Odklad posuzování církevních restitucí poškozuje venkov

24. 04. 2014 | 18:51
Přečteno 2311 krát
Pouze jako populistický a licoměrný krok s cílem uchlácholit své voliče lze hodnotit návrh sociálních demokratů na půlroční prodloužení lhůty pro posuzování výdeje majetku církvím. A naopak jako záblesk zdravého rozumu je možné posuzovat spíše odmítavé reakce dalších stran k takovému úmyslu. Většina politiků, kromě ČSSD se totiž domnívá, že odklad nic nevyřeší – a mají pravdu. Důvodů pro odmítnutí sociálnědemokratického návrhu je ale víc.
V prvé řadě je, zejména při srovnání s objemem výdejů pozemků na zemědělské restituce, nabídkami pozemků do výběrových řízení na jejich prodej, procesem komplexních pozemkových úprav a dalšími úkony, které v minulosti souvisely s nakládáním se státními pozemky, argumentace „masivním počtem“ vydávaných pozemků na církevní restituce, jak to například posuzuje senátorka Alena Gajdůšková, zcela mimo mísu. Zejména bývalý Pozemkový fond ČR (PF), ale i státní podnik Lesy České republiky (LČR) se totiž musely vyrovnat s mnohonásobně vyšší počtem pozemků, se kterými se nějak manipulovalo, i tak, že se někomu vydávaly. Není proto na škodu připomenout si pár ilustrativních čísel, a to z takzvaných otevřených zdrojů, konkrétně z oficiální Zelené zprávy, kterou mimo jiné každoročně dává k dispozici poslancům ministerstvo zemědělství. Tím chci říci, že nejde o žádné tajné údaje, které by si nemohli sociálnědemokratičtí poslanci zjistit. Mimochodem, Zelené zprávy ministerstva vznikly kdysi v 90. letech přímo na vyžádání poslanců…
Z poslední Zelené zprávy (Zpráva o stavu zemědělství za rok 2012) přitom mimo jiné vyplývá, že například v případě zemědělských restitucí bylo rozhodnuto o celkem 1 767 159 hektarech pozemků, vydáno 1 321 075 hektarů pozemků a nevydáno s nárokem na náhradu 130 178 hektarů pozemků, přičemž počet ukončených restitučních případů je 215 632 případů a počet správních rozhodnutí, která nabyla právní moci, činil 428 649. Je také vhodné vědět, že uvedené počty nevyčíslují kompletní počet úkonů, které PF s pozemky v minulosti činil.
Pro porovnání je pak třeba uvést, že aktuální čísla uvádějí počet 5 248 žádostí týkajících se výdeje majetku církvím, přičemž celkově jde o 112 873 pozemků včetně lesních pozemků o celkové ploše kolem 140 000 hektarů. Jinými slovy: Objem práce týkající se církevních restitucí je v praxi mnohonásobně nižší, než na jaký byly PF a LČR z minulosti zvyklé. Tvrzení, že vyřízení církevních restitucí představuje nestandardní nápor, je tak minimálně velmi nepřesné.
Je také třeba vědět, že pozemky blokované zákonem o půdě pro církve byly v minulosti právě kvůli tomuto svému statutu „lustrované“, tedy podrobně prověřené kvůli tomu, zda je může nebo nemůže stát nabídnout k prodeji nebo použít jako náhradní pozemky. Je tedy zcela naivní se domnívat, že by se musely u církevních zemědělských či lesních pozemků všechny potřebné údaje teprve v současné době zjišťovat, neboť jsou již dávno, a v mnohých případech i opakovaně, zjištěny.
Skutečnost, že výdej majetku církvím vázne, je tak především důkazem obstrukcí ze strany PF (nyní Státního pozemkového úřadu – SPÚ) a LČR, a lobistického vlivu ČSSD v těchto organizacích. Jistě i proto, že značná část veřejnosti s výdejem majetku církvím nesouhlasí. To je sice možné vnímat, ale vzhledem k platné legislativě, navíc potvrzené verdiktem Ústavního soudu ČR nelze přijaté zákony nerespektovat, zvláště pak stranou, která kudy chodí, tudy tvrdí, že je v naší zemi třeba zákony dodržovat. Kromě toho – i ČSSD nezpochybňovala v minulosti naturální formu restitucí (tedy výdej zemědělských a lesních pozemků), a pokud výdej majetku církvím kritizovala, byly to zejména náhrady finanční. Voličům ČSSD je také třeba připomenout, že první návrh na majetkové vyrovnání státu s církvemi, který ale nedošel do konce legislativního procesu, vytvořila sama ČSSD, a mimochodem se o mnoho nelišil od návrhu, která nakonec prosadila Nečasova vláda.
Jsou to navíc především sociální demokraté, kteří se léta profilují jako ochránci našeho zemědělství a celé řady zájmových hobby nevládních organizací, jako jsou zahrádkáři, rybáři, včelaři či myslivci. K tomu je vhodné podotknout, že na obstrukce s vydáváním církevního majetku doplácejí nejvíc právě tyto zájmové a podnikatelské komunity. Například zemědělci hospodařící na zatím státní půdě, která má být vydána církvím, nemohou dokladovat smlouvy s vlastníkem (státem nebo příslušnou církví), neboť první subjekt již díky zákonu o církevních restitucích půdu již právně v majetku nemá a druhý majetek ještě nepřevzal. Přitom podmínkou celé řady dotací do zemědělství je dokladovat smlouvy s vlastníkem, často i na několik let. Obdobný problém řeší myslivci, kteří nemohou plnohodnotně vykonávat právo myslivosti, což může mít ve výsledku negativní dopad na stav životního prostředí, respektive na strukturu v příslušném místě žijících živočichů – a nejde jen o přemnoženou (nebo naopak vystřílenou) černou zvěř.
Je jasné, že sociální demokracie tuší, že nedokáže splnit jeden ze svých předvolebních „taháků“, totiž revizi církevních restitucí. Jasné je také, že se tak nejspíše nepodaří ani prostřednictvím různých komisí, odkladů, revizí nebo třeba referend. Bylo by tak místě voličům veřejně přiznat to, co by si měl před každými volbami každý volič každé strany uvědomit – totiž, že čím jsou předvolební sliby líbivější, tím jsou nesplnitelnější.
Pokud by se přitom sociálním demokratům přece jen nějakým způsobem podařilo podmínky církevních restitucí revidovat, což, upřímně řečeno, není zřejmě v ČR tak úplně nemožné, nebylo by ještě od věci si úplně na závěr uvědomit, že právě sociálními demokraty pracně budovaná lepší image ČR v EU by dostala pořádně na frak. A je otázkou, co by na to řekly evropské soudy a co by to naší společnost, nejen morálně, stálo….


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

KAteřina napsal(a):

Stejně tak lze tvrdit, že samotné restituce půdy církvím poškozují venkov, protože půdu dostane instituce, která se zemědělstvím nezabývá a zabývat nehodlá a veškeré výnosy budou odplaveny mimo venkov.
Těch politických rozhodnutí, která poškozují venkov, jsou mraky.
24. 04. 2014 | 20:33

Maximus napsal(a):

Politici ČSSD spolčením s Lidovci vlastně legalizovali církevní restituční lumpárnu a zradili většinu svých voličů. Sliby jsou sliby, že? Touha po korytech byla moc silná!
Je zřejmé, že to voliči "ocení" u velkých voleb a vývoj preferencí politických stran to pomalu dokazuje. ČSSD bude následovat cestu prošláplou ODS.
Hezký večer.
24. 04. 2014 | 21:00

Yosif K napsal(a):

KAteřina napsal(a):
Stejně tak lze tvrdit, že samotné restituce půdy církvím poškozují venkov, protože půdu dostane instituce, která se zemědělstvím nezabývá a zabývat nehodlá a veškeré výnosy budou odplaveny mimo venkov.
Těch politických rozhodnutí, která poškozují venkov, jsou mraky.
24. 04. 2014 | 20:33
To jo - vygooglujte si něco o rudím velkostatkáři Gabrielu Večeřovi.
Ten jest velkostatkářský profik - cca 16 tisíc hektarů.
Jeho pomoc venkovským lidem spočívá v tom že dvakrát za rok nechá posekat trávu na podhorských lukách, sklidí LFA dotace a hurá na safari do Kenye a Tanzanie - oblíbená záliba rudých velkostatkářů jest "střelba po živých cílech" - buvol, zebra, lev atd atd.
24. 04. 2014 | 21:12

Viola napsal(a):

Řím - Na jedenadvacetiletého turistu se poblíž severoitalské Brescie zřítil více než třicetimetrový kříž, který ho na místě usmrtil.

Socha vznikla při příležitosti návštěvy papeže Jana Pavla II. v Brescii v roce 1998 a neštěstí v horském městečku Cevo se odehrálo jen tři dny před svatořečením oblíbeného církevního hodnostáře.

Myslím, že by to svatořečení měli zastavit, alespoň pro Jana Pavla II, znamení je znamení.
24. 04. 2014 | 21:25

Fialenka napsal(a):

Taky si myslím, že ČSSD zradili voliče a při příštích volbách do PS budou následovat ODS.
24. 04. 2014 | 21:28

Reveil napsal(a):

Maximus

Kdo sledoval Kalouskovo kukaččí vejce v sociální demokracii Zaorálka, jak okatě neobratně "hájí" ústavní stížnost, ví už dávno, že ČSSD své voliče minimálně ve věci církevní drancovačky zradila.
Samotná CD je hluboce amorální, zejména, pokud je propagována sloganem "co bylo ukradeno, musí se vrátit". Samotná katolická církev přece za války v Chorvatsku nejen ukradla, ale krvavě uloupila veškerý majetek ortodoxní církve a násilně katolizovala statisíce ortodoxních věřících, Přesto dodnes nevrátila ani cihlu, ani halíř. A vzhledem k tomu, že církev je, dle její vlastní definice, hierarchickým společenstvím, není platná výmluva, že se to "české církve netýká".
Součinnost na zradě ve věci CD poskytuje nejen ČSSD Kalouskovi, ale též Babiš - dle dohody vyslovila církev požadavek, aby s ní nadále jednala "!vládní komise", kterou pak, dle dohody, zamítl vytvořit nejen Bělobrádek, ale taky a hlavně Babiš.
24. 04. 2014 | 21:43

JAHA napsal(a):

Ad: viola
V Urundiburundi zomrel dnes vecer clovek, ktoreho osobne pobozkal a pozehnal papez Jan Pavol II. Zomrel na zastavenie vsetkych zivotnych funkcii po postipani neznamym hmyzom, Ta beatifikacia by sa mala zastavit. Znamenie je znamenie...
24. 04. 2014 | 21:47

Maximus napsal(a):

Reveil

Ale jo, s tím bych souhlasil. Ono se to už před pár lety zdálo, že Sobotka a Zaorálek hrají nějakou podivnou hru zejména ve vztahu k TOP09 a nějak jim nevadilo, že třeba ODS na komunální úrovni s nimi souzvučí. Oni peníze a moc dávají korytáře dohromady. Rovněž se pamatuji jak se zrovna tito dva lísali k Bémovi v PS a jak si v kuloárech notovali. On je to velkolepý podvod na naivních voličích! Nyní na patolízalském submisívním vztahu k EU a na chování k UA událostem se doslova odhalili, že jsou jen bezpáteřní mopslíci
těch, co se tady o nich nesmí ani slůvkem něco napsat (autocenzura).
No a Babiš je zatím pro mě ještě nerozpoznaná možná neřízená střela v české politice. Chce to zatím nějaký čas, informace mám dost rozporuplné,
ale za čas se to všechno stejně rozpozná, kdo je kdo. Pro většinu smutných či naštvaných lidí jsou obě hnutí ANO a Úsvit, jedinou zatím rozumnou cestou i přes to všechno špinění a podrazy ze strany "cinklých" médií.
Mějte se.
P.S.
Víte jak poznáte, že demokracie a právo dorazily do Česka? Až zavřou Janouška co přejel ožralý Vietnamku ve Vyskočilově ulici v Praze 4.
24. 04. 2014 | 22:02

Viola napsal(a):

JAHA

To je tedy neskutečné a pak někdo bude tvrdit, že Boží znamení neexistují.
24. 04. 2014 | 22:17

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Viola + JAHA
Vás by měli zastavit.

P.S. Beatifikace je pouze lidský výmysl, stejně jako Církev - která je navíc postavena na několika podvodech.
Např. Ježíš /pokud žil/ pověřil svého bratra Jakuba, ne Petra /jen blázen by pověřil někoho, komu nedůvěřuje, o kom ví, že jej zapře během jednoho dne třikrát/...a už vůbec ne Pavla, ten se dokonce podílel na ukamenování Štěpána..
A přitom by to tak hezky znělo : Náměstí (sv.) Jákoba, Chrám (sv.) Jákoba...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“…Muž pak jeden, jménem Ananiáš, s Zafirou, manželkou svou, prodal statek. .A lstivě těch peněz ujal s vědomím manželky své, a přinesa díl nějaký, položil k nohám apoštolským. .I řekl Petr: Ananiáši, proč naplnil satan srdce tvé , tak abys lhal Duchu svatému a lstivě ujal peněz za to pole? .Zdaliž nebylo tvé, kdybys ho byl sobě nechal? A když bylo prodáno, v moci tvé bylo. I proč jsi tuto věc složil v srdci svém? Neselhal jsi lidem, ale Bohu. .Tedy uslyšav Ananiáš tato slova, padna, zdechl. I spadla bázeň veliká na všecky, kteříž to slyšeli. .A vstavše mládenci, vzali jej, a vynesše ven, pochovali. .I stalo se po chvíli, jako po třech hodinách, že i jeho žena, nevěduci, co se bylo stalo, přišla. .I řekl k ní Petr: Pověz mi, za tolikoli jste pole prodali? A ona řekla: Ano, za tolik. .Tedy dí jí Petr: I pročež jste se smluvili, abyste pokoušeli Ducha Páně? Aj, nohy těch, kteříž pochovali muže tvého, přede dveřmi jsou, a vynesouť tebe. .I padla hned před nohy jeho, a zdechla. A všedše mládenci, nalezli ji mrtvou; i vynesše, pochovali podle muže jejího. .I byla bázeň veliká po vší církvi, i mezi všemi, kteříž to slyšeli. …”
/Skutky/

Rozumíte - onen " svatý" Petr podle Skutků nechal zamordovat a možná že dokonce sám zamordoval člověka, který si ZE SVÉHO majetku, který prodal, část obdrženého obnosu odložil pro sebe. To je přece zločin.
A todle vy uctíváte.
Mimochodem - Církevní hlavouni vás zatáhli do pěkné šlamastyky, vás obyčejné členy Církve...spolu s nimi se totiž spáse vzdalujete - tak jak se spolu s nimi stáváte podnikateli, podnikání je soustavná činnost za účelem dosahování zisku, kde se o tom píše v evangeliích ?.
Jste jim v tomto lhostejní, kašlou na vás, na vaši spásu, je jim ukradená.
24. 04. 2014 | 23:46

petrph napsal(a):

A jejda, pročpak se teda muselo při projednávání zákona o církevních restitucích tak lhát a manipulovat s veřejností i parlamentem? Proč tedy tehdy předkladatelé toho zákona tvrdili že vydavání bude prováděno pod důkladnou kontrolou, že toto bude znovu kontrolovat parlament? Jak to že už tehdy neřekli "nic už se kontrolovat nebude ", všechno už bylo důkladně prověřeno předem během předešlých restitucí? A pročpak tedy církve strávily většinu loňského roku zdlouhavým a náročným dohledáváním dokumentů prokazujícím které majetky jim patří, když opět jak se teď tvrdí, státní orgány už měly dávno prověřené, které majetky jim patří a mohly jim je vrátit rovnou? A jak to že se vedly spory o rozsah majetků k restituci s argumentem že toto nelze předem zjistit , když opět jak se tvrdí, to měly státní orgány z minulých restitucí naprosto zevidované?
Nedělá z nás náhodou někdo blbce?
25. 04. 2014 | 06:22

Divobyj napsal(a):

Obhájci církevních restitucí

razí jednoduché heslo:co bylo ukradeno,musí být vráceno.
Jenomže-zkoumá tu vůbec někdo,jakým způsobem katolíci nabyli těchto majetků?
Nebyly náhodou nabyty taktéž nečistým způsobem?
Nejedná se tu náhodou o konfiskace majetku konkurenčním církvím,lidem,donuceným k emigraci,lidem křivě obviněným,např.z čarodějnictví až po podvodné sliby království nebeského na onom světě?
Myslí si snad někdo,že vrátit zločinci to,co si nakradl je morální?
Já se také řídím jednoduchým heslem:zločincům se jejich lup ne-vra-cí !!!
25. 04. 2014 | 07:49

scallop napsal(a):

Divobyj

Cesi po 2. svetove valce ziskali tez majetek konfiskaci konkurencniho narodu (Nemcum) prinucenym k emigraci. Co s tim?
25. 04. 2014 | 09:00

Baba Jaga napsal(a):

Nemyslím, že tenhle zvláštní zákon ještě někdo či něco zruší. Uvidíme, jak si s majetkem církve poradí a kolik jim přibude přispívajících oveček.
Bývalá ministyně kultury jistě přijde přímo do nebe. Zda do té doby spává úplně klidně, když se "zákonovalo" bez řádného výpočtu, je sporné. I když ona asi ano - Hanáková se jmenovala? V rodné jihomoravské obci jí možná vybudují sochu nebo alespoň sošku.
25. 04. 2014 | 09:20

Divobyj napsal(a):

scallop

Ale to je přece velmi jednoduché.Určitě se plácnete do čela a řeknete si,že já ... jsem na to nepřišel hned!

tedy-odečíst od válečných reparací.tečka
25. 04. 2014 | 09:36

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

scallop
Za vlastizradu bývala tehdá udělována kulka, taktéž přináležitost k zločineckým organizacím /NSDAP např./ byla mnohdy tvrdě trestána.
Mnozí tak z toho vyklouzli relativně levně, pouze přišli o majetky. Ostatně po celou dobu války neplatili nájem českým vyhnancům, aspoň mi o tom není nic známo.

P.S. Národu se nedá majetek zkonfiskovat, snad jedině záborem území a jeho okupací. Máte v tom volaaký zmatok, súdruh scallop.
A o majetky jde až v poslední řadě - pokud jde o život. No a o život připravovali nejprve Němci Čechy /ale i Romy, Židy, Poláky, Rusy.../, já být na jejich místě - tak se až tolik nedivím - těm následkům.
Ostatně jejich mnozí hlavouni to tušili - že ta pohodička pohoda nebude trvat tisíc let, ale jen zo pár rokov...a tak se včas zdekovali. Kašlali na ty dole, ale tak je tomu vždycky, klasika.
Církev dnes taky kašle na ty dole, Kristus v evangeliích ani nikde jinde netouží po tom, aby byla v jeho a v Božím jméně vytvořena organizačně-správní struktura, která se bude řídit živnostenským a obchodním zákoníkem a vyvíjet činnost za účelem dosahování zisku, s tím, že by chtěla žít jednou z výnosu takového majetku, možná dokonce z tantiém. Člen takové organizace se tak proti své vůli stává obětí komplotu, je mu na jedné straně nabízena a často i slibována skrze náruč a klín Církve spása...ale jde o čím dál tím větší lež, nebudu zde citovat z evangelií, každý ať si udělá obrázek svůj a sám, jak se dnes chová korpus a jak hlava či údy Církve, která část tedy má namířeno směrem ke spáse a která naopak zbytek těla svrhává dolů...a to zcela systematicky, organizovaně a se záměrem tak činit.
Jak to pak dopadlo např. s německým národem a jeho mnohými nacistickými pohlaváry - to jistě víte. Což je dobře, pohrdání vítězstvím a porážka vítězství je předpokladem k nastolení nové kvality , nového stavu, někdy i nové podstaty. Vítězství je povětšinu nudnou lží, barevná pravda leží povětšinu dole, i veselá hodnota. Ti dole jsou ale vychováváni k slepotě, to je ten problém.
25. 04. 2014 | 10:23

paprika napsal(a):

Správně soudruzi, co jsme ukradli, musí zůstat ukradeno! Sice jsme to zplundrovali a zničili, jak to jen my umíme, ale přece to nebudeme těm černoprdelníkům vracet! To snad zavoláme soudruha Putina na pomoc!
25. 04. 2014 | 10:47

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

paprika
Ne, to není správně.
Správné by bylo, kdyby Církev navrátila oněm stamilionům lidí jejich vůli, svědomí, svobodu, rozum, mnohým pak i životy....těm ,co jim je po staletí kradla, brala si to jako že jí to patří. Obávám se ale , že to nejde.

Ale divím se, že chce dál krást. Dokonce chce své ovečky a beránky okrást o možnost spásy.
Jakoby se nepoučila - přitom ústy svých pohlavárů /jak je jinak nazvat, nejsou vesměs voleni, jsou nainstalováváni v jakémsi podivném totalitním modu/ volá , ba přímo řve, že se ukradené má vrátit...to je absurdní.
Obávám se, že tak volá na pomoc Satana, ne Hospodina či Krista...podle toho také i skončí. Doufejme, že jen pohlaváři /hlava/, že korpus a údy jsou si vědomy té lži, ty snad přežijí - a ustanoví si svou hlavu, novou, autentickou, takovou, co se nebude musit před Kristem kroutit jak had, hrdě mu pohlédne do očí. Bude mu partnerem, jeho učení pak bude vodou která zalévá - ne ohněm který pálí.
25. 04. 2014 | 11:21

Kelt napsal(a):

Představitelé zejména katolické církve doručili desetitisíce žádosti na PÚ mezi Vánočními svátky a Novým rokem.
Počítali s tím,že PÚ v časovém presu budou "vydávat",aniž by byly schopny řádně vše prověřit-česky se tomu říká vychcanost.
Osobně jsem přesvědčen,že půlroční lhůta by měla být zachována a vydáno jenom to,co je jednoznačné.
Složité-lépe řečeno nedostatečně doložené žádosti by měly PÚ zamítnout a nechat rozhodnutí na soudech a bylo by vše podle zákona.
25. 04. 2014 | 11:22

JAD napsal(a):

Ad Viola:

Violko, Vaše upoutávka na pád kříže mě znamenitě pobavila, a to hned ze dvou důvodů:

* nijak nesouvisí s tématem blogu,

* doporučení zastavit proces svatořečení JPII je zasláno na nesprávnou adresu. Pokuste se oslovit papeže, tento velký lidumil má ve zvyku odpovídat na podněty.
25. 04. 2014 | 13:52

Viola napsal(a):

JAD

Neřekl byste to, ale všechno souvisí se vším. Kdyby nebylo Jana Pavla II - Karola Vojtyly, tak bychom tu nemuseli řešit církevní restituce.
Ale mi se Karol Vojtyla líbil, hodně lidí přivedl k náboženství, když už ne k víře.
25. 04. 2014 | 15:08

Viola napsal(a):

A napsala jsem to i kardinálovi Dukovi
25. 04. 2014 | 15:10

JAD napsal(a):

Ad Viola:

Violko, opomenula jste vysvětlit, jak souvisí pád kříže se svatořečením JPII. Prosím, dovzdělejte mou nechápavost.
25. 04. 2014 | 16:10

Viola napsal(a):

JADe

když se posuzuje zda někoho svatořečit, tak se mimo jiné zkoumají zázraky. Ty případy
co se staly jsou opakem zázraků, jsou důkazem opačným, svědčícím proti svatořečení.
25. 04. 2014 | 23:16

Reveil napsal(a):

Dnes byl v Interview ČT biskup Malý. Na otázku související s kritérii pro uznání za "svatého" odpověděl velmi podivně, zvláště, pokud jde o tzv."zázraky". V podstatě jde prý o to, že osoby, u nichž již není naděje na uzdravení, se najednou uzdraví. Takové případy že existují.
Bohužel ale nevysvětlil, jak tyto případy souvisí právě a zrovna s dotyčnými kandidáty na "svaté". Pan Malý vůbec nebyl jaksi ve své kůži a v jeho slovech často prosvítala na povrch demagogie. To dříve nebývalo u něho zvykem.
25. 04. 2014 | 23:40

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Zázraky se dějí, velkým zázrakem je například to, když někdo bez větší újmy na svém duševním zdraví přečte denně víc jak dva příspěvky od Yosifa K.
Ještě je třeba vymyslet jak uzdravit ty, co si přečtou víc jak dva příspěvky, nemohl by pomoci biskup Malý ? A kdyby ne - tak biskup Velký ?
Časem by tak mohl vzniknout zástup svatých na aktualně.cz, Stejskal by mu jistě velmi ochotně otevřel blog.
Zatím ale budu, raději než čekat na zázrak, Yosifovy příspěvky rolovat, zatím se mi to jeví býti spolehlivější metodou - jak nepříjit k újmě.

Ale znělo by to hezky, jen posuďte sami :
Svatý Tajemný Pán hoven, Svatý Brůna, Svatá S.Š., Svatá Bestia Trumfosliz, Svatý Resl-
zvaný též Šroub, Svatý Neo - zvaný též Analytik....a považte co teprvá jejich blogy !!!
Tomu bych pak říkal skutečně zdravá a dravá konkurence na českém náboženském trhu.
Duka by se zde musil jo otáčet, aby se s tím náležitě porovnal, nemohl by to již odbýt pouze jedním, dvěma blogy měsíčně.
Tak má vypadat trh, ne aby si pouze jeden dělal patent na Boha i spásu...a na spravedlnost.
26. 04. 2014 | 08:53

JAD napsal(a):

Ad Viola:

Violko, velmi jste mě pobavila. Děkuji. Pokud kříž spadl, pak jen a pouze z důvodu špatně provedených prací. Se svatořečením to nemá nic společného. Může ovšem být, že tak prostá logika, srozumitelná každému s drobátko technickým myšlením je Vám cizí.

A propos: už jste poslala mail papeži, aby svatořečení zrušil?? :-)) A co pan Duka? Obdržela jste od něj poděkování za své vyjádření? Pokud ne, pak by to mohlo znamenat, že Vás nebere příliš vážně.
26. 04. 2014 | 09:31

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Viola
Ano, to JAD celkem trefil.
Neměl by se svatý volit ? Hlasy členů Církve, těch co by přišli k referendu s otázkou :
" Chcete XY za svatého ? A YX - měl by být svatým už teď anebo až za rok ? "
Takoví svatí /beatifikovaní - strašné slovo, skoro jak mumifikovaní/ by jistě požívali větší úcty, než svatí určeni přeci jen totalitnějším způsobem než jsou volby.

http://tisk.cirkev.cz/ze-zahranici/co-je-beatifikace-neboli-blahoreceni/

http://www.vatileaks.com/_blog/Vati_Leaks/post/A_Summary_of_Catholic_Affairs/

Já bych prohlásil za svatého toho, kdo urovná konflikt Ukrajina - Rusko.
Violo, je tam v kongregaci nějaký takový...anebo dva ?
Já vím, aktualně jsou ti církevní papaláši zaneprázdněni něčím jiným, něčím velmi důležitým pro lidstvo...ale co třeba později ? Nevybyla by jim chvilka ?
26. 04. 2014 | 09:58

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Viola
Mohli by zatím třeba aspoň poslat Duku, zmapovat situaci - má s vojenským vrtulníkem už praktické zkušenosti z Afghanistanu. Jistě by situaci správně vyhodnotil - a podle toho by papaláši ve Vatikánu buď jen pohrdavě mávli rukou... anebo se naopak horečnatě rozeběhli směrem na východ.
26. 04. 2014 | 10:01

JAHA napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Zázraky se dějí, velkým zázrakem je například to, když někdo bez větší újmy na svém duševním zdraví přečte denně víc jak dva příspěvky od Yosifa K.

Vy ste lepsi. Ste jednicka. Od Vas staci precitat jeden.

P. S. Preco sa tu skryvate za 17,5 bilionov a u vlka pisete pod svoji "pravym" menom?:-).
26. 04. 2014 | 10:51

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

JAHA
Psst, to je zázrak - já jsem totiž dva. Zatím nejsem ale beatifikován, ani ten druhý, čeká se na další dva zázraky - za jeden by se možná dalo považovat to, že vy k udavačství po roce 1989 sáhnete jen občas, už to je pokrok, ale nevím zda je to i zázrak - co se o tom praví v estébáckém katechismu ?
Druhým by mohlo být to, že když Vám tenkrát na hlavu spadla křtitelnice, tak to kupodivu mozek zasáhlo jen asi z 80 %.

Ale moc originální to není, váš podvodný kvazináboženský spolek má v jedné osobě dokonce tři, že ? Taky zázrak, na jedné straně údajný monoteismus - a přitom zde existují tři bozi v jednom, nemluvě o Panence Marii /viz např. mariánský kult/, svaté si vyrábíte zřejmě ze závisti, např. antičtí Rekové měli totiž přeci jen těch bohů o něco víc.

Židé z vás mají oprávněný smích.
I toho prvního papeže jste jim ukradli ,měl být jim , když už ...tak Jákob. Ne Petr, a už vůbec ne Pavel. Petra by nikdo normální nepověřil vedením, nikdo, kdo by o něm věděl, že zapře dotyčného během jednoho dne třikrát. Leda blázen by to udělal, normální člověk se spoléhá na osobu, které se dá věřit alespoň v tom elementárním.
I z Krista jste udělali konvertitu, on ale nikam nekonvertoval, byl až do své smrti členem obce židovské, byl neúspěšným judaistickým reformátorem.
Vašemu podvodnému spolku se pak nepodařilo s judaismem zatočit ani při užití daleko horších metod, než je "jen" udávání či vyhánění, i v tom jste neúspěšnými, proto se vám Židé smějí, ani celá staletí vám nestačila, ani brutalita, nic. Chyba je tedy někde u vás, v samotných základech.
Nnyí si myslíte, že dokážete něco pomocí velkých majetků, opět se hrubě mýlíte, vršíte jen další zpupnost.

Hezký den, špicle.
26. 04. 2014 | 12:11

JAHA napsal(a):

Ad:17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

Naco tolko slov. Staci napisat podstatne - nenavidim krestanov a zvlast katolikov:-).

Aj Vam pekny den.

P. S. V ktorom mojom pocine ste objavili spicla? A v akom vyzname?
:
• udavač

• práskač

• denunciant

• konfident

???:-).
26. 04. 2014 | 12:47

JAHA napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

JAHA
Psst, to je zázrak - já jsem totiž dva.
Nebudte taky skromny. Pocet Vasich nickov sa, myslim, blizi k dvojcifernemu cislu:-).
26. 04. 2014 | 12:53

Viola napsal(a):

JADe

"Pokud kříž spadl, pak jen a pouze z důvodu špatně provedených prací."

A mohl byste nějak vypočítat proč tak dlouho držel a nespadl dříve, když byl špatně provedený? Proč zrovna tři dny před svatořečením?
26. 04. 2014 | 16:43

Viola napsal(a):

Autorem díla, které bylo původně umístěno na stadionu v Brescii a v roce 2005 přemístěno do hor, je už zesnulý filmový výtvarník Enrico Job. Jméno Job, zajímavé.
26. 04. 2014 | 16:54

Viola napsal(a):

pane JAHA

duše se pozná, byl jste někdy na ČN na diskuzi o úloze náboženství v dnešním světě, ona už delší dobu neexistuje, ale byla to asi nejdelší diskuze, kterou jsem viděla.
26. 04. 2014 | 17:06

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Viola
Daleko záhadnější by ale bylo, kdyby spadl 666 dní po svatořečení.
Hlídá to vůbec někdo - takové kříže a jejich padání ? Má na to vůbec Církev lidi ? Nemělo by se jí přidat ?
27. 04. 2014 | 12:27

Viola napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

Pokud se přímo o takové mapátky nestará církev jako duchovní, tak se o takové památky většinou starají upřímní věřící, ale těch je strašně málo, větišnou to tedy zůstane na vůli Boží, no a ta se projevila.
28. 04. 2014 | 11:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy