Slíbili jsme vám modré z nebe. Tak si ho zaplaťte

12. 05. 2011 | 13:40
Přečteno 22201 krát
Radní rozhodli, že lístek na metro podraží z 26 na 32 korun (skoro o čtvrtinu) a z 18 na 24 (o třetinu).

Vzhledem k tomu, že loňské lakování voličů se snad nejvíc zaměřilo právě na hromadnou dopravu, může taková informace překvapit jen ty největší naivy. Samozřejmě, že se to dalo čekat. Slevu zadarmo vám dneska nikdo nedá.

Pro připomenutí teď nabízíme malé retro-menu z předvolební slibotechny ODS a ČSSD. Sledujte také naši elektronickou tužku.

Číslo jedna, „čtvrtá nejlepší v Evropě“. Lichotivé umístění v mezinárodním žebříčku si pražská MHD vysloužila mimo jiné kvůli poměru cena/výkon; inspektoři uznali, že je relativně levná. Obyčejná jízdenka teď bude stát pomalu jako litr benzínu, a to je při jeho ceně co říct.



Číslo dvě, „čtvrté místo nám nestačí“. Bez komentáře.



Číslo tři, „Praha potřebuje... více veřejné dopravy, méně kolon.“ Karel Březina. „Naší dlouhodobou vizí je levná, přesná, čistá, bezbariérová a ekologická hromadná doprava.“ Napsal do volebního programu budoucí náměstek. Cesta k dlouhodobé láci vede přes dočasné zdražení, to je přece jasné.



Číslo čtyři, tablo sociální demokracie (převzato z volebních novin s Jiřím Dienstbierem na titulní straně). Motolská nemocnice vlevo dole. Více bezpečí, méně strachu hlavně na severu. Na kolik vás přijde cesta tam a zpátky, si prosím spočítejte sami.



Pro pořádek: Ty zdražené jízdenky budou po procvaknutí platit o trochu déle než teď. Což možná nakonec přiměje víc lidí, aby si je kupovali - jak rafinované. Jinak není sporu, že jde o antiekologické a asociální opatření. Protože zdaleka neplatí, že každý správný Pražan má buď opencard, nebo je mu míň než 15 a víc než 65, takže se díky lidumilství radnice vozí gratis. Ani náhodou. Na lístky musí jezdit i tisíce voličů ODS a ČSSD.

A ještě jednou z archivu. "Zdražení nepodporuji navzdory zvyšování daně z přidané hodnoty. Máme obavy, aby v Praze nejezdilo ještě více automobilů, než jezdí nyní." Za sociální demokracii tak pravil Petr Hulinský, její metropolitní tahoun. V roce 2007, když se zdražovalo z 20 na 26 a ze 14 na 18.

To byly časy.

Jan Lipold, Aktuálně.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

karel h. napsal(a):

Porovnávám si inflaci - průměrná mzda stoupla od roku 1989 zhruba 10x. Mléko stálo 2 koruny, dnes stojí 14, tedy 7x více. Rohlík 30 haléřů, dnes 2 koruny, tedy také 7x. V Praze se jezdilo za korunu, teď se bude jezdit za 32, tedy 32x více. Poštoní známk an dopis stála 60 haléřů, dnes 10 korun. 17x více. A tak by se dalo pokračovat. Tam, kde je konkurence, tak si výrobci nepolepšili, pohoršili. Tam, kde rozhoduje stát, tak tahá peníze lidem z kapsy a žádné služby na to nedává. Zvýšení ceny jízdného v Praze jen potvrzuje korupci při investicích do městské hromadné dopravy (předražené stavby metra nebo tramvajových linek, nákupy autobusů atd.), jinak by nebylo možné, aby inflace v Praze dosáhla 3200%, zatímco v privatizovaných oborech dosahuje 700%.
12. 05. 2011 | 13:49

Petr napsal(a):

Autor blogu nepochopil, že se taky musí zvýšit odměny za členství ve Správní a Dozorčí radě. Zvláště těm které tam vyslala radnice a jsou jí placeni.
I další sociální demokraté si potřebují vydělat na život na Floridě. Táhne je to tam za jejich expředsedou.
12. 05. 2011 | 13:49

neo napsal(a):

To všechno populistické jízdné zdarma. Tady jde dobře vidět, že nic neni zdarma.

Nicméně pokud budete cestovat méně než 30minut, tak máte jízdenku vlastně o 2 kačky levnější.
12. 05. 2011 | 13:59

Občan napsal(a):

Jestli si, pane Lipolde, myslíte, že by TOP09 a VV nezdražovaly, pak jste na velkém omylu.
Jiný smysl v tom článečku nenacházím.

Jinak samozřejmě JE zdražování protiekologické a asociální. Ale tohle laskavě vzkažte Kalouskovi - místo snížení SD a důsledné kontroly cen zdražuje, zdaňuje a zpoplatňuje co jen jde.
12. 05. 2011 | 14:00

camponotus napsal(a):

Hitler se obrací v hrobě. Za Protektorátu koncem války, kdy bylo vůbec nejhůř, stál lístek na tramvaj 3 Kč. Takže současný režim ho desetkrát předčil.
Na druhé straně to není nic mimořádného, už jsme tam, kde jsou USA. Pražáci, také jsem mezi Vás patřil, ale včas jsem se přesunul do míst, kde to mám bez tramvaje do špitálu, k lékařům a na úřady, do rachoty nejvýše osm minut pěšky. Jste obézní, choďte pěšky, nebo jezděte na kole, ti nemohoucní na mopedu nebo elektrické koloběžce. Chodil jsem do práce z Břevnova do Vokovic dvacet let pěšky kolem vojenského špitálu, denně dvakrát čtyři kilometry a jsem zdravý jako řípa a nezkrátily se mě nožičky, jako těm, co si kilometr do práce razí autem v kolonách. Pokud to máte do práce daleko, najděte si něco bližšího, v USA je to běžné, přece USA náš vzor.
12. 05. 2011 | 14:05

Michal Macek napsal(a):

ahoj

jestli je to tak tak saham k drastickemu opatreni - zacinam opet jezdit na cerno! jezdil sem tak drive a kdyz sem byl jednou ctvr roku polapen pokutu sem zaplatil nebot to pro me bylo stale velmi vyhodne.posledni par let si jizdenky kupuji (casto sms jizdenky) nebot nemam uz nervy na zivot cerneho pasazera ale pokud zdrazi tak se k tomu vracim.musim jen oprasit vsechny figle :DD
12. 05. 2011 | 14:05

neo napsal(a):

camponotus:

a kolik jste za protektorátu bral?
12. 05. 2011 | 14:08

Pepé napsal(a):

To máte úplně fuk - nám středočechům zdražil jízdné ve veřejné dopravě hejtman Rath i se svými koaličními starobolševiky taky 20-25% a navrch k tomu zrušil 12% spojů a nikdo o tom nenapsal ani řádku, všichni jsou happy. Ale hlavně že 30Kč stále vyplácí/uplácí a železničním odborům ČD přiklepl velkolepou smlouvu na dotace na příštích 10 let, aby neživořily.
12. 05. 2011 | 14:11

almost glossed™ napsal(a):

Je zajímavé, jak autor, dokáže DNES otočit proti K.Březinovi i jeho článek, o němž se DNES ukazuje, že byl vlastně pravdivý. Ukazuje se, že se magistrát, skutečně k dopravě chová macešsky...
12. 05. 2011 | 14:26

neo napsal(a):

Pepe:

já se rozhodl rathovy busy bojkotovat. Takže s nima nejezdim a vězte, že jim klesl počet cestujících tak, že i při vyšších cenách vydělávají míň než předtím.

Konkurenční dopravci jsou levnější.
12. 05. 2011 | 14:29

Rumcajs napsal(a):

Já vám dám metro, pražáci shnilí !

Sedněte na kolo !
12. 05. 2011 | 14:31

r.m. napsal(a):

Ta tramvaj na první fotce jezdí na trase 18 a je úplně nemožná, vyhýbám se jí, sedačky jak z válečnýho náhražkovýho materiálu, nesnesitelně škřípe a smrdí gumou ve spojích, sedačky jsou tak stupidně rozestavěné, že jedněm čučíte přímo do obličeje a druhým, když nastupují mezi nohy)))
hnus
a dodatek:
Mexiko 08.05.2011: Mexická centrální banka tento týden tiše koupila 100 tun zlata.
Napodobila tak Činu, Rusko, Indii - centrální banky těchto zemí v nedávné době nakoupily větší množství zlata. Menší množství koupilo také Thajsko, Srí Lanka a Bolívie.
Česká republika nekoupila nic.
12. 05. 2011 | 14:35

Rejpal napsal(a):

Karel H: Máte naprostou pravdu! A je to mnohem, ale mnohem horší!
Myslím si, že pro zjednodušení můžeme už skoro počítat kurz 1 Kčs = 9 Kč. Tedy rohlík 0,4 Kčs/1,9 Kč, chléb 4,20 Kčs/16,80 Kč, mléko 2,10 Kčs/16 Kč, televizor 8-15 000 Kčs/6–20 000 Kč, osobní automobil nižší střední třídy 85 000 Kčs/450 000 Kč...
Je nepochybné, že zde ceny klesly často i o více než polovinu.
Cena nemovitostí se téměř nehnula (pokud počítáme reálná čísla, tedy včetně tehdejších úplatků a podobně).
A teď státem regulované "jistoty" jako elektřina, plyn, dotovaná hromadná dorpava... to je chuťovka, že? Nárůsty o řádově tisíce procent!!!

Nevím, jak pro Vás, ale pro mne z toho plyne jednoznačný závěr: co není v soukromých rukou, raději zrušit!
12. 05. 2011 | 14:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane camponote,

neberte mne teď úplně vážně, v žádném případě nemíním hájit, jak pražský magistrát dělá dopravní politiku. Naopak.

Ale zkoušel jsem čistě pro radost z fabulace domyslet tuto Vaší větu:

"Hitler se obrací v hrobě. Za Protektorátu koncem války, kdy bylo vůbec nejhůř, stál lístek na tramvaj 3 Kč. Takže současný režim ho desetkrát předčil."

Dalo by se tak vlastně říci, že současný režim je desetkrát horší než protektorát. Popřípadě Hitler. No, možná bychom z toho mohli dokonce udělat obecnější závěr, že třeba současnýn premiér (či kterýkoliv jiný u nás) je desetkrát horší než Hitler ;-) To je dobrá úvaha, zkusím si ji zapamatovat.

Libor Stejskal

P.S. Hitler měl s dopravou v protektorátu přibližně tolik společného, jako jakýkoliv minulý, současný či budoucí český premiér ;-)
12. 05. 2011 | 14:41

údiv napsal(a):

pepé - on to nezdražil Rath, ale vláda, která neschválila dotaci na dopravu!!! a v té vládě seděla a sedí pravice!!!
12. 05. 2011 | 14:46

Xury napsal(a):

Pro r.m. - otázka je jestli to zlato nakoupily 1. nebo 5. května - rozdíl je skoro 2.5 mil dolarů na tunu.

Pro Rejpala:
zapomněl jste, že ceny utilit byly silně dotovány a od reálných cen velmi daleko. Logicky tedy musel přijít růst právě v těchto oblastech. Obdobně je to i u nájmů.
12. 05. 2011 | 14:47

Drzá zrzka napsal(a):

Radní vymysleli...

ale kdo zkalkuloval zvýšení poplatků za pobyt v LDN ze 60 na 300 Kč?

30 x 300 = 9000 Kč, zaplaťte je z osmitisícového důchodu. Velmi zajímavá početní úloha. Navrhuji, zařadit do učebnic matematiky pro 6. ročník, aby se děti připravily na život. :o)
12. 05. 2011 | 14:49

Michal Macek napsal(a):

stejskal

smutne je ze adolf skutecne veril tomu ze dela pro nemecko (potazmo) jen to nejlepsi...
vy to znate ale tomu kdo ne doporucuji jeho politickou zavet zde:

http://www.valka.cz/clanek_517.html

zajimave cteni.....
12. 05. 2011 | 14:55

milbi napsal(a):

údiv: To nemáte tak úplně pravdu s panem Rathem. Házení viny na vládu je jeho trik, ale pokud jste si přečetl(a) rozpočty let 2010 a 2011, zjistila byste, že se dotace a transfery od státu Stč. kraji nesnížily, ale zvýšily. Jediný problém je, že pan Rath potřebuje více peněz na zdravotnické poplatky, školní jízdné atd. a na to mu vláda prostě peníze dávat nebude ;-)
12. 05. 2011 | 14:57

Jee napsal(a):

Nic než konzistentní postoj. Cenový bič musí dolehnout na ty nejchudší. Po nedávném rušení vlakových spojů kontinuálně navazuje zdražení MHD.

Autor.
Celý další předbankrotový cyklus bude pokračovat v tomto duchu.
Za limitující mez považuji 10°C pokojové teploty, 5l studené vody a jeden "špekáček" na den a osobu.
12. 05. 2011 | 15:02

údiv napsal(a):

milbi: nevím, kde jste vzal informace o navýšení... zde jsou novinky... http://www.rathdavid.cz/prace/stredocesky-kraj/1/shrnuti-prubehu-jednani-zastupcu-kraje-s-autodopravci-zastupci-obci-o-redukci-dopravni-obsluznosti-na-autobusovych-linkach-v-k/

http://aktualnizpravy.cz/details/3891727-Boj-o-rozpocet-Stredoceskeho-kraje-(01.12.2010-20-16-)
zde je další odkaz, kde je snížení dotace pro středočeský kraj o několik stovek miliónů... opravdu nevím, kde jste slyšel o zvýšení dotace v době Kalouskovských škrtů a zdaňování, které jenom snižuje obrat -> zisky -> příjem do statní kasy...
12. 05. 2011 | 15:05

Zděněk John napsal(a):

Jízdenka bude stát jako litr benzínu. Lipolde, Lipolde. Třeba právě proto, že pohonné hmoty tolik zdražily, musí příjít i zvýšení jízdného. Opatření preferuje uživatele časových jízdenek, na což si ovšem zapomněl. Všichni by chtěli co nejlevněji, v nejvyšší kvalitě. Haha.
Autor dlouhodobě píše pro TOP 09, zapadá do řady jiných zkorumpovaných novinářů, kterých znám osobně nepočítaně. Škoda, že některý novinář nezmapuje korupci v médiích. Politici by záviděli...
12. 05. 2011 | 15:08

Občan napsal(a):

To Milbi a Údiv:

nechci vám šlapat do báboviček, milé děti, ale tohle se týká MHD v Praze.
Takže Ratha si musíte pořešit někde jinde :o)
12. 05. 2011 | 15:08

Aja napsal(a):

Tak koukám, že už i v dopravě budeme až na pár vyjímek nejdražší v Evropě, nakonec, proč ne, když na to máme... Jen pro příklad cena jízdenky - Řím 1Eur=24Kč, Paris 1,40=33Kč - co víc dodat!
12. 05. 2011 | 15:09

Michal Macek napsal(a):

zdenek john

no na benzin jezdi v praze jen busy....
12. 05. 2011 | 15:11

Pepi napsal(a):

Zloději, zloději, ve dne v noci choději.. a hlavně v Praze..
...proto se tam zatím hlavně tuneláři mají blaze...
-
Ale "nic neroste do nebes" a bez reálné výroby v ČR přijde chudoba...
12. 05. 2011 | 15:13

AAA napsal(a):

Vzpomente si jak cyklo- eko- a jini teroristi jeceli proti vystavbu tunelu Mrazovka. Pry jenom natahne dalsi auta, ktera stejne nebudou mit kam pokracovat, zhorsi zivotni prostredi atd atp. A dneska? Dovedete si predstavit, jezdit porad jeste v kolonach pres Strakonickou a kolem Andela?
12. 05. 2011 | 15:14

neo napsal(a):

Aja:

a jak dlouho ta jízdenka třeba v římě platí? Platí jen pro centrum nebo i periferii?
12. 05. 2011 | 15:14

údiv napsal(a):

Zdeněk John - souhlasím s vámi... i zde na centrumu.cz je hodně zkorumpovaných novinářů, kteří každý měsíc napíší články pro TOPO9 a ODS... Lidé jsou tím neustále masírováni, že ČSSD je špatná a že za ni bude vždycky jenom nesmyslné rozhazování peněz a zadlužování.... Kdo řekl, že být sociálním státem znamená neustálé zadlužování?? Neustále škrty a propuštění zaměstanců je nesmyslné, protože se musí změnit především to nesmyslné papírování. Už teď jsou na ´řadech fronty.... Propouštění nic neřeší... Vzhledem k tomu, jak to vypadá v budoucnu s důchody... Nyní máme nejnižší procento chudých v Evropě. Po snížení, nebo nedejbože zrušení důchodů, dojde k tomu, že obrat firem a obchodníků opět klesne a tím opět klesnou příjmy do státní kasy... Zanedlouho nebudeme mít ani omylem jedno z nejnižších čísel chudých v Evropě... Naopak!
12. 05. 2011 | 15:17

Jee napsal(a):

Teď, když v diskuzi prasklo, že Praha nespadá pod Rátha, navrhuji zpětně (Ctrl+H) zaměnit za Paroubka.
12. 05. 2011 | 15:18

Aja napsal(a):

neo: jízdenka v Římě 75 minut a nebo za 4 Eur na celý den - tak porovnejte.
12. 05. 2011 | 15:20

Bob napsal(a):

Jsou to ksifti, zloději a navíc blázni. Blázni proto, že když už teď je lístek za 26 drahý, tak za 32 bude strašně drahý. Veřejná doprava je veřejná služba, a ne podnikatský plán. Jde o to, aby po Praze nejezdilo ještě víc aut... Už teď se dostat ze Smích. nádraží na nám. Míru stojí 26 Kč, což je nesmysl. Mimochodem - jsem Pražan a opencard nemám, dávat osobní data nikomu nebudu. A autem jezdit budu, od teď už stále...
12. 05. 2011 | 15:24

údiv napsal(a):

nemůžete přeci porovnávat pouze výdajde, ale musíte se kouknout a na příjem lidí. Vemte průměrnou mzdu, vemte v úvahu to, že 2/3 lidí nedosáhne na průměrný plat a pak vám vyjde, že ceny jsou zde daleko vyšší, než by měli být. A vzpoměnte také na to, že když někdo řekne, že by zde měli být ceny stejné jako v Evropě, pak by zde měly být i takové platy. Nikdo nic takového už nedoplní... z pánů politiků...
12. 05. 2011 | 15:25

Hans napsal(a):

to Jee:

Pravda pod Ratha nespadá - jenom pod Březinu a Dienstbiera juniora. :-))))
12. 05. 2011 | 15:25

Pepé napsal(a):

to údiv napsal(a):
"pepé - on to nezdražil Rath, ale vláda, která neschválila dotaci na dopravu!!! a v té vládě seděla a sedí pravice!!!"

To je lež a ještě k tomu dost průhledná - dotace na dopravu dostal Rath větší než loni, jenom počítal s ještě mnohem většími, volebně povítěznými a ty prachy věnované prodělečným ČD taky chybí.

Jinak pro ostatní - já samozřejmě vím, že Rath má společného s pražskou MHD prd, taky jsem na začátku příspěvku napsal něco jako "To si nevyberete..." a popsal, kterak se v Praze tak drastické zdražení ve StČ provedlo pěkně potichu a když chtěli starostové nebo radní jednat, tak se jim Rath smál do ksichtů.
12. 05. 2011 | 15:31

karel h. napsal(a):

to Rejpal - pokud navrhnete nějaký smysluplný způsob - mimo ten, jaký navrhují politici u koryta, tedy demokratická soutěž tak, že se založí strana a jde se do "čestného" boje proti ODS a ČSSD - jak zrušit plýtvání státního sektoru, tak budu pro a budu se pro to angažovat.
12. 05. 2011 | 15:33

Pepé napsal(a):

A jestě jednou to údiv:

To je celkem přirozený stav, že 2/3 lidí nedosáhnou na průměrný plat, dokonce i jinde v Evriopě a v celém světě je tomu tak, protože je to triviální matematická zákonitost, kterou odhalí každý žák 7. třídy základní školy.

Kdyby tomu bylo naopak, 2/3 mají více než průměrný plat nebo i 1/2 má více než průměrný plat, znamenalo by to totiž, že ta čísla jsou nesmyslná.
12. 05. 2011 | 15:35

údiv napsal(a):

pepé - ukaž mi prosím tě nějaký dokument, kde je vidět, že byly větší dotace na dopravu... opravdu by mě to zajímalo. Potom - vláda schvaluje rozpočet, který obsahuje dotace pro jednotlivé kraje. A jestliže je v rozpočtu schváleno, že dostane o miliadru méně, pak to musí prostě dodržet. Nevím, co je na tom za lež!!
12. 05. 2011 | 15:35

údiv napsal(a):

pepé - ano, ta čísla jsou logická. Pak se ale musí přihlédnout k daňovému zatížení občanů a nemělo by být tak velké, aby začalo brzdit ekonomiku.
12. 05. 2011 | 15:37

muhaha napsal(a):

Dopravu nám zdražuje tunel Blanka a samozřejmě také openkrad. Jak moudré podporovat automobilovou dopravu na úkor MHD. Hlavně, že je co tunelovat.
12. 05. 2011 | 15:45

Vlkodav napsal(a):

Zdražení se týká pouze lístků, předplatného ne. Takže ten, co jezdí denně do práce MHDčkem to nepozná.
Ač mi Pražská koalice pěkně nadzvedla, tak tohle bych jí schválil.
12. 05. 2011 | 16:35

modrý edvard napsal(a):

Nevím, jestli Rath má dotace také nebo onaké. Ale vím, že z nich školákům podporuje jízdy zadarmo, tak ty peníze někde musejí chybět. Ještě bych ocitoval našeho starostu: on ten Rath má dobře spočítané, kdo ho volil, a podle toho rozdává dotace.
/vynechávám slova o korupci, nechci diskutovat, jestli krade víc Rath nebo Kalousek/
Ohledně pražské dopravy mi chybí informace, jak se to projeví na růstu automobilové dopravy .. nejspíš pozitivně ... a jak si to magistrát představuje dál. Nevím, jestli ty informace někde jsou.
12. 05. 2011 | 16:45

Ayrton Sená Rýma napsal(a):

Mno, jezdim nekolikrat tydne do centra tramvaji. Ve voze je casto nejaky bezdomovec nebo opilec nebo narvano k prasknuti. Dekuji MHMP, ze me nakonec presvedcil, abych jezdil autem nebo na kole. Tech 5 km autem me vyjde na 15 Kc, zaplatim si parkovne na hodinu dalsich 15 Kc, cesta zpet 15 Kc... Celkem 45 Kc bez smradu a tlacenice.
12. 05. 2011 | 16:57

Maximus napsal(a):

Holky v kanceláři se bavili, že zase zdražili benzín.
Krásná a inteligentní, kolegyně blondýna jim odvětila,
tak teda mě benzín nezdražili, já tankuju pořád za 500,-Kč!
Tak tohle asi tak vystihuje úroveň mozkových pochodů pražských radních a spol.
12. 05. 2011 | 17:33

Petr384 napsal(a):

Je mi 66 let,mám opencard a nejezdím zadarmo.Kde ten pisálek vzal informaci,že lidé nad 65 s opencard mají MHD zadarmo?
A další diskující řeší úplně něco jiného,než to,že informace je blábol.
12. 05. 2011 | 17:52

camponotus napsal(a):

To Libor Stejskal:
Já jsem druhou světovou prožil, i nástup Hitlera, Němci mne a mou rodinu vyhnali v roce 1938 z rodného domu, takže rozhodně nemám nejmenší důvod se toho období a Hitlera zastávat, to říkáte Vy, ne já. Já jen uvedl, že Hitler v Protektorátu zdražil pražské jízdenky na 3 Kčs, to znamená, že současnost ho desetkrát v této sumě předčila. A podle vás, kdo tedy vládnul v protektorátu? Hácha? To byla nastrčená figura, která dělala jen to, co Hitler požadoval a dohlížel na vše protektor podle Hitlerových rozkazů. Nebo tu za protektorátu vládnul ještě někdo jiný? To se nechám poučit.
12. 05. 2011 | 18:11

igor napsal(a):

No někdo musí zaplatit ty "tunely" a korupci. MHD je dražší než jízda autem. To je vrchol. Předplatné zdraží příští rok. Mělo by se protestovat.
12. 05. 2011 | 18:11

Alfons napsal(a):

Pro Libor Stejskal i camponotus ... "Za Hitlera, Stalina, Gottwalda, Háchy, Modrejch ptáků, ČSSD, Totáče atd." je formulace časového období ... mně stačilo Lido-Démo, nové auto za 25 tisíc, benzin za 2,40 o rekreacích, nábytku, elektro, potravinách nebudu raději psát, abych nerozbrečel vnuky ...
12. 05. 2011 | 18:38

Werner napsal(a):

Aby jste se nezvencli. Za těch 34 kaček projedete celou Prahu.Z Dejvic na Jižák. Spoje skvěle zapadají. U nás stojí nepřestupné jízdné 20 korun. nejdelší trasa na sídliště má 7 km a jede to jednou za uherský rok(po 7 večer je autobus a trolejbus sci-fi). Platy jsou tu poloviční a nezaměstnanost kolem 13%. A u lidí z vesnic je cestovné ještě horší. Plačky Pražáků nás tu opravdu nedojmou.
12. 05. 2011 | 19:02

Pražák napsal(a):

Wernere, ale tolik aut tam u vás nemáte.
A to je to, oč tu kráčí. Lidi přesednou do aut, a to je malér. Ve srovnání s ostatními metropolemi máme nejvíc aut - v Praze cca 1 auto/ na 2,4 osoby....děs.
12. 05. 2011 | 19:28

Dočekal napsal(a):

Jó, Pražáci, ti se maj´!

Vzpomínáte? To byl nádhernej nápad a také klip Františka Ringo Čecha s tou kozou v pražských ulicích!

Problém je v tom, že Praha je stát ve státě. V porovnání s tím je situace v ostatních regionech diametrálně odlišná a hlavně nezajímavá.

Jinak je podivné, že zatím nikoho nevzrušuje nápad ministra zdravotnictví MUDr. Leoše Hegera, který navrhuje hrazení jízdy sanitkou v případě převozu pacienta částkou 5,- Kč/1 km.
Tento vykonavatel vůle pánů Kalouska, Drábka a hlavně pak pana Bc. Marka Šnajdra tento krok zdůvodňuje tím, že převoz osobním autem vyjde pacienta nákladově na přibližně stejnou částku. A pokud pacient nemá k dispozici osobní auto, tak prý může klidně cestovat hromadnou dopravou.

Tohle vyložené svinstvo zřejmě nikoho nějak zvlášť nezajímá. Mnohem důležitější je zřejmě ono zdražení městské hromadné dopravy v Praze.

Jó, Pražáci, ti se maj´...
12. 05. 2011 | 19:46

jíra napsal(a):

Na úvod jen tak mimochodem: Zdražení lístků obvykle předchází před zdražením předplatného, však oni si tu chvíli počkají. Jedni se vysmívají druhým? Ti, co jezdí 2x denně, často přes celé město (a metrem, to taky už je skoro všude), neboť blíž práci nesehnali, se smějí těm, co nemusí jezdit minimálně 2x denně? Inu, rozděl a panuj...

Aha. V Praze máme příliš mnoho aut! Problémy se musí přece řešit. Tak proto se musí město draze podtunelovat, aby bylo v Praze ještě víc aut, aby se kvůli tomu zdražila veřejná doprava ještě rychleji a víc... A kdo ví, z čeho všeho ještě budou ty finance tahat. Křišťálově i modře jasné. Někdo to zaplatit musí.

Takže se asi budou rušit i další spoje, když občané leckde nemají o tramvaje a busy zájem... Ušetří se na nákupech vozidel. Jako bych slyšel: "Na dost místech ne jednou za půl hoďky, ale jednou za hodinu vám musí, holoto, stačit." A kyselé hrozny pro cestující: Prý stejně nejsou pohodlné, mlátí se v nich jako nudle v bandasce, jen jaksi taky dost předražené... Bude ale pražský národ kvůli tomu jezdit zdravěji na kole, a unese ho?

Proč je to ale tak předražené? Jako by šlo vlastně jen o moře peněz do kapes vlastníků stavitelů, kteří s radnicí nezapomínají radši nějak úzce souviset anebo se preventivně zabezpečili nezrušitelnými dlouhodobými smlouvami (u dálnic je to stejně vtipně opakovaný recept a jinde taky). Tunelovat tunelem lze bohorovně všem na očích. A příslovečné je, že Openkrad šel tunelovat taky otevřeně - ach, zase se mi nějak přehodila písmenka, no nechám to tak.

První premiér na začátku privatizací přimhouřil očka nějak příliš, aby si dlouhodobě zajistil dost voličské podpory, neboť když kmotři a další zbohatlíci mají dost na rozhazování v předražených volebních kampaních, dokážou opakováním lží dokola taky dost lidí zblbnout. Pero od pana Koženého muselo být asi opravdu neodolatelně moc krásné... Teď už to tak jede samo. Zbytek se případně doplní prý naprosto čistě legálními machinacemi s volebními obvody. A když je nejhůř, nastoupí i velká antikoalice. A těžko doufat v nějaké perspektivnější středoevropské jaro na obzoru...
12. 05. 2011 | 20:05

Alfons napsal(a):

RE: Dočekal napsal(a)
"a vo tom to je!" Zakrýt jedno svinstvo druhým!
12. 05. 2011 | 20:07

stejskal napsal(a):

Pane camponote,

zjevně si nerozumíme. A to tak, že vůbec :-)

Hezký večer.

Pane Alfonsi,

no, když Vám to stačilo... otázka je, jestli by to stačilo Vašim vnukům ;-)

Hezký večer i Vám.

Libor Stejskal
12. 05. 2011 | 20:09

Divobyj napsal(a):

Někde v rádiu jsem zaslechl argument jakéhosi chytráka z pr.magistrátu.Ano,lístky jsme zdražili,ale povolenou dobu jízdy jsme prodloužili.Z jednoduché matematické dedukce pak vyplývá,že zákazník vlastně ušetřil!Úžasné! Kdyby byl tak rok 1992,žral bych tyhle žvásty,a tleskal magistrátu za to,jak se pěkně chová k lidem!
12. 05. 2011 | 20:22

Werner napsal(a):

Pražák: Samozřejmě že nemáme ale na sídlištích nezaparkujete proto radnice naslibovala že postaví parkovací domy proto se zavedlo parkovné 1 hod 30 Kč v centru rezident 1500 rok. Už je to 5 let a nic. Jediné co mě může těšit je to že vůz nemám a bydlím v centru. Jinak je zajímavé že nikoho nebere že chtějí Drábek s Hegerem osolit LDN o 400%. No jo starci a nemocní vedle pražáků nikoho neberou.
12. 05. 2011 | 20:45

Dočekal napsal(a):

Alfons:

Už jsem tady o tom tady jednou psal a tak jen doufám, že to opakování nebude naznáno býti spamem.

Opět bez povšimnutí zůstává informace o tom, že ministr zdravotnictví MUDr. Leoš Heger plánuje zvýšení platby za den pobytu v LDN pro ty nemohoucí staříčky ze současných 100 Kč/den na částku 300 Kč/den. Finanční zátěž v podobě hrazení plen pro dospělé, ložního prádla a dalších pomůcek zůstává samozřejmě dál na rodinných příslušnících těchto staříčků.

Kdepak že jsou ty časy, kdy nám "strůjce naší ekonomické reformy" říkal něco o tom, že musí být chvíli hůř, aby pak bylo už jen dobře!
A kdepak je dnes ten jeho Novoroční projev, kdy nám tento nejoblíbenější politik říkal něco o tom, že "žijeme v nejlepším období našich dějin!"

Dnes jsme postaveni před skutečnost, že žijeme v zemi, kde nám nejen že nepatří už prakticky nic, ale že žijeme v zemi, která nemá finance ani na splácení úroků z dluhů.
To, že v těchto diskusích placení diskutéři nevybíravým způsobem napadají každého, kdo si dovolí připomenout tyto neblahé skutečnosti je sice smutné, ale je to pochopitelné. Ti dnešní "mocní" totiž chtějí za každou cenu oddálit den, kdy nejen to nevinné dítě řekne nahlas, že "král je nahý."
Pro nás, kteří jsme se až dosud živili poctivě, je bohužel už na všechno příliš pozdě.

Tohle všechno mne ale nijak neodrazuje od toho, abych do těchto diskusí dál vkládal své názory. Jakákoliv sprostota nikdy nesmí přebít nezávislé informace.
12. 05. 2011 | 20:46

Dočekal napsal(a):

Werner:

Mýlíte se. Ti staříčci, kteří nemají žádnou možnost se proti zvůli této asociální vlády jakkoliv bránit, tady "berou" jednoho "potížistu," jehož občanské jméno je Václav Dočekal.

A protože tento člověk neohnul páteř před bolševikem rudým a neohnul ji ani před bolševikem modrým, dostává se mu v těchto diskusích nebývalé pozornosti. Bohužel výhradně v negativním smyslu tohoto slova.
Pokus z letošního 18. ledna nevyšel a každý další už je jen takový slabý odvar. Přesto to někteří "vytrvalci" zkouší i nadále. Chudáci. Nepočítají s tím, že mám v tomto směru vynikající trénink. Soudruzi vyšetřovatelé bývalé Státní bezpečnosti totiž byli pokud se týká inteligence nejmíň o deset příček výš, než všichni tito alternativní inteligenti a placení diskutéři dohromady.
Těm jejich primitivním pokusům o dehonestaci mojí maličkosti se proto dnes už jen směju.
12. 05. 2011 | 20:58

Werner napsal(a):

Jen ještě maličkost Pražáku. U nás je taky pro důchodce volné jízdné....za 550 Kč ročně!!!! Vítejte v Chomutově po Řápkové.
12. 05. 2011 | 21:14

camponotus napsal(a):

Kdyby žil Kipling, tak by jistě napsal "Kniha českou džunglí".
12. 05. 2011 | 21:37

neo napsal(a):

Pane Václave Dočekale,

mám pár poznámek k vašemu textu o sanitkách. První, kdo navrhoval zpoplatnění sanitek byl Mudr David Rath.
Byl to on, kdo vymyslel poplatky u lékaře.
Jako předseda LOK představil vlastní koncepci financování zdravotnictví, jejíž součástí byl i návrh na zavedení poplatků u lékaře, jež Rath dnes s takovou chutí v kabátu sociálního demokrata kritizuje (v Rathově koncepci byl navržen poplatek 10 Kč za návštěvu u lékaře a 50 Kč za den pobytu v nemocnici – ČSSD tento návrh tehdy odmítla jako sociálně necitlivý).

• DR.Rath v r.2003 9. 6. 2003 14:49 - PRAHA
"Jestliže dnes je spoluúcast zhruba devet procent, což rocne delá asi 14 miliard korun, které pacienti vetšinou priplatí na léky, pak tato spoluúcast mela stoupnout na 18 až 20 procent a mela by být zavedena nejen na léky, ale na veškerou péci, která není prímo spojena s ohrožením života," rekl v pondelí na dotaz Práva Rath a dodal, že touto spoluúcastí mohlo být zatíženo až 40 procent veškeré péce.
Pacienti by si meli priplácet napríklad za recept, platili by dále za den strávený v nemocnici a pripláceli by i za dopravu sanitkou.”

Co se týče návrhu na zvýšení poplatku z 60 na 300kč v LDN, tak jsem slyšel, že je to nesmysl.
13. 05. 2011 | 08:32

Michal Macek napsal(a):

opencrad bojkotuju to si z principu nikdy nekoupim!
13. 05. 2011 | 08:58

Dočekal napsal(a):

neo:

Vezměte už konečně na vědomí, že mne jako celoživotního "heteráka" vaše neustálá pozornost už jen obtěžuje.

Uvítal bych tedy, kdybyste si odteď už nikdy nevzal moje jméno do své klávesnice.
Pokud bych vám mohl radit, tak bych vám poradil, abyste si pro to svoje miliskování našel jiný objekt.
Já jsem sice člověk celkem tolerantní, ale takovéto vnucování se je mi z duše protivné.

Jo a pokud budete namítat, že podstatou vašich reakcí na moji maličkost jsou výhradně a jen moje názory, tak v tom případě je tato vaše záminka příliš průhledná.

Toto je definitivně moje poslední reakce na nick neo.
13. 05. 2011 | 09:23

.Ivan Hochmann napsal(a):

Platy a mzdy pražáků jsou o polovinu (ne-li více)větší,než je průměr České republiky!
Zahraniční návštěvníci si mohou rozmyslet zdali tu "nádheru památky Unesco" navštíví ,či nikoliv.
Bohatci v tomto státě také nebudou mít problém s veřejnou dopravou.

Takže ostatní socky,důchodci ať sedí doma nebo v krajním případě jdou do parku.Do nemocnice je odveze sanitka.Do kremace černé auto.
Vo co de?

Osobně bych se na tu matičku stověžatou mohl vykašlat.

Kdo chce kam - pomožme mu tam.
Pražáci, máte co si zasloužíte.Tak nebrečte!
Bude vám hůře - hej!
13. 05. 2011 | 09:27

Dočekal napsal(a):

.Ivan Hochmann napsal(a):
Dočekale,

táhni už do řitě a neopruzuj!
13. 05. 2011 | 09:28
-----------------------
Díky za ta milá slova, potěšil jste mne velice! Je hned vidět, že mám co do činění se skutečným vzdělancem a hlavně pak s výjimečně slušným člověkem.

Musím ale s lítostí v duši konstatovat, že tenhle váš štěk je už z vaší strany jen výraz bezmoci.
Jó, být to tak v dobách před Vítězným Listopadem, to by byla jiná! To by hned putoval anonymní dopis na ta správná místa a ten protivný Dočekal by následně také putoval, ale do takové malé místnosi a tam by se ho dva páni v civilu ptali, proč to napsal a co tím vlastně myslel. A že by bylo nejlepší, kdyby se nad sebou zamyslel a pro příště se takovéhoto jednání raději zdržel, protože v opačném případě by si také mohl zadělat na velké potíže.

Jinak si dovolím poděkovat vám za to oživení vzpomínek na doby nedávno minulé. Vrací mne to totiž do dob, kdy jsem byl ještě mlád a vesel.
Tak ještě jednou: Díky! A nejen za ta milá slova.
13. 05. 2011 | 10:03

stejskal napsal(a):

Prominu, pane Ikeno.

Nicméně s ohledem na to, abych zde udržel alepsoň minimální prostor pro normální výměnu názorů, hrubé nadávky Vaše, pana Rumcajse i dalších mažu (a upřímně, vůbec mne to nebaví a nejsem za to ani placen, dělám to jen proto, že se stále ještě najde pár lidí, kteří si chtějí/umějí povídat bez sprostot).

Hezký den.

Libor Stejskal
13. 05. 2011 | 10:37

danka napsal(a):

Pro všechny nenávistné burany:
Prosím,vemte si své burany z Prahy zpět-hlavně ty politické,už nám tu v Praze nadělali škody za 20 let dost!
Osobně je mi jedno kolik stojí jízdenka,MHD cestuji minimálně.Již několik let se mi finančně a hlavně časově vyplatí jezdit po práci autíčkem,ostatní členové rodiny mají legitimace.
13. 05. 2011 | 11:12

neo napsal(a):

Václave Dočekale.

když se tak čílíte nad poplatkem za sanitku z pera vládních činitelů, napadlo mě, že by nebylo od věci uvést i fakt, že první s tím přišel sociální demokrat David Rath.

Nevyjadřuji se tedy k vaší osobě, ale reaguji na konkrétní váš příspěvek.

Co se týče té LDNky taky lžete. Alespoň podle posledních informací se jedná o mystifikaci a poplatek zůstane stejný.
Zkuste věcně reagovat. Vynechte osobní antipatie.
děkuji.
13. 05. 2011 | 11:31

sedlák napsal(a):

jsme jenom plebs, který musí vydělat na platy v dozorčích radách, nejvíc mě dostává, jak v pražských novinách kdejakej čmund sedne třeba za bagr, aby se presentoval v hlásné troubě Prahy (poslední foto např. s Březinou), tak si tak v duchu představuju, jak na tý stavbě dělá, a říkám si, chraň pánbů, abych tady někdy jel, mohlo by se stát, že by tam nebylo vše, co tam být má
13. 05. 2011 | 14:27

xxx napsal(a):

To Jira, To Docekal: Moc hezke a pravdive.Diky.
13. 05. 2011 | 15:28

Emil XX napsal(a):

Celkově na to celé doplatí spíše návštěvníci Prahy. A ti pražské zastupitele nevolí. A kdo jezdí většinou autem, toho dražší jízdenky nerozhodí.
Takže Pražané mohou být v klidu. Kdyby ODS šla to koalice s asociály z TOP 09 bylo by jízdně zdraženo a žádné ježdění zdarma pro děti a seniory by nebylo. Možná by Praha místo toho sponzorovala nějaké tuneláře, podnikající v OZE, kterých se právě Kalousek zastává nejvíc!
13. 05. 2011 | 21:56

Pamětník napsal(a):

Alfosi LŽETE.
25000 Kč stál SPARTAK na POUKAZ r. 1956 a v té době, kdy přišli lidé o peníze při "měnové reformě" r. 1953 a plat byl průměrně 1000 Kčs měsíčně stál benzin 4 Kčs/l. Ten poukaz se na černém trhu prodával za 10000 Kčs. No, a v době, kdy počátkem 60 let zlevnili benzin Normal (80 oktanů) na 2,1 Kčs a novější Special na 2,4 Kčs stála Škoda 1000 MB minimálně 45000 Kč a platila se z ní silniční daň 1960 Kčs ročně. A čekalo se na ni 2 roky.
To bylo PŘED ropnou krizí, r. 1974 tu daň zrušili a zdražili Special na 4,3 Kčs. To byl průměrný plat 2200 Kčs měsíčně.
13. 05. 2011 | 22:25

Medikolog napsal(a):

Rumcajs 12.05 14.31

A co bude Cipísek s tolika koly dělat? Na druhou stranu, tramvaj se krade zaručeně hůř:-).
14. 05. 2011 | 04:08

skorodůchodce napsal(a):

Tak nám podraží jízdenky a prodlouží jejich platnost.
Tak nám umožní, aby starší lidé nad 65 let jezdili zadarmo.
ALE nikde se nepíše, co bude s důchodcovskýma polovičníma cenama jízdenek!
Myslím, že se nebudu mýlit, když řeknu, že už nebudou a platit se bude do 65 let.
Napíše některý inteligentní novinář (jestli se takový vůbec dá najít) jak to bude?
14. 05. 2011 | 08:06

JB napsal(a):

Pořád je to skoro zadarmo. Nákladová cena na jednu jízdu v pražské MHD je + - 180,- Kč a v tom poměru by také mělo stát měsíční jízdné cca 8000,- Kč a roční asi 60000,- Kč. Všechno pod tuto cenu je dotované a proto můžeme být rádi, dokud se to takto nezvýší. Je to stejně jen otázka pár měsíců(let), než k tomu dojde.
14. 05. 2011 | 11:02

jíra napsal(a):

JB
Až bude jízdenka stát 180Kč, a vydrží-li stávající bohorovné předražování, budou náklady na jednu jízdu odhaduji tak 2000,- A nějaký chytrák bude po zdražení psát, jak je to ještě dotované... Ale to už veřejná doprava v Praze stejně dávno zkrachuje úplně. Nebo to bude podobný luxus jako dnes brambory, a ty v naší historii jako levná potrava zachránily chudáky před hladomorem.

EmilXX
Už jsem to sice psal výše, ale pro vás to zopakuji: Nejdřív se zdražují jízdenky, později předplatné, aby to prý nebyl zase tak velký rozdíl :) Chytré... Teď se právě zdražují ty jízdenky...
14. 05. 2011 | 19:34

jíra napsal(a):

danka
Pro vás zatím rozumné řešení, ale tenhle trend rostoucího počtu aut kvůli nehospodárné veřejné dopravě může být katastrofa pro Prahu: růst zasekanosti města auty a mnohde se ani nedá zaparkovat, horší ovzduší (stále se jezdí na benzín), pro vyšší nehospodárnost veřejné dopravy (zdražování jim prochází, počet cestujících klesá a radši si koupí ojetinu a i přes zdražovaný benzín se jim to vyplatí, intervaly jízd se pak prodlužují nebo spoje mizejí úplně a musí se i na kratší trasu 3x přestupovat, kde dřív stačil jeden spoj, to důchodce moc nepotěší, ani dočasně zadarmo).
Před zdražením jízdenek ať nejdřív hledají cesty, jak naopak snížit náklady. Naopak se spíš do toho negativně promítají předražené stavby jako tunel Blanka. Hodit následky hýření za veřejné peníze na občany je to nejjednodušší.
14. 05. 2011 | 19:58

jíra napsal(a):

Alfons
Jó, byly to krásné časy za totáče, na lidové autíčko si občan za 40 let krásně našetřil, o chlebu a vodě to člověk těch pár let přece vydrží... Vládnoucí oligarchii, řezníky, zelináře, fuškaře a pingly do toho nepočítám, ti to zvládli dřív. A prověřené, co směli pracovat za valuty ve třetím světě, už vůbec nepočítám, za rok práce našetřili hravě půl miliónu.
Leckdo se spokojil s ojetinou a dával si ji sám dohromady. Povinné večerní politické školení pro každého ve firmách o tom, jak je u nás krásně a kapitalismus zahnívá, se dalo nějak přežít. Bratr inženýr s rodinou sehnal byt jen jako domovník a já svépomocí stavěl po večerech místo dalšího sebevzdělávání a zábavy několik let panelák. Koloval vtip, jak někdo bydlící v jeskyni bez elektriky a vody žádá o zvýšení příjmu, na dva rohlíky pro každého z rodiny ráno, v poledne a večer mu to už nestačí...
Ale dnes jsou pro 2/3 lidí také opravdu krásné časy a za feudalismu asi byly taky. Dokud budou páni, budou i kmáni.

Ještě že to sluníčko krásně svítilo vždy, obloha byla modrá, skřivánek náš si prozpěvoval, o lásce šeptal tichý mech...
14. 05. 2011 | 20:37

modrý edvard napsal(a):

pro JB, i jiné. Pokud je nákladová cena jízdenky 180 Kč, něco je špatně.

Před pár lety jsem v tramvaji viděl oznámení " Vážení cestující, provádíme úpravy na lince XY, které jsou spojeny s jistým nepohodlím ... Mějte prosím pochopení pro tuto akci ... "
a k tomu kdosi připsal "Protože z Vašeho pochopení si mastíme kapsy."
14. 05. 2011 | 20:53

JB napsal(a):

Pro Jíru
Pokud budou někdy náklady na jednu jízdu 2000 korun, bude jízdenka stát minimálně těch 2000 korun (a kde je zisk?) Je mi líto.
15. 05. 2011 | 11:55

JB napsal(a):

Pro edvarda (i Jíru) Já netvrdím, že je to dobře nebo špatně. Ale když pod patnáct dnes nikdo ani nevstane z postele a řidiči pražské MHD mají víc než dvakrát tolik, řidiči metra ještě mnohem víc, o managementu nemluvě, náklady být asi nižší nemůžou. Stejně jako teď s vyděrači-lékaři. Teď nejdou pod sedmdesát v základu a už se omezuje péče (viz třeba i dnešní článek). A včil si spoř na důchod. Na kolik jízdenek budeš mít za 20 (40) let naspořeno?
15. 05. 2011 | 12:19

Maximus napsal(a):

Autor píše o pražské MHD „čtvrtá nejlepší v Evropě“. Lichotivé umístění v mezinárodním žebříčku si pražská MHD vysloužila mimo jiné kvůli poměru cena/výkon; inspektoři uznali, že je relativně levná.

Odborníci jaksi zapoměli na výši platů Pražanů versus
třeba Německo, která je trojnásobná. Není nad to být odborníkem pro věci zbytečné!
16. 05. 2011 | 08:25

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutují, již za tu dobu co tady také opruzujeme Vás známe. Ale jsme úplně úžaslí z toho, že zapomínáte na jednu důležitou věc a to úplně základní pro HEDVÁBNOU ZMĚNU. A to, že SJEDNOCENÝ LID, NELZE PORAZIT. Proto nedělejte účet bez hostinského a počkejte si jak vám to PRACUJÍCÍ OBČANÉ ČR SPOČÍTAJÍ. No a přes tento oslí můstek se již klidně můžeme bavit o tom, že je potřeba ve školách zkvalitnit počty, aby si to dovedl každý spočítati sám. A nebo doporučujeme výuku DIALEKTICKÉHO MATERIALISMU, jehož součástí je i LOGIKA, a ta je také mnohým potřebná, jak praseti drbání. Bližší informace jak z toho, najdete na www.vymenilijsmepolitiky.cz, kde občanské iniciativy již TAKÉ přitvrdili a chtějí nové volby od A-Z a to i s pantátou. Jó prostě, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Hezký den přeje 4. odboj a Pepa z depa.
16. 05. 2011 | 09:43

xxx napsal(a):

Žákovské jízdné hejtmana Dr.Ratha je populismus.
Děti do 15 let zdarma primátora Doc.Svobody je co?
16. 05. 2011 | 16:33

Simona napsal(a):

Zdražovat se musí, aby dál smrdutí asociálově, hnědočeši a jiní nepřizpůsobiví mohli jezdit zadarmo. Revizoři již takové ani nekontrolují - a to ani po upozornění:

http://www.youtube.com/watch?v=0B_8pU1oYWs

Nedivme se, že se tedy musí zdražovat a ještě si zvykat na čím dál horší prostředí
18. 05. 2011 | 18:19

vl napsal(a):

Pepovi do depa: Lid se (za totáče) vždycky sjednotil jen ve frontách - ať na banány nebo na auta. Nebo v base: na jeden kavalec bylo šest až osm lidí, většinou pro hlásání obecně známých pravd. (Např. "Gottwald je vůl".) Jinak - dialektický materialismus: lež, podvod, - vymyšleno jen pro získání moci.
09. 12. 2012 | 21:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy