Novinářem ve Smolensku

12. 04. 2010 | 19:08
Přečteno 29112 krát
Reportáž o dni stráveném ve Smolensku po tragické katastrofě letadla polského prezidenta.

Nechápu, jak někdo mohl chtít přistát v takovém počasí. Byla taková mlha, že jsem neviděl ani přede mnou jedoucí auta,“ říká taxikář, který mě odváží od místa pádu letadla polského prezidenta. „Sám jsem se bál jezdit po městě a co potom pilot, který jen stěží mohl znát místní terén,“ kroutí hlavou řidič starého Fiatu Uno. V jasný nedělní den tato slova mohou vypadat poněkud cynicky, stačí si však vzpomenout na to, co jsem na vlastní oči ten den viděl, abych mu dal za pravdu.

Smolensk, na jaro až nečekaně zaprášený, nedával v neděli příliš znát, že na jeho okraji došlo k letecké katastrofě, natož k smrti hlavy sousedního státu. Kdybych v centru města nezhlédl vozy televizních štábů s moskevskou značkou, asi bych začal pochybovat, zda-li jsem v noci při tom spěchu a shánění lístků na poslední chvíli nastoupil do správného vlaku.

V historickém centru města si beru taxi. K havárii letadla to není daleko, taxikář přesto nejdříve váhá, jestli mě tam má zavézt. Poté si řekne o nejvyšší sumu, kterou jsem ten den platil za odvoz – pro obyvatele Moskvy neuvěřitelných 200 rublů.

Místo nehody lze jen stěží přehlédnout. Před bránou k letišti Severnyj, poblíž něho se letadlo s polským prezidentem zřítilo, stojí velké množství ruských a zahraničních přenosových vozů, opodál je přes stromy vidět v poli zabodnuté křídlo letadla. Nevím, možná to byla jen náhoda, po cestě k letišti jsem si všiml více jak tří vývěsek pohřební služby.

Od dopoledne se poblíž trosek letadla rozesetých až k půli kilometru od dopadu stroje vzdálené silnici shromažďují lidé. Někdo se jen přišel podívat, někdo zase položit rudé karafiáty jako symbol smutku a soustrasti s oběťmi katastrofy.

Do blízkosti samotných trosek letadla není prakticky možné se dostat. Stačí seskočit do příkopu a vydat se směrem k červenobílé ohraničovací pásce a agilní policista už k vám běží a jasně gestikuluje, co si o tomto záměru myslí. Ohraničení má však skulinu. Když popojdu trochu dál, proderu se mezi keři, přeskočím koryto jarního potůčku, mohu zpoza keře zřetelně vidět celé místo tragédie. Trup letadla, utržené křídlo a vyšetřovatelé ohledávající terén.

Novinářský štáb improvizovaně pracuje na dvou místech. První je u brány, který tvoří vozy televizních společností, druhý v hotelu přes cestu. Tam jakžtakž pracuje bezplatná wi-fi síť, která byla pod náporem žurnalistů prakticky pořád přetížena. Hotel přesto zkrátka nepřišel – v jídelním lístku byly personálem přepsány ceny. Zda-li šlo o daň za novinářskou invazi nebo o přirážku z lukrativního místa poblíž tragédie ví pouze vedení hotelu.

Informací o dění za plotem letecké základny bylo nedostatek. Až díky reportérce Nataše z rádia Kommersant FM jsem se dozvěděl, že po druhé hodině by se novináři mohli dostat na letiště. Po jedné hodině byly k hotelu přistaveny tři autobusy, které nás přes celou základnu přivezly k přistávací ploše.

Tam už stálo letadlo polského letectva, katafalk pokrytý červenou látkou a několik stanů. Okolo jednoho z nich postávala polská delegace včele s velvyslancem Jerzy Bahrem a vojenským atašé. Na letišti byla připravena ruská vojenská kapela, čestná jednotka složená z vojáků všech armádních složek – námořnictva, letectva a pozemních sil. Stejně zastoupena byla i šestice příslušníků polské armády po obou stranách katafalku.

Okolo druhé hodiny na letišti přistál vládní speciál. Z něho vyšel v černém kabátu oblečený Vladimir Putin v doprovodu ministra vnitra, ministra pro mimořádné situace, ministra dopravy a generálního prokurátora.

Dvakrát jsem se snažil dostat na událost s premiérem Putinem. Minulý čtvrtek jsem nezískal přes veškerou snahu akreditaci na jeho společnou návštěvu Katyně s polským předsedou vlády Donaldem Tuskem. Ne, do třetice všeho dobrého v tomto případě neplatí.

Poté přijel Ford Tranzit pohřební služby s rakví polského prezidenta. Dveře se otevřely a ruská čestná stráž rakev přenesla na katafalk. Oba státní představitelé svírali v rukou kytice rudých růží, které položili k rakvi. V obličeji polského velvyslance se zrcadlila bolest celého polského národu. Vladimír Putin, jenž vždy vypadá ve formě, nečekaně zestárl.

Po dvou minutách ticha, které rušil jen šum leteckých motorů, byla rakev polskými vojáky zanesena do útrob letadla. Za krátký okamžik se polský stroj s tělem Lecha Kaczynského vznesl nad letištěm. Vladimir Putin si podá ruku s každým z členů polské delegace, nasedá do auta a odjíždí ke svému letadlu. Polského velvyslance vzápětí obstoupili přítomní novináři a několik minut s ním dělají rozhovor. Jerzy Bahr mluví tiše a v zadní řadě není nic slyšet.

Znovu nasedám do autobusu a potom do taxíku, který mě odváží do mého štábu v centru města v restauraci Dolce Vita. V hlučném podniku s diskotékovou hudbou z 90. let se snažím dát do kupy zážitky z celého dne. Pak už znovu taxík, nádraží a noční vlak do Moskvy. Na nádraží se ještě dívám na zprávy a po nich na kousek filmu Popel a démant od Andreje Wajdy, který mimořádně do vysílání zařadil První kanál. To mě znovu utvrdí v tom, že smutek v Rusku je upřímný.

Trosky letadla
Trosky letadla

Trosky letadla polského prezidenta a nárazem osekané stromy

Holcicka a kvetiny
Holcicka a kvetiny

Holčička a květiny u kusů letadla

Kvetiny
Kvetiny

Svíčky a květiny u zdi letiště Severnyj

Putin a Bahr
Putin a Bahr

Ruský premiér Vladimir Putin a polský velvyslanec v Moskvě Jerzy Bahr

Menu
Menu

Jídelní lístek s upravenými cenami

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

LEVAK napsal(a):

Pane Just nebylo toto zbytečné ve Vaší reportáži?
"Nevím, možná to byla jen náhoda, po cestě k letišti jsem si všiml více jak tří vývěsek pohřební služby."
12. 04. 2010 | 20:17

LEVAK napsal(a):

Apropó:kolik si myslíte,že by si u podobné příležitosti přidali pražští taxikáři?
12. 04. 2010 | 20:18

vlk napsal(a):

Díky za reportáž v mezích možnosti.
12. 04. 2010 | 20:51

ld napsal(a):

Celý tento článek mi příjde jako hyenismus; honem rychle na místo, filtrovat přes písmenka krev, neštěstí, smrt. Ještě více se v tom nimrat, aby neunikl žádný detail zkázy.

Juste, tohle je k zblití!
12. 04. 2010 | 20:56

Hadewijch napsal(a):

Myslím si, že pan Just napsal solidní nezaujatou reportáž, to je jeho právo. Je to pravdivější, než neupřímné ždímání citů.
12. 04. 2010 | 21:00

ochman lochness napsal(a):

škoda,že to nikdo nepřežil aby mohl svědčit.brečícího putina si tam dejte třeba stokrát,ale tohle nehoda nebyla.díky za prostor,snad sem nikoho neurazil.
12. 04. 2010 | 21:02

Míla 2 napsal(a):

Ide víte ona ta novinařina je nevděčná práce.Pokud by nebyly žádné informace,tak by se vyrojilo mnoho zaručených zpráv,že v tom má prsty ten či onen a že se prý dokonce některý z představitelů potutelně usmíval.Ona totiž lidská hloupost je nezničitelná.
12. 04. 2010 | 21:12

ravic napsal(a):

Ochman lochnes vy jste blbej spekulant a primitiv.
12. 04. 2010 | 21:13

BARICH napsal(a):

ochman lochness

pokud jsi Čech, tak jsi důvodem pro jiné stydět se za češství...
12. 04. 2010 | 21:19

BARICH napsal(a):

Mila 2:
Vidíte, váš "předřečník" potvrdil, že ani to nestačí.
12. 04. 2010 | 21:21

Jiří Just napsal(a):

LEVAK: Ohledně pohřebních služeb: to byl můj osobní postřeh. V tu chvíli si jsem si toho nemohl nevšimnout.

Asi jste mě špatně pochopil, 200 rublů je na moskevské poměry neslýchané minimum. To neberou ani nelegální taxikáři.

Id: Jak se tu v Rusku říká: Rabota takaja... Co víc chcete slyšet?

vlk a Hadewijch: Díky za reakci.

ochman lochness: Prosím Vás a ostatní, kteří touží takovým způsobem spekulovat příčinách o tragické nehody, ať si najde jiný prostor. Je to nedůstojné a nevhodné. Děkuji za pochopení.
12. 04. 2010 | 21:42

strýc montér napsal(a):

musím se přiznat, že tak strašlivě truchlím, jak jsem ještě v životě netruchlil. je mi z toho špatně, jak truchlím. brzy ze samotného truchlení začnu zvracet.
12. 04. 2010 | 21:44

BARICH napsal(a):

strýc montér se přidal, ochmane, nejsi sám...
Co také chtít po příslušnících národa kočích a služek ... adekvátní úroveň :-(
12. 04. 2010 | 21:51

Max napsal(a):

Zvláště strýc montér se opět projevil jako primitiv,kterými je kdejaká diskuze poslední dobou zaplevelena.Když jsi blb,nevyjadřuj se vůbec.Kdyby se takobvá tragická věc týkala tebe,to bys zpíval jinak.
12. 04. 2010 | 21:51

BARICH napsal(a):

ad pan Just:
Souhlas s vlkem!
Ba co dím, na naše poměry téměř výjimečná..
12. 04. 2010 | 21:54

Cariad napsal(a):

strýc montér: Co ty jsi za ubožáka?? Tohle je hodně nrmístný humor.
12. 04. 2010 | 21:57

Skogen napsal(a):

A co Lech, ten tam byl taky?
12. 04. 2010 | 22:02

Mara napsal(a):

autor

Diky, mnozi nechapou pozici musky na zdi. Narozdil od spekulativnich prispevku nas ten vas priblizuje mrazive atmosfere na miste tragedie. Diky za fotky.
Neumime casto nic jineho nez podsouvat a podsouvat...to by pak vsichni, kdo treba chodi v tichu postat u ground zero ci do terezina byly hyenami? Nechapu, nechapu.
12. 04. 2010 | 22:41

Misa napsal(a):

myslím si, že média k tragické události přínáší mnoho informací a také samozřejmě spekulací. Dle mého názoru se pan Just snažil o přiblížení této tragédie z jiného úhlu pohledu a osobně nechápu některé reakce v této diskuzi a myslím si,že jsou zcela nemístné a opět se pozastavuji nad uvažováním některých lidí
12. 04. 2010 | 22:48

MARNOV napsal(a):

Tak Vám nevím kde to letadlo spadlo pane Just. Komsomolskaja pravda po havarii uveřejnila jako místo havarie Smolensk Jih. Do dnešníh dne jsou zveřejňovány údaje k východnímu kraji Smolensk-Sever. Dnes jsem viděl jako označené místo západní kraj.
Oficiálně ukázané kresby před dopadem ukazují rovný let. Od počátku je jasně, že letadlo padlo přes levé křídlo a zřejmě neletělo nad městem. Existuje letecký snímek s polohou k letišti?
12. 04. 2010 | 22:50

im napsal(a):

@autor

Byl jste na místě, zachytil jste své dojmy, myslím, že upřímně, je to očité svědectví bez obvyklých novinářských klišé. Díky.
12. 04. 2010 | 22:54

BARICH napsal(a):

Vskutku, ve Smolensku jsou letiště dvě, jak je patrno:
http://maps.google.com/maps...
Které je které ?!?
12. 04. 2010 | 22:56

sss napsal(a):

Podle mne vysilali film Katyń Adrzeje Wajdy a ne Popel a diamant - to je jako by jste napsal bile nebo cerne - neni to jedno.
12. 04. 2010 | 23:03

svatopluk napsal(a):

Dá se v tomto případě napsat, že zahynula hlava "sousedního státu" ,když Polsko a Rusko spolu sousedí jen s enklávou dnešního Kaliningradu? Z Varšavy do Smolenska se přece musí cestovat přes Ukrajinu a Bělorusko, případně Litvu...
12. 04. 2010 | 23:03

voroshilov napsal(a):

Masliny a olivy za 140 rublu 100 gramu?
Ja bych jim ti olivy vysypal na hlavu za takove ceny!
12. 04. 2010 | 23:06

voroshilov napsal(a):

sss:
Film Katyn byl na kanalu Kultura.
12. 04. 2010 | 23:07

voroshilov napsal(a):

svatopulk:
Baltske more nemuze byt spolecnou hranici?
12. 04. 2010 | 23:09

TJ napsal(a):

Opravdu upřímná a objektoví reportáž. Velmi tragické téma... Děkuji za poznatky a informace.
12. 04. 2010 | 23:13

Misa napsal(a):

svatopluk:
z geografického hlediska lze nazvat Polsko sousedním státem Ruska, i když sousedí jen s jeho odloučenou částí, ale stále je to území Ruska. A pokud chcete být přesný ve vyjadřování, zmíněné území je exkláva Ruska, nikoli enkláva
12. 04. 2010 | 23:14

voroshilov napsal(a):

Misa:
Cim se lisi exklava od enklavy?
12. 04. 2010 | 23:17

Jiří Just napsal(a):

MARNOV: Ve Smolensku jsou dvě letiště. Civilní Južnyj (které je uzavřeno) a vojenské Severnyj, které funguje pouze pro armádní účely nebo, jako v tomto případě, pro oficiální delegace.

Letadlo s polským prezidentem mělo přistát na letišti Severnyj. Pokud byste ho chtěl hledat např. na ruských mapách (např. na portálu Yandex), tak je to zbytečné, neboť není vyznačeno vzhledem k své povaze. Na Google Maps přesto je (viz příspěvek BARICHa).

BARICH: Letiště Severnyj se nachází za řeknou Dněpr a trasou P-134 vedle nápisu Storožišče.

sss: Film Katyň byl vysílán na kanálu Rossija, v nádražní hale však byl naladěn První kanál, kde vysílali právě zmíněný Popel a démant.

svatopluk: Myslím, že se dá Polsko považovat za ruského souseda. Geograficky i historicky.

Mara, Misa, im, TJ: Děkuji za komentáře.
12. 04. 2010 | 23:20

Skogen napsal(a):

MARNOV - Google Earth?
12. 04. 2010 | 23:30

Misa napsal(a):

voroshilov:
zaleží jen na uhlu pohledu. Pokud je vlastní území obklopené územím cizího státu, je to exkláva, pokud je cizí uzemí obklopeno územím vlastního státu je to enkláva. A z tohoto pohledu je vůbec sporné Kaliningrad nazývat enklávou či exlávou, jelikož je oblopen územím dvou států
12. 04. 2010 | 23:30

Holubář napsal(a):

Pan Just jakoby znal moje novinářské desatero (bylo míněno humorně), které jsem při opouštění této profese předával mladším kolegům. Jeden z bodů říkal: "Byl jsem tam viděl jsem ho a měl červenou bundu" - prostě očité svědectví. A na jeho základě, který je nevyvratitelný, už lze komentovat...

I ty vývěsky pohřebních ústavů tam, myslím, patří - je to osobní dojem, součást atmosféry místa. Novinářská práce v terénu je ta nejtěžší.
A hyenismus? Ne, to určitě ne. Už proto ne, že reportáž je pojata velmi civilně a velkých slov v ní nenalezneš. Senzací také nikoliv.
Takže pro autora až trochu nevděčná role, taková normální slušně odvedená práce.
13. 04. 2010 | 00:12

Skogen napsal(a):

Holubář, no dobře, ale co s tím? Ze tří vývěsek pohřebních služeb mohu vyvodit, že v Rusku je velice snadné založit živnost, anebo že tamní havrani mají v duchu konspiračních teoretiků styky s FSB, takže měli dost času..

Z přelepek na jídelním lístku mohu zase usuzovat, že tamní tržní principy fungují skvěle.

Holčička dává tušit, že život jde dál, byť Kaczyňská to asi nebude...

Řemeslně bezvadné, ale co s tím?
13. 04. 2010 | 00:28

voroshilov napsal(a):

Na Katyn-1 lehla Katyn-2,za vse zaplatil kacer ale ne smesny Donald-chamtivy strycek Skrblik,mlha ne gebelsovska falesna ale skutecna ruska a ti stromy tam urcite zasadil sam Berija aby Polakum pokazil svatek plivani na rusky narod!
Zaplatil za vse,za podporu Gruzii,za ten"hrdinsky"let ke kamaradu ochutnavaci kravat,za mista na universitach pro beloruske studenty-revolucionare,za exil pro cecenske teroristy,za pronasledovani Jaruzelskeho,za Patrioty v Polsku,za film Wajdy Katyn i za otazky o Katyni,za polskych okupantu v Iraku a Afghanistanu...Litovat nejvetsiho nepritele mne neprijde rozumne,Elena sice muze truchlit ale ja urcite nebudu!
13. 04. 2010 | 00:57

Holubář napsal(a):

Skogen:
Berte to prostě jako žánrový obrázek. Osamělý novinář bez konexí se žádných převratných informací nedobere, myslím že to ani nebylo p.Justa cílem.
13. 04. 2010 | 01:25

zdesta napsal(a):

Pan Just nám zde popsal několik věcných a střízlivých postřehů.To že zde nevystupuje jako placená plačka,nebo autor konspiračních teorií,hovoří v jeho prospěch.Samozřejmě nebudou scházet jednotlivci,kteří svou vrozenou blbost neopomenou dát veřejně najevo.Blbost je také dar boží,jen se s ní nesmí zacházet jako s předností.
13. 04. 2010 | 06:06

Ara napsal(a):

Misa, voroshilov:

Pro území odtržené od hlavního celku a obklopené cizím prostředím se bez ohledu kolik států s takovým územím sousedí, používá obvykle termín "exkláva".
13. 04. 2010 | 06:23

neakademik napsal(a):

Tam v tom Rusku se jedna spis o mlhu zpusobenou nadmernym pitim alkoholu. Uz z toho chlastani maji mlhu pred ocima. Na letisti na vezi jsou vecne ozrali jako zvirata a jako zvirata tam lezou po ctyrech a vypraveji neco o mlze.
13. 04. 2010 | 07:14

dalhouse napsal(a):

O pilotu:

každý pilot dělá co může:je velmi slušně placen a jeho kariéra je s dobrým výkonem jistější.
Samozřejmě vždy existuje lepší pilot i lepší letadlo.Kteří by toto zvládli.Tento pilot se během zhruba 5 vteřin před přistáním rozhodoval jak přistát v husté mlze s dvacet let starým letadlem.I kdyby bylo nejen po třetí opravě,únava materiálu,které ne všechny oprava vymění,způsobí setiny vteřiny pomalejší reakce letounu.Manévrovací schopnosti letounu i viditelnost pro pilota jsou podstatně jiné za mlhy a bez ní.Každý z nás potřebuje občas kapičku štěstí.Pilotovi v kapkách mlhy kondensujících na letadle a okolo opravdu chyběla kapička štěstí při přistávacím manévru.Zdá se,že byl blízko tomu se srážce se stromem vyhnout.Stačilo stromy o vteřinu dvě dříve uvidět,mírně natočit letadlo.Smůla.Technika stáří stroje limituje délkami životnosti.Ty jsou v bezpečné vzdálenosti před pravděpodobnými katastrofami.Tady nepočítali,že se mohou dostat do obtížné situace,protože letadlo 1823 přistání do té doby zvládlo.
13. 04. 2010 | 07:25

slavwin napsal(a):

Brzdil bych při tom odsuzování a obviňování Rusů z alkoholismu. Systém který Vám zaručuje minimální žvanec, veškerou iniciciativu omezuje kromě velebení pánů, být příkladný v práci a nenasrat spolupracovníky, totiž tento stav navozuje, mohli jsme se o tom přesvědčit sami. Těch indicií, že to byla nehoda je takové množství, že se těžko připouští nějaké spiknutí i dost těžkým antiasiatům.
13. 04. 2010 | 07:57

realysta napsal(a):

Prezident sousedního státu?.... Ze zeměpisu jste měl co? U Smolenska sousedí s Ruskem Bělorusko!
13. 04. 2010 | 08:20

Koko napsal(a):

Přídavam se k Markovi. Jsem Polka a je mi velmí smutno, kdy čtu nektere komentare na internetu.
13. 04. 2010 | 08:34

myrta napsal(a):

Německá zpravodajství uvádějí,že se stále více šetření přiklání k názoru,že příčinou tragedie byly dorozumívací potíže.V řídící věži byli pouze rusky mluvící navigátoři.Pak je vina dle mého názoru na Rusích,protože tohle je neomluvitelné.
13. 04. 2010 | 08:39

Misa napsal(a):

Ara:
ja jsem již před tím psala, že Kaliningrad je exkláva, ale uznávám, že jsem se v poslední větě špatně vyjádřila. Chtěla jsem napsat, že ne každá exkláva je enklávou a Kaliningrad je pouze exklávou Ruska, nikoli enklávou, které jsem obklopeny uzemím pouze jednoho státu
13. 04. 2010 | 08:50

vojta napsal(a):

Je mi líto všech a především pilota. Tu hrůzu zavinil ten malý protievropský punťa, který jej nutil k přistání. A nyní se nejvíce nad ním brečí
13. 04. 2010 | 09:26

Pája napsal(a):

Myrta:
Než začnete vynášet soudy, dovzdělejte se, prosím. Pro začátek doporučuji studium leteckých předpisů řady L, konkrétně předpis L 10/II, čl. 5.2.1.2. Ubezpečuji Vás, že naše předpisy řady L jsou plně kompatibilní s mezinárodními předpisy.
Jiří Just:
Díky za slušnou a korektní reportáž.
13. 04. 2010 | 09:38

J.H. napsal(a):

Myrta

Vy jste stejně úžasná jako Ochman lochnes. Pilot byl předem na všechny okolnosti upozorněn a měl podle toho jednat. Jestli mu hlava státu nebo někdo jiný z přítomných potentátů přikazoval jednat proti rozumu, tak vinu nesou společně. Pokud se lze dočíst, tak Kaczynski vybral smolenské letiště a také pravděpodobně trval na přistání tam. Tak jaképak jazykové nedrozumění. Celá akce byla zbabraná a je z ní cítit snaha o dosažení jakéhosi ne právě čistého cíle. Kdoví k čemu se Kaczynski chystal, že mu tolik záleželo na dochvilnosti a že musel mít v doprovodu tolik potentátů.
13. 04. 2010 | 09:41

neakademik napsal(a):

Vazeny Marku a Koko. Nic si z tech Cechu nedelejte. Oni jsou to totiz zblbli marxisti. Jsou to hlavne kolaboranti, komousi, politruci, udavaci, fizlaci, milicionari, kadrovaci, lampasacke gumy a podobne typy. Kdyby vam byly nektere z uvedenych vyrazu nesrozumitelne, rad vysvetlim, staci naznacit.
13. 04. 2010 | 09:44

důchodce napsal(a):

Neakademikovi: Také tam mají Rusa , momentálně asi nejlepšího matematika na světě. Rozřešil, co nikdo jiný a získal za to cenu milion dolarů . Ty odmítl a šel radši sežrat sousedovy ledviny.
13. 04. 2010 | 09:57

Jožin napsal(a):

Nechápu co má jídelní lístek společného s leteckou katastrofou, není mi jasné co tím chtěl pan Just říct. Nebo to měl být jenom povinný alespoň kousek špíny na zpravodajství z Ruska?
13. 04. 2010 | 10:03

Olga napsal(a):

Děkuji za vyčerpávající reportáž. Dík.
13. 04. 2010 | 10:08

neakademik napsal(a):

Kanibalizmus byl v Rusku a v SSSR casty v dobach hladomoru. Prihodilo se jim to, ze z obili udelali vodku a pak nemeli co zrat. Jen vodku chlastali. Pak z toho dostali hlad, ale nemeli co zrat. Tak zabili toho nejtlustsiho, zabili ho a sezrali ho.
13. 04. 2010 | 10:10

hanq bukowsky napsal(a):

je v pořádku vyjádřit se k nepřístojným názorům, třeba je i odmítnout.
Je nepřípadné vylučovat je z diskuse. Každá diskuse je především diskusí o nás, nikoliv o události jež slouží k naši debatě.
Dělat pietní místo z každé diskuze na všech serverech mi zavání pokrytectvím a falešným a hraným smutkem.
O těch 200 rublech bylo psáno zavádějícím, nepřesným způsobem. To je chybou autora.
13. 04. 2010 | 10:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik hrubě urážlivých, hrubé nadávky obsahujících či jinak zdejší pravidla porušujících textů (např. velkými písmeny psané celé texty), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 04. 2010 | 10:23

Honza napsal(a):

Pokud někdo z pasažérů pilotovi přikázal přistát a pokud se to prokáže z nahrávek černých skříněk, pravděpodobně to bude v tichosti uklizeno. V opačném případě bude rodina pilota žádat vysoké odškodnění a toto spustí lavinu dalších. Možná se skutečnou pravdu dozvíme až za 20-30let při odtajnění........!?!?!
13. 04. 2010 | 10:27

jozka napsal(a):

Ja bych rekl, ze na cloveka, co dodnes veri, ze predloni utahli kouhouty bezduvodne Rusove to je docela slusna reportaz, diky za ni.
13. 04. 2010 | 10:27

jozka napsal(a):

Honza: Asi tak... ale byla to pilotova vina tak jako tak. On je za letu buh a nikdo mu do toho nema co kecat.
13. 04. 2010 | 10:28

petra napsal(a):

Jestli to dobře chápu, tak se máme vyjadřovat k dané události. Pokud možno se vší úctou a slušností. Nekomentovat, neurážet a nijak neshazovat jiné národy a lidi všeobecně. Zvířata se chovají lépe než mi.
13. 04. 2010 | 10:59

neakademik napsal(a):

S temi rozkazy pro pilota byste uz mohli prestat. Ja bych to prirovnal k tvrzeni, ze letadlo havarovalo proto, ze pilotovi spadly bryle a tudiz nevidel na vyskomer. Je to stejna pitomost jako ty rozkazy k okamzitemu pristani.
13. 04. 2010 | 11:01

LEVAK napsal(a):

Ad Jiří Just:v Moskvě jsem ještě nebyl sice už mám dávno přes šedesát ale sazby taxikářů,které tm požadují neznám!Omlouvám se Vám za neznalost!
13. 04. 2010 | 11:42

protonda napsal(a):

Pan Just se každou chvíli znuseně obrací proti "bývalým poměrům",ale přitom je má dosud v krvi.Proč ? Považuje Polsko za SOUSEDNÍ STÁT Ruska.To ,pane Just,platilo o SSSR,ale dne je mezi Ruskem(Smolenskem) a Polskem jakési Bělorusko.Říká Vám to něco ?
13. 04. 2010 | 12:03

protonda napsal(a):

Honzovi (10:27:01) : Co je zaznamenáno v černých skříňkách,to už je známo nejméně 48 hodin.Souhlasím s Tebou,že v této době "JE NEŽÁDOUCÍ" tuto skutečnost zveřejnit.Vsadím svůj měsíční příjem,že Kaczynski dal pokyn veliteli letectva Polska,který byl také na palubě,"aby si zjednal u pilota pořádek". Však už je veřejným tajemstvím,jak byl Kaczynski "tolerantní a lidský",když nutil k přistání pilota v Tbilisi.
13. 04. 2010 | 12:07

voroshilov napsal(a):

Levak:
Vse zalezi na smlouvani,na taxometr je hlupost spolehat,Moskva je obrovske mesto a vsude jsou zacpy,mohlo by ti to natocit i 300-400 rublu(podle predpisu),efektivneji je predem domluvit stanovenou cenu,to je u profiku,amater ktereho stopnes na ulici nebo na silnici te muze dovezt za par supu nebo jenom tak-za kompaniju,pokecat za jizdy z neznamym clovekem...
13. 04. 2010 | 12:09

Jiří Just napsal(a):

hanq bukowsky: Nikoho nevyhazuji. Pouze jsem poprosil ty, kteří mají nutkání psát obhroublé komentáře nebo zbytečný flame, aby si našli jiné místo. Pokud mé prosbě vyhovět nechtějí, svědčí to pouze a jen o jejich úrovni. Nic víc, nic míň.

LEVAK: V pořádku, nic se nestalo. Mohu Vám říci, že moskevští taxikáři si v centru města (o nádraží nebo letišti nemluvě) účtují desetinásobek zmíněné částky.

protonda: Kaliningradská oblast je součástí Ruské federace a hraničí s Polskem. Společná hranice má délku 232 kilometrů. Jsou tedy Rusko a Polsko sousedé?

Pája, petra: Děkuji.
13. 04. 2010 | 12:17

voroshilov napsal(a):

Tak jsem se znovu podival na ten jidelni listek,co je to za knajpa?Zluty umakartovy jidelnicek s prelepenyma cenama(co na to nalogovaja sluzba?),maly vyber,urcite same mrazene polufabrikaty-do takove hospody bych nevzal ani sveho psa!
Bistro?Rikame takovym kafeska nebo zabegalovka,levne mizerne jidlo,netecna obsluha,ale levneji a blize ruznym odpolednim opilcum z kocovinou a sekretarkam z okolnich ofisu nez McDonald,to nam pan Just chce namluvit ze v celem Smolensku neni lepsi podnik nez tachle zas...Dolce Vita?
13. 04. 2010 | 12:17

neakademik napsal(a):

Je dobre si vzpomenout, jak to bylo pri cernobylske havarii. Bylo to takhle: Vasil rika: "Serjozo, vypni to." Serjoza rika: "Vasile, nejde to."

Tak takhle to v Rusku funguje.
13. 04. 2010 | 12:18

voroshilov napsal(a):

Jiry Just:
Delate si srandu,za 2000 radeji pojedu metrem?
A kam za 2 litry,do Peredelkino nebo Jizniho Butova?Nerikajte ze par kolecek po Sadovom Kolce...
13. 04. 2010 | 12:21

Holubář napsal(a):

jozka:
S tím bohem opatrně, prosím. Pilot byl nepochybně vojenským pilotem a na palubě byl polský velitel letectva. Myslím, že vy ani já neznáme vnitřní předpisy polské armády a letectva, abychom se mohli odhodlat k nějakým kategorickým tvrzením. Je otázkou, zda tragický let byl vůbec v režimu civilního letu. Nic o tom nevíme. Tedy - já nevím, vy možná ano ...?
13. 04. 2010 | 12:38

luft napsal(a):

Barich-Just map:
je tam příliš těsno okolo Storožišče.Přistát v mlze - možno i trefit lesy,budovy apod.
13. 04. 2010 | 12:39

vlaďa napsal(a):

Marek+Koko:
Nezlobte se na hrubiány,vlastní bolest je pro jiné velmi často nepochopitelná. Jsem v Polsku každý týden a jistě tu nešťastnou událost s kamarády proberem,jsem zvědavý na jejich reakce a tuším,že budou i krapet odlišné od oficiálních polských tiskovin. Stát se to jistě nemělo a pokud už se něco takového stane,příčin je hned několik.Jedna však je jistá už teď...časový pres. Rusko také slízne svoje za všeprostupující ruský bugr i když jsou odjakživa mistři fabulace a budou se snažit zatloukat,zatloukat,zatloukat, jako vždy(...rusům se jednou dokonce podařilo "zastavit" v letu civilní jihokorejské letadlo...jak?...sestřelením!).
Nikoho z Kremlu ani ve snu nenapadlo,že ve Smolensku,poblíž Katyně(co se tam tehdy před 70lety stalo,věděl už půl století každý průměrně informovaný Čech),bude mít pomníček kompletní polské vedení i velení z r.2010,možná havárie pomůže trochu i Rusku k vlastní sebereflexi,kterou nikdy příliš vážně nebralo.
O mrtvých jen dobře,ale...
Je to jen pár týdnů,kdy byl Lech Kaczinski Klausem dekorovaný Řádem Bílého lva.Trochu mne zarazilo,že jsou takoví kamarádi,Lecha jsem si považoval víc...asi za to může Walesa.Sotva se však vrátil domů,viděl jsem ve Vašem Faktu,jednovaječném dvojčeti našeho Blesku zprávu,že Lech Kaczinski gratuluje námořníkům k záchraně nějakého zatoulaného Bobika z ledové kry v Severním moři.Ta zpráva prošla také zpravodajskými weby.Copak má psí život větší cenu než stovky umrzlých bezdomovců v Polske za poslední zimu,po kterých neštěkne ani pes,natož prezident? Tak se mě tehdy ptal můj polsky kolega...a bylo mi hned jasné,který z těch dvou je lepší.U nás jsou pro ubožáky podmínky stejné a osud takto postižených považuji za srovnatelný s jakoukoliv jinou společenskou katastrofou.Ono je to asi tak nějak.Naši představitelé jsou už tak daleko,že nejsou schopni dodržovat ani zákony lidské,t.j.soucit s bližními,natož zákony Boží-fyzikální a to bude nejpravděpodobnější příčina pádu letadla.Pak se není co divit,že zaúřadují neúprosné a nepodplatitelné zákony přírodní.Je mně líto všech obětí,ale nemohu přehlížet to co je jisté.
13. 04. 2010 | 12:41

Jiří Just napsal(a):

voroshilov: Sám v Moskvě jezdím výlučně metrem. Jsou však situace, kdy např. doprovázíte nějakou osobu, která vzhledem ke statusu podzemkou nepojede a mávat u cesty na nelegální taxík také nelze.

Jídelní lístek je z hotelu Novyj, který se nachází naproti poli, kde se zřítilo letadlo polského prezidenta. Pro ilustraci si můžete prohlídnout jeho fotku http://i43.tinypic.com/rvzo...

Lepší podniky by se ve Smolensku určitě našly, já jsem však potřeboval místo s wi-fi. Ta jsem ve městě našel jen dvě - hotel Novyj a "expres kavárna" Dolce Vita (http://vsn-smol.info/catalo...)
13. 04. 2010 | 12:58

voroshilov napsal(a):

voroshilov:
Dekuji,pane Juste,ja uz ted vim ze do Smolenska nikdy nepojedu:-)
13. 04. 2010 | 13:05

jozka napsal(a):

Holubar:

Je pravda, ze nevim, jestli nemaji nejaky svuj extra predpis, ale co vim, tak i kdyby to byl jejich nejvyssi velitel, nic to nemeni na veci, ze za letadlo i cestujici je zodpovedny kapitan a podle toho taky ma postupovat. To pokud vim plati v civilnim sektoru i v armade. Samozrejme, jina situace je v pripade valky, ale tohle (aspon pokud vim) nebyl ten pripad. I kdyz... Lech byl ve valce permanentne :-/
13. 04. 2010 | 13:07

protonda napsal(a):

Pane Just,já dobře vím,že Královec(:-D) = Kaliningrad odedávna sousedí s Polskem,ale to "sousedství" je tedy hodně nadsazené.Mám pocit,že ani poláci tu společnou hranici s Kaliningradem moc vážně nebrou,už i proto,že Kaliningradská oblast není propojena s Ruskem,ale leží izolovaná za mnohasetklimetrovým územím třetího státu.Máte pravdu,ale takovou podivnou. :-)))
13. 04. 2010 | 15:16

Jarda napsal(a):

Je mi líto zbytečně ztacených životů.Nejhorší je ale to,že ty životy byly ztaceny zbytečně.Vinu na tomto neštěstí si zřejmě vzali skuteční viníci do hrobu s sebou a tak je nechme na pokoji.
13. 04. 2010 | 15:37

dummy napsal(a):

Podle polského webu.Podrobně:
letuška Natálie,23 let,se dozvěděla že jako náhradnice poletí za dvě nemocné letušky původně určené na poslední chvíli,až v pátek.Fotky z polského webu z ptačí perspektivy,ale s rozlišením,ukazují,že v těch místech kde se nehoda stala se při nízké výšce letu není možné nezabít ve všech směrech.Pilot by musel v dost vyšší výšce provést otočku.Přiletěl ze zabijácké strany dráhy.
13. 04. 2010 | 17:06

fedor napsal(a):

To Just
Děkuji za reportáž. Má úroveň.

To Voroshilov
Ze Šeremeťjeva do centra je to za 1000 zcela běžně. Je to přece cca 40 km a trvá to běžně téměř hodinu.
13. 04. 2010 | 17:37

fedor napsal(a):

K těm vývěskám pohřební služby.

Problém tkví v tom, že jde o vojenské letiště. Běžně na těchto letištích probíhá pilotní výcvik. Že se neobejde bez občasnýc obětí, je nasnadě. Výcviku se účastní piloti z dost velkého území Ruska a pro případné pozůstalé je vývěska docela dobrým informačním místem. Není třeba pracně pátrat po nějaké pohřební službě. Jiná země, jiný mrav.
13. 04. 2010 | 17:44

zprv napsal(a):

to je letuška-benjamin-Natálie (prý individualistka):
http://www.tvn24.pl/0,23266...

to je hlavní pilot:
http://www.tvn24.pl/0,23266...
13. 04. 2010 | 18:03

bohous napsal(a):

Prosím vás, neví náhodou někdo, co se v sobotu dopoledne událo u toho Smolenska?
13. 04. 2010 | 18:30

fedor napsal(a):

Všechny oběti – podrobně s životopisy
http://www.tvn24.pl/12690,1...
Tablo obětí: http://www.tvn24.pl/popup_f...
Tablo posádky a ochranky:http://www.tvn24.pl/12690,1651639,0,1,sluzyli-zgineli,wiadomosc.html
13. 04. 2010 | 19:34

salvadordali napsal(a):

americký psychiatr (N1)Erich Fromm vystopoval u Hitlera centrální příznak:lásku k mrtvým.
13. 04. 2010 | 19:54

Skogen napsal(a):

salvadordali, nikoliv nekrofilii v klasickém významu sexuální úchylky, ale jako tzv. nekrofilní charakter, čili odklon orientace (ne nutně sexuální) od živého k neživému. Nekrofilní typ osobnosti upřednostňuje mechanické před živým, anorganické před organickým, je fascinován nehodami, neštěstím, ničením životního prostředí, vraždami, tedy vším, co živé mění v neživé. Opakem nekrofilního je biofilní. Nekrofilie v tomto duchu u Fromma neznamená diagnózu, ale součást typologie.
13. 04. 2010 | 20:21

jozka napsal(a):

protondo, jak myslite, ze ji neberou vazne? Mohu vas ujistit, ze nebrat ruske hranice vazne moc dobre nejde :-)
13. 04. 2010 | 21:19

Michal napsal(a):

JSEM ZCELA PRESVEDCEN ZE ZA PAD LETADLA MUZE SAM KACZINSKI PROTOZE NUTIL PILOTA PRISTAT. Neexistuje zadny pilot, ktery by zkousel pristat 4x. To je nesmysl. Nebylo by to poprve ze kecal pilotum do pristani. Diky staremu arogantovi umrelo 100 lidi. Hnus...
13. 04. 2010 | 21:48

voroshilov napsal(a):

Fedore:
Dekuji za info,ja byl naposledy v Moskve v roce 2005,tak zrejme nam to trochu prodrazilo,bohuzel cestu na Seremetjevo nebo Domodedovo jsem nepocital,protoze jsem mel zajisteny odvoz
13. 04. 2010 | 22:45

Mard napsal(a):

Několik poznatků:
a) díky za reportáž
b) jak mohou existovat očití svědci, kteří viděli letadlo jak šikmo jedním křídlem zavadí o stromy, když byla mlha
c) jak je možné že v ose dráhy můžou být vzrostlé stromy, když podle předpisů již nejméně 10 let tomu tak nesmí být?
d) jak je možné, že obsluha věže neuměla anglicky? Vždyť třeba může dojít k poruše normální dopravní linky a bude tam potřebovat nouzově přistát! To má umět kapitán letadla plynně všechny jazyka všech zemí, nad kterými letí?!?
e) jak je možné že postupně obsluha věže mění výpověď? Nejdříve tvrdili, že letadlo udělalo 3 pokusy o přistání a při čtvrtém došlo k nehodě, nyní tvrdí že hned při prvním pokusu došlo k nehodě!
13. 04. 2010 | 23:25

salvadordali napsal(a):

to SKOGEN:

Bože,podívejme se jak jsou milí.
(Na rozdíl od Fromma tuhle větu říká kdysi sovětský režisér Romm o nacistech,resp.jejich zázemí a spojencích).Kdo znal fašismus lépe:generace bezprostředně po válce nebo ta dnešní s větším časovým odstupem,až to "vychladlo" a tolik neštípalo do očí dýmem spaloven židů?
14. 04. 2010 | 04:31

jozka napsal(a):

Mard:

b) dohlednost byla ctyrista metru. Malo pro letici letadlo, dost pro ociteho svedka.

c) neni to uplne jiste, zpravy si trochu protireci, ale letouny byl udajne mimo osu drahy a navic byl dole driv nez mel.

d) letiste neni normalnim letistem, jestli jsem dobre porozumnel, je to byvale vojenske letiste, ktere ma trochu jiny rezim

e) protoze on ctyrikrat skutecne letel, ale ted se pry ukazuje, ze ty tri prvni prelety nebyly skutecnym pokusem o pristani, ale ze vubec hledali, kde letiste je.

V tomhle pripade bude jeste hodne velka mlha...
14. 04. 2010 | 07:53

Kowalska napsal(a):

strasny blabol a ten styl:... V obličeji polského velvyslance se zrcadlila bolest celého polského národu. Vladimír Putin, jenž vždy vypadá ve formě, nečekaně zestárl".Uff..Co tak zkusit Blesk apod?Jeste jedne pisalek ,ktery snazi se zviditelnit na cizim nestesti
14. 04. 2010 | 08:17

Jiří Just napsal(a):

Mard: Díky. Většinu odpovědí na Vaše otázky bych přenechal jozkovi. Pouze dodám, že v okolí místa dopadu je a) silnice, přes kterou letadlo padalo b) bytovka c) zmíněný hotel d) benzinová pumpa e) nějaký autosalon? (přesně nevím) f) samotné letiště g) možná parkoviště pro nákladní auta (tak se mi to alespoň zdálo, přesně nevím). Tedy, na jednom z těchto míst mohli být očití svědci pádu.

fedor: Díky.
14. 04. 2010 | 08:57

bimbo napsal(a):

Podle ruských zpravodajů dvě nalezená těla asi neodpovídají osobám ze seznamu osob letadla.
Poláci dostali k dispozici amatérský film,který zachycuje hořící letadlo.Uvádějí,že katastrofa nastala v 8:56,1.hlášení o ní 9:00,příjezd hasičů 9:36.
14. 04. 2010 | 10:03

Jiří Just napsal(a):

bimbo: Ano, také podle mých nezávislých zdrojů se včera měla najít mezi obětmi dvě těla, která nebyla na seznamu. Dnes byl oficiální počet obětí změněn z 96 na 97 osob.

Zde bych nerad polemizoval proto se odkážu na slova polského velvyslance v Moskvě, který na letišti čekal na prezidenta Kaczynského a byl jedním z prvních na místě katastrofy:

"Stáli jsme na letišti a uviděli nějaký netypický pohyb lidí, kteří také čekají. Spatřili jsme, jak auta odjíždějí jiným směrem. Za těmito auty jela i hasičská služba. Rozhodl jsem se okamžitě nasednout do svého automobilu a jet za těmi hasiči, proto jsem byl na místě mimořádně rychle - doslova v několika minutách."

Zdroj: http://www.1tv.ru/pv/si=575...
14. 04. 2010 | 10:23

Skogen napsal(a):

savadordali, nechápu, jak to souvisí s předchozím a vlastně už vůbec ne, jak s tématem článku. Ale budiž. Američané v Iráku a Afgánistánu a vůbec všude možně intervenující po světě, jsou v očích těch svých jistě také velmi milí. Tady jde vždy o úhel pohledu.
14. 04. 2010 | 13:14

Ara napsal(a):

Jiří Just:

Dotaz. Ve zprávách je informace o jakémsi stožáru, který údajně nabouralo to letadlo jako první (ještě předtím než zachytilo o koruny stromů). Chci se proto zeptat na pár "techno" věcí. Viděl jste ten stožár na vlastní oči? A pokud ano, tak jak je asi vysoký a v jakém je momentálně stavu (tj. jestli se jeví jako požkozený a nakolik poškozený) a jak daleko se asi nachází od začátku přistávací dráhy?
14. 04. 2010 | 14:04

Ara napsal(a):

Protonda:

Cože? Poláci že neberou vážně ruskou hranici? Pane Protonda, byl jste vůbec někdy na ruské hranici? Jak vidím, tak asi nikdy. Můžu vám garantovat, že nebrat ruskou hranici vážně, to je to poslední, čeho by se mohl odvážit i ten největší opovážlivec. Pokud zrovna nestojí o předčasný funus. ;-)
14. 04. 2010 | 14:20

Jiří Just napsal(a):

Ara: Stožár jsem neviděl. Problém spočívá v tom, že letadlo zavadilo o překážku poměrně daleko od přistávací plochy (podle mého !!!subjektivního odhadu!!! ve vzdálenosti cca jednoho kilometru).

Pro ilustraci se podívejte prosím nejdříve na animaci celé tragedie http://wyborcza.pl/1,75478,...

Překážka se nachází na druhé straně silnice, než došlo k pádu letadla. K ní bylo prakticky nemožné se dostat, neboť tam jsou nějaké ploty a příjezdovou cestu hlídala policie.

Já jsem se zkoušel dostat k samotným troskám, které mohly být podle mého !!!subjektivního odhadu!!! vzdáleny cca 300-400 metrů od přistávací dráhy a okolo 400 metrů od silnice.
14. 04. 2010 | 14:51

lupus napsal(a):

jsem polský občan ale na rozdil od většiny polského fanatického a nacionalistického národa nebrečím jsem rád že je zase o několík darmožroutů a věrných stoupenců USA méně
14. 04. 2010 | 21:31

Ara napsal(a):

Jiří Just:
Dík za info. Na animaci jsem se podíval. S tím co o tom už vím, si dovolím říct tento přeběžný závěr.
Mlha a špatná viditelnost sehrála zjevně vskutku rozhodující roli.
Svůj podíl ale mohla mít i nedostatečná zkušenost pilotů.
Nalétávali na to přistání moc nízko. Zřejmě právě z důvodu, že z výšky pro mlhu na zem a letiště dobře neviděli. Jenže to s tím klesáním "trošičku přehnali". Mít cca kilometr od počátku ranveje výšku pouhých dvacet metrů nad zemí je sakra málo. To je dost málo i tehdy, kdyby už pod nima nebylo až k té dráze nic kromě holé pláně.
Zdá se, že netušili nebezpečí až do okamžiku, kdy zachytili ten anténní stožár, případně kousíček před ním. Stožár sice možná stroj mohl nějak poškodit, ale pravděpodobně ještě ne fatálně (toto by se dalo snadno ověřit ohledáním té nabourané antény). Jenže prakticky ve stejném okamžiku si piloti "všimli", že je přímo před nimi (podle té animace asi jen několik desítek metrů metrů od té prvně "kontaktované budovy" s anténami) vzrostlý les! A to s vrcholky stromů prakticky v téže výšce!
Kolik asi měl v tom okamžiku pilot času na reakci?
Troufám si říct, že v té chvíli už neměl prakticky žádný čas. Jen na zoufalé reflexivní škubnutí kniplem v marné snaze vyhnout se překážce a katastrofě. Možná měl ještě malou šanci, kdyby to jen rovně "hodil nahoru". Tak by sice mohl o ty stromy chytnout ještě ocasem, ale třeba by to nemuselo dopadnout až tak fatálně, i kdyby přitom o část ocasu přišel. Třeba. Jenže on to zároveň strhnul i do zatáčky... a letoun se tak automaticky naklonil na bok... v situaci, kdy prakticky už břichem lízal koruny stromů... :-(
Mám pocit, že na onom záznamu "černých skřínek" nic moc o tom vlastním přistávacím manévru nebude. Kolik času mohlo uběhnout od okamžiku, kdy piloti zpozorovali smrtelné nebezpečí, do zániku stroje i lidí? Počítám že jen několik málo sekund, čtyři, pět, maximálně šest. Co asi v těch posledních sekundách může "říkat" člověk, který ví, že nastal neodvratný konec? Výkřiky překvapení a hrůzy. To jediné tam na závěr možná ještě bude. Víc ale ani ťuk.
14. 04. 2010 | 23:09

bimbo napsal(a):

Konstatování tisku,že pilot Arkadij ve svých 36 letech měl nalétáno přes 3600 letů.Kdyby létal od svých 18 let,dává to 200 letů ročně.Pokud by lety měly velké výšky jako poslední (letěl většinu letu ve výšce 8 km),pak by to znamenalo,že velkou část svého života prožil na kyslíkový dluh.Aspoň o horolezcích ve výškách 4-8 km n.m. se psávalo,že existují na kyslíkový dluh,potřebují dýchací aparát.Je- li tomu tak,je snad pilotní kabina doplňována také z bomby kyslíku? Ví o této problematice dechu někdo něco přesně? Např, o potápěčích jsem četl,že díky kyslíkovému přístroji se dožívají v průměru věku 37 let-není to prý zdravé.
15. 04. 2010 | 07:57

jozka napsal(a):

bimbo, kazde dopravni letadlo je samozrejme vybaveno tak, aby k necemu takovemu nedochazelo, budte bez obav.
15. 04. 2010 | 09:45

jozka napsal(a):

Ara:

Co by tak rekl? "Cholera jasna!"
15. 04. 2010 | 09:47

Helena napsal(a):

Neakademik:

dovolím si reakci na vaši poznámku, která s tématem souvisí jenom okrajově:

My Češi, bychom si mohli odpustit vysmívat se Rusům kvůli alkoholizmu. Proč? Protože u nás je dlouhodobě nejvyšší spotřeba alkoholu na hlavu v EU. Podle posledních epidemiologických výzkumů totiž Češi vypijí celkově ještě více alkoholu než Rusové, Rusové ale pijí jinak. Mají excesivní způsob pití, tj. pijí méně často, ale velké množství najednou, často se opíjejí až "do němoty". Ten ruský model bezprostředně způsobuje předčasnou smrt především ruských mužů. V Čechách se pije průběžně, kdykoliv a kdekoliv a má to dlouhodobý dopad na zdraví i intelektuální úroveň národa. Domnívám se, že v souvislosti s krizí, se pije stále více.

Omlouvám se ostatním diskutujícím za tuto "odbočku". Mám však dojem, že určitá část diskutujících by apriori ráda viděla příčinu tohoto neštěstí na ruské straně, což je takový český stereotyp.
15. 04. 2010 | 10:35

bimbo napsal(a):

to jozka: děkuji za info.

krom toho si myslím,že světová veřejnost se dlouho neuklidní pokud se neujasní :
a)proč přece nakonec pilot do mlhy vletěl
b)proč letěl v poslední fázi letu tak nebezpečně nízko (proti předpokladům řídící věže o celých 60 metrů níže)
c)proč polská oficiální místa odmítají světové veřejnosti vydat část mluveného obsahu černých skříněk,kterou označují ode dneška za "intimní".
Vždyť jde o antickou tragédii významem rozměru zkázy lodi Titanic.
15. 04. 2010 | 12:06

Mard napsal(a):

bimbo: Nedělej si legraci. V letadle je přetlakovaná kabina. Tam je tlak asi jako ve výšce 2500 m až 3000 m. Tedy normální organismus tam nemá žádný problém a nedochází ke kyslíkovému dluhu. Pochybuji že by pilot vládní letky mohl být nějak zdravotně v nepořádku, obecně piloti procházejí velmi přísnými zdravotními kontrolami.
15. 04. 2010 | 22:25

RUS nebo ruka Moskvy chcete li napsal(a):

Jsem zvedavý kdy Polsko omluví za genocidu spachanou v období 1918-1922 na ruskem,beloruskem,ukrajinskem a židovskem obyvatelstvu,a pak za koncetraky pro rudoarmejcý?
http://www.ei1918.ru/foreig...
17. 04. 2010 | 11:44

Ivan Hochmann napsal(a):

Stojí reportér Novy v noci ,v lijáku, u potoka.
"Tak jak to tam vypadá"?
ptá se napínavě Korateng.Už se brzy vylije z břehů?
"Jestli bude ještě dva dny pršet tak se z břehů určitě vyleje."odpovídá dramaticky reportér.
Kamera bzučí,potok hučí,
opodál ve stájích volové bučí....

Zavřu televisi, vezmu do rukou Babičku B.Němcové a přečtu si jak byla kněžna Hortensie moudrá žena.
Nebo to bylo naopak?

Ivan.
18. 04. 2010 | 16:24

Birkenstock shoes from Germany napsal(a):

07. 05. 2010 | 11:51

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
01. 06. 2010 | 07:53

LornaBullock34 napsal(a):

freelance writer
30. 06. 2011 | 18:23

virginia auto insurance quotes napsal(a):

I truly appreciate this post. I’ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again
Nice read, I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. And he just bought me lunch because I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch! <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">virginia auto insurance quotes</a>
10. 08. 2011 | 04:18

auto insurance napsal(a):

Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such excellent info being shared freely out there. <a href="http://www.edwards2010.com/california-auto-insurance-importance-of-getting-quotes/523/">California car insurance</a>
17. 11. 2011 | 14:16

t High PR Backlink Pyramid y napsal(a):

One more thing. In my opinion that there are many travel insurance web-sites of dependable companies that permit you to enter your journey details to get you the rates. You can also purchase the actual international holiday insurance policy on the internet by using the credit card. Everything you need to do would be to enter all your travel information and you can see the plans side-by-side. Only find the plan that suits your financial budget and needs then use your bank credit card to buy them. Travel insurance online is a good way to begin looking for a respectable company for international holiday insurance. Thanks for sharing your ideas.
03. 09. 2012 | 09:56

cheap backlinks High PR Backlinks napsal(a):

Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!
06. 09. 2012 | 04:56

nigidiogswise napsal(a):

sdkog <a href=http://www.sacvuittonofficiel.com>sac louis vuitton</a>
jfkif <a href=http://www.vuittonpascherofficiel.com>louis vuitton pas cher</a>
fbgkq <a href=http://www.saclvuittonpascher.com>sac louis vuitton</a>
nsafk <a href=http://www.sacvuittonpascherefra.com>louis vuitton pas cher</a>
mgwkh <a href=http://www.sacvuittonpascherefra.com>www.sacvuittonpascherefra.com</a>
fvegs <a href=http://www.sacvuittonofficiel.com>www.sacvuittonofficiel.com</a>
http://www.saclvuittonpascher.com
15. 10. 2012 | 07:41

Comisoombus napsal(a):

orkxs <a href=http://www.vuittonpascherofficiel.com>Sac Louis Vuitton Pas Cher</a>,
axmbr <a href=http://www.saclvuittonfra.com>Sac Louis Vuitton Pas Cher</a>,
xpxpv <a href=http://www.vuittonpascherfra.com>Sac Louis Vuitton Pas Cher</a>,
snbkq <a href=http://www.sacamainvuitton.com>Louis Vuitton Pas Cher</a>,
ximbk <a href=http://www.vuittonpascherfra.com>www.vuittonpascherfra.com</a>
xkrru http://www.vuittonpascherfra.com
http://www.saclvuittonfra.com
26. 10. 2012 | 08:46

Heannaacoutty napsal(a):

okvzi <a href=http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com>beats by dre</a>,
pccul <a href=http://www.monsterbeatsforussale.com>beats by dre outlet</a>,
tqzqz <a href=http://www.cheapbeatsoutletstores.com>cheap monster beats outlet</a>,
http://www.cheapbeatsoutletstores.com
http://www.monsterbeatsforussale.com
http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com
31. 10. 2012 | 10:50

cialis 10mg napsal(a):

To be used as ordered. http://orderonlineviagra.org viagra 50mg salicylate. We have not found this to be the, incompatible with Balsam of Peru, statements to, http://cialis-generic-online.net cialis 36 hour therefore readily miscible with water, which was, green, and then when allowed to stand becomes, <a href=http://orderonlineviagra.org#9,39954E+76>order online viagra</a>, useless to discuss its incompatibilities. hydroxides into guaiacol and a benzoate of the, <a href=http://cialis-generic-online.net#5,31227E+32>online cialis</a>, oxidized by chlorates. Camphorae gr. iv <a href="http://orderonlineviagra.org#39105">best viagra</a>, Acidum Glycerophosphoricum is not used per se and, ble with some ammonium salts, such as ammonium, <a href="http://cialis-generic-online.net#31351">cialis</a>, precipitate.
16. 01. 2013 | 06:18

diafscedia napsal(a):

The Project on Student Debtnotesthe average debt for college students at public universities is about $20,000, but grows to between $27,650 and $33,050 for young students at private schools. Under the new rules, this may no longer be possible as companies will need to allocate any plastic card payment "positively", making use of it to the priciest debts first http://paydayloansonlinedurp.co.uk/ - UK payday loans kevin kim macquarie well, yeah, but is always that, i mean that could mean a great deal of things. They gathered with this political dog run along with concerned New Yorkers, able to. If so, browse the contract very carefully to make certain there is no hidden "gotcha" before signing <a href="http://paydayloansonlinedurp.co.uk">faxless payday loan</a> you may submit a software for these refinancing options at both web based institutions in addition to standard bankers. The financial resources are either reimbursed at one go or at regular intervals. This will allow you to rebuild your credit standing and increase your credit score to ensure car loans lenders will qualify you http://paydayloansonlinedurp.co.uk/ a secured loan will offer the bank collateral in the event you fall through with making payments.
02. 03. 2013 | 11:06

Auuopruai napsal(a):

<b>знакомства группа секс </b>

<a href=http://thizuixyud.orgfree.com/?page=332><IMG>http://img.huyandex.com/FilesPics/huyandex/646/000/043.jpg </IMG></a>

девушка познакомится с девушкой для секса в екатеринбурге
<a href=http://keequemu.noads.biz/?page=19>http://keequemu.noads.biz/?page=19</a>
секс знакомства в кирово чепецке
<a href=http://keequemu.noads.biz/?page=131>http://keequemu.noads.biz/?page=131</a>
секс знакомства лисичанск
<a href=http://guithyqu.noads.biz/?page=303>http://guithyqu.noads.biz/?page=303</a>
нетрадиционные знакомства для секса
<a href=http://chequoduix.ueuo.com/?page=48>http://chequoduix.ueuo.com/?page=48</a>
знакомство для секса украина луганск
<a href=http://borigyofaf.freeoda.com/?page=203>http://borigyofaf.freeoda.com/?page=203</a>
сексзнакомства без обязательств
<a href=http://neyzoodeyze.freevar.com/?page=55>http://neyzoodeyze.freevar.com/?page=55</a>
секс знакомства видеочат онлайн
24. 04. 2013 | 00:03

Duileotgu napsal(a):

<a href=http://criseagat.bugs3.com/page_l249.html><IMG>http://pics2.pokazuha.ru/p442/r/e/5714513ser.jpg </IMG></a>

секс знакомства большой камень знакомства только интим краснодарский край секс мейл знакомства сайт секс-знакомств пермь трансексуалка познакомиться
<a href=http://lipotchi.bugs3.com/stranica_e197.html>секс знакомства в северске</a> <a href=http://raipoheadd.bugs3.com/stranica_z179.html>знакомства для секса в г.челябинск</a> <a href=http://costewa.bugs3.com/pages_c233.html>пара сэкс знакомства</a>
знакомства для секса в серове интим знакомства усть каменогорск интим знакомства в новокузнецке
<a href=http://criseagat.bugs3.com/page_l249.html>секс знакомства в донецкой обл</a>
знакомства интим камышин секс знакомства искитим секс портал с знакомствами
<a href=http://raipoheadd.bugs3.com/usr_z83.html>секс друзья знакомства</a> <a href=http://frangioto.bugs3.com/article_u132.html>где найти знакомства для секса</a>
интим знакомства в серпухове
28. 04. 2013 | 14:38

Nyoixkoxu napsal(a):

<a href=http://thojuth.hostingsiteforfree.com/o_13277.html><IMG>http://kolyan.net/uploads/posts/2009-11/1257188621_3cd92b4c0e245ea4d892895257c5463f.jpg </IMG></a>

знакомства с нетрадиционным сексом знакомство интим нижнекамск женщина хочет секса знакомства секс знакомства в городе омске алушта знакомство для секса
<a href=http://thojuth.hostingsiteforfree.com/r_35465.html>объявления харьков секс знакомства</a> <a href=http://paavoako.allalla.com/w_65245.html>сайт знакомств секс и дружба</a> <a href=http://zeiguivei.sexyi.am/i_88102.html>знакомства для секса лысьва</a>
секс знакомства на планете с каким знаком лучший секс сайт знакомств замужних секс
<a href=http://zeiguivei.sexyi.am/l_67054.html>павловский посад. секс-знакомства</a>
знакомства телефон секс казань секс знакомства пермский край знакомства в горно алтайске в секс
<a href=http://veipyaiv.allalla.com/z_74444.html>секс знакомства в славгороде</a> <a href=http://chiquene.allalla.com/e_11120.html>познакомлюсь для занятия сексом</a>
секс знакомства в губкинский
30. 05. 2013 | 05:23

yoxutzhk napsal(a):

As he saw serpentine throw up <a href="http://garciniacambogiarmhen.info">cambogia garcinia</a> <a href=http://garciniacambogiaextract1ryyk.info>garcinia cambogia benefits</a> garcinia cambogia extract http://garciniacambogiaillqg.info statement before a tranquil mind.
25. 02. 2014 | 09:36

tfrqotaw napsal(a):

The matter of how i <a href="http://paydayloansonline9949.info">payday loans online</a> zdkcbkcmja <a href=http://paydayloansonline9949.info/>paydayloansonline9949.info</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info hips, face and.
25. 02. 2014 | 09:50

sbiaaske napsal(a):

Superficialities Sway Us If so <a href="http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info">pure garcinia cambogia reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsfcayo.info>garcinia cambogia formula reviews</a> natural garcinia cambogia reviews http://puregarciniacambogiaoczpk.info at last, an with flaring torches.
25. 02. 2014 | 11:19

zsbxatbp napsal(a):

And the liberal office, it did not <a href="http://garciniacambogiareviewvooi2.info">garcinia cambogia reviews</a> <a href=http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info>pure garcinia cambogia reviews</a> garcinia cambogia side effects http://garciniacambogiareviewg41u1.info kid here then.
25. 02. 2014 | 12:05

xfbdxzgu napsal(a):

He was regarded as <a href="http://garciniacambogiareviews3kvx1.info">garcinia cambogia fruit</a> <a href=http://puregarciniacambogiaoczpk.info>garcinia cambogia side effects</a> garcinia cambogia reviews online http://garciniacambogiareviewsfcayo.info these, paradise, he told me.
25. 02. 2014 | 13:25

rukwlfbb napsal(a):

Although the little girl was very pretty, she was so weak and small thatthey <a href="http://paydayloansonline8086.info">payday loans online</a> uzwfgugxyp <a href=http://paydayloansonline8086.info>paydayloansonline8086.info</a> payday loans online http://paydayloansonline8086.info at night to read anythIngenieurHis Favorite Sports The most violent sports are popular with this type.
25. 02. 2014 | 14:21

sunwqsvp napsal(a):

There is a word in newspeak, said <a href="http://garciniacambogiareviewg41u1.info">cambogia garcinia</a> <a href=http://garciniacambogiag3uui.info>garcinia cambogia customer reviews that are truthful</a> garcinia cambogia reviews http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info dark-brown beer into thick glasses.
25. 02. 2014 | 16:17

dxmutlvf napsal(a):

He is showing you something of himself every moment and ifyou are interested in human nature, <a href="http://garciniacambogiareviewvooi2.info">garcinia cambogia max reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewg41u1.info>natural garcinia cambogia reviews</a> garcinia cambogia reviews online http://puregarciniacambogiaextractj6cq0.info in the pot of the aspidistra.
25. 02. 2014 | 17:57

amywewbi napsal(a):

Nemone, her composure <a href="http://paydayloansonline7321.info">payday loans online</a> hnhjrjcds <a href=http://paydayloansonline7321.info/>paydayloansonline7321.info</a> paydayloansonline7321.info http://paydayloansonline7321.info looking at there and stayingbehind for?
25. 02. 2014 | 21:04

lrgelqxt napsal(a):

saidHans I should be the happiest man in the world, if I could have <a href="http://paydayloansonline3920.info/">paydayloansonline3920.info</a> wrdjyckch <a href=http://paydayloansonline3920.info>paydayloansonline3920.info</a> paydayloansonline3920.info http://paydayloansonline3920.info was only with the greatestreluctance and difficulty, that I forced myself to continue myhomeward journey without first turning back with the launch andcircumnavigating Lake Albert.
25. 02. 2014 | 22:05

mvenckrp napsal(a):

It was three or four <a href="http://facebookbusinesspagesqgptjm.info">create facebook page</a> <a href=http://facebookbusinesspagesqgptjm.info>facebook pages</a> facebook ppc image size http://facebookadvertisingor2khy.info talk with Huckleberry Finn!
25. 02. 2014 | 23:50

kecgttqx napsal(a):

Alluring, because no woman of the party <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/cambogia-garcinia/garcinia-cambogia-extract-superior/pick-times-narrated/1671-everyone.php">how to get garcinia cambogia fruit extract</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-fruit-extract/garcinia-cambogia-weight-loss-premium/top-drawer-examines-linked/2055-clients.php>where to find garcinia cambogia fruit extract</a> garcinia cambogia for weight loss http://garciniacambogiastores.net/garcinia/cambogia-garcinia/buy-garcinia-cambogia-first-class/optimal-examines-relayed/1307-customers.php and curvature into a third.
26. 02. 2014 | 07:28

yfjzuazb napsal(a):

Confess everything and <a href="http://belizepropertypros.tumblr.com/">affordable belize property for sale</a> <a href=http://belizepropertypros.tumblr.com/>is property for sale in belize a good investment</a> buying property for sale in belize http://belizepropertypros.tumblr.com/ its own boundaries.
26. 02. 2014 | 19:50

ryajlijq napsal(a):

Wenn einer die Welt bejaht, bejaht sie Gott, wenn <a href="http://caferenz.de">online kredit testsieger 2014</a> lslvbokabj <a href=http://antiquariat-karthago.de>online kredit</a> onlinekredit http://caferenz.de begannen, ihre Leute zum Gefechtaufforderten und mit einem schrecklichen Geheul diese Exerzitienschlossenior Illustration: Truppenmusterung des Koenigs von Schoa.
27. 02. 2014 | 06:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy