Proč televize zřídila pavilon žen

09. 01. 2011 | 22:48
Přečteno 28555 krát
Česká televize zavedla Tah dámou. Každou sobotu večer, půl hodiny na ČT24, podle anotace tři úspěšné ženy glosují s exkluzivním hostem aktuální společenská témata.

Nejde o to, že by to měl být přelomový, výjimečně dobrý nebo špatný pořad, navíc měl teď premiéru a na nějaká zevrubná hodnocení je brzy. Co ale za pozornost stojí, je sám fakt, že ČT vůbec takový formát zřídila. Že měla potřebu přidělit na zpravodajském kanálu diskusní klub ženám.

Ačkoli ženy mají ve státě většinu, viděla se televize nucena vyhradit jim jakési menšinové okénko. Podobně jako šachistům nebo těm, kdo přestavují chalupu.

Jako mužovi by mi to zdánlivě mohlo být jedno. Ale není. Ne proto, že bych se dožadoval, aby něco taky povinně glosovali i "úspěšní muži". Chraň pánbůh. Ale když se ženám přiděluje ve veřejném prostoru ženský šuplík, taky se mě to týká. Protože, co zbývá? Velký šuplík pro chlapy. A do něj já nechci. Pivo mi chutná, ale automobilové závody bych zrušil a macho fakt nejsem, připadá mi.

Tak proč nás do toho tlačíte, dámy? Spíš bych chtěl být trochu jako vy. Brečet jako ženská, někdy. Z vás dělají reklamní ženušky, z nás chlapáky dopované adrenalinem. Jsme na tom stejně, vymknout se předsudkům a uniknout komplexům dá stejnou práci, nedejte se mást tím, že my to urveme silou a zdá se, že vítězíme.

Já vím. Některé vy zase závidíte některým nám. V politice ani byznysu ženy skoro nejsou, a když se nějaká uplatní, novináři nebo spíš novinářky se jí hned ptají na soukromí ("jak zvládáte rodinu", "co manžel, co děti"). U úspěšných mužů by to bylo nepatřičné a intimní - četli jste snad nějaký rozhovor s Martinem Romanem na téma "co žena, co děti"? U žen se naopak automaticky předpokládá, že na takovou hru přistoupí.

Aby získala nárok na místo na slunci, nestačí říct jen "žena". Musí se dodat "úspěšná", "sebevědomá", "respektovaná", "energická" (a k tomu taky "skvěle vypadá"). To je vstupenka do Tahu dámou. Bohužel, jde o místo na mužském slunci. Pořad, kde se požensku diskutuje o tom, co si úspěšné ženy "doopravdy myslí", bude asi jen bezděčným zrcadlem mužského vidění světa. Umím si představit, že jsou i ženy - a vážně to nemusí být feministky - které se "pavilonem žen ve zpravodajství" cítí být dotčené. Možná to mají s těmi šuplíky podobně jako já.

Vyvracením údajných stereotypů (blondýna, žena za volantem a tak dále) ve vymezeném televizním koutku se klišé spíš upevní. Kromě toho hrozí, že si televize ženy "odfajfkuje" tím, že jim udělá zvláštní pořad. (Půl hodiny týdně. Víte, kolik času věnuje Česká televize sportu, čili z 90 procent mužské zábavě?)

Je to pořád lepší než nic, uznávám. Z těch mluvících hlav-chlapů se mi někdy dělá zle.

Kult výkonu, uznání skrz vyčíslitelný úspěch, dobyvatelská ješitnost a další vlastnosti světa, který se pod správou mužů řítí do záhuby, jsou samozřejmě nad síly jednoho televizního programu. Televize tu navíc není od toho, aby bourala, natož změnila všechna ženská a mužská klišé. Naopak, z principu je potvrzuje. Takže když v ní někdo pronese o chlapech něco uštěpačného, je to jen dobře.

Jestli jsme dost zmužilé nebo zženštilí, to ať si vyřeší každý sám, bez televize. Třeba já: Glosuju aktuální společenská témata jako úspěšný muž? Nebo jako lůzr?

* * *

Tah dámou, ČT24, 8. 1. 2010.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

almost glossed™ napsal(a):

Jako lůzr.
09. 01. 2011 | 23:00

Viola napsal(a):

Je to dobrý pokec mezi ženskýma.
09. 01. 2011 | 23:15

SuP napsal(a):

Glosujete jako člověk s názorem. A to je dobře. Lůzr by glosoval s cizím názorem. A takových tu je!
09. 01. 2011 | 23:18

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, stran výkonkultíku teda, ať už jsme úspěšní či pouze lůzrové jistě obdivuhodní, tak přece jenom na některé babské výkony holt nemáme…
Furt nevím, jestli mi to jako zatím ještě mužovi dělá dobře či ne..

VRHNA

Já svalnatou znám
vrhačku
neskutečnou
dobračku

Vždy mě skvěle
pomučí
též mě nosí
v náručí

Pak cígo dá mi
do mordy
a de vrhat
rekordy...

http://www.shodka.net/attachment.php?attachmentid=19737&d=1212442083
09. 01. 2011 | 23:30

habrav napsal(a):

pořad mě spíše zklamal, chyběl mi v něm humor, jaksi těžkopádné to bylo. Zlatá Ester Kočičková!
09. 01. 2011 | 23:32

Tužka napsal(a):

Tužka napíše, tak tah dámou,???? šachy mám ráda. Občas použiju gambit, soupeř ví, že ráda obětuji střelce, mám ráda, když mi zůstane kůň a věž, chráním tím krále, dáma také stojí "na dohled", aby můj král nedostal mat, ale někdy hra nevychází, prohrávám, tak je to i v životě.

Pořad jsem neviděla, možná se někdy podívám, ale to dělení,... těm v růžovém panenky a těm v bleděmodrém autíčka,.... to taky nemusím, ani růžovou, ani bleděmodrou, prostě takovou, jak nás to momentálně baví. Do žádného "šuplíčku " jsem se nikdy nenechala vtěsnat a co Vy, pane autore, jak vzdorujete "šuplíčkování ". Tužka s barevným úsměvem.
09. 01. 2011 | 23:48

Holubář napsal(a):

wbgarden:
Vy máte nějakou osobní zkušenost s paní Fibingerovou? Sdělte, prosím, pikantní podrobnosti.
Děkuji.
09. 01. 2011 | 23:53

Líný černý pes napsal(a):

Prokrindapána, babinců je v TV i rozhlase jako psů. A teď budou mít své i úspěšné dámy. No, docela by mne zajímalo, jestli to budou dámy, které něco dokázaly nebo zas nějaké celebrity.

To autor :
Dejte vědět, kdo bude jako úspěšná dáma vybrán a kdo to moderuje. Televizi si kvůli tomu kupovat nebudu.
10. 01. 2011 | 00:06

Pípa napsal(a):

Znáte to jak ruská koulařka přišla k doktorovi a stěžovala si, že jí na prsou rostou chlupy? A doktor se jí ptal jestli jí rostou i jinde. A ona řekla. Ano rostou. Rostou mi pořád dolů až k pytlíku.
Pane autore podívejte se, jestli vám na prsou nerosto náhodou ko.y. To byste byl podobný případ, jenom v opačném gardu.
10. 01. 2011 | 00:10

triceratops napsal(a):

Ještě by mě zajímalo, zda v této věci říkáte tak nebo tak a jestli na vaše slova dojde. Přijde mi, že nemáte moc co říci a nevím, proč ten pořad komentujete.

Ono by možná neškodilo, kdyby si muži občas dokázali říct, tohle není pro mě/o tomhle nic nevím/ tohle se mě netýká = budu mlčet;-)

Zatím se cítí být zváni vždy a ke všemu a podle toho to dopadá.
10. 01. 2011 | 00:20

Karel napsal(a):

Něco z Ivana M:
"Táhni věží, táhni bílou věží, odpoví ti dámou. Kope sám si jámu..."
10. 01. 2011 | 00:20

im napsal(a):

Veškeré šuplíkování je mi z duše protivné, stejně jako paní Tužce, kterou tímto srdečně zdravím a přeju ostrou tuhu.Tak jsem se, pane Lipolde, na ten pořad podívala, a jsem z něj taková nějaká rozpačitá. Obětovala jsem se kvůli pani LČP, která nemá televizi.Speciální babinec pro úspěšné dámy ve Vás, zdá se, taky budí rozpaky.

V prapodivném šedozeleném pološeru, kamera jukající zpoza zdi nebo bezcílně bloudící po tvářích, sedí dohromady čtyři ženy (pí. Voldánová, Ciglerová, Čermáková a herečka Iva Pazderková) a plkají o známých klišé (kariéra a výchova dětí, ženy za volantem) naprosto bez humoru, jaksi i bez energie, vyvolávané paní Voldánovou jako dítka ve škole. Zářivou hvězdou diskuse měla být slovenská premiérka Iveta Radičová, bohužel zemřel jí tatínek a nepřijela.

Čím by měly být názory dalších úspěšných žen originální, neopakovatelné, to v pořadu nezaznělo. Dozvěděli/y jsme se od paní Čermákové, že muži jsou přímočaří, ostří a agresivní, ženy empatické. No, snad budou další díly záživnější. Tu nudnou diskusi by nejspíš měl moderovat nějaký rejpavý chlap.
10. 01. 2011 | 00:34

Karel napsal(a):

im
třeba ale měly ty dámy fantastickou halenku a vy jste si toho jenom nevšimla. Komu není dáno, v apatyce nekoupí.
10. 01. 2011 | 01:02

Pavel2 napsal(a):

..CT je v absolutni podruci zen dokonce tusim na NOve se produciruje nejaka naha stehnovita /ovsem brana z podhledu jak agresivne a vitezne kraci pres nas, se svatozari /kazdou minutu,vareni kdy se zenske ocumuji jak se vari a potom se kuchari olizuji pred kamerou nam nam ta dobrota...vyber programu je orientovan na hlavni postavy zen okolo nich se vse toci a nebo aspon deti..reklamy jak by smet...trochu suterenniho humoru obstaraveji nejaci obstarozni opotrebovani co-mici protoze zeny jak znamo pestuji bilionovymi castkami jesitnost a nikoliv humor....zajimalo by me co znamenaji "anglicka slova vyskytujici se na ochranu proti SPAMU...?? Napr Wherks,nebo je to Wherk5???
10. 01. 2011 | 04:50

Karel III napsal(a):

Dlouhá léta televizi nemám. Svévolně. Slibuji si od toho méně manipulace a více (hodnotného volného) času. Po přečtení Vašeho textu, pane Lipolde, jsem si uvědomil, že ani tak vyhráno nemám. Slibuji si pro letošek i méně pasívního blogaření. Na svůj blog jsem doposud nepomyslel ani v nejtěžších chvílích...
P.S.
Táhněte s dámou
P.P.S.
:-) vážně :-)
10. 01. 2011 | 04:59

karla napsal(a):

Karle
A máte elektroměr?
Televizi člověk bojkotovat musí, v zájmu duševního zdraví. Ale z představy o koncesi a poplatcích mám amok. Prý mužská logika.
Jsem takový středňák/čka - tíhnu ke střelcům. Ale po ztrátě dvou přejdu asi na pasiáns.

Občas přijdu k televizi u přátel, jako slepý k houslím. A pakmě spolehlivě rozžhaví, když veřejnoprávní vysílá reklamu, kde přebornice ve vodním slalomu a matka cpe děti tukem s rozemletým karobem, protože potřebují "energii". Konečně alespoň p.Lipolda naštvávají Chlapi sobě( karikaturou).
10. 01. 2011 | 05:45

Ládik!!! napsal(a):

Na Tah dámou jsem přišel náhodou při projíždění kolečkem myši po programech. TV okno mi jede při práci, abych se něco dověděl nebo podíval. Bylo to něco nového - 4 baby u stolku. Trvalo mi celou minutu, než jsem se zmohl na kliknutí po názvu. Pak jsem byl v obraze a nikdy se už tak nezdržím. Kravina na entou. Mělo se to jmenovat "Panenko skákavá".
Pane Lipolde, "jako mužovi" bych napsal "jako muži".
10. 01. 2011 | 06:04

Evžena napsal(a):

V přírodě jsou role rozdané. Zas je to tvor zvaný člověk, který danost oněch rolí boří. Ženy se chtějí vyrovnat mužům. Proč? Někdy mi příjde, že se ženy už dávno nekrášlí proto, aby se líbily mužům, ale proto, aby trumfly druhé ženy. Zbyde těm úspěšným manažérkám, energickým moderátorkám a v jiných oborech respektovaným ženám čas na to být ženami v pravém smyslu toho slova?
10. 01. 2011 | 06:54

tomeek napsal(a):

Mily pane Lipolde,
Stravil jsem nekratkou dobu v Japonsku. To jest v zemi se zakorenenou sta- a viceletou spolecenskou dominanci muzu (panu, samcu ... vyberte si.) Tam bylo (a je do znacne miry stale) zvykem, ze zeny (damy...) ve spolecnosti maji svou druhou ci treti kolej. Na ni vsak velmi vehementne aplikuji svou vlastni kulturu, moresy a nazory, aniz by dovolily panum se do toho kufrovat. Podotykam, nejde jen o par zen ve strednim veku u kafe, ale o zenske vseobecne od patnacti do sta let. Zajimave je, ze to vyhovuje nejen jim, ale i tem panum. Mozna v te televizi vznika neco obdobneho, akorat ze na to nejsme zvykli...? (Ja vim, je to ulet o tisice kilometru.)
10. 01. 2011 | 07:10

Karel III napsal(a):

Paní karlo
přestože jste v oslovení vynechala číslovku, domnívám se, že se ptáte po mém elektroměru.
Odpověď je: mám. (K počítači jsem se ostatně taky nevloupal ani nevtírl do cizího, k cizímu :-)
Byl jsem požádán, taky už před lety, o čestné prohlášení stran vlastnictví televize.
Takže jsem uvedl podle pravdy co už jsem výše zmínil a jsem, domnívám se, právně ošetřen k ušetření poplatku, byť mne k tomu hmotná nouze netlačí.
Rád bych se zeptal, resp.něco se dozvěděl o Vašem středu, přesněji středňáctví.
Pokud je to možné napište a já zkusím na tuto diskusi večer vzpomenout.
10. 01. 2011 | 07:27

Anuszka napsal(a):

Dobré ráno:-)
Asi je to tak, že ČT má za ty poplatky vyrábět pořady věnované menšinám - v tomto případě je to zaměřeno na menšinu "ženy bez humoru". Menšiny jsou umísťovány na programech ČT2 případně ČT24 /to, když už ani na dvojce nezbylo místo - menšin je hrozně moc/, Na ČT1 je pak prostor věnovaný většinám - tam bohužel patří "muži bez humoru" - je to už tak samozřejmé, že se tomu ani nikdo nevěnuje a ani blog nenapíše...

:-P
10. 01. 2011 | 08:15

Bara napsal(a):

Pane Lipolde, děkuji za skvělý blog. Mám stejný názor jako vy.
10. 01. 2011 | 08:36

mužena napsal(a):

to já zas koukala večer na film Věk nevinnosti. Taky hrůza.A to prý podle skutečné události.
2 mladí hezcí lidé nabití hormony a posedlí sexem však toto spolu mohli provozovat pouze 2 večery týdně, neb jinak zavaleni prací a budováním kariéry, až si oba začli myslet, že o sebe vlastně ani nestojí, když na sebe nemají čas a pořád se musí z těch 2 večerů omlouvat, že jim do toho něco vlezlo. Dochází k rozchodu, krátce po něm dívka zjistí, že je těhotná, ale je přeci hrdá emancipovaná, ona chlapa na nic nepotřebuje, když on pořád tvrdil, že nemá čas, že má práci a tak si dítě vychová sama.
Situace se zkomplikuje, když opuštěná těhotná prvorodička se dostane do hledáčku obchodnice s dětmi, při porodu dítě prohlášeno za mrtvé a prodáno obstarožním manželům, ,kteří nemohou mít vlastní dítě, neb dobu, kdy by ho mohli mít ztratili budováním kariéry.
Nyní matka v zoufalství a pod vlivem hormonů ze šestinedělí vyhledá bývalého přítele a otce dítěte, požádá ho o pomoc při hledání a miminko si vypátrají a získají do péče.(ještě štěstí, že je ta analýza DNA, jinak by těm mlaďákům nikdo nevěřil)
Závěrečná scéna v parku, kdy maminka s kočárkem při ťuťuňuňu je navštívena otcem , který přijde oznámit, že dal výpověď a že bude s rodinou doma, neb prý tady je to co potřebuji k životu a maminka odpoví, že dala výpověď také, že 6 týdnů dovolené na užití si s dítětem po tom, co prožili se jí zdá málo. Začne líbání, ale pak dívka praví, ale jak budeme žít bez peněz? A muž odpoví neurčitě, nějak to uděláme a líbají se dál.

Sice happy end , ale nastolena otázka dnešní doby. Źijeme proto, abychom pracovali nebo pracujeme proto, abychom žili?
A kariéru musíme udělat do 35, protože pak už jsme nezajímavý a můžeme se tak leda věnovat rodině, ale asi za sociální dávky?
A nezabírají ženy vlstně chlapům v době, kdy není práce , jenom pro ně pracovní místa?
Nepodával by chlap vyšší výkony, kdyby se nemusel o nic starat a měl doma manželkuslužku, zařídila řádný servis?
A není chození žen do práce jen přežitek doby, kdy po válce v Evropě chyběly miliony chlapů zabitých, nebo zmrzačených ve válce? Někdo dnes přeci musí z kola ven.

Otázky, na které nedává odpověď žádný pořad ani ty ženy v pořadu, neb jedna neměla rodinu žádnou a další mají chůvy a hospodyně a doma nic nedělají.A jen zde plkaly.

Kdo má udělat doma všechnu tu černou práci, když chlap musí děnně 12 hodin makat?
A když to tedy udělá žena, kam pak s tolika bezdomovkyněmi a ženami, které si nevydělaly na důchod?
Není na světe už takové přelidnění a ženských tolik nazbyt, že je potřeba jim co nejvíc znepříjemnit život, aby neměly nějaké choutky a potřeby? A nedovolovaly si být v důchodu v průměru o 6 let déle než chlap?
10. 01. 2011 | 09:10

Vico napsal(a):

Podle nadpisu - Proč televize zřídila pavilon žen
- jsem si napřed myslel, že autor něco napsal o investiční akci televize ve prospěch pražské ZOO...

Nakonec šlo o něco jiného, genderovou úvahu, která rozproudí zajímavou a místy i vtipnou diskuzi.

Argumentace pana Lipolda je logická, ale v oblasti publicistiky a zábavy se s logikou nikdo daleko nedostane. "Šuplíkování" v masové publicistice je základem úspěchu.Televizní Novák musí mít základní lidské právo na to, aby v příslušném šuplíku našel produkt, který dopředu očekává. Tak jako platilo, že královna nemá nohy, platí, že blondýna je hloupá/a krásná/, intelektuálka z neznámých důvodů nosí kostěné brýle na předpis a má halenku na plochých prsou zapnutou až ke krku.

Nedovedu si představit, že by televize přišla s pořadem "Nahý jsi krásný". Obávám se, že by se do něho přihlásil pouze Wbgarden.

Je třeba zajímavé, že také nejsou reklamy na "mužskou intimní kosmetiku". I to je důkaz, že svět se točí jen kolem ženského pohlaví a na oslavu mužského údu pamatoval jen brněnský primátor Onderka/navrhovaný veselým Haškem na prezidenta/,který nechal na náměstí Svobody zbudovat obří falus z jehož močové trubice jednou za den vypadne malý míček.

To jsou však výjimky potvrzující pravidlo.
10. 01. 2011 | 09:26

Teo napsal(a):

Ženský, to je protipól mužských. Když je to od ženských, hned se kouknu, poslechnu. Nuda je to tehdy, když mezi sebou diskutují vyšívání, pletení, přebalování děcek. Jinak jsem z ženských vždycky nadšený, že se dozvím něco jakoby tajemného, že se k nim přiblížím a budu snad i tím mocnější.
Klidně tedy může být takových pořadů víc a spíš je budu sledovat, než tu chlapskou hrůzu o svalovém posilování, nimrání se v autech, případně sprosté urážky chlapů politiků mezi sebou. A to právě proto, že jsem chlap a ženy mě vždy svou existencí vzrušovaly. Chlapi mě nijak nepřitahují a jsem tomu rád.
V tom pořadu byly čtyři krásný ženský a i když jsem nemusel s jejich některými názory souhlasit, bavil jsem se dobře. Poučné to sice nijak nebylo, ale poučování mám už taky plné zuby. Taky mám jednu podmínku u takových pořadů, totiž aby v něm nevystupovaly holky podobné Fibingerové či Švorcové a když třeba typ Holubové, pak aspoň ať je s nimi sranda ;-))
10. 01. 2011 | 09:26

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Im, děkuji, pozdrav i Vám, doufám, že jste dobře začala "novou šachovou hru tohoto roku." Teprve teď mi došlo, že ...tah dámou,...má i další význam, ne jen šachový. A kdyby se tam přidala nějaká předložka, tak to bude mít ještě mnohem víc možností,... třeba i pro tu televizi. Ovšem, označení,...pavilón žen,...to nemá chybu, těch pavilónů a těch ženských typů, to by jim mohlo vydržet na dost pokračování,...udělat variace, kombinace, permutace. Jak by znělo, ..pavilon hrdliček, pavilón dračic, pavilon slepic, pavilón pávic,... raději toho nechám.Tužka.
10. 01. 2011 | 10:05

Viola napsal(a):

Vico,

zřejmě jste o něco přišel. V TV běžel i seriál "Nahá jsi krásná" .

A muženě,

říkáte, že by ženy měly uvolnit mužům místa, také místa hospodyněk a hlídaček dětí? To by to dopadlo.
10. 01. 2011 | 10:21

jana napsal(a):

Celkem jste mi promluvil z duše, pane Lipolde. Nový pořad na ČT jsme samozřejmě zaregistrovala, ale už podle propagačních spotů vím, že se na něj asi moc dívat nebudu. Podle prapodivného klíče vybraná (ekonomická úspěšnost?) ženská parta tu kopíruje jiné politicko-diskuzní pořady, kam jsou asi "zváni hlavně muži." Výsledek je přinejmenším rozpačitý, anebo spíš blbý a nepřímo tak jenom snižuje váhu "ženského problému." Proč ČT nevyužila možnosti a nevybírala podle jiného klíče? Copak přínos žen, které pracují za směšné peníze v neziskovkách, v mateřských centrech či v galeriích nebo jako vědkyně je menší než přínos manažerek, ekonomek a dobře placenýcgh televizních novinářek? Přece naopak, jejich práce, ač není tolik honorována, je mnohdy mnohem smysluplnější a navíc udržuje ve společnosti i hodnoty vnímané častěji jako "ženské".
10. 01. 2011 | 11:04

t... napsal(a):

Líný černý pes:

Televizi si kvůli pořadu kupovat nemusíte, je dostupný i po internetu, autor dal pod článkem na pořad odkaz, první díl byl už odvysílán, odkazem pustíte z archívu první díl.
10. 01. 2011 | 11:40

Vico napsal(a):

Viola : Já vím, že takový pořad běžel...ach jo
10. 01. 2011 | 11:42

tomáš v napsal(a):

myšlenka byla správná, ale tím psaním jste to pokazil. škoda.
10. 01. 2011 | 11:42

habrav napsal(a):

Vico

úplně stačí, že dle reklam má celý národ problémy s prostatou
10. 01. 2011 | 11:43

Admirál napsal(a):

habrav - a s úniky moči a nedrží mu zubní protéza.
10. 01. 2011 | 11:56

MaB napsal(a):

Děkuji za tip, pane Lipolde, zkouknul jsem to a měl jsem zo toho pořadu dost smíšené pocity.
Jedno mne zaujalo, a vy o tom taky píšete, několikrát se tam opakovalo, že ta žena je "úspěšná." Nic proti úspěchu, ale právě to zdůrazňování je jaksi symptom. Možná společenské nemoci, možná jen komplexu žen, kdo ví?
Když přicházela ta manažerka do studia, nezapomněla novinářka Cíglerová připomenout, že "taky skvěle vypadá". Myslím, že to je taky podstatný detail. Pochybuju, že kdyby paní Čermáková nevypadala, jak vypadá, tak že by se dostala tam, kam se dostala.
10. 01. 2011 | 11:57

Tencokida Hnuj napsal(a):

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1753518/hn-sazka-prohrala-spor-se-statem-o-dph-musi-doplatit-miliony.html

"Deník uvedl, že tehdejší poslankyně KDU-ČSL (a členka Orla, který patří mezi akcionáře Sazky) Michaela Šojdrová vzápětí prosadila přílepek do zákona o sociálních službách, který stanovil, že příjmy z loterijní činnosti jsou od DPH opět osvobozeny."

Hmm. Pro mě překvapivé zjištěné. Myslel jsem si, že jede proti hazardu. I uvnitř KDU.
Jakési divné.
Že by taky byla kromě členství v politické straně i členkou Al Srajdy ?
10. 01. 2011 | 12:00

habrav napsal(a):

Admirál

to bylo jen vyvrácení Vicova povzdechu, že mužskému pohlaví není v reklamách věnována pozornost
10. 01. 2011 | 12:03

t... napsal(a):

Tenco,

odkaz na článek jehož název, patrně nesprávně, připomíná Váš nick, plus možná rozšíření Vaší hudební sbírky.
http://aktualne.centrum.cz/kultura/hudba/clanek.phtml?id=687295
http://www.youtube.com/watch?v=lLJf9qJHR3E
10. 01. 2011 | 12:28

gaia napsal(a):

t...

no čím méně doma lidé vaří, tím víc je v TV pořadů o vaření a v obchodech větší nabídka kuchařských knih a čím víc se lidé vzdalují přírodě a o zahradničení se zajímají i důchodci čím dál méně o mladých nemluvě, tím víc bude v TV pořadů o zahradničení a vesňácké způsoby a manýry budou propagovány jako co nejvíce in.
Čím méně budou mít ženy v životě prostoru, tím více se o nich bude v TV kecat.
10. 01. 2011 | 13:11

habrav napsal(a):

Gaia

trefné...
10. 01. 2011 | 13:34

Marie napsal(a):

Už jenom sám název pořadu nás vrací do dob, kdy bylo nutno zdůrazňovat, jak jsou ženy emancipované. Ještě chybí akce, kdy si prezident bude zvát na hrad ženy, aby ocenil jejich pracovní výsledky a pohovořil s nimi.
Co je to vlastně úspěšná žena?
10. 01. 2011 | 13:47

t... napsal(a):

gaia:

Nespletla jste se s adresováním příspěvku?

Posuzuji každého člověka individuálně. Jsou i ženy, které mají/měly (nadměrný) prostor ve směru, kde to pro ostatní lidi, bez ohledu muž/žena, (moc) prospěšné nebylo, např. Renáta Vesecká, Jana Bobošíková, Ivana Řápková, Petra Paroubková, Lucie Talmanová ....
10. 01. 2011 | 13:49

fler napsal(a):

No nevím, proč si tak stěžujete ve svém článku. Nějaký ženský diskuzní klub. A to, že všude, kde se jedná o politiku, o problémy státu, o problémy rodin s dětmi, o potřebách školek, o veškerých potřebách kohokoliv, tak že o tom diskutují jen muži, to je zase tak v pořádku. V politice jsou jen muži, protože dostane-li se tam nějaká žena, záhy jí to semele a buď se z ní stává muž nebo odchází. Jinak nemá šanci a ještě tyto ženomuži dělají vše pro to, aby nebyly žádné kvoty a do politiky se dostalo žen co nejméně, takže vlastně o všem rozhodují muži a vadí jim i ženský diskuzní klub, což je opravdu směšné. Ženský způsob života je v dnešním světě nějak vyčpělý a snad i neslušný. Žena musí být nevařící, nepečující, úspěšná pouze v zaměstnání, sexy a dravá. Pokud by bylo možno, tak i nerodící a vyklubané děti včas předávající do péče nějakého zařízení, případně nějaké té zvláštní ženské, která má na to ještě nervy a trpělivost. Takže emancipace se jaksi nezdařila. Chlapi jsou pořád stejní a s tím i spokojení a ženské neví, kudy kam, všeho se vzdaly a co jim zbylo? Tady je ten hrob, na kterém je záhodno plakat. Ne nad ženským klubem.
10. 01. 2011 | 14:34

češka napsal(a):

Pane Lipolde,
spíš než o jakékoli ženy jde ČT o vytváření virtuální reality.
Umíte si na obrazovce ČT představit diskusi o životě nízkopříjmové skupiny obyvatelstva a o přístupu jejich dětí ke vzdělání, o kvalitě jejich stravy a následky na zdraví?
O dopadu uvolnění nájemného na nízkopříjmové skupiny obyvatel, o zvýšeném příjmu obcí z daní z nájemného v porovnání s vyplácením různých příspěvků na nájem?
O zdravotnictví se sice hovoří od rána do večera, ale úspory v souvislosti s absencí podzimní chřipkové epidemie nikdo ani nehlesl.
ČT se povedlo zase zaplácnout za peníze koncesionářů nějaký čas nízkonákladovým pořadem "sama doma, jak jsem krásná, chytrá a úspěšná".
10. 01. 2011 | 14:54

matylda napsal(a):

Proč by nemohl být podobný babinec v telce? Horší je dobrat se jaksepatří obsahu a formy, aby to nebylo jen povšechné - jak jsou či nejsou ženy diskriminovány, jak zvládají kariéru a rodinu a podobné stále opakované plky. Chce to hledat i jiná - dá se říci více každodenní, skuteční akutní a tedy lidem bližší témata. A pokud jde o formu - hrozné studio útulné jak pitevna, trapná, zbytečná a až buranská omluva, že paní Radiočvá nemůže, takže zaskočí Senta Čermáková - naštěstí! Ta totiž byla vůbec nejlepší - to je určitě ¨žena, na jejíž názory jsem zvědavá a která má opravdu co říci! To není všude jinde v televizi ověnčovaná kdejaká fifina, pro níž je vrcholem životních cílů mít novou vuitonku! Paní Senta ji asi taky má, ale coby jednu z příjemností života a ne jako životní cíl! Fajn byla i razantní blondýnka Iva Pazderková a zajímavá i paní Cíglerová. Velmi slabá ale bohužel Jolana Voldánová - být tam za hlasatelku s paírem řipravených otázek, to fakt radši ne! Pro tenhle tip pořadu to musí být skutečná osobnost, par´tačka, která má i nějaké zajímavé a orig názory a může jít i se svou kůží na trh - proč myslítě, že je tak úspěšná Oprah W., Protože se dokáže s lidmi ve studiu klidně i rozplakat - prostě to nejen ¨profesionálně hraje, ale i žije! Jsem moc zvědavá na další moderátorky - věřím, že to nebude ani žádné "vyšetřovatelské ostré masení", ale víkendový zajímavý pokec zajímavých bab. Věřím, že určitě nezklame zvláště paní Šiklová, která umí pregnantně a ne vždy takříkajíc po srtsti pojmenovat opravdové problémy - např. v životě seniorů a roli rodiny - věřím, že i na tato témata dojde! A není náhodou víc než velké téma kvalita potravin? Počínaje aktuální dioxinovou aférou /fakt věříte, že těch 24 vzroků nás má uklidnit? Fakt nikomu nevdí, že už se víc než polovina vepřového vozí z Německá a proč musíme vozhit kuřata až z Brazílie když je umíme zdravě a levně vyrobit i u nás? Proč ho vízíme z POlska, ktjeré si kupodivu vyjednala v EU, že nemusí dodržovat hygieničtější čištění masa vzduchem a ne vodou? Kdo kontroluje kvalita poslkého másla? fakt věříme panu dr Vítovi, který spěchal pomluvit skvělé čerstvé české mléko příámo od zemědělců ale nyní je jak krtek když má říci solidní info ke kvalitě potravin? Jaktože na maso z Číny můžou překupníci nalepit etiketu Vyrobeno v ČR jenom když tohle kdovíjaké maso zabalí do igelitu? To se ministři zemědělství zabývají opravdu jen pěnězovody Státních lesů že jim zdraví národa vůbec neleží na srdci? Fakt to nám ženám nevadí? Mně teda hodně. Chlapi nevaří, mnozí si možná i myslí, že chleba roste v supermarketu už zabalený v igelitu - ale umírají víc než klekoli v Evropě - je jim i tohle fuk?
Nenechte se při tvorbě pořadu otrávit a hledejte - první krok je dobrý, je třeba to nechat krystalizovat a hledat opravdová témata!
10. 01. 2011 | 16:59

pgjed napsal(a):

Díval jsem se jednou, asi 10 minut. Hrozné! Ta míra přepjatosti a násilných póz. Před kamerou nějaká madam s ocvočkovaným obličejem a pruhy brčálově zelených vlasů. Když to srovnám třeba s kulatými stoly na televizi Noe, kde ženy, nepotřebující nějak dodatečně potvrzovat sobě i jiným samozřejmost svého ženství, věcně a odborně a bez afektu diskutují o zcela praktických odborných tématech, je to nebe a dudy.

Nevím, proč se ženy, které ve snaze jakkoliv vyniknout často primárně rezignovaly na svou ženskost (často i gramaticky vyjádřenou), mateřství, tedy na to co je činí tak vynikajícími vedle řady jiných předností, kterými často převyšují mnohé muže, potřebují tak úporně přesvědčovat své okolí o své ženskosti, A často tak neženskými prostředky.

Nevím, kdo je dramaturgem(iní) toho pořadu, moderující paní Voldánová mě do toho zoufalství vůbec nesedí.
10. 01. 2011 | 17:00

zgenderovaný pod vobraz napsal(a):

Jediné pozitivum z pořadu byl dialog manažerky s moderátorkou :

Manažerka : "Děti jsem měla rychle za sebou a pak jsem nastoupila zpět do práce a zaměstnavatel mě dal místo do marketingu do oddělení prodeje."

Moderátorka vidíc svoji příležitost ukázat světu jak se krutě zachází se ženami k tomu po genderovsku utrousila něco na způsob (přesně si to nepamatuji) : Fuj, vošklivý zaměstnavatel. Hanba!

Manažerka (a za to jí chválím) nešla na vypjatý genderismus a modératorce jasně řekla, že to byl pro ni přínos!!! Poznala svět obchodu z jiného pohledu, a zkušenosti pak dokázala následně využít.

Na to moderátorka něco zablekotala a pak jsem to vypnul. Souhlasím s výměnou moderátorky za třeba Kočičkovou. Nespoutaná chuť Voldánové ukázat jak je ten svět zlej na chudáky ženský mě odradila. Voldánovou již raději ne.

Snad jiná bude lepší, ale jest-li zase bude ze stáje veřejnoprávních stařenek tak to nevím nevím.
10. 01. 2011 | 17:10

Standa napsal(a):

Pravdoláskařki na ČT24. Nesnáším Pravdoláskaře. Nevidím důvod, proč jsou na tomto programu neustále lídé z této dobře organizované skupiny. Jedině vymývají mozky.
10. 01. 2011 | 17:27

Ondra napsal(a):

normální trafika, nedělal bych z toho takový drama...
10. 01. 2011 | 18:58

gaia napsal(a):

t...

reaguji na tu písničku
10. 01. 2011 | 19:32

gaia napsal(a):

zgenderovaný pod vobraz

no zrovna tenhle kus jsem též viděla, neb na barrandově byla zrovna reklama.

no ale zas třeba pořad historie.cz je podobného ražení a kecají tam zas jedině muži.
Sedí kolem stolu, jeden něco řekne, okolo ostatní něco suše odpoví a tak dál.
10. 01. 2011 | 19:36

Pepa Řepa napsal(a):

To im
Znal jsem jednu partu. Každý rok si pronajali zapadlý hotýlek a tam se zrubali do němoty. Pouze chlapi. Říkali, že jedou "Na slony".
Jeden z nich byl přírodovědec a tvrdil, že je někde nějaký druh slonů, co se občas utrhnou od stáda, nažerou ovsa nebo ječmene (už nevím čeho), zapijou to vodou, ono to zkvasí a jsou jako motyky.
Pak se zase-za den, za dva- spořádaně vrátili k samicím.
Za ta léta se nikdy nepohádali.

Ženušky si kousaly závistí doma nehty a ukuly vendettu.
Pojedou taky. "Na saně", říkaly.
Zeptal jsem se jednoho, jak to dopadlo.
Akce "Na svině" skončila po dvou kolech, povídá.
Jedna měla větší prsa, druhá víc peněz, třetí hezčího manžela a už to jelo, za pár hodin nemluvila jedna s druhou.

Proč to píšu? Ani nevím. Zřejmě jsem vylezl na švestku a s tématem to nesouvisí.
Nebo jo?
10. 01. 2011 | 19:44

gaia napsal(a):

Pepa Řepa

ale žena soutěžit s chlapem, kdo toho víc vypije opravdu nemůže. Chlapi mají totiž od přírody v játrech víc enzymu rozkládajícího alkohol a mají ho na rozdíl od žen i v žaludku. Takže chlap se ožere později a je mu pak i méně špatně. To jsem se dočetla před vánoci v reklamním časopise , který mně dali v Bille a já si ho vzala kvůli receptům.
No a tak jsem chtěla si toto ověřit, jestli je pravda v praxi. Silvestr byl k tomu ideální doba.

Měli pravdu, byla jsem ráda, že mně manžel dovedl domů.
Takže popíjet separátně oddělené podle pohlaví se asi moc nevyplatí.
10. 01. 2011 | 19:56

Líný černý pes napsal(a):

to im :
děkuji za shlédnutí, opět potvrzení, že TV aparát je lapač prachu.

to t... :
Nemám ani TV katru v compu, ještě abych platila poplatek, takhle jsem složila přísahu, že nemám TV a těch 140 Kč měsíčně projím v biftekách.
10. 01. 2011 | 19:58

gaia napsal(a):

Líný černý pes

tak leda v bifteku, na víc to nedá
10. 01. 2011 | 20:00

Hnzd napsal(a):

Takový pořad na veřejnoprávní televizi je stejně na hov*o, jako příloha MF Dnes s názvem Ona Dnes! Všechny tyto snahy prokazují ženám medvědí službu, protože je považují za méněcenné tvory, kterým je nutné za každou cenu pomoci, ať to stojí,co to stojí... Kdybych byl ženou, tak by mne pořad takového formátu spíše urážel...
10. 01. 2011 | 20:11

t... napsal(a):

Líný černý pes:

Pořad je dostupný i bez TV karty v rámci internetového vysílání ČT.

gaia:

Písnička je skupiny z článku(odkaz nad písničkou).
10. 01. 2011 | 20:21

Platan napsal(a):

Autor:

A já měl dojem, že se pořad jmenuje "Tak dámo..." (Ve smyslu: Tak nám, dámo, hezky povězte, co si o tom všem tady myslíte...). Takže "Tah dámou"... hm, též vtipné... Díky za upřesnění, není špatné vědět, jak se jmenuje pořad, který rozhodně nehodlám sledovat. :-)
Ale pane Lipolde, tím, že jste nařídíl zprznit design blogu a pak jste zmermomocnil chudáka pana Stejskala k zoufalé obhajobě tohoto zvěrstva, jste se zapsal tučnými kapitálkami do černé kroniky internetové publicistiky!!! :-(
10. 01. 2011 | 20:34

huh napsal(a):

Není to moc k věci, ale proč vám vadí automobilové závody?
Spojujete si je s agresivitou na silnicích? Pak jste úplně mimo a možná by stálo za to něco nejdříve poznat, než to rovnou zakazovat. Nebaví vás? To je důvod k rušení? Jinak opravdu nevím.. napište o tom další blog :)
10. 01. 2011 | 21:02

Milda napsal(a):

Jediné štěstí, že tento pražácký kanál komunistické televize u nás není. Nemusím tedy koukat na dvou programech najednou na nechutné výkony soudruha Moravce, který tak rád propaguje jiného soudruha Kalouska. Je to zbytečný kanál, protože když je ten samý pořad v tu samou hodinu i na ČT1, tak nač další program? Stejné to je s několika dalšími pořady třeby soudruha Janečka a jeho soupostelnice.
Je dobře, že nemusím koukat dvojmo na jednu a tu samou hloupost z Prahy. Když se chci dozvědět, co se děje u nás, pustím si zahraniční televizi. Ty pražácké jenom lžou o úspěších našich vládních bolševiků.....dělají to od svého vzniku. Takže jest-li že na tomto kanále, na který se dívá 1/100 diváků vznikne něco nového, tak když to někam nenapíší, lidé to ani neví.
10. 01. 2011 | 21:03

pepa napsal(a):

Vážený pane Lipolde,
televize je již z principu ukecané, genderově nekorektně by se dalo říct "ženské" médium. Ale očekával bych určité meze. V poslední době se, bohužel, rozmělňuje a "okecává" i na ČT24. Zajímavé je, že na této změně k horšímu se snaživě podílejí především někteří pánové. A naopak rád složím poklonu některým host_kám z tištěných médií, které se v ČT24 chovají jako profesionálové.
Dovolím si vás korigovat v jiné části vašeho článku. "Opojení adrenalinem" nemusí být nic pozitivního. Adrenalin je spojen se stresem, člověk se potí, zrychluje se puls atd., což odpovídá spíše poraženému než jedinci, který si je předem jist vítězstvím.
10. 01. 2011 | 21:52

Blanka napsal(a):

Naprosto souhlasim s autorem clanku Janem Lipoldem. Velmi si vazim, ze tento nazor napsal muz.
10. 01. 2011 | 21:57

Ježíš Kristus napsal(a):

Mohli byste mne taky přizvat, sáhodlouze dovedu hovořit o kokotinách a háro mám jako ženská
10. 01. 2011 | 22:00

vajan napsal(a):

Přestaňte se čílit, když si to platíte. Že má "naše" ČT samé genitální nápady je dávno známé. A že to je Pavilon žen je také dobře, protože Pavilon slepic by mohl být napaden dioxiny.
10. 01. 2011 | 22:15

Petra napsal(a):

Ježiš lidi tak se na to nekoukejte, nikdo vás nenutí. Já taky přetrpím na ČT pořady, které jsou mi protivné, ale respektuju to, že i ty mají své diváky.
10. 01. 2011 | 22:28

člověk z TN napsal(a):

Probůh,proč madam Voldánová ??To je snad čtečka zpráv,ne??Ani si nedovedla jako ty "missky" dodělat vzdělání!!!Je to urážka všech vysokoškolaček -redaktorek v ČT !!!Aha,ona to byla přece ta revolucionářka v televizní rebelii ? Tak to je jasné.Její kámoška Drtinová má alespoň právnickou fakultu.Bože,my jsme opravdu světová veřejno-právní televize.
10. 01. 2011 | 22:43

Pavla napsal(a):

Nechápu příliš, že Vás zaujala právě tato problematika a tento pořad. Pravděpodobně máte se ženami stejný problém jako feministky s muži. Jinak to nechápu. Proč to nenecháte prostě plavat? Anebo běží v televizi míň hloupstí hodné toho, abyste je komentoval? Když mají ženy potřebu mít takový pořád, proč jim to nedopřát? My Vám ten sport taky nevyčítáme (nebo to, že ho uvádějí a komentují převážně chlapi). Možná právě proto to nemůžete pochopit - ženy mají jiné potřeby: rádi řeší a diskutují. To je účel těchto pořadů. Feminismus je jednoduše nedílná součást společnosti. V jiných západních zemích jsou pořady tohoto druhu dokonce nedílnou součástí všech medií.
10. 01. 2011 | 23:43

Thorough napsal(a):

Na ten TV pořad jsem se podíval v archívu a začal pro mě více než zajímavě. Vystoupila v něm vrcholná manažerka z Hewlett-Packard což je značka kterou preferuji na serverech. Dále v něm vystoupila Iva Pazderková která má můj respekt z toho jakou si ze sebe umí dělat legraci a tím bavit lidi. Pořad jsem sledoval, rozhovor poslouchal a došel jsem bohužel k tomu, že mě ničím neobohatil. Nenašel jsem v něm nic, co bych mohl nějak uchopit a přemýšlet nad tím. Když budu hodně upřímný tak jsem si připadal jako na aukci kde se prodávají koně. Tam to nejspíš taky chodí tak, že se poukazuje na to jaký je kůň vysoký a krásný a jaká je s ním legrace. Když se poukazuje na to že tyto vlastnosti mají některé ženy tak fajn, ale co z toho.
10. 01. 2011 | 23:59

starej pes napsal(a):

víte kdy žena může vytáhnout ruce ze dřezu.no přece když přivezou uhlí
11. 01. 2011 | 00:04

im napsal(a):

@Pepa Řepa

Zdravím v novém roce. Pepo, máte recht, nejspíš je to v tom, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. :-) Není to o soupeření ale o přijetí jinakosti a respekt k ní.
11. 01. 2011 | 00:06

fler napsal(a):

Chudák starej pes by už snad ani psát nic neměl. Nějak si přece jen poplet století. Feminismus je jedna věc a respekt jednoho pohlaví k druhému zase věc druhá. Jinak se to bude stále motat o tom, kdo s koho. A to není k ničemu.
11. 01. 2011 | 01:48

Lenka Jiraskova napsal(a):

dobre jste to napsal. taky se zpovzdali divam na to, jak se otresne poamerictujeme, kdyz jsme jako narod, a jako lidi, uplne jini. zblbli se ritime to 'zapadu', kde uz davno vymizely rodinne hodnoty, a kdo vi vlastne, jestli kdy vubec byly. Vzdyt je to sama fales, kde lidi lzou predevsim sami sobe, a kor potvrzuji vasi pointu.
Tato show je smutnou ukazkou toho, kde jako narod, ktery ma uzasnou historii pres Husa, Komenskeho, Jirika z Podebrad, az po Masaryka, a Havla, spejeme.
mne je z toho smutno, a oni se obraceji v hrobe.
11. 01. 2011 | 04:21

Myrek napsal(a):

Pane Lipolde, není škoda trávit čas u televize a ještě pak o ní psát? Osobně sleduji TV asi tak 7 hod v týdnu - trochu zprávy (nic moc), trochu sport, přírodu atd (to zase nejsou tyhle kanály), a výjimečně nějaký film. Asi nejsem normální a jistě nejsem ženou. A je to patrně škoda, protože pro "normální" a ženský je (kromě sportu a zmanipulované politiky) určen celý program - nikdy nekončící a nekonečně hloupé seriály, dojáky, jak někdo někoho hledá, tlachání a zase nějaké jiné kecy. A teď ještě o půl hodiny navíc toho braku? Vždyť je to vlastně jedno. Kdo pravidelně sleduje televizi v míře větší než malé, zlomil nad sebou sám dobrovolně hůl a není mu bez odvykací kůry pomoci.
Jo a ještě bych dodal. Přečtěte si, co napsal/-a k tématu "češka" 10. 01. 2011 | 14:54. Píše pravdu a mluví mi z duše.
11. 01. 2011 | 06:03

petr napsal(a):

ten článek je psanej, jako by v televizi jinak nebyli ženy. Vždyť je každej druhej moderátor žena, tak jakýpak menšinový okénko.
11. 01. 2011 | 06:29

Špatné uživatelské jméno napsal(a):

Nic jednoduššího než přepnout na jiný kanál
11. 01. 2011 | 06:55

satente napsal(a):

Naprosto nechápu smysl toho pořadu...pochluily se jen, jakou značku vozu řídí...:-))audi, toyta přece, mercedes ?
11. 01. 2011 | 06:56

katerina.fadljevicova@gmail.com napsal(a):

Moc hezké!
11. 01. 2011 | 09:26

Marta Zemanová napsal(a):

Nevím co je na tom špatného, že vznikl takovýto formát pořadu. Jen díky tomu, že se to nazvalo pravým jménem a je od začátku jasné, že v pořadu budou ženy, tak se hned musí někdo (z řad ješitných mužských) ozvat a mít potřebu toto komentovat a psát rádoby úvahy o rolích žen a mužů. Zkuste se zaměřit na pořad Karla Šípa, téměř samí chlapi a to nikdy nikdo nekomentoval :))
11. 01. 2011 | 10:09

Barbora napsal(a):

Mě osobně tento pořad hodně potěšil. Nedávno v pořadu Krásný ztráty seděly a vedly rozhovor s Michalem Prokopem sestry Remundovy a líbilo se mi, jak nabádaly k tomu, aby se ženám-matkám (a rodičům obecně) věnovalo více uznání. Nechte nám naše pořady o ženství, pohledu na svět ženskýma očima, mateřství a všímejte si svých záležitostí. Pro mne jako pro ženu a matku není lehké řešit dilema - kariéra/mateřství, a proto je Tah dámou inspirující. Nemá za cíl řešit cokoliv podstatného, jen nabízí jiný pohled.
11. 01. 2011 | 11:20

michal napsal(a):

.....alegoriou proti alegorii =) , je to fér ....no ja v tom pavilone nie som nestranný tak som radšej ticho ..... asi v tom bude moja skromná naivnosť
11. 01. 2011 | 14:04

Pepa z depa napsal(a):

Milé ŽENY, jsme velice potěšeni a rozradostněni, že konečně IDEA DK+1 dostala prostor i v TV a 4. odboj a Pepa z depa věří, že teď to dostane tu správnou šťávu a ti chlupatí homo sapiens-sapiens poznají zač je toho loket. Jen do nich dokavaď se hádají o koryta a moc. V této době jsou slepí a b....í. Jejich zranitelnost v této oslepenosti je 100% a Vy doufám jste neztratily tu ženskou zbraň, kdy potom zpitomí úplně. Tak s chutí dotoho a půl je hotovo. Jistý návod najdete na www.vymenilijsmepolitiky.cz a kuchařka je na www.hzpd.com a jmenuje se OBČANSKÁ ÚSTAVA. Hezký večer přeje Pepa z depa.
11. 01. 2011 | 18:12

Pepa z depa napsal(a):

Milé ŽENY, je vidět, že jsme se trefili do černého, protože se nikdo neozývá a všichni si šli chránit ta svá koryta, když vidí, že jim nedáte nic zadarmo. A O TO TADY JDE, ŽE? Je Vás více jak polovina všech voličů, doufáme, že to víte a umíte to využít pro věc žití v míru, bez válek a té naší zkorumpované armády a povinnosti jim rodit děti, aby mohli válčit kde se jim zlíbí. Teď již nabízí spojenci, že můžou v Afganistanu ostati jak dlouho si je ta loutková vláda dosazená USA přáti. A již dopředu ví kam by ty vojska mohla přesunout do pěti let, to již předem ví, že Severní Korea je bude jako velmoc 1000x silnější ohrožovat za těch 5 let. A oni, aby si nemuseli zvyšovat nezaměstnanost v USA o navrátivší se vojáky, tak je přesunou do té Koree, důvod si vymyslí a nebo je vyprovokují, že? Tak hezký den přeje 4. odboj a Pepa y depa.
13. 01. 2011 | 15:35

Pepa z depa napsal(a):

Po malé opravě na konci to ještě jednou zopakujeme. Milé ŽENY, je vidět, že jsme se trefili do černého, protože se nikdo neozývá a všichni si šli chránit ta svá koryta, když vidí, že jim nedáte nic zadarmo. A O TO TADY JDE, ŽE? Je Vás více jak polovina všech voličů, doufáme, že to víte a umíte to využít pro věc žití v míru, bez válek a té naší zkorumpované armády a povinnosti jim rodit děti, aby mohli válčit kde se jim zlíbí. Teď již nabízí spojenci, že můžou v Afganistanu ostati jak dlouho si je ta loutková vláda dosazená USA přáti. A již dopředu ví kam by ty vojska mohla přesunout do pěti let, to již předem ví, že Severní Korea je bude jako velmoc 1000x silnější ohrožovat za těch 5 let. A oni, aby si nemuseli zvyšovat nezaměstnanost v USA o navrátivší se vojáky, tak je přesunou do té Koree, důvod si vymyslí a nebo je vyprovokují, že? Tak hezký den přeje 4. odboj a Pepa z depa.
13. 01. 2011 | 15:40

ZEK napsal(a):

Pane Lipolde, píšete, že se chcete vyvarovat klišé a přitom článek jich je plný.
Například ta zmínka o sportu, velká porce z něj je přece určena pro sport žen (který jak píšete ženy nesledují)....zatímco ty hodiny ženských mýdlových seriálů (v hlavním čase), lehce šmrncnuté sexismem a ženským pohledem na svět protiváhu nemají, a pokud se něco udělá tzv. pro muže, tak je to většinou zase feministické schema toho, co si muž myslí, co chce, jak jedná...

Těch klišé máte v článku opravdu daleko víc.

Feminismus je dnes aktuálním -ismem, jako dříve jiné -ismy, je internacionálně propojen včetně financí, má dominantní vliv na multimedia. Dokud nebude existovat organizovaná obrana práv muže proti internacionálnímu feministickému hnutí, nelze se Pavilonu divit.
15. 01. 2011 | 11:58

Viola napsal(a):

Dnes byla na Dámě tahem

Petra Parouková, na živo vypadá mnohem lépe, než na fotu u svých článků na Aktuálně. I názory měla v normě. Vypadala dnes skoro líbezně. Jen ji zas trochu vadila média. Ženy dnes diskutovaly Michálka a zvyšující se agresivitu, no na pokec mezi ženskejma to bylo dost krátké. :-)
16. 01. 2011 | 00:07

Kritik napsal(a):

"Po muži budeš dychtivě toužit, on ti však bude poroučet." (Genesis 3:16)

Toto prokletí bylo určeno ženě. Dychtit po muži však neznamená jenom dychtění sexuální, ale též dychtění po jeho výkonu, úspěchu, agresivitě, vůdčímu postavení...

Přitom se lze od tohoto uvedeného prokletí snadno osvobodit. Vždyť o několik veršů předtím bylo řečeno, že člověk je muž a žena (člověk = muž + žena). Teprve spojení muže a ženy činí celek, schopný vytvořit úplnost člověka. Naprosto bezkonfliktní, neboť muž a žena se mohou vzájemně svými schopnostmi doplňovat.

Žel, a o tom je autorův článkek, tomu tak není. Ženy chtějí přetrumfnout muže a z mužů se stávají baby. Na televizní obrazovce to vidíme dnes a denně. A jestli se někdo z mužů dokáže dívat na pořady veřejnoprávní televize tak musí zjistit, že většinu mohly vytvořit jen ženy nebo zženštilí muži. Pro muže v nich mnoho místa není. A vše je promícháno s laciným erotickým nádechem sličných žen, u nichž je jedinou silnou stránkou krása, v tomto případě ale prodaná na pospas davu.

Jinak řečeno, čím větší genderismus, tím hlubší propad žen, ale i mužů, kteří to bláto konzumují a klidně nechají ženy, ať si vezmou jejich výkony i postavení. Kdo by hloupému nepřenechal své prokletí, které je popsáno v Genesis 3:17-19:

"Protožes poslechl svou ženu a jedl ze zakázaného stromu, země bude kvůli tobě zlořečená! Po všechny dny svého života z ní budeš jíst v útrapách; bude ti plodit trní a bodláčí a ty budeš jíst polní byliny. V potu tváře budeš jíst svůj chléb, dokud se nevrátíš do země, neboť z ní pocházíš: Prach jsi a v prach se obrátíš!"
16. 01. 2011 | 18:43

Tereza, Praha napsal(a):

Pane Lipolde, až na tu "feministku" (... tzn. taky v nějaké té škatulce, že?) perfektní. Díky.
02. 02. 2011 | 00:29

kika napsal(a):

Sam fakt,ze neco je "pro zeny" uz je vymezenim se.Zbytecny porad..
25. 02. 2011 | 13:25

buy anabol tablets napsal(a):

Nice post. Thanks
02. 04. 2011 | 23:18

Whirlpool repair los angeles napsal(a):

Salut, après Neat. Il ya un problème avec votre site dans Internet Explorer, pourrait tester ce ... IE est toujours le leader du marché et une grande partie de la population va manquer votre écriture merveilleuse cause de ce problème.
03. 04. 2011 | 11:57

Гидравлический вибропогружатель napsal(a):

I just added your feed to my favorites. I really enjoy reading your posts.
04. 04. 2011 | 04:02

CherryBuckner napsal(a):

freelance writer
12. 09. 2011 | 04:10

GatesGABRIELLE napsal(a):

freelance writer
14. 09. 2011 | 20:27

loans napsal(a):

Lots of specialists tell that loans aid people to live their own way, just because they can feel free to buy necessary things. Furthermore, banks give sba loan for young and old people.
07. 10. 2011 | 05:46

CathrynLyons25 napsal(a):

Make your own life easier get the <a href="http://goodfinance-blog.com">loans</a> and everything you require.
12. 10. 2011 | 11:31

petr jansky napsal(a):

myslel jsem ze autor bude psat o poradu samam doma
03. 06. 2013 | 15:46

essay service napsal(a):

Frequently, students study using completely no time to relax. Our essay writing service gets students a chance to take a rest, selling custom academic papers completed by masters.
19. 11. 2013 | 06:23

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Alvarová Alexandra · Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cimburek Ludvík · Cvrček Václav · Cyrani Pavel Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra E Ehl Martin F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gattermayer Josef · Gazdík Petr · Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubatka Miloslav · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janouch František · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kania Ondřej · Karfík Filip · Kasl Jan · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Mihulka Stanislav · Michalčák Ján · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mládek Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Opatrný Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pírko Štěpán · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip T Tejc Jeroným · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Uhl Petr · Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy