou stránku než je negativní vliv na zdraví, psychiku a na životní prostředí. Mám na mysli hlavně její raně potratový účinek při selhání primární funkce bránění ovulaci, což potvrdil i (nechvalně) známý sexuolog Radim Uzel - viz http://aktualityhvezd.wordpress.com/2010/03/15/radim-uzel-potvrdil-abortivni-ucinky-hormonalni-antikoncepce/ , nebo podrobný popis „Antikoncepce – Co potřebujete vědět, ale nikdo o tom nemluví“ (hlavně str.6 a násl.) na http://www.prolife.cz/download/sklad/b004-antikoncepce.pdf
Považuji za velké zlo, že o těchto i dalších negativních účincích HA gynekologové neinformují. Mnohé ženy by možná už z etických důvodů odmítly. Raně potratově působí i další metody bránící uhnízdění oplodněného vajíčka v děloze, jako nitroděložní tělíska atd., které jsou klamně nazývany „antikoncepční“.
Můžete si říci:„Přece vyhnat oplodněné vajíčko či sotva se rozvinuvší zárodek není přece potrat.“ Ale každý biolog potvrdí, že nový jedinec vzniká okamžikem početí, nikoliv otěhotnění..
Nevím, proč v dnešní době vyspělé techniky se musí všem vnucovat HA, když se zcela přirozenou metodou neplodných dnů (bez chemie) aplikovanou s pomocí malých osobních počítačů vyvinutých pro tento účel (např.Lady Comp) lze dosáhnou spolehlivosti srovnatelné s HA - viz např.: http://www.naturcomp.cz/ , zkušenosti uživatelek viz http://www.prozdravi.cz/recenze/lady-comp-prirozena-antikoncepce.html Tyto minipočitače se vyrábí už řadu let.
Ještě k tomu téměř katastrofálnímu působení hormonů vyplavovaných z těla do vody a do přírody - viz např.:
http://petr-kubac.blog.cz/1304/absolutni-antikoncepce
nebo video na Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=wsLV2Mblh8M
26. 07. 2014 | 07:23

Petra napsal(a):

Mně třeba HA ,,pomáhá" Od 15ti mám cysty na vaječníkách. Už jsem se ji snažila několikrát vysadit, ale pokaždé se mi hned vytvoří cysty, které rostou a rostou, pak je buď operace nebo začnu opět jíst prášky a ony zmizí.
Žádný doktor mi zatím nedokázal pomoct a říct z čeho a proč se tvoří a to jsem byla už u několika gynekologů.
Takže dokud se mi budou tvořit cysty nezbývá mi nic jiného, než ji brát.
27. 07. 2014 | 22:01

Jitka napsal(a):

Jsem moc rada, ze se o nebezpecnych vedlejsich ucincich antikoncepce zacina konecne mluvit. Pred tremi lety jsem mela hlubokou zilni trombozu a doktori nezjistili zadne rodove predispozice. Duvod byl ocividny - hormonalni antikoncepce. A jak jsem zjistila, nebyla jsem jedina. Spousta zen kolem 30 trombozu nebo embolii prodela prave diky pouzivani antikoncepce.
Antikoncepci mi predepsali v 16 na upraveni nepravidelneho cyklu. Musim rict ze od te doby co ji neberu, mam cyklus pravidelny taky.

Zapadni medicina neumi vzdy vylecit nemoci se kterymi se setka. Mam intoleranci na citrusove plody, ktera se ani vylecit neda. Doktori nejenomze nemohli najit pricinu mych potizi, ale zpusob jakym me lecili nez jsem vyzkousela alternativni medicinu, by me postupne zabil.
24. 10. 2014 | 12:25

Oto napsal(a):

Trochu se to chce zaměřit i na historii antikoncepce, určitě najdete hodně věcí, které Vám až vyrazí dech - http://www.eromag.cz/historie-antikoncepce/
24. 01. 2015 | 11:00

yakuza napsal(a):

doktor Uzel - hlasatel jedné jediné pravdy, mužem hned, plzák číslo dvě české sexuální výchovy, a dámy i pánové mu freneticky tleskají... mě tento pán šokoval při veřejné přednášce pro vysokoškolské studenty, kdy bez uzardění pravil: "žena snese za svůj život přibližně 400 vajec"
a potlesk se ozýval i z galerie
09. 02. 2015 | 14:41

veb napsal(a):

Přechemizováno!!!

Náš svět je přechemizovaný, výsledkem je nejen neplodnost, ale i ohromný výskyt alergií a rakovin. 1/3 lidí už má dnes nějakou alergii, ale ne v nerozvinutých společnostech, proč asi? Ti tmaví jak říkáte s tím problémy nemají, prostě proto, že používají daleko méně chemie (léky, kosmetika, prací prášky, aviváže, domácí chemie).
Průměrná žena na sebe denně nanese v kosmetice asi 500 různých chemikálií, přičemž celkové možné zdravotní dopady jsou známy jen tak u 5 % z nich.
Kůže vstřebává daleko daleko více, než kdo tuší, při manipulaci s jedy se můžete snadno otrávit. Prací prášky, aviváže obsahují povrchově aktivní látky - tenzidy - stejně jako prostředky na mytí nádobí a toto jsou látky, které ničí spermie !!!
Jako úplně první pomoc při neplodnosti či alergiích bych dal zákaz použití veškeré nenutné chemie. Jedině mýdlo, kuchyňská sůl a aspirin, prostě návrat o 150 let.
Žádné zbytečné léky, žádné prací prášky, aviváže, jary, tablety do myčky, mycí gely, kosmetiku, žádné sajrajty. Do pár měsíců se stav zlepší a vrátí k normálu.
28. 03. 2015 | 08:15

Michaela napsal(a):

"Rybí samci se mění na hermafrodity a sami už nedokážou produkovat spermie nutné k oplodnění. U aligátorů na Floridě byl zjištěný zvýšený výskyt nádorů penisu. S neplodností se dokonce začínají potýkat i mořští ptáci" ... chapete? nejde jen o to ze je antikoncepce skodliva pro lidi ;) Tahle planeta patri i zviratum. Nemysleme jen na sebe.
31. 03. 2015 | 15:06

Milan napsal(a):

Pokus s hormonální antikoncepcí má velmi nepříznivé účinky na živou přírodu.Zatím jsou zamořeny menší řeky ,ale časem mohou být zamořeny rozsáhlé oblasti světa. Co se z toho vyvine nedokáže nikdo z lidí odhadnout ani náhodou.
13. 04. 2015 | 19:13

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy