Jak na tom bude rodinná politika v příštích čtyřech letech?

04. 05. 2010 | 09:53
Přečteno 18370 krát
Na to, jak se politické strany zhostily tématu rodinné politiky ve svých programech pro květnové parlamentní volby, se zaměřila organizace Gender Studies a oznámkovala především to, jak podporují slaďování rodinného a pracovního života, zařízení a služby péče o děti, rovné příležitosti žen a mužů, flexibilní pracovní úvazky a také jejich celkovou koncepci mateřské/ rodičovské dovolené a možnosti svobodné volby rodičů.

Jedním z témat, které významně ovlivňuje životy všech občanů, je rodinná politika. Týká se různých fází života, nejen rodičovství, a jde o téma důležité a také o téma, které je v hledáčku aktivit Gender Studies, o.p.s. Do rodinné politiky patří i problematika postavení seniorů ve společnosti a péče o ně, náhradní rodinná péče, postavení handicapovaných dětí a jejich rodičů nebo projekty zaměřené na rodinu v krizi.

Obecně se bohužel rodinné politice - a úžeji pak mateřské a rodičovské dovolené - komplexně politické strany příliš nevěnují. Většinou se zabývají pouze dílčími opatřeními a tvůrci poltických programů nejsou schopni překročit rámec jednotlivých politických stran. To bohužel negativně dopadá na celkovou podobu rodinné politiky v současné České republice.
Financování sociální a rodinné politiky je vnímáno hlavně jako nutný a neoblíbený výdaj, ne-li plýtvání, a nikoli jako investice do rozvoje společnosti, které se mohou v budoucnu mnohonásobně vyplatit. Navíc se také velmi často zapomíná, že nárok na některé z “dávek” (např. peněžitá pomoc v mateřství) závisí na aktivní participaci na trhu práce a ekonomické činnosti. Není také výjimkou, že si politici i političky – ať už vládní představitelé a představitelky, poslanci a poslankyně nebo regionální politici a političky – velmi často pletou mateřskou a rodičovskou a nevědí, na základě čeho jsou vypláceny jednotlivé dávky a jaký je jejich účel.

Představitelé a představitelky politických stran jakoby měli strach z překročení vlastního stínu a účinného řešení hlavních problémů, které se dotýkají sociálních podmínek různých forem rodin. Jedním z hlavních úkolů, který stojí před českou společností a politickou reprezentací, je nová koncepce rodinné politiky obecně, úžeji pak mateřské a rodičovské dovolené, která by umožňovala skutečnou svobodnou volbu, rovné příležitosti pro všechny typy rodin a partnerských soužití a také slaďování rodinného a pracovního života. Ucelená strategie, na které by se podílely různé politické strany (nejen ty vládní), odborná veřejnost i zástupci dotčených skupin obyvatelstva, tu chybí už od roku 1989 a nezdá se, že by se v blízké budoucnosti mělo něco změnit. Neškodil by však vznik něčeho obdobného, jako je Bezděkova komise k důchodové reformě.
Jak si politické strany vedou?

Strana zelených: 1-
ČSSD: 2
ODS: 2-
KSČM: 3
Věci veřejné: 3-
KDU-ČSL: 4
TOP 09: 4

Kritéria pro hodnocení:
Podpora slaďování rodinného a pracovního života (s důrazem na zařízení a služby péče o děti), flexibilita rodičovské a mateřské dovolené, podpora rovných příležitostí žen a mužů a celková koncepce mateřské/ rodičovské dovolené a důraz na jejich rozvoj (vč. možnosti svobodné volby).

Pozn.: Politické strany jsou řazeny abecedně, byly vybrány parlamentní strany a strany, které mají vysokou šanci, že se dostanou do parlamentu po květnových volbách.

ČSSD: Sociální stát přátelský rodinám s dětmi
ČSSD se rodinné politice a nezbytným předpokladům pro její fungování věnuje v několika kapitolách svého volebního programu. Nabízí systémová řešení, ale i jednorázové zvyšování různých dávek a přídavků (např. přídavek na děti, porodné atp.), jejichž pozitivní dopady a potřebnost jsou diskutabilní. Rodičům s dětmi ČSSD nabízí daňové bonusy a slibuje návrat k společnému zdanění manželů, které je z hlediska rovných příležitostí žen a mužů poměrně problémovým opatřením. Německé zkušenosti ukazují, že společné zdanění manželů může být nastaveno tak, že znevýhodňuje páry, kde oba pracují, a naopak zvýhodňují ty páry, kde žena zůstává v domácnosti a muž je ekonomicky aktivní. To pak poměrně významně znehodnocuje možnost svobodné volby. ČSSD také i nadále počítá se zvýhodněním rodičů v reformovaném důchodovém systému.
Více zde.

KDU - ČSL: Společně pro rodinu
Téma rodiny a její funkce tvoří již tradičně významnou část programu této strany. Dokument, nazvaný „Společně pro rodinu“ je velmi obsažný, a detailně propracovaný až do konkrétních finančních částek.
Více zde.

KSČM: Základ spokojenosti, děti a mládež – naděje budoucnosti
Jak rodinná, tak sociální politika tvoří důležité body programu KSČM a jsou propojeny s bytovou politikou a vzděláváním. Program rodinné politiky je do velké míry založený na zvyšování rodičovského příspěvku – na 14 000,- Kč měsíčně - a dalších dávek (jako jsou např. přídavky na děti). Částky jednotlivých dávek – porodné, přídavek na dítě i rodičovský příspěvek – by se zvyšovaly v závislosti na počtu dětí v rodině. Otázkou však zůstává účinnost zvyšování porodného a dalších uvedených dávek.
Více zde.

ODS: Řešení pro rodinu
Rodinná politika je jednou z hlavních části volebního programu ODS, která představuje opatření přinášející poměrně velké změny celého systému. Tato strana dává přednost nízkým daním a různým daňovým odpočtům, ať už rodičů (zavedení daňových bonusů, snížení platby sociálního pojištění) nebo např. zaměstnavatelů, kteří by provozovali školku nebo nabízeli flexibilní práci.
Více zde.

Strana zelených: Chceme zelenou ekonomiku, chceme konec ekonomické diskriminace žen
Strana zelených je politickou stranou, která aktivně prosazuje rovné příležitosti žen a mužů ve všech oblastech svého zájmu. Rovné příležitosti tak zapojuje i do rodinné politiky. Na rozdíl od většiny ostatních stran (především pak KDU – ČSL a ODS) nepovažuje za jediné možné jádro rodiny ženu – matku, ale také otce. Proto výslovně podporují aktivní otcovství prostřednictvím měsíční otcovské dovolené po narození dítěte a střídání rodičů na rodičovské dovolené.
Více zde.

TOP09: Návrat k hodnotám rodiny, rodinných vazeb a vzájemné odpovědnosti
TOP 09 řadí rodinnou politiku pod politiku sociální a upozorňuje především na to, že je nutné šetrně zacházet s veřejnými financemi. V průběhu volební kampaně také přišla tato strana s návrhem o 10 % snížit veškeré sociální dávky (kromě peněžité pomoci v mateřství) – tedy i včetně rodičovského příspěvku. Je však velkou neznámou, jak se k tomuto číslu dostala a z jakých výpočtů a analýz vychází a zda se výrazně nezhorší sociální situace velkého počtu osob.
Více zde.

Věci veřejné: Slevy na sociálním pojištění, startovací byty, více školek a jeslí
Podpora rodin s dětmi je součástí základního desatera Věcí veřejných. Ve svém volebním programu rodinnou politiku strana propojuje s politikou bytovou, která také ovlivňuje rozhodnutí o počtu dětí.
Více zde.


Poznámka: Jednotlivá hodnocení politických stran byly předatovány, aby nebyly zobrazeny na titulní straně. Diskuze zůstávají a komentáře se nemění.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

CV napsal(a):

Frantisek Adamec ma lidi vsude...
04. 05. 2010 | 10:32

Tencokida Hnuj napsal(a):

Linda Sokačová
Jo, tak tady to je.
Uff. Chtělo by to buzolu nebo kompas.

Jinak opakuji - dobrý nápad. Ale zabýváte se plky. Měla byste hodnotit a porovnávat, jak se slova proměnila ve skutky. Bylo by to poučnější. Právě před volbama.
04. 05. 2010 | 10:52

toytoyen napsal(a):

U neziskových "Gender Studies" by člověk snad i čekal nějakou objektivitu. Ale překvapení se nekoná a 19 kandidujících subjektů úplně chybí. Hold to bude asi ta NEzisková demokracie v praxi.
04. 05. 2010 | 11:03

Carlos V. napsal(a):

Opet jeden "moderni" pohled.

Katolicka cirkev zakazovala rozvody a sex pred svatbou. Neslo tady ovsem o Boha - slo o zasadni socialni otazku.

Deti bez jednoho z rodicu totiz spise trpi socialnimi problemy, a to nejen financnimi.

Moderni gender uvazovani je zcela jinde. Dovolme lidem chovat se nezodpovedne, rozvadet se z pocitu nepochopeni, soulozit na potkani.

A nasledky ? Nebojte se, stat Vam za Vasi blbost zaplati.

Kazdy necht se chova zodpovedne a za sve ciny zodpovida. Kdo na vychovu deti nestaci, treba financne, necht jsou jeho deti svereny k adopci.

Vyjimka potvrzuje pravidlo - je jiste treba brat ohled zejmena na vdovy/vdovce, najdou se i jine pripady. Na druhou stranu neni jiste nutne podporovat napr. invalidy s tezkou genetickou poruchou k rodicovstvi.
04. 05. 2010 | 11:11

Lex napsal(a):

Otevřel jsem olejovky a hup - Linda Sokačová z krabičky!
04.05.2010 10:01:06
http://zpravy.idnes.cz/femi...
04. 05. 2010 | 11:32

Mastodont napsal(a):

Rozbití tradiční rodiny je cíl gender studies. A "vítězství" zelených jsem uhodnul i bez čtení :-(((
04. 05. 2010 | 11:42

Tencokida Hnuj napsal(a):

Lex
To pak jako že by nezbyly peníze na výstavbu nových fotbalových stadionů a dotace ČMFS ?
Kde si pak zařvu , když doma musím kvůli té mé feministce držet papulu ? Kde si dáme do držky s Poláky nebo baníkovci ?
To se mám chodit do hospody ožrat jen tak, bez důvodu ?

Feministky nám chtějí vzít ty poslední zbytky skutečné chlapské svobody. Jsou to nebezpečné levičácké vyžírky. Hlupaně.

Ještě že se nás zastane aspoň Bendl s Kuberou.
04. 05. 2010 | 11:49

Saxána napsal(a):

Musíme něco udělat, my všichni. Druhou sametovou. Navrhuji druhou sametovou právní. Např.
Ústavní stížnost
Odklad voleb do přijetí nového volebního zákona
Sněmovna nefunguje, tuto nezbytnost udělá senát
Současný protiústavní zákon, který ignoruje ROVNOST volebního práva změnit :
"Každý volič na kandidátní listině m u s í zakroužkovat s v é h o kandidáta.
Ten bude považován jako každý zakroužkovaný."

http://www.cestnastrana.blo... komentář 55
04. 05. 2010 | 12:09

Ládik napsal(a):

Příště napište pojednání o krkavčích matkách.
04. 05. 2010 | 12:13

ali napsal(a):

Tencokida Hnuj
:o)...feministky jsou nebezpečné levičácké vyžírky? No Vy dostanete čočku, pokud si to přečtou potrefené. Držím palce, nedejte se :o)
04. 05. 2010 | 12:16

anakonda8 napsal(a):

Carlos V. v 11:11: Naprosto souhlasím, ještě bych zrušil skočné (porodné) a přídavky na děti. Rodiny (úplné, tvořené mužem a ženou) bych za výchovu dětí odměňoval snížením daně z příjmu o 1 500,- měsíčně - když to člověk propočítá do 18 let dítěte, je na tom líp než nyní. Přitom by se prachy necpaly do běhen a kofoláckých samic, takže by na tom vydělal i stát.
04. 05. 2010 | 12:24

Bilderberg Group napsal(a):

co vám strany slíbí potichu , ale nahlas nepoví ! ! ! !
http://www.youtube.com/watc...

http://osud.cz/cs/clanek.ph...
04. 05. 2010 | 12:32

Krusty napsal(a):

Hodnotit strany na základě jejich slibů, které nejsou zasazené do reálného ekonomického rámce, mi připadá poněkud zbytečné. Totiž, realizovat takovou rodinnou politiku ČSSD, to byste taky do konce volebního období mohla skončit na někde na ubytovně.
04. 05. 2010 | 12:34

par napsal(a):

Samé prognózy samé kecy. Kdo pomohl nejvíc lidem v Česku a kdo si nejvíce nakradl z¨jejich daní peněz? To je pro český národ důležitý!!! Kdo lže a krade ten i začne zabíjet - obrazně řečeno! A to je důležité!!!!!Vzpomeňte si na prognózy pravičáků na krizi. A kde jsme dnes!
04. 05. 2010 | 12:44

ironik napsal(a):

Otázka??? Je rodina základ státu???? jsou děti naše budoucnost? Otázka ?´= Komu odkážete co jste za celý žívot nashromáždil? proč se tolik snažíte hromadit majetky? Jeden mudrc kdysi prohlásil= Můžem je milovat, snažit se je vychovávat, umetat jim cestu životem,ale stejně je musíme nechat je jít cestou kterou si sami zvolí. Očekáváte vděk? Proč? Máme to v genech? je to instingt? Má to něco společného s rozumem?
04. 05. 2010 | 12:48

vizour napsal(a):

tak tohle se mi vůbec nelíbí, pokud někdo chce děti, tak na to musí mít schopnosti je zabezpečit a uživit. Pokud si nafláká děti a není schopen je nakrmit a vychovat, tak je to neodpovědný lempl, který se za ty ubohé děti schovává.Stát není dojná kráva
04. 05. 2010 | 12:49

toytoyen napsal(a):

vizour

To je právě to nepochopení. Stát je dojná kráva.
04. 05. 2010 | 12:55

iga napsal(a):

vizour

no jo, flaska vizoura zahucela a to je teprv poledne... Clovece, vy vite o nejake dojne krave?
04. 05. 2010 | 12:57

Renda napsal(a):

Mně spís zarazilo, že lidé na úřadech, kde se o výše zmíněném píše a oni o tom rozhoduji, pletou mateřskou a rodičovskou, protože to mám oprávněnou obavu, že se už vůbec neorientují v jiných věcech sociálních práv občana této republiky.....
04. 05. 2010 | 12:57

Saxána napsal(a):

Návrhy nikoliv milostné :

Jaké pracovní a ostatní podmínky přejete poslancům, i v případě, že jím osobně budete.
1. Plat + vše související se zákoníkem práce
2. I m u n i t a
3. Jiné možnosti nemožné pro občany toho času neposlance

Nastavme podmínky ještě před volbami, aby zákonodárci nemuseli rozhodovat ve s v é věci !
Výzvou, peticí, referendem ?
04. 05. 2010 | 12:59

donald napsal(a):

Ja naopak davam TOP09 a KDU 1 za rodinnou politiku a SZ 5. Nezijeme ve vzduchoprazdnu. Demograficke trendy v Evrope uz byly nastartovany a socialni inzenyrstvi evropskych socialistu k tomu prispiva kazdy den. Za 50 let si soudruzky feministky budou lamat hlavu, kdeze udelaly chybu, kdyz ted musi nosit pytel na hlave.
04. 05. 2010 | 13:02

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem jeden hrubě urážlivý text, který byl v rozporu se záměry těchto stránek, což je vytvářet prostor pro slušnou a věcnou debatu.
Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů
04. 05. 2010 | 13:20

Al Jouda napsal(a):

Není potřeba dělat zvláštní rodinnou politiku, stačí, když to ostatní bude racionální a ku prospěchu občanů.
04. 05. 2010 | 13:56

čtenář napsal(a):

Vaše hodnocení se vůbec nezakládá na pravdě - Podpora slaďování rodinného a pracovního života (s důrazem na zařízení a služby péče o děti)včetně flexibility - to jspou dnes samozřejmé věci a prosazuje je každá strana - k tomu navíc KDU-ČSL nabízí výrazné odpočty na daních (ty ale zmiňujete u osatních stran - ale zde ne). Když máte více peněz - máte i více možností pro flexibilní řesšení (včetně soukromého hlídání). KDU-ČSL navíc o rovnosti příležitosti žen jenom nehovoří, ale realizuje ji v praxi - v politických vedoucích funkcích má KDU-ČSL bezkonkurenčně nejvíce žen ... jenom to nemusí mít nikde napsané - prostě to tam tak normálně funguje ...:-) Vaše známkování je čistě subjektivní a nezakládá se na realitě ..:-)))
04. 05. 2010 | 13:56

jenda napsal(a):

Tak gender studies. No tak to museli vyhrát zelení. Co takhle skutečný rozbor a ne jen zelené žvanění? Zelení se přece netají tím, že jejich cílem je vymření lidstva.
Ale netřeba se bát. Do 50 let nám tady Arabi ukážou, k čemu jsou tyhle slepičí Gender studies.
04. 05. 2010 | 15:07

www napsal(a):

Protirodinna politika je to, co tu predvadza tata mlada slecna feministka.
Zladovanie kariery a rodiny nie je poziadavka matiek, ale poziadavka firiem, priemyslu a politikov, ktori potrebuju lacnu pracovnu silu.Ich cielom je to, aby matka musela par tyzdnov po porode dat dieta do jasli a boli nutena nastupit do prace.
Tym sa zaroven znizuje cena zenskej prace a tak zeny, ktore naozaj potrebuju pracovat a zarobit, tak musia otrocit za par korun v tovarnach ako lacna pracovna sila.
Na Malte nie su ziadne jasle, je tam najnizsia zamestnanost zien, lebo vela zien zostava v domacnosti, ale je tam i najnizsi rozdiel v platoch muzov a zien. Takze zeny, ktore potrebuju peniaze, tak ich zamestnavatel musi ohodnotit a vazit si tuto pracovnu silu. Zial u nas feministky podporuju zotrocovanie zien a rozbijanie rodin.
A kto dal mladej slecne pravo hovorit v mene matiek? Kolko deti ste vychovala?
04. 05. 2010 | 15:07

Amigo napsal(a):

Těší mne 1- pro Zelené. I v ostatních parametrech dostávají za svůj program vysoké ohodnocení a tak mám jistotu, že volím KVALITU. Netěší mne, že strany s podivnými programi a podivnými praktikami mají stále důvěru tolika lidí. S tím ale nic nenadělám...
04. 05. 2010 | 17:32

queribus napsal(a):

Nějak jsem vůbec nepochopil,z čeho vlastně to oznámkování politických stran těmi "experty z gender studií" vzešlo.A to přesto, že o metodách vícekriteriálního hodnocení variant bych celkem dobře mohl přenášet. Hodnotit právě toto (v soudobé realitě nenaplnitelných proklamací, jimž je předvolební rétorika přesycena) je evidentně srandistická činnost, kterou může provozovat jen ten, kdo už nic užitečného (zdráhám se říci výzkumného) není schopen konat. Zřízení komise k "problému"(jak se o ní mluví v závěru textu) by mohlo mít smysl v jediném případě: že by její závěr vyzněl ve smyslu zákazu zabývat se nadále obdobnými stupiditami. Tato eventualita se ovšem (a bohužel) vyskytnout nemůže, protože do komise nanominovaní gender-,green-,multikulti-, family- a bůhvíjací další pseudoexperti si nějak na živobytí vydělávat musí. K čemu jinému by jejich sociokulturo- či kulturněantropo- pseudovzdělání bylo..?
04. 05. 2010 | 17:40

bigjirka napsal(a):

Tahleta pohlavní studia, to je vůbec dílo. Další pokračování pomatených sufražetek.
04. 05. 2010 | 18:52

Holubář napsal(a):

Amigo:
Hlavně nic nenaděláte s tím, že strany mají programi... I když podivné.
:-)
Je zřejmé, že volíte zelené, pochopitelně.
04. 05. 2010 | 19:24

Admirál napsal(a):

Plody úspěchů rodinné politiky v Čechách je možné nyní pozorovat při zápisu dětí do mateřských školek.

Manželka byla svědkem, jak maminky odmitnutých dětí (katastrofální pološný nedostatek míst) radikálně měnili volební praference....

Vypadá to, že všichni v téhle republice zapoměli počítat. Když se tento rok narodí X dětí, bude za tři roky potřeba cca X míst ve školkách.

Hezkými slovy ve volebních programech místa nahradit bohužel nejdou. Je to jen takové bla, bla, bla. Ukázaná platí.
04. 05. 2010 | 19:25

iga napsal(a):

admirale

minuly tyden mi nevzali holcicku ani do jedne ze tri skolek ve meste.
Koho mam volit, aby mi ji v pololeti maximalne za rok vzali???

Byl to fakt horor, jeste ted jsem vytocena a nemam slov...
04. 05. 2010 | 19:32

iga napsal(a):

admirale
si bych se mel zeptat spis autorky, ktera se jevi v oboru expertkou, ze?:-)
04. 05. 2010 | 19:34

Admirál napsal(a):

iga - v našem městě se vystřídalo pár různých koalic, nikdo si s tím hlavu nelámal.

Peníze nebyly a najsou, pokud by se spočítaly dluhy měst a obcí, myslím, že by celostátní dluh podstatně zmohutněl. A to nepočítám skrytý dluh. Scházející či zanadbaná infrastuktura, rozbyté komunikace atd. Jen v našem městě je ten v infrastuktuře dluh cca miliarda. A to jsme 8 tisícové město...

S tou školkou Vás lituji, nevím nevím, zda Vám volby pomohou vyřešit Váš okamžitý problém se školkou.

To není na volby, to je na bič!

Zkuste dítě umístit v okolí. Také jsme to tak museli letos pořešit.
04. 05. 2010 | 19:59

iga napsal(a):

V okoli je to asi jeste horsi - holt ji mame v soukrome - ale to je takovy narez, ze se nestacime divit. Muze chodit jen dvakrat do tydne jak je to drahy...

K nam vloni zavital papez, takze mesto jenom kvete, chodniky, cesty, fasady - vsechno v richtiku!

Papez by k nam mel jezdit kazde dva roky, pokazde do jineho mesta, jak to okomentoval muj strejda:-)
04. 05. 2010 | 20:23

iga napsal(a):

On ani ten bic ta mista v ty skolce neudela:-(

A vite co je nejhustejsi, ze mesta nechteji dotovat ani vznik soukromych skolek! Oni proste se skolkama nechteji mit nic spolecneho...

Ale kdyz se mi vloni narodilo dalsi robatko, tak slozenka na zaplaceni odpadu prisla na jeho jmeno jeste v sestinedeli...
04. 05. 2010 | 20:27

BK napsal(a):

iga

Koho volit, aby...
Těžká otázka.
Ovšem pokud zvolíte špatně, poznáte to brzy. Dřív, než si myslíte.
04. 05. 2010 | 23:25

sportovec napsal(a):

iga, admiral

máme stejnej problém. kluk už doma nevydrží, ale nevzali ho, přednost dostali ty matky, co jdou do práce.(my máme ještě malý dítě)
Vcelku by se dalo říci logický rozhodnutí. Jenže když člověk uvažuje dál, moc logiky už tam není. Soukromé školky moc nejsou a ani by to nešlo finančně. Za další, nezaručí, že ho vezmou příští rok a to už mu potáhne na pět let, ale jak říkám, doma už nevydrží teď :) Jak říkáte, je to problém všech rodin a blbý je, že základky jsou poloprázdný a není možný udělat o desítky míst víc na školky a po pár letech to pak zase vrátit na školní třídu. Možná to není snadný, možná to je nákladný, možná není vůle. Přemýšlí takhle ministerstvo školství nebo tam nic nedělají nebo vymýšlí hovadiny? jelikož jsem učitel, tak vím co.
04. 05. 2010 | 23:28

Admirál napsal(a):

iga, sportovec - čím jiným by měl stát, potažmo obce podporovat rodinu, než zajištěním dostatečného počtu míst ve školkách!

Školku potřebují rodiče, aby měli kam dítě umístit,když jsou zaměstnání, děti potřebují školku, protože potřebují společnost svých vrstevníků.

Soukromé školky situaci neřeší, spousta lidí si je prostě nemůže dovolit.

Musím se podívat do programů stran, jak školky nahlížejí a co slibují v tom dělat.

Použiji to jako jedno z vodítek pr volbu.
05. 05. 2010 | 06:25

pgjed napsal(a):

Procházel jsem článek paní Sokačové opakovaně a nevěřícně při tom kroutil hlavou. Paní Sokačové evidentně nejde o nějakou objektivní analýzuprogramů ani o objektivní hodnocení dosavadní praktické politiky jednotlivých stran z pohledu plnohodnotné funkční rodiny. Navíc jí jaksi mimochodem uniká, že některá kritéria, která si pro hodnocení stanovila, již byla legislativně řešena v minulém volebním období a je zbytečné, aby se k nim politické strany vracely, dokud praxe neukáže, co je dobře a co ne. Mám na mysli třeba flexibilitu a variabilitu rodičovské a mateřské. Dlouho jsem přemýšlel, co vede paní Sokačovou třeba k velmi negativnímu hodnocení velmi podrobného a propracovaného prorodinného programu KDU, když právě zde je dlouhodobými výsledky prověřeno, že KDU tento program 20 let systematicky realizuje. Často i přes nepříznivé podmínky a odpor ostatních politických sran. Přišel jsem nakonec k poznání. že paní Stokačové vůbec nejde o rodinu, děti atd. Pro paní Sokačovou je rozhodující, aby viděla a četla v programech prvoplánové feministické deklarace a momentálně populární feministická hesla! Rodina je jí naprosto fuk! Proto i nejlépe ze všech v jejím hodnocení dopadl program zelených.

Paní Sokačová má samozřejmě na svůj úhel pohledu plné právo. Je ovšem otázkou, žda Naše současné rodiny pro svůj vznik a úspěšné působení ve prospěch svých členů i celé společnosti potřebují spíše akademické novátorství sufražetek, nebo systematický konzervativní přístup úspěšných praktiků. Já osobně podporuji spíše to druhé.
05. 05. 2010 | 07:50

iga napsal(a):

sportovec, admiral

predstavitele nasi obce cekaji az problem odezni.
Jenze konkretne u nas problem hned tak neodezni, prakticky od revoluce je situace podobna, ted se to jeste zhorsuje - jak me informovaly reditelky vsech skolek.
A to nemluvim o tom, jake prokorupcni prostredi to vyvolava - reditelky pochopitelne berou uplatky anebo minimalne uprednostnuji svoje zname:-(
05. 05. 2010 | 11:52

sportovec napsal(a):

iga, admirál

máte pravdu, je to průšvih státu a obcí. Dle mýho názoru hodně velikej, ale řešitelnej, kdyby byla vůle. Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce hledá důvod. Problém je málo dětí, problém je hodně dětí, problém je všechno. Nechat to uležet, to není problém.
05. 05. 2010 | 13:55

iga napsal(a):

sportovec
Tak me napadlo.
My budem asi vrstevnici, takze jsme zazili, jak si s problemem poradil Husak. Jak Paroubek s Topolankem a budem to mit v primem prenosu i za tricet let az nam drobotina doroste do reprodukcniho veku.
Mmch co rikate na ten napad, ze by nam duchod mely platit deti ze sveho platu?

Planujete tedy porizeni dalsich deti?:-D
05. 05. 2010 | 17:17

PDG napsal(a):

Dnes už i malé dítě ví,že polistopadová politika je protirodinná,protiobčanská,protiživnostenská,což v podstatě znamená protilidová,zato je prokuplířská,prozločinecká,zkrátka ve všech ukazatelích pro většinu jároda odporná.
05. 05. 2010 | 17:35

Nový napsal(a):

Linda by se měla zamyslet, proč počet rzvodů a dětí bez rodičů stoupá v přímé úměře se štědrostí sociálního státu !? Zároveň porodnost je této štědrosti úměrná nepřímo ! Odpovím sám: čím víc stát supluje rodinu ( říkáse tomu podpora rodin a dětí), tím více rodinu ničí.
Sociálno má dělat užší a širší rodina, tím se podporuje zodpovědnost a mezigenerační solidarita. V mimořádných případech obec. Stát má lidem nechat peníze a klid a zajišťovat jen bezpečnost a právní prostředí.
Na politci sáhnou, hlavně ti levicoví- což jsou u nás všichni, to pokazí.
05. 05. 2010 | 20:20

sportovec napsal(a):

iga

asi budem vrstevníci. ahojky :) já jsem 74, nejpočetnější ročník vůbec, co kdy byl, pokud vím, takže o konkurenci nikdy není nouzi, což je pozitivní ;). A jak říkáš, čeká to i ty naše v budoucnu. nevím přesně, jak všechny problémy řešil Husák (pomožte mi, který problém a jak, ten se školkama?) , ale na dobu si vzpomínám samozřejmě dobře. Jinak mě štve spousta věcí a děti, si myslím, život obohatí hodně, takže proč ne, i když už neplánujeme :) už jsem říkal, že učím a když to vezmu tady z toho pohledu, je to špatný ze všech stran :) mně osobně ten spor levice a pravice uz po letech, kdy vidim, ze neni zadna snaha, uráží. školky to je to samý, ani pravice, ani levice s tím nic neudělá, protože to rozhází jinde.
Určitě by bylo snadný někde dohledat, kolik procent HDP jde kam.Radši to nechci vidět :) Asi ted přemýšlíte, jestli jsem pravičák nebo levičák. Asi pravičák, neb si myslím, že bez peněz těch, kteří něco vytvořili, by tento stát vůbec nemohl fungovat. Bohužel funguje tak strašně ležérně až to není hezký, dvacet let tam, dvacet let sem.mějte se hezky a aspon jeste jedno robatko.

P.S. co se týká těch důchodů placených našimi dětmi, považuju to jako vy za nesmysl. Pěkně at se uskrovní všichni, na naše důchody, i na ty současné.matematika je jednoduchá, ale politickým stranám se nechce počítat.nebo to neumí, to spíš.pak se bavte o tom, jestli by měla vládnout pravice nebo levice, ha ha ha.
06. 05. 2010 | 00:26

Kimmy napsal(a):

Cekala bych od predstavitelky hnuti za rovne prilezitosti spise duraz na rovne prilezitosti - tedy na zlepsovani podminek pro pracujici zeny a matky - nikoli podporu ideologie, ktera drzi matky doma 3-10 let a tim je velice vyrazne diskriminuje na trhu prace.

Hovorila jste nekdy s mladymi zenami, ktere si hledaji misto a jsou vystaveny otazkam na rodinne plany? Ptala jste se nekdy zamestnavatelu, proc se vyhybaji zenam? Duvodem je prave soucasna rodinna politika, ktera zeny posle dlouhodobe na vedlejsi kolej. Mozna mate pocit, ze zamestnavatele jsou ti spatni, ale asi jste nezazila pripad, kdy zena ve zkusebni dobe zataji tehotenstvi, po podpisu smlouvy na dobu neurcitou si necha napsat rizikove tehotenstvi a po nejakych 5 let, dvou detech a dovolene si prijde bud pro odpovidajici praci nebo pro 5 platu.

Nelibi se vam, ze TOP se zabyva predevsim stavem statni pokladny - mozna mate stejne jako CSSD pocit, ze zdroje jsou - ale zdroje nejsou - nekdo je musi vydelat. A lide by meli byt motivovani k tomu, aby pracovali a ne k tomu, aby byli placeni za to, ze se doma staraji o vlastni deti treba 10 let.

Cekala bych naprosto neco jineho - volani pro pruznych uvazcich, po sluzbach pro pracujici matky, po podpore a zvyhodneni castecnych uvazku pro matky s detmi - ale ne - soucasny model 3 a vice let doma - a pak dite na cely den do skolky a pak do druziny, to je zrejme ten spravny model promovane sociolozky. Model, ktery zadna jina zeme neprovozuje. Proc se taky divat za hranice - treba na Holandsko, kde matky nesedi tri roky doma, ale 75% matek pracuje na castecny uvazek - a maji nejspokojenejsi deti v Evrope (podle studie, nikoli podle meho osobniho nazoru).

Je to smutne cteni... kratkozrake a podporujici filozofii rozhazovani penez, ktere republika nema - zverejnene v dobe, kdy se jasne ukazuji dusledky nerozvazne socialni politiky v jine zemi
06. 05. 2010 | 07:43

Jaromíra Podzimková napsal(a):

Lindo, Vy jste vážně trapná! Když jsem si přečetla, co jste vystudovala, žasnu! Obrací se mi kyblik z takových - jako jste Vy. Vaše představa absolutní rovnosti by mohla zabodovat na nějaké jiné planetě! Muži nikdy nebudou moci rodit a Vám penis určitě také nikdy nenaroste. Všimla jste si, jaké chudinky a zrůdy tyto feministky - jako Vy - jsou? Vy jste spíše žena či spíše muž? Nejste "tak trochu těhotná"?
06. 05. 2010 | 08:26

Jára napsal(a):

Trochu matematiky:
Ve sčítání obyvatel v roce 2001 se přihlásilo v České republice necelých 12 tisíc občanů k romské národnosti.
Náklady jednotlivých rezortů na tuto národností menšinu jsou tyto:

• Ministerstvo pro lidská práva 4 mld.
• EU přispěje 1,5-2,5 mld.
• Nová agentura bude stát 0,5 mld.
• Ministerstvo práce a sociálních věcí vyplatí Romům 3-4 mld.
• Ministerstvo pro místní rozvoj a kraje jako náklady na bydlení a platbu nezaplacených energií 1-2 mld.
• Ministerstvo kultury a jednotlivé místní správy a samosprávy na podporu romské kultury 0,5-1 mld.
• Ministerstvo vnitra na romskou kriminalitu 3-5 mld.
• Ministerstvo školství na vzdělávání Romů nad rámec běžné populace 2-3 mld.
• Ministerstvo zdravotnictví vyplatí na nákladech spojených s absencí zdravotního pojištění 1,5-2,5 mld.
• Ostatní (parlamentní komise, rozličné odbory a vládní příživníci - poradci) 2-3 mld.

Celkem: 25,5 miliard ročně !
Na jednoho Roma 2 125 000,- ročně, 177 080,- měsíčně !

Tak sis to přečet a teď běž dělat aby mohli chudáci cikání být živi z tvých daní!!!!
no, řekněte sami, není to k pos.r.ání ???
06. 05. 2010 | 14:05

Banjo napsal(a):

iga: vy jste zkoušela dostat dítě do školky minulý týden? To musíte v lednu, když jsou zápisy.
Jinak o problémech s nedostatečnou kapacitou školek se ví a píše už cca 6 let. Akorát že výstavbu školky nebo aspoň nové třídy musí zaplatit obec (nebo městská část) a ne každá na to má dost peněz - přece jenom obecní byty, financování trubek a drátů a opravy ulic sežerou poměrně dost penízků...
11. 05. 2010 | 08:06

Dick napsal(a):

Jasně, Zelení, Hromada (sádla) na kandidátce a jako povolání má napsáno "gay politik". Proč tam ostatní nemají taky svoji sexuální preferenci?
11. 05. 2010 | 23:52

honza napsal(a):

No je sice průser, že vám někdo na podobné blbosti dá peníze, ale ok. Není třeba se bát, protože jak se ukázalo, to co prosazujete a potažmo strana zelených je utopismus. Většina mužů nebude si brát otcovskou dovolenou, většina žen si bude mateřskou vybírat a tím bude docházet k tomu, že budou mít nižší plat než muži. Švédové také takhle blbli a nakonec maj zákon, který nic neřeší, protože společnost se chová stále stejně. Tj ženy mají nižší plat (méně pracují) a muži nechodí na otcovskou dovolenou. Gender studies je jiný název pro zabývání se nesmrtelností chrousta.
12. 05. 2010 | 15:18

Jarek napsal(a):

O budoucnosti hovoří i nový prezident a říká
http://www.youtube.com/watc...
13. 05. 2010 | 15:24

Nebojsa napsal(a):

Rád bych všem doporučil knihu H.G. Wellse Lidé jako bozi.
14. 05. 2010 | 13:42

Starý napsal(a):

Vážená pokroková vědkyně!
Nejlepší rodinná politika je žádná. Od té doby, co se tát snaží organizovat lidem život soustavně klesá porodnost a vzrůstá rozvodovost. Hlavně sociální podpory bourají mezigenerační solidartu a klasickou rodinu a navádějící občany k nezodpovědnosti.
Divil bych se, kdyby jste si toho během svého vědeckého bádání nevšimla.
Jediné co by stát mohl udělat, že by snížil přerozdělování peněz a zvýhodňování flákačů. Tedy snížil svoji negativní aktivitu.
Školky by měly řešit obce nebo občanská sdružení. To není úkol pro stát.
15. 05. 2010 | 09:57

p90x dvd napsal(a):

thank you for your post! p90x p90x dvd p90x workout
http://www.p90xmall.com
15. 05. 2010 | 09:58

Olga napsal(a):

Naprosto s Vami, Lindo, souhlasim. A doted si nejsem jista, jestli ta diskuse pod Vasim clankem k nemu skutecne patri, jestli se ji ucastnili Martani anebo ji psali lidi, kterych se prave tato tematika vubec netyka...
16. 05. 2010 | 09:59

Petr napsal(a):

Státe dej,státe starej se!Stát jako dojná kráva.Slyšela autorka někdy o rodinné solidaritě?O tom ,že o děti se mají starat rodiče,že mají dospělé děti pomáhat v případě potřeby svým rodičům a prarodičům.Stát má 1,2 bilionů dluhů a milostivá má starost ,jak podojit stát.Jestli je to náš stát,měli bychom něco udělat my pro něj a ne jenom natahovat ruce.
16. 05. 2010 | 18:38

KaGa napsal(a):

Já bych teda jako první zavedl drobnou změnu - porodné, rodičovskou, přídavky... klidně i vyšší, ale maximálně pro děti z 3ho, budiž, 4ho porodu.... Kdo chce víc dětí, měl by především být schopný je uživit, a ne přiživovat se na dávkách pro děti určených...
Pochopitelně, pokud budou děti zanedbávat školní docházku, dopouštět sepřestupků či dokonce trestných činů - stop dávkám.
17. 05. 2010 | 12:17

Rejpal napsal(a):

Vážená paní Sokačová,
když se nad Vaší rétorikou zamyslím, tak nejlepší rodinnou politiku ve Vašem pojetí asi představovala NSDAP a potom KSČ.
Vzhledem k tomu, že obě tyto strany se aktivně podílely na největších zvěrstvech minulého století, a to paradoxně zejména na poli "rodinné politiky", domnívám se, že Vaše hodnocení pouze ukazuje, jak moc stojíte ve svých úvahách mimo reálný svět.
Jinými slovy - čím vyšší hodnocení politické strany podle Vašich kritérií, tím horší následky lze očekávat pro celé lidstvo.
Upřímně řečeno, osobně řadím ekologisty právě za nacisty a komunisty, kamsi mezi fašisty a socialisty, takže i v tomto se prakticky shodujeme. Pouze Vy v nich vidíte spásu, já katastrofu. A proč to? Krom principu omezování lidských práv ve jménu nějaké ideologie (lhostejno jaké)... Zavedení povinného podílu biopaliv v EU a USA ekologistickými stranami způsobilo prudký nárůst cen potravin, což v "rodinné politice" chudých zemí znamenalo zvýšení počtu lidí a dětí, jenž zemřeli hladem zhruba o třetinu.
Čeští Zelení v čele s repetentem z fyziky Bursíkem se na tom samozřjmě velmi aktivně podíleli.
Přeji Vám úspěšný začátek nového týdne a kladu Vám na srdce: pokuste se do svých lyrických emocí vřadit i takové epické prvky, jako je logika a vzdělání.
Děkuji
17. 05. 2010 | 17:57

L Decastelo napsal(a):

Proč je tento článek odpad, a zasouží si být jen varováním se zdviženým prstem, kam až může vést tahání peněz daňových poplatníků? Za prvé pochybná organizace Gender Studies, za druhé autor článku vystudoval snad až pavědní sociologický obor a za třetí tu máme vysávání, možná by se hodilo až vykrádání různých sociálních fondů.

PS: Ani mě nepřekvapuje, že u autora vyhrála Strana zelených, tam pobýhají vůbec všelijaká politicky znemožněná individua, která umí tak akorát pobírat dotace (rozuměj okrádat).
18. 05. 2010 | 21:24

JD napsal(a):

kdyz si me pani sokacova vezme tak moje rodinna politika na tom bude moc dobre,,,jinak bohuzl nikoliv...dekuji
19. 05. 2010 | 14:38

Sanda napsal(a):

Já se domnívám že průměrná rodina prostě nebude.Jenom nadprůměrná rómská o 10 dětech.Běloby si luksus pohlavního styku nebudou dovolovat.Jednak je to proti mysli žen.Chtíč chlapů se musí potlačit.Přece žena není sexuální ortokyně.Potom žena musí dělat karieru.Třeba fárat do dolů.Na nesmysl jako kočárek a pleny zapomenout,to je mužská práce.A aby vytahovala prsy na krmení.Přece není kráva.Bude dělat modeling.
19. 05. 2010 | 16:55

Janus napsal(a):

Sanda a Rejpal maji zajimave poznamky - Rejpal fakticke a Sanda sarkasticke. Jinak vystudoval jsem technicky obor, a moje kamaradka vystudovala jazyky na filozovicke fakulte UK. Muzu vam rici, ze ona je v nasem technickem svete mirne stracena a ona spoleha na sve kamarady a sveho soucasneho milence/pritele aby si zaridila i takovou vec jako je instalace programu (nikoliv OSka!) na pocitac. A kdyz si uvedomim, ze ona byla technicky nejzdatnejsi clovek na koleji fildy UKcka potkal, tak musim rict, potes panbuh. To jsou takovy mimoni, ze si pomalu ani nezapojej lux aby nevyhodili pojistky nebo nedostali ranu...a takovy chteji neco hodnotit.
20. 05. 2010 | 09:37

Petr Koubek napsal(a):

Ahoj, mantrou je otevírání možností, paní Linda S. hodnotí, jak strany se šancí podílet se na centrální moci otevírají možnosti pro individuální řešení - ty které postupují podle floskulí a "tradic či předpokladů řešení" jasně odlišuje od těch, které dávají na roveň rozdílné pohledy na život v konkrétní životní situaci! For diversity! :))
20. 05. 2010 | 14:41

Ivo Patta napsal(a):

Není pravda, že by tu nebyla ucelená strategie. Vyšla v časopise Demografie, revue pro výzkum populačního vývoje č. 2/2007, str. 117-120. Má název KOMPLEXNÍ ŘEŠENÍ DEMOGRAFICKÉHO PROBLÉMU. Najdete ji na adrese: http://www.demografie.cz/in...
20. 05. 2010 | 22:25

Moše napsal(a):

Čímto že za husáka se děti rodili a teď nikoliv. Anebo přece jen. Pro jednu skupinu se dělá prorodinná politika. Ano pro Romy. Ti dostanou od nás vše nač si vzpomenou a pak už jenom soutěží pro zábavu. Ale doufám že jednou až to tu přvezmou vás budou dotovat. určitě vám dají víc peněz než ti současní čeští xenofobové.
22. 05. 2010 | 07:03

Nova napsal(a):

Co se školek týče :Myslím,že míst by bylo dostatek,pokud by rodiče neodkládali děti ve školkách, když jsou matky na mateřské s mladším dítětem.Nevidím v tom logiku,pořídit si druhé nebo třetí dítě a ty předcházející děti odložit do školky.Dříve si matky dětí užívaly a vychovávaly je v rodinách,chodily s nima na procházky,na výlety,na dětská div.představení,plavat atd...(ale ne po obchoďácích )a ne co nejdříve je strčit do nějaké instituce a vychovejte mi ho.Potom se můžem jen divit,co z dětí vyrůstá.
23. 05. 2010 | 11:31

DALE18Lang napsal(a):

Buildings are expensive and not everyone is able to buy it. Nevertheless, <a href="http://bestfinance-blog.com...">personal loans</a> was invented to help people in such kind of cases.
16. 07. 2010 | 19:51

Deidra Bejar napsal(a):

Again another http://www.jdkeda.com happy reader. Very helpful. But I do agree with http://www.huaan-med.com/wr... dude - not sure if ill spend too much time on http://www.huaan-med.com/wa... this?? Great solution ,That sounds very interesting .
http://www.hzhwknit.com
http://www.cnboostercables.... topic. http://www.cnboostercables.... Thanks for your article, http://www.phccwy.com its been very helpful. http://www.huaan-med.com/ba... Thanks for sharing your information. http://www.huaan-med.com/in...
Nice post! http://www.sunstorm86.com Although we are familiar with http://www.cnyonghao.com our culure, but we maybe don't really understand http://www.huaan-med.com/in... it. It need to study deeply.It's a very meaningful http://www.huaan-med.com/fo... activity. Looking forward to joining you.meter from http://www.huaan-med.com/di... 。Thanks a lot for http://www.racketchina.com enjoying this beauty article with http://www.lk-outdoorfurnit... me. I am apreciating http://www.eammarsolar.com very much! Looking forward to http://www.huaan-med.com/di... another great article. Good luck to the author! http://www.huaan-med.com/ea... all the best! Those http://www.jihepackage.com who want to get the scholarship must http://www.jihepackage.com/... work hard and try their best. http://www.jihepackage.com/... It's exciting to hear this good http://www.huaan-med.com/di... .Thanks for this http://www.suntasksolar.com great post. I have become a http://www.trading-mx.com huge fan of this website and http://www.shopdisplaycn.com I really cant wait to read you next posts! Your post are http://www.jihepackage.com/... inspirational.Looks like a very interesting http://www.jihepackage.com/... solution technology. Thanks for sharing .
http://www.worldmaya.cn
http://www.chinachristmasba...
http://www.xdbike.com
http://www.zjqiangsheng.com
18. 08. 2010 | 05:31

Gino Hartleben napsal(a):

Good article, http://www.haoxinglass.com Each and every point is http://www.china-ouya.com good enough.This is a good,common sense article. http://www.china-bamboofloo... Very helpful to one who is just finding the resouces about http://www.china-bamboofloo... this part.It will certainly help educate http://www.china-bamboofloo... me.Thanks for sharing with us your wisdom.Great!This article is http://www.hc-cca.com creative,there are a lot of new idea,http://www.mingjiangnan.com it gives me inspiration. http://www.xyweavebag.com I think I will also inspired by you http://www.zh-bamboo.com and think about more new ideas。I am totally agree with http://www.china-yongding.com your oppinion.this blog post is http://www.ysteas.cn very encouraging to people who want to know these topics.Excellent article that http://www.ds-jiecheng.com will provide the incentive and http://www.huxi-cable.com/p... basis for my works. http://www.ejaisolar.com I wonder if I can mention the article as http://www.chinajmdq.com a bibliographic reference in my work. Very interesting and http://www.chinalasiji.com useful information! It's pity that such occasions are still exist in the world, but we should act all http://www.huxi-cable.com/s... together for to prevent them. Thanks.Very interesting and http://www.hzzxdq.net useful information! http://www.zjbangge.com/rec... It's pity that such occasions are http://www.zjbangge.com/lea... still exist in the world,http://www.zhuoerya.cn but we should act all together for to prevent them. Thanks.You really know http://www.hn-hardware.com what your talking about here. Thanks for the great step by http://www.zjbangge.com/sec... step how to blog. Great stuff from you, http://www.sunsurf.com.cn man. Ive read your stuff before http://www.jdxpwj.cn/booste... and youre just too awesome. http://www.zjxhdz.com I love what youve got here, http://www.tygluegun.com love what youre saying and http://www.wanjia-ylm.cn the way you say it. You make it entertaining http://www.hangxiang.cn and you still manage to keep it smart. I cant http://www.meiyuanfurniture... wait to read more from you. This is http://www.jdxpwj.cn/tow-rope really a great blog.This is one of http://www.deliver.com.cn the best posts that I’ve http://www.hzzhuoyuan.com ever seen; you may include http://www.hzhtdq.cn some more ideas in the same theme. http://www.china-chunyu.cn I’m still waiting for some interesting thoughts http://www.cnboostercable.com from your side in your next post.I like this kind of very useful http://www.huaan-med.com/fo... articles congratulations I wish you continued success, I hope http://www.huaan-med.com/me... I can do this kind of article。
18. 08. 2010 | 05:32

HWcEX575OU napsal(a):

I've been loknoig for a post like this for an age
23. 08. 2013 | 00:21

9m79x0Jp napsal(a):

That's a brilliant answer to an inisteetrng question http://fowznzbpjgy.com [url=http://gcujewa.com]gcujewa[/url] [link=http://szrvfdxchw.com]szrvfdxchw[/link]
26. 08. 2013 | 12:09

TJTNZO5Daw napsal(a):

Good point. I hadn't thhuogt about it quite that way. :) http://qcmigdqpt.com [url=http://djfyndtcqm.com]djfyndtcqm[/url] [link=http://xbfyzv.com]xbfyzv[/link]
06. 09. 2013 | 16:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy