Babiš a Babišovo

04. 02. 2014 | 11:46
Přečteno 5291 krát
Andrej Babiš je člověk, kterému se dodnes podařilo vše, co si v mládí předsevzal. Jeho vzorem je Tomáš Baťa a jako on je dnes miliardář, který podniká i v zahraničí, navíc mediální magnát i politik: od minulého týdne jako ministr financí odpovídá za toky peněz v této zemi, celní správu, státní rozpočet i výběr daní. Firmy totiž dluží státu na DPH 135 miliard. Václavu Moravcovi v ČT řekl: " Šel jsem do politiky proto, abych zabránil destrukci tohoto státu. Tento stát za 15 let totiž zbankrotuje. Pak přijdou věřitelé a skončíme jako v Řecku.“

I když přehání, pravdu má v jednom: zadlužení stoupá a jak říká: Nakupuje se za 600 miliard, nikdo neví, co od koho, protože se tak děje i od netransparentních firem. Děje se tak ale i proto, že stát investoval 4,5 miliard do nefunkčního systému, který měl on-line monitorovat státní pokladnu, jako tomu je ve většině států včetně Slovenska. Slibuje úspory a razantní změnu. Přesně opak toho, co jsme slyšeli o víkendu právě od kolegů z čerstvě jmenované vlády, kteří chtějí přidávat důchodcům, rušit poplatky ve zdravotnictví, zvyšovat platy lékařům a sestřičkám, policistům, hasičům atd. Rozdíl ale mezi zadlužením soukromníka a státu je v tom, že soukromník musí své dluhy splatit za svého života, zatímco existence státu má delší horizont.

Dále m.j. Babiš požaduje investiční plán místo škrtů a soběstačnost v potravinách. I tento požadavek je však nevěrohodný, když je to právě pan Babiš, který v potravinách podniká.

A třetí závažnější výhrada se samozřejmě týká způsobu, jak získal majetek: Dnes politické strany pan Babiš kritizuje za způsob řízení státu, ale sám právě na tomto způsobu dříve zbohatl.

Vzbouřil se údajně až v době, kdy lobbisté typu Marka Dalíka začali provize pro své strany a pro sebe neúměrně navyšovat, dle dostupných informací někdy až na částky převyšující o hodně desítku procent dojednávané zakázky.

Řadu lidí si získal nejen tím, co dokázal, ale i tím jak hovoří, cituji z Práva: "Nedávno jsem měl rozhovor v rozhlase a jednu odpověď jsme museli točit čtyřikrát, protože jsem nebyl schopen 40 vteřin souvisle mluvit." Takové věty od našich politiků nikdo neslyšel stejně jako to, že po skončení úkolů z politiky zase odejde. To je zřejmě hlavní důvod, proč mu někteří lidé, kteří se moc neohlížejí zpět, věří. A navíc má zároveň všechno, po čem řada lidí touží, zbývá mu jen jedno: postavit si pomník, jako si postavil jeho vzor Bata Town, tak si on chce postavit Babišovo. Jiná otázka je, jestli se mu to podaří a jaký prospěch by z toho měli občané.

Psáno pro Český rozhlas Plus

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

.K.V napsal(a):

DROZDE, PŘESTAŇ LASKAVĚ KOPAT DO BABIŠE, je ve funkci teprve 2 dny, a první kroky vlády rozhodně nejsou špatné.
Rozhodně za ty dny nic neukradl, a noviny si koupil za vlastní, na rozdíl od některých jiných, že ano
04. 02. 2014 | 11:54

velký privatizátor opět moralizuje napsal(a):

Tak by mě zajímalo,
proč pan Hvížďala popisuje třísku v oku jiných, namísto aby se snažil vřejnosti odhalit břevno oka svého.

Všechny ty temné mladofrontovní nitky ...
04. 02. 2014 | 11:59

Xaver napsal(a):

Díky všem dosavadním politikům (od hejtmanů až po prezidenty) Babiš nic moc dokázat nemusí. Stačí mu, když dokáže platnost přísloví "jednooký mezi slepými králem".
04. 02. 2014 | 12:12

Dalimír napsal(a):

KV máte sice pravdu ale já bych raděj kdyby takový podnikavý charakter jak je p.Babiš byl původem čech anebo moravák ! I když se naučil dobře česky to neznamená že kořeny nemá stále na slovensku ,tudíž bude preferovat eurohujerské slovensko ! Přesně jak to činil Gustav Husák ! Co vše se za jeho prezidentování na slovensku postavilo a zařídilo nemá běžný občan česka ani páru ! A já mám obavy aby pan Babiš nešel v Husákových šlépějích ! No uvidíme ,ukáže čas ! Asi tak ! Hezký den
04. 02. 2014 | 12:13

Ládik!!! napsal(a):

Čapí hnízdo bude jednou pojem - třeba jako vlčí doupě.
04. 02. 2014 | 12:17

Jihočech napsal(a):

Kojzar z RP blahé paměti by po přečtení blogu páně Hvížďaly samou radostí metal kozelce jako německý pudlík. Jak asi ten vykořisťovatel k majetku přišel? To je hlavní důvod této jeremiády, závist a nenávist...
04. 02. 2014 | 12:18

David napsal(a):

Pane Hvížďalo, místo té, už trapné, jedovaté sliny byste měl přiznat, kdo Vás platí za to špinění za každou cenu, když na Babišovi nevidíte ani nic dobrého.

Vám nevadí, že takoví ti čistí, kteří mají čisté lustrační osvědčení nebyli dosud potrestáni za ohromné škody, které našemu státu způsobili, jako například Klaus, Nečas, Kalousek, Drábek a podobní? Pište o jejich činech a Babišovi nenasazujte psí hlavu. Ten našemu státu ještě žádnou škodu nezpůsobil.
04. 02. 2014 | 12:18

Občan napsal(a):

"Botostroj" po přestěhování do Kanady úspěšně zkrachoval a nezachránil ho ani přesun výroby za polootrockých podmínek do Afriky.
Pokud se Babiš inspiroval zcela unikátními podmínkami, které Baťovi vytvořil Masaryk, je šance, že časem dopadne stejně - bude-li vystaven "svobodnému trhu".

Zatím totiž Babišovy firmy zvesela sají státní dotace a vysávají do mrtě řadové zaměstnance a agenturníky. Na tom Babiš zcela jistě nehodlá cokoli měnit a jenom to přenese na celý stát. Máme se věru na co "těšit".
04. 02. 2014 | 12:20

Ládik!!! napsal(a):

Pořádné Čapí hnízdo bude potřebovat pořádnou podpůrnou konstrukci, aby nepoškodilo svým pádem okolí. 47 mláďat bude muset dostat hodně potravy do zobáků, než vyletí na svých křídlech lovit svoje žáby.
04. 02. 2014 | 12:26

marxík napsal(a):

" A třetí závažnější výhrada se samozřejmě týká způsobu, jak získal majetek: Dnes politické strany pan Babiš kritizuje za způsob řízení státu, ale sám právě na tomto způsobu dříve zbohatl."

Je zvláštní, že autor opoměl zmínit výhradu právní čí ústavní. Ten pán je na seznamu, a naše právo nebo ústavní zvyklosti nedovolují, aby takovýto vyvrhel ministroval.
Vono to s tím právním státem nebude tak horké. Však li, demokraté a demokratky.
04. 02. 2014 | 12:27

šašek z Jihlavy napsal(a):

Jan Žižka z Trocnova byl původně loupeživý zeman, později se stal obávaným žoldnéřem, charismatickým vojevůdcem, národním hrdinou. V Praze i jinde má sochy a památníky. Doufám, že po Babišově triumfu mu vděčný národ taky něco postaví,jde jen o to, aby umělci byli vybíráni transparentním způsobem. Protože sochy se už stavějí i za hrdinova života (žokej Váňa), dohlédne na to sám oslavenec. POKUD SE TOHO DOŽIJÍ LIDÉ JAKO KLAUS, ZEMAN NEBO PAROUBEK, TREFÍ JE Z TOHO ŠLAK.
04. 02. 2014 | 12:42

Pepa Řepa napsal(a):

Hezky se to zformovalo
BAKALOVO a.cz versus BABIŠOVO LN
Okresní přebor hadr

chce to on-line zpravodajství kolipa to je
0:0
Hnátek běží po pravém křídle....Pehe odebírá balon, dělá kličku...
04. 02. 2014 | 12:52

Karel napsal(a):

Věřím Babišovi, že aspoň část mafiánu vykope. I když modří bolševici a mnoho socanů mu bude házet klacky pod nohy. O černoprdelnících ani nemluvě !
04. 02. 2014 | 12:55

šašek z Jihlavy napsal(a):

"Hnátek běží po pravém křídle....Pehe odebírá balon, dělá kličku..."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A píská to šašek a nestačí rozdávat žluté karty.
04. 02. 2014 | 12:57

Pavel napsal(a):

O Václavu Klausovi

Zatímco pan prezident tvrdí, že u nás není korupce (Babiš se odvolává na televizní pořad před půlnocí, v němž Klaus prohlásil, že nezná žádná tvrdá data o korupci – poznámka ČESKÉ POZICE), já naopak tvrdím, že tu máme dvacet let zrychleného vývoje korupce a to zejména v blízkém okolí dnešního prezidenta Klause. Protože kolem něj kroužily od počátku desítky podivných ,výběrčích´.“ (…) „Měl jsem třeba osobní zkušenost s řepkovým vetem pana prezidenta. Tehdy za mnou přišli nějací lidé, kteří mi navrhovali obchod – že když se domluvíme na nějaké protislužbě, veto nebude.“
O okamžiku, kdy korupce překročila únosnou míru

„Kryje se to přesně s nástupem Pavla Béma a jeho přítele Romana Janouška na pražský magistrát. A s příchodem premiéra Topolánka do vlády s Markem Dalíkem a Alešem Řebíčkem. Od jejich působení jsou resorty dopravy a životního prostředí a také státní firma ČEZ pod vedením Martina Romana považovány spolu s pražským magistrátem co do rozsahu korupce za nejvíc tunelované subjekty. (…) Dimenze korupce u nás řádově vzrostla po roce 2006. Jestli se dřív bralo ze státního po milionech, tak teď je to po stovkách milionů a po miliardách.“
O kterých korupčních kauzách česká podnikatelská WikiLeaks (jak Babiš nazývá komunikaci v podnikatelských kruzích) mimo jiné hovoří:
• „… přidělování zakázek na české dálnice společně řešili Marek Dalík a Jaroslav Tvrdík.“
• Dalík „údajně za prodej Budvaru požadoval 20 milionů dolarů. Nebo jak chtěl prodat čerpací stanici na dálnici D1 u nového pražského okruhu Ředitelství silnic a dálnic za 490 milionů korun, což naštěstí zastavil bývalý ministr financí Eduard
04. 02. 2014 | 13:00

tajemný pan H napsal(a):

karel,
a kdo vykope mafiána babiše? krejčíř?
04. 02. 2014 | 13:02

PIPA napsal(a):

Je zvláštní jak vždy ti co v životě nedokázali nic radí těm úspěšným co mají dělat a kritizují je, kde ti s čistým lustračním osvědčením a jejich vlády a kamarádíčci tady od "revoluce" plundrují náš stát způsobem, že by se "únoroví soudruzi" nestačili divit. Jak se ukazuje, lustrační zákon měl nejspíše a pouze ochránit "hřiště" nově nastupující oligarchii. Celospolečenský a hospodářský úpadek dosáhl neúnosné míry ve všech ohledech a další vývoj země začíná být obtížně definovatelný. Jak poúnoroví tak polistopadoví gauneři nejsou postiženi. Ti polistopadoví by ještě mohli být a jsou z nepochopitelných důvodů stále nepostižitelní. Ale dokud k tomu nedojde, lidé v této zemi už žádné politické garnituře nebudou věřit. Darebáci a zloději musí být stíháni a potrestáni bez ohledu na omílanou tzv. "retroaktivitu". Ukradené musí být této zemi vráceno a pouze taková politická garnitura, která si bude mimo jiné klást a plnit takové cíle má právo usilovat o důvěru občanů tohoto státu.
04. 02. 2014 | 13:04

babočka napsal(a):

Věřme tomu, že pan Babiš byl jen slušný práskač a komunista z donucení. Nemáme argumenty proti. Ale v tom případě muže pan Babiš děkovat Klausovi. Zrodil se nám slušný, čistý kapitalista. Je vidět, že když se chce, tak to jde.
04. 02. 2014 | 13:16

Karel napsal(a):

tajemný pan H

A co udělal Babiš mafiánského ?
Zřejmě jste si více liboval za vlády partičky Klaus, Kočárník, Dyba, Dlouhý, Topolánek, Dalík, Řebíček, Langer, Nečas, Nagyová, Kalousek, Drábek.
04. 02. 2014 | 13:22

tajemný pan H napsal(a):

babočka,
kmotra babiše už jenom omrzelo dávat pořád uplatky někomu cizímu. ted je bude dávat sám sobě. má to ekonomickou racionalitu.
04. 02. 2014 | 13:23

Mc. Boulder napsal(a):

Líbí se mi jak místní pisálkové dští oheň a síru, jak jsou hluboce pobouřeni možným střetem zájmů pana Babiše, a nemluvě o děsivém podezření, že ho někdo před 35 lety napsal do nějaké zprávičky StB. (Hvížďala už raději trochu přibrzdil, aby se když tak dalo rychleji přeřadit.)

Já bych řekl, že čím víc tahle verbež kňučí, tím lépe pro nás normální lidi. Panu Babišovi fandím.
04. 02. 2014 | 13:28

tajemný pan H napsal(a):

karel,
babiš je poctivý podnikatel, který nikdy nespolupracoval s stb a myslí to upřímě s českou republikou. myslíte si, že mohl tento bývalý komunistický donašeč vybudovat svoje jzd poctivě a bez tučných uplatků napříč politickým spektrem? já ne. nechápu rozdíl mezi babišem, koženým, pitrem , krejčířem nebo grossem. opravdu ne. babiš je typický oligarcha a postkomunistický bandita s estebáckou minulostí, který nám tu dnes o morálce káže.
04. 02. 2014 | 13:33

Erben61 napsal(a):

Pokud dokáže p. Babiš zlepšit nehospodaření v tomto státě ,pomník,jak se zmiňuje autor článku, by si zasloužil. Bude totiž jediným ,kdo z polistopadových politiků neobohatí jen sebe a neokrade řadové občany.V opačném případě nic nového, jen se zařadí do dlouhé,opravdu dlouhé řady jeho politických předchůdců do kterých lidé vkládali naděje a zklamali.Včetně obou bývalých presidentů.
04. 02. 2014 | 13:44

buldatra napsal(a):

Poctivý privatizátor Mladé fronty opět zde.
On ví, jak se to dělalo a dělá.
Vo tém žádná.

Je to muž světaznalý, zkušený, starý praktik, má přehled takřka moskevský a ví, jak se připravuje půda. A předpolí.
A ví, jak se kopou zákopy a jak se správně kladou ty mršky nášlapný miny.
Ví, že základem úspěchu je PREVENCE.
Navíc, Bureše Babiše má přečtenýho.

A tak preventivně dští oheň a síru, klade miny a kope okop pro budoucí zákopovou válku, ač Bureš Babiš nemá ještě ani křidélka svá ministerská oschlá, sotva se vyklubal v ministra.
Ani židličku svou novou ministerskou nestačil sobě ještě zahřáti.
A už se na něho střemhlav vrhl dravý drozd.

Tak starej a tak dravej.
Novinářskému potěru jde děd ten moskevský příkladem.
04. 02. 2014 | 13:46

Hlaváč Bohumil napsal(a):

Pan Babiš bral dotace, jako jiné zemědělské firmy, a neměl průsery, jako ty dozorované paní Lívií. Ve svých chemičkách má německý pořádek, zatím nezpůsobil žádnou ekologickou katastrofu, čímž se nemohou chlubit státní a jiné firmy. 23 let o něm nikdo nevěděl, teď, ve světle zášti, všichni tlučhubové přímo ryčí. Nikdo už neví, kolik agentů STB sedělo v parlamentu a tvořili "nové" zákony. Nikdo nenapadá zloděje per, věrného firmě KGB, který, z "finančního" donucení, dal mohutnou amnstii všem tunelářům a zlodějům. Nikomu nevadí Zorro mstitel, nevolili jste mne, tady máte přes držku. Vynechávám bývalé členy KSČ, mnozí tu vrahounskou a zlodějskou stranickou knížku podepsali kvůli bytu či škole. I katolíci vybírali desátek, a pro neposlušné měli Kladivo na čarodějnice a hranice na upalování, že by po vzoru Krista? Lidé mají paměť, a tak, možná z trucu, volili ANO. Dost falešným slibům, dost podvodům a rozhazování našich peněz.
04. 02. 2014 | 13:46

marxík napsal(a):

Mc Boulder
Normální člověče, vy budete jednou náramně zaskočený, až se vám tatíček Babiš koaličně poceluje s Kalouskem.
To se ale normálním lidem běžně stává.
04. 02. 2014 | 13:51

SuP napsal(a):

Ládik!!! -
Čapí hnízdo? Ekologický stadion pro mejdany zazobaných kamarádů s podporou EU, aby se ty peníze raději utratily, než danily?
Zkus rychle po sobě opakovat "čapí","čapí","čapí","čapí","čapí","čapí","čapí","čapí",
A schválně, kdo ti vyjde?
04. 02. 2014 | 13:52

Míval napsal(a):

PIPA: co je na nepostižitelnosti polistopadových gaunerů nepochopitelného? Ruka ruku myje - Já podrbu záda tobě, ty zas mně. Rčení a přísloví k vysvětlení tohoto jevu by schopnější češtinář než já jistě nalezl mnohem více.
Lidí, hrnoucích se do praktické politiky, je všude jen určité procento populace, a je-li počet obyvatel, z něhož se rekrutují poměrně malý, pak je malý i počet těchto lidí. Snadno potom vznikají zcela netušené a naprosto skryté vazby a vztahy, které jakýkoliv zásah do vlastních řad účinně odvrátí. Takzvané úspěchy při stíhání zločinecké elity se mi zdají být spíše obětováním jednotlivce pro záchranu systému.
04. 02. 2014 | 14:00

ld napsal(a):

netajemný hoven,

zkuste Babiše vyzvat, aby pěstoval v Polabí koku. Její dovoz vám ji prodražuje, takže máte pro fet hlouběji do kapsy. Sice na to dotace asi nedostane, ale vám pravicovým pracantům a smažkám to zase tolik neva.

Onehdy jste chtěl zakládat politickou stranu, tady se vám přímo nabízí členství.
Zde máte námět na hymnus, téma je ukryto v tom frázování:
http://www.youtube.com/watch?v=mOVKHc057ck
:-)
04. 02. 2014 | 14:07

marxík napsal(a):

sup
Takovéto chytré výzvy jsem adresoval svým spolužákům coby prepubescent na ZŠ.
A co vy, kolego supe? Mutování už máte za sebou?
04. 02. 2014 | 14:08

Jirka napsal(a):

Já jsem slyšel od Babiše ve čtvrtek před parlamentními volby, že veřejně řekl v televizní diskusi, že on se nestydí za to, že byl v KSČ. Prý každý toužil po tom být dobrý.
A tak ho volilo nejméně 50% bývalých komunistů, ze kterých jste, milý autore, udělali nepromlčitelné zločince socialismu. A teď dokonce se Babišovi nenápadně podařilo v podstatě zrušit lustrační zákon.
A je paradox, že tohle může dokázat jedině asi nepříliš poctivý a mravný člověk. Je to totiž úplně stejně, jak se falešným emigrantů a bývalým kriminálníkům podařilo po roce 1989 postavit všechny lidi na pranýř jako zločince, kteří socialismus podporovali tím, že si pořídili děti. V těchto podivných socialiticko-kapitalistických kotrmelcích hledejte, milý autore, podstatu Baišova nezpochybnitelného úspěchu. A nejde jen o úspěch politický, ale asi o veškeré zpochybnění pravdoláskařské antikomunistické demagogie.
04. 02. 2014 | 14:16

SuP napsal(a):

marxík -
Některé znalosti a dovednosti jdou napříč generacemi. Vy jste se ze svého snu o komunismu taky, zdá se nevyrostl.
04. 02. 2014 | 14:16

marxík napsal(a):

Někdo věří na posmrtný život, někdo na neviditelnou ruku trhu a někdo zase na komunistické uspořádání. Vždycky je rozhodující počet věřících. A o počtu věřících rozhodují dneska média. A když už jsme v tom, tak o médiích dnes rozhodují zadavatelé reklam.
Zkuste se zamyslet, kdo se rýsuje jako nejvýznamější zadavatel reklam, a potom teprve mudrujte.
04. 02. 2014 | 14:30

Ládik!!! napsal(a):

SuPe -
měli by si babišovci najít jinou chalupu na mejdany - třeba nějakou Boudu, v krakonoších jich je dost. Samozřejmě s nákladní lanovkou.
04. 02. 2014 | 14:34

tajemný pan H napsal(a):

erben61,
jediný babiš neobohatí sám sebe? tomu už občané tohodle státu na dotacích věnovali tolik, že to nedají dohromady všichni politici od křištalového standy po kalouska. kmotr babiš muže ted se sebe dělat poctivce a posílat svuj plat na charitu. on už vam kapsy obrátil naruby, akorát o tom nevíte. budu parafrazovat jineho bolševického zloděje, skůtra grégra. pokud se za vlády kmotra bureše zmenší dluh české republiky , dám hlavu na špalek.
04. 02. 2014 | 14:34

Ládik!!! napsal(a):

Předpovídám, že se již rodí nové sloveso: babišování. Kolik jsi nababišoval? Nebabišuj!
04. 02. 2014 | 14:36

SuP napsal(a):

marxík -
Na rozdíl od vás nevěřím na media a na medy, ale na práci. Takže to mám jednodušší.
04. 02. 2014 | 14:46

veverka napsal(a):

Tak se nám mezi sebou hezky mydlí dva oligarchové a jejich mediální suity v jimi vlastněných médiích.

Bakaloidi s Babišoidama se přetahují o moc a peníze.

Tak třeba na sebe díky tomu aspoň napráskají co nejvíc,aby národ ještě více viděl jaká žumpa to tady díky cinkání a Klausově zlodějské privatizaci vlastní.
04. 02. 2014 | 14:47

SuP napsal(a):

Ládik!!! -
no právě. Nač chalupu, když už má hnízdo (ne že by ještě na tu chalupu neměl). Jenže to hnízdo už nikdo nekoupí, takže ho bude chtít prodat státu, co by s tím dělal. A pokud bude stát dostatečně blbej, koupí to! Takže nejen že se tam nasypaly peníze, za které se mohlo udělat něco užitečného, nejen že to je "investice", takže uznatelné náklady, ale ještě to stát třeba zaplatí. No nekup to.
04. 02. 2014 | 14:52

Martin1 napsal(a):

"A třetí závažnější výhrada se samozřejmě týká způsobu, jak získal majetek: Dnes politické strany pan Babiš kritizuje za způsob řízení státu, ale sám právě na tomto způsobu dříve zbohatl."
---------
Pro mne je vůbec nepochopitelné, jak mohl někdo v celém socialistickém systému od Prahy až po Moskvu získat miliardy a koupit si státní podniky, když jsme tady všichni žili od výplaty k výplatě. Nemá to žádnou logiku. Snad trochu naznačili soudci ve Švýcarsku, jinak ve světě ticho po pěšině, ale že se ta na Mejdanu pere, tak o tom se neustále diskutuje i v Bruselu.
Stačilo by se projít s pár odvážnými lidmi u policie a soudů krajinou, všechny posbírat jako houby v lese na pasece, vše znárodnit a byl by rázem klid. Jak dlouho tak obyčejná a logická věc bude čekat na realizaci.
Je však legrační a příznačné, že zdejším pravičákům, kteří mají stejné prd jako zdejší levičáci, to ale vůbec nevadí a vidí v tom ekonomický zázrak demokratického podnikání a ten který se nad tím pozastaví, tak je hned těmi pravičáky označen za komunistu.
04. 02. 2014 | 14:53

Martin1 napsal(a):

Co se ale musí vykřičet nahlas, je pravda:
"PO ROCE 1989 UŽ ZDE NEKRADOU KOMUNISTI!!!"
A bylo toho ukradeno ještě mnohem víc,
než jsme podle "pravicových" statistik vůbec měli.
Z toho je vidět, že v něčem jsou nekomunisté opravdu schopnější.
04. 02. 2014 | 15:09

Ládik!!! napsal(a):

Martin1 -
to je strašné, že takoví lidi, jako Vy, ještě existují. Předevčírem jste tvrdil, že dáte s psaním na čas pokoj...
04. 02. 2014 | 15:24

Martin1 napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Martin1 -
to je strašné, že takoví lidi, jako Vy, ještě existují. Předevčírem jste tvrdil, že dáte s psaním na čas pokoj...
04. 02. 2014 | 15:24
-------
Ale pak jsem byl potěšen Vaší podporou a tak jsem se rozhodl pokračovat.A ráno jste tou básní (bohužel ne celou) zase vlil šťávu do mých žil.
04. 02. 2014 | 15:34

SuP napsal(a):

Martin1 -
Zkuste se na to podívat tak, že privatizace státních podniků bylo vlastně výběrové řízení na budoucího provozovatele. Uspěli ti, kdo měli největší drzost, ale bylo to legální, rychlé a objektivní (z pohledu té drzosti). Stát jim "jen" umožnil, aby podniky, které "kupují" zaplatili z výnosů těch podniků, což by si ti s menší drzostí nikdy nedovolili. Část z těch uspěvších udělala "výnos" rychle tak, že obratem prodali dál, část z nich ty podniky chvíli provozovala. Někteří dokonce dodnes - ti, kdo krom drzosti měli i nějaké zkušenosti a dovednosti, druzí si provozem podniku zajistili stáří své a svých blízkých a pak nechali podnik zkrachovat. Na každou tuto skupinu lze najít jmenovitý příklad. To jistě víte sám.
Otázkou zůstává, proč se stát zbavil i mnohých podniků, které potřebuje pro svůj provoz. Ale pořád je to legální.
04. 02. 2014 | 15:35

Ládik!!! napsal(a):

oprava -
"lidi s takovým myšlením, jako Vy" - abyste se necítil dotčen či pohoršen. Mělo by někoho napadnout zřídit skanzen (jako v Rožnově) komunismu - byl byste tam jeden z hlavních exponátů.
04. 02. 2014 | 15:43

Míla napsal(a):

SUPe 13.52
mile jste mě překvapil,zřejmě jste nedávno prošel pubertou.A já jsem často přemýšlel kolik Vám je let.
04. 02. 2014 | 15:49

Martin1 napsal(a):

SuP
Právě, že to vůbec nebylo legální. Pokud toto po roce 1989 bylo legální, tak bylo stejně legální, když to komunisti ukradli po roce 1948 soukromníkům.
Jedni - komunisté to udělali, protože si na to udělali zákony.
Druzí - nekomunisté (nebo lépe řečeno i bývalí komunisté) to udělali, protože si na to neudělali žádné zákony.
Závěr: Obojí byla zlodějna (jedna v souladu se zákonem) a (druhá schválně bez zákona - divoce)a tak se dá očekávat zase střádání zlodějen a bude to tedy spravedlivé.:)?
A je pro nově příchozí připomenout projev V. Havla v roce 1989
Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, ze jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků... Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepši životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce.

V budoucnu se podle mého mínění musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci‚ jaké má dnes. Pro mě není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk poslouží jí.

Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidi, žen, nemocných. těžce pracujících, příslušníků národních menšin a vůbec všech občanů. kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují

Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v niž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho, to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.

Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury... Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO.

Václav HAVEL v roce 1989
04. 02. 2014 | 15:50

Míla napsal(a):

Ládíku
s tím skanzenem máte pravdu.Já bych tam ale také zveřejnil hrdiny,kteří i v době vojenské služby praštili s legitimací SSM.Když si vzpomenu na svoji voj.zákl.službu konanou za Čepičky a důsledky vzniklé z tohoto hrdinského gesta,tak by tato Vaše odvaha měla být dána jako příklad odporu k režimu.
04. 02. 2014 | 15:57

Zdravím dezinf oddělení bývalé StB napsal(a):

Lháři Martine1, žádný takový projev nikdy nezazněl. To, co jste tady publikoval, je kompilát vět vytržených z kontextu, poskládaných různě dohromady, doplněných o některé úplně vymyšlené fabulace. Nevím, kdo je jeho autor, ale ti, co ho šíří, jsou přinejmenším stejně velký lumpové.
04. 02. 2014 | 15:58

Ládik!!! napsal(a):

Mílo,
skanzen komunismu se bohužel ještě nemůže uskutečnit, čítal by cca 2 miliony živých exponátů a bez přísunu potravin by dlouho nevydržel.
04. 02. 2014 | 16:08

SuP napsal(a):

Míla -
Na rozdíl od vás vím, že mýliti se je lidské.
04. 02. 2014 | 16:09

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

šašek z Jihlavy
Jan Žižka nebyl původně loupeživý zeman /přesněji lapka/. Byl to zchudlý zeman, kterého zřejmě připravili o rodinný statek neprávem vyšší šlechtici. V podstatě by se dalo říct, že si jej pak vybíral na " rožmberských" jinou formou.

Král pak prohlašuje, že : "... přijal na milosti Jana řečeného Žižku, svého milého věrného, odpouštěje jemu milostivě všechny výtržnosti učiněné proti němu a proti koruně království Českého..."
Král měl ale Rožmberky rád zhruba asi tak , jako má sedlák rád žižky.
(mimochodem : " z Rožmberka" / - berka/.)
:-)

http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=1190

http://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/126445/SpisyFF_008-1924-1_9.pdf?sequence=1

Stále záhadná to postava. Téměř legenda. Pro jedny lump, pro druhé neohrožený chlap, ti prví povětšinu dnes ze svých sofa ženou pluky Čechoslováků proti Hitlerovi / a tak možná i proti celému Západu/ a plivají na Beneše, ti druzí tvrdí, že Beneš neměl na výběr, že ho postavili před hotovou věc.
Divná dialektika - dosti zvrácená, zejméně v případě těch prvých, zhusta potomků kolaborantů a normalizovaných.
Ti druzí také možná pravdu nemají, ale pokud má informací být rozdíl - tak je nutné přihlédnout z vojenského hlediska zejména k tomu, jak to dopadlo s francouzským odporem a z hlediska politického pak k tomu, že Československo by bylo s největší pravděpodobností označeno jako agresor - až tak daleko šli politici tehdejší západní Evropy (s cílem co nejvíc odsunout válku s Hitlerem).

Šak příští rok to propukne, blíží se velké výročí , kdysi lidmi velmi považované a ctěné, dnes však více se dbá sebevraždy Palachovy.
Nic proti tomu, ale není nač být hrdý co se týče následných událostí - žádný Žižka totiž Palacha nenásledoval, ten odkaz je tedy spíše vykonstruovaný, užitý flagelanty to různými, povětšinu své flagelanství coby artikl masově a emočně velmi kolorovaně / a tak i úspěšně/prodávajícími.
Žižku však tito odbydou coby lapku a hrdlořeza.
I toto se však zove lidskou inteligencí, její vody nemají břehu, jen směru.

"Co rozrušuje naši mysl nejsou události, ale naše úsudky o událostech."
(Epiktétos)
04. 02. 2014 | 16:16

SuP napsal(a):

Martin1 -
A proč do toho taháte Havla?
Mimochodem, v 1948 to byla krádež prostá. V 1989 krádež s dopomocí a to proto, že bylo po 41 letech pokusů na lidech NUTNÉ rozběhnout hospodářství a to RYCHLE, skoro HNED. Takže to vaše srovnání kulhá, ale to si stejně nenecháte vysvětlit.
04. 02. 2014 | 16:19

Míla napsal(a):

Zdravím dezinf oddělení bývalé StB napsal
použijte www.vaclavhavel-library.org/cz/vaclav-havel/dilo/projevy
máte možnost studia jeho projevů od r.88 až po rok 2006
04. 02. 2014 | 16:20

SuP napsal(a):

Martin1 -
A ještě jsem zapoměl -
Těch kladů vzhledem k nákladům je pořád ještě mnohem víc.
04. 02. 2014 | 16:20

Martin1 napsal(a):

Ládík!!!!!!!
Já si myslím, že se tu vytvořil v tichosti skanzen jedné jiné - pravicové strany - ODS. Vy jste to nepostřehl? A už krysy hledají jinou loď - zaznamenal jste to?
Ládíku, špatně sledujete situaci, Novotný už není prezident! :))))
04. 02. 2014 | 16:21

křemílek napsal(a):

Ládiku nech toho pořád ! Sám jsi byl komunista ! V partaji se hochu musí držet pohromadě a ne každý remcat co si smyslí !! Že tě vyloučili ? Tvůj problém ! Asi měli důvod, dobře ti tak !
04. 02. 2014 | 16:24

Ládik!!! napsal(a):

křemílku,
ty jsi snad potrkal vochomůrku.
04. 02. 2014 | 16:27

Míla napsal(a):

Ládík
členská základna KSČM je tuším 30000 členů platících stranické příspěvky.No a ten zbytek do dvou milionů považujte za pomýlené.To jste byl nakonec i Vy a proto jste vystoupil ze SSM.Jak jste se zachoval k vojenské přísaze to nevím,ale tam by se hodilo to ono pomýlení.Jenom nevím,jak by Vám to prošlo.
04. 02. 2014 | 16:27

Ládik!!! napsal(a):

Mílo,
jak dlouho platí vojenská přísaha? Věrnost pracujícímu lidu, vedenému KSČ? Už ji někdo dodržel?
04. 02. 2014 | 16:31

Míla napsal(a):

SUPe
to-čapí-jsme také používali,tuším tak v páté třídě.Ale to bylo před 66 lety.Oživil jste mě vzpomínku na dětská léta.
04. 02. 2014 | 16:32

Míla napsal(a):

Ládíku
pamatujete maďarské události?Máte dojem,že ta přísaha se nemusela dodržovat?A že jsme měli staženo,tak o tom nepochybujte.To se spalo s plnou polní pod hlavou a oblečen.
04. 02. 2014 | 16:37

SuP napsal(a):

Míla -
Ale na skoroosmdesátníka máte vytříbený sloh!
04. 02. 2014 | 16:42

Martin1 napsal(a):

SuP
Byl jsem blízko velkým státním majetkům, viděl jsem do toho, všichni jsme to v přímém přenosu v podniku viděli, kdo co rychle převáděl pro sebe a "rozbíhal výrobu" - jak říkáte vy. Byli to i ti, co ještě před pár dny nám v podniku hrozili policí, když se budeme zúčastňovat těch demonstrací na svržení komunismu.

V našem podniku to byli jen samí komunisté, rozkradli, co ukrást šlo, zbytek prodali cizincům a dnes si hrají na průkopníky kapitalismu.

A my staří dědkové se tu hádáme, kdo byl větší komunista nebo naopak antikomunista. Prdlačku, ti "správní" tady nemlátí pusou, netlučou do klávesnic, ti se smějí nám všem, naší bezmoci. Nechtěli jste nás u moci, tak my nyní máme moc ekonomickou i tu lidskou nad vámi, tak nějak jste si to přáli,:)))? ale nyní už si krafejte, co chcete. Tak to je!

A že to je stále lepší (jak píšete), než tady mít ten systém zase? Dříve jsem si myslel dost let, že ano - měl jsem stejný názor. V poslední době si myslím, že je potřeba se vrátit - ne ke komunismu, to ne - nikdy, to tvrdí jen ti, co si nakradli (snad k nim nepatříte?), aby měli nějakou obhajobu pro svou zlodějnu. Ne - jen se vrátit pro právo, které jsme někde nechali, a to jim náležitě - zlodějům omlátit o hlavu. Zloději budou tvrdit, že se nelze vrátit, ale pod jedním nadechnutím se klidně vrátí a to prý právem i pro majetky, které byly ukradeny kdysi církví - a to prosím i těm, které v té době nebyli. Vždyť je to k smíchu - to nemůže dobře ("špatně")dopadnout. To ale nepochopíte asi vy.
04. 02. 2014 | 16:48

Ládik!!! napsal(a):

Mílo,
ve středověku jsem ještě nebyl na světě. Politiku si pamatuju od U Thanta, to mi byly 3 roky a máma říkala, že jsem už četl noviny (na procházce se školkou). Maďaři jsou pro mě moc brzy.
04. 02. 2014 | 16:49

veverka napsal(a):

Však on tomuto odpornému systému zvanému kapitalismus už zvoní umíráček.

A vypadá to že tentokrát to nebude ani Aurora ani Paříž ale přímo Doupě.

V USA prý hrozí revoluce. To není poplašná zpráva, ale varování exministra Clintonovy vlády

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/zahranici/pohled-jinam/V-USA-pry-hrozi-revoluce-To-neni-poplasna-zprava-ale-varovani-exministra-Clintonovy-vlady-302268

"Bývalý ministr práce americké administrativy v době prezidentování Billa Clintona Robert Reich v textu, který zveřejnil server iHNed.cz varuje, že pokud bude v USA pokračovat rozevírání nůžek mezi elitou a chudší většinou, nastane revoluce. A v ní si společnost ekonomiku a demokracii vezme zpět."
04. 02. 2014 | 16:54

Míla napsal(a):

SUPe
děkuji za uznání,ve škole jsem dával pozor a hodně četl.Bohužel,na tu osmičku už vidím,když si maličko stoupnu na špičky.Mimo Masaryka a Háchy jsem viděl všechny naše prezidenty, Zemana ne.Toho případně už oželím,viděl jsem ho v převolební akci se Zemákem.
04. 02. 2014 | 16:55

Martin1 napsal(a):

opr.: době nebyli. době nebyly - ty církve
04. 02. 2014 | 16:55

šašek z Jihlavy napsal(a):

"nechápu rozdíl mezi babišem, koženým, pitrem , krejčířem nebo grossem. opravdu ne. babiš je typický oligarcha a postkomunistický bandita s estebáckou minulostí, který nám tu dnes o morálce káže."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Já tam rozdíly vidím -
Kožený zneužil důvěru a nadšení lidí po převratu a rozkradl, co mohl za masivní pomoci opravdového estébáka (důstojníka Stb) Borise Vpostrého, t.č. v Belize.
Pitr s Krejčířem byli součástí organizovaného zločinu
Plačtivý Stanislav přesvědčil národ, že to myslí upřímně a v podstatě se zachoval podobně jako Řebíček a spol., t.j. zneužil svého postavení a měl být postaven před soud. Ale to nešlo, protože by se s ním svezli snad všichni sociální demokrati a strana by zanikla.
Andrej Babiš začal poměrně skromně a vypracoval se jako každý podnikatel, který to umí a využívá momentální nastavení podmínek, ale to mu nelze vyčítat. Jestli si v cizině našetřil dolárky, tak je tady investoval do podnikání, což je pravý opak u těch výše jmenovaných.
Ujal se nevděčné role čističe, předem to avizoval a je ostře sledován na každém kroku a podezírán z nekalých úmyslů předem. Na to, aby to člověk ustál, musí mít velkou psychickou odolnost, přísnou životosprávu, velkou odvahu a vedle spolehlivých spolupracovníků ještě mnoho dalších vlastností, které většina pomlouvačů postrádá.
Já mu věřím, jestli mě zklame, rezignuji na funkci dopisovatele-příspěvkáře na ACZ a sejdu z očí i mysli.
04. 02. 2014 | 16:55

veverka napsal(a):

Americký prognostik: Svět pohltí kolaps a nepokoje. Vše stojí jen na tisku peněz

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Americky-prognostik-Svet-pohlti-kolaps-a-nepokoje-Vse-stoji-jen-na-tisku-penez-302444

"Svět pohlcuje chaos, neboť zbídačení lidé už nemají kam ustupovat a ekonomické elity jsou zcela mimo realitu. Pokud jde o možné vyústění tohoto stavu, lze odpovědět jedním slovem: gilotina. To jsou slova renomovaného amerického prognostika, který již v roce 2007 věštil finanční krizi."

No a pak bude úplně jedno jestli si nakradl víc miliard estébák Babiš nebo estébák Bakala a pro kterého z nich zrovna píšou jeho poskoci Hvížďalové.
04. 02. 2014 | 17:00

Pepa Řepa napsal(a):

Veverko, Nostradame, kdypak svět pohltí kolaps a nepokoje?
Abych se připravil.
Kdy se bude lámat sedmá pečeť, abych zrovna nebyl na tenise.
04. 02. 2014 | 17:07

Míla napsal(a):

Ládíku
v tom je ten velký rozdíl v názorech.To,co já jsem prožil jako holou skutečnost,tak to Vy máte vyčteno a z vypravování pamětníků.A nepletu se v datech které uvádím.A ono údobí kdy jsem byl mladej a blbej už mám dávno za sebou.Mohu porovnávat,ale nechci se zastávat ani jedné,či druhé strany.Pouze posuzuji a zhodnocuji to,co bylo dobré a co špatné,případně to co je nyní dobré a co špatné.Nikomu neberu ideály,ani ty náboženské.I když v některých případech mám chuť zabloudit do říše živočišné.
04. 02. 2014 | 17:09

veverka napsal(a):

Pepa Řepa

To se zeptej Gerarda Celenteho,to on to v tom článku tvrdí. Že ty reaguješ na něco co sis vůbec nepřečetl?
04. 02. 2014 | 17:19

češka napsal(a):

Pane Hvížďalo, pan Babiš v potravinářství podniká a proto ví, že jsme schopni být v potravinářství soběstační.
Narodila jsem se r. 1955 v Praze a nikdy jsme neměli příbuzné na venkově a i k chalupě jsme se propracovali mnohem později. Neznám nikoho v mém věku ve svém okolí, na jehož zdraví by se podepsal nedostatek jakýchkoli potravin.
Nebylo dost citrusů, ale zelí bylo jak syrové, tak kysané, kořenová zelenina, cibule, brambory, jablka atd. Maso a masné výrobky možná měly vadu na kráse, ale nevím co je škodlivější, zdali tuk nebo škrob, soja, sůl, všelijaká Éčka.
Jogurt chutnal úplně jinak, stejně jako mléko rozlévané do konviček nebo ve skleněných lahvích.
Dnes jsme nuceni k návratu, zase vaříme marmelády , v TV Nova je populární Láďa Hruška a jeho recepty na nejjednodušší a nejzdravější jídla, která jsou nám státem posvěcenou distribucí v obchodech nedostupná.

Všiml jste si, že nikde nikdo nezveřejnil žádnou studii o tom, jak se na našem zdraví projevila změna jídelníčku? A to již uběhlo více jak 20 let.

Je kiwi zdravější než mrkev? Je brokolice lepší, než květák? Jsou pomeranče zdravější, než jablka, hrušky, švestky a třešně? A co dělá s našim organismem soja, kukuřičný škrob, barviva, dochucovadla, umělá sladidla?

Ti, co jezdili k moři do Bulharska a do Rumunska a snili o rekreaci v Jugoslávii dnes jezdí do Chorvatska, ale ti, co měli rádi Balt v NDR mají dnes smůlu.
04. 02. 2014 | 17:21

Ládik!!! napsal(a):

Mílo -
rozdíl v názorech zas tak velký nemáme, alespoň já to tak necítím. A už vůbec mi onen rozdíl nevadí v komunikaci s Vámi.
04. 02. 2014 | 17:22

Ládik!!! napsal(a):

češko,
na Balt jezdím každý rok do PLR.
04. 02. 2014 | 17:23

zbyněk napsal(a):

Pan kníže Schwarzenberg říká, že nelepší hajný je bývalý pytlák. Nám nezbývá věřit a doufat, že to bude i případ pana Babiše. Zda se naše důvěra splní, poznáme doufám až za čtyři roky.
04. 02. 2014 | 17:33

Martin1 napsal(a):

zbyněk
Já zase slyšel, že bývalého pytláka práce hajného přestane brzy bavit. Protože může střílet skoro neomezeně, ale musí dělat i jinou práci, což jako pytlák nemusel - nemohl.
Já tipuji Babiše na tento vývoj.
04. 02. 2014 | 17:38

SuP napsal(a):

Míla -
"....jsem viděl všechny naše prezidenty, Zemana ne.Toho případně už oželím,viděl jsem ho v převolební akci se Zemákem...."

Nevidíte, nebo nekoukáte?
04. 02. 2014 | 17:44

SuP napsal(a):

Šašek z Jihlavy -
".... jestli mě zklame, rezignuji na funkci dopisovatele-příspěvkáře na ACZ a sejdu z očí i mysli...."

Jestli, tak stejně nerezignujte, já vám to odpustím, protože dokážu pochopit. Cítil bych to jako škodu, Babiš za to nestojí, ani když to ustojí. Živíme my jeho, ne on nás.
04. 02. 2014 | 17:50

Míla napsal(a):

SUPe
osobně,na vlastní oči.I Toníka Zápotockého,když na balkoně hotelu Grand v Hr.Král.,kritizoval místní pekaře za nekvalitní pečivo.Rohlík držel v ruce.
04. 02. 2014 | 17:51

david napsal(a):

To : Ládik !!!

Ládík píše , .. " máma mi říkala, že jsem četl noviny už na procházce se školkou "

Mně se chce dodat:

A ty žvásty co tady Ládík permenetně předvádí, jsou důsledkem oněch procházek.

Nebo si někteří diskutující myslí, že to může být z hladu, nebo že je to důsledkem neuspokojené duševní tenze ?
04. 02. 2014 | 17:51

Kelt napsal(a):

Čím více čtu příspěvky některých"kovaných",tak ve mně sílí pocit,téměř přesvědčení,že se jedná v samé skromnosti o nositele medaile za třetí odboj.
Zejména u těch,kteří sloužili u raketového vojska/kdo tam asi mohl najít uplatnění?/a po prvním PŠM vystoupili z SSM.
Babiš nešetří silnými slovy-k jeho minulosti se nechci vyjadřovat jako jiní místní zasvěcení,neb o ní nic nevím/ale oni také ne,přesto mají jasno/.
Je to úděl hospodských keců a jejich nositelů.
Rád si rok počkám,není to tak dlouhá doba.
04. 02. 2014 | 17:55

SuP napsal(a):

Míla -
Ptal jsem se na Zemana. Ostatně já ho taky vidět nepotřebuju. Ale všude jinam koukám rád!
04. 02. 2014 | 17:56

SuP napsal(a):

Pohled na Zemana mi chybí podobně jako na utrženou nohu.....
04. 02. 2014 | 17:59

Yosif K napsal(a):

marxík napsal(a):
Někdo věří na posmrtný život, někdo na neviditelnou ruku trhu a někdo zase na komunistické uspořádání. Vždycky je rozhodující počet věřících.
04. 02. 2014 | 14:30
Posmrtný život - nevíme zda to funguje.
Neviditelná ruka trhu - fungovala za Adama Smithe a fuinguje jakž takž dodnes - pokud sosálisti nezačnou znárodnoévat podniky a rohzazovat pučený peníze dokola kolem....
Komunismus - byl uveden v život na cca půl roku po VRSR, podniky byly řízeny radami užvaněných pracujících, vojska byly řízeny radami vojáků atd atd
.....a skončil takovým chaosem, že lenin povolal do armády carské generály aby obnovili tvrdou disciplínu, nechal postřílet nejzapálenější bolševiky a sosálisty a na obnovu hospodářství povolal nepamny v takové míře že tejhdejší Právo Lidu psalo žýe Lenin obnovil kapitalismus.

Sovětské Rusko postavili na nohy carští generálové a NEPmani......
04. 02. 2014 | 18:14

Míla napsal(a):

SUPe
žeby bych byl jeho obdivovatelem,tak to rozhodně nejsem.Osobně je mi ve funkci milejší než jeho soupeř.Karlíkovi závidím jen jeho sexuální výkonost,je to můj les a kriticky si přiznám,že na něj výkonostně nemám.A to zatím netrpím žádnou zdravotní úchylkou.Večer v deset zalehnu,v šest ráno vstávám,žádné noční buzení a brkání o koberec.Kamarád ráno sedí u postele a pobízí mě k činnosti.Pravidelnost je jeho zásada,mě nezbývá než vzít vodítko a vyrazit do ulic.To byste nevěřil,jak je pudl tvrdohlavý.
04. 02. 2014 | 18:26

šašek z Jihlavy napsal(a):

SuP
Já už, jakožto penzista, neživím nikoho, natož Babiše. Ale dost mi záleží, abych z té penze i v budoucnu (kdovíjak dlouho) uživil sám sebe. Zatím to jde, dokud jsem při síle, udělám si hodně věcí sám (malování, běžná údržba a opravy), ale s pokročilými technologiemi už to nepůjde, dnes je životnost spotřebičů krátká a věci se neopravují, ale vyhazují.
Naštěstí bydlíme ve svém, ale energie, služby atd. musíme platit. S přibývajícím věkem dojde i na léky a ostatní zdravotnické služby (domy pro seniory, v horším případě pečovatelské domy), takže nás musí zajímat, kdo bude stát řídit a jak. A to nemluvím o starostech o potomstvo, nerad bych, aby nás jednou děti proklínaly.
Já sám už nemám celkem žádné zvláštní nároky, dokud mám řidičák, slušné auto a chaloupku s pozemkem, jsem spokojen.
Jestli pánbu dá a moje drahá polovička se rozhodne pro odchod do penze, ještě bych se snad překonal a vycestoval někam do Španěl, podívat se na Alhambru a poslechnout si originál flamenco, což připadá v úvahu jen v podzimních měsících, kdy je příznivé klima i ceny.
Po tom, co dosud předvedly politické garnitury není divu, že jsem se zařadil k voličům ANO, pokud zklamou, mašli si nehodím ale přestanu se k věcem veřejným vyjadřovat, abych si nerozšteloval tělesnou schránku. Už jsem dost zažil a těch pár roků, které mám vyměřeny, věnuji užitečnějším aktivitám.
Zatím se mějte, musím ještě omalovat pár loutek, vnoučata chtějí tu o perníkové chaloupce.
04. 02. 2014 | 18:27

Kelt napsal(a):

"Neviditelná ruka trhu- fungovala za Adama Smithe-a funguje jakž takž dodnes.
Musím,/ač nerad/s Josífkem souhlasit.Kapitalismus "neviditelné ruky trhu"fungoval v době A.S.v druhé polovině 18.století a na začátku století 19.zejména tehdy v Anglii.
12 hodinový pracovní den,bez jakéhokoliv zdravotního a sociálního zabezpečení-sen dnešních pomatených neoliberálů,kteří ve snižování mzdových nákladů na úroveň Bangladéše vidí cestu k posílení konkurence schopnosti/přesněji k dosahování maximálních zisků/.
Funguje jakž takž právě v té Bangladéši,Somálsku a v mnoha afrických zemích a někde v Tichomoří.
V EU je je jen temnou vzpomínkou a obsahem některých sociálněekonomických studií.
Ve skandinávských zemích již bychom již nenašli jakékoliv residua po neviditelné ruce trhu a přesto jsou to ekonomicky nestabilnější a sociálně ukotvené systémy.
04. 02. 2014 | 18:49

Libertad napsal(a):

Pan Babiš zbohatl takovým způsobem, jakým mu to dovolil koaliční partneři ČSSD a KDU-ČSL, jakož i opoziční chudáček ODS. Proto jsem jsem komunistu B. nevolil.
Jak jste se zajistil Vy -po příchodu do této země po roce 1989-byste nám mohl zde podrobně, ale hlavně pravdivě, vysvětlit.

Bez pozdravu¨

Sidonio Libertad
04. 02. 2014 | 19:29

SuP napsal(a):

Šašek z Jihlavy -
;-)
04. 02. 2014 | 19:46

Hochštapler B. napsal(a):

Baťa začal na verpánku a vytvořil impérium .Dokázal se i vzorně starat o zaměstnance.
Babyš začal jako protěžovaný -nomenklaturní synáček.
Svou otrokárnu vybudoval z neznámejch zdrojů .
Připouštím,že je šikovný .Ale do Bati má daleko ...!NIKDY nebude jako Baťa .
04. 02. 2014 | 20:07

Yosif K napsal(a):

Je to tak pane Marxík, sovětské Rusko zachránili carští generálové a důstojníci a vybudovali jej NEPMANI v bobřích kožiších a čepicích, se služkami a se zlatými hodinkami na zlatých řetízcích a američtí kapitalisté jako Henry Ford a Armand Hammer....
..bolševici do toho budování vnášeli hlavně chaos, bídu a nakonec i hladomor......
04. 02. 2014 | 20:11

petrof napsal(a):

Když dva dělají totéž... Zkusme si nahradit jméno Babiš jménem Kellnera. Dostal by souhlas ke koupi dvou nejdůležitějších deníků a rádia k tomu? Mohl by se stát ministrem financí? Atd. atd.
Odpověď : protože je Petr syn slušných rodičů, správně vychovaný, ani by o to neusiloval...
04. 02. 2014 | 20:14

Yosif K napsal(a):

Hochštapler B. napsal(a):
Baťa začal na verpánku a vytvořil impérium .Dokázal se i vzorně starat o zaměstnance.
Babyš začal jako protěžovaný -nomenklaturní synáček.
Svou otrokárnu vybudoval z neznámejch zdrojů .
Připouštím,že je šikovný .Ale do Bati má daleko ...!NIKDY nebude jako Baťa .
04. 02. 2014 | 20:07
Jan Bata byl už čvrtá obuvnická generace - ten viděl verpánek jenom v batovském museu. Batové rozjeli velkovýrobu už před první světobvou válkou - myslím že roku 1905.

Co se týče neznámých zdrojů - co jste pane B dělal za socíku? Seděl jste si na uších nebo slepě věřil Rudému právu? Babišův tatík pracoval ve švýcarsku, mladej babiš studoval ve švýcarsku a Agrofert byl jeden čas ZE ZAČÁTKU vlastněn ze švýcarska.

CO NA TOM PROBOHA NECHÁPETE? CO JE NA TOM TAJEMNÉHO?
04. 02. 2014 | 20:21

Míla napsal(a):

Yozífku
velice bych se divil,žebyste nedokázal napsat něco o nabytých miliardách p.Babiše.Mám takový dojem,že existuje určitá hranice,kterou není radno překračovat,možná by hrozila pecka do čenichu.Takže se zřejmě budete pohybovat tam,kde to nebezpečí nehrozí.
04. 02. 2014 | 20:41

Yosif K napsal(a):

Kelt napsal(a):
Ve skandinávských zemích již bychom již nenašli jakékoliv residua po neviditelné ruce trhu a přesto jsou to ekonomicky nestabilnější a sociálně ukotvené systémy.
04. 02. 2014 | 18:49
Mýlíte se jste vedle jak ta jedle.
To co ve Skandinávii funguje to je důsledek neviditelné ruky trhu:
---ve švédsku byly lesy zprivatizovány v roce 1812 - v česku jsou státní a proto se tam krade.
---ve švédsku (s výjimkou dolu v Kiruně za polárním kruhem) nebyly státní podniky - v česku kde byl státní podnik tam se kradlo.
---ve švédsku fungovaly plné socální jistoty pouze 1970-1985 - švédsko zlenivělo a začalo ekonomicky upadat, to že je švédsko ekonomicky OK je důsledek toho že se socální jistity začaly odbourávat (proto se asi CSSD tak shlíží ve švédsku? Dělat něcio právě naopak než tgo dělají švédové?)
---v Dánsku je výpovědní lhůta NULA DNOU BEZ ODSTUPNÉHO (stát však okamžitě platí podporu - však taky vybíŕá 25% DPH i na potravinách a lécích.....) V Cesku málokdo odjede z práce bez 3-5 měsíčních platů - nezaměstnanost je větší než v Dínsku. V španělsku málokdo odejde bez 60 měsičních platů (měsíc za rok práce....) - výsledek díky "sosálním jistotám" nezaměstnanost je katastrofální - kdo by najímal lidi když jim pak MUSÍ PLATIT 60 MĚSÍCŮ ODSTUPNÉHO?
---ve švédsku až do roku 1968 byla složená danová kvota 32% - v česku za kapitalismu NIKDY neklesla pod 40% (tedy kromě OSVC ale těch tolik není). ted jsem se koukal na pásku - dostávám čistého cca 52% z celkových pracovních nákladů. z toho com kupuji platím DPH v průměru cca 18%. Moje danová složená kvota je tedy 56-57% je to ve švédsku horší? Asi ne - nejvyší složená danová kvota je v Belgii a Francii - okolo 55%. Ve švédsku už slezli z hrušky dolů - jinak by jim utíkali kvalifikovaní lidé a nekvalifokovaní by se tam hrnuli horem dolem (což tedy stejně činí..... - a výsledkem bude další seknutí "socálních jistot")

V USA je složená danová kvota cca 34%. Flákači tam mají o něco nižší socální jistoty ale zato je tam obvykle poloviční nezaměstnanost než v západní Evropě.





V Bangladeshi, Africe, arabských státech atd nefunguje ruka trhu v čem? Chcete prodávat rajčata na trhu, musíte mít hafo papírů a platit bakšiše x byrokratům (proto se upálil ten Bouazizi v Tunisu). Chcete zaměstnávat dělníky? Musíte zaměstnávat shnilý a odbojný odboráře. Chcete vyvážet nebo dovážet? Musíte dát bakšiš na ministerstvu obchodu. Chcete si pučit peníze? Jenom pro kamarády vedení banky. Chcete si zařídit živnost? Musíte dat bakšiš a nevíte zda se něčeho dočkáte. Chcete jet do zahraničí? Musíte dat bakšiš aby vám přijali žádost o pas. Atd atd. Chudý země zůstavají chudý, protože tam kapitalismus a podnikání nefunguje.

V číně jakýs takýs kapitalismus funguje. Jednou jsem mluvil s amikem kterej v číně zařizoval výrobu AC. Platili lidem 3 USD na měsíc a stravu a ubytování a lidi se o to práci rvali!
Ted v tý samý fabrice čínaní berou dělnický platy 200-300 USD za měsíc - to jest stokrát tolik než v roce 1990 a třikrát tolik než byly platy ku konci socíku v čechách. Samozřejmě že přitom v číně je spousta věcí levnějších než v čechách dnes.
04. 02. 2014 | 20:56

Yosif K napsal(a):

Pane Míla - koukám že aspon vy chápete....
04. 02. 2014 | 20:58

david napsal(a):

To: Yosif K.

.." ve švédsku byly lesy zprivatizovány v roce 1812" píše Yosif K ve 20:56

Yosife K, všichni zdejší diskutujíci už dávno vědí, že jste nejlepší ekonom na této diskuzi a pravděpodobně nejinteligentnější člověk minimálně v Evropě ( alespoň východní zcela jistě).

Ale ve své ůvaze o privatizci lesů ve Švédsku jste určitě zapomněl dodat, že privatizace byla provedena Kielským mírem a švédskou stranu zastupoval prof.Klaus.
Vy to určitě víte Yosife K., jenom jste nám tuto další moudrost zapomněl sdělit, že ?
04. 02. 2014 | 21:25

křemílek napsal(a):

Josif K přijde doba kdy si zase pracující lid vezme nazpět vše co mu bylo ukradeno a zrádce reakcionáře a přisluhovače západu pošle k čertu !
04. 02. 2014 | 23:17

K.M. napsal(a):

Srovnávat Baťu s Babišem bych si netroufal, jednalo by se o srovnání dvou různých světů, o kterých toho moc nevím,

u prvního pracoval otcův bratr a maminka a oba litovali až do konce jejich životů, že od firmy s tímto jménem..., na vlastní žádost odešli...,

a já měl tu čest zažít zbytky Baťova systému a disciplíny v nejúspěšnějším podniku ministerstva průmyslu do příchodu sovětů 21. srpna 1968..., v ZPS Gottwaldov, který opakovaně - i díky své tradici - získával i v socialismu..., zlaté medaile na světových výstavách... za své obuvnické a obráběcí stroje...,

měl tu čest v podniku, kde všichni jeho zaměstnanci věděli, že neotevře-li se hospodářství ČSSR "západu" tak, aby mohly být do jejich strojů zabudovány počítače... (probíhalo o tom jednání s firmou Siemens), nebudou jejich stroje dále konkurenceschopné...

Babiš, jak všichni ví, nevstal sice od verpánku, musel se však protlouct světem veksláků... a tunelářů... rodících se v rámci "Klausovy kupónovky", jako houby po dešti, ve státě bez jakékoliv vize, ve státě, kde se i spousta zákonů, resp. jejich výklad měnil ve prospěch zločinu..., což vše změnilo zemi ve vlčinec...

Od "tuneldědka" a jeho "neviditelné ruky" (dodnes nevím, kdo ho to naučil...?), která by již dávno vše rozkradla (Zemanův prodej bank cizímu kapitálu, aby je ČMS zcela nerozkradli...), od těch všech... se liší tím, že zaměstnává (dává práci) 30000 lidí...,

a že si místo lyžování v Alpách..., vzal dobrovolně na starost finance zcela morálně rozvráceného státu..., což je z mého pohledu nadlidský úkol...

Od něho to byla oběť již v tom smyslu, že musí dennodenně vydržet i ty dlouhé a nic neříkající kecy těch, kteří se považují v této zemi za něco lepšího..., za politiky...

Kefrat by mu do toho nyní nikdo neměl, když si tato společnost vydržovala na místě... prezidenta bez... odporu i "čmajzpero"..., které nechalo projít bez odporu "církevní restituce", a které se nakonec ještě vyznamenalo "amnestií pro zmetky vlastní výroby úspěšných..."
04. 02. 2014 | 23:49

tajemný pan H napsal(a):

šašek z jihlavi,
často čtu "věřím babišovi"....jako by se lidé chtěli chytat každeho stebla. osobně nechápu, jak někdo může veřit babišovi. asi to má nějaký naboženský podtext, čekání na mesiáše. babiš je zloděj. a vy jste ztratil sebevedomí a víru sama v sebe. jinak byste nemohl věřit takovému človekovi. ,který akorát zatne do rozpočtu další sekyru a pošle si do sveho jzd několik malých domů. potřebujete dospět. pokud tohle nedokažete poznat, tak nedokažete poznat nic. poslechl jsem si babiše, podíval jsem se mu do očí a viděl jsem neskutečného vypočítavého a uskočneho hajzla. a budoucnost mi dá za pravdu.
05. 02. 2014 | 03:03

Ládik!!! napsal(a):

Babiše bych srovnával s Bártou, ne s Baťou.
05. 02. 2014 | 05:04

K.M. napsal(a):

Ze spousty příspěvků přímo čiší omezenost...,
omezenost v myšlení těch, kterým nebylo umožněno bojovat o přežití mimo rodný chlév...,

aby si uvědomili, co ten boj o přežití skutečně obnáší..., že kupř. něco ukrást..., znamená nejen pro emigranta..., konec kariéry, což se v rodném chlévě považuje většinou jen za džentlmentský delikt...,

aby si uvědomili, co znamená ztráta kroku v technologickém vývoji, co znamená ztráta práva na sebeurčení, "jak se stalo" Čecho-Moravo-Slezanům a s nimi i Slovákům..., v minulém století..., A POKAŽDÉ BEZ JAKÉHOKOLIV ODPORU..., JIŽ 2X...,

aby si uvědomili, že se musí smířit s tím, že musí dohnat to, co jim vlastní zbabělostí "ujelo" v technologii..., vlastní dřinou a potem...!

Pokud jsem byl - již za hranicemi - správně informován, byl si ředitel ZPS, který se 21.8.1968 již vyznamenal statečným, vlasteneckým projevem k zaměstnancům..., dobře vědom, co v podniku měl... a když se měli domáhat ruští důstojníci vstupu, aby se poohlédli po kontrarevoluci..., nechal prý z druhé strany nastoupit Lidové milice s tím, že on je předválečným komunistou, a že v podniku žádnou kontrarevoluci nemá...

První za jeho odvahu měla doplatit jeho dcera, vyhodili ji z reprezentace v krasobruslení... a z něho - šéfa 6000 kováků - udělali řadového kontrolóra ve Svitu... A to už se ho nikdo nezastal...

Dnes se za to platí..., a i to, jak se lidi rychle otřepali z drastických protestů Palacha a dalších, kteří věděli kam to směřuje... Ti, kteří se tyto dnes snaží zlehčit..., se tím jen snaží zakrýt svou zbabělost...

Pro občana je vždy lepší, vykořisťuje-li ho vlastní kapitál, než aby byl utlačován kapitálem cizím, po vykořisťování cizím..., dochází cizím i ke zcizení půdy..., příklady jsou již známy...

Z některých příspěvků čiší příslušnost k normalizátorům, kteří měli jako první přístup "K ÚSPĚŠNÉ PRIVATIZACI", stejně tak jako příslušníci bezpečnostních složek, kupř. STB...

Pro odpovídající korekturu vzniklých nespravedlností v takové privatizaci..., je proto v dnešní politice nutná účast kapitálem ještě NEzaháčkovaných studentů a učitelů vysokých škol, kolem kterých by se vytvořil na základě roční funkční doby zastupitelů - na co nejvíce úrovních státního řízení - základ pro skutečně zdravou politiku státu pro všechny..., ne jen pro všudepřítomné prospěcháře...

S Babišem přišel realismus, již brzy bude potřebovat podporu..., i v podobě konstruktivní kontroly NEzaháčkovanými...
05. 02. 2014 | 10:42

Kelt napsal(a):

Yosif K.,
opět klasika-já o voze,Vy o koze.
Neviditelná ruka trhu v EU nikde neexistuje v podobě,jak Vámi vzpomínaná etapa Adama Smithe-konec osmnáctého a polovina devatenáctého století,tím méně ve Skandinávii.
V každé z těchto zemí je maximální délka pracovního dne/v průměru měsíce/osm hodin.
Všechny země mají zdravotní a sociální systém-což ve Vámi velebené péči"Neviditelné ruky trhu"19.století neexistovalo.
Píše se dvacáté první století-Vy jste se svými názory zombie "neviditelné ruky trhu" 19.století,což prokazujete denně Vaším sociopatickým postojem k lidem,co se živí prací.
05. 02. 2014 | 10:44

Proto napsal(a):

Srovnání s Baťou mi nějak nehraje. Babiš majetek nahromadil díky změně politického systému, způsobu privatizace a hlavně díky svému prominentnímu postavení v minulém režimu. Baťa budoval, Babiš kupoval (za něčí), privatizoval státní .
05. 02. 2014 | 12:25

SuP napsal(a):

K.M. -
To tu chybělo! Díky.
05. 02. 2014 | 12:44

SuP napsal(a):

Kelt -
"....Neviditelná ruka trhu v EU nikde neexistuje v podobě,jak Vámi vzpomínaná...."

Nerad Ti tykám, ale proč ji sem teda pořád cpeš jako odstrašující příklad. Máš dojem, že by ji sem někdo dovolil v té historicky překonané podobě zavést? Totéž platí o "kapitalismu 19. století".
05. 02. 2014 | 12:48

Kelt napsal(a):

SuPe,

vřele doporučuji si přečíst "mozkovou poluci"Yosifa K. z 04/02/2014-18.14 SEČ.
Když máte problém s tím mně tykat,klidně můžete přejít na ustálenou společenskou formu písemného styku v civilizované společnosti.
05. 02. 2014 | 13:36

Ernesto napsal(a):

Už se pracuje na tom aby v americe ,srdci kapitalismu začala brzy sociální revoluce protože co už si ty nadnárodní korporace dovolují vůdči společnosti to už zachází hodně daleko ,ani v záhrobí nemám klidu když takhle to dění ve světě sleduji ! V každé zemi která se cítí být velkokapitálem zotročována by se měli lidé tomuto zlu vzepřít , všude po celém světě který ovládá zhoubný kapitalismus je třeba se mu postavit jinak sodoma gomora a zeměkouli bude ovládat pouze pár zloduchů a démonů zla ! Lidé probudte se z letargie ! Duch socialistického revolucionáře Ernesto Che Guevara ! Jsem s vámi lide český ,těžce zkoušený
05. 02. 2014 | 13:38

SuP napsal(a):

Kelt -
Yosifa čtu celkem pravidelně, neboť jeho přispěvky za "poluce" nepovažuju na rozdíl od mnohých příspěvků mnohých "přátel z levého břehu".
V odkazovaném zase zcela správně uvádí, že fungovala už tenkrát, poplatná tehdejší době. Nevím, co je na tom nejasného.
05. 02. 2014 | 13:44

Kelt napsal(a):

SuP,
je třeba to číst celé.18.14
A pak závěr z 20.56,že to,co dnes funguje ve Švédsku je "zásluha"NEVIDITELNÉ RUKY TRHU-tak to opravdu nepotřebuje komentář.
Ano neviditelná ruka trhu/ta zlodějská/protože se zhaslo,tak fungovala v první polovině devadesátých let hádejte kde?
Nebudu Vás napínat-v Česku.A koho to byla nosná myšlenka privatizace-otce zakladatele,který ji posvětil svojí amnestií z 01.01.2013.
05. 02. 2014 | 14:02

Honza se blíží k hranicím Kocourkostátu napsal(a):

No, Pane Hvížďala, nevím jaký prospěch budu mít, nebo nemít z Babiše. Zato vím docela přesně že Vy jste přesně ten typ novináře, o kterých s takovou láskou hovoří náš pan president. A že by z Vás byl nějaký užitek? No o tom mi chvíli vyprávějte... Ale pomalu, abych se stihl dosmát, než přijde Váš další fór.
05. 02. 2014 | 14:08

Honza je mimo území ČR napsal(a):

Pro trajemné H:
Ono tak nejde o to, že by Babišovi bylo tak moc co věřit, jenže VŠIHNI OSTATNÍ už prokázali, že jim věřit lze: ruinují stát a devastují morálku obyvatel už 24let.
05. 02. 2014 | 14:12

buldatra napsal(a):

Když je na přetřes neviditelná ruka trhu (nikdo ji sice nikdy neviděl, přesto se o ní mluví, jakoby sám santa K ji vymyslel), tak ta je tajemná skoro jako hen ten tajemný pan H.
Nebo jako blond paní Perchta.
Nebo tak něco.

Já té ruce neříkám ruka, nýbrž pařát.
Páč si myslím, že vzhledem k celému systému je to přesnější.
Kde jen to poctivé tržní prostředí je, kam se ztratilo?
Tenkrát, v těch časech, když to prostředí bylo a lidem stačilo čestné slovo a ruky podání, ještě neviditelný pařát nebyl.

Nad tím je dobré se zamyslet.
05. 02. 2014 | 14:14

šašek z Jihlavy napsal(a):

Proto napsal(a):
Srovnání s Baťou mi nějak nehraje. Babiš majetek nahromadil díky změně politického systému, způsobu privatizace a hlavně díky svému prominentnímu postavení v minulém režimu. Baťa budoval, Babiš kupoval (za něčí), privatizoval státní .
05. 02. 2014 | 12:25
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Babiš začal podnikat ve zcela odlišných podmínkách než Baťa. Kdyby žil Baťa v době po převratu 89, možná by to nedělal jinak, s výrobou cviček a domácí obuvi by při dnešní konkurenci Asiatů asi neuspěl, nanejvýš výrobou bot pro naše bezpečnostní složky, armáda by to sama nevytrhla a válka zatím nehrozí. Možná naše ženy- parádnice by pomohly s odbytem.
Řekl bych, že by spíš vsadil na tentýž sortiment jako Babiš a přibral by pivovary a lihovary, těm se dařilo vždycky. Prazdroj a Radegast by tak zůstal v českých rukách.
05. 02. 2014 | 14:36

Kelt napsal(a):

budatra,
vše má nějaký vývoj-vezměte si například přechod států Unie od otrokářství ke světové ekonomické velmoci USA.
Pra,pra dědek dnešního senátora příkladmo za stát stá Texas byl zloděj dobytka,pokud měl to štěstí,že ho nechytili a nepověsili a trochu fištronu,tak získaný základní kapitál neprobendil s holkama v Mexiku,ale zakoupil tisíc akrů pastvin a stal se farmářem.
Jednoho ze synů poslal do škol na východ a ten si založil advokátní kancelář.Prvorozený převzal farmu a skoupil několik farem z okolí způsobem,jakým popisují filmy s J.Waynem.
Další z pokolení po vystudování university převzal advokátní praxi otce a vstoupil do politiky na místní úrovni-jeho syn je dnešním senátorem na stát Texas.
to trvalo nějakých 200 let.
Tuto vývojovou etapu Česko zvládlo v jiné podobě za necelých dvacet let.
Díky dle Vás neviditelnému pařátu trhu se ze zelinářů vexláků ,pinglů ,agentů a členů StB stali takřka přes noc ctihodní podnikatelé-příkladem budiž pánové Rittig a Janoušek,jako ti nejviditelnější.
05. 02. 2014 | 14:49

buldatra napsal(a):

Kelte

když jste hned vytasil tu emeriku, tak tamodtud kdysi zaznělo moudro, že na počátku všech velkých majetků je zločin.
Tradice musí nějak začít, to je jasný.
Bylo by blbý, kdyby emeričan řekl, že na počátku byli indiáni.

Nejsme však v emerice, nicméně nenápadným nasísnutím do dob vzniku našeho státu zjistíme, že třeba by mohl tenkrát někdo říct, že na počátku velkých majetků je verpánek. To bylo v době, kdy se u nás na vesnici nezamykalo a klíč vod vrat visel někde na skobě a rezavěl.
Jinej kraj, jinej mrav.

A vezmeme-li to od převratu, tak by bylo možné konstatovat, že na počátku velkých majetků bylo všecko možný, jenom ne verpánek.
Dovedete si představit například estébáka u verpánku, aby ostatním vůkol ukázal, jak na to s tím zbohatnutím?

Přesto si myslím, že nikdy není pozdě vrátit se k staré verpánkovské tradici, kdy čestné slovo mělo váhu a rukypodání také. Když se k tomuto starému poznání, k této tradici nevrátíme, pařát nás dostane do neštěstí sakumprask všecky, protože je považován za svatý grál. A to je kardinální chyba.
05. 02. 2014 | 15:09

Yosif K napsal(a):

Kelt napsal(a):
SuP,
je třeba to číst celé.18.14
A pak závěr z 20.56,že to,co dnes funguje ve Švédsku je "zásluha"NEVIDITELNÉ RUKY TRHU-tak to opravdu nepotřebuje komentář.
Ano neviditelná ruka trhu/ta zlodějská/protože se zhaslo,tak fungovala v první polovině devadesátých let hádejte kde?
Nebudu Vás napínat-v Česku.A koho to byla nosná myšlenka privatizace-otce zakladatele,který ji posvětil svojí amnestií z 01.01.2013.
05. 02. 2014 | 14:02
Pane Kelt, jste zarputilý popírač neviditelné rukly trhu.

Čím ji prosím Vás chcete nahradit? Nějakou komisí nezkorumpovaných socalistických politiků?

Většina nespravedlností okolo privatizace vyhikla snahou Klause, Ježka a potažmo i socalistů "ponechat rodinné stříbro čechů v rukou čechů".

Takže místo aby se firma prodala nejvyšší možné ceně, moudrá komise rozhodla o prodeji za nižší cenu nějakému zasloužilému modrému, rudému či oranžovému soudruhovi.

To se lidem přirozeně nakonec nelíbí, ale proč se tedy neprodaly tyto podniky prostě za nejvyšší cenu komukoliv včetně cizinců. kteří samozřejmě měli větší kapitál k dispozici než místbní stbáčci a veksláčci?

Proč se to neprodalo cizincům rovnou? Protože čeští politici se rozhodli hrát na xenofobní "českou strunu" v dušičkách českých proletářů..........

Jde o případ OKD a MUS - kde odboráři aktivnwě spolupracovali na rokulačení dolů českými levicovými šejdíři "jen aby se to proboha neprodalo cizincům" a jde o spoustu dalších firem.

Většina případů kde se posuzovala "krása privatizačních projektů" brala do úvahy i to zeda kupující je čech, kde má jaké politické tlačenky atd atd atd.

A politické tlečenky byly zprava ALE i zleva - podívejte se na portál Justice jak si labužil po privatizaci radikální odmítač kapitalismu a bojovník za demokratický socík Věnek Šilhan.

Ostatně i Babiš prudce zbohatl na privatizaci organizované sosalisty. A ted mu sosalisté nemohou přijít na jméno že se Babiš otrkal a sám vlezl do parlamentu místo toho aby vděčně a věčně "klopil" oranžovým parlamentním soudruhům.
05. 02. 2014 | 15:28

Yosif K napsal(a):

Takže pane Kelt neviditelná ruka trhu má alespon tu výhodu že se věci prodají za tržní cenu, nikoliv zas babku modrým či oranžovým či rudám soudruhům.......
05. 02. 2014 | 15:30

Kelt napsal(a):

Yosif K.,

Pokud bychom měli dospět k nějakému racionálnímu závěru o "fungování neviditelné ruky trhu",tak je naprosto nezbytné ji DEFINOVAT.
Protože jste její absolutní zastánce,udělejte mně tu laskavost a hoďte sem DEFINICI NEVIDITELNÉ RUKY TRHU-poté bude možno posoudit její dopad na ekonomiky-třeba ČR.
Děkuji předem.
05. 02. 2014 | 15:37

Kelt napsal(a):

Budatra,
čestné slovo a podání ruky-to by právníci přišli na mizinu a vyhynuli jako dinosauři ve třetihorách.Dlužno dodat-žádná škoda.
Ale-to se již nemůže vrátit-bohužel.
05. 02. 2014 | 15:43

Yosif K napsal(a):

Kelt napsal(a):
A pak závěr z 20.56,že to,co dnes funguje ve Švédsku je "zásluha"NEVIDITELNÉ RUKY TRHU-tak to opravdu nepotřebuje komentář.
KONEC CITATU.

Neviditelná ruka trhu ve švédsku dominovala celou historii kromě supersocialistického období cca 1968-1990.
BĚHEM SUPERSOCILAISTICKÉHO OBDOBÍ švédsko pokleslio v HDP na hlavu ze 3 místa na světě na 18. místo na světě.

Víra pana Kelta že blahobytu švédska bylo dosaženo díky socalistickým regulacím je mylná. Blahobytu švédska bylo dosaženo PŘED zavedením tvrdých socalistických regulací.

Také pětidenní 40hodinový pracovní týden nebyl zaveden navzdory "ruce trhu" ale díky "ruce trhu". Pětidenní pracovní týden zavedl Henry Ford dobrovolně sám od sebe aby k sobě natáhl nejlepší dělníky - žádní socalisté jej k tomu nenutili.
05. 02. 2014 | 16:16

david napsal(a):

To: Yosif K

Yosife K tak teď ještě o té privatizaci švédských lesů v roce 1812 a Kielském míru.

Yosife K., přece zdejší čtenáře neochudíte i o tuto část vaší neskutečné moudrosti a vaší neomezené inteligence.
05. 02. 2014 | 16:27

Kelt napsal(a):

Yosif K.,

dočkám se té definice NEVIDITELNÉ RUKY TRHU,nebo ne?
Zatím čtu a jinak se to nedá nezvat,než jako povídačky naší kačky.
Vše,co píšete Vám mohou věřit ta maximálně chovanci Dr.Chocholouška.
05. 02. 2014 | 21:53

koška škkíba napsal(a):

Mně se líbí jak někdo,kdo tzv." privatizoval " podle Klause, Třísky a Ježka, který to jediný přiznal,nyní kritizuje Babiše. On si opravdu MF koupil, to vy ne že? Vy jste se přiživil na útěku před právníky, Drozde.
Napište Drozde v čem je Babiš horší než vy, zloději v prvních vlnách tzv. "privatizací", normálním jazykem nazývaných krádeží . Jen u nás v ČR je možné, že nejste za tuto krádež odsouzen, tak budte zticha.
Nebudete samozřejmě, jste tzv. kavárenská pražská lůza, lokajové barela a jeho loutkovodičů. Naštěstí jste vy a vám podobní už většině pro smích ;).
06. 02. 2014 | 02:50

SuP napsal(a):

Kočka -
Kde berete tu jistotu, že vy xmíchu nejste?
06. 02. 2014 | 15:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy