Konec Klausovy éry aneb Čekání na studenta Šmída

28. 03. 2012 | 08:45
Přečteno 10751 krát
V poslední době mne často napadají paralely mezi Klausovou (1992 - 2012) a Husákovou érou (1969 - 1989). Je jich víc než dost. A dvacetiletá perioda českých dějin končí…

I. etapa: přerozdělení moci

Normalizace (cca 1970 – 1980) = divoká privatizace (cca 1991 – 1998)

V obou případech došlo k masivním výměnám na významných mocenských postech a následně ke vzniku nových klientelistických sítí. Získávané benefity jsou ovšem nesouměřitelné.

Normalizace vyplodila kariéristy a potlačila intelektuální elity; divoká privatizace vyplodila lumpy a potlačila odpovědnost staronových elit. Normalizace přinesla požadavek „klidu na práci“ (do politiky nám nekecejte a makejte), divoká privatizace zase požadavek „urvi, co můžeš“ (dáme vám líznout, ale klíčové majetky jsou naše). Normalizace znamenala konec utopických vizí na počkání, etapa divoká privatizace znamenala konec jakýchkoli vizí. Normalizace byla vládou neschopných, divoká privatizace vládou všehoschopných.

II. etapa: upevnění moci

„Tichá smlouva“ (cca 1980 – 1986) = oposmlouva a její pohrobci (1998 – 2010) pod heslem: Máte se líp, tak držte hubu a krok! Nechte nás krást, my vám taky (trochu) necháme.

Tichá smlouva znamenala nepsanou dohodu mezi stranickou elitou a konformní části společnosti „o neútočení“. Stejná „dohoda“ byla vytvořena se střední třídou v období oposmlouvy.

Díky této dohodě „sepsané“ po vyšumění výzvy Děkujeme, odejděte“ (100 000 lidí na Václaváku) mohlo dojít k zákulisní monopolizaci moci: výsledky voleb přestaly ovlivňovat až na detaily politická rozhodnutí. V obcích a krajích převzali moc kmotři, na centrální úrovni především „rodiny“ nových miliardářů. S daleko vyšší intenzitou začalo rozkládání a privatizace státu: policie a justice ztrácela dále nezávislost, úředníci často možnost rozhodovat dle zákona a nestranně. K rozkrádání majetku se přidalo masivní rozkrádání veřejných rozpočtů. Postupně byla ovládnuta i klíčová média.

III. etapa: bránění neudržitelného

Perestrojka (1986 – 89) = protikorupční vláda rozpočtové odpovědnosti (2010 -?)

Perestrojku spustil ruský vůdce Michail Gorbačov, který si byl vědom neudržitelnosti zatuchlého režimu a stal se prosazovatelem změn (byť v rámci stávajícího paradigmatu, kterému bezmezně věřil). U nás perestrojka v rukou Jakeše a Husáka působila směšně, natož důvěryhodně. Drobné ústupky (např. částečné uvolnění možnosti cestovat) lid neuspokojily. Jejím klíčovým důsledkem ale bylo snadnější šíření pravdivých informací a zviditelnění dříve tabuizovaných témat. Zkrátka, pravda o režimu byla čím dál zřetelnější. Opona spadla a „víra“ se změnila v poznání (opaku).

Podobně „naše nejlepší vláda od roku 2010“ není schopna udržet ani zdání důvěryhodnosti svých kroků a v podstatě už na ní i rezignovala. Máme tu ve skutečnosti prokorupční vládu národní neodpovědnosti. Marketingový efekt z ústupků (přímá volba prezidenta, omezení imunity poslanců) se nedostavil. Po osmi výměnách ministrů a při dalších pěti adeptech na výměnu, po desítkách korupčních kauz a jejich medializaci je její legitimita nulová a v demokratické zemi neobhajitelná.

Stejně, jako na podzim 89, se postupně stává hlavním pojítkem establishmentu strach (vyjma psychopatů, ti strach necítí). Dostali se již dávno za bod, z kterého je návratu. Proto se nezastaví a budou dál pokračovat v tom, co dělají. Svoje "historické" role dohrají do konce. Aby nám všem jasně ukázali, kudy cesta nevede.

V hloubi duše cítí, že brzy přijde šach a mat, akorát neví jak a kdy. To zvyšuje jejich nervozitu. A začínají dělat čím dál víc chyb. Mocenská struktura plutokratického režimu, který sám sebe nazývá demokratickým, se začíná povážlivě drolit. Možná stačí jen šťouchnout…

Takže, NEČEKEJME na „studenta Šmída“. ZAVOLEJME ho. Čas je zde totiž významná veličina. Ve včerejším blogu Jana Šterna je ústavně konformní návod.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Petr napsal(a):

Od r.1948 je v ČSR, ČSSR, Č-SFR i v ČR je vše stejné, nebo hodně hodně podobné. Jen tváře loutek (tzv.politiků), většinou lidí bez charakteru, vizí a schopnosti, se mění.
Takže když vyměníme politiky, vyměníme jen loutky. Skrytí loutkoherci zůstanou.
Nebo snad znáte pár slušných, osvícených, schopných, vzdělaných, nezkorumpovatelných lidí, kteří se dobře a čestně živí v soukromém sektoru, kteří by šli do české politiky?
28. 03. 2012 | 08:59

Václav H napsal(a):

Kuchaři- ta situace je zcela odlišná.
Tehdy se lidi měli ekonomicky dobře, ale lemplům vadilo že museli chodit dom práce a rádobykapitalisté viděli jak sem na veletrhy jezdí obchodnící v mercedesech a ukazují katalogy cestovních kanceláří a obchodňáků, kde luxus byl relativně levný. Tito lidi nepochopili že u nás bylo bydlení, jídlo a energie za symbolické ceny a ten luxus naopak drahý, na západě naopak. Takže když komanči po cinkání klíči otevřeli hranice a dali svobodu, proběhlo vše v pohodě, plyšově.

.
Dnes je situace jiná. Lidi jsou zbídačení, zadlužení a v podstatě nevidí východisko, jen doufají že přijde někdo lepší kdo je nebude tolik okrádat. V demokracii moc lidí už nevěří To nebezpečí je , že když přijde nový Hitler a slíbí pořádek, lidi půjdou jako ovečky
28. 03. 2012 | 09:01

Dan napsal(a):

to Karel Čtvrtý

a vy si skutečně myslíte, že když v anonymitě napíšete, že Klaus je svině, tak si zasloužíte morální ohodnocení? Čeho se bojíte?
28. 03. 2012 | 09:01

B. napsal(a):

Chybí už jen ten projev z Červeného hrádku. Že Milouše vystřídá vševědoucí, všemocný a dobře své slabiny arogancí maskující hvězda přednášek o čtyř posluchačích Klaus-toť nad slunce v globálním oteplování jasné ...
Není pochyb o tom, že BIS, ABL, přejmenovaná ABL i jiné soukromé zpravodajské služby, bezpečnostní agentury, "zpravodajské služby" i "bezpečnostní agentury" disponují tisícem nahrávek, v nichž figuruje "naše putinovské Blahorodí" - od Rumové aféry, přes Pepu z HongKongu a zásah U Holubů po současné špinavé peníze z těch nejhnusnějších kšeftů.
Jako se zbavují kmotra i býv.primátora (protože se z nich přes noc staly "neprodejné akcie"), položí takto i prezidenta. Nic na tom nemění ani vyšponované číslo důvěry v něj vyjádřené v procentech! Jde zřejmě o špenátovské posunutí desetinné čárky či výzkum přímo na Hradě! Protože hlavu státu vytočí i nevinná otázka teeneagerovského věku: "Za kolik jste, pane prezidente, vystudoval a kolik tedy činilo vaše školné ...?", myslím, že pouze zrudne jako vlajka neexistujícího státu se srpem a kladivem, zafistuluje něco o zlých větičkách a slůvcích a s výhrůžkou "že odejde" odejde opravdu!
Co se ještě najde lidí, kteří mu na ty jeho špeky skáčou. Přitom jde o nepříliš chytrého ekonoma, který má extrémně vysoké sebevědomí. Zkuste to také, jeho židle je za rok prázdná a NĚKDO TO DĚLAT MUSÍ ...
28. 03. 2012 | 09:02

Rams napsal(a):

Ve včerejším blogu Jana Šterna je ústavně konformní návod.

Jan Štern
Mazánek a demokracie aneb co s tím a jak na to
blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-stern.php?itemid=16020
28. 03. 2012 | 09:03

Tetanovka napsal(a):

Myslím, že současný problém je v tom, že stranám došly peníze a nevědí už, kde je brát, aby mohly financovat svůj provoz. Privatizovat už není co, členské základny jsou malé a průmysloví mafiáni kvůli krizi zchudli. Navíc EU tlačí na úspory a chce kontrolovat toky peněz. Občané se zase úplně nechtějí nechat holit a začínají brblat. A šetřit u sebe se politikům moc nechce...Jak z toho ven nikdo neví.
28. 03. 2012 | 09:07

Jan Kramoliš napsal(a):

Jaroslav Kuchař
Tak jsem si toho Jana Šterna přečetl, ale žádný použitelný "návod" jsem tam neobjevil. předčasné volby by mohly pomoct jen tehdy, pokud by se PŘEDTÍM podařilo očistit soc-dem od opozičně-smluvních Škromachů, Urbanů, Palasů atd. Plný Václavák pomůže v konkrétní dílčí věci (televizní krize), ale ke změně vládnutí nestačí (děkujeme, odejděte). Nepotřebujeme žádného "studenta" Zifčáka, stačí "maličkost" - aby konkrétní požadavky formulovali studenti. V roce '89 se jim podařilo sformovat hnutí, které nikdo nedokázal rozeštvat ani zdiskreditovat. Věřím, že totéž dokážou i dnešní studenti.
28. 03. 2012 | 09:11

Almo G™ napsal(a):

Výborná analogie. Děkuji.
28. 03. 2012 | 09:19

Bara napsal(a):

Pane Kramoliši, vy opravdu věříte, že v roce 89 provedli převrat studenti? Tak to jste jeden z posledních idealistů. A dnešní studenti dokážou tak maximálně házet rajčata na Paroubka, přemluvit bábu a dědka a pak chodit vykřikovat, že nechtějí školné.
28. 03. 2012 | 09:22

Ládik!!! napsal(a):

Zlomte prut.
28. 03. 2012 | 09:24

Tetanovka napsal(a):

Nejhorší je, že si lidi pomalu začínají uvědomovat, že nejde dosáhnout změny volbami a můžou chtít změnit poměry jinak. V tom je velké nebezpečí a ohrožení demokracie.
28. 03. 2012 | 09:25

pamětník napsal(a):

Poslední etapa budování kapitalismu v Čechách.
Ti bystřejší to už vědí a konají . Třeba Kalousek převedl majetek na příbuzenstvo a rozvedl se. Podobně Štrougal pár posledních normalizačních let se stáhl do ústraní a potichu se zbavil několika ze svých mnoha nemovistotí.
28. 03. 2012 | 09:29

Joe Ratata napsal(a):

Když kobyla chcípá,tak kolem sebe kope.
Mafiánská vláda korupční neodpovědnosti v parlamentu zatím vše válcuje a neposlouchá nic a nikoho,protože jsou majiteli pravdy a demokracie.
Totéž dělali komanči v 89 a taky se zdálo,že s nimi nepůjde hnout.
Pak stačilo málo a ještě rádi vyměnili ztrátu moci za beztrestnost.A my byli hrdí na samet!
Tihle se ale budou držet koryt do poslední chvíle i za cenu státního bankrotu , ožebračení většiny občanů a přeměny republiky v další protekorát.
28. 03. 2012 | 09:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem text obsahující hrubou nadávku, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
28. 03. 2012 | 09:37

Jan K. napsal(a):

Václav H napsal(a):
"Tehdy se lidi měli ekonomicky dobře"
"jídlo ... za symbolické ceny"
"Dnes je situace jiná. Lidi jsou zbídačení, zadlužení a v podstatě nevidí východisko"
Člověče, neudělal byste lépe, kdybyste se nejdřív probudil a pak teprve psal?
28. 03. 2012 | 09:39

Jan Kramoliš napsal(a):

Bara

Pro převrat v roce '89 byl samozřejmě rozhodující mezinárodní kontext. Po pádu Berlínské zdi se dalo těžko očekávat něco jiného. Samozřejmě, že v té době měl každý z aktérů svůj scénář - STB především. Ale nevěřím, že měla ona (nebo někdo jiný) pevně v rukou i celou režii. Neměli ji ani studenti. I po převratu byla hra ještě otevřená. Mafie se začala POSTUPNĚ etablovat až po roce '92. Možná máte nějakou jednoduchou spikleneckou teorii. Nicméně musím opakovat - hlavní je to, že tehdejší studentské hnutí sformulovalo požadavky a nenechalo se rozeštvat (na rozdíl od stranických projektů - Cesta změny/Naděje, Čtyřkoalice, Zelení) ani zdiskreditovat (jako VV).

Vejce na Paroubka neorganizovali studenti, bábu s dědkem přemlouvali dvě duchem chudé "celebrity". Školné je opravdu hloupý nápad. Asi byste měla být opatrnější při generalizaci.
28. 03. 2012 | 09:41

reediv napsal(a):

Pane Kuchaři,
myslím,že toto Vaše srovnání má i ducha,přestože každé kulhá.
Já jsem také přechod z šedesátých let do sedmdesátých podobně jako z devadesátých do novo-desátých vnímal jako ztrátu pohody v životě.
Ovšem uvědomme si,že základní problém už velice mnoho let leží v geologických vrstvách našich výrobních technologií, o co více se vedoucích rolí chápou sociologové a literáti v oboru demokracií.My nepotřebujeme tolik avantgardní literáty,ale více,jak sůl,avantgardní inženýry,techniky,mistry,dělníky.
Komunisté přidali:paneláky,přehrady,velkozávody zpracování nafty (Záluží u Mostu ,Slovnaft Bratislava),elektrárny a vysokonapěťové rozvody.Jinak s technologiemi nehnuli.Ty zastaraly proti době,konkurenci se kterou hodláme soupeřit.V "železné pěsti" Gottwalda by stačily ještě nějakou dobu.Klaus žil v ilusi,že technologiemi hnou strejcové od šuflat úřadů,kterým rozdával majetek jako milodary.Nehnuli.Za dalších dvacet let nejsme s technologiemi o nic dále než bychom byli kdyby tu v létech 1990-2010 byl stále Jakeš.
Je pozoruhodným paradoxem publicity,čím méně lidí rozhoduje o něčem,tím delší a větší publicitu to díky médiím má.Na volbu presidenta 250 lidmi se vzpomíná stále.Demonstrace půl milionu lidí v Praze se připomíná nejdéle půl roku.O (nedávných) shromážděních tisíců občanů ve stovkách měst -v médiích zmínka pár dní,absolutně neúplná.
Normalizátoři a ČSSD mají jedno společné:věří,že život zde dá lidem pouhý "pořádek": Klaus nevěří ani v to.Lidé jsou odsouzeni tu žít s trvale klesající životní úrovní.
Recept pro lepší budoucnost všech :zaměňme heslo "Demokracie-majetek" heslem "Výroba-technologie".
28. 03. 2012 | 09:55

Honza napsal(a):

to autor:

z top levelu dobrý příměr, jenom v tomto se mílíte:
1.úroveň školství tenkrát a dnes,
2.zadluženost země tenkrát a dnes
3.existence Československé republiky

Shrnutí:
za komančů mi dvakrát 1948 a 1969 zavřeli maminku
v lednu 1989 mne umitého vodním dělem odvedli do Bartolomějské

Musím ale bohužel konstatovat, že komunisté za čtyřicet let nezplundorvali tuto zemí tak jako tzv. demokratické strany ta uplynulých 22 let !!!!
28. 03. 2012 | 10:04

Vratiprst napsal(a):

Šternovy návody mají jednu vadu. Jsou natolik komplikované, že k ničemu nevedou. A natolik konformní k předchozímu systému, že nic nezlepší.

Momentálně vládnoucí garnitura má tu drzost, požadovat pro petici za referendum čtvrt miliónu podpisů.
Věří, že takovou petici nedá nikdo organizačně dohromady a nutnou publicitu nikdo nezafinancuje.
Půl miliónu voličů je přitom počet, který zajisil přítomnost jedné z vládních stran v tomto neprůstřelném parlamentu a její spoluúčast na faktické diktatuře na čtyři roky.
28. 03. 2012 | 10:06

jm napsal(a):

Václav H - naprostý souhlas, lidi maji obrovský strach, že by mohli přijít o to základní minimum, co nyní za těžce vydřené peníze má, 70% obyvatel žije taktak z ruky do huby, takže díky této rezignaci, tu příští volby vyhrají bezproblémů komanči. Jenže je tu problém, stb, kgb, kolibříci, mazánci pod vedením hradního cappo di tutti capi rozkradli celou republiku, a jejich poskoci v této současné jejich vládě se mermomocí snaží dorozkrást ten základní zbytek - důchody, zdravotnictví, školství... vyčistit tenhle augiášův chlév bude sysifovská práce...:(( ješita a jeho pohůnci to tady mají těžce pod tipcem...
28. 03. 2012 | 10:07

novák napsal(a):

Tak už se konečně spojte a předložte HMG kroků, co obnoví obč. společnost, zločinné parlamentní strany zakáže(podílí se na org. zločinu a rozkrádání SR i RozpočtůEU opakovaně), polsance potrestá až po propadnutí věcí a majetku,.......
28. 03. 2012 | 10:13

Jan napsal(a):

autor
Uvažujeme stejně.
Jen bych úvahu rozšířil v čase a prostoru.
Tak jako v 50tých letech jsme v těch 90tých žili v iluzi o demokracii.
nyní nás všechny iluze opustily.
Světu vládnou korporace a lidé jsou otroci. 1984, to je datum ve kterém žijeme.
Je nějaká naděje?
Roman Smetana. Snad.
28. 03. 2012 | 10:38

Mr. Ciao napsal(a):

....no...něco Vám ale napíšu, to co jste napsal je sice trefné...otázka ale je, zda všichni, komu se nelíbí dnešní situace..a čekáme na nějakou změnu ve smyslu k lepšímu, nejsme o několik kroků zpátky...a jestli nám náhodou ti, kteří způsobují, že občas dnes vidíme rudě, nepřipravují něco daleko pikantnějšího...četl jste dnešní Mladou Frontu? Ten článek jakýchsi stratégů...? Co nám věští...co nám servírují za kecy, aby nám nahnali strach...abychom s definitivní platností přestali věřit, že jedině spojený byznys na evropským kontinentu je relativní zárukou míru v Evropě...tomu všemu češi mají přestat věřit...A já si myslel, že jsme plnohodnotnými členy NATO, že euroatlantické spojenectví je pro náš stát alfou i omegou (v dobrém i ve zlém). Není špatně, že uvedené zprávy vznikají, ale to, že se rozhodly je publikovat do medií, zavání šířením poplašné zprávy...jaký je smysl tuto bezpečnostní úvahu zveřejňovat (snad má bejt tajná, ne?!!!)...Myslím, že je to další stupeň zdivočelé protievropské kampaně, aby češi nenáviděli evropský národy, aby se češi stali ještě předposranějšími...a skoro to na mě dělá dojem, jako předehra nástupu nějakýho místního diktátora...Důležitý totiž v té zprávě není to, co tam je, ale to co tam není..totiž s kým založit eventuelní budoucí strategické spojenectví, když se evropanů a američanů máme tak bát...potom bych si slovem "Konec" z Vašeho nadpisu už nebyl tak jistý...já osobně začínám uvažovat o emigraci...
28. 03. 2012 | 10:48

ondráš napsal(a):

Zákon o referendu: myslím, že má "stačit" 150 tis. podpisů, pak ale musí konání referenda ještě schválit Parlament. Takže ten má právo veta, občani neobčani.

K té změně, po které všichni voláme: jen sundat vládu a na podzim nové volby zdaleka nestačí, psal jsem to v noci k tomu Šternovi taky: je potřeba mezidobí, kdy se změní volební zákon, jinak se začarovaný kruh uzavře a nezmění se nic podstatného. Lidé, čtěte tady blogy Milana Zeleného, Stan. Komárka, Jana Payneho, Pehe a další. Možná, že takový revoluční kooptovaný parlament :-) by na čas nebyl k zahození a pak podle nových pravidel volit naostro. Měli bychom se poučit, kde se dá, spousta věcí už byla vymyšlena - řozhořčení ve Španělsku, Occupy WallStreet, Island - tam všude se dá čerpat. A hlavně přečíst mnoho chytrých lidí jako Stieglitz. Brzy v tom nebudeme sami, celý demokratický svět je v podobné bryndě, nám možná jen sahá trochu výše k bradě a tradičně je u nás ta nejrigidnější a nejpapežštější vláda.
28. 03. 2012 | 10:49

ondráš napsal(a):

Dole na stránce je pěkný titulek článku na Aktuálně.cz: Nejdřív se zbavte Klause, radí Slováci. :-)
To je svatá pravda. Myslím si, že zbavit se Klause ještě před vypršením mandátu řádnou procedurou odvolání pro vlastizradu by bylo dobré pro duševní hygienu celého národa a zdravý precedens do budoucna!!
28. 03. 2012 | 10:55

Šašek z Jihlavy napsal(a):

ondráš
Kdo se pohybuje na těchto blozích, může podlehnout optickému klamu, že Klause už mají všichni dost. Jenže velká většina indiferentních občanů mu stále věří nejvíc ze všech politiků, a to je na pováženou. Ale Slováci po zkušenostech s Mečiarem ví, o čem mluví.
28. 03. 2012 | 11:16

xy napsal(a):

Já pořád doufám, že místo studenta Šmída přijdou novodobí "Mašínové", kteří proti současné vládnoucí mafii začnou aktivně bojovat. Myslím, že by stačilo velmi málo.
28. 03. 2012 | 11:45

starý kaqntor napsal(a):

Moji bývalí studenti už do toho asi nezasáhnou, jsou ve středním věku a zřejmě se přizpůsobili systému. Někteří působí v zahraničí a pochybuji, že se za současného stavu budou rádi vracet. Ti dnešní jsou ovšem v jiné situaci. Jednak vyrůstali v otevřené společnosti a nebojí se dát své názory najevo, a také vidí, že jejich příležitosti k uplatnění se umenšují. Jsem sám zvědav, jak se zachovají.
28. 03. 2012 | 11:46

starý kantor napsal(a):

omlouvám se za zkomolení nicku, jsem na cizím počítači a zrak už mi tolik neslouží, stejně jako revmatické prsty.
28. 03. 2012 | 11:49

Honza H. napsal(a):

Pane, zažil jste vůbec komunismus? To se nestydíte přirovnávat k němu současnost?
28. 03. 2012 | 11:52

pepa z depa napsal(a):

To musí být hlad a rozvrat abychom se spojili a něco důkladného provedli, nebo nás bude zločinecká parta okrádat pořád beztresně dál???

Kolik nakradl Janoušek, když měl v CH bankách zablokované přes 2 miliardy Kč??????????

Co dělá FAÚ a Kalousek, proč nesedí premiér Fischer co nechal nakoupit a zaplatit předražené Pandury o 330%!!!

Z nich si nyní Fischer zaplatí kampaň na HRAD!!! Jak odporné loutky nás okrádají bez omezení a trestu, to je také v EU nevídané!!!

Tak kdy vyjde pochod na záchranu společnosti a státu ČR??? 21,4, je dlouh????

Každý den prodlení nakradou pol. zločinci až miliardu Kč!!!
28. 03. 2012 | 12:05

Radek napsal(a):

Honza H.

Kuchař ho určitě nezažil, byl ještě v kočárku, proto se zabývá psaním těchto pitomostí a nesmyslů. Náměty čerpá zřejmě z archivů z Rudého práva, nebo z " Mládí Klementa Gottwalda ". Je to ubožák, který se v dnešní době neuplatnil, nic neumí, nic nezná, to lze vyčíst z jeho " článků ". Je z toho zhrzený, rád by si škrtnul na vyšších postech, tak místo toho, aby se aktivně zapojil do politiky, založil stranu, přesvědčil lidi o svých představách a šel do svobodné soutěže - voleb, tak by raději všechny naházel do Vltavy a on by se dostal k lizu. Srovnávat prof. Ing. Klause, CSc., s krejčím Jakešem, může jedině člověk, který má inteligenci vyřazeného buldozéru. Kuchaři, ne, vyměňte politiky, ale vyměňte takové " strategické konzultanty " jako jsi ty.
28. 03. 2012 | 12:21

neakademik napsal(a):

Mezi Jakesem a Klausem je rozdil. Jakes napriklad netvrdil, ze
do peti let dozeneme Rakousko. Jakes naopak vypravel neco o boilerech. Jenze Cesky clovek nevi, co to je. Takze boiler je kure, ktere je urceno k vareni. Na to je treba se podivat do slovniku, jenomze clovek cesky to neudela a radsi se smeje. V tomhle pripade to tak opravdu je, ze clovek cesky se nesmeje Jakesovi, ale vlastni hlouposti.

Na druhe strane ten Klaus neni jen tak obycejny profesor, on je to vsech profesoru futral.
28. 03. 2012 | 12:35

rejpal napsal(a):

neakademik
Malá oprava: to kuře je brojler a to byl důvod výsměchu. Ale máme spoustu borců, kteří ho už výrazně překonali.
28. 03. 2012 | 12:40

exODSák napsal(a):

Radku, co to tady plácáš? Pan Kuchař to vidí stejně, jako většina zralých a zkušených lidí. Těším se na okamžik, kdy se bude ten tvůj prof.ing.Klaus Csc. kroutit před lidovým soudem spolu s Kočárníkem, Stráským, Třískou a ostatními příslušníky té povedené sebranky. Můžeš je přijít obhajovat.
28. 03. 2012 | 12:50

prorok napsal(a):

Madla Odrbejdova rikala: "Von Vasek Havel je tak uzasnej, ze vam zavidi celej svet". A von byl vopravdu uzasnej .....! Vaclava Klause nam taky zavidej vsude ve svete - ale vsichni zlodeji. V tyhle zemi se vubec rodej sami uzasni lidi. ...
28. 03. 2012 | 13:11

rejpal napsal(a):

Radek
Slyšel jste někdy tu Jakešovou řeč celou? Vždyť necháme-li stranou bojlery, vizáž Jakeše samotného a několik dalších maličkostí, říkal skoro ve všem pravdu. To čím, vzbudila veselí, byla spíš ta formální stránka, i to, že faktický šéf komunistů si stěžoval, že jsou sami jak kůl v plotě. Což byla radost slyšet zrovna od něj. Tolik sebereflexe tady nemá ani jeden z těch pupíků, co nám tady melou o reformách a rychlým tempem devastují zbytky toho, co tu ještě fungovalo. V rovině věcné i morální. A ten profsor doktor na hradě se o žádnou opravdu věcnou analýzu stavu společnosti a postavení establishmentu v ní ani nepokusí. Mlčí jak Fučík.
28. 03. 2012 | 13:14

Radek napsal(a):

Ondráš,

pro duševní hygienu celého národa a zdravý precedenc do budoucna, by bylo dobré, umístit lidi jako jsi ty, kteří jsou zdegenerovaní komunistickým režimem, do nějakých léčebných zařízení. Je úsměvné, jak kritizuješ rodící se zákon o referendu. Nedovedu si představit, že TY a např. lidé, kteří se objevují v pořadu Krampola " Nikdo není dokonalý ", nebo diskutéři typu " jm ", či novák, jan, Honza, budete rozhodovat o zahraničně politických otázkách. To by byl konec národa.

Honza,
nemáš pravdu, komunisté zplundrovali tuto zemi, dodnes vidíš ještě někde památky po nich, hlavně co však udělali a to je neodpustitelné, hodně lidí zdegenerovali a ti to zde všechno brzdí, neboť se nesmířili s novou dobou.
28. 03. 2012 | 13:17

veverka napsal(a):

Ad zákon o referndu předložený dnes naší zlodějskou vládou.Navrhli ho tak slizce,že nesmí být k bezpečnostním otázkám a ani sehnání oněch šílených 250 000 podpisů nestačí,protože když se jim to nebude líbit,tak to stejně zamítnou(parlament) a referendum nebude.Čili naprosto k ničemu,podle tohoto by nemohlo být referendum ani US základně v Brdech,natož o něčem důležitějším.Tato vláda je totální žumpa.
28. 03. 2012 | 13:32

Slídič napsal(a):

Teda vy jste tomu zase dali s těma boilerama a brojlerama.Ale rozesmálo mě to.
28. 03. 2012 | 13:35

český maloměšťák napsal(a):

ad Radek :

Radek napsal(a):
Když pročítám příspěvky, tak se nestačím divit, co to sem píše za lidi. Je mně jasné, že je tady většina nechápajících, nic neumějících lidí bolševického ražení. také stálí placení provokatéři - diskutéři, že nic nedělají jiného, neboť to ani neumějí, je vidět, že jsou na všech diskusích a používají několik nicků. Např. nick "resl", hulvát a gauner, který nazývá pana prezidenta hradním zlodějem, aniž by sdělil co ukradl. Divím se, že resl pořád chodí volně po ulici a že není na vodítku, nebo v ústavu. Jediné kloudné příspěvky má " Kuchař ", je vidět jak to se soudruhama cloumá a proto ty reakce. Pamatuji jako mladý kluk, když mně máma utrhla lístek a poslala mně do konzumu pro máslo, které bylo na příděl stejně, jako některé jiné potraviny. Proto mně ty kecy, jak se máme blbě, mne nechávají klidným. Přece stačí, aby si ti troubové šli stoupnout třeba u nás ve městě před některý obchoďák a pozorovali, jak tam nikdo nenakupuje, protože lidi nemaj prachy, jak tam chodí pouze oškliví kapitalisté, kteří na to mají. Těch supermarketů v našem městě kde žije 80 tisíc lidí je asi deset a všechny prázdné. Jsem zvědav vy troubové, kdy zkrachujou.
20. 03. 2012 | 15:57

Radek napsal(a):
Pehe, ty nedostudovaný hlupáku, neotravuj slušné lidi a napiš nám, kde lze dohledat tvoje diplomové a rigorózní práce. Abychom zjistili, že nelžeš co jsi, jako lhal učitel politických směrů ve vých. Evropě, američan Švejnar.
20. 03. 2012 | 16:02

Radek napsal(a):
český maloměšťáku

Z tvých příspěvků je znát, že jsi placený, jednoduchý, infantilní provokatér, který je postižen inferioritou a dokazuje to, že se objevuješ na všech diskusích od rána do noci, téměř každý den. Neuvědomuješ si, že tvé plácání přijde vniveč, tvé příspěvky nemají hlavu ani patu a svědčí o naprosté neznalosti. Hraješ si zde na politologa, aniž bys něco znal. Nevíš, že lidé kteří něco znamenají, tady nediskutují, protože tady píšou jenom většinou socky jako ty, nebo znudění důchodci jako já. Pak ještě nějací pobláznění zelení a mladí komunisté. Když srovnáváš prof. Klause s učitelem politických směrů ve vých. Evropě a předsedou dozorčí rady ČSOB / patřící belgické skupině, která je v Belgii trestně stíhána / učitelem Švejnarem, který navíc falšoval životopis při poslední volbě prezidenta. Není žádným členem nominační komise pro Nobelovu cenu, v Královské akademii věd ho nikdo nezná. Můžeš si to ověřit, povídálku.
21. 03. 2012 | 16:09
------------
Takovíto lidé se tedy zastávají Vodichky :

http://cryptome.org/0001/vaclav-klaus.htm

A to tak, že každého, kdo s nimi nesouhlasí - urážejí.

To je velmi signifikantní a vysoce symptomatické.

P.S. Stejně ja ale zajímavé - že v jednom blogu považuje Radek "Kuchaře" za tvůrce těch nejlepších příspěvků...a v dnešním jej naopak dehonestuje.
Mimochodem - je zvyklý každému tykat.
Také signifikantní a symptomatické.
Soukmenovci a estébáci si také tykali. A tykali i svým obětem.

Ale asi si tímdle přivydělává k mrzce nízkému důchodu. Je tedy mj. i zjevem paradoxním - je obětí skutků /reforem/svých chlebodárců.
28. 03. 2012 | 13:39

Jan Kramoliš napsal(a):

Tak jsem si konečně přečetl, co o Klausovi napsal Sme. Je to celkem banální, ale je příznačně smutné, že to žádný český list takhle otevřeně nenapsal.

Zbavit se ho před koncem mandátu asi nebude reálné, ale pořád věřím, že právě ti "paraziti" (tedy studenti) by mu mohli těch zbývajících pár měsíců kvalitně osladit.
28. 03. 2012 | 13:50

ondráš napsal(a):

Radek:
na tvé agresivní výpady odpovídat nebudu. Zdegenerovaný bolševickým režimem nejsem, občas mne osprchoval na ulici, když jsem se mu nelíbil. To, co nazýváš novou dobou je pouhá kleptokracie, tj. vláda zlodějů, nic co by se dalo nazvat společenským systémem. Soudě podle tvého stylu, jsi asi jedním z nich a teď se bojíš. Ano, i ty budeš mít ale právo demokraticky hlasovat v referendu, (pokud k němu někdy dojde), je to možná smutné, ale ani tobě to právo nikdo vzít nemůže.

Jinak k tomu návrhu zákona o ref.: opravdu je to 250 000 podpisů + schválení parlamentem. Svinstvo na entou.
28. 03. 2012 | 13:55

David napsal(a):

Aktuálně.cz:

Jak na korupci? Nejdřív se zbavte Klause, radí Slováci

28.3.2012

Bratislava - Kdo může za korupci a klientelismus v Česku? Podle slovenského deníku Sme jediný muž: prezident Václav Klaus.

Ve svém středečním vydání se list pozastavuje nad tím, že českého prezidenta na probíhajícím skandálu kolem pražského exprimátora Pavla Béma a lobbisty Romana Janouška trápí zveřejnění odposlechů, a nikoli to, že se pražská radnice v Česku stala hlavním symbolem korupce.

Podle Sme to není náhoda.

Je naopak typické, že právě Klaus za to, co ničí demokracii, neoznačil privatizaci politické moci lobbisty a mafiány, ale to, že se veřejnost o těchto praktikách prostřednictvím odposlechů a médií dozvěděla i něco konkrétnějšího, než co už léta věděla.

Nikdo jiný nemá na korupci a klientelismu v české politice takový osobní podíl jako dnešní prezident, uvedl slovenský deník. Začalo to jeho odmítáním jasných právních pravidel pro privatizaci a nakládání s penězi státu.

Právě Klaus stál za opoziční smlouvou, kterou si dvě největší strany na čtyři roky rozparcelovaly celý stát. On dnes nejvíce podporuje firmu Věci veřejné, která vznikla pod rouškou politické strany přímo k ovládnutí veřejných financí.

On léta kryl záda pražskému primátorovi Bémovi a ve své bývalé straně ODS (ve které má stále obrovský vliv) podporoval vždy křídlo "kmotrů" bránících účinnému boji s ekonomickou kriminalitou.

A je to Klaus, kdo si podle Sme ve své nekonečné ješitnosti nikdy nedokázal přiznat omyl (jeho přívrženci si to pletou se zásadovostí).

I když to už ODS v posledních volbách připravilo i o vítězství v její tradiční baště Praze. Klaus je dlouhodobě tou příslovečnou žábou sedící na prameni očisty české politiky.

Dokud bude mít v politice vliv, bude vždy urputně bránit tomu, aby moc politiků podléhala větší kontrole ze strany veřejnosti i justice. Pokud chce česká pravice přežít, nestačí jí zbavit se Béma, musí se konečně zbavit i Klause, uzavírá Sme.

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=738979

---------------------------------------------

"...českého prezidenta na probíhajícím skandálu kolem pražského exprimátora Pavla Béma a lobbisty Romana Janouška trápí zveřejnění odposlechů, a nikoli to, že se pražská radnice v Česku stala hlavním symbolem korupce...."

-------

Čím více a více zveřejněných odposlechů, tím lépe pro naši křehkou demokracii.

Je to přímo

OČISTNÝ

způsob, jak ty darebáky minimalizovat.

Strach z pravdy mají jen ti, kteří se nebojí lhát!
28. 03. 2012 | 14:00

siven napsal(a):

Po velmi zajímavém článku od Kuchaře už jen čekám, až jej; potažmo i nás, začne poučovat jeden pseudokuchař... ale zatím si nějak dává načas. :)
28. 03. 2012 | 14:09

Radek napsal(a):

exODSák,

asi máš chybu v nicku, ty budeš spíše exBOLšán, to usuzuji dle příspěvku. Nic neplácám, to co jsem napsal o Kuchařovi, za tím si stojím. Rozdíl je v tom, že ty zeješ prázdnotou a nic nechápeš. Doporučuji přečíst poslední průzkumy, kolik lidí V. Klausovi věří. Jinak asi nevíš, že studie světově uznávaného psychiatra, prof. Mudr.Drsc.F.r.c. Cyrila Höschla a dalších předních psychiatrů, zjistila že u nás žije 30 % blbců, proto se zdržím diskusí např. s prorokem, rejpalem, ondrášem,pepou z depa, neakademikem a dalšími kritiky pana prof. Ing. V. Klause, CSc., nositele 41 čestných doktorátů z prestižních univerzit z celého světa, 40 Mezinárodních cen a několika řádů a vyznamenání. Od roku 1965 publikuje,práce zaměřené především na problematiku makroekonomie, inflace, ekonomické rovnováhy, atd. Velký počet z nich byl přeložen do různých světových jazyků a vydán v zahraničí. Prof. Klaus spolu s prof. Ritou Klímovou - Mlynářovou, přeložili knihu P.A.Samuelsona / věhlasný laureát, v r. 1970 nositel Nobelovy ceny / - " Ekonomie ", nestárnoucí a nejpoužívanější učebnici ekonomie. Proto by bylo dobré, aby ti kritici a ti co V.Klause urážejí, nás nejdříve seznámili s tím, jaké mají vzdělání, popř. titulů, doktorátů, jak moc publikují, zda mají vůbec dokončenou povinnou školní docházku.
28. 03. 2012 | 14:12

rejpal napsal(a):

Radek
Že vy jste Lubor? Já se radoval, že do hry vstoupil už druhý oddaný poddaný, ale vaše opojení tituly vás proláklo. Kromě toho oba umíte parádně urážet všechny, kteří nemají doma fotku pana profesora. Přitom nikdo tady netvrdí, že dotyčný je nevzdělaný nebo hloupý. Většina tady zastává názor, že je - shrnuto do jednoho slova - nemorální. K čemuž lze mít titulů na celou stránku a posoudit to umí i bába Dymáková s osmitřídkou, pokud jí pánbů nadělil trochu zdravého rozumu a srdce, kde má být.
Souhlasím s vámi v jediném - stále mu věří až přespříliš lidí. Má to je dvě čertova kopyta. Víra v politika (jakéhokoli) nemá s rozumem nic společného, je to počin naivní a nedospělý. Druhým je, že to o charakteru jmenovaného neříká vůbec nic. Stačí se podívat do historie, jací lidé požívali masivní důvěry díky svému charismatu.
Co ve vašich vývodech úplně absentuje, je argumentace k věci - co vlastně VK dělá proto, aby si ho lidé vážili. Jak se vyjadřuje ke stavu věcí u nás, za koho se staví. Argument, že xy má vždycky pravdu a má 729 titulů má nulovou váhu.
28. 03. 2012 | 14:26

ondráš napsal(a):

Už se těším na pokračování odposlechů, určitě jich je mnohem mnohem víc a některé ještě proláknou do medií. To by mohlo vytvořit takový tlak, že by hradní garnitura mohla odejít sama a dobrovolně... Já už se těším, jak bude takový Jakl prchat před novináři a fotografy.
28. 03. 2012 | 14:34

Radek napsal(a):

český maloměšťáku alias moravský venkovane, používej ten pravý nick " moravský venkovan " a to i přesto, že nicků jako placený provokatér v diskusích, jich používáš několik. Nevím soudruhu, kde jsi přišel na to, že jsem chválil nedoceněného a zhrzelého Kuchaře ? To v žádném případě, on totiž nikdy nic chytrého a pozitivního neřekl. Proto také je, čím je. Vlastně kecálkem o ničem, pod heslem "vyměňte politiky" a pusťte nás k veslu, taky si chcem hrábnout. Pamatuji si ho ještě z těch televizních diskusí, tam také nevynikal, ale tenkrát ještě nebyl tak jednoduchý. Protože ty jsi také jednoduchý, tak si rozumíte. Prosím, neschovávej se za nick " český maloměšťák ", to je pro maloměšťáky urážka. Jinak jsem rád, že máš tady jako placený provokatér přehled a schováváš si moje příspěvky. Možná že po jejich přečtení trochu půjdeš do sebe. Nevím však, jestli nemáš z bývalého zaměstnaní ještě nějakou špehovací mánii.
28. 03. 2012 | 14:36

ondráš napsal(a):

Radku,
co má být, že profesor od roku 65 publikuje ve svém oboru (já ve svém oboru také). To ale nemá nic společného s tím, jaké názory má v roce 2012 a hlavně s jeho osobním charakterem, který se projevil v jeho politických funkcích. A to nechám stranou jeho zřejmou poruchu osobnosti a směšný narcismus. A když se ptáš, co ukradl, řeknu ti to: chilské pero zhotovené tamním špičkovým klenotníkem z drahokamu a udělal to před kamerou. Al Capone šel sedět za daňový únik, proč by Al Clausone nemohl jít z funkce třeba za chilské pero? Absurdní? Ani ne. Ostuda pro ČR to byla prokazatelná. Když může jít někdo do basy za tykadla nebo za čůrající semafor...
28. 03. 2012 | 14:46

jogín napsal(a):

Článek dobrý, ale návod na řešení je nedostatečný. V politice je potřeba zabránit současné situaci, kdy slibotecna politiků vyhraje a pak si dělá co chce. Takže funkční obecné referendum a odvolatelnost zastupitelů, nejen nové volby s profláknutými partajemi. Taky snížení limitu pro partaje, aby nám nevládla jenom národní fronta. Ekonomicky v prvé řadě zabránit daňovým únikům, třeba vysokou daň na peníze převedené do daňových rájů. Na likvidaci korupce přiznání majetku jako v USA.
28. 03. 2012 | 14:52

Radek napsal(a):

rejpal nejsem Lubor, ale pamatuji se, že v nějaké diskusi jsem si ho všiml, protože měl podobné názory jako já. Těch Luborů tu bylo ale několik. Nevím jestli nejsi český maloměšťák, protože máš talent / nebo nemoc z povolání / ke špehování jako on. Nic ti neuteče, je vidět že tě někdo dobře platí, proto máš o všem přehled. Ptáš se co dělá V.K. proto, aby mu lidé důvěřovali ? Je stále stejný, čitelný, není vlezprdelka jako někteří zelení a pravdoláskovci, pro které je EU modla, protože tam cítí svoje uplatnění za dobrý peníz. 99% výroků V. Klause se splnilo, lze to srovnat po přečtení jeho knihy o výrocích, které kdy řekl. Ne ty, co někteří novináři překroutili. Že se vymezuje vůči EU ? To je správné, snad nebude přikyvovat nějakým socanským troubům, které nikdo nevolil / komisaře /,na jejich nesmyslné výplody. Vím, že nikdo jiný v této zemi by nezvládl pokojný přechod a bez velkých úrazů, od socialistického, kocourkovského hospodářství, k tržnímu hospodářstvích. Také pokojné rozdělení státu, měny, dopadlo bez nějakých problémů. Průměrně vzdělaný občan si dovede představit co to stálo úsilí, aby vše proběhlo v klidu, bez nějakých nepokojů. Někteří lidé mu vyčítají privatizaci, nevím proč ? Privatizovalo se na desettisíc objektů, možná sto se jich nepovedlo, to není úspěšné ? Jak by to provedli jeho kritici ? Také mu jeho odpůrci dávají vinu ohledně bank. Nevědí, že licence bankám udělovala ČNB v čele s guvernérem soudruhem Tošovským, kterého do funkce ustanovil Havel. V. Klaus po udělení mnoha licencím bankám prohlásil: " nevěděl jsem, že je u nás tolik zkušených bankéřů, kteří mohou vést banky,já jich znám maximálně pět ". Toto je něco z mála, proč mu lidé důvěřují.
28. 03. 2012 | 15:12

Radek napsal(a):

Ondráš, proboha co ty jsi mohl publikovat ? To myslíš ty neomalenosti co píšeš sem ? Jak ty člověk IQ 35 - 49 bodů, / voliči soc. dem. / by jsi byl schopen něco napsat ? Vždyť je vidět jak jsi naivně hloupý. Nepotvrzuj mně mé doměnky historkou přihlouplého novináře z ČT, který by měl být rád, že mohl jet s doprovodem prezidenta do Chile, on se zavděčí tím, že natočí jak si prezident dává pero do kapsy a prohlásí, že ho ukradl a reportáž zpeněží. Tento rádobynovinář, divím se že ho z ČT nevykolali, se zařadil k bulváru Blesk a AHA. On se ani nesnažil zjistit, zda si prezident může péro ponechat. Kdyby se optal, zjistil by, že to je součástí protokolu a že péro si může ponechat. Divím se, že ho prezident nezažaloval. Nechtěl se k tomu snížit, aby se s troubou tahal po soudech. Bylo by to pod jeho důstojnost. Pochopils publicisto ?
28. 03. 2012 | 15:30

Miky napsal(a):

To DNEŠNÍ společenské zlo má původ v tom,že při "sameťáku" nevytekla žádná krev..
Mělo se trochu věšet a ozdobit bolšánama pár pražskejch kandelábrů..dnes by proto raději nestrašili lidi tou svou komunisticko-kapitalistickou pseudodemokracii.
Stále by lezli ještě kanálama a byl by KLID !
Pro ně a jejich pohrobky není kam odplivnout !
28. 03. 2012 | 15:34

rejpal napsal(a):

Radek
No aspoň nějaké argumenty. Polemizoat s jedním po druhém se mi opravdu nechce, ale proč tahle země nevzkvétá, dvacet dva let po listopadu? Proč nemáme peníze vůbec na nic, jsme jak u vyjedného krámu. Proč tady hlavní slovo mají šíbři všeho druhu a většině politiků nelze věřit ani dobrýtro. Jak sám říkáte, Klaus byl u všeho od počátku. Jako ministr financí (to bylo možná jeho nejlepší období), jako premiér, jako prezident. Má tudíž dost významnou odpovědnost za vše dobré i špatné. O tom, co převažuje, hovoří názor a nálady lidí a všech úrovních.
Já vám to, že nejste TÍM Luborem, kterého jsem měl na mysli, nevěřím.Ne proto, že šmíruju (identita lidí je mi šumák, ale změny nicků u lidí, kteří mají velmi specifický způsob vyjadřování, registruji, toho si nevšimnout nelze). Nejde o to, že Klause hájíte velmi urputně (těch je daleko víc), ale styl, jakým to děláte, včetně téměř identického výčtu titulů a publikací (moc jich pravda na takového vědce není), lze jen těžko najít u více osob. A to včetně urážení lidí, kteří si to nemyslí a apelování na zveřejnění titulů diskutérů.
Koneckonců je to vaše věc.
28. 03. 2012 | 15:34

Radek napsal(a):

ondráš, napiš kde pobýváš, já ti půjdu malovat tykadla na fasádu, nebo ti přelepovat zvonek. Nebude ti to vadit, že ? Hlavně se snaž probrat.
28. 03. 2012 | 15:35

nestranný napsal(a):

Jak se tak na to dávám,vidím,jak je celá naše společnost zdeformovaná.Jedni kradou,druzí jim za to tleskají,jiní zase šíří demagogické názory.Ať se na to dívám z jakéhokoli pohledu,tak mi jasně vyplývá,že daleko více by naši zemi pomohlo více slušnosti a úcty k lidem.To co se děje v této zemi by v žádné jiné zemi být nemohlo.
Politici jsou prakticky neodvolatelní,justice nemůže po právu trestat protože zákony jsou předělány tak,aby žádný darebák nemohl být trestně zodpovědný,majetek země rozkradený a pár nadlidí si přisvojilo doživotní nedotknutelnost.Naděje lidí v lepší
budoucnost se tedy rozplynula a slušným lidem zůstala jen naděje,ře se to snad zlepší.Bohužel s touto tzv.demokracií,která je u nás to však nikdy nebude.Sametová revoluce neměla být sametová a lidé nikdy neměli dopustit,aby se k moci dostali
další prospěcháři a zloději.Smůlou prostého čecháčka ale je,že se vždycky nechá
nalákat na sliby a podobné kecy.Nevím co dodat,ale slušný člověk to v této zemi nikdy nikam nedotáhne.
28. 03. 2012 | 15:38

Body napsal(a):

Jen k tomu nesmí být puštěna zločinecká organizace CHÁTRA77
28. 03. 2012 | 15:47

ondráš napsal(a):

Radek začíná být vtipný. Ale že jsem se trefil do správného tlačítka, že? :-)
Má podobný styl jako profesor, všichni okolo jsou blbci s nálepkami na čele, jen on ví vše nejlíp. Ve skutečnosti je ve všem vedle – v mém IQ i v mé polit. orientaci. Nediskutuje, jen nadutě uráží. A okolní realitu deformuje k obrazu svému – právě jako profesor. :-) Je jaklovského ražení a jeho krevní skupiny a podle toho jak často tady předhazuje ostatním, že jsou za své psaní zde dobře placeni, asi je za to placen právě on. :-) Jaklem? Nebo rovnou velkým VK, Jakle? :-)) Pokud by to bylo tak, určitě by už měl i moji IP adresu, aby mohl přitvrdit. Lidí jako on je mi upřímně líto. Jsou těm většině ostatních k smíchu. :))
28. 03. 2012 | 15:48

český maloměšťák napsal(a):

Radek napsal "...Jediné kloudné příspěvky má " Kuchař ", je vidět jak to se soudruhama cloumá a proto ty reakce...."
Radek napsal : "...Nevím soudruhu, kde jsi přišel na to, že jsem chválil nedoceněného a zhrzelého Kuchaře ?..."

Zřejmě schizofrenik.
-------------------------------------
Radek
Tykejte si svým kumpánům -potažmo Vodichkovi. Mě vynechte. A to, že zdejší komentátory označujete jako " soudruhy" - to svědčí o jediném -. že máte ten zvyk lidem tykat a říkat jim " soudruhu"... zakořeněný z doby před rokem 1989 ještě pevněji... než jsem mohl vůbec tušit ve svých nejbarevnějších představách.

Apropo - jako člověk důchodového věku byste se neměl rozčilovat nad věcmi, které stejně nejste schopen nijak ovlivnit - například nad tím , že Vodichka má za pár měsíců utrum.
Mohla by vám prasknout cevka a stal byste se tak zátěží pro naše zdravotnictví, ať už veřejné či privátní.
Přeci byste nechtěl Chrenkově AGELu či Šnajdrově VZP způsobit ztráty ?

Fuj - takové nezodpovědné, parazitní chování !!!

/je to hnusné , co ? - šířit blbou náladu tím, že se na veřejnost dostanou odposlechy mafiánů...nebo, že se na blogařskou veřejnost dostane svědectví o předpojatosti a dehonestačních praktikách nicku" Radek" .....jo, milý soudruhu - holt si musej zvykat...že možná že i na toho Vodichku jednou dojde...jak to s ním doopravdy bylo a je.../
28. 03. 2012 | 15:54

resl napsal(a):

Pozor Radek je starej komouš, chvíli se odmlčí a pak zas spustí "...kdo tě platí." Kdo pamatuje ,ví že to byla otázka Rudého Práva každému, kdo nešel s nimi. Typ obhroublého burana, který s lítostí vzpomíná na minulý režim. Není to poprvé.
28. 03. 2012 | 15:57

ondráš napsal(a):

Radek už přitvrzuje, prý odkud jsem? :-) A odkud ty?
Ten olomoucký vězeň svědomí nemaloval tykadla na soukromé fasády, ale na plochy určené ke komunikaci. Jen trefně komunikoval, nic víc. Těším se na další volební kampaň, bude plná tykadel kreslených občany ze solidarity. Radku, kandiduj, tykadla ti budouslušet! : ))
28. 03. 2012 | 15:58

Taoiseach napsal(a):

Radek

"Vím, že nikdo jiný v této zemi by nezvládl pokojný přechod a bez velkých úrazů ... k tržnímu hospodářstvích."
A jakto, že to zvládli i v jiných postkom státech, když tam takového génia neměli?

"Privatizovalo se na desettisíc objektů, možná sto se jich nepovedlo"
A jako z udělání to byly zrovna ty největší (podotýkám, že boleslavskou Škodu privatizovala Pithartova vláda).

"Nevědí, že licence bankám udělovala ČNB v čele s guvernérem soudruhem Tošovským, kterého do funkce ustanovil Havel."
Vy zase nevíte, že za Federace ty licence udělovalo FM financí a prakticky všechny problémové banky měly licenci z té doby.
28. 03. 2012 | 16:15

nestranný napsal(a):

ad Radek:
K osobě V.Klause.
Ačkoli je vlastníkem mnoha titulů.nikdy jsem nepochopil,kde k nim přišel.
V Británii se snažil poučovat o ekonomice a byl vypískán.U nás předvedl také
ekonomický zázrak.Z plně ekonomicky soběstačné země za těch několik málo let stačil vytvořit zemi s neskutečným státním dluhem jen díky tomu,že jeho demagogické
přesvědčení,že je levnější vše dovážet,než vyrábět doma přerostlo ve zrušení
výroby téměř všech komodit,potažmo zrušení tisíců pracovních míst a zánik
stovek firem.Opravdu tento fenomenální ekonom způsobil to,že tisíce nezaměstnaných
musí stát nějakým způsobem dotovat a to jsou další ekonomické ztráty.Tito lidé
pak díky omezené koupěschopnosti nepřinášejí ekonomice nic.Pro tuto zemi je stejnou
pohromou,jako byl Gottwald.pouze však jinou formou.
28. 03. 2012 | 16:22

zemedelec napsal(a):

To nestranný.
Velice dobře Radkovi.
Zajímavé,že Klausove odborné statě a články v oboru ekonomie,nejsou u nás k dostání.Zřejmé jdou na dračku někde v Africe.Ty zápisky s cest,to je počteníčko na úrovni Čug Geg.
28. 03. 2012 | 17:07

hlubic napsal(a):

vynechám-li ty přihlouplé kydy,kterými se snaží přesvědčovat Radek,tak dle mého názoru nejlépe bez vytáček a rádobymoudrostí nejlepší názor má pan nestraný
28. 03. 2012 | 17:09

Franta napsal(a):

Nedáse nereagovat.Jako člen KSČ v Prognostickém ústavu dobře věděl o předání moci - abdgrandu.Z vrozenému ješitnosti obcházel s kufříčkem stále stejná místa ,motal se před obrazovkami.Vetřel se jak Alpa do kolene.Využiv židovské výchovy jal serektálně uspokojovat své nadřízené, ale také jim zaměrně škodil.Nakonec byl vzat OF ze soucitu.Za odměnu podrazil všem nohy a založil ODS//partaj předělaných komunistů.Od první chvíle začal hmm škodit,ktást,tunelovat,likvidovat a zase krást...až nakonec se prohlásil hmm za nejlepšího jako že dostal padáka!?Nepromeškal ani vteřinu k sebeobohacení.Zametl stopy po svém řádění.Nastrčil kvanta 0 jako bílých koní.
28. 03. 2012 | 17:14

Igor Hnízdo napsal(a):

Privatizace - po Československu.Někde jsem četl Portugalsko privatizuje 60 let a nikam nespěchá. Nastolením pravidel se stávají podniky majetkem lidu. Zaměstnaneckých správních rad.Dokonce i odbory cosi provozují.Tak nějak je na tom i Belgie.Podle Klause bylo nutné provést chaotickou živelnou privatizaci se zvíhodněním zlodějů,vypráním nakradených komunistických peněz.Umožnění lapnou koryta soudruhům,krást neomezeně dál.Rozhodně nikdo nepociťoval nutnost používat rozum.Lepší 10000 jak 2% továrny!Nakonec vykupoval knížky za naše prachy ,zničil 2miliony pracovních míst,rostočil korupci,nesvolil privatizovat banky,založit finanční policii,sledovat mafie a zednáře,židovská společenstva.Fakt kozel zahradníkem.
28. 03. 2012 | 17:25

Matematik+cenzor Stejskal (kontrola slz) napsal(a):

Nekdo zde poznamel, ze 89 rok mel predevsim mezinarodni kontext.
To bych rekl je pravda. Neviom, z jakeho duvodu se tomu autor vyhnul, ale tusim ten duvod.
Takze abychom si nic nenalhavali. Ten kontext je jeste jeste vice podoben 89 , nez ten kontext vnitrni. USA jejich mistni nohsledi jsou v blede mopdrem analogii SSSR a tehdejsich nohsledu.

Nekdy se stane udalost, ktera jakoby swvym paradoxem vytvorila jakousi cervi vesmirnou diru a lze jen konstatovat, ze toto by si zadny lidksy rozum nedokazal vykontruovat...Minuly patek CT pustila dalsi dil Vypravej s Palachovym tydnem a s reportazi o stahovani vojsk SSSR z Afganistanu.
Chvilemi jsem mel dojem , ze jde o jakesi celosvetove divadlo Jary Cimrmana, jakousi jeho divadelni hru s retrospektivou...

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10195164142-vypravej/
28. 03. 2012 | 17:55

Silvie napsal(a):

Neuvěřitelný rozhovor s Bémem, jenž postrádá minimum sebereflexe si můžete přečíst v Reflexu.
Je to větší idi.., než jsem předpokládala - "byl jsem politicky zavražděn", pravil. Události týkající se odposlechů dokonce pokládá za antisemitské pikle proti chudáčkovi "židáčkovi". Prý bychom po něm ještě chtěli, aby chodil s židovskou hvězdou na klopě - je taková arogance vůbec ještě normální?
Ten člověk si vůbec neuvědomuje, že by měl už dávno sedět za předražený a vytunelovaný Opencard a Blanku (+ ještě tisíc dalších věcí).
Já už se z toho Béma "osejpám", jen vidím někde v novinách tu jeho širokou tlamu.

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/45722/pavel-bem-exkluzivne-pro-reflex-byl-jsem-politicky-zavrazden.html
28. 03. 2012 | 18:17

Návnada napsal(a):

Další rádobyrevolucioář co by tu jak ten blázen Štern dělal revoluci přes masu na Václaváku. Čím by jsme si tím pomohli? K moci by se akorát dostali lidé co by občanům mazali med kolem huby a až by došlo k nejhořšímu že by jim došli peníze tak by se jistě našel někdo na koho to svést. Současná demokracie není ideální a ani být nemůže ale může být mnohem hoší pokud podlehneme jednoduchým řeštěním které nám tu představuje Kuchař a Štern.
28. 03. 2012 | 18:27

Ten, co kdysi ještě četl noviny napsal(a):

Já si zase pamatuji dávnou dobu, kdy ing. V. K. navrhoval UZÁKONIT VYROVNANÝ STÁTNÍ ROZPOČET. Tehdy se na něj vrhla smečka [j]elitních angažovaných perohryzců a z - na tehdejší dobu zajisté nadčasového- návrhu nebylo vůbec nic. Tak jaká je vlastně ta "objektivní" pravda? A nejenom o V. K. Tato svá tvrzení bohužel nemohu doložit odkazem na Web - ten byl u nás tehdy v plenkách.
28. 03. 2012 | 18:33

Acid ass napsal(a):

lépoe číst noviny - uzákonit vyrovnanost je blbost - dluhová brzda má jinou funkci, aby se včas platily dluhy.
28. 03. 2012 | 18:37

Acid ass napsal(a):

ad J.K. : forma čtivá, obsah mi přijde blouznivý či nedomyšlený - co kromě sládkovského vymetení garnitur do vltavy je navrhováno ?
podobně citovaný stern naivně obhajuje tak leda permanentní revoluci :
1) spustit předčasné volby může jen definovaná ústavní procedura
2) úplně zrušit limity preferencí ? proč ? už dnes mění kandidátky, ale od nějaké meze je to logické.
3) limity nákladů na volební kampaň ? proč ne, ale vždy budou nutné peníze na propagaci - když to nebude placeno stranami, rozhodovat budou inzerenti médií (velké firmy a banky)
4) obnovit z protikorupčních sdružení Komisi 17.listopadu, která vyšetřovala zásah na Národní třídě ? to zavání diktaturou nepolitické politiky
28. 03. 2012 | 18:45

Nerouš napsal(a):

Myslím,že Češi jsou typickým příkladem kverulanstského,závistivého plemena.Mít se americky,pracovat socialisticky a závidět sousedovi živou kozu.Proboha lidi,vzpamatujte se,přestaňte tady konspirovat na netu a v první řadě se zeptejte sami sebe před zrdcadlem: 1/ co chci změnit 2/ co umím změnit a 3/ co můžu změnit. To už totiž říkal učitel národů a nejslavnější Čech J.A.Komenský : chtít,umět a moci.
28. 03. 2012 | 18:55

Silvie napsal(a):

http://www.reflex.cz/clanek/nazory/45723/jak-utopit-doktora-bema.html

Tenhle článek od Pečinky je také vyjímečně zajímavý - rozkrývá pozadí oposlechů, jako tah Randáka a jeho pokus o vstup do politiky.
Návnada,

článek Šterna mi vůbec nepřijde hloupý, naopak.
Pokud jste ho četl, tak jste ho asi nepochopil.
On právě na nové strany a "revoluci" moc nevěří.
Jmenuje zásadní věci, které by voliči měli po stávajících stranách požadovat a jsou to legitimní požadavky omezující "nedotknutelnost" politiků.

Měli bychom se zamyslet nad tím, proč v tomto státě nelze zabavovat zkorumpovaným , či neschopným politikům ,kteří způsobili státu vysokou škodu, majetek.

Proč nelze odvolávat politiky před ukončením mandátu, neodpovídá-li jejich chování mravnímu kodexu.

Proč je dovoleno firmám s nejasnou vlastnickou podstatou účasnit se výběrových řízení na státní zakázky.

Proč politici a státní úředníci nejsou zodpovědní za svěřené státní fin.prostředky stejně, jako řadoví občané v privátní sféře.
28. 03. 2012 | 19:05

Silvie napsal(a):

Koukám, co se tady vyrojilo neznámých nicků, kteří se trapně snaží marginalizovat tu politickou špínu, která nás obklopuje.

Češi se musí konečně začít bránit tomu, aby byli systematicky okrádáni svou vládou a svými politiky - navíc tak nepokrytým a drzým způsobem!!!
28. 03. 2012 | 19:07

Rudi Koutek napsal(a):

Body
Jen k tomu nesmí být puštěna zločinecká organizace CHÁTRA77
Jestli mate na mysli Chartu 77, tak by mne zajimaly zlociny, kterych se Charta 77 dopustila.
28. 03. 2012 | 19:16

Acid ass napsal(a):

sylvie, proč hned marginalizovat špínu - ale rituální nadávání přeci nikam nevede - tohle přeci nesjou špatné otázky (nick nerouš) : 1/ co chci změnit 2/ co umím změnit a 3/ co můžu změnit.
28. 03. 2012 | 19:19

rejpal napsal(a):

Acid ass
Otázky jsou relevantní a důležité. To, co jim v textu předchází, už méně. Moc nechápu to sebemrskačství. V takhle obecné poloze to prostě není pravda.
28. 03. 2012 | 19:27

Silvie napsal(a):

Acid,

já reagovala spíš na toho Šterna - jeho článek má totiž velmi racionální základ. Všechno,co navrhuje ,je realistické a je v moci nás, občanů, to získat.

Pokud občané nedají najevo svůj odpor k tomu, jak si politická moc rozparcelovala sféry vlivu a státní majetek, pak se skutečně nic nezmění.
Dát najevo to lze jen jedním způsobem - vyjít do ulic.
Jít či nejít k volbám není řešením, neexistuje možnost dobré volby.
28. 03. 2012 | 19:34

zemedelec napsal(a):

Paní Silvie.19:06
Opravdu sdílím s Vámi ten názor,že to může být práce úplně někoho jiného,než Bárty,ale je dobré namočit ho do toho.V takové věci by určitě poradil s prezidentem a on by mu to neschválil.Já říkám, zabít dvě mouchy jednou ranou.Randák pracuje pro Babiše,jestli by mu to pomohlo získat pravicové voliče,moc nevěřím.
28. 03. 2012 | 19:41

Silvie napsal(a):

Zemědělec,

proslýchá se také, že je za tím další kmotr Hrdlička nebo Kalousek. MF zřetelně straní Topce a stabilně tahá na ODS jeden skandál za druhým,jako králíky z klobouku.

Ten Randák taky není od věci - už od výletu našich politiků s Romanem na italskou riviéru se aktivně angažuje.
Babiše bych nepodceňovala - méně inteligentní a levicověji zaměření voliči, jimž nevadí jeho stbácko-bolševická minulost, mu klidně dají svůj hlas.
28. 03. 2012 | 19:57

Acid ass napsal(a):

já to vídím odlišně - spustit předčasné volby pár mýtinků na náměstí nemůže (nejsme island), zejména ne v takovém Popelkovském střihu. To může pouze rozpad koalice a hra např. TOPky že na volbách vydělá.
Zrušení limity preferencí a zavedení limitů nákladů na volební kampaň je úprava, která nemá zas tak zásadní účinek. A obnovit komisi 17.listopadu je už ptákovina ve stylu Murphyho zákonů.
Prostě tohle není zrovna ta pravá odpověd na neroušovi otázky.
28. 03. 2012 | 20:00

Glosator napsal(a):

Až se k moci dostane nový Hitler, budou se vyvolávači blbé nálady, jako autor článku sakra divit. Ale to už bude pozdě.
Hitler přesvědčil Němce, že demokratičtí politikové jsou neschopní a zkorumpovaní. Výsledek je všeobecně znám!
Ale autorovi bych to docela přál...
Nadává na Klause a nechává ho chladným např. skutečnost, že pro odpor KALOUSKA a TOP 09 nebyl dosud zdaněn hazard!
28. 03. 2012 | 20:20

Silvie napsal(a):

Glosator,

zlé jazyky tvrdí, že kníže i Kalousek se budou držet ve vládě jen do doby, než projdou církevní restituce.
Pak ji položí.
28. 03. 2012 | 20:26

Šašek z Jihlavy napsal(a):

Silvie
Dík za odkaz, je to zajímavé čtení. Pečinka začínal kdysi ve Studentských listech a Klaus o něm tehdy prohlásil, že je velmi nadějný novinář. V tom se nemýlil, rád bych slyšel jeho hodnocení dnes.
28. 03. 2012 | 20:39

PS napsal(a):

Lidi, přestaňte už na toho primitiva Radka reagovat, jeho primitivní bláboly nečtěte a přeskakujte.
28. 03. 2012 | 20:42

jinak napsal(a):

V případě českého maloměšťáka by mě zejména zajímalo, na kterém pokoji jarovské koleje bydlel.
28. 03. 2012 | 21:05

Jan Netopil napsal(a):

Pane Kuchař, to jste uhodil hřebíček na hlavičku přímo brilantně. Líp by to napsal asi málokdo.
28. 03. 2012 | 21:05

Glosator napsal(a):

Jediná strana, která se dosud nezkompromitovala je DSSS...
28. 03. 2012 | 21:06

antoni.novy napsal(a):

Dobrý večer pane Kuchaři,
připravil a ukuchtil jste dobře, strava pečlivě připravená. Gratuluji.

Rozborka i sborka dobré, výtečné, tyto fráze si pamatuji jako vojín čsl. armády, příslušník silničního vojska, ovšem nám samopaly nesvěřili a věděli dobře proč.

Mám pro Vás zprávu, jako příslušník neveřejné agentury Angels Special Forces, obdrželi jsme z podobných služech nejmenované planety přepisy šifrovaných telefonátů jistých exponentů současného režimu v nejmenovaném státě, na planetě Zemi.

Pro naše kolegy, deschifre těchto telefonátů je hračkou, žel na naší straně ještě trpíme nedonalým softwarem na přetlumočení do tzv. češtiny. Pracujeme na tom. Omlouváme se za občasné výpadky v přepisu, občas nastupuje i šum, zpravidla po silných výrazech.

Tady je deschffier některých telefonátů - /Předkládáme neupravenou a poněkud surovou versi/. A naši sympatisanti uvádějí, že některým výrazům prostě nerozumějí. Chápeme, zatím zde nežili, a zde by museli spolunaživat a pokoušet se porozumět jim.

- Ty vole, rozumys tomu, Mazanka skoro sebrali ?

- Ty vole, taky nerozumym ale co tam dela ten Husak, ta pyca, ze se nestará, ty vole.

Přenos na další šifru - tady gruzinskij , já se z toho snad pose.. co tam děláte, flákáte, kdo to konečně zamázne, tady Coliber, pak šum...

- Hele, fakt sem už patnáct dní vožralej ale stejně, jak to, že to není vošetřený, z Ustí to vypadá jinak, tady všichni kopou za nás, s tou Slávií, no trošku asi přepískli a šli moc nahoru, na veřejnost, co

- Oulic - Ty vole, vo co de, máme všechny karty v rukách, ty megamega všechno daj do richtigu.

- Mazánku, já jsem přece psychiatr a vo vo co de, dyť věci stejně běží a dostaneme namazáno tak či tak, /pak šum/.

- Coliberus, tady Maorská princezna, nějak se to po..., kdo je za tym, kdo slehal, selhal, musíme to pořešit, nějak. Zavolej na vnitro, třeba to tlustoch poresi

- Nevym, volám z Tbilisi a tady mají amíci všude odposlechy, trochu se bojym.

- Myslíš že Vondra ?

- Ho.., ten je napojen a nebere, prachy ho neberou jen dobrý papů.

- Tak koho ještě můžeme nabrat do bagru ?

- Ty vole, moc použitelnech moc nezbejvá, co já vym, furt ten Urban, Mareček je blbeček, nepoužitelnej, končí, ale ještě se snaží, ale nakonec bude obviněnej jako beránek a bude jako první před senátem, jasný vole, přeci.

- Vondru toho vynech, on nebere a je napojenej na amíky a ho podrží, tam není šance a fakt, on nebere.

- A co s tím jako udělá, tam nahoře, zatim nevym, nechodej žádný zprávy, ale stařec se asi posr..., a nevý co s tim.

Jak je už půl roku vožralej a buší do piána a ten Háj šel prej do kláštera, tak nevym.

Je to blázinec a na Hradě prej všichni balí kufry.
28. 03. 2012 | 21:21

mb napsal(a):

hezký blog, děkuji ...

akorat myslim že ta kobyla bude kopat ještě dlouho ...

a není jisto co po té kobyle přijde ... / třeba skunk / ...
28. 03. 2012 | 22:33

donal napsal(a):

autor
pěkně napsáno už dlouho jsem nečet tak vystižnou analogii minulosti a současnosti
28. 03. 2012 | 22:47

argun napsal(a):

Pane Kuchaři kdyby jste si radší přečetl nějakou dobrou knížku... Třeba by jste něco pochopil. Šach a mat? Hmm... Bílý černámu nebo naopak?
28. 03. 2012 | 22:48

Abe Normalni napsal(a):

ALE NO JISTE! Konecne se nasel nekdo, na koho se to da hodit. Princip ritualni obeti. Neni tu bordel proto, ze se tu obecne nedodruji zadna pravidla (od silnic po radnice). Muze za to Klaus. Az se zbavime Klause, slunce zase zasviti. Zacinam mit pocit, ze to co o nas rikali Nemci a Rakusaci byla pravda. Narod koci a vekslaku s krivymi povahami. Zajimave je, ze Husak zmizel uz na konci roku 1989. Jen ty normalizacni kurvy nejak zustaly. Cim to asi bude?
28. 03. 2012 | 23:11

antoni.novy napsal(a):

Naše agentura Angeles Special Forces právě obdržela další překlady šifrovaných telefonátů zdejších high bosses, jde vskutku o bohatou nadílku, pokusíme se rozdělit alespoň o několik s vámi.

Víte. my nerozumíme všemu, ale některé pointy, nás jako anděly lekají, víte.

- Čumáčku, něco novýho _

- Sere pes na to všechno, nějak se to zvrtlo

- Co budeme dělat

_ No nevym, jestli Kalous něco vymysli, fakt nevym

- A to myslis s tim Kalousem a s Havou, že na něco přijdou

- Ale dyt na neho prece maji, ne

- No maji a nemaji, voni vedi, ze sejmuli asi deset maniku, a to neni zadna sranda, zejo,

- A co co s ti ted

- Pockame se, Rampulu nemuze nikdo sundat, to je jasny a pak se vyslechne a vymete, ne ...

A co když tu pude jinak, he

no jo , pak nastoupí ty tvrdý páky a začnou bouchačky na ulicích a ti protestanti se stáhnou

A jak bude, když davy naštvanejch půjdou na sidla Romana, Rusnoka a dalších, he...

o

Skončí to tím, že mrtvolu Romana dotáhnou před Staroměstkou radnici a tam bude obřadně spálen.

Amen








o
28. 03. 2012 | 23:17

hasta siempre napsal(a):

Silvie
Media kultur prostě najala to nejlacinější co našla, pologramotné blby. Přehluší jakoukoli výměnu názorů a informací blábolem. V takovém environmentu nemá cenu říkat vůbec nic.

K Šternovi - přivést staré strany na cestu, kde by sloužily občanům je nemožné, občané jim vyjma zmanipulovaného hlasu ve volbách nemají co nabídnout.
Pokud nějaké změny ve financování stran, pak to musí být jednoznačně omezení finančních zdrojů na členské příspěvky, zastropované úplně stejným způsobem jako platby na sociální pojištění.
V tom okamžiku strany místo zájmů velkých finančních skupin, které nemají se zájmy obyvatelstva země absolutně nic společného, budou must reprezentovat lidi, kteří jsou ochotní čas, dušvní kapacitu a peníze politice věnovat. Lidem jako vy a já.
A, jako doplněk Orbánův zákon přikazující novinářům psát pouze pravdu. Pod trestními sankcemi.

Velmi doporučuji poslechnout si Jana Hartla ve včerejším pořadu STOP na ČRo6, kde skutečnými argumenty čelil blábolům Pehe. a řekl o fungování politiky v této zemi víc, než měsíc blogů na tomto čímdál nudnějším a marnějším webu.
28. 03. 2012 | 23:28

JF napsal(a):

příhodný blog resp. Klaus velmi otevřeně právě usiluje o svou rehabilitaci perestrojkového vůdce. Myslím však, že tím je nevhoden těm kteří o takovou publicitu nestojí. Ale v Česko je možné všecko ;-) Myslím že i v Rusku se poměrně dobře na to konto baví ... i přes Klausovu prostotu a toho co Čechům evidentně naprosto vyhovuje.
29. 03. 2012 | 00:38

zemedelec napsal(a):

Paní Silvie.
Dobré ráno a díky za reakci.
Reaguji na ten Bémův rozhovor,co tím rozhovorem chtěl naznačit,že židé můžou krást podvádět a lhát beztrestně,to je vrchol drzosti.Víte ono je problém,zatím se mu nic nedokázalo,protože na všechny ty lumpárny si může dát razítko.Co kdyby se to dalo do ústavy,že mají vedoucí úlohu vůči skutečným Čechům.Já bych spíš uvítal reakci předsedy židovské obce,nebo rabína,udělat takovou ostudu většině slušným židům,navrhuji převýchovu v Izraeli
29. 03. 2012 | 07:16

Karel4 napsal(a):

ještě bych si dovolil předpovědět, že role Miroslava Štěpána je předurčena pro Míru Kalouska
29. 03. 2012 | 08:03

Naštvaný napsal(a):

"Získávané benefity jsou ovšem nesouměřitelné." Autore, tento precents nastal jenom proto, že po převratu premiérem země byl jmenován nomenklaturní kádr KSČ a nejvyšší ústavní činitel vedl rodinné kšefty s tou nejhorší estébácko-komunistickou sběří. Tak došlo k zabetonování oné normalizace! Ale už se hnnuly ledy. Dochází k odumírání aktérů toho všeho zla nebezpečného egoismu.
29. 03. 2012 | 08:18

Ingo wiesengrund napsal(a):

velmi dobrá a trefná analýza. Přidal bych ještě jeden a docela důležitý postřeh a tím je srovnání se zahraničím. Česko má dost dlouhou hranici s blahobytným Rakouskem a Německem a Češi srovnávají. Za dob normalizace tu a tam někdo utekl, ale mase stačil katalog Neckermann ke čtení, šaty ušité dle Burdy a občasné vexlování s markama. Podobně doba do roku 2011, kdy začala platit úplná volnost pohybu.Čechům stačily občasné nákupy, pár odvážnějších jedinců odjelo za prací, někteří s Německem obchodovali.
Ke konci komunismu ovšem v souvislosti s volnějším cestováním přišel zásadní šok. To nad čím například Němci lamentovali muselo Čechovi přijít jako naprosto nicotné problémy v porovnání s bordelem doma. I ten největší flegmatik asi pochopil, že pokud Německo je země plná problémů, pak to,co má doma je již nezvladatelný mrdník. Podobný dojem mám i dnes - přečtu si knihu Německo páchá sebevraždu, u prvotřídního jídla v luxusním bytě si zafilozofuji s hostiteli na téma útrap německých analytiků a inženýrů, u mého českého kamaráda na velmi příjemném předměstí vyslechnu stesky nad výší nájmu ( 800 Eur se vším za 4+1 ) a potížích při hledání jobu a bordelu v té současné práci. A nakonec v autobuse, který od Deutsche Bahn stojí 19 Eur a u Jančury 850 Kč si vykládají česká a německá důchodkyně ( česká emigrantka) a ta německá tvrdí, že je to momentálně v Německu moc těžké. K tomu má vlastní manažerská zkušenost z loňska - soudy, úřady,banky, advokáti v Německu fungovali rychle a na jedničku, nicméně německou pobočku jsme museli zavřít.
Pak přijedu z načančaného Norimberka zpět do Prahy, kde platím norimberský nájem, nakupování je utrpením za ceny vyšší než norimberské, od sociálky dostanu leda prd, na internetu jsou místo nabídek kvalifikované práce leda hrůzy naší politiky. Za sebou jednoduchý spor u českého soudu, který mne nejprve půl roku nechal krvácet než se věcí vůbec začal zabývat ( soudce byl takový magor, že i protistrana uznala, že je lepší se dohodnout) a zaplacený účet za advokáta plzeňského střihu. A tak nějak si říkám: " Pokud lidé kolem mne a mé vlastní zkušenosti nelžou a je v Německu toho tolik špatně, jak potom definovat ten všeobecný bordel, který panuje v ČR?"
Koncem osmdesátých let si lidé řekli, že tohle srovnání je už na revoluci. A na revoluci je to podle mého názoru i dnes. Už nemá smysl čekat na další volby, na to až místo Kalouska bude krást Tvrdík a pak místo Tvrdíka třeba Babiš. Musíme opět začít od nuly, jinak a lépe.
29. 03. 2012 | 09:37

PDG napsal(a):

Takovou hrůzu, jaká vznikla pro lid obecný po r.89 skutečně normální myslící člověk nečekal.Soudný člověk ví, že přehrabováním obrovské haldy ruin po zničení stávajícího systému se nic světoborného bez řádného úklidu vybudovat nedá.Jenže etapy nového pořádku se projevily vpuštěním mrchožroutů na zdravé části stavby a přehrabování ruin nechali zbídačelým občanům.Je jedno, kdo je hlavní vinník,je třeba jednoznačně, třeba jenom kamením v holých rukou vyhnat bandu zpanštělých grázlů a pijavic,odebrat jim,co nakradli a neodvezli,z toho položit fortelnější základy novému systému s jednoduchými a srozumitelnými zákony pro všechny,tvrdě vyžadovat jejich dodržování a postupně vybudovat únosné státní struktury, které nejvyšší Blb Blbovič a jeho úchylná parta zavedli.A všechny příživníky a vychcálky likvidovat v zárodku.Lidé tady chtějí pracovat a žít i bez silikonů,vystavujících se nahých těl a jediným smyslem života souložit, krást a proflákat bez užitku život s chlastem v rukou,vsedě u herních automatů a pološílenou kebulí z následků nezřízeného života.Ale nepotřebujeme u toho potměšilé kazatele, kteří krhavýma očima budou čekat na kus cizí práce k ukradení. Tím myslím všechny ty sekty,včetně nejdéle operující v teritoriu,ale také tzv. strany.Nejsou ničím jiným, než bandou zlodějů.
29. 03. 2012 | 10:41

Šašek z Jihlavy napsal(a):

Ingo weisengrund
Je poučné přečíst si názory člověka, který může z vlastní zkušenosti srovnávat. Myslím, že jste to vystihl přesně.
Ráno jsem si přečetl na BBC News komentář na téma Janoušek-Bém + kmotrovský sestém a bylo mi stydno. Chtěl jsem dát link, ale už to stáhli, zřejmě je to pro svět okrajové téma a svědčí to o špatné pověsti ČR. Z Klause mají legraci a ti naši dobráci mu pořád věří, skoro půl národa!
Nečas se vychloubá osobním přátelstvím s Davidem Cameronem, ale to může sbaštit jen náruživý příznivec Novy, ve skutečnosti nás mají angláni na háku, stejně jako zbytek Evropy. A to se Klausovi hodí, uražená ješitnost a zesměšnění před celým světem je pro něj asi takovou motivací, jakou měl Hitler před uchopením moci - nejdřív se na něj chodili dívat jak do cirkusu a pak se nestačili divit. Mám obavy, že dopadneme podobně.
Slováci mají rečcht, zbavme se nejdřív Klause, nejlépe tak, jak to předvádějí Španělé - neomezenou generální stávkou. Bude to všechny moc bolet, ale za ten výsledek to stojí.
29. 03. 2012 | 10:43

Radek napsal(a):

Ondráš
píšeš, že jsem se spletl v tvé politické orientaci a v tvém IQ. Dobře, tak nejsi v KSČM, ale určitě v jejím " béčku ", čssd. IQ jsem tě tipoval na 35 - 49 bodů, tj. v oligofrenii zařazeno jako středně těžká retardace, tak ti to vylepším na 50 - 69, tj. lehká.
Franta, tvůj příspěvek kde píšeš že V.Klaus člen KSČ v Prognosťáku, dále že má židovskou výchovu, tak to už je na svěrací kazajku. Ty troubo, ty nevíš, že sem mohou zavítat lidé, kteří se momentálně nudí a zajímá je, jestli se počet lidí s inteligencí vyřazeného buldozeru snížil, i když je jich hodně málo, ti lidé se pohybovali v určitém prostředí a vědí o V.K. téměř vše, tak při těch nesmyslech které si stvořil, se jim udělá špatně.
PS - nejsem primitiv, to bych nemohl v žádném případě dělat to, co dělám.
Stálí dopisovatelé - provokatéři, jako Franta, hlubic, PS, zemědělec, mb, PDG, nestranný, Taoiseach Ondráš, resl, český maloměšťák,Šašek lampasák z Jihlavy, si zde udělali politický mítink jejich strany. Při čtení jejich blábolů člověk žasne, jaká je to ubohost. Neuvědomují si však, že je to k ničemu, rozumní lidé sem vůbec nezavítají a ty kecy je nezajímají. Ono jich ani tolik není, ale někteří používají několik nicků a dokonce si odpovídají pod jiným nick na svoje skvělé příspěvky. Na jednu stranu je to docela sranda jak si hrají na politology. Na druhou stranu jsou k pláči, jak jsou infantilní a inferioritní. J. Werich pronesl jednou citát " kde jsou blbci, tam je nebezpečno ". Tam kde je nebezpečno, nebudu ani já, soudruzi a zelení pravdoláskovci.
29. 03. 2012 | 13:46

resl napsal(a):

Radek,
to jsem si oddechl, já myslel, že mezi těm provokatéry nebudu. sbohem komouši.
29. 03. 2012 | 13:57

Taoiseach napsal(a):

Radek napsal(a):

"PS - nejsem primitiv, to bych nemohl v žádném případě dělat to, co dělám."
Což je ovšem neprůstřelný argument - :)))

"provokatéři, jako Franta, hlubic, PS, zemědělec, mb, PDG, nestranný, Taoiseach Ondráš, resl, český maloměšťák,Šašek lampasák z Jihlavy, si zde udělali politický mítink jejich strany"
Páni kolegové - máme problém: budeme se muset dohodnout, která strana je ta naše. Což bude problém, když ani já se k žádné nehlásím.

"někteří používají několik nicků"
Svatá pravda, nedávno už tady nějaký zoufalý primitiv něco o lampasácké Jihlavě psal, ale dohledávat to nebudu.

"rozumní lidé sem vůbec nezavítají" ... píše dále Radek, která sem zavítala, protože prý "sem mohou zavítat lidé, kteří se momentálně nudí" (podle karteziánské logiky tedy přitom musela svou "rozumnost" dočasně suspendovat...). Motivace je celkem jasná, takoví už jsou masochisti, že "při těch nesmyslech ... se jim udělá špatně", což jim dělá dobře - :)))

Milá Radek, buďte tak laskava a jděte si zvracet někam jinam.
29. 03. 2012 | 15:01

Radek napsal(a):

Taoiseach,

privatizace Škody M.B., s kterou se pyšní s. Pithart a Vrba, byla hrozný paskvil. Tito pánové už neřeknou, že smlouvu po nich s velikým úsilím musel předělávat s. Dlouhý. Nastal totiž velký problém, když nastoupil do funkce šéfa F. Piech, který chtěl omezit množství investic. Proto Dlouhý musel po dlouhých debatách se snažit o předělání či doplnění smlouvy, aby investice nebyly omezovány. Problém taky nastával při faktickém nastolování pořádků ve firmě. Dnes již málo lidí ví, že to tehdy byl velmi zastaralý a zadlužený podnik.
nestranný
nevíš kde V.K. přišel k titulům ? Titul Ing. - VŠE / obor ekonomika zahraničního obchodu, absolvování r. 1963 /. Relativního uvolnění poměrů v tehdejším Československu, využil ke studiu v Itálii / r.1966 / a v USA / 1969 /. Jako vědecký pracovník EÚ ČSAV absolvoval vědeckou aspiranturu a v r. 1968 dosáhl hodnosti kandidáta ekon. věd. V r. 1970 po návratu z USA, byl v rámci čistek vyhozen z pol. důvodů z Akademie věd a šel pracovat na podřadná místa do SBČ. Koncem r. 1987 se vrátil na přímluvu některých ekonomů k akademické činnosti do Prognostického ústavu ČSAV. V r. 1991 habilitoval se na Universitě Karlově jako docent v oboru ekonomie. V r. 1995 byl jmenován profesorem pro obor financí na VŠE v Praze. Do roku 1989 nikdy nebyl členem žádné strany, ani o to neusiloval. Stačí ti to ? Píšeš, že jsme byli ekonomicky soběstační, prosím prober se a začni studovat statistiky a historii.

zemědělec,
jsou k dostání, např. v odborných knihovnách. Nevím proč ty se po nich sháníš, protože když nerozumíš ani " Zápiskům z cest ", tak bys určitě nechápal knihy o makroekonomii, ekon. rovnováhy, monetární politiky, inflace,komparaci ekon. systémů a dějinám ekon. teorií. V posledních letech např. vydal knihy o ekon. reformě a hospodářské politice v transformačním období.
29. 03. 2012 | 15:12

Radek napsal(a):

Taoiseach alias Šašku z Jihlavy, atd.,
soudruhu já nejsem ta, ale ten. Žebys jí již v 15:00 měl ? Já myslel že chodíš do krčmy až večer. Představ si, jakou mám smůlu, nemohu jít zvracet někam jinam, chce se mně pouze zde, zejména když čtu tvé a tvých spolustraníků nesmyslné hlody a urážky lidí co něco znají, nebo umějí. Pamatuji se, že váš idol, který neměl snad ani základní vzdělání soudruh Stalin, posílal také vzdělané lidi do lágrů na Sibiř, jen proto, aby mu nepřerostli přes hlavu. Ve vás z toho VUMLu taky něco zůstalo. Je vidět, že jste zhrzeni dnešní dobou, nemůžete se nikde uplatnit protože nic neznáte a neumíte, proto kritizujete a urážíte schopné a inteligentní lidi a přitom vám to není nic platné. Jsem rád, že V. Klaus bude ještě rok na Hradě, přál bych si, aby tam byl do konce života, abych nemusel emigrovat kdyby se s ním něco stalo. Těším se zase ale až skončí ve funkci a založí opravdu řádnou konzervativní pravicovou stranu, dá si pozor na lidi okolo sebe a půjde do vítězných voleb. Proč by ne ? Dnes má podporu u 60 % zejména uvažujících občanů a studentů.
29. 03. 2012 | 15:33

český maloměšťák napsal(a):

Radek
Vy jste buď blázen nebo Jakl.
Nebo obojí.
29. 03. 2012 | 16:02

Taoiseach napsal(a):

Radek

Tak to vezmeme nějak postupně:
1) Do krčmy chodím, kdy se mi zachce, ale obvykle jenom tehdy, když je otevřeno - :)
2) Jsem celkem při smyslech a nemám schizku - takže vím, že nejsem totožný se Šaškem z Jihlavy ani s jiným zdejším pseudonymem (což by se ostatně dalo snadno ověřit jednoduchým jazykovým rozborem).
3) Nejsem členem ani příznivcem žádné strany, takže celkem logicky nemůžu mít ani žádné spolustraníky.
4) Bolševický režim jsem zažil, ale nikdy jsem nebyl ani v partaji ani jsem tu mocenskou strukturu nepodporoval jinak. Nadávat lidem s jiným názorem do komunistů je velmi snadné, laciné - a taky nicotné.
5) Nikoho neurážím. Laskavě si znovu přečtěte můj komentář z 28. 03. 2012 | 16:15 a porovnejte ho s výrazy "pitomostí a nesmyslů ... Je to ubožák ... má inteligenci vyřazeného buldozéru ... zdegenerovaní komunistickým režimem ... Ty troubo ... jsou infantilní a inferioritní". Tahle silná slova celkem neklamně prozrazují vnitřní nejistotu - :))) - na to bych si dával(a) pozor.
6) Při divoké privatizaci např. spekulant VK za laskavého přihlížení svého komplice politika VK ovládl Čsl. námořní plavbu a tento skvěle prosperující podnik poslal ke dnu.
7) Nevím, za co dostal Klaus nejvyšší PEDAGOGICKOU hodnost, ale je jisté, že to nebylo za to, za co se udělovat má: v rámci výuky do té doby neodpřednášel ani trimestr.
29. 03. 2012 | 16:11

zemedelec napsal(a):

To Radek.
Něco jsem o tom četl,chtěl jsem se poučit,abych byl taky chytrý.Jenomže slova se rozcházejí s činy a důsledky jsou alarmující.To ,že má spíš více patolízalů než obdivovatelů,také o něčem svědčí.Vás můžu jenom politovat,velice primitivní život.Sice papoušky mám rád.
29. 03. 2012 | 16:24

PDG napsal(a):

Souhlasím s Čes.maloměšťákem ve věci Radek.Přidávám.Absolutní psychopatický bombardér, který zfackuje rodinu na jednu hromadu.Na nás může jen slovně a to mu nestačí.Potrava pro kriminál.
29. 03. 2012 | 17:45

Levičák napsal(a):

Pane Kuchař Vaše příměry jsou celkem trefné.Ale stále se zapomíná,že převrat musí být vždy pečlivě dopředu připravený,tak jako ten v roce 1989.Někdo nám tady ohromně vychvaluje vzdělanost pana Klause a z podtextu lze vyčíst,že vlastně neměl s minulým režimem nic společného,protože nebyl v KSČ.Potom si to trochu protiřečí s tím,že jak většina modrých ptáků tvrdí,před převratem se ke vzdělání a k dobrému místu nedostal nikdo,kdo nebyl členem KSČ nebo jejím významným podporovatelem,nejenom tiše s ní souhlasícím.Pravda je jedna,ře pan V.K. byl natolik opatrný,aby příliš z řady nevyčníval a proto nemusel pracovat v kotelně,jako jiní,kteří finančně vydatně podporováni ze zahraničí si odseděli své v nápravných zařízeních,ale v ilegalitě převrat připravovali.To,jak si někdo myslí,že hlavním tvůrcem změny režimu byli studenti je naivní.Byli pouze použiti - některým se to samozřejmě později vyplatilo získáním postavení i finančních prostředků.Protože součástí přípravy převratu bylo i to,že i v médiích již byli připravováni Ti správní nespokojení lidé,zrovna tak lidé z řad inteligence,aby v pravý čas dovedli zburcovat a poštvat obyčejné pracující,kteří v naivní víře v lepší budoucnost naplnili náměstí a udělali tomu všemu stafáž.Pan V.K. potom jenom včas rozpoznal příležitost a do rozjíždějícího se vlaku naskočil a tlačením se skrz vagony se nakonec prodral až na lokomotivu a nahradil strojvůdce.
Dnes udělat převrat ze dne na den nejde.Chybí k tomu Ti správní lidé,jak mezi inteligencí,tak v médiích.Národ je uměle roztříštěný na zájmové skupiny a proto jdou jednou do ulic lékaři,za čas studenti,za nějaký čas odboráři a za čas je vystřídají zaměstnanci letiště,státních drah atd. a každý se bouří pouze při omezení těch jeho konkretních práv.To,že většina zaměstnanců,důchodců je jako celek nespokojena s tím,co se tu děje je málo platné,protože není ta jednotící síla,aby každý z nich přestal myslet jen na své zájmy a začal myslet v zájmu celku.Studenty dnes zajímá placení školného,ale nepůjdou demonstrovat s důchodci,protože důchodový věk mají v nedohlednu a jejich budoucnost,to že také budou jednou důchodci,je pro ně zatím nezajímavé.
A kdyby náhodou k sjednocení těch nespokojených mas došlo,tak zrovna jako v 89 byl připraven pohotovostní pluk VB,tak dnes máme specielní zásahové policejní jednotky,které zatím jsou údajně tvořeny a zasahují proti nepřizpůsobivým obyvatelům,ale nebudou pro ně Ti lidé v ulicích také ti nepřizpůsobiví?
A páni politici?I kdyby k něčemu došlo,mají před sebou jako štít svou neomezenou imunitu,promlčecí doby v soudnictví atd.,takže vlastně by stejně byli za provedené rozkrádání státu nepotrestaní.Tak takhle nějak to dle mého názoru asi je.
30. 03. 2012 | 09:19

Šašek z Jihlavy napsal(a):

Taoiseah
V Blistech je na pokračování seriál Ivana Brože o Klausově cestě k moci s názvem Imperátor. Stojí za přečtení, doporučuji všem, ať už fandí v politice komukoliv.
30. 03. 2012 | 10:21

bard napsal(a):

Radku, kam bys emigroval, tebe by nikde nechtěli. Leda že bys nabídl své služby Putinovi jako zanícený propagandista.
Nbo se ti zanítilo něco jiného?
30. 03. 2012 | 10:25

Radek napsal(a):

Šašku z Moravy, kdo je to Ivan Brož ? Není to potomek toho bývalého politického komentátora z dob normalizace ?

barde,
nikam bych už neemigroval, na to jsem už příliš starý. Když už jsem tady přežil čtyřicetileté vládnutí komunistů, tak již přežiju všechno, Hlavně aby mně sloužilo zdraví, ale po dlouholetém sportování to není nijak slavné. Jinak bych určitě neemigroval k vám do moravské Asie, ani nikam na Dálný východ, tím myslím od Kolína na východ. Asi na rozdíl od tebe, budu mít větší přehled, neboť již za komunistů jsem se dostal občas ven a to jen díky sportu, po revoluci jsem toho sjezdil dost a proto si dovolím politické poměry a životní úroveň srovnávat.
30. 03. 2012 | 19:41

Radek napsal(a):

Levičáku,
ty poudačky si nech k vám do krčmy. Je znát, že nic nevíš a neznáš. Možná u vás na Moravě v zapadlé dědině tě budou ogaři nebo šohajové hltat, ale tady propadáš. Já např. jsem byl v době revoluce hodně blízko dění, tak tvému politologickému uvažování se musím smát. Levičáci jsou většinou jednodušší, ty ti uvěří. Nikdo tady nevychvaluje vzdělání V.K., pouze seznamuje nechápající a kecálky co nic nevědí s fakty, které lze dohledat. Pamatuji si V.K. z doby, kdy jako úředníček SBČ, pořádal v bance tajné přednášky, kde již tehdy vykládal tržní ekonomiku a předával zkušenosti, které získal na stáži v USA. Těchto akcí se zúčastňovali přední ekonomové a konaly se do doby, než to prásknul soudruh Tošovský, který když to V.K. zakázali, přednášel on o socialistickém hospodářství.
30. 03. 2012 | 19:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy