Proč by na Kampě neměl být sochařský park

21. 05. 2010 | 08:19
Přečteno 6138 krát
Paní Mládková přichází s projektem proměnit park Kampa v expozici soch pod širým nebem. Hovoří o tom, že je vedena touhou přiblížit umění lidem, že tímto projektem navazuje na tradice známé ze světových velkoměst a výsledkem že by mělo být místo, kde se příroda prolíná s uměním. Autoři soch, které paní Mládková hodlá na Kampě vystavovat, jsou známí čeští sochaři, architektonický návrh pro ni připravuje David Vávra a mohlo by se tedy zdát, že bychom se z projektu měli jen radovat.

Podíváme-li se však na věc podrobněji (viz http://www.earch.cz/clanek/4379-socharsky-park-na-kampe.aspx), je zřejmé, že sochařský park na Kampě jako místo harmonického soužití moderní sochy a zeleně nefunguje. Kampa je intimní prostor, kde tvary a materiál většiny zamýšlených objektů působí agresivně a ruší funkci parku jako klidové zóny. Návštěvník tak malého parku, jako je Kampa, vychutnává především zeleň působící hojivě na smysly zjitřené městským ruchem. Sochy, které staví na formách odvozených z industriálního prostoru, mají účinek přesně opačný.

To neznamená, že Praha by neměla mít sochařský park a nový prostor pro současné české umění. Pro tento účel je však třeba vybrat vhodné místo, kde sochy nepřekřičí přírodu a neporuší atmosféru utvářenou staletími. Oživení uměleckými díly by si zasloužila zejména pražská sídliště, kde moderní socha je v přirozeném dialogu se svým okolím, oživuje odcizený prostor a přibližuje umění lidem tam, kde chybí. V centru Prahy se pak nabízí Jelení příkop, který má navíc tu výhodu, že se na noc zamyká a vystavené sochy nemohou být poničeny. Gebauerovi trpaslíci by se snad s vpádem sochařského parku smířili.

Podstatnou otázkou také zůstává, zda veřejný prostor má sloužit pro zvyšování tržní hodnoty soukromé umělecké sbírky.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

gekon napsal(a):

Osobne jsem pro zachovani parku bez dalasiho umeni.Tech par novorozenat mi bohate staci...
21. 05. 2010 | 08:27

jepice napsal(a):

"Podstatnou otázkou také zůstává, zda veřejný prostor má sloužit pro zvyšování tržní hodnoty soukromé umělecké sbírky."
To je velmi nepatřičná rána pod pás, kterou si Meda Mládková ani trochu nezasloužila.
Ať už je její zarputilost, s jakou jde za svými nápady, někomu příjemná či ne, rozhodně ji nikdo nemůže podezírat, že na vybudování sbírky českého umění, Muzea Kampa a nyní sochařského parku chtěla či chce vydělat.
21. 05. 2010 | 08:41

Pocestny napsal(a):

Z celého tohoto neobolševického pseudonázoru je důležité si pamatovat, že soušku autorku prudí ne až tak ty sochy, ale Meda Mládková a její soukromá sbírka.

Blahopřeju Stejskale, další alegorický vozík z Patočkovy neobolševické sekty na této "hlavní třídě", to je vskutku počin.
Zvláště, když se tu od odbornice na socialistickou Kitáj dozvíme něco klasicky lidsky nízkého, prašivého a odpuzujícího, jako je je její "odborná" blasfémie Mládkové.

Vážená,
po M.M. tu zbude sbírka na koukání, či - pro vás k znárodnění (říkejte zlodějině jak chcete), po vás tu zbude jen kolektiv úlevně zapomínajících.

Tohle je česká klasika, nemohu ničím konkurovat, tak aspoň hnusně pomluvím - jak klasické, jak české, jak bolševické!
21. 05. 2010 | 08:46

Bara napsal(a):

Souhlasím s paní Lomovou. Nic proti paní Mládkové, je to patrně dobrý člověk, ale tohle se jí prostě nepovedlo. Stejně jako se nepovedla ta příšernost kousek výš nad Úvozem, kde šeredné železo a betonové schody zničily kus zeleně Petřínských sadů. Taky si myslím, že by se kvůli umění neměla ničit a omezovat zeleň. Sochy by mohly být tam, kde je už stejně místo přírody beton. Aspoň by to bylo hezčí, když už to nemůže být zdravé.
21. 05. 2010 | 08:58

Bara napsal(a):

Pocestný - Váš poslední odstavec Vás vystihl naprosto dokonale! Lépe bych to o Vás nenapsala ani já :-)
21. 05. 2010 | 09:00

Ládik napsal(a):

Na Kampu patří barevné sádrové sochy vysoké do 50cm.
21. 05. 2010 | 09:27

alarm napsal(a):

Raději ať nám dá Mládková nažrat! Uměním se lid nenažere. Kampa je nyní tak jak má být.
21. 05. 2010 | 09:44

Železnohorský napsal(a):

A já se z projektu raduju a držím mu palce. Neumím svůj názor zabalit do bublinek jako vy ("zeleň působící hojivě na smysly zjitřené městským ruchem" - slohové cvičení?), nicméně soudím, že ten park dnes vypadá jako záhumenek každé druhé vesnice, možná mu ty sochy dodají něco, proč tam zajde i někdo jiný než jen ten, kdo má caparta na kočárku. Anebo taky ne. To je zkrátka "riziko" umění. Doufám, že váš text je názor, nikoliv další klacek pod nohy paní Mládkové (jak to činili "úředníci", protože jim paní Mládkova nedala)...
21. 05. 2010 | 09:46

Pepa Řepa napsal(a):

Obávám se, milý alarme, že od toho tady Meda Mládková není.

Této profesi se dříve říkalo krmička.

To bara
záleží, jak se to pojedná. Vkus Medy Mládkové a cit Davida Vávry jistou záruku skýtají.
21. 05. 2010 | 10:01

hanah napsal(a):

Park má zůstat parkem a sochy patří do muzea. Již takhle je v Praze málo zelených ploch k volnému využití. budou-li tam sochy, patrně bude přístup k nim nějak ochráněn, tím pádem omezeno užívání zeleně.
V čem má problém Pocestný s autorkou blogu?

Meda Mládková je velmi usilovná a urputná dáma, která prostě chtěla bydlet na Kampě. Není to tak kristálově čisté s tím uměním, jak to navenek vypadá.

Pepa Řepa

máte na mysli onoho Davida Vávru, který stvořil a umístil neonové srdce na Pražský hrad a jeho vkus ? Pak tedy potěš koště , Kampa je v pytli ...:-).
21. 05. 2010 | 10:41

voroshilov napsal(a):

Treba i na Kampe,stejne tam casto nechodim,a kdyz do parciku rozlohou 5-6 min.povolne chuze umisti Velikonocni Sochy tak tam nepujdu vubec.
21. 05. 2010 | 10:55

tomcat napsal(a):

Neónové srdce = Jiří David

http://www.lidovky.cz/ln_do...
21. 05. 2010 | 10:57

voroshilov napsal(a):

hahah:
Kdo normalni by chtel bydlet na Kampe?Same barokko a v lete davy turistu!
21. 05. 2010 | 10:58

hanah napsal(a):

tomcat

Díky. Popletla jsem to a ulevilo se mi.:-)
21. 05. 2010 | 11:20

Zach napsal(a):

to Pepa Řepa
jo taková zenová basnířka Vám růžově vokecá i to znárodnění.
21. 05. 2010 | 11:38

Pepa Řepa napsal(a):

To hannah
To se Vám taky nelíbí?
http://www.jaroslav-rona.cz...

Tak po tomhle Vás budou vomejvat.
http://www.davidcerny.cz/st...

To voroshilov
....tak tam nepujdu vubec

Snad to Kampa přežije
21. 05. 2010 | 12:04

Pepa Řepa napsal(a):

21. 05. 2010 | 12:07

Tencokida Hnuj napsal(a):

Nejsem z Prahy. Ale velmi rád jsem do Prahy jezdíval. Teď tam jezdím pouze , když musím pracovně či na nějaký dobrý koncert.
Miloval jsem posezení v pražských hospůdkách. Bohužel už to není to , co bývalo. Dříve jsem pokaždé zapředl hovor s někým vskutku zajímavým, kdy jsme vedli dionýsovské hovory o tom či onom.

Dnes se poezie vytrácí a neplatí to jen pro Prahu.
Kampa. Pro mě jedna z oáz právě té zašlé poezie. Ale vzhledem k výše uvedenému, je mi celkem lhostejné, co z ní ten či onen udělá. Ale pokud to bude na úkor přírody, přeji mu bolestné a bezútěšné umírání.
21. 05. 2010 | 12:13

hanah napsal(a):

Pepa Řepa

Róna líbí , Černý se mi líbí jako chlap(ec), ale jeho díla néééé. A kdykoliv vidím jeho morbidní mimina, obrací se mi kufr. Má to hoch všechno tak nějak překombinovaný.
21. 05. 2010 | 12:21

Pepa Řepa napsal(a):

A vůbec, kterej pitomec vymyslel sochy na Karlův most?

Sochy přece na most nepatří, to dá rozum.
21. 05. 2010 | 12:26

voroshilov napsal(a):

Pepa Repa:
Kampa urcite,otazka je jestli to prezije pani Lomova?Kdyz budu tvorit podstatnou cast jeji obecenstva slozeneho z sesti divaku.

A kde je muj oblibeny ruzovy tank?
21. 05. 2010 | 12:30

Baba napsal(a):

Souhlasím s paní Lomovou. I obyvatel jednoho z pražských sídlišť si dnes už vzrostlé, hojivě působící a velmi dobře opečovávané zeleně nesmírně považuje.
21. 05. 2010 | 12:41

hanah napsal(a):

Pepa Řepa

Nepřekrucujte význam. Kampa je jedna z mála zbývajících zelených oáz v centru Prahy. Nevidím důvod umisťovat sochy zrovna tam a tím volných zelených míst ubírat. Vám Řepám je hej, ale co my, cajzli z Práglu ?
21. 05. 2010 | 12:44

Mour napsal(a):

Po shlédnutí návrhu souhlasím spíše s autorkou. Navíc nejde pouze o zeleň, ale také o to, jestli tento typ moderního umění souzní s prostředím, kde má být umístěn (nejzachovalejší historická část Prahy). Podle mého názoru ne. A to odhlížím od zhůvěřilé kovové konstrukce, jejíž vztyčení na střechu Sovových mlýnů paní Mládková velmi "nestandardně" prosadila a která hyzdí historické panorama Prahy.
21. 05. 2010 | 13:09

tečka napsal(a):

Mládkovou znám z osobního setkání. Nikdy více! Kousek od Kampy jsem bydlel. A bydlí tam moji kamarádi. Kampa je poslední kousek zeleně kam můžete bez problému jít na rande, se psem nebo s rodinou. Měšťáci tam dávají akorát pozor aby nikdo nedělal bordel. Když tam dají ty sochy tak budou měšťáci prudit každého kdo se tam objeví a hlídat Mládkové sochy. Když se jedubaba objevila se svojí sbírkou měl jsem radost. Ale jednání s ní to je jen vydírání. Já mám sbírku a bude po mém. Dnes bych jí natvrdo řekl ať si to svoje umění strčí do květu ženského lůna a odsviští do rodiště hemeroidů.

Paní Lomové si vážím. Slušný člověk.

Pocestný je v tomhle mimo naprosto mimo.

V diskusi naprosto souhlasím s hanah a podepisuji každé její písmeno. Snad až na její názor na dílo "mladého umělce krátce po čtyřicítce avantgardního bouřliváka s profesurou na státní škole" D.Černého. Ona zvrací - já mám nutkání ho rozmlátit pajcrem.

Pepa Řepa předvedl jste klasickou demagogii. Sochy na Karlově mostě nikomu nepřekáží. Nemusí se kvůli tomu likvidovat zeleň. Sochy byly dělány konkrétně pro tohle místo a v rámci tehdejší modernizace města. Pokud by umělec dodal nějaký paskvil tak by mu to hodili na hlavu. nejedná se tedy o instalaci ad-hoc a privatizaci Kampy jedubabou.

Rónu mám rád a jeho socha Kafky je ukázka citlivého přístupu k okolí. Tvrdohlaví jsou moje láska.
Jinak mám rád stuckismus:
http://www.nekultura.cz/vyt...
http://www.prague-stuckists...

Tady si přečtěte o skutečném mecenáši diametrální rozdíl od Mládkové:
http://www.national-geograp...

Nápad s Jelením příkopem není špatný, ale bohužel s Mládkovou se na ničem rozumném dohodnout nedá.
21. 05. 2010 | 14:35

jepice napsal(a):

Helejte, vážení ochránci zeleně:
kde jste vyčetli, že nějaká přijde k úhoně, možná kromě kousků trávníku pod sochami?
Jestli tedy nepovažujete za přírodu ten rozpukaný asfalt, který má být nahrazen dlažbou.:)

K sochám na Karlově mostě: měly štěstí, že se tam dostaly tenkrát. Dnes by se tu určitě řešilo, že most je gotika a jiný sloh tam nemá co dělat.
21. 05. 2010 | 15:44

Beatrix napsal(a):

Naprosto souhlasím s Olgou Lomovou. Její úvaha je velmi podnětná.
Vím o tom, že paní Mládková má ve vlastnictví nejen Sovovy mlýny a snad již i Werichovu vilu to nevím jistě, ale co vím jistě je, že ne přílš čistým způsobem získala do vlastnictví dva byty v domě, který vlastní MČ Praha 1 právě na Kampě. Jeden z těch bytů je s velkou terasou a s výhledem na Karlův most za cenu směšnou. Nevidím jediný důvod, proč by měla vlastnit Kampu celou. Umění, které propaguje a předkládá je na úrovni, ale návrh Olgy Lomové je přijatelný a srozumitelný pro všechny. Dravost tak trochu více než bezohledná s kterou byla prosazena rekonstrukce Sovových mlýnů by měla být měřítkem pro schvalování dalších návrhů a požadavků paní Medy Mládkové.
Paní Mládková není kunshistorička, ani umělkyně. Je pouze úspěšnou sběratelkou umění, mecenáškou a vdovou po významném politikovi. Ona přece není vůbec kompetentní k tomu, aby mohla rozhodovat o tom jaké umění a kde by mělo být ať již se jedná o Kampu v Praze či jinde.
21. 05. 2010 | 17:28

Pepa Řepa napsal(a):

To tečka
řek bych, že sochy překážely už tenkrát. Minimálně povozníkům s žebřiňákem.
Koukám, že povozníků je i dneska dost.

Nevím proč by panák nemohl být v souladu se zelení, když se to harmonicky pojedná.
Pokud by ovšem na Kampu nepřišel milovník umění tečka s pajcrem a nemydlil hlava nehlava.
Talibán je dál. Ten používal semtex.
21. 05. 2010 | 18:27

Pepa Řepa napsal(a):

Jo milovníku Tvrdohlavých, nemají tam být věci Róny, Skály možná Černého? Oni jsou co?

Ještě bych si dovedl představit nějaký hejblata Péti Nikla, ale to byste si asi vzal bejsbólpálku.

A já pořád, kde se berou ti, co mají představu rozmlátit to, co
jim nekonvenuje.
21. 05. 2010 | 18:35

Čochtan napsal(a):

Sochy jsou kousek od Kampy na mostě.
Podíval jsem se na link z blogu a to co tam ale chtějí dát, je vše možné, jen ne umění.
Proč to nedají třeba na Letnou ? Tam už stálo leckeré svinstvo, jako třeba "Fronta na maso", tam by to tolik nevadilo.
Nechte Kampu čistou !
21. 05. 2010 | 19:47

hankacl napsal(a):

jepice:
Taky si to tak myslím.

Beatrix:
A já myslela, že studia dějin umění jsou vzděláním pro kunsthistorika... Nejste nějaká kunsthysterická?
21. 05. 2010 | 20:00

Naďa napsal(a):

Moc by mě zajímal na tento záměr názor paní Jindřišky Smetanové. Zdali by si ona takové sochy zakomponovala do své sbírky (Ustláno na růžích a pod nebesy). Škoda, že nám to nemůže říct.
Historická část našeho města je atakována všelijakými projekty, které jsou mnohdy akceptovatelné, ale něčeho je moc a čeho je moc, toho je příliš. Chápu, že zakládat sochařský park v centru turistického dění je atraktivnější než na Jižním Městě (např) a proto taky chápu možnost atraktivního zviditelnění umělců i jejich děl, ale v tomto případě bych dala za pravdu paní Lomové.
Oobávám se, že peníze, zvítězí nad estetikou, jako tak často, neřku-li pokaždé a tak mám strach, že se časem může stát, že park se promění v kolonádu s lecčím. Stačí se historickou Prahou rozhlédnout.
22. 05. 2010 | 08:16

ld napsal(a):

To jsou starosti! Morava je pod vodou a Pražáci přemýšlí, kam umístit sochy; ty Knížákovy bych navrhoval někam k nádraží, ať se nemočí spontánně vůkol, nýbrž dovnitř.

Jo, panečku, když ale byla Praha pod vodou, to se ve zbytku republiky zastavily investice, vše se futrovalo do Práglu. To by byl průšvih mít stověžatou s kalužinami či bahýnkem pod herkou!

Pražáci, opravdu se nedivte, že vás ti za cedulemi nemají rádi.
22. 05. 2010 | 10:57

Čochtan napsal(a):

Id,
tak oni nás nemají rádi ? A proč je jich Praha plná ? Brňáků, Znojmáků, Ostravaků, ..... vše se cpe do Prahy !
Pražáka v Praze narozeného, s rodiči v Praze narozenými, abys s lucernou za bílého dne hledal !
22. 05. 2010 | 11:03

ld napsal(a):

Čochtan,

ti z těch měst o kterých píšete jsou cigáni.
22. 05. 2010 | 11:10

Beatrix napsal(a):

Vážená(ný)hankacl, pokud se prezentujete, jako člověk bezchybný, tak se omlouvám, že vůbec Váš pohled zavadil o můj text.
Vynechala jsem písmeno t a jsem z toho k Vaší radosti fakt hysterická.
Ovšem to nic nemění na tom, že souhlasím s Olgou Lomovou, která na rozdíl od Vás navrhla téma k dialogu, má ostatním co říci a nemá zapotřebí se trapně předvádět tím, že se neumí vyjádřit k tématu a supluje na těchto stránkách slovník cizích slov.
22. 05. 2010 | 19:54

jepice napsal(a):

Meda Mládková je přírodní úkaz. Domorodí prudiči, po celá desetiletí trénovaní pro boj ve vysoké trávě, sliní tužky a namáhají klávesnice, jakmile k nim zalétne byť jen závan její znepokojivé energie. Právem tuší, že na rozdíl od té urputné devadesátileté dámy budou odsouzeni k zapomnění.
Ať už to s parkem na Kampě dopadne tak či onak.
22. 05. 2010 | 22:25

Pepa Řepa napsal(a):

Ovšem, pokud by bylo možné na Kampu umístit čínskou terakotovou armádu, to by byla jiná.
To by autorka bojovala jako levhartice mandžuská.
22. 05. 2010 | 22:31

andy napsal(a):

Problém hlupáků typu pepa řepa je, že umí jen ideologicky blábolit, číst už ne.
23. 05. 2010 | 11:23

Beatrix napsal(a):

Vážená Jepice, čtu mezi Vašimi řádky zcela zřetelnou závist.
Paní Olga Lomová vůbec "není odsouzena k zapomění" a již dnes o tom svědčí nejen její pověst v cizině, kam je zvána přednášet, ale i knihy poezie, které přeložila z čínštiny a další.... Prostě vzhledem k tomu, že nemá zapotřebí hledat seberealizaci v diskusi o budoucnosti Kampy, nezbývá než věřit, že se jedná o upřímný a nezištný zájem dělat něco pro zachování této oazy v Praze 1 cokoliv dobrého a podnětného. Všichni jsme limitováni a Váš limit končí u představy, jak si někdo "sliní tužku a namáhá klávesnice". Není to náhodou popis Vaší činnosti ?
23. 05. 2010 | 22:07

kampa napsal(a):

http://www.facebook.com/?re...!/group.php?gid=119035794785890
24. 05. 2010 | 11:46

p90xWorkoutDVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 08:51

p90x Workout DVD napsal(a):

17. 09. 2010 | 04:28

BookerLessie31 napsal(a):

freelance writer
20. 12. 2011 | 08:27

dr. Faustrol napsal(a):

Sochy na Kampě! Paráda! Konečně bude na co koukat a fádní prostor se rozvrství siluetami plastik. Výtečný nápad!
07. 02. 2012 | 04:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy