Těžba za limity, to je budoucnost žurnalistiky. Zvykejte si

01. 11. 2012 | 14:50
Přečteno 6614 krát
Ekonomická krize svírá český mediální trh ještě víc, než se zdálo. Aby ušetřili, musí vydavatelé místo drahých novinářů zaměstnávat státem placené poslance i s jejich služebními auty a prebendami.

Tento reciproční systém je samozřejmě výhodný pro obě strany. Proto očekáváme, že ostatní předsedové Radka Johna brzy napodobí a půjdou příkladem. Vojtěch Filip už v Haló novinách pracuje, námluvy Petra Nečase s Aha! jsou veřejným tajemstvím a Bohuslav Sobotka odjakživa toužil být Prima Cool.

Orgie investigativní žurnalistiky nám budou závidět až v Bělorusku.

Radek John je ovšem oproti kolegům v nevýhodě: před volbami přece jako všichni kandidující véčkaři podepsal úpis, že nebude ve veřejných sdělovacích prostředcích prezentovat názor, který je v rozporu s předchozím názorem Věcí veřejných. Tohle etické smítko má hodnotu sedmi milionů korun a až Týden a spol. napíšou Pravdu, určitě se jím pokusí nějaký hnidopich Johna potřísnit. Marně, sfouknou ho jako nic. Radka neumlčíte. Pryč s dinosaury!

Předpokládáme, že Radek John bude vyvíjet činnost ve prospěch Strany (viz stanovy VV, bod 3.4 Povinnosti člena) také na redakčních poradách a při neformálním působení v kolektivu, podloženém autoritou veterána. Kdo neinvestiguje s námi, investiguje proti nám.

Zbytek českých žurnalistů, který dosud v žádné politické straně není, je poněkud dezorientován. Někteří se kvůli Johnovi dokonce trochu stydí. V nezkrotné pýše jim připadá, že stín hanby padá na celý cech. Také u nás se našla skupinka takových odpadlíků a zrádců. Ve skutečnosti jen trpí komplexem méněcennosti z toho, že jim ujíždí vlak. Ryzí žurnalistiky bez limitů. Ty byly prolomeny.

To se prostě stává, že nezachytíte čerstvý vítr hned napoprvé. Hlavu vzhůru. Ještě dostanete příležitost prohlédnout svůj omyl. Mnohokrát.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bestia triumphans napsal(a):

:-)
01. 11. 2012 | 15:14

Bestia triumphans napsal(a):

Po přečtení jsem si ještě vzpomněl na název jednoho italského filmu, ani nevím proč... :)
http://www.csfd.cz/film/37732-boze-jak-hluboko-jsem-klesla/
01. 11. 2012 | 15:19

Petr z Tábora napsal(a):

Jsem nestraník a nevolič VV. Ale mám legraci z toho, jak se smečka několika politiků a žurnalistů nyní vrhla na Johna. Asi mají skutečně strach z toho, co napíše. Já si to s potěšením přečtu.

Konfliktů zájmů bylo u poslanců vždy habaděj. Ten pro nás asi nejdražší se týkal dotované ceny solární energie kdy poslanci po poklesu cen zařízení drželi cenu poskytující spekulativní zisk úmyslně neúměrně dlouho - a ti co se teď ozývají, mlčeli. Celý národ to bude stát na zvýšeném ceně elektřiny spoustu miliard. A současně neodhlasovali zrušení anonymních akcií, aby se náhodou někdo nešťoural ve jménech....
01. 11. 2012 | 15:19

český maloměšťák napsal(a):

Michael Bloomberg v masmédiích /tak trochu významnějších než nějaký český plátek) pravda nepracuje - "pouze" je vlastní.
Je starostou New Yorku a nebere za to plat./je tedy zřejmě živ z výnosů svého majetku - z novinařiny/.
Přesto byl zvolen za starostu. Kdy jako starosta má co dělat s řešením branně-bezpečnostních otázek New Yorku.

Ostatně zajímalo by mě, kdo vlastní noviny , které zaměstnávají pana Lipolda.
Zda tam nemůže také docházet ke střetu zájmu.

Pokud v zemi fungují instituce, tak až po ovoci , až po ovoci, pane Lipold.
Pokud nefungují - tak je psaní takových blogů v podstatě jen mrháním mentálními silami.

Je tedy i na Vás, abyste svého konkurenta hlídal a začal troubit na šofar vždy, když vznikne podložená pochybnost, že cosi není v pořádku ....pokud Vám to Váš zaměstnavatel dovolí, of course.
P.S. Zajímavé je, že mnoha novinářům nevadí lobbisté z bank coby členové oficiálního poradného orgánu vlády - NERV. Nebo ministři či poslanci , kteří vlastní stavební či jiné firmy. Že by byli tito novináři například nějak svázáni s nějakou investiční bankou ? Nebo s nějakou stavební firmou ? Nebo přes lobiisty či inzerenty s nějakou bankpu i s nějakou stavební firmou ?
To se mně nějak nezdá - todlencto...

:--()
01. 11. 2012 | 15:33

Karel napsal(a):

Pane Lipolde buďte v klidu,

John je asi špatný politik, no jako novinář se celkem dá, i když měl dobré nosiče vody.

Nezlobte se, Vy někdy píšete jako aktivistický šmok, co omylem si omylem sednul do redakční židle, viz. Vaše nedávné povolební blafy zde aktualne.cz.
01. 11. 2012 | 15:46

čert }:o) napsal(a):

inu tak to na světě chodí
a peklu tak plodí
duše zhýralé a nenasytné
raději všem popřeji
veselou památku těch co zesnuli
01. 11. 2012 | 15:48

Tronda napsal(a):

český maloměšťák je takový místní Lumír:-DD
http://www.youtube.com/watch?v=9cGgVpgA52k
01. 11. 2012 | 16:05

Cimprlich napsal(a):

to Petr z Tábora:
Dík za příspěvek, vysthuje to, co si myslím. Lépe bych to nenapsal
01. 11. 2012 | 16:09

český maloměšťák napsal(a):

Tronda
Vy jste vtipný jak Goebbels.
--------------
Pan Lipold by mohl napsat nějakou zprávičku o tom, které subjekty vlastní která média a přes jaké inzerenty se pak k těm subjektům dostávají peníze a zda tito inzerenti jsou i dlužníky oněch subjektů či jsou s nimi spojeni jinak.
To by byl kus poctivé novinařiny.
01. 11. 2012 | 16:09

Bestia triumphans napsal(a):

No, co, třeba John coby investigativec konečně napíše něco o tom, jak podnikal spolu s Janouškem v Ora Printu.
Už se těším na ta odhalení... :-)
01. 11. 2012 | 16:11

krajan napsal(a):

Myslím, že ani po exhibici Johna (toho nemusím cca od osmdesátých let) není nikdo z českých "žurnalistů" dezorientován. Samozřejmě ani vy, pane Lipolde. Komu je třeba posluhovat a komu lízat podešve je, až na několik málo výjimek, všem českým "novinářům" dávno jasné. Stačí zalistovat v archivech cirka od roku 1990 a pokračovat do dneška.
01. 11. 2012 | 16:26

Al Jouda napsal(a):

Komu to může vadit, když se někdo rozhodne psát do časopisu ? Jedině tzv. potrefené huse !
01. 11. 2012 | 16:44

Rišan napsal(a):

Taky bych si tady raději přečetl texty Radka Johna než pana Lipolda. Dokonce je to tak, že každý politik či jinak veřejně činná osoba, proti níž se zvedne nápadně hlučná kampaň ať už s přispěním policie a justice či bez něj, začne v dnešním režimu působit hned sympatičtěji a důvěryhodněji. Protože nejde vůbec o nějaké její provinění, ale o to, že JIM prostě překáží. Nejkřiklavější příklady jsou kauzy Víta Bárty a Davida Ratha. Nevím, kdo rozhoduje o personálním obsazení serveru Aktuálně - pokud je to pan Petr Holub, kterého si velmi vážím, musím konstatovat, že při výběru pana Lipolda neměl šťastnou ruku.
01. 11. 2012 | 16:52

Drzá zrzka napsal(a):

Nebyly limity žurnalistiky prolomeny už dávno, vydáním knížky, ve které byly zveřejněny odposlechy dosud neodsouzeného Davida Rátha?
01. 11. 2012 | 17:00

Petr napsal(a):

Je to až neuvěřitelné, co se může u nás všechno stát. Mohu nastínit další možný vývoj. Jistě si ještě vzpomínáme, jak se pan Soukup (dnešní zaměstnavatel p. Johna) snažil v minulosti zuby nehty dostat své lidi do Poslanecké sněmovny (prostřednictvím odpadlíků ze SZ), jeho bilboardová kampaň byla úplně všude. Nikdy se mu to naštěstí nepovedlo. A vida, už je to rady a navíc to má zadarmo. VV mohou v příštím roce a půl opět vstoupit do vládní koalice, nebo ji alespoň tiše podporovat, rebelové ODS budou nahraní a pan Soukup bude mít konečně svůj vysněný vliv na dění u nás. O nic jiného podle mého v této chvíli panu Soukupovi ani nejde. Ať žije parlamentní demokracie!
01. 11. 2012 | 17:00

vasja napsal(a):

To sou orgie:-)
Celej den John.
Tady je pan Stejskal velký medium a dohod se s politikama, že mu tady budou psát a vynášet moudra.
Pan John se dohod s jinym a je z toho poprask na návsi.
01. 11. 2012 | 17:03

dorint napsal(a):

To jste podělaní že JOhn napíše jak to chodí, že???
Když je poslanec ve správní radě čehokoliv, nevadí to
01. 11. 2012 | 17:23

aga napsal(a):

Kllíííd, pravda a láska už zase vítězí nad atd.:

http://www.lidovky.cz/sefredaktor-tydne-bere-zpatecku-john-vedoucim-publicistiky-nebude-1f2-/ln-media.asp?c=A121101_172455_ln-media_spa
01. 11. 2012 | 17:40

šašek z Jihlavy napsal(a):

autore,
já jsem spíš zvědav, zda Radek John poruší zákon omerty. Pokud k tomu sebere odvahu, máme se na co těšit. Pak bych mu odpustil i to kapesné z PS, bude je potřebovat na zajištění osobní bezpečnosti.
01. 11. 2012 | 17:56

mb napsal(a):

... solidní ...
01. 11. 2012 | 18:34

Pavel Bela napsal(a):

Pan Lipold NA HRAD ! Opět nezklamal, nepochybně patří mezi naše korunované..!
01. 11. 2012 | 18:47

Jáchym napsal(a):

Nu což, zasmáli jsme se, pobavili jsme se,poblinkali jsme se, pane Lipolde.
Ve světle zprávy, kterou sem pověsil aga, získal Váš článek půvabnou rychlopatinu. http://www.lidovky.cz/sefredaktor-tydne-bere-zpatecku-john-vedoucim-publicistiky-nebude-1f2-/ln-media.asp?c=A121101_172455_ln-media_spa

Kdo chvíli stál, již stojí opodál.
*******
Co si myslím o Vašem článku ?
Přesně totéž, co byste si o něm myslel Vy, kdyby jej napsal někdo od konkurence.
A měl byste, s odpuštěním, pravdu !
01. 11. 2012 | 18:48

Maximus napsal(a):

Už se těším na to, jak "novinář" John popíše přesně, jak s 200 mil.Kč od mazánka Janouška (tedy ty co vytáhl z pražského rozpočtu), založili spolu s tím pánem co má hlas eunocha, tedy věčně mutujícím Víťou stranu čestných Veverek. To bude trhák!
01. 11. 2012 | 18:50

Charlie napsal(a):

Petr z Tábora
napsal jste to dobře
Lipold sezase jednou odkopal - z čehož jde usoudit komu Aktuálně a potažmo Insider asi patří a slouží. A nejenom ten - stačí poslouchat rozhlas, tv.

Sympatické na věci je, že už se lidičky nenechávají tak snadno očurávat - viz diskusi přede mnou.
01. 11. 2012 | 19:08

Milan Kužílek napsal(a):

Konečně jedna vlaštovka, která se pustí, věřím, nemilosrdně do korupčních politkmotrů. Ti politici, kteří nyní proti Johnovi soptí oheň a síru, plně odhalili m.j. své korupční ledví. Doufám, že se dožiju toho, až John se do něčeho pustí, budou příslušní postižení manažeři a politici skákat z oken, jako se tak děje v Anglii, přijdou-li tam novináři z Fleet streat.
01. 11. 2012 | 19:15

hovorka11 napsal(a):

Radek John to dělá "chytře" nejdřív využil služeb kmotrů z VV a teď vykřikuje, že bude o kmotrech psát, ale ne o kmotrech z VV !!!
Ta neuvěřitelná drzost s kterou uráží občany našeho státu o kterých si myslí že jsou hlupáci je nechutná.
Kamkoliv se John hne a kdo mu poskytne práci u mě okamžitě končí a udělám vše pro jejich blokaci. Z Johna musíme udělat bezdomovce, aby zažil, že podvody se vždy nevyplácí.
01. 11. 2012 | 19:16

hakarel napsal(a):

Pokrytectv, autore, nic víc. Poslanec nebo ministr nesmí týdeníku (firmě) šéfovat, ale klidně ho může vlastnit?! Trapné takovéto výlevy to budou do té doby, než budou zrušeny akcie na doručitele.
01. 11. 2012 | 19:17

Karel napsal(a):

A vyčítá Klausovi někdo jeho spisovatelskou a přednáškovou činnost ? A najednou taková hysterie!
01. 11. 2012 | 19:18

hovorka11 napsal(a):

Milan Kužílek:
Skáčete mu na špek. Já jsem mu věřil to samé co říká teď před volbami. Copak jste už všechno zapomněl?
01. 11. 2012 | 19:19

český maloměšťák napsal(a):

Karel
Přesně tak.
Nechte je ale vyhýkat se. Je to dobré pro plíce /už ne tak pro pacičky/.
:)
01. 11. 2012 | 19:36

Glosator napsal(a):

Pane John, bravo
Ať tu smečku, co Vám nadává, vezme čert!
01. 11. 2012 | 19:53

PB napsal(a):

Radek John JEŠTĚ NIKAM NENASTOUPIL, ale možná už jen ta myšlenka vyvolává v Miroslavu Kalouskovi a Petru Nečasovi hrůzu!!!
Ti oba pánové mohou mít na hlavě tolik másla, že by ho všichni čeští důchodci nemuseli několik let kupovat!
Pokud jde o zveřejňování platů státních zaměstnanců - tedy i "poradkyně" pana Nečase "Jany Nagyové - bude Randáka vyšetřovat policie za to, že zveřejnil, co se podle zákona O svobodném přístupu k informacím má zveřejňovat v každé demokratické zemi! Tady náhle Petr Nečas NEMUSÍ dodržovat zákon. Pokud ale politik jen pomyslí na odchod k novinařině, tento slaboučký premiér ho vyzývá ke složení mandátu - ač ještě nenapsal ani čárku. Třeba chce Nečase mediálně chválit - co víte!
Kalousek žádné vedlejší aktivity nemá? Ten by měl především složit všechny politické funkce, odejít někam, kde ho nebudou vidět, slyšet a cítit a může být rád, že ho zatím nechají být.

A nejmilostivější pan prezident? Ten si zahrál na "objektivního" a vývojem radkojohnovské události se postupně postaví na stranu, která mu vynese větší politické body. Pokud se týkalo zveřejňování platů jeho "podržtašků" a dle mého názoru podivných jaklovskohájkovských osobností, prezident trpěl ztrátou paměti nad zákonem O svobodném přístupu k informacím. Když už media leccos z tohoto ranku naznačila, jeden z jeho lokajů se stal přes noc sicilským Bohem Pomsty a sliboval nikoli odvetu ale krevní mstu.
Je úsměvné, jak si každý z politiků a jejich blízkých vysvětluje demokracii!

Jen piš, Johne, toto je Tvoje triumfální sólové číslo. Zveřejni všechno a nezapomeň ani na nejmilostivějšího pana prezidenta. Myslím, že pokud zachytíš, Radku, nitky z Kupónové privatizace, mohou tě dovést i na správné současné adresy Janoušků, Dalíků, Topolánků, Bémů, Paroubků a jiných tykadel.
01. 11. 2012 | 20:01

český maloměšťák napsal(a):

Byl to prý Nečas, který práskl na Randáka, že " vyzradil" výše odměn, které z peněz daňových poplatníků uděluje svým milcům.
Vyzradil je - veřejnosti - daňovým poplatníkům. Z čehož Nečase berou mory. Že se to veřejnost dozvěděla. /vzpomněl jsem si na to samé že říkal kardinál Vlk - když se jej ptali , zda by veřejnost neměla mít k dispozici přesný soupis majetku, který se má vydat katolické církvi...tak řekl " A k čemu by to ta veřejnost asi tak měla?"..../

To je tak absurdní - když pak stejný Nečas chce, aby John odešel pomalu ze sněmovny...z jakýchsi preventivních důvodů...kdy snad bude vyzrazovat státní tajemství či co.

NO - zombie už zřejmě dospěli do takového stavu, kdy si tak maximálně jsou schopni najít hrob....

Znovu připomenu USA a postavu starosty New Yorku M. Bloomberga. /10. nejbohatší člověk v USA/
Nevím nic o tom, že by ho Bush či Obama ...že by zpochybňovali jeho schopnost dodržovat pravidla.
/nicméně selhat může každý - a to, co předváděly VV ještě před nedávnem - to tedy opatrnost spíše povzbuzuje v tom,aby neusla - ale pouze OPATRNOST - proč hned dopředu soudit budoucnost ?/
01. 11. 2012 | 20:21

m.š. napsal(a):

Jak říkala Klasnová v tel.nov.....kéž by odstoupili všichni stupidní poslanci,kteří jsou s počtem vedlejšáků v rozporu se zákonem o střetu zájmů...to by se ten bor...l podnik vylidnil.Jsou jen pro ostudu,škodí státu a národu a rozsévají nenávist a zlobu mezi lidmi.Jistou část občanstva vyhnali na pokraj společnosti a omezují jim lidská práva...toto by se mělo podat k ústavnímu soudu,zda je v souladu s ústavou(i když velké naděje si nedělám,špína je zažraná všude..)
01. 11. 2012 | 20:27

coton napsal(a):

Jen tak pro zajímavost zadejte do Wikipedie slova novinář poslanec a vyběhne jich dost. Nikde není psáno, že poslancem se nesmí stát novinář, ani že se z poslance novinář stát nesmí. Je ale fakt, že John novináře pěkně sejří už dlouho :-)
01. 11. 2012 | 20:28

týdeník s nákladem 3mio výtisků? napsal(a):

Opravdu hrozné, jak kolegové Radkovi závidí.
Teď to navíc schytává ze dvou stran, od škrabáků i od politických gengstrů.

Po zavraždění 31 lidí s asistencí orgánů MF stále čekám na novináři tak oslavovanou Dr. Bradáčovou, jak přjde se dvěma gorilami z URNY do Letenské a položí Kalouskovi ruku na rameno.

"Půjdeš se mnou, nádivo." Myslíte, že to někdy řekne?
To spíš věřím, že FAÚ společně s Vojenskou policií vybílí redakci Týdne, aby zveřejnění Pravdy (pravopis pana Lipolda) zabránily.
01. 11. 2012 | 20:36

Bestia triumphans napsal(a):

PB napsal(a):
..."Myslím, že pokud zachytíš, Radku, nitky z Kupónové privatizace, mohou tě dovést i na správné současné adresy Janoušků, Dalíků, Topolánků, Bémů, Paroubků a jiných tykadel. "
?
Co se Janouška, týče, John žádné nitky zachytávat nemusí.
Stačí, když si vzpomene, s čí že to manželkou seděl v Ora Printu...
01. 11. 2012 | 20:38

PB napsal(a):

BT, chytrý, inteligentní ... Vy se neztratíte.
Skládám Vám poklonu.
01. 11. 2012 | 20:47

Divobyj napsal(a):

Jistě.Johnův záměr vstoupit opět do žurnalistiky vyvolává u "potrefených hus" samozřejmě okamžité hysterické reakce.To je normální.Normální je i to,že pan Lipold dělá jen svou práci.
Nic překvapivého.
01. 11. 2012 | 21:05

Miroslav Šindelář napsal(a):

Dobrý den pane Lipolde,co jste myslel námluvami Petra Nečase s Aha!? Vždyť na internetu najdete pod spojením Petr Nečas a Aha! jen pokusy onoho bulvárního plátku pana Nečase zkompromitovat...
Předem děkuji za odpověď
01. 11. 2012 | 21:06

překvapivě asiati vedou napsal(a):

mediální sponzor soutěže o sexistické prasátečko prudce vyrovnal skóre hned třemi pinďoury najednou.
určitě to nedělá vůli sběru kliků.
01. 11. 2012 | 21:14

mb napsal(a):

ať mííír dááál zůůůstááávááá s touto krajinoooouuuu hm hm hm
zloba závist zᚍ strach a svár ty ať pominou
ať už pominoooooouuuuuu .... teď když tvá ztracená vláda věcí tvých zpět se k tobě navrátí, lide NEnavrátí ...

vláda věcí utíká na akcie na doručitele
neprůhledná výběrová řízení
zneužívání euro a jiných dotací
senilního prezidenta který kritizuje sám sebe ale neví o tom
there´s no way ... long live střízlivá civilnost

bude muset přijít přímá akce asi ...
01. 11. 2012 | 23:06

pamětník napsal(a):

Koukám, že autor blogu moc pochvaly nesklidil. A chybí tu reakce nicku Luba. :)
01. 11. 2012 | 23:46

Vláďa Znechucený napsal(a):

A čo Vy si Kefalín, predstavujete pod takým investigativným?
02. 11. 2012 | 07:02

F.Srbek napsal(a):

Vypadá to, že "potrefené husy" začaly preventivně křičet. Zatím bylo u politiků možné téměř vše. Sezení na více židlích "pomáhá"jejich práci, v minulosti to bylo předmětem kritiky a poukazováno na koncentraci moci. Některým našim politikům by nestačilo ani 24 hodin denně aby vše stihli, ale překonávají sami sebe. Když se nyní pan John chce vrátit k tomu, co dělal, ne zrovna špatně, začal křik. Odvolávání na morálku, zde v Čechách mi připadá pokrytecké. Morálně se mají chovat řadoví občané aby ti druzí si mohli dělat, co chtějí. Nedivím se naštvanosti p.Johna a očekávám zajímavé reportáže a nové informace ze zákulisí českého Kocourkova. Na rozdíl od ostatních "svataých" mám obavu jen z toho, že se bude podílet na kampani za zvolení pana Fischera. Pána, který nemohl nic udělat, udržoval problematický systém v chodu a nyní se po ca. 10 letech členství v KSČM stal přesvěčeným antikomunistou, kde existuje reálné nebezpečí, že se dostane na Hrad.
02. 11. 2012 | 08:40

Lila napsal(a):

Petr z Tábora

Je mi líto, ale hluboce s Vaším názorem nesouhlasím. V případě politika a nyní i novináře Johna nejde o běžný střet zájmů, ale zřejmě o světový unikát, který je pro každého slušného a profesionálního novináře nepřijatelný.

Omílané klišé, že novinář rovná se hlídací pes demokracie má své opodstatnění, svobodná média jsou důležitým pilířem demokracie. Novináři mají velkou moc ovlivňovat veřejné mínění, a s velkou mocí jde ruku v ruce i velká odpovědnost. Proto novináři v demokratických zemích ctí etický kodex, který Syndikát novinářů ČR přijal v roce 1998.
V něm se mj. říká: "novinář musí vyloučit všechny činnosti, které by jej mohly kompromitovat nebo vést ke konfliktu zájmů."

Mezi politiky a novináři musí být tedy jasně stanovená hranice, politik a současně novinář je nonsens!

Šéfredaktor nejčtenějšího dánského deníku Jylland-Posten nám při návštěvě jejich redakce říkal, že ve Skandinávii neexistuje, aby se novinář soukromě stýkal s jakýmkoli politikem (natož politikem byl!). Jedno soukromé kafe novináře s politikem je u nich jistá profesní smrt; žádné noviny, žádné médium takového novináře už nikdy nezaměstná, protože se stává nedůvěryhodným. Dánská veřejnost je na tyto věci velmi citlivá, u nás - zdá se - není důvěryhodnost a serióznost novináře žádaným statkem.

S panem Lipoldem souhlasím. Radek John se už asi mezi kvalitní a respektované politiky nezapíše, tak to alespoň zkusí jako pionýr nových neprošlapaných cest.
Na frak dostane jen naše už tak malátná demokracie...
02. 11. 2012 | 09:07

Libertad napsal(a):

Tak:
a) pan Hašek může mít 30 funkcí, nikdo přesně neví kolik jich vykonává naprosto zdarma. Jednu, pět, dvacetosm?
b) pan Klaus ukradne pero a může pokračovat ve výkonu funkce presidenta,novináři jsou v klidu, výpovědi nepodávají. Jen pan Klaus se diví, že drzý John nesloží funkci poslance.
c)každý druhý poslanec nebo senátor má vedlejšák nebo je starostou respektive zastupitelem. Ještě si pochvalují jak funkce starosty se s funkcí poslance senátora výborně a ideálně doplňují.
d) předseda vlády lže, výběr ze zvýšeného DPH nedá na důchody jak několikrát slíbil, ty naopak zmrazí, pracujícím důchodcům zdaní i první vydělanou korunu, neboť netrestají úspěšné.
e) člověk, který strávil půl roku ve vazbě a má osvobozující rozsudek tak nemá nárok na automatické odškodnění ze zákona, a když nemá peníze a známé, tak nic nedostane
f) státní orgány nerespektují usnesení soudů, napak vyšetřují zveřejnění toho co měly samy zveřejnit
A do toho najednou příjde John a chce ideálně spojit svoji funkci poslance s funkcí novináře a všichni se mohou zblaznit. Proč asi? Proč krádež pera novinářům nevadí, nepodávají výpovědi ale kolega John jim vadí?

Na závěr podotýkám, že jsem VV nevolil, John není mým šálkem kávy, o panu "mediálním magnátovi", panu Soukupovi si po zkušenosti s jeho podporou strany zelených žádné iluze nedělám.
02. 11. 2012 | 09:16

Baba Jaga napsal(a):

Kdo ví, co se poslanci v bezpečnostním výboru vlastně dozví, co nemohou jejich voliči slyšet...
02. 11. 2012 | 09:28

aga napsal(a):

Ale stejně je hezké, jak se umí ta naše politická a mediální fronta semknout jako jeden muž, když jde o opravdové, stát podrývající, neřádstvo. Připomíná to průběžné obětování kozla, co má snímat jejich hříchy. Podobně tomu bylo s Rathem.

A jinak jsou politici tak jednotní už jen když jde o odhlasování nějakých výhod či imunit.
02. 11. 2012 | 09:46

Renša napsal(a):

Nechutná hysterie jak od politiků tak od médií která jde až za hranici vkusu a normálnosti.Všichni politici mají vedlejšáky na plné ůvazky a hned několik a nic se neděje.Jsou na plný úvazek ve sněmovně,senátu...a na plný dělají hejtmany..a to si myslím že se nedá poctivě zvládnout.Ale R.J. může článek napsat za hodinu,za půl po večerech ve vlastním volnu....President se celý třásl hrůzou co si to ten John dovoluje ale přitom sám publikuje knihy...Ano třesou se všichni ale strachy a jak je vidno tak někteří už mají naděláno v kalhotech.Co si budeme povídat,v médiích se také točí velké prachy a to jak píšou a chovají se jenom dokazuje na jejich korupci...
02. 11. 2012 | 11:37

český maloměšťák napsal(a):

Když někdo z Mafie vynáší její svinstvo na veřejnost - bývá popraven.
To, že v Kraďákově má být popraven už preventivně...to jen zvýrazňuje ten fakt, že svinstva bude asi víc, než si kdo vůbec dovede představit.

Ale znovu - je třeba si počkat.
Možná bude John psát o tom, že Mafie má nízké výdaje za dopisní papíry a reklamu, že bossové z Mafie tančí rádi tango a že Kalousek pije již jen mlíko a kofolu.
A celá bublina splaskne jak Nečasovy boubelaté tváže hned poté, co se dozvěděl, že se veřejnost dozvěděla, že Nagyová je jednou z nejvýkonnějších kobyl ve stáji a podle toho také dostává obroku a sena...
02. 11. 2012 | 15:55

Vlado napsal(a):

Těžba za limity, to je budoucnost žurnalistiky. Zvykejte si:
Tak nadepsal autor svůj blog. Pane Lipold tento národ si již musel zvyknout na jiné excesy a zlodějny než o čem píšete. Ty komunisti o kterých jste s opovržením nedávno psal jsou oproti současné politické scéně morálními autorytami. Ty ten stát nezdecimovali jako ti polistopadoví hochštapleři, kteří ho navíc zadlužili na několik generací. Nechtěl bych být mladý, abych se musel na splácení podílet.
02. 11. 2012 | 18:24

Pepa Řepa napsal(a):

Inu Lipolde, doba to chce, doba to žádá!

Žijeme v éře posunovaní hranic, mantinelů, těžbě za limitem.
Od Klause, který jde na hranu zákonů, přes šéfa tajných služeb, kandidujícího na post prezidenta jako někde v Arabii až po umění posunující limity za hranici vkusu.
Co Vám mám-klukům a holkám-z bulváru povídat.
Dyť ten vymaštěnec ta bazedovka je jeden z Vás.

Bude pátrat na vlastní vypulené oči. Po tom všem, co předvedl jako předseda VéVé i celá jeho partaj, vzor poctivosti.
To nemá chybu.
Žasnu, že se najde tolik spoluobčanů, kteří mu boj proti korupci a všem nepravostem žerou.
Maloměšťáci pookřáli.
Zase volí VéVé.
Šalom.

Nedivím se Kalenské. To je paní novinářka. Nemá zapotřebí dělat poskoka.
02. 11. 2012 | 18:47

Miláno z Děčína napsal(a):

Pane Lipold,
poslanec JOHN vám i nám ukázal pravého pražského chalana!Proč?
Když se nezodpovědnýmpolitikům a všem,kteří s nimi či jsou spojeni vyhovoval,tak ho vynesli na vrchol,dnes společenského chaosu!!!
Že bude později opět novinářem,tak to snad hovoří i Občanský zákoník,ne?Hold stalo se mnohem dříve,než jste všichni předpokládali.Nestačili jste ho někam uklidit,tak ho nyní budete muset dotlačit k tomu a pověřit ho službou v zahraničí!Doufám,že vám na to neskočí.Nedej bože,aby se mu něco stalo?Myslým zdravotně!!!V tu chvily musí nést osobní odpovědnost p.Nečas.Měl by ho raději nechat hlídat,protože jeho případné články budou jak do koalice tak opozice.My se těšíme,ale.....???
02. 11. 2012 | 21:19

Targus napsal(a):

To Jan Lipold:

Z vašeho blogu lze usoudit na dvě eventuality, které vás inspirovaly ke zplození tohoto psaného moudra.

1/ máte osýpky z toho, co by mohl John napsat
2/ Johnovi jednoduše závidíte, jak se zase nabalíkuje a vy zas utřete hubu - pardon - ústa.
02. 11. 2012 | 21:57

Targus napsal(a):

To Lila:

svobodná média jsou důležitým pilířem demokracie

Ano, máte pravdu, jenže na území ČR se nenachází ani jedno, ani druhé...
02. 11. 2012 | 22:01

Lila napsal(a):

To Targus

Já za svobodné médium například považuji Aktuálně.cz. Ale Vám nic nebrání svobodné médium založit a ukázat národu, jak se to má dělat...

Fan klubu Radka Johna:

Má-li poslanec John pocit, že disponuje informacemi, které je ve veřejném zájmu nutné zveřejnit, má nespočet příležitostí: přímo v jednacím sále poslanecké sněmovny do televizních kamer, na tiskové konferenci, na vlastním webu, nebo blogem na Aktuálně.cz či na i.dnes, nebo může novinám nabídnout svůj článek, tak, jak to dělají např. pan Paroubek, Zaorálek, Křeček, Sobotka, Dolejš a další poslanci a senátoři. Jenže v těchto případech by to bylo bez honoráře.

Jinými slovy. John se rozhodl zobchodovat informace, s nimiž přichází do styku při výkonu své funkce, kterou získal díky mandátu od voličů. Jak občan pozná, kdy k němu mluví politik a kdy nezávislý a nestranný novinář?
03. 11. 2012 | 08:11

Pepa Řepa napsal(a):

Lila
jste bystrá žena a pan John bystrý muž.
Inu, zadarmo ni kuře nehrabe, paní Čuperová.
Víte kolik to bude sypat ne když zveřejníte, ale když nezveřejníte?

Alíky je třeba platit.
Inu už o pořadu Na vlastní vykulené oči se povídalo leccos.
03. 11. 2012 | 08:35

Rebša napsal(a):

Nemůžu si pomoc ale R.J. věřím za všech těch politiků nejvíce a pak také jedné zatracované straně.Když byl ministrem vnitra a začal do toho hnoje rejpat,tak byl okamžitě politiky a médii znemožněn a odstraněn.A teď se to opakuje.A když ty své informace řešil před médii, ve sněmovně,před televizními kamerami okamžitě z něj politici,média a i dost diskutérů udělalo debila.Jako omezenci mně naopak připadají ti co přes všechny ty velkozlodějny,zdevastování ekonomiky,mrtvé po chlastu/hlavně že tak pilně vymetají sklady hadrů a pak se chlubí pochybnými úspěchy/nevyšetřování/kam zmizela ta slavná Bradáčová?/volí Topku,starosty,ODS..
03. 11. 2012 | 10:20

santawizard napsal(a):

Konflikt zájmů mezi politikem a soukromníkem nebo nazávislým kandidátem a soukromným podnikatelem či politikem a kapitalistou v číně může býti největší právě v oblasti mediálních a politických organizací.V pozadí musí býti konflikt zájmů mezi privatizací a znárodňováním či co má býti pro obecní blaho a co pro osobní prospěch.
Peníze ve špatných rukou mohou býti nebezpečné jako drogy, kdežto informace ve špatných rukou mohou býti nebezpečné jako atomové bomby.
03. 11. 2012 | 16:44

Bestia triumphans napsal(a):

http://www.lidovky.cz/klima-pise-johnovi-radku-ze-chces-tepat-chobotnici-nikdo-neuveri-pxm-/ln-media.asp?c=A121103_213637_ln_nazory_sk

Komentář z pera toho nejpovolanějšího pro zdejší naivky, co vidí Johna jako prince na bílém koni...
04. 11. 2012 | 08:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy