Policejní škodovky a tah ministra reklamy

16. 05. 2008 | 09:23
Přečteno 11339 krát
Policisté budou jezdit ve „škodovkách“, oznámili zástupci policejního prezidia. Výběrová komise byla jmenována ve středu. Práci zahájila ve čtvrtek a po několika hodinách vybrala vítěze. U zakázky za více než miliardu korun zvláštní. Způsob, jakým vyhlásilo Ministerstvo vnitra (MV) výběrové řízení na nákup nových policejních vozů je od počátku přinejmenším podivný. Je s podivem, že ministr vnitra, který často hovoří o svobodě a konkurenci neudělal vše proto, aby v tomto případě mohla být právě konkurence větší.

Tak například lhůtu pro podání nabídek stanovilo MV jen na zákonem povinných 30 dnů. A to je v tak velké zakázce opravdu málo. Některé automobilky tak neměly šanci lhůtu splnit. Logicky tak došlo k tomu, že některé firmy byly zvýhodněny před těmi ostatními. Přitom by větší konkurence pravděpodobně zajistila také větší počet kvalitních nabídek a stlačila cenu dolů. Nemám nic proti „škodovkám“, sám v ní jezdím a jsem spokojen. Jen větší konkurencí by Škoda možná musela nabídnout nižší cenu. A že dokáže prodávat auta levněji v zahraničí než v ČR je všeobecně známé.

Dalším sporným bodem celé „operace“ je změna barvy policejních aut. Zatímco bílé vozy se zeleným pruhem jsou na silnicích nepřehlédnutelné a lidé si na ně zvykli, je stříbrná barva vozidla nevýrazná a za snížené viditelnosti je špatně vidět. Navíc metalíza zvýší nejen pořizovací náklady, ale také opravy. Téměř každý průměrně informovaný řidič ví, že když potřebuje opravit metalízou nastříkaný díl vozu, není možné udělat to jen z části, jako u obyčejné barvy. Opravou musí projít celý díl a výsledkem je, že člověk musí při placení sáhnout hlouběji do peněženky.

Takto vynaložené peníze by policie mohla investovat například do lepšího a hlavně účelovějšího vybavení nových aut. Policisté bezesporu potřebují a zaslouží si lepší vozidla, ale jejich součástí by mělo být také modernější vybavení. Argument, že se stříbrné vozy budou lépe prodávat prostě nemůže obstát. Dnes jsou policejní vozy k mání za 20 až 30 000 Kč poté, co mají na tachometru najeto několik set tisíc kilometrů a jsou téměř na hranici životnosti. Navíc zůstanou na kapotě auta viditelné stopy po firemních potiscích. Pokud je tam nebude nový majitel chtít, bude muset auto stejně přestříkat. To si pan ministr neuvědomuje?

Ivan Langer si přičítá zásluhu za obnovu policejního automobilového parku, ale zapomíná dodat, že takové kroky nebyly za minulých vlád ČSSD nijak výjimečné. V letech 2003 – 2006 dostala policie 3 090 nových vozů. Pro srovnání - v roce 2007 dostali policisté celkem 46 vozidel. Během dalších tří let to bude dalších zhruba 3 000 aut. Celý tendr na nákup nových policejních automobilů tak považuji za další marketingový tah ministra reklamy.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Saliven napsal(a):

Pokud Škodovka nabídla 1,1 miliardy, VW 1,4 miliardy a Renault 2,0 miliardy, tak já nevidím prostor pro další tlačení ceny dolů. Co se týče zbytku, tak to tak asi je, já bych si ale tedy radši připlatil na stříbro a ten novej návrh se mi taky líbí (už se mi ale nelíbí platit za něco, co někdo udělal naprosto stejně zadarmo).:-)
16. 05. 2008 | 09:52

Blue Jay napsal(a):

Jeronym Tejc: stinovy ministr "chytrych" titulku,


Mam pro nej par pozmenovacich navrhu ktere by CSSD mohla predstavit v PS.


A.) Koupit ty Skodovky v Cine.
B.) V pripade ze by to bylo stale drahe, vybavit polici CR vozy Tata Nano.
C.) Natrit je na oranzovo s otisky "ODS minus".
D.) Navrhnout zmenu uniforem zpet na ty slusive co kdysi mela VB.
16. 05. 2008 | 09:54

neo napsal(a):

Tejc:

Nechtěl byste zase žigulíky s nápisem VB ?

Vůbec nechápu, proč nějaké výběrové řízení bylo vypsáno. Policie má vždy jezdit v autech značky vyrábějící v onom státu.

Barva je sporná.

Mě fascinuje ta arogance vaší strany. 8 let byla u moci a měla možnost lidem ukázat, jak všechny zakázky zvládne udělat rychleji, levněji, lépe....

Jen vaše tanky a gripeny stály majlant. Mýto od Kapsch taky a co internet do škol, stavby dálnic??? Nejste u korýtek, tak byste zvládli najednou všechno lépe, co?
16. 05. 2008 | 09:55

Blue Jay napsal(a):

To neo,


Tejc je jeste CSSD zelenac. Snazi se jen dodrzovat pokyn jeho objemneho sefa. ODS minus za kazdou cenu. Nastesti se jeste nenaucil Rathovinu. Ale pocitam ze i to behem casu zvladne.
16. 05. 2008 | 10:25

Al Jouda napsal(a):

Žádné Octavie nebo dokonce Superby ! Policie přece nepotřebuje někoho po dálnici honit, protože o pár kilometrů dál jsou další policisti, kteříjsou schopni delikventa v pohodě zastavit, třeba ostnatými pásy. Vhodnější by byl nákup dalších vrtulníků, které jsou účinnější než stíhací auta nebo motorky. FABIA - COMBI je ideální vůz pro policejní práci a v barvě obyčejné (žádná metalíza !) a bílé s nějakými pruhy (to už není podstatné). Uvědomuje si ministr vnitra, že vydává peníze daňových poplatníků ???
16. 05. 2008 | 10:46

dej2 napsal(a):

Co je to prosím za blbost,že policie má jezdit v autech vyrobených v té zemi?Výběrové řízení je snad samozřejmá věc/v normální ekonomice/.Víte pane neo,mě bylo již před pár lety divné,že mi paní od WC v Bratislavě vyjela stvrzenku na 5 Sk z registrační pokladny.Potom mi slovenští přátelé vysvětlili,proč Vietnamci na Slovensku neprodají ani deci alkoholu a ani jednu cigaretu.To je výsada"kamených"krámů se slovenským majitelem.No vida a výsledek se po pár letech dostavil.1.1.2009 se Slovensko opět posunuje mezi stabilnější státy v EU.Tak hlavně před dalšími volbami nalákejte ty různé polopodvodníčky na to,že když Vám/ods/dají hlas,tak zase můžou do dalších voleb fixlovat účetnictví.Víte,já mám takový jednoduchý indikátor na to,jestli obchodník chce hrát fér.Pokud bere platební karty nebo stravenky,tak se nebojí ukázat aspoň část svého účetnictví.Pokud mi namyšleně řekne"tady musíte platit pouze cash",tak k němu příště radši nejdu.Pochopil jste,o čem tady píšu?
16. 05. 2008 | 10:47

Marty napsal(a):

Problem zakazky byl, ze vsechna kriteria byla od pocatku umyslne zvolena ciste jen pro Skodovku. Zadne jine auto na trhu nemohlo podminkam vyberoveho rizeni vyhovet.
16. 05. 2008 | 10:47

Aleš Jakeš napsal(a):

Pokud byl cenový rozdíl nabídek tak výrazný a byla splněna kriteria na auta, neměla komise co řešit, horší by bylo, kdyby byly cenové podmínky srovnatelné. Krátká /ale zákonná/ lhůta pro podání nabídek ale zase mohla zabránit spekulacím a chytračení a možná přispěla k nižší ceně škodovek. Stejně to zůstane v rodině VW...
Jinak ta metalíza a strakaté pásy jsou zcela zbytečná a je to typická langrovina, bohužel. Na bílá auta se zelenými pásy si všichni zvykli, budí respekt a jsou viditelné, navíc i i jinde v Evropě používané.
16. 05. 2008 | 10:49

neo napsal(a):

Dej2 : ano pochopil, jste úplně mimo téma.
Btw: podívejte se do jiných zemí a zkontrolujte jakými auty jezdí policie. Neni to blbost, reprezentují svou zemi.
16. 05. 2008 | 10:52

Ivan napsal(a):

Plně souhlasím s názorem, že pan Langer je spíš mistr reklamy jak ministr. Nevyjadřuji se k výběrovému řízení, dokonce naši firmu, dnes již pouze značku bych podporoval. Není dobře se dívat na věc zbytečně zpolitizovaně, na to kašlu. Jen bych rád připoměl panu Langrovy jeho nevybíravé projevy v parlamentu když byl stínovým ministrem. V nejednom případě, vyčítal to co nyní činí. Bez politického přístupu, musím konstatovat, že není na svém místě, je ministr slova, ne vnitra. Nač zavádět nebo mít dalšího ministra. Vnitro jak se zdá, by zvládlo to bez něj. Zbytečné náklady.
16. 05. 2008 | 11:04

Blue Jay napsal(a):

To dej2,

Si dovedu predstavit jak treba RCMP (Royal Canadian Mounted Police) si vybira misto Chevroletu ci Fordu treba nejakou Skodovku, lol. BTW. RCMP pred lety take zmenila barvu svych vozu. A kupodivu nikdo neremcal. Ale nastesti v Kanadskem parlamentu nejsou Tejcove. To by i dnes mela RCMP porad jen kone. A kobyly, lol. A jeste by se hadali o barve.....


Jo, me se libi ten argument Tejce o pripadnem majiteli ojeteho policejniho vozu. Nekdo kdo si koupi automobil s nekolikaset tisici najetych Km za 20 OOO, si to stejne necha prestrikat. LMAO.
16. 05. 2008 | 11:06

stále rebel napsal(a):

Souhlasím a navíc se domnívám, že potřeba výměny ministra je pro tento resort mnohem naléhavější, než potřeba obměny vozového parku.
16. 05. 2008 | 11:08

Blue Jay napsal(a):

stale rebel?
Ja bych ty Favority bejt Tejcem a Vami take nevymenoval. Nemate ambice jit do politiky rebele? CSSD vola po nove krvi s modernima nazory. Jste vzdelanej vysokoskolak ze stredni vrstvy?
16. 05. 2008 | 11:13

Saliven napsal(a):

Blue Jay:
A z jaké barvy na jakou to v Kanadě změnili? Tobě nedochází, že náklady na stříknutí blatníku stříbrnou metlou jsou jinde než na bílou? Jak při nákupu tak každý ťuknutí to bude 2x dražší(myšleno barva stříbrná metalíza je dražší než bílá, ne že by bylo takové auto 2x dražší). To je to o čem Tejc píše. Prostě stříbrná metla je dražší, to je bez debat.
16. 05. 2008 | 11:17

Blue Jay napsal(a):

To Al Jouda,
Treba ty vrtulniky by mohl pilotovat nekdo z CSSD. Staci vyskolit dalsi Zaoralky. Mimochodem Joudo? Kolik tech vrtulniku by jsi koupil a kolik takovej vrtulnik a jeho provoz stoji? Ale dalo by se usetrit Joudo. Co koupit par policejnich rogal?
16. 05. 2008 | 11:25

Pavel napsal(a):

Mně by jen zajímalo, jaká reakce by byla , kdyby se vydraly Renaulty. To by bylo od pana chytrýho (Tejce) pošušňáčko.

To: stále rebel.

souhlas, jdi do politiky, vzdělání si doplníš na Masarykové univerzitě v Brně.
16. 05. 2008 | 11:28

Blue Jay napsal(a):

Saliven,
Znas vyraz "image"? Me se osobne grafica novych policejnich vozu libi. A ty predpokladas ze par stovek za "striknuti" blatniku je tak dulezite? Nejsou policejni vozidla v CR pojistene? A neplati opravu vinik nehody? To jako predpokladas ze policiste budou casto bourat z jejich vlastni priciny? Tejc je uplne mimo. Zvatla ODS minus. Divim se ze clovek s tvou inteligenci mu na to skocil.
16. 05. 2008 | 11:34

stále rebel napsal(a):

Pro Blue Jay.
Pokud chcete reagovat na něčí příspěvek, tak by bylo dobré si jej nejdříve přečíst.
16. 05. 2008 | 11:39

Blue Jay napsal(a):

Porad rebele?
Reagoval jsem na Vas "prispevek". A to prave proto ze jsem si to precetl. Opravdu nechcete jit do politiky? CSSD na lidi jako jste Vy netrpelive ceka.
16. 05. 2008 | 11:44

Lukáš Bušina napsal(a):

Blue Jay nám tady zase začal opět exhibovat jak tak vidím.

No nic. To co píše nemám problém, přeskakovat. Vím, že o nic nepřicházím(až na narážky, urážky), což je nesporné plus.

S pozdravem
16. 05. 2008 | 11:59

Železnohorský napsal(a):

Policie má jezdit ve vozech vyráběných v tuzemsku, jaképak výběrové řízení, jakýpak byznys. Placené je to z našich daní, tak ať se ty peníze dál prolejou zase jen našim hospodářstvím. Proč by z toho něco měl mít francouzský "dělník" a ne český, když na to defakto i on přispívá...
16. 05. 2008 | 12:07

Blue Jay napsal(a):

To Lukas Busina,
Mate nazor a nebo Vam jen vadi me nazory? Se take muzete exhibitovat. Tady je debata o novych policejnich autech. Predvedte se co o tom vite Lukasi Busino!
16. 05. 2008 | 12:10

dej2 napsal(a):

Blue Jay.Tak s tou Kanadou jste mi dobře nahrál.Tam jsem konkrétně byl osobně.Myslíte Chevrolety vyrobené v Korejské rep?Kdo Vám nakukal,že např.Chev.je pouze amer.vůz?To jste dost zaspal.A naposled pro nea.Vůbec jsem nebyl mimo téma.Ono to to totiž začíná u maličkostí/lístek od WC/,a končí to obcházením výběrových řízení.Je nepravděpodobné,že pánové od Renaultu nabídnou stejnou"laskavost",jako hoši ze Škodovky.A konec konců,bavíme se tady stejně o vozidlech koncernu VW,která se budou montovat v tu dobu u Bratislavy nebo v Indii.Takže s tím vlastenectvím bych se uklidnil.
16. 05. 2008 | 12:18

Blue Jay napsal(a):

Ale no tak dej2,
Kolik casu jste v te Kanade ztravil? Ja 35 let. Vite ze vozy RCMP jsou vyrabene v Ontariu? Co jeste o Kanade nevite dej2?
16. 05. 2008 | 12:24

dej2 napsal(a):

Nevím toho určitě hodně,to máte pravdu.Ale jedno vím jistě.Ti,kteří do Kanady odešli po 68 a něco v Kanadě dokázali,tak se sem nevrátili.Užívají si zaslouženou(3x penzi)a žasnou nad lidmi,kteří se vrátili do své bývalé vlasti,která se na ně dívá dodnes přes prsty.Ale jak píšu výše,to se týká těch,kteří se v Kanadě uchytili a proto se tam cítí dobře s Kanadským pasem v kapse.
16. 05. 2008 | 12:31

Dave napsal(a):

http://www.testiq.webgarden.cz

Stránky na kterých se dozvíte jak si změřit své IQ! Pozor, tento test je kladen celému světu a tak dostanete při vyhodnocení shrnutí, o tom jak jste si vedli v porovnání s ostatními z celého světa! Obdržíte certifikát, který můžete použít k životopisu! Předem ale varuji, že za tuto službu se platí v podobě SMS v hodnotě 79 Kč, ale v poměru cena-informace, se tvůrci tohoto projektu drželi pěkne přizemi! Záleží jen na Vás, nakolik se ceníte.

Přeji hodně štěstí !
16. 05. 2008 | 12:32

Blue Jay napsal(a):

Jo?
Mate pravdu. Nekteri z nas Kanadanu si tu jen vydelavaj. A protoze v CR jde tezko najit poctiveho cloveka, tak tu radsi ziji. Vy by jste radsi veril Chechum? Budte uprimnej dej2.

Kde a jak dlouho jste bydlel v Canade?
16. 05. 2008 | 12:38

dej2 napsal(a):

Jenom poslední dotaz,jste Afrokanaďan???
16. 05. 2008 | 12:44

Blue Jay napsal(a):

To Dave,
A nakolik se cenis ty? Pouzivas tuto stranku pro komercni ucely. Nemas prostredky na svou vlastni reklamu? To asi hodne svedci jak je to co tu propagujes uspesne.
16. 05. 2008 | 12:45

neo napsal(a):

Dej2 :

Škodovka je česká značka a vozy policie ČR musí být české značky.

jako v Německu jezdí Volkswageny, BMW ve Francii Peugeoty a Renaulty, v Itálii Fiat a Lamborghini.....
16. 05. 2008 | 12:47

Blue Jay napsal(a):

to dej2,
Zacinate vypadat trapne.
16. 05. 2008 | 12:47

Saliven napsal(a):

Blue Jay:
Mně se ty stříbrný taky líbí (psal jsem to v prvním příspěvku), ale faktem je, že je to drahej špás, to celkem říká Tejc správně, tak nevím, co se pohoršuješ. Je to jedna stránka věci. U jednoho auta to je pár kaček, ale u 3 tisíc aut už to je znát. Pokud budou dražší náklady, může i pojišťovna dát dražší povinné ručení, u havarijky je spoluúčast 10 procent atd. Mně přijde, že ty sám seš ČSSD mínus a kdokoliv z ČSSD řekne cokoliv, tak je to vždycky blbě.
16. 05. 2008 | 12:48

Pepa 3 napsal(a):

Pánové, proč vůbec Blue Jay (alias moucha na zdi, alias fly on the wal atd.) odpovídáte? To jste za těch pár týdnů, kdy byl od něj pokoj zapomněli, že se jedná o provokatéra, a ještě k tomu nepříliš chytrého, kterému nejde o nic jiného, než o zaplevelení diskuze? V minulosti na to upozorňoval i pan Stejskal.
16. 05. 2008 | 12:58

nas*anej občan po porážce se Švédy napsal(a):

Nechci policajty ve Švédských barvách ! :))))))))
16. 05. 2008 | 13:05

dej2 napsal(a):

neo.Začínám Vás opravdu zbožňovat.Ta druhá část o Francii,Itálii a Německu sedí.Ale o těch ČESKÝCH Škodovkách,to je Vám teď v centrále VW plno legrace,pokud Váš příspěvek četli...Blue Jay.O té trapnosti je to diskutabilní.Anglicky mluvící příslušník zaoceánského státu najde práci na druhém konci světa v zemi o velikosti některé světové metropole.No nevím,nevím.To ty stovky Němců,Britů aj.,kteří se snaží jít za lepším do Států,jsou teda mimo realitu?Myslím,že nejsem o nic trapnější se svými názory,než Vy s Vaším pasem a zaměstnáním tady v Česku.Každopádně je to ale v pořádku.Kanada pomohla mnoha našim lidem,když bylo nejhůře.Tak zase dnes naše zemička pomůže pár Kanaďanům....
16. 05. 2008 | 13:07

Blue Jay napsal(a):

Salivene,
A kolik si myslis ze policajti budou "bourat"? Pojistovna v pripade ze nekdo zavini nehodu plati v CR poskozenemu co? A myslis si ze kdyz v CR pribude 3200 policejnich aut tak tim pojistovny zvysi povine ruceni? Dost slabe argumenty Salivene. I kdyz by te mela CSSD pochvalit. Mozku jako ty ma malo.
Ale nechci se hadat Salivene. Ty proste vidis vse zkrz oranzove bryle a ja ty modre z Kanady. Nejak me ale ta modra Kanadska realita pripada vice realisticka nez ta tva Ceska oranzova.
16. 05. 2008 | 13:10

neo napsal(a):

dej2 :

jste mimo.

Škoda je česká značka. To, že ji vlastní vw nehraje roli. Možná v tom, že kdyby ji nevlastnil, tak pořád vyrábí Favority.
16. 05. 2008 | 13:18

Blue Jay napsal(a):

Kanada ti dekuje dej2,
Jeste ze je CR pupek sveta jak si urcite myslis. Co by jsme si my ubozi Canadane bez tebe pocli? By nas jeste Cesi museli ucit hokej. A nebo Svedove, lol.
16. 05. 2008 | 13:19

petka napsal(a):

Tedy pánové,
já byla v minulých dnech na blogu p.Mihovičové, kde jedna dáma (byla nás tam většina)přirovnala diskuzi ke slepičárně. Se zadostiučiněním shledávám, že i vy dokážete někdy pěkně kvokat.

to Dave: ...a můžete nám sdělit váš výsledek?
16. 05. 2008 | 13:23

dej2 napsal(a):

Trochu pro odlehčení.Jágr nehraje v Kanadě,ale v USA.To je ta zemička pod Kanadou,která řekne"á" a kanadsská ekonomika se otřese v základech.To je totiž pupek světa,milej zlatej.Ani Kanada,ani Česko,ale USA.
16. 05. 2008 | 13:24

Blue Jay napsal(a):

Pepo3?
Byl tvuj dedecek Pepa1?
16. 05. 2008 | 13:25

Karel napsal(a):

Ten výběr mi vůbec nevadí, neb se to v celé Evropě dělá stejným kejklem, tak nebuďme zase papežtější než papež.
S tou barvou naprostý souhlas.
16. 05. 2008 | 13:26

Saliven napsal(a):

Blue Jay:
Já nevím kolik budou policajti bourat. Ale vím, že bourat určitě budou a z hlediska nákladů je dražší opravovat auto s metalízou než bez. Já auto s metalízou mám, takže vím, že to zrovna žádná láce není. A o tom ten blog Tejce je. Oproti bílým autům se to dá vydávat za výdaj navíc, za který by se daly pořídit jiné věci. Zvláště pak v kontextu výdajů - čím větší výdaje tím větší zadlužování). O žádných mých oranžových nebo modrých brýlích to není - je to o image vs. peníze.

Pokud ale jde o image, pak nechápu proč škodovky - Audi RS5 by určitě policajtům slušely víc než hloupé fabie nebo oktávky, no ne? :-)
16. 05. 2008 | 13:27

xixao napsal(a):

NetRange: 67.159.0.0 - 67.159.63.255

OrgName: FDCservers.net
OrgID: FDCSE
Address: 141 w jackson blvd.
City: Chicago
StateProv: IL
PostalCode: 60098
Country: US
16. 05. 2008 | 13:27

xixao napsal(a):

to Blue Jay

NetRange: 67.159.0.0 - 67.159.63.255

OrgName: FDCservers.net
OrgID: FDCSE
Address: 141 w jackson blvd.
City: Chicago
StateProv: IL
PostalCode: 60098
Country: US

Kanada hmmm
16. 05. 2008 | 13:28

Mr. Joda napsal(a):

xixao : může být na služebce v Chicagu.

zato ty se podíváš max. na Mácháč.
16. 05. 2008 | 13:30

stejskal napsal(a):

Ježíš marjá, pane xixao,

nám sem píše nějaký Američan? Nemělo by se to někam nahlásit? ;-)

Libor Stejskal
16. 05. 2008 | 13:31

Blue Jay napsal(a):

dej2?
Kdo mluvil o Jagrovi? Ja mluvim o Dany Heatly. Hele vis kolik Canada vyvazi sve ropy do USA? Jsem z Alberty (pokud vis kde to je) a tak neco o tom vim. Ale ty jsi asi vetsi odbornik. Jak se ta Canadska ekonomie otrese? Me vzdy odbornici z CR jako ty zajimaji.
16. 05. 2008 | 13:32

Saliven napsal(a):

stejskal:
Jen jestli nás moucha nekrmí. Dřepí někde v Karlíně, připojuje se přes nějakej anonymizer a pak dělá chytrýho Kanaďana. :-)
16. 05. 2008 | 13:34

dej2 napsal(a):

xixao.Díky,jste fajn.
16. 05. 2008 | 13:34

Blue Jay napsal(a):

Lol Stejskal,
Nepise xixao z Ciny?
16. 05. 2008 | 13:36

Pepa 3 napsal(a):

Blue Jay : I když jsem ostatním radil, aby na Vás nereagovali, Váš příspěvek ve 13:25 mi nedá abych jej nevyužil. Je totiž plný arumentů, které potvrzují to, co jsem napsal ... "nepříliš chytrého" - viz můj předchozí příspěvek.
16. 05. 2008 | 13:38

Blue Jay napsal(a):

To Saliven,
Mozna jsem chytra moucha z Libne. Co jsi ty Salivane?
16. 05. 2008 | 13:38

Blue Jay napsal(a):

Pepiku treti v poradi,
Kdo je tvuj deda? Honza hloupej prvni? Ale ja se dobre bavim ceskej Honzo. Je s Vami Honzama sranda.
16. 05. 2008 | 13:42

oldman napsal(a):

No trochu jsem zavítal na tento blog po nějakém delším čase. Jestli se něco změnilo. A ejhle, takřka nezměnilo. Zase jakmile někdo vyjádří jakýsi názor, je pro druhého debilem,a to v lepším případě a je mu nutno dokázat, že ten druhý je king, který všechno zná, všude byl a od všeho má klíče. A že kandiduje na ředitele zeměkoule. A jen diky panu Stejskalovi zde nelítají nadávky (ten debil zní v podtextu velice zřetelně) jako na jiných blozích. Doufám, že mne kvůli tomu debilovi nesmázne
16. 05. 2008 | 13:50

neo napsal(a):

Blue Jay:

xixao je jméno křováckýho domorodce...
16. 05. 2008 | 13:54

majolenka@volny.cz napsal(a):

vzhledem ke skutečnosti, že mnoho služeben Policie ČR není vybaveno ani základními prostředky, vzhledem k tomu, že docházelo a myslím stále ještě dochází k nucení sloužit přes čas bez proplacení mzdy, mám za to, že barva vozu a "inovovaný" nápis na autech je zakázka pro rodinný rozpočet ministrova (či jeho lidí a s jeho posvěcením) kamaráda, jinak řečeno železničářsky otevřený penězokohoutek domů..... kolika si dostane všimného ouřada, který to celé zastřeší a podepíše, podrbou ho pod bradou nebo pošlou na nadstandartní dovolenou........
16. 05. 2008 | 13:55

Brundibár napsal(a):

Pane poslanče,

dalo by se s vámi souhlasit, kdyby zde v této věci nebylo několik skutečností.

1. O záměru koupit nová auta pro Policii ČR se hovořilo už během roku 2007.
2. První oficiální zmínka o tendru byla zveřejněna koncem ledna. Pokud firma o státní zakázky stojí, měla by informační systém o veřejných zakázkách sledovat.
3. O tendru se na přelomu ledna a února píše i jinde, třeba na iDnes - titulek "Policie koupí nová silnější auta" je dost jasný na to, aby si ho obchodníci všimli a mohli se připravovat skoro 2 měsíce před vyhlášeným tendrem. Spolu s 30denní lhůtou to dělá skoro čtvrt roku, takže na přípravu bylo času dost. Navíc, 30denní lhůta (a princip předběžného oznámení) vychází z příslušné směrnice EU, takže firmy v Evropě působící by s tím měly umět pracovat.
4. Pokud byla zadávací dokumentace (a hlavně hodnotící kritéria) dobře postavená (tedy pouze technická a ekonomická kritéria, žádná "volba Miss"), je možné soutěž vyhodnotit během minuty. Jestli cena měla váhu 90 %, nebylo co řešit - Škoda byla nejlevnější.
5. Pokud by cokoliv odporovalo zákonu, věřím, že minimálně Renault se proti výsledku odvolá.
6. Nemám k dispozici onu zadávací dokumentaci, takže by mě zajímalo, co vám konkrétně, pane poslanče, ve vybavení nových policejních vozů chybí.
7. Argument o drahých opravách metalízy a její vyšší pořizovací ceně je v podstatě lichý - "metalíza zdarma" je dnes standardní pobídka, když si kupuji (jedno) auto, u 2800 aut vám automobilka namíchá barvu zcela podle přání zdarma. Auta jsou pojištěná, cena pojištění se odvíjí od celkové ceny vozu + dalších parametrů jako místo provozu a typ používání, ale typ laku tam prostě chybí. Při nezaviněné nehodě se to platí z "ručení" viníka, při zaviněné se metalíza na spoluúčasti projeví jen minimálně.

Na tomto tendru tedy nevidím zatím nic zvláštního, ani žádný z uchazečů nic takového netvrdí (řeči o krátké době na podání nabídky nelze brát vážně, viz body 1 až 3). Jestli některý z uchazečů má pocit, že tendr nebyl v pořádku, má dost možností, jak ho zrušit.

Jinak, pro některé diskutující, jsme členem EU, nelze proto omezit dodávku pro Policii jen na Škodu odporuje unijnímu právu - takže Škoda se musí snažit...
16. 05. 2008 | 13:56

Blue Jay napsal(a):

neo,
Vyslovuje se po Cesky xixao, ziza-oo? Hraje to ping-pong?
16. 05. 2008 | 13:59

neo napsal(a):

Blue Jay:

nevim, ale bude to umět určitě ulovit antilopu holýma rukama a papá syrový maso.
16. 05. 2008 | 14:05

Blue Jay napsal(a):

To Saliven,
I kdyz jsem jen moucha z Karlina tak si dovolim tvrdit ze by Audi RS5 ceskym parlamentem neprosla. Prvni kdo by proti tomu brojil by byl nejakej Tejc. Proc zahranicni auta? by hrimal.
16. 05. 2008 | 14:05

xixao napsal(a):

stejskal

to neni bonz ze tu mame "imperialistickyho hrdloreza", jen neverim nekomu, kdo zije v kanade a permanentne se hlasi z us

Mr Joda

myslim ze to, kam se ja podivam, nechame na mne, ok ??
mozna ze vy jste nebyl jeste ani na tom machaci
16. 05. 2008 | 14:08

Blue Jay napsal(a):

Lol neo,

Ono to ma uz ruky? Tak to je tedy vysoce vyvinute. Ale prej ten palec mu porad dela potize.
16. 05. 2008 | 14:09

Mr. Joda napsal(a):

xixao:
Já i planety navštívil, o kterých tobě se jen zdát může.
Ať tě provází síla
16. 05. 2008 | 14:11

West napsal(a):

Mr.Joda: Anebo může mít změněné ip a válí si šumky někde v Libni! Pan stejskak by mohl o takových "emeričanech" vyprávět,ne?))

Jinak, nevím, kdo přišel s takovou blbinou, že policejní auta mají být domácí výroby! Mají se přeci hlavně hodit k policejní činnosti! Opravdu bych byl zvědav, jak by byla vybrána podle této teorie rychlá stíhací auta pro dálnice nebo auty pro horský terén! Laborovalo by se s Oktavkou, Fabii, nebo těmi prdítky, co se vyrábí v Kolině? BTW:Jestli to v čem jezdí policejní šefové jsou česká auta tak jsem čínský bůh srandy! Nebo snad Škada změnila emblém na 4 spojené kruhy?!?))

Problém, je i v tom, a toho si tu asi ani nikdo nevšiml, odborníci na barvu, jak jsou a budou vozidla policie vybavena - dnešní policejní vozy se od toho co si můžete koupit v krámě moc neliší. Policisté do nich v mnoha případech jen přimontují vysílačku, přilepí samolepku s tím přihlouplím heslíčkem a "žihadlo"(i za nova většinou ta nejstarší a neslabší verze) vyráží do ulic! Schází oddělený prostor pro zadržené, růrné držáky, posilovače řízení, u kombíků úprava nákladového prostoru atd.

Co by jste také chtěli? Je to přeci "jenom" pro Policii! Hlavně, že se pan ministr bude moci zase hezky špulit do kamer!
16. 05. 2008 | 14:14

xixao napsal(a):

mne vsude provazi manzelka a deti

a to je teda sila
16. 05. 2008 | 14:16

Blue Jay napsal(a):

To xiazao,
Ty jsi dobrej chmuchalek. Jsem z USA ze statu Saskatchewan ktere ma hlavni mesto Bismarck. Tece jim reka Colorado ktera se stejka u Las Vegas s Peace River. Pak tece primo do Panamskeho zalivu. A nebo mozna do Mexickeho. Cert to vem xixao. Bez tebe jsem ztracenej. Help!
16. 05. 2008 | 14:17

Mr. Joda napsal(a):

WEST:

Auta domácí značky je tradice.
Pokud nejste úplně blbej, tak i Fabie či Oktávka může být upravena tak, aby zvládla stíhací jízdu na dálnici. Problém vás socanů je ten, že cokoli vláda navrhne musíte dle svého vůdce kritizovat. Vsadim svůj světelný meč na to, že kdyby auta kupovala čssd, drželi byste pusu.
16. 05. 2008 | 14:18

dej2 napsal(a):

Vážení po přečtení věty"Já i planety navštívil,o kterých tobě se jen zdát může",balím.Mám rád jenom jedno tmavé k jídlu,nekouřím ani trávu.Takže od tohoto spolku pokud možno dále.Až budou všichni zase na zemi,po návratu z"planet",tak se rád přidám.PS.Co je dneska dražší provoz,heroin nebo kokain?
16. 05. 2008 | 14:18

Blue Jay napsal(a):

xixao?

Ty mas deti? Tak to je mne lito. Muslim to uprimne priteli. Deti si te nezaslouzi.
16. 05. 2008 | 14:20

xixao napsal(a):

Blue Jay

nauc se aspon opisovat
a kde je ta kanada ?
16. 05. 2008 | 14:23

Mr. Joda napsal(a):

dej2 :

Odkud jsi, že neznáš Star Wars ?
16. 05. 2008 | 14:26

xixao napsal(a):

Blue Jay

to byl posledni prispevek ode mne k tobe

tebe nezbyva nez ignorovat, protoze umis jen urazet, kloudnou vetu vypotis tak maximalne ve vysoky horecce

hoj
16. 05. 2008 | 14:26

Blue Jay napsal(a):

Vitej zpatky na Zemi dej2
Jsi vrcholnej ceskej filozof. Ale uz nezer tu travu. To je prej dobre jen pro pro sudokopytniky.
16. 05. 2008 | 14:27

Blue Jay napsal(a):

To xixao,(Cesky ZiZaLa),

Jsm zranen. Odpostite me nekdy ZiZalo?
16. 05. 2008 | 14:31

Blue Jay napsal(a):

Mr Joda,

Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
16. 05. 2008 | 14:35

stejskal napsal(a):

Pánové,

doporučuji následovat příkladu pana xixao, ukončit tento "vtipný" dialog.

Většinou nechávám podobným věcem volný průběh (tedy pokud nepřesáhnou určitou mez), ale řekl bych, že tato zdlouhavá debata je už poněkud neuctivá k autorovi a jeho textu. Nerad bych s odvoláním na preambuli každé diskuse (nechť se každý podívá) začal mazat.

Díky za pochopoení.

Libor Stejskal
16. 05. 2008 | 14:37

stejskal napsal(a):

Pane Blue Jay, ano?!?!?!?!

Libor Stejskal
16. 05. 2008 | 14:38

Jejda napsal(a):

To Brundibár.

Pod váš text se podepisuji. Hezký den.
16. 05. 2008 | 14:39

xixao napsal(a):

Brundibar

ad 1-5 bez namitek
ad 6 ne co v nich chybi, ale co by se dalo dokoupit i z tretich stran (napr. uz konecne kamery za celnim sklem a zaznamove zarizeni )
ad 7 "metaliza zdarma" neni standartni pobidka, ale reklamni slogan, mozna ze se opravdo neodrazi v cene porizovaci, i kdyz mozna normalni lak by preci jen shodil cenu o kousek ( a x3000 vozu....), a oprava bude ale vzdy drazsi, to mi nikdo uz z logiky veci a praxe nevyvrati
a i pri te spoluucasti - v pripade normalniho laku by se nekdy oplatilo ani nezatezovat pojistovnu a "striknout to" nekdeš v garazich nebo nasmlouvanych servisech za hotove a vyslo by to levneji nez cerpani se spoluucasti, ale v pripade metalizy uz tohle asi nejde vyuzit
16. 05. 2008 | 14:56

RUMCAJS napsal(a):

Nechápu, k čemu policajti potřebují auta.
K nehodám jézdit nebudou a když se někde porvou, pošlou tam pořadatele.
Na to vysedávání po kancelářích jim spíš měli opatřit kávovary a televizní satelity.
16. 05. 2008 | 15:04

Blue Jay napsal(a):

Pane Stejskal,
Ano co? Urcite musite mit radost ze se vecna debata do ktere se i ma malickost snazila prispet, zvrhla na osobni urazky a naslednou obranu. Vite Stejskale znam blogy uz z Canady. Se vsadim ze to bylo drive nez jste vedel co slovo blog znamena. Mate ale tezkou praci jako cenzor. Koho mazat a koho ne? Ale proti otevrenym debtam na Aktualne to porad zvladate dobre. Tam nevymazou ani blazna co kapitalkami vyzyva k vrazde jeho neoblibeneho politika a nebo si tam ventiluje svou nenavist k urcite ethnicke skupine. Stejskale? Proc Aktualne.cz nezavede stejny kodex jaky vyznavate vy? Vzdyt jste na tom samem serveru.
16. 05. 2008 | 15:04

stejskal napsal(a):

Pane Blue Jay,

je velmi pravděpodobné, že fenomén blogů vznikl (jak obecně známo v aglosaských zemích) daleko dříve, než jsem věděl, co to slovo znamená. A pravděpodobně jste se s ním (pokud žijete v Severní Amnerice) dříve seznámil i Vy.

Nemám pocit, že bych měl nějak těžkou pozici (alespoň to tak nepociťuji). Mažu prostě texty, které uznám za mazáníhodné. Nikdo mi do toho nemluví a mně to nečiní žádné ujímání.

Co se týče administrace diskusí pod zpravodajskými texty na Aktuálně.cz (už jsem to tu psal nesčíselněkrát, jestli dovolíte, ocituji sám sebe z jednoho z předchozích blogů, nezastírám, že sebecitace mi činí jisté potěšení):

"Je nám velmi nepříjemné, že poskytuje prostor takové žumpě. Dokonce jsme chvíli uvažovali o tom, že diskusi pod články úplně zrušíme. Na druhé straně ale není v našich silách debatu moderovat (mimochodem ani pod blogy nikdo nepočítal s tím, že se bude diskuse moderovat. Byl to takový můj experiment, už jsem se na to nemohl koukat. A na základě ročních zkušeností Vám mohu zodpovědně říci, že pod články by bylo třeba desítky takových Stejskalů, aby to jakžtakž zvádli). 'Povídat si' pod články chodí úplně jiní lidé než pod blogy. Buď jim diskusi můžeme znemožnit úplně, nebo ji nechat taková, jaká je. Nakonec jsme se rozhodli pro to druhé."

Viz http://blog.aktualne.centru... 14.03.2008 14:11:09 replika l.s.

Co kdybycho se zase vrátili k diskusi o tématu blogu, jak požaduje preambule? Dotazům podobným těm Vašim slouží můj osobní blog.

Libor Stejskal
16. 05. 2008 | 15:18

Kritik napsal(a):

Vidíte, policejní auta se kupovala pořád (sem tam se přece nějaké nabouralo a doba životnosti vozu, jak známo, není nekonečná). Tak proč si z toho, že si Máňa musí každý den koupit chleba, neudělat výběrové řízení na jeho dodávku?
16. 05. 2008 | 15:24

Blue Jay napsal(a):

CR asi ani policejni auta nepotrebuje,

Co CR potrebuje je mit soudy ktere budou tvrde trestat zlodeje zeleza, automobilu a take lidi co to od zlodeju vykupuji. Pro me je uplne nepochopitelne ze je to v CR mozne. Tady se snad krade vse. Reknu vam Cesti pratele. V roce 1986 jsem stavel dost velkej dum. Stavebni firma tam privezla behem nekolika dni vsechen material potrebny na konstrukci. Vcetne dost drahych oken, dveri, italske keramiky..atd. A kupodivu i kdyz to nebylo hlidane nikdo neukradl ani prkno. Bylo by to mozne v CR? Ja se ptam? Proc maji Cesi tak nizke moralni hodnoty?
16. 05. 2008 | 15:27

Blue Jay napsal(a):

Stejskale,
Libi se mi vas alibismus vuci Aktualne. Nemuzu Vam to vytykat.Nakonec jste jejich zamestnanec. Ale ohledne "kroceni" debat ve vseobecnych debatach s Vami nesouhlasim. Znate prislovi: "Where there's a will there's a way". ???
16. 05. 2008 | 15:38

West napsal(a):

Mr: Joda: A budou tato vozidlaq n stíhací jízdu upravena? Ne! A kdyby byla, byla by to předělávka opravdu kvalitní? Rozhodně ne! Na stihací jízdu je potřeba vozidlo, které je i v civilním provedení schopno vysoké rychlosti a ne rodinná nižší střední třída! Pokud nejste tedy úplný blbec tak toto by jste měl vědět! Jinak by asi policie po celém civilizovaném světě nezaváděla jako standartní stihací auta policie např vozy značky Porsche(SRN), Lamborghini (Itálie) atd a zavedli upravené Golfy a Alfy! Jsou to ale pitomci! Vy by jste jim hned "dobře" poradil!

Samozřejmě, kdo s nečím nesouhlasí(btw s čím jsem to vlastně měl nesouhlasit? Mluvíme tu o nákupu vozidel pro policii a s tím souhlasím!), zvláště s vámi, různí modří pánové, je hned blbej, socan a soudruh - mne to nevadí! Když si čtu vaše moudra a nápady jsem docela rád že mezi takové "chytráky" nezapadám! A svůj dešvorc si strčte kam chcete!
16. 05. 2008 | 15:49

paja666 napsal(a):

xixao, pochopte, ze Policie, jakozto statni organ, nebmuze prelaknout blatnik nekde v garazi za hotove, ta musi mit na vse fakturu a vse podlozeno, obzvlast, kdyz boura, tak tady nehlasejte bludy :-)
16. 05. 2008 | 18:17

Martin napsal(a):

S tou metalizou to zni jako dost rozumna vytka. Bylo by zajimave zjistit, kolik z civilizovanych zemi pouziva policejni auta s metalizou.
16. 05. 2008 | 18:28

Brundibár napsal(a):

To xixao:

Ad 6 - Panu poslanci chybí v těch autech nějaké vybavení - já nevím jaké, protože dokumentaci nemám a pan poslanec Tejc to nespecifikuje. Tak se jen ptám - buď to sem napíše (a můžeme se bavit, jestli to smysl má nebo ne), nebo to sem nenapíše (protože nemá čas nebo protože taky neví, co by v těch autech mělo být dalšího). Jsem proto, aby auta kompletně vybavil výrobce a tím pádem za ně i ručil jako za celek.
Nevím jak u Policie ČR, ale zahlédl jsem nabídky u jedné privátní firmy, co měnila autopark. Barva se tam (cenově) neřešila.
Pojistka na 3000 aut se taky počítá jinak než na jediné auto - stačí si srovnat, jaká pojistka se platí při leasingu a jaká soukromně (a to si ta leasingovka na tom rozhodně něco přirazí). To lakování se opravdu ztratí i při opravách, ve výsledku, jestli by PČR jezdila v černých nebo zlatých autech, tak cena by byla v podstatě stejná. Vtip je v tom, že cena doplňků v autě není určována výrobními náklady, ale poptávkou - nebo myslíte, že schopnost přehrávat MP3 v autorádiu opravdu přijde na několik tisíc (ta rádia se jinak neliší).

Jestli ale barva aut je ta "nejhorší" chyba celého tendru, tak to je naprosto úžasný výsledek. Neviděl jsem dokumentaci ani nabídky, informace mám pouze z otevřených zdrojů. Netvrdím, že ten tendr je bezchybný, ale že nebyla zveřejněna jediná informace o tom, že by v něm byl problém.
16. 05. 2008 | 18:55

Brundibár napsal(a):

Martine - nezní - viz výše. Ta metalíza ve velkém objemu (100 aut a výš) se v nákupní ceně a provozu v podstatě neprojeví. Projeví se při prodeji, auto s metalízou se prodá rychleji a někdy i dráž.
16. 05. 2008 | 19:01

Martin napsal(a):

Brundibare, policejni auta v ramci fungovani jsou zakonite vystaveny mnohem vetsim poskozenim. Takze zrovna opravy se tam musi projevit velmi vyrazne.

Pokud je stribrna barva tak dokonala levna a vubec skvela, tak ji jiste pouziva policie na celem svete ?
16. 05. 2008 | 19:11

AAA napsal(a):

Jezis, to by bylo revu o nepodpore ceske prumyslu, kdyby to dostal nekdo jiny nez Skodovka...
16. 05. 2008 | 20:25

xixao napsal(a):

paja666

kdybyste cetl pozorne tak jsem mluvil o garazich nebo nasmlouvanem servisu, ani zminka o nejakem strikani na zahrade u nacelnika, jasne ze oficialnem takze zadne bludy, ale nikdo mne nepresvsdci, ze nejaka firma udela opravu netlalizy za stejne penize jako obyc lak
16. 05. 2008 | 22:50

LEVAK napsal(a):

Ad Blue Jay: "nenamlouvejme si,že v americkém soudnictví platí stejná pravidla hry pro bohaté a méně bohaté." Arthur Hailey -Detektiv,str.248,vydal Knižní klub ve spolupráci s nakladatelstvím Eminen v Praze roku 1998 jako svou 612. publikaci-vydání první!
16. 05. 2008 | 23:35

LEVAK napsal(a):

Ad Blue Jay:pomalu se tady zalykáte jak obhajujete "demokratické" státy USA a Kanadu a jak tady to bylo v minulém století všechno špatné!Tak prosím přečtěte si toto a potom mluvt!
"Kanada odškodní domorodce
Oběti teroru na školách se po 30 letech dočkají satisfakce

Kanada finančně odškodní skoro 80 tisíc indiánů a Inuitů, kteří se v minulém století na státních a církevních vzdělávacích institucích stali obětí fyzického a sexuálního násilí.
Rozhodla o tom federální vláda s tím, že mezi původní obyvatele, kteří studovali na tzv. rezidenčních školách od 30. do 70. let, rozdělí téměř 37,5 miliardy Kč (1,7 mld. dolarů). Částka, kterou ještě musí schválit provinční soudy, by tak měla Kanadu a její církevní instituce (římskokatolické i anglikánské) navždy vyvázat z právní odpovědnosti za staré křivdy, jež napáchaly na původních obyvatelích Kanady svou asimilační politikou.
„Vláda uznává smutný odkaz, který Kanadě zanechaly rezidenční školy. Zároveň doufáme, že finanční pomoc pomůže překonat tuto smutnou epochu postiženým i jejich potomkům,“ uvedl ministr pro indiánské záležitosti Jim Prentice.
„Dnešek je historickým dnem pro všechny, kdo školy přežili, pro původní obyvatele Kanady i všechny Kanaďany,“ uvedl Phil Fontaine, šéf kanadské organizace sdružující příslušníky původních obyvatel (Assembly of First Nations).
Období převýchovy indiánů a Inuitů na rezidenčních školách, které fungovaly až do 70. let minulého století, dnes odborníci řadí k nejhorším periodám v kanadské historii. Úřady a církev, které již od konce 19. století razily politiku asimilace, chtěly vymýtit odlišnosti v indiánském a inuitském způsobu života. Proto rodičům násilně odnímaly děti v útlém věku a umisťovaly je do rezidenčních (většinou církvemi provozovaných) škol.
V nich byly generace mladých indiánů, Métisů a Inuitů vystaveny fyzickému i psychickému násilí; výjimkou nebylo ani sexuální zneužívání. Kvůli špatným podmínkám -od stísněných, nevětraných prostor přes špatné jídlo až k nedostatečné lékařské péči - tam zemřely tisíce mladých lidí. Mnoho z těch, kteří přežili a ve svých osmnácti vyšli školu, nevydrželo psychický nápor a propadlo alkoholu nebo drogám.
Celistvé informace o fyzickém a psychickém teroru na školách se k veřejnosti dostaly až počátkem 80. let. Tehdy totiž dorostla první generace nezávislých novinářů a umělců z řad původních obyvatel (například dramatik kríjského původu Tomson Highway), kteří měli odvahu své zážitky publikovat."
16. 05. 2008 | 23:41

LEVAK napsal(a):

Ad Blue Jay:toto bylo prováděno taky v rámci boje za demokracii?
"Archivy: CIA během studené války tajila úkryt Eichmanna
WASHINGTON - Ústřední zpravodajská služba (CIA) Spojených států údajně za studené války kryla některé válečné zločiny nacistů. Vyplývá ze záznamů Národního archivu. V 50. letech prý tajila i místo úkrytu Adolfa Eichmanna.
Už v březnu 1958 se jeden z agentů CIA, kteří působili v západním Německu, zmínil, že zná úkryt Eichmanna. Ten od roku 1952 žil v Argentině pod jménem Clemens.
Eichmann po svém dopadení v Argentině izraelským Mossadem byl v roce 1962 odsouzen a oběšen. CIA se tehdy obávala, že Eichmann může prozradit identitu Hanse Globkeho, exnacisty, který ve službách Američanů pomáhal v Západním Německu v organizování antikomunistických aktivit. Dokumenty navíc ukazují, že bývalý nacistický důstojník Heinz Felefe, který šéfoval jedné ze západoněmeckých zpravodajských služeb, byl dvojitým agentem a působil rovněž ve službách SSSR."
16. 05. 2008 | 23:44

LEVAK napsal(a):

Ad Blue Jay-americký kultur trégr,příspěvek k rozšíření jeho vědomostí :
"Deník Guardian srovnal Husáka a Bushe. Bush prohrál
Tenisová legenda Martina Navrátilová inspirovala svým výrokem o nedemokratických poměrech v USA britský list k srovnání československé totality se současnou americkou administrativou.

Žít v současných Spojených státech je jako žít za komunistů, prohlásila tenistka Martina Navrátilová v jednom z mnoha rozhovorů, které loni poskytla. Nezapomněla také dodat, že se za amerického prezidenta a způsob, jakým zemi vede, stydí.
Deník Guardian ji vzal za slovo a ve svém čtvrtečním vydání se zamyslel nad tím, zda se skutečně dá srovnávat Husákovo Československo v roce 1975 a současné Spojené státy prezidenta George Bushe.
"To jsou silná slova," komentuje deník vyjádření tenistky, která v osmnácti letech emigrovala do Spojených států a letos znovu získala ztracené české občanství.
Jak Guardian k srovnání přistoupil? Podívejte se sami na několik příkladů:
Gustáv Husák a jeho režim v tehdejším Československu čelili všeobecné nespokojenosti, přesto ve studii z roku 1974 se ukázalo, že Husáka a jeho režim podporuje 15 procent obyvatel. Mezi nimi byli hlavně důchodci, byrokraté, kariéristé a ideologové. George Bush má v současnosti podporu asi 30 procent Američanů, podle některých průzkumů dokonce jen 19 procent.
Československé zdravotnictví bylo za Husáka zdarma k dispozici pro všechny, píše Gurdian, v Bushově Americe nemá zdravotní pojištění 16 procent obyvatel, pojištění dalších téměř 6 procent není dostačující.
I když v 70. letech československá životní úroveň rostla, nestačilo to k uspokojení obyvatel, kteří prahli po občanské svobodě. Zato v dnešní Americe, kde životní náklady rostou, "kult spotřeby" stále uspokojuje populaci, která je nevšímavá k ukrajování své svobody.
V podobném duchu deník Guardian pokračuje: Československo v roce 1975 překonávalo hospodářské plány pětiletky a mělo plnou zaměstnanost. Ameriku oproti tomu trápí recese a jen za letošní únor ztratilo zaměstnání 101 tisíc osob.
Vydávání československých víz bylo v polovině 70. let řízeno svévolí státu. Odmítnutí z různého důvodu, často nepohodlnosti pro režim, byla ospravedlňována "zájmy bezpečnosti státu". Podle Americké unie občanských práv vláda Spojených států v současnosti využívá Vlasteneckého zákona, aby zabránila "nevyhovujícím osobám" ve vstupu na americké území.
Jako poslední bod srovnání Husákova Československa s Bushovou Amerikou si britský Guardian zvolil mučení. V Československu nebylo mučení vězňů oficiálně schváleno, přesto bylo nástrojem státní politiky. Ve Spojených státech, jak píše deník, je mučení oficiálně povoleno. Autor naráží na část zákona, která povoluje kontroverzní techniky výslechů, jako například waterboarding. Ten ochránci lidských práv označují za mučení."
16. 05. 2008 | 23:51

LEVAK napsal(a):

Ad Blue Jay americký demokrat typu Mac Cartyho,který nám tu momentálně zatěžuje ovzduší.Je asi už dost dlouho z rodného místa a tak ještě něco pro jeho poučení.Má to chudák těžké obhajuje neobhajitelné!měl by si taky přečist Orwella!
"Spojené státy vykastrovaly svou Ústavu naprosto fatálním způsobem již svým téměř jednomyslným přijetím 248 stránkového fasciklu ústavního zákona "Patriot Act", jenž byl Kongresu "předložen k posouzení" 2 hodiny před hlasováním 9. 11. 2001 (interesantní "přesmyčka" v datu) a jenž už tehdy učinil z americké Ústavy cosi, co mělo obdoby naposledy v nacistickém Německu bezprostředně po "požáru" v Reichstagu. Cosi, před čím by se zahanbeně zapýřil i Goebbels s Himmlerem, učinila současná vražedně nebezpečná sekta amerických Novokřesťanských neocons předložením a přijetím dalších totalitních ústavních zákonů "Patriot Act 2" a "Criminal Commission Act", na které by snad ani Stalin neměl žaludek. Dle tohoto zákona neexistuje již v USA ani domovní svoboda, ani Habeas Corpus (presumpce neviny, jestli kovaný soudruh, jako vy vůbec něco takového uznává a pamatuje), neexistuje šance na kontakt s rodinou či právníkem, pokud libovolná "autorita" vyjádří stín podezření s "teroristickou povahou" něčího chování či myšlení.
Pokud máme dnes ve zvyku říkávat, že McCarthysmus byl americkou obdobou stalinistické zvůle 30. a 50. let, pak to, co existuje v USA nyní předčí ty nejdivočejší sny tehdejšího nechvalně známého amerického senátora a snad i někdejšího sovětského generalissima a (bohužel) teprve jen nabírá síly k rozhodujícímu úderu dokonce i uvnitř Spojených států samotných...
Pokud americká Nová nomenklatura chystá pro vlastní občany toto:
http://video.google.com/vid...
http://sandiego.indymedia.o...
http://www.prefer-statement...
pak je přinejmenším naivní dělat si iluze o tom, co čeká takový plebs, jakým bude Český národ po vstupu americké okované boty na brdskou hroudu..." Závěr je spíše určen českým lidem k zamyšlení!
17. 05. 2008 | 00:00

Martin napsal(a):

Levaku, to neznate prislovi poturcenec horsi turka ? :)
17. 05. 2008 | 00:58

Brundibár napsal(a):

Martine, jde o to, KDO to auto poškodí. Škodu zásadně hradí viník - z povinného ručení, u sobě způsobené škody pak z havarijního pojištění nebo z vlastní kapsy.

Navíc, při velkém objemu aut (a to 2800 aut rozhodně je) je způsob výpočtu ceny jak aut, tak jejich pojištění zcela odlišný, než u nákupu jednoho kusu.

A opakuji, pokud se tomuto na tendru nebude vyčítat nic jiného, než barva aut, tak to bude snad první velký tendr v historii ČR, který by byl OK.

A jestli si někdo chce udělat statistiku, jak vypadají policejní vozy ve světě, má možnost:
http://www.policeworldwide.com
17. 05. 2008 | 05:13

vlk napsal(a):

Přišel jsme na tenhle blog pozdě. A není, po pravdě řečeno, moc povedený. Na tom ovšem duševním gigantům typu moucha, neo v vůbec nezáleží.
Jim záležína tom,kdo je autor.

A kdyby poslanec Tejc napsal, že zítra ráno vyde určitě zase slunce, rozhodně by toto tvrzení napadli a zpochybnili.

Nemá smysl se pozastavovat nad výběrem škodovek. Osobně si neumím představit, že by 3500 policejních vozů odal někdo jiný. Tedy pokud by je náhodou nedodával TPCA z Kolína nebo pokud by to nebyly auťáky z nově budovaných Nošovic. Pokudby zahraniční konkurence nenabízela táž auta za polovic.A asi tak nesoudím sám.

Jiná situace je z přebarvováním aut.

Kdysi jeden z nositelů Nobelovy cen za ekonomii napsal v pěkné glose, otištěné v ekonomu, že existují bezpečné symptomy úpadku firmy. Totiž když se firma začne zaměřovat na jako na důležité úkoly na přísné sledování docházky, na to jakou barvu má fasáda na centrále headkvartýru firmy, na to aby ve vstupní hale firmy byla fontáa, atd. atd.

Pokud to budu aplikovat na situaci u policie, tak je to naprosto přesné.

Ministerstvo má na starosti novou barvu na autech, nové vybavení služeben.
Zatím stačiloo ovšem také rozbít UOOZ, zrušit finanční policii, dosáhnout trvalého a chronického podstavu policistů a v podsatě vyhodit každého, kdo něco uměl a něčemu rozuměl -viz Langerův výrok, že jd eo nutnou generační obměnu,kdy odcházejí policisté po 45 roce a jsou nahraženi mladšími. Zapoměl dodat, že odcházejí hotoví, zkušení policajti s vybudovanými kontakty a praxí, a žeto maldí budou potřebovat nejméně 5 let,než je jakž takž nahradí.

Jen s tou fontánou ve vstupní hale to zatím nedokázal. To mne fakt mrzí. Rád bych muna ní přispěl.
17. 05. 2008 | 11:55

stále rebel napsal(a):

Některým uchylům se podařilo stočit diskusi jiným směrem, než by si ve skutečnosti zasloužila. Základní problém byl v procesní stránce veřejné zakázky za více než miliardu. Celá tato záležitost zavání přinejmenším diletantstvím a mám obavu, že o ni ještě uslyšíme. Je to rukopis současné vládnoucí garnitury a jeho základními rysy jsou nekompetentnost a arogance.

Pro vlka.
Podepisuji se.
17. 05. 2008 | 15:39

Martin napsal(a):

Brundibare, vy operujete s bourackami, ja vas upozornuji na to, ze policejni auta maji mnohem narocnejsi zpusob normalniho provozu a o bouracky mi nejde
17. 05. 2008 | 16:28

Brundibár napsal(a):

Pro stále rebel:
Kde je ten základní problém v procesní stránce této zakázky? Fakt by mě to zajímalo, nezaregistroval jsem jsem žádnou výtku ze strany případných zájemců (resp., viz mé připomínky výše).
Jsem přesvědčen, že kdyby na tom tendru bylo smítko, tak ostatní uchazeči či zájemci udělají vše proto, aby ten tendr zvrátili.
17. 05. 2008 | 16:28

Martin napsal(a):

Vlku, kdyz jednou z prvnich starosti ministra je rozprasit financni policii, tak to o necem vypovida. 90. leta visi nad nami jako mene tekel.
17. 05. 2008 | 16:31

Brundibár napsal(a):

Martine, operuji s tím, že velké počty aut se prodávají a pojišťují jinak než jednotlivé kusy a cena za barvu v tom v podstatě nehraje žádnou roli. A jestli se ta auta používají tak nebo onak, tak s tím ta barva už nemá vůbec nic společného.

Netvrdím, že ten tendr je bezchybný, ale že v termínech i barvě problém dost se zárukou není. Jsem si jist, že jestli tam problém je, tak že ho některý z neúspěšných kandidátů použije při odvolání - na to je ta zakázka dostatečně velká.
17. 05. 2008 | 16:45

stále rebel napsal(a):

Pro Brundibár.
Pro takové … jako jste vy nemám ani slov.

Snad jen pro ostatní, jedna z výtek.

I když si český dovozce vyzvedl jako jedna z 31společností oficiální zadávací dokumentaci na dodávku osobních automobilů pro Policii ČR, nakonec od účasti ustoupil. Množství formálních požadavků prý neodpovídalo lhůtě pro jejich zajištění.
http://news.auto.cz/aktuali...
17. 05. 2008 | 17:41

vlk napsal(a):

Martine

samozřejmě. To je jádro problému!

Tendr na auta mne skutečně nechává chladným.Průšvih je to ostatní.

rebeli. sice dík za podporu, ale ty si umíš představit, že by u nás policie už z principu měla být vybavena něčím jiným než auty tuzemské provenience? Že by to měl napříkald dostat Fiat nebo Seat? Tedy pokud by nebyl cenově o polovinu levnější?

Nepochybně byl ten tendr šitý na míru Škodovce. Nepochybně byl dělán v její prospěch. Ale na rozdíl od podobných stejně "šitých na míru" tendrů v minulosti - pokud jde o poměr cena/výkon, resp. kvalita, pak Škodovka je nesporně v mimořádně dobrém postavené. Celosvětově.
17. 05. 2008 | 18:06

Brundibár napsal(a):

Pro stále rebel:

Na přípravu nabídky měla Kia 3 měsíce (od předběžného oznámení koncem ledna). Kia nespecifikovala, co přesně považovala za problém, takže nemohu posoudit, jestli to byly požadavky stanovené zákonem (v tom případě to je ale její problém, ten zákon platí asi dva roky), nebo jestli to byly požadavky dané vnitrem. Pokud to byly požadavky nad rámec zákona a nesouvisející s tendrem, Kia se může odvolat - z toho, co zveřejnili, se nedá nic odvodit. Jestli máte podrobnější informace, rád se s nimi seznámím - dejte sem odkaz.

Faktem zůstává, že tři společnosti (i když VW klidně mohl mít "nalejvárnu" od Škody, je to jeden koncern) ty požadavky splnily a vyhrála nejlevnější z nich. To, že Kia přihlášku nakonec nepodala, je škoda - od spojení s Hyundai dělá dobrá auta a s dodávkami pro policii (pravda, hlavně v Asii, ale to není na škodu) má letité zkušenosti.
17. 05. 2008 | 18:09

Brundibár napsal(a):

Vlku,

vy jste tu zadávací dokumentaci četl? Pokud ano, dejte sem prosím na ni odkaz. Fakt mě to zajímá. Bohužel, nestihl jsem si jí vyžádat včas (stačilo jen poslat email). Jestli je psána v podobném duchu, jako před lety tendr na služební auto hejtmana tuším Karlovarska (kompletní parametry nějaké Audiny s tolerancí asi plus mínus procento) tak máte nepochybn pravdu. Ale jsem si jist, že by ostatní automobilky řvaly v takovém případě docela hlasitě - to se neděje.

A souhlas, tendr na auta je jedna z mála věcí, které vypadají OK a vypadly poslední dobou z vnitra.
17. 05. 2008 | 18:18

stále rebel napsal(a):

Pro vlka.
Jako Čech fandím a přeji vítězství Škodovce, ale přál bych ji taky, aby vyhrála v nezpochybnitelném výběrovém řízení. To jí, podle mého názoru, bohužel dopřáno nebylo. Nejde jen o vítězství, ale jde i o pravidla.
Pokud by Škodovka nepodala tu nejlepší nabídku, byla by to pro ni asi ostuda, naše společnost potřebuje Škodovku, ale i Škodovka potřebuje tuto společnost a vítězství je pro Škodovku výbornou reklamou.
Za prací Langra a jeho lidí bohužel zůstane spousta otazníků, které to vše kazí a ten kvalt nebo o co vlastně šlo, se nakonec stejně vymstí.
17. 05. 2008 | 18:43

vlk napsal(a):

Brundibát

nečetl a nevím kde jej hledat / zksute ofic net ministerstva/.

Ale velmi bych se dvil, kdyby to bylo jinak.
17. 05. 2008 | 18:49

vlk napsal(a):

rebel

nevlamuj se, příteli , do otevřených dvěří.

škodovka, podle dostupných informací PODALA nejlepší nabídku.

A umíš si představit ten hukot, kdyb vyhrál třeba Seat? A že by pro VW jistě nebyl problém to zorganizovat a že by to Seat sakra potřeboval!

Víš, já jsme si udělal jednoduchý výpočet. Na kolik jedne auťák ais tak přijde.v Nabídce Škodovky. A vyšlo mi asi 420 tisíc, jestli si to dobře pamatuji. A to to mají být zejména Octavie a k tomu výbava pro 15 servisních míst.
A jistě to nebudou modely s potorem 1,4 nebo jaký je ten nejslabší co se do nich ještě montuje.

O LAngerovi viz výše. Můj člověk to rozhodně není.
17. 05. 2008 | 18:54

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý text, který bylk v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 05. 2008 | 21:03

West napsal(a):

Vlku, a k čemu jim ty auta s metalzou budou?

Cituji:"Zdravím vás kolegové,tak se i u nás na Moravě projevila reforma policie. To že se utratí x tisíc za nové polepy aut,další x milionů za nové automobily je sice pěkné, ale je tu jeden problém a to, na co budou vlastně jezdit.Od 18.4 u nás platí nařízení, že na celý utvar což je asi 20 lidí budou na směnu jen 2 auta, které budou moct najezdit jen 30km, ostatní budou mít pěší až do odvolání a to na všech ůtvarech...."
Zdroj:policista.cz

Ona i ta normální firma v úpadku se snaží, aby jeji dělníci měli z čeho dělat a ouřadové měli papír, ale tohle je při všeobecném úpadku opravdu nepochopitelné! Langr je kladenský Stehlík hadr! Stehlík dával alespoň lidem oběd za kačku, ale tohle, při marnotratnosti úprav služeben, je opravdu nenormální!
18. 05. 2008 | 03:14

vlk napsal(a):

Weste a proč se na to ptáš mne?
18. 05. 2008 | 10:19

West napsal(a):

To je jen řečnická otázka. A bohužel ten kterého by jsem se na to chtěl zeptat na podobné otázky zásadně neodpovídá!
18. 05. 2008 | 14:34

vlk napsal(a):

Weste
je li to řečnická otázka, pak je logická řečnická odpověď na ......
18. 05. 2008 | 19:10

LEVAK napsal(a):

Pěkně prosím,tady Kotas,já mám dotaz!Budou mít ta nová auta to heslo ministra reklamy,pardón,ministra vnitra - "Pomáháme a chráníme"?
18. 05. 2008 | 21:23

cheap mbt shoes napsal(a):

We should so live and labor in our cheap mbt shoes time that mbt shoes on sale what came to us as seed may go to the next mbt walking shoes generation as blossom,and what reviews mbt shoe came to us as blossom may go to them as fruit. This is what mbt shoes clearance we mean by progress. It is better to die on your feet than to live on your knees. http://www.mbttoday.com/
24. 11. 2009 | 07:59

MBT trainers shoes napsal(a):

Welcome to http://www.mbttrainersshoes...
<a href="http://www.mbttrainersshoes...">mbt trainers shoes</a> are physiological walking shoes. Masai Barefoot Technology,or MBT for short and their manufacturer boasts great benefits of wearing and using MBT walking shoes properly
Wearing MBT trainers shoes can activate muscle groups needed to coordinate and stabilize the body both when walking and standing. The muscular system is exercised all the way up to the neck, stretched and relaxed again,
the body balanced - with every step. Below you will find much benefits of <a href="http://www.mbttrainersshoes...">MBT walking Shoes</a>.
09. 02. 2010 | 02:44

iPhone SMS Transfer napsal(a):

That's great article. thanks a lot
12. 03. 2010 | 10:23

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 04:26

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 06:26

iPhone ringtone maker for mac napsal(a):

great, thank you
26. 03. 2010 | 13:54

iPhone contacts Backup napsal(a):

very usefull infomation, thank you
26. 03. 2010 | 13:57

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

you are a thinker
26. 03. 2010 | 14:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy