Jak regulovat emigraci, aby Německu pomohla?

17. 02. 2012 | 12:59
Přečteno 3633 krát
To je zásadní otázka, nad kterou se čím dál tím častěji v Německu zamýšlejí zodpovědní politici, kteří vědí, že kolem roku 2030, tedy za necelých dvacet let, jim bude chybět šest milionů lidí v pracovním věku. A jak známo takovýto zásadní propad práceschopných lidí v dvaaosmdesátimilionovém Německu znamená zbrzdění inovační dynamiky a samozřejmě i hospodářského růstu. Podle posledních výsledků modelového průzkumu Spolkové pracovní agentury by v roce 2030 žilo v Německu asi 77 milionů lidí a v roce 2060 už jen asi 65 milionů obyvatel. A to již v roce 2020 bude muset, kvůli stále většímu počtu penzistů vyplácet stát na penzích o 70 miliard eur víc.

Rozumná regulace demografického vývoje Německa představuje zásadní otázku a zároveň bude hlavním reformním úkolem pro budoucnost. A protože navýšení obyvatelstva nepůjde z vlastních zdrojů, je třeba vypracovat rozumný koncept pro regulaci přistěhovalectví. Hlavně proto, že od roku 1973 tam platí heslo: Německo není přistěhovaleckou zemí.

Odborníci se domnívají, že za špatný demografický vývoj v Německu může právě chybná přistěhovalecká politika zvláště po rozšíření Evropské unie, kdy se na rozdíl od jiných zemí Němci hodně báli přistěhovalecké vlny ze střední Evropy. Proto hranice otevřeli až 1. května 2011. To je zřejmě hlavní důvod, proč už skoro nikdo do Německa nepřichází. A je to logické: ti, co ze střední Evropy chtěli odejít, to již dávno učinili a jsou v jiných zemích. Počet nových přistěhovalců do Německa ze střední Evropy za prvních pět měsíců po otevření pracovního trhu činil pouhých 37 000 lidí. To ukazuje podle odborníků na to, že široko daleko má Německo jako přistěhovalecká země negativní image a hovoří se o něm jako o uzavřené společnosti. Podle posledních průzkumů se dokonce ukázalo, že i nejvíc rozšířené stereotypy, jako že přistěhovalci zneužívají sociální systém atd., jsou neopodstatněné, protože většina těch, kteří do země přichází, má velmi dobré vzdělání a naopak svými výkony sociální systém podporují. A protože jde o kvalifikované lidi, tak svou přítomností zapříčiňují větší možnosti, buď přímo, nebo nepřímo, k otevírání nových pracovních míst pro místní obyvatelstvo. Podle některých propočtů institutu, který zkoumá budoucnost práce, IZA, kdyby do Německa ročně přišlo 500 000 kvalifikovaných pracovníků, přineslo by to ročně příjmy do státního rozpočtu ve výši až dvaceti miliard eur.

To je hlavní důvod, proč nejen Německo, ale i celá Evropa, chce politiku přistěhovalectví změnit a proč v minulých letech zavedla tzv. modré karty. Jenže to nestačí, zatím Evropa v očích obyvatel jiných kontinentů platí za uzavřené společenství, kde cokoliv si vyřídit je pro cizince velmi komplikované. A to se týká právě i Německa, které sice chce dát větší šance hlavně 60 profesím z oboru matematiky, přírodních věd a různým inženýrům, ale byrokratické potíže, kterými musí každý žadatel projít, jsou stále moc velké. Výsledek je pak zřejmý: Vláda chce v nejbližší době dát tzv. modrou kartu, která má lidem vstup do země usnadnit, 3500 inženýrům, ale ještě na konci minulého roku jich v Německu chybělo 98 300. A ve zdravotnictví je situace ještě dramatičtější. Následky této politiky bude pociťovat v brzké budoucnosti v Německu skoro každý. Zabránit tomu je ale velmi těžké, protože to chce zcela zásadně změnit myšlení a zavést kulturu otevřenosti. Jestli je toho Německo schopné se brzy ukáže: musel by se totiž hlavně změnit systém udělování občanství, o čemž se začíná v bundestagu uvažovat.

Psáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Neměl jste náhodou na mysli imigraci, mistře? A jak je možné, že při takovém nedostatku pracovnch sil nezaměstnanost neustále roste? A jak je to s volným pohybem občanů EU?
17. 02. 2012 | 13:10

skeptický napsal(a):

Návod bych měl.To už se dělo ve středověku někde v Turecku nebo v Transylvánii.

V Mnichově mají takový hezký spartakiádní stadion.V teplých měsících bych tam ročně nechal nastoupit tak dva miliony chlípných neprovdaných arijských panen,a předhodil jim napospas cudné pacholky,nejlépe armádu.Za 5 dětí medaili za zásluhy o říši,to už tu bylo taky.

Prostě tahat si tam stále imigranty na pobírání podpory nejde.Asi už na to přišli taky,proto nejspíš uvažují o změnách v imigračních zákonech.Snížit pracovní věk na 15,za deset let bude vystaráno.
Pro zájemce (ovšem Evropského původu,aby ráce neutrpěla),by se to dalo i zpoplatnit.Za to by se stavěly mateřské školky.

Je čas,aby se německé ženy postavily čelem k své odpovědnosti za budoucnost.Ono by se to chytlo i jinde.
Šlo by to jak housky na krámě.
17. 02. 2012 | 13:29

skeptický napsal(a):

P.S.
U nás se na to jde z druhého konce,reformami.Všechno mrtvé dřevo musí pryč.
17. 02. 2012 | 13:36

Čochtan napsal(a):

Problém je v mizerné kvalitě žáků z neevropských (muslimských) immigrantů. Ta se nezlepšuje, naopak. Ta třetí generace je často horší než ta první. Co z nich bude ? Kriminálníci, v lepším případě příjemci sociálních dávek. Jako u nás cikáni.
17. 02. 2012 | 13:37

Čochtan napsal(a):

90 Prozent der Libanesen kriegen Hartz IV
http://www.bild.de/BILD/politik/2010/11/23/migranten-und-hartz-iv/statistik-90-prozent-der-libanesen-kriegen-geld-vom-amt.html
Statistika podílu příjemců HarzIV (socka) podle národnosti:
Libanon 90%
Irak 65%
Afghanistán 53%
Pakistan 48%
Ghana 44%
Syrie 42%
Irak 41%
Sri Lanka 41%
Algerien 38%
Maroko 34%
Nigerie 34%
Kasachstan 33%
Ukraina 32%
Rusko 31%
Tunis 29%
Vietnam 28%
Turecko 26%
Macedonie 22%
Srbsko 16%
Bosna 14%
Indie 13%
Kosovo 12%
Thaisko 11%
Kroacia 8%
Montenegro 8%

Tolik k tomu jak moc je Německo ekonomicky "závislé" na immigraci. :-((((
17. 02. 2012 | 13:43

gaia napsal(a):

skeptický

ale víte, jak říkal Ivan Mládek v jedné estrádě. Které jsou 2 nejhroznější věci na světě.

Teplý pivo a studená němka.
17. 02. 2012 | 13:44

Jan Čapek ze S. napsal(a):

Zaprvé
Až jich bude jen 65 miliónů, přestanou pociťovat jakýkoli Drang mimo Harndrang.
Přestanou každému do všeho kecat a chtít o všem rozhodovat. Po dvou světových válkách, zmršené imigrační (Kreuzberg předměstí Istanbulu) a demografické politice a bankách plných řeckých dluhopisů si už nic jiného nezaslouží.

Zadruhé
Deficit inženýrů mají proto, že jako panská rasa jsou líní studovat technické obory.
Proto musí zvát na techniku ty nadané saúdské mládence, kteří se sice nenaučí pilotovat Cessnu Skymaster (která létá sama), zato ale dokážou dělat akrobacii s Boeingem 757.

Zatřetí
V lenosti se něco skutečného učit a v neochotě se přirozenou cestou heterosexuálně rozmnožovat a udržet rodinu pohromadě je hloupě napodobujeme.
Vůbec celé naše národní obrození byl naivní pokus potroublíků být němečtější než Němci a mít ještě méně srozumitelný jazyk.
Naštěstí si obroditelé vybrali zpěvné slovanské nářečí a latinku. Taky to mohl být švabach a vlámština.

Začtvrté
Cokoli napravovat je pozdě. Řada Schmidt, Kohl, Schröder, Merkelová jsou Fibonacciho stupně na cestě do pekel. Podobně jako Pithart, Klaus, Tošovský, Zeman, Špidla, Gross, Paroubek, Topolánek, Fischer, Nečas. Tentokrát máme předstih my.

Zapáté
Je mi jich líto, když vidím pád, který je čeká. Stejně jako nás. A asi stejně jako je mi líto střemhlavého prezidenta Focke Wulffa.

Jajujaujau
Vedle čtu: Vladimír Železný se vrací. Peklo nemá dno.
17. 02. 2012 | 13:48

skeptický napsal(a):

P.P.S.
Na divácích by se taky dalo vydělat,televizní práva,joj.
Lidé jsou národní poklad.

V případě nepočetí by se to muselo měsíčně opakovat,v kladném případě každoročně pět let.

Potraty a antigest,aby mohla furt a fest bych taky zakázal,doktoři a farmaceutické firmy by prskaly.

Za komunistů se to píchaly gumové pláštěnky pro myši už na výrobní lince.To byly ty silné ročníky,děti lásky.

Nějaké kupčení,jako se děje dneska,pryč s tím.Doba volá.
17. 02. 2012 | 13:50

Grőssling napsal(a):

Jó, jó, Německo bylo na vrcholu moci a vlivu těsně před kapitulací Pauluse u Stalingradu, potom to už šlo jen z kopce, s občasnými nepodstatnými úspěchy.

Z Německa je stát 3. kategorie vlivu a bude hůř.

Pro nás, po 1500 letém soužití s 10 x početnějším vždy agresivním národem je to dobrá vyhlídka.
17. 02. 2012 | 13:53

skeptický napsal(a):

Gaia

Asi se jim Mládek nelíbil.Ty co jsem potkal šly na první našlápnutí.Nějaké úvody?Tvrdě na věc.
Kázeň,uvědomělost,znát své místo.
Pan autor tam leta žil,mohl by se taky pochlubit.
17. 02. 2012 | 13:57

Občan napsal(a):

Pane Hvížďalo,

tvrzení politiků o chybějící populaci by bylo možno brát vážně, kdyby v Německu nebyly NEJMÉNĚ 3 000 000 nezaměstnaných v oficiální evidenci (ve skutečnosti tedy minimálně 5 000 000 lidí bez práce).
Německu tedy žádné pracovní síly nechybějí, naopak jich má značný přebytek. Problém je "jen" v tom, že ti lidé chtějí, aby je práce UŽIVILA. Což je v rozporu se zájmy zaměstnavatelů, kteří neustále hýkají, jak je potřeba snižovat platy.

Takže nechť politici řeší tohle. Teprve AŽ dojdou nezaměstnaní a pracovní síly budou SKUTEČNE chybět, lze hovořit o demografickém problému.
17. 02. 2012 | 14:00

Sladký napsal(a):

Občan- nechápu, že to tolik lidí nechápe.Jak je to možné? Předpokládám, že většina z nich prošla ještě celkem solidním vzděláním!
17. 02. 2012 | 14:08

gaia napsal(a):

skeptický

asi s ním šly, když pak mohl hodnotit.
17. 02. 2012 | 14:08

skeptický napsal(a):

Gaia

To mi připomíná jeden předválečný film.
Jaké bylo rande?
Blbá.
?
Nepřišla.
17. 02. 2012 | 14:11

průzkumník napsal(a):

skeptický
Pan autor až tak moc přes Němky není. Ale na první našlápnutí je fakt. Ta demografická křivka je mi divná. Nebo ty dederonky neměly co na práci.
17. 02. 2012 | 14:15

gaia napsal(a):

průzkumník

no profesro Wilson dělal pozorování populační dynamiky na Galapágách a zjistil, že stačí, když se sníží populace organismu ročně o 5% a takový organismus vyhyne do 100 let. Ze začátku to není tak vidět, ale potom je sešup jak na horské dráze.
Když to platí pro želvy, proč by to nemělo platit pro Němce?
17. 02. 2012 | 14:21

skeptický napsal(a):

Dederonky jsem potkal dvě,západní taky dvě,a 2.generaci něm.původu několik.
Mají k tomu chlapský přístup.
17. 02. 2012 | 14:21

ghándí napsal(a):

ja bych emigraci reguloval chovem bojlerů.
17. 02. 2012 | 14:33

český maloměšťák napsal(a):

Pokud stále roste podíl reexportů na německých exportech a tyto rostou také - není nutné řešit otázku kvalifikační struktury domácí pracovní síly, jako spíše usilovat o hlubší integraci EU. Kvalifikace se prostě doveze již ve výrobku a to v režimu free trade zony.

Otázkou spíše je, jak uživit armádu nezaměstnaných a ne jak dovézt armádu přistěhovalců. V době, kdy stagnují příjmy střední třídy, kdy jsou pracovní úvazky založené na smlouvě "dvouletá jistota za vzdání se mzdových nárustů", kdy přibývá pracovních míst se mzdami kolem 600 USD /měsíc...
A další otázkou je, jak se bude strukturovat čínská domácí poptávka - zda ÚV KSČ/Číny/ nepodpoří domácí producenty a naopak neomezí importy.

Celkem zajímavý článek s trochu zavádějícím názvem:

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2055176,00.html

Apropo - celkem mladá je turecká populace.
Proč se vlastně přijetí Turecka do EU zaseklo ?
17. 02. 2012 | 14:39

Holubář napsal(a):

skeptický:
Ano, budeme mít zase ten správný fátrland :-).

Jan Čapek (asi ze Sán):
No to jste jim to nandal. Nám taky. Blbý je, že máte docela pravdu.

průzkumník:
Asi ne Němky není. Sle pěkně rostlý blonďák z Duryňska... kdo ví?

Grössling:
Já bych tak moc nejásal. On si Němec nechá doma ty vzdělanější a přizpůsobivější migranty a ty ostatní pošle dál na východ. Mrkněte na mapu, kam to mají nejblíž... :-(

český maloměšťák:
Zeptejte se našeho Kastelána, zrovna tam je na návštěvě.
17. 02. 2012 | 14:56

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Pane Čapku ze Sán, to jaujau, Železný se vrací, nemá chybu. Akorád jsem si smíchy poprskal klávesnici a teď už ji smáčím slzami.
Gaia
Tu Mládkovu hlášku jsem už zapomněl, dík za připomenutí, chtělo by to vytesat do mramoru!
17. 02. 2012 | 15:10

Holubář napsal(a):

Šašek z Jihlavy:
S tou hláškou a Ivanem Mládkem... nevím nevím. Podle mě je to z Cimrmanů. V hospodě v Liptákově odkryli už nevím kolikátou vrstvu malby a našli tam heslo "Lepší teplé pivo, než studená Němka".
17. 02. 2012 | 15:20

Jens napsal(a):

Dovoluji si doporučit jeden článek ze Spiegelu:

Deutschland rüstet die Welt auf

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,759092,00.htm

Nevypadá to, že by na tom byli s odborníky (techniky, inženýry) tak zle. Lze se podívat i na stránky university v Gottingen a porovnat se špičkovými americkými universitami, kde technické obory studují převážně jen Číňané, Indové a Korejci.

Zajímavá je v článku i pasáž jak v letech 2006-2010 vyzbrojili Ř e c k o nejmodernějšími ponorkami a tanky. My ale ze zdejšího tisku dobře víme, že tamní finance prožrali důchodci a nemluvňata si žila nad poměry.
17. 02. 2012 | 15:30

Vlado napsal(a):

Demografická křivka má sestupnou tendenci nejen v Něměcku ale v célé Evropě. Čeká Evropu islamizace? Prvé kroky již byly učiněny.
Vyspělé kultury v minulosti likvidovaly kultury méně vyspělé!
Co bude evropskou civilizaci víc ohrožovat nezaměstnanost nebo islamizace? Je na to již někde předpověď? Ty dlohodobé však nutno brát s rezervou.
17. 02. 2012 | 16:04

Gustáv Kočí napsal(a):

Budeme potřebovat zdatné regulovčiky.
17. 02. 2012 | 16:13

aga napsal(a):

Vlado

Jaká je Vaše definice "vyspělé kultury"? Je znakem vyspělosti, že pokud bude ta dekadentní vymírající kultura islamizována dřív, než vybombarduje svět do doby kamenné, tak bude moci mluvit o štěstí?
17. 02. 2012 | 17:20

český maloměšťák napsal(a):

Docela zajímavý článek je na Patrii :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2010779/co-si-nemci-vydreli-uz-jen-tak-nepusti.html

Z diskuze :

"Nejde přece o Německo a jeho pozici, ale o pozici Evropské unie v globálním světě! Bez úpadku není možné, aby téměř všechno spotřební zboží přicházelo z Číny a aby výroba bot byla v Česku pětkrát dražší než v Indii. Konkurenceschopnost jinak než snížením nákladů nedosáhneme. Můžeme si hrát s fiskálními nástroji, jak chceme, bojovat s korupcí nebo monetizovat dluh, ale nic na tom nezměníme."

Otázka ale zní - lze usoutěžit dělníka pracujícího za 1 USD na hodinu /cca 4 tisíce Kč na měsíc/ snižováním ceny práce ? A jaké to bude mít konsekvence ve vztahu k nezbytným výdajům domácností ? Ve vztahu k nutnosti platit za lékaře, školu, spořit si na důchod....?
Kolika lidí se to takto má dotknout - onen ideální stav - kdy jsou nezbytné životní náklady nad úrovní mzdy? Statisíců ? Milionů ?
Jen tak na okraj - podle mnichovského IFO institutu se má mzda čínského otroka při současné dynamice dostat na úroveň cca 30 % průměrné mzdy v EU za 20 let.

Doporučuji knihu Tainter : Kolapsy složitých společností
Je tam mnoho užitečných analogií - např. se starověkými či feudálními státy - jak zkolabovaly v momentě, kdy vládnoucí třídy nebyly schopny zabránit ztrátě důvěry, loajality - podřízených vrstev společnosti ....včetně jejich ochoty radikálně neměnit způsob distribuce nadhodnoty .

W. Buffet : " Třídní boj existuje a vyhrává v něm moje třída. Ale neměla by."
/parafráze/

It's class warfare, my class is winning, but they shouldn't be.
CNN Interview, May 25 2005, in arguing the need to raise taxes on the rich.

There's class warfare, all right, but it's my class, the rich class, that's making war, and we're winning.
New York Times, November 26, 2006.
17. 02. 2012 | 17:22

Maximus napsal(a):

Jan Čapek ze S.
Jestli je to všechno z Vaší hlavy, tak jste borec a koukejte sem psát častěji. Nemá cenu brát život příliž vážně, stejně z něj nikdo nevyvázneme živej! (-:
17. 02. 2012 | 17:28

Gerd napsal(a):

Pane Hvížďalo,
zbytečné starosti. Na jihovýchodě EU je nějakých 6 mil. nezaměstnaných Řeků, na jihozápadě EU je spousta Portugalců a Španělů, na jihu zase Italů ... Lidí je v EU stále dost.
17. 02. 2012 | 17:43

Karel Mueller napsal(a):

Pane Čochtan

určitě znáte Deutschland schafft sich ab, pokud ne, tak si ji stáhněte z netu. Naprosto dokonalá analýza situace v SRN.

Podívejte se jen na strom života - katastrofa. Natalita na polovině vzhledem k počtu nutným k zachování rosté reprodukce. Z toho třetina dětí neněmeckého původu, většina z islámských a afrických zemí.

Autor dělí přistěhovalce do jednotlivých skupin podle jejich schopnosti se ekonomicky začlenit a společensky asimilovat. Hlavní dodavatel v nedávné minulosti - východní Evropa - už je na konci s možnostmi "dalších dodávek" pro německou potřebu, jednak má podobné problémy s natalitou, jednak vysoce kvalifikované síly se mohou obvykle slušně uplatnit doma. A pro špičky je lákavější Kanada nebo USA. K tomu přidejte emigraci kvalifikovaných Němců.

Prostě pokud německé ženy nebudou rodit německé děti, tak Němci balí a končí. A nejen oni - v podobném průseru je celá Evropa, my zvlášť. Není asi náhoda, že u nás Sarrazin nevyšel.
17. 02. 2012 | 17:59

český maloměšťák napsal(a):

"Prostě pokud německé ženy nebudou rodit německé děti, tak Němci balí a končí,"

Kam končí a kam balí ?

To mají německé ženy rodit nezaměstnané anebo pracující na půl úvazku popřípadě měnící své právo na fér plat za příslib dvouročního kontraktu ?

Příčina není v natalitě a fertilitě. Je někde jinde.
Ale chápu, že tkzv. křesťanským fundamentalistům jsou nějaké příčiny souvislosti šumafuk. Hlavně roďdte, ženské...

Btw - v našem slavném Kozloistánu Zelném se 40 % dětí rodí mimo manželství.
Myslíte si, že je to dáno atheismem lidu kozloistánského ?
Nebo něčím jiným ?
17. 02. 2012 | 18:09

Grőssling napsal(a):

Holubář také napsal :

Grössling:
Já bych tak moc nejásal. On si Němec nechá doma ty vzdělanější a přizpůsobivější migranty a ty ostatní pošle dál na východ. Mrkněte na mapu, kam to mají nejblíž... :-(

Ale já nejásám. Pokud se Čech chtěl něco užitečného naučit, měl určitě talentovaného souseda, co se asi Rumun, nebo Maďar naučil od Turka ? Ničemnosti jsme od nich nepochytili. I když, dnes už ani opravdové německé ctnosti nejsou moc k mání, také trochu zparchantěli a zlenivěli.
17. 02. 2012 | 18:10

Martin Konvička napsal(a):

Ono to je celé špatně.

p. Hvížďala uvádí jako hlavní problém, že chybí - inženýři a lékaři.
Kolik jich je mezi těmi Libanonci a Iráčany a Afgánci, jejichž statistiky nezaměstnanosti uvádí Čochtan? Asi ne mnoho...

Navíc pochybuji, že Němci berou jakékoli inžinýry a lékaře (... indické ulice jsou plné takových kadibudek, na kterých je cedule, že v nich pracuje Prof. Mudr. Shri XY, PhD, a vyléčí Vám mj. "aids, cancer, infertility" - vše snadno a levně), ale takové inžinýry a lékaře, kteří stárnoucím Němcům zajistí německou kulturu služeb - a takoví inžinýři a lékaři se jen tak nerodí.

Přitom propad domorodé populace zvrátit lze. I u těch galapážských zvířat, zkoumaných prof. Wilsonem. Lze to, ale nikdo to nezkouší, protože to by byl rasýýýzmus.
Nehledě na to, že nikde není psáno, že Němců (Čechů, Francouzů, Galapážanů) musí být pořád a donekonečna stejně. Velikosti populace prostě kolísají; vždy kolísaly. Zda a jak při takovém poklesu udržet současnou sociální úroveň - důchody atd. - to je jiná otázka, nad kterou rovněž nikdo doopravdy neuvažuje.
Hlavně že máme ty armády politologů, sociologů, a spol ....
17. 02. 2012 | 18:30

Karel Mueller napsal(a):

Maloměšťáu,

důvody jsou spálení "mých karet" a z nich plynoucí značná demoralizace a hedonismus. Sociálně je SRN stále jedním ze stát s nejvyšší životní úrovní světa.

Saozřejmě, ve světě volného toku kapitáli a technologií je životní úroveň západu neudržitelná bez přelévání zisku. Ten blahobyt měl západ díky technologiím, které vyvíjely celé generace předků. Vlastníci těch technologií s sice pohádkově mastí kapsu a nadto mají nástroj na likvidaci sociálních států, ale zahodili tím "dílo předků", má-li parafrázovat Pepu Řepu.
17. 02. 2012 | 18:46

Karl von Bahnhof und Tempelhof napsal(a):

Stanislav Křeček: Podstatou všeho je regulace nájemného.
17. 02. 2012 | 19:06

Čochtan napsal(a):

Pane Muellere,
přesně tak. Třeba byste mohl dát svou teorii karet k lepšímu, je to mnoho nových nicků, ti to neznají.
Prostě jsme opustili to, co nás udělalo velikými a děláme opak.
17. 02. 2012 | 20:20

Karel Mueller napsal(a):

Pane Čochtan, je tomu již víc než 4 roky, co jsem napsal, jak bych si představoval novoroční projev presidenta. Nemám důvod na tom cokoliv měnit:

Vážené paní, vážení pánové,

... v nastávajícím roce mi končí mandát vykonávat funkci presidenta ČR, tedy funkci nejčestnější a nejprestižnější. Mnozí ode mne čekají cosi jako českou obdobu poselství o stavu unie, ale hned na úvod musím říct, že je zklamu. Funkce presidenta ČR není funkcí presidanta USA, veškerou politickou odpovědnost s odpovídajícími pravomocemi má vláda a mě kromě reprezentace náleží především v rámci možností hájit zájmy ČR a jejich obyvatel. Do jaké míry se mi to podařilo, to musíte posoudit sami.

Chtěl bych poznamenat jednu věc: Na aktuálně občas přispívá jakási neznámá nulička a nicůtka hovořící o pěti kartách: Bůh (víra), vlast, národ, natalita a rodina. Většina z Vás to považuje za naprosto překonané haraburdí a podle všeobecného názoru v zahraničí neexistuje jiný národ napříč planetou, kde by tyto karty znamenaly méně.

Snad proto o nás naši němečtí sousedé mluví jako o Thajsku za humny, kvalifikovaná pracovní síla v severních Čechách sní o platu afroněmecké uklízečky nebo máme druhou nejnižší natalitu na světě.

Snad by nezaškodilo se zamyslet nad tím, jestli tyto karty jsou opravdu přežitým haraburdím. Samozřejmě ... pokud za dalších třicet let má český národ ještě existovat a vaši potomci - pokud nějací budou - mají toto území ještě obývat ...
17. 02. 2012 | 20:41

Miky napsal(a):

Vážený pane autore!
Patrně jste chtěl svá moudra zaměřit na něco co se zove IMIGRACE-nikolivěk emigrace !
Silně mi připomínáte mnoho Česko-slovenských číšníků.
Ti při obsluze u stolů pochytili kde co.Byli odborníky na cokoliv -na řemesla, na ekonomii na počasí na politiku...a to co neuplatnili udali VB či hůře-přímo StB.
U dnešních takénovinářů je to často podobné-odborníci na všechno.Jste podobným
"znalcem všeobecnosti..Pleskáte a plácáte..
17. 02. 2012 | 21:59

Miky napsal(a):

p.s.
Předpokládám,že příště odborně zmíníte tamořenost socialistických kasáren muňkama...
17. 02. 2012 | 22:01

Yosif K napsal(a):

Sladký napsal(a):
Neměl jste náhodou na mysli imigraci, mistře? A jak je možné, že při takovém nedostatku pracovnch sil nezaměstnanost neustále roste? A jak je to s volným pohybem občanů EU?
17. 02. 2012 | 13:10
1) Ano - jde o imigraci.....
2) Pribyva muslimskych proletaru, nepribyva inzenyru.....
3) Volny pohyb je, ale uz je pozde. Polaci a Cesi se uz chytli v Anglii.
17. 02. 2012 | 22:09

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
Btw - v našem slavném Kozloistánu Zelném se 40 % dětí rodí mimo manželství.
Myslíte si, že je to dáno atheismem lidu kozloistánského ?
Nebo něčím jiným ?
17. 02. 2012 | 18:09

Duvodem muze byt ze se to vyplati. Duvodem muze byt prilis stedry rozprach socialnich davek mezi svobodne matky.....

Narust deti mimo manzelstvi v USA se shoduje s nastupem p[rogramu VELKE SPOLECNOSTI - kdy doslo k tomu, ze svobdone matky nmaji lepsi socialni zabezpeceni nez vdane matky......
17. 02. 2012 | 22:17

Yosif K napsal(a):

Občan napsal(a):
Pane Hvížďalo,
tvrzení politiků o chybějící populaci by bylo možno brát vážně, kdyby v Německu nebyly NEJMÉNĚ 3 000 000 nezaměstnaných v oficiální evidenci (ve skutečnosti tedy minimálně 5 000 000 lidí bez práce).
Německu tedy žádné pracovní síly nechybějí, naopak jich má značný přebytek. Problém je "jen" v tom, že ti lidé chtějí, aby je práce UŽIVILA. atd atd atd......
17. 02. 2012 | 14:00

Jo pane obcane - problem je spise v tom, ze je o nezamestnatelne proletare. Nemuze uplne kazdy delat uplne vsechno. Nelzete sam sobe ze by za praci dostali mene nez na socialce - dostanou vice, ale drepet doma nebo chlastat v hospode je prijemnejsi......

Reseni je snadne - zase snizit socialni davky. S ohledem na povinnost SRN zivit Recko na to asi brzy dojde - k akci treba HARZ # VIII. A prace bude...... a vy se asi budete strasne divit.....
17. 02. 2012 | 22:26

honolulu napsal(a):

Samozrejme, ze immigarace je dobra pro narod, ale pouze z tech zemi, kde se lide snazi pracovat. (Jsem take immigrant, ktery byl ekonomickym prinosem vsude.) Ono je rozdil, kdyz prijede do Nemecka nekdo z Ukrajiny nebo ze Somalska.
O techto rozdilech se ale nesmi mluvit, to byl prece "rasismum".
Pane Hvizdalo, uz jsem si nekolikrat vsiml, Vy jste strategicky opatrny o nekterych vecech se zminovat. Priznete si, ze Vy jste pan Brown Nos, nebo, ze by vycuranek ?
Souhlasim na 100 % s Cochtanem, ze Machometani nemaji v Evrope co delat.
Psychologicka terapie pro pana Hvizdalu, aby byl chlapem je zde.
Predstoupite pred zrcadlo. Srolujete dlan do trubicky. Nasadite trubicku na nos. Tocite s trubickou zleva do prava a obracene a vykrikujete : Brown nos, brown nos, I am brown nos.
Tato trapnost Vas vyleci z politicke poplatnosti.

Provolavam slavu ceske aristokracii na Aktualne CZ. At zije Cochtan, Karel Mueller, Martin Konvicka, Yosif K, Miky. Udrzte Evropu civilizovanou ! Naplacejte opozici.
18. 02. 2012 | 00:58

vlk napsal(a):

není to o ničem jiném než o tom že Němci potřebují inženýry pro svůj exportní průmysl a lékaře,nikoho jiného ,ale jak to udělat ,že? když s každým otevřením trhu práce přijde do země spousta dalěích snaživců z dělnických profesí a služeb ...?
Za Německo barevnější už asi tak netáhne ,multi-kulti jsou zřejmě v mediální defenzívě,když si někdo dovolí napsat že soudruzi udělali chybu v imigrační politice,
18. 02. 2012 | 11:07

Radovan napsal(a):

Pane Hvížďala, také se asi odstěhuji do Německa, je to v Česku k nevydržení. Vládne nám tu sotva 40 tisíc odesáků a pár tisíc jejich zblblých voličů, k tomu příhlíží pár Topek a Veverek. Veverky bychom měli vyválet ve sněhu, nebo vykoupat v ledové Vltavě. Obrátily volby naruby, vyhrála ČSSD a přece nevládne. V tomto marasmu vládnou díky veverkám neodpovědní a ziskuchtiví a nemocní politici, podporovaní stejnými zblblými poslanci a senátory, kteří za 120 tisíc nedělají skoro nic. Měl by se teď senátorům snížit v krizi plat a platit jim jen odpracované hodiny, to není v žádné okolní zemí, aby senátoři za pár hodin za měsíc brali 120 tisíc, fuj a ještě další peníze ve svých povoláních a ve správních radách jsou to nestoudní lidé.
Postižení a chudí občané jsou terorizování Drábkem snižováním základních dávek, jsme už na úrovní afrických zemích a budeme žádat o humanitární pomoc. Lidé žijí v bytech z totality a často i z úspor, jinak by většina starších občanů bydlela pod mostem, kde by nabrali dnes miliony na byty a nekradli. Ta "zlá totalita" jim darovala skoro zdarma bydlení a další hmotné statky. Nečas řve, že zavede školné, ale ať on vrátí peníze za studia a pohodlné zaměstnání v Teslo Rožnov, kde se měl jak "mašík v žitě" a všichni, kdo studovali zadarmo a často mají několik titulů. To si mladí nenechejte, přece nejste srabi. Tito totalitní vysoce postavení občané,ušetřili za svá studia miliony tak ať přispějí zase oni další generaci na školy !!!! Trvejte na tom, přece nebudete tak hloupí a všechno jim necháte.Když budou splácet aspoň nějakou menší částku, tak budou mít rektoráty na všechno. EU se diví, proč mají někteří občané vyšší platy než 100 tisíc na tak malou aj eště jen exportní ekonomiku. ALe nic nedělá proti tomu. Bylo propočteno, že tunely, rozkrádání a platy vyšší než 100 tisíc způsobily nejen celý státní dluh, ale ještě by byl přebytkový rozpočet a byly by peníze na všechno.
Chtěl by další část života strávit třeba v Německu, v zemi, kde je aspoň trochu pořádek, tak než vyprášíme kapsy boháčů, kteří si tam nacpali státní majetek, čili náš, tak to bude trvat dlouho. Nemohu nechat své děti a vnuky žít v takovém ohromném ekonomickém a duševním marasmu. Lidé se probouzí pomalu,stali se z nich za 22 let sobci, neví už co je si pomáhat navzájem. Duševní masáž médií je úplně zblbla ! Chcholoušek bude mít v budoucnosti moc práce s pacienty jejichž diagnóza je chamtivost a zlodějna, a musí začít pěkně shora. Editore nemazej, já to dám zase jinde, je svoboda slova, nebo už ne ?
18. 02. 2012 | 11:31

Admirál napsal(a):

Karel Mueller - "Saozřejmě, ve světě volného toku kapitáli a technologií je životní úroveň západu neudržitelná bez přelévání zisku. Ten blahobyt měl západ díky technologiím, které vyvíjely celé generace předků. Vlastníci těch technologií s sice pohádkově mastí kapsu a nadto mají nástroj na likvidaci sociálních států, ale zahodili tím "dílo předků", má-li parafrázovat Pepu Řepu."

Přesné. Co celé generace budovaly, co se dařilo přes všechny peripetie a konflikty směřovat vzhůru a rozvijet, to západní zglobalizované elity prodali nastojato i s námi.

V podmínkách národního státu 20. století se takové konání to nazývalo vlastizrada.

Místo aby se v rámci EU nebo národních států investovalo do rozumné populační politiky, místo aby se populace cíleně vzdělávala v žádoucích oborech, se raději "nakoupí potřebné v zahraničí. Je to levnější. A co je levnější, přináší větší zisk.
18. 02. 2012 | 12:05

Občan napsal(a):

Pane Hvížďalo,

Německo si svůj problém zavinilo samo v 70. letech 20. století.
To byla konjunktura a Němcům se přestalo chtít vykonávat obslužné práce. Už se jim nechtělo prodávat v obchodech, svážet odpadky, dělat zdravotní sestry a bratry, starat se o staré a nemocné ve špatně placených sociálních službách, zametat ulice a dokonce ani dělat policajty.
A protože se domnívali, že takhle to už bude furt, tak si na "špinavou" práci dovezli "gastarbeitery" z celé chudší Evropy i z Blízkého Východu. Navíc se domnívali, že gastarbeiteři budou navěky ochotní zůstat poníženými "špínami z Východu".
Jenže konjunktura skončila dost záhy (první větší krize přišla hned v 80. letech a po ní se ve stále kratších intervalech opakují a prohlubují další a další) a první, kdo byl na řadě při propouštění byli gastarbeiteři. Někteří se vrátli domů, jiní se už neměli kam vrátit a tak zůstali. Ponížení, nezaměstnaní, frustrovaní.
Krátce po nich však následovaly statisíce Němců a už to tak zůstalo. Teď už těch nezaměstnaných jen přibývá.

"Špinavé" práce zůstaly a protože jsou stále stejně špatně placené, nemá je kdo dělat. Už totiž neuživí ani ty Turky, Libanonce, Poláky a Čechy - pokud nejsou příhraničními pendlery a nemají rodiny v zemích s nižšími životními náklady.

"Čisté" práce je stále větší nedostatek a současně chybějí některé vysoce specializované profese. Stát však ani ve snu nenapadlo investovat do rekvalifikací stávajících nezaměstnaných; místo toho hodlá dovážet levnou pracovní sílu z ještě větší dálky a tak dál podkopávat svou vlastní ekonomiku.
Protože levní polootroci nikdy nebudou schopni spotřebovávat tolik, aby to ekonomice pomohlo. Naopak posílají pryč peníze, které by se měly otočit v domácí ekonomice a sami žijí tak uboze, že jejich výdaje německé výdaje se v německé ekonomice skoro nepromítají.

Pokud německá vláda hodlá dál pokračovat ve své krátkozraké emigrační politice, těžce na to doplatí. Němci by se mohli poučit u nás - máme statisíce vlastních nezaměstnaných a přitom statisíce levných "gastarbeiterů"z nejchudších zemí, kteří však ČESKÉ ekonomice nejenže nepřinášejí vůbec nic, ale navíc posílají peníze do ciziny.

Na takovou hloupou politiku musí dojet i ten nejsilnější stát. Domácí ekonomiku MUSÍ živit především domácí populace. Aby tak mohla činit, MUSÍ mít práci a za ni MUSÍ dostávat slušnou mzdu. Jinak jde ekonomika do pr...kytek; zprvu pomalu, nenápadně, ale spirála propadu se umí zrychlovat geometrickou řadou.
My už se na tom tobogánu nacházíme a je to sešup, že se z něho až dech tají.
18. 02. 2012 | 12:38

Yosif K napsal(a):

divnynarod napsal(a):
Pro pana Drozda aby řešil to co zde po návratu z emigrace ZPŮSOBIL a těmi svými disidenty !!!!!!!!!!!
Ano toto je realita doby české - ZKORIMPOVANÉ a MAFIÁNSKÉ!! atd atd atd........

Pane divny narod.... to co popisujete se bohuzel odehralo vsude ve stradni a vychodni Evrope - takze na to maji maly vliv Hvizdala a podobni re-migranti sami o sobe..... ...dokonce i Viktor Kozeny by byl nula bez ruznych domacich puppetmasteru typu Boris Vostry........
18. 02. 2012 | 12:58

Yosif K napsal(a):

Občan napsal(a):
Pane Hvížďalo,
Německo si svůj problém zavinilo samo v 70. letech 20. století.
To byla konjunktura a Němcům se přestalo chtít vykonávat obslužné práce.
A protože se domnívali, že takhle to už bude furt, tak si na "špinavou" práci atd atd atd........

...........Stát však ani ve snu nenapadlo investovat do rekvalifikací stávajících nezaměstnaných............ atd atd

Pane Obcane - jiste se o sobe domnivate ze jste "socialne citlivy" clovek. Vas prispevek je vsak ukazkou falesneho chapani "socialni spravedlnosti", toho jak se lide chopvaji, a toho co v ekonomice funguje a co ne.
A) SRN nepozvalo gastarbeitery aby vykonavali "spinave prace" ale jakekoliv prace. Kdyz je Turek nebo Arab inzenyrem, dela inzenyra. Kdyz je doktorem, dela doktora. Kdyz nekvalifikofany slovinak, dela nekvalifikovaneho solvinaka.
B) To cemu rikate "spinave prace" - ve skutecnosti nekvalifikovane prace - nechteji delat lide, kteri maji narok na socialni prispevky, ktere dosahuji vice nez 60% mzdy za tyto prace. Diferencial mezi mzdou a podporou pak neni pro mnoho vsmatych chytracku dostatecny k tomu, aby se plahocili do prace. Lepsi za 1000 EUR lezet doma, nez za 1400 EUR pracovat. Ale i za 800 EUR mesicne lze zivit jednu rodinu v SRN a nekolik rodin v Anatolyii a jeste parkrat za rok letet exhibovat domu jako velky boss.
C) vas naivni vypad na SRN ze "neinvestuje dop rekvalifikaci" je zcela mimo:
1) SRN do rekvalifikaci imigrantu investuje a to sakra moc. ovsem snaha neni. Snaha je brat podpory, ne zvysovat si kvalifikace. Prevazne. Zatimco z nemeckych a imigrantskych nemuslimskych deti studuje na unioversitach 12014%, z deti muslimskych rodin jsou to pouze 3%. Inshalah mentalita, brutalni buizerace devcat ktera by chtela studovat ale rodinna cest to nedovoli (az po vrazdy ze cti) stedre socialni davky kulturni zazemi snaham SRN o zvyseni kvalifikace teto skupiny obyvatelstva velmi uspesne brani.

Hazet vinu na nezvdelanost jistych socialnich skupin na "nafoukane Nemce" je vrchol naivity, ne-li neco horsiho. Zrovna tak muzete napsat sam o sobe, ze branite ceskym Romum studovat na universitach a zvysovat si kvalifikaci v rekvalifikacnich kursech.

Navstivte nejakou skolu a nebudete se stacit divit, jak "pilne" se vasi oblibenci kterym "SRN brani ve vzdelani" tak jak se tuyto dobraciska uci...... pokud nekdo nezije "dustojne" mohou za to kapitaliste..... ...rpemsylste o tom,da za neco nemuze kutlruna a nabozenstvi tech chudaku nebo nevhodna struktura prilis stedrych socialnich davek - to by se vam zhroutil vas svet bolsevickych bludu.....
18. 02. 2012 | 13:29

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text vykazující znaky spamu (pod mnoha blogy opakovaný identický text). Viz záhlaví každé debaty.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
18. 02. 2012 | 13:29

Karel Mueller napsal(a):

Admirále, naprosto přesný dodatek.
18. 02. 2012 | 14:31

Nehvížďal napsal(a):

Jak regulovat emigraci, drozde - jednoduché
---1/ přestat si nalhávat něco o politické emigraci - část emigrantů se prostě chce mít lépe, část jich nehodlá slušně žít a pracovat jak to dělá 99 % obyvatel jejich země , a bylo mezi nimi hodně kriminálníků . Konkrétně když se dívám na českou emigraci od roku 68, divné typy, moc nepřesvědčili. Vyjímka možná Forman - takové filmy by tu opravdu nenatočil.

--- 2/ kdo tu chce žít doloží čím nám chce být užitečný a jak uživí sebe a rodinu pokud ji má s sebou . Potom zkušební pobyt na jeden rok s vymezením že když vše dobře půjde, předpokládá se následně další 3 roky prodloužení a následně i na dobu neurčitou. S udělováním občanství velmi šetřit.

--- 3 /parazity a nemakačenky posílat domů - jak to dělala bohužel Kanada s našimi cigány, jen ta procedura byla zbytečně dlouhá
18. 02. 2012 | 15:14

Hvížďala v Německu v životě nebyl napsal(a):

Německo vypadá jako Jugoslávie v roce 1985. Čiliže na první pohled velká pohoda...
http://www.youtube.com/watch?v=z93BZnQ_EQA
http://www.youtube.com/watch?v=0zRGBz4g5B8
18. 02. 2012 | 15:53

český maloměšťák napsal(a):

Karel Mueller
Těch 5 karet má ale staré, i když krásně kolorované obrázky.
Bůh /víra/ - v co ? V tradičního všeználka, který se dnes utápí v obřadech a ceremoniích a vůbec nereflektuje změny - kdy dochází k přímé interakci různých kultur, ekonomik, tradic, modu operandi...k tak přímé, že např. malá změna v strategii firmy v Pekingu vyvolá fatální změnu života lidí např. v Detroitu.
Takže víra v co ? V sebe ? Ve vědu ? Nebo v co vlastně ?

Vlast. Opět - jaká vlast - jak například nejlépe projevíme ve faktické rovině lásku k vlasti ? Tím, že budeme hýkat " Nic než národ" a budeme si kupovat zboží firem, které nekale konkurují poctivým/ve smyslu i toho modus operandi - ale konkrétně například tím, že platí daně řádně a to ve ssměru domácího fiskálu...etcetc../. Nebo tím, že budeme žvanit o prohnilé bruseldké byrokracii, zatímco si doma volíme do politického establishmentu devianty, deprivanty a zloděje ? A nemáme odvahu je z jejich míst odstranit ? Je vlastenecké chtít svůj malý, ale "nezávislý" státeček, který bude pro takovou Čínu cosi jako zákusek po obědě - anebo je vlastenečtější chtít silnou Evropu - tedy ubránit a uchovat při životě Europageist ?

Natalita - a co jako ? Vy chcete matky motivovat svým vznešeným vyprávěním nebo je podplácet ? Matky samy moc dobře vycítí - kdy jejich děti mají budoucnost a kdy je téměř zločinem přivádět na svět děti. Z takových bludů, že mají soutěžit v plodnosti s muslimskými ženami - z takových bludl jde jednak mráz po zádech...a jednak z toho smrdí pohrdání ženami - a tedy právě ten muslimský modus operandi...

Proklamace - vlast, národ a bůhvícoještě - to je dobré tak leda pro honolulua - aby ukojil svou prázdnotu a zvědavost.
Ale jinak to nemá žádný význam. Tedy v takové té archaické, vyprázdněné podobě....spíše to odpuzuje. Tedy - ty, co jsou takříkajíc intelektu chabějšího - naopak ta hesla přitahujou. Ale to je písnička známá už stovky let. Duše davu nevyniká nějak moc extra diferenciacovaností.

Yosif K.
Spíše to je o vzdělanosti. O manipulaci vědomím, o naivitě a víře místo rozumu. A falešném právu na štěstí.
Nemyslím si, že veřejné podpory svobodných matek jsou nějak extremně štědré a rozmazlující.
18. 02. 2012 | 17:17

Karel Mueller napsal(a):

Milý maloměšťáku,

k Vašemu traktátu bych dodal toto: Především jste zaměnil příčinu s následkem. Ve stavu, který jste dost realisticky popsal, jsme právě v důsledku spálení oněch karet. A zároveň jste vlastně napsal, že celá hra na demokracii a občanskou společnost je jedna šaškárna a klauniáda. Jaká demokracie, když nás (převedu Váš příklad) může potopit někdo v Pekingu?

Je asi úsměvné opakovat víckrát řečené, tak se na ty karty podívejme:

Víra: To znamená, že máte určitý morální kodex, zásady, v jejichž správnost věříte a přes jejichž porušení rychlík nejede. Jste zkrátka o něco víc, než nějaká zloděská filcka, která se stará tak nanejvýš o to, aby co nejvíc dopředu ch.ala a dozadu s.ala, mám-li parafrázovat říšského maršála.

Vlast: To znamená domov, země, ke které a k jejímž obyvatelům jsem vázán citově, země, vůči níž mám řadu povinností, ona mi dává všechny možnosti a také mě podrží v nouzi. Proto jsou šťastní ti kdo mají vlast ... a také mají pro co žít.

Národ: Sdružení lidí mě pokud možno geneticky bližších, majících podobnou mentalitu a vyznávajících podobné hodnoty, kteří mají k zemi vztah výše pod bodem vlast uveddený.

Rodina: Harmonická rodina - muž, žea + JEJICH děti jsou základ státu. Dnešní generace mladých mužů vychovávaných bez otců nejsou ani odvar mužů předchozích generací.

Natalita: Kdysi dávno v letech mého dětství jsme se učili o poslání ženy. Proto lze ženy zvát ženami. Učitelé v tehdejších dobách by Vám řekli, že pokud ženy přestanou rodit děti, tak přestávají být ženami. Z ryze praktického hlediska mohu jen dodat, že vymizet za několik generací a vyklidit to pro jiná, životaschopnější etnika je sice možné, ale pro mě to zůstane projev naprosté degenarace.

Maloměšťáku, už víckrát jsem z Vás měl pocit, že ze sebe děláte blba a nejste. A tak musíte vědět, že po spálení těch karet následuje ztráta hodnot a nihilismus s postupným zánikem.
Tohle všechno naši předci vědět. Poukazovat na stav naší společnosti a její choroby je jedna věc, druhá věc je, že je sci-fi se s tím snažit něco dělat. Protože bez těch karet nemůžete vůbec nic dělat.

Když Vám mladý kluk řekne, že je mu celá tahle společnost šumák a stejně zvedne kotvy, když bude mít mladá holka za cíl se jen vhodně prodávat, tak je to sice ideální stav pro grázly všeho druhu, ale proti postupnému pádu nemůžete vůbec nic dělat ...

Slavný W.L.S. Churchill v ednom z nejslavnějších válečných projevů mj. řekl: Nikdo a nic nemůže Anglii zachránit, pokud se nezachrání sama ...
18. 02. 2012 | 18:10

vakovlk napsal(a):

vlk
tak Němci chtějí lékaře a inženýry...další pádný důvod pro zavedení tučného školného..
18. 02. 2012 | 22:57

Buwol napsal(a):

Můj názor je, že německu hlavně pomohla poválečná přítomnost čtyř vítězných armád (některých až doposud) na jeho území, která výrazně ovlivnila genovou výbavu nově se narodivších němců, takže už nemaj takovou chuť pochodovat, hajlovat a silou dobývat svět .. bohužel to dnes dělaj mnohem chytřejji .. prostřednictvím tzv. EU a její tajné zbraně eura ..
18. 02. 2012 | 23:28

Buwol napsal(a):

Karel Mueller
Mně se hrozně líbil výrok paní baronky Thatcherové, který pronesla v roce 1989, když ji kritizovali, že nemá ráda německo, když nesouhlasí s jeho sjednocením .. Řekla: "Já mám tak ráda německo, že bych nejradějji měla dvě" ..
18. 02. 2012 | 23:38

gaia napsal(a):

Vy myslíte, že porodnost může ovlivnit pouze ochota žen rodit děti? To jste na omylu, odpověď dávají výzkumy populační dynamiky profesora harvardské university Wilsona z 80. let.
Tento profesor zkoumal ekosystémy, např. nechal pracovníky deratizačních firem zbavit odlehlý ostrov v Pacifiku zcela hmyzu a pak zkoumal, jak rychle se bude znovu hmyzem kolonizovat , také zkoumal společenstav ostrova Krakatoa, kde 1883 vybuchla sopka a porovnával biodiversitu na okolních ostrovech. A pak prales, který se znovu zaal rozpínat v okolí kláštra Angkor Watt, který byl opuštěn někdy v 15. století.
A zjistil, že po 10 letech ten zaplynovaný ostrov obsahuje pouze 28% původní diversity, ostrov Krakatoa je daleko chudší na počty i druhy organismů ještě po 100 letech a ani prales ještě po 500 letech nedosahuje té rozmanitosti, co původní pralesy v okolí.
Hotler měl raději studovat biologii, místo kreslení obrazů. To by věděl, že když chce velký a silný národ, že si nemůže dovolit během 5 let nechat zabít 9 milionů mladých zdravých chlapů. Jejich genetický potenciál chybí v populaci již 65 let, ale jak vidíme na dalších příkladech, nesrovná se ani za 100 ani za 500 let.
V Evropě padlo na bojištích 2 světové války 50 miliónů mužů, a snížená natalita v Evropě jde stále na jejich vrub.
Ženy za to nemohou, i když je mnohem jednodušší říci, že se jim nechce rodit. Populační dynamika je mnohem složitější, ale co se zkoumalo v 80. letech na Harwardu , to se mezi lidi a k uším politiků tak snadno nedostane.
Zkrátka 2.sv. válka snížila kvalitu evropského genofondu a dnes za to platíme.
Planetu jsme nezdědili po předcích, ale máme ji půjčenou od našich dětí, to by mělo být heslo vytesané na budově evropského parlamentu.
19. 02. 2012 | 09:49

Holubář napsal(a):

Buwol:
Ano, to se dvěma Německy je velmi trefné.
19. 02. 2012 | 10:21

Karel Mueller napsal(a):

gaia:

K tomu, co jste napsala bych měl jisté výhrady.
Že 2.WW snížila kvalitu genofondu Evropanů, o tom nelze pochybovat. Např. v Polsku došlo k plánovanému vybití většiny polské elity.

Ale toto snížení se týkalo hlavně slovanských národů a deficit mužů se týkal hlavně Němců a Rusů. Ten se dávno srovnal, nicméně problémy s natalitou mají i státy, jichž se válka dotkla velmi málo či vůbec - např. Švédsko.

Příčiny jsou prostě jiné, i když v se na nich právě 2.WW podílela (mimo jiné v jejím důsledku došlo k naprosté emancipací žen).
19. 02. 2012 | 11:37

gaia napsal(a):

Karel Mueller

Tomský vedle v blogu považuje za největší vynález lidstva knihtisk, já za něj však považuji antikoncepci.

Antikoncepční pilulka oslavila již 50 let své existence zasáhne do populační dynamiky lidstva měrou nebývalou a těžko odhadnutelnou. Pochybuji však, že se bude rodit víc doktorů a sester a vůbec profesí, které v Německu potřebují.
Když k tomu připočtem neochotu dešních dětí učit se německy, kdy tento jazyk se pro nezájem na ZŠ vůbec nevyučuje a na SŠ až jako jazyk 3 volby (po aj a španělštině)
tak ty vzdělané odborníky nikde nevidím
19. 02. 2012 | 11:45

Karel Mueller napsal(a):

Buwol:

Baronka vskutku nebyla ze sjednocení Německa nadšená, nakonec ani Mitterand ne. Pokud by šlo o tyto dva, tak by Gorbačovovi nechali i imperium, pro ně byl důležitý pád komunismu.

To bychom ovšem byli jinde :-).

gaia:

Němčina je dnes už málo přitažlivá. Mě se dnes hodí hlavně na sledování německých programů na satelitech. I u německých firem vystačíte s angličtinou, i když se němčina náromně hodí. Jazykově Němci příliš talentovaní nejsou.

Ale to jsme jinde, vrátím se k té Vaší pilulce. Nevím ... v silně náboženských státech se ta piluka tak snadno neprosadí. A pokud jde o natalitu, tak daleko víc záleží na stavu společnosti a hodnotách, které vyznává, než na tom, že ženy mohou souložit bez strachu z otěhotnění.
19. 02. 2012 | 12:33

dalimír napsal(a):

Vypráskat ty plebejce z republiky pryč ,i vietnamce ! At si všichni zařídí živobytí tam kde se narodili ! Bezpardonů ! Rychle vhodný zákon a co nejdříve s cizinci pryč! Už i tak je nám zde těsno ! Ještě navíc stálé problémi s romy ! Kdo tu bandu nefachčenků má zde stále živit ??? Dl. P: Germani jsou chytří dost tak at si radí s vetřelci sami ! @
19. 02. 2012 | 12:49

český maloměšťák napsal(a):

gaia
Vaše analogie vdavek a porodů chtivých žen s hejnem bzučících komárů je celkem zajímavá. Ale Vaše vyčítání Hitlerovi ?! - vždyť se. chudák stará, tak v těch Lebensbornech snažil/přirozeně že ne on sám !!! - na to mají mocní vždy někoho po ruce.../ využít fertilizační a natalitní kapacity německých dívek dokonce prý i tak, že je občas nechal zastoupit i nějakou tou vdanou matronou - taková prý byla poptávka po řádném německém semeni.
I Himmler se činil - respektive vyčiňoval - svým podřízeným v SS - že nemají děti. Dokonce je za to na jedné straně finančně šikanoval(ty, co skutešně neměli) - na straně druhé vyznamenával(ty, co se pohimmlerovali).

O ne, ne - opět za vše můžou ty klebetné ženské - po farách, prádelnách a řeznictvích nasbírají plno klepů o tom, že na té východní frontě to zas není tak růžové - jak jim Goebbels vytrubuje od rána do večera z rádia...no a pak jak Hansi přijede na Urlaub - tak jedině s čepičkou, Hansi, nemáš čepičku - mazej zpátky na východ... přece nebudu malého Hansiho vychovávat jako pionýra či komsomolce, verštést du ?!!??.

Ne, ne - ženské nejsou hloupé - tak jak se nám, starým vojnám, snaží namluvit různí moderní pacifističtí komárologové z Pacifiku.

/od Fassbindera - Manželství M. Braunové...znáte ?..fajn film, taková klasika - osvěta pro vdavek a porodů chtivé ženské :))...též doporučuji Hawken, Lovins, Lovinsová : Přírodní kapitalismus (to už není taková sranda - ale je to zajímavé, poučné počteníčko pro všeckny lidi (dokonce i pro chlapy) /

Karel Mueller
Přidejte ještě nějakou definici cti, hrdinství a pohlavní hygieny a můžeme celou diskuzi uzavřít jako docela povedenou osvětovou činnost.
Co se týče mé hlouposti - nijak se touto nezatěžujte. Coby člověk světa znalý a světem protřelý si jistě vystačíte s tou svojí.
19. 02. 2012 | 15:59

Holubář napsal(a):

dalimíre, nejste vy nějaký tén "fóóón", když tak pohrdáte plebejci?
To máte určitě šlechtický rodokmen sahající až někam do šerého dávnověku...
Nechte nás, plebejce, prosím na pokoji. S cizinci se hádejte polibosti, když vás to těší.
19. 02. 2012 | 19:19

Technická napsal(a):

Kdo není Velkým maloměšťákem označen za blba, jako by nežil.
19. 02. 2012 | 19:39

JardaV napsal(a):

To je zase neuvěřitelná úvaha.Těch 6 miliónů lidí v pracovním procesu samozřejmě chybět nebude.Průmysl zautomatizuje procesy a lidi budou k dispozici.Už teď má Německo dostatek nezaměstnaných,jenom jejich počet nesmí cíleně udržovat.A dál,
nejvíce pracovních sil je potřeba na manuální činnosti,a lidí s tak nízkým osobním potenciálem je vždycky nadbytek.Takže o čem vlastně ta úvaha je ???
20. 02. 2012 | 09:06

gaia napsal(a):

JardaV
o tom, že oni potřebují 60 profesí z oboru matematiky, přírodních věd a různýCh inženýrů, a pak také stovky doktorů a zdravotních sester a pečovatelek o přestárlé, ale lezou jim tam pořád jen prodejci zeleniny a kebabu a podobné profese.

asi jste to nečetl až do konce.
20. 02. 2012 | 09:25

JardaV napsal(a):

Pro gaia

Potom je to otázka jejich školství.Pokud v něm mají asociální proudy jako u nás,
nesmí se divit,že sociálně nejslabší vrstvy jsou předem odepsány.A ne z důvodu
inteligence,ta si majetkové poměry nevybírá,a podvýživa v Evropě prakticky neexistuje.A taky mediální masáže směřují k modelu "blbej ale má peníze",takže
řada mladých směřuje k penězům a ne ke kvalifikaci.Vzdělanost se pořád ještě ve
velké části populace považuje za nemoc a ne za přednost.Dokonce i dnes je schopen
řidič nějakého stroje říci : "jseš blbej,protože máš vysokou školu".Náš národ
má všeobecně vyšší inteligenci než je v EU obvyklé,je škoda,že toho nedokážeme využít.
20. 02. 2012 | 10:07

Karel Mueller napsal(a):

JardaV:

O čem ta úvaha je? Když se podíváte na strom populace v SRN a k tomu připočtete emigrace velmi až špičkově kvaifikovaných lidí, tak budete v obraze.

Nastupující generace prostě není schopna nahradit odcházející právě v oblastech vyžadujících značno kvalifikaci. A strom populace je nprosný, bde to čím dál horší. Lidí na nekvalifikovanou práci tam je víc než dost.
20. 02. 2012 | 11:26

Rikatádo napsal(a):

a co s tím?

Jako jsme se stali bezplatným zásobovačem NHL mladými hokejisty, budeme dodávat bezplatně do SRN námi vyprodukované odborníky.
20. 02. 2012 | 14:14

JardaV napsal(a):

Pro : Karel Mueller
Nastupující generace je zpracovaná médii do podoby,v jaké je.Takže asi nezbyde Němcům
nic jiného,než ovládnout media státem a cílenou propagandou přesvědčit mládež,že být
blb není to nejlepší.Jenže tady asi bude veliký problém - už jednou Goebels prostřednictvím asi státního media zpracoval Němce podle potřeb.A budou se bát,aby se to neopakovalo.Pořád mám pocit,že profil monarchie - hlava a pyramida - je lepší pro správu státu než multi politický bordel.Dál si myslím,že změnit myšlení mladé generace znamená změnit myšlení celé společnosti alespoň trochu.A to se nejspíš nepodaří.To dokáže jedině diktatura,a ta nemá v Evropě dobrou pověst.Takže vzdělaní
a zároveň chytří lidé budou čím dál tím vzácnější.Možná to budou nakonec oni,kdo budou ovládat "vlastníky",protože ti se bez nich nejspíš neobejdou.
21. 02. 2012 | 16:23

Tomas V. napsal(a):

Panu Karlu Muellerovi. Sarrazin u nas vysel ve vybornem prekladu doc. Stichy. Nakladatelstvi Akademia, Vaclavske Namesti. Desiva perspektiva...
23. 02. 2012 | 11:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy