Soudce Ti a justiční mafie

09. 06. 2014 | 14:46
Přečteno 7430 krát
Tři ústavní činitelé musejí v nejbližších dnech učinit rozhodnutí, které může ovlivnit vývoj České republiky na řadu let. Ministryně spravedlnosti Helena Válková, předseda hnutí ANO Andrej Babiš a prezident Miloš Zeman rozhodnou o tom, zda slova příslibů o boji proti korupci v justici zůstanou jako doposud vždy jenom slovy, nebo zda se konečně udělá alespoň první krok proti systému, už dlouho marně nazývaném „justiční mafie“.

Česká justice patří mezi největší neúspěchy, a také mezi zásadní brzdy společenských změn po listopadu 1989. Důkazů je víc než dost – neformální systém justičních bossů, který tak ochotně sloužil minulému režimu, dnes, přes opakovaná varování BIS, stejně ochotně slouží organizovanému zločinu a „politickým podnikatelům“. Nedotknutelná „fotbalová justiční mafie“ povýšila ochranu tunelování veřejných prostředků prostřednictvím „podpory vrcholového sportu“ na jediný smysl justice. Mafie si dokonce na plzeňských právech nechala podvodně „vystudovat“ stovky policistů, státních zástupců, soudců i politiků. Justice se změnila ve spolek vzájemného ručení pro zhusta nepříliš vzdělané, málo schopné, ale o to poslušnější ne-soudce, ale úředníky, kteří hystericky brání svojí nedotknutelnost a privilegia. Ta, ovšem, měla chránit ty schopné, a naprosto nezávislé soudce, sloužící pouze zákonu.

Ministryně Helena Válková rozhoduje o obsazení klíčových pozic předsedů nejproblematičtějších (viz opakovaná upozornění BIS) krajských soudů v Ústí nad Labem a v Brně. Půjde o její osobní rozhodnutí a zodpovědnost, protože názor výběrových komisí je pouze doporučením. Andrej Babiš, jako předseda hnutí ANO, které ji do ministerské funkce prosadilo, jí bude muset dát politickou podporu. A prezident Zeman je bude muset jmenovat. Všichni tři jsou pod obrovským tlakem, aby ustoupili zastáncům starých pořádků. Jenomže bez změn v justici se v tomto státě nic nezmění.

Ve staré Číně dynastie Tchang už před čtrnácti sty lety věděli, že soudci jsou páteří státu a základem důvěry v něj. Ten, kdo navrhl kohokoliv na povýšení, byl až do konce jeho kariéry spoluodpovědný za jakoukoliv jeho chybu. Byl proto absolutní autoritou. Za časů soudce Ti by soudce, který by znevážil svěřenou mu státem funkci a úřad pronášením výrazů jako „blbeček“ nebo „kráva“přímo v budově soudu, byl nejspíše popraven. Určitě by byl přinejmenším okamžitě zbaven funkce a vyhozen. A ten, kdo ho na místo soudce navrhl, by šel bez váhání s ním. Soudkyně sokolovského okresního soudu Ivana Hovorková naopak našla v předsedovi soudu zastánce – a policie naopak zkoumá, kdo autentickou nahrávku jejích vulgárních výroků zveřejnil. Oba by měli justici opustit.

Třicet soudců krajského soudu v Ústí nad Labem písemně protestuje proti jmenování nového předsedy jejich soudu s tím, že „není z Ústí“. Už před čtrnácti sty lety čínský stát věděl, že nejenom vrchní, ale žádní soudci nesmějí být z okresu, ve kterém rozhodují pře. Všech třicet by mělo okamžitě opustit řady justice. Už jenom proto, že je velmi obtížné uvěřit tomu, že za léta svého fungování na krajském soudu si nikdy nevšimli ničeho, co BIS opakovaně vedlo k tomu, aby označila jejich soud za místo spolupráce s organizovaným zločinem.

Justice jistě správně prosazuje svoji větší nezávislost na exekutivě, ale nezdá se, že by pro ni měla vnitřní předpoklady. Nemá sílu k vyloučení nekvalitních ani posluhujících soudců. A je jedno, zda posluhují podsvětí, hlasu lidu, či politice. Tento úkol je otázkou profesní etiky, a nikdo jiný to za justici neudělá. Bez výměny vysokých soudních funkcionářů, kteří nikdy „neshledají žádné pochybení“ a jakoukoli justiční nehoráznost schovají za soudcovskou nezávislost, k tomu ale nedostane ani šanci.

Jsme ve stavu, kdy optimisté tvrdí, že devadesát osm procent soudních verdiktů je „čistých“. Pesimisté roku 2014 naopak tvrdí, že v českém soudnictví si je možné koupit jakýkoliv rozsudek. Bylo by hezké být optimistou. Jenomže i ona dvě procenta „nečistých“ rozsudků rozvracejí důvěru v celou justici a ničí stát.

Tři ústavní činitelé, na jejichž zodpovědnosti teď závisí další rozvoj justice, nejsou v lehkém postavení. Ministryně Válková, možná prozíravě a takticky, prý prohlásila, že si „nepřeje válku v justici“. Jenomže justiční kapři si vlastní rybník sami od sebe nevypustí. Málokdo má tolik informací o západočeské justici, jako ministryně, která tak tvrdě kritizovala mafiánské praktiky části pedagogů na plzeňských právech. Andrej Babiš má v této kauze šanci posílit protikorupční tlak svého hnutí, ale není vůbec jisté, zda ji dokáže využít.

A prezident Zeman má naopak šanci dát zapomenout na zásadní, a téměř autorský podíl svého tehdy premiérského okolí na dotváření systému justiční mafie na konci devadesátých let. Jeho poslední výroky o nutnosti uchovat vrchní státní zastupitelství, či podpora názorů Stanislava Křečka, házejícího ministryni Válkové klacky pod nohy, mnoho naděje nedávají.

Nemůže nevědět, že postupná výměna předsedů krajských soudů by zásadním způsobem ztížila fungování justiční mafie – příští je na řadě předsedkyně Středočeského krajského soudu, a ve starých strukturách justice velmi vlivná doktorka Švehlová. Snad si prezident vzpomene na svoje vlastní slova z diskuze v Otázkách Václava Moravce, kdy sliboval, že do jmenování předsedů krajských soudů nebude zasahovat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

strýc virus HxNx napsal(a):

výborně, autore!
a kdo za to může?
bolševik?
mužik v láptích?
09. 06. 2014 | 15:11

Ládik!!! napsal(a):

Na paní Válkové mě na první pohled upoutaly nepřiměřeně velké zuby.
09. 06. 2014 | 15:12

Soudce Ti navrhuje napsal(a):

je třeba konečně pracovat na nápravě:
Diágo Urban for ministr spravedlnosti a Šťáva for univerzální soudce a rozhodce

hned bude dobře

a do ústavy doplnit "veškerá moc ve státě patří šťávovcům a sudeťákům přičemž vedoucí úlohu ve společnosti má strana Diágo Urbana"
09. 06. 2014 | 15:21

A furt se budou blbě ptát.... napsal(a):

Jasně že za to může bolševik a mužik v láptích. Nebýt bolševika a mužika v láptích, mohla tu justice fungovat podobně jako v celý řadě jiných zemích. To znamená líp. Jenže to se už vrátit nedá. Takže je potřeba se s tímhle neblahým dědictvím co nejrychlejc vypořádat a zároveň dávat pozor na to, aby to tu bolševik a mužik v láptích zase nevzali do rukou. Čím dýl to v těch prackách mají, tím dýl pak trvá, než se to zase dá aspoň trochu dohromady.
09. 06. 2014 | 15:25

Anastázie napsal(a):

FAKTICK´A POZNÁMKA:

Příběhy soudce Ti patří k mým nejoblíbenějším.
Nevím,zda ten,kdo soudce navrhl,nesl za něho odpovědnost-to spíše připomíná kmotrovskou síť.

Ale co vím,pokud tedy románová interpretace holandského diplomata nelže-tak zde fungovala neustálá výměna-nikdo nevěděl,kdy a kam bude přeložen /a jeho spisy zůstaly na místě/.
Přirozeně že noví lidé přicházeli hlavně do problematických míst z lokalit,kde se již osvědčili.

Nemyslím si,že bylo nutno vyvolat soudní spory proti komunistickým soudcům.
Ale rozhodně nebylo nutno všem potvrdit definitivu/chápu,.že výměna soudců nějaký čas trvá-ale nejdříve měli odejít ti "nejprofláknutější"-třeba soudkyně,která vynášela rozsudek
nad takřka bezvládným Pavlem Wonkou.

Stalo se-ale tento článek měl být uveřejněn například v r.1993,kdy se dalo ještě něco zachránit.

A co demokracie USA?
Bez ironie-vůbec bych nebyla proti tomu,aby se soudci a představitelé policie volili.
09. 06. 2014 | 15:25

Yosif K napsal(a):

Třicet soudců krajského soudu v Ústí nad Labem písemně protestuje proti jmenování nového předsedy jejich soudu s tím, že „není z Ústí“. Už před čtrnácti sty lety čínský stát věděl, že nejenom vrchní, ale žádní soudci nesmějí být z okresu, ve kterém rozhodují pře. Všech třicet by mělo okamžitě opustit řady justice. Už jenom proto, že je velmi obtížné uvěřit tomu, že za léta svého fungování na krajském soudu si nikdy nevšimli ničeho, co BIS opakovaně vedlo k tomu, aby označila jejich soud za místo spolupráce s organizovaným zločinem.
KONEC CITATU.

Válková v TV prohlásila ŽE V SRN NESMÍ BÝT PŘEDSEDA SOUDU Z OKERESU KDE SE SOUDÍ. PŘEDSEDA SOUDCOVSKÉ UNIE PROČ SE PRÝ MÁME OPIČIT PO SRN.

Zajímavé je že za první republiky museli všichni soudci, prokurátoři a policejní náčelníci po 4 letech rotovat z okresu do okresu. Každý samozřejmě jinam. Proč? Aby se rozbily mafistické vazby.

Tradice by tady byla. Nejenom z číny a SRN.
09. 06. 2014 | 15:25

čumil napsal(a):

Vy to pane Urban nevíte jak to vzniklo? No přece po sametové revoluci se neopsaly zákony třeba německé, ale vládnoucí elita v počátku právo a jakoukoliv oblast souvisící s veřejnou správou a zásadním vlivem na veřejnou správu považovaly za břemeno při svých vizích o předběhnutí Československa resp. Česka Rakouska, o velké privatizaci. Buhužel tyto oblasti veřejné správy se staly součástí konkurenčního boje o zisky, protože to viděly kolem sebe a byly i k tomu ponoukány, jak to, že polovina rodiny nějakého Klause seděla v orgánech ČEZ za desítky milionů. To postihlo justici, armádu vnitro, media, kdy vrátí NOVA blbým daňovým poplatníkům 10 miliard vytunelovaných na státu chrabrými Nováky podvody vůči USA? A Vy jste u toho byl.
09. 06. 2014 | 15:46

marxík napsal(a):

Co takhle použít známé protikorupční opatření. Zvednout všem soudcům platy, a to tak, aby se mohli případným korupčním nabídkám vysmívat.
Už jednou se to osvědčilo.
09. 06. 2014 | 15:52

Pepa Řepa napsal(a):

Copak Válková, Diágo.
Ale jaké máte noty pro úkáčka, co říkali na školení ve Virginii?
Kdy pojede zase pěvecká skupina Barelů dobrot do Kyjeva?
Taky jste si všiml, jak si dávají úkáčka s placatými čepicemi ruku na srdíčko?
Sice budou mrznout, ale už tu demošku po americku nikdo nezastaví, zahřeje je ruka na srdci.

Ministrovat soudcům by měla Dáša Damková.Ta od Berbra.
Až bude premierem Pelta národ se sjednotí jako národ fotbalový.
a zazní nový chorál.................

Co nové omluvné procesí k Helmutovi?
Nebude?
Berndtík už dořečnil.
09. 06. 2014 | 15:56

strýc virus HxNx napsal(a):

marxík 15:52

jasně.
ale pozor na bolševika a mužika v láptích. naposledy se sem vetřel pod nickem A furt se budou blbě ptát..
a myslel si, že jej podle jeho spolehlivé rétoriky nikdo nepozná.
jak smutné...
09. 06. 2014 | 15:58

Yosif K napsal(a):

strýc virus HxNx napsal(a):
výborně, autore!
a kdo za to může?
bolševik?
mužik v láptích?
09. 06. 2014 | 15:11

Přes 45% SOUDCŮ - PRAKTICKY VŠICHNI STARŠÍ NEŽ 45 LET - jsou bývalí členové KSC. Ti jsou samozřejmě disproporčně zastoupeni na vyšších soudech.

Helena Válková mimochodem také dříve KSCM.

Samozřejmě ještě k tomu navrch, i nekomunističtí soudci mají svoje kamaradenschaften.

Asi by to chtělo někoho jako Pravý Sektor - všechnu starou svoloč povyhazovat, spudce hlídat a pozvat poradce ze SRN a Rakouska aby to pár let vedli.

Ve fabrikách to pomohlo když vrcholový management byl z SRN. Kvalita řízení se priudce zvýšila. Též v bývalé NDR - klíčová místa obsadili lidi ze západu a bylo po bolševckých mafiích.... a v SRN se na urovni státnjího aparátu krade nějak méně než v ČR....
09. 06. 2014 | 16:02

strýc virus HxNx napsal(a):

Yosif K

vy věříte tomu, že by to pomohlo? čemu? kam?
ale že se ptám...
09. 06. 2014 | 16:06

Pepa Řepa napsal(a):

Dáša Damková s Peltou také mimoděk kopírují čínský model sodce Ti, i když -mám ten pocit-oba nemají o dynastii Šang nebo Šou ani tuchy.

Soudcům z Moravy říkají "Asiati", nechtějí jim pískat penalty v 94 minutě.
A život jde dál.
Pelta má Mandát nebes a show must go on.
09. 06. 2014 | 16:08

Jakelin de Mailly napsal(a):

strýc virus HxNx

Done Vire,

máte ode mne mail.
Cosa Nostra.

Don Jakelin
09. 06. 2014 | 16:11

Oslýk napsal(a):

Výborný blog.

Pepo Řepo, býval jste vtipný, zábavný, i když trochu zahořklý.
Dnes jste především zahořklý.
09. 06. 2014 | 16:14

Jakelin de Mailly napsal(a):

Zdravím i dona Řepu.
Andiamo di ciambra :-)
09. 06. 2014 | 16:14

Pepa Řepa s vůní hořkých mandlí napsal(a):

To už znám Oslýku hýkající a opisující a nechává mě to naprosto v klidu.

Hlavně, že se Vám daří.
Přej a bude ti přáno.
09. 06. 2014 | 16:20

strýc virus HxNx napsal(a):

don Jakelin

prosím Vás, ty samopaly zatím nepřebírejte, dodáme ještě granátomety.

don Virus
09. 06. 2014 | 16:24

Pedro napsal(a):

Kdo chce vládnout, nestačí mu jen justice. Ta je jedním z nástrojů v celém klientelistickém systému. Spolu se zpravodajskými službami, policií a ústavními činiteli a institucemi. Justice je klíčová pro zakrývání kauz a pacifikaci a eliminaci nepohodlných lidí formou kriminalizace. Nic nového minimálně od dob Al Capone.

Co s tím? Nic, pozorovat, dávat si bacha a počkat min. ještě 20 let., až se ta verbež vymlátí mezi sebou.
09. 06. 2014 | 16:25

Pepa Řepa napsal(a):

Jakelin de Mailly
I naše malá česká, středisková Coza Vostrá z Hornídolní zdraví.
Asi zalehneme na matrace.
09. 06. 2014 | 16:26

zemedelec napsal(a):

Aby to měla Válková snadnější,tak se do toho vložil Sokol a jeho poskoci.
09. 06. 2014 | 16:27

Ládik!!! napsal(a):

Justice prorostla do struktur mafie a státu.
09. 06. 2014 | 16:28

Jakelin de Mailly napsal(a):

Strýc virus

Sí, sí.

"Pane účetní, snad mne nechcete předjet ?"
"Ne, nefungují mi brzdy."
09. 06. 2014 | 16:28

Jakelin de Mailly napsal(a):

Pepa Řepa

Posílám ciao donovi Fandovi.
U nás je, o dio, vedro jak v Palermu.
Don, kam se člověk podívá.
09. 06. 2014 | 16:31

Mac napsal(a):

nevíte, co je s vlkem?

On zavřel Kosu?
09. 06. 2014 | 16:32

Joachym Brezina napsal(a):

Zdravím pánové de Mailly, Strýci vire a Pepo Řepo,
zde je taktéž hic, slunko od obzoru k obzoru a azůro ...radost pohledět, hotová Korsika :)

Už se těším na to slíbené ochlazení v pátek :)
09. 06. 2014 | 16:35

Joachym Brezina napsal(a):

to Mac:

spíše kde je pan kokoshka?
09. 06. 2014 | 16:36

strýc virus HxNx napsal(a):

don Jakelin

a co se týče toho minometu, údajného M130, ten blbec don Matteo si ho půjčil od Ahmeda ibn Musávího minulý týden v Sýrii, ale převrhl se s ním do škarpy s radioaktivní močůvkou a pak jsme zjistili, že je to stejně nefunkční padělek. von jinak Ahmed je fajn chlap, a hezky řeže zajatcům hlavy, žádný zbytečný sadismus, a žádné dlouhé modlení před tím, však mi rozumíte. ale tohle už přehnal.
09. 06. 2014 | 16:39

Pepa Řepa napsal(a):

Kokoshka se pere se Šrobikem u Doněcka.
09. 06. 2014 | 16:41

Yosif K napsal(a):

strýc virus HxNx napsal(a):
Yosif K

vy věříte tomu, že by to pomohlo? čemu? kam?
ale že se ptám...
09. 06. 2014 | 16:06
V HongKongu soudili do roku 1997 (a v mnohých případech dodnes) soudci jmenovaní britskou koloniální správou.

Na rozdíl od pevninské číny - nulová korupce ve státním aparátu, jednoduché a férové podmínky pro podnikání a ze zapadlé rybářské vesnice se stal městský stát s nejvyšším HDP na hlavu na světě v době kdy v komunistické číně umíraly desítky milionů lidí hlady při maostistických "velkých skocích".

Hong Kong rostl bez bolševiků a bylo to positivně znát.
Dtto Singapur - tamější autokrat Lee Kuan Yew sice byl odborář ale místo bolševického režimu zavedl dosti liberální kapitalismus s relativně nízkými daněmi.

Jak v HongKongu tak v Singapuru byly de facto antikomunistické režimy (otevřeně komunistické strany v nich nebyly povoleny, a Lee Kuan Yew vytlačil kryptokomunisty z vedení socialistické dělnické strany) a ekonomika v nich rostla mnohem rychleji než kdekoliv jinde na světě.

KORUPCE byla úspěšně potlačována. Což se o zemích reálného socíku říct nedá - zákonodárství postavené na lživé utopické a nepraktické ideologii ku korupci a obcházení zákonů přímo svádí. Kdo chtěl v CSSR postavit rodinný domek, platil zedníky načerno, například. Nebylo jiného zbytí. 99% rodinných domků postavených za socíku byly postaveny zedníky pracujícími na černo.

Dědictví komunismu - něco je zakázáno, všichni to však dělají tak jak tak, všichni to vědí ale "dokázat to nelze". Tak co. Dokažte mi to, jak říká Putinuška. Tímto se doposud liší poskomunistické země od západu.
Cituji o Singapuru:


Like many countries, Singapore had problems with political corruption. Lee introduced legislation giving the Corrupt Practices Investigation Bureau (CPIB) greater power to conduct arrests, search, call up witnesses, and investigate bank accounts and income-tax returns of suspected persons and their families.[30]
Lee believed that ministers should be well paid in order to maintain a clean and honest government. In 1994, he proposed to link the salaries of ministers, judges, and top civil servants to the salaries of top professionals in the private sector, arguing that this would help recruit and retain talent to serve in the public sector.[31]
09. 06. 2014 | 16:41

strýc virus HxNx napsal(a):

Pepa Řepa 16:41

chudáci! v tom vedru? a je v Donu vůbec dost vody?
09. 06. 2014 | 16:43

strýc virus HxNx napsal(a):

Joachim Brezina

až v pátek? neblázněte! já myslel, že už ve čtvrtek... ufff.
09. 06. 2014 | 16:45

Jakelin de Mailly napsal(a):

don Virus

Zalít nohy do betonu, v Citta di Messina je bella mollo, presto, morte i mare.

Joachym Brezina

Ciao, capo di tutti capi, frattelio mio !
ráno jsem byl v lese, nějak se mi to protáhlo, chtíc nasbírat plný košík.
Byl jsem málem sežrán za živa insektní mafií.
Nedá se nic dělat v tom hicu.
Ale aspoň neroste tráva.
09. 06. 2014 | 16:47

Jakelin de Mailly napsal(a):

Don Pepe dorazil.
09. 06. 2014 | 16:48

Divobyj napsal(a):

Autor

1.začal jste dobře
2.důvodů,že v U'stí n.L. nechtějí navrhovaného kandidáta je samozřejmě více.Vy jste se soustředil pouze na jeden z nich.
3.kandidát,je-li schopný by neměl být diskriminován jen pro to,že bydlí tam,kde právě bydlí.

Myslím,že ministryně Válková je ženou na svém místě a nenápadné tanečky všelijakého šmejdu kolem její osoby napovídají,že to nebude mít lehké.
09. 06. 2014 | 16:56

Petr z Tábora napsal(a):

Dnes mohu s autorem jen souhlasit. Politici by justičnímu nátlaku neměli ustoupit.
09. 06. 2014 | 16:56

ld napsal(a):

Nějak mi v blogu chybí role havloidů.
To byla další amina?
09. 06. 2014 | 16:56

Pepa Řepa napsal(a):

Jo, to nám taky prali do hlavy.....Tichý Don....

Bejvávalo i tam teď dorazil Revoluční kvas,duhový pochod je čeká na podzim.
A pak džendrování,
Oleh s Oxanou 50/50.
A nové šipky na daroze, aby kobyla věděla, že je v EU.
Jen to zvýhodňování menšin budou muset u mužiků škrtnout.

I pouť přijede.
. Turecký med, cukrová vata a "lická práva" za dvě hřivny deset deka.
Bude je tahat papoušek jako štěstíčko.
09. 06. 2014 | 16:57

strýc virus HxNx napsal(a):

don Jakelin

rozumím, zalít nohy do betonu.
a řezat hlavu nebo nechat být na slunci?
říkal don Luigi, že je lepší tu hlavu uříznout, že to zmate vyšetřovací orgány. ale to vítze, on už je senilní a pořád vzpomíná na staré dobré časy.
09. 06. 2014 | 17:04

Kelt napsal(a):

Jsem pevného přesvědčení,že prvním krokem k eliminaci justiční mafie by bylo "rozehnání"
pražského městského soudu v čele s bývalým členem KSČ Dr.Sváčkema a totéž s pražským městským státním zastupitelstvím.
Kauzy,jak je řeší tyto dvě instituce jsou výsměchem právu.
09. 06. 2014 | 17:06

strýc virus HxNx napsal(a):

tahleta justiční mafie je opravdu vošklivá věc. buď se vožírají v práci nebo v kanclu pášou sebevraždu nebo dokonce záhadně mizí... nic povzbudivýho.
sakra, spadl mi pavouk z okna na hlavu. že by omdlel tím horkem?
09. 06. 2014 | 17:11

Joachym Brezina napsal(a):

Strýc virus:
jestli ve středu má přijít zlom, připočítávám odchylku omylu plus den to jest čtvrtek se začne ochlazovat, no a jde to od Němec ..takže plus další den a je tu pátek :) při troše dobré vůle a toho štěstíčka :)

Jen na okraj....hlavu do betonu a uřezat nohy, to teprve zmate policisty ...

Jakelin de Mailly:

v lese je nádhera, ale asi to chce vyrazit už ve tři ráno, kdy není takový hic, ten začne úderem 4:30 Vzpomínám jak jsem pracoval v lese, v šest ráno v červenci bylo horko a v sedm na zdechnutí až do večera .... a co? rostou? já už brousím kosu, opravuji hrábě, dvě ze šesti nůší jsem již opravil a stepuji pod lesem jak nadržená fenka, kdy žeto šílenství vypukne :)
Dělám si legraci, chodím jen sportovně s malým košíkem, neboť jsem líný a nechce se mi ta kila tahat domů, a stejně chodím hlavně na holubinky :)

Pepa Řepa:
repliky páně kokoshky mi tu chybí, netuším, kde je či co dělá, ale chybí mi tu. a snad je v pořádku.
09. 06. 2014 | 17:13

strýc virus HxNx napsal(a):

Joachym Brezina

děkujeme za radu, my to prostě nějak uřežeme a odbagrujeme. aspoň se tím sníží nezaměstnanost...
nebo má snad někdo jiný názor?????!!!!

kokoshka byl roztomilej. jednoho Sanktpetersburgřana (no dobře, Petrohraďana, taky nic moc... tak Leningradce ... no jo, já vím, já vím...) znám z fotografického fóra Panoramio, je to fajnový člověk.
A kokohska nemluvil česky špatně... Též se mi po něm stejská...
09. 06. 2014 | 17:20

Jakelin de Mailly napsal(a):

Joachym Brezina

Jo,holubinek a růžovek bylo nakonec hafo.
Kupodivu žádný don chrobák.
09. 06. 2014 | 17:22

Jakelin de Mailly napsal(a):

"Kokoshka" byl virtuální "Rus" projekt, který prostě někoho přestal bavit.
Třeba se mýlím, ale tak mi to nějak prostě přjde.
09. 06. 2014 | 17:24

strýc virus HxNx napsal(a):

rytíř de Mailly

vy myslíte, že byl virtuální a že to někoho přestalo bavit?
mně to též napadalo před několika měsíci. pak jsem na to zapomněl a uvěřil v jeho existenci.
ale možná máte pravdu.
09. 06. 2014 | 17:35

Divobyj napsal(a):

Kokoshka byl Vorošilov.
Není tady ani Honolulu.
Že by se mocnosti dohodly?
09. 06. 2014 | 17:36

strýc virus HxNx napsal(a):

Divobyj

ano, Kokohska byl údajně Voroshilov. proto si myslím, že byl autentický. koho by napadl nick Kokoshka ...?
Honolulu vymizel z pokeců na aktualne.cz skoro ve stejne době jako Kokošák...
09. 06. 2014 | 17:40

ld napsal(a):

strýc virus HxNx,

honolulu byl zabanován. Prý tu někoho nazval žlutým primátem. Určitě je někde na špacíru, a až se vrátí, zaškrábe Stejskalovi na dveře.
Vorošilov /ale i Elena/ zmizeli, když to na Majdanu kulminovalo; slehla se po nich zem.
09. 06. 2014 | 17:48

Jakelin de Mailly napsal(a):

Divobyj

Můj bratr v Kristu Honolulu se opaluje někde u menhiru s čarodějnicí z New Age a vyhlíží létající talíře firmy VRIL.
Nemyslím, že H + K = 1.
Ty Honolulovy příběhy z Afriky byly velmi věrohodné a mělo to svoje kouzlo i styl, tohle by nepsal člověk, který to nezažil.
Kokoshka, to bylo strašně teatrální, průhledné.
09. 06. 2014 | 17:51

Jakelin de Mailly napsal(a):

ld

! žlutý primát !
:-) :-) :-)
09. 06. 2014 | 17:52

Gerd napsal(a):

Pane Urbane,
řešení by tu bylo a la Velká Británie. Zde je model, že na soudce je kandidát navrhován stávajícími soudci z řad advokátů daného hrabství. Prostě soudci před důchodem, kteří se s advokáty stýkali v soudní síni dlouhodobě.
V podmínkách ČR by bylo nezbytné pozvat pro první kola komisi soudců ze zahraničí. Těsně před důchodem, z nějaké země s méně běžným národním jazykem a pokud možno s utajenou totožností. Ti by prověřili soudce a došlo by k odvolání těch nejhorších soudců.
Zákon o neodvolatelnosti soudců v podmínkách ČR jen umožnil upevnit pozice justiční mafie. Jsou neodvolatelní a nepostižitelní. Odvolávat a postihovat se mohou jen smai mezi sebou.
09. 06. 2014 | 18:00

strýc virus HxNx napsal(a):

Id

ano, ta konincidence sedí, Id. jak se jinak máte?
09. 06. 2014 | 18:04

strýc virus HxNx napsal(a):

Jakelin de M

tentokrát bych si dovolil s Vámi nesouhlasit.
Rusové samozřejmě jsou (poněkud) teatrální. a zvláště Rusky... mám s nimi i určitou profesní zkušenost.
tzv Kokoshka si mj liboval v předvádění svých znalostí filmů, literatury, a to zejména západního, frčícího mainstreamu, poskytl nám laskavé ukázky ze své básnické tvorby, pochlubil se, že má dceru ... neříkám, že to někdo nemohl upéci jako virtuální osobu, ale přece jen ... třeba se pletu.
09. 06. 2014 | 18:08

ld napsal(a):

strýc virus HxNx,

zítra jedu bohudíky na svou milovanou Drahanskou vrchovinu, kde ponořím zmátořené tělo do rybničních vln.
Doporučuji totéž :-) V Kéniku to jistě taky žhne.
09. 06. 2014 | 18:08

strýc virus HxNx napsal(a):

Id

kdyby jenom žhne, tady je poloviční peklo, ale já musím ještě do konce června do práce do Židenic, uf, klimatisace tam není...darmo mluvit.
09. 06. 2014 | 18:16

Oslýk kádrovák napsal(a):

Gerd:

Neodvolatelnost soudců s tím naprosto nemá co dělat. Soudců je asi 3000.
Řeč je o soudních funkcionářích; a to rovnou těch nejvyšších. Těch je 12 přesně.

Pokud budou navrhovat tuto dvanáctku advokáti, pak to budou pánově Sokol, Lžičař, Ortman, Nespala a tak podobně. A už můžete dopředu psát jména, která vám vygenerují.
Stejně tak by to u nás fungovalo, kdyby soudci navrhovali funcionáře advokátské komory.
Mafie sobě.

Jediná šance je systém otevřít a vpouštět tam lidi odjinud. Vybírat skutečně nejlepší lidi z těch 3000 soudců a 10.000 advokátů, což se až doposud nikdy nedělo, protože o řadových manících se nikdy nikdo nebavil.
09. 06. 2014 | 18:29

zdenekb napsal(a):

YosifK 16:02

"Asi by to chtělo někoho jako Pravý Sektor - všechnu starou svoloč povyhazovat, soudce hlídat..."

Alespoň, že už to z Yosifů leze otevřeně.
Chybí jim tu někdo, kdo by tvrdil muzyčku... aneb cesta k pravé demokracii.
09. 06. 2014 | 18:37

strýc virus HxNx napsal(a):

Oslýk kádrující

a jak to poznáte, že jsou nejlepší? vy jste taky z justice? (jako oni?)
09. 06. 2014 | 18:37

Jakelin de Mailly napsal(a):

strýc virus

Spoustu věcí o Rusku neznal, či popíral věci, které jsem tam na vlastní oči viděl.
Ty filmy, literaturu apod. si vygooglí každý.
Nebo to můžete znát stejně dobře jako Don Virus z Krpole, nemusíte být Rus, no né ? :-)
Já Vám o sobě můžu říct, že mi po zahradě běhá Jakelinova jedenáctka, a až dojedete, zjistíte, že jsem se zatím nerozmnožil.
Básně jsem nepostřehl, ale ta povídka byla příšerná.
Apropos, je mi to naprosto jedno, zda nějaký skutečný Kokoshka teď běhá s Mášou v maskáčích typu "močalnyj" a s Ak 74 po Donbasu, nebo si ho nějaká rozdvojená osobnost vytvořila v hlavě :-)
Jen jsem řekl svůj názor, když na to přišla řeč...a jak říkám, můžu se mýlit.
Pokud vím, tak byli údajně kámoši s Targusem, tak by to možná vysvětlil on.
09. 06. 2014 | 18:42

Jáchym napsal(a):

Virus:
Kokoschka BYL Voroschilov - a byl nade vší pochybnost autentický.To se nedalo napodobit !

Histrion, zajímavý typ, nadšenec pro SF... párkrát jsem si s ním psal pod vyhaslými blogy.

Měl poněkud nejasno v tom, co je to český sarkasmus a ironie.
Asi by psal (v ruštině) docela slušnou pózu, bohužel si myslel, že je dobrý básník. :-)
Moc rád bych věděl, co se s ním stalo.
Je poloviční Ukrajinec a poloviční Rus.
09. 06. 2014 | 18:48

strýc virus HxNx napsal(a):

Jakelin de Mailly

mne by to docela zajímalo, co byl či "byl" Kokoshka zač.
filmy a literaturu a další soubory reálií lze vygooglit, jasně. ale on neuměl perfektně česky a mohlo dojít k řadě nedorozumění při komunikaci.
to je zase můj pocit a pohled a docela silný.
jisté zřejmě je, že pravdu o Kokoshkovi se nemusíme nikdy dozvědět. ale ten pseudonym nebo tedy nick je dosti zajímavý.
09. 06. 2014 | 18:54

strýc virus HxNx napsal(a):

Jáchym

takže i Vy máte pocit, že byl autentický...
09. 06. 2014 | 18:55

Jakelin de Mailly napsal(a):

strýc virus

Ať to je jakkoli, třeba ho ta diskuze vyvolá z kurganu.
09. 06. 2014 | 18:58

strýc virus HxNx napsal(a):

J d M

pochybuji.
kdyby byl "naživu", už by zde živě diskutoval.
09. 06. 2014 | 19:03

Jakelin de Mailly napsal(a):

strýc virus

Targus to kdyžtak uvede na pravou míru.
Jdu si dělat řízky z muchomůrek.
09. 06. 2014 | 19:11

Divobyj napsal(a):

Vorošilov mi chybí,
a Honolulu taky.
Dlouho jsem zde neviděl Drzou zrzku.

Za těmi nicky jsou lidé.
Zajímaví lidé,které zde nelze nahradit.

Id napsal:
Proč by měl Vorošilov škrábat Stejskalovi na dveře?
Stejskal tyto stránky nevlastní.Dělá tu pouze hlídacího psa.
Já osobně sem kvůli Stejskalovi nechodím.I když mě několikrát zabanoval,nemám důvod mu tu nijak podlízat.Vždy,když mne zabanuje,píši z jiných IP adres.Zatím jsem ještě nepotřeboval měnit nick.Bude-li to ale nutné.....
Psát z jiných IP adres není nijak pohodlné,ale přece kvůli tomu nepohodlí nebudu Stejskalovi lézt kamsi,jako někteří zdejší ubožáci?
09. 06. 2014 | 19:15

Analytik napsal(a):

Je vůbec možné přerušit pupeční šňůru mezi justicí a politickou mafií?
Mohou tyto dvě entity existovat bez vzájemné součinnosti?
A je tu vůbec někdo, kdo by si dovolil tak učinit?
09. 06. 2014 | 19:18

Ernesto napsal(a):

Strýci virusi Honolula prý na floridě sežhral krokodýl a kokožka se transformoval do revolučního kvasu na východní ukrajině ! Pomáhá svým ! Ještě něco ?
09. 06. 2014 | 19:29

strýc virus HxNx napsal(a):

Ernesto, pokud vím, měl jste asthma bronchiale, přesto jste - jsa lékařem - hulil ty škaredé Fidelovy doutníky. i Vy jeden šotku!
Honolulu jistě na Floridě sežrán krokodýlem nebyl, nanejvýše aligátorem, co Vy na to? u Vás v Argentině máte zase kajmany, pokud vím, aspoň na severu...
09. 06. 2014 | 19:37

Ernesto duch revoluce napsal(a):

Analitiku přerušit tuhle pupeční šnuru může jedině celonárodní neposlušnost ,neboli revoluce !! Ale vy češi si nedělejte iluze ! Na tak epochální čin nejste dostatečně připraveni ! Ještě hodně vody uteče ve Vltavě nežli získáte k tomuto činu kvalifikaci ! Já vás ale ze záhrobí pečlivě sleduji !
09. 06. 2014 | 19:38

Ernesto napsal(a):

Strýče virusi nenerte mne za slovo , krokodýl nebo aligátor ,oba mají stejný apetit !
09. 06. 2014 | 19:43

Mac napsal(a):

Divobyj

kvůli Stejskalovi sem nechodí nikdo.
Kromě Yosifa, kterej je na stejné výplatní listině jako Stejskal a Stejskal mu píše hodnocení pro kvartální prémie :-)))

S těma IP je to fakt náročný, jednu dobu mě cenzor blokl 3 najednou. Kdo se v tom má pak vyznat, že jo?
09. 06. 2014 | 19:52

petrof napsal(a):

zlí jazykové právem tvrdí, že nejvíce je u nás prolezlá korupcí policie a justice. Když na tu línou sebranku poukázal velký a moudrý Václav Klaus svoji amnestií, všichni ječeli jako podsvinčata, takže něco na tom určitě bude .......n-tssss.
09. 06. 2014 | 19:52

Mac napsal(a):

jinak zdravím strýce viruse, ani jsem nevěděl, že jsme krajani, v Kéniku jsem prožil většinu života....
09. 06. 2014 | 19:54

Bodrý den! napsal(a):

Bodrý den!
Pokud kdo nehodlá ukázat na přímého viníka, tak tedy: Václav Havel.
Jak jsem stejnou poznámku pronášel již velmi dávno, kdy se ještě holdovalo, a dostal za ni v únoru 94. roku u jistého okresního soudu 4 měsíce podmínečně na rok.
(Též jeden člen ODS, za mou poznámku rozvíjející, infarkt.)
Tak si tedy osvěžte historickou paměť, a začněte zrovna tam, kde se již jednou začínat mělo.
Bodrý den!
09. 06. 2014 | 20:16

strýc virus HxNx napsal(a):

Mac

tak buďte též pozdraven, v Kénigu už dožiji... alespoň si to myslím. jinak též většinu života jsem strávil zde...
09. 06. 2014 | 20:17

ld napsal(a):

Divobyj,

to o tom škrábání nebylo o vorošilovovi, ale o krajanovi honolulu. A Stejskal vám ip adresu neuvolní, pokud mu o to neřeknete.
To vědí všichni, kdož prošli touto karanténou.
09. 06. 2014 | 20:32

ld napsal(a):

Jo, a k tomu zbytku...měl li bych nějak krkolomně měnit ip adresy, to se raději na tuto zdejší kratochvíli vykakám. Ani nick měnit nebudu, na to zde jsou jiní například hnojometní pazgřivci.
Jinak já tady měl natvrdo distanc, skoro poctivě odpykaný rok, a rozhodně se nedá říci, že bych komukoli /to platí i pro Stejskala/ lezl do střeva. To obstarávají druzí dodavatelé :-)
09. 06. 2014 | 21:04

Joachym Brezina napsal(a):

Jakelin de Mailly

přeji Vám dobrou chuť i když už asi jste po jídle, já mochomůrky poznám, ale neumím je sníst, psychika je sviň :) ale holubinky nadšeně žeru ve velkém.

Strýc virus:
jsem si jist, že si poradíte, on Don Betonangelo řeší problémy všeobecně :)
výborná jsou i šrotiště a lisy na auta, ale nerad bych prozrazoval naše know-how :)
všeobecně:

je fakt, že kokoshka a jiní zmizeli když to na Majdanu kulminovalo jak tu už někdo podotkl nade mnou.
09. 06. 2014 | 21:08

Jáchym napsal(a):

Ještě ke Kokoschkovi/Vorošilovovi:

Naposledy měl velké starosti - musel se postarat o své ukrajinské příbuzné (nebo příbuzné své ženy ?) a pokoušel se jim zajistit existenci v Rusku.
Jinak - pro nověji příchozí - on v ČR přes deset let žil a podnikal.
Odejel na žádost své mladé ženy...

Nevím, jestli sem ještě bude psát, myslím, že má jiné starosti - navíc se mu trochu začala sypat čeština - poté, co vypadl z českého prostředí.

Podobně jako někteří zdejší spolupsouni (Zdravím!) trpěl poněkud paranoidní představou, že po nich zlý cenzor Stejskal jede jako slepice po chlístu.

Mohu vás coby jeho dvorní obdivovatel ubezpečit, že fakt banuje jen a pouze méně nápadité sprosťáky či neúnavné provokatéry, kteří tu pobíhají jako Johánci z Arku s vlastní otýpkou klestí na zádech a úslužně roužnutým zapalovačem - aby posléze mohli hrdinně vřeštět.

(Drobná výjimka jsou poznámky o Ž/židech.
To je fakt víceméně tabu ( i když i zde morálka povoluje - Maxim(US) by mohl vyprávět)

S Maximem očividně L.S. souhlasí a považoval za nutné dát to demonstrativně najevo:
Francouzský filosof Voltaire totiž pravil:

"KDO NÁM VLÁDNE, ZJISTÍME PODLE TOHO, KOHO NESMÍME KRITIZOVAT"

(Já si furt nejsem tak jistý - ale kdo jsem já - a kdo je Libor Stejskal ?? Třeba mají s Maximem recht.) ;-))
09. 06. 2014 | 21:31

vico napsal(a):

Kokoshka na rozdíl od zdejších mamlasů prostě ví, kdy je třeba zalehnout na matrace. A vo tom to je. Bude-li opravdu další "studená válka", povalí kokoshka se svým veřejně prezentovaným velkoruským šovinismem za Hynaisovu oponu. Proto mlčí.

Jan Urban se svou teatrálně přehnanou dramatičností, která snad ani nepatří do dnešního světa, rozechvělým hlasem hlasatele Tassu, oznamuje, že u Krajského soudu v Ústí nad Labem se ve skutečnosti bojuje o Prahu.

Není to tak dávno, kdy opruzoval s prohlášeními, že pokud nevyhraje Šťáva z Diago human, demokracie v ČEZku skončila.

Justiční funkcionář v soudní soustavě nemá jakoukoliv možnost ovlivňovat jednotlivé kauzy. Soudní soustava s třemi tisíci nezávislými soudci je mafiánskou chobotnicí neuchopitelná. Předseda krajského soudu sice může prošustrovat stamiliony na stavbu justičního paláce, ale konkrétní kauzu ovlivnit nemůže.
09. 06. 2014 | 21:36

Jáchym napsal(a):

Mimochodem - není mezi Vámi germanista nebo urbanista?
Prý se Urban psal dříve Uhrbahn, což údajně znamená Hodinové Nádraží - nebo Dráha?

Já znám pouze hodinové hotely....
To se snad jelo v dobách bezbožného komunismu i na nádražích ?
09. 06. 2014 | 21:53

janko cobolik napsal(a):

vico napsal(a):

Kokoshka na rozdíl od zdejších mamlasů prostě ví, kdy je třeba zalehnout na matrace. A vo tom to je

No prave o tom to je
jen Tobe se na matrac nechce
ceskej genie
09. 06. 2014 | 22:12

Divobyj napsal(a):

Id

LŽETE.
Píšete,že Stejskal IP adresu neuvolní,pokud mu o to neřeknete.

Opakuji.
Byl jsem zabanován několikrát a NIKDY jsem o nic neškemral.Vždy jsem po čase zjistil,že to zase jde.

Mac

To nesmíte být sprostý!
Já jsem byl např. jednou zabanován za to,že jsem o Nečasově vládě napsal,že je to banda zločinců.Tehdy ještě paní Nagyovou skoro nikdo neznal,jen se vědělo,že dře jako kůň.:-)
09. 06. 2014 | 22:12

babočka napsal(a):

Pane Urban, každý kdo měl nějaký kontakt s tajnou službou je podezřelý a nevěrohodný už z principu věci. Tak to prostě ve špionáži chodí. Proto i pan Babiš je podezřelý a nadá se mu věřit. Pan Babiš stále vykřikuje, že se tady jen 24 roků kradlo a přitom je to náš největší boháč. Na ty jeho kecy slyší primitivové a on to dobře ví. Paní Válková je chuděra, která naletěla miliardáři. Pan Zeman je poslední dobou je samé překvapení, takže uvidíme. Tak to vidím já.
09. 06. 2014 | 22:20

ld napsal(a):

divobyj,

tak jo, jste geroj. Z Russelovy cimry.
Pa
09. 06. 2014 | 22:26

pepa repa napsal(a):

Esli ten Diago neni novy Nostradamus.
Az prohraje Stava arbitraz budou se lamat peceti.

Copak kokosak ale pauziruje Pehe asi svolala NWO poradu je treba sladit uka noty
09. 06. 2014 | 22:47

Jáchym napsal(a):

Pepa Řepa 22:47
...Pehe asi svolala NWO poradu je treba sladit uka noty...
*******************************************************************************
Nepřeceňujete jeho kompetence?

To jako myslíte, že si zaběhl na pražské US velvyslanectví k tamní pisoárové stařeně pro povolení k samostatné osobní aktivitě ??
09. 06. 2014 | 23:07

Jáchym napsal(a):

Divobyj
...Já jsem byl např. jednou zabanován za to,že jsem o Nečasově vládě napsal,že je to banda zločinců.Tehdy ještě paní Nagyovou skoro nikdo neznal,jen se vědělo,že dře jako kůň.
***********************************************************************************************
Nějaký problém ?
Příště napište, že je vláda stádo koní , co dře jako Nečasová.
Je to minimálně stejně sprosté - a projde to!
09. 06. 2014 | 23:21

Divobyj napsal(a):

Jáchym

Pochopte,tehdy o té kauze věděl každý prt,včetně mě.
Já jsem měl tehdy na mysli jiné kauzy,které byly na pořadu dne.
Zločinci,především ve smyslu vlastizrady a zpronevěry už by se do vlády nikdy dostat neměli.
10. 06. 2014 | 00:29

Pepa Řepa napsal(a):

Jáchym
Kdo nebyl -a nebude-zabanován, jako by nežil.
Úplně promarněná šance.
Nejen Oněgin, ale i kokošák, byl typický Rusák.
Stalina i matrjožky hájil do roztrhání těla.
Širová, tesklivá a zádumčivá je ruská duše, od Mukačeva po Vladivostok.

Zato ta naše demoška se nějak scvrkla na pozitivní diskriminaci vybraných, kvoty a příkazy o nichž se soudruhům z RVHP ani nesnilo a za chvíl bude i v mateřské škole instruktáž, jak se má milovat Karel s Lojzou.
Říkáme tomu pokrok v otázce lických práv.
Nedivím se mužikovi, že z toho dostává kopřivku a raději bude zpívat tesklivé písně s garmoškou u Volhy.

Pokud jde o mediální vypatlanost už jsme Ivana dohnali. Kdyby tady nebyly blogy, nepáchne sem noha.
10. 06. 2014 | 07:16

Oslýk jurista amatér napsal(a):

Vico:
Vynechám místní vyprávěnky "who is who," případně o boji se strašlivým Stejskalem, a půjdu k tomu, co mne zaujalo:

"Předseda krajského soudu sice může prošustrovat stamiliony na stavbu justičního paláce, ale konkrétní kauzu ovlivnit nemůže. "

To se velice mýlíte. Předseda krajského soudu především rozhoduje o tom, kdo se stane soudcem, neb má na starosti kádrovou politiku v kraji, a krom toho rozhoduje o rozvrhu práce.
Čili, pokud se předseda soudu zatvrdí, k problémovým věcem se dostane jen takový soudce, od kterého se dají očekávat... řekněme, pozitivní výsledky.
Zkuste přemýšlet nad těmi insolvenčními aférami, co řešila BIS. Ta si rovněž myslí, že na to předseda soudu jistý vliv má.
10. 06. 2014 | 08:55

Divobyj napsal(a):



Vaši polední větu tesat do kamene.
Kdo by byl jinak zvědavý na produkty zdejších novinářských hvězd,že?
10. 06. 2014 | 08:56

David napsal(a):

Autor má naprostou pravdu, justice je páteří státu a tady je ta páteř notně zdeformovaná. Nejde jen o Ústí, největší kauzy dělá Krajský soud v Brně. Soudkyně Krčmářová (můžete si počíst i zde: http://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/senator-soudkyne-kradla-i-v-brne20080730.html ) celou dekádu řídí "úspěšné" konkurzy. Jen v Brně je možné, aby insolvenční správce byl opakovaně jmenován předsedou soudu (pan Pořízek) ke stále stejnému insolvenčnímu soudci (byť zákon vyžaduje nahodilost při jmenování). Jen v Brně je možné, aby správce prodával majetek za půl procenta tržní ceny a kupcem byl kamarád správce. To všechno lze, protože to má punc zákonnosti, ty konkurzní majetky se prodávají v dražební kanceláři, kterou ovládá paní Koutná (manželka policejního prezidenta Zlínského kraje). Když se někdo ozve, začne ho stíhat státní zástupce napojený na uvedené lidi (příbuzensky či majetkově) Když se soudíte, vše posvětí Nejvyšší soud, kde konkurzní věci má na starosti pan Krčmář (hádejte, čí je to manžel) - spoluautor insolvenčního zákona, ve kterém jsou ustanovení jinde v Evropě nemyslitelná (např. že insolvenční soudce nemá žádnou odpovědnost atd.). V Brně je ještě místopředseda soudu, pan Kozák, ten se hlásil na flek po Pořízkovi, což vyvolalo zděšení. Pan Kozák je stejná legenda jako Krčmářová (poznala to i např. Česká spořitelna), ministr Pospíšil se jej snažil sundat z taláru, ale nakonec sundali jeho (nástupce ministr Blažek, kamarád Kozáka, všechny žaloby na Kozáka stopnul).
BIS tohle všechno ví, komu to má referovat, když ti lidi na ministerstvu jsou svázáni s touhle skupinou. Vemte si jen odbor dohledu nebo odbor stížností - pánové Bednařík a Vodrážka - ti vše bezpečně stopnou. Chápu Marvanovou, že to bylo neřešitelné bez radikálního otřesu. Paní Válková je buď součástí systému (pak ji BIS nemůže informovat) nebo je jen ješitná a ….. k tomu.
10. 06. 2014 | 09:21

Obdivovatel napsal(a):

Davide,
vaším pomluvám soudců nevěřím. Vždyť soudce musí absolvovat práva. To je to nejnáročnější studium a jsou tam ty nejvyšší nároky na morálku studujících. Jsou tam profesoři, kteří jsou odborníci na podvody a díky tomu odhalí každého podvodníka a nemilosrdně s ním zametou.
Po absolvování práv musí zájemce o místo soudce projít tvrdou praxí. Neučí se jen používat specifickou právnickou řeč a formulovat rozsudky. Vyžaduje se po něm aby se orientoval v různých oborech, a aby se seznámil s reálnými vztahy v různých sociálních a profesních skupinách. Dokonce je požadováno aby také pracoval.
Teprve potom může požádat o jmenování soudcem. A potom je znovu prověřována jeho
morálka. Celou dobu také musí prokazovat naprostou dokonalost v používání logiky.
Je zcela vyloučeno, že by se mohl stát soudcem někdo, kdo dochází k závěrům, které odporují přírodním zákonům.
10. 06. 2014 | 09:42

Oslýk investigativní napsal(a):

Obdivovateli,
váš zřejmě ironický post vyjadřuje některá slabá místa problému.

Ale klíčové je se neustále vracet k tomu, že potíž není v soudcích, advokátech, státních zástupcích jakožto stavu, ale v tom, že se jejich řízení ujala jistá organizovaná skupina, která se postupně ujímá řízení celého státu. Velice málo lidí, ale na skvěle rozmístěných pozicích.
Takže například dokázali zorganizovat hromadné propuštění hlav organizovaného zločinu, organizované podvody v konkurzních řízení, ochromení trestního stíhání téměř v celé zemi na řadu let, ze kterého jsme se dodnes nevymotali.

Normální řadoví advokáti, soudci, státní zástupci nebo vůbec právníci do toho nemají co mluvit a dokonce o tom často ani nemusí vědět. Všechny klíčové kauzy, kterých vlastně početně není mnoho, jdou zcela mimo ně.
10. 06. 2014 | 09:52

resl napsal(a):

Na údaj, že tady soudcuje velké procento komunistických soudců, nikdo nereaguje, spíš zavírá oči. Léta znám ty nejhloupější řeči o tom, že se Čech nepotřebuje dívat do zahraničí, on je chytřejší, kampak na něj. Je tu ovšem zádrhel, že zdejší politická "elita" netouží po nějakém cizím vzoru, který by jim mohl zamotat hlavu a šťourat do jejich zlodějen. Je třeba po ods zlikvidovat čssd a nechat vykrystalizovat jiné málopočetné strany, které pustí do čela bezpartijní odborníky. Život bude lepší, pokud se v něm nebudou promítat soukromé cíle pol. stran.
10. 06. 2014 | 10:30

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Právní stát v ČR je v podstatě dosti nákladným opatřenm jak se snažit dosáhnout někdy v budoucnu spravedlnosti.
Zejména díky sazbám advokátů a nenasytnosti soudců je tento stav dosti vzdálen.

Nicméně máte vždy možnost odvolat se např. až k Ústavnímu soudu. Ten , pokud zrovna nebude odmítat zabývat se mafiamenstií či smolit verdikt, že lhát a krást se v parlamentu smí...jistě vám vyhoví tak, abyste si mohi znovu najít nějakého advokáta.

Spravedlnost u nás je ale nejen slepá, ale často i hluchá, němá a chromá.
Zázraky se ale dějí, jakmile např. pošeptáte : " Dva miliony", tak mnohdy zázračně nabyde sluchu, poté i hmatu.Je třeba ale vědět kdy pošeptat : " Dva miliony" a kdy " Čtyři miliony" - neb spravedlnost je někdy také dosti namyšlená a neví roupama coby.

Právní stát coby solidní příležitost pro advokáty a soudce / někdy i žalobce a policajty/ se mi ale v globale líbí. Posílil bych však ještě více neviditelnou ruku spravedlnosti, to aby někteří neobtěžovali s nabídkama řádů desítek tisíc CZK, co tak zavést nějaké regulační poplatky na způsob těch, co jsou ve zdravotnictví...i v policii ? Ať není obtěžována beznadějnými případy, například hlášením ukradení auta či vykradení bytu ?
Tak by se policii ulevilo a mohla se věnovat těm skutečně vážným případům, například tomu, jak zdokonalit právní stát tak, aby nebyli policejní důstojníci znevýhodněni oproti advokátům a soudcům. Aby si také mohli přivydělat.

Co nejvíce svobody - to především je důležité, co nejširší pole pro možnost projevit každého svobodnou vůli...ale nezaneřáďovat systém různými právnětrestními hypochondry, jako jsou například věčně reptající okradené staré banky a vůbec lidé, kteří se chtějí vyhnout vlastní odpovědnosti -kterou mají za svůj majetek, za jeho ohlídání si /například aut či vybavení bytů/ vlastními silami. Neb svoboda - to značí především povinnosti.

Pro začátek by snad mohlo stačit 30 korun za oslovení policisty a 100 korun za pobyt na policejní služebně, v případě emergentního zákroku pak 140 korun, leda by šlo např. o pokus o vraždu...ale to by musel přivolávající prokázat, nejlépe před ústeckým soudem a za přítomnosti advokáta údajného vrahouna.
10. 06. 2014 | 10:31

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

re : "....ale nezaneřáďovat systém různými právnětrestními hypochondry, jako jsou například věčně reptající okradené staré babky ..."

Staré banky už zaneřádily systém kdysi, to je snad již dořešená věc.
10. 06. 2014 | 10:34

vico napsal(a):

Oslýk : Zřejmě disponujete určitými poznatky, které nemusí být/alespoň ne všechny/ jen z veřejných zdrojů. Problémem konkurzních soudců je, že vlastně se soudci stali jako pracovníci státní arbitráže fakticky ze dne na den. To, že byli netknutí občanským soudním řádem by bylo to nejmenší, horší byly jejich úzké vazby s obchodní a podnikatelskou sférou.

Dnes je však už cesta na místo byť jen okresního soudce nesmírně těžká a trvá i mnoho let a je roubena opakujícími se neúspěchy v jednotlivých konkurzech na uvolněná místa.

Myslím, že svou pravdu tu máme oba, ale ta moje pravda má obecnější platnost : Justice tvořená zhruba třemi tisíci nezávislými soudci je pro zdejší mafiánskou chobotnici jako celek neuchopitelná.
10. 06. 2014 | 13:11

Oslýk systémový analytik napsal(a):

Vico:

Každý disponuje různými poznatky z různých oborů, já využívám ty, které mám k dispozici od různých lidí.

Ano, máte pravdu, že justice jako celek v počtu 3000 maníků je nepodplatitelná. Stejně jako policie, která má lidí řádově víc.

Zkušenost z klientelistických států ovšem ukazuje, že něco takového ani není nutné. Stačí mít toho "svého" soudce nebo úředníka, pokud je někdo další schopen zajistit, že ta vaše konkrétní zájmová kauza k němu dojde. Po těch ostatních je vám houby.
I když je zachován statistický argument, že 99% soudců a úředníků - nebo ještě víc - je nepodplatitelných, pokud se kdejaká velká kauza s politiky nebo s miliardami na potvoru skrývá skoro vždycky v tom zbylém procentu, tak má země obrovský problém.

Navíc je zdrcující mediální dopad této situace - píše se daleko častěji o stíhaném poslanci nebo ukradené miliardě, ne o tom, že se pan X a paní Y hádají o kurník se slepicemi, nebo že jim k tomu kurníku úředník nechce vydat stavební povolení.
Opticky to potom v novinách vypadá, že je zešvindlované kdeco, ba možná skoro všechno.
No, a na právní vědomí obyvatel to má vliv tragický - občané, kraďte, oni vás stejně nechytnou, a když, tak se řešení najde.

Konkrétní případ, co je tu na stole, je neméně zdrcující.
Na funkci předsedy krajského soudu se donedávna nedělala výběrová řízení vůbec, byla zavedena za Pospíšila, a za Blažka opět zrušena. Fakticky je tohle úplná premiéra, pokud jsou ty moje informace správné.
Pokud se ukáže, že něco podobného jako řadový soudce vlastně bez povolení jisté party nemůžete nikdy vyhrát, efekt bude podobný kobercovému bombardování.
10. 06. 2014 | 13:37

vico napsal(a):

Oslýk : Však konstatuji, že s vaší argumentací nemám problém. V klientelistickém státě je samozřejmě i justice součástí tohoto klientelistického systému, kdy "klasická" spravedlnost funguje jen pro běžné občanstvo. Je li klientelismus fakticky státní doktrínou - ideou na které tato země stojí a padá, vytváří zde metanolovou kotlinkovou atmosféru, která proniká i za zdi policejních úřadoven a soudních budov.

Přesto si nemohu nevšimnout faktu, že justice jako celek zatím i u nás funguje tak, že ČEZko vykazuje atributy právního státu. To dokumentuje spousta rozhodnutí, které jdou PROTI zájmům a vůli vládního establishmentu, soudní rozhodnutí zhlediska zdejšího klientelismu nejsou dopředu předvídatelná a často se přitom jedná o velmi významné kauzy velmi významných osob.

Dr. Veselého, který vyhrál konkurs na předsedu Ks v Ú.nL neznám, nic o něm nevím/až na informaci JUDr. Křečka/. Petice tamnějších soudců asi jde tzv. přes čáru, ale nejsem si jist, že by tak otevřeně vystoupili hoši, co v přítmí golfových kluboven spolu mluví. Kdo ví, třeba jejich argumenty jsou takové, že nebude na škodu, když se jimi bude ministryně Válková zabývat.

Hysterický jekot Jana Urbana, který tu dva roky masturboval blahem nad dílčími vítězstvími pana Šťávy a oznamoval nám, že ČEZko prohraje polovinu státního rozpočtu a všechny své umělecké sbírky je, alespoň u mně, kontraproduktivní.
10. 06. 2014 | 15:04

Oslýk negativista napsal(a):

Vico:

Co máte s Urbanem a Šťávou, to vynechávám. Je tam zjevně osobní Urbanova zainteresovanost na případu, která by v celkovém pohledu shora neměla mít význam.

1) "Přesto si nemohu nevšimnout faktu, že justice jako celek zatím i u nás funguje tak, že ČEZko vykazuje atributy právního státu."

No, EU si to v jedné fázi přestala myslet a zastavila nám dotace z důvodu organizovaného zločinu (tak doslova). Takže spíš je to tak, že se potácíme na jakési hraně únosnosti a stav věcí se nějak přesvědčivě nezlepšuje.

2) "spousta rozhodnutí, které jdou PROTI zájmům a vůli vládního establishmentu, soudní rozhodnutí zhlediska zdejšího klientelismu nejsou dopředu předvídatelná a často se přitom jedná o velmi významné kauzy velmi významných osob."

Nepochybně sláva každému nezkorumpovanému rozhodnutí i v závažných věcech.
Je ovšem zajímavé si všimnout, že prakticky všichni aktéři těchto rozhodnutí jsou více či méně pronásledováni nadřízenými; a že jak mají tato rozhodnutí obrovský dopad mravní a mediální, tak z nich velká část, ba skoro všechna, skončí změnou u vyšší či nejvyšší instance.
On má málokdo trpělivost si dohledat, že kauza Katarského prince nakonec skončila odebráním případu soudkyni a teď to dělá někdo jiný; nebo že kauza justiční mafie stále ještě neskončila a pokračuje. Nebo že případ VV pánů Bárty a Škárky skončil po odvolání hodně jinak,. než jak začal.
To jak dopadl asi nejdramatičtější zátah vůbec, zahrnující nepřímo i premiéra Nečase, jste ostatně viděl sám - podle rozhodnutí Nejvyššího soudu mohou poslanci klidně zavraždit kolegu, pokud to bude v budově sněmovny, a jsou beztrestní. Zda to přežije Ištvan, to lze těžko hádat dopředu.

Veselý to nepřežije skoro jistě; dovolil si opravdu dost, hlásit se do výběrového řízení.
10. 06. 2014 | 15:31

Pepa Řepa napsal(a):

Oslýk nám bruslí na starém ledě.
Na šlajfkách.

Ono to přidělování caus "přecedou" funguje u soudu poněkud jinak než si Oslýci představují.
Ne, že by tlaky nebyly, ale představa že causu tuneláře Franty bude soudit zrovna kamarádka Anča -protože jí to prostě "přeceda" přidělí a basta, je poněkud úsměvná.
Druhý den by to prásknul kolega mediím nebo ištwánům že ji měl dostat on.

Jako malá Oslý serenáda ovšem dobrý.
10. 06. 2014 | 15:46

vico napsal(a):

Oslýk : ad 1 To, že u nás nejsou standardy "staré Evropy" tu konstatuji i já dost často. Ostatně odpor k unijním nařízením /příslovečné okurky/je dán i snahou o zachování zdejšího metanolového společenství/naposled jekot Kalouska stran služebního zákona, který jako snad jako u jedné z posledních zemí bude u nás přijat/. Nicméně nevidět to, co se stalo před rokem na Úřadu vlády, je rovněž chyba. Dokonce to někdy vypadá, že u nás má justice skoro takovou moc, jakou měla v Itálii v devadesátých letech. Když konstatuji, že ČEZko vykazuje atributy právního státu, netvrdím, že u nás neexistuje organizovaný zločin a korupce.

ad2 Jak už tu pan Řepa naznačil, dávno je tomu, kdy předseda soudu přiděloval kauzy. Zkuste zabrousit na server justice cz. Zde jsou veřejně přístupné rozvrhy práce pro jednotlivé soudy a právě ty v konečných podrobnostech definují vašeho zákonného soudce /a nikoliv dotyčný justiční funkcionář/. Odepření vašeho zákonného soudce vede ve sto procentech ke kladnému rozhodnutí o vaši ústavní stížnosti. Tohle si Ústavní soud opravdu hlídá.

ad3 Být soudním funkcionářem znamená vyšší prestiž a významně méně práce/míním rozhodovací/. Znamená velkou prostornou kancelář, zbavení se odpovědnosti za často nepopulární rozhodnutí, velké služební auto a vyšší plat. O tuto funkci tak mají zejména zájem lidi velmi ambiciozní, často ne příliš dobří soudci, osobnostně kontroverzní a se špatnými manažerskými schopnostmi. Nový předseda KS v Brně přechází z funkce předsedy KS v Hr.Králové/kde se prý osvědčil, ale je zřejmé, že vrátit se k běžné rozhodovací praxi rozhodně nechce/. Dr. Veselý je obecně neznámý člověk. Naschvál jsem si našel, co proti němu soudcovská rada má cituji :

"Z vyjádření předsedkyně Krajského soudu v Praze i ze spisů vyplývá konfliktní způsob jednání Jana Veselého ve vztahu ke kolegům a k zaměstnancům soudu, tak i ve vztahu k nadřízenému soudu," konstatovala ústecká soudcovská rada.

Dále varovala, že Veselý není osobností s potřebnými sociálními dovednostmi k řízení čtyř stovek soudců a odborných pracovníků justice na severu Čech.

Varování

Veselý byl dosud pouze předsedou menšího okresního soudu a má s tím problémy. Rada upozorňuje, že soudce Veselý nikdy u krajského soudu nepůsobil ani na stáži, nemá s tím zkušenosti"

Co když na tom něco bude? Válková rozhodně neudělá chybu, když se s jmenováním nynějšího předsedy Os v Mělníku neunáhlí.
10. 06. 2014 | 16:36

Pepa Řepa napsal(a):

vico
odpor k unijnímu právu není dán chutí či nechutí, ale tím, že co země to jiné právo, jiná právní tradice a právě zásahy novodobých právních Mičurinů, kteří se snaží roubovat nové euroodnože, či se vrací ke starým Rakousko-uherským produktům jako Eliáš s Korbelem ve svém OZ mohou zpochybnit právní kontinuitu.té či oné země všechno ÚS neohlídá.

Někteří si představují soudy holt tak, že "přeceda" causu přidělí a poručí Máně jak rozsoudit jako za starých časů.
Ta na něho může udělat dlouhý nos, protože má svý jistý -i finančně-a je neodvolatelná.
Že jsou jiné-zákulisní-tlaky a páky-spíše přes obhájce nebo žalobce- je nezpochybnitelné.
Vždycky budou.
10. 06. 2014 | 17:01

vico napsal(a):

Pepa Řepa : Eliáš s Korbelem ovšem při vymýšlení našeho nového OZ nebyli "vedeni Barossem". Jaký jsme si suverénně upekli občanský zákon, takový si ho teď vyžereme. EU nám do toho /na rozdíl od okurek/nekecala.

Já s oblibou používám k antiunijní argumentaci ono příslovečné zakroucení okurku/které ovšem především vyžaduje velkoprůmyslové zpracování/. Mamlas na to skočí a sám bude hlasovat ve stylu méně eurodotací a více rittigovských mafiánských korporací. Často si kladu otázku, proč ČEZko, které bylo z "nových" evropských zemí civilizačně nejdále, je dnes ohledně korupce a klientelismu na samém chvostu. Nebýt někdy i kontroverzního "diktátu" Evropy /chceš mamlase prachy, tak se postarej, ať neskončí někde na Panenských ostrovech v Rittigově kapse/, tak by to už tady bylo jak na Ukrajině.

Klientelisticko-mafiánský stát je totiž doslova rájem pro ty extra bohaté. Proto my jako jediní na světě pořád tolerujeme anonymní akcie a hledáme důvody, proč nezřídit registr smluv týkajících se státních zakázek a m. j. proč stále nejde zavést zákon o státní službě. Nebýt "diktátu" Evropy, nebyl by přijat NIKDY.

Evropské právo je dnes v podstatě univerzální systém se shodnými základními zásadami, kterými se řídí. Od doby kdy "uchvatitel" Napoleon na evropském kontinentu zavedl Code Napoleon je evropské právo sobě velmi podobné. Dávno před EU probíhá proces unifikace evropského práva jehož pramenem jsou mezinárodní úmluvy a bilaterální smlouvy, které jsou základem pro vnitrostátní úpravu. S tím nemá Barosso co dělat - to je holá nutnost. Ostatně takový evropský zatýkací rozkaz a už dříve mezinárodní zatýkací rozkaz, který podle Klause podetnul naši národní suverenitu filutů a šibalů, zapříčinil, že už i arcikmotři nikam neutíkají, neboť je to zbytečné vyhazování peněz a navíc spojené s nekonečnými měsíci a roky v hnusných podmínkách vydávací vazby - třeba někde v Jižní Americe.
10. 06. 2014 | 17:40

Oslýk Saturnin napsal(a):

ad 2)
Pánové, ono to opravdu není tak jednoduché, že předsedové přímo přidělují kauzy, ale tím jste teprve na povrchu problému.
Existuje pokrok i v podvádění; předseda přiděluje soudce na určitý úsek činnosti. Říká se tomu rozvrh práce, pokud jste o tom někdy slyšeli.
Takže se může stát, a taky se děje, že se problémový soudce v takovém Brně ocitne čirou náhodou na insolvencích.
A soudce, který rozhodoval nějak, jak se nehodilo, je přehozen na jinou agendu, kde o nic nejde.

Pak máme taky často diskutovaný institut odebrání věci, o kterém se také popsalo hodně papíru v právnických kruzích. Taky na to jsou rozhodnutí ústavního soudu.
Zrátka, je prostě dohledatelný fakt, že ta slavná soudkyně Křikavová, už nerozhoduje Katarského prince, ač případ dále běží a nikdo nemůže být odňat svému soudci (praví se v Listině práv, ale kdo by to četl).

Stran toho dlouhého nosu; někdy si odchyťte nějakého soudce a nechte si vyprávět. Otevřou se vám nové obzory.
Ostatně, tady můžete vidět, jak je to s tím Veselým, co se přihlásil, v přímém přenosu. Vyjadřuje se k němu kdekdo. On sám má při tom zákonem zakázáno se vyjadřovat o jiných soudcích. A advokátech vlastně také.
Podobně se stalo prakticky všem, co jsem tak potkal na problémových kauzách.
Pacovskému prý průběžně vyhrožují během celého procesu s Rathem.
10. 06. 2014 | 19:12

vico napsal(a):

Oslýk : čtěte mně pozorně :-) O rozvrhu práce jsem sám psal již v 16:36 /v druhém odstavci/. Jinak je ovšem pravdou, že každý systém lze obejít, ale při současné praxi striktního požadavku na "zákonného soudce" to dá fušku. Dokonce bych řekl, že různí "Sokolové" to pro své VIP klienty využívají až zneužívají. Většina kauz se ve prospěch filutů a šibalů láme na procesu a nikoliv na tajných zásazích nějakého justičního funkcionáře.

To je pohled takových jako Jan Urban, který píše např. o Městském soudu dr. Sváčka - tzn. že na Městském soudu jsou Sváčkovci plnící přání jejich guru Sváčka. Jde-li dnes justiční funkcionář přes čáru, nesmírně tím riskuje.

Mimo jiné i kvůli novinářům, kteří doslova pasou po nějakém takovém přešlapu. Takový Sváček si pomalu nemůže ani ve své kanceláři hlasitěji uprdnout, aby to nevzaly citlivé mikrofony televize Prima.

"Pacovskému prý průběžně vyhrožují během celého procesu s Rathem."

Pročtěte si diskuzi zde u Stejskala pod nějakým hodně aktuálním a kontroverzním blogem a to ještě poté, kdy úřadovala guma editora. Za tohle je Pacovský placen. Kdo se bojí, nesmí do lesa. Co měli říkat soudci a prokurátoři, když stíhali mafiány na Sicílii...
10. 06. 2014 | 20:38

jepice napsal(a):

Komise pro udělení ceny Největší řepa roku rozhodla takto:
Největší řepou se pro letošek stává řepa Pepa.
Odůvodnění:
Ke všem dosavadním skvělým vlastnostem a vědomostem přidala letos řepa Pepa i detailní znalost soudního prostředí a soudních praktik a nenechala se zmást výmysly naivních oslýků.
Proti tomuto rozhodnutí není odvolání.
10. 06. 2014 | 23:30

Miglandc napsal(a):

Taky by se rád připojil k těm které tento článek oslovil. Pan Urban to popsal pravdivě ale má vůbec někdo zájem o pravdu a narovnání npř. justice? V době internetu je i pokřivená historie disidentů. Například historie rodiny Havlových. Já si říkám že v našem státě žijeme ve lžích. Pravdu určití lidí znají ale stále ji zamlčují. Podobně se to děje v Justici a i BIS. K té justici by nebyli naškodu si připomenou jistou Českou inscenaci , kterou ztvárnili naši vynikající herci. Plzeňská aféra s právníky jen tu lež potvrzuje. Nikdo neměl zájem ten podvrh očistit. Poslední volby by také o očistě spravedlnosti ale i té předešlé. A pořád se jede ve starých kolejích. Zprošťují se viny jak říkáme tuneláři a možná i vrahové s tím spojeni. Kolik toho musela justice asi zamést? Bude ji někdo souditi?. Občanům politici a justice, ukázali demokracii jako mafiánský spolek, který může do nekonečna okrádat občany a tím i z otročovat. Co bude až zklamou nedávno zvolení politici? Půjdeme zase k volbám?
11. 06. 2014 | 00:11

Oslýk revoluční napsal(a):

Jepice:
krom toho, že Oslýk zdraví Jepici, nemyslím, že se dá užitečně pokračovat v linii "kdo je větší machr na justici", s ohledem na to, že karty tu nikdo nehodlá vyložit. Pár hezkých historek jsem vyslechl, které bohužel korespondují s dohledatelnými fakty. Nechť Řepa bere, nebo nechá ležet.

Vico:
"při současné praxi striktního požadavku na "zákonného soudce" to dá fušku."
Shora jsem vám popsal, jak se to dá udělat. Konečně i causa Čunek byla zejména o tomto tématu; "delegace z důvodu vhodnosti" funguje i u soudu, a to v trestu i v civilu.
A opakuji, že ta Křikavová, která už nesoudí Katarského prince, je reálný a velice zlověstný fakt. Takže udělat se to zjevně dá, i v průběhu řízení.

"Za tohle je Pacovský placen. Kdo se bojí, nesmí do lesa."
Ano, s jakou lehkostí se takové věty vypouštějí. V normální zemi se takový Pacovský může spolehnout na celou státní mašinérii, která ho chrání.
Tady se může spolehnout akorát na to, že se pak zjeví nějaký ten strejda Křeček, který na netu zveřejní jeho domácí adresu, a pokud náhodou obžalovaní splní některé svoje hrozby, tak si může stěžovat akorát tak na lampárně na hlavním nádraží. Protože nadřízení se za něho rozhodně nepostaví, když tak nedělají ani dnes.
Váš jásot nad tím, že jsou spousty rozhodnutí proti korupci, nemusí mít dlouhého trvání.
Ano, na Sicílii si soudci taky občas stěžovali, taky byli občas velmi stateční a taky byli občas mrtví. Nejsem si jist, jestli je to model hodný následování.

Miglandc:
Ano, ujišťuji vás, že zájem o to je, že si už i mnoho obyčejných lidí všimlo, že bez fungující justice to asi s tou korupcí těžko někam povede. Leda na tu Sicílii.
O justici se vede válka, právě teď, před vašima očima, pod názvem causa veselý (zkuste si k tomu najít blog Dvořákové nebo komentář Hvížďaly). Je jen na vás, jestli se o to budete zajímat, nebo pravíte jako Vico, že jsou za to placení ti soudci a úředníci a umyjete si nad tím ruce.

Zájem to odhalovat zjevně je, protože se taky často něco nakonec odhalí. Kdyby bylo v Plzni všechno podle pana Kindla, budete dodnes žít ve šťastné nevědomosti a bude vám připadat jako hodnej dědeček.

"Kolik toho musela justice asi zamést? Bude ji někdo souditi?"
No, v jedné hodně dobré knize o Ovcích, které vyšetřují, se praví jedna výborná ovčí moudrost, že "spravedlnost je, když to vyjde najevo."
Napřed je třeba se snažit, aby to vyšlo najevo, a pak má cenu teprve dumat, co s tím a koho potrestat.

"Co bude až zklamou nedávno zvolení politici? Půjdeme zase k volbám?"
No, budete chodit k volbám až do skonání věků. A mezi volbami máte taky právo si říct svoje, a hlavně, zjišťovat si informace od všech demokratických institucí.
K tomu jsou ty občanské iniciativy.
11. 06. 2014 | 08:35

Oslýk sklerotik napsal(a):

Jo, a blog pana Kuchaře, málem bych zapomněl.
Ten je taky hodně výživný.
11. 06. 2014 | 08:53

jepice napsal(a):

Oslýk:
Myslím, že si málokdo umí představit, že by mafie soudcovská nebyl jen takový víceméně náhodný bonmot, za který se měla omlouvat jedna budoucí ministryně, ale že skutečnost se někdy Sicílii může nepříjemně podobat.
Předpokládám, že se soudce, jako je například ten Pacovský, nebojí, že přijde o prémie nebo tak něco, ale že se například pokaždé pořádně rozhlédne, než přejde přes ulici. A že Veselý věděl moc dobře, když se přihlašoval, že taková zvýšená opatrnost bude samozřejmá daň za opovážlivost.
11. 06. 2014 | 09:25

Oslýk bonzák napsal(a):

Jepice:

no, už máme soudce trestně odsouzené. A zrovna za korupci.
A taky máme soudce, co se s týkají se "závadovými osobami", řečeno příšernou policejní hantýrkou. Totiž osobami, co jsou samy trestně stíhané nebo odsouzené. Například spojení Sváček- Větrovec nebo Sváček - Barták (ten sexuální hnusák, nikoli Barták obchodník s vojenským materiálem).
Zvláštní je, že podobné divné styky mají často na potvoru soudci, co něco velmi podstatného řídí.

Další podstatná okolnost jsou rozsudky, které neprávnický rozum laika nedokáže pochopit a když se zeptáte právníka, žasne úplně stejně, jako třeba legendární rozhodnutí Nejvyššího soudu o poslancích ODS, kteří se nemohli dopustit zločinu prostě proto, že jsou poslanci.

Pokud si projdete slavnou a užitečnou mapu korupce
http://www.nfpk.cz/mapa
pak zjistíte, že to vážně nemusí být až taková sranda a tajné služby zřejmě nekecají.
11. 06. 2014 | 10:17

Pepa Řepa napsal(a):

jepice
matko dobrý, klidně beru ale v rodině jsem téměř jediný neprávník, včetně soudců a profesorů PF.Sem tam advokát.
Takže obě strany barikády.
Už ty jejich právní kecy nemůžu ani slyšet., ale nechci si to rozházet. Mít je proti sobě není dobrý.přijde obálka z pruhem.
Moc do práva nekafrám.
Nebruslím na tenkém ledě, to přenechám Oslýkům.
11. 06. 2014 | 10:25

Jiří Sládeček napsal(a):

Urban, Urban ten odporný havlovec, loutka USA.
11. 06. 2014 | 23:07

jepice kmotřička napsal(a):

Urban, Urban ten odporný havlovec, loutka USA.
Ani ten obyčejný, každodenní klid na práci by nám nejraději nedopřál.
12. 06. 2014 | 05:58

šašek z Jihlavy napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Na paní Válkové mě na první pohled upoutaly nepřiměřeně velké zuby.
09. 06. 2014 | 15:12
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Babičko, proč máte tak velké uší?
Abych lépe slyšela, co se kde šustne, Ládiku.

A babičko, proč máte tak velké oči (a čtyři k tomu)?
Abych dobře viděla na moudra v diskusích pod blogy na ACZ, milý Ládiku.

A babičko, co ty velké zuby?
Až si nechám naporcovat svou oblíbenou pochoutku - chapadla chobotniček, abych si je mohla vychutnat (asi si je dám s řepou).

A babičko, nejsi ty nakonec vlk?
Jó, zvědavý Ládiku, můžeš hádat, už musím běžět, je tu moc Kosa, vostrá skoro jako Boris (taky umí po skalinách).
12. 06. 2014 | 09:11

Starej odeesák-exbolševk. napsal(a):

šašek z Jihlavy...
Nevím,že by v poslední době v Jihlavě hostoval nějaký cirkus.
Tam by se dal nějaký šašek najít..
Vím ale naprosto jistě,že se tam trvale nachází blázinec!
(Jistě by se tam našla nějaká ta ůtulná cimřička a snad i se statným dozorcem!)
15. 06. 2014 | 23:37

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy