Řecko nejsou Domažlice, pane guvernére

09. 01. 2012 | 10:45
Přečteno 12350 krát
Ano, ani vy asi nemáte rádi, když vás někdo chytá za slovíčka. Ani já ne. Jenže já nejsem guvernér České národní banky Miroslav Singer, co má v popisu práce, pokud jde o měnu, především důstojné mlčení.

Takže když už jednou za uherský rok dá rozhovor do novin, váží každé slovo. Nebo ne?

Miroslav Singer v pondělních Hospodářských novinách odepsal Řecko, myšleno jako člena eurozóny. Politikům vzkázal, že s ním, myšleno s Řeckem, ztrácejí čas.

„Evropa dva roky řeší Řecko, tedy dvě procenta své ekonomiky. Jak by vypadalo Česko, kdybychom poslední dva roky neustále řešili zadlužení měst velikosti například Kladna či Domažlic.“

Tohle je tedy guvernérský bonmot za všechny peníze.

Kladno má podle aktuálního žebříčku na Wikipedii 69 178 obyvatel (13. místo). Kdežto Domažlice jen 11 055 (122. největší město v republice). A to je navíc "HDP" na hlavu, troufáme si tvrdit, v Kladně vyšší než na Chodsku.

Srovnávat, kolik péče mají politici věnovat zadlužení státu a kolik dluhu okresního města, je na pováženou tak jako tak. Ale když už guvernér přehlédne detaily a srovnává jen „velikost“, nemusí alespoň vybírat jedno město šestkrát větší než druhé. Když už.

Příměr Řecko-Domažlice prostě nesedí. Řecko, a tyhle žebříčky Miroslav Singer určitě zná, je podle Mezinárodního měnového fondu zemí s 34. nejvyšším HDP na světě. Ano, jsou to sice jen necelá dvě procenta Evropské unie, a možná to tak z pevnosti Praha (český HDP je na 45. místě) nevypadá, ale řecká ekonomika je významná.

Šestkrát větší než bulharská a sedmkrát menší než italská, máme-li hledat singerovské měřítko.

Zkoušet guvernéra z ekonomiky si netroufám: ale než příště řekne „ať jdou“, mohl by si zopáknout vlastivědu. Bude to pak alespoň vypadat uhlazeně, guvernérsky.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bu He He napsal(a):

Asi bych se měl jít voběsit !
09. 01. 2012 | 10:51

neo napsal(a):

nedivte se, že to neví ani guvernér.

Žádnej neví co sou Domažlice,
žádnej neví co je to Taus.

Taus je to Německy,
Domažlice česky,
žádnej neví co je to Taus.

Žádnej neví co je to železo,
žádnej neví co je kroužek.

Kroužek je železo,
má zlatá Terezo,
žádnej neví co je kroužek.
09. 01. 2012 | 10:52

vasja napsal(a):

Souhlas. Domažlice ani nezačínaj na Ř.
09. 01. 2012 | 10:58

TomášL napsal(a):

Když se nedomluví na ubohých 2%, jaký smysl by měla debata na 5%? Nebo-li když není Vláda ČR schopna podržet Domažlice, tak ať tedy zbankrotuje...

Příměry slouží pouze ke poukázání na nějaký problém a nestaví na přesnosti.

PS: Autore, jste z Domažlic, že reagujete tak podrážděně?
09. 01. 2012 | 11:00

Thalasa napsal(a):

hodit řecko řpes palubu neponmlůže, rpotože dluhy EU vůči Řecku zůstanou...v tomhle je větší nonses než to srovnání s Domažlicemi. Někteří se prostě jen iracionálně těší že ze 17 zemí eurozony bude jen 16. Čemu to pomlůže už je netrápí...
09. 01. 2012 | 11:01

Maximus napsal(a):

Pane šéfredaktore, nic ve zlém, ale Singer má pravdu. Samozřejmě s příměrem ulétl, ale jinak tvrzení, že Řecko má HDP někde kolem 2% EU je pravdivé. Čím dál, tím více se totiž ukazuje, že Řecko bude muset přejít na vlastní měnu drachnu nebo krachnu, ale nemůže za stávajících podmínek zůstat v eurozóně, kdy není schopné splatit ohromný dluh, i ten ponížený o 50% a už nemá ani na platy státního managementu a ani na důchody atd. je nasnadě, že musí přijít bolestivá řešení.
Bude se muset udělat kompletní restrukturizace celého hospodářství, Řekové budou muset změnšit třeba armádu, která je velká skoro jako bundeswehr, bude se muset udělat spousta bolestivých opatření a vůči tomu se budou bránit lidé, kteří to nechtějí pochopit a také většina nepochopí. Tohle nedopadne zřejmě dobře, ale sanování Řecka tím, že si státy eurozóny a potažmo EU zvýší své dluhy je přece kardinální hloupost!
Přeji Vám pěkný den!
09. 01. 2012 | 11:11

Hans napsal(a):

Lipolde, chtěl jsi něco napsat, tak jsi napsal.
09. 01. 2012 | 11:14

Jane napsal(a):

Že se v tom nípete pane Lipold. Procentuelně to zhruba odpovídá a o to šlo.
Že guvernér nezná vlastivědu vadí jistě méně (mě vůbec), než ministr financí neví nic ekonomii.
09. 01. 2012 | 11:15

Ivoš napsal(a):

Pro mě svědčí výroky pana S. poněkud o úrovni manažerů a ekonomů. Co se už nazesměšňoval, často právem, rozhled politiků. Potřebujeme odhalit svět dnešní špičky vládnoucí, nepříliš dobře, světu peněz, o které jde, jak známo,...
09. 01. 2012 | 11:24

Jan Mikula napsal(a):

Vskutku o ničem komentář skoro bych řekl, že je trapný.
09. 01. 2012 | 11:27

Jane napsal(a):

Maximus
Sice máte pravdu o šetření Řecka potažmo ČR, redukce toho čeho, ale znáte to "budu stále menší a menší a ještě menší, až už nebudu vidět".
No když nebude šetřit, taky nebude za čas taky vidět. Závěr?
Vypadá to, že i zde všechny cesty vedou do Říma.
09. 01. 2012 | 11:35

Naštvaný napsal(a):

"ale řecká ekonomika je významná." Lipolde, musíte taky trochu přemýšlet v souvislostech, závislostech a hodnotách, a nejenom se řídit tabulkami. Vaše filipika připomíná komentátory Rudého práva či Otázek míru a socialismu. Ale to i ve spoustě vašich jiných tak bojovných textů! Zde zdaleka nejde o korektnost. Ani se nedívím, že jste vystřídal tolik redakcí.
09. 01. 2012 | 11:38

student napsal(a):

Pane Lipolde, vy víte jaký je rozdíl mezi Kladnem a Domažlicemi,
a pan Singer to neví. Kam jste to dotáhl vy ? Ale pan Singer je guvernér.
Vzal jsem si z toho ponaučení, a vím už lautr h..no. A jsem zvědavej, kam to dotáhnu.
09. 01. 2012 | 11:42

Kim napsal(a):

Pan guvernér by se měl zajímat spíš o to, proč je v Česku tolik anonymně vlastněných společností. Vzpomínám si na dobu, kdy Klaus coby ministr financí říkával, že každá továrna, každý kousek půdy bude mít konkrétního vlastníka. Přešlo pár let... No schválně, zkuste se poptat, kdo vlastní dodavatelské firmy Dopravních podniků Praha a kolik procent podílu v nich mají náměstci DP a další management? Všichni budou jenom mlžit, kecat, odklánět a účelově lhát...
09. 01. 2012 | 11:43

jozka napsal(a):

O my se mame, kdyz tohle je tema pro sefkomentatora A.cz Nebo ze by to bylo tim, ze sefkomentator je (cenzurovano)?
09. 01. 2012 | 11:44

Maximus napsal(a):

Jane
Ono by se řešení jak jít na věc v Řecku či potažmo u nás. Ono se ví a zná jak správně hospodařit a alokovat zejména ty státní finance. Nejdříve se musí správně optimálně nastavit zejména daně a vnitřní sociální transfery, pak se musí umět dobře a férově všechny daně vybírat, musí se nastavit ve společnosti správná fair podnikatelská
atmosféra a nesmí se nechat neskutečně zvětšit státní byrokratický moloch. Do toho spadá i optimální nastavení platů státních zaměstnanců, důchodů atd. Ono všechno jde, ale musí o tom rozhodovat skuteční odborníci a dobří a kvalifikovaní hospodáři. Ti u nás zřejmě nejsou u vesla a v Řecku taktéž. U nás máme oproti Řekům jistou výhodu, že si lidé nezvykli na nezasloužené platy a výhody jako měli dosud Řekové resp. hlavně ten státní aparát. V Řecku to nedopadne dobře a snad si tam zase nebudou dávat přes papuly.
Pěkný den!
09. 01. 2012 | 11:44

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Když už je řeč o Řecku, může někdo doložit relevantními čísly, jaká je např. nejnižší řecká penze, jaká je státní podpora v nezaměstnanosti, invalidům, na bydlení a základní potřeby sociálně slabým a pak to porovnat s našimi poměry, aby si i ekonomický laik udělal přibližný obrázek. Takhle mi to připadá jako mlácení prázdné slámy.
09. 01. 2012 | 11:46

bluebird napsal(a):

Jakože se guvernér bude míchat do politiky? Jakože se nemá od politiky držet dál? Jakože guvernér národní banky země, která není v Eurozóně? Jakože si nebudeme všímat jak se vyvíjí kurz koruny?
Notak bude třeba panu Singerovi připomenout proč a zač je guvernérem. Tedy pan Singer je guvernérem proto, že ještě jako finanční konzultant z velké pětky analyzoval pro pražský magistrát a Pavla Béma uspořádání olympijských her v Praze a vyšlo mu, Singerovi, že ta olympiáda bude výrazně zisková a Bém to zveřejnil, nasypal prachy do Olympijské, našich asi 200 mio, začal Janoušek spekulovat s pozemky a celé se to rozjelo. No a Singera pak Bém s Klausem udělali centrálním bankéřem a po Tůmovi i guvernérem. To není politika, že proto taky nemusí Singer politicky sloužit a plazit se před jedněmi a vyskakovat na druhé, třeba na Řeky! Inu jaký pán, takový kmán, že pane Singer. A kdykoli vylezete s politickým stanoviskem budeme si muset vždy připomenout vaše politické "zásluhy"!
09. 01. 2012 | 11:48

Maximus napsal(a):

Jane
První větu jsem zkonil, ale snad to není na závadu. Na hlavní věc jsem však v příspěvku zapomněl, totiž na to, že se nesmí rozkrádat veřejné státní peníze jako se to dělá u nás, nebo že se tyto peníze nerozhazují plnými hrstmi jako dosud v Řecku. Ono nabrat si dluhy umí každý trouba, ale splácet je už každý neumí....
09. 01. 2012 | 11:48

Kim napsal(a):

Apropo odklánění!
Pokud by Kalousek chtěl opravdu získat do státní pokladny něco navíc, určitě by se jeho detektivové podívali na neplatící plátce daně a zkontrolovali i pozemkové úřady, kolik čeho vlastní příbuzní těchto osob - vlastnictví pozemků či budov lze prokázat a tak se lze i poptat jak nabyl, kdo platil, kdo odklonil, komu to prospělo, kdo ušetřil a kdo daň nedoplatil. Pro začátek úplně stačí statistické metody a pospojování osob z různých databází...nebo snad pan Kalousek nechce do státní kasy získat peníze? Jako třeba v případě Mostecké uhlené? Asi je lepší, když se peníze neobjeví v Česku a zůsanou ležet ve Švýcarech, protože jinak by se muselo ukázat na osoby, které ve vrcholných patrech pochybily nebo kterým to prospělo (finančně, politicky, nelidsky...).
09. 01. 2012 | 11:53

Pavel, Jedovnice napsal(a):

Řecko patřilo odstřelit ihned, co vešlo ve známost že předkládalo smyšlené údaje. Pracovníci MMF či Evr.banky měli nechat orazítkovat veškeré depozitované bankovky, a ty mince by už problém nebyl... Evropa je k řekům tak benevolentní jako náš stát k cikánům, přitom víme všichni, že je to cesta do pekel, a vše se nám vrátí jako bumerang! Řekům bankrot, cikánům pracovní tábory, aby se naučili dělat. To že vrcholný managment nezná dějepis, je zarážející, ale ne tragické. Tragické je, že toho neznají víc!
09. 01. 2012 | 11:54

Goffy napsal(a):

Ten příměr použil pan Singer aby jste to pochopili i vy novináři. Osobně jsem párkrát zažil, když se mne novinář, kterého jsem si do té míry vážil zeptal na naprostou samozřejmost. Od té doby jsem již jeho článkům nevěřil, protože jsem pochopil, že o dané problematice nic neví.
Jestli chcete polemizovat nad jedním výrokem guvernéra ČNB doporučoval bych Vám se podívat na své výroky a teprve poté kritizovat.
Jinak 34. místo v žebříčku HDP řekům možná patří, ale dost možná díky několika faktorům:
1 machinace se statistickými údaji (již nesčetněkrát kritizovanou evropskou bankou a MMF)
2 "výroba" nabo poskytnutí služeb nastejné úrovni za nepřiměřeně vysokou cenu (i pro němce je už v Řecku draho, dráž než doma)
Takže z toho vyplývá, že pan Singer nechce zachraňovat někoho, kdo mi podá kávu 3x dražší než v Německu a statisticky vykáže, že jsem si koupil dvě. Pardon, ale takový stát (město) se mi zachraňovat nechce. Kdo by rád řekům pomohl, tak ať si za všechny peníze co vydělá koupí řecké státní dluhopisy.
09. 01. 2012 | 11:56

Kim napsal(a):

Ale blbost, pokud velká dvojka DEFR nezmění názor, zase se nasypou do Řecka peníze. Vždyť oni nezachraňují Řecko, ale svoje banky, kterým nejde o nic jiného než aby ze všeho vytřískali další a další peníze.
09. 01. 2012 | 12:02

DF napsal(a):

To zásadní pro ČR je 4x levnější prac. sila naž v Německu.Tato výhoda drží ČR nad vodou.
Protože v současné době si lidé nedokážou ani představit co by to udělalo s jejich představivostí, kdyby se začalo počítat v €.
S jednou věcí pane Šéfredaktore souhlasit můžeme a to je že nás zajímá, jak si pan guvernér poradil s tou pumpou která odsává prostředky na úkor dcer.
Jak je to s tím PC za jehož údržbu se účtuje 5 000 měsíčně atd.
Co učinila ČNB proti těmto vycucnutým miliardám navíc.
Jinak Česká republika jasně pokulhává za všemi starými unijními státy.
Nejvyššího ukazatele dosahuje Lucemburskos 283%.
Druhé nejvyšší procento unijního průměru má Holandsko, a to 135%.
Ve Španělsku a na Kypru se výpočet Eurostatu pohybuje okolo unijního průměru, kterého dosahuje také Itálie.
Francie měla asi 5% nad průměrem.
Německo, Belgie, Finsko a Velká Británie se pohybují v rozmezí 10% až 20% nad sto procenty.
Dánsko, Irsko, Rakousko a Švédsko vykazují HDP přibližně o 25% nad průměrem.
Ze států, které zaujaly horší pozice než Česko je Slovensko 26% pod průměrem EU. Estonsko, Maďarsko, Litva a Lotyšsko jsou mezi 35% a 50% nižší.
Rumunsko a Bulharsko bylo asi 55% pod průměrem unijní 27.
Údaje o hrubém domácím produktu v poslední době tolik citovaného Řecka, které v loňském roce mělo HDP na 89 % průměru tj.-6% než v roce předchozím.
Bohužel stále o 9% více než je HDP České republiky.
To se nám to kritizuje,když nemáme €.
Přirovnání které jednoznačně ukazuje na problém z jiného úhlu, aby ho uvažující člověk pochopil ve prospěch ČNB.
Protože je jednoznačně nastavena škrtací budoucnost,proto se musí přizpůsobit i ČNB.
09. 01. 2012 | 12:05

Pavel napsal(a):

Lipolde zase ťápeš ...... zkus sám vysmolit něco duchaplného.
09. 01. 2012 | 12:07

kl napsal(a):

Tento článek je myšlen vážně? Nebo se prudce pokouší prorazit dno novinářské úrovně?
09. 01. 2012 | 12:18

český maloměšťák napsal(a):

Pojem "Řecko" je zjednodušující nálepka, kterou rádi používají psychopati, zloději a osoby mentálně zaostalé... chtějí takto zamlžovat či dokonce krýt ty, kteří problém zvaný "Řecko" způsobili - nejčastěji sami sebe.
Nebyli to ale líní Řekové - jako celek. Byli to právě ti samí psychopati, zloději a ososoby mentálně zaostalé - však v establishmentu fungující- ve smyslu zastávání funkcí, nikoliv funkčnosti...kdo ten problém způsobili.

"Líní Řekové" je mýtus. Stejně jako je mýtem "přežraný sociální stát".

Línými - ve smyslu společenského přínosu /zde je nutno zohlednit absolutní hodnoty - tedy i ty záporné...u nás odhadované na 4O až 180 miliard ročně/ jsou úplně jiní.
Často jsou to ti, kteří pak vyžírají stát jako celek. Tedy i jeho sociální sektor.
Já to zovu "high tech parazitováním".

Malá poznámka - co vím, tak Singer psal i o druhé variantě - tedy masivní investice z evropských strukturálních fondů.
Což je(respektive mohl by být - za určitých podmínek !!) ten můj oblíbený smart capital investment.

Apendix : Pouze 22 % řeckého GDP tvoří exporty. Což se ale může zvednout. Jistě - Turecko také zvedlo exporty - i do EU. Jenže také zvedlo masivně importy z Číny, že..../to já zovu zase china smart capital investment/.
A maličká poznámečka na samotný závěr - za tkzv. daňové ráje" jsou považovány mj. i LUcembursko, Lichtenštejnsko a Kypr. Přičemž Lucembursko a Kypr jsou členy EU.

Maucta.

P.S. Včera večer byl na WSJ zajímavý článek o americké nezaměstnanosti - long term unemployment...čísla via časová řada 197O - dnes....nejsou vůbec hezká.
Graf je pak přímo děsivý. Jako by začínal smrdět střelným prachem....
Bude Alcoa ve ztrátě ??
Můj tip je EPS kolem nuly.
09. 01. 2012 | 12:34

Jindra Bráza napsal(a):

A to jste vymyslel sám, nebo jste se s někým poradil? to je opravdu zásadní problém. Je vidět, že je Vám bližší odvádění pozornosti od tématu, než řešení problému. bohužel takových je tu velká spousta a proto to tak vypadá. Snaha zamlžit to základní poselství poukazováním na banality je úsměvná.
09. 01. 2012 | 12:37

Kuchař: napsal(a):

Souhlasím s tím názorem, který chce na pomoc Řecku vyhlásit referendum - tedy že se vydají dluhopisy a nabídnou Evropanům k odkoupení.

Naprosto stejně bych postupoval i v případě krachujících bank či firem.
09. 01. 2012 | 12:40

Maximus napsal(a):

DF
Skvělý příspěvek, už z té první Vaší věty mrazí. Tak daleko nás hloupí a hamižní pravoleví politici zatáhli. Komunisté neměli tah na branku jako kapitalisté, chyběl tam tem podnikatelský asprit a tah na branku. Nicméně jajich plánované hospodářství dosáhlo docela vysoké úrovně v průmyslu i zemědělství. Všechno se pak v první dekádě budování kapitalismu české verze prostě rozkradlo a zaprodalo. Kdyby dnes zahraniční kapitál z ČR odtáhl, Češi by dělali jen kustody na tenisových a golfových hřištích a veškeré lokajské činnosti na které si vzpomenete. Když dnes přijdete do bývalých velkých fabrik,
tak tam je většinou skladové hospodářství honosně nazvané logistika, popř. je tam úplně něco jiného, většinou nevýrobní povahy. Mladí lidé se už neučí zámečníky, soustružníky, elektrikáři či topenáři, instalatéry apod. není kdo by je to učil. Velký nával je na směry IT a PC techniku, všichni by chtěli sedět v kanclu na zadku a na dálku lavírovat s finančními deriváty třeba na burze apod.
Zkrátka vývoj jde směrem, že budem všichni za chvilku blbí a nebudeme nikdo nic umět vymyslet, zkonstruovat a postavit. Ale třeba nemám pravdu a ti z protikorupčně orientované a rozpočtově zodpovědné vlády nás zachrání...
Vzpomínám si na "Kurva hoši guten Tag" jak z koně Němec
zdraví lopotící se dělníky... Gútěn Táág (slovanský přízvuk). (-:
09. 01. 2012 | 12:41

Jane napsal(a):

Maximus
Souhlas. Ale ty překážky:-(
1. obtížné je představit ai -v zemi, kde se často politici neshodnou ani v jednoduchých věcech- radikální změnu paradigmatu.
2. I kdyby se podařil 1./ optimální varianta(pokus nejen o snižování tempa zadlužování) by těžko mohla stát na jakémkoliv kompromisu. Ač jinak vítaný, zde by byl na překážku.
3. Okleštěné svobody a možnosti národních států v dnešním globálním světě vyvolávají požadavek na součinnost všech států EU, včetně těch problematičtějších než jsme my.
Těžká představa!
09. 01. 2012 | 12:54

Destutt de Tracy napsal(a):

Pane sefkomentatore Aktualne.cz,
dekujeme za uzitecnou analyzu podstaty rozhovoru guvernera CNB.Je nutno analyzovat prisne.

Švejku, vy ste ukrad psa! – Já ho neukrad. – Ale věděl jste, že je kradený?! – To sem věděl…
09. 01. 2012 | 12:56

Karton napsal(a):

Singer má pravdu. Nám EURO odmítali dát, protože jsme nesplňovali Maastrichtská kriteria a teď je nesplňuje skoro celá Eurozóna. Proč my bychom měli tahat kaštany z ohně za to, co jsme nezpůsobili? Řekové žili a ještě stále žijí nad poměry. Nikdy nebudou souhlasitse snížením jejich životní úrovně na tu naši a tak proč bychom jim měli pomáhat? Nejlepší cesta je, ať přejdou na Drachmu a vlivem inflace se jim životní úroveň sníží automaticky na to, na co si vydělají. A dluhopisy? Kdo kupoval řecké dluhopisy, musel počítat s rizikem. Pan redaktor zřejmě neví o čem mluví.
09. 01. 2012 | 13:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
09. 01. 2012 | 13:03

pepito napsal(a):

Trapný článek...
09. 01. 2012 | 13:07

exit napsal(a):

Až bude naše ekonomika tak výkonná, jako je řecká, můžeme se prsit.
Zatím ale bohužel Řekům koukáme na paty - a z čím dál větší dálky.
Co ti naši podnikatelé a manažeři? Co při svých neskutečných výhodách, mnohem větších, než měli komunisté za minulého režimu (najnižší daně z příjmu pro bohaté na světě, stropy na pojištění std.), za těch dvaadvacet let budování kapitalismu vlastně dokázali? Nic - pořád se v HDP plácáme daleko za Řeckem a zadluženost roste a roste.
09. 01. 2012 | 13:31

Mastodont napsal(a):

Vskutku o ničem komentář skoro bych řekl, že je trapný.
+1
09. 01. 2012 | 13:33

Stejskal znovu zasahuje napsal(a):

Vážený pane Lipolde,

takhle slabý a ..."smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu."
si můžete strčit..." smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu."

A vůbec to stojí za "smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu."

Tak si tedy ...."smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu."
09. 01. 2012 | 13:37

Kuchař: napsal(a):

exit:

Předpokládám, že výkonná ekonomika je zásluhou zaměstnanců a to zvláště pak těch levicově smýšlejících.

Nevykonná ekonomika pak zásluhou manažerů a podnikatelů, neníliž pravda ?
09. 01. 2012 | 13:42

petr napsal(a):

bvbb
09. 01. 2012 | 13:47

blikací tele napsal(a):

Kuchař:

ano správně, když to někdo nedokáže zorganizovat a dobře hospodařit , tak zaměstnanci se mohou udřít a stejně z toho nic nebude.
Manažeři a podnikatelé za to berou tisícinásobně víc, že prý to je za úspěšnost, tak ať se předvedou. Zatím se předvedli, že umí jen žvanit.
09. 01. 2012 | 13:59

exit napsal(a):

Kuchař:
Že mají čeští zbohatlíci výhody, které nikde ve světě neexistují (zastropované pojištění, nejnižší daně z příjmu pro vysokopříjmové), s tím přece souhlasíš? Že mají výhody větší, než měli komunisté za minulého režimu, to ví přece každý.
A jejich přínos pro společnost? Co za tyhle výhody společnosti dávají? Jsou skutečně tak přínosní, že si je musíme tak hýčkat? Dávají společnosti skutečně o tolik víc, že si je musíme hýčkat tolik víc, než si své bohaté hýčkají např. Němci, Švédové, Američané, Japonci, Švýcaři?
09. 01. 2012 | 13:59

Roman.6 napsal(a):

Pan guvernér neví ani jaký rozpočet a ani to že Domažlice v dluhu nejsou.Pro něj republika končí cedulí Praha,a Domažlice jsou zřejmě jen na obtíž té Praze.Co kdyby občas vyjeli mezi prostý lid.To by se taky mohli něco ošlivýho dovědět.
09. 01. 2012 | 14:03

Kim napsal(a):

Tady jsou v elitách jen dva druhy lidí, ti co jsou po penězích (ti, pokud už jsou vytaženi na světlo boží a oči voličů, většinou lžou, že jim jde o obecné blaho, pokud vůbec o nich veřejnost ví), a ti co jsou za mocí a slávou (typicky se chtějí stůj co stůj zapsat do dějin) a pak kombinace obého, většinou na nějaké lokální úrovni. Jó, a abych nezapomněl, pak je tu pár blbců, kterým nejde ani o jedno, a jeví se jako nepřizpůsobivé osoby – ti budou samozřejmě stávající elitou vbrzku odstaveni (protože je nelze pohltit a zbytečně srážejí volební preference, nebo se nechtějí nechat vstřebat, a ptose stojí sami, tak je stejně nikdo nezvolí). Obyčejný člověk nikdy poctivou prací nezbohatne, ale může se vždycky pokusit dostat se do vyšších pater společnosti…
09. 01. 2012 | 14:04

Jarda napsal(a):

Vážení, to, že vlády vynucují placení daní a přitom vysoce placení úředníci kradou a odklánějí peníze po desítkách miliónů je smutná pravda a fakt. To se asi nedá popřít a rovněž je smutné, že to už ani nesledujeme, protože v poslední době stíhá jedna aféra druhou. Jeden ministr odklání peníze od manželky a raději se přizná k jednomu podvodu, aby pravděpodobně zakryl druhý, jiný ministr z nedostatku kolonek v majetkovém přiznání zapomene na firmu a dům v USA a to kdo ví, co ještě vyplave z kalných politických vod na jejich hladinu! A komunální politika je také na zvracení! Řecká ekonomika platila svým úředníkům příplatky za včasný příchod do práce, za znalost práce na počítači ( ve 21. století!), za nošení lejster do jiného patra atd. V řecku dodnes neexistuje řádný registr nemovitostí ani matrika, vše se vede na úrovni představitelů církve, takže když přispějete na kostelíček, váš dědeček bude žít ještě pět let po smrti, a vy samozřejmě budete pobírat jeho důchod. To je ta zdravá středomořská strava a z ní pramenící dlouhověkost! Ao to je ta ekonomika, které koukáme na paty!!
09. 01. 2012 | 14:05

tom napsal(a):

Kdyz uz zminujete vyznamnou velikost reckyho HDP, bylo by dobry zminit, co to znamena. CR je poctem obyvatel srovnatelna s Reckem. Kdyby si CR letos pujcila takovou palku, aby dorovnala celkovej dluh Recka, znasobi za ty prachy pocet statnich zamestnancu, k tomu jim znasobi plat a zbytek da firmam, at za to stavi totalne predrazeny dalnice a rozda na ruznejch davkach lidem, kteri to obratem utrati, tak muzem mit za tenhle rok HDP na urovni Nemecka (a to v absolutni hodnote, ne na hlavu). Blby je, ze za rok zkrachujem.

Je to extremni priklad, v Recku se tenhle proces rozlozil do nekolika desetileti. Jen jsem chtel ukazat, ze vyzdvihovat HDP je na prd, pokud ho ta zeme dosahuje na dluh, kterej ani neni schopna splacet.

A pokud vas trapi pomer poctu obyvatel Domazlice / Kladno, tak to zhruba odpovida pomeru Recko / Italie. Takze mi ten primer zas tak od veci neprijde.
09. 01. 2012 | 14:05

blikací tele napsal(a):

Jarda

že bychom z těch církevních restitucí přece jen něco mohli mít?
09. 01. 2012 | 14:09

Kuchař: napsal(a):

exit:

Kde nemají zastropované pojištění ? Já takovou zemi neznám.

Nižší daně z příjmu fyz.osob.... třeba ve Švýcarsku,Irsku... atd.

A výhody ? Jaké mají výhody ? A o jakém hýčkání to mluvíte ? Že Vy jste nikdy nepodnikal ?
09. 01. 2012 | 14:25

Karel napsal(a):

PAN SINGER PŘEKRAČUJE SVÉ PRAVOMOCI
1. Jde o otázku politickou, do které se nemá nikdy míchat
2. Jde o otázku Eurozóny, do které nepatříme
3. Přes svoji vrcholnou funkci není schopen domyslet dopady takového návrhu pro eurozúnu a EU, tudíž i pro ČR.
3. Měl by vědět, že Řecko co do hospodářského výkonu stále jen doháníme.
Měl by přestat se takto zviditelňovat, neboť se diskredituje.
09. 01. 2012 | 14:28

exit napsal(a):

Kuchař: Proč lžete?
Daně z příjmu pro vysokopříjmové FO jsou v obou zemích ve srovnání s ČR několikanásobné - ve Švýcarsku 2.2,5 x víc než v ČR, v Irsku podle výše příjmu cca 3 x více než v ČR. Srovnejte jen českých 15% se SNÍŽENÍM na 57%, které ve Švédsku provedla pravicová vláda.
Zastropované pojištění není ve většině zemí Evropy; a pokud někde je (Británie), týkají se stropy doslova jen několika osob - ne desítek tisíc zbohatlíků, jako v ČR.
http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/dane/clanek.phtml?id=724055
09. 01. 2012 | 14:34

Kuchař: napsal(a):

Karel:

1.Jestli nechat Řecko zkrachovat není věci politickoi
2.Daně do Bruselu snad posíláme, ne ? Takže asi máme co mluvit do EU.
3. Jaké dopady máte na mysli ?
4. Řecko je výkonostně za náma - stačí od HDP odečíst dluh.
09. 01. 2012 | 14:34

JF napsal(a):

dostito vypovídá o Singerově klausovském uvažování - tedy hlavně žádnou práci a realtivizovat. Naopak řízení začíná u všímání si drobností. Pan singer se samozřejmě vědomě vyslovuje proti Euru.

Ty procenta HDP na ekonomice EU či Eurozóny mají význam vzhledem k reálně ohrožené stabilitě Eura nikoliv vzhledem k řešení problému nezdravých řeckých financí (resp. zkorumpovanosti místní administrativy bankovním a velkým sektorem - např. infrastrukrturní zakázky, armáda, výběr daní)
09. 01. 2012 | 14:38

Kuchař: napsal(a):

exit:

Proč lžete Vy ?

1. Chci slyšet, kde není zastropováno pojistné

2. Daně z FO ve Švýcarsku 8-15% dle kantonu,Irsko 12,5%... u nás reálné zdanění někde kolem 22%.

P.S.

A ještě dotaz pane. V čem vidíte Váš přínos pro tuto společnost a proč bychom si Vás měli hýčkat ?
09. 01. 2012 | 14:40

český maloměšťák napsal(a):

Krátká aktualita :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1982299/sef-svycarske-centralni-banky-mel-pripravit-devizove-obchody-na-kterych-po-menovem-rozhodnuti-vydelal.html
09. 01. 2012 | 14:49

Kim napsal(a):

Jenom fašisté/naciské/komunisté považovali za pravou práci pouze práci fyzickou, ideálně v dolech, hutích nebo tak podobně až kosti praštěly. A nejraději tam viděli své politické (ekonomické, ale dosadit lze jakékoliv) odpůrce.

Naše elity postrádají vizi do budoucna, vidí pouze dnešek (a dost možná že jen tento den).

Je úsměvné přít se o nějaké to procentíčko, když s většinovou společností to ani nehne. Bude zase volit většinové stádo... Ale to je virtuální demokracie.
09. 01. 2012 | 14:50

Leo K napsal(a):

Pro nick šašek z Jihlavy:
pro relevantní informace z Řecka je Eurostat. Pro důchody je to konkrétně http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=spr_exp_pens&lang=de
datum poslední aktualizace je 19.12.2011
09. 01. 2012 | 15:08

exit napsal(a):

Kuchař:
Samozřejmě lžete vy - čísla jste si vycucal z prstu nebo jsou platná pro nejnižší příjmové skupiny.
Se lháři (ať už kvůli paranoi, nebo kvůli placené snaze ovlivnit budoucí voliče) nemá cenu diskutovat. Těší mě, že jste nebyl schopen argumentovat jinak než lhaním.
09. 01. 2012 | 15:13

Kuchař: napsal(a):

exit:

Lhář jste Vy a ještě k tomu velmi hloupý. Ta Vaše snaha všechny zdaňovat kolem sebe, jenom sebe vynechat - to je do nebe volající drzost a pokrytectví.
09. 01. 2012 | 15:24

Leo K napsal(a):

Pro nick Kuchař: Vybral jste si dvě Evropské země s nejnižší daňovou kvótou, které jsou pro své extrémně nízké zdanění napadány a nejspíše tomu za nějaký čas podlehnou. V Rakousku od ročního přijmu 11000€ (zdanění 0) až roční příjem větší než 60000€ (zdanění 50%). V Německu - odpočítává se 7664€ a zbytek se zdaňuje 15% - 42%. V Holandsku jsou pro FO 3 balíky: 1.balík zahrnuje příjmy z pracovní činnosti a příjmy z nemovitostí (pokud se jedná o vlastní bydlení - „owner occupied housing"), které jsou progresivně zdaňovány v rozmezí od 33,45% do 52%. Do této části spadají podnikatelé bez vlastních zaměstnanců
2. balík zahrnuje příjmy ze společností, ve kterých má příjemce více než 5% podíl („substantial interest"). V tomto případě je daňová sazba 25%.
3. balík zahrnuje příjmy z úspor a investic: z cenných papírů, úroky z vkladů a příjmy z nemovitostí (ve kterých příjemce nemá trvalé bydliště, „secondary residence"), které jsou zdaňovány 30% v případě výnosu ve výši 4 a více procent.
Belgie: 25% - 50% Francie: Pod 5963€ zdanění 0%, vice než 70830 41%
Dánsko:Daňový systém patří k nejsložitějším na světě. Základními druhy daní jsou daň z příjmu osob, daň z příjmu společností, ekologické daně a daň z kapitálových výnosů. Hlavními nepřímými daněmi jsou DPH, registrační daň na automobily (až 180 % z hodnoty vozu), cla, spotřební daně, kolky, dědická, darovací daň, daň z majetku osob, daň z nemovitostí a daň ze zahraničních společností. FO platí 43% - 60% atd.
09. 01. 2012 | 15:46

Ing. Lucian PAPAZIAN napsal(a):

Guvernér dlouhodobě káže bludy, nesmysly jdou od hradu wwww.hrad.cz, resp. www.klaus.cz, k tomu ODS jako třeba Zavadil v europarlamentu dělají dlouhodobě vše proto, aby česká koruna dopadla jako forint. Nyní je na tom naše měna hůř než rumunský lei, neboť v září se rumunský lei kupoval za 5,65 Kč, nyní musíme dát 6 Kč. A Domažlice jsou krásné město, hezčí jak kancelář pana prezidenta či guvernéra ČNB.
09. 01. 2012 | 15:46

Kuchař: napsal(a):

Myšlenkové pochody českého levičáka jsou k neuvěření.
Ač sám se válí nejspíš někde na pracáku pokud možno se základním vzděláním, aby náhodou někoho nenapadlo ho zaměstnant, tak sám rozvíjí úvahy nad tím, naco mu je český podnikatel. Vždyť přece český podnikatel se narodil proto, aby platil daně na to jeho flákání.
09. 01. 2012 | 15:48

Mard napsal(a):

Pane autore, Domažlice nebo Kladno netvoří ani ta 2 procenta obyvatel ČR a s ohledem na HDP na hlavu v Praze, je jejich význam stejný jako pro povodeň, když se plivne do Vltavy. Vy jste hnidopich, který střelil kozla. Formálně můžete mít pravdu že to pan Singer podcenil, ale jádrem sdělení je fakt, který vám ušel - když se Evropa věnuje problému ve výši 2% celku, po dobu 12-ti měsíců velmi intenzivně a přitom ho nedokázalo vyřešit, tak jak bude Evropa úspěšná, když bude řešit problém ve výši třeba 20-ti procent?!? Ale z vašeho pohledu, který se věnuje problému 0,5% je vidět, že Evropa je proti vám na tom se svou snahou ještě celkem dobře!
09. 01. 2012 | 15:50

Kuchař: napsal(a):

Leo K:

Švýcarsko brzo podlehne ? No Vy jste pane komický. Podívejte se na jeho přebytkové hospodaření.
09. 01. 2012 | 15:51

Jaryn napsal(a):

Že by Domažlice/Kladno mohly měnit sazbu DPH? Byly schopné pomocí změny odpisové sazby na investiční majetek stimulovat na svém katastru nové investice? Tady mi na tom příměru něco nesedí...
Možná p. Singer plánuje změnu pozice a potřebuje publicitu.
09. 01. 2012 | 15:52

exit napsal(a):

Kuchaři,
přestaňte už prosím jak s argumentací vylhanými čísly, tak s nepodloženými urážkami. Já také nerozvíjím úvahy, kde jste si nakradl své milióny a proč se ani nestydíte před lidmi, že platíte nejnižší daně z příjmů na světě.
Ostatně - domníval jsem se, že právě kvůli podobným případům, jako jste vy, zaměstnává redakce Aktualne pana Stejskala. Snad by měl zakročit. Problémem téhle země totiž nejsou bezdomovci nebo politikové, ale právě pokleslé mravní normy takovýchto Kuchařů. Dokud se těch nezbavíme, budeme žít v bídě pořád - v bídě morální i materiální.
09. 01. 2012 | 15:57

Leo K napsal(a):

A zapomněl jsem -sociální a zdravotní pojištění není zastropováno v žádné ze sousedících zemí a pokud jde o posudek, kde je zdravotní péče nejlépe zabezpečena, tak podle WHO s velkým náskokem Francie.
09. 01. 2012 | 16:03

Grőssling napsal(a):

No nejsem makroekonomem a tak kroutím nad těmi pozicemi v pořadí států podle HDP per capita hlavou.
Tak Řekové jsou před námi, jsou tedy produktivnější a nejspíš to vypadá, že neplatí Klausovo popíjení líných Řeků pod palmami ?

Jenže, co kdyby to bylo tak jak má, t.j. vše ohodnoceno ( výkony řecké ekonomiky ) za tržní směnný kurz drachmy, jaké by potom bylo jejich HDP ?

Takže pan Singer má pravdu, v zásadě to co se dnes děje je stejné popírání tržní reality jako byly dotované ceny za reálného socialismu. Prostě jenom jiný zdeformovaný socík.
Tentokrát bruselský.
09. 01. 2012 | 16:03

Mard napsal(a):

Ing. Lucian PAPAZIAN napsal: Nyní je na tom naše měna hůř než rumunský lei, neboť v září se rumunský lei kupoval za 5,65 Kč, nyní musíme dát 6 Kč.

Vážený pane Inženýre, Váš duševní výkon týkající se Leu mě opravdu rozesmál. Mohl jste ale najít i jiné příklady existuje mnoho měn, proti kterým CZK za poslední 3 měsíce poklesla. Ale ve skutečnosti byl pokles vůči RON jen z 5.7 (kurz 1. září) na 5.9 (dnešní kurz), tj. cca 3.5%. Ale vemte si třeba Polský Zlotý. Proti PLN posílila CZK o cca 1,1%. Soudíte tedy že je Polský Zlotý proti České Koruně s odpuštěním úplně v prdeli? Zajímá mne názor tak slovutného analytika jako jste vy!
09. 01. 2012 | 16:05

Kuchař: napsal(a):

exit:

Vy budete žít v bídě stále, protože Vaše existence ja založena na tom, co si utrhnete na druhých, co něco umí.

A to nefunguje ani v kapitalismu ani socialismu. Zkrátka takový systém, aby se měli dobře lidé jako jste Vy ještě nikdo nevymyslel a nejspíš ani nevymyslí.

Co e týká daní, vše se dá doložit. Pro Vás je ale takové argumentace škoda.Stejně byste nic nepochopil.
09. 01. 2012 | 16:06

Mard napsal(a):

Leo K napsal: pokud jde o posudek, kde je zdravotní péče nejlépe zabezpečena, tak podle WHO s velkým náskokem Francie.
No nevím, nějakou dobu jsem tam žil a vše se musí u lékaře platit na dřevo. Teprve po nějaké době to pokladna proplatí. To by u nás asi paraziti kvíleli, kdyby to bylo jako ve Francii.
09. 01. 2012 | 16:07

Kuchař: napsal(a):

Leo K:

Vážený pane. Kážete naprosté absurdnosti. Zvláště pak s tou Francií. Nejenže mají stropy na sociálním a zdravotním, tak navíc mají i privátní pojišťovny, proti kterým se va levičáci stavíte na zadní.
09. 01. 2012 | 16:11

exit napsal(a):

Kuchař
se zjevně rozhodl svou morální impotenci dokládat dalšími a dalšími výlevy. S takovými opravdu nemá cenu komunikovat, pro slušné lidi ztráta času. Konec. (Neskrývá se ostatně pod tím skromným jménem nějaký Bakala-Šťáva-Tykač? Nebo sám velký Ghándí?)
09. 01. 2012 | 16:20

Leo K napsal(a):

To Kuchař:
...Ač sám se válí nejspíš někde na pracáku pokud možno se základním vzděláním, aby náhodou někoho nenapadlo ho zaměstnant, tak sám rozvíjí úvahy nad tím, naco mu je český podnikatel. Vždyť přece český podnikatel se narodil proto, aby platil daně na to jeho flákání...
Mluví z Vás nenávist - a to je špatná rádkyně.
Já a s velkou pravděpodobností nikdo ze zde diskutujících nemá nic proti českým podnikatelům. Nevím kdo Vám vtiskl ten prezentovaný obraz, ale mohu Vás ujistit, že je falešný. Naprostá většina uchazečů o práci má vyšší než základní vzdělání a znám osobně celou řadu vysoce kvalifikovaných vysokoškoláků, o které není zájem.
Pokud jste se narodil proto, abyste platil daně, jste vzácná vyjímka. Většina FO "optimalizuje" své příjmy tak, aby platil ty daně co možná nejmenší, pokud už je zaplatit musí.
...Švýcarsko brzo podlehne ? No Vy jste pane komický. Podívejte se na jeho přebytkové hospodaření... To přece nemá nic společného s hospodařením. Státy s tak nízkým zdaněním jsou tlačeny mezinárodním společenstvím k restrukturalizaci daňové politiky.
09. 01. 2012 | 16:21

Kuchař: napsal(a):

Leo K.

Vraťme se k meridu věcí - proč jste lhal o nezastropování ve Francii ?
Nebo jste byl pouze neznalý ?

exit:

Vy rozhodně nejste slušný člověk. Vše co jste uvedl byla lež a já Vám to dokázal.
09. 01. 2012 | 16:37

Ládik!!! napsal(a):

V Řecku nemají psohlavce?
09. 01. 2012 | 16:38

Leo K napsal(a):

To Kuchař:
Mýlíte se. Vaše argumentace ...Vážený pane. Kážete naprosté absurdnosti. Zvláště pak s tou Francií. Nejenže mají stropy na sociálním a zdravotním, tak navíc mají i privátní pojišťovny, proti kterým se va levičáci stavíte na zadní...
Nic takového, jako zastropování odvodů do zdravotního či sociálního pojištění ve Francii neexistuje. S jednou vyjímkou - ti, co mají ročně příjem nižší než 6600€, nic neodvádějí. Ale to je spíše podlaha než strop, že? Privátní pojišťovny máme u nás také ještě jste to nezaznamenal? Jsou to všechny pojišťovny mimo VZP - tam má nezanedbatelnou majetkovou účast stát. Nevím jaké vy máte informace o levičácích, ale já vím, že nikomu soukromé pojišťovny nevadí - i když jich máme na 10000000 obyvatel habaděj. Jediné, co by mohlo vadit všem slušným lidem, by bylo to, že vlastník pojišťovny a vlastník zdravotnického zařízení je stejný člověk nebo stejná skupina majitelů. Proč? Zkuste podumat!
http://is.muni.cz/th/172295/esf_m/diplomka.pdf
09. 01. 2012 | 17:05

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

kolegové,
ti z nás, kteří zde podceňují, jak se chová vedení centrálních institucí státu včetně pana guvernéra, se podle mého šeredně mýlí.

Máme-li stát, kde prezident krade, tak se v něm bude dříve nebo později většinově krást. Máme-li prezidenta, který se ani slovně nikdy nevymezí proti korupci, stane se v tomto státě korupce standartním, nikoho už nepřekvapujícím jevem. Máme-li guvernéra centrální banky, který dělá závažná prohlášení do rockových časopisů a plácá politické tlachy o Domažlicích (sorry Domažlice :-)), můžeme roli centrální banky zabalit a ušetříme těžké peníze za plat pana Singera a celého jeho teamu. Neb ho nikdo nebude brát vážně.

V případě pana Singera je klíčové také to, co napsal bluebird 11:48.

Negativní příklad závadných person ve vedoucích institucích podle mého dělá neuvěřitelně mnoho. (A to můžeme zůstat třeba i v byznysu - kdysi skvělou Nokii její neschopné vedení položí v dohledné době.)

Náklady na mimoně a lemply ve vedoucích institucích státu platíme bohužel my všichni a tomto státě se o to hůř žije. A nejsou to jen jejich platy, to by byla maličkost, daleko větší škody působí vadnými rozhodnutími a ubohými názory a postoji, kterými dávají ubohé vzory nám, zbývající plebsu.

Takže kolegové napadající pana Lipolda za to, že se mu nelíbí postoje pana Singera, zvažte, jestli peníze, co odvádíte státu, jdou do rukou odpovídajících lidí.

Já kdybych mohl, tak ze svých nemalých daní pana prezidenta a pana guvernéra NEplatím.
09. 01. 2012 | 17:13

cx napsal(a):

autore

Qui bono? :-))
bejvalej i novej, hlavní pantatove z ECB,
zaplavují(vovali) recma i foteckama meeeédyja velmi hojne a dosti,
takovy pekny placani slamy to je-bylo
a toho marnyho sermovani pracickama teho bejvalyho :-)))
tak vocogo? :-))
proti nim je M.S. skoro 007 :-))
09. 01. 2012 | 17:17

dennis napsal(a):

Radim se k najivnim a prostoduchym ctenarum: Je pravda, ze nektere kraje jsou "rekordne" zadluzene?, je pravda, ze nektera mesta se propadaji do dluhu? Je-li to pravda, pak pan Singer asi dava nasi vlade priklad, ze problemy je treba shrnout a pri reseni se nezdzovat prkotinami: Nechat zbankrotovat ty, co jsou pod rozlisovaci schopnost centralnich organu.

Chapu, ze priklady slouzi k ilustraci. Take chapu, ze 2 % by mela byt chapana jako malichernost. Ale ten bohorovny klid pana Singera moc nechapu. Asi to znamena, ze dle jeho nazoru by se mela Eurozona vazne zabyvat problemy svych clenu az se bude na pokraji bankrotu potacet Spanlesko a Italie soucasne?

Libi se mi nazor, ze "Evropa" nezachranuje Recko, ale sve bankovni pobocky v Recku. Predpokladam, ze i "nase" sporitelna nezistne pomuze 1. rakouske nekolika miliardami z poplatku a z procenticek, co prinesou cesti stradalove i dluznici.
09. 01. 2012 | 17:18

Kuchař: napsal(a):

Leo K:

http://www.investujeme.cz/strop-pro-platbu-pojistneho-je-v-cesku-vysoky/

Zde se můžete dočíst, že strop ve Francii je při při 1,04 násobku průměrné mzdy. U nás 5,99 násobek - tedy patří mei nejvyšší v EU.
09. 01. 2012 | 17:26

Leo K napsal(a):

To Kuchař:
Hmm, se zdravotnictvím to ale nemá nic společného, To je o penzi. Nechal jsem se unést tím, že je to u nás vyslovováno v jednom bloku. Trvám na tvrzení, že strop na odvody do zdravotního pojištění nikde v okolních zemích není. Nevím jak je to mimo kontinentální Evropu- např. ve Velké Británii.
09. 01. 2012 | 17:47

Kuchař: napsal(a):

Leo K:

Sociální pojištění zahrnuje i zdravotní. Ty stropy platí tedy i na zdravotní pojištění.
09. 01. 2012 | 17:50

Leo K napsal(a):

To Kuchař:
Račte prominout, ale to je ... - podívejte se na ten odkaz, co jste mi ho předložil.
09. 01. 2012 | 18:01

Carlos V. napsal(a):

Pan Lipold nám - jako již nejednou - ukazuje jednu z nejsprostších variant "diskuze".

Chytne se malichernosti (zde výpočtu příměru) a denunciuje protivníka jakožto nevyd2lan0ho pologramota, který by se měl dovzdělat a určitě ne někomu sdělovat své názory. Názory pologramota, proto systémově špatné.

Někteří diskutéři takovýmto způsobem shazují názory protivníka s poukázáním na pravopisné chyby.

Tento způsob argumentace bývá používán lidmi podlými a nečestnými - kteří se v očích kritických čtenářů stávají i nečestnými.

Být to běžný přispěvatel, ale šéfkomentátor ... pan Stejskale, toho Vám nezávidím. Dejte si bacha na příměry a pravopis, jinak třeba jednou budete za negramotného budižkničemu a s hanbou vyhnán.

Neumí-li někdo sepsout obsah, sepsuje formu a autora.
(tak jako já;-)))
09. 01. 2012 | 18:11

Leo K napsal(a):

To Kuchař: Už vím jak jste na to přišel. Součástí zákona 100/1988 Sb. ve znění pozdějších předpisů je i (šesté části) Nemocenské pojištění osob samostatně výdělěčně činných. To je ale úplně něco jiného než Zdravotní pojištění. Nemocenské pojištění (je dobrovolné) vám zajišťuje, když jste OSVČ, NEMOCENSKOU a ženám dávky v mateřství. Kdežto zdravotní pojištění vám hradí úkony lékařů (a jejich zařízení).
09. 01. 2012 | 18:21

Maximus napsal(a):

Leo K.
Ztrácíte s Kuchařem (dříve Rumcajsem) zbytečně čas. On jako malý OSVČ si o sobě myslí jaký je velkopodnikatel a pravičák, ale je to jen takový zdejší malý legrační kašpárek co nenávidí lidi co mají jen trochu soc.cítění. Dříve je nazýval levounama. Vaše diskuze s ním ovšem byla docela dobrá osvěta a řečeno boxerskou hantýrkou, vyhrál jste r.s.c.
Pěkný večer!
09. 01. 2012 | 19:06

El Comandante napsal(a):

Kolegové :
Ve Švýcarsku a Lichtensteinu je sazba DPH 3,5 a 7 %. Federální daň z příjmu FO má 9 pásem. Nejvyšší je 13,2 % a až velmi příjemných - kanton Schaffhausen 6 % nad 10 mil CHF.
To Lipold :
Do HDP růstu Řecka se počítá i efekt utrácení Eurodotací Euroúvěrů a jestli Řekové dluží 150% HDP takže se dá říci že projedli 1,5 letou produkci svého hospodářství a tomu bych rozhodně neříkal ekonomický růst. A 2 % ekonomiky EU to je před projedením nebo v době projídání ?
Těším se na řecký drachmy a dovolenou v Řecku.
09. 01. 2012 | 19:21

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

El Comandante:
čtu správně poslední větu?
"Těším se na řecký drachmy a levnou dovolenou v Řecku." :-) to by se mi taky líbilo
(jen aby "tvrdá" koruna euroskeptiků nezměkla až tak, že i ty drachmy nám pak budou drahý ... zatím to na to bohužel vypadá, tzv. "kvalifikované finanční trhy" si nás spletou s Maďarskem a je to hned ..)
09. 01. 2012 | 19:58

dennis napsal(a):

Pane G. Bregovic'i,
zda se, ze uz dnes to koruna bere zkratkou k Euru za 20 korun. Neni to tak davno, kdy nasi vladni predstavitele mluvili zcela vazne o tom, ze snad do ctyr let bude Euro za dvacku. Ctyri roky neni jisty termin, treba to bude driv :-)
09. 01. 2012 | 20:27

Jakub napsal(a):

To snad nemyslíte vážně, to mělo být předpokládám přirovnání znamenající "řešení nedůležitého" a vy se tu oháníte wikipedií. Nevěřím, že jste měl nutkání reagovat na pana Singera, prostě jste si chtěl něco napsat a zvolil jste (dle mého názoru velmi nešťastně) toto.
09. 01. 2012 | 23:18

Josef K. napsal(a):

Nevím, pan Singer není důvěryhodný, patrně se demokratická společnost scvrkla na vládnoucí garnitury, které už hovoří jen mez sebou.
09. 01. 2012 | 23:50

Borochovský napsal(a):

Autore
připojuji se k těm,kteří píší výše že Váš blog je ubohý.
Kdo chtěl Singera pochopit ten pochopil,a jeden nepovedený příměr na tom nic nemůže změnit.
10. 01. 2012 | 01:04

Kuchař: napsal(a):

Maximus:

Označit pana Leo K za vítěze v této diskuzi může jenom zaslepený trouba, kterým nejspíš jste.

Leo K:

Myslím tím stropy, které kritizoval Váš předřečník exitus. Nic víc, nic míň. Tedy ty stropy které máme my, má celá Eu.
10. 01. 2012 | 08:35

fanda napsal(a):

Mne v jeho rozhovoru daleko víc jiná myšlenka, opravdu hodná guvernéra národní banky. Podle pana guvernéra je absurdní, aby si EU půjčovala všude možně po světě Eura. Asi tím myslel, že si je přece může sama natisknout.

Takže se nabízí otázka, jak bude ČR řešit financování svých dluhů. Nejspíš ve švédských korunách, české si přece půjčovat nepotřebujeme...
10. 01. 2012 | 09:19

Kim napsal(a):

Myslím, že diskuze je zbytečná. Stejně si to naše vládní elity udělají tak, jak řekne Brusel. Je to takovej manažérizmus, podívejte se na případ nepostižitelných manažerů Komerční banky, včera to uvedla ČT. Exemplární příklad jak se páni kloužou a kmáni si zlomí nohu.
10. 01. 2012 | 11:25

Lubka napsal(a):

Vážený pane Kuchaři.Leo K vás ale opravdu převálcoval a svým postojem svoji roli "trouby" jenom zhoršujete. Odpískejte to,počkejte až se ne vás trochu zapomene a pak na to zase vlétněte. Vaše diskuze jsou příjemným odlehčením...
10. 01. 2012 | 15:05

Kuchař napsal(a):

Lubka:

Čím mě převálcoval ? Tím že nic neví o zastropování v EU ?
Tím, že se jenom ze své nevědomosti dětsky vykrucuje ?

Můžete mi tedy říct, v čem jsem se mýlil já ?
10. 01. 2012 | 19:32

Peterka napsal(a):

To kuchař:
Ono od těch knedlíků, když nadzvedne pokličku a vlítne mu pára na mozek, pak se není co divit, že tady provádí...
Jinak, opravdu Rumcajs jako vyšitý!
11. 01. 2012 | 00:41

Český tlučhuba napsal(a):

Při čtení těchto eurohujerských článků si člověk klade otázku, jak jsou jejich autoři honorováni.
Dovolím so poznámku ke srovnání HDP Řecka 34. a ČR 45. místo.
Kdybychom si venku rychle napújčovali 800 miliard Euro a rozdali je institucím a občanům v ČR, tak by , papírově, naše HDP také papírově vypadalo skvěle. Obrovksy by se zvýšily všechny ceny a ekonomická aktivita.( kromě výroby zboží pro export - kdo by se tím také zabýval ?!). Většina aktivit by spočívala ve službách, teré by si poskytovali občané navzájem ovšem za vyšší ceny, když na to máme, a v obchodu dovozovým zbožím.
Tak se ale dlouhodobá prosperita nebuduje vážený mysliteli-ekonome !
11. 01. 2012 | 11:37

Meewayday napsal(a):

adobe convert to pdf adobe reader 9 offline installer http://bdaynkt.hostingsociety.com/install-adobe-flash-player.html install adobe flash player
17. 02. 2012 | 10:12

Herrouff napsal(a):

get <a href="http://www.replica-louis-vuitton-bags.org/">imitation louis vuitton</a> to your friends
01. 11. 2012 | 22:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy