O radar nejde

11. 02. 2009 | 23:31
Přečteno 8307 krát
Joe Biden to formuloval v Mnichově diplomaticky, ale jasně: „Budeme pokračovat ve vývoji protiraketové obrany jako protiváhy rostoucí íránské kapacitě za předpokladu, že tato technologie bude účinná a bude odpovídat vynaloženým nákladům. Budeme o tom hovořit s našimi spojenci v NATO a s Ruskem.“

Po vypuštění íránské družice a s vědomím, že někteří politikové v Česku a Polsku utratili při prosazování protiraketové obrany příliš velký politický kapitál, nabídl alespoň ústupovou cestu. Biden jako dlouholetý kritik všech derivátů hvězdných válek ví, že jejich strategický význam a účinnost jsou zanedbatelné a náklady na jejich zhotovení mnohonásobně větší než prostředky na jejich zneškodnění. O poselství přicházející z Washingtonu však nelze pochybovat. Také Ron Asmus, který před deseti lety na State Departmentu dojednával naše přijetí do NATO, dnes ředitel bruselského Transatlantického centra, řekl, že Obama nevidí důvod spěchat s instalací radaru v Česku a raket v Polsku. Také proto, že ruské obavy chápe Washington jako legitimní v tom, že systém může předjímat jeho pozdější rozšiřování. Rusko nemůže rozhodovat o zásadních otázkách americké obrany, ale o legitimních obavách jsou Američané připraveni jednat.

Plán Bushovy administrativy na radar a rozmístění raket vycházející z unilateralistické koncepce měl pouze politický cíl oslabovat evropskou jednotu a využít k tomu naší části Rumsfeldovy „nové Evropy“ jako trojského koně. Rozhodování o nových zbrojních systémech se v koncepcích Obamovy vlády má opírat o společné vyhodnocení hrozeb 21. století se spojenci a také s Ruskem, bez jehož účasti nelze světovou bezpečnost zajistit. Už proto, že hlavní soudobá nebezpečí vycházejí z jeho sousedství v širokém pásmu nestability táhnoucím se od Blízkého východu celou jižní Asii. Stejně jako Biden se pro zapojení Ruska do evropské bezpečnostní architektury v Mnichově vyslovila německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský prezident Nicolas Sarkozy, který už před časem navrhl svolat novou konferenci o bezpečnosti v Evropě.

Hillary Clintonová při slyšení v Senátu argumentovala, že je třeba „obnovit smlouvy a systém založený na pravidlech“, který vláda George Bushe rušila. Odstoupila od smlouvy o antibalistických raketách z roku 1972, aby si uvolnila ruce pro protiraketovou obranu, která je, jak napsal New York Times stále ještě „pie-in-the sky“, koláč na obloze, nebo česky holub na střeše. Neučinila nic pro zákaz výroby štěpného materiálu. Stavěla se proti smlouvě o zákazu všech jaderných zkoušek, kterou chce Obama prosadit. Jediná smlouva s Ruskem o omezení zbrojení z roku 2002 ponechává USA a Rusku na 20 000 jaderných zbraní. Obama navrhuje novou smlouvu, která by počty snížila na 1 000 kusů na každé straně. Začalo jednání o dohodě nahrazující smlouvu START z roku 1991, která má vypršet v prosinci. Obama se v kampani také vyslovil proti konstrukci nové jaderné hlavice. A slyšíme také z Ameriky, že „chtějí-li Spojené státy získat důvěryhodnost, požadují-li na jiných zemích, aby omezily své jaderné ambice, musí omezit své vlastní.“

Nový jazyk prostupuje všechny americké debaty o strategii. „Amerika nemůže řešit nejnaléhavější problémy sama, a svět je nemůže řešit bez Ameriky,“ řekla Clintonová v Senátu. „Musíme používat to, čemu se říká „smart power“ (chytrá síla), celou šíři nástrojů, které máme k dispozici“. Joseph S. Nye, autor pojmu „soft power“ (měkká síla) považuje „smart power“ za kombinaci měkké a tvrdé síly (hard power).

Náplň strategického partnerství Ameriky s Evropou už není jako před desítiletími pouze vojenská, i když i zde budou značné nároky na boj s terorismem a jeho základnami. Biden to potvrdil, když řekl, že „budeme žádat od našich spojenců, aby znovu zvážili své postupy, včetně ochoty použít sílu, když všechny ostatní prostředky selhaly“. Nicméně, Amerika „bude opět klást důraz na diplomacii, rozvoj, demokracii a ochranu naší planety“. Také NATO se má přeměnit. Slovy Asmuse „musí posílit schopnost zajistit nejen vojenské řešení krizí, ale také následnou ekonomickou rekonstrukci a rozvoj v konfliktních oblastech“. Příkladem nepřipravenosti a neschopnosti NATO čelit těmto výzvám je dnes především Afghánistán.

Ze všech těchto amerických úvah ještě musí vykrystalizovat reálná politika. Nelze si dělat iluze, že to bude snadné a že se vše povede. Pro českou politiku to znamená zbavit se provincionálního myšlení, které se projevilo v debatách o radaru v Brdech, kdy jsme slyšeli, že Američanům, kteří nám tolikrát pomohli, musíme z vděčnosti vyjít vstříc, když na nás něco chtějí, kdy se odpůrci radaru obviňovali z antiamerikanismu nebo dokonce z touhy vrátit se pod ruský čepec. Na nás nic nechtěli Američané, ale Bushova administrativa, která svou velikášskou představou o „americkém století“ jen rozmnožovala nebezpečí, která nám dnes hrozí. Včetně toho, že oslabila důvěru v euroamerickou civilizaci v ní samé a v ostatním světě. Rodící se filosofie Obamovy administrativy vytváří předpoklady pro potřebnou změnu. Zatím nic víc. Ale záleží také na nás, nakolik si pro sebe ujasníme, zda a jak se chceme podílet svými myšlenkami a činy na strategické debatě, která nás všechny čeká.

(Zkrácený text vyšel v Právu 11.2.2009)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

tomas.p napsal(a):

S tím "Trojským koněm" to vyšlo nad všechny očekávání.
12. 02. 2009 | 00:10

Líný černý pes napsal(a):

to autor :

Bidden toho v Mnichově řekl daleko víc, i velmi podstatného, zkrátil jste to jako novináři a jaksi se mnoho vytratilo. Novináři jśou za takové "zkratkování" zde na blozích káráni, prosím, nenapodobujte je.
Takový materiál si zasluhuje delší blog.
12. 02. 2009 | 00:24

Jenex napsal(a):

Podstatnou skutečností v americké zahraniční politice po dlouhá desetiletí je to, že to, co si Pentagon přeje, to mu nakonec jakákoliv vláda, republikánská nebo demokratická, dá. Republikáni s větším gustem, protože tam jsou vztahy zbrojního průmyslu a legislativců ještě lépe lobbistickými penězi a pozornostmi promazávané než na straně demokratů. Demokraté tak činí s troškou ostychu, nicméně byznis je byznis a i demokratičtí kongresmani nejednou mají ve svém volebním obvodě nějakou tu zbrojařskou firmu, tedy joby a daňovou základnu, kterou třeba respektovat.

A na vedení válek republikáni rozhodně namají monopol, jak třeba korejská a vietnamská válka nebo Kosovo a Srbsko dosvědčují.

Protože jsou ekonomicky a finančně USA v prekérní situaci, což si i Obama a Clintonová palčivě uvědomují, nelehký úkol jak dostát strategickým zájmům ve věci kontroly šíření jaderných zbraní, od Koreje po Irán a Pakistán, stability na Blízkém Východě a bezpečnosti Izraele nebude nikdy o nic lehčí.

Takže je o to víc pochopitelné, že se Obamův tým bude snažit strategických cílů víceméně dostát za pokud možno rozumnou cenu, protoru k manévrování nebo "kroucení rukou" oponentům už tolik nemá. Faktem také je, že nejen Reaganovy Hvězdné války, ale i tento štít, jsou technologicky nedostatečně osvědčené a je pravděpodobné, že systémy proti nim je také možno vyvinout.

Samotná úspora nebudování radaru v Brdech a sila pár raket v Polsku není zas tak velká, pokud by to strategicky dávalo smysl, tedye pokud by si také USA proti sobě dlouhodobě nepoštvaly Rusko a ČLR, ke spolupráci ještě méně ochotnou EU.

Doufejme, že, také díky omezenějším možnostem, neocoms v USA budou usazeni a že se USA s Ruskem a sekundárně s ČLR dohodnou tak, že to bude všem vyhovovat alespoň tak, jako vyhovovaly SALT a jiné dohody za studené války.

Jinak nevím, zda je to ideologická oddanost nebo chytrá taktika, když Topolánkova vláda, také ústy svého MZV za SZ, ujišťuje Clintonovou a Washington, že vláda i občané ČR radar každopádně chtějí, ikdyby si na něj museli, díky možné změně názorů washingtonu, několik let, jako na vánoční dárek, čekat.

Jako taktický tah proti Rusku, které by si snad mělo všimnout, že USA by neměly žádný problém radar u nás umístit, se mě to zdá být poněkud naivní. Nejen plynová jakoby náhodná krize ukazuje, že Rusko si v tomto ohledu dupnout dokáže a že si za dané geopolitické situace sledovat své území radarem z Brd nenechá.

Doufejme, že se ve vzájemné dohodě, respektování zájmů uvedená trojka dohodne, jaký neatomový režim bude v teheránu trpět.
12. 02. 2009 | 00:25

Vincent napsal(a):

Dienstbier na hrad!!! :-)
12. 02. 2009 | 00:33

kočka šklíba napsal(a):

Pane Dienstbiere, snad máte pravdu, podle všech prozatímních vyjádření to opravdu konečně vypadá, že USA svojí zahraniční politiku poněkud přehodnotí a tím pádem s největší pravděpodobností nebude ani radar v Brdech.
Ale jak píše Jenex : "A na vedení válek republikáni rozhodně namají monopol, jak třeba korejská a vietnamská válka nebo Kosovo a Srbsko dosvědčují."
Ale je to dobrá zpráva a docela jsem se bavila vystoupením našeho nebo spíš "našeho" ministra zahraničí v TV, když komentoval svoje rozhovory s H. Clintonovou.
12. 02. 2009 | 01:00

retro napsal(a):

Myslím, že USA budou diplomaticky odkládat řešení a počkají do doby, než v příštích volbách vyhraje ČSSD, s jejíž vládou se dohodnou o zrušení trapných radarových smluv. Všichni si pak oddechnou. Zejména v Brdech a v Americe. Až je mi líto těch českých radarových fanatiků. Bez provize.
12. 02. 2009 | 01:08

pumprlidentlich napsal(a):

trapas
12. 02. 2009 | 01:21

Ládik napsal(a):

Radar bude jindy. Trapnější je to, že Kosovo bude mít v ČR velvyslanectví. O tom byste měl dlouze psát, p. Dienstbiere, v Rudém Právu.
12. 02. 2009 | 06:10

stále rebel napsal(a):

Dobrý radar ještě žije…

Joe Biden nám dal naději, že český národní spor o radar v Brdech může ještě nějakou dobu pokračovat. (Avšak britský týdeník Observer, který téma zpracoval pečlivěji než jiná média, se v Mnichově na věc dotazoval generála Jamese Jonese, Obamova poradce poro národní bezpečnost, který uvedl, že česká a polská část radarového systému budou "uloženy k ledu" a o projektu se bude široce jednat.
http://www.blisty.cz/2009/2...
12. 02. 2009 | 06:44

George napsal(a):

"Na nás nic nechtěli Američané, ale Bushova administrativa"

Co je to za překrucování, Bush zvítězil ve volbách a bez něch by se on a jeho administrativa k moci nedostala.

Co se týče Iránu a radaru, živě si vzpomínám na rádobyexperta experta Zaorálka a jeho články o tom, že Irán nemá technologicky a ekonomicky na výkonné nosiče.

Cituji Zaorálka:
"Dnes už těžko hledáme toho, proti kterému měl být systém použit. Ukazuje se, že Írán nemá rakety dlouhého doletu "

http://czechindustry.cz/rev...
12. 02. 2009 | 07:31

Gerd napsal(a):

retro,
nezapomeňte, že to byl Tvrdík z ČSSD, kdo první začal vyjednávat o radaru. ČSSD také nikdy neřekla, že stávající smlouvy o radaru vypoví. Jsou již uzavřeny a jediné, v co lze doufat, je, že smlouvy nebudou ze strany USA naplňovány. Ale to vše je závislé na administrativě USA a příští prezident může mít jiný názor než současný.
Radar pořád ještě může být postaven, i když je pro obranu ČR úplně k ničemu.
12. 02. 2009 | 08:03

Tupelo napsal(a):

Pan Dienstbier ve svem clanku velmi pekne shrnul mnohe, co na ruznych forech zaznivalo od lidi, co nechteji novou americkou zakladnu v CR. Tedy zadny antiamerikanismus, zadni rusti spioni (k mnoha obvinenim se pridali i clenove soucasne vlady, vedle neustale se menicich duvodu pro radar) ale racionalni mysleni, narozdil od mnohych co casto nekriticky radar prijimali, temer jako lek na vsechno. :)

Za soucasneho stavu je schvaleni smlouvy v poslanecke snemovne zcela zbytecne, nema totiz smysl vystavovat americanum bianco-sek. Pokud napisi nejcernejsi scenar, tak se casto pise o moznosti atentatu na Obamu, nastaleho zmatku by mohli vyuzit sily, ktere nedavno prisly o velky vliv na americkou politiku a pod hrozbou ohrozeni znovu privest svet ke konfrontacni politice. (Krom toho, kdyby se CSSD uz konecne vymackla co se schvalenou smlouvou po volbach, ve kterych CSSD zvitezi...:))

A chtit po soucasnych vladnich politicich, aby se prestali chovat provinvionalne? To pujde tezko, jak jste psal v uvodu, soucasni vladni politici investovali ve vecy americkeho radaru v CR prilis mnoho...
12. 02. 2009 | 08:14

Xury napsal(a):

Pro autora:
předpokladem spolupráce NATO a Ruska ona společném vyhodnocování rizik a obraně proti nim ovšem předpokládá existenci společných zájmů a hodnot. Obávám se, že tato podmínka není u Ruska splněna. Zvláště pokud jde o ty zájmy. Jednoduše řečeno Rusku by případný úspěšný raketový útok na USA rozhodně nebyl proti mysli (útok na Evropu by asi taky skouslo, ale méně, protože Evropa pro něj není soupeř). Na druhé straně si nemusí až tak dělat starosti s eventuální jadernou hrozbou z Íránu, protože ví, že tyto státy si vůči němu nic nedovolí.
12. 02. 2009 | 09:05

Krupa Václav napsal(a):

Pane Dienstbier,vřelý dík za tento blog.Škoda,že jej nemůžete přečíst v hlavních zprávách ČT,jako protiváhu žvástům A.V.
12. 02. 2009 | 09:15

jozka napsal(a):

Pocujte, Xury, co si predstavujete pod takym "úspěšný raketový útok"?
12. 02. 2009 | 09:59

Xury napsal(a):

Pro jozku:
pod tím si představuji úspěšné odpálení jedné maximálně několika kusů (do 3) raket s jadernou hlavicí a samozřejmě s příslušným dopadem na cíl nebo v jeho blízké vzdálenosti. Víc těch raket nebude, protože takový útok by neprovedla oficiální armádní jednotka (rovnalo by se vyhlášení války se všemi důsledky), ale nějaká "teroristická" skupina (patrně buď s podporou nebo tichým souhlasem oficiálních míst). Vláda příslušného státu, řekněme Íránu, by se samozřejmě od takového útoku distancovala, odsoudila by ho, vyjádřila soustrast a slib dopadení a potrestání viníků a na závěr přidala nepochybně mantru o vině USA za tento incident.
12. 02. 2009 | 10:23

PetrH napsal(a):

V té sbírce plků co kdo kde řekl mi uniká nějaké řešení: jestliže Irán má nosiče které doletí - v případě jaderné nálože - nebezpečně blízko, jestliže pravděpodobně dokončuje svoji jadernou zbraň a íránský prezident se netají tím použít ji proti "západu" tak je třeba proti tomu nějaký druh obrany. Asi jedno jestli radar v Brdech, nebo na nějaké lodi nebo třeba na družici.... Myslím si že takové ohrožení - a nejen z Íránu - tady je a to že se případně USA a Rusko "nějak dohodnou" na ní vůbec nic nemění.
12. 02. 2009 | 10:37

larsen napsal(a):

Starý bolševik se nezapře, takový text může potěšit opravdu jen Rudé právo a jeho abonenty.
12. 02. 2009 | 10:37

Blythe napsal(a):

Jste dobry npvinar, je Vas na politika skoda.
12. 02. 2009 | 10:59

tim napsal(a):

Xurymu: existence společných zájmů a hodnot. Tak nám povězte, v čem zásadním se liší. Ale zkuste se odvolat na sociologické průzkumy, statistická data a nevydávejte svoje fantazie za fakta ! :-)
Jsem upřímně zvědav, co z vás vyleze.)
12. 02. 2009 | 11:01

miro napsal(a):

Nebuďme naivní.Zrušení americké vojenské základny v Kirgistánu a rozšiřující se základny Rusů v Sýrii V Jižní Americe nesvědčí tomu, že by Rusové měli hoť se nějak uskrovňovat
12. 02. 2009 | 11:04

MerryMan napsal(a):

Se zájmem jsem si přečetl názor p. Dienstbiera, Je to člověk, který dělal novinařinu, byl v disentu a pracoval v zahraničních misích. Jako každý člověk se může mýlit, pravděpodobnost omylu je ale podstatně nižší než u jeho oponentů.

Strach z Íránu může mít jenom člověk, který ztratil soudnost. Teroristé se zaměřují na cíle, které vzbudí celosvětovou pozornost a to ČR rozhodně není.

Proč se bát Ruska? Snad jen proto, že je to možný nepřítel USA a naopak. Nepřítelem je jen proto, že má sílu USA nebo celou zeměkouli zničit. Pro nás není důvod se Rusů obávat. Za celých tisíc let existence českého národa jsme s nimi měli dva konflikty a to legie v r. 1918 a potom za 50 let v r. 1968. Ve srovnání např. s Německem je to zanedbatelné. Když se nebojíme Německa, není důvod se bát ani Ruska.

Radar v Česku by měl v případném konfliktu jeden význam. První útok ruských raket by byl na radar a ty 1 až tři rakety by doopravdy neohrozily USA, protože by vybuchly v Česku.
12. 02. 2009 | 11:04

Xury napsal(a):

Pro Tima:
mohu odpovědět stejným způsobem - pokud máte pocit, že s Ruskem sdílíme společné hodnoty a zájmy, tak to dokažte.Já jsem napsal, že se obávám odlišností mezi řekněme západním civilizačním okruhem a Ruskem. Vycházím mimo jiné z toho, že Rusko fakticky nikdy v historii nemělo demokracii a i to, co má dnes, má do demokracie ještě dost daleko. Což je logické, protože demokracie se nedá zavést najednou jako třeba jízda v pravo nebo volná soutěž politických stran (která je tam mimochodem dost omezená).
Pokud za zájmy považujete obecné pojmy jako mír, svobodu apod. Tak nepochybně by průzkumy ukázaly vysokou shodu, jenže to samo o sobě nic neznamená. Protože jsou důležité i cesty k těmto cílům.
12. 02. 2009 | 11:14

yt napsal(a):

Stačí výňatek - měl za úkol oslabovat evropskou jednotu. Není možné oslabovat něco co není. A i kdyby byla Evropa jednotná, jakým vojenským potencionálem disponuje? To je moudrý senátor?
12. 02. 2009 | 11:55

yt napsal(a):

pro Merry Man
Rusové neovlivnili náš vývoj v r. 1948?
12. 02. 2009 | 11:59

MerryMan napsal(a):

Xury:
Důvod k nedůvěře má spíše Rusko. Kolem r. 1600 okupovali Moskvu Poláci, po. r. 1700 Rusové porazili Švédy až u Poltavy, v r. 1812 byl Napoleon v Moskvě, v r. 1918 obsadily čsl. legie sibiřskou magistrálu a Masaryk říkal, že je faktickým pánem poloviny Sibiře, v. r. 1941 stály německé armády před Moskvou. To jsou samé útoky "západního civilizačního okruhu" na Rusko a dalo by se jich popsat více. Opačným směrem se toho moc najít nedá.

Vaše obavy před odlišností jen ukazují, že nejste evropan. Současným heslem Evropy přece je "jednota v odlišnosti".
12. 02. 2009 | 12:05

StandaT napsal(a):

Takže se to mohlo klidně podepsat, nic by se nestavilo, ale měli bychom s američanama smlouvu, která by nás o trochu více ukotvovala v západním civilizačním okruhu. A když vezmeme úvahu, jak jsme se zachovali s misema, tak všichni kolem nás mohou mít (opodstatněný!) dojem, že jsme laciná kořist, která vlastně ani sama neví, jaké jsou její vlastní hodnoty, proč by za nějaké hodnoty měla bojovat, nebo proč se vůbec bránit. Takže až půjde do tuhého, tlustý do tenkýho, tak jako slabý, neukotvený a nespolehlivý člen půjdeme snadno hodit přes palubu. A aby se tak nestalo (přesněji: aby vás za to někdo nehnal k zodpovědnosti), tak se hlava nehlava ženeme do LS, abychom nad sebou rozevřeli ochranný deštník protektora z Bruselu. A tak zabijete dvě mouchy jednou ranou a lidi vás budou mít rádi - Protože Protektor schválený Bruselem a PESes, na rozdíl od Gubernátora schvalovaného Moskvou a KGB, bude muset alespoň formálně dodržovat pravidla byrokratického demokratismu. Hurá, to se máme! Vlk se nažere, prasata ztloustnou a koza zůstane celá.

Hamba vám!
12. 02. 2009 | 12:05

StandaT napsal(a):

oprava ...Bruselem a PESem...
12. 02. 2009 | 12:07

veverka napsal(a):

No na něco ta radarová šaráda dobrá byla.Např. už víme,že Bursík má se zelenými společnou jen barvu košile,že kníže s Vondrou zastupují někoho úplně jiného než české občany a že Vlasty zpěv není nic moc.O Topolánkovi raději ani nemluvě.Zkrátka se nám hoši díky tomu radárku pěkně vybarvili.
12. 02. 2009 | 12:08

MerryMan napsal(a):

vt:
Jak ovlivnili Rusové náš vývoj v r. 1948. Nemuseli. Proruský sentiment byl velmi silný a pokud si přečtete něco o r. 1948 zjistíte, že kromě komunistů neměla žádná jiná vrstva větší podporu. Můžete zmínit pochod (prý) 5 000 studentů, ale srovnejte to s naplněným Staroměstským náměstím rychlým ovládnutím celé země komunisty. To co píši, není o morálce ale o faktech.

A koneckonců v Jaltě jsme byli Rusům přiděleni.
12. 02. 2009 | 12:10

PetrK napsal(a):

Pan Dienstbier se opět projevil jako rusofil a ačkoliv si jistě prožil své, nějak zapomíná na ruskou (nejen) nostalgii za hegemonistickými a expanzionistickými cíli
12. 02. 2009 | 12:15

orinoko napsal(a):

To xury: Zapomněl jste veřejně pozdravit soudruha Radara a optat se ho na zdraví.
Dienstbier to napsal přesně - nic po nás nechtěli Yankeeové, ale Bushova kamarila, a i ta fungovala v rámci systému vrtěti psem, neb za ocas jí držela zbrojní plutokracie.
Že něco takového nepochopil Havel Vé je dost tristní u vědomí toho, jak českou společnost peskoval za pramalé a nespontánní projevy rektálního alpinismu k americkému patentnímu výfuku.

Bush a česká radarová obec: Kdyby nebylo ajatoláhů v Íránu, tak je tam dosadíme.

Někdo už by konečně Yankeeům mohl popsat, jaká část české populace si na ně vsadila. Ta absolutně nejzbabělejší. A když jí chytá amok z radarových jobovek , tak už vyhrožuje i Yankeeům , jak můžeme číst dneska např. v HN.
Radar jako prubířský kámen českých charakterů. Větší kulatou pitomost si milovníci radaru snad ani vymyslet nemohli.
12. 02. 2009 | 12:23

Xury napsal(a):

Pro orinoka:
inteligenční úroveň vašeho příspěvku je taková, že nezbývá než vám popřát šťastnou cestu do ruského rekta.
12. 02. 2009 | 12:33

G. Giormani napsal(a):

O radar opravdu nejde. Jde o to, že jste byl vždy agentem GRU - Ruské vojenské špionáže. Celý Váš život komunistického slouhy o tom zcela jasně vypovídá. Ještě dnes mám husí kůži, když si vzpomenu na články, kde jste jako redaktor Rudého Práva otravoval občany této země. Jděte už konečně do penze a hlasvně do (_._).
12. 02. 2009 | 12:39

orinoko. napsal(a):

G. Giormani: Jděte tam vy , buďte tak laskav , a vezměte s sebou xuryho.
X a GG jen dokazují , jak daleko už pokročila závislost na radaru. Ty skutečné drogové sjetiny by vám mohli závidět. Ale co? Vždyť vy máte absťák i při četbě slova RADAR. A slintáte u toho zároveň. Dojděte se pomodlit třikát zdrávas koule a čtyřikrát Radare náš vezdejší, ať už máte konečně klid na duši.
- Kdyby nebyli Rusáci, tak si je vymyslíme. Další radarová andersenovka.
12. 02. 2009 | 12:54

Jirka napsal(a):

Pane Dienstbiere bla bla bla. Tak dlouho budete plácat do prázdna až to někde vlítne. Vaše názory je možno chápat pouze k Vašemu věku a co vnuky máte nějaké ?
12. 02. 2009 | 13:11

G. Giormani napsal(a):

Milý Orinoko. Nevím jak dalece Vám slouží paměť, či zda nejste natolik mladý, že si prostě nemůžete pamatovat "zlaté časy", kdy soudruh Jiří Diensbier, jako nomenklaturní komunistický novinář zastupoval Rudé Právo v New Yorku. Jeho bolševizmus doslova naváděl k vraždám kulaků, živnostníků a všech, kdož nesouhlasili s vedoucí úlohou zločinecké KSČ. V roce 1968 z obavy aby mu "neujel vlak" rychle přestoupil na jiný směr. Samozřejmě, že jeho "rodná strana" takové chyby neodpustila a tak se z Vašeho chráněnce stal "disident". Toho využil při jejich "sametové revoluci" a už ho máme opět zpátky. Bezcharakterního lháře a politika za všech okolností. Proto můj názor na něho. Opakuji. Já jsem na rozdíl od Vás nezapoměl, co to bylo a je za šmejda všehoschopného.
12. 02. 2009 | 13:25

Krupa Václav napsal(a):

Pane Giomani,navádět k vraždám všech,co s někým nesouhlasí je velice kontraproduktivní a nutně se obrátí proti.Tak blbá propaganda komunustů nebyla.Tím jste znevěrohodnotil celý svůj příspěvek.
12. 02. 2009 | 14:13

MerryMan napsal(a):

Pokud kliknete na web, uvedený v adrese G. Giormani, dostanete odpověď: "Zákazník nedodal obsah".
Web je tedy velmi čerstvý, dikce a slovník odpovídá diskutérovi, který vystupoval jako Blue Jay, oranžovej vlk atd. Nick změnil vždy, když se ztrapnil natolik, že už na něj nikdo nenaletěl.
12. 02. 2009 | 14:23

G. Giormani napsal(a):

Pane Kroupo neříkáte pravdu. Soudruh Diensbier byl tím, který se svou osobní angažovaností nese velký díl na vraždách 50. let. Měl byste si můj názor přečís t pozorněji. Nikoho jsem k vraždám nenaváděl a ani navádět nadále nehodlám. Naopak upozorňuji na lidi, kteří toto jako novináři prováděli celá 50. leta zcela běžně. Bohužel mezi ně patří právě soudruh Diensbier.
12. 02. 2009 | 14:45

Matěj Kopecký napsal(a):

Nevím o co jde tomuto bývalému komouši a ministru zahraničí, který bývalé Československo dost nehorázně zostuzoval ve světě. Je to pisálek, jako kdysi, když byl v Rudém Právu. Jeho socanská rudá nátura je povážlivě otáčivá jako korouhev. Kam vítr tam plášť. Z Občasnského fóra do ČSSD a na kraj světa...
12. 02. 2009 | 14:49

fudoshin napsal(a):

s napsaným se mohu ztotožnit.myslím si, že to valná většina lidí chápe.jenom určitá skupina lidí prostě stále nechce akceptovat realitu a není schopna se oprostit od goebbelsovských metod stokrát opakované lži...
12. 02. 2009 | 14:59

Lex napsal(a):

Ládik
"Radar bude jindy. Trapnější je to, že Kosovo bude mít v ČR velvyslanectví. O tom byste měl dlouze psát, p. Dienstbiere, v Rudém Právu."
Vybral jste si nepravého. Jiří Dienstbier byl vždycky vůči situaci na Balkánu konzistentní, což vyplývalo, mj. i z jeho postavení z pověření OSN. Nebyl to on, stejně jako prezident V.K., kdo schvaloval uznání Kosova a instaloval tam naši zastupitelskou misi, na rozdíl od současné vlády a novinářů tak servilně ji podporující v "Modré frontě Dnes (MfD"!
12. 02. 2009 | 15:31

Krupa Václav napsal(a):

Pane Giormani,znova jsem si přečetl co jsem Vám napsal. O tom,že by jste Vy naváděl někoho k vraždám tam přece neni ani slovo.Byla to jen reakce na sloupek nade mnou.
12. 02. 2009 | 16:40

cempírek napsal(a):

všem co panu Dienstbierovi nadávají do komunistů bych rád připomněl, že v letech 1979 - 82 byl JD ve vězení za protistátní činnost...
12. 02. 2009 | 16:44

Nuba napsal(a):

Vážený pane Dienstbiere,

Patříte k lidem, kterých si vážím mimo jiné z toho důvodu, že ačkoli minulým režimem postižen, dokázal jste se s touto neblahou zkušeností pozitivně vyrovnat. Ne každému se podaří, aby po zbytek života nežil pouze nenávistí a pomstou.

Domýšlím se, čím to je. Jste evidentně zastánce pozitivních přístupů k řešení problémů, což však nevylučuje, že nemáte mnohdy velkou chuť někomu rozbít ústa či nakopat pozadí. Pokud to tak skutečně je, jste moje krevní skupina.

Embarga, bombardování a podobné negativní postupy málokdy vedou k dobrému výsledku. Obamova podaná ruka, nikoli Bushova pěst je jediná možnost, jak pohnout věci vpřed. A to i přesto, že je to cesta složitější.

Senát se díky Vaší přítomnosti pro mne stal trošku přijatelnější institucí, než byl doposud.

Zdravím Vás a držím palce
12. 02. 2009 | 20:04

Lex napsal(a):

Nuba
Plný souhlas. Je to zpravidla čas, který s odstupem ukáže, co je co a kdo je kdo.
Tak je tomu i v případě Jiřího Dienstbiera (JD) a současného francouzského ministra zahraničí Bernarda Kouchnera (BK), který v době, kdy JD působil na Balkáně jako zvláštní zpravodaj OSN pro lidská práva, byl vedoucím mezinárodní administrativy OSN v Kosovu. Jeho neslavný výrok na adresu JD z prosince 2000 "Please Mr. Dienstbier shut up." se jistě nesmazatelně zapsal do dějin evropské moderní diplomacie http://www.rozhlas.cz/komen...
Je jejím příkladem. Zatím, co JD si zachoval tvář a vážnost, probíhá zřejmě stále ještě prověřování podezření, že se BK určitým nepřijatelným způsobem podílel na akci kosovských Albánců v podobě obchodování s tělesnými orgány zavražděných Srbů (např. http://werdan.blog.idnes.cz... ale i řada dalších).
Hezký večer! Lex
12. 02. 2009 | 20:44

kočka šklíba napsal(a):

Lexi, mimo tento blog, nemohl byste zavítat na blog Koudelky a napsat svůj názor na jeho blog? Je tam dost příspěvků od lidí, o kterých pochybuji, že mají právnické vzdělání, nicméně tam Koudelku obviňují například z "politických" traktátů.

Já rovněž právnické vzdělání nemám, ale zdá se mně, že má pravdu, je to logické co píše, ale nikdy jsem se nezajímala o rozpočty krajů a podobně.
13. 02. 2009 | 01:00

Lex napsal(a):

kočko šklíbo,
ten blog Zdeňka Koudelky jsem četl. Ale jen zběžně, diskusi k němu prakticky ne, zaznamenal jsem jen obvyklé flusance,tak jsem to vzdal. Nyní již tento blog na stránkách není, nevím kdo a proč jej stáhl.
Při zběžném přečtení jsem rovněž na názorech pana Koudelky neviděl nic, co by bylo v rozporu se zákonem o krajích č. 129/2000 Sb. v platném znění. Naopak. Představa, že někdo je oprávněn koordinovat či dokonce sjednocovat postup krajů při realizaci jejich samostatné působnosti (včetně nakládání s majetkem kraje, které není v rozporu s jinými zákony), jak zaznělo včera z úst madam Jílkové v jejím přemalovaném "kotli" na ČT 1, je absurdní. Krajská zastupitelstva jsou suverény, a co kraj mají také jinou politickou strukturu.
Co příště, koordinovat postup obcí a dirigovat obecní zastupitelstva?
Úsměvné.
Hezký večer! Umíte příst? Lex
13. 02. 2009 | 21:27

LEVAK napsal(a):

Ad Gerd:mohl by jste nám to nějak upřesnit?Já jsem Vás pochopil tak, že nám říkáte,Tvrdík se jednoho krásného dne sebral odletěl a zaklepal na dveře Bílého domu, kde promptně v předklonu s kloboukem v ruce nabídl instalaci radaru na našem území?
13. 02. 2009 | 22:39

veteranus napsal(a):

Rád bych učinil několik poznámek k článku J. Dienstbiera. (I)Rád bych učinil několik poznámek k článku J. Dienstbiera. (I)
Ad „legitimnost ruských obav“
Ruské obavy jistě nejsou obavami, které by vyplývaly z hodnocení vojenských možností deseti antiraket (či třeba útočných raket) v silech v Polsku a jednoho radaru v Brdech. Pro Rusko by jistě nebylo problémem se s takovými prostředky vypořádat, třeba jen klasickými prostředky. Jsou v dosahu ku příkladu taktického letectva. K tomu by nepotřebovali dokonce ani jaderné zbraně, jak nás straší někteří naši politici. Obavy vyplývají spíš z toho, že jsou v Rusku chápány jako široce a dlouhodobě koncipované plány na obklíčení Ruska, zejména pro jeho obrovské potenciální zdroje uhlovodíků, strategicky významných surovin a pitné vody. („Je nespravedlivé, aby taková nerostná bohatství, jakými disponuje Rusko, byly ve vlastnictví jednoho státu“. M. Albrightová). Určitě ruská politická elita naslouchá i varování ruských historiků, kteří upozorňují na to, že ku příkladu rozšiřování NATO se až obdivuhodně shoduje se starými plány pangermanistů vyjádřených koncepcí „Drang nach Osten“. „Starý, staletý německý nápor na východ měl být dovršen konečným podmaněním východních národů, v prvé řadě slovanských“ (TGM, První prezidentovo poselství, 1918). Necítí Rusové, že by to mohlo pokračovat i ve století XXI.? Asi ano, bohužel to však tak necítí naši politikové, kterým neříká nic příslušnost ke slovanskému etniku, které bylo v jistých plánech v minulosti, dosud asi ne zcela překonaných, předurčeno buď k vyhlazení nebo k přeměně v novodobé otroky!
Ad „rozhodování Ruska o americké obraně“
Každý, kdo jen trochu sleduje, čte a poslouchá projevy ruských politiků (prezidentů, ministra zahraničí, předních poslanců Dumy), nikoliv to, co nám prezentují naše média, nemůže zaznamenat jediný příklad, že by si Rusové nárokovali právo rozhodovat o americké obraně, nebo dokonce že by si nárokovali právo veta, jak se nás snaží přesvědčovat pánové Vondra či Schwarcenberg.
14. 02. 2009 | 18:13

veteranus napsal(a):

Rád bych učinil několik poznámek k článku J. Dienstbiera. (II)
Ad „politický cíl rozmisťování raket a radaru“
Zdá se, že politické cíle nejsou tak krátkodobé, jako je oslabování evropské jednoty. Spíš je politickým cílem roztáčet nové kolo zbrojení, které slibuje báječné zisky a zaměstnanost zbrojnímu průmyslu, tedy těm odvětvím americké ekonomiky, která každoročně je sanováno obrovskými objednávkami státu. Zaznamenal snad někdo, že v současné krizi, která propukla v USA, by prosily vládu o pomoc zbrojařské firmy?
Ad „získání důvěryhodnosti v Ameriku“
Ano, získání důvěryhodnosti! Alespoň na takové úrovni, jakou byla v období Druhé světové války a díky níž se podařilo spojenými silami porazit německou a japonskou válečnou mašinerii. Důvěru ale nevytváříme tím, že na našem pozemku vybudujeme v podstatě špionská zařízení, která umožňují dnem i nocí prohlížet vzdušný prostor souseda. Budeme důvěřovat sousedovi, který si na svém pozemku postaví výkonný dalekohled a bude ve dne v noci nahlížet do naší kuchyně či ložnice? Sotva!
Ad „nepřipravenost a neschopnost NATO čelit výzvám“
Nepřipravenost a neschopnost NATO čelit výzvám vyplývá především a hlavně z toho, že tato organizace už zdaleka neslouží těm cílům, pro které byla zřízena ve čtyřicátých letech XX. století. Organizace NATO v pojetí dokumentů, které ji zakládaly, již je nepotřebná, nefunkční (to je synonymum pro „nepřipravenost, neschopnost“), protože ztratila své opodstatnění. Evropa i Amerika dnes potřebuje zcela jinou bezpečnostní smlouvu. Při čemž hovoříme-li o Evropě, pak musíme při nejmenším respektovat její geografické i politické hranice a nevytvářet nové „železné opony“ a nestavět nové „berlínské zdi“!
Ad „zbavení se provinciálního myšlení“
Ano, zbavit se provinciálního myšlení! Jako první krok k tomu by snad bylo zapotřebí zbavit se zastydlého postantikomunismu, vycházet z toho, že komunismus v tom pojetí, jak byl zaváděn ve XX. století, už patří dějinám a tedy historikům, nikoliv politikům. Snad by nebylo na škodu, kdyby si naši politikové uvědomili dosah toho, co kdysi řekl W. Churchill: „Jestliže se přítomnost pokusí soudit minulost, ztratí budoucnost!“ A podle toho jednali.
Ad „pomoc Američanů nám“
Američané rozhodně Evropě, a tedy i nám, pomohli v obou světových válkách. Za to jim patří dík. Nejsme však jejich dlužníky, jak si to myslí třeba pan Václav Havel. 2. července 1917 česky mluvící vojáci vystoupili se zbraní v ruce u Zborova proti rakouským vojskům, zatímco USA vyhlásily Rakousku-Uhersku válku až v listopadu 1917. Proto měl pravdu TGM, když ve vzpomínaném poselství prohlásil: „Naše vojsko, bojující na třech frontách, vybojovalo nám naši svobodu.“ Žádná Amerika nám ji nedarovala, abychom museli tento dluh splácet! Rovněž ve Druhé světové válce naši letci bojovali a umírali za naši svobodu v letecké bitvě o Britanii, zatímco Američané čekali za oceánem ještě na svůj Pearl Harbour!
Ad „důvěra v euroamerickou civilizaci“
Snad by už konečně nám mohl pan Dienstbier, když už to neudělali jiní, vysvětlit, jak je definován pojem „euroatlantická civilizace“, co tvoří její nedílné součásti, a to z pohledu posledních dvou tisíciletí a ne jen z pohledu pánů Topolánka, Paroubka, Peheo a dalších, kteří s tímto pojmem rádi operují
Závěr: o radar skutečně nejde!
14. 02. 2009 | 18:16

kočka šklíba napsal(a):

Lexi, ano, zmizel, bohužel, , protože mě zajímalo, jak to s tím obcházením zákonů je, jak se můžeme dočíst skoro všude ;).
Jílkovou nesleduji, prostě na to nemám nervy ;). Příst neumím, jenom se šklebit ;), :D. Ale ráda se i směju :-).
15. 02. 2009 | 01:57

kočka šklíba napsal(a):

Veteranus, zajímavé čtení, zas další příspěvek, proč stojí za to, na zdejší blogy chodit.
15. 02. 2009 | 01:58

Radovan Martinek napsal(a):

Také doufám, že radar vyšumí,ale je třeba tomu pomoci.
Mimochode Kočko Šklíbo, nejste náhodou přítelkyně s Braníka.
Radek Martinek
15. 02. 2009 | 17:43

kočka šklíba napsal(a):

Radovane Martinku, nn, nejsem z Braníka, takže ani přítelkyně :), pouze návštěvnice zdejší virtuální "hospůdky".
15. 02. 2009 | 23:13

Dag napsal(a):

Dobrý den,
nesouhlasím s Vámi vůbec v ničem. Zásadní postoje administrativy prezidenta Bushe byly naprosto spávné.Nechci se Vás dotknou, ale jste nenapravitelný.Současné Rusko rozhodně není důvěryhodným partnerem a je na hony vzdáleno nějaké demokracii. Je tragedií, že naivka Obama chce zřejmě v důsledku krize, s Ruskem vyjednávat o nějaké spolupráci.Důkazem že, důslednost v politice se vyplácí, je i Váš článek kde můžete svobodně prezentovat Vaše názory, protože nebýt prezidenta Reagana, který v podtatě svojí politikou a důsledným zbrojením rozložil SSSR, tak byste dodnes v ruce třímal lopatu. Mějte alespoň kousek vkusu. Haníte velikášskou politiku USA, která Vás osobně vytáhla z kotelny.Kdyby místo Reagana byl v jeho době Obama, dodnes by tu byl komunismus.
06. 03. 2009 | 12:41

Béda napsal(a):

Velice zajímavý článek od Oskara Krejčího o porovnání zahraničních politik republikánů a demokratů stojí na Britských listech http://www.blisty.cz/…rt46179.html

Z toho článku víceméně plyne, že cíle zahraniční politiky USA i za Obamy jsou prakticky totožné, částečně se mění pouze formy a použité prostředky. Od síly se částečně jakoby ustupuje k diplomacii a nevojenským nátlakovým akcím. I když ani ta síla není vyloučena - viz Afghánistán, Pákistán, ponechání zbytkové síly v Iráku... (Ve hře je dnes taky ropný Írán a Sůdán nedaleko Izraele...)
03. 04. 2009 | 17:20

sadasdasd napsal(a):

http://www.xxxrated-picture... 出会い系
http://www.alwaysoral.com/ 出会い系
http://www.cansurv.com/ 無料出会い系サイト
http://www.videolivemail.com/ メル友
http://www.deai-sugi.net/ 出会い
http://www.deai-navi.mobi/ 出会い
http://www.meeting-avenues.... 出会い系
http://www.1-888-vehicle.com/ 出会い系
http://www.cyber-java.com/ 出会い
http://www.kvonkvyn.com/ メル友
http://www.redrocketcomp.com/ 出会い系サイト
http://seo-mobi.net/ikemen/ イケメン
http://www.deaicafe.net/ 出会い
http://www.love-b.com/ セフレ
http://www.mailcollector.net/ メル友
http://www.mailsell.net/ 人妻
http://www.ccc-p.com/ 無料出会い系サイト
http://www.golden-leaf.com/... キャッシング
http://www.littlediablo.net/ 出会い系サイト
http://www.sit-n-shop.com/ メル友サイト
http://www.mtdcases.com/ セフレ
http://www.louisville-realt... 人妻
http://www.heartminders.com/ 不倫
http://www.targetvehicleren... 恋人
http://www.cambridgeins.com/ セックスフレンド
http://www.happy-clover.net/ 無料出会い系サイト
http://www.get-viagra.com/ 出会い系サイト無料
http://www.mailsnow.com/ 無料出会い系サイト
http://seo-mobi.net/kyonew/ 巨乳
http://seo-mobi.net/gyaru/ ギャル
http://www.chihuahuaelpub.com/ 出会い探し
http://www.mail-c.com/ 結婚活動
http://www.hotpause.com/ メル友
http://www.ekoturizmas.info/ 出会い系
http://lovers.oops.jp/ 出会い系リンク
http://www.kartytel.info/ 出会い
http://www.brattagroup.com/ 童貞
http://www.sex-gay.net/ スタービーチ
http://www.mailclick.net/ 援助交際
http://www.love-train.com/ ギャル
http://www.mailtomo.info/ 熟女
http://www.loveblue.net/ メル友
http://seo-mobi.net/sutabig/ スタービーチ
13. 05. 2009 | 10:46

jordan shoes napsal(a):

Je tragedií, že naivka Obama chce zřejmě v důsledku krize, s Ruskem vyjednávat o nějaké spolupráci.Důkazem že, důslednost v politice se vyplácí,
21. 05. 2009 | 08:17

ugg napsal(a):

Od síly se částečně jakoby ustupuje k diplomacii a nevojenským nátlakovým akcím.
21. 05. 2009 | 08:17

omega watches napsal(a):

Many lassie get married, they will choose omega watches as their own wedding ring.omega watches can great interpretation of the mysterious sea. it is Very romantic.http://www.omegawatchessale...
30. 06. 2009 | 11:33

replica watches napsal(a):

If you feel that too expensive Swiss watches, you can choose our rolex watches, omega watches . they are Swiss replica watches.
we have High-quality and Price not so expensive.if you buy one rolex watches or replica watches ,i believe onbody can found that is reproduction.
http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 07:04

louis vuitton napsal(a):

Obamy jsou prakticky totožné, částečně se mění pouze formy a použité prostředky. Od síly se částečně jakoby ustupuje k diplomacii a nevojenským nátlakovým akcím. I když ani ta síla není vyloučena - viz Afghánistán, Pákistán, ponechání zbytkové síly v Iráku... (Ve hře je dnes taky ropný Írán a Sůdán nedaleko Izraele...)
03.04.2009 17:20:32
04. 07. 2009 | 04:45

tiffany jewelry napsal(a):

Bidden toho v Mnichově řekl daleko víc, i velmi podstatného, zkrátil jste to jako novináři a jaksi se mnoho vytratilo. Novináři jśou za takové "zkratkování" zde na blozích káráni, prosím, nenapodobujte je.
Takový materiál si zasluhuje delší blog.
31. 07. 2009 | 11:08

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
14. 08. 2009 | 11:29

mbt shoes napsal(a):

Vlastnictví - i podle čl. 11 Listiny základních práv a svobod zavazuje. S tím, že vlastnické právo má stejný zákonný obsah a ochranu. S vlastnictvím věci jsou spojeny i povinnosti, stíhající zásadně vlastníka věci. Jednou ze základních povinností každého vlastníka je o svoji věc řádně pečovat, včetně zajišťování a hrazení oprav, údržby, u chodníků udržování jejich řádného stavu, schůdnosti, atd. Jestliže vlastník tyto své povinnosti neplní, za škody tím způsobené nese subjektivní a dle jejich charakteru i objektivní odpovědnost.
07. 12. 2009 | 10:41

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.dearwatches.com/... Bell & Ross watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Breguet watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Breitling watch for sale
29. 01. 2010 | 08:20

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 01:13

nba jerseys napsal(a):

http://www.jerseys2trade.com

welcome to buy nba jerseys
25. 03. 2010 | 04:54

creative recreation shoes napsal(a):

http://www.brandshoes2trade...

welcome to buy creative recreation shoes
25. 03. 2010 | 06:37

roller shoes napsal(a):

http://www.evolution-shoes.com

So cute as our roller shoes for the cute girl,and so cool as that for the cool boy!
15. 04. 2010 | 04:03

PVC Raincoat napsal(a):

http://www.raincoat-supplie...

Very happy to share you article! Welcome to http://www.raincoat-supplie... bringing you all the latest news, reviews,special offers and recommendations on Kids and women's Umbrellas. Browse our site for information and offers, with new ones added everyday.
15. 04. 2010 | 04:06

Moving Message Sign napsal(a):

http://www.led-signs-mart.com
Welcome to buy our Moving Message Sign,and you may find your surprise!
15. 04. 2010 | 04:10

LED gas price signs napsal(a):

http://www.led-signs-mart.com
Welcome to buy our Led gas price signs.Your best choice!
15. 04. 2010 | 04:14

buy edu backlinks napsal(a):

That is really fascinating, You are a very skilled blogger. I've joined your rss feed and sit up for looking for extra of your great post. Additionally, I have shared your web site in my social networks! <a href=http://edubacklinksstore.com/>get edu backlinks</a>
27. 07. 2011 | 23:27

virginia car insurance quotes napsal(a):

Generally I do not learn article on blogs, but I would like to say that this write-up very pressured me to take a look at and do so! Your writing taste has been amazed me. Thanks, very nice article. <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">car insurance virginia</a>
10. 08. 2011 | 10:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin P Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy