Naivní Langer

25. 09. 2008 | 13:08
Přečteno 6101 krát
Ministr vnitra Ivan Langer Mladé frontě Dnes přiznal, že v roce 2000 lobboval za zájmy podnikatele Luďka Sekyry. Ten udržoval úzké kontakty s mafiánem Františkem Mrázkem kvůli chystané koupi největší české stavební firmy Inženýrské průmyslové stavby, zkráceně IPS. Činil tak prý z patriotismu, aby pomohl české firmě a tento podnik nepadl do zahraničních rukou. A ještě Ivan Langer dodal: „To, že byl on – dodejme my: pan Luděk Sekyra - v kontaktu s lidmi jako František Mrázek, je pro mě absolutní šok.“

Jenže problém je v něčem úplně jiném. Tomu, že Ivan Langer nevěděl, že je pan Sekyra napojen na nebezpečného mafiána Františka Mrázka, lze do jisté míry věřit jako i jeho patriotismu a rovněž i jeho odůvodnění, že byl naivní či v tomto směru hloupý, ale těžko už je možné s ním souhlasit, že za takové kroky nemůže být skandalizován.

Když totiž vzniká velmi vážné a důvodné podezření, že současný ministr vnitra – byť nevědomky a nepřímo – pomáhal záměrům krále podsvětí, je to samozřejmě velice vážná věc a skoro s určitostí lze říci, že v Německu či ve Velké Británii by takový ministr musel ve velmi krátké době sám opustit úřad. U nás ale platí jiná politická kultura, proto k odstoupení ministra nejspíš nedojde, vedení ODS se také za něj postavilo. Zároveň ale celá situace ukazuje na hlubší nepochopení role politiků ve veřejném prostoru, když se Ivan Langer jako poslanec bez uzardění přiznává, že lobboval za firmu pana Sekyry, a v tom je kořen současné vládnoucí nenormality: nerespektování dělby rolí ve veřejném prostoru, které proměnilo poslaneckou sněmovnu a její kanceláře v lobbistické centrum republiky.

V řádně fungující společnosti je tomu jinak: Poslanecká sněmovna vymýšlí a prosazuje pravidla a exekutiva dbá na jejich dodržování. Aby k takovémuto prolínání rolí nemohlo docházet, je snaha prosazovat kodexy lobbistů, které musí být pro všechny, kdo smějí do sněmovny chodit, závazné a politici se vyhýbají soukromým stykům, tedy stykům bez svědků, s podnikateli, aby nemohli být podezíráni, že ovlivňují účelově legislativu či nějaká rozhodnutí. Proto i soukromá schůzka Martina Peciny, šéfa Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, bez svědků – tedy dalších úředníků - s podnikatelem Babišem je ve standardní zemí nemyslitelná a šéf takového státního úřadu by byl nucen odstoupit.

Podobně si politici u nás proti evropským zvyklostem přivlastnili roli politických komentátorů, která jim rovněž nepřísluší: Politik politiku dělá, vystupuje ve zpravodajství a jeho činy mají komentovat výhradně analytici a komentátoři, a to jen na základě jejich činů a nikoliv slov. Jak řekl kdysi šéfredaktor prestižního listu The Guardian: U nás smí politici psát jen do rubriky “dopisy čtenářů.“

Toto přísné dělení rolí u nás nechápe ani prezident, který si přisvojil jako nejvyšší exekutivní úředník země nejen moc, ale chce mít i autoritu, která mu nepřísluší: moc míval dříve král a autoritu měla církev. V nové době má mít prezident moc a autoritu justice a univerzity.

Dělba rolí v demokracii, jak říkají mnozí politologové, je mnohdy důležitější než volby, protože až ona zaručuje skutečnou pluralitu ve společnosti, tedy dělbu moci. Pokud se u nás budou politici cítit i lobbisty, byť za jakkoliv bohulibou věc, pokud budou vykládat sami sebe a ještě si k tomu budou chtít přivlastňovat autoritu, která jim nepatří, vždycky se budou dostávat do pastí jako Ivan Langer. Nejde tedy o naivitu, ale systémovou chybu.

Napsáno pro ČRo6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Ano, prezidentova moc by měla být usměrňována autoritou justice a univezity Karlovy.
25. 09. 2008 | 13:38

Vojta napsal(a):

Přečtěte si článek pana Pehe z 3.6.2008.
25. 09. 2008 | 13:41

Karel napsal(a):

A Langer byl nejen naivní, ale určitě skromný. Za své úsilí jistě dostal od p.Sekyry hezký kalendář, propisovačku a igelitku. Já tomu věřím a p.Langer též.
25. 09. 2008 | 13:58

Slav napsal(a):

K tomu bych ještě dodal v době prezidentské volby se sejde šíbr (ten který kuje pikle) bývalého předsedy nyní kritik současného vedení strany ve které byl předsedou s tajemníkem kandidáta na prezidenta. Pan Langer řekne v televizi, že policie umí takové fígle rozkrýt, už je vyslýchán 1 nebo 2 policisté. Já blbec myslel že policajti chrání a pomáhají občanům a nekují pikle. Pokud ten policajt nějaké pikle zjistil měl by je oznámit veřejnosti, schůzka takto postavených osob v dané době nemůže být považována za soukromou záležitost.
25. 09. 2008 | 14:00

Petr186 napsal(a):

to Karel
ta igelitka se zajisté pěkně nadouvala
25. 09. 2008 | 14:15

vlaďa napsal(a):

to Vojta:
To není možné, ale je to fakt :) ..." Jisté ovšem je, že až se Klaus plně vrátí do politického provozu(po operaci kyčle), mohou se již počítat poslední dny Topolánkovy politické kariéry". Tolik pan Pehe ve čl.z 3.6.08. Jistě že je to docela možné. Řekl bych,že předpověď pana Pehe před víc než třemi měsíci je pravděpodobnější, než předpověď meteorologů z dneška na zítra. To bude zas kino.
25. 09. 2008 | 14:19

Luba napsal(a):

ODS nám nastolením svého "čestného" předsedy na prezidentský stolec zavedla mediální konstituční monarchii :)

Pan Langer je pouze jedním z pánů vedoucích ODS s.r.o., jejíž jednatel si Pražský hrad zprivatizoval ve firmu Český prezident s.r.o. Toť vše.
25. 09. 2008 | 14:19

Petr napsal(a):

Petr186: Vy jste u toho byl, když víte, že foukal silný vítr?
25. 09. 2008 | 14:25

Firemann napsal(a):

Skoro by se mohlo říci:Hotový anděl kdyby ne..ral.
25. 09. 2008 | 14:36

RUMCAJS napsal(a):

Skrze pana Sekyru byl napojenej na Mrázka i pan Paroubek.Samozřejmě taky nevědomky.
Parlament plnej naivů.
Zavřít oči a mlátit to hlava nehlava.
25. 09. 2008 | 14:49

Slav napsal(a):

RUMCAJS
Zatrhnout jim to oběma (všem) a co nejrychleji
25. 09. 2008 | 14:54

Železnohorský napsal(a):

A pane Hvížďalo, není to náhodou tak, že evropské, řádně fungující a demokratické společnosti (ti vaši slavní Německo a Británie) se ve svém konzervatismu trochu zasekli v minulosti a že ten, kdo razí nové, neotřelé a progresivní cesty demokracie, skoro by se chtělo napsat třetí, jsme my, respektive naši politici?
25. 09. 2008 | 15:04

Angie napsal(a):

Mně na tom nejvíc děsí to, že se ministr vnitra před celým národem přizná, že je naivní /sice říká byl jsem, ale myslím, že pokud naivita přetrvá do dospělého věku, jedná se o trvalé poškození/ a nic se neděje. Takže naivní ministr vnitra, klidně nalítne komukoliv a přesto má zajistit bezpečnost nás všech? No nazdar. Se státním rozpočtem nám nakládají trotlové, jak uvedl ve svém blogu o Moravovi 8.9. Tomáš Sokol, vnitro řídí naiva, obranu sice celkem nadaná a sympatická zpěvačka atd. atd. A nad tím vším ten spravedlivý čistič chlévů - no slovník a gesta na to má. Naštěstí máme toho Bohem nadaného ekonoma, který nám prezidentuje a jistě to s námi myslí dobře. Teď, když je republika rozkradená, špinavé peníze vyprané a vymandlované. Tak koho budeme volit, když levici ne?
25. 09. 2008 | 15:19

Kritik napsal(a):

Stav v Česku, popsaný v článku slovy "nerespektování dělby rolí ve veřejném prostoru, které proměnilo poslaneckou sněmovnu a její kanceláře v lobbistické centrum republiky"
je naprosto přesné. Horší ale je, že si to občané tohoto státu nechávají již roky líbit, takže se to stalo úplně normálním stavem.
25. 09. 2008 | 15:21

Takychci napsal(a):

Pokud je pravda, že Langer určoval komu bude patřit IPS,
tak udělal obrovskou chybu, že neurčil mně.
25. 09. 2008 | 15:26

zdesta napsal(a):

Výmluva p.Langra připomíná omluvu žáčka 5B, který zdůvodńuje svou neúčast ve vyučování,žlučníkovým záchvatem dědečka.Zřejmě se domnívá,že každý druhý občan tohoto státu,je absolvent zváštní školy.
25. 09. 2008 | 15:37

Jirka napsal(a):

Jenže co s tím?????? Co je jiného v těch státech, kde se za takovou chybu odstupuje, kdo má být tím, kdo politiky donutí to učnit. Je přeci jedno, zda věděl, či nevěděl. Vždyť jako místopředseda parlamentu takto jednal.
Není to náhodou zejména povinností novinářů ten tlak na odstoupení vytvořit. Když novináři chtějí, odstoupí i slušný člověk. Proč to není v totmo případě?
25. 09. 2008 | 15:41

ivan napsal(a):

Ale to už se tady navyklo v českých televizích dělat debaty s politiky. Ti samozřejmě lžou, nebo v lepším případě mlží. Mě by spíš zajímaly názory politických komentátorů či ekonomů, tedy lidí o něco fundovanějších.
25. 09. 2008 | 15:44

nemo X napsal(a):

hezký den,
pro Angie:
prosím, nemohl-a byste udělat pod svým příspěvkem několik volných řádků, nemám se kam podepsat :-) Dík N.
25. 09. 2008 | 15:58

Emi napsal(a):

Pane Hvížďala přestaťe s tím idealizováním chování politiků v zahraničí. Vždyť víte jak to ve světě chodí. Chcete tvrdit, že zbrojařští bossové nevyužívají vlivu politiků? Že totéž nedělají VŠICHNI kapitáni průmyslu? Pane, pokud je to v zájmu státu, je dovoleno vše a to se cení. Tam se patriotismu nikdo bezduše nevysmívá, tam se to cení. Vzpomínáte si na velkého Helmuta, jak kráčel v Číně po červeném koberci s houfem průmyslníků, dva měsíce po té, co svět včetně BRD "tvrdě" odsoudil krvavá jatka proti studentům na náměstí nebeského klidu a vyhlásil na Čínu embargo? Víte kolik německých firem díky tomu působí v Číně? Český pokrytec nemoralizuje Langera za to, že chtěl pomoci české firmě proti zahraniční, ale vrtá mu v kebuli, kolik dostal. To je český úhel pohledu. Ano Němci si to umí ošetři a uzákonit, my s naší polovičatostí se musíme věčně pohybovat v šedé zoně. U nás, po té, co jsme upustili od hesla rodinné stříbro si budeme chránit, jsme začali rozprodávat. Langer tehdy mohl z titulu své tehdejší funkce změnit zákony v parlamentu ve prospěch českých firem , například ustanovením, že pokud se nenajde vhodný český zájemce, může být podnik, půda nemovitost atd. prodána zahraničnímu zájemci? Jistě, mohl podat poslanecký návrh a počkat několik let.... Jednodušší bylo zavolat do IPB, jako pokus, ne jako příkaz. Jeho ROZHODOVACÍ právo bylo nulové. Páni novináři, vyčítáte politikům ztrátu smyslu pro realitu. To co tady prodáváte je flagrantní důkaz, že vaše realita se nekryje s realitou běžného života.
Přidávám malou ukázku inteligence české žurnalistiky.
Že se jak Tlustý, tak Ivan Langer vymlouvají na svou neinformovanost, to nemůže nikoho překvapit.
Neznalost souvislostí je totiž neomlouvá. Zatímco zastávali volený úřad, aktivně pracovali ve prospěch zájmů české mafie, přičemž existuje minimálně podezření, že se za to dokonce nechali – slovy nebožtíka Mrázka – zalévat.
Když ministr vnitra říká, že nevěděl o své práci pro mafii, přiznává, že na svém místě nemá co dělat.
Emi se těchto mudrlantů ptá:
To, že nevíte že se z vašeho přítele může vyklubat gauner, který vám ke všemu chodí za ženou nemůže překvapit. Hraběcí rada zní: stýkejte se jen s takovými lidmi, na které v budoucnu nic nevyplave.
tady to nechám bez komentáře, slůvko mafie jsem zdůraznil.
Je opravdu trestuhodné, že Langer za stavu 5:3 v prvním setu byl tak naivní, když si myslel, že hraje se Sekyrou a ne s člověkem který se stýká se stovkou dalších lidí a měl by za to uvolnit místo opozici, jejíž šéf ani neví co slovo mafie znamená.
25. 09. 2008 | 16:13

Honza napsal(a):

Pokud si dobře vzpomínám,první knížka novináře Kmenta o kmotrovi Mrázkovi končila odposlechem,kde kdosi volal Mrázkovi a říkal mu:"Máme informace o Íčkovi.To až se provalí,to bude něco".Tak už jsem zvědav na druhý díl...
25. 09. 2008 | 16:14

Jos napsal(a):

Pan "čistý" Hvížďala zapomněl jak sám privatizoval Mladou frontu a tady káže o morálce!!
25. 09. 2008 | 16:31

Kecaldes napsal(a):

Hvížďalův článek o nenormalitě dnešní politiky podle mého názoru plně vystihuje stav české politické elity tak jak se postupně zkonsolidoval po tak zvané sametové revoluci, kdy početná skupina "prognostiků"(Klausové,Zemanové,Dybové,Dlouhých, atd.),ekonomických specialistů KSČ, se odsvé chlebodárkyně tehdy distancovala a v důsledku všeobecného bankrotu sovětského sytému vstoupila do politického života a vyplnila mocenské vakuum.Jako homogenní skupina využívající infrastrukturu mocenského aparátu tito brzy vytlačili početně malou skupinu havlovských disidentů,jakož i všech ostatních demokraticky smýšlejících, v komunistickém systému víceméně isolovaných jednotlivců, z významných politických pozic.Přirozeně, že tedy tato skupina i její mladší následníci, (jako na př.Langer), se nikdy nevzdala pravidel hry, které již dříve používala.Naopak,přizpůsobila si je novým podmínkám.
A tak po téměř dvaceti létech svobodného Česka vidíme, že metody, kultura,výrazové prostředky, lobbyismus, organizace, politické elity stále více připomíná mafii.Je to,doufejme, stav přechodný, související se způsobem ztráty moci KSČ v listopadu 1989.Generace dnešních šedesátníků, postižená nejvíce totalitou,tvořící hlavní část dnešních politiků, bude odcházet do penze.Pomozme jim k odchodu.Volme všude mladé lidi.Mají zdravější přístup k životu a možná již i více zkušeností ze světa.Český národ není duševně méněcenný,ale příliš pohodlný a fatalistický.Má v čele mnoho politiků,kterým moc znamená vše a morálka či odpovědnost příliš málo.
25. 09. 2008 | 16:41

Pacholek napsal(a):

On je totiz ten nas kluk mameluk, ktery nic nevi a nic nezna, otevira zavory, pomaha a chrani, otloukanek. Vzdyt on nic...on muzikant...nebo trafikant???
25. 09. 2008 | 16:50

Angie napsal(a):

Pro Emi
Souhlasím skoro se vším. Není cesta srovnávat se se zahraničím. Ono je taky dost těžké hledat někde zářný příklad. Taky souhlasím s tím, že pan Langer /slovo pan jsem napsala, vymazala a znovu napsala - jak to podvědomí pracuje/ měl mnoho cest, jak podpořit českou firmu. Navíc by to prospělo v š e m českým firmám. Co se mně ve Vašem komentáři dotklo je, že my Češi nemoralizujeme proto, že chtěl pomoct, ale kolik za to dostal. Na rozdíl od pana Langera já naivní nejsem, takže vím, že nemá cenu nad takovou samozřejmostí dumat. Že to tak funguje, to ví dnes každý. Jde čistě o to, jak to, že neexistuje mechanismus, aby tito lidé okamžitě odstoupili. Jistě, dokazování je věc jiná, ale pan Langer se skutečně přiznal, že je naivní, což by pro začátek na odstoupení MINISTRA VNITRA mělo stačit. Časem by se hezky oddělilo zrno od plev a politici, místo hájení jedněch a pomlouvání druhých by mohli v klidu pracovat pro blaho nás všech. Neměl by takové fungování vlády mít v referátu premiér? No, možná jsem přece jen naivní. Jenže já naivní být mohu, já na ministra vnitra neaspiruji.
Pro nemo X": Dík, ještě chcete svůj řádek? Zde je

Mějte se
25. 09. 2008 | 16:53

m&m napsal(a):

"U nás ale platí jiná politická kultura." Ne, u nás je jiná MEDIÁLNÍ kultura. Kdyby MFD rozvinula stejnou nekonečnou kampaň (denně první stránka připomínající, že něco není v pořádku, chytání za každé slovo, ověřování každého detailu a konfrontace výpovědí mezi osobami i v čase), jaká byla proti Grossovi, Langer by už ministrem vnitra nebyl.

Ne, ne, u nás jdou média po krku opozici. A dokonce i občanským sdružením.
25. 09. 2008 | 16:56

čtenář napsal(a):

Tu RUMcajs. Tak tohle blábolí věřící. Tak za prvé : Langer to přiznal, že to dělal . A za druhé : Ze všeho vyplývá , že si Paroubka chtěli rozpacovat. Stalo se to ?
Přidělej už člověče Paroubkovi kopyto , ať má ďábelské grády.
V článku je řeč o Langerovi. Ale blbě, že jo.
Tak katolík zakřičí: Hele ďábel ! A ukáže na Paroubka.
Bože! Co to jenom po tom světě všechno běhá s vírou v tebe?
25. 09. 2008 | 17:13

MerryMan napsal(a):

Pane Hvížďalo,
popsal byste nám laskavě svoje studium na politické škole v Moskvě v r. 1967-8. Zajímalo by mne (a možná i jiné), co se tam učilo.
25. 09. 2008 | 17:27

LEVAK napsal(a):

Ad MerryMan:popsál by jste nám prosím ve kterých organizacích byli v té době orgnizováni Vaši příbuzní.Zajímala by mě ta sestava!
Ad RUMCAJS:člověče proč se chováte jak rozmáčknutá štěnice?Ta když už nemůže tak aspoň zasmrdí jako Vy!
25. 09. 2008 | 17:46

Marty napsal(a):

Rusti agenti se uz sbihaji :)
25. 09. 2008 | 17:54

RUMCAJS napsal(a):

LEVAK,čtenář:

Hele, co kdyby jste se vy dva chytli za ruce a zašli na maškarní. Jeden za vola, druhej za krávu a na můj tvrdej beton, že to máte vyhraný !
25. 09. 2008 | 18:17

F. Adamec napsal(a):

Jsem CLOVEK, nejsem Hvizdala
Nejsem USD, CZK, czech, My, stat, narod, rasa, trida a strana. USD a GBP roste na dluh, CZK devalvuje, inflace pokracuje. Nositele neo/kolonialismu, bolshevismu a nacismu, 260 let budovali sve site a struktury, propojovali globalni financni spekulace, provokativni a okupacni vojenske akce. Valkami se zadluzili, ztratili etiku, duveryhodnost v rozvojovem Svete. Nasilim a zastrasovanim vnutili lidem ruznych kultur spotrebni kulturu, lhat, krast a zabijet, zit na dluh v case a prostoru. Na politickych univerzitach czeshi studovali spotrebni kulturu, marxismus Made in USD & CCCP, komunistickou lez, nasilim vynucenou Havlovu "pravdu a lasku". Vzali do bot, kdyz se nadlidem s vyvolenym DNA a jazykem nedarilo. Vyckavali a ziskali nejen na holokaustu, prerozdeli si cizi majetek za cenu milionu obeti. Nekteri si z ekonomickych duvodu menili jmena, bolshevizovali BBC, Svobodnou Evropu, univerzity ve Svete. Pisi zivotopisy a nekrology, uniformovani historici prepisuji dejepis. Jejich ostatky se nevratily do zeme, kde se narodili jejich predci. Neveri v budoucnost sveho vyvoleneho naroda, primo a neprimo lhali, kradli a zabijeli. Jejich naslednici to maji tezke, chteji do politicke vedy, rychle zbohatnout na ukor nevyvolenych lidi z rozvojoveho Sveta
25. 09. 2008 | 19:32

Zacheus napsal(a):

To čtenář. Já jsem v příspěvku pana Rumcajse nezaznamenal, že by tlumočil katolické stanovisko ( které ostatně oficiálně k těmto kausám neexistuje).

Jinak se přiznávám, že i já jsem - nevědomky - s Frantem M. spolupracoval...
25. 09. 2008 | 20:42

veverka napsal(a):

Ve státě kde vládne vláda pomocí justiční mafie a kde je premiérův poradce soudem usvědčený z korumpování poslanců se už jeden ministr vnitra dohazující kšefty mafiánům tak nějak ztratí.Chyba je samozřejmě v médiích,jen ta mají sílu donutit takové lidi odstoupit.Ale oni jsou z pravicových stran a většina našich médií(ta hlavní všechna) jsou pravicová,takže snaha není.Dovedete si představit tu mediální štvanici třeba na Paroubka,kdyby soud usvědčil jeho poradce ze snahy zkorumpovat nějakého poslance ODS ?
25. 09. 2008 | 20:51

Karel napsal(a):

STYDÍM SE ZA SVÉHO PREMIÉRA,VLÁDU,POLITICKOU KULTURU V TÉHLE ZEMI.Je ostudou ODS,že se zastává Langra,kterému vyjádřila podporu,tohle je protikorupční vláda?Ktitizovali socany,ale je to ještě větší hnůj!!!!!Topolánek,který před volbami vykřikoval a propojení socanů s organizovaným zločinem náhle dává podporu spolustraníkovi,ministru vnitra,prý naivnímu!!!!!Špína,hnus!!!
25. 09. 2008 | 21:25

Pacholek napsal(a):

To ctenar

Z toho, co RUMCAJS blaboli, je jasne, ze ve svem okoli a mozna i za humny je jiz od malicka velice nepopularni osobou. Proto take sedi u pocitace od rana do vecera, aby mohl otravovat zivot diskutujicim, misto toho, aby se venoval vytvareni nejakych hodnot. V hospode uz ho beztak nikdo poslouchat nechce. Tady jej posloucha alespon Blue Jay. Chuderka. Proc ho jen ti lide nemaji radi. Vzdyt on se tak snazi. Ze by za to mohl Paroubek?
25. 09. 2008 | 21:39

RUMCAJS napsal(a):

Pane Paroubek,až zase budete zakládat NSDAP v tuzemském podání, doporučuju Vám veverku.
Bude Vám bezmezně oddaný a přemýšlením se taky moc nezdržuje, takže rozkazy bude plnit bez váhání a radostně. Zvláště pak ty, které se budou týkat fyzické likvidace třídního nepřítele.
25. 09. 2008 | 21:46

RUMCAJS napsal(a):

Pachalku,
musíš si uvědomit, že takových exotů jak jseš ty ,po světě moc nechodí. Takže pravděpodobnost, že bych se u nás v hospodě nedomluvil, je velmi malá.
25. 09. 2008 | 21:51

veverka napsal(a):

RUMCAJS
Jediný kdo tady mluví o "fyzické likvidaci třídního nepřítele" jsi ty.Osobní zkušennosti z mládí?
25. 09. 2008 | 21:52

Pacholek napsal(a):

RUMCAJS

Nebo osobni zkusenosti ze stari?
25. 09. 2008 | 22:05

jarpor napsal(a):

„Zároveň ale celá situace ukazuje na hlubší nepochopení role politiků ve veřejném prostoru, když se Ivan Langer jako poslanec bez uzardění přiznává, že lobboval za firmu pana Sekyry, a v tom je kořen současné vládnoucí nenormality: nerespektování dělby rolí ve veřejném prostoru, které proměnilo poslaneckou sněmovnu a její kanceláře v lobbistické centrum republiky.“

Ve světle výše uvedené citace, a dochází-li autor k závěru : „Nejde tedy o naivitu, ale systémovou chybu.“,

Dvě otázky na autora :

Považujete pana Langra za jediného poslance, který ve prospěch někoho loboval ?
Jak navrhujete odstranit onu Vámi uvedenou „systémovou chybu“ ?

Asi nejlépe by bylo poslance zcela izolovat od ostatních občanů státu .. :-) nebudou se s nimým stýkat a bude nám fajn. :-D

Hezký večer
25. 09. 2008 | 22:13

čtenář napsal(a):

to zacheus: To má souvislost se včerejškem. Pokud jste byl na blogu na pana B, tak to snad dává souvislost. Beru si z něj příklad. - Z RUMcajse. Prostě a jednoduše: Řeč může být o čemkoli, a RUMcajs tam vplete Paroubka. I k víře a pánubohu. Teď k obsahu Langer. RUMcajs je monotematický . Jeho svět je Paroubek, Ten člověk vůbec není svobodný. Je velmi těžce závislý. Předpokládám, že právě Vy víte , co mám na mysli. Bez Paroubka ztrácí orientaci. Od praktikujícího katolíka - či jak se to říká - bych čekal jiné intelektuální výkony.
A pokud jde o Mrázka. Nevím , o čem mluvíte, a ani nemám potřebu se k tomu vyjadřovat. Pokud jste zaregistroval, tak nebýt RUMcajse , tak jsem se nikde k Mrázkovi nevyjadřoval. A pokud mám teď, tak si myslím, že jeho smrtí je tato země o jednoho hajzla lehčí. Žral a neznal míru. Začal jako vexlák a skončil jako náplň futrálu. Vůbec mě nedojímá. Pitr už tam měl být dávno taky. A nejen on.
25. 09. 2008 | 22:14

Zacheus napsal(a):

To čtenář. Ohledně Mrázka to byl pokus o černý humor, to už jsem nereagoval na Váš příspěvek. Přeji Vám dobrou noc a zdravím Vás.
25. 09. 2008 | 22:49

insurgentes napsal(a):

Vypadá to, že je spousta nespokojených s nějakým tím "stavem v zemi". A nikdo pořádně neví co s tím. Každý říká "mělo by se", "média by měla" a tak podobně. Žádné konkrétní návrhy. Nikdo ale nechce ustavit buňku ozbrojené domobrany a hnát tu holotu svinským krokem. Ať si to přiznáme nebo ne, stejně už to jinak nepůjde. Mají policii, soudy, mají armádu a brzo budou mít i ta vaše slavná média (pokud už je dávno nemají). Fakt je, že já sám momentálně taky nemám moc čas a prachy na to začít shánět první tank, ba ani samopal. Ale až se něco takovýho dá dohromady, dejte mi prosím vědět, hned se přidám.
25. 09. 2008 | 22:51

vlk napsal(a):

Házení hrachuna zeď. Ale moc pěkné házení, to s e musí nechat.
J e to hádání z marnosti.

NAivita u českého politika? To je asi stejně prqvděpodobné,jako že Langer bdu e těhotný.
Že by měli pánové odstoupit? a každý nejméně třikrát? Ale kdež - presumpce neviny! ta řeší všechno. A když už nestačí ani presumpce neviny , ani hroší kůže, tak zasáhne Vesecká a Salichov.
Co by kdo chtěl, aby nějaký Langer odstupoval, když on nebyl, na rozdíl od takového Čunka ani vyšetřován..
25. 09. 2008 | 23:31

Ema napsal(a):

STYDÍM SE ZA SVÉHO PREMIÉRA,VLÁDU,POLITICKOU KULTURU V TÉHLE ZEMI.Je ostudou ODS,že se zastává Langra,kterému vyjádřila podporu,tohle je protikorupční vláda? Kritizovali socany, ale je to ještě větší hnůj!!!!!Topolánek,který před volbami vykřikoval a propojení socanů s organizovaným zločinem náhle dává podporu spolustraníkovi,ministru vnitra,prý naivnímu!!!!!Špína,hnus!!!
RUMCAJSI, nasaď si do bot hadičky! Je to stranický úkol.
26. 09. 2008 | 00:12

jarpor napsal(a):

Ema

Méně emocí a více klidu.

Nějak Vás vzalo, že, víceméně, jeden je za 18 a druhý bez dvou za 20 ...
Ale, na poznání není nikdy pozdě :-)

Nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř ....

Dobrou noc
26. 09. 2008 | 00:18

RUMCAJS napsal(a):

Až se dám na politiku, rozhodně to nebude pravicová.
Nikdo, kdo přišel do politiky loupit , si nemůže přát lepší voliče, jak jsou ti naši levounci. Když si o mě přečtou něco špatnýho, označí to za zkorumpovaný pravicový tisk a snahu zdiskreditovat schopného politika. A když ten samej tisk otiskne něco špatného o konkurenci, hned tomu uvěří a začnou hystericky běhat s igelitovýma pytlíkama.
Stačí je trochu podrbat pod bradou, zdanit bohaté,sem tam udělat zadarmo gulášovku a můžete řádit jak Čachtická paní.

Zdravotnictví zadarmo, zdravotnicví není kšeft ! Větší platy zdravotnickému personálu.

Více peněz učitelům,více do vzdělání. Žádné školné!Vzdělání musí být nejen pro bohaté, vzdělání je naše budoucnost!

Více strážníkům, naší policii. Oni přece chrání naše životy.

Přidat rodinám s dětmi a důchodcům.Prodloužit dovolenou a zvýšit nemocenskou. Žádné poplatky u lékaře !

Takže levouni, až tohle uslyšíte, nezapomeňte, že to jsem já a že volíte Rumcajse.
26. 09. 2008 | 07:03

jirka napsal(a):

Vlk má zase nejlepší příspěvek. Četl jsem už hodně jeho příspěvků na různý téma a vždycky uhodí hřebík na hlavičku. Smekám vlku.
26. 09. 2008 | 07:29

Slav napsal(a):

Problém zlaté tele místo Boha, tak to viděl Mojžíš a rozbil posvátné desky. Teď kdo, někdo ten a onen, někdo všichni. Je tu řešení, když není morálka? Morálka je část jediného Boha. Jinde to řešili nějakou juntou. Vývoj pojuntový v Řecku a Chile, není úplně k zahození.Tady bych se té armádní opravdu obával, ona dnešní generalita má ruské školy, šlechta je chudá a cizí, úřednická je vyznavače zlatého telete nepřijatelná, tak že si to budeme nějak vyžrat.
26. 09. 2008 | 07:50

kopřík napsal(a):

Takže ministr vnitra ovlivňuje privatizační soutěž, zákulisně zvýhodňuje jednoho z uchazečů, a považuje to za normální. Za normální to považuje i premiér, který říká, že tohle dělá každý člen vlády - tedy i on - desetkrát denně. A já myslel, že v soutěži má vyhrát nejlepší nabídka. A ne nabídka, kterou musí prolobovávat nějaký ministr. To jsem ale naivní.
26. 09. 2008 | 08:35

Ládik napsal(a):

Odstraněním systémové chyby by byli odstraněni všichni poslanci. Každý tam je "zvolený".
26. 09. 2008 | 08:41

Slav napsal(a):

Ladik
Tady je ten zakopaný pes, strany jsou polovojenské organizace, lidé s přehledem a uvažující nejsou žadoucí, takže nějaký zrádce může zvrátit. Komu věřit když mezi nimi nevidíte rozpory a ten nejlevicovější zničeho nic začne být pravičák. Kdyby ti modří přestoupili jinam tak jsme viděli dlouhodobou nespokojenost, oni nepřestoupí jsou pevní nebo čekají až pan profesor jejich oponenta ve straně postaví do latě. Šíbry Dalíka, Šloufa nevolíme, myslíte že nemají na politické dění vliv? Pokud věříte pánům Topolánkovi a Zemanovi určitě máte pravdu.
26. 09. 2008 | 09:00

Gentlemoun napsal(a):

Ministr Langer není naivní! Je to praktický člověk. Když kdysi vyšlo ve známost, že používá dvacet šest mobilních telefonů, přiznal to a dodal "co je komu do toho?" Já nyní vznáším dotaz: " Měl pro každého obchodního partnera extra mobil nebo ne?" Kdyby byl ministr Bursík tak obezřetný, nemusel se dopustit té osudové záměny SMSek!
26. 09. 2008 | 09:31

nepolitik napsal(a):

Ano. Langer je naivní. Jenom Hvížďal je nejchytřejší ze všech a odhalí u každého s kým se zná jeho postranní úmysly a napojení na organizovaný zločin. Také jsem měl jednoho známého, o kterém bych nikdy neřekl, že je agentem StB. Dokonce jsem mu sehnal v našem podniku výhodné zaměstnání a teprve mnohem později, kdy už byl na pravdě boží, jsem se dověděl, že i na mne domášel. Takže podle "logiky" pana Hvížďaly jsem byl také napojen na StB?
26. 09. 2008 | 10:01

kopřík napsal(a):

Nepolitik :
Nejde jen o případné napojení na organizovaný zločin - o tom můžeme spekulovat, ale v tuto chvíli především o to, že pan Langer a) si dovoluje svévolně zasahovat do volné soutěže a narušovat tak férové zákony trhu, na které jinak přísahá a b) má na něco takového při svých politických funkcích vůbec ČAS, místo toho, aby dělal něco pro tuto republiku.
Skoro mám pocit, že by pan Langer měl jít bručet...ééé bučet.
26. 09. 2008 | 10:13

Jeník napsal(a):

Pane Karle, to není to správné, někde v koutku se stydět za předsedu vlády, vládu, vedoucí stranu a politickou kulturu.

To chce jenom jedno - vzít do ruky pořádnou hůl a veškerý ten politický hnůj vyčistit a vyhnat tam kam patří, aby se již nevzmátořil a opět za čas nevylezl z nějaké zatuchlé díry.

Teď je k tomu brzy velká příležitost.Pojďme všichni k volbám.
26. 09. 2008 | 10:22

honza napsal(a):

Jeník:žádnou hůl,ale vidle,jak radil jeden poslanec.
26. 09. 2008 | 11:55

pochybující napsal(a):

Pane Hvížďalo, nechybí tam možná něco?
Mám špatnou paměť a nikdy neviděla smlouvu, ale tenkrát se mi to zdálo, že to probíhalo tak, že česká firma kupující jinou českou firmu má cenu nižší než firma zahraniční. Pak došlo k tomu, že česká firma nemohla zaplatit, protože nedostala úvěr, ale firmu, kterou ještě nezaplatila prodala zahraničnímu zájemci??? Bylo to tak? Nevím, ale pokud ano, kdo komu poskytl jakou informaci a kdo všechno z toho měl užitek???? Protože normálně by se firma měla vrátit prodávajícímu a ten ji měl prodat znovu.
Nepamatuji si, jak to tenkrát bylo, ale pochybnosti mám.
26. 09. 2008 | 13:07

majolenka napsal(a):

pan ministr Langer není naivní, také fakturoval cca 72 pracovních hodin za jeden den za jednoho člověka, možná nás jen zkouší ;-))) co ještě vydržíme jako voliči, ale kde vzít, když není valný výběr, a pokud náhodou je, proškrtají lístky a výběr zase není ;-(((.
26. 09. 2008 | 13:12

Řeřicha napsal(a):

RUMCAJSI - Chápu Váš žal. Věřil jste, že lidé, které jste ve formě nějak neretušovaného lístečku potvrdil v jejich funkcích, splní své sliby, a že nejen sdílejí váš pohled na politiku, ekonomiku, atd., ale že ten pohled chtějí REÁLNĚ transformovat do praktických výsledků.

Žel, procitl jste ve špatném snu. Sliby chyby, snižování daní se nekoná, a co se týče těch poctivců samotných, vyšlo najevo, že jim neležíte ani v rektálních výměšcích. Jste jen užitečným človíčkem, který jim umožní nejen sát vaši krev, ale i využít jejich mandátu k domluvení kšeftů, o kterých se vám ve vaší pidi-firmičce nezdálo ani v nejerotičtějších snech.

Pravda bolí. Je tu však naděje. Dejte se na politiku. Ale pozor - ať vás ani NENAPADNE startovat od píky, proboha člověče!!! Jelikož budete myslet a jednat upřímně, nebudete použitelný pro mocenské hry - tam jsou poučky a programy jen obalem na toaletní papír - Budete tedy jen nosit tašky, plnit úkoly, zkrátka a dobře nehnete se z pozice užitečného človíčka, tentokrát však ve straně.

Vy si musíte, ze všeho nejdříve, na jednoho z šéfíků něco najít; ale něco POŘÁDNÉHO. A sám být čistý jak slovo boží až někam do kolébky. Poté vám nikdo klacky pod nohy házet nebude, dostanete se na premiérský post, stanete se národním hrdinou, prvním politikem v ČR, kterému leží na srdci jen program a vize... a bude se nám v naší zemi kráááásně žít. A moje maličkost se bude řadit k těm obdivovatelům, kteří každé ráno na okraj vašeho okénka položí pěknou kytičku, jakožto symbolický dík Vaší výjimečné obětavosti, upřímnosti a nezkaženosti. ;´)
26. 09. 2008 | 14:44

Taoiseach napsal(a):

Ivan Langer je pořád béčko. Takový ministr vnitra Čermák měl jiné kamarády: Viktor Kožený, Gebrüder Helbig, lidé od Hlubů...
26. 09. 2008 | 15:05

m&m napsal(a):

Taoiseach: jste si jistý? Řekl bych, že tento článek: http://zpravy.idnes.cz/doma... svědčí spíše o tom, že je to pořádné ÁČKO. Big alfa samec.
26. 09. 2008 | 16:11

jana napsal(a):

Je možné zjistit jména sponzorů Langrovy soukromé vysoké školy a částky,které na účet školy chodí? Některý politik odměny za své služby čerpá přes nadace manželky, novým fenoménem jsou soukromé školy.
27. 09. 2008 | 09:56

Petrucciani napsal(a):

Je velka skoda, ze pan Hvizdala se nezajimal o pravy duvod, proc Ivanek Langeru nemusi jako ministr vnitra odstupovat. Tvrdi, ze splnil dve bezpecnostni proverky a to ma byt dukazem toho, ze je nevydiratelny a mikdy vedome nespolupracoval a nespolupracuje s mafii. Nevim, jestli se v takovych proverkach proveruje i naivita, tam by pan ministr asi neprosel. ;-)
28. 09. 2008 | 15:04

Petrucciani napsal(a):

PS co se tace samotnych bezpecnostnich proverek, tak muj pocit je, ze to funguje tak, ze si vzajemne politici v partaji zkonroluji sve trencle a podle tloustky zlute a hnede barvy, takovymi proverkami prochazi. No vidite a Langer rovnou 2x. ;-)
28. 09. 2008 | 15:13

Přesný napsal(a):

Langer není naivní,ale je dost dokonalá uklízečka ,zkartovačka !!!!!
11. 10. 2008 | 09:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy