Konzervativní TOP 09? A jaký konzervatismus máte na mysli?

16. 06. 2009 | 18:10
Přečteno 5137 krát
Každý homo politicus, který se rozhlédne po naší politické krajině, musí - po rozdrobení Strany zelených, která při volbách nabízela alternativu věčným nespokojencům s velkými stranami a samozřejmě s komunisty - vidět na první pohled nikým neobsazený prostor. Před tím, než do parlamentu vstoupili zelení, byl obsazen Občanskou demokratickou aliancí, Unií svobody, později Čtyřkoalicí, která se definovala jako pravostředová. Dnes po těchto uskupeních zeje díra, která by mohla tradičně přilákat až kolem deseti procent z našich osmi milionů voličů.

Tuto úvahu, kterou učinili jistě i lidé z přípravného výboru strany T0P 09, potvrdil páteční bleskový výzkum agentury STEM, podle kterého volbu nové politické strany nevyloučilo 39 procent dotázaných. V čele bude stát Karel Schwarzenberg, XII. kníže ze Schwarzenbergu a vévoda v Českém Krumlově, který dnes žije převážně na zámečku Dřevíč u Berouna.

Schwarzenberg byl nejprve po roce 1989 kancléřem prezidenta Václava Havla, od roku 2004 je senátorem a od roku 2007 do pádu Vlády Miroslava Topolánka byl českým ministrem zahraničí. Prvním či výkonným místopředsedou této strany bude s největší pravděpodobností hlavní iniciátor Miroslav Kalousek, který se po pětadvaceti letech před pár dny rozešel s lidovci. Do předčasných říjnových voleb by tato nová strana měla jít společně s hnutím nezávislých starostů, kteří nabídnou této straně do kandidátky své elitní starosty.

Na otázku agentury STEM: Myslíte si, že nové politické straně TOP 09 byste mohli dát hlas v příštích volbách do Sněmovny, odpověděla tři procenta dotázaných ano, devět procent spíše ano a dalších 27 procent možná. Naopak třetina, tedy 33 procent by TOP 09 spíše nevolila a 28 procent určitě ne. Podobné šance dávají nové straně i ankety na různých internetových serverech a průzkum zveřejněný v Lidových novinách.

Čísla to nejsou nijak překvapivá, protože obecná nespokojenost se sociální demokracií a jejími autoritářskými sklony i s občanskými demokraty, kvůli jejich rozhádanosti a neustálému štěpení, je zřejmá. Rovněž odchod pana Kalouska od lidovců a rozchod pana Schwarzenberga s neúspěšnými zelenými nikoho nemohl moc překvapit.

Název strany, ač vychází ze zkratky tří slov, které mají novou politickou formaci a její program charakterizovat: Tradice, Odpovědnost a Prosperita je nejen snadno zapamatovatelný, ale i provokativní, což byl úmysl. A číslovka na konci má připomenout, že strana vznikla jako reakce na pád vlády Mirka Topolánka.

Strana tedy evidentně vznikla z pragmatické úvahy a měla by v budoucnu zabránit nejen rudo-oranžové koalici, ale především rudo-modré koalici, která by mohla definitivně zabetonovat v české politice klientelismus a korupci, o čemž by nejvíce mohl hovořit právě Karel Schwarzenberg, který má s tímto fenoménem své zkušenosti z Rakouska.

Miroslav Kalousek zase prý právě kvůli tomu, aby zabránil vzniku velké koalice, již jednou v roce 2006 učinil riskantní krok a nabídl sociální demokracii koalici a nechal by se i podporovat komunisty. Nakonec kvůli tomu musel odstoupit z čela strany. I úvahy o pozdějším spojení s ODS jsou evidentně liché, protože takovým krokem by TOP 09 ztratila nespokojené voliče.

Na straně TOP 09 je velice sympatické, že zatím vše financuje z kapes členů přípravného výboru a že se snaží být stranou celorepublikovou: členové přípravného výboru pocházejí z nejrůznějších koutů Čech a Moravy. Rozhodně tedy nejde o elitní pražský klub několika intelektuálů nespokojených s politikou. Problém je však s tím, že se tato strana hlásí ke konzervativní politice, která je vždy postavena na tradici a občany by pochopitelně zajímalo, jakou tradici mají tito pánové na mysli: Tu klientelistickou z posledních dvaceti let, tu socialistickou z předchozích čtyřiceti let, tu prvorepublikovou, která trvala sotva dvacet let nebo tu rakousko-uherskou? U nás totiž toto slovo stojí příliš na vodě, a proto je jen prázdnou nálepkou.

Napsáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

123 napsal(a):

Konzervy nevolit - to radsi komunisty!
16. 06. 2009 | 18:13

siven napsal(a):

Pane Hvížďalo, jako nadsázku, ironii a satyru váš článek beru. Jinak to při vší úctě ani nejde. Stejně jako nejde brát vážně "upřímnost" agenta 009.
16. 06. 2009 | 18:34

Karel napsal(a):

Kalousek asi bude prosazovat tu korupční tradici posledních let.Nic jiného totiž neumí.
16. 06. 2009 | 18:36

JakubTac napsal(a):

Bohužel jde o TRADIČNÍ vykutálenost pana Kalouska, který představuje to nepěkné z "tradice klientelismu a korupčního prostředí" v české politice.
A taková to mohla (snad) být strana! Doufám, že voliči (netradičně) nenaletí.
16. 06. 2009 | 18:38

koule napsal(a):

"...obecná nespokojenost se sociální demokracií a jejími autoritářskými sklony i s občanskými demokraty, kvůli jejich rozhádanosti a neustálému štěpení, je zřejmá."
Zase volíte slovíčka podle svých preferencí a vychází vám z nich pouze rozhádaná a rozštěpená ODS oproti ošklivé ČSSD s autoritářskými sklony. Vy jste ještě nepochopil, anebo nechcete vidět, že lidem na ODS nevadí ani tak její štěpení jako její arogance, lhaní, korupční jednání, snaha ovlivňovat média, neochota o čemkoliv jednat s opozicí(balík reformních zákonů v senátu), snaha válcovat svá rozhodnutí silou, neschopnost dohodnout se s opozicí? Všichni jsme viděli její metody v době jejího vládnutí. A tomu všemu vévodí buranský prolhaný Topolánek. Tohle lidem vadí na ODS, pane autore. Ale znáte to bliblické o oku, třísce a břevnu?
16. 06. 2009 | 18:48

honza a. napsal(a):

Můj hlas dostanou...dokonce i vstup bych zvažoval..
Jsem volič středopravicový ale jako obyvatel Prahy nemohu volit ODS (resp. pražskou ODS), takže mi ani nic jiného moc nezbyde, pokud nechci svůj hlas zahodit do kanálu. Jinak ti co se navážejí neustále do Kalouska - byl to Kalousek který po klientelistickém Tlustém ministrovi opět reinstaloval Janotu (což je špička), kauza padáku nejenže nikdy nebyla Kalouskovi prokázána, ale je to jeden z mála politiku, který v 90. letech přímo přispěl k odsouzení osoby za korupci, když mu byl nabídnut úplatek. A klientelismus - kdepak, když byl na financích, neměl prakticky žádné "politické poradce" (Cyril jich měl na zamini asi 20) a funkce dával vzásadě podle odbornosti (ne jako například Říman a CzechInvest nebo česka exportní banka). Jediné, co mne na nové straně mrzí je, že v ní bude i Severa, toho fakt nemusím..
16. 06. 2009 | 18:54

vlk napsal(a):

Ach tak!
zase jeden , co ho postihlo z TOPless osvícení a orgasmus!
Hlavně zabránit oranžovo rudé koalici a ještě víc koalici modro -oranžové§ Ktaráby to úplně zabetonovala!
Hvížďala, ještě nedávno komentátorská elita, byměl nedostatečně inteligentnímu čtenáři vysvětlit alespoň dvě věci:
1- v čem je takové štěstí, když stát eventuálně bud e rozkrádat modro -TOPless koala , proti tomu, když ji bud e rozkrádat eventuálně koala modro -oranžová
Nejspíš jen v tom, že v tom prvním případě ten vejvar obslouženým osobně přeje a v tom druhém některým ne.
2- jak bud e možné provést zásadní systémové změny v téhle republice, pokud nebudou prosazeny velmi silnou většinou.Nikoliv 101nebo 102. A napříč spektrem, aby se nestaly takové změny a navíc nepopulární ,terčem volební kampaně v příštích volbách! Bez toho, aby s ena těch změnách domluvily - oó to něštěstí - obě nejsilnější strany!

Nic to. nic také to, že TecnickáOpravna Papalášů slouží jen a pouze k tomu, aby se už politicky zbankrotovaný Kalousek udržel u koryta. To autora nijak netankuje.
A vysloveně komická pak je tato autorova věta:
Na straně TOP 09 je velice sympatické, že zatím vše financuje z kapes členů přípravného výboru...
O božíčku, jaké štěstí, chc e se mi dojatě zvolat! Že zatím nešátrají také v mé kapse. Ale je skutečně autor tak naivní, aby bylo jasné , že jdeo nutnou investici , která by s epodle předpokladů měla mnohonásobně vrátit zpět?
Pokud ho o tomhle nepřesvědčí osoba poslance Schustera, přezdívaného zlými jazyky kapsa Sazka nebo jinými zlými jazyky kasír Orel, pak buď je špatně informován nebo prostě zralý pro invalidní důchod.
16. 06. 2009 | 19:13

Ládik napsal(a):

Přemýšlím o té tradici...
Kalousek je z Tábora, města s husitskou tradicí. Husiti byli kališníci - to by mohla být ta tradice. Chlastačka, rabování, zpěv.
16. 06. 2009 | 19:14

Jack napsal(a):

Pane Hvižďalo v čem je prosím ČSSD autoritářštější než ODS? Prosím uvést konrétní příklady, nikoli obecně omílaná klišé.
16. 06. 2009 | 19:40

jarpor napsal(a):

Á... konspirativní Vlk je všude, kde se někdo dotkne TOPu. Prý vzniká pro zabránění "oranžovo rudé koalici a ještě víc koalici modro -oranžové§ Ktaráby to úplně zabetonovala!"

No, možná má pravdu, ale copak není hlavním motorem shaha jistých protagonistů neopustit současná místečka... a když se to podaří, pak se uvidí... a copak není právem kohokoliv založit cokoliv ?

A copak není takové založení živnou půdou pro teoretizování "dopadů" pro Vlky počínaje a autorem blogu konče ?

Volič rozhodne. Nebo spíše volič různými Vlky či pány Hvížďaly ovlivněný, rozhodne.

Hezký podvečer
P.S. Ten poslanec se jmenuje Šustr, Vlku.
16. 06. 2009 | 19:41

honza a. napsal(a):

Vlku, začínáte být mírně hysterický...Topless, orgasmus, TecnickáOpravna Papalášů, začínám si připadat jak na Novinkách.

Ale věcně - argument rozkrádání je nesmyslný...až mi vlku najdete stranu Mirků Dušínů, která má šanci se dostat do parlamentu napište. Ti lidé v TOP nejsou horší než průřez v ostatních stranách.

Argument, že velká koalice nejvíc prosadí - u nás?? to myslíte vážně - jedna vláda s podporou Topolánka i Paroubka, na jednom ministerstvu Rath i Šnajdr?? To je vzhledem k k osobním vztahům a k tomu jak bude vypadat kampaň nemožné.

Ve Vaší kapse šátrají všechny ostatní strany přes příspěvek na volební výsledek.

Jinak nechcio v žádném případě hájit "rozkrádání", ale správně nastavená důchodová reforma a seškrtání mandatorních výdajů by se vyplatila voliči i kdyby si u toho měl každý ministr odnést z úřadů kufry peněz. A vzhledem k odbornosti v jednotlivých stranách vidím největší šance právě v Kalouskovi.
16. 06. 2009 | 19:45

Suchec napsal(a):

Honza.a:

Pro mne stačí, že je v čele strany Kalousek, a múže mít program jaký chce, vždy to bude lež a podvod.

Ale klidně si jej volte.

Ale proboha nikde to nahlas raději neříkejte.

To už raději hlas Tošenovskému, či Filipovi, ale Kalouskovi?

Je kolem něj moc mrtvých v rodině, padáky a modernizace T72 taky nejsou nic moc.

Se Šťávou je taky jedna ruka, ba i noha, takže samé Kalouskovy klady.

Brrrrr. ALe jak chcete, když nevidíte, vymlouvat Vám to nemá cenu.

Hvížďala:
Tuhle kopnout, tuhle šlápnout na kučí oko, tuhle plivnout, tuhle podlézat, oj jaký nám tu vyrostl velikán.

Takový lidovecký, kalouskovský.
16. 06. 2009 | 20:00

Suchec napsal(a):

Honza.a:
Místopředseda je čelný představitel, byť předsedou má být "kníže".
TO je dvojka, par excelance.
16. 06. 2009 | 20:04

Tiger napsal(a):

honza a.: Já už to vlkovi říkal před asi měsícem a půl, ale je to jenom horší a horší. Nepomohl mu ani detox. Doporučoval jsem mu, ať se nevyjadřuje k politice a věnuje své síly jen tématům veskrze ekonomickým. Marně. Bohužel předvádí, to, co každý dříve ekonom, kterej se začne zabývat politikou. Nejde mu ani jedno. Co bude dělat po podzimních volbách raději nedomýšlím. :-)
16. 06. 2009 | 20:05

vlk napsal(a):

honza a.
je mi celkem jedno, jak si připadáte. Své příspěvky nepíši o vašich , nýbrž svých dojmech.

Pokud jd eo ono rzkrádání a vaš e dožadování s e Mirků Dušínů - soudím, že by bylo užitečné, kdybyste si ještě jednou a pomalu přečetl to, co jsem v té věci skutečně napsal. Pro jistotu vám to sem přepastuji:
1- v čem je takové štěstí, když stát eventuálně bud e rozkrádat modro -TOPless koala , proti tomu, když ji bud e rozkrádat eventuálně koala modro -oranžová
Nejspíš jen v tom, že v tom prvním případě ten vejvar obslouženým osobně přeje a v tom druhém některým ne.

Pokdu jd e šátrání v mé kapse ,platí totéž. Opět přepastuji to, co jsem opět napsal. Třeba při d ruhém čtení budete úspěšnější:

Že zatím nešátrají také v mé kapse. Ale je skutečně autor tak naivní, aby bylo jasné , že jdeo nutnou investici , která by s epodle předpokladů měla mnohonásobně vrátit zpět?
No a líbí s emi heslo - správně nastavená důchodová reforma! Velmi by mne potěšila bližší specifikace. A nejen mne!
A tvrzení, že by s e vyplatila voličii kdyby si ministr odnesl z ministerstva kufry peněz.. Zajímavá úvaha! Opět to, co je tu od jistého směru diskutujících běžné - krást se může . Když je to pro psrávnou věc! Jsme špatně vychován. V mém světě s e krást nemůže. Ani pro tzv. "dobrou" věc. A to už nehovořím o otm, jak ona "dobrá " věc podle představ většiny nositelů téhle myšlenkové progres e vypadá.
A s vašimi šancemi pro Kalouska by jsitě vřele souhlasili rodiče těch dvou paragánů , co už jeho univerzální odbornost zakusili. Tak že už se z toho štěstí nikdy oni ani jejich rodiny nevzpamatují.
16. 06. 2009 | 20:07

vlk napsal(a):

Tiger
ano. Ty a okresní hejtman. Jak píše klasik.
16. 06. 2009 | 20:08

zajoch. napsal(a):

Už i pan Hvížďala se přidal k reklamním agentům M.Kalouska? Co na to řekne seriozní stanice ČRo6 v níž často účinkuje? S takovýmto komentářem by se nejlépe uplatnil v mf dnes.
16. 06. 2009 | 20:36

jarpor napsal(a):

Dovolím si malou analýzu.

Honza a :
"Jinak nechcio v žádném případě hájit "rozkrádání", ale správně nastavená důchodová reforma a seškrtání mandatorních výdajů by se vyplatila voliči i kdyby si u toho měl každý ministr odnést z úřadů kufry peněz."

Soudím, že je míněno, že ty kufry jsou řádné, třeba vysoké příjmy, vzhledem k větě předcházející.

Na to Vlk replikuje:
"A tvrzení, že by s e vyplatila voličii kdyby si ministr odnesl z ministerstva kufry peněz.. Zajímavá úvaha! Opět to, co je tu od jistého směru diskutujících běžné - krást se může . Když je to pro psrávnou věc! Jsme špatně vychován. V mém světě s e krást nemůže. Ani pro tzv. "dobrou" věc. "

Posunutí, které má vytvořit dojem, že jen Vlk je proti krádežem...

Vlku, býval jste formát. Teď jste hysterický "slepec" mající jen své pravdy, neschopný připustit, že hajzlové i čestní jsou rozprostřeni stejně... vpravo i vlevo.
Ve "své" pravdě jdete tak daleko, že, jak píšete jinde - Mě Vaše pocity nezajímají, píši o svých...apod.

Debata o svých pocitech, jež jsou přirozeně různé, je to, proč jsme zde, soudím. Tedy většina je zde takových, kteří bez urážlivé reakce vyslechnou pocity oponenta a argumentují svými. Neposouvají význam tam, kde je autor vůbec nemínil.
Ne tak Vy... škoda.

honza a

mírně hysterický - píšete... No, to jej dost šetříte. Hyterický až dost...

Hezký večer
16. 06. 2009 | 20:39

Karel Mueller napsal(a):

Pane Hvížďala,
pan kníže Schwarzenberg je určitě pozoruhodný muž. Bude to zcela jistě "jeho" strana, stejně jako kdysi byla ODS stranou presidenta V. Klause nebo ČSSD M. Zemana.

Podívejme se na hesla:

- Tradice. To je těch "mých" 5 karet: Bůh (víra), vlast, národ, rodina, natalita. Do multi-kulti globální vesnice se příliš nehodí ...

- Odpovědnost. Po uznání Kosova nevím vůči komu ...

- Prosperita. U státu tak globalizovaného, jakým je ČR, lze mluvit o partcipaci na prosperitě. Prosperita jako taková je v současné světové krizi řešena poněkud jinde ...

Zbývá očištění a zmravnění politiků a politiky. Určitě si to rád přečtu a poslechnu. I já mám rád pohádky ...
16. 06. 2009 | 21:00

znalec napsal(a):

Každý pokus o změnu v politice stojí za to. Už pro to, aby si voliči mohli vybrat a nebáli se trochu riskovat. Šance TOP09 jsou v tom, že mohou získat hlasy těch, co se nedokázali rozhodnout mezi dvěmi stranami, které to s námi myslí nejlépe, ale kdo ví jsestli. Myslím, že jim dám šanci už pro to, že chci, aby se kalné vody přečistily.
16. 06. 2009 | 21:09

ujo napsal(a):

pro honzu a.
píšete " správně nastavená důchodová reforma a seškrtání mandatorních výdajů by se vyplatila voliči "
Vzhledem k věku je to pro mne dost aktuální záležitost.
Jak by to mělo konkrétně vypadat? Kolik a na kom by se ušetřilo?

A ještě k tomu TOPu.
Vždyť je to tak průhledné.
Kalousek s ostatními stejně profláknutými recykláty by těch kýžených 5% neudělal.
Proto jako vývěsní štít pro ty, kteří mají kratší paměť a nechají se oslnit knížecím jasem vystavil K.Sch.
Proč se tento nechal vlákat do takové společnosti lze se jen dohadovat, pravděpodobně to bude jeho ješitnost.
Jeho předkové (jak dojatě vzpomíná) sloužili Habsburkům, on to dotáhl na ministra zahraničí býv. Českého království. Nic moc, ale přece jen něco.
A mohl by jím být znova!
A pomoci svým přátelům!
16. 06. 2009 | 21:12

Evropan napsal(a):

Tak,pane Hvížďalo, zase jste píchl do vosího hnízda a na Vaši hlavu se snáší vtipy,Vlka provokujete k hysterickým fantaziím 101 a nebo 102 ,druhý zase vzpomíná agenta 009,někomu jste šlápl na kuří oko, jste ostřelován tu z leva, tu z prava.A při tom jste vlastně jen řekl, že ve středu je mezera, kterou Kalousek alias 009,alias ... hodlá vyplnit.A na pomoc si vzal hned knížete.Vybočil z řady.Je skutečně českou tradicí, toho, co vybočil z řady, ihned poplivat?Nevěřím tomu.Mladá generace těchto "pseudotradic doznívajícího reálného socialismu v myslích starší generace" má dost.Bude hledat alternativy.Mnoho jich není.
TOP 09 je jednou z nich.Kalousek je realista a dobrý taktik.Lepší než jeho konkurenti z větších stran.Jestli byl agentem, to nevím.Ale,pánové,kdo z vedoucích politiků v tomto státě agentem nebyl?
16. 06. 2009 | 21:31

Vico napsal(a):

Tak a už to začíná. Mediální vlna doplňovaná účelovými průzkumy veřejného mínění objednávanými veselými partami s MFDnes a LN. Komentář pana autora do toho pěkně zapadá. Nádherný je ten rozbor samotného názvu. Tolik chvály. Ještě chyběl nějaký ten kabalistický výklad smyslu pořadí písmenek v názvu strany.

Švandovní je i zapojení "nezávislých" starostů.S tou nezávislostí to bude asi jako s jiným adjektivem - "domácí". Například domácí párky z Lidlu nebo domácí prášková polévka jako od babičky.

Kníže Schwanzerberg v zeleném mysliveckém kloboučku. Dvanáctý to už v pořadí. Když Hvížďala zoufale hledal ty tradice, pan kníže a jeho dlouhý rodokmen zůstal nepovšimnut.

Inu past už je nachystána, slaninka voní. Do sestavy chlápků, co spolu mluví, chybí jen Bursík. Palubu potápějícího se zeleného parníku už opustil, teď ještě vyměnit modrozelené tričko za konzervativní vlněný oblek. Jeho zelená minulost se bude hodit - recyklaci měl přece v popisu práce.
16. 06. 2009 | 21:36

Rumcajs napsal(a):

A já Vám říkám mladej pane, že když si přitáhnou do manšaftu ještě nějaký seriózní postavičky, mají šanci vyhrát volby.A neudělá s tím nic ani ten, který tančí s Vlky.
16. 06. 2009 | 21:37

Béda napsal(a):

Dovolil bych si zopakovat své hodnocení TOP 09 z blogu p. Kubáčka:

TOP 09 připomíná hodinový strojek, který se někdo pokusil sestavit z vyhozených zbytků různých hodinek a smontoval je všechny nazdařbůh dohromady.
Co na hodinách okouzluje je jejich venkovní vzhled a víra, že jednou určitě budou měřit čas.
Nová strana nemá doposud žádný program, ovšem marketing a publicita jak se zdá jí jdou na jedničku.

Nová strana se starými obličeji: TOP 09 zalovila v "nejmorálnější" části KDU (zde absorbovala pana Padáka Kalouska, zpěvačku Parkanovou, Kubiceho distributora Severu), z Pravdy a lásky vytrhla osvědčeného "nejlepšího" ministra zahraničí (kterého převratné ministerské činy nedokáže nikdo uvést) z pozadí má podporu šéfa pravdolásky V.Havla a sbor veřejně známých komparsistů z oblasti umění, odpadlíky z ODS, zeleného "starostu" senátora Štětinu, který houževnatě hledá nové bidlo... Pokoušeli se neúspěšně přetáhnout i technologa moci, politického turistu Bursíka - ovšem ten pragmaticky odmítl, protože ví, že jde pouze o přechodovou mezistanici do ODS a konkurence neméně ambiciózního technologa moci Kalouska se mu nezamlouvá.
Zdá se, že v TOP 09 jde o soubor politických recyklátů - odpadlíků z různých politických stran, resp. dnes již neexistujících konkurencí převálcovaných - zaniklých stran (ODA, US, OH ...).

TOP 09: "Tradice - odpovědnost - prosperita 2009": O tradici mluví strana která nemá žádnou tradici. O odpovědnosti mluví politici proslulí neodpovědností Kalousek (padáky, armádní zákázky ekonomická očekávání za krize...) , Severa (únik Kubiceho zprávy)... Co má asi znamenat prosperita v podání "nejlepšího" ministra financí který odhadl růst ČR v čase krize o 4,8%, přičemž pokles bude nejméně 3%? V TOP 09 se spojili přeběhlíci z KDU, strany Bursíkových "zelených", ODS, pohrobci US, ODA, političtí turisté Pravdolásky...

Jde o důsledně pravicovou stranu, které iniciátor se chtěl spojit po volbách 2006 s levicí za tiché podpory KSČ.
16. 06. 2009 | 21:38

Rumcajs napsal(a):

Koukám, že se nám tady socánci trochu rozkřikujou.
Asi je rozhodilo, že mafie bere Krause zpět a kakaový mejdan může začít.
16. 06. 2009 | 21:40

Hurá napsal(a):

Není prázdnou nálepkou, pane Hvížďalo ! Nebuďte xenofobní a uznejte, že u nás v Evropě je taková tradice velice živá.
16. 06. 2009 | 21:41

Kritik napsal(a):

Kdysi se tomu říkalo "převlékání kabátů". Jakoby tento národ si nic nepamatoval.
16. 06. 2009 | 21:42

ROSSIAN napsal(a):

Ano, Top OO9 má až podezřele příliš velký prostor pro propagaci v médiích. Asi se jedná o politickou objednávku. Strana v čele s "panem knížetem z Bildebergu" a s programem který by za normální situace zaujmul nanejvýš 0,5%, se trvale v médiích předpovídají astronomické preference v naději že to tak zblbne lidi, že alespon část prefrencí vytlačí stranu do reálné politiky aby zde opět (podobně jako strana) zelených mohla plnit účelovou ale jinak zcvela zbytečnou a neproduktivní roli.
16. 06. 2009 | 21:47

ROSSIAN napsal(a):

Béda, máte pravdu, voličům se tu opět předhazuje imaginární typ strany pro imaginárního voliče. Ano takto se děla politika na politickou a mediální objednávku.
Volit stranu v jejímž čele je lobbista Bildegergu, paní zpěvačka radarová a štětináč, to opravdu ne.
16. 06. 2009 | 21:55

tng napsal(a):

vlk:

1 - rozkradani prinasi popularitu opozici, opozici modro-oranzove koaly by byli komancove :(
2 - dtto - nepopularni zmeny se stanou tercem volebni kampane komancu :(
16. 06. 2009 | 22:06

znalec napsal(a):

Přes to, že si vážím vašich názorů, a přesto že nejsem prognostik si myslím, že může tato strana oslovit značnou část voličů. Protože:
1. jsou známé osobnosti.
2. nejsou veřejně zkorumpovaní,
3. nikdo na ně neházel vajíčka, 4. vypadají věrohodně.
5. volit je, je volit nejmenší zlo.
16. 06. 2009 | 22:11

Rumcajs napsal(a):

Z hysterických projevů levounů je jasné, že berou TOP 09 vážně.

Třesete se zbytečně socani. Voliče ČSSD nelze přesvědčit argumenty a tak se nemusíte bát , že o nějaký ten hlásek přijdete. Kouzlu vudú zatím neumíme zlomit.

Tady jde spíš o nerozhodnuté a pravicové voliče - spáče.
A to je dost veliká síla. Kdyby např. Kalousek přesvědčil Švejnara, nebo Sedláčka, vidím to na naprosté vítězství.

Bude to asi takhle:

TOP 09 ... 38 %
ODS .......25 %
KSČM.......15 %
KDU-ČSL ...12 %
ČSSD ......10 % (Paroubek nešťastně zahynul při pokusu vyskočit z houpačky)
16. 06. 2009 | 22:17

znalec napsal(a):

To:Rumcajz
Zůstala mu v provazech levá(trochu horší)noha? toho jsem se obával.
16. 06. 2009 | 22:33

Evropan napsal(a):

Béda
ROSSIAN:
Kubáčkovo hodnocení strany TOP 09 je psáno z kritického a skeptického úhlu analytika poplatného dvěma největším stranám."S nadhledem řečeno",píše Kubáček, jde "spíše o rebelii vůči velkým stranám, než o zcela nový ideový počin".Můj dojem je, že pan Kubáček se mýlí.Tato strana nemusí vykřikovat žádná hesla, jako třeba Paroubek,který pro důchodce nabízí dáreček,Topolánek, že bude třást evropským parlamentem a nereformovaní komunisté zavedou znovu pořádek, na který si někteří ještě pamatují Že Klaus si bude na Hradě dochutnávat vínečko, co si přivezl z jižní Moravy, nepochybuji.Jestli bude pořádat zase party s Ganleyem, o tom však pochybovat lze.Straně TOP 09 stačí, když se od těchto politiků bude distancovat.
Analysa pana Hvížďaly, týkající se situace kolem založení TOP 09 je neutrální a realistická.
16. 06. 2009 | 22:50

siven napsal(a):

„znalec“ - Myslím, že jim dám šanci už pro to, že chci, aby se kalné vody přečistily.
Evropan – Alternqativa

S vámi je alespoň legrace, pánové.

Pan Rumcajs již naopak trochu blouzní, vypadá to na požití plodů Beladonny.
Je-li momentálně v podobném delirium tremens, netřeba mu vysvětlovati, že jiní lidé se rovněž děsí z návratu kakaového naboba do ČSSD… aniž by kdy v životě hodili hlas jeho straně… aniž by pro ně „alternativou“ byl největší slizoun v dějinách politiky ČR. Neplacený virtuální lísing rektálních partií jedné politické zombie tedy přenechávám panu Rumcajsovi. Dobrou.
16. 06. 2009 | 22:56

siven napsal(a):

Evropan - Analysa pana Hvížďaly, týkající se situace kolem založení TOP 09 je neutrální a realistická.

Inu, srandy není nikdy dost. Jen houšt. ;D
16. 06. 2009 | 22:58

Top 9 napsal(a):

Děkuji za komentář, krásně zapadá do marketingové kampaně české TV a Rozhlasu, je nádhera 2x denně poslouchat ve veřejnoprávních médiích naše názory a představy a věřte, že my těch 7 procent do parlamentu získáme, a to i díky Vám.
16. 06. 2009 | 23:31

Středisko AGITPROP napsal(a):

Pane Hvížďalo, máte u nás nějaké peníze, ozvěte se nám.
Středisko AP.
17. 06. 2009 | 00:09

Jan Vaculík napsal(a):

Vznik této strany je dobrou zprávou, bylo jí potřeba. Oba hlavní protagonisté mají dobrou reputaci: kníže ji měl vždy, Kalousek v posledních letech párkrát příjemně překvapil.

Vůle dělat politiku aspoň o něco čistěji, než nám předvádí ČSSD a ODS, by mělo být pro hlasy voličů podstatné - i pro ten můj.
Otázka je, jak se zajistí, aby se tam nenakýblovali standardní špinavci: snad tam skutečně vlézt, jak zvažuje Honza výše, a hlídat zrakem ostřížím...?

Doufejme, že strana neopíše křivku, kterou naznačila Unie Svobody; ta vznikla ze spravedlivého rozhořčení nad nejasným původem peněz ODS, končila obskurní osobou ministra spravedlnosti Němce.
17. 06. 2009 | 01:06

Béda napsal(a):

Jan Vaculík,

"Vůle dělat politiku aspoň o něco čistěji, než nám předvádí ČSSD a ODS, by mělo být pro hlasy voličů podstatné - i pro ten můj.
Otázka je, jak se zajistí, aby se tam nenakýblovali standardní špinavci: snad tam skutečně vlézt, jak zvažuje Honza výše, a hlídat zrakem ostřížím...?"

Jako vtip dobrý. Zkusil jste někdy konfrontovat svá tvrzení s realitou?

1)K p. Kalouskovi doporučuji:
- otevřít Wikipedii a zadat heslo Miroslav Kalousek http://cs.wikipedia.org/wik...

anebo -http://necyklopedie.wikia.c...

K p. Schwarzenbergovi:

Z bohaté historie nynějšího "postzeleného" exministra, můžeme vzpomenout kupř.:
- uznání narkoteroristického islámského státu Kosovo na utajeném výjezdním zasedání vlády
- význačný diplomatický "úspěch" na začátku českého předsednictví v EU, kdy jako evropský emisar - "smírčí vyjednavač" v Gaze se ve dvoustranném konfliktu předem vymezil vůči jední straně, načež musel být prakticky zastoupen francouzským prezidentem, aby byl v otázce uklidnění konfliktu dosažen vůbec jakýsi pokrok
- skalní zastánce amerického radaru v ČR navzdory obecně známému odporu 70% českých občanů...
- o morálce uvedeného politika vypovídá jeho účast v kauze Čunek, kde avizoval, že pokud předseda lidovců nedoloží transparentním účetnictvím legálné nabytí příjmů, nezůstane s ním ve společné vládě. Jiří Čunek nic takového nedoložil a K.Schwarzenberg přesto ve vládě s ním zůstal až do Čunkovy politické smrti.
- Wikipedia: "Roku 1979 Karel získal dědictví po adoptivním strýci Josefovi, stal se hlavním představitelem rodu, a tak v sobě spojil obě jeho větve i jejich majetek. Jeho adoptivní sestra Alžběta Pezoldová, dcera výše zmíněného Jindřicha Schwarzenberga, však toto dědictví napadla a snaží se o navrácení majetku hlubocko-krumlovské větve — jakož i o navrácení majetku Adolfa Schwarzenberga, jehož je vnučkou[2] — do svých rukou."

3) Dalšími významnými posilami nového politického uskupení jsou: radarová zpěvačka Vlasta (politicky recyklovaná křesťanka a ministryně obrany), Pavel Severa - politicky recyklovaný křesťan, kterému mimoděk "unikla" o volbách tajná policejní Kubiceho zpráva. Podle šuškandy v médiích uskupení usiluje o spojení s Hnutím starostů a nezávislých v čele kterého stojí politicky recyklovaný exsenátor Štětina, který nikdy starostou nebyl. Nezávislý pan Štětina kandidoval do senátu za zelené, ačkoliv zeleným taky nikdy nebyl.

Paradoxem je, že TOP 09 se vymezuje jako důsledně pravicová strana, přičemž její iniciátor M.Kalousek se před časem chtěl spojit v koalici s levicovou ČSSD za tiché podpory KSČ. Tzv. (podle něj) levicí KDU byl tehdy zproštěn funkce předsedy KDU za svoji přílišnou levicovost, tedy za tichou podporu KSČ, kterou prosazoval.


- Čuněk
17. 06. 2009 | 06:14

Eva Kačírková napsal(a):

Nevěř ničemu, v čem má prsty Milostav Kalousek /parafrázuji známý výrok Johna Lennona/
17. 06. 2009 | 06:53

Aleš napsal(a):

Vznik nebo nástup nové strany se ukázal jako problém v posledních více jak 10 letech- čtyřkoalice, unie svobody a poslední příklad strana zelených- všechny nastupovali s hesly budeme dělat politiku jinak a všechny daly přednost moci a vlivu , za každou cemu i když na to neměli. POslední příklad liberálních zelených, bájná sms donutíme ji silou a konečné vyloučení několika předních činů v konci znamená, že zelení mají na několik let v politice vymalováno.
TOP 09 se rekrutuje z lidovců a ikonu ji dělá pan kníže. Pan kníže je v českých poměrech velká postava i když má bohužel svá nejlepší léta dávno za sebou a už toho moc neodpracuje.
Jen buďme opatrní- druho tváří je "padákový" a "hávovský" Kalousek- dokonalý to příklad klientské politiky a ano je zde i Sazka Orel Schuster a pan Svera, který byl usvědčen jako distributor Kubiceho zprávy. Je nutné věnovat této straně ostražitou pozornost a její možný úspěch je vázán a znemožnění se ČSSD a ODS. Obě strany se v tom usilovně snaží- ODS naprosotu vyprahlostí a ČSSD tím jak se vidí vítězem a jak prosazuje populistická řešení ala 13 důchody, rušení oplatků ve zdravotnictví době krize a mnohá jiná.
Obávám se v českých politických poměrech jsou politické strany slouhy Romanů, KOllerů a jiných podnikatelů a čekat od nich odpovědnost a úsilí ve správě věcí veřejných je naprosto naivní.
17. 06. 2009 | 08:18

Nemrava napsal(a):

To je furt keců o Totálně Propadlých Personách! A o nás nic! Volte SBSNHM - Stranu bezpečného sexu na hebkém mechu! Potřebné propriety - viagra, kondomy, gely atd. - ZDARMA! Volný výběr partnera -rky z řad našich zasloužilých členů! No, kdo z vás to má? Volte SBSNHM!!!
17. 06. 2009 | 09:06

Nemrava napsal(a):

Oprava: Totálně Okoukaných Personách; také: Tak Opět Prachy, u občanů: Totálně Otráveni Politikou.
17. 06. 2009 | 09:09

honza a. napsal(a):

ujo:

Jednoduché, nastavit systém tak, aby byl udržitelný i vzhledem k demografickému vývoji naší populace a zvětšování. Já si ten antipopulismus představuji v ideální podobě asi takto:

"Dámy a pánové, vztekáte se, že důchody jsou malé a odchází se do nich pozdě? Je to vaše chyba vážení občané. Při úhrnné plodnosti 1,3 (a to se ještě podstatná část realizuje v "sociálně vyloučených lokalitách", kde málokdo pracuje) a při faktu, že se index Old Dependency Ratio v průběhu několika příštích desetiletí dostane k jedničce se nedivte. Dúchodový systém bude třeba zreformovat a bude to bolet. S kritikou se prosím obratťe na ty z Vás ve Váší generaci, kteří nevychovali alespoň dvě ratolesti. Politici děti nevykouzlí. A pokud si myslíte, že se to vyřeší úvěry, tak nevyřeší. Úvěrování důchodového systému by zrušilo státní finance do několika let a pak by všichni, jejichž chléb vezdejší je závislý na státu papali jetel."

Tak tolik asi můj názor na důchodovou reformu (a o demografii opravdu něco vím).
17. 06. 2009 | 09:16

honza a. napsal(a):

pr ujo dodatek:

Pokud se Vás to bezprostředně týká, tak předpokládám, že jste těsně před důchodem a v tom případě by se Vás jakákoliv reforma nedotkla. Nicméně do budoucna je naivní počítat s jakoukoliv výraznějším reláným rústem duchodů oproti platům.
17. 06. 2009 | 09:28

vf napsal(a):

Můžu vám říci, že řadoví lidovci jsou v drtivé většině nadšeni, že se konečně zbavili vykutáleného Kalouska. Nejde mi na rozum, jak někdo té jeho patetické divadelní hře na opravdu ale opravdu poctivou stranu může ještě někdo věřit...Když víte, jak je při osobním jednání ke svým oponentům sprostý a arogantní, tak se nad jeho divadelními představeními před kamerou můžete jen smát.
17. 06. 2009 | 09:33

veverka napsal(a):

Ještě nedávno tady Hvížďala obhajoval zelené.Ještě před nimi US-DEU(byl tam kníže).Teď když jeho kámoš kníže přeběhl ke Kalouskovi s Vlastou, lobuje za ně.Jsi směšný Hvížďalo a hlavně opovržrníhodný.Z lidí jako si ty se mi odjakživa zvedal žaludek.Chtělo by to s Vlastou nazpívat nějakou stranickou hymnu,abyste tomu nasadili korunu,co říkáš?
17. 06. 2009 | 09:50

valdštejn napsal(a):

Už jsem zvědav jak p. kníže pořádá :recepici
17. 06. 2009 | 10:53

ujo napsal(a):

pro honzu a:
Tak podle Vás by se reforma lidí těsně před důchodem nedotkla, logicky doufám, že ani těch v důchodu.
Lze vyvodit, že by se tedy měla dotknout lidí, kteří půjdou do důchodu za cca 10 let (jakým způsobem neříkáte) Ale to přeci vůbec neřeší Vámi propagované snížení mandatorních výdajů v současné době
17. 06. 2009 | 11:00

ali napsal(a):

Co nám, jakožto lidem, ne homo politicus a zblblými bulvárem nabízíte, pane Hvížďalo? Že by Vaše úžasné jméno (jako Špidla) nebylo aristokratické a tudíž Vás to štve? Tak co nabízíte? Co volit? Chodíte k volbám? Co chcete od lidí, kteří milují nezřízeně Paroubka, Ratha, Topolánka? Co jim dokážete předložit Vy, krom plků a plků? Máte koncepci na odkrývání těch dobrých hodnot, které tu určitě zcela jsou? Víte o nich? Sem s nimi. Jinak pořád budou v čele paskvilové lidí a rádoby pisálci o ničem, kteří vlastně ani nic jiného neumí...
17. 06. 2009 | 11:01

fudoshin napsal(a):

intrikář kalousek by měl zmizet z politiky.doufám,že tato strana bude jeho politický pohřeb.všechno jsou to marketingové řečičky.za tím je cítit snaha být u moci za každou cenu. pane hvížďalo, vám za to platí nebo jste jen užitečný idiot? o těch výzkumech se nebavím, tam asi zasáhla ruka trhu.nevím co je pěkného na tom, že si někdo tak nakradl, že si teď může dovolit velkoryse utrácet.bez peněz dneska tedy ani nemůže vzniknout nebo se prosadit strana? to už budeme asi v americe. jestli už někdo provětrá politiku,tak snad česká pirátská strana... ;-) kalousek rozhodně ne, ten jenom chytá duše, stejně jako topolánek předtím, na prázdné zprofanované sliby.
17. 06. 2009 | 11:05

ali napsal(a):

fudoshin myslíš piRatHskou stanu?
17. 06. 2009 | 11:21

honza a. napsal(a):

ujo: Nedotkla ve smyslu náhlé změny důchodového systému výrazně ve Váš neprospěch. Dotkla zccela jistě ve smyslu valorizací důchodů. Jinak co se mandatorních výdajů týče, myslím, že lze úspory hledat nejenom v důchodech, ale sociální výdaje obecně by jistě nějak šly zracionalizovat.

Ti co jdou do důchodu za více jak deset let musejí určitě očekávat buďto zvýšení hranice odchodu nebo snížení spoluúčasti státu nebo radikální zvýšení daňové zátěže pro všechny. To byly i závěry Bezděkovi komise - prostě v tomto trojúhelníku se budeme do budoucna pohybovat. A to je třeba právě lidem objasnit a ne nesmyslit s nějakými třináctými důchody nebo s tím Langerovým nejnovějším hypotečním šílenstvím.
17. 06. 2009 | 11:28

Názor Jan napsal(a):

Myslím, že se Kalouskovi a jeho (modro)rudým bratrům dělá u médií nadměrná reklama.
Když někdo začíná, podnikat či politikařit, obvykle mu sluší více skromnosti, s níž se postupem času vypracuje na výsluní. Záleží na výsledcích jeho práce, na tom, jak ho okolí (zákazníci, voliči) bere.
Pan Kalousek se zpronevěřil vážené funkci ministra financí, když informoval veřejnost, že krize neexistuje a že je to jen šíření poplašné zprávy od socanů. "Krize je definována jinak", dodal tento vědec zasvěceně. Kde jsme dnes, to ví i malé dítě a naivní neodborník.
Proto myslím, že pan Kalousek by měl odejít ze společenského života do ústraní, a né ještě zakládat politickou stranu. Pro takovou by selský rozum průměrného občana nevsadil ani haléř naší moderní měny.
Zdraví NJ
17. 06. 2009 | 12:32

Gerd napsal(a):

Rád bych všem připomenul, že zadoby, kdy M. Kalousek byl předsedou ČSSD tato vláda vesele zadlužovala ČR a podílela se na mimořádných schodcích rozpočtu v dobách ekonomického růstu. Stejné propady rozpočtu, dovedně maskované krizí, proběhly za vlády ODS a KDU-ČSL a opět u toho byl M. Kalousek!
Mnozí jeho dnešní nadšení příznivci mají velmi krátkou paměť. Co Kalouska stálo místo předsedy KDU-ČSL? Právě domlouvání koalice s ČSSD (proč ne, s Paroubkem již spolupracoval!) a snaha o reinstalaci KSČM do politiky!
A tohle shnilé zboží nám nabízejí?
TOP 09 je jen marketingový trik. Pro pamětníky, připomeňme si snahu moniky Pajerové a její Cestu změny, která se rozpadla ještě před vlastním založením! Stejná promo akce, místo tehdejšího Lobkowitze (dříve Lobkovice) nyní Schwarzenberg, místo Pajerové nyní Kalousek. Program nula, promo přemrštěné, pozornost médií neuvěřitelná, naděje nespokojených voličů značné.
Co vlastně zahrnuje program TOP 09 kromě řady frází? Nic!
Já osobně tuto stranu vidím jako směr, který začal OH, ODA, US, Čtyřkoalicí, SZ a nyní slavně pokračuje TOP 09! Mohou se dostat do parlamentu, jako všichni jejich předchůdci - na jendo volební období. Spolehněme se ale na Havlův polibek smrti, ten neselhal nikdy a myslím, že neselže ani u TOP 09!
17. 06. 2009 | 12:59

Gerd napsal(a):

Oprava překlepu: Kalousek byl předsedou KDU-ˇˇCSL a spolu s ČSSD vesele vládl, aby pak s ODS svoji práci kritizoval. :-) Jaký to příklad morálky a svědomí!
17. 06. 2009 | 13:06

ali napsal(a):

Gerd kurňa máš v tom guláš :o)))
17. 06. 2009 | 13:16

Gerd napsal(a):

ali,
myslíte ten předvolební guláš?
17. 06. 2009 | 15:29

zdesta napsal(a):

Všichni pánové kteří pozbydou ambice (co do kariery) ve své straně,hned spěchají založit nějakou novou.Chemik Kalousek neodkráčí někde do chemického průmyslu,Bendl se nevrátí do konstrukce,Topolánek do Teplárny,Paroubek nikdy neodejde dělat účetního do restaurace a.t.p.Žádný soukromý sektor,tam se musí chovat zodpovědně a pokud něco zmrví,tak to odskáče.V politice něco podobného nehrozí.Každý politik může beztrestně škodit několik let,aniž by přišel k úhoně.(doživotní imunita) Navíc to může dělat docela za slušné prachy.Nemluvě o kontaktech,prospěšných známostech a.t.d.Nějaký lákavý program se nějak vypotí.Obyčejně je řeč o poctivosti,prosperitě a dalších lákadlech pro naivní.Všechny tyto "bezvadné" programy mají v důsledku splnění zajistit šťastnou a prosperující společnost,která si ovšem bude muset chvilku počkat.Tohle všechno postihne až budoucí generaci.Tak to jedna generace slibuje té druhé až do nekonečnosti.Prosperující jsou zvláště ti,kteří to slibují.Divím se p Hvížďalovi že raději nepíše pohádky pro nejmenší,možná že by byl úspěšnější.
17. 06. 2009 | 18:22

matěj napsal(a):

Je to stále stejný scenář mediálních manipulátoru z ČT počínaje až po IDnes, kteří věrně pokračují v tradici Rudého Práva ve lhaní, manipulování, zamlčování a dezinformování. Téměř vždy před volbami tito mistři manipulace zplodí "novou, nadějnou stranu", nyní TOP 09 (dříve Unie svobody, Strana zelených) která má jediný cíl ubrat pomocí lží hlasy levici. Po volbách náhle nová strana se starými psy zapomene na všechny (opakuji všechny) své sliby a spojí se s ODS, které by lidé kteří budou TOP 09 volit hlas nikdy nedali. Zklamaní a podvedení voliči tak již v přespříštích volbách hlas TOP 09 nedají a mediální lháři tak opět zplodí další novou stranu, kde se pohotově zrecyklují, různí Štětinové, Bursíkové, Schwarzenbergové a podobné existence. Ale všeho jen do času. Jedno přísloví říká, že na každé prase se vaří voda a tak i na tyto mediální čuníky jednoho dne dojde...
17. 06. 2009 | 21:32

Karel Mueller napsal(a):

honza a.:
Je zajímavé, že bolševik ty dvě děti vykouzlil ...
18. 06. 2009 | 00:36

Anba napsal(a):

Bohužel, je u nás mnoho lidí, kteří volí podle povrchních dojmů. Ten Kalousek tak "opravdově a upřímně" hřímá z tribuny, ten "Pan Kníže" tak rozvážně přemýšlí a ti Švarcnberkové to tak hezky u nás na jihu vedli. Je to tak, tak jako volili Klause podle knírku a kravaty, Grosse podle mladé čupřiny, Topolánka podle rádoby bodrosti ( a to ještě neviděli fotky in natura).Paroubka zatracují - začalo to bradavicí a pupkem, pokračovalo starou a pak mladou ženou, médii propagovanou a tím vlastně "státně" povolenou štvanicí, až k vajíčkometům. Z poctivého Špidly udělali více než podivína, z mediálně nezkušeného Zemana se podařilo vyrobit hulváta.
Jak to, že lidem, kteří svým původem, postavením, příjmy a budoucností patří v mnoha případech k levici, je možné donekonečna vymývat mozky pravicovou propagandou, která ryze účelově používá metody bulváru?
Na Zpravodajství Aktuálně řvou lidé, kteří nikdy nebudou mít měsíčně 100 tisíc Kč příjmu proti uvažovanému soc.dem progresivnímu zdanění 38% (jen té částky nad 100tis.), ale vítají poplatky z kapes důchodců pro bohaté.
Nová ministrině zdravotnictví se vůbec nestydí vystoupit, sotva je jmenována do vlády s tím, že nezajistí bez poplatků náležitou péči, aniž tedy odstoupí, jak by se slušelo. Před poplatky snad nebyla zajištěna?
Licoměrnost a divadelní výstupy Kalouska zmínili již mnozí přede mnou, je hnusné to sledovat. To jakoby rozhodování o založení strany - zřejmě se muselo v zákulisí nejdříve rozhodnout, kdo tedy toho eurokomisaře dostane, Kalousek vybyl, založí tedy stranu, nějaké hlasy budou, snad to vyjde na dotaci z rozpočtu, snad to dokonce vyjde na nějakou malou, ale po vzoru lidovců či SZ, rozhodující menšinu, která bude hýbat velkými stranami.
Není moc co personálně vybrat, volte tedy podle svého skutečného sociálního postavení, chtělo by se volat. Ale mám dojem, jako by tento národ nějak zblbnul. Jestli bude volit Ten Opravdový Paskvil O9, tak mu to potom patří.
18. 06. 2009 | 01:24

jarpor napsal(a):

Anba

"Nová ministrině zdravotnictví se vůbec nestydí vystoupit, sotva je jmenována do vlády s tím, že nezajistí bez poplatků náležitou péči, aniž tedy odstoupí, jak by se slušelo. Před poplatky snad nebyla zajištěna?"

Tak nevím... jak je to s tím "vymýváním mozků"...

Nová ministrně řekla, že bez poplatků zdravotnictví nebude schopno být takové, jaké je dnes, neb bude chybět nějaká "miliarda", jež se projeví v prodloužení doby čekání na operace, v horší dostupnosti nových léčiv pro těžké pacienty... atd. neb - jednak bude peněz méně a jednak se opět budou vydávat na "banality"...
jinými slovy, ne že není schopna zajistit "náležitou péči", ale že nebude schopna zajistit péči v kvantitě i v kvalitě jež je dnes...( on se opět onkologický pacient dostane ke kvalitní péči jenže bohužel později...).

Soudím, že mezi Vaším popisem slov a skutečně vyřčeným soudem ministrně je rozdíl...podstatný.

Hezký den
18. 06. 2009 | 07:31

ali napsal(a):

Gerd - jasněěěě, jak jinak :o)
Osobně si myslím, že TOP 09 bude mít 5% hranici... :o)
A zatracovaný Paroubek, který opustil ženu, která (mu zestárla a zošklivěla), se za něj postavila ve chvíli jeho úžasného projevu, zatímco on si užíval s mladou, ať jde k šípku.
18. 06. 2009 | 10:20

Nuba napsal(a):

Milá Anbo,

mediální svět z nás dělá hlupáky, kteří se rvou za virtuálně vytvořenou pravdu. S tím, co jste napsala plně souhlasím.

Jako bytostná optimistka budu věřit tomu, že lidé ve své většině mají zdravý rozum, že sice podléhají jistým schématům, tak jak jste to popsala, ale přece snad pouze do jisté míry. Něvěřím tomu, že ze sebe nechají dělat až takové hlupáčky.

Ačkoli historie nám dokazuje mnohdy pravý opak. A to ještě nebyla televize a rozhlas, které si manipulativně říkají veřejnoprávní. (TOP 09 frčí) To je zase jiná kapitola.

Zdravím Vás v krásném téměř letním dni, jdu si svoji přepolitizovanost léčit do přírody. Jak někde trefně poznamenal pan Hajný, kterého tady nevidím, tak nejúčinnějším a zároveň ekologickým prostředkem proti plevelům je vlastní pot.

Přemýšlím nad budovatelským heslem, pod kterým se mi bude dobře ovládat motyka - snad tedy - manipulátorům celeho světa zmar a nikdy jinak.

Hej rup !
18. 06. 2009 | 10:44

orinoko napsal(a):

To Nuba: Neškodilo by OM.

Pokud to někdo neopravil, tak je vidět , z jakých faktických pozic věci hodnotí blue voli-era.

Ten jihočeský frankenstein /jeho hlava ze všeho nejvíce připomíná hlavu oné umělé bytosti, a pokud je něco umělého dál , tak TOPolona 09.../ - Kalousek - nepochází ze žádného Tábora , ale z Bechyně.
18. 06. 2009 | 12:11

UFUF napsal(a):

18. 06. 2009 | 16:20

Mirka K minulému blogu napsal(a):

SVATÁ PROSTOTO

1. Svoboda Svaté pravdy médií je životně důležitá pro plebejskou demokratickou společnost. Svaté pravdy Médií všeho druhu je třeba si vážit a ochraňovat jak jejich různost, tak je třeba respektovat jejich politické, sociální a kulturní Svaté úkoly: To je úkol Panovnické moci.

2. Cenzura je zakázaná.Svatá Nezávislá žurnalistika ve všech Svaté pravdy médiích je chráněna před všemi druhy pronásledování i represe a Panovnické moci státu musí garantovat nedotknutelnost Svaté pravdy médií před regulačními vlivy Panovnické moci státu. Veškerá Svaté pravdy média včetně online-médií nesmějí podléhat Panovnické moci státnímu licenčnímu řízení.

3. Právo Kněžství novinářů a Svaté pravdy médií sbírat a rozšiřovat informace a mínění nesmí být ničím ohroženo, omezeno, ani nesmí podléhat trestu.

4. Ochrana noviců novinářských zdrojů se musí přísně střežit. Prohlídky svatých redakcí a jiných prostor, kde se zdržují svatí novináři, stejně jako jejich sledování či odposlouchávání z důvodů zjištění redakčních zdrojů je Panovnické moci nepřípustné.

5. Všechny Panovnické státy musí zajistit, že .Svatá média při plnění svých Svatých povinností podléhají ochraně Panovnické moci nezávislých soudů, zákonů a státních orgánů. To se týká hlavně případů obtěžování a tělesných útoků na Svaté novináře a jejich Svaté spolupracovníky. Tělesné útoky či ohrožování na životě Svaté novinářů a jejich Svaté spolupracovníků musí být bezprostředně vyšetřeny a pachatelé postaveni před soud.

6. Hospodářská existence Svaté médií nesmí být ohrožena Panovnické moci státu,
Panovnické moci, státními institucemi ani jinými Panovníkovýni organizacemi. Rovněž je nepřípustné ohrožení Svatých médií pomocí Panovnické moci hospodářských sankcí.
Privátní podnikatelé musí dbát na dodržování Svatých svobod médií. Nesmějí vyvíjet tlak, jen je všechny platit bez nároku na jejich výběr, na obsahy Svatých novinářských příspěvků a nesmějí míchat inzerci s redakčními materiály jen je všechny platit ze Svaté inzerce.

7. Panovnické Státní a státem ovlivňované instituce nesmějí ohrožovat přístup Svatých médií k informacím. Naopak mají povinnost podporovat jejich snahu získat Svaté informace.

8. Svatá Média a Svatí novináři mají nárok na volný přístup ke všem Svatým informacím a informačním zdrojům i v cizině. Zahraniční Svatých novináři mají dostávat Svatá víza, Svaté akreditace a ostatní potřebné Svaté dokumenty bez zbytečného zdržování.

9.Nesvaté Veřejnosti každého státu je zajištěn svobodný přístup ke všem národním i zahraničním Svatým médiím.

10. Stát nemá právo někomu omezovat výkon Svaté novinářské profese.
18. 06. 2009 | 16:44

To určitě napsal(a):

Privátní podnikatelé musí dbát na dodržování Svatých svobod médií. Nesmějí vyvíjet tlak, jen je všechny platit bez nároku na jejich výběr, na obsahy Svatých novinářských příspěvků a nesmějí míchat inzerci s redakčními materiály jen je všechny platit ze Svaté inzerce.
18. 06. 2009 | 16:46

Mirka napsal(a):

jen je všechny platit bez nároku,
jen je všechny platit ze Svaté inzerce.

Ani Církev a kněží na takové zajištění jako novináři si nedělají nárok, a to podléhají morálním soudům jakéhokoli pisálka.

Vatikáne uč se.
18. 06. 2009 | 16:59

zdesta napsal(a):

P.Hvížďala. Kníže...vévoda,to zabere.Ještě nějaký ten rytíř,baron,panoš,královský šašek,nebo dokonce "Zeman".(ježiš mária) TGM by z Vás měl radost.
18. 06. 2009 | 17:31

Anba napsal(a):

Jarpor: těší mne, když nemáte Vlka, tak jsem prosím k dispozici.
Třeba by mohla p. ministrině použít těch 27 miliard, které byly na účtech zdr. pojišťoven v prosinci 2007 (po Ráthovi a před poplatky).

Nuba: Uvidíme. Já jsem dnes okopala latifundii s růžemi, taky to u Vás tak pěkně kvete? Před 14 dny tady potlouklo, ale růže se pružně vyhnuly a ostatní se vzpamatovalo, až na ta jablka, ta budou ťupkatá.Nedovedu si představit žít v paneláku jen s TV a médii vymývači.
Zdravím.
18. 06. 2009 | 19:33

Nuba napsal(a):

Anbo,

růže kvetou nádherně, mám několik záhonů všech barev. Hůř se to udržuje, myslím že je to asi na Vašich rukách dnes poznat. Ze mě pravá dáma s dlouhými krásně upravenými nehty nikdy nebude. Kroupy se nám naštěstí vyhnuly, takže z meruněk, kterým se pod bohatou úrodou začínají prověšovat větve, bude mít manžel zásobu zdravých lihovin alespoň na dva roky. Pokud ovšem nepřijde i k nám ještě nějaká hrůza, která mu jeho naděje rázně utne.

Zdravím
18. 06. 2009 | 20:23

jarpor napsal(a):

Anba

Proč na mou reakci k Vámi napsanému příspěvku "taháte" Vlka, to je mi záhadou...

A k těm penězím na účtech... Vy si myslíte, že na ně nedojde ? Myslím, že už dochází...

Hezký večer
P.S. Vy nemáte tzv. "rezervu" na horší časy ? Já ano. A nevidím na tom nic špatného.
18. 06. 2009 | 22:54

Anba napsal(a):

Jestli se ještě vrátíte: jarpor - jestli se nemýlím, byl jste věrným stínem Vlka, který zde již moc často nepobývá. Rezervu má každý normální hospodář a já jsem velmi normální.Dokonce mám rezervu i pro své děti, aby je ta krize náhodou nezaskočila, syn občas musí dělat za 60% a má hypotéku. Ač jsem levičák, jsem naprosto celý život spolehnuta jen na svou hlavu a ruce, i střechu máme vlastní, když bude nejhůř, namísto růží budou brambory, tak jako tam byly před 20ti lety. Kotle máme na plyn i uhlí. Já se krize ani práce nebojím.
Nuba:ty meruňky vám přeju a závidím, mám jen 9 ovocných stromů, ale na jaře si alespoň jednu meruňku zasadím, uprázdnilo se mi místo.Na meruňkovici to nebude, ale meruňkové knedlíky ... S pozdravem mňam.
21. 06. 2009 | 17:55

Michal Štverák napsal(a):

Dobrý den, pane Hvížďalo. Velmi se mi líbí Váš styl psaní. Jde vidět, že víte, o čem píšete. Také se mi líbí Vaše vystupování v televizi Z1, kde přinášíté podobně skvělé komentáře. Vaše analýzy jsou pro mne velice poučné. Jde vidět, že umíte číst jak v lidech, tak v činech, které dělají - to bych také někdy chtěl umět. Přeji Vám mnoho dalších úspěchů a těším se na Vaše další články.
22. 06. 2009 | 16:35

Dalik napsal(a):

Dobrý den všem ! Je moc dobré že již konečně lidé si začínají uvědomovat kdo to vlastně ten pan Kalousek je ! Je z lidoveckého hnízda a to mi stačí! Už jen ten samotný název lidovec mi není simpatický !Což teprve charaktery jednotlivých členů tehle slavné strany ! A když odrodilci téhle partaje zakládají novou stranu nevěstí to nic dobrého ! Vlku fandím vám držte se !!! Vše zapisuji do kroniky 2 !!! Dalimil.
24. 06. 2009 | 10:00

Dalik napsal(a):

PS: Vlku jste na to od přírody vybaven ! Kousejte rafejte v pravo i v levo protože někteří ti naši slavní politici jsou již tak otrlí že potřebuji trochu pocuchat zadek aby se již vzpamatovali a nemysleli jen na sebe ! Dalimil.
24. 06. 2009 | 12:50

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy