Evropská unie je Východ

10. 04. 2012 | 13:29
Přečteno 2779 krát
Jak v debatě o českém odmítnutí připojit se k fiskální smlouvě EU, jež zavádí fiskální unijní dohled nad zúčastněnými státy, tak i v celé dosavadní veřejné polemice o Evropské unii se opakuje jedno výrazné klišé. Je jím tvrzení, že Evropská unie znamená Západ, zatímco nesoulad a nesouhlas s ní nás automaticky zařazuje na Východ. Takový názor je houževnatá pověra, kterou lze snadno vyvrátit.

Typ evropské integrace, jenž se uskutečňuje od padesátých let do dnešních dnů, a není zdaleka jediným možným, vyvěrá ze základů, jejichž západní povaha je značně sporná. Základem tohoto myšlenkového proudu evropské integrace je totiž novodobá francouzsko-belgicko-německá tradice domněle osvíceného centrálního řízení společností a států, jež nevyrůstá ze zásady demokratické svobody a odpovědnosti. Jde o přesně ten typ prokazatelně úpadkového evropanství, který hlavně na Prusku a později jím vytvořeném Německu od 18. století tolik obdivovali ruští absolutističtí vládci a úspěšně se jej snažili do Ruska přenést. V evropském politickém kontextu je to ale tradice východního, protože se svobodou, pluralitou a demokracií neslučitelného druhu. Evropská je proto, že Evropa není jen kolébkou demokratické civilizace, nýbrž i mnoha demokracii protichůdných způsobů vlády. Evropa je na rozdíl od USA tradiční a dost často pořádně nebezpečná politická laboratoř. Tedy i semeništěm nedemokratických experimentů, jejichž dopady nezřídka ohrožují neevropské končiny.

Něco takového se děje právě nyní. Evropská krize svými finančně-ekonomickými důsledky zjevně ohrožuje například Spojené státy americké. Nemá ale příliš smysl řešit důsledky, pokud se nesoustředíme na jejich společnou příčinu. A tou je východní, byť evropská povaha Evropské unie jako takové. Její celkový ideologicko-politický, eticky problematický základ a převažující způsob rozhodování.

Evropská unie soustavně svazuje život Evropanů přívalem regulačních předpisů téměř všeho pod sluncem, každého lidského pohybu, jednání, rozhodování. O Evropské unii nyní již zcela očividně rozhoduje Německo, tedy nejsilnější členský stát. Jen někdy dostane slovo i Francie jako druhý v pořadí. Evropská unie je tak krytím nynější faktické německé nadvlády nad Evropou. Takový způsob vlády je vzhledem k pluralitní podstatě Evropy demokracií vyloženě nedemokratický, tedy evropsky východní, nikoli západní. Je vládou práva silnějšího nad slabšími. Je opakem zasloužené převahy silnějšího argumentu nad slabším. Je opakem zásady: Padni komu padni, právě tak jako klíčového demokratického pravidla: Já pán, ty pán. A k tomu přistupuje, jak se naposled ukázalo na maďarském případě, finanční vydírání.: Nezměníte-li ústavu, nezískáte unijní peníze. To vůbec není okrajový jev, ale krystalický výraz nedemokratické východní podstaty Evropské unie jako takové.

Při vstupu do evropských společenství a Evropské unie převládala u zájemců o členství očekávání, jež neodpovídala skutečné východní povaze tohoto integračního projektu, který od počátku výslovně směřoval k politické federaci. Skutečný význam tohoto zcela klíčového sousloví se osudově podcenil. Zvýchodnění Evropy v něm nebylo na první pohled patrné. Pluralita, svoboda a rovnoprávnost evropských demokratických a ekonomických kultur ve skutečnosti není výchozím principem, smyslem a perspektivou Evropské unie, ale přesně naopak pro ni velmi nežádoucím jevem a překážkou domnělého evropského pokroku, jíž je proto třeba odstranit.

Občané členských států se tímto závažným problémem dosud většinou nezabývali, nepokládali jej za reálný a důležitý, neboť v zásadě uvěřili svým reprezentacím, že EU je v první řadě cestou k prosperitě a blahobytu. V době konjunktury to bylo pochopitelné. Evropské unii se ale nakonec, tedy dnes, pod německým vedením úspěšně podařilo dotlačit Evropu na pokraj katastrofy.

Proto je i mylné a neinformované, klást na stejnou významovou úroveň nynější český nesouhlas s unijní fiskální smlouvou a neúspěch úsilí zřídit na českém území spojeneckou radarovou základnu USA (Druhé „ne“ Marshallovu plánu, MfD). První krok je totiž odmítnutím „Východu.“ Ale odklon americké Obamovy politiky od projektu radaru na našem území, za kterým česká vládní reprezentace přes ruskou, německou, rakouskou, odtud i domácí a do značné míry unijní podrážděnost jednoznačně stála, byl zjevným ústupkem Východu, a to nejen tomu ruskému…

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Eleshar napsal(a):

To je zase snůška manipulativních polopravd, lží a keců...:)
10. 04. 2012 | 13:49

DF napsal(a):

Pane profesore to co vyučujete v Kolíně nemusíte vyučovat v celé ČR.
Jakmile jde o opravdový vlastní názor, tak Svobodní občané se začnou chovat jako všechny ultrapravicové strany.
Proto lze jednoznačně definovat: SSO je ultrapravicová strana.
Důkazem tohoto je i tento blog pana Bednáře,protože jak se snaží prosadit co je to ta pravá a nefalšovaná svoboda.
Svoboda ekonomické iniciativy a spravedlivá soutěž volného trhu umožňuje nejlépe každému jednotlivci dosahovat svých osobních cílů.
Blahobyt není ani politickým cílem, ani politickou filosofií.
Protože největší překážkou hospodářské spolupráce je politické zasahování do svobodného rozhodování podnikatelských subjektů.
Pro SSO jednoznačně platí, že politické subjekty mající ve svém názvu občanský nebo svobodný, jsou přesnými opaky svých názvů.
Stanovy vykládají o svobodě.
Ale v tomto případě stanovy a nějaký volební program základních bodů nehrají roli.
Co kdyby se někdo z opozičního názoru ujal demokratického práva.
Téměř okamžitě takový potížista strhne další vlnu odpůrců partičky se znakem beránka.
Tato strana zavádí to podstatné novum a to je naprosto propastný rozdíl mezi teoretickou politikou a praktckou politikou.
Svoboda slova je panem Bednářem považována za obyčejné klišé, ve kterém není třeba dodržovat hlavní pravidla demokratického světa.
Dokonce ani fotografie blogerů v náckovském oblečení panu Bednářovi nevadí. Já vím, vydávání rasově laděných článků a komplikovaných témat politých troškou rasismu, nacionalismu to přináší obrovskou čtenost a spolu s tím jde ruku v ruce také obchod s reklamou a prosazováni názorů kalibrovaného Machizmu.
Pokud by ve volbách zvítězili Svobodní občané, tak první co zruší, bude svoboda slova, svoboda projevu a svoboda kritizovat politiky.
Tento vysokoškolský pedagog, profesně se zabývající politickou filosofií a politikou,dennodenně v Kolíně vyučuje dovednostem SSO své studenty.
10. 04. 2012 | 14:08

hovorka11 napsal(a):

Vážený pane, krize sem byla uměle převedena z USA za pomoci tištění falešných dolarů, které vždy "finanční trhy" odmění větší důvěrou v ekonomiku, protože se jim v USA rozpadá v přímém protikladu s tvrzením, že USA znovu nastartovala růst. Naopak- ubývá tam práce a ty demaskující fantazie, že nezaměstnanost klesla z 8,3 na 8,1 % mají skrýt pravdu, že z nezaměstnaných a zaměstnaných se stávají příležitostní pracující, kteří se neevidují na úřadech práce, protože by si tím nepomohli.
EU vynuceně přebrala od USA taktiku tištění falešných peněz americkým FEDem, který ani nemusí senátu sdělovat, komu je daroval. Je to vrchol korupce. Evropská centrální banka tento systém převzala s EURem taky na základě tlaku amerických ratingových agentur a "finančních trhů", které v zájmu "stability ekonomik" nutí státy vytvářet falešné peníze. Tento "osvědčený" postup je přebírán i u nás tzv. "vnitřním zadlužováním", kterým se z úspor občanů dělá prázdná bublina reprezentující dluh jen proto, aby Nečas, Kalousek a Drábek mohli tvrdit, že nedochází k poklesu ekonomiky.
Jestli to někdo odmítá chápat, tak ho považuji za účelového primitiva, který dělá to, co je potřeba v šíleném davu ovcí- nevystrkovat hlavu kvůli nebezpečí modřiny za neposlušnost.
10. 04. 2012 | 14:10

Vycházející slunce napsal(a):

ze západu sem vanou příjemné vlhké větry oteplené golfským proudem, které skrápí naši zem a ona pak mlékem a strdím oplývá, ale z východu, z východu jen mráz a sucho.

Proto navrhuji svobodně Zrušme východ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
10. 04. 2012 | 14:14

resl napsal(a):

á Klausuv estébák se ozval a jako správný socialistický pedagog si plete světové strany. Ano, EU má, mělo a bude mít základ v západní Evropě, zatímco vy a váš guru Klaus, pracují ze všech sil pro Putina, který bydlí, lže a manipulije ruským lidem na východě. Vy, do čeho se pustíte ať zvolíte jakékoli téma, vše uděláte špatně. Vám by snad nevěřil ani hradní zloděj. Polemizovat s vámi je ztráta času.
10. 04. 2012 | 14:14

Broňa napsal(a):

Autore- nejsem politolog, ale zbyl mně selský rozum, a ten říká že ať chceme nebo ne musí se EU vrátit tam kde byla RVHP - vnitřní trh kde si vyrobíme pokud možno vše co potřebujeme a ze zahraničí mimo EU budeme dovážet jen to nejnutnější. Musíme se živit prací / to není jen komunistická nadávka /, přestat živit nepracující parazity, trvat na dodržování zákonů. Zrušit rozbujelé instituce a úřady a zastavit rozkrádání.
Hesla typu Kdo nepracuje ať nejí nebyla tak blbá, jak si mnozí při cinkání klíči mysleli
10. 04. 2012 | 14:17

Kanalnik napsal(a):

perly z textu:

"Základem tohoto myšlenkového proudu evropské integrace je totiž novodobá francouzsko-belgicko-německá tradice domněle osvíceného centrálního řízení společností a států, jež nevyrůstá ze zásady demokratické svobody a odpovědnosti."
-- autor jiz ovsem neuvadi zadne jevy, ktere by toto dokazovaly

"Evropská krize svými finančně-ekonomickými důsledky zjevně ohrožuje například Spojené státy americké."
-- po teto vete jsem se musel zasmat... autorovi zjevne unika, ze koren soucasne krize byl a stale je v USA (masivini tisteni penez jen na cas oddalilo bankrot USA, kteremu se tato zeme nevyhne, tedy pokud nesahne k nejake jine forme restartu)

"Pluralita, svoboda a rovnoprávnost evropských demokratických a ekonomických kultur ve skutečnosti není výchozím principem, smyslem a perspektivou Evropské unie, ale přesně naopak pro ni velmi nežádoucím jevem a překážkou domnělého evropského pokroku, jíž je proto třeba odstranit."
-- tohle si cucate z prstu, opet bez podepreni validnimi dukazy

pane Bednari, ideologie vam zaslepila oci
10. 04. 2012 | 14:22

Kanalnik napsal(a):

hovorka11 - skvele
10. 04. 2012 | 14:24

deep throat napsal(a):

Eleshar to vystřih´ netřeba nic dodávat
10. 04. 2012 | 14:25

Konstantin napsal(a):

exoti z SSO objevili že "ex oriente lux" a začali chjválit EU - no konečně !
10. 04. 2012 | 14:30

Eleshar napsal(a):

"fiskální smlouvě EU, jež zavádí fiskální unijní dohled nad zúčastněnými státy,"
Účelem dohody je zajistit, aby se neopakovala situace v Řecku, kde vlády zprava i zleva lhali občanům i Evropské unii mnoho let o stavu hospodářství, kvůli čemuž se teď Evropská unie nachází v nejhorší krisi od doby své existence. Podobné problémy mají zejména Itálie, ale i Portugalsko a částečně Španělsko, a pochopitelně my. Principem EU je jednotný trh, který ale může fungovat jen za určitých podmínek srovnatelnosti. EU tak má silný přerozdělovací program pro podporu chudších a nerozvinutých regionů, aby se tyto rozdíly vyrovnaly a společný trh byl možný. Pochopitelně je ale třeba kontrolovat alokaci finančních prostředků, EU se totiž nelíbí, když ti peníze někdo rozkrádá nebo rozhazuje.

"v celé dosavadní veřejné polemice o Evropské unii se opakuje jedno výrazné klišé. Je jím tvrzení, že Evropská unie znamená Západ, zatímco nesoulad a nesouhlas s ní nás automaticky zařazuje na Východ."
Ano, názor, se kterým nesouhlasím je vždy klišé či pověra...:) Zejména když si ten názor vymyslím a podsunu ho druhé straně. Většina zemí EU je na tom řádově jinak než ČR, co se týče hospodářství, demokracie, ochrany práv občana, justice obecně, ale i přístupu ke korupci, takže EU pro nás prostě je a bude západ.
Odmítání EU nikoho automaticky nezařazuje na východ a nikdo nic takového netvrdí. Zařazování na východ se spojuje výhradně a jedině s presidentem Klausem a jeho podezřelou příchylností k Rusku, kde si s korupcí, spravedlností a vším tímhle demokratickým balastem nikdo moc hlavu nedělá. Je smutné, že přesně tímhle směrem opět směřujeme, korupce se stává součástí systému (právě díky podobným Klausům a jiným) podobně jako kdesi v daleké Asii - na východě.

"Typ evropské integrace, jenž se uskutečňuje od padesátých let do dnešních dnů, a není zdaleka jediným možným"
To pochopitelně není, ale jak autor naznačil, uskuečňuje se už od 50. let a to velmi otevřeně. Teď do EU vstoupila ČR a najednou zjišťuje, že se jí tento způsob nelíbí, tak ho kritisuje. Proč tedy ČR do EU vstupovala, když se tento ošklivý, zlý a socialistický způsob integrace realisuje už 50 let? Proč Václav Klaus podepsal v roce 1996 žádost o připojení k EU? EU je výsledkem 50. letého úsilí o mír, plného kompromisů a ústupků... a teď najednou přijde chytrý nováček a začne říkat "nenene, to musíte jinak". No to je napřesdržku.

"Základem tohoto myšlenkového proudu evropské integrace je totiž novodobá francouzsko-belgicko-německá tradice domněle osvíceného centrálního řízení společností a států"
Lež. Základem myšlenkového proudu je především idea míru. EU navíc od počátku směřuje k federaci a jak jsem uvedl výše, volný trh v rámci Evropy není možný, pokud nejsou země nějak srovnatelné. Různé evropské regulace jsou pak pozůstatkem regionálního a národoveckého protekcionismu (jaký představuje např. váš guru Klaus) proti volnému a otevřenému trhu bez hranic a cel (což by Klaus jakožto pravičák taky jakože měl chtít, ale on se nacionalismus s volným trhem jaksi nedá moc skloubit).

"jež nevyrůstá ze zásady demokratické svobody a odpovědnosti"
Lež pokračuje - vyrůstá to ze zásady míru a volného trhu. Mimochodem rád bych viděl tu odpovědnost u nás v ČR. Nikdo za nic žádnou nemá.

"Jde o přesně ten typ prokazatelně úpadkového evropanství"
Ano "prokazatelné to je, ale prokazovat to nebudu".

"Evropa je na rozdíl od USA tradiční a dost často pořádně nebezpečná politická laboratoř."
Lež. Nenalezneme větší a divočejší politický experiment než vybudování neozkoušeného demokratického systému v bezprecedentním rozsahu prakticky na zelené louce, jak se stalo koncem 18. století v USA. Evropská federace je proti tomu slaboučky odvar.
10. 04. 2012 | 14:36

Eleshar napsal(a):

"Něco takového se děje právě nyní. Evropská krize svými finančně-ekonomickými důsledky zjevně ohrožuje například Spojené státy americké."
Bože... Evropská krise má pochopitelně svůj původ v USA (nikoliv obráceně), kde praskla obrovská finanční/spekulativní bublina, což otřáslo celým západem. Pád nezodpovědných bank přinesl obrovskou zátěž pro státy, což položilo na lopatky státy nezodpovědné (PIGS) a malé (Island, Irsko). Pomoc těmto státům pak pokládá na lopatky i státy méně nezodpovědné i docela prosperující.

"Nemá ale příliš smysl řešit důsledky, pokud se nesoustředíme na jejich společnou příčinu. A tou je východní, byť evropská povaha Evropské unie jako takové. Její celkový ideologicko-politický, eticky problematický základ a převažující způsob rozhodování. "
Další lež. Příčinou ekonomické krise je arbitrární povaha volného trhu, který upřednostnil virtuální hodnoty plynoucí z finančního sektoru - generování bohatství z ničeho. To zatím nikdo moc neříká, ale budeme to muset řešit - čekal bych, že se toho chopí třeba konservativci.
Druhou příčinou je ten samotný způsob generování bohatství - enormní finanční spekulace, které mohou položit na lopatky celé národy. EU a její centralistický přístup to naopak umožňují řešit, finanční trh je potřeba zkrotit, podrobit průhlednosti a jasným pravidlům + zabránit jeho přehřívání.

"Evropská unie soustavně svazuje život Evropanů přívalem regulačních předpisů téměř všeho pod sluncem, každého lidského pohybu, jednání, rozhodování."
To je krásně nekonkrétní demagogie. Jak a čím konkrétně byl autorův život svázán a omezen? Čím je jeho rozhodování limitováno? Regulace EU bývají občas šouplé, to jo, ale spousta jich třeba zrovna ČR posouvá docela slušně dál. Ukazuje se, v jakém bordelu tu žijeme, jak se vzájemně okrádáme a šidíme... Pokud tohle autora omezuje, pak mě tedy rozhodně ne.

"O Evropské unii nyní již zcela očividně rozhoduje Německo, tedy nejsilnější členský stát."
Lež. Německo a Francie jsou jen nejaktivnější v hledání řešení pro EU. Nevšiml jsem si, že by ČR, byť v době svého předsednictvím, přišla s nějakým neotřelým nápadem, jak řešit současné evropské problémy, spíš naopak.
Ale mimochodem, i kdyby to byla pravda, nevím, co se na tom autorovi nelíbí. Jeho guru Klaus je přeci zastáncem myšlenky, že kdo platí, tak rozhoduje. Německo je jedním z mála fungujících států EU a skoro celou ji teď dotuje... Demokratické to pochopitelně není, ale tržně-ekonomické docela dost ano...;)

"Při vstupu do evropských společenství a Evropské unie převládala u zájemců o členství očekávání, jež neodpovídala skutečné východní povaze tohoto integračního projektu, který od počátku výslovně směřoval k politické federaci"
Složený výrok. Politická federace a "východní povaha" spolu mají asi tolik společného jako maliny a pneumatiky. V tomto ohledu by i velmi východní byly USA a jejich federace. O federativním směřování bylo jasno od těch 50. let, protože pokud Evropa nechtěla být jen hromadou loutek v rukou supervelmocí (USA, Ruska, nově Číny), musela se sama supervelmocí stát.

"Pluralita, svoboda a rovnoprávnost evropských demokratických a ekonomických kultur"
No tak kultura korupce těžko může být rovnoprávná s kulturou spravedlnosti...

"uvěřili svým reprezentacím, že EU je v první řadě cestou k prosperitě a blahobytu. V době konjunktury to bylo pochopitelné. Evropské unii se ale nakonec, tedy dnes, pod německým vedením úspěšně podařilo dotlačit Evropu na pokraj katastrofy."
Parádní demagogie. Jestli autor nepostřehl, tak konjunktura byla prakticky celosvětová, nebo spíš celo-západní... a EU v tom dost hrála roli, protože odstraňovala cla a bariéry. Jo a mimochodem války - blbě se prosperuje, když vaše továrny a města bombarduje dnem i nocí nepřítel.
A podobně jako byla celosvětovou konjunktura, je celosvětovou dnes i krise. A připadá mi velmi věrolomné, až zrádné vstupovat do společenství v době prosperity a při první náznacích problémů mu bodnout kudlu do zad. Říká se tomu zodpovědnost a lidem, kteří se označují za konservativce, by měla být vlastní.
10. 04. 2012 | 14:36

Josef K. napsal(a):

Fajn, pan Bednář nám zase vysvětlůil, že historie a dějiny neexistují. Připomíná ideology SSSR ve dvacátých letech, kteří vymysleli nový kalendář, čas, nový marxismus, novou genetiku i nového člověka. Jak to dopadlo je známo. Krajně pravicový postoj se tu mísí s bolševismem stalinského období. Aspoň je sranda.
Pokud jde o pedagogické působení autora, doporučuji mateřskou školu a vládu nezletilých, tam bude mít úspěch.
10. 04. 2012 | 14:39

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Národovci to vždy byl a bude spolek …...

Někde jinde na internetu jsem viděl křik kolem toho, že Komise chce aby kadeřnice při práci nenosily prsteny a měly pohodlnou obuv. Pro normálního člověka naprosto samozřejmé a každý kadeřnice by měla vědět, že když se někomu prohrabuje ve vlasech nebo mu přejíždí rukou po hlavě, tak by na té ruce neměla mít nějaké nebezpečné ozdoby, a když běhá kolem klienta s nůžkami nebo břitvou, tak by měla mít bezpečné boty, ale pro některé čecháčky příležitost ke štěkání na Brusel.
10. 04. 2012 | 14:43

Eleshar napsal(a):

Takže pane Bednáři, strčte si své Jochy, Machy, Klause, Bátory, DOSTy, CEPy a CEVRa za klobouk a raději odtáhněte někam do svobodného a demokratického Ruska, Putin tam na vás určitě čeká s otevřenou náručí. Jedna věc je mít názor a kritisovat EU, druhá věc je účelově šířit lži a polopravdy za účelem vlastní politické agendy a udržení zločineckých struktur u moci. Raději budu v EU než v Rusku, USA nebo Číně. A zřejmě i raději než v ČR, pokud tu budou u kormidla takoví oportunističtí ha***ové, kriminálníci a psychopati, jako je Klaus a jeho squadra azzurra (nebo squadra rossa, jste všichni jedna zločinecká sebranka a už se na vás vaří voda).
10. 04. 2012 | 14:45

Martin Konvička napsal(a):

Autor má pravdu - EU (její současná podoba) je cestou z reálného socialismu k reálnému socialismu, tentokrát oslazenou teutonskou výkonností.

A to ještě autor pomíjí nepominutelné riziko expandujícího islámu, v západní Evropě už dnes přítomné, hujery neviděné či tajené, ale nakonec asi rozhodující: Zatímco vyprázdněné euro-jelity maskují svou vyprázdněnost geopolitickými fantaziemi, na předměstích západních velkoměst roste síla, připravená a ochotná převzít moc spadlou na chodník.

Nechci ale být monotematický: Hujerská integrace nese i další rizika. Bolševizaci mládeže, zaviněnou odtržeností a bezperspektivností dnešní politiky (děje se). Oživení starých nacionalistických a šovinistických sentimentů, související s pocity křivdy za přerozdělolvání (děje se). Mafianizaci politiky, související opět s přerozdělováním (děje se). Suma sumuárum, zatímco "brusel", svetován svou světodějností, vymýšlí nesmysly, cesty dějin kráčejí po úplně jiných cestách.
10. 04. 2012 | 14:53

pepa napsal(a):

To je problém zločince potrestat,i jejich loutkoherce?
10. 04. 2012 | 15:01

scallop napsal(a):

Bednar

"...finanční vydírání.: Nezměníte-li ústavu, nezískáte unijní peníze. To vůbec není okrajový jev, ale krystalický výraz nedemokratické východní podstaty Evropské unie jako takové."

Takze Brusel ma solit a neptat se, co se s penezi deje, jinak to nebude demokraticke ?? Za meho mladi se tomu rikalo marxisticka dialektika !

Konvicka

Sousedka si vcera stezovala, ze ji nenesou slepice. Nemuze za to taky evropska unie ?
10. 04. 2012 | 15:04

Lawrence napsal(a):

Vy a monotematický, Konvičko... To by tu v životě nikoho nenapadlo.
10. 04. 2012 | 15:06

Martin Konvička napsal(a):

Lawrence:

na HBO teď o té Evropské unii dávají výborný seriál, jmenuje se to Hra o trůny. Je to o federálním impériu ("Západozemě"), které má problém (ohrožení ze Severu, a taky trochu Východu), ale nikdo těm varovným hlasům neklade žádnou váhu, neb západozemní elity zrovna mají jiné starosti (koryta jakási).
Takže asi tak.
10. 04. 2012 | 15:21

ceska bramboracka napsal(a):

scallop "Sousedka si vcera stezovala, ze ji nenesou slepice. Nemuze za to taky evropska unie ?"
Nikdo soudny nemuze EU podezirat z omezovani vajecne snusky, nebot jak je znamo EU se prisne ridi principem subsidiarity
10. 04. 2012 | 15:23

vico napsal(a):

Bednář je ale bedna.

Aby se mu lépe argumentovalo, přenesl Francii, Belgii a Německo na východ a Rusko přenesl na západ. Druhé stěhování národů, řekl bych.

Pak nám vysvětlil, že ruská despocie není ruská, neboť byla převzata z Německa. Tedy ruský západ se nechal inspirovat německým východem. Takže, teď už se do toho Bednář zaplétá jako kolem stromu obíhající čokl do vodítka, si ti Rusi přinesli trochu toho západního východu do svého východního západu.

Ke konci článku již zcela místně a časově dezorientovaný Bednář odmítnutí fiskální dohody označuje za odmítnutí Východu, kdežto odklon Obamy od zřízení základny jako ústupek Východu. Metodou formální logiky tak dojdeme k závěru, že Obama ustoupil bruselskému východu a pomohl ruskému Západu.

Tohle musel Bednář psát poté, kdy se celou noc točil na řetízkovém kolotoči. Nejprve se vyblil a pak napsal/rovněž vyblil/tento zajímavý světosměrný názor.
10. 04. 2012 | 15:30

scallop napsal(a):

ceska bramboracka

Presne tohle sousedka rikala taky. Pak se odbelhala podojit kozu s Konvickou v ruce a brblala pritom cosi nebezpeci ze severu a z jihu. Rikali to v televizi, jen se divila, ze ted davaji zpravy na HBO.
10. 04. 2012 | 15:39

JF napsal(a):

DF: ono to podobné bude i na VŠE a klausově institutu meziplanetárních studií pod krycím s variací na PORK jako vepřové. Maj to kluci promyšlený. My si tu mladou generaci vychováme. (ale "hlavně žádné měnění člověka" viz Bělohradský/Klaus)
10. 04. 2012 | 15:41

Martin Konvička napsal(a):

vico:
Já měl jednoho souseda, a ten byl taky tak blbej, že když se mu něco říkalo, tak hledal hnídy na použitých metaforách. Snažil se tím zakrýt, že na pochopení podstaty nemá v hlavě kolečka.

scallop:
Však jo. Lepší metafora z HBO, než močka z Novy.
10. 04. 2012 | 15:49

Skalder napsal(a):

Zdá se mi, že autor dělá z komárů velbloudy. Možná, že ten evropský má potenciál dorůst na velblouda. Zatím jím ale není. Euro nepochybně přispělo k vyostření krizí (v množném čísle) jihoevropských států, samo o sobě ale není jejich příčinou. A už vůbec si nemyslím, že snaha Bruselu regulovat kdejakou hloupost vyvolala ekonomickou krizi v Evropě a severní Americe.
Autorova redefinice Západu, do kterého patří pouze USA (Británií už bych tak jistý nebyl) je zajímavá. Možná by mohl jít ještě dál, do Japonska, do Ruska.... V každém případě je nutné mít na paměti, že jeho "Západ" neodpovídá ustálenému politologickému smyslu tohoto slova.
10. 04. 2012 | 15:50

rejpal napsal(a):

vico
My tomu nerozumíme, protože nejsme příznivci autentické pravice.
10. 04. 2012 | 15:50

JF napsal(a):

pane Bednáři docela bych chtěl navštívit na vašem kolínském vzdělávacím institutu záchodky. To jednak abych se dozvěděl jak jsou zabezpečeny studentovy nejautentičtější potřeby a také to co si skutečně váš absolvet o vás asi myslí.
10. 04. 2012 | 15:50

Skalder napsal(a):

vico

mýlíte se.
Lidé, kteří pochopili příčiny a následky tak jasně, že už o nich nemusí pochybovat, žádný řetízkový kolotoč nepotřebují.
10. 04. 2012 | 15:53

Skalder napsal(a):

Eleshar

"Evropa je na rozdíl od USA tradiční a dost často pořádně nebezpečná politická laboratoř."
Lež. Nenalezneme větší a divočejší politický experiment než vybudování neozkoušeného demokratického systému v bezprecedentním rozsahu prakticky na zelené louce, jak se stalo koncem 18. století v USA. Evropská federace je proti tomu slaboučky odvar."

Demokratický systém na zelené louce v USA koncem 19. století vybudován nebyl. Ten zde existoval už před revolucí, jejímž smyslem byla obrana tohoto systému před zásahy Londýna, nikoli jeho vybudování. Novinkou byla pouze federace. Ovšem omezená; například ekonomické rozdíly mezi státy tehdy nikdo nevyrovnával.

V tomhle směru je Evropská federace naopak odvarem velmi silným. Také proto, že kulturní rozdíly mezi evropskými národy jsou větší, než mezi americkým Severem a Jihem koncem 18.století. I když i to málo později stačilo k občanské válce.
10. 04. 2012 | 16:07

Kuchař napsal(a):

Pane Stejskale !
Nemáte tam na brigádě náhodou nějakou holčičku z církevní školy ? Trochu ji domluvte. Ona maže snad úplně všechno.
10. 04. 2012 | 16:09

rejpal napsal(a):

Kuchař
Třeba drží dietu a každej kuchař v ní zvyšuje hladinu adrenalinu.
10. 04. 2012 | 16:20

krajan napsal(a):

Pane Bednáři,
na štěstí jsem promoval v době,kdy vy jste na vysoké škole neučil.Pedagoga jako vy bych rozhodně nechtěl.Jste tak trochu demagog.Takže se ptám: Kde začíná ten SKUTEČNÝ Západ?
10. 04. 2012 | 16:21

vico napsal(a):

Konvička: Poslouchat někoho od rána do večera mluvit v metaforách, musí být opravdu na zbláznění. Ani se nedivím, že ten váš soused nakonec zblbl.

Asi jste profesora Bednáře nepotěšil. To, co on považuje za strohé sdělení pravdy, považujete vy za beletrii. Ale můžete ho zastoupit vy. Pro začátek rozeberte profesorovu metaforu o "novodobé francouzsko-belgicko-německé tradici domněle osvíceného centrálního řízení" Klidně to napište ve verších.
10. 04. 2012 | 16:26

rejpal napsal(a):

krajan
Svět je kulatý. Takže asi na Dálném východě.
10. 04. 2012 | 16:31

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Důvod, proč jsou mi různí klausové a bednářové zvláště odporní, je nejen jejich hloupost, nevzdělanost a demagogie, které používají, ale především to, že se staví do role obhájců našich zájmů. Pitomce a demagogy lze nalézt i v ostatních politických uskupeních, ale ta zpravidla hájí zájmy určité skupiny lidí. Klaus s Bednářem nemohou veřejně říkat koho zájmy hájí, tak to halí do národních zájmů nebo zájmu „virtuální“ svobody pro nás pro všechny.

Kdyby Klaus poctivě přiznal, že on hájí zájmy mafiánského kapitalismu, demokracie potmě bez udavačů a odposlechů, že nestojí o to, aby k nám někdo koukal přes plot, že on reprezentuje a hájí zájmy těch společenských skupin, které s ním sdílejí tyto hodnoty a nestavěl se do role ochránce celého národa a naší svobody, tak mi bude odporný méně.
10. 04. 2012 | 16:36

rejpal napsal(a):

vico
Mám štěstí. Jsem tak intelektuálně hendikepovaný, že jsem vůbec nepochopil, co tím textem chce básník říci. Ledaže by to byl podprahový pokus zaútočit na atavistický odpor k Němcům a skrze něj i na EU.
10. 04. 2012 | 16:37

jenicek napsal(a):

S lidmi, kterým je potřeba rozebírat tak evidentní "metafory" o tom, že Brusel je další pokus o centrální řízení se asi nemá smysl bavit... opravdu maj v palici málo koleček.
10. 04. 2012 | 16:38

Kanalnik napsal(a):

vyrok dne:
"teď už se do toho Bednář zaplétá jako kolem stromu obíhající čokl do vodítka" [vico]

:))
10. 04. 2012 | 16:45

vico napsal(a):

rejpal : Podivné pochmurné texty pana profesora, které, jak se dovídám, jsou ve skutečnosti beletrií plnou důmyslných metafor, jsou zřejmě ve skutečnosti testem IQ. Ten, kdo profesora pochopí, se rovnou může přihlásit do MENSY.

Možná, že tak Bednář "přebásnil" dávný primitivní text písničkáře Pepy Nose. Text písně Země je kulatá zní :

Kdo jde pořád na východ, voctne se na západě,
kdo jde pořád na západ, přijde na východ.
Kdo jde pořád na sever, voctne se na jihu,
kdo jde pořád na jih, přijde na sever.

Jak říkám Bednář je bedna!
10. 04. 2012 | 16:46

rejpal napsal(a):

vico
Třeba měl tehdy Pepa Nos vizi.
Na tohle téma taky napsal slušný song Johnny Cash "One on the right is on the left". Ten by si měli denně pouštět všichni, kteří musí politickou ideologii cpát do všeho.
10. 04. 2012 | 16:49

vico napsal(a):

rejpal : teď vážně - ten text P.Nose je hluboce pravdivý a nechtěně i text Bednáře. Bednář zašel tak extrémně doprava, až se ocitl na Sibiři/i když si myslí, že je to americká Aljaška/.
10. 04. 2012 | 17:07

Wilhelm napsal(a):

Už je nejvyšší čas si přiznat, že zlatý západ už se několik desítiletí neumí sám uživit. A EU by si měla vzít příklad jak to dělala RVHP- uzavřený trh, který si vyrobí pokud možno vše co potřebuje. Ze zemí mimo EU vozit jen nejnutnější a pořádně to proclít.
A hlavně se vrátit k tomu moudru, co tu znali naposled komunisti - uživíme se jenom vlastní prací- tvořením hodnot. Život na dluh a hledání zlatého dolu v bankovních operacích pomůže nahrabat si jednotlivcům na úkor jiných, ale celé státy nikdy nespasí.
Naše země je učebnicovým příkladem - komunisti přebrali zemi zničenou válkou, a vždy dokázali stát uživit a práce bylo dost pro všechny. A země prosperovala. Pak jsme je vycinkali klíči a od té doby jen rozkrádání a parazitování na dluh, zpočátku maskované prodejem bank a továren, od roku 2003 již jen vršení nesplatitelných dluhů
10. 04. 2012 | 17:18

Silvie napsal(a):

Další úžasný počin z dílny bruselských euromozků! V EU nejspíš řádí mozkomor.Musíme si tyhle psychopaty opravdu draze vydržovat? Nestačí nám ti naši?
Bruselští úředníci spáchali další absurdní směrnici. Měla by být podepsána tento měsíc a mimo jiné zakazuje kadeřnicím nosit boty na podpatku, snubní prstýnky a hodinky. Také upravuje, o čem si smějí povídat.

Byrokrati dospěli k závěru, že boty na podpatcích jsou nebezpečné, neboť by kadeřnice mohly uklouznout a podle nové direktivy tak budou smět nosit pouze "plochou obuv s protiskluzovou podrážkou“, uvádí britský Daily Mail.

Bizarní směrnice kadeřnicím dále zakazuje nosit jakékoli šperky, hodinky a dokonce snubní prstýnky, protože je to prý nehygienické. Bruselští úředníci rovněž volají po menším počtu ostříhaných hlav za den, aby se tak zabránilo "emočním kolapsům“. Co je tím myšleno, zatím nikdo nepochopil.


Nová pravidla také kadeřnicím nakazují "pravidelné společenské rozhovory“ a jakýsi "kód pro témata klevetění“, údajně proto, aby na pracovišti zavládlo "mentálně příjemné a zdravé prostředí“. Otázkou je, zda-li mentálně zdravé prostředí vládne v Bruselu.


Britský ministr pro zaměstnanost Chris Grayling uvedl: "Měli bychom pracovní místa vytvářet, a ne je nesmyslně likvidovat. Tyhle pitomosti musí přestat. Je to absurdní a já udělám všechno proto, abych to zastavil.“


To se ale pravděpodobně nepodaří. Dohoda mezi sociálními partnery, tedy kadeřnickými odbory a zaměstnavateli, by měla být podepsána už tento měsíc a bruselští byrokraté v takovém případě podobné návrhy přijmou "často“. Směrnice by měla následně platit pro všech 27 zemí EU.

http://tn.nova.cz/zpravy/zahranici/v-bruselu-uz-nevi-co-by-nova-bizarni-smernice-resi-podpatky-kadernic.html
10. 04. 2012 | 17:19

Silvie napsal(a):

Ten,kdo se s blbcem...

No, jak vidím, tak vám tato směrnice vytvořená mentály konvenuje!
To už o něčem vypovídá.
Já očekávám, že v brzké době vydá Brusel směrnici, jak často, který den a v jaké poloze musíme souložit, aby partner neutrpěl újmu a jaké má být správné zakřivení mužskéhou oudu. Nebudu se divit vůbec ničemu.
Zlatá RVHP.
10. 04. 2012 | 17:24

Občan napsal(a):

Bednář nějak "zapomněl", že ČR v EU "reprezentují" především jeho myšlenkoví souputníci a celkově má pravice v EP VĚTŠINU.
Takže tu pro něho neskousnutelnou "východního, protože se svobodou, pluralitou a demokracií neslučitelného druhu" EU budují především pravičáci.
Jeho myšlenkový maglajs mu tedy nezávidím. Rekapča mi tvrdí, že za to mohou Conspirators...
10. 04. 2012 | 17:28

Lara Croft napsal(a):

Silvie

ale souložit s hodinkama je taky blbý, jednou mne klient pěkně jimi rýpl
10. 04. 2012 | 17:36

Občan napsal(a):

To Silvie:

Už jsem to vysvětloval, tuším, Agovi.
Ta směrnice, jakkoli se může zdát divná, je skutečně o bezpečnosti práce a o hygieně práce.
Vlasová chemie s prstýnky, hodinkami a šperky, které nejsou zrovna ze zlata, velice ráda reaguje. No, a na kom se bude hojit zákazník, jemuž taková sloučeninka způsobí flek na oděvu či fasádě? No přece na zaměstnanci nebo jeho zaměstnavateli (a je úplně putna, jestli původce škody pracuje načerno, na švarcák nebo legálně).
Totéž platí o kadeřnici na šteklích, která hodí tlamu po ostříhaných vlasech rovnou do klína zákaznici a způsobí jí tím majetkovou nebo zdravotní újmu.

Mimochodem - ještě jsem nepotkal holičku ani kadeřnici na podpatcích. Asi ty v ČR působící vědí, že to není zrovna bezpečné ani pro jejich nohy, ani pro zákazníky. Známá, ke ktré s manželkou pravidelně chodíme, pečlivě odkládá před otevřením všechny šperky s tím, že si je nehodlá používanou chemií zničit.
Takže ta směrnice zjevně má smysl - byť bude korigovat jen nějakou zanedbatelnou menšinu, protože rozumná většina kadeřnic a kadeřníků se chová, jako by již dávno byla v účinnosti.
10. 04. 2012 | 17:37

Silvie napsal(a):

Občane,

ve vší úctě - to berete v potaz i onu konverzační regulaci ("aby zavládlo na pracovišti mentálně zdravé a příjemné prostředí")?

Mně osobně je šumák, v čem moje kadeřnice chodí, co nosí na krku a na rukou.
Ale eurobyrokrati zjevně nemají nic zásadnějšího na práci (ačkoliv se jim hroutí celá unie a všichni jsou zadlužení až po uši), nežli vymýšlet hovadiny.

Mimochodem, došlo na naše(euroskeptická) slova, opět !!! (pokolikáté již) se navyšuje "euroval". Tentokrát na 800 miliard eur!
10. 04. 2012 | 17:46

Kuchař napsal(a):

Je docela komické sledovat, jak se za unii zasazují nejvíc levičáci. Asi je to proto, že v unii se zatím rozdává.

Ovšem přijetím eura na sebe každý čech bere dobrovolně dluh zhruba 700-800 tisíc Kč na hlavu.
A co bude, až investorům dojde trpělivost i s Německem ? Co udělá náš levičák ?

Scénář po roce 2015

1.EU už nemá z čeho dotovat zadlužené státy a začne se škrtat.

2. Levičák začne pištět, že on žádný dluhy nenasekal. Přece on , takový chudáček, co si sem tam zajde pro podporu nemohl nasekat takový dluhy ?

3. Levičák se vyšvihne na nějakou tu barikádu a bude řvát, že tu svou podporu chce, ať se děje co se děje.

4. Ten co plká kraviny si demonstrativně prostřelí palici a zapálí se, protože přišel o důchod.

5. Pehe napíše svůj poslední traktát na téma o mafiánském kapitalismu a emigruje opět do USA.

6. Komunisté získávají ve volbách 35 % a společně se socany a Bělohradským se dohodnou, že demokracie je k ničemu.

7. Příchod Krista - snaží se nakrmit zástupy sedmi rybami. Víc toho není.
10. 04. 2012 | 17:48

Al Jouda napsal(a):

Pan profesor Bednář zde jasně předvedl platnost přísloví, že přání je otcem myšlenky. Na rozdíl od něho se většina Čechů od Východu distancuje :)))
10. 04. 2012 | 17:51

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Silvie.
Ta směrnice mi vyhovuje podobně jako ty o tom, že v restauraci musí personál dodržovat jistou hygienu.
Domnívám se, že většinu těch věcí by kadeřnice měly vědět samy i bez té směrnice. Pro zákazníka to bude jistě příjemnější. Ženská na chůdách (vysokých podpatcích) s břitvou ale stačí i nůžkami je riziko. Prsteny mohou být nepříjemné nejen ženám zákaznicím, protože se do nich mohou zaplétat vlasy a škubat, ale jsou nepříjemné i pro ty s velmi krátkým sestřihem při ručním oprašování hlavy.

O regulaci souložení to určitě nebude.
Tyto směrnice omezují personál poskytující služby, občan – občanka - zákazník si mohou přijít nejen s prstýnky, ale i na vysokých podpatcích.
10. 04. 2012 | 17:58

Silvie napsal(a):

ten...

myslíte, že bez unie by na to kadeřnice nepřišly? Jak asi fungovaly dosud?
Jde jenom o buzerace a nesmysly. Privátní kadeřnice si stejně bude chodit oblečená,jak chce a "drbání" si regulovat taky nedá.
Co je moc, to je moc -a tohle už je nefalšovaná blbost, kterou ovšem,jako daňoví poplatníci krvavě platíme. Bruselská byrokracie nás stojí ještě mnohem víc, nežli ti naši kleptomani.

Je zjevné, že vy unii kritizovat nebudete, protože jste eurohujer. Podobně se to má s orthodoxními "pravičáky" a "levičáky" - smysl pro realitu chybí a argumentace se vede v ryze emocionální rovině.

A co ten euroval? Myslíte, že jeho navýšení bylo poslední?
10. 04. 2012 | 18:08

Realista napsal(a):

Přeju vám úspěch a doufám, že se vám váš cíl podaří a ČR z EU vystoupí. Bude to tak lepší pro všechny zůčastněné.
Za tím cílem vám pravděpodobně dám ve volbách hlas.
10. 04. 2012 | 18:12

Dáša N. napsal(a):

"Ale odklon americké Obamovy politiky od projektu radaru na našem území, za kterým česká vládní reprezentace přes ruskou, německou, rakouskou, odtud i domácí a do značné míry unijní podrážděnost jednoznačně stála, byl zjevným ústupkem Východu, a to nejen tomu ruskému…"
Tolik rádio Jerevan.

Ve skutečnosti tomu bylo tak, že odklon Obamy od radaru v České republice byl zjevnou nepodporou veskrze východního, ba byzantinského myšlení celé tehdejší "pravicové" vondrovské politické reprezentace.
10. 04. 2012 | 18:18

Sutech napsal(a):

to: DF
Mohl byste takové "Náckovské oblečení definovat?" Čistě proto, co si pod tím má člověk představit.
I extrémní názory mají právo zaznít a to z jednoho čistého důvodu, jedná se o jakési indikátory, stavu společnosti, podle četnosti jejich výskytů se dá teoreticky odhalit problém, následně je pak možná provést takové zásahy, aby tento problém řešili dříve, než doroste do obludných rozměrů. Viz loňská situace v severozápadních čechách.

to: hovorka11
svěřit tištění peněz do rukou polosoukromé banyk je ještě horší, než bylo zrušení krytí měn zlatem, nebo jinou komoditou.

to: Broňa
Vnitřní trh ano, ale s tou RVHP bych byl opatrný, centrálně plánovaná ekonomika není myslím ten nejlepší model. Se zrušením přebujelých institucí se dá souhlasit a souhlasí s tím snad každý, jenže není to jen o zrušení úřadu, ale i jeho agendy.

to: Eleshar
Jak je ale dodnutit k tomu, aby se tyto regulace zrušily?
Možná se právě autorovy zdá, že ho to omezuje v těch rozkrádačkách atd. nevím jestli se nějaké kdy účastnil.
K tomu, aby z EU byla supervelmoc by se musel stát ještě jeden krok, musela by ze svého území vykázat americkou armádu, ale na to ještě nenadešel čas, ten nadejde až se přesunou pravomoci ohledně armád na centrální úroveň, aby nehrozila další válka.

to: Martin Konvička
Máte pravdu, EU se mírně vymkla kontrole, ale to je důvod, proč by ji někdo měl usměrnit, tak jako by někdo měl konečně zavést do praxe ono římské přísloví:
In Rome do as the Romans do. Tedy v případě přistěhovalců: chovejte se tak jako ostatní, nebo jděte.

to: Skalder
A ani geografickému

to: Wilhelm
Zopakuji to tu ještě jednou, psal jsem to již výše panu/ní s nickem Broňa, nesmělo by se to tady zvrhnout v centrálně plánovanou ekonomiku, to, že by měla být vyskoá cla na většinu toho, co jsme schopní vyrobit, a minimální pouze na suroviny. když víme, že umíme počítač v EU vyrobit za třeba 8000Kč, ale v ČLR výroba toho stejného stojí 5000Kč, měly bychom zavést clo na onen počítač v hodnotě alespoň 3000, aby se cena srovnala. S některými surrovinama by si EU dokonce vystačila, kupodivu máme i dost surovin pro polovodičovou techniku, Například jsme údajně vlastnící největšího Germaniového naleziště na světě.

to: Kuchař
Žeby? Jestli papež exne do 2015, tak se to možná i stane, prý je předposlední.
10. 04. 2012 | 18:47

hovorka11 napsal(a):

Sutech:
To tištění peněz se už do prasknutí prázdných bublin vkladů v bankách nezastaví. Proto se pokrokovější svět vrátí nejspíše ke zlatu (BRICS zakládá společnou banku a jedná a realizuje obchody mimo znehodnocený dolar).
10. 04. 2012 | 18:56

honolulu napsal(a):

Vy levicaci jste natvrdlejsi nez dreveni houpaci kone. Kdyz mate neco proti narodovcum (t.zv. "rasistum"), tak si zajedte zkusit radosti ziti do Jahannesburgu na Hillbrow....
A nemusite ani tam, zde se kazdou chvili strili, a to je denne.
(Tulsa, Akron, Sanford, Chicago, Portland, a to je stale nekde.)
Prof. Bednar je jeden z nejchytrejsich autoru, ktery sem pise. Je logicky, vecny a realisticky.
Vy, s vasimi argumenty na neho lopatujete pohadky.

Mne je absolutne jasne, ze az ta nabubrela bublina (EU) praskne, tak me Wall Str. vezve do "cistirny", ale to je lepsi, nez to, co se chysta pro budoucnost, kdyz nepraskne. Budete mit v Evrope Machometany a 1/2 Afriky.
Nekteri z vas by si to i zaslouzili. Budete chodit s natrzenym analem. Obcanovi to preji !
10. 04. 2012 | 19:00

Eleshar napsal(a):

Ale tak dobrý, nakonec měl článek svůj hlubší smysl. První polovina diskuse je celkem vtipná a docela jsem se i zasmál:) Děkuji autorovi:)
10. 04. 2012 | 19:00

Carlos V. napsal(a):

Zbytečných a zcela nesmyslných příkazů a nařízení EU lze nalézt mnoho. Velice mnoho. Až tak moc, že se dá vážně uvažovat o vystoupení z EU, která se od svých hlavních myšlenek a velkýc h cílů odchýlila k dirigistickému, byrokratickému - a velmi hloupému nařizování.

Na druhou stranu je nesmyslné kritizovat to, co funguje - tedy Německo. Právě Němci dokázali ze zničené země vytvořit prosperující stát, nejsou viníky problémů. Lze s nimi v dílčích krocích nesouhlasit, nikoli ale šmahem zatracovat vše následováníhodné.

A už vůbec je odporné využívat k legitimním a diskuzihodným snahám o vytoupení k EU přiblblé čecháčkovství, fangličky a tupé antiněmectví. Fuj, pane Bednáři.
10. 04. 2012 | 19:05

Eleshar napsal(a):

Sutech:
"Jak je ale dodnutit k tomu, aby se tyto regulace zrušily?"
Dobrá otázka. Můj názor je, že odpopvěď se skrývá v hlubší evropské integraci - zrušení národních států jako takových. Pak pro regulaci nebude žádný argument. Teď je to tak, že "Francie si vyjednala", nebo "ČR si vyjednala". Jenže potom už nebude žádná Francie s hlasem v EU, pouze obyvatelé v rovném postavení. Samozřejmě určité regionální samosprávy jsou nutné, ale dovedu si představit, že důležité věci by řešila federální vláda a zbytek by měly nějaké regionální parlamenty (ne nutně parlament ČR, ale třeba parlament Čech, parlament Moravy, parlament Slezka,...). Bylo by to husté.
Jednotná evropská armáda je samozřejmě nutnost.

Skalder:
Demokratický systém na americkém území vznikl až právě revolucí, protože do té doby neměli obyvatelé kolonií do britské politiky co kecat. "No taxation wihout representation" bylo heslo amerických revolucionářů - čili nebudeme platit daně, pokud nemůžeme sedět v britském parlamentu. Výsledek známe. Jinak poznámka o ekonomických rozdílech severu a jihu vedoucích nakonec k válce je jistě velmi příhodná.
10. 04. 2012 | 19:12

Martin Konvička napsal(a):

Sutechu,

ad "...EU se mírně vymkla kontrole..."

Tak tomu říkám optimismus, tomu Vašemu "mírně".
Kdo zná ze západoevropských měst i něco jiného než památky, konferenční centra a hotely, případně kdo zná uvažování islámsých přistěhovaleckých komunit (ať někde ve francii, nebo v Česku), ten ví, že včera bylo pozdě na to, co navrhujete.
A situaci, jak jsem psal, dále zhoršuje ztráta legitimity současných vlád a institucí, a to i u domorodé populace. Nevidět nikoho, kdo by dokázal spojovat a sjednocovat - jen partikulární zájmy, a relativizace, a rozklad, zakrývaný ovšem vzešeně znějícími frázemi o Integraci a Prosperitě a Solidaritě... kterým nevěří nikdo, nejméně pak ti, kdo je do zblbnutí opakují.

Bednářův "německo-belgicko-francouzský tandem" se může snažit o jakousi osvícenou vládu, ale to, co buduje, je prázdná skořápka - i kdyby se mu to nakrásně podařilo.

Problém eurojelit je, že Nemají Plán B - a sami si svou ideologií zavřeli všechny ústupové cesty k takovému Plánu.

Jen uvažte: Národní hodnoty se kultivovat nesmějí, to by byl Nacionalismus. Ty kontinentální vlatně také ne, to by byla Xenofobie, Rasismus, a kdoví co ještě. Tvrdá práce pro celek je zločinem Autoritářství, zdola vycházející solidarita je Šovinismus, kultivace brannosti je Militarismem, snaha o ekonomickou soněstačnost asi Izolacionismem.
Samé hrdelní zločiny, takže zbývá to budování prosperity a uplácení skrze bizarní, dluhem kryté dotace, a tak dál podél temných skal.
10. 04. 2012 | 19:20

Silvie napsal(a):

oprava - zastírat averzi
10. 04. 2012 | 19:38

Josef K. napsal(a):

To Konvička. Co jsou to národní hodnoty?
10. 04. 2012 | 19:41

Martin Konvička napsal(a):

Silvie:
Primární antisemitismus bych v tom ani tak neviděl: Co by z něj kluci bruselští nakonec měli, že?

Izrael zajisté vadí, ale je to spíš taková ta neláska ke špatným prorokům, než cokoli jiného. Slaboši, což jsou v dnešní vrcholné europolitice skoro všichni, nemohou Izraeli odpustit, že se nesklání. Dále je Izrael nenáviděn jako americký spojenec, i když i to za Obamy pomalu přestává být pravda. A v neposlední řadě tam bude i vliv těch příjemných a miulých arabských partnerů (jejichž milost se váží ochotou rozdávat lukrativní dárky) - ti jistě nezapomenou připomenout europolitikům při každé příležitosti, že nebýt toho nešťastného Izraele, vztahy by mohly být mnohem lepší (= dárečků by přibylo).
10. 04. 2012 | 19:46

Martin Konvička napsal(a):

Josef K.
"Co jsou to národní hodnoty?"

O tom byste měl nebo mohl přemýšlet sám, třeba kdyby se vás zeptalo dítko či vnouče.

Já Vám je nevyjmenuji taxativně, ale povím Vám příklad.
Na Šumavě nebo v Krkonoších roste spousta kytek a žije spousta zvířat, které tam jsou vzácné, ale zato je jich plný sever, od Norska po Grónsko. Já, a věřím že každý soudný člověk, si přeji, aby v těch Krkonoších žily a rostly dál. Jenže když to budu chtít prosadit u poplatníka, nebo u těch děcek, mám v zásadě dvě možnosti, jak to udělat.

Můžu jim vykládat cosi o Nevyčíslitelné hodnotě biodiverzity, Všelidské odpovědnosti a Mezinárodních závazcích vůči EU.
Jenže s tím mě 95% lidí pošle do pudele, a bude mít recht.

Nebo jim můžu říct, že jsou to Naše hory, a taky naše kytky/zvířata, když budou v Krkonoších, nemusím za nimi jezdit až do Norska, no a jako národ či země odpovídáme za to, aby do toho Norska nemusely ani naše děcka.

A to kupodivu funguje, aspoň u citlivějších duší.

I když ... popravdě, ty Krkonoše a Šumava nejsou historicky tak úplně naše.

Můžu ale začít znova:
Na malé skalce pod vrcholem Řípu roste malá kytička, která kromě Řípu roste jen na pár dalších skalkách ve středních Čechách. Jmenuje se křivatec český, Gagea bohemica, a když ji budu chtít chránit před nenechavci ...
Dál je to stejně.
10. 04. 2012 | 19:54

Silvie napsal(a):

Martin Konvička,

já jsem přesvědčená o tom, že ti EU perverti (stejně jako někteří naši pomatení spoluobčané) fandí Palestincům a Izraelce nenávidí.
Vždyť Berlusconi i Sarkozy lezli Kaddáfímu do zadku, kdykoliv mohli. Terorista Arafat si odnesl Nobelovu cenu.
Samozřejmě, že to všechno bylo ryze účelové( o zásadovosti a morálce Evropy nemám iluze), ale to nevylučuje averzi k Izraeli.
Častá prohlášení bruselských papalášů, kteří kritikou Izraele nešetří, to dokazují.
10. 04. 2012 | 20:00

minatomirai napsal(a):

A máte to, Josefe K. Jedna kytka v Krkonoších je národní hodnota. A člověk by si myslel, že to třeba bude Dvořákovo Americké kvarteto nebo Talich nebo Kundera nebo Čapek a jeho pohádky.
Ne, je to jedna kytka, která jinak roste hojně v Norsku. Věřím, že z takové národní hodnoty se děcka s odpuštěním víte co.
Zkrátka Martina Konvičková a její štrikovací kvartet islámských konvertitek.
10. 04. 2012 | 20:22

Martin Konvička napsal(a):

Ano, miratomirai - JE to ta kytka, a je to i ten Dvořák, Čapek atd. Jak pro koho a jak kdy, dle chuti.

Národní hodnota není eurojujer, židobijec a islámofil (3 v jednom) "miratomirai". A není to ani hodnota mezinárodní, ba vůbec žádná, neb hloupých nevymáchanách dacanů mají všude dost.
10. 04. 2012 | 20:43

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text (cosi o "idiotech" a "hovadství"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 04. 2012 | 21:31

s... napsal(a):

Bednářovi texty mi připomínají výtvarné práce chovanců Prinzhornova ústavu pro choromyslné. Takový filozoficko-politologický Art Brut.
10. 04. 2012 | 22:14

honolulu napsal(a):

Zde prohlasuji, ze se PLNE ZTOTOZNUJI s nazory pana Konvicky a jsem mozkem i srdcem na jeho strane.

Prominte, ze odbocuji od thematu, chci vas vsak o necem informovat.
Nase autority a Ruska vlada se v tyto dny hadaji i o necem uplne jinem.
18. brezna spadl na odlehlou cast Sibire UFO fragment o vaze 200 kg (440 pounds) ve velikosti auta - Volkwagen (Brouk).
Obe vlady se vzajemne obvinuji, ze je to asi SPACE TECHNOLOGI, ale rozhodne ne jejich. Nikdo nevi co to je, k cemu to je a odkud to priletlo. Je to z neznameho materialu.
T.zn., ze nekonec se budeme muset spratelit a vzajemne celit invazi odjinut.
Dnes odpoledne v Texasu si lide mysleli, ze upadlo kus slunce.
Velmi jasny meteor letel v dennim svetle pres oblohu... (To je spatne znameni...)
Prvni predvoj UFOunu je jiz zde. Jde to snadno poznat z nekterych prizpevku na Aktualne CZ, kteri popiraji narodni hodnoty.
10. 04. 2012 | 22:29

katalyzátor napsal(a):

Honolulu,
ano Ufouni už jsou tady. Bednář je jejich předvoj. Má za úkol nás zblbnout a morálně rozložit. Začíná tím, že nás přesvědčuje, že východ je západ a pod. Počítá s tím, že se začneme motat v kruhu, až nakonec padneme na hubu. A potom vstoupí ON, celý v bílém.
10. 04. 2012 | 23:52

honolulu napsal(a):

Pane prof. Bednar,
dovolte mi, abych Vas informoval o necem, o cem nikdo v Koline nevi.
Patrim k posrpnove emigraci a dlouho jsem pracoval v Africe.
Hledal jsem mineraly. Tam v te Africe zije velmi mnoho druhu nebezpecnych certu, coz je Cechum zatajovano a zkreslovano.
Ti nejnebezpecnejsi certi zijici v Africe vsak nejsou dvou metrovi bojovnici ze Zululandu ci Shanganni ze Zambezi, ale 50 centimetrovi trpaslici zvani TOKOLOSHE. Tito trpajzlici, at uz mentalni nebo 50 centimetrovi nesnasi nic, co je zjevem ci intelektem prevysuje.
V ramci multi-kulti se ta havet nejak dostala do Evropy a Vy tim je prevysujete svymi dary od Boha, jako je napr. postreh, analyticke schopnosti, logicka dedukce atd., tak je velmi provokujete. Takze budete bombardovan vsim moznym.

Kdyz Vam bude nejhure, vzpomente si vzdy na me...Chtejice se uchranit v bushi pred horkem v hajecku - na me jecelo stado opic. Ano, nejenze na me hazely klacky, zhnile ovoce, vykaly, ale oni me i pocuraly. To dela pekelnik TOKOLOSHE. Ja ho poznam i na Aktualne CZ. Ze zlomyslnosti vsak neprozradim velkemu Censorovi (panu Stejskalovi) zadne zaklinadlo proti Tokoloshe...
Tak jim namlate klavesnici nebo utecte do Vidne.
Francl Kmoch take v Koline nevydrzel....
11. 04. 2012 | 02:40

honolulu napsal(a):

Pane Konvicka zdravim Vas a dekuji Vam, ze pisete a nedate se odradit sprostarnama.
11. 04. 2012 | 05:08

Pavel napsal(a):

Pane Honolulu, Vy už jste se skutečně pomátl. Pan Konvička to také vidí, ale neprozradí.
11. 04. 2012 | 08:18

buldatra napsal(a):

Dovolím si nenápadně nacionalisticky podotknout, že:

národní hodnoty jsou těžko vysvětlitelné a pochopitelné zejména pro toho, kdo se s něčím takovým nikdy nesžil.
Tak vezměme například kroj.
Je to takový archaický vohoz, na který se dejme tomu přijede podívat Pražák, nebo Jap, či Inuit a celkem se mu to i líbí, vyfotí si to a tím to pro něho hasne.

Zatímco majitel kroje má k tomu šatstvu vztah, ten kroj má pro něho velkou hodnotu, hodnotu zděděnou po předcích, kraji a tradici, pro někoho hodnotu naprosto neznámou, proto nepochopitelnou.
Kdo tu hodnotu však chápe, kdo ví, ten si rád ten kroj obleče (samotná příprava kroje a jeho oblékání je vlastně rituál, který probíhá za účasti dalších zúčastněných a ti pracují na tom, aby vzhled byl dokonalý, je to tedy záležitost společenská-společná tradice) jen při určité příležitosti, kdy bez kroje ona příležitost postrádá smysl.
Přitom ona příležitost je jen na jediném místě, v jedinečnou dobu a to místo a ta doba má jedinečnou hodnotu. K tomu šatstvu se váže jedinečný zvyk, tradice, která jinde není. Když se nad tím jeden zamyslí, pak je mu celkem líto těch, kteří nikdy neprožili ten pocit pokračování něčeho, co jinde není.
No a jak jinak něco takového nazvat, než národní hodnotou?
11. 04. 2012 | 08:29

aga napsal(a):

Buldatra

Trochu jste to naťukl s tím rituálem.. každé místo a národ má svého ducha, své bůžky, láry a penáty, domorodec na něm cítí a ctí duchovní přítomnost a materiální dědictví svých předků. Bůžkové a bohové některých míst či národů jsou ale agresivnější a žárlivější než jiní, a hrají už tisíciletí přetlačovanou a vytlačovanou s konkurencí. Tady bych hledal kořeny toho potlačování "nacionalismu" a "národovectví" v Evropě, a snahu zglajchšaltovat to vše pod jednu "nadnárodní" vládu...
11. 04. 2012 | 10:08

český maloměšťák napsal(a):

Tak teď nevím - když pojedu do Holandska - jedu na Západ...nebo na Východ ? a když si s kamarády v ožralosti zazpíváme Kaťušu - máme při tom myslet na Union Jack nebo na srp a kladivo ?

Kruci - ten Bednář ale umí nasadit brouky do hlavy.
Už se nedivím, že ho má Konvička tolik v oblibě.

http://www.entu.cas.cz/cs/pracovnici/Martin-Konvicka-r81r/?all_publications=show
11. 04. 2012 | 10:23

buldatra napsal(a):

Ago,

drtivé vítězství oné nadnárodní vlády nám zaručí splynutí do jednoho velkého tichého oceánu marnosti, kde zmizí i oni žárliví místní bůžkové a stanou se součástí jednoho velkého nicneříkajícího globálního konzumního tyátru.
Provést těm bůžkům něco tak definitivního se nepodařilo ani těm, kteří zaváděli ohněm a mečem křesťanství.
11. 04. 2012 | 11:00

rejpal napsal(a):

Co myslíte, je vlastenectví a národovectví jedno a totéž?
11. 04. 2012 | 11:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
11. 04. 2012 | 11:21

JardaV napsal(a):

Debata na téma "východní Západ a západní Východ" je zbytečná.Přežili jsme 300 let Habsburků,přežilijsme kupodivu i Hitlerovo Německo,přežili jsme RVHP a vládu sovětských poradců,tak proč dnes,když nás nikdo nemůže vojensky napadnout,jsme pořád podělaný národ Hujerů - Eurohujerů????Kdyby z naší země všechen západní kapitál vycouval,rozhodně přežijeme,ale zbavíme se tunelu,kterým tečou stamiliardy - dokonce zdaněné směšnou daní - pryč ze země bez jakékoliv reinvestice.Představme si uzavřenou hranici - zemědělství by opět vyrostlo a uživilo celou zemi a ještě by zbylo na export.Bez dovozu toxických vajec,masa ze šílených krav a jiných chemických svinstev v potravinách.Průmysl - máme pořád ještě dost schopných lidí,aby vymysleli a vyrobili cokoliv.A svět rozhodně není nasycen vším,jenom "někdo" vytváří umělé bariery,aby spousta záměrů nešla.A teď ještě vyhrožuje vláda splněním 3% za cenu vyždímání nejslabších vrstev obyvatelstva.Aby za úplatek mohli přijmout EURO a nechat naši zemi mezinárodnímu bankovnímu sektoru k volnému vydojení,jako v Řecku,Irsku a kdo ví,kde to stále ještě potichu probíhá.A potom Evropa v úžasu zírá na chlapa,který postřílí 77 lidí.Kolik by jich asi musel zabít u nás,aby se něco alespoň malinko zlepšilo????
11. 04. 2012 | 11:53

Marie napsal(a):

Jarda
a já hlupá chtěla jen živý plot kolem svého pozemku, to mám fakt objednávat betonové díly a jehlany?
11. 04. 2012 | 12:54

Zinadula Biljaledtinov napsal(a):

to: Carlos V

Že je to Německo ale hodné a nezištné, co? A že by oni ti hodní Němci, co u Stalingradu stříleli do vzduchu, to ani částečně nedělali všechno proto, že jim projekt EU vyhovuje? Kampa jinam než do Evropy by ti naši Germáni vyváželi své drahé a kvalitní výrobky, když jim je nikdo nikde není schopen zaplatit? Drang nach Osten - znovu a znovu a pokaždé jinak. Tentokrát ekonomicky.....
11. 04. 2012 | 13:57

Josef K. napsal(a):

To: Zinadula Biljaledtinov. To může napsat jen hlupák.
11. 04. 2012 | 14:07

honolulu napsal(a):

Pavel, (08:18)
castecne se mylite Pavle. Na sve osvicenosti systematicky pracuji a stale se ji snazim zdokonalit.
Co se tyce pana Bednare a pana Konvicky, tak obdivuji jejich inteligenci a jsem nazorove pri nich. Bohuzel to neumim tak dobre podat / napsat jako oni.
Pokracovani vecer. Citim nasledky vcerejsi oslavy. Jdu na kafe..
11. 04. 2012 | 14:52

Skalder napsal(a):

Sutech, Eleshar

Pokud se domníváte, že zrušení národních států vyloučí do budoucna vzájemné války, vzpomeňte si na starou Jugoslávii. Nebo, není-li to dostatečný příklad, na Bosnu a Hercegovinu, kde žádné vnitřní hranice neexistovaly - a o to byly vzájemné boje krvavější.
Ostatně šlo o poslední dějství rozpadu mnohonárodního státu mnohem většího - Osmanské říše.
11. 04. 2012 | 16:09

aga napsal(a):

buldatra

Pokud se něco zavádí ohněm a mečem, není to z definice křesťanství, to se jen za to jméno schovává něco původnějšího, krvežíznivějšího. Ale to jen tak nebenbei.

Nevím, co je horší vize - jestli Vaše konzumní indiferentno, nebo Skalderova vize krvavého Ragnaroku. Osobně se přikláním spíše ke Skalderovi.
11. 04. 2012 | 19:25

aga napsal(a):

Marie

Ne, můžete barák obehnat mentální zdí z pravdy a lásky, víte přece, že zvítězí nad lží a nenávistí.
11. 04. 2012 | 19:29

Mard napsal(a):

hovorka11 napsal: krize sem byla uměle převedena z USA za pomoci tištění falešných dolarů

Neztrapňujte se prosím.
12. 04. 2012 | 00:56

Mard napsal(a):

honolulu napsal: TOKOLOSHE

Hehehe, ty čerte jeden! :-)
12. 04. 2012 | 00:59

Mard napsal(a):

Carlos V. napsal: je nesmyslné kritizovat to, co funguje - tedy Německo. Právě Němci dokázali ze zničené země vytvořit prosperující stát, nejsou viníky problémů.

Nezlobte se, ale absolutně s Vámi nesouhlasím. Německo těží z EU a Eura. Díky podvodníkům Řekům a ekonomicky neschopným Italům a Francouzům je Euro hluboce podhodnocené a Německo může poměrně snadno vyvážet. Kdyby mělo Německo svou vlastní měnu, byla by mnohem silnější a vývoz by zdaleka nebyl tak snadný. Stejně tak unijní pravidla - různé regulace zvýhodňují velké podniky a těch je v Německu více než v jiných zemích. Takže třeba Siemensu zavedení RoHS silně pomohlo proti konkurenci. Rovněž tak CE certifikace - udělat si certifikaci znamená zdražení o několik eur na jednom výrobku pro pro velký německý trh, ale dělat si certifikaci pro trh v ČR je s ohledem na počet prodatelných kusů mnohem dražší. Zajímavé také je, že příjemci eurodotací v ČR jsou mnohdy velké firmy, často v německých rukách (např. Škoda automobilová a.s.).
12. 04. 2012 | 01:08

Zinadula Biljaledtinov napsal(a):

to Carlos V
Píšete: To může napsat jen hlupák"

Jo jen si poslužte. Tedy podle vás Německo netlačí na intergrační pilu, neboť na tom profituje a má odbytiště pro svou produkci, ale z čistého altruismu či jakéhosi pangermánského mesianismu, ano?
12. 04. 2012 | 06:16

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boleslav Milan · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cerman Ivo · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  Č Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Feldstein Petr · Fiala Petr G Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Havrda Marek · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Just Jiří · Just Vladimír K Kabelka Ladislav · Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kameník Martin · Kasl Jan · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Líbal Vladimír · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga M Macek Lukáš · Macháček Martin · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Novák Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Růžička Michal · Rychlík Jan S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Smith Michael · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Škromach Zdeněk · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vajnerová Štěpánka · Vančura Martin · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy