Milí huliči, pozor!

09. 08. 2013 | 10:40
Přečteno 40698 krát
V uměle vyšlechtěné trávě zvané skunk, kterou v Česku kouříte, chybí látka kanabidiol – brzda proti schizofrenii

Před více než třemi lety, v lednu 2010, jsem v jednom příspěvku do tohoto blogu napsal, že dlouhodobé užívání marihuany je zvláště u biologicky disponovaných jedinců častým spouštěčem schizofrenní psychózy. Upozorňoval jsem na to, že dvacet procent schizofreniků onemocnělo po dlouhodobém užívání marihuany. Někdy však stačí k odstartování psychózy jediný vykouřený joint.

Napsal jsem tehdy také toto: „V posledních letech se v České republice objevily zvlášť nebezpečné odrůdy zvané „skunk“, speciálně vyšlechtěné pod umělým světlem. Kde jsou ty časy, kdy se jezdilo ´zahulit si´ do Amsterodamu v jeho typických coffee shopech´! Dnes pěstují vietnamští imigranti (a nejen oni) ve sklepích pod speciálními lampami daleko rizikovější odrůdy trávy přímo u nás doma.“

Nebezpečí, před nímž jsem varoval, se v současnosti bohužel potvrdilo. Podle nedávno zveřejněných výsledků výzkumu Psychiatrického centra Praha má v sobě speciálně šlechtěná odrůda marihuany až 20 procent THC. Dříve používaná marihuana přitom obsahovala maximálně 14 procent této látky. A to ještě není všechno! U těchto speciálně šlechtěných typů marihuany (skunk) totiž téměř schází látka kanabidiol, která je považována za brzdou proti schizofrenii a u marihuany pěstované v přirozeném prostředí je normálně obsažena.

Spousta mladých lidí začne kouřit trávu jako formu auto-terapie. Cítí v sobě velký tlak, velké napětí a tráva je po nějakou dobu zklidňuje. Při konzumaci marihuany s vysokým obsahem THC se však emoce „huličů“ začínají rychle proměňovat. Zjednodušeně řečeno vyšší procento THC vyvolává nejrůznější nepříjemné pocity strachu a vztahovačnosti, které mohou nabýt až charakteru paranoidních bludů.

Látka kanabidiol naopak navozuje pocit zklidnění, ospalosti a úlevy od úzkosti. Jestliže však tento „protilék“ v nově vypěstovaných druzích marihuany schází, destruktivnímu vlivu THC (zvláště ve vyšším procentuálním zastoupení) nestojí nic v cestě. Riziko vzniku nebo opětovného propuknutí schizofrenní poruchy u těchto šlechtěných odrůd je mnohonásobně vyšší.

Řada mých pacientů popisuje, že vykouření jednoho „špeka“ jim přináší kýženou úlevu. Ale v poslední době se setkávám s tím, že „zahulení“ už nepomáhá, spíše naopak.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

zdarec

no byla fama (?) asi pred 10lety ze ruska mafie vypestovala nekde na kavkazu odruru ktera ma - a ted pozor - 48procent THC a ze je na ni fyzicka zavislost podobne jako na heraku...no nevim co je na tom pravdy.jinak zastavam nazor ze s drogami by meli experimentovat pouze silne osobnosti.to se pak nemuze nikdo divit kdyz je psychicky labilni i strizlivej ze mu dtroga privodi psychozu...
09. 08. 2013 | 11:01

Ludek napsal(a):

Fejeton? Sarkasmus? "Vedecke" poznatky autora jinak na velice "profesionalni" urovni (Pokud teda srovnavame s bulvarem typu Blesk kde by clanek vyjit mohl klidne na prvni strane) .....
09. 08. 2013 | 11:03

jenda lendy napsal(a):

Zjednodušeně řečeno vyšší procento THC vyvolává nejrůznější nepříjemné pocity strachu a vztahovačnosti, které mohou nabýt až charakteru paranoidních bludů.
-----
Jiri X Dolezal je zarnym prikladem. Ten uz totalne zblbnul
09. 08. 2013 | 11:07

Geronimo napsal(a):

hehehéé hele když někdo chce hulit skéro vod vietnamců budiž jeho chyba ´=)) já hulim od 12 let je mi 25 žádnou schyzofrenii nemám dřív mě to moc neuspávalo byl sem vysmátej teď už to mám jenom abych se vyspal jak mimino ´=P ´=D jako jestly nějaký lidi maj s hulením problém ano měly by přestat nebo změnit druh hulení ;o)) nebo eště líp pěstovat si to sami.ehm eště jedna věc máte špatný informace skunk tu je už tak 30 let ´=D ;o))
09. 08. 2013 | 11:09

hypochondr paranoický napsal(a):

Kdyby policajti nevytrhávali kytičky, nehulili by lidi svinstva.

Ale oni musí, kvůlivá státnímu metanolovému monopolu.
To za bolševika nebylo, policajti chodili (většinou somrovat) po pálenicích a trávu nerozeznali vod bolševníku.

Časem rupne v bedně každýmu.
09. 08. 2013 | 11:11

kokoshka napsal(a):

autore,a ted ješte o škodlivosti tabaku,alkoholu,kofeinu,cukru,cholesterolu... a buh vi ješte čeho,ja miluji zdravotni agitky,vždy mne spolehlive pobavi a jejich autory ktere budou žit večne!
09. 08. 2013 | 11:18

Geronimo napsal(a):

nejhorší je že těmhle kecům vo špatnym tripu z hulení pak lidi věřej...bůh ví co je do těch bohnic dostalo ;o))
09. 08. 2013 | 11:18

Klíma napsal(a):

Ale huliči potřebují schizofrenii, je na to invalidní důchod, a může hulit za naše prachy až do smrti. Máme přece svobodu a demokracii, na to cinkali klíči
09. 08. 2013 | 11:22

Jáchym napsal(a):

Geronimino 11:09
Váš příspěvek mnohé uklidní, jeho mimořádná úroveň je důkazem, že hulení inteligenci sice nezvyšuje, ale zachovává: Pokud jste ve dvanácti pilně navštěvoval zvláštní školu, Vaše inteligence se, zdá se, od té doby nikterak výrazně nezměnila.
**********************************************
Řekl bych, že konzumace ekologicky pěstované trávy je svými účinky srovnatelná s mnohaletým vysedáváním v poslaneckých lavicích.
09. 08. 2013 | 11:26

martin napsal(a):

Dobry den,
Tak na tohle se da jen napsat asi jen to, prestante pestovat skunk a zacnete pestovattreba white widow, teda kdys si opravdu myslite ze skunk neobsahuje cbd
09. 08. 2013 | 11:46

santawizard napsal(a):

Jestli je to všechno pravda ,tak by se to mělo reklamovat tak ,aby vyšlechtili takovou odrůdu marijuány ,kde by kanibol proti schizofrenii byl v dostatečném množství přítomen.
09. 08. 2013 | 12:03

autorovi napsal(a):

Člověče, Vy jste lékař a psychiatr k tomu,
proč se snižujete k blábolům žižkovské pavlače?
Jako doktor byste měl proti jakýmkoli drogám aktivně vystupovat - ne je schvalovat!
Drogy jsou snad trestné všude na světě!
Jakékoli "zahrávání" si s nimi, licitování o "množství méně než malém" a "léčebnými experimenty s marihuanou" - která PROKAZATELNĚ gumuje mozek - by mělo být trestné rovněž.

Autore, promiňte, ale při vší úctě k Vašem vzdělání mohu předpokládat, že se na obsahu toho článku mohla podepsat dlouhotrvající horka a rovněž "hulení".

Nekažte nám, prosím, zbytek slušné mládeže!
09. 08. 2013 | 12:05

Michal Macek napsal(a):

autorovi

tak jestli marihuana prokazatelne gumuje mozek tak musite byt dlouholety hulic :)
09. 08. 2013 | 12:08

pacient napsal(a):

santawizard napsal(a):
Jestli je to všechno pravda ,tak by se to mělo reklamovat tak ,aby vyšlechtili takovou odrůdu marijuány ,kde by kanibol proti schizofrenii byl v dostatečném množství přítomen.
09. 08. 2013 | 12:03
Znamenalo by to ,že by se schizofrenie mohla potom začít léčit i pomocí marijuány?
09. 08. 2013 | 12:13

Rosťa napsal(a):

Kdyby JXD a jemu podobné zavřeli hned na začátku 90´ let za propagaci drog a šíření toxikománie, ušetřilo by se mnoho lidských životů, zničených existencí a rozvrácených rodin a vztahů. V psychiatrických léčebnách by bylo o 30% méně pacientů.
09. 08. 2013 | 12:15

Michalu Mackovi napsal(a):

Michale Macku, mě neurazíte.
Jako zapřísáhlá nekuřačka, matka a aktivní bojovnice proti všem drogám musím mít mozek v pořádku.
Ale co Vy?
09. 08. 2013 | 12:15

magor napsal(a):

Kuwa,

doktore, dal bych brko, letos porád pohřbívám. A zrovninka včera jednoho notorickýho huliče.

Pohov, volno, zpívat, napadá mi.

Ale jděte, skunk je šit, ví každej mazanej hulič, ale se schízou společné jen to, že víte prdlajs.

V nastolený otázce, chlast otevírá stejně, na tom se ale ouředně vydělává.
Vždyť, prochlastat se k blahobytu, v Kalouskově království.

Zdaňte trávu a akademický vědecký škvár učiní podobnou studii na cokoli dosud nezdaněného.
A tak furt doblba.

Čtu dnes v Právu: Češi věří vědcům, odborníkům, sami sobě. Ministři i úředníci propadli.

To slůvko odborník poněkud irituje. A každý může být stou opicí:
http://www.multiweb.cz/hawkmoon/opice.htm

"Do umělého jezera na říčce Vajont se sesulo úbočí hory Toc, několik set metrů vysoká vlna přeskočila hráz a zavalila Longarone. Bylo právě 22 hodin a 49 minut. O tři minuty později bylo dva tisíce mrtvých....Jméno hory Toc, pod níž experti postavili přehradu, znamená v benátském dialektu něco jako "praskající". Informace zakódované v dialektu nejsou ale objektivní, odborníci od nich odmýšlejí jako od místních pověr, nepřeložitelných do jazyka vědy. V porovnání s jazykem vědy, oddělujícím metodicky objektivní fakta od subjektivních předsudků, je ovšem každý přirozený jazyk pouhým dialektem, který plete dohromady obecné a zvláštní, poznání univerzálně platné s poznáním platným jen někde, někdy a pro někoho. Takové dialekty musejí zmlknout, když expert uvede na scénu objektivní fakta a donutí je, aby promluvila. Nekrmit krávy moukou semletou z mrtvol jiných zvířat je předsudek, zákódovaný ve venkovských dialektech, nepřeložitelný do jazyka vědy, a proto neobhajitelný před tribunálem expertů na živočišnou výrobu. ".

V hyperprostoru existence je jazyk vědy rovněž pouhým dialektem, popisuje místopisnou frekveci, není ani objektivní, ani univerzální, protože vyvěrá z pouhé percepce ze jsoucna.

"Existuje jistý prahový počet uvědomění jednotlivců, když je dosažen, dojde k průlomu v kolektivním vědomí. Každý z nás může být stou opicí".

Come on, buddy, get the dope on.
09. 08. 2013 | 12:23

Pažout napsal(a):

Pane Jarolímku, pletete si korelaci s kauzalitou. Je Vám jistě známo, že užívání různých psychotropních látek je velmi častou komorbiditou různých psychických onemocnění, mimo jiné i schizofrenie. A je těžké říct, co je příčina a co důsledek. Kouří lidé, protože mají psychickou nemoc a nebo vzniká nemoc jako důsledek kouření a nebo je to pouze korelovaný výskyt dvou nezávislých jevů, přičemž příčina leží v nějakém třetím faktoru? Existuje dle Vás opravdu důkaz, že marihuana spouští či vyvolává schizofrenii?
Biologická podstata schizofrenie je dodnes ne plně pochopena (předpokládá se role dopaminových D2 receptorů a serotoninových 5-HT2 receptorů) a o funkci kanabioidových receptorů toho taky není moc známo.
U schizofrenie je známo, že existují něco jako prodromální fáze. U většiny nemocných lze vystopovat různé rysy osobnosti a chování do puberty, možná až do dětství. Když tito lidé začnou konzumovat marihuanu, tak už jsou pravděpodobně nemocní
09. 08. 2013 | 12:28

santawizard napsal(a):

Nechaly jste zničit svoje děcka drogama jako obecní byty cikánama ,jenom aby se z toho museli dokolečka léčit a buzerovat ve státních a soukromných ústavech a nebo aby jste započaly válku mezi legálníma a ilegálníma drogama křížem krážem mezi muslimama a křesťanama?
Vždyť droga to je slovo od Satana, pro které se odjakživa čarodějnice museli za trest upalovat ,aby se žádná adikce a obcování se Satanem nemohla nadále rozšiřovat.!?
I když v bibli není nic napsáno ani o vojenských kaplanech ani nic o hospodských kaplanech křesťanské církve nikdy v životě nesměli seminovat ani svoje vlastní hospodské kaplany ,ale vždycky museli seminiovat jenom a jenom a vojenské kaplany.!?
09. 08. 2013 | 12:38

resl napsal(a):

hulení thc nemá žádné negativní účinky, pozitivní se mění, dle inteligence hulícího občana. tu mám já sníženou, proto jsou účinky vyšší, takže zde existuje nepřímá úměra. doktor, nemající dlouholeté zkušenosti, nemůže vědět o čem je řeč a opisováním hloupostí nikomu nepomůže, ani neporadí. to není nic proti p. Jarolímkovi, kterého touto cestou zdravím a přeji mu získávání dalších zkušeností na cestě životem psychiatra.
09. 08. 2013 | 12:41

Vlad Naiva napsal(a):

Můžeme proti Martinu Jarolímkovi argumentovat teoretickými disputacemi jak chceme, jenže praxe je taková, jak ji popisuje. Sám znám člověka z mého okolí, který se právě touto 'novou' mariánkou prohulil ke schizofrenii. Je potřeba, aby varovných článků na tohle téma vyšlo mnohem více. Až (např.) vašeho syna budete nuceni nechat hospitalizovat v ústavu, je pozdě.
09. 08. 2013 | 12:43

Tomino napsal(a):

trochu vyděšenej hulič pořád lepší jak totálně zlitej pomočenej agresor
09. 08. 2013 | 12:56

Michal Macek napsal(a):

Michal Mackovi

no u me se neprojevuji vlastnosti jako fanatismus , fundamentalismus , hazeni do jednoho pytle apod. takze bych rekl ze muj mozek je tez ok :)
09. 08. 2013 | 12:57

magor napsal(a):

Pažoute, neplete, má recht, i když, v té kauzalitě zná jen tu hlavu.

A brzdit lze i na pekaře.

Prodromální fáze, jo, každýmu to chvíli trvá.
A vůbec, vyserte se už na dopamin, musíte koukat. Koukat kdo kroutí tím volantem, kdo šlape na plyn.

My jen oslepli..
09. 08. 2013 | 12:57

santa napsal(a):

Psychotropní účinky konopí silně závisí na dávce,přípravě,typu,způsobu podávání,osobnosti uživatele,a jeho sociálním a společenském původu.
09. 08. 2013 | 13:07

Jirka napsal(a):

A na to prisel autor sam, nebo si to nekde precetl? V prvnim pripade mi chybi motivace, metody, cile a vysledky vyzkumu, v tom druhem nejake reference.
BTW: Trochu to cele pripomina V. Havla a jeho reci o tom, ze kdyz on kouril marihuanu, tak to jeho hulo bylo oproti dnesnimu o hodne slabsi, takze to byla vlastne uplne jina droga...
09. 08. 2013 | 13:12

kokoshka napsal(a):

Jaromilek tady neobjevil žadnou Ameriku pokud odhodime odborne kecy nezname pro laickou veřejnost a pujdeme na to ze socialniho hlediska,jak je znamo"alkohol v malych davkach neškodi v libovolnem množstvi".Každy je strujcem sveho neštesti,zničit jedince muže neumerna konzumace chlastu,drog,žradla,leku u hypochondra...je uplne jedno jestli to bude skunk, afghansky haš nebo čisty kolumbijsky kokain,zavislost na čemkoliv je sama o sobe nemoci a jestli přivadi k rozpadu osobnosti nebo ji vyvolava a ma nebo nema nejaky vedlejši učinek na psychiku je druhořada.
PIT,KOUŘIT,HULIT TRAVU,POUŽIVAT LEKARSKE PREPARATY,PŘEJIDAT SE,PIT KAVU,JIST VITAMINY A TAK DALE JE TREBA S ROZUMEM,ROZUMEJ MIT S TOHO POTEŠENI A NE NERVNI TIKY V OKU A TŘESAVKU,tehdy mate vetši sance dožit se ve zdravi vysokeho veku a neskončit v ordinaci Jaromilka,i když žadna zaruka neexistuje,a bojovat s tim zakazama je jako hasit ohen benzinem!
09. 08. 2013 | 13:43

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

z příspěvků polemicky i "polemicky" pojatých a namířených proti článku není ani jeden oprávněný zpochybňovat autorovo právo takový článek napsat. to se týká i svalnaté exhibice Pažouta s jeho receptory.
takže mi nezbývá než napsat, že opět souhlasím s Vladem Naivou.
09. 08. 2013 | 14:19

kokoshka napsal(a):

stryc virus H3N1 nyni HxNx:
Tak zhulene jsou všichni pod obraz skunkem,strejdo,sleduji traektorii poletu Rushnokove vlady cestou parlamentismu vypalene ze smrtici Zemanove brokovnice!
Najdeme spravny musong pro Michala Macka a ostatni huliči ktere ješte nepropadli šizo-křeno-mamanii:
https://www.youtube.com/watch?v=RnL3rfBBrYE
09. 08. 2013 | 14:54

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

zajímavý klip, kokohska.
připomíná mi to frontu na sociální dávky
u nás na poště v Brně-Židenicích.
velmi výstižné. ta naléhavá gesta! to dusno!
09. 08. 2013 | 15:12

santawizard napsal(a):

A co se stane teďka se všemy těma ,kteří kouří jak marijuánu tak cigarety.Dostanou teďka všichni rakovinu mozku a schizofrenii plic?
09. 08. 2013 | 15:46

Richard napsal(a):

Santa
a ty duševně nemocné plíčka by někdo psychicky zcela zdravý připravil jako labužnický pokrm ala "schizofrenní plíčka na smetaně" a podával v Bohnicích na oběd, k tomu by se jako lahodný zákusek podával joint bez kanabidiolu...
celý uzdravující rituál by celebroval marijánový guru
co Vy na to?
já jen, že jste mě zase těmi schizofrenními plíčky pobavil
09. 08. 2013 | 16:00

Filuta napsal(a):

Doktore,

nemohl byste nám jako odborník sdělit čím se tak krásně sjel poslanec Bém?
Takovou euforii bych taky rád.
09. 08. 2013 | 16:39

gaia napsal(a):

Filuto

nebo co bere paní Langšádlová a Boris Ščastný, že jsou pořád tak hapy.
To bych taky chtěla.
09. 08. 2013 | 16:42

Filuta napsal(a):

Gaia

Langšádlová imrvére vypadá jako špatně vyřezaná svatá a Šřastný tedy podle mého laického názoru nikterak šřastně nevyhlíží, má tiky a vypadá jako štvanec.
Jestli je někdo "hepy" ,tak je to Karlík - tomu je jedno, jde-li o holínky nebo hodinky, hlasuje pro všechno a často vůbec netuší, která bije.
Tuhle mu kolega ve sněmovně musel srazit ruku, protože hlasoval úplně blbě.
09. 08. 2013 | 17:06

santawizard napsal(a):

Richarde ,tak daleko by to zajít nemuselo.Každý dneska ale ví ,že zdraví škodlivé cigarety zabíjejí skoro každého druhého na rakovinu.Je to na každé krabičce dokonce napsáno.Jestli teďka strana přátel marijuány chce dokonce legalizovat marijuánu a nastolit prohibici alkoholu a tabáku,tak by se mohl v tomto prostředí ,kde doposud panují jenom samé prášky a samé cigarety,místo zdraví škodlivé cigaret eventuelně používat zdraví prospěšný kanibol,který jak říká dr.Jarolímek blokuje schizofrenii.První přírodní látka o které jsem slyšel že existuje proti schizofrenii.
Konopí je všelék lidového léčitelství a podpůrný k větší účinnosti skoro všech léků a to i těch na léčení rakoviny z tabákového notorismu.
09. 08. 2013 | 17:17

gaia napsal(a):

Filuta

toho byla asi ta viagra, co našli v zásuvce parlamentní uklízečky
09. 08. 2013 | 17:18

Filuta napsal(a):

Gaia

Musím vás zklamat, ale ta viagra měla být údajně Bohouše Sobotků.
Ani se nedivím, je to takové individum bez chuti a zápachu, bez života.

Ale antabus byl určitě Kalouska. Divím, že se jich nenašlo po šuplíkách víc.

Karlík nepotřebuje viagru, ten potřebuje spíš rezervní trenky, když nestihne doběhnout.

Jen ty kondomy mi neštymujou - nevidím tam žádný slušný matroš. Když zřejmě poslanci přeberou (což je asi poměrně časo vzhledem k lidovým cenám v nálevně), berou jako ta pověstná smrt všecko.
Jen by mě zajímalo, proč my, plebejci, nemůžem taky chlastat v pracovní době.
09. 08. 2013 | 17:27

gaia napsal(a):

Filuta

ta kondomy mohly být nějaké poslankyně.
09. 08. 2013 | 17:38

mirek napsal(a):

V uměle vyšlechtěné trávě zvané skunk,...

Soudruhu, trave se skunk nerika uz asi 20 let.
09. 08. 2013 | 18:59

Pažout napsal(a):

dobrý chill out
http://www.youtube.com/watch?v=NBsoVUAo6Ho
http://www.youtube.com/watch?v=-Ga2BzFW1JY
http://www.youtube.com/watch?v=xob21AnwqyU
09. 08. 2013 | 20:21

dotaz napsal(a):

Třeba z mého hlediska jsou lidi divní,neb milují adrenalin a nebezpečí,to jste pochopili,že?Nejlépe je ale pro ně vystavovat nebezpečí druhé a třeba reklamou povzbuzovat hlad po drogách a vyzkoušení skunku.
Jiní jedou na Bahamy vyzkoušet ,co si lidi myslí,co je Nebeský ostrov.Dle novinek
se jedná o atrakci Mayské pyramidy se skluzavkou vedoucí skleněným tunelem mezi žraloky.Ještě že tam pro vyvolené ten skleněný tunel je,ale třeba ho lze ve vhodnou chvíli odstranit.
Včera v telce po osmé večer na ČT 2 zase ukazovali Nebeský pohřeb budhistů.
Taky se člověk zamyslí,co jsou Nebeské panny muslimů,a ještě je jich 72.
Pro někoho je třeba znetvořování a mrzačení ráj,tak BACHA.
http://www.novinky.cz/koktejl/310037-muz-si-nechava-bizarne-upravit-oblicej-lidem-na-ulici-vyrazi-dech.html
Tak tohle všechno tedy my čtenáři již víme spolu s Richardem,santou a Juditou a kolik je nás a dalších,co hledají pravdu o lidských sklonech a zálibách?
10. 08. 2013 | 14:40

dotaz napsal(a):

Richarde a Santo,
nedejte se odradit,i amatéři mohou být skvělí a přitom jasně podle fyzikálních a jiných přírodních zákonů zákonů.Profíci,ale to je jiná kategorie,výdělečná.
http://www.youtube.com/watch?v=GLL7DKqROuQ
10. 08. 2013 | 16:13

dotaz napsal(a):

a to jste neviděli-profík-Hadí žena?
http://www.youtube.com/watch?v=c8EauyV1Hjc
10. 08. 2013 | 16:22

Richard napsal(a):

Dotazi
dorazíte společně se Santou na večerní hostinu? Podávat se budou kanabidiolem napuštěná schizofrenní plíčka na smetaně a rakovinnou napadená mozková blána připravená na víně.
Obsluhovat nás bude Dr. Hannibal Lecter.
Začínáme v 18.00, hrát nám bude Mozartův Requiem.
Prosím, vezměte si společenský oblek.
Váš drahý "psychoanalytik amatér"
10. 08. 2013 | 16:52

dotaz napsal(a):

Richarde,
omlouvám se,až příště.Dnes u nás byl králičí mozek,náramná pochoutka,ale je toho málo.
Tak příští hostina,prosím,pro mne mozek a zároveň mám zálibu v kachní krvi.
Tak díky předem.
Dobře se bavte,zatím budu hledat kostým a trochu doňho zhubnu.
A Bůh nám ty radovánky posvěť...ano,prosím?
A Richarde,doufám,že nejste moc drahý na tom vstupném,jak naznačujete...Svačinu si přinesu.
10. 08. 2013 | 17:27

Richard napsal(a):

pane Dotazi
Vstup pro labužníky je zcela zdarma, svačinku si nechte doma, jste zván.
Pro příště se budou podávat prsíčka napuštěná v Dogmatilu, v lednici mám vynikající materiál, snad nebude příliš tuhý.
10. 08. 2013 | 17:36

Rudi Koutek napsal(a):

Pane doktore, za svuj zivot jsem poznal osobne stovky lidi, kteri kouri travu, nikdo z nich schizofrenii netrpi.
Na druhou stranu znam 4 lidi, kteri onemocneli schizofrenii. Tito 4 videli travu maximalne nekde na louce(tu ktera se nekouri), anebo na obrazku(tu ktera se kouri).
Co meli vsichni spolecneho pred propuknutim schizofrenie byla velka konzumace alkoholu.
Muzete mi prosim Vas vysvetlit, proc vsichni kolem me, kteri kouri travu a to opravdu desitky let(ja napr. uz 30 let) zadne problemy nemaji a ti kteri piji alkohol jsou postihnuti schizofrenii. Dekuji.
10. 08. 2013 | 17:50

LUF napsal(a):

"Pražský psychiatr v ordinaci fotil porno"
http://www.zkracovatko.cz/XVlGI1

Pane doktore, ještě provozujete tu kavárnu a posíláte tam své pacienty aby vám tam udělali tržbu?
10. 08. 2013 | 20:56

dotaz napsal(a):

Lesby na psychiatrii jsou normální jev,erotický thriller taktéž.Spíše mám podeření,že ten Nobelovkou oceněný provozovatel lobotomií to prováděl tlustou jehlou
a mozek cucal jako brčkem jako pochoutku.
No nejsme již i já vynuceně cynik?
11. 08. 2013 | 07:29

Richard napsal(a):

Dotaz
"Nobelovkou oceněný provozovatel lobotomií to prováděl tlustou jehlou
a mozek cucal jako brčkem jako pochoutku"

to je zajímavý námět na obraz:
"vedle Nobelovky, labužnicky, současně však přísně metodologicky se tvářící Moniz brčkem sající prefrontální lalok psychiatrického pacienta, v pozadí obdivné pohledy komise udělující sošku Nobela, plus bonus, tleskající spolek Sisyfos.."
trochu morbidní, ale zajímavé..."

stejně tak by mohlo být zajímavé výtvarně vyjádřit schizofrenní plíce
11. 08. 2013 | 10:30

ŠAKAL napsal(a):

Článeček o .ounu .... normální je nekouřit !
11. 08. 2013 | 11:20

dotaz napsal(a):

K tomu porno údajně foceném Jarolínkem:domnívám se,že Jarolímek přísahal podobně
jakoHippokrates,že nebude vyžadovat sex v domě klientů,tak si myslím,že jsou to jen ochotné kolegyně nebo prodejné modelky.Taky vypadají hodně zdravě,pacientky to nebudou.

Co se týče obrazu Monitze a komise pro Nobelovu cenu,tu by zvládli karikaturisté a soudničkáři,možná Zelený Raul...mohu zkusit taky...ale FBI by to hodnotila jako sadomaso porno,tak asi radši ne?????????
11. 08. 2013 | 11:21

Richard napsal(a):

no jo, na jedné fotce vypadá Doktor jako Ježíš v posteli, nebo možná Sokrates, který právě vypil bolehlav

ty holky, to budou asi Máří
11. 08. 2013 | 11:32

Podzimek napsal(a):

Že je alohol v kombinaci s kanabinolem nesmírně destruktivní pro nervové synapse se publikuje už 40 let! Alkohol zcela zlikviduje přenos neurotransmiterů na synapsích excitovaných kanabinolem. Proto je třeba bojovat proti alkoholu! Alkohol způsobuje státu škodu, která překračuje škodu všech ostatní drog dohromady 200000krát (slovy dvěstě tisíckrát), ale alkoholová lobby je silná tak, že ani informace o škodlivosti alkoholu se nedostanou do tisku! Pokud Jarolímek publikuje tuto slátaninu, nezbývá než se ptát čím ho vydírají. Jeho záliba v mladých pacientkách asi nese svoje ovoce! Velký Narcis asi narazil na dcerušku z pivovaru :-)
90procent dospělé populace je drogově závislých a to na třetí nejtěžší droze vůbec na etanolu...
11. 08. 2013 | 11:40

Raven napsal(a):

Doporučuji zajímavá kniha dějiny konopí od Martina Bootha tam najdete více poznatků o konopí.Souhlasim s panem geronimo
11. 08. 2013 | 11:53

Richard napsal(a):

Podzimek
Alkoholová závislost má na osobnost sice silně destruktivní vliv a jak správně píšete, jde o velký problém naší společnosti, ale sám se domnívám, že jako potenciální spouštěč duševních patologických stavů je daleko více nebezpečná marihuana. Alkohol je droga, která otupuje, člověk je sice euforický, ale otupělý, znecitlivěný. Kocovina sice může být provázena úzkostmi a depresemi, zvláště, pokud tyto jsou alkoholem "řešeny"(vzniká tak bludný kruh), ale s účinkem marihuany je příliš srovnávat nelze.
Marihuana zvyšuje emoční prožitek, zintenzivňuje jej, čímž ho specifickým způsobem zkresluje, vlastně svým účinkem vyvolává velmi podobné prožitky, které jsou na rozdíl od alkoholového opojení podobné prožitkům vyskytujících se u některých duševních poruch. Pod vlivem marihuany je člověk senzitivnější, na některé podněty až paranoidně přecitlivělý, jeho prožitky jsou zesílené tak, že se v určitém momentě mohou dotknout hranice frustrační tolerance, např. pokud jde o stavy úzkosti a člověku může hrábnout. Marihuana ve svých účincích otevírá na rozdíl od alkoholu nevědomí, které pokud je napěchované a vpálí do vědomí plnou silou, tak úzkost z tohoto může člověka zcela dezorientovat - onemocnět.
To ovšem neznamená, že alkohol je neškodný, vůbec ne, je to stejné svinstvo, jen charakter nebezpečí, který z něj vyplývá je trochu jiný.
Samozřejmě nemluvím o významu medicínském, jak v případě marihuany, tak alkoholu, v tomto smyslu mohou samozřejmě tyto látky pomoci. Tím nemyslím jointa na uklidnění, ale např. léčbu kožních problémů či ony pověstné dvě deci vína denně jako prevence infarktu.
11. 08. 2013 | 12:05

ahojcau napsal(a):

bohužel, zase za to může represe, protože když by se povolilo pěstovat, nejen že by se snížil objem černého trhu, ale taky by se nehulili sračky :-)
11. 08. 2013 | 12:23

SchizofrenífretkaMarek napsal(a):

Pozor, sledování 10ti minutových bloků reklam může spustit mentální průjem..to se ale nikde nedočtete, protože by to bylo proti režimu:) jestli ono to nebude spíš tím, že když si zahulíte, tak o tom přemýšlíte, defakto vidíte jak to je a jen nevykonáváte naprogramované pochody.
11. 08. 2013 | 12:24

Tough23 napsal(a):

Pane Jarolimek,to by me zajimalo kolik ste toho vykouril ze mate takovehle informace...no podle meho to je nejvetsi blbost co ste mohl napsat...ale muj nazor...kourim marihuanu pres 10let a opravdu to co pisete je VOLOVINA!!!!!!!
11. 08. 2013 | 12:48

kiks napsal(a):

Pro tough23- po 10letech hulení má Váš názor cenu hovna.Je mi Vás líto. Pěkný den
11. 08. 2013 | 12:57

Richard napsal(a):

Tough23
Nemusíte mít ke schizofrenii dispozice. Doktor zřejmě píše o případech, které mají pro vznik duševního onemocnění "vlohy"...
To jí pak rozjede spíše tráva než chlast....

To máte podobný jako bych chtěl dokazovat bezpečnost extrémní fyzické zátěže k infarktu tím, že málokterý z vrcholových sportovců, kteří nadlimitní tělesnou zátěž podstupují, tento infarkt dostane...
Jenže zkuste zatížit podobnou mírou "nálože" padesátiletého, obézního chlapíka a uvidíte... V tomto případě je dost pravděpodobné, že ho trefí šlak...

Stejné je to se zátěží duševní, kterou intoxikace marihuanou představuje...

Můj příklad navíc pokulhává, jelikož mezi pohybem, který je sám o sobě zdravý a abúzem marihuany je značný rozdíl...
11. 08. 2013 | 12:59

Majkl napsal(a):

To je zase hysterie... hulí tady půlka republiky a 99% lidí to žádný problém nezpůsobí, natož schizofrenii... narozdíl kupř. od alkoholu, který startuje agresivní chování, nehledě na to, že jakou závislost je schopen vyvolat. Zkoušet dělat v dnešní době z marihuany strašáka je už vyloženě trapné.
11. 08. 2013 | 13:07

Richard napsal(a):

"narozdíl kupř. od alkoholu, který startuje agresivní chování"

to ano, alkohol narušuje sebekontrolu, otupuje rozumové funkce, člověk pak místo, aby k řešení užíval intelekt, jedná silově, agresivně, je z něj v horším případě takový hlučný, tupě extrovertovaný agresor, emocionalita je expresivní...
marihuana naopak myšlení podněcuje, ale v rámci vnitřního světa, odtrženého od reality, jehož vnímání je skrze hypersenzitivitu zkresleno, jde spíše o introvertovanou záležitost, která je zaměřena do vlastního nitra, na sebe a pozorování vlastních duševních procesů, které jsou pod vlivem účinků marihuany viditelnější, jasnější, silnější, tím však i pro náchylné jedince i nebezpečnější, agresivita/destruktivita má v tomto případě jinou formu...
11. 08. 2013 | 13:20

jio napsal(a):

S autorem nesouhlasím a i kdyby měl pravdu(jako že nemá) marihuana NIKDY nebude pro člověka větší zlo než např. legální alkohol,který zabíjí ve velkém,ničí životy nejen užívajícím,ale i všem okolo a to v obrovském rozsahu.Je smutné jak rádoby odborníci(ale i laická veřejnost) odsuzují marihuanu a o konzumentech tvrdí "fetky" atp. kteří stojí stát spoustu peněz,přitom alkohol je příčinou mnoha zdrav. problémů,které často končí smrtí.Osobně si myslím,že je to způsobeno tím,že jsme se prostě narodili do doby,ve které je alkohol tolerován,proto je na něj pohlíženo jako na normální věc,zatím co marihuana není legální a proto jí většina(bez osobních zkušeností) považuje za něco horšího,než ve skutečnosti tato rostlina je.
11. 08. 2013 | 13:20

Lena napsal(a):

Skoro bych řekla, že podle textů (obsahu, pravopisu, srozumitelnosti) je dost poznat, kdo hulí. Ale jo, jasně, jste v pořádku a nic vám to nedělá. :-) Znám pár takových, co si to myslí také. Na rozdíl od jejich okolí.
11. 08. 2013 | 14:20

František napsal(a):

Už nešetřete a kupujte si jen drahou z lékáren.
11. 08. 2013 | 14:22

kiks napsal(a):

To Majkl- to ,že Vy hulíte a nejste schopen bez toho být neomlouvejte tím ,že hulí půl národa. Dělám s fetákama 10let a opravdu vím ,co hulení dovede udělat z člověka.Všichni vyhulenci tvrdí ,že marihuana je menší zlo jak alkohol.Jednoduchá zkouška,. Zkuste měsíc nehulit. Po pár dnech se budete klepat jak zmrzlý ratlík.Prostě jste vyhulenci a nic jiného. Já Vám to zase tak moc nezazlívám ,ale nelžete. hm? Pěkný den
11. 08. 2013 | 14:25

Varel Bufer napsal(a):

Začaljsem hulit ve 30 letech. Pochlastávání se mi zdálo už kontraproduktivní, byl jsem po něm více unavenej než odpočatej a to jak fyzicky i psychicky.
Tzn jsem začal experimentovat s trávou a hašišem jako relaxační a meditační látkou. DNes je mi 38, žádný problémy jsem nezaznamenal(jointa , nebo fajfku si dám 1-2 týdně).
Tak je jasný, že v případě trávy užívám kvalitní outdoor "bio :-)" trávu a stejně tak hašiš.
Tzn chápu, že tráva není pro mladej mozek, a u svejch dětí je budu určitě varovat před hulením v době vývoje mozku, ale pro dospělého člověka je tráva jako nástroj relaxační ideální.
Pro obživu programuju, tzn hlavu používám a pracovně jsem produktivnější než jsem byl. Částečně je to už propracovaným systémem osobní motivace a částečne tím, že si právě s pomocí trávy dokážu odpočinout. Tzn taky jsem experimentoval s dávkováním a četností. Tzn jsem utahanej , mozek vyhoukanej z práce. Du si zaběhat, koupím si nějaké dobré suroviny, uvařím si dobré jídlo, pustím si nějaký film, nebo dokument a hulím, u toho si špekuluju - to jiné vnímaní času a vůbec všech externích vstupů mi dovoluje se nad některejma věcma zamyslet z posunutého pohledu. A pak usnu. Normálně spím tak 8 hodin, ale po tom co si zahulím tak 12. Jsem pak odpočatej a vyklidněnej.
Už se mi zhulenýmu podařilo mnohokrát vyřešit nějakou věc na který jsem pracoval, nebo se alespoň posunout k řešení.
Tzn v mojem případě je tráva a hulení zatím spíše pozitivní. Ale je to zatím jen 8 let, tzn uvidím jak to bude dál.
Ještě jsem zaznamenal zajímavou věc., když si dám jointa a snažím se něco naučit, nebo něco zkoumám. Tak si píšu na papír jen pozitivní výsledky takového zkoumání. No pravděpodobně asi díky poruchám krátkodobé paměti, si nepamatuju plno balastu co jsem při zkoumání byl nucen konzumovat, ale ten výsledek zapsanej zůstane. Určitě jsem nezaznamenal to, že bych něco nekontrolovatelně zapomínal, nebo byl zmatenej, nebo tak něco. Když o tom s někým hovořím, většina lidí je překvapená , že hulím. Nikdo nic nepoznal, stejně tak i já jsem byl překvapen.
Stejně tak zaznamenávám, že trávu jako relaxaci v mém věkovém horizontu používá čím dál více lidí. Aktivních lidí.
No uvidíme v budoucnu a doufám, že i česká věda přinese nějaké seriózní poznatky o vlivu trávy, když už se legalizovala pro lékařské účely a v budoucnu dojde i k legalizaci pro relaxační užívání.
11. 08. 2013 | 14:39

Varel Bufer napsal(a):

kiks: cestuju dost po světě, tzn nehulím třeba 2 měsíce a nepociťuju žádnej absťák. Jsem v poho jak s trávou tak bez ni.
11. 08. 2013 | 14:43

Richard napsal(a):

Varel Bufer
v rámci kouření trávy relaxujete a v rámci relaxace poznáváte..
zajímavé
mě přijde třeba zajímavější, v rámci poznávání relaxovat, či v rámci relaxování poznávat....

ta tráva mi tam přijde nadbytečná, zbytečně ohlupující, případně zastavující rozvoj, byť Vy z ní máte asi pocit = poznávám, relaxuji

chytřejší mi přijde poznávat a relaxovat nezávisle na trávě, resp. hledat způsoby, ale to je jen můj postoj...

dokázal bych si představit, jak využít Váš potenciál daleko efektivněji bez trávy... = hledat způsob účinnější relaxace svépomocí..
Z Vašeho přístupu mi totiž vychází jakási mírná psychická závislost na vnějším zdroji...
11. 08. 2013 | 14:55

Richard napsal(a):

resp. zbytečná mírná závislost..
11. 08. 2013 | 14:59

santawizard napsal(a):

Společným rysem psychozy ,neurozy , hysterie ale i tabákového notorismu ,alkoholismu a narkomanie je nedostatek pevné vůle.Jestli ,že marijuána vede ke "schizofrenii" tak alkohol vede k depresi a tabák vede k rakovině mnohem víc.
Marijuána však vede k náboženským a magickým zkušenostem.To je hlavní důvod proč to dělají i když je policajti za to pronásledují.
Myslet si ale,jako Richard,že schizofrenické opojení má větší magické či náboženské zkušenosti než marijuána opojení je absolutní blud !!!!Tento blud je vytvořen prostředím ,kde jsou samé prášky a samé cigarety .Prostředí ,které vede ke smrti.
11. 08. 2013 | 15:02

.Jenda napsal(a):

Kdyby feťáci pochcípali tak by mi to moc nevadilo
11. 08. 2013 | 15:05

Jaryn. napsal(a):

Plno debilů zde jest :-):-):-) a hlavně ti co drogy zakazují.
Já říkám, dělejte si každej co chcete a hotovo.
Každýmu je po tom hovno.
11. 08. 2013 | 15:12

Varel Bufer napsal(a):

Richard:
Poznávání a zkoumání mne baví celej život. Tzn většinu poznávání a zkoumání provádím celej život bez vlivu čehokoliv.
Jen jsem napsal, že tráva je pro mne fungujícím nástrojem relaxace, když potřebuju - chci.
Každej relaxuje jinak, pro mne je relaxace i to, že se učím nebo zkoumám věci, který mne zajímaj, ale aktuálně nevyužiju.
Tzn nepíšu, že relaxuju jen s trávou. Jen říkám, že tráva pro mne funguje jako relaxace a tak ji jako relaxaci užívám. S mnoho dalšíma věcma co mi dělaj dobře. Taky jezdím na dovolenou, 1 za rok na měsíc. Nevím jestli máte nějakou vlastní objektivní zkušenost z marihuanou, nebo jen vaříte z vody.

Znám osobně pocit opilosti i být zhulený. A nadbytečný, zbytečně ohlupující, mi přijde ta opilost.DNes. V mládí ten chlast uvolňuje , člověk se nestydí a je jednodušší se odvázat ve společnosti. Ale časem, to vše zvládne i bez chlastu. Chlast je dnes dán společenskou konvencí, to je taky příčinou konformního přístupu k němu a jeho nezdravá míra tolerance.
Trávu užívám z vlastní vůle, pro relaxaci a meditaci sám se sebou. Narozdíl od chlastu, který je přijímán společností prakticky bez otázek a toleruje se i u dětí je tráva poměrně kritizovaná věc. Tzn k ní asi plno lidí přistupuje odpovědněji.

Tzn například nikdy jsem nepil alkohol sám. Vždycky jen ve společnosti. Stejně tak ve společnosti nikdy nehulím, hulím vždycky sám.
Jinak je mi 38, a vím, že hledání a využití vlatního potenciálu je nikdy nekončící proces. Stejně tak, že to je proces osobní, tzn primárně vyžaduje poznání a pochopení vlastního Já.
Tzn Vaše poznámka o tom jak si dovedete představit něco o mojí osobě je irelevatní. Ale dobrej pokus :-).
Možná by bylo přínosnější kdyby jste se pokusil popsat jak relaxujete Vy a já to třeba otestuju.
11. 08. 2013 | 15:40

Richard napsal(a):

"Myslet si ale,jako Richard,že schizofrenické opojení má větší magické či náboženské zkušenosti než marijuána opojení je absolutní blud !!!!"

sice nevím jak to myslíte Santo, ale rozhodně mám za to, že větší magické či náboženské zkušenosti v sobě nese průnik do vlastního nitra bez marihuany, byť je toto zřejmě o dost náročnější než bez ní.....resp. jak pro koho,
introvert s tím takový problém mít asi nebude, pro extroverta to bude již náročnější, jenže ten má zase jiné silné stránky, je více použitelný v praktickém světě...
jinak schizofrenici mají opravdu velmi zajímavé prožívání - hluboké - introvertované, byť toto má velmi neuspořádanou, komplikovanou, často chaotickou a prakticky nevyužitelnou podobu, ale potenciál rozvoje je snad o to větší, toho magického a inspirativního materiálu proniklého do vědomí je ohromné množství, tak velké, že si s ním člověk často neví rady, člověk je ním zahlcen až z toho "onemocní" schízou nebo něčím podobným.....
a co by za trochu z něj dali třeba umělci strádající nedostatkem múzy...
11. 08. 2013 | 15:44

Varel Bufer napsal(a):

Richard:
mírná psychická závislot je tvořena prakticky na vše co děláte pravidelně, trpí tím každý a není to nic kontraproduktivního.
Tzn chodím do posilovny 3x týdně a 2x týdně běhám. Když jednou po dlouhe době vynechám, je jasné, že je mozek v konfliktu, chce ten dobrej pocit po tom běhání nebo cvičení chce zase zažít. Tzn mám špatný pocit, že jsem zazdil něco co mi dělá dobře. Ale s tím se dá logicky pracovat. Tzn jo jednou jsem vynechal, z racionálních důvodů, nebo prostě souhra okolností. Racionálně se nic nestalo a je po špatném pocitu.
Tehle špatnej pocit pomáhá například i motivaci chodit do práce. Nebo pracovat obecně. Mozek je složitým systémem odměn a trestů, které si člověk nastavuje sám. A dokáže ho managovat.
Tzn ta tráva je na týhle úrovni. Tak zase je to i otázka celkové kondice jednotlivce. Ale ujíždět se dá i na konzumaci mrkve pokud k tomu existují predispozice.
Tzn mírná psychická zavislost je součástí pravidelného kouření marihuany, ale je to asi na stejné úrovni, jako že jste zvyklej si koupit každé ráno mladou frontu a nebo jakej koliv jinej pravidelnej zvyk. Mozek má něco rád a tak to chce zažít, kdy to očekává .
11. 08. 2013 | 15:56

Richard napsal(a):

Varel Bufer
no jo, máte pravdu, že k poznání - "jde to i bez trávy a třeba i lépe než s ní", budete muset dozrát nebo nedozrát sám, ostatně podobné poznání, dle mého velmi hodnotné, jste učinil s alkoholem...
k tomuhle člověk musí asi dospět nebo nedospět, rady z venčí ani inspirace asi nemají váhu...
o to mi však ani nešlo, jen jsem napsal, že bych si to dokázal představit, např. místo trávy zkoušet meditovat...
ale pokud Vás emocionálně táhne tráva, žádná vnější nabídka neuspěje, to je mi jasné..
co se týká mě, teď řeším, jak nahradit cvičení v posilovně za cvičení s vlastním tělem...
resp. už zbývá vymyslet jen něco na nohy, hrazdu a pomůcku na kliky už mám, u těch nohou je to obtížnější, udělat tolik dřepů, aby nohy dostaly zabrat, je asi dost namáhavé...no...

jinak, pokud užíváte trávu jako zdroj inspirace, Jung vymyslel metodu aktivní imaginace, jde vlastně o vědomou a svépomocnou práci s vlastní myslí, resp. s jejím hlubšími vrstvami...
přijde mi to zajímavější než hulit, ale disponovaným jedincům se to také nedoporučuje, mohlo by to otevřít příliš silné věci...
ale jak píšu, každý máme svou vlastní cestu, tak hodně štěstí v té Vaší...
Buenos dias, sejdeme se v Méchiku, protože tam všichni vlastními cestami kráčíme...
a já už tak jdu...
11. 08. 2013 | 15:58

Varel Bufer napsal(a):

Richard:
Nápodobně, taky hodně štěstí.
11. 08. 2013 | 16:30

Richard napsal(a):

Varel Bufer
ještě malé doplnění pane Varele Bufere

existují závislosti, které jsou zdravé(podobně jako třeba určitá míra sobectví), člověk a jeho růst se bez nich prakticky neobejde a nejsou závislostmi v pravém slova smyslu...např. člověk musí jíst, aby přežil, v určitém smyslu je tedy závislý na potravě, ale v pravém slova smyslu se na ní stává závislým až tehdy, když se začne přejídat, ...podobný příklad jste uvedl Vy s mrkví...

u některých látek je dle mého tato nadbytečná závislost v pravém slova smyslu vytvářena již při pravidelné konzumaci, byť v malém množství...viz Vaše "rekreační" užívání marihuany....
ale jak jsme se shodli, každý máme svou cestu, každý vidíme věci asi trochu jinak, ....
třeba jí skutečně potřebujete, nevím...vy jste sám sobě šéfem, tedy samozřejmě tady na Zemi...
11. 08. 2013 | 16:41

Jára napsal(a):

Doporučuji rozhovor s panem Prof. L.Hanušem(krom jiného se věnuje léta výzkumu "konopí") v pořadu "Na plovárně"(30.9.2012). Zde bylo jasně řečeno, že negatívní důsledky na psychiku jsou možné jen tehdy, trpí-li daná osoba psych.poruchami ať už zjevně nebo latentně před požitím - jinak ne.
11. 08. 2013 | 17:12

santawizard napsal(a):

Richard:
1)sice nevím jak to myslíte Santo, ale rozhodně mám za to, že větší magické či náboženské zkušenosti v sobě nese průnik do vlastního nitra bez marihuany, byť je toto zřejmě o dost náročnější než bez ní.....resp. jak pro koho,
ANO,ano to se však pro konzumenty musí dělat jak s pomocí, tak bez pomocí marijuány 2 v jednom a ne buď jedno nebo druhé.
2)jen jsem napsal, že bych si to dokázal představit, např. místo trávy zkoušet meditovat...
ANO,ano tráva sama o sobě působí jako transcendentální meditace.Proto je pro konzumenty nutné dělat meditaci jak s marijuánou, tak bez marijuány 2 v jednom a ne jenom jedno nebo druhé..Toto navzájem porovnávat a organizovat.
3) Tímto způsobem se s tím dopujou pro práci a nebo s tím meditujou pro rekreaci.Např.takový konzument malíř a nebo muzikant maluje svoje obrazy a skládá svou muziku ,jak pod vlivem marijuány, tak bez pomocí marijuány,ať už se s tím dopuje a nebo s tím medituje.Jinak je nebezpečí že z jednoho člověka vzniknou 2 lidi.Jeden ve změněném stavu vědomí a druhý v nezměněném stavu vědomí.
Další problém může nastat ,že si huliči marijuány nechcou vyměňovat svoje názory či vypovídat svědectví o změněném stavu vědomí natož nedej bože o království božím,které existuje v každém člověku.Když vystřízliví ,tak všechny prožitky zapomenou atd dokolečka jsou vymazáni a vytenulováni na cestě k větší závislosti a patrně i do té zablokované schiozofrenie.
Ani schizofrenici si však nesmí potom vyměňovat svoje názory o svých stavech.Jenom se mezi sebou hádají.
Psychoanalýza by ale mohla platit ,jak pro psychicky nemocné ,tak pro psychicky zdravé.Jak pro abstinenty tak pro konzumenty.S tím s váma pořád souhlasím.
11. 08. 2013 | 17:26

sto let jsem hulil, minimalne napsal(a):

Na druhou stranu to pomaha odhalit potencionalniho schizofrenika a zajistit autorovi denni chleb :)
Diskuse je tu celkem dlouha a obsahla, az se vsechny myslenky v ni ztraci.

Ja muzu za sebe rict, ze jsem prestal hulit sam od sebe, protoze me to proste omrzelo a zhulenej jsem mel uz spis takovej blbej pocit a hovno jsem si uz pamatoval- to se pak clovek nachodi po schodech. Cista hlava je nejlepsi, maximalne si dam parkrat do roka nekolik piv. Pamet se vratila po cca 8 letech zpatky do normalu, razantni zlepseni prislo tak po pul roce.
Ono to huleni cloveka celkem pribrzdi cloveka v zivote jako takovem, kdyz zacne treba kolem 16, jako ja :) Clovek se rad na hodne veci proste vy.ere, ta maturita nebo vyucak se nejak udela, pak do prace, po praci legrace. Po prozkoumani terenu se huli i v praci s kolegy. Bydleni u rodicu zajistuje celou vyplatu na kulturni zivot. Kdyz ovsem praci mate, ta taky neni vzdycky. Vikendove povyrazeni zajisti pervitin nebo neco jineho, proc by ne.
A s tim je treba přestat a vyletnout z hnizda, zit svuj zivot, zenskou i do nepohody, zacit opravdu makat atd. atd.
Kdo je magor, ten by nemel brat nic, ani aspirin. A pokud mate doma clena rodiny, co huli kazdej den, zkuste mu to rozmluvit alespon na ty vikendy, nez dostane sam rozum.
Videl jsem tu komentare na J.X.Dolezala, ten rika sam: *S hulenim se ma zacinat az po telesnym a psychickym vyvoji cloveka, ze pak to skoro nic nedela. Zamlada to z vas udela blba.* To muzu potvrdit, ale da se to celkem rychle napravit :) Kdyz nezustanete u maminky
11. 08. 2013 | 17:38

jio napsal(a):

To kiks:proč myslíte,že všichni tvrdí - marihuana je menší zlo než alkohol? že by se všichni pletli? Kolik znáte případů,kdy marihuana zabíjela? a teď si položte tu samou otázku jen nahraďte marihuanu alkoholem...myslím,že je to více než jasné. Kouřím cca 10 let a nepozoruji zásadní změny k horšímu a ani ostatní lidé v mé blízkosti nedávají najevo,že by bylo něco v nepořádku....žiji "normálním" životem tzn. pracuji,platím daně atd. nemám problém s ostatními ani oni se mnou.Také mohu uvést příklad : koho budete mít raději za souseda - člověka co se pravidelně opíjí(+vše co podobní lidé dělají-agrese,hluk atd.) nebo člověka co si pravidelně zakouří marihuanu? V mém případě někteří lidé z mého okolí ani netuší,že kouřím,protože se to žádným způsobem neprojevuje.A poslední věc - čas od času prostě nemám chuť kouřit a pak jednoduše nekouřím(klidně několik měsíců) a žádný absťák (nebo jakoukoliv změnu v chování) nepozoruji.
11. 08. 2013 | 18:28

karel mácha světle zelený napsal(a):

pozor, články z vokurkový sezony můžou spustit migraci na jiné drogy. Samozřejmě záleží na odrůdě nikoliv na způsobu osvětlení ( venku / lampa ) A těch odrůd je tolik, že je neseriozní zde o tom diskutovat, není li zde uvedeno jméno/jména kultivarů , kterých se to týká. Od toho mají modely svá jména aby se poznal článek od neodborníka, aby se rozpoznala novinářská kachna. Pravidelného huliče chrání kanabiolidy z předchozích špeků, až dva měsíce zůstávají v krvi připraveny chránit uživatele před tímto mystickým bezejmeným modelem z neodborně napsaného článku o novinářské kachně. bóm šíva
11. 08. 2013 | 19:03

Vlad Naiva napsal(a):

To karel mácha světle zelený:
Jestliže se domníváte, že pacienti, které Martin Jarolímek musí léčit, jsou schopni všichni přesně uvádět, které odrůdy poslední měsíce denně pokřovali, pak jste nejste příliš dovtipný. A příspěvek člověka s titulem "světle zelený" působí oproti článku autora s titulem MUDr. rozhodně opačně, než jste zřejmě zamýšlel.
Věřte, že bych velmi rád věřil kecům hromady takyodborníků v této dikuzi, jenže já znám a je mi ohromně líto jedné ženy, která musela svého syna nechat zavřít do ústavu. Touto novou mariánkou se 'prohulil' ke schizofrenii a veřte, že je to velmi závažné a obtížně léčitelné onemocnění (pokud vůbec léčitelné je). Když taková tragédie postihne vašeho bratra, syna, přítele... budete zoufalý bezmocností.
11. 08. 2013 | 19:44

Pete napsal(a):

Já pořád nechápu, proč to zakazovat. Kdyby si každej mohl vypěstovat svoje zboží, bylo by po problému. Drogové mafie by přišly o trh, cena na černém trhu by klesla tak, že by se to už nevyplatilo ani prodávat. A každej ať se sjíždí, čím chce. Jedinej problém je zdravotní péče - dneska je vše placeno ze společného bazénku peněz a tak je léčba rizikových pacientů zbytečně financována zodpovědnými. Jenže nezodpovědní jsou i ti, kdo holdují nezdravé stravě, alkoholu, moc se nehýbou, mají nadváhu atd. Takže uvolnit bariéry, ale zavést individuální zdravotní účty. Za rizikové chování zdražit zdrav. pojistné a naopak zodpovědné chování odměnit. Jen z krve se dneska zjistí tolik věcí...
11. 08. 2013 | 20:12

karel mácha nazelenalý napsal(a):

to vlad naiva
jestli ten redaktor neví o čem píše, tak nemá psát, to není důležitý jestli uživatel ví jméno odrůdy, uživatel žádný články nepíše, redaktor tady něco podsouvá tak
je mi líto člověka o kterém jste uvedl, že se musí léčit, ale k jeho dobru vemte v ůvahu , že marihuana sama o sobě nezpůsobuje nic, pouze prohlubuje zážitky. Poukazuju tím na zřejmě psichycky nezdravé okolí pacienta , marihuana jen zesílila to nepříjemné, pravděpodobně byl opakovaně pod vlivem drogy v nevhodném prostředí. (výtky od rodičů, ponižování od kamarádů). Šlo zřejmě o nezkušeného uživatele, který si pro užívání neudělal klid, nevím o nikom,že by mněl problémy z relaxačního-meditačního užívání, ovšem nemá li člověk na to klid a musí užívat na veřejnosti... omlouvám se za přirovnání, ale, no vyhoňte si na václaváku, zřejmě taky získáte psichyckou poruchu z blbých keců okolí což vám v klidu v posteli nehrozí. Světle zelený se mi líbí a chutná a pod článkem to působí přesně tak jak jsem zamýšlel.
11. 08. 2013 | 21:26

Vlad Naiva napsal(a):

To Pete:
To je slovo do pranice. Zákaz domácího pěstování mariánky, lépe řečeno její ilegálnost, můžeme klidně považovat za příčinu, anebo minimálně za jednu z hlavních příčin, rozšíření nebezpečného 'materiálu', o kterém píše Martin Jarolímek.
Zlegalizovat mariánku s tím, že bude kontrolována stejně bedlivě jako alkohol, by bylo jistě rozumnější než zahnat pěstitele do sklepů, z nichž pak vrhají na trh nekontrolované zboží, které způsobí tragédie. A doma vypěstovaná mariánka není tak bohatá na THC a nechybí v ní kanabidiol (byl by to navíc malý zlomek množství). Jenže stát (tedy především Kalouskovo ministerstvo a jeho kontrolní mechanismy) selhal i v oblasti alkoholu...

S nějakým 'rizikovějším' a tím pádem 'dražším' pojištěním bych ale byl opatrný. Od vašeho návrhu je pak již blízko k diskriminaci třeba dle genetických dispozic. To je rozhodně nebezpečná cesta.
11. 08. 2013 | 21:37

Vlad Naiva napsal(a):

karel mácha nazelenalý:
Problém spočívá v tom, že na rozdíl od autora nevíe, o čem píšete. Nejde o jednotlivce, nýbrž citelně narostl počet schizofrenických pacientů, jejichž chroba má příčinnou souvislost s pravidelným užíváním mariánky. Také proto odborníci jako Martin Jarolímek (všimětet si, že se angažuje v zájmu duševně nemocných a jejich rodin) začali zkoumat příčiny tohoto nárůstu. Možná nejsou příčiny potvrzeny dlouhodobými vědeckými pozorováními, nicméně zde nám to sděluje praktik a já mu již dle své osobní zkušenosti (viz výše o matce dnešního schizofrenika) důvěřuji.
Hlavně, že nás upozornil: Něco je špatně...
Mariánka je primovní (když se nemíchá s jinými látkami vč. alkoholu, s tím má osobně velmi špatné zkušenosti) a ani ve snu mě nenapadlo, že budu bezmocně zírat na zoufale nešťastnou matku, z jejíhož syna se stal člověk neschopný samostatného života po hulení 'trávy', kterou i já považoval za méně nebezpečnou než alkohol. Přirozená mariánka asi taková je, ale kombinace vyššího obsahu s nižším obsahem kanabidiolu může zřejmě být velmi nebezpečná.
11. 08. 2013 | 21:51

karel mácha zazelenalý napsal(a):

Vlado, na to jsem upozornil já, že nám pan jarolímek neřekl o které to strašlivé odrůdě budem diskutovat, vy tudíž také nevíte o čem píšete a žádný narozdíl od autora není, ten také neuvedl o čem píše. Vzhledem k tomu že jste nezmínil nic o vztazích pacienta s okolím v době před užíváním a ve chvílích pod vlivem, mám dojem že jsem se trefil do černého. Mámo ,kluk je zhulenej , teď si s ním hned vše vyříkáme. Stejný jako by přišel za komoušů nalitej... bohužel ho nechránila opilecká agrese a totální uspávací tupost. Mně se vůbec nelíbí rozklepaný trosky z chlastu, ani nejsilnější tráva takhle lidem neublíží, naopak pomáhá bezpečněji než alkohol zapomenout na zlomyslnosti okolí, dnes mi utrhli okrasnou kytku kterou jsem denně zaléval a roztrhanou na kusy ji rozházeli po chodníku, protože kouřím trávu asi, tak kdo se má léčit, kdybych ještě chlastal jako dřív , mám řešení...a co olga hepnarová, ta nehulila a jak to dopadlo,,, tu trávu si užívá okolí, ne uživatel.
11. 08. 2013 | 22:29

Vlad Naiva napsal(a):

To karel mácha zazelenalý:
Nadále nikterak nepopíráte mou argumentaci ani podstatu sdělení MUDr. Jarolímka. Diskuze s vámi tudíž nikam nevede už proto, že jen opakujete již vám vysvělené: 'odrůdu' nelze dost dobře vysledovat, avšak je zřejmé, že nějaká 'nová' mariánka způsobuje zvýšený výskyt nebezpečného duševního onemocnění. Vzhledem ke zjištěnému zvýšenému výskytu na českém černém trhu mariánky se zvýšeným podílem THC v kombinaci se sníženým podílem kanabidiolu, usuzuji nejen já (a MUDr. Jarolímek), že je tato souvislost velmi pravděpodobná. A 'vaše' odrůda je marginální detail.
Stačí... Řešíte jen svou údajnou 'odbornost' pěstitele indického konopí, o to, co je podstatou článku, vám evidentně nejde. Navíc každá odbornost je v přímé úměře k dosaženému vzdělání a vy neovládáte ani český pravopis. Proto vaše neustále opakované pseudoargumenty (mimo diskutovaný problém) jsou tímto také poněkud znevěrohodněny.
11. 08. 2013 | 23:24

karel mácha jasně,,,zelený! napsal(a):

pane Jarolímku do své rozvahy nepromítáte přibívající počet kuřáků napříč populací, dnes je běžný čtyřicátník dělník kouřící trávu, což v době s kterou srovnáváte počty pacientů bylo rozšířeno pouze mezi puberťákama a pankáčema.

vlado, já se nedivím že tomu klukoj hráblo, nedokážete li se vyjádřit aniž byste se o někoho neotřel máte hulit trávu, klidně tu nebezpečnou, takovýho diskutéra co začne o pravopisu s tím že se nevěnuju jeho argumentům nebude žádná škoda. kde jsou vaše argumenty? čemu z vašeho textu se mám věnovat? vidím jen že jste si všiml nadpisu světle zelený a spletl jste si to s příležitostí vzít si mně do huby, dále já prý nejsem cosi ?dovtipný?, ostatní zde jsou ?takyodborníci? a jediné smysluplné téma z vašeho příspěvku byl syn ženy které je vám líto, ovšem to jste nakous a již o tom nic v souvislosti k tématu nemluvíte.(zoufale nešťastná není ani trochu použitelné do konstruktivní diskuse, pokud tím nechcete naznačit v jakém emočním prostředí se pacient nacházel a nachází) To je poprvý a naposled co diskutuji o Vaší o sobě místo o tématu, dále na Vás pane nereaguju. Vyhýbal jsem se diskusi o vaší osobě celé tři příspěvky, a věnoval se pouze tématu, jistě byste se měl zamyslet proč ve vašich příspěvcích bývají častěji hodnoceni ostatní diskutující, místo něčeho smysluplného k článku.
12. 08. 2013 | 01:04

Riko napsal(a):

Me by jen zajimalo, kolik dostal autor za publikovani techto nesmyslu. Zajimala by me opravdova statistika a cisla. Zadny z oslovenych adiktologu a psychiatru mi nepotvrdil zvyseny vyskyt schizofrenie. Tvrda data by pomohla. A za dalsi jak uz tu nekdo psal, kazdy druh matihuany ma jinou genetiku s jinymy obsahy THC, CBD, atd. Takze uz jen proto nejake pausalizovani o jakesi ceske trave je naprosta hloupost, ktera jen podtrhuje to, ze autor neni v teto oblasti zadnym odbornikem. Ale prihrat si polivcicku a "udelat" si jmeno mu problem nedela. Na zaver jen mala poznamka. Zajimave, ze problem se schizofrenni marihuanou nemaji ve statech, kde je jiz leta legalni, ikdyz tam pestuji stejne odrudy jako u nas.
12. 08. 2013 | 07:25

Dr.Greenthumbup napsal(a):

Autor objevil supertrávu "Skunk" a chce nás varovat před tím, že může způsobit schizofrenii. Chtělo by to udělat si trošku průzkum problematiky a nejenom se bít do prsou a vykřikovat "Já jsem to říkal". Chce se podívat i na to, že se začínají šlechtit léčivé odrůdy s vysokým obsahem CBD a taky zmínit to, že různé odrůdy trávy mají různý obsah THC a CBD. Neexistuje jekási "stará tráva" s nízkým obsahem THC a Skunk způsobující schizofrenii. Autor netuší, že je nějaká indica a sativa a jejich hybridy a to jaké mají nebo můžou mít účinky. Je snahou politiků a policie v době kdy se mluví o léčivém potenciálu konopí strašit nějakou supertrávou, která způsobuje schizofrenii...stejným způsobem totiž došlo k ilegalizaci konopí. Stačí lidem věšet na nos bulíky o nebezpečnosti, aby se tak obhájila její ilegalizace.
12. 08. 2013 | 10:43

sekere napsal(a):

Kriste pane! kdy uz vezmou lidi odpovednost za svuj zivot do svych rukou a nebudou to svadet na nejake rostliny. To vytahovani srdceryvnych pribehu o znicenych rodinach je taky pekna pitomost, naprosto vzdy je tam mnohem vice faktoru, ktere vedly k rozvinuti problemu (nefungujici rodina apod.) ale zase budeme nalepkovat ze? Aneb kdo je slaboch, a neumi se vyrovnat s vlastni chybou a poucit se z ni, z toho kolobehu problemu jen tak nevystoupi a vzdy bude hledat chyby jinde.
12. 08. 2013 | 10:45

dotaz napsal(a):

No asi se shodneme,že za schizofrenií je nějaká intoxikace škodlivinami?

Spíš by bylo zajímavější,kdyby pan autor Jarolímek posoudil,zda poškození v mozku jsou vratná
a zda je možné vyléčení a ČíM?
Asi nejlepší metodou je fakt invalidní důchod a relativní klidný život důchodce
s dostatkem spánku a odpočinku a mírnou rehabilitací,ne?
12. 08. 2013 | 12:22

santawizard napsal(a):

Nedávno jsem slyšel ,že maniaci,schizofrenici ,somráci a feťáci byli ve středověku upalování jako čarodějnice.Podobně jako později Hitler odvážel všechny židy vagonama,tak ve středověku tisíce a tisíce maniaků , schizofreniků , somráků a feťáků,bylo církvemi a zákonem v boji proti Satanovi likvidováno ještě primitivnějším způsobem.!!!!
Středověk však ještě existuje a bude prý ještě hůř.Už se to rýsuje.Např. zakázaná dělnická strana chce lynčovat nezaměstnané romy.Prý všichni feťáci a somráci a nebo schizofrenici a maniaci jsou jako židé a cikáni .
12. 08. 2013 | 13:51

dotaz napsal(a):

Santo,
víš že jsi k pomilování,jak jsi chytrej a sečtělej?Ale Richard taky?
12. 08. 2013 | 15:37

Jenda 29 let napsal(a):

hulil jsem 15 let .... to co píše zde bloger jsem přesně začal pociťovat...do písmene s ním souhlasím. vyprdnul jsem se na to a je mi lépe...mám hezčí dny..krásněji prožité.

Sem tam si ještě zahulim, ale nedělá to dobře mé osobnosti a mému myšlení.
taky jsem si vždy říkal, že je to blábol...žiju dost společensky - tudíž to na mě začalo okolí pozorovat, že se mnou není něco dobře (deprese atp.)
A to nejsem žádný slaboch.

každý kdo pochybuje sám o sobě, doporučuji vysrat se na to co nejdřív.
12. 08. 2013 | 15:47

Rudi Koutek napsal(a):

Jenda 29
Pokud je Vas vek 29, tak jste zacal ve 14. Ja jsem si vzdy myslel, ze je trava 100% pozitivni. Pote co jsem poznal lidi, kteri s tim zacinali v pubertalnim anebo dokonce predpubertalnim veku, jsem zmenil nazor(negativum potvrzuji i studie).
Myslim si, ze by mel clovek zacit konzumovat v dospelem veku nekdy kolem 20, nekteri i pozdeji, anebo radeji nikdy(trava neni pro vsechny).
12. 08. 2013 | 16:18

dotaz napsal(a):

Jak je to s pasivním kouřením?Když okolí kouří marjánku,je pasivní kuřák ohrožen?
12. 08. 2013 | 18:04

Pick napsal(a):

Dostal jsem trochu trávy jako dárek a zjistil jsem, že po ní leda tak dobře usnu. Nenavozovalo to žádné halucinace, veselí ap. Je asi pravda, že je trávy hodně odrůd; dostal jsem nejspíš nějakou slabou.
12. 08. 2013 | 18:27

honza napsal(a):

To říkají všichni, že to sním nic nedělá, proč by to jinak hulil žejo
12. 08. 2013 | 20:01

Josef napsal(a):

Ono nezáleží ani tak na odrůdě (ano, je rozdíl mezi šlechtěnou odrůdou indiky a sativy), ale spíš na způsobu pěstování a okamžiku sklizně. Chcete mít trávu, která vás neuspí, zvýrazní vaši aktuální náladu a přitom bude mít zajímavou chuť? Tak ji skliďte celkem brzy. Bude obsahovat málo kanabidiolu a hodně THC. Chcete tzv. STONE modely, které vás sestřelí? Pak ji nechte vyzrát co to dá. Spoustu informací o správném pěstování lze nalézt na serveru „grower.cz“. Naleznete tam téměř vědecké rozbory a statě. Já osobně už delší dobu nehulím, protože mi to snižovalo mentální schopnosti, které potřebuji k práci. Nicméně nikdy jsem nebyl závislý a nevím jak se taková závislost projevuje, protože jsem na to nikdy neměl vysloveně chuť.
12. 08. 2013 | 20:42

Moina 65 napsal(a):

Nekouřím, nepiji alkohol, je mi 65 a cítím se dobře,přiměřeně věku... Asi nejsem normální? V naší rodině nekouřil a nekouří nikdo, prodejci alkoholu se u nás také neuživili, z drog pijeme s mírou kávu a čaj. Příklad je důležitý, naše děti ani jejich děti kouření a alkohol také nelákají, dostali jsme všichni do výbavy úplně jiné "hračky" na využití volného času - čtení, hudbu, fotografování, sportování, cestování za poznáním. Pravda, každému se takový základ do života nepodaří dostat, ale máme v rodině i člověka s těžkým tělesným postižením, a žije rovněž pozitivně bez berliček fetování. Pana doktora J. znám osobně, a je mi ho už pár let líto, byl opravdu dobrým znalcem problémů, o kterých píše, ale sám jim podlehl natolik, že dnes dělá i sobě spíše ostudu. Chraňte se ho potkat na silnici, když řídí pod vlivem, a to bývá velmi často...A ta děvčata opravdu nejsou pacientky, divili byste se, jaké mají motivy...
12. 08. 2013 | 21:39

DELERA napsal(a):

Skunk je na světě už od konce 70 let, autor článku si fakta vycucává z prstu. Ale v něčem se s ním dá souhlasit. Vietnamci a podobní pěstitelé jedou jen na výnos a je jim jedno kdo co bude hulit. Většinou sou to přehnojený sračky. Kouříte v podtsatě hnojivo a různý stimulátory. Takže buď pěstit svoje a nebo něco od kámoše. Ale nějaký ultra hydro skéro od týpka co to střílí někde na rohu NIKDY!
12. 08. 2013 | 21:55

KHB napsal(a):

to Jarolímek: Zkuste si přečíst essay Ch. Bukowskiho "A Bad Trip." Nic ve zlém ;-).
12. 08. 2013 | 23:15

Jaroslav napsal(a):

Marjánka může, politická a novinářská žumpa MUSÍ . No a co ? Blby novináře mám denně všude a neuteču jim, kdežto o marjáně vím z doslechu a rozhodně ji nemusím a nikdo mne nedonutí.... co je horší? Že se ptám ....!
13. 08. 2013 | 06:07

Kubee napsal(a):

Chci zpet dobu kdy nebyl kazdy blbec samozvany guru na marihuanu....holandani pestuji marihuanu s obsahem THC na 18% uz 15 let a ze by vietnamci investovali sve miliony do slechteni travy bez cbd se mi verit nechce...a mnohe studie z sveta, a ne z Ceska kde vsichni mluvi podle toho kdo je plati, hovori jasne: "pokud nemate predpoklad pro schizofrenii, marihuana ji nevyvola..." Alkohol udelal z desitek lidi schizofreniky mnohem rychleji....a kdyz prestanete uprednostnovat luxus a prachy pred vlastnimi detmi, mozna drogy brat nebudou (myslim drogy, ne lucni kviti)...
13. 08. 2013 | 07:16

Kubee napsal(a):

Chci zpet dobu kdy nebyl kazdy blbec samozvany guru na marihuanu....holandani pestuji marihuanu s obsahem THC na 18% uz 15 let a ze by vietnamci investovali sve miliony do slechteni travy bez cbd se mi verit nechce...a mnohe studie z sveta, a ne z Ceska kde vsichni mluvi podle toho kdo je plati, hovori jasne: "pokud nemate predpoklad pro schizofrenii, marihuana ji nevyvola..." Alkohol udelal z desitek lidi schizofreniky mnohem rychleji....a kdyz prestanete uprednostnovat luxus a prachy pred vlastnimi detmi, mozna drogy brat nebudou (myslim drogy, ne lucni kviti)...
13. 08. 2013 | 07:17

Jouveles napsal(a):

Kuřte pouze BIO-Marjánku a nebo ještě lepší se od Marjánky nechte vykouřit !
13. 08. 2013 | 09:00

Danulek napsal(a):

Kouknou, hulím už bezmála 23 let, sice svou vlastní vypěstovanou češtinu a "skero" jsem měl asi tak 5x v životě. Pravdou je, že po skeru jsem byl celý tumpachový ještě druhý den ráno, ale po odeznění postúčinků, jsem se cítil skvěle. Vedle mne žije soused, který když slyší zapraskat uzávěr od flašky šnapsu, tak tratí rozum a pucuje to až kolikrát do němoty. Občas chodí po své zanedbané zahrádce na dvorku a neustále mumlá něco pro sebe. Ten člověk nenávidí uživatele konopí a dává to také patřičně najevo tím, že občas v hospodě vykřikuje, že by nechal všechny pukače pozavírat. On vypadá na 60 a má 42 a já mám 45 a vypadám na 30 :-) Jasně sranduju, ale rozdíl je (kupříkladu) mezi námi dvěma vskutku patrný.
13. 08. 2013 | 09:51

Marcel Kozák napsal(a):

Kolik asi pan redaktor - zoufalec, obdržel na svůj účet ?
Je to stejné jako s mlékem, aby řetězce zlikvidovali mlékomaty.
Teď se rozhoduje kdo bude dodávat marihuanu k lékařským účelům a ve hře jsou jen zahraniční společnosti, medvědí služba pana redaktora, ani se nedivím Putinovi že takovým lumpům jako zde p. redaktor dává zabrat !!!
13. 08. 2013 | 11:03

santawizard napsal(a):

Václav Havel ,hlava státu a undergraundu nás transformoval nejenom z komunistické totality do pluralismu parlamentární demokracie,ale i z tak zvané dikattůry proletariátu do tak zvané diktatůry hospodské politiky a anarchie marijuána kofe šopu,ve hře na krále flámování a zloděje fetování..Prezident Miloš Zeman je teďka hlava a Jiří X Doležal je pata stejné minjce priviligované hospodské kultůlry a diskriminované konopné subkultůry.
Jiří X Doležal skončil jako kuřárna pro zdraví škdolivé cigarety a zdraví prospěšnou marijuánu křížem krážem s tabákovým novinářstvím a konopnýma novinama v otázce ,jak se s tím dopovat pro práci a jak s tím meditovat pro rekreaci.Jeho novinářství okolo časopisu Reflex však skončilo více jako tabákový gonza journalismus než nějaké zpravodajství a vyzvědačství o změněném stavu vědomí s marijuánou.
13. 08. 2013 | 12:27

hanah napsal(a):

K marjáně snad nic, já ji pěstuju na zahrádce na mastičky.
Jen mě pobavilo, že resl přiznal svou sníženou inteligenci :-).
Když jsem mu to napsala já, bránil se......
13. 08. 2013 | 12:51

Rudi Koutek napsal(a):

hanah
Reslova priznana snizena inteligence je mozna vyssi, nez ma vetsina obyvatel.
13. 08. 2013 | 15:09

hanah napsal(a):

Rudi Koutek

možná, ale to na věci nic nemění :-)
13. 08. 2013 | 18:23

halalpig napsal(a):

V článku mi citelně chybí odkaz na zdroj zmíněné studie.
Takhle je to opět ve stylu ,,jedna paní povídala''.
Strašit ovčany,že se jim po jointu zblázní děti jest podlé, podobné triky používalo kdysi Rudé Právo.
13. 08. 2013 | 21:47

dotaz napsal(a):

halalpig napsal(a):
V článku mi citelně chybí odkaz na zdroj zmíněné studie.
Takhle je to opět ve stylu ,,jedna paní povídala''.
Strašit ovčany,že se jim po jointu zblázní děti jest podlé, podobné triky používalo kdysi Rudé Právo.
----------------------------------------------
No víte,on si to přebere každý sám dle svého rozumu,že?
Někdo se bude cítit varován a někdo dobrovolně riskne,že bude statistickým číslem v příštích studiích,kolik lidí se z marjánky zbláznilo a kolik ne.
Každého věc,nejsme v totalitě,abychom poslouchali média na slovo,že?
14. 08. 2013 | 10:00

santawizard napsal(a):

Pro stranu přátel marijuány se jedná o 4 druhy konopí:
1/ průmyslové konopí,které se může bez ohlašovací povinnosti pěstovat až do 100 metrů čtverečných.2/marijuána pro zdravotnické účely ,kde povolení k zacházení mohou dostat patrně jenom lidoví léčitelé,protože všichni ostatní doktoři to dostávají automaticky.3/marijuana pro pohostinské účely v osobním vlastnictví podle vzoru alkoholu a tabáku,kteří jsou stejně více společensky nebezpečnější než celá marijuána dohromady4/ křestanská marijuána jako pomazání,kde není, jak se říká žádná droga,ale je tam Ježíš Kristus,což se pochopitelně nedá dokázat žádným laboratorním testem ,ale jedině vírou v Ježíše Krista.
14. 08. 2013 | 11:46

roman789 napsal(a):

Varuju všechny slušné a zdravý rozum mající mladé lidi před JAKÝMKOLIV ZKOUŠENÍM DROG, včetně chlastu, kouření cigaret a marihuany!!! Nedejte se mýlit a masírovat si hlavu pošetilými lidmi, kteří vám budou cokoliv z těchto hnojů a sajrajtů vychvalovat do nebe a obhajovat vším možným, rozvíjet tu nesmyslné teorie o škodlivosti čokolády, kávy a čaje, prohlašovat, že JIM SE NIC PŘECE STÁT NEMŮŽE, že ONI TO PŘECE NEMUSÍ, že to mají pod kontrolou, a že ježdění autem nebo uzené maso je taky škodlivé a že je kouření nebo hulení uklidňuje nebo že s tím nemohou přestat, že nemají na to vůli a podobné další hovadiny. Až vás tyto hnusy připraví o to nejcennější co máte, o zdraví a případně i o život, ať už váš nebo někoho jiného, je pak na všechno pozdě a pak už zbude jen smutek a kdyby, mnohým se to líbit nebude, ale je přesto je třeba to všem, kdo sem chodí, dát jasně najevo. Často jedinou odpovědí těchto pošetilců jsou jen osobní urážky a výpady, věcné argumenty ani mít totiž nemohou, tito lidé to dobře vědí, že nemají pravdu, ale nechtějí se s tím smířit, protože by museli uznat, že jsou slaboši, protože toto je mimo jakoukoliv diskuzi...to je možná nepříjemná a pro mnohé nestravitelná pravda...
14. 08. 2013 | 18:22

santawizard napsal(a):

roman789:
Ano,ano a proto je nutné se řídit podle pravidla buď střídmě a nebo vůbec,tak jak v to věří samotní katolíci.
Jestli vy jako čaj a káva nechcete žádný tabák alkohol či marijuánu,tak podobně ten tabák,alkohol a marijuána nechcou žádný heroin,kokain nebo perník.To dá rozum.
16. 08. 2013 | 13:55

dotaz napsal(a):

O rekreačn.užívání pro santu
http://www.drogy.net/zajimavosti/kokainiste-do-lecebny-nechodi_2010_08_02.html
17. 08. 2013 | 18:29

janaElz napsal(a):

Milé děti,
opatrujte svoji dušičku, má sluníčka, a pamatujte na svého starého učitele Zdeňka Brože.
Ten nikdy nepil a nehulil sám.
18. 08. 2013 | 00:04

dotaz napsal(a):

Pane jarolímku,
a hlavně neposílejte jakopovinně manželům schizofreniček svůdné komunitní sestry/chůvy/,
aby je náhodou nesvedly...a neodvedly i s dětmi
http://www.novinky.cz/zena/deti/310457-chuva-muze-prevratit-zivot-rodiny-naruby.html

To nevíte,jakjsou chlapi chytlaví?
18. 08. 2013 | 19:01

Mirka Kapalová napsal(a):

Já bych ty huliče vyhnala. My v KSČM ty novoty netrpíme. Chuligáni!
19. 08. 2013 | 22:33

Radek napsal(a):

Co si teda myslím je, že to rozhodně není vlivem autorit jaký mám názor na drogy ale tím jaké to je doopravdy. Prostě je to ad absurdum dovedená představa mladého člověka, který je zvyklý žít na tom co mu "dala příroda" nikoliv co už se přičinil sám a zároveň je to spojené s představou "mít něco za nic".
24. 08. 2013 | 17:57

dotaz napsal(a):

No co se týče drog,tak by možná stačilo huliče vystrašit večírkem falešných zombie na psychiatrii,kdy by voodoo mistrovi Jarolímkovi pozovaly takto zmalované modelky:
http://www.novinky.cz/koktejl/311491-divka-se-diky-make-upu-promenuje-v-desivou-kreaturu.html
Podobně nalíčené sestry komunitní by jistě na klienty posílat nemohl,neb by vyvolaly veřejné pobouření a paniku,ještě kdyby byly vyzbrojeny opravdickými injekcemi.
Nepomohlo by ani,že jsou v mini naostro,že?
25. 08. 2013 | 16:14

Mirka Kapalová napsal(a):

Já si dám po obědě a večer jednoho ruma, a nepotřebuju žádný drogy.
25. 08. 2013 | 20:55

arbitr napsal(a):

Pane Jarolímku, máte naprostou pravdu. Jen bych chtěl připomenout, že ve středověku žil jistý náboženský buditel jménem Malthus, který hlásal, že lidí začíná být na Zemi moc a že je nutné jejich množství včas redukovat, například válkami, morem, cholerou a podobně. Teď k tomu přibyly i drogy a z nich marihuana. Alkohol a drogy zejména lákají ty, co k nim mají genetickou afinitu, mě jsou drogy, tabák a alkohol odporné, tedy k nim afinitu nemám, ani genetickou, ani z potřeby jimi reagovat na situaci ve státě. Když někdo chce fetovat a chlastat ať mu je to dopřáno, Malthus bude spokojený a radostně se bude obracet v hrobě. Co jsou drogy proti maskrům v bývalé Jugoslávii, Iráku, Afghanistánu a připravovanému masakru v Sýrii? Co je to proti počtu usmrcených při dopravních nehodách, a chronicky deptaných závadnými potravinami!
Malthus má pravdu, nemusí existovat Bůh, stačí, když se budou maskrovat lidi navzájem.
31. 08. 2013 | 16:41

smrtidlo napsal(a):

Ale arbitře, copak by pak doktoři dělali?
13. 10. 2013 | 19:38

dex-6 napsal(a):

:) hehe, já říkám... není nad OG Kush!:)
18. 11. 2013 | 11:26

Ivetka napsal(a):

Dobry den,my mame v rodine schizofrenii ma ji moje mamka paranoidni.Ja mam hebefrenni.Jsem z dvojcat takze sem se narodila az druha a asi sem lapala po dechu.Pak nam umrel ve trinacti deda to uz zaclo bejt divny pak se rodice rozvedli a dali nas soudne k tatovi to mi bylo fakt divne.Pak sem vyzkousela Lsd a travu.Na ucnaku sem jela do ciziny asi na sedum tydnu co sem se vratila psycholozka se ptala proc se nechci ucit a ze jsem divoka.pak sem jela do australie a tam mi bylo smutno.No nejvic mi bylo smutno po mame nemit mamu u sebe to je neco pro moji psychiku!!!!!pak sem odjela do irska pracovala sem v mekaci byl tam stres zatez a tvrda prace clovek se nezastavil.Strasne moc zakazniku najednou.Pak mi bejvalej nabidnul travu a ja si dala.Taky by me zajimalo jestli se da zblaznit ze zamilovanosti mela sem vztah na dalku a takhle zamilovana sem litala v oblacich.jsem rada ze sem tohle vsechno zazila aspon jsem zivotem proskolena a mam zkusenosti:)))
01. 02. 2014 | 16:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy