Stíny evropského summitu

09. 12. 2011 | 14:26
Přečteno 5649 krát
Na výsledek evropského summitu čekaly napjatě finanční trhy ale především občané Evropy. Ptali se, zdali bude i nadále ubývat práce a budou se škrtat další veřejné služby. Dosavadní léčení krize bylo zjevně neúspěšné.

Pravice, která téměř monopolně vládne současné Evropě, zklamala. Unie je prezentována jako krizový zdroj, ačkoli krize vznikla mimo ni. Unie má ve skutečnosti nižší zadluženost než USA, ale v průměru platí vyšší úroky. Růst se zastavil. Evropské školství a výzkum stagnují. Po "pomoci" Řecku jeho dluh rostl ještě obludněji. Sliby zásadních změn zůstaly na papíře. Pravice v zásadě spoléhá na svou ideologii, že vše se vyřeší samo. Právě krize ukazuje, že tomu tak není.

Unie dosud nedělala nic, co nemusela. I to, co musela, Unie dělala pět minut po dvanácté. Problémy tak rostou a stávají se jen většími a dražšími. Ratingové agentury, které hrozí evropským zemím horší klasifikací, mají v mnohém pravdu. Evropa je málo akceschopná, těžkopádná a obtížně čitelná.

Očekávání od vrcholné schůzky Unie byla vysoká. Dílčí opatření pro zlepšení fiskální disciplíny uvnitř Eurozóny a zpevnění Eurovalu však nemohou postačovat. Unie musí mít do budoucna nejen mechanismy pro akutní krizi ale především pro rozvoj. Unie potřebuje jasnou ekonomickou politiku, více společných zdrojů a programů, potřebuje odstranit fiskální parazitismus mezi jednotlivými zeměmi.

Hlavním problémem Evropy je, že její potenciál relativně slábne. Potěmkinovy vesnice evropského vzdělání a výzkumu nadchnou leda kvantitativní ukazatele statistiky. Výkon se ztrácí. Populističtí evropští vůdcové a vůdkyně nevidí daleko za horizont vlastních dvorků a nejbližších voleb. Evropě chybí étos, vize a osobnost.

Merkelová a Sarkozy nechtěli dost a ani to od všech nedostali. Pro Čechy je ovšem stále lepší podpořit alespoň to málo, co na summitu klíčoví hráči navrhli. Alternativou je nemít nic.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Julča napsal(a):

Co může být vizí pro Evropu?
V jedné internetové debatě Literárních novin pod článkem o S.Žižekovi se sešli dva přemýšliví čtenáři a probírali, že to musí být něco mezi komunismem a násilnou rekatolizací. Taky mi to přijde lepší než fašismus, další silná čistě evropská tradice.
Máme blbé politiky, hodně podnikavců tu krade a prostý lid je řekněme duchem lenivý. Nevím, jak v takové situaci tu vizi vybudovat a nechat uchytit. Spíš by se ta vize na nás asi mohla vylít.
09. 12. 2011 | 14:37

Miky napsal(a):

Jistý VK jistě zaujme silný a protievropsko-"národovecký" postoj.
A to v takovém rozsahu aby to naprosto přesně vyhovovalo novo-imperiálnímu Rusku.
Zaujal pozici Dr. Husáka-tohoto zrádce a ex skladníka pro Rusko a přilehlé okolí.
(Dnes pouze pro Ruskou Novo-Imperiální Ríši .).
09. 12. 2011 | 14:38

RA napsal(a):

ale ale, pane Havle, vy najednou převlékáte kabát ? Vy, co jste byl únii věrný až za hrob ? Tak najednou fiskální parazitismus, už to není obrana Eura, ať to stojí,co to stojí ? Potěmkinovy vesnice evropského výzkumu jsou výsledkem vašeho socialistického rovnostářství a teorie stejných žaludků. Teď máte nárok na jediné, odlézt kanálem, natož aby takový "odborník" učil ještě někoho jiného na základní, natož vysoké škole.
09. 12. 2011 | 15:13

Bu He He napsal(a):

for RA
ale ale,pane RA ,vy asi budete "Velkopodnikatel".Patrně máte dílnu na opravu kol,či něco podobného.Přesně představujete odborníky na "ekonomii"(-ostatně jako každej podobnej bl*ec!).
09. 12. 2011 | 15:20

strýc virus H3N1 napsal(a):

to RA: hloupě silácké řeči, nabubřelé jako shnilá brambora... pro koho asi typické?
----
tak trochu ke článku ještě: opravdu nevím, zda je lepší podpořit Merkelovou anebo se vydat napospas Klausovým gangsterům.
je to jednou za 18 a podruhé bez dvou za 20.
v prvém případě neovlivním kvalitu např potravin vnucovaných mi v řetězcích, v druhém případě mne oškubou i o poslední úspory a můžu se jít pást.
09. 12. 2011 | 15:20

RA napsal(a):

ještě jednu věc, pane Havle, tahle situace vznikla zničením trhu a tržního hospodářství těmi rozkradačskými evropskými granty a dotacemi. Dotované jsou totiž naprosté blbiny, jako například stavby rozhleden ve vesnicích, které nemají kanalizaci ani vodovod. A navíc, soudruhu, nedotovaná firma nikdy nemůže konkurovat firmě s dotací, takže zdravá, ale nedotovaná firma zhyne. Škoda jí. Je to podobná situace, jako když si konkurují dotované České dráhy a nedotovaná soukromá firma, že. Ne, kapitalismus, ale socialismus a byrokracie zahubily Evropu, a lidé, jako vy, kteří tuto zhovadilost prosazovali.
09. 12. 2011 | 15:20

Bioromadur napsal(a):

Evropští vůdcové a vůdkyně: Už ti dva hlavní Sarkozy a Merkelová jsou "jeden hot a druhý čehý".
09. 12. 2011 | 15:21

Antisionista napsal(a):

Nechápu co se děje? Prostě a jednoše si ty bezcenné peníze natiskněte. Už dávno nejsou peníze podložené bohatstvím, nýbrž dluhy. Peníze se tisknou na každý spotř. úvěr. Peníze žádnou cenu nemají, pouze jsou nástrojem k tomu aby nás 1% mocných ovládalo. Dnes když za tyto bezcené kusy papíru, vycucali svět od všeho cenného, tak zjistili, že už nemají co kupovat.
09. 12. 2011 | 15:22

RA napsal(a):

Bu-he-he........ano, "odborníci" Havlova typu dovedli Evropu tam, kde je.......do p....., ale odborně!!!
09. 12. 2011 | 15:23

Antisionista napsal(a):

Mé doporučení je 100% vybrat veškeré Vaše peníze z bank, bez ohledu na to, zda jsou pojíštěné či né. Nedělejte po novém roce obchody s Amerikou a ani tam neposílejte peníze! Jak naložit s penězi? Naprosto jedno, hlavně je nenechávejte v bankách.
09. 12. 2011 | 15:25

Michal Poláček napsal(a):

Julča,
doufám, že Váš příspěvek nezapadne. Narozdíl od Havla totiž jdete k jádru věci. K čemu nám jsou bláboly o levici/pravici, o bankovním sektoru a dluzích, když ani nevíme, co od té Evropy vlastně chceme. Dlouhodobě se ukazuje i platnost karet p. Muellera.

Když se starý Řím ve 3. století začal drolit - elitám bylo jasné, že periferii vojensky a hlavně ekonomicky neudrží. Úchylili se proto logicky k víře a jistému druhu panevropanství. Zdroje vyschly a to jediné, co lid udrželo od fragmentace byla jejich víra.
Stejně tak Rusové a nedávno i Turci - bylo by pro ně daleko jednodušší konvertovat k judaismu a emigrovat nebo roztrhat země na malé regiony. Centrální vláda se prakticky zhroutila. Ale neudělali to, protože neztratili víru a jistou hrdost ve svém původu.

Evropě by se ekonomicky mohlo dařit i mnohem hůře, co současná krize obnažila je absence vize, jedné identity a hodnot.

Tvářit se, že EU je východní částí USA a stavět identitu na liberál-demokracii, pozitivní diskriminaci a sociálním státu evidentně nestačí.
09. 12. 2011 | 15:27

Antisionista napsal(a):

Nenechte se ošálit, že musíme šetit a různě si utahovat opasky na záchranu EU. Nejedná se o záchranu EU, ale o totální a devastující přebrání vlády a my jim to máme ještě financovat. Osobně seru na našeho prezidenta, seru na sarkoziho, a ostatní sionistické svině a dále seru na celou EU. Já jsem čech a né EU.
09. 12. 2011 | 15:29

RA napsal(a):

Antisionista.....ano, už se to blíží, otázkou je, kdo si první ještě stihne z banky své ůspory vybrat a na kolik dalších ještě zbydou penízky. A to bude totální konec Rvropsoj únie.
09. 12. 2011 | 15:29

Michal Poláček napsal(a):

Antisionisto,
možná budete v šoku, ale drtivá většina přispívajících jsou Češi ;) problém ve vašem myšlení je, že ČR není Rusko, ani Brazílie, ani Čína, dokonce ani to Německo. Nemáme norskou ropu ani švýcarské banky.

Je nasnadě, že se musíme s někým spojit, abychom nebyli otloukánci. Místo hořekování s davem: "A CO Z TOHO BUDU MÍT JÁ?!" By jste nám mohl představit tu svou vizi jak by takové partnerství mělo vypadat. A s kým.
09. 12. 2011 | 15:33

volby napsal(a):

Větší blahobyt zemí nazápadě do roku 89 byl dán jejich zadlužením. Záchrana Eurozóny vypadá jako by někdo dal hasičům hasicí přístraje naplněné benzínem a oni přečtavše si návod "Hasicí přístroj", jimi vytrvale hasili stále větší oheň.
Je třeba odejít od ve škole naučených nefunkčních teorií. Kdyby takhle jednal stánkař na náměstí, zkrachuje dříve, než otevře krám.
09. 12. 2011 | 15:34

Pepa Řepa napsal(a):

Celej Otík Černý. Co na to občan?
Co tak najednou, Veselý docente?

Jo, on za to může pravoun? A co Vy?
Vy jste-jak říká soused truhlář- z hoblíka?
09. 12. 2011 | 15:37

Ládik!!! napsal(a):

Samozřejmě - vládně většinově pravice, je to její EUser. Jenže co dokázala levice? Právě dnes je to 20 let, co v Bělověžském pralese zanikl SSSR. Ještě chybí KLDR a Kuba - to jsou Vaše jiskřičky, z nichž vyšlehne plamen? Vy sám jste propagoval stalinskou ekonomiku. Kdyby jste byl strom, hodil byste se tak na topení. Celý křivý a nahnilý.
09. 12. 2011 | 15:40

Vladimir napsal(a):

P. Havel lobuje za kastu eu-politiků !
Pár těchhle eu-poslanců a úředníků se má jak prasata v žitě a jejich odpovědnost a jejich práce se blíží nule ...
Unii táhnou Francouzi a Němci, kteří na tom mají zájem.
Pro nás (ČR) a pár dalších, především menších států je unie jen prostorem , kde nás berou na hůl (ztráta vlastní ekonomické politiky, ztráta suverenity ...).

Běžte Havle radit do hospody mariášníkům !
09. 12. 2011 | 15:41

Ládik!!! napsal(a):

hrubka fuj
09. 12. 2011 | 15:42

Honza napsal(a):

Tady Hloupý Honza - jak jste mne před časem vy osobně nazval. Na vše co jsem vám vytýkal došlo. Z výše uvedeného vašeho článku vyplývá, že pravděpodobně opouštíte ČSSD - nebo aspoň její eurohujerské ideály, a že jste konečně pochopil, že prožírání státu ala ČSSD skončilo.
Až bude ČSSD sestavovat vyrovnaný rozpočet či s def. 0,5% HDP - na to se fakt těšim, co tomu řeknou vaši soudruzi odboráři. Vaší europoslancké práci čest! A omluvte se!
09. 12. 2011 | 15:43

Michal Poláček napsal(a):

Vladimíre,
obávám se, že v té hospodě by pan Havel dostal přes držku. On nikdo nemá rád štamgasty, kteří socializují útratu a privatizují zisk.
09. 12. 2011 | 15:44

exit napsal(a):

V Evropě vládne pravice, pravice ovbládá i evropský parlament. Evropa se tedy plácá v krizi.
V USA vládne levice. USA jsou tedy z krize venku.
Je to jednoduché, ale pravdivé.

A jen tak na okraj: Evropa nás kupodivu nevyloučila kvúli naší neschopnosti řídit svůj stát. Vylučujeme se z Evropy sami tím, že nás v Evropě reprezentují figurky typu Schwarzenberga a Nečase. Skutečnými viníky dnešní morální a ekonomické bídy ČR nejsou politici. Skutečnými viníky jsou voliči ODS, TOP a VV.
09. 12. 2011 | 16:00

Béda napsal(a):

Já tomu tedy moc nerozumím ale pokusím se o názor:
1) Evropa nebo USA (v podstatě na tom nezáleží) - jedni i druzí nakupují z Číny výrobky zčásti svých vlastních firem, které v zájmu svého maximálního zisku outsourcovaly práci, know how a zčásti i špičkový firemní management. Firmy peníze doma nereinvestují, buďto prostředky končí na účtech v daňových "rájích", anebo jsou investovány dál ve výrobních "rájích". Navíc velké prostředky strategicky shromažďuje, kumuluje a investuje Čína, která je vedle soukromých bank největším držitelem dluhů států Evropy a USA.
Tím dochází k tomu, že v Evropě a USA chybí peníze a velcí globální investoři investují kvůli zhodnocení radějí ve výrobních "rájích".

2) aby to nebylo úplně jednoduché do situace vstupují velcí finanční burzovní hráči, soukromé osoby a banky (které navíc nakládají s úsporama, hypotékama...), kterých hlavním pracovním nástrojem je úrok (platí pro banky) a spekulace (platí pro oba).
Tito taky chtějí maximalizovat své zisky. Maximalizují je korupcí skrze veřejné zakázky a outsourcing státních služeb, anebo vysoce sofistikovanou hrou na burze kde střídavě vyhánějí různými způsoby ceny, aby pak ve vhodnou chvíli kdy je cena nejvyšší rozprodali akcie vyhnané anaboliky a spekulovaly na pád ceny. To samé dělají v poslední době na účet jednotlivých států. Za pomoci ratingovek vyhánějí bonitu klientů a ceny, pak spekulativně odprodají dluhopisy a spekulují na pád jejich ceny. To samé dělají v oblasti státních měn, kde střídavě spekulují na poklesy a vzestupy a v některých případech se neštítěj ani Sorosova scénáře.

Proč tomu tak je. Především proto, že neexistuje a prakticky ani nemůže existovat důsledná kontrola, regulace a restrikce. Držitelé peněz totiž od určité doby vládnou světu, politice států i státních uskupení. Mají své lobbisty, zaměstnance a koupené lidi všude v nejvyšších funkcích - národních států, jejich finančních institucí i mezinárodních uskupení. Neexistuje nic co by mohlo omezit tuto ohromnou moc mezinárodního finančního kartelu, kterého byť jednotlivé součásti jsou příliš velké pro pád a pokus o podlomení moci kterých znamená rozkolísání a ohrožení celého ekonomického systému a riskování potenciální řetězové reakce vedoucí k bídě v tzv. rozvinutém světě.

Proto žádné řešení nikdo ani nenabízí. Neviditelná ruka trhu vládne svojí tvrdě dále a tyto děje a procesy pokračují. Zatímco politikové se dohadují o marginálie, predátoři dál pokračují v produkování bublin, dluhů, vyvádění práce, know how a kapitálu (včetně tištěných peněz) z mateřských tzv. rozvinutých zemí do nákladových a daňových "rájů" a v přesouvání majetku majority k 1% vyvolených.
V tomto systému založeném na bezhraničné svobodě podnikání neexistuje nic, co by tomu mohl zabránit.

Aby se dosáhlo změny, musel by přijít zásadní restart systému, který nikdo bez odporu nepřipustí a o kterém doposud nikdo z privilegovaných ani vážněji neuvažuje. Je nám souzeno dožít se situace, kdy se celý systém samovolně rozsype. Co se bude mezi tím dít to nikdo neví. A mnozí se toho již po právu začínají děsit.
09. 12. 2011 | 16:03

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Jestli jsme takoví bezvýznamní hráči na evropském poli mohli bychom v mezičase, než se ti významnější na něčem smysluplném domluví, pokusit se trochu deratizovat ten náš zasviněný dvorek. Pro začátek by mi udělalo radost, kdyby z veřejnoprávní TV konečně zmizely ty stupidní reklamy na cokoliv, zvl. pak nabídky půjček od bank i nebankovních subjektů. Lide slabší povahy se pak dostávají do maléru, znáte to - bylo to v televizi, teak to je asi dobré. Hazard je vřed na těle naší země, pod tvrdými tresty bych ho zakázal a omezil pole působnosti oreganizovanému zločinu. A neustálou osvětou pranýřovat nesmyslný konzum, který je metlou současného světa. Ale to už bych chtěl asi moc.
09. 12. 2011 | 16:10

Xury napsal(a):

Pro Bédu:
ano, máte pravdu. Skutečně tomu moc nerozumíte.
09. 12. 2011 | 16:16

Doug Badman napsal(a):

Nebojte docente,
ještě jedno volebn í období si určitě střihnete. Jinak by ta óda na Zaorálka byla zbytečná!
09. 12. 2011 | 16:24

Frant. Lukeš napsal(a):

Mám zato, že Béda situaci velmi dobře vystihl. Jako podstatné se mi jeví to, že "majitelé světa" (tedy v podstatě vládci nad financemi) mají jako jediný (nebo přinejmenším hlavní) motiv vytvořit maximální zisk a to buď zákoným způsobem (zákony jsou jim velmi příznivě nakloněny, však je to také stálo pěkné peníze)nebo způsobem nezákoným. Příklady nezákoného vytváření zisku:Madoff, všechny případy "insider trading", vytvváření balíčků naditých toxickými produkty (např nehodnotné hypotéky) - je toho zkrátka moc. Ani v nejmenším jim nezáleží na tom, že při jejich aktivitách na to doplácejí miliardy daňových poplatníků. Prostě oni vydělat musí i když je krize - viz např. tučné platy, tantiemy a jiné odměny předních bankovbních činitelů, kteří si rozdávali bohaté výslužky (např. v době krize, např. v r. 2009) z peněz daňových poplatníků, které jim posílaly vlády, aby banky přežily.
09. 12. 2011 | 16:33

dl napsal(a):

Čau docente ,už se vám pomalu ale jistě začína ta vaše bruselská noclehárna zablešovat co ? Věděl jsem od samého počátku EU že to bude čertův spolek ! Ale pro takové jako jste vy tak zlatý důl ! Občas tam toho Ransdorfa probudte ! Je tam za spícího pandrholu nebo co ? Hlavně že má dobře zaplacíno ! Pane Bože tenhle spolek musí občan dotovat ze svých daní ? To je hrůza !!! Dl.
09. 12. 2011 | 16:36

melčákova pohanka napsal(a):

Ládíku. Co znamená ten gruch? Díky.
09. 12. 2011 | 16:56

Ládik!!! napsal(a):

pohanko,
k čemu ti to bude?
09. 12. 2011 | 17:07

Ládik!!! napsal(a):

Ale tak jo. Nejblíže je neomalenec, trochu stříknutý gyzdem. Víš, kdo je gyzd?
09. 12. 2011 | 17:11

Cestovatel napsal(a):

Havel:

Havle když pravice podl vás zklamala tak jak tédy hodnotíte vládu levice ve Španělsku a Portugalsku. Ta asi vládla velice úspěšně když například ve Španělsku je nezaměstnanost kolem 20% a zadluženost je tam veliká :) Hodit to na jedu skupinu to vy socani umíte ale že by jste hledali taky u sebe to už vám nejde
09. 12. 2011 | 17:18

RA napsal(a):

Havel už otáčí, takže to vypadá, že celá EU už jde konečně do prkvančic. V příštích volbách bude Havel kandidátem Topky, je totiž dosti ohebný a bezpáteřný "odborník ekonom".
09. 12. 2011 | 17:29

otaznik napsal(a):

Nevim jak Vy pratele vsech barev,
ale ja mam pocit ze levicaci jen umeji remcat. Moc radi kritizuji pravici. Ale slysel ci cetl nekdo od uzvatlaneho J.Havla, B.Sobotky a dalsich socialistu nejake reseni toho co kritizuji?
Btw, J. Havel kdysi prosazoval skolne. Nevi nekdo co zmenilo jeho nazor?
09. 12. 2011 | 17:29

Jarda HK napsal(a):

EÚ nebyl špatný projekt. Ale každý projekt, který není důsledně sledován a rozvíjen se změní v nesmyslné monstrum, které překáží a ničí původní myšlenku. Když politici EÚ nejsou ochotni se ani domluvit na společném jednacím jazyku a na odbourání zbytečných symbolických cest do Strasburku, o čem se chtějí dohodnout. Nemohu se smířit s tím, že EÚ zničili neschopní politici bez zdravého selského rozumu, kteří si kupovali voliče a zničili státní rozpočty. To co mělo být výsadou (příjetí EURA) je teď předmětem licitování. Ostuda. Na co je vzdělání, když všude řídí státy různí ješitní podržtaškové a garnitura politiků, kteří se propracovali do Bruselu, tak to už je další zvláštní kapitola neschopnosti dotažené ad absurdum. Raději končím.
09. 12. 2011 | 17:32

melčákova pohanka napsal(a):

Ládíku,samozřejmě,že nevím.Tak ještě toho gyzda! Díky.
09. 12. 2011 | 17:38

RA napsal(a):

Jarda HK........jsem alergický na termín projekt. V našich podmínkách to obyčejně znamená nějakou dotovanou lumpárnu.
09. 12. 2011 | 17:40

Julča napsal(a):

Možná, že EU je nesmyslný projekt,větší problém je podle mě to, kolik z nás je v životě ochotno na nesmysly přistupovat. A zasvětit jim svůj čas práce, přemýšlení, čas,který by měl být věnován dětem, manželům, milencům a druhým lidem.
Jsme ohlupení, ztrácíme suverenitu od rozdělení Československa. To, že Klaus přežil Sarajevský atentát, to je náš stín.
Lidi, kteří myslí a jednají samostatně mejí šanci řešit i krize jako je ta dnešní. Ale kým jsme my? Sebejistota některých spoludiskutujících je zoufalstvím.
09. 12. 2011 | 17:54

Yosif K napsal(a):

Pane Docente Havel, v jednom mate svatou pravdu:
"Výkon se ztrácí. Populističtí evropští vůdcové a vůdkyně nevidí daleko za horizont vlastních dvorků a nejbližších voleb."

A ty populisticke vudce nemusite hledat az tak daleko od sebe:
ZDROJE TO JSOU!
Statni dluhy se splacet nemusi!!!
Byli bychom proti sobe, kdybychom setrili pred volbami!!!
Italie ma dvakrat vyssi penze nez Cesko a s financovaniom nema nejmensi problemy!!!

Hadejte kteri oranzovi kuglofove tyto veticky vypustili.

A co navrhujete vy? Jako lek na ztracejici se vykon zleniveleho lidu jihoevropskeho, ktery v lete nepracuje a v zime tanci? Zvyseni platu a socialnich davek?
09. 12. 2011 | 18:04

jarpor napsal(a):

"Pro Čechy je ovšem stále lepší podpořit alespoň to málo, co na summitu klíčoví hráči navrhli. Alternativou je nemít nic."

Myslím, že ostatní nečlenové eurozóny Vám dnešním postojem, který již včera vyjádřil přímo na místě samém, tedy v Bruselu, náš premiér... odpověděli.

Půjde to z "tlustejch do tenkejch" a je svým způsobeme jedno, jestli je někdo pro to "málo" nebo byl proti tomu "málu".

Jestli na něco trhy čekají, pak na odpovědnou a nezadlužující se hospodářskou politiku. Pak by se nikdo o Euro nemusel obávat a lít "na jeho záchranu" peníze... přičemž to jsou jen peníze kupující si odklad toho, co musí přijít - zodpovědnost ve veřejných financích.
Jen to, že Merklová a Sarkozy by museli přiznat, že zavedli eurozónu do slepé uličky, proto furt a dokola hovoří o záchraně Eura. A kolik lidí na tuto lež slyší...

Hezký podvečer
09. 12. 2011 | 18:07

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
Encore un moment, monsieur le bourreau, un petit
moment...
09. 12. 2011 | 18:11

Béda napsal(a):

jarpor,

"...Jestli na něco trhy čekají, pak na odpovědnou a nezadlužující se hospodářskou politiku... " Hezké heslo ale:

jak toho dosáhnout?
- buďto škubáním těch ci již skoro nic nemají anebo jsou v dluzích - praktikuje "odpovědný" Kalďa
- anebo přistřižením těch co se na krizi pasou a co doposud bobtnali
- omezením korupce

Navíc jak chcete dilema řešit, když neviditelná ruka dál řádí kde si zamane, vybírá si slabé ekonomiky a cíleně je potápí? Nestálo by za to pokusit se její řádění omezit? ČR vyšla trhům maximálně vstříc. Snížila pro spekulanty daně (daně z dividend zrušila), škrtí seč může chudáky, outsourcuje státní funkce, privatizuje všechno co má nějakou hodnotu.

Snížil se tím státní dluh? Snižuje se tím dluh domácností?
09. 12. 2011 | 18:20

Olda napsal(a):

Tady je zase chytráků. Kolik z vás, co tady brojíte proti EU, bylo v referendu proti vstupu? Asi to tady bude samý komunista, protože to byla jediná strana, která byla proti.
09. 12. 2011 | 18:29

donal napsal(a):

myslím že Béda popsal tak nejak současný stav na rozdíl od Yosifa u kterého pokažde čtu pořad stejne opakované fráze je to stejný jak malý dítě které opakuje že nedostalo hračku

současný stav je zaviněn politikama a jejich rozhodnutími v minulosti a je jedno jestli to je levice nebo pravice na obou stranách je to stejná verbež rozhodnutí které udelali v minulosti jim umožnili nekryté peníze a v tom je jadro veškerých problému dneška a řešením jsou pouze dvě cesty

cesta škrtu,uspor,zvyšovaní daní,splácení,nezamestnanosti ,chudoby je to cesta dlouhodobá na nekolik desetiletí

cesta druhá je rychlá na 1-2 roky a to je velká inflace nebo hyperinflace zničení dluhů inflací a zničení veškerých úspor

zatím to vypadalo v evropě na cestu první kterou tlačí nemecko ale myslím že nebude dlouho trvat a zvtrtne se to na cestu druhou
09. 12. 2011 | 18:36

Yosif K napsal(a):

Pane Bedo - to ze se stehuje vyroba nebo aspon jeji cast do Asie neni az takova tragedie. V Cine se za poslednich dvacet let zvysil HDP na hlavu asi stonasobne. Vy jim to neprejete?

Ze by za nejakou bidu mohli financni derivaty, banky, burzy, buzrinani, bonusy bankeru atd atd sami o sobe je nesmysl, i kdyz to tak nekdy vypada.

V Singapuru, Hongkongu, Cine atd maji tez banky, bankere, burzy, burziany, ratingove agentury a jdou kupredu. Proc? Maji lacinejsi praci, nizsi socialni vydobytky a vice makaji. Proto jdou kupredu.
09. 12. 2011 | 18:38

pozorovatel napsal(a):

Kulisy prolhané a rozkradené globální Potěmkinovy vesnice jsou již zjevně děravé. Německý ordnung může zabránit chátrání a dezercím.
09. 12. 2011 | 18:40

stále rebel napsal(a):

Ještě to asi chvíli musí jít mizerně, pak strašně, no a pak opět rok 1945 a nové naděje.
09. 12. 2011 | 18:40

stále rebel napsal(a):

Pro RA.
Pokud někdo rozkrádá dotace nebo je využívá zhovadilým způsobem, tak to bude někdo tobě hodně podobný.
09. 12. 2011 | 18:46

donal napsal(a):

yosif
když za bubliny a následné krize nemuže finanční sektor mohl byste vysvětlit kdo vymyslel suprimehypoték nebo pojistné CDS kontrakty a co to dneska ma za následky?

jsem zvedav na vaše vysvetlení
09. 12. 2011 | 18:49

Béda napsal(a):

Yosif K,

jenom bych vám z hlavy parafrázoval slova jedné čínské manažerky z filmu Inside Job. "Mají vysoké mzdy. Dostávají měsíčně 70 až 80 dolarů (průměrnou pracovní dobu ve fabrice neuvedla) a část z ní posílají své rodině. To je v reálu to "100 násobné zvýšení", pane Yosife. Samozřejmě průměr je zcela něco jiného. Na průměr zdaleka ani v ČR nedosáhne polovina populace.

Přitom ti lidé nemají sociální pojištění a nehrozí jim tedy ani sociální dávky, ve mzdě není důchodové pojištění, takže bůhví jako stáří je čeká. Netuším jak je to v Číně se zdravotnictvím a obecnou dostupností vyššího vzdělání, ale předpokládám, že to bude podobně "socialistické", resp. "komunistické" jako v ostatních jmenovaných oblastech.

To je důsledek "léčby" neviditelnou rukou trhu v praxi - to čeká obyvatele Evropy a USA.
09. 12. 2011 | 18:51

Lada napsal(a):

jj,jsme kontinent plnej pitomcu, potom to tak dopadne. Kolikrat bude zapotrebi si jeste nabit hubu?
09. 12. 2011 | 18:54

blue jay napsal(a):

Jiri Havel napsal,

" Evropské školství a výzkum stagnují." A to hlavne kvuli nedostatku financi.

Jiri Havel v tom mel kdysi jasno. V 2004 napsal,
"Heslo vzdělání a zdraví zdarma zavedl v naší zemi reálný socialismus. Vedle do­bově nesporně pozitivních prvků ovšem odstranil ze systému jeden ze základních mechanismů kontroly nákladů. Bezplatné zdravotnictví se ve skutečnosti pohybovalo mezi dvěma extrémy, buď část zdravotní péče nebyla dostupná všem a přístup ke zdraví byl v řadě směrů korupční, nebo tento systém vedl k nekontrolovatelnému růstu nákladů.
Obdobná situace je ve vysokém školství. Vysoké školy nejsou v principu bezplatné, to je jen spotřebitelská iluze, avšak většina nákladů na ně zůstává posluchačům a plátcům daní zcela skryta. Náklady nejsou poměřovány efekty. Veřejné vysoké školy nemají u nás autonomní zdroje svých příjmů, jsou tedy závislé na politice. S politikou proto uzavírají kompromis a vyvíjejí na ni pochopitelný tlak. Je to přirozené, protože jiný významný kanál získání příjmů neexistuje. Přestože žádná vláda u nás nevydala na vysoké školství tolik peněz jako vláda současná, žádná vláda nebyla nikdy terčem tak soustředěné kritiky v této oblasti. Ačkoli nijak nepolemizuji s faktem, že vysoké školství, věda a výzkum jsou u nás stále výrazně finančně poddimenzovány, musím jen potvrdit, že tlak na finance vůči politice přetrvá do té doby, než sama politika nesestaví ta­kový mechanismus, který by fungoval au­ tonomně. Že jsou školy v takové situaci minimálně ekonomicky zainteresovány na výsledcích své práce, je drsný fakt. Nikomu ani nevadí, že některé školy prokazatelně produkují nezaměstnané. "


Ale to bylo pred tim nez se Havel stal pozivatelem vyhod za CSSD. Kdyz zjistil ze clenstvi v CSSD mu vydela vice nez plat docenta, tak rychle zmenil sva presvedceni. Dnes sedi jako Evroposlanec za CSSD v Brusselu a pocita zelene papousky, ci kopiruje stare trapne vtipy. A to jen za cvrt milionu mesicne! Ale pry furt mysli na obycejne lidi, lol.
09. 12. 2011 | 18:55

RA napsal(a):

pan Havel se tváří jako nezůčastněný pozorovatel a teď najednou i kritik EU. Bohužel on, Špidla a jim podobní jsou za stávající stav zodpovědní!!!!!!! Loučím se s pozdravem, Zdroje jsou a Dluhy se přece neplatí. Ať žije neokomunistická sociální demokracie.
09. 12. 2011 | 19:00

pozorovatel napsal(a):

to 18.38
v číně banky patří číňanům a hlavně se vyrábí a investuje, nespekuluje. Nemají FED a podvodné ratingovky, umožňující živit se inflací a falešným krytím a spekulacemi a nenosí jarmulky a neválčí.
09. 12. 2011 | 19:00

otaznik napsal(a):

pozorovatel?

A jakym cinanum tu cinske banky v Cine patri?
09. 12. 2011 | 19:05

Realista napsal(a):

Výstižně to řekla ohledně summitu dánská premiérka. Měli jsme na výběr mezi snahou, aby docílit dohody všech zemí EU nebo pouze části s tím, že zajistíme maximální klid ohledně eura. Docílili jsme dohody, která posílí euro a prospěje i Dánsku.
Měl by si to přečíst i budižkničemu Zahradil, který si bral do úst socialistický stát Dánsko.

http://epn.dk/tema/gaeldskrise/article2631885.ece

Co se týče britů, ti nikdy nepřekvapí - musí chránit zájmy svých lidí - v překladu City of London.
Jinak, klasický český národní rys - váhavost a přešlapování na místě...
09. 12. 2011 | 19:09

český maloměšťák napsal(a):

Trhy a odpovědná nezadlužující se politika ? To že spasí euro a stvoří prosperitu ?
A z čeho budou žít ty trhy ? Jarpor je bude obíhat a kupovat na nich ?

Bože - to je tady zase expertů...

Kdo dodává likviditu v posledních dekádách na stranu poptávky - trhy ? /no - ve smyslu procesního nastartování a udržení poptávkového agregátu určitě to jsoufinanční trhy - to ano...ale jsou to hlavně STÁTY jako finální, koneční poskytovatelé - v procesu svého zadlužování se soukromým bankám...

Nedělejte z lidí trdla. Ať už jste komunisti, fašisti, odesáci nebo socani - hlavně přestaňte v lidech vidět hloupá hovada.
Je to nechutné.

Zaostalost ve vzdělání ? Jo - dost možná že je autor sám - zaostalý ve vzdělání./není to myšleno osobně - pořád je v mých očích cenen daleko více než paraziti z domácí protistrany - kteří si jezdí do Bruselu jen odplivnout...jsou na tom mentálně dokonce tak, že mnejsou schopni rozlišit , že současná - ale i minulá a budoucí -konstelace UK je odlišná od české...moýná že se jim to rozleží v palici alespoň nyní ).
Jeho/jich/ práci by totiž - a to za za třetinu jeho/jich/ výdělku/ů/ zvládlo na desetitisíce Indů.
Možná - díky svému vězšímu rozhledu a odvaze, by se nebáli a navíc i uměli pojmenovat skutečné příčiny krize. Protože jde samozřejmě o vleklou - dosud sanovanou krizi na poptávkové straně západních, domácích trhů.

Fakz jste mě namíchli - všichni ti , co se chcete k něčemu za současné situace dobrat šetřením....dyť je to hovadina toho nejhoršího kalibru....i majitel zástavárny nebo pizzerie vám řeknou, že také krize jsou příležitostí - jak vyfouknout konkurenci budoucí trhy...na ty parazity v "protikorupční" vládě se už nedá dívat.....sám rozumbrada, který jenom čeká na peníze od Medveděva nebo od Westinghausu...
09. 12. 2011 | 19:10

pozorovatel napsal(a):

to 19.05
u nás je to nejspíš bankovní tajemství, tam to jsou pracovití komunisté, kteří kradou jen přiměřeně. Klidně mě opravte.
09. 12. 2011 | 19:14

dalimír napsal(a):

Co si pořád děláte všichni hlavu s EU ? Tam budou problémy vždy ! Aby ten spolek dobře fungoval tak by nesměly být některé státy toho společenství ale hlavně jejich vlády vyčurané ! To nebude nikdy aby tam panovala spravedlnost ! Tenhle spolek se neměl vůbec zakládat ! Mělo to být jak to určili komunisté ! Se sovětským svazem už teda ne na věky ale z ruskem ANO ! Tam se musíme ted dívat, na východ ! Prez,Klaus už to pochopil ,jen vy moulové z prava a zleva zde stále mudrujete o ničem ! Mýt to tu v rukách tak už posílám p.Putinovy coby příštímu prezidentu ruska pozvání příští rok k nám na oficiální návštěvu ,aby se kolo našich dějin pohlo správným směrem dopředu ! Tak o tom pánové trochu přemýšlejte ! Co se týče mě tak mám již těch západáckých kašparů plné zuby ! Dalimír milující mír ! Jen s PUTINEM a jeho ruskem na věčné časy ! Tam jsou pro naši splundrovanou republiku ty správné zdroje !
09. 12. 2011 | 19:15

vesnican napsal(a):

cesky melomasteku,

Dokazes se postarat sam o sebe? Me se zda ze ne. Neb tu furt knucis o nejakou podporu. Clovek ktery se o sebe neumi postarat, by aspon nemel tak hlasite knucet jako ty.
09. 12. 2011 | 19:27

RA napsal(a):

a co tedy má teď tu situaci vylepšit ? Slib, že už se budou dělat menší dluhy ? Vždyť třeba Řecko už ten úrok ze svých dluhů nikdy nemůže dohonit, jeho ekonomika nestíhá. Tak se na něj budeme skládat ? Zdá se mi, že to jsou všechno kecy a hrátky o ničem. Nechám se překvapit, jestli tohle zastaví věřitele a růst úroků ze státních dluhů. Podle mne už to vlastně bankrot je.
09. 12. 2011 | 19:28

Cestovatel napsal(a):

dalimír:

Ty jsi poradce Klause nebo jsi Putinům věrný pes a oddaný rusofil?
09. 12. 2011 | 19:29

dididi napsal(a):

Náš vývoj po roce 1990 se opíral o výzvy a hesla všeho druhu,byl živelný,neměl jakoukoliv názorovou konsistenci a vnitřní jednotu vlastní logikou.Projevil se neblahý přístup ke vzdělání:lidé z humanitních oborů,kteří měli nebo měli mít za léta nastřádány znalosti,je prakticky vůbec nepoužili.Jakoby zde vládly pouliční tlampače.Demokracie se stává stínem,pokud se z ní vytrácí smysl pro všechny s výkonem ekonomiky klesajícím.Lidé ve vedoucích pozicích se rozběhli za penězi všemi směry,nikdo nešel za koncepcí.Dnes se sem tam záplatuje a vyhrožuje sociálně slabým.Vládne skepse a čekání místo toho chtít opravit nedostatky úsudkem a akčností.Nejsme vůbec osudově připoutáni ani k probíhající krizi,ani škodlivě k EU nebo Rusku.
Chybí nám samoopravné prostředky,čističky od kariérismu,pozičnictví,klientelismu.Nevíme ani koho kým střídat,i když denně na hlavu leaderů padá ze všech stran mnoho stížností jako listí na podzim ze stromů.
Lidé si musí uvědomit,že ekonomicky byl v roce 1990 tady systém socialismu startovní čárou.Posléze ekonomika šla výkonově a produktivně dolů, nehledě na kuponovou privatizaci,činnost FNM,změny vlád a kabinetů.Stálo by za to o celém vývoji po roce 1990 popřemýšlet jako o celku,celém časovém úseku,a celou tuto dvacetiletou historii předělat k užitku,k funkční ekonomice, k možnosti rozvoje v čemkoliv.Není dosud jasné zda lze při stávajícím nově vzniklém majetkovém stavu-z rezonu diskusí s nekonsensem kdy něčím hnout.Právě tak výběr lidí šel s tím ruku v ruce.Z teoreticko-byrokratické nadstavby socialismu se vyvíjela byrokraticko-majetková ,silně antiduchovní subkultura elit.Tyto elity majetkově nejsou ukotveny v podstatě autoritou konsensu občanů s nimi.
Kotví v živelnosti,anarchii,nahodilostech toho co se tu naposled dělo.Naše ekonomika je systémem umělých dekretovaných platů,nikoliv systémem výkonů ekonomicky výsledečných.
09. 12. 2011 | 19:38

vorosilov napsal(a):

dalimire,

Nase Rusko! Na vecne casi!
09. 12. 2011 | 19:40

marxík napsal(a):

maloměšťák
"Možná - díky svému vězšímu rozhledu a odvaze, by se nebáli a navíc i uměli pojmenovat skutečné příčiny krize. Protože jde samozřejmě o vleklou - dosud sanovanou krizi na poptávkové straně západních, domácích trhů."

Kolego, připomínáte mi čerstvě vyrýpnutou žoužalu , pří tom svém kroucení. Proč se konečně nepochlapíte a neřeknete, jak bývávalo v našich krajích zvykem, že je to klasická, krystalicky čistá krize z nadvýroby. Věznice jsou přeplněné a nikdo Vás za to nezavře(akorát si Vás poznamená).
Aspoň vidíte, že Kája Marxů má tu cenu od Nobela oprávněně.
09. 12. 2011 | 19:49

český maloměšťák napsal(a):

vesnican
Ne, chodí mi za úplatu posluhovat vesničani. Ale mě to nevadí - aspoň mám záruku, že až se jim jejich rodiny rozpadnou - že to nebylo kvůli nedostatku.
09. 12. 2011 | 19:49

otaznik napsal(a):

český maloměšťáku?

dovedete se sam uzivit? A nebo spolehate na socialni podporu?
09. 12. 2011 | 20:00

otaznik napsal(a):

cesky a maly malomestaku?

Vy verite ze Vas figurka jakym je zdejsi blogar J.H. vyvede z vaseho marastu? A to bez prace? Good luck!
09. 12. 2011 | 20:07

TrumpetaTroubivá napsal(a):

Ano. Evropští vůdci měli už dávno změnit své chování.

Evropské pojetí sociálního státu je zničující.
09. 12. 2011 | 20:07

ex-nemo napsal(a):

Ne že bych zastával vaše pravicové stanovisko jako pan RA, a co se týče těch jeho pravičáckých frází o "prožírání a zadlužování" a t.d. tak bych doporučoval požádat řídicí orgány o dodání nopvých frází; těmhle jsme se už dost nasmáli a už jsou nudné.
Nicméně v jeho příspěvku 17:29 má pravdu.Za stávající stav je v celém rozsahu zodpovědná levice.Nedokázali prosadit reálnou alternativu, ba ani ji pro sebe najít.A přitom tu alternativní návrhy existují už desítky let, do značné míry byly i odzkoušeny a prokázána jejich funkčnost. Levice se nedokázala vschopit, přemoci hloupou neoliberalistickou propagandu a získat pro své návrhy voliče. Zklamali na celé čáře.Je v podstatě ze hry; co vůbec dělá Socialistická Internacionála, existuje vůbec ještě ten spolek ? Jak je vůbec možné, že při tom co dělá neoliberální pravice, ovládá dnes Evropu ? Že je vůbec je ještě někdo z obyčejných lidí volí ? Levicoví politici mají zřejmě jiné starosti než vyhrát volby; dokud tam ještě jsou (což dlouho nepotrvá, to sami dobře vědí) tak se přidřít k pánům a získat od nich co se ještě dá. Na to, aby vedli lidi k proszování jejich zájmů už nemají čas.
Takže jestli si pan Havel stěžuje na EU, stěžuje si sám na sebe a svou stranu.
09. 12. 2011 | 20:29

JF napsal(a):

co takhle začít radit jak na to jdeme v Čechistánu. To je asi blbej nápad, co? Hmmm, tak to fakt radši zabalme.

Co tak pane Havle začít tepat do výkonu současného parlamentu - např. anonymní akcie. Ale ticho se rozprostřelo na krajinou a usedla hustá mlha. Jó ta Evropa má své kouzlo.

Doufám že Vás v tom bruselu nechaj aspoň vypovídat.
09. 12. 2011 | 20:34

Marcus Agrippa napsal(a):

dalimír:
dokážete si představit stejně unfér přístup k Rusku, jaký předvádíme vůči EU?! Myslím, že Rusové by tolik trpělivosti neměli. Tolik nekompromisní tvrdosti, jako má V.Klaus vůči všem z EU, během návštěvy ruského prezidenta teda nepředvedl. O našich médiích ani nemluvě - ty neopomenou den, aby s výrazem satisfakce nerozebíraly jakýkoliv neůspěch EU - myslíte, že by si něco podobného mohly dovolit vůči Rusku?!
09. 12. 2011 | 20:36

stále rebel napsal(a):

Pro ex-nemo.
RA a český pravičák vůbec, brojí proti EU a proč?

No peníze daňových poplatníků a to nejen českých ale zvláště západních se nedají tak snadno rozkrádat jako peníze čistě českých daňových poplatníků:

Všimněte si jedné věci. Český pravičák sprostě a bez jakýchkoliv ohledů parazituje na společnosti a jakmile se začne rýsovat něco, kde by se mohl zodpovídat, tak začne běsnit a žvanit o svobodě, patrně o svobodě okrádat důvěřivé spoluobčany.

Jedincům, jako je například RA, nevadí, jak jeho soukmenovci rozkrádají veřejné finance, ale ty lépe kontrolované z EU jsou jim trnem v oku.
09. 12. 2011 | 20:46

JF napsal(a):

obávám se že kdyby se mělo začít mluvit v parlamentu o anonymních akciích tak by to bylo považováno za porušení demokratického étosu. Ale dokud bude v korytech ...

wiki Omera: Omerta je část kodexu mafie, podle kterého je člen organizace povinen vůči policii a úřadům zachovávat mlčení o všech aktivitách organizace a jejích členech, i kdyby se mělo jednat o jeho nepřátele. Porušení tohoto „zákonu mlčení“ bývá trestáno smrtí. Smrt byla nejčastěji vykonána dvouhlavňovou upilovanou brokovnicí a broky byly posypány solí.
09. 12. 2011 | 21:19

M.U. napsal(a):

i ty, Brute ?
09. 12. 2011 | 21:23

dalimír napsal(a):

Marcusi tak to teda určitě ne ! Prez. Klaus moc dobře ví která bije a v jeho očích strácí západ i EU evidentně vážnost ! To jen ti naši eurohujeři to vše vidí jinak ! Rusové jsou národ který měl vždy svou hrdost ! Proto si jich také vážím ! Pokud budeme v budoucnu s rusy přátelé tak na tom nemůžem nikdy prodělat ! Tohle lišák Klaus moc dobře ví ! Zdravím a přeji dobrou noc ! Dl.
09. 12. 2011 | 21:34

donal napsal(a):

cháááá ten sumit EU je komedie chtejí max.deficit 0,5%a pokud jej nekdo překročí tak tvrdé pokuty chááá to už tady bylo a v 2008 první kdo porušil 3% schodek bylo německo s francii pak se to spustilo ve velkem a všichni a taky tam měly byt za to sankce podle unijních pravidel a nebyly žadné a druhá vec je z čeho když máte deficit budete platit tu pokutu kterou dostanete jen dál prohloubíte deficit? cháááá
09. 12. 2011 | 21:58

carel napsal(a):

Bydlím ve starém německém městě, chodím do německé fabriky, nakupuji v německých obchodech, čtu česky psané německé noviny a proto se přikláním k EU s německým vedením. Nic sentimentálního
09. 12. 2011 | 22:01

donal napsal(a):

carel
bydlím v ČR,chodím do práce v ČR nakupuji v ČR a nehodlám platit dluhy ostatních členu EU kteří maj vyšší životní uroveň než já

Tot vše
09. 12. 2011 | 22:16

český maloměšťák napsal(a):

otaznik
Mě živí takoví zoufalci jako jste vy. Jsem totiž long na lidskou blbost a short na rozum.
:))
09. 12. 2011 | 22:18

RA napsal(a):

stále rebel.......lépe kontrolované dotace z EU ???? Vždyť téměř všechny dotace z EU jsou okrádáním lidí, nebo se domníváte, že například dotace zemědělcům jsou správné ? Proč ne tedy dotace stavebníkům, lesníkům ? Je to vše postavené na hlavu, stejně jako dotace bionafty a fotovoltaiky, to je stejné okrádání lidí. Ale je fakt, že na to dosáhne pan Babiš , což je tedy Slovák, ale dostane ty dotace za Českou republiku. Ovšem, složíme se mu na ně všici.
09. 12. 2011 | 22:19

stále rebel napsal(a):

Pro RA.
Nevadí mi žádné dotace, které jsou pod veřejnou kontrolou.

Ovšem českému pravičákovi vadí především dotace, které jsou pod kontrolou, nevadí mu rozkrádání, do kterých nemůže nikdo kecat.

Například to, že polovina rozpočtu ČR představují neprůhledné veřejné zakázky, tedy to, co co může český pravičák rozkrást, to je v pořádku, ale každá koruna jinak, to je problém.
09. 12. 2011 | 22:39

Josef Švejk, obchodník se psy napsal(a):

V hbitě vyvěšené anketě na webu spieglu se 60% čtenářů (což jsou desítky tisíc lidí, se svým jemitojédno jsem byl mezi 4%, absolutně 850 lidmi) vyjadřuje, že by blokovači dohody měli být z Unie vyhozeni.
Takže ne občanská válka za sloučení s uniknuvšími zpátečníky, ale pyšné "Nepotřebujeme vás".
Jsme to RVHP neměli nechat rozpadnout.
09. 12. 2011 | 22:43

jarpor napsal(a):

stále rebel napsal :

"Ovšem českému pravičákovi vadí především dotace, které jsou pod kontrolou, nevadí mu rozkrádání, do kterých nemůže nikdo kecat."

Pane kolego, jen pár jmen : Kraus, Gross, Benda, Zgarba, Palas, Hulínský...
Dle mého, skutečný pravičák, ale také skutečný levičák, NEKRADE.
Kradou zloději, jež se nacházejí na obou stranách Vašeho pravolevého dělení. Jen slepec ty své "nevidí".

Odkopal jste se. Jste dalším z těch, pro které "ti naši zloději" zloději nejsou. Zloději jsou jen to z druhého břehu.
Řekl bych, že Vás Vlk dobře vychoval... k obrazu svému.

Hezký večer
09. 12. 2011 | 22:59

JC napsal(a):

HvH, jako obvykle.
09. 12. 2011 | 23:10

Maximus napsal(a):

Bédovi
V 16,03hod jste uvedl hodně kvalitní názor a otřel jste se velmi pravděpodobně o příčiny všech potíží eorozóny EZ/.
Víte na celé krizi EZ s jejich eurem /€/ je něco velmi podivného a zaráží mě, že si toho nikdo nevšiml. Popř. je nám něco zamlčováno. Když se totiž podíváte na zadlužení jiných zemí ve světě, třeba Japonska, WB, USA aj. států, tak mají dluhy často větší než většina států EZ či jednotlivých zemí EZ a představte si, nikdo nevolá o jejich záchranu, nikdo nežádá nestydatě ostatní příbuzné země z byznysu jako je tomu v případě EZ, kde se nestydí dělat nátlakové akce i na země EU kde se nepoužívá €!!! Oni je chtějí do toho zavléci když to nejde přes ESFS /euroval/, tak přes MMF, aby šáhly do štrozoku a pomohli "stabilizovat" € v eurozóně. Dost divné, že? Mám zato, že je buď celý dluh EZ mnohem větší nebo je to uměle vyvolaný problém ze strany finančních kruhů. Vždyť třeba Řecko, které se skloňuje ve všech pádech má podíl HDP celé EU "ohromné" 3% ?! Proč by měl tento ekonomický trpaslík ohrozit stabilitu celé eurozóny či dokonce potažmo EU? Myslím, že je tu celá řada otázek, že je to celé "volako divné" a že někdo tady s veřejností zase rozehrál pěkného "betla"!
Dobrou noc!
09. 12. 2011 | 23:35

Maximus napsal(a):

Oprava .... mělo tam být napsánó GB od Great Britain...
09. 12. 2011 | 23:37

Maximus napsal(a):

jarpor

Omlouvámm se, že zasahuji do Vaší diskuze ze stále rebelem, ale uvedl jste tam jména jako Kraus, Gross, Benda, Zgarba, Palas, Hulínský...
Tak to je pravda pravdoucí, to jsou odkláněči miliónů, když ponecháme následné škody, které jsou třeba za 80 mil.Kč půro Grosse, které dostal od Chrenka! Ovšem nevšiml jste si jedné zajímavosti, hoši z ČSSD "jedou" v miliónech resp. desítkách miliónů, kdežto boys z pravice
to rozjeli přímo v miliardách Kč. Pokud vím tak 1mld. = 1000mil.! Takže sportovním srovnáním, hoši z ČSSD kopou sotva 2. fotbalovou ligu, kdežto hoši zejména ODS bojují v naší 1.výběrové lize přímo o titul! Jen namátkou, Bém se zázemím Janoušek, Hrdlička, Řebíček přihrajívší Viamontu cca za 14 mld.Kč státních zakázek nebo Dalík s Topolánkem nebyli také žádní troškaři, co by se patlali jen s milióny Kč......
Jsou to všechno "šikulové", ale měli bysme mezi nimi rozlišovat, kdo by měl dostat kratší a kdo delší lano na š.......!
Pak jsou tu ještě lidé politici či vysocí státní úředníci, kteří snad nic neukradli nebo se to na ně nepodařilo provalit, ale kteří svými činy a rozhodnutími zapříčinili miliardové ztráty v ekonomice naší země. A to je také pěkný výčet!
Dobrou noc!
09. 12. 2011 | 23:52

martin napsal(a):

Maloměšťák:

Jsem totiž long na lidskou blbost a short na rozum.

Tak tím se všechno vyjasňuje. Tak jak investor do akcií pivovaru podporuje svou investici pitím piva, tak vy podporujete svoji long sázku vašimi hloupými příspěvky. Tak ať vám to vyjde.
10. 12. 2011 | 00:04

karel martel napsal(a):

Při úvahách o centrálním suverénním měnovém systému bychom měli především hledat, komu má sloužit. Abychom, jako starý dobrý Eustace Mullins nemuseli dojít k závěru podobnému tomuto: "Federální Rezervní Systém není federální, nemá žádné rezervy a není to systém ale mnohem spíše zločinecký syndikát."
Eustace věnoval studiu té věci značnou část života a popsal ji do všech dohledatelných detailů.
(Pro čtenáře prvních řádků googlu předem poznamenávám, že narazí na nějaké špíny o antisemitismu a podobně, to ale najdou i u nevinných teoretiků bezúročných peněžních systémů, na určité věci se prostě nesahá. A Google je plně systémově konformní, najde vždy to, co má. To, co nemá si musíte najít sami.)
10. 12. 2011 | 00:41

dl napsal(a):

TUNELÁŘI VŠECH ZEMÍ SPOJTE SE!!! @
10. 12. 2011 | 09:21

velkoměšťák napsal(a):

český maloměšťák

Zaujal mě hlavně tento odstaveček:
Nedělejte z lidí trdla. Ať už jste komunisti, fašisti, odesáci nebo socani - hlavně přestaňte v lidech vidět hloupá hovada.
Je to nechutné.
09. 12. 2011 | 19:10

Tak začněte u sebe, pane český maloměšťáku. Ať dokážete, že maloměšťáci Vašeho zrna jsou long i na rozum. Ať nejste nechutný! Vaše neoprávněné oprávnění urazit každého, kdo Vám není po chuti je už tady tak trapné, tak primitivní a unavující. Kdybyste vysadil Vaše invektiva, měl byste příspěvky čtivější i kratší.
Možná jste nikdy nebyl soudruhem, ale to neznamená, že jste se jím v dnešní době nestal. To je ale jedno, neboť je to Vaše rozhodnutí, na které máte svobodný nárok. Tudíž konejte a neseďte jen u PC! Vyražte do ulic! Namalujte si transparenty! Vymyslete hesla! Sesaďte to, co nenávidíte! Kandidujte! Sezdejte se se zdejšími "kamarády" a udělejte to, co Vám Váš short rozum nebo long blbost káže! Držím palce a myslím to upřímně!!! Dobrý den
10. 12. 2011 | 09:31

jarpor napsal(a):

Maximus

Není se za co omlouvat...

Nejsem si jist, zda jste dobře pochopil mé sdělení stále rebelovi. Tedy :
Zloděj je zloděj ať ukradne hračku za stovku či věc za milion.
Nepochybně, za milion by měl být větší trest než za stovku. Ale trest by měli dostat oba zloději.

Má replika tedy nebyla o tom, kdo je větší zloděj. Byla o tom, že zloději nejsou jen "praví".
Jako optimista i naivka zároveň se domnívám, že "každý svého konce dojde". Zlodějský politik či úředník... pravej nebo levej.

Vidět jen zloděje "u těch druhejch" považuji za blbost toho, kdo se tak vyjádří. Citovat znovu stále rebela nebudu...

Dotace je kapitola sama pro sebe. Vždy jednoho zvýhodňuje na úkor druhého. Jsou dotace, na které se asi většina celkem shodne... jsou ovšem takové, které nakonec jdou proti vůli většiny... byly, jsou a budou vždy zdrojem polemik. Proto čím méně takových zvýhodňování jedněch oproti druhým, tím lépe.

Hezký den
10. 12. 2011 | 10:11

Pepa z Bilderbergu napsal(a):

Čím dříve se tento nesmyslný systém sesype, tím lépe. Nevím, proč bychom měli sypat 90 miliard do krachujícího projektu Eura, když současně horko těžko šetříme každou korunu na postižených, rodinách s dětmi, učitelích,.....
Každý, kdo má elementární selský rozum už pochopil, že euro v současné podobě skončilo. Jestli se do něj nyní nalije 100 nebo 10000 miliard Eur je úplně jedno - jsou to jen peníze, o které zbohatnou banky na úkor nás všech. A o to také jde a proto europolitici (placení největšími bankami) tak nelogicky prodlužují agonii. Vždyť pro banky je to tak lákavé - bezcenné dluhopisy odprodat ECB.
Krachem nás straší, ale krach nesmyslného a zločinného systému může být i očistný. Pokud Evropa vyjde z krize očištěná o pijavice z řad europolitiků, bankéřů a dalších darebáků z finančních trhů (byť ta očista bude třeba znamenat, že budou viset na kandelábrech), bude to šance na nový lepší začátek. Současný systém je nereformovatelný, vedení EU dělá stále horší a horší rozhodnutí, která ženou Evropu do dluhů a ničí její konkurenceschopnost. A dobrovolně se tihle vyžírkové moci nevzdají.
A pokud si někdo myslí, že EU může vyřešit naše darebáky politiky, tak na vyvrácení této naděje stačí jeden fakt: Již po 12 let odmítá Evropský účetní dvůr schválit každoroční účetní závěrku EU, s poukazem na to, že je každoročně z rozpočtu rozkradeno euroúředníky 12-18% z celkového objemu rozpočtu - tedy až 600 miliard Kč!!!(odhady se liší, jedno číslo uvádí Evropský účetní dvůr, druhý OLAF - evropská protikorupční policie). Přestože závazná rozpočtová pravidla EU vyžadují schválení čerpání rozpočtu Evropským účetním dvorem, a přestože z posledních 12 rozpočtů nebyl schválen ANI JEDEN, neděje se vůbec nic - nikdo není volán k zodpovědnosti, nikdo není potrestán. Vedení EU je stejná žumpa, jako vedení ČR (a bez ohledu na to, jestli je zrovna u moci ODS, ČSSD,. TOP 09, nebo jestli tam bude Babiš).
10. 12. 2011 | 12:39

ex-nemo napsal(a):

Stále rebel a RA
zase se musím, ač nerad, částečně přiklonit k pravičákovi.
Dotace do hospodářství jsou obecně zlo. Je to ekonomické morfium. Utiší bolest, ale nic neléčí, pacienta ničí a stane se návykové; jak se s ním jednou začne těžko se přestává. Lze ho oprávněně použít jen ke zmírnění bolesti, ulehčení umírání nevyléčitelných pacientů, nebo jednorázově k utišení šoku. To všichni vědí a každý svědomitý lékař jen použije jen k těmto účelům.
Jenže levicové vlády v Evropě nepatřily ke svědomitým; byli to populisté, kteří sháněli popularitu a hlasy vem kde vem rychle , bez ohledu na následky. Příkladem takových u nás je pan Křeček s jeho klasickým výrokem (na jeho blogu) : „Sociální problémy se řeší sociálními dávkami“. Oni tak řešili problémy ekonomické – vlastně dotace nejsou nic jiného než sociální dávky, které směřují k bohatým. A nevyhnutelně se stanou hnízdem protekce a korupce. Jsem přesvědčen, že řada hospodářských odvětví, které se dnes v Evropě hroutí, by byla při stimulativní hospodářské politice udržitelná; užíváním ekonomického morfia ale zdegenerovaly tak, že je dnes těžko co zachrání.
Jenže nemohu souhlasit s pravičáky, že dotace jsou hlavní příčinou dnešních evropských problémů. Tou je - obecně jako v celém světě – nenažranost bank, jejich vymknutí se jakékoliv kontrole a ovládnutí celého hospodářství. (Samozřejmě, vina není na bankéřích, ti dělají to co je jejich posláním - snaží se o co největší zisk způsobem, který je jim dovolen. Viníci jsou politici, že jim dovolili právě to, co pak likviduje celou ekonomiku a následně celou společnost )
Na tu oslabenou Evropu se vrhli, právě s pomocí těch bank (a nejmocnější dnešní světové zbraně, tj. ratingových agentur) její rivalové co si na ni brousí zuby už velmi dávno. Ze západu i z východu. A my Evropané jsme se nedokázali proti tomu zajistit.
10. 12. 2011 | 14:32

patlamopatlamo napsal(a):

Předpokladu,
s nímž týden všichni pracovali – že odměnou za rozpočtové
exercicie začne Evropská centrální banka masově nakupovat vládní
dluhopisy – se nový šéf banky Mario Draghi v předvečer summitu vysmál.
Takže se pohádali jen o moc,
o co nejvíce moci, o její co největší koncentraci a provázanost.
Nic není hotovo, ekonomika je přinutí v příštích měsících ještě mnohokrát změnit názor. :-)))
10. 12. 2011 | 15:33

modrý edvard napsal(a):

V Evropě vládne pravice, protože voliči soudí, dle mě správně, že ekonomické problémy dokáže vyřešit lépe, než levice.
Ale ekonomika je jen jeden problém, relativně malý. Skutečný problém je ztráta cíle, identity atp.
Levice nedělá nic, kromě skučení. A to je chyba! Chtěl bych tady vidět moderní levici, která řekne, že dluhy se musí platit, ale především musíme řešit společenské problémy, se kterými tady (myslím EU a všeobecně Západ) od zavedení rovného volebního práva nikdo nic nedělal. Společnost se rozpadá, problémů jsou mraky a to je parketa pro levici. A ta se místo téhle parkety snaží překonat pravici v oboru řešení ekonomiky.
10. 12. 2011 | 16:22

Bda napsal(a):

modrý edvard,

kdybyste neplácal. Levice má svá řešení spočívající v zachování sociálního státu, daňové progrese která solidarizuje společnost na řešení společných problémů a udrží sociální smír, regulaci spekulace a lichvy...

Pravice (nejenom v Evropě) vládne (v podstatě vládne Vaše neviditelná ruka trhu, která zavedla globalizaci, monopolizaci a kartelizaci, diktát peněz, ztržnila politiku a problémy "řeší" přesouváním nákladů na střední a nižší vrstvy) a svět rychle spěje k těžkému konfliktu.
10. 12. 2011 | 17:03

český maloměšťák napsal(a):

Blechy /martin plus velkoměšťák (vskutku originální nick)/, zalezte zpátky do honolulova kožichu !
pokud možno v něm zůstaňte co nejdýl....)

Sbohem a ádie.

/ale blechy - jsem rád, že pečlivě pročítáte mé texty...za nějaký čas (tak třicet let) se z vás takto vyvine snad něco kloudného (osobně jsem v tomto spíše skeptický...pětadvacet na holou by asi byl účinnějším prostředkem)/
10. 12. 2011 | 17:33

modrý edvard napsal(a):

bédo, ale ta levice své recepty nedokázala prodat voličům. Buď je prodává blbě, nebo jsou blbí voliči, nebo jsou blbé ty recepty.
A hlavně, tohle jsou recepty o ekonomice, tady - nejspíš - nemůže vyhrát. Proč kruci leze na pole, které jí nepatří? Proč se nezabývá tím, čemu vždycky rozuměla líp /obecně cosi jako lidská práva/? Tady u nás levice bojuje o voliče tím, že jim nabízí nové a nové druhy příplatků. To je cesta do pekel. Jako v Řecku.
Nemyslím si, že za to může neviditelná ruka trhu. Připadá mi to jako nezvládnutý vliv monopolů, především bankovních.
10. 12. 2011 | 17:58

Béda napsal(a):

Modrý Edvard,

je regulace škodlivá anebo ne? Jsou monopoly přirozeným důsledkem konkurenčního boje v prostředí neviditelné ruky trhu?
Jak byste chtěl eliminovat monopoly jinak nežli regulací?

Která lidská práva míníte? Třeba pracovní prívo, práva důchodců, práva postižených, práva na vzdělání, politický práva a svobody...? To přece levice dělá.
10. 12. 2011 | 18:58

modrý edvard napsal(a):

Béda:
1. Jak kdy.
2. Jak kdy (pokud zisk z velikosti výroby převládne)
3. Ano, chtěl bych regulovat monopoly regulací. Eliminovat, to je asi moc, vždycky to nejde. /... správa dopravních cest/
4. Nemyslím konkrétní lidská práva. Levicové strany kdysi vznikly na základě boje za osmihodinovou pracovní dobu, rovné volební právo, právo se sdružovat v odborech atp. Toho dosáhly, a teď nevědí, co dál, u nás určitě /v Anglii a Německu to je lepší/. Ta práva, která jmenujete, to je jen vyškrabování zbytků v sudu. Levicové strany by měly přijít s nějakou myšlenkou, která nadchne podstatnou část obyvatelstva tak, že je bude nejenom volit, ale bude o to i aktivně usilovat. /nevím, jakou. Kdybych to věděl, založím si stranu sám/ Bez ohledu na to, že dluhy musíme zaplatit.
10. 12. 2011 | 19:39

Béda napsal(a):

modrý edvard,

vždyť to je myšlenka - udržet sociální stát i s těmi právy + politická práva před neviditelnou neoliberální chmatalkou.
10. 12. 2011 | 20:19

modrý edvard napsal(a):

béda: no, já to vidím obráceně - že kvůli udržování toho sociálního státu to jde do kytek. Ten stát, kdyby si nepůjčoval, tak by se mohl finančním oligarchům vesele smát. Ale i kdyby ne, tak udržování čehokoli není nosná idea.
10. 12. 2011 | 20:48

Béda napsal(a):

modrý edvard,

sociální výdaje - i v ČR jsou vcelku nepodstatnou položkou rozpočtu. Mnohem podstatnější je korupce = nadvláda trhu v politice, se kterou se vůbec nic nedělá. Krom toho, lidi si ty sociální výdaje většinou předplácejí. Sociální stát = sociální smír. Keš platby za všechno, zdraví, vzdělání jako komodita věstí v budoucnu těžké konflikty. V USA mají minimální sociální stát a jsou v bryndě.

Sociální stát znamenal obrovský pokrok a ve svém důsledku mu vděčíme za poválečný klid. jakmile padly bariéry a rozjela se neviditelná ruka, je svět rázem ve třicátých letech minulého století.
10. 12. 2011 | 21:03

Pepa z Bilderbergu napsal(a):

Rozesmívá mě volání po regulaci bank či jakéhokoli jiného velkokapitálu. Politici jsou právě těmito skupinami voleni, takže žádnou regulaci, která by finanční oligarchii ublížila, nikdy neschválí (nedělejme si iluze, že politiky volí občané, ti jen vykonávají cizí vůli. A pokud tato věta někoho nadzvedne, ať si sám zahloubá v paměti, kolik těch politiků, které volil osobně zná, s kolika mohl diskutovat o jejich názorech,.... a kolik jich zná jen prostřednictvím médií - která patří komu?... správně, právě těm bankám a dalším loutkovodičům. A jestliže 99% voličů zná politiky jen přes filtrované podání médií, tak volí tak, jak mu média našeptávají). Ve výsledku tak každá regulace jen utuží moc bank, protože je většinou právě těmito bankami navržena a schválena. A politici jen sypou naše peníze do těchto bezedných chřtánů.
10. 12. 2011 | 21:09

Mard napsal(a):

Tak to už je asi vážně nahnutá s Eurem, když krysy začínají opouštět loď!
10. 12. 2011 | 21:43

Mard napsal(a):

Béda napsal: sociální výdaje - i v ČR jsou vcelku nepodstatnou položkou rozpočtu.

To je zajímavé, jaké novoty se nedozvíme. Stále mne nepřestává překvapovat, jak lidé schopni úplně alternativního myšlení mají dostatek dispozic k psaní komentářů k blogům. Autor Béďa by hned mohl dělat policajta a nebo alespoň politika!
10. 12. 2011 | 21:46

modrý edvard napsal(a):

bédo, nemám nic proti sociálnímu státu. ale fungovat může, jen když se nezadlužuje. Když se zadlužuje, tak jednoho dne přijde ten kapitál a chce to zaplatit. S korupcí neudělala u nás nic levice, ani pravice (respektive ji obě rozvíjely). Naše levice by s tím opravdu mohla vyhrát volby a budovat stát, ... ale to by tam musely bejt jiný lidi. Pokud chce vedení ČSSD udělat něco pro ČSSD, mělo by kolektivně odstoupit.
10. 12. 2011 | 22:40

Béda napsal(a):

modrý edvard,

to je pohyb v kruhu. Chcete likvidovat sociální stát s cílem odstranit dluh. Přitom necháváte volně vyvážet práci, know how a kapitál, působit tržní ruku v oblasti politiky = korupci, spekulaci působící runy na ekonomiky, měny a bubliny, nadvládu bankovního globálního kartelu dále v chodu.

Nemáte náhodou někde chybu v logice?
11. 12. 2011 | 09:15

glosator napsal(a):

Vize pro Evropu je jasná, pryč s rudozelenou sebrankou, pryč s parazitujícími imigranty z třetího světa, zastavit nucený odkup předražené elektřiny z OZE.
A to je právě to, co salónní intelektuálové nechtějí.
V prvé řadě je nutné zrušit 80% humanitních kateder na evropských univerzitách a ponechat jen ty, kde se dělá VĚDA, NIKOLIV IDEOLOGIE.
11. 12. 2011 | 11:35

Glosator napsal(a):

Jinak, jednoduchý recept - nic, co se v Evropě dá vyrobit by se do Evropy nemělo dovážet bez minimálně 100% cla. A kdo se pokusí udržet dosavadní stav musí být zlikvidován.
Ca Ira
http://www.youtube.com/watch?v=rauZMrXqRu0
11. 12. 2011 | 11:54

Béda napsal(a):

glosater,

jsem pro cla. Kontrolní otázka pro volnotržaře: Nejsou náhodou cla antiliberální? Nejsou náhodou omezením a regulací, potažmo restrikcí svobodného pohybu zboží? Ď. za Glosatorskou, Cestovatelskou, Kryštofovskou, Gándhíovsko-Ghándíovskou odpověď.
11. 12. 2011 | 12:03

modrý edvard napsal(a):

bédo, nechci likvidovat sociální stát. Ten dluh musíme zaplatit vy i já. Nechávám volně vyvážet práci a všechno ostatní, protože si myslím, že existují komparativní výhody - zase se nepokouším o pěstování banánů. To, že o mně tvrdíte, že souhlasím s korupcí, pokládám za urážku. "spekulaci působící runy na ekonomiky, měny a bubliny, nadvládu bankovního globálního kartelu dále v chodu" - tady nevím, co přesně myslíte. Nemám chybu v logice. Podsouváte mi věci , které jsem nikdy netvrdil. S tím jděte k čertu.
11. 12. 2011 | 23:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy