Šluknovsko: mikroukázka selhání naší politiky

01. 02. 2012 | 10:50
Přečteno 6712 krát
Jak to vypadá na Šluknovsku, zeptal jsem se ženy, která tam vlastní chalupu a má tento kraj ráda. Odpověděla mi: V současné době, jsou někteří obyvatelé výběžku v tak špatném psychickém stavu, že již nic neočekávají. Nemají práci a sedí doma u televize. Ohřát se chodí do hospod. Pak dodala: Asi před rokem, když jsem jela místním vláčkem, seděla jsem v kupé s dvěma ženami, které měly děti školou povinné a stěžovaly si vzájemně na nedostatek peněz. Jedna nabízela druhé snadný recept: Neposílej dceru aspoň jednou týdne do školy, ušetříš za vlak a k obědu jí doma vždycky nějaký chleba namažeš.

Za místními problémy podle znalců nemohou Romové, ale celková situace, za kterou nesou zodpovědnost politici: Šluknovský výběžek patří mezi nejchudší místo v Čechách, ale už dávno neplatí, že obyvatelé jsou přistěhovalci z různých koutů země. Většina současných obyvatel v produktivním věku se již v tomto kraji narodila, má k tomuto místu vztah a nechtějí se stěhovat někam jinam.

Minulý týden v pátek, 27. ledna 2012, se objevila v médiích zpráva, že starostové a místní politici odmítli vládní Agenturu pro sociální záležitosti, kterou tam zastupoval na společném jednání Radek John, jako předseda bezpečnostního výboru Poslanecké sněmovny a žádají její zrušení. Domnívají se, že zbytečně odčerpává místním lidem peníze. Starostové si naopak pochvalují spolupráci s policií. "Neznám jediný příklad, kdy by nám pomohli," řekla například starostka Šluknova Eva Džumanová o Agentuře. Strategii boje proti sociálnímu vyloučení z loňského roku považuje dokonce za absurdní.

Hlavní problém Šluknovska je vysoká nezaměstnanost, která začala v důsledku malé privatizace v devadesátých letech. Továrny, které tam byly, jako například Bytex: vyráběly koberce a gobelínové potahy, nebo Miko, kde se vyráběly nože, zkrachovaly. V současné době jsou budovy, kde bylo zaměstnáno 80-100 lidí, prázdné a v dezolátním stavu. Realitní makléři pak v tomto kraji skoupili velmi levně prázdné paneláky či jiné opuštěné budovy, prohlásili je za ubytovny a nalákali do nich tzv. nepřizpůsobivé občany a za byty požadují nehorázné nájemné: za dvoupokojový byt kolem osmi tisíc a za třípokojový až dvanáct tisíc, protože obyvatelé na takový nájem nemají, platí to za ně stát. Doplatek na hlavu činí 3000 korun. Konkrétně podle Lidových novin z 5. ledna 2012 jedna čtyřčlenná rodina v Tanvaldu platí za 1 + 1 11 tisíc korun, ale peníze jdou rovnou majiteli nemovitosti, navíc se v domě nesvítí.

Koncentrace Romů, kteří vědí o tom, že jsou objektem spekulací většinové společnosti a nedostatek práce, jsou zřejmě hlavním důvodem velkého sociálního pnutí v takovýchto místech. "V návrhu Agentury třeba čteme, že městská policie by měla vozit romské děti do školy," se smíchem konstatovala starostka Šluknova. I to by mohlo pomoci, ale princip momentálního neštěstí místních lidí to neřeší a nebudou-li lidé dlouhodobě zaměstnaní a svým dětem nepředvedou vzor pracovitého chování, sociální pnutí v takovýchto místech bude jen vzrůstat.

Jedno si ale můžeme dovolit říci: Sestěhovávání lidí do takových oblastí a ubytoven je možné, dle mého soudu, kvalifikovat jako podněcování k rasové nesnášenlivosti na obou stranách, neboť taková koncentrace eskaluje emoce jak u romských, tak u neromských obyvatel a s tím místní zastupitelstva nic nedělají. S jinými etniky, jako jsou Vietnamci či potomci Němců, v tomto kraji problémy prý místní obyvatelé nemají.

Kritiku vládní Agentury ale odmítá vládní zmocněnkyně pro lidská práva Monika Šimůnková i ředitel agentury Martin Šimáček. Uvádí, že Varnsdorfu agentura nabídla desetibodový plán opatření, který obsahoval například úpravy ubytoven, vznik sociální firmy zaměstnávající lidi s nízkou kvalifikací, zajištění předškolní přípravy dětí atd. Příklad, o kterém hovoří starostka Šluknova považuje za vytržený z kontextu. Záměry Agentury měly projít radou a zastupitelstvem města, jenže město na nabídku nereagovalo. Podobný plán Rumburk dokonce odmítl.

Budeme-li o věci spekulovat, můžeme si snad dokonce dovolit říci, že taková situace některým tamějším zastupitelům vyhovuje, protože na ni vydělávají a zároveň o těchto regionech rozhodují. Těžko najít jiné vysvětlení. Zdá se, že na tomto mikrosvětě je možné nejsnáze pochopit princip nefungování politiky jako správy věcí veřejných v Česku. Tak tomu ale bude dokud vrcholní politici sami budou předvádět denně, že peníze u nich stojí na prvním místě v hierarchii hodnot, protože tím vytvářejí obecně přijatelné vzorce chování, což může vést k eskalaci nepokojů i v jiných regionech, jak to vidíme v zahraničí. I podle analytiků konzervativního Wall Street Journal, za nepokoji je vždy ta skutečnost, že za vzniklé krize nikdo nenese odpovědnost.

Pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Víte co je na tom nejhorší? Přečtěte si následující věty ještě jednou :
Nemají práci a sedí doma u televize.///nemít práci, tak přeci nesedim doma u televize, ale snažim se ji najít.

Ohřát se chodí do hospod./// Když přeci nemám peníze, tak nebudu chodit chlastat do hospod

A nechtějí se stěhovat někam jinam/// další věc. Když už není zbytí, musím přeci vypadnout jinam ne? To není otázka chtění. Je to nutnost.
a ty nájmy? Mně přijdou celkem obvyklé.
za dvoupokojový byt kolem osmi tisíc a za třípokojový až dvanáct tisíc. ( bez poplatků nebo s poplatky?) Není to spíš tím, že bydlí v 1+1 více než 2lidé?
01. 02. 2012 | 11:06

Many napsal(a):

řekl jste to sám - s Vietnamci či s potomky Němců problémy nejsou - pouze s Cikány
01. 02. 2012 | 11:08

Spravedlivě rozhořčený občan napsal(a):

Jasně, tohle je zbytečně složitý, musel bych vo tom přemejšlet.

Za všechno moje trápení můžou Romové a basta. Du do dospody.
01. 02. 2012 | 11:13

martinka napsal(a):

neo:
nauč se číst....oni říkají, že se do hospody chodí ohřát....ne chlastat!

ten nájem by těm "majitelům" nikdo nedal - romové to platí jenom proto, že to za ně de facto platí daňoví poplatníci!
01. 02. 2012 | 11:29

Xaver napsal(a):

Pokud je pravda, že jsou Romové nepřizpůsobiví, tak se nemůžeme divit, že politici neví co s nimi.
Vždyť politici ani neví co mají dělat sami se sebou. A to jsou všichni špičkově přizpůsobiví.
01. 02. 2012 | 11:32

n.č. napsal(a):

kopíruju: Kritiku vládní Agentury ale odmítá vládní zmocněnkyně pro lidská práva Monika Šimůnková i ředitel agentury Martin Šimáček.
Tohle mluví za vše. Jen mrhat penězi....

A štve mne, jak se mnozí snaží nám namluvit, že za romský problém může krize, nezaměstnanost a politici. Neeeee, za romský problém si můžou především Romové sami.
Je krize, jje nezaměstnanost, ale to neopravňuje lidi krást, přepadávat a zneužívat dávky. A bve většině toto slušní občané nedělají, třeba přišli o zaměsnání.Šnaží se žít skromně a šetřit. Ovšem cikáni a romové dvé lumpárny a to i ty nejhrubšího ražení svádějí na to, že není práce. Lež!!! Když práce byla a dělaly se nýbory, tak se nepřihlásil o práci ani jeden Rom.PROČ? 8hodinová pracovní doba každý prac. den je prostě pro ně příliš, když jsou zvyklí do noci řádit a vstávat na oběd. A peníze stát vždy dal, tak co, že??? Pracovat??? Jistě, na tu práci se jenom vymluvit a to tehdy, když je ji málo nebo není.
01. 02. 2012 | 11:39

Jana Pechová napsal(a):

Otázka je, jakým jazykem mluví vládní Agentura s místními samosprávami. Zakopaného psa bych hledala spíš tam. Řešení by mělo jít naopak: místní samospráva navhrne soubor opatření a vládní Agentura jí ho pomůže zasadit do legislativního prostředí, přičemž případně zjistí (či zajistí) podpůrné možnosti.
Vymýšlet z centra plány nápravných opatření pro situace v regionech bývá dost často mimo mísu a pokud máme začít se zodpovědností za nějaké kroky, musíme dát na potenciálně odpovědná místa i potřebný díl pravomocí.
01. 02. 2012 | 11:40

Bobík napsal(a):

Díky za pravdivý článek, pane Hvížďalo. Ze Šluknovska je to všemi směry daleko, když se lidé odstěhují za prací, zbyou tam jenom Romové - opravdu chcete romský Šluknovský výběžek? Ten region se musí vyřešit hospodářsky (daňové prázdniny pro místní podnikatele, rychlé spojení do Drážďan a do Liberce apod.). Poučováním se to opravdu nevyřeší.
01. 02. 2012 | 11:42

Spravedlivě rozhořčený občan napsal(a):

Přesně tak, tohle chlapi v hospodě taky řikali a Máňa mi to pak druhej den ve fabrice potvrdila. Za romáky platíme nájem my, se ví. A bílýmu holt nikdo nic nedá, ani na to pivo. Tuhle jsem se chtěl v hospodě jen ohřát a hospodskej mě vyhodil. že prej neni ohřejvárna, kapitalista hnusnej. Tak sem si musel dát rum (a pak ještě pět). Svinskej život. Mně budou něco povídat, hajzlové
01. 02. 2012 | 11:42

n.č. napsal(a):

martinka: jo, jistě, oni tam nechlastají,:-),no, možná máte pravdu zahřívají se mlácením mačetami hlava nehlava...
01. 02. 2012 | 11:45

Bobík napsal(a):

Pomoc potřebují na Šluknovsku všichni, ten hospodářský úpadek regionu je katastrofální. Když se pomáhá pouze Romům (navíc čerstvě přistěhovaným), a nepomáhá se místním lidem, kteří tam žijí od roku 1945 a pořád doufají, že na šluknovsku bude jednou líp, tak to místní nutně vnímají jako velmi nefér !!!!!!!
01. 02. 2012 | 11:46

Spravedlivě rozhořčený občan napsal(a):

Jasně, můžou si za to sami. kdyby byli tak skromný, pracovitý, spořivý, chytrý a vzdělaný jako my bílý, bylo by šluknovsko rájem. Frantóóóó, hoď mi sem ještě pět piv... Zkurvenej život. Zase nám nezvedli podporu, kdo z toho má vyjít. To je těm nahoře jedno, hajzlum. Do nich furt něco cpou horem dolem a nám nikdo nedá nic. Táto, byl komunismus rudej? Zlatej, děvče, zlatej...
01. 02. 2012 | 11:49

Almo G™ napsal(a):

Spravedlivě rozhořčený občan :-)

Také mě na Hvížďalově blozích nepřestává překvapovat, jak jsou špatné. Řemeslně odbyté, od stolu načrtnuté, v mnoha detailech nedotažené, odporující si, ve stylu JPP, s řadou věcných, pravopisných i stylistických chyb...

Ale v ČRo6 se to asi snese.
01. 02. 2012 | 11:49

Spravedlivě rozhořčený občan napsal(a):

No, dyť to řikam, je to nefér. V pětačtyřicátym vodtud fotr vykopal němčoury, zbyl nám po nich parádní barák s celým zařízením, stát sem lil prachy, postavil tady drůbežárny, kravín a fabriku na plastový lžičky (mám jich doma ještě pět beden ve sklepě). A teď se na nás každej vybodne, co jako máme dělat, có? A ještě z tý únyje přijdou skopčáci a budou chtít ten barák zpátky. Nejradši bych se na všechno vyprd. Frantóóóó, kde si?
01. 02. 2012 | 11:56

Markwardt von Bodenbach napsal(a):

Hele, spravedlivý občane, šluknovsko je velký sociální problém, asi jsi tam nikdy nebyl, že???!!!
Je to těžkej prů...ser už cca 15 let a stát to neřeší. Možná by bylo výhodné prodat šluknovsko Němcům, když o něj český stát nestojí.
01. 02. 2012 | 11:59

Spravedlivě rozhořčený občan napsal(a):

Jo, Hvížďala je s nima jedna parta. tomu se to kecá, za ty prachy, co bere. bych mu přál žít tady, kecálistovi. a vůbec, du domu. hodím šlofíka nebo voko na telku, tohle nemá vejšku. Tak večer, chlapi, jo.
01. 02. 2012 | 11:59

Spravedlivě rozhořčený občan napsal(a):

No, dyť to tady píšu celou dobu, že tu mame problém, sakra. a těžkej. a voni nám sem furt lezou a chtěj něco řešit. misto aby postavili fabriku nebo radši poslali prachy. To snad dá rozum ne, na to nepotřebuju nikoho z prahy. nějakýho hvížďalu nebo šimáčka, kdo se jim vo to prosí. pošlete prachy a basta. ne romum, do nich cpete horem dolem, ale nám. Du.
01. 02. 2012 | 12:02

Marquardt von Bodenbach napsal(a):

Hele, spravedlivej občane, když to stát nebude řešit, tak na šluknovsku zbudou přesně ty týpky jako ty. Jenže tam žijou stovky lidí, kteří doufali, že po revoluci půjde šluknovsko nahoru, zřídili penziony, krásné hospůdky (viz Doubice a spousta dalších), a teď se jim tam do sousedství nastěhujou "nepřizpůsobiví", a na šluknovsko dalších 20 let turista ani nepáchne!!! šluknovsko, to je i Lobendava s kozí farmou a Doubice, super pěkná místa, kterým tyhle aféry ničí dobrou pověst!!!
01. 02. 2012 | 12:07

Regulus Black napsal(a):

Teda pane Hvížďalo,
"... realitní makléři ..... skoupily .............budovy, prohlásily je za ubytovny a nalákaly....." teda tolik hrubých chyb v jedné větě už jsem dlouho neviděl. Asi jsou ti realitní makléři transky, nebo co...
A ten závěr: "I podle analytiků konzervativního Wall Street Journal, za nepokoji je vždy ta skutečnost, že za vzniklé krize nikdo nenese odpovědnost." - to má být prosím Vás co? Jestliže bude někdo nést odpovědnost za krize, nepokoje nebudou? Fakt? Ježkovy voči, to je opravdu ale kvalitní článek....
01. 02. 2012 | 12:15

Pozorovatel napsal(a):

"Sestěhovávání lidí do takových oblastí a ubytoven je možné, dle mého soudu, kvalifikovat jako podněcování k rasové nesnášenlivosti na obou stranách..."
Kromobyčejně geniální výrok. Ostatně, do paranoidního prostředí "politické korektnosti" zcela zapadá. Kdo ty Romy asi nutil k opuštění svých domovů a vystěhování do tak bezperspektivních podmínek? Anebo skutečnost, že na Šluknovsku není práce, nespadá do záběru romského uvažování? Já se stěhovat, prvně myslím na to, kde v novém bydlišti seženu práci... (a pak si zaplatím nájem v jakékoliv výši).
01. 02. 2012 | 12:20

Pobo napsal(a):

Už to nehulej, zjevně Jim to nedělá dobře.
01. 02. 2012 | 12:23

Vandal napsal(a):

Hvížďalo

problém není v tom, co ta Agentura navrhuje, problém je, že na to zkrátka N E J S O U P E N Í Z E! Nejsou a už nikdy nebudou. Myslí si snad někdo, že je možné donekonečna zvyšovat daně? A takto ožebračovat daňové poplatníky ve jménu údajných lidských práv nějaké nepřizpůsobivé menšiny se nekontrolovatelně množit, bez ohledu na to, jestli je schopná se o děcka řádně starat a uživit je?

A pane Hvížďalo, hlavně, že si cigáni uvědomují, že jsou objektem spekulací většinové společnosti. Ale že si neuvědomují, že oni nic neplatí, že za ně všechno platí ta většinová společnost, a že to byli oni, kdo sami přivandrovali ze slovenska, nikdo je sem nenatahal. To by si měli především uvědomit, nikdo je tady nedrží, tak ať zase nasednou na povozy a vrátí se tam,odkud přivandrovali. A nemusí zde prožívat žádné sociální pnutí. Pane Hvížďalo, podle "odborníků" prý cigáni sami za nic nemohou!!!!!

Aha, tak oni žádnou kriminalitu, žádné krádeže, žádné vraždy a loupeže, loupežná přepadání atd. nedělají, a když dělají, tak za to nemohou, podle "znalců"! Nejspíš podle "znalců" za to mohou ti zavraždění a oloupení a přepadení, není liž pravda? Řekněte mi, co je to za "znalce" a "odborníky", z čeho jsou placeni?
Já bych myslel, že za to mohou právě ti "odborníci" a "znalci" cigánské problematiky, ty nám byl čert dlužen.

Hvížďalo, nepiš kraviny, nemáš to snad zapotřebí, takovou předposranou slátaninu. Baví tě to, dělat ze sraček ještě větší sračky? / pane Stejskale prosím nemazat, děkuji /
01. 02. 2012 | 12:23

bim napsal(a):

Tento článek měl být napsán před 20 lety, obdobně jako jiný na totéž téma už v půli 60. let v Literárních novinách.
Navíc bez zde těch křupanských pravopisných chyb.
Sečteno -- produkt běžného bolševictví a estebačiny.
Autor podobně vykradl Mladou Frontu.
01. 02. 2012 | 12:24

Viola napsal(a):

Jak můžeme vstupovat do Evropy - EU, když si nedokážeme poradit s tak malinkatým kouskem země a s tak malým počtem obyvatel. Jak můžeme posílat miliardy bůhvíkam a tady dopustit, že na oběd mají děti jen chleba namazaný s něčím. Až si vyřešíme Šluknov, teprve můžeme posílat někam miliardy.
01. 02. 2012 | 12:24

Viola napsal(a):

Vandale,

jak to že peníze nejsou? V rezervách je ještě dost a dost, když se mohou posílat MMF.
01. 02. 2012 | 12:26

panj napsal(a):

Neo napsal
"Nemají práci a sedí doma u televize.///nemít práci, tak přeci nesedim doma u televize, ale snažim se ji najít."

Vy tady jen slovíčkaříte a pitváte každé slovo jak medik žábu. Nemají práci = nikde tu práci nesehnali (nikoliv, že za nimi ta práce nepřišla do baráku).
Až přijedete do tohoto reginu a seženete jednomu jedinému práci, potom teprve můžete začít kritizovat.
Mimé jiné je dost nepochopitelné, kde jste vzal to přesvědčení, že pro každého existuje reálně nějaká práce. Samozřejmě placená a to alespoň tak, aby rozdíl mzdy a výdajů (dojíždění atd.) byl vyšší než státní příspěvky.
01. 02. 2012 | 12:27

Marquardt von Bodenbach napsal(a):

také šluknovsko:
http://www.kozi-farma-viska.cz/Obrazarna
01. 02. 2012 | 12:28

panj napsal(a):

Viola
Peníze o kterých mluvíte centrální banka pouze půjčí tomu, u koho lze alespoň předpokládat nějakou likviditu v době splatnosti.
Rohodně je nikdy nepoužije tam, kde podle Vás takzvaně budou chybět.
Už jsme doma?
01. 02. 2012 | 12:31

Občan napsal(a):

Pane Hvížďalo,
když píšete o tak závažných tématech, nemíchejte laskavě "jabka s hruškama". Nemluvě o tom, že si v článku odporujete.

Váš článek potvrdil to, o čem tu už dlouho mluvíme - že ty "proudžektové" žvanírny jsou VESMĚS (musím připustit, že se může vyskytnout vyjímka) úplně k ničemu a že jen slouží partám vychytralců ke snadné obživě v řádech stamilionů.

Jak je Šimůnková mimo mísu potvrzuje i ten její návrh na zřízení "sociální firmy pro zaměstnávání nízkokvalifikovaných občanů". Nezaměstnaní tkalci, skláři, učitelstvo a další NEJSOU nízkokvalifikovaní občané. Jsou to naopak lidé se sakra vysokou kvalifikací a většinou i dlouholetými zkušenostmi.
Jediné, co potřebují, je PRÁCE - stálá a za slušný plat. Ne brigády a ne agenturní nádeničinu.

Vůbec se starotům nedivím, že vyrazili Štětinovu prodlouženou pracku v podobě "Agentury" v čele se Šimáčkem a Šimůnkovou. Poslouchat ty jejich arogantní žvásty a vidět přitom NULU, která za touhle partičkou zůstává, na to už musí mít člověk sakra silný žaludek

A ještě k tomu poslednímu odstavci - můžete, pane Hvížďalo, nějak prokázat svá tvrzení?
Zejména to, že situace starostům a zastupitelům vyhovuje a že Cikáni jsou objektem spekulací většinové společnosti.
Protože pokud pro ně nemáte důkazy, púak se jedná o dost hnusné pomluvy.

Pro čtenáře s odolným žaludkem doporučuji toto počteníčko:
http://www.socialni-zaclenovani.cz/agentura-pro-socialni-zaclenovani-zverejnila-vysledky-evaluace-cinnosti-v-pilotnich-lokalitach

Tohle je taky síla:
http://www.socialni-zaclenovani.cz/souhrn-aktualni-cinnosti-agentury-pro-socialni-zaclenovani-na-sluknovsku

A na závěr jeden rozhovor:
http://www.socialni-zaclenovani.cz/rozhovor-s-m-simackem-a-e-dzumanovou-k-vyzve-starostu-sluknovska-cro-1-26-1-2011
01. 02. 2012 | 12:31

Viola napsal(a):

panj

a co jsou evropské dotace na různé programy. Odkud se ty peníze berou? Jestliže jsme schopni dotovat řecké cikány, pak musíme být schopni dotovat především naše cikány. Je to v našem zájmu klidu a bezpečí a to stojí za to, ne?
01. 02. 2012 | 12:45

n.č. napsal(a):

Občan. Dík za odkazy. Fakt síla!!! Na Šimáčka i -ovou jsem si udělal obrázek již dlouho. A určitě nejsem sám.

Viola: "naši" cikáni? Většina těch našich jsou Slováci!!! A dotujeme je ažaž. Vy jste si toho ještě nevšimla?
01. 02. 2012 | 12:49

Viola napsal(a):

Marquardt von Bodenbach

to je nádhera.
01. 02. 2012 | 12:49

Vandal napsal(a):

Violko

ty nechápeš, nebo nechceš pochopit podstatu problému. Problém nepřizpůsobivých se nedá vyřešit tím, že se tam bude nalévat čím dál tím víc peněz! Právě naopak, právě navzdory všem darebákům, kteří si z etnobyznisu udělali živnost, problém se dá vyřešit jen zastavením přívodu peněz. Protože ten problém s rostoucím množstvím peněz narůstá do obludných rozměrů,je to perpetuum mobile. A jak se šáhne na peníze, okamžitě řev a vyhrožování a vydírání.A peněz, přestože se tam nalívá čím dál tím víc, je pořád málo, ještě více dejte, ať je klid, ještě více! A když se naleje více, podpoří se ještě více neodpovědnost, a je jich ještě více, a když je jich ještě více, tak je potřeba ještě více peněz, a tak stále dokola. Samozřejmě, ten proces musí nutně někdy narazit na strop, i když nám třeba bude pomáhat eu.
01. 02. 2012 | 12:56

Martin napsal(a):

Prázdné řeči intelektuála ze zatuchlé kanceláře. Cigáni se sestěhovali do Šluknovska přirozeně, protože je tam nejlevnější bydlení široko daleko a zároveň je netíží nezaměstnanost, protože jsou od útlého mládí zaměstnaní na sociálním úřadě a tento je "zaměstná" kdekoliv. Nezaměstnanost na Šluknovsku je z principu odlehlosti kraje, koberce, potahy a nože v čínské konkurenci neměly šanci, číňané položili mnohem větší váhové kategorie.
A nesmysly o podněcování k rasové nesnášenlivosti ve Varnsfdorfu jsou zcela mimo mísu. Pokud někdo podněcuje k rasové nesnášenlivosti, je to nepochybně Ministerstvo práce a sociálních věcí, které bez mrknutí oka krade peníze poctivým spořádaným pracujícím lidem a tyto peníze "spravedlivě přerozděluje" cigánům. Je do nebe volající že cigánská rodina kde nepracuje ani jeden dospělý se má líp než rodina se dvěma dětmi a dvěma pracujícími dospělými.
01. 02. 2012 | 12:59

panj napsal(a):

Viola

OK, ale nemůžete se nechat unášet jen zbožným přáním. Peníze se půjčují MFF a co snimi udělá je jeho věc. Banku zajímá jen aby o ně nepřišla.

Polopatický příklad pro všechny, co mají názor jako vy a není jich málo.

Víte přece, že žádná banka nepůjčí nezaměstnanému romovi. Vám banka naopak půjčí a už ji nezajímá, jestli vy za ty peníze koupíte onomu romovi auťák anebo pojedete sama na dovolenou. Podstatné je, že vy jste
bonitní klient.
01. 02. 2012 | 13:02

n.č. napsal(a):

Vandal: je to tak, souhlas. Ovšem zatím to nevypadá, že se množství peněz do tohoto problému začne zmenšovat. Píšete přesně, když se začne mluvit o nižších dávkách, začíná ze strany Romů vyhrožování a vydírání. Mají pořád málo! A ze strany jejich tzv. začleňovačů a pohahačů není zájem, aby penízky přestaly proudit do různých agentur a na různé programy, i když výsledky jsou jen horší a horší.
Špatně to skončí, jak předpovídají ti, kteří jsou osočováni z rasismu jen proto, že mluví pravdu.
01. 02. 2012 | 13:05

Viola napsal(a):

Občane, já vás nechápu.

Obcím byly navrhnuty konkrétní projekty asi 13, co jsem četla a z toho byly asi realizovány jen tři. Ti starostové na to nestačí, ne ty agentury. A kromě toho, k jednání měli být přizváni především ti cikáni, kterých se to týká, a měli říct, co potřebují. Mi to připadá, že tamní obyvatelé jsou závistiví na to, co cikáni od státu dostanou. Ale ta různá zařízení mohou sloužit samozřejmě i jim, některým, když se ocitnou ve svízelné situaci.
01. 02. 2012 | 13:15

n.č. napsal(a):

Viola:kopíruju:cikáni, kterých se to týká, a měli říct, co potřebují...
Vždyť už několikrát se vyjádřili, že víc peněz, větší dávky,.....

a další operla:

Mi to připadá, že tamní obyvatelé jsou závistiví na to, co cikáni od státu dostanou.
Bože můj!!!!
01. 02. 2012 | 13:21

Viola napsal(a):

Vandale

"problém se dá vyřešit jen zastavením přívodu peněz." Tak dobře, ať nevstupujeme do Evropy, dokud ten problém nebude pryč a poslat tam Schvancerberka. A ten etnobyznys by právě mohli provozovat ti cikáni. Co je na nich nejlepšího - jejich etnokultura, jejich hudba, tance, zpěv. Když se takto zaměstnají, jsou to príma společníci. Jen se podívejte kam to dotáhla Lucie Bílá a jiní cikáni.
01. 02. 2012 | 13:21

Viola napsal(a):

n.č.

zřejmě s nimi neuměli diskutovat. Jestliže potřebují větší dávky, tak se jich zeptat na co, mají hlad, nemají teplo, nejsou oblečení, nejsou vybaveni ? Já to také občas vidím, že existují naši vykuci, kteří na cikánech parazitují, protože oni jsou někdy velmi upřímní a věřící.
01. 02. 2012 | 13:24

n.č. napsal(a):

Občane: mám na Vás malou otázku. Znáte křestní jméno pí Šimáčkové? Nevím proč, ale myslím si, že Viola, jen si nejsem 100% jistej.
01. 02. 2012 | 13:25

Čochtan napsal(a):

Ono je to tak jednoduché.
Češi na Šluknovsku dávají státu peníze (daně) a dostávají od něj houno.
Cikáni dávají státu houno a dostávají od něj peníze.
Češi jsou tu doma, cikáni ne.
Pak se divte, že to zraje k revoluci.
01. 02. 2012 | 13:29

český maloměšťák napsal(a):

Šluknovsko je předobraz toho co se stane pokud tuto zemi ponecháme v pařátech Nečasů, Klausů, Drobilů , Romanů, Johnů a podobných.
Dojde k sinaizaci země - v tom nejhorším slova smyslu.
Přidejte k tomu nahrazení společností discipliny společností kontroly - a za pár let budou lidé jako je Vandal vzpomínat na pana Hvížďalu s úctou.
Bude ale pozdě.

Naštěstí jsou zde lidé, kteří vidí problém nejen jak je, ale jeho genealogii a kauzalitu. Bohužel jsou stejně bezmocní jako ti, co chodí co 4 roky tupě házet do jakési plastové bedny - beztak vyrobené v Číně (domněnka - ničím nepodložená a nijak nepotvrzená !!!) lístky...tedy co 4 roky " jim to tam hodí". / odsouhlasí partajkleptokraciím a Mafii jejich seznamy... /
Ta bezmocnost pak přerůstá ve frustraci.
Frustrační náboj se hromadí v kotlíku , který je velmi často vyroben ze sekndhendového materiálu, byť by byl tento certifikován razítkem z Plzeňské University....pokud pak takový kotlík nevalné kvality jednou vybuchne - vyvalí se ty sračky všude kolem.

To už pak raději ta sinaizace. A ta kontrola. Pěkně pod spojeným bičem kapitálu a policie.

P.S. V komplexníxh společnostech nikdy nejde o selhání menšiny, ale o selhání institucí. kdo toto nechápe - tak jeho kotlík tedy musí být šmejdem non plus ultra.
01. 02. 2012 | 13:31

Viola napsal(a):

panj

právě proto existují ty evropské peníze, aby se daly do rukou těm, kteří umí pomoci, ale ne vkládáním peněz do rukou, ale konkrétní pomocí, jež by vedla ke smysluplnému životu a která by dokázala motivovat. U nás docela dobře pracují s malými cikány farníci z Domu Bosko, ale nevím jestli dostávají peníze z evropských fondů, spíše jen od věřících, děti se tam zabaví v různých činnostech a získají různé dovednosti.
01. 02. 2012 | 13:31

Občan napsal(a):

To Viola:

Obcím právě nebylo nabídnuto vůbec nic konkrétního ani funkčního. Kdybyste si pročetla pořádně ty odkazy, zjistila byste bleskově, že ze strany Agentury bylo nabídnuto obligátní "poradenství", "monitorování", "analýzy" a "doporučení" (pochopitelně za prachy obcí a z dotací).
NIC konkrétního a NIC, co by SKUTEČNĚ pomohlo.

KDYBY "Agentura" přišla s tím, že firma ta a ta přijme 20 nezaměstnaných tkalců, jiná 45 sklářů a další 170 lidí na montáž něčeho s tím, že mají zakázky na pět let, a že "Agentura" zajistí jazykové kursy a proškolení v práci na nových strojích (částečná rekvalifikace) pro všechny kdo budou k firmám nastupovat, buďte si 100% jistá, že by neodmítla ani jedna obec.
Nebo kdyby "Agentrua" přišla s tím, že zajistí jazykové kursy vč. certifikovaných zkoušek pro XY nezaměstnaných, protože zjistila, že firmy v regionu shánějí XY cizojazyčně způsobilých zaměstnanců, starostové by byli blahem bez sebe.
Nebo kdyby "Agentura" poskytla alespoň to, co po ní obce chtějí - KONKRÉTNÍ metodiku co a jak dělat v KONKRÉTNÍCH situacích!

Místo toho se obcím dostalo jen arogantního žvanění a brožurek, na něž praskly desítky milionů Kč.
Kdyby každý nezaměstnaný s alespoň výučním listem dostal místo těch "agentur" mega s tím, že o něm 10 let stát neuslyší, měli bychom rázem po cca 80% sociálních problémů.
01. 02. 2012 | 13:31

Král Jelimán napsal(a):

to český maloměšťák:

.".a za pár let budou lidé jako je Vandal vzpomínat na pana Hvížďalu s úctou."

Šmarjá, to bude vopravdu až tak zle??
01. 02. 2012 | 13:34

Viola napsal(a):

n.č.

:-) nejsem paní Šimáčková.
01. 02. 2012 | 13:35

Spravedlivě rozhořčený občan napsal(a):

Sem se na chvíli probudil a zapnul písídlo (aspoň na něj mi zbylo těch pár šušní, když se všechno teďka cpe těm cigošum)

Kluci ušatý, dobře ste mu to napsali. Ať vidí, že nejsme žádný blbci. Vandal na Hrad, občan s čochtanem do vlády, n.č. na policejní prezídíum. Dyť je to tak jednoduchý. jakýpak s tim štráchy, sakra. Ta Viola je ňáká podezřelá, spíš myslim, že to bude Kocáb. Jo, to bude určitě Kocáb. Di di hajzlu, Kocábe! A ty cigáni si vem sebou! A neserte mě!
01. 02. 2012 | 13:38

Viola napsal(a):

Občane,

právě že jsem se dívala na tuto stránku:

http://www.socialni-zaclenovani.cz/souhrn-aktualni-cinnosti-agentury-pro-socialni-zaclenovani-na-sluknovsku

nepřipadá mi to jako brožurky.
01. 02. 2012 | 13:41

Viola napsal(a):

Spravedlivě rozhořčený občan

:-) jsem polichocena
01. 02. 2012 | 13:42

n.č. napsal(a):

Viola: nechtěl jsem Vás nějak urazit, myslím si, že jste hodná, na dnešní dobu až moc hodná,...jen se zastáváte i těch, kteří pomoc nechtějí, kterým vyhovuje nicnedělání a peníze zadarmo.
01. 02. 2012 | 13:42

Občan napsal(a):

To n.č.:

Monika.
A i když Viola občas píše strašné nesmysly, vypadat jako Šimůnková by si fakt nezasloužila :o))
http://www.romea.cz/images/servis/simacek-simunkova.jpg

Viola není hloupá - je to slušná a chytrá paní, se kterou se třeba o věcech víry a o náboženství dá docela zajímavě pokecat. Ale nahlíží svět okolo sebe přes mlhu, která jí ztěžuje vidět věci takové, jaké opravdu jsou.

Ještě je tu Olga - ale o ní se domnívám, že by to mohla být jeptiška; protože ta je skutečně mimo mísu a vše nahlíží prizmatem své slepé víry.
01. 02. 2012 | 13:42

Jan Žura napsal(a):

Zaměstnat lidi při úklidu lesních porostů, na demolicích zastaralých objektů, vyčištění příkopů okolo silnic, vodních toků, udržování zeleně, úklidu veřejných prostranství je daleko smysluplnější než rovnostářské vyplácení sociálních dávek a udržování speciální policejní jednotky. To by ale museli vládní zmocněnkyně pro lidská práva Monika Šimůnková i ředitel agentury Martin Šimáček zvednou zadek ze židle a začít jednat. Zatím, včetně pana Kocába, neudělali vůbec nic. A hlavně žádné privilegované skupiny, pozitivní diskriminace, ale nulová tolerance pro všechny, padni komu padni. Už jen zdůrazňování mentální odlišnosti nemakačenků některými zastánci je rasismus.
01. 02. 2012 | 13:44

Občan napsal(a):

Violo,
přečtěte si přímo ty odkazy, které jsem sem dal.

Já o té "Agentuře" a o lidech kolem ní něco vím. A ubezpečuji Vás, že to jsou ti poslední, kdo by dokázal komukoli na světě SKUTEČNĚ pomoci; tedy kromě sebe sama k penězům daňových poplatníků.
01. 02. 2012 | 13:46

n.č. napsal(a):

Občan: díky, já vím, poznal jsem, že je to hodná paní...,realita ovšem je poněkud jiná než tady píše
01. 02. 2012 | 13:46

Občan napsal(a):

To Jan Žura:

To jsou právě přesně ty "proudžekty", které jsou naprosto k ničemu. Co bude mít nezaměstnaný učitel, sklář, tkadlec, účetní a další z toho, že budou někde dva měsíce hrabat listí nebo sbírat psí h...a?
JAK jim to pomůže?
A JAK jim pomůže, když je při takové práci ještě budou permanentně ponižovat namachrovaní "manageři" z parazitních agentur???

To by ta práce musela být za
a) stálá
b) provozovaná někým, kdo je schopen alespoň nejzákladnější empatie
01. 02. 2012 | 13:53

rejpal napsal(a):

Občan
Tohle je zatím nejlepší komentář pod blogem. Asi jsem podjatý vůči poraděnkům.
01. 02. 2012 | 13:55

český maloměšťák napsal(a):

Viola
Na rozdíl od zdejších žvanilů , zejména pak zdejších zaměstnaců ouřadů - nevidíte jen to špatné a možná že v tomto směru i něco konkrétního děláte.
Soudím tak z toho, že nepotřebujete hystericky exhibovat svou frustraci - na rozdíl od těch žvanílků.

Mějte se.

P.S. Všem těm, kdo opět chtějí hnát lidi na nucené práce...chtěl bych sdělit, že žijeme v 21. století a to prosím ve vyspělé kapitalistické společnosti./doufám, že z tohoto souvětí nedostanete průjem, ale zamyslíte se nad jeho obsahem..../
Napovím - chcete na úklid veřejného prostranství či na bourání objektů určených k demolici...chcete tam nahnat i Drobily, Romany etc etc.
Vězte tedy - že se vám to nepovede. To spíše oni tam za čas naženou vás.

Maucta.
01. 02. 2012 | 14:14

rejpal napsal(a):

český maloměšťák
Ale zase ta představa... a ještě by byli užiteční.
01. 02. 2012 | 14:17

Viola napsal(a):

Občane,

tak jo, pozdravuji vás a už mlčím.
01. 02. 2012 | 14:27

Viola napsal(a):

maloměšťáku i vám pěkný den, sluníčko svítí a na okna mráz maluje pěkné kresbičky.
01. 02. 2012 | 14:29

drozd kvíčala napsal(a):

pro Violu a spol:
Agentura, která pomáhala chudým, končí v Duchcově a Chomutově
http://usti.idnes.cz/agentura-ktera-pomahala-chudym-konci-v-duchcove-a-chomutove-p4w-/usti-zpravy.aspx?c=A120131_161811_usti-zpravy_oks
chce se mi zvolat, konečně!
A pro zasmání, cituji: "S některými body Džumanová souhlasí, většina z nich je ale prý k ničemu a některé až absurdní. "Už vidím, jak si městská policie kupuje autosedačky, aby mohla svážet do škol romské školáky," dodala.", konec citace.
http://www.novinky.cz/domaci/257363-politici-sluknovska-agentura-pro-socialni-zaclenovani-nam-vubec-nepomohla.html
01. 02. 2012 | 15:04

češi jsou primitivní národ napsal(a):

Je vidět, že je to na tupé české stádo moc složité.
01. 02. 2012 | 15:13

zdenekbrom napsal(a):

Jana Pechová 01. 02. 2012 | 11:40:

Ano, mám podobný názor.
01. 02. 2012 | 15:20

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

Tu galerii můžete rozšířit nově o romského aktivistu Ladislava Bílého nebo Liberecké romské sdružení. Berou to taky v milionech. Ať to máte hezky multikulturní.
01. 02. 2012 | 15:22

Miky napsal(a):

cituji autora..za situaci nemohou Romové...
Ten cikán co mne napadl za nic taky nemůže,asi za to můžou politici.
Postavte se na hlavu pane autore,ale vašim žblechtům věřit NIKDO NEBUDE !
01. 02. 2012 | 15:43

neo napsal(a):

panj:

to přeci neznamená, že když dosud nic nenšli, že musí s hledáním přestat a válet se u televize.

taky nevim, proč já bych měl jezdit do toho regionu a někomu shánět práci.

pak už si vymýšlíte: " Mimé jiné je dost nepochopitelné, kde jste vzal to přesvědčení, že pro každého existuje reálně nějaká práce. " TOTO JSEM NIKDY NETVRDIL"
01. 02. 2012 | 15:48

Milan Stejskal napsal(a):

Proč vláda nedá podnikům úlevu na dani když přinesou na Šluknovsko pracovní místa tak jako odpouští daně korporacím tam kde zaměstnání je ?Moje slova jsou - vláda se nestará - jen si pěstuje problémy za které schovává vlastní špínu
Usnesení konference „Holešovské výzvy“ ze dne

28. 1. 2012 konané v Praze v Hloubětíně

Požadujeme:

1. demisi vlády a jmenování dočasné úřednické vlády odborníků
2. zahájení příprav spravedlivých demokratických voleb
3. uzákonění referenda
4. zastavení církevních restitucí
5. zastavení penzijní, sociální, zdravotnické a školské reformy
6. odvolání podpisu na smlouvě ACTA, která zavádí cenzuru na internetu
7. do jednoho týdne po jmenování dočasné úřednické vlády odstoupení
prezidenta Václav Klause pro ztrátu důvěry
8. požadujeme naplnění našich požadavků do konce měsíce února t.r
( u bodů 3. a 7. v termínech možného splnění ).

počínaje dnem 29.1. 2012 budou tištěny a distribuovány plakáty, které budou

vyzývat lidi k demonstraci na den 15.3. 2012, do ulic měst vyjedou ozvučená auta

Slávek Popelka, Vlastibor Čermák, Karel Fiedler, jménem demokratického vyjádření účastníků konference při schvalování jednotlivých bodů usnesení

Ve středu 1.2.2012 se setkají zástupci iniciativ v Praze k tvorbě koordinačních center a k volbě delegace, která předá usnesení z konference na vládě ČR, prezidentské kanceláři, parlamentu a ČTV. Předání bude do konce týdne.

1.2. 2012

Dokončují se poslední přípravy k zítřejšímu výjezdu aut. Nejdříve budou oslovováni studenti /budeme mluvit přímo v areálech vysokých škol, v menzách a studentských kolejích po celé ČR/

Tiskárna zahájila přípravu na výrobu visaček. Předpokládáme, že se jich vyrobí řádově miliony. Bude to forma národního referenda.

Na dnešním jednání koordinační rady se doladí další postup na přípravě demonstrací, začnou se aktivovat koordinační centra v jednotlivých městech. Už dnes se do různých koutů republiky dostanou desetiticíce plakátů k šíření a vylepování
01. 02. 2012 | 15:55

n.č. napsal(a):

Kdo nechce pracovat, nebude, i kdyby bylo pracovních míst dostatek. Práce totiž není jen vidina, že bude plat a možná i vyšší než být na dávkách, ale taky něco pro to obětovat. Především každodenní ranní vstávání, většinou dojíždění do místa, kde pracuji, návrat v pozdních odpoledních či večerních hodinách, úbytek sil jak fyzických tak duševních, takže místo večerních návštěv barů, heren či mejdanů a jiných radovánek jen odpočinek atd.atd.
Myslíte, pane Hvížďalo, že i kdyby práce byla, tak většina Romů, kteří dnes jsou na dávkách a nikdy nepracovali tohleto denně bude dělat???
Ta práce, po které teď Romové tak volají, protože vědí, že není, je především povinnost nejdříve poctivě ji udělat a pak za ni je odměna formou platu a dovolené. A dovedete si představit Romy, kteří žijí celý rok jak žijí, že by měli volné jen některé soboty a neděle a jen 30 dnů dovolené?
Myslím si, že je to utopie si myslet, že tohleto - tedy myěleno poctivou práci - zaměstnání - by v dnešní době zvládli.
Při vší úctě k romskému obyvatelstvu, si myslím že NE!!!
Však ti, kteří je zaměstnali, ví, že jen malé procento zaměstnaných Romů vydrželo tuto "zátěž" víc než rok.
01. 02. 2012 | 16:05

neo napsal(a):

Milan Stejskal:

1. demisi vlády a jmenování dočasné úřednické vlády odborníků///vláda vzešla z demokratických voleb a dokud má důvěru parlamentu....
2. zahájení příprav spravedlivých demokratických voleb/// ty co jsou vám přijdou nespravedlivé? proč?
3. uzákonění referenda/// referenda na co? čeho by se týkalo? Všech témat, nebo jen vybraných?
4. zastavení církevních restitucí ///ok
5. zastavení penzijní, sociální, zdravotnické a školské reformy/// no, tak třeba sociální už byla schválena a těžko se bude zastavovat co už proběhlo. Jinak penzijní by zastavit šla a asi by to nebylo od věci.
6. odvolání podpisu na smlouvě ACTA, která zavádí cenzuru na internetu /// jednoznačně
7. do jednoho týdne po jmenování dočasné úřednické vlády odstoupení
prezidenta Václav Klause pro ztrátu důvěry /// pro ztrátu čí důvěry? Podle nejnovějšího průzkumu se těší důvěře 58% obyvatel.
8. požadujeme naplnění našich požadavků do konce měsíce února t.r /// no tak to je trošku hustej deadline a asi nesplnitelnej
01. 02. 2012 | 16:23

n.č. napsal(a):

oprava: 20 dnů dovolené :-)
01. 02. 2012 | 16:23

n.č. napsal(a):

neo: Zajímavá shoda jmen.
p. Stejskal, tedy editor má většinou na romský problém taky nesplnitelnej sen :-))
01. 02. 2012 | 16:26

kelt napsal(a):

Osobně nevidím ty problémy až tak závažné.
Neviditelná ruka trhu na řešení jistě intenzivně pracuje.
Existuje ovšem určitá pochybnost,že než to stihne,tak jiná viditelná ruka-ce vezmou brokovnici a spravedlnost do vlastních rukou.
01. 02. 2012 | 16:46

Jirka napsal(a):

Jak je možné, vy uvědomělí antikomunisté, že za totality zdaleka takové problémy s Romy nebyly.
Že by tenhle militantní kapitalismus nastolený tady disidenty a hlavně emigranty nebylo to nejlepší řešení? 20 let jste všechno nejlépe věděli, jak se má dělat. Tak si teď poraďte konečně s něčím, jako je Šluknovsko. Ale do té doby by bylo nejlepší, kdybyste nám už tady vašemi přihlouplými radami negumuvali permanentně náš ubohý postsocialistický mozek. Bohužel jsme stále ještě všechno, jako třeba jak cikáni za socialdsimu pracovali na stavbách nezapoměnli. (Hlavně, že na stavbách teď zaměstnáváte plno Ukrajiců, kteří nám zase asi v nejbližších týdnech zavřou dodávky plynu. Ale každý to musí uvědoměle pochopit, protože přece my se musíme starat hlavně o demokracii ne naprosto zkorumpované Ukrajině - a ne třeba o život našich Cikánů.)
01. 02. 2012 | 17:07

m.v. napsal(a):

Tady máte řešení.
http://www.neprizpusobivi.dsss.cz/

Nejsem člen DSSS, ale s jejich strategií mi nezbývá než souhlasit.

Hezký den.m.v.
01. 02. 2012 | 17:11

panj napsal(a):

Neo
Kdybyste si udělal výlet do inkriminované oblasti, zjistil byste, že po chvíli obcházení v rámci hledání zaměstnání a přiměřeného akčního rádiusu, už nemáte kam chodit. Podobně, byste možná přestal sázet v loterii, když vidíte, že pravděpodobnost výhry je téměř nulová.

Dále si uvědomte (opět vaše pivání slovíček), že sedět televize implikuje i sezení u počítače (nehledě na to, že TV se mnohdy využívá jako monitor pro internet).
Takže v širším významu může pro vás pejorativní "vysedávání doma" znamenat ve skutečnosti i hledání si práce.
01. 02. 2012 | 17:21

český maloměšťák napsal(a):

m.v.
Žádné řešení. Humorné, obecné návrhy.
Například problém zaměstnanosti . Přečtěte si to - jde to proti mobilitě pracovních sil internacionální /což je naprosto v rozporu s realitou jak okolní...evropskou - tak i celosvětovou/ a na druhé straně se tam objevuje požadavek na zvýšenou mobilitu interní...vše je ale opřeno o tak vágní formulace /"pokud je v místě adekvátní ubytování" etc etc/...že nezbývá než nad tím mávnout rukou....naprosto mimo rámec logický, socioekonomický, legislativní....

Prostě žvásty. Žádná strategie - jen tlučhubství.
Tidle by nás zavedli leda tak do Severní Koreje. Tou nejkratší možnou cestou.

Taky hezký den.
01. 02. 2012 | 17:23

Čochtan napsal(a):

m.v.
díky za link, tohle může podepsat každý rozumný člověk.
01. 02. 2012 | 17:48

Čochtan napsal(a):

český maloměšťák
co je na tomhle textu konkrétně špatného ?

Politika zaměstnanosti

V České republice v současnosti existuje početná armáda nepracujících občanů s nízkou nebo nulovou kvalifikací. Firmy s potřebou tohoto druhu pracovní síly však raději najímají pracovníky z jiných zemí ležících většinou mimo EU. Tento trend jasně dokazuje, že u nás dochází k systémovému selhávání pracovní motivace (nejen) nepřizpůsobivých. Takový fakt je pro naši zemi velmi nepříznivý, protože každý dovezený cizinec znamená pro daňové poplatníky zvýšení nákladů na sociální podporu pro domácí nezaměstnané, kterým zabírá pracovní místo. K těmto penězům je navíc potřeba každoročně připočítat miliardové škody způsobené zahraničními pachateli a desítky milionů za nepojištěné cizince, které zadarmo ošetřují české nemocnice.

Zcela nelze pominout ani riziko, že kvůli špatnému nastavení imigrační politiky a sociálního systému začnou brzy zahraniční dělníci, kteří se u nás stále častěji trvale usazují, masově přejímat životní strategii nepřizpůsobivých se všemi negativními důsledky, jichž jsme dnes svědky v západní Evropě. Dovoz nekvalifikované pracovní síly z cizího kulturního prostředí s sebou nese nebezpečí budoucích těžko řešitelných problémů a nepřispívá ani ke zvyšování našeho inovačního potenciálu, ani ke kvalitě života občanů ČR. Jádrem naší politiky je proto teze: „ani jeden dovezený pracovník na místo pro nekvalifikované“.

Základní body naší politiky zaměstnanosti vůči nepřizpůsobivým:

sociální podpora by měla být pro zdravé lidi v produktivním věku časově omezeným privilegiem využívaným pouze v odůvodněných případech. Rozhodně by neměla být jako dnes jakýmsi přirozeným právem nepřizpůsobivých, nebo dokonce „výpalným“ vypláceným pro to, aby neporušovali právní řád.

Každý pracující by se měl mít výrazně lépe než práceschopný člověk dlouhodobě žijící výhradně ze sociálních dávek.

Zvýšení pracovní mobility nepřizpůsobivých – zavedení povinnosti pro práceschopné nepřizpůsobivé přijmout jakoukoliv nekvalifikovanou práci i mimo místo jejich bydliště – v rámci regionu, pokud potenciální zaměstnavatel nabídne dopravu do zaměstnání, nebo v rámci celé ČR, pokud k místu bude nabídnuto také odpovídající ubytování. Bezdůvodné odmítnutí nastoupit do přiděleného zaměstnání by pro nepřizpůsobivého automaticky znamenalo zastavení nároku na jakoukoliv sociální podporu ze strany státu.

Zvýšení pracovní mobility nepřizpůsobivých, kteří jsou kromě velkých měst soustředěni především v menších pohraničních obcích s vysokou mírou nezaměstnanosti, je podle nás zásadním předpokladem pro jejich plnohodnotné zapojení do pracovního procesu.

Vláda místo toho chce diskriminačním způsobem uměle vytvářet pracovní místa pouze pro nepřizpůsobivé na dotovaných veřejně prospěšných pracích přímo v místě jejich bydliště, kde po vyčerpání dotací nezaměstnanost rychle dosáhne zpátky své původní úrovně.

Aktivní snaha státu o obsazování pracovních příležitostí domácími nezaměstnanými – zpřísnění podmínek pro zaměstnávání nekvalifikovaných cizinců ze zemí mimo EU a uplatňování tvrdších postihů za jejich nelegální zaměstnávání.

Zavedení postihu za sabotování pracovního procesu - pokud kdokoliv práceschopný bude sabotovat svoje zapojení do pracovního procesu, tj. třikrát za sebou během jednoho roku bude propuštěn pro hrubé porušení pracovní kázně, přijde na určitou dobu o nárok na veškeré sociální dávky.

Cílem naší politiky zaměstnanosti není draze vytvářet dotovaná pracovní místa pro nepřizpůsobivé, jak plánuje vláda. Místo toho chceme důsledně obsadit domácími nepřizpůsobivými už objektivně existující místa určená pro nekvalifikovanou pracovní sílu, která dnes zastávají především cizinci. Tím by měly být vyřešeny dva velké problémy naráz. Prvním z nich je financování nepřizpůsobivého života části obyvatel a druhým jsou negativní dopady dovozu nekvalifikované pracovní síly na život celé naší společnosti
01. 02. 2012 | 17:52

Divobyj napsal(a):

Hm,tak o tom to asi bude.Naši bezdomovci chcípají mrazem v parcích a cikáni si zatím devastují byty,kde za ně platíme nájem my všichni.
Miluji naše politiky a náš-neřád.Samou láskou bych je mačkal tak dlouho,dokud by z nich netekla zelená smradlavá voda!
01. 02. 2012 | 18:08

časký maloměšťák napsal(a):

Čochta
Ten text je humorný - zejména tato věta : "Cílem naší politiky zaměstnanosti není draze vytvářet dotovaná pracovní místa pro nepřizpůsobivé" - v kontextu dalších - velmi vágních a v podstatě si protiřečících obecných floskulek, které splácá dohromady každý deváťák.
Tak jak to je postaveno - vzhledem k mezinárodním úmluvám/ale nejenom/ ....by to bylo naopak VELMI DRAHÉ.

Ale nedivím se , že vy - člověk bažící po deportacích a odsunech si v tomto rochníte.
Mimochodem - vám by asi severokjorejský systém vyhovoval, ne ?
Tam si taky nikdo z papalášů nedělá hlavu s nějakým realným rámcem či právy...prostě se něco vymyslí, fik, fik...a je to.
Se tam odstěhujte - když se vá,m líbí restrikce mezistátní mobility ve prospěch domácí mobility pracovních sil. /apropo - jsem zuvědav, jak by DSSS řešila to " odopovídající bydlení" v místě práce. Předpokládám, že by pan Čochtan s rodinou byl proti tomu, aby mu tyto lidi /nepřizpůsobivé/ nakvartýrovali k němu nebo do jeho těsného sousedství, co ?
Ono všecko něco stojí.
A obávám se, že uzavření hranic a nařízené vnitřní deportace - by ČR mohly stát hodně.
Po právu hodně.

Proto jspou tyto fantasmagorie dobré tak leda pro předčítání malým Čochtaňatům před tím, než se vyčurají na hajzlu, pomodlí k Adolfkovi a jdou spát na kutě.

Mimochodem - to by jako Vandas s m.v. objížděli zahraniční majitele firem a nařizovali jim, že mají zaměstnat ty a ty a propustit zase tamty ?
To fakt myslíte vážně - anebo jste už teď na marast ?
Pane Čochtan- oni by ti investoři prostě odsaď utekli. / i když - tak jak jsem měl
možnost jednat s některými - oni by Vandase a m.v asi ani nepustili přes vstupní turniket.../
01. 02. 2012 | 18:27

zdenekbrom napsal(a):

časký maloměšťák:

Víte co je zajímavé? Že velmi podobné požadavky mají i romští aktivisté, včetně nové romské strany. Docela mě to udivilo. Ty dvě strany by ohledně tohoto bodu mohly klidně vytvořit koalici.
01. 02. 2012 | 18:36

Zbyněk napsal(a):

Autor to myslí dobře, žil 11let v Německu, kde také činí podobné ptákoviny, jako doplácet nájmy.Já jakožto člověk jednoduchý vidím řešení jednoduché.Nedoplácet nájmy a situace je vyřešena. Developeři přestanou skupovávat paneláky, nebo se spokojí s nájmem 3000. Pro nás hlupáky jednoduché, tak proč tak vzdělaný člověk vidí vše složitě?
01. 02. 2012 | 18:40

Čochtan napsal(a):

šlapko, (tento nick ti sedí líp)
hloupě žvaníš. Nenapsal jsi nic konkrétního, jen kecy, kecy, kecy a hloupé pokusy o "humorná" urážky. Ale od tebe nic jiného neočekáváme. Jsi odpadem zdejší diskuze.
Hranice se nemusí zavírat, to nikdo nepsal a nechce, ale i s otevřenými hranicemi tu nemusíme mít lidi, které nechceme, kteří se přijeli usadit do sociálního systému. Nesmíme opakovat chybu, kterou udělalo Německo a takřka celá západní Evropa.
01. 02. 2012 | 18:49

český maloměšťák napsal(a):

zdenek brom
O tom nic nevím. Jen jsem koukl na ten link od m.v. a přečet si něco z těch fantasmagorií DSSS.
Když tak dejte link.

Jen tak naokraj. Internal migration klesá /v současné době je na 30 letém dně/ i v takovém "vnitřně migračním ráji" jako jsou USA.
Příčin je mnoho - žádné nejsou takové, že by měly být určující.
Jednou z nich je například nejistota majitelů/pronajimatelů/ nemovitostí ve vztahu ke klesající hodnotě jejich majetku...

Ale Vandas má asi spíš na mysli ubikace s palandami po 6 lidech. Tam je vývar zaručen vždy - poměr investice/návratnost investice je zde vynikající. Zejména pokud lidé budou přinuceni v těch ubikacích bydlet. Zákonem.
01. 02. 2012 | 18:54

Vandal napsal(a):

Milan Stejskal

Holešovská výzva? Copak, copak?

Další vyčuránci, kteří se cpou ke korytu?
01. 02. 2012 | 18:58

český maloměšťák napsal(a):

ad Čochtan
Šlapku neznám - ale pokud je to vaše manželka - vyřiďte ji mou upřímnou soustrast.
A ať se neztrhá - chudinka - ať vás radši vykopne z baráku. Ušetří si nejen fyzické síly - ale zejména ty duševní.

Je vidět, že k těm soudruhům ze Severní Koreje máte velmi blízko.
Nebo to tykání máte z doby, kdy jste jiným soudruhům donášel na své sousedy a spolupracovníky ?

JInak co se týče urážek - a to celých etnik a ras - na to jste specialista vy. Stejně jako na návrhy jak omezit populaci či jak se zbavit menšin.

Ale dost možná že jste jen něškodný, zbabělý blázen s miniaturním egem, který se rád schovává za " MY".
Nu - komunističtí straníci tušim se také rádi oháněli tím " MY" a každému tykali.

Těžko soudit - na takovou dálku. Každopádně pozdravujte doma. Apropo - není již čas na večerní předčítání Čochťanátkům ? Tak šup na to...
01. 02. 2012 | 19:02

zdenekbrom napsal(a):

český maloměšťák:

Mám to z článků na Romea.cz a teď z rozhovorů té nové strany.
01. 02. 2012 | 20:03

Občan napsal(a):

KDYBY ti "slavní" podnikatelé zaměstnali ALESPOŇ všechny KVALIFIKOVANÉ nezaměstnané bez odhledu na věk, pohlaví a barvu kůže, tak těch pár skutečných netáhel uživíme s přehledem a ještě zbude.

Jenže práce není ani pro kvalifikované a zkušené - takže ti, místo aby platili daně z platů kvalifikovaných zaměstnanců a utráceli (tedy platili další daně), dřepí doma u compu (pro neo "u televize") a marně hledají práci.
Pokud vlastní byt či dům, tento je pochopitelně neprodejný, protože se nachází v chudém regionu. Jít za prací nemohou, protože nemají na zaplacení ubytovny (jsou bez příjmu, protože nedostávají ani socdávky) a na živobytí do případné první výplaty. Půjčit si nemohou, protože nemají příjem.
Od nového roku se navíc nacházejí v režimu domácího vězení (pravidelné povinné hlášení na určených místech) a otrocké nucené práce.
Tím je jejich bludný kruh definitivně uzavřen.
01. 02. 2012 | 20:05

Čochtan napsal(a):

český maloměšťák allias šlapka allias tencokydáhnůj
Trash nemá nárok na vykáni. Ty nemáš nárok ani na kommunikaci. EOC.
01. 02. 2012 | 20:18

neo napsal(a):

občan a panj:

pokud sedí u televize a hledaj skrz ní práci , pak je to v pořádku.
01. 02. 2012 | 20:40

blanche napsal(a):

Jediným konkrétním výsledkem práce agentury je její neustálé prosazování zrušení bývalých zvláštních, nyní zš praktických, bez ohledu na to, že tam třeba romy vůbec nemají nebo, že upírají právo rodičům si tyto školy vybrat pro své děti, které potřebují speciálně pedagogickou péči.
01. 02. 2012 | 21:13

aagar napsal(a):

občan: Zhlédl jsem jsem výplod Agentury na Chebsku, kde to trochu znám. Úžasná práce! Proč se já blbec s maturitou, živím prací na 3 směny, kde se opravdu tvoří hodnoty, které se prodávají a slouží dalším občanům státu k potřebě a spotřebě?
Měl bych sloužit České republice jako poradce, případně tvůrce spletitých hodnocení, grafů, barevných obrázků a jiných pitomin, které stát rád zaplatí a ještě přidá "dotace" z EU.
Prosím ostatní diskutéry, podívejte se alespoň zhruba na výtvor výše zmíněné Agentury. To fakt z a m r a z í!
Znám také osobu, která si za daně občanů udělala VŠ a dnes radí přizpůsobeným, jak naložit s příspěvky státu na živobytí a jak ty peníze z donátora vyždímat. No a pak jěště ti Kocábové, Šimůnkové a jejich soukmenovci.
01. 02. 2012 | 21:13

Glosator napsal(a):

Je třeba vědět, že to byla EVROPSKÁ UNIE A BRUSEL, které "vyvezly" úmyslně a vědomně pracovní místa v textilním průmyslu, který u nás byl mimo jiné právě na Šluknoasku, do třetího světa, protože to vyhovuje jejich zrůdné multikulturní protievropanské ideologii.
Toto přiznal sám eurokomisař Vladimír Špidla a slyšel jsem to na vlastní uši.
01. 02. 2012 | 22:14

Maximus napsal(a):

Celý problém Šluknovska a podobných území v ČR je v tom, že tam není dostatek práce. U nás jde všechno od extrému k extrému, nejdříve byli vyhnáni Němci (neřeším bybí zda to bylo nebo nebylo spravedlivé), tím se narušila celá lokální hospodářská struktura a schopnost produkovat výrobky a znoží, potom komunisté všechno zestátnili a nyní se všechno rozprodalo a zašantročilo, částečně někdy i rozumně prodalo soukromému sektoru. Problém Šluknovska však může dnes vyřešit pouze stát, tím, že by tam investoval a postavil od kravínů a chovů zvířat v zemědělství až po fabriky, produkují něco rozumného. Jenže stát už nemá sílu, finanční a ani skoro žádný průmysl a ani nemá potřebné mechanismy jak vše zvrátit k lepšímu průběhu. Oni to ani neumí a ani je nic nenapadá.
Leccos by se co se týká receptů mohlo najít v jiných zemích, ale to by nesměli politici a poslanci jezdit na výjezdy do Ohňové země a podobných lokalit ve skutečnosti za dovolenou.
Soukromý sektor se tam do podobných lokalit nehrne, nic zajímavého tam není, jen vytrénovaní lidé schopní žít a vyjít s minimálními příjmy. To nejsou ti praví, co by mohli být použitelní třeba v nějaké moderní firmě. Ti co něco uměli jsou už v důchodovém věku a schopní mladí od tamtud prchají....
Ale třeba se mýlím a nemám pravdu.
01. 02. 2012 | 22:22

český maloměšťák napsal(a):

Italská banka nechala vypracovat studii, která se zabývá vztahem internal migration a immigration. A Itálie věru že je zemí, kde imigrační faktor hraje velkou roli.
Jistě že nelze porovnávat - ČR je v jiné společenské konatelaci - ale zdaleka zde imigrační faktor nehraje takovou roli v determinaci interní mobility pracovní síly.
heslo v Googlu : Internal mobility.

Maximus
Maslím si, že se nemýlíte. Otázkou jsou finance. Fundamentální otázkou. A správně nastavené motivace - jak ty negativní - tak ty pozitivní.
A jsme opět u české lumpenelity, která promrhá daňové transfery ze zemí jako je D či F - na hovadiny.
Čili - pokud ve vládě bodou exoti typu Drobila - bude se jen stupňovat frustrace domorodců ve Šluknově ale i jinde...a bude se utrácet za policejní komanda.
01. 02. 2012 | 22:37

Občan napsal(a):

To Maximus:

Pokud všichni podnikatelé uvažují jako Vy, pak se nedivím, že jsme v p....i. Patrně si to vůbec neuvědomujete, ale právě jste zcela paušálně odepsal několik desítek tisíc lidí střední generace, aniž byste se alespoň pokusil zjistit, co a jak se tam děje. Právě to, že regionu a lidem v něm nedají ani stát, ani podnikatelé žádnou šanci, je důvodem,proč je tam situace taková jaká je.
S Vaším způsobem uvažování se tahle země v životě nehne z místa.

Co se Němců týče, tak za nich to byl stejně zoufale chudý kraj jako tteď. Nemusí se Vám to líbit, ale právě komunistické státní statky, družstva a pracovatelský průmysl tam daly kvalifikaci a práci tisícům lidí. A fabriky, které tam ti komunističtí prevíti postavili. Až po plyšáku to bylo všechno zplundrováno a zbyla zase jen bída.

Víte, já mám na Českolipsku pár kamarádů - sklářů. Jeden z nich sklárničku i vlastnil; měl 4 zaměstnance. Ti, co pracovali jako zaměstnanci, už jsou tři roky bez práce a bez nejmenší naděje nějakou sehnat. Lidé jako Vy je odepsali jako "staré a neperspektivní". Ten soukromník se pokusil prorazit do Prahy. Našel si v Praze obchodního "partnera" a rok a půl zavřel sklárnu. "Partner" ho okradl o skoro 700 000.- Kč na zboží a vzorech a dnes je úspěšným sklářským podnikatelem. Kamarád se s ním stále soudí, pec je studená, jeho bývalí zaměstnanci bez práce a on sám je rád, že se mu daří pronajímat pokoje po dospělých dětech jako "penzion" pro chudé německé rekreantské rodiny. Jen díky tomu přežívá. Je mu skoro 60 a nikdo jej nezaměstná ani jako vrátného.
Takové to je na severu Čech...
01. 02. 2012 | 23:01

Karl von Bahnhof und Tempelhof napsal(a):

3 pilíže řešení nepzpůsobivého problému :

1) PRÁVO

2) PRÁCE

3) HYGIENA

A je po problémech !
01. 02. 2012 | 23:19

Maximus napsal(a):

Občan
Asi jste mě nepochopil, popř. jsem to napsal nepřesně. Myslím si totiž, že v současné době by zde mohl na Šluknovsku reálně, efektivně a hlavně rychle něco změnit pouze silný stát, který by zde postavil nějaké firmy či by investoval do místního hospodářství. Ale ten to není ani dnes náhodou. Proč bych chodil jinak do Šluknovska podnikat, když tam nic není? Levná pracovní síla? Logistika a strategické místo? Nic z toho!
Už si rozumíme?
02. 02. 2012 | 00:39

Maximus napsal(a):

Občane, ještě k těm Němcům. Jsem z Aussigu a moc dobře znám a vím jak to tam před 2.WW vypadalo. Ne, že bych byl tolik stár, ale ještě pamatuji jako dítě tu spoustu fabriček po Němcích třeba v lokalitě od Ústí n/L do Děčína, moc dobře si pamatuji na tu spoustu hospod, v každé vesnici bylo hned několik hospod, Němci uměli žít, holdovali místní turistice až neskutečným způsobem! Alek tomu průmyslu, Němci zde měli spoustu skláren, textilních fabrik aj. drobného průmyslu. Říká Vám třeba něco firma Solvay v Neštěmicích nebo víte jak se jmenovaly dř. fabriky Setuza či gigant Spol.chem. v Ústí nad labem? Životní úroveň zde nebyla o nic nižší než v ostatním území Čech.
02. 02. 2012 | 00:48

Maximus napsal(a):

český maloměšťák
Po dlouhé době jsem s Vámi ve shodě.
02. 02. 2012 | 00:50

Pavla2 napsal(a):

Viola: Lucka Bílá, že je Cikánka? O tom jsem zatím nikde neslyšela. Nepletete si ji s gamblerkou Věrou Bílou? Ta to opravdu "někam" dotáhla.
Jinak si přečtěte, jak se starají cikánští poradci o své chudé příbuzné.
Viz tady:

Šéf karlovarského sdružení Romů získal podvodem miliónové dotace

Desítky miliónů korun přitékaly z města, kraje i ministerstva na různé projekty Romského občanského sdružení (ROS) v Karlových Varech. Jenže teď se ukázalo, že řada z nich byla jen fikcí a nástrojem k tomu, jak se dostat k veřejným penězům.

Patrik Biskup

A tak je to se všemi penězi, které se jim nacpou. Už jste viděla, že by někdo za získané peníze postavil třeba malou firmu, obchod apod.? Nebo školu? Dostali dotace i školu a ta nefunguje. Takových případů je spousta. Tak proč jim pořád dávat, když je výsledkem nic a zase nic, jen neustále natažené ruce a státe - dej.
Ted mi přišel mail, jak kamarádka známé pracuje v bance a domluvila si schůzku se zájemkyní o 200 tis. úvěr. Po hlase nepoznala, že se jedná o cikánku, ta úřednici do telefonu řekla, že má příjem 43 tis a manžel 13 tis. inv. důchod. Při schůzce zjistila, že se jedná o dávky, nikdo z nich nepracuje, mají 5 dětí, z toho 1 prý invalidní a dostává na něj také 13 tisíc. Úvěr samozřejmě nedostala, jelikož to není příjem ze zaměstnání.
Další případ - starosta, už nevím, ze které obce, opět prohlásil, jak některé rodiny u nich v obci, dostávají až 92 tis.dávek měsíčně. Může se pak člověk divit lidem, kteří poctivě pracují, živí děti a v životě na takovouto částku nedosáhnou, i kdyby dělali šestnáctky? Jak je toto možné?

Jirka: No jestli se divíte, proč za komunistů nebyly problémy s cikány, tak je jednoduché vysvětlení. Dostávali byty stejně jako ted, podporováni byli taky a práci museli mít, at už dělali či ne. Výsledek byl totiž úplně jedno. Všichni dobře víme, jak se v té době vyplňovalo hlášení o výrobě či provedených pracech. A krom toho, aby se nemuseli s cikány otravovat, tak jich mělo snad 90 procent invalidní důchody. A ty se asi - jak mně ted připadá - snad dědí.

Dnes jsem četla článek, že se ve Vsetíně cikáni téměř vystěhovali z těch tzv. kontejnerů. Donedávna to tam bylo docela pěkné, jenže měli povinnost platit nájem, kdo nezaplatil, tak musel odejít. Jenže se jim nelíbilo, kromě toho placení, že prý jsou daleko od města. No je to snad 2 km, opravdu hrůza /druzí lidé bývají mnohem dále a jaksi jim to nevadí/. Jistěže jim to vadilo, měli to daleko na své lupičské výpravy a tahat v ruce ukradené věci po hlavní cestě asi není tak snadné. Jo jo, chudáci, musíme jim přispět na nové bydlení v centru.
02. 02. 2012 | 00:51

as napsal(a):

Jen tak dále Hvížďalo, za všechno může hostitel, nikoliv parazit :)

Myslím, že tímto článkem děláte posledním zbytkům slušných Cikánů medvědí službu.
02. 02. 2012 | 08:01

n.č. napsal(a):

Pavla2: pro doplnění dávám odkaz : http://www.novinky.cz/krimi/257813-sefa-karlovarskeho-sdruzeni-romu-stihaji-za-milionove-podvody.html

A k tomu šéfovi měl ještě doplňující info pan Brom v diskuzi pod panem Holomkem.

Jenom ve zkratce: Dotace byly zneužívany od roku 2007 !!!
Pan Brom upozorňoval na divný způsob financování
a byl okamžitě obviněn z rasismu....

PS: Doufám, že se pane Brome nebudete zlobit, že jsem Vás tady zmínil.
02. 02. 2012 | 08:04

Občan napsal(a):

To český maloměšťák:

Myslím, že chybně mícháte dva faktory - vnitřní pohyb obyvatelstva (internal migration) a přistěhovalectví (immigration).
Vnitřní mobilita Italů je stejně malá jako Čechů a jiných Evropanů. Je to dáno tím, že na rozdíl od amíků již nejméně 1000 let NEJSME kočovníky. Evropané již stovky let žijí usedlým způsobem a jsou pevně vázáni k půdě a domu. Kulturně, majetkově i citově.

Pro Itálii je katastrofou přistěhovalectví, protože tam po desetitisících přicházejí lidé z úplně odlišného sociokulturního prostředí, které nebohatá Itálie není schopna vstřebat. Nemá pro ně práci; tu ostatně nemá ani pro Italy. Tradiční italskou exportní "hadrárnu" - oděvy a obuv - dnes vyrábějí asijští a jihoameričtí nádeníci a Italové jsou bez práce. Súdánci, Somálci, Libyjci a další Afričané přicházejí místo s kapitálem s holýma rukama za prací, kterou tam nemohou najít. TO je problém Itálie.

Dočasná vnitřní migrace v Itálii sebou přinesla stejné problémy jako v ČR. V 70. - 90. letech se v dobách konjunktury několik milionů Italů přesunulo do měst. Důsledkem je vylidněný venkov a chudinské čtvrti ve velkých městech - stačí projet dálnicí od Brenneru do Milána a máte to jak z učebnice. Podalpský region plný prázdných mrtvých vesnic a městeček a hned vedle přelidněné Miláno s mimořádně odpornými sídlišti. Kolem Milána skladové zóny a opět prázdné a poloprázdné vesnice.
Dnes se vnitřní mobilita zastavila, protože už není KAM jít. Práce není ani na venkově, ani ve městech. Lidé na venkově jsou na tom dnes o fous lépe, protože mají alespoň olivový olej, ovoce a zeleninu a trochu dříví na topení je kde nasbírat.

V ČR tenhle fenomén již nastal také. Masa lidí se v lepších časech nahrnula do větších měst za prací, která však už není. A už se nemají kam vrátit. Takže máme vylidněný venkov a vznikající chudinské čtvrti ve velkoměstech. Kdo může, zůstává DNES na venkově nebo tam prchá z města.
Přibývá totiž lidí, kteří se pokoušejí uživit drobnou zemědělskou výrobou (hlavně ovce a včelařství) a drobnou výrobou z podomácku získaných surovin. Spoustu jich znám. Přišli o práci, prodali byt nebo domek ve městě, koupili starý domek s pozemkem na venkově a pokoušejí se pěstovat ovce a včely v zoufalé naději, že prodají domácí sýr, ručně předenou a tkanou vlnu a výrobky z ní, lojové a voskové svíce, med, výrobky s propolisem. Potkáte je na tržištích, na různých rustikálních a "historických" i historických akcích. O tom, čím se vlastně živí, se hodně neradi baví. Stydí se; jde totiž velmi často o vzdělané kvalifikované lidi, kteří z hlediska bezohledné, sobecké a asociální společnosti "selhali".

Jenže tohle také není řešení. Všichni včelařit nemůžeme, protože bychom brzy dopadli jak prodejci Oriflame a jiných MLM společností a nabízeli bychom si zboží navzájem.
02. 02. 2012 | 08:11

Občan napsal(a):

To Pavla2:

Blábolíte naprosté nesmysly.
Pokud má ten pán invalidní důchod 13 000.- Kč měsíčně, pak musel v době, kdy byl zdráv, pracovat ve slévárnách nebo v dolech. Kdyby nikdy nepracoval, pak by měl ID na úrovni zákonem stanoveného minima a ani korunu navíc.

Paní nemůže mít v žádném případě (s JEDINOU vyjímkou) příjem ze socdávek 43 000.- Kč.
Tou JEDINOU vyjímkou je, pokud má nějaké děti v pěstounské péči. PAK MŮŽE mít příjmy pěstouna, přesně stanovené zákonem: http://portal.mpsv.cz/soc/ssp/obcane/pestounska_pece. PAK může za určitých okolností skutečně mít "příjem" přesahující částku 40 000.- Kč/měs.

Jen je mi trochu divné posouzení banky (pokud se Váš příspěvek zakládá na pravdě). Příjmy pěstouna JSOU započitatelným (avšak NEDANĚNÝM) příjmem a pěstounovi nenáleží žádné další sociální dávky ("...Odměna pěstouna se pro účely zdravotního pojištění, pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti posuzuje jako plat.").

Než se tedy začnete vztekat nad Cikány, zvažte CO použijete jako argument. A bylo by vhodné, abyste používala jen PRAVDIVÉ argumenty. Protože v opačném případě jde jen o nenávistné výlevy, které v tak závažné problematice nemají co pohledávat.
02. 02. 2012 | 08:27

Petr napsal(a):

Dopbře placení pracovníci "Agentury" mají jako obvykle plán. Ale výsledek, jako obvykle jakýkoliv žádný.
Problémy jsou především vinou všech těch státních vyžírků z různých agentur, sociálních a teréních pracovníků a pod. Kdyby ti nebyli, i práci mimo dávek by potřební si museli najít a bylo by líp a bylo i by i více peněz pro opravdu potřebné staré a nemocné.
Vznikl by ale obrovsky veliký neřešitelný problém. Čím by se tak potom dobře živili ti desetitisíce "agenturářů"?
Takže se nic měnit nebude!
02. 02. 2012 | 08:30

Drzá zrzka napsal(a):

Je rozdíl mezi invalidním důchodem a příspěvkem na péči. Při péči o člověka zařazeného do IV.stupně postižení tento činí 11 000 Kč měsíčně. Tato částka je určena na nákup sociálních služeb, což v mnohých případech neděje a zmíněná částka se bere jako přilepšení příjmu rodiny.
02. 02. 2012 | 08:40

n.č. napsal(a):

Občan: Asi se celkem vyznáte v různých dávkách....,takže možná bude vědět na co nebo za co si vybíral na běžnou poukázku cca před rokem na poště mladý cikán cca 20-25 let 22 000,- + nějaké drobné. Sice jsem stál za ním na poště v nevhodnou dobu dávek ( bylo tam asi 30-40 cikánů a romů) a stál jsem v diskrétní zóně, ale přesto jsem jen tak i trochu ze zvědavosti počítal s ním a spošťačkou vyplácené dvoutisícikoruny. Bylo jich 11 a pak ještě nějaké stovky nebo dvoustovky.
Pro info: můj plat (hrubá mzda) nečiní zdaleka tuto sumu, pracuji na směny a do zaměstnání musím dojíždět 25km.
To potom (myslím ta pošta) tak trochu nasere......a obzvlášť, když podobné mladíky(romské) vidíte běhen dne se jen tak poflakovat.
02. 02. 2012 | 08:44

Papaya napsal(a):

Jenom pro Drzou Zrzku - já pečuji o bráchu na vozíku - III. skupina pro invalidy. Zároven o 88-letou maminku, která už nemůže skoro chodi, špatně vidí a slyší - no prostě "normal". Ta má 800 kč k důchodu - po dvou letech obíhání úřadů a odvolání, tahání po "odborných komisích".
Musela jsem jít na částečný praco. úvazek, abych mohla aspoň část volného času strávit s nimi. Mám poloviční plat než v r. 2005, letos nám ho ještě snížili - i ten částečný.
Když jsem volala na vedoucí pro sociální odbor Prahy 6 paní Vaňkové a zeptala se, jestli je nějaká možnost příspěvku na tuto péči o bezmocné, řekla mi, že oni by mi ty svoje příspěvky Měli dát, když o ně pečuji - a vynadala mi, že nevím, že tuto dávku pro pečující členy rodiny zrušili v roce 2006!!! Takže zase další věc, která fungovala - tato kreténská asociální drábovská vláda zlikvidovala - jako likviduje veškeré sociální i jiné systémy, které vždy fungovaly. Je to cílená genocida.
Můžete mi vysvětlit, jak může maminka poté, co si zaplatí dovážené obědy, ještě platit nějaké jiné služby - a pak ještě dát "zbytek" mě? Mimochodem - nevěřím vám ani, že jste ženského rodu - ženy totiž nejsou tak asociální jakko vy - natož Zrzka. DRZÁ JSTE ALE HODNĚ. asi kamarádíček DRÁBA, ne?
02. 02. 2012 | 09:27

Drzá zrzka napsal(a):

Papaya

V roce od 1.1.2007 vešel v platnost zákon č.108/2006, zákon o sociálních službách. Místo osočování mé osoby, si ho zkuste příčíst. :o)
02. 02. 2012 | 09:41

Občan napsal(a):

To Drzá Zrzka:

Ano.
Podíl na jeho tvorbě a prosazení je dodnes právem vyčítán panu Krásovi, protože zákon měl za následek snížení "příspěvků na bezmocnost" na polovinu a v řadě případů jejich úplné opdebrání.
Od letošního 1. ledna byly příspěvky dále sníženy a jejich záskání dále ztíženo.
Stejně tak bylo prakticky znemožněno získání invalidního důchodu a nově nastaveny podmínky pro jejich odebírání tak, aby do cca dvou let nebyli v ČR žádní invalidní důchodci.

Kybersadista má docela slušně našlápnuto na svatořečení, protože ještě nikomu vč. Krista se nepovedl zázrak takového rozsahu - "uzdravit" pár cáry papíru statisíce zdravotně postižených a invalidů.
02. 02. 2012 | 09:52

Milan Hanzlík napsal(a):

Jsem toho názoru, že z 90% si za své postavení mohou sami Romové, protože nezaměstnanost jistě není důvodem, aby se mé děti špatně učily, zejména, když školné platí stát. To je vlastně základ celého problému, ke kterému můžeme udělat tzv. tlustou čáru a začít systémově něco měnit a přitom nemá cenu rozebírat, co kdo a kdy udělal. Musí se vynechat nereálné rady typu Sládka, který nabízel organizaci odchodu Romů do Španělska.
Pro každého zainteresovaného člověka by to tedy měla být výchozí základna, od které se musí začít hledat řešení. Dnes existuje již dost zkušeností, které lze v praxi začít uplatňovat a začít tak zlepšovat situaci. Je to však o lidech a v tomto případě o politicích, o jejich osobních předpokladech, o jejich vidění světa. Protože každá nová garnitura politiků rozbije i fungující systém a začne nabízet svůj, v praxi nevyzkoušený a třeba nerálný. Takový chaos začíná být v celém státě, když se po každých volbách obmění většina pracovních pozic ve státních institucích a samosprávách. Mohli by už konečně politici nechávat odborné pracovaníky bez politické příslušnosti na svém místě, alespoň do určité úrovně, aby mohla být v systémových věcech zachována kontinuita? Pokud se tento stav nezmění, bude se v tomto státě bordel jenom prohlubovat.
02. 02. 2012 | 11:19

Pavla2 napsal(a):

Občan: Napsala jsem jen to, co mi poslala kamarádka. U té situace jsem neseděla, takže potvrdit to nemůžu. Ale to by si ohledně dávek musel vymýšlet i zmíněný starosta, když tak umíte vyhledávat na netu, tak si ten článek najděte. Možná ho mám někde uložený, tak pošlu.
Vy totiž ani nemáte ponětí o tom, na co všechno cikáni mají nárok a co se jim cpe. To pro naše spoluobčany neplatí. Mně totiž potvrdila paní na sociálu, že jim dají vše co jde, protože jinak jim vyhrožují, že si počkají na jejich děcka, že ví, kde tyto úřednice bývají, tak to dělají jen kvůli tomu, aby byl klid. Různých příspěvků od státu je hodně, ale jen někdo na ně má nárok. A naše většina to bohužel není.
Už jste viděl hubeného cikána? Já ne. Stále je potkávám pomalu denně v obchodě, vždy plné nákupní vozíky. Za tu almužnu, co sociál dává běžně nezaměstnaným, tak by to asi nezvládali. Ono dostávají dost, ale nemají nic, protože neumějí hospodařit. První den výplaty dávek jsou velké nákupy vše možného a pak jak už není nic, tak se krade a chodí naplákat.
02. 02. 2012 | 11:28

palivec napsal(a):

řešení je víc než jednoduchý:zrušit všechny agentury pro všechno,jsou to jen černý díry na prachy.ať ty lemplové dou makat.
no a potom konečně prosadit ROVNOST všech občanů před zákonem.
bydlím na šluknovsku,chtěl sem prodat barák a odstěhovat se blíž k dětem,ale takhle ho můžu leda někomu darovat.byt 3+1 je k mání za 90 tis.kč.víc netřeba říkat.to jen k tomu,že se lidi nechtějí stěhovat za prací.takovouhle vrchnost nám byl čert dlužen.už abysme byli v EU celejma nohama.
02. 02. 2012 | 11:43

Občan napsal(a):

To Pavla2:

Myslíte tohle?
http://www.parlamentnilisty.cz/rss/zpravy/Starosta-Dubi-Romska-rodina-tu-na-davkach-brala-92-tisic-kazdy-mesic-208774

Tak to je přesně jeden z těch nenávistných nekonkrétních výlevů, které jsem měl na mysli. Starosta hodil do davu blíže neupřesněnou "informaci" o JEDNÉ rodině a média z ní hbitě udělala obvyklý stav.
Takhle, paní Pavlo2, začínají masakry, pogromy a štvanice. Na lidi i na skupiny lidí.
02. 02. 2012 | 12:04

český maloměšťák napsal(a):

Občan
Myslím si, že pokud někdo něco míchá, tak jsou to lidi, kteří tuto studii :

Bank of Italy
How does immigration affect native internal mobility?
New evidence from Italy
by Sauro Mocetti and Carmine Porello

.....vypracovali pro italskou banku.

Nic víc, nic méně. Ovšem velmi často se stává, že se takto míchá. Např. v sociologii, ve fyzice, v medicíně ale i ve stavebnictví /třeba malta na Maltě/....jen ouřadové mají ve všem jasno, že...stačí mít razítko a umět kývat : " ano" nebo " ne" - můj nikdy nesplněný a asi i nesplnitelný sen.

Maucta.

P.S. Nemám patent na rozum. A tak se ptám těch, kdo o věci něco vědí více. Vy projíždíte autem po italských vesnicích a máte svoje obrázky - já do Itálie jezdím tak maximálně jednou za pět let - a tak se zajímám o prameny jiné, než je můj pohled z okýnka auta. Každopádně ale ona studie žádné katastrofy nepopisuje.
02. 02. 2012 | 12:15

Vandal napsal(a):

občan

velmi jsi mě zklamal, četl jsem ten rozhovor, a nepochybuji ani trochu, že jde o objektivní popis reálné situace v tom kraji.
Žádný nenávistný a nekonkrétní výlev,naopak, velmi konkrétní. A nenávistný může připadat pouze někomu, kdo žije hodně a hodně daleko, a je nasáklý nenávistným multikulturním hnusem.
Kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak proč by docházelo k demonstracím řádných občanů, jaký by měli mít důvod?
A že se jedná o krutou sociální nespravedlnost, způsobenou naprosto zvrhlým a zvráceným chápáním tzv. lidských práv, o tom nemůže být pochyb. A o tom, že to dospěje ke konfliktům, způsobeným právě z těchto důvodů, nemůže být také pochyb. Máš to nějak popletené.
02. 02. 2012 | 13:00

Levičák napsal(a):

Nejvíc jsem se dnes nasmál odpovědi Nea na reakci Milana Stejskala.Napsal: A Vám se nezdají volby spravedlivé?"
Pane Neo a Vám snad ano? Když k volbám přijde 30 % oprávněných voličů a z toho cca 47 % je počet všech hlasů pro koalici?
Takže z 8 000 000 oprávněných voličů si 1 128 000 zvolilo dnešní vládu,která se odvažuje činit bez referenda důležité kroky a ohání se svým mandátem?To jsou spravedlivé volby?
Z celkového počtu všech voličů je to pouhých 14 %.A kde máte vůli těch 86 % voličů?
Až zákon stanoví pořet nutných voličů k volbám na více jak 50 % zůčastněných voličů,pak se bude moci mluvit alespoň trochu o demokratických volbách.Do té doby je to pouze totalita ODS,TOP 09 a VV.
02. 02. 2012 | 13:01

Zdeněk Brom napsal(a):

n.č.

Nevadí ani v nejmenším.
02. 02. 2012 | 13:04

Papaya napsal(a):

to DRZÝ ZRZEK: sorry, ale mě mafiánské zákony opravdu nezajímají. Napsala jsem fakta i s konkrétními sumami a v konkrétní životní situaci - z nich vyplývá, že tento stát likviduje ekonomisky své občany - a většinu z nich nahnal sám nejnižšími platy a nejvyššími cenami v EU do bídy - aby jim pak ústy NEJVĚTŠÍHO tuneláře KALOUSKA, momentálně z TOPky - který sděl v parlamentu už za komančů, pak z něho byl černoprdelník - a všude jen tuneluje a tuneluje - a má na rukou i krev - sdělil, že není možné, aby 50 % lidí mělo nárok na dávky.
JE TO MOŽNÉ - PAN KALOUSEK A JEHO BANDA NÁS DOSTALI DO TÉTO NEÚNOSTNÉ SITUACE. takže ZRZOUNE - končíte.
to Občan : Přesně!
02. 02. 2012 | 13:17

Pavla2 napsal(a):

občan: Co je na tom nekonkrétního? Já myslím, že starosta musí vědět, jak to u nich chodí. A je bordel, že si tady můžou vyzvedávat soc. dávky přistěhovalci ze Slovenska, když chybí peníze pro naše nezaměstnané, postižené a jim se odtrhává od huby.
02. 02. 2012 | 13:25

neo napsal(a):

Levičák:

ono je zde pokud vim právo nevolit. To je velmi demokratické. A i zdržením se hlasování dáváte svou volbu najevo. Takže ano, je to spravedlivé.Každý kdo k volbám nejde svým způsobem taky volí.

Promiňte, ale právě nucení k volbám je totalitní. Každý má mít právo nevolit.
02. 02. 2012 | 13:55

Vandal napsal(a):

levičák

a nebylo by lepší, kdyby jsi se se svou výtkou obrátil na těch 86% oprávněných voličů, proč nechodí k volbám, a pak jenom kvičí po hospodách, jaký že je to bordel?
02. 02. 2012 | 13:57

rejpal napsal(a):

neo
Máte pravdu. Taky bych se klonil k názoru, že je to spravedlivé. Ale věc má i druhou stranu mince. Jakákoli slušná vláda by v situaci, kdy má z voleb mandát přibližně 30 procent obyvatel, byla velmi opatrná s jakýmkoli válcováním a dvojnásob opatrná, když prosazuje koncepční změny na dlouhou dobu. Ne proto, že by to dělat nesměla, ale proto, že změny, se kterými souhlasí necelých třicet procent obyvatel, mohou mít jepičí život. Tahle to navíc na počátku slíbila ústy samotného premiéra, ale chová se od začátku zcela jinak.
02. 02. 2012 | 14:05

neo napsal(a):

rejpal:

nezlob/te se na mě , ale ten kdo nevolí, nemá pak moc řekněme morální právo kritizovat něčí kroky. On svým nevolením velmi výrazně k situaci přispěl.

Když by se kvůli takovým měl změnit volební zákon, byl bych proti. Kdokoli by zavedl povinné volby, zařadil by se mezi zločince a osobně bych se ani pod hrozbou trestu dalších voleb nikdy nezúčastnil. Dobrovolnost je základ demokracie.

Je to jako s penzijní reformou. opt out se mi nelíbí tak jak je navržen a dokud bude dobrovolný, nevadí mi. Jakmile by byl povinný, vláda ztrácí jakoukoli důvěru a už nedostane ani hlásek.
02. 02. 2012 | 15:07

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 02. 2012 | 18:03

Tý jo! napsal(a):

Rád bych upozornil na to, že šluknovsko a okolí byly před válkou BOHATÝ kraj !!! Sklářství, motocykly Boehmervald-Čechie, prerfektní řemesla všeho druhu. Úpadek šluknovska trvá od roku 1945 a především od roku 1948 do dnes.
02. 02. 2012 | 18:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy