ODS hraje na svém vlastním hřišti svou vlastní hru.

16. 08. 2013 | 12:17
Přečteno 12270 krát
Na konci října 2008 jsem napsal článek, ve kterém popisuji, jak se ODS rozpadá na 14 kmotry ovládaných regionů. Slovo „Kmotr“ se ovšem tehdy ještě nepoužívalo.

Už ODS ví, proč prohrála volby?

"ODS prohrála volby proto, že ODS již dávno neexistuje. Jejím primárním a největším problémem a Topolánkovou největší chybou je totiž to, že za jeho vedení se ODS rozpadla - dnes tu není jedna ODS, ale čtrnáct malých regionálních a jedna ještě menší centrální ODS, navíc také rozdělená. ODS už nemá nic, co by ji stmelovalo. Nemá žádnou jednotící ideu. Má patnáct různých klanů, které spojují ne politické, ale obchodní zájmy, a patnáct skupin spokojených s tím, jak to vedou dobře. Navíc se, bohužel, ve většině krajů tyto dvě skupiny více či méně prolínají.
Absence jednotící ideje znamenala i to, že postupně ODS ztratila kohezi a s ní i schopnost sebekorekce. A zcela zákonitě ztrácí i důvěryhodnost. Za to musí Topolánek složit účty.
Od krajů je ale hodně pokrytecké vykřikovat o tom, že jim centrum ODS prohrálo volby. Po celou dobu se odmítali krajští politici v centrální politice angažovat. Byli na svých hromádkách šťastni a spokojeni a co se dělo jinde, je nezajímalo. V těchto volbách se od celostátní ODS co nejvíce distancovali a dovolili tak ČSSD udělat z voleb referendum o vládě. Bez ohledu na jejich navenek tak úspěšné působení, se jejich dlouho trvající dobrovolná izolace od centra dění na stavu, ve kterém se dnes ODS nachází, podepsala stejně jako politika ODS na centrální úrovni."

http://virtually.cz/archiv.php?art=17349

K volbám 2010 jsem napsal v Analýze „ODS a prohrané volby“ toto:

„Volby na konci května bezprecedentně zamíchaly politickou scénou. ODS zaznamenala katastrofální odliv voličů. V posledních volbách v roce 2006 ji volilo 1 892 475 voličů, letos jen 1057792. Celkově ODS ztratila 834683 voličů a 28 mandátů. 44% jejích bývalých voličů jí odmítlo znovu dát svou důvěru.“
„Přesto pravice u voleb překvapivě obstála a získala tak šanci sestavit vládu.
Skutečnou příčinou, i když na to velká část představitelů ODS v krajích a ve Výkonné radě stále nechce slyšet, je to, že důvěru voličů ztratila ODS jako celek, a nebylo to proto, že by některý její činitel použil nějaký nesalónní výraz nebo gesto, ale proto, že lidé jsou znepokojeni vlivem „kmotrů“ na politická rozhodnutí, z nichž mnohá se jich přímo týkají. Víme například, že jen v Praze ODS ztratila 160000 voličů. Přitom rivalita mezi pražskou ODS a dnes už bývalým předsedou ODS Topolánkem je známým faktem, medii mnohokrát popisovaným a rozebíraným. Kdyby v rozhodování pražských voličů hrálo roli jen Topolánkovo chování, nedosáhla by rekordních výsledků v roce 2006 (Topolánek roku 2006 nebyl jiný a lepší leader než Topolánek roku 2010, který navíc během evropského předsednictví prokázal schopnost v rozhodujících chvílích i pod tlakem zachovat chladnou hlavu a řešit vážné krizové situace), mělo by logicky jeho odvolání přinést větší sympatie a podporu primátoru Bémovi a pražské ODS. Nestalo se tak, těch 160 tisíc bývalých pražských voličů ODS nevolilo proti před dvěma měsíci odstraněnému bývalému leadrovi Topolánkovi, volilo proti stále přítomnému Bémovi, Hrdličkovi, Jančíkovi a proti lidem, kteří pražskou ODS ovládali a stále ovládají, proti „partě z Blaníku“, proti velkým pražským developerům a jejich vazbám na pražské politiky. Hlasovali proti prorůstání velkého byznysu a politiky, které v ODS dospělo do stadia, kdy se „kmotři“ již nespokojují s nějakým nepřímým uplatňováním svého vlivu, ale nechávají se volit do klíčových orgánů ODS, do jejich regionálních rad a Výkonné rady. Hranice mezi byznysem a politikou jsou v ODS tak rozostřené, že již není rozpoznatelné, kde končí politika a začíná byznys a naopak.“

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tomas-haas.php?itemid=10156

Co se od té doby změnilo?
V ODS se nezměnilo nic.

Jen se strmě zvýšil vliv kmotrů na politiku strany. Ti, kterých se na počátku svého předsednictví obával i Petr Nečas, se náhle objevili v nejdůležitějších pozicích ODS a vlády.
A ODS od té doby utrpěla další a další porážky. V prezidentských volbách skončil kandidát ODS na předposledním místě. ODS dokázala přesvědčit 2,46% voličů. Přemysla Sobotku jich v prvním kole volilo 126 846. I Táňa Fischerová, za kterou nestála žádná z „velkých“ stran a s nákladem na volební kampaň ve výši 136000 Kč, těch hlasů získala víc - 166 211 (3,23%). Druhého kola politicky nejvýznamnějších voleb v ČR v poslední době, první přímé prezidentské volby, se už ODS ani nezúčastnila. Žalostně propadla.
Půl roku po prezidentských volbách ODS nepřipravila jedinou analýzu svého debaklu - prezidentské volby jakoby nikdy nebyly a někteří vedoucí činitelé ODS se nepřesvědčivě a alibisticky opatrně hlásí k jejich vítězi, Miloši Zemanovi, který sestavuje novou koalici levicových sil, KSČM, sociálních demokratů a své vlastní politické „Pretoriánské gardy“, SPOZ.
ODS i nadále odmítá diskuzi o příčinách svého sestupu na dno politické propasti.
I nadále chce situaci řešit tím, že členské základně nedovolí do řešení vstoupit a současné vedení, produkt let špatného vedení strany, rozpadu a ztráty směru, má být znovu tím zachráncem.

Její špičky hovoří o tom, že není čas na svolání kongresu, ten se má konat až po volbách. Členská základna má poslušně čekat, jak volby dopadnou. To, že republika prožívá hlubokou politickou krizi, ODS nevnímá. O tom prý volby nebudou. ODS se „nenechá vlákat do pasti“. Napíše si nová pravidla - nový program, který bude návratem k tomu dvacet let starému, kdy ODS ovládala politickou scénu a kdy se budoucí problémy začaly jen nejasně rýsovat. Povede boj proti několik let zesnulému „hlavnímu nepříteli“ Václavu Havlovi a jeho „pohrobkům“. „Nalinkuje si své vlastní hřiště“, na kterém bude podle těch „nových vlastních pravidel“, hrát stejný team, který ODS do této situace přivedl. Bude hrát veden ideou, že se český volič zapomene rozhlížet kolem sebe a bude volby vnímat jako jakési referendum o Evropské unii.

Nevím, co chce ODS voličům tak atraktivního sdělit. Že by si Jan Zahradil představoval, že ve volbách s takovým programem ODS získá absolutní většinu a nebude potřebovat koaliční partnery, mezi kterými by na EU panovaly poněkud jiné představy, pustí se s několika hlasy svých evropských poslanců do vítězného boje s evropským molochem a naplní slib voličům?

Dopadlo by to spíše tak, že se bude ODS na Brusel mračit s celou královskou rodinou, což ovšem může stejně efektivně dělat i v opozici.

Jsem zvědav, co bude ODS dělat, až zjistí, že na tom svém vlastním hřišti zůstala sama a skutečný zápas se hraje někde jinde, hrají ho jiné teamy, hraje se o jiný pohár a hraje se před tribunou plnou diváků.

Ale myslím, že i potom ODS najde lék - další „návrat ke kořenům“. Jen nevím, kde ty „kořeny“, kteří ji ještě budou volit, sežene.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Marian napsal(a):

Nemluvil jste náhodou o tom rozpadu už před válkou s panem okresním hejtmanem, mistře Haasi?
16. 08. 2013 | 12:27

Pacak napsal(a):

No a co? O nic nejde, nakradeno mají dost, a nějakou chvilku ještě u koryt budou, vždyť patří k těm hochům nahoře, co spolu mluví.
16. 08. 2013 | 12:30

Neudržitelný napsal(a):

Autor
Ano je to tak. Nebylo by tak zle, kdyby tady byla jiná pravicová strana, ale není. TOP9 ta se klouže do nevolitelnosti za ODS a tak nám teď nastoupí "sociální jistoty" ČSSD, SPOZ, a KSČM. A pod praporem pana prezidenta budou budovat příští světlé zítřky.
16. 08. 2013 | 12:38

Tazatel napsal(a):

p. Haasi,

proč se zabývat stranou minulosti, když zde máme vaši velice čerstvou stranu budoucnosti pánů Bakaly, Kalouska, Drábka, paní Parkanové a pana knížete, co má k "lůze" před volbama blíže.

Kdy začnete s rozbory své strany?
16. 08. 2013 | 12:47

jozka napsal(a):

Ja bych uz mrtvolu nevyhrabaval. Jedini, koho by mohla tahle parta jeste zajimat by mohly byt maximalne tak organy cinne v trestnim rizeni.
16. 08. 2013 | 12:48

ld napsal(a):

Současnou ódeesáckou agónii dobře ilustruje poslední nápad o odložení hlasování ohledně rozpuštění sněmovny.
Prostě budou stále vymýšlet nápady, který by dodaly fajnovější tvář tezi, že každý den u koryta dobrý.
Naďko, děkujeme :-)
16. 08. 2013 | 13:00

Agent W4C napsal(a):

Pozor pane Haasi...Aby se neurazil předminulý premiér Topolánek,kterému jste toto slovo z jeho úst vzal...ale to není až tak podstatné...Důležité je to,že ODS je skutečně,jako ten pověstný (Jakešův) kůl v plotě...a nevím,co je horší,zda to,že o tom ví,či to,že o tom neví...Protože pokud o tom ví a nedělá nic pro nápravu,potom absolutně netrpí tato strana jakýmkoli pudem sebezáchovy a o sebereflexi ani nemluvím.Pokud tato strana o tom neví,potom trpí absolutní slepotou a hluchotou a to je také minimálně stejně špatné,jako ta věc první...Takže dle mne je tato partaj odsouzená k totální záhubě...tedy zániku.Což bude pro tuto zemi a její lid jen dobře.
16. 08. 2013 | 13:00

David napsal(a):

Volit ODS může dnes už jen hlupák anebo darebák!!!

Takovou stranu vůbec nepotřebujeme!!!

Čím dříve skončí ODS na smetišti dějin, tím pro náš národ lépe!!!

----------------------------------------------------------------

Výběr z tisku:

Neviditelný pes:

ODS: Bez ohledu na stanovy

13. srpna 2013

Členové Výkonné rady ODS by měli zvážit své další setrvání ve funkcích

„...Pokud ODS chce být demokratickou stranou, musí dodržovat své vlastní stanovy. Obávám se, že některé její orgány, respektive někteří konkrétní lidé překročili vyloučením obou poslanců a navíc ještě Tomáše Hrdličky pravidla, která si ODS pro své fungování stanovila.

...Pražská regionální rada se narychlo sešla a návrh na vyloučení Jana Floriána a Tomáše Hrdličky odhlasovala. Také – o nich bez nich. Jenže u Floriana je ten problém, že z ODS již den před tím sám vystoupil, takže vylučovat někoho, kdo už členem není, je logický nonsens. A v případě Tomáše Hrdličky zase pro změnu chybí onen zásadní důvod. Argumentace typu "jedna paní povídala" neobstojí.

...Zarážející je rovněž slovník, kterým byl vylučovací akt doprovázen. Jako by na mě dýchly Mňačkovy Opožděné reportáže a celý ten jejich bolševický odér. Rovněž mi zcela uniká, k čemu byl třeba ten neuvěřitelný spěch, jenž zcela vyloučil, aby se ti, kterých se to týká nejvíc, vůbec mohli k věci vyjádřit.

...Pokud funkcionáři ODS takto flagrantním způsobem porušují Stanovy ODS, měli by sami zvážit své další setrvání ve funkcích. Je smutné, že se to týká téměř celé výkonné rady....“

(Autor je místopředsedou Regionálního sdružení ODS Královéhradeckého kraje.)

Petr Štěpánek

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ods-bez-ohledu-na-stanovy-0hu-/p_politika.asp?c=A130812_110619_p_politika_wag

-----

Parlamentnilisty.cz:

Je mi z Němcové zle. Exčlen vedení ODS vypráví, jak "premiérka" zradila ty, co jí pomohli

13. 8. 2013 4:41

ODS se chová hůř jak komunisté

„...Podle Tesaře snad i v KSČM jsou demokratičtější metody a odmítá vyloučení Tomáše Hrdličky i poslanců Tomáše Úlehly a Jana Floriána: „V ODS se dělají podobné čistky jako za komunistů s lidmi, kteří vyjadřovali nesouhlas se vstupem sovětských vojsk. Pokud byli tito lidé vyloučeni za to, že nehlasovali proti Rusnokově vládě, tak potom žádám naprosto vážně Výkonnou radu ODS, aby mě také vyloučila. Protože ve straně, ve které jsou vylučováni lidé za jiný názor, než ten který je po vůli vedení, v takové straně já být nechci a bylo by mi ctí, kdybych byl vyloučen společně s jakýmikoli členy, kteří byli vyloučeni jen kvůli tomu, že mají jiný názor, bez ohledu na jména. A ať vyloučí všechny, kteří měli takový názor. Není spravedlivé vyloučit jenom tři lidi.“...“

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/poslanecka-snemovna/Je-mi-z-Nemcove-zle-Exclen-vedeni-ODS-vypravi-jak-premierka-zradila-ty-co-ji-pomohli-281941

------

Novinky.cz:

Nikdo za mnou nechodil, nejsem ovce bez mozku, řekl poslanec ODS Florián

14.8.2013

„...Můžete vyloučit, že za vaším rozhodnutím nestály tlaky zvenčí? Třeba z hradního tábora?

Mohu to zcela vyloučit. Za mnou nikdo nechodil, mám svůj rozum, nejsem ovce bez mozku. Nebyl jsem nikým ovlivňován.

Ani Tomášem Hrdličkou, kterého výkonná rada z ODS vyloučila?

Jeho vyloučení považuji za naprosto absurdní. Žádné stanovy neporušil, vyloučen byl proto, že má jiný názor. Připomíná mi to doby minulé, kdy se ze stran, respektive jedné strany, také vylučovalo za neposlušnost.

Přestal jste být členem ODS, co budete dělat dál?

Byl jsem v ODS jedenáct let, byl jsem vždy srdcař, co za tu značku kopal. V Praze 10 jsme vyhráli všechny komunální volby, měli jsme dva poslance, což se v historii nestalo. Z tohoto pohledu mě samozřejmě mrzí, že už nejsem členem ODS. Ale než abych se nechal někým lynčovat a křivě obviňovat, tak jsem udělal raději ten krok sám a z této nedemokratické strany odešel.

Výkonná rada mě sice později vyloučila, což považuji za komické: dnes ODS vylučuje i nečleny, za chvíli vyloučí ze strany také Baracka Obamu a voskového Michaela Jacksona....“

http://www.novinky.cz/domaci/310471-nikdo-za-mnou-nechodil-nejsem-ovce-bez-mozku-rekl-poslanec-ods-florian.html

--------

ODS už vem čert!!
16. 08. 2013 | 13:00

Agent W4C napsal(a):

Pro Neudržitelný...
Nemluvte prosím o pravici,když si berete do úst ODS či TOP,protože tímto urážíte všechny slušné na pravici.To o čem zde mluvíte si na pravici jen hraje...viz."pravicová" Parkánová,která za nic nemůže,protože ji na MO údajně degradovali na pouhou podepisovačku důležitých dokumentů a smluv.Podepisovat smlouvy,sedět na ministerstvech za královský plat,nedělat nic a nemít žádnou odpovědnost může každý,protože zde máme skoro stoprocentní gramotnost.Takže pokud tomuto říkáte pravice...tedy prosím.
16. 08. 2013 | 13:08

Obraz nepřítele je potřeba mediálně napsal(a):

udržovat. Ten je odpovědný. On za všechno může. Jen se na něj podívejte!

Aby se zakryl skutečný viník antisociálních deforem, církevního tunelu a hlavní strůjce ekonomického marasmu s jeho experimenty.

Jen tak dál pane Haasi.
16. 08. 2013 | 13:11

Míla napsal(a):

Čerte
nástup,chtějí aby ODS vzal čert.Tak kde se sakra touláte?
16. 08. 2013 | 13:14

autorovi napsal(a):

ODS si již může hrát KDE CHCE a (NA)CO CHCE - třeba na doktora s Mirkou Němcovou,
hlavně když se ocitne pod hranicí volitelnosti
a my kmotrovsko-rádobypravicovoustranu nebudeme cvakat z vlasních peněženek!

Pane autore, každý bloger zde může psát na něčí objednávku,
píšete i Vy?
Snažíte se o vzkříšení mrtvé strany - nebo už jen kopete do mrtvol?
Stojí Vám za blog (píšete "ZA KAŽDOU CENU"?) psát o straně prolezlé korupčními skandály, zadlužováním a kmotry?
Stojí Vám za to psát o straně, ve které je MIROSLAVA NĚMCOVÁ, která si za dvacet dlouhých let "NIČEHO NEZDRAVÉHO" v ODS nevšimla?
16. 08. 2013 | 13:19

Ibalgin napsal(a):

to Tazatel:

Napadlo mne:

Ať žije kníže, co má k lidu blíže!
Ta jeho chůze, moc se líbí lůze!
Dožije v klidu, v srdci lásku k lidu!
Má naci babu, co imponuje davu!
Co není marod a myslí jen na národ,
Nestojí na chodníku a progaguje republiku!!!!
16. 08. 2013 | 13:34

čert }:o napsal(a):

Míla
odska už vykonala své dílo takže je
to v pořádku a teď je řada na další
partu "poctivejch" politiků dinosaurů ;o)
16. 08. 2013 | 13:42

čert }:o napsal(a):

Míla
odska už vykonala své dílo takže je
to v pořádku a teď je řada na další
partu "poctivejch" politiků dinosaurů ;o)
16. 08. 2013 | 13:42

čert }:o napsal(a):

kapčo nech toho!
16. 08. 2013 | 13:42

ld napsal(a):

Jo, jo, bývávaly doby, kdy by šel ódeesák s topinkou krást koně.

A zatím je to jako po každé souloži, kdy chlap hned po ejakulaci přemýšlí, kterak ženě naznačit, že je už pod jeho krovem zbytečná...
:-)
16. 08. 2013 | 13:46

kuba napsal(a):

pane Haasi
když jste ten rádce a konzultant - tak poraďte Odéesákům ať vrátí co za dvadvacet let nakradli, nechli rozkrást a vytunelovat a určitě dost velká část voličů je vezme na milost :-)

Odpuštění, jak víme, vyžaduje účinnou lítost
16. 08. 2013 | 13:47

Míla napsal(a):

Čerte
máte dojem,že Sobotka a Kalousek to tady čtou?Knížete jsem vynechal,ten už je za vodou a že dělá křoví někomu jinému za to nemůže.
16. 08. 2013 | 13:48

kočka šklíba napsal(a):

Haasi věnujte se TOPce, ODS už za to ani nestojí. Navíc TOpka je to samé v bleděmodrém jen mnohem nebezpečnější s mnohem více bezskrupulózními zjevy. Nedělejte z nás blbce.
16. 08. 2013 | 13:57

kočce šklíbě napsal(a):

Kočko Šklíbo, nevěnujte se ani TOPce09.
Je to módní, sezónní strana dvou mužů a Langšádlové.
TOP 09 (hned po končící ODS) u nás nepochopila, že i ona musí něco dělat, ne jen inkasovat prachy z daní občanů.
I v rozvinutých zemích dělají strany jako TOP 09 sociální programy!
U nás se pouze "šetří".
16. 08. 2013 | 14:09

Kloboučník napsal(a):

Šklíbo, dělat z vás blbce by bylo nošení dříví do lesa.
16. 08. 2013 | 14:10

Míla napsal(a):

Kloboučníku
Vy filuto,je vidět že jste lidumil.Rád se podělíte,jenom nevím,zdali jste si toho ponechal dostatek.
16. 08. 2013 | 14:15

Petr. napsal(a):

ODS se stala křišťálovou stranou, křišťálovou tak, že už ani křišťálovější být nemůže. Nejsmutnější na tom je fakt, že ostatní české parlamentní strany jsou křišťálově čisté stejně.
Takže je tu otázka: Koho volit, aby se z nově zvolených poslanců nestali, opět znovu a znovu jako vždy, křišťáloví Nadlidé?
16. 08. 2013 | 14:17

o Němcové napsal(a):

Poslechněte si názory Němcové v ČT24!
16. 08. 2013 | 14:18

o Němcové 2 napsal(a):

... a pochopíte, proč je ODS NEVOLITELNOU STRANOU!!!
16. 08. 2013 | 14:19

Petrovi napsal(a):

Petře, souhlasím!
Všehoschopní novináři již mohou mít připraveny skandály ČSSD i jiných stran.
Jediná strana, která má nejméně skandálů, je KSČM.
Zvolte ji - budete mít alespoň důchod!
16. 08. 2013 | 14:21

R. Tomeš napsal(a):

Jo, bolševici už zase vystrkují svoje drzé rypáčky, zatím anonymně. Volte nás a budete mít svoje jisté. Zatočíme se všema. A lůza, která chce vidět krev, jim to žere. Neví, že ta krev bude i její.
16. 08. 2013 | 14:32

R. Tomešovi napsal(a):

R.Tomeši, zbytečně tu píšete, no, zcela podobně jako tisk v 50.letech.
Možná jste si všiml, že KSČM je v parlamentu - jako jsou komunisté i v jiných zemích EU.
Drzé rypáčky snad vystrkují všechny strany, nebo ne?
A proč anonymně?
Máte pravdu, že pokud KSČM zvolíte, budete mít svoje jisté (Děláte jim tu zdarma reklamu).
A myslíte, že není početný zástup lidí, kteří už po zbytek života chtějí mít už jen "své jisté"?

Vsadím se s Vámi, že po volebním úspěchu KSČM žádná krev nebude!!!
Vsadíte se?
16. 08. 2013 | 14:42

Klíma napsal(a):

Zrovna jsem viděl v televizi ak se Mareček Benda opět pokusil odsunout hlasování o rozpuštění parlamentu na září. Zatm neúspěšně.
Každý den kdy jsou ještě u koryta a ne v kriminále je dobrý
16. 08. 2013 | 14:46

mik napsal(a):

Pane Haasi v letech 2005-2008 jste byl poradce Klause dale pak poradce premieru z vasich prispevku je jasne ze jste odpurcem EU i eura stejne jako Klaus volil jste Schwarcenberga ale i u nej zminujete nesouhlas s jeho nazorem na EU i na prijeti eura,,ODS zalozil Klaus a ten ji pak taky odkopl kdyz ji uz nepotreboval stejne tak odkopl Zeman CSSD Jak Klaus tak Zeman jsou prorusti prezidenti ODS je plna lidi co v 89 jen pretocili kabaty naruby cesky volic dnes nema skutecnou pravicovou stranu diky Klasovi a dalsim jeho kamaradum je pohled na EU a euro zkresleny proevropsti lide jsou nazyvani eurohujery ale jak jinak z toho hnoje jak jinak z korupce nez tim ze budou ti nahore muset poslouchat Brusel a ze se prijme euro..prijeti eura je nevyhnutelne nakonec to byla podminka vsech novych clenskych zemi pro jejich prijeti a podepsal to i Klaus ODS se rozpada uz dlouhodobe staci jen pripomenout druhou volbu Klause kdyz by nebylo direktivni narizeni z Prahy a ODS by volila svobodne mozna by se prezidentem stal Svejnar,,i kdyz za jeho hlavni pricinou prohry stoji komunisti a lidovci a par zkorumpovanych prebehliku myslim ze plati v kazdem seskupeni ze kdo chce s vlky zit musi s nimi vyt nejde o to ze nemuze mit clovek svuj nazor a v zasadnich otazkach je nutna dohoda komopromisy ale ne kupceni..lidi zase nejsou tak blbi jak by se na prvni pohled zdalo uz tehdy se melo vedeni ODS distancovat od Klause a kolik je dnes v ODS tech co fandi Zemanovi ? kdyz dokonce nekteri lanari Klause zpet do politiky ? ODS nema osobnost jenze kde ji vzit Topku budou zrejme volit priznivci Schwarcenberga i nekteri v CSSD kteri nesouhlasi s odstavenim Dinsbiera ktery dal hlas Schwarzenbergovi...prilis se toho ale v CR nezmeni nejde totiz o pravo nebo levo ale o demokraticke zakony o zakaz prebehlictvi behem volebniho obdobi i o mereni stejnym metren a o snizovani korupce dokud neponese prezident i vlada za sve ciny odpovednost nebude to lepsi osobne jsem zklamany ze vyhral boj o prezidenta Zeman mel byt Svejnar mel byt Schwarcenberg ale to jsou pro narod cizaci,,,tak holt maji smulu..pricemz prave z druhe strany hranic se vidi mnohem lepe ne\ kdyz v tom nekdo zije,,,Klaus je minulost ODS je vlastne skoro uz taky minulost ale minulost je i KSC..a preci maji porad priznivce ,,jenze ted je na koni Zeman a tak vladnout budou Zemanovci a CSSD protoze Zeman vi ze se bez nic neobejde privre oko nad komunisty ale v zasade bude chtit o vsem rozhodovat sam napred zacal likvidaci Schwrcenberga volici maji jednu sanci nevolit lidi okolo Zemana ,,,ale vysledek 54 % ukazuje ze si lidi preji prezidenstky stat a ze si porad chteji hrat na mistry sveta,,,
16. 08. 2013 | 14:51

Strýček Joe napsal(a):

Brilantní, vtipné, pravdivé.
16. 08. 2013 | 15:05

Ládik!!! napsal(a):

I kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci, prapor rudý zavlaje.
16. 08. 2013 | 15:10

Ládik!!! napsal(a):

ODS si hraje na vlastním písečku a nevšimla si, že z druhé strany pískoviště ji ČSSD odvezla písek, aby si sama mohla dělat tunely. Co teď? Bude se muset naučit hrát jinou hru.
16. 08. 2013 | 15:12

to Ládík!!! napsal(a):

Ládíku!!!, volte KSČM - stranu s minimálními
a v budoucnu ještě menšími skandály.
I Vy budete chtít důstojný důchod!
16. 08. 2013 | 15:15

čert }:o napsal(a):

Míla napsal(a):
Čerte
máte dojem,že Sobotka a Kalousek to tady čtou?Knížete jsem vynechal,ten už je za vodou a že dělá křoví někomu jinému za to nemůže.
16. 08. 2013 | 13:48
---------------------
nečtou proč by to dělali? Oni to ví a ještě to
číst to už by bylo moc brutální.
16. 08. 2013 | 15:29

Twist napsal(a):

Co by ODS dělala? Nakradeno mají všichni od zhora až dolů, berou si v pátek volno a ti, co ještě dělají, dřou jako koně, například pan Horáček
16. 08. 2013 | 15:31

čert }:o napsal(a):

Ládik!!!
půjdeš volit? =o)
16. 08. 2013 | 15:32

Vše má svůj účel . napsal(a):

ODS už splnila svůj účel ,nakradla a může se rozpustit .
16. 08. 2013 | 15:47

drobeček napsal(a):

to Ládik, Ládik k volbám nepůjde. Bude si hrát na písečku, jak se na malého chlapečka sluší a patří, v kraťáskech s kýbličkem a lopatičkou a dělat tunele pro to, co si nadělal v kalhotkách. Pak bude potřebovat přebalit, jak celá ODS.
16. 08. 2013 | 15:55

ODS KONĆÍ - A TO JE MOC DOBŘE!! napsal(a):

ODS však dál bude působit dojmem, že "se nic nestalo".
Ta suverenita, ta namachrovanost, ten pohrdavý tón v řeči Němcové ...
Po "zjištění situace" se budou horečně pídit po trafikách, protože od Bendy po Němcovou všichni práci odvykli.
Benda NEBUDE zvolen, ale BUDE "KOOOPTOVÁN" - doufám, že za TOP 09. KDS se také kdysi rozpadla a harcovníci náhle milovali (krom koryta) ODS.

Ztráta Němcové koryta je najednou "protiústavní".
16. 08. 2013 | 16:02

Irena I napsal(a):

K nazoru pana Mik
jiste, ze mate v necem pravdu, ale rozhodne ne v tom, ze by si cesky lid chtel hral na mistry sveta. Naopak. Cesti lide potrebuji vice sebevedomi. Preji si spravedlnost a pan Zeman ji slibil. Do jake miry slovo dodrzi se uvidi. Ale za pana Schwarzenberga by jeste vice zvrostl rozdil mezi bohaci a chudobnymi a zakladem dobre fungujiciho statu je a bude vzdy silna stredni vrstva.
16. 08. 2013 | 16:14

babočka napsal(a):

Po ODS někdo chce ať vrátí, co se za její éry nakradlo. Koně a bič co ukradli komunisti mému dědovi, zmařené životy v komunistických lágrech a vězeních a další sviňárny co napáchali komunisti budou zase OK. Elita důstojníků vojska a policie co se před komouši nehrbila vymřela. Doufám, že paní Němcová nebude následovat paní Horákovou a vládnout lůza co volí ochlasty a zabijáky.
16. 08. 2013 | 16:36

Život napsal(a):

babočka,

ano. Nikdo již nevrátí život lidem, které postříleli demokratičtí masarykovští policisté a kteří umřeli hlady a zimou za hospodářské krize, nikdo již nevrátí život politickým vězňům komunistů, nikdo již nevrátí život těm, které zabili Havlovi amnestovaní zločinci, ani těm, které připravil o živobytí, střechu nad hlavou, umrzli anebo spáchali sebevraždu ze sociálních důvodů za nového humánního a demokratického režimu po sametovém převratu.

Každý režim má své oběti. Jenom důvody se různí.
16. 08. 2013 | 16:49

návrat kořenů napsal(a):

ODS KONČÍ
Proboha nechtějte mě v pátek odpoledne rozplakat.
Kam zas bude Benda kooptován?
Nebylo ho všude už dost?
To si nepamatujete jak to před třiadvaceti lety začalo?
Kooptováním nějakejch kdesevzalů do bolševickejch zdrojů práva?
Těch 6.200 miliard, který nás to k dnešku stálo nejni dost?

PS. Pane Haas, kořeni se dycky nějaký najdou.
Třeba taková ČSL II. už má 13% a ČSL I. taky.
Se to tu bude menovat Farská republika.
Vzpomínáte ještě na hada na 3?
Na ODS mě vždycky nejvíc šokovalo, kolik měla příznivců z řad lidí, co na ní mohli akorát všechno ztratit.
16. 08. 2013 | 16:56

nikdo napsal(a):

Pane Haas a jemu podobní zbytečně špiní a uráží ODS. V nejbližších dnech bude zveřejněn významný dokument výkonné rady ODS, který jednoznačně vyřeší její současné problémy. Jeho autoři Němcová,Kubera a Benda jej po zkušenostech ÚV KSČ z r.1970 nazvali příznačně "Poučení z krizového vývoje v ODS a boj s kmotry". Korekturu provedli Nečas a Nagyová. Obálku navrhl Topolánek a Dalík. Doslov napsal Kuba a Dlouhý.
Tento dokument bude sloužit všem MO ODS a oblastním regionálním radám ODS, jako zákl.metodická pomůcka při generální očistě této politické strany, aby mohla nadále plnit roli vedoucí politické síly po revoluci v r.1989 a při budování kapitalistické rozvinuté společnosti. Zároveň ukazuje všem věrným členům ODS, jak se bránit revizionistickým a oportunistickým útokům ze strany pseudopravicových politických uskupení různých Kalousků,knížat a Langšádovců.
Tento zásadní dokument zveřejní v ČT 24 při svém posledním vystoupení redaktorka Drtinová. Pro veřejnost bude dokument vydán jako příloha sobotních vydání deníků Blesku,MFD a Haló novin.
16. 08. 2013 | 16:58

a zase ta babočka; babočce napsal(a):

Milá babočko, mně "demokratický" režim - již za prezidenta Havla - UKRADL provozovnu k podnikání, když se o ni přihlásil bývalý emigrant (tehdy za KSČ, v 90.letech za ODS).
Nikdo mi tehdy neřekl, že to je objekt "něčí", řádně jsem ho zaplatila. A přišla o něj. Vybavení mi již nikdo nevrátil ni nezaplatil.
Běžte už s těmi lágry "někam"!
Je to historie - ta se již nevrátí!

Kdo nám vrátí zkažené životy pod "demokratickými" vládami?
To Vám přijde "normální"?
16. 08. 2013 | 17:00

to nowhere (wo)man napsal(a):

nikdo, ODS KONČÍ.
Již si může napsat, prohlásit, či vymyslet COKOLI,
platné jí to nebude NIC.
Já bych východisko z její krize věděla,
ale to by se museli členové této strany konsolidovat
a uvědomit si, co vlastně chtějí
a uvědomit si, že JE NĚCO ZA NĚCO.

Bude pobavením číst Vaše "postřehy"!
16. 08. 2013 | 17:04

everywhere napsal(a):

to nowhere,
CSSD prave zacina. V Praze nasadila odborare Zavadila.
16. 08. 2013 | 17:12

to everywhere napsal(a):

to everywhere:
Mám ČSSD i Zavadila stejně "ráda" jako ODS.
Stejní panáci - jen barva jiná.
Volte KSČM - ta vyhraje!
16. 08. 2013 | 17:20

ČSSD jsou tragédi; na to pražáci skočí napsal(a):

nikdo
Jste ještě zapomněl
kamera: Rusakov
režie: Kotěnočkin
16. 08. 2013 | 17:24

rosclays napsal(a):

autor:
"Bude hrát veden ideou, že se český volič zapomene rozhlížet kolem sebe a bude volby vnímat jako jakési referendum o Evropské unii."

Zahradilův nápad jak oslovit voliče....referendum o euru.
"Já bych natvrdo napsal do programu, že ODS podmiňuje případné přijetí eura schválením v lidovém hlasování, tedy v referendu."
A teď....
a/ do eurozóny nás nikdo nechce (nesplňujeme podmínky)
b/ o eurozóně by se nejdříve začalo jednat někdy v roce 2017 (Zeman)
c/ to, co požaduje Zahradil, může ještě do roku X "kdokoliv" změnit
a do té doby, případně....
1/ eurozóna už nemusí existovat
2/ euro se stane velmi stabilní světovou měnou

Vidím to tedy jako naprosto atraktivní a hlavně aktuální trhák pro oslovení voličů ODS.....úspěšných absolventů pomocných gymnázií.
16. 08. 2013 | 18:55

karl von bahnhof napsal(a):

To Babočka.Alzhajmr vás Babočko pěkně terorizuje.Vzhledem k vašemu věku je to pochopitelné.Jestli si myslíte, že vás ODS reprezentuje, tak jste opravdu zralý na eldéenku.Nás opravdu postižené (a to doživotně), nemůžou zastupovat zloději z ODS.Tedy bývalí komunisti nebo jejich děti.Ještě naposled se zamyslete!
16. 08. 2013 | 18:59

Gerd napsal(a):

Předčasné volby a výsledek ODS ukáží, kolik lidí je napojeno na organizovaný zločin. Osobně bych tipoval tak na 5% národa a dalších 5% jsou rodinní příslušníci a zmatení voliči.
ODS už dávno voliči utekli k TOP 09 a jinam, nepřesvědčil je ani minulý volební výsledek, kdy se do sněmovny dostaly strany jako TOP 09 a VV (nově založené!). Hodně voličů už vystřízlivělo, tak ODS paradoxně může pomoci už jen odstoupení Karla Schwareznberga z politiku, ať už z důvodu trvalé zdravotní indispozice (příznaky jsou zjevné) nebo nedobrovolně úmrtím. Pak by se odkryl druhý muž TOP 09, kterým je Miroslav Kalousek, pragmaticky zalezlý v kampani prezidentských voleb a ennáviděný většinou národa.
Pokud se ODS nedostane do Poslanecké sněmovny, nebude mít už svým členům co nabídnout (poslaneckou imunitu) a utečou jí všichni. ODS je u konce s dechem a další šanci dostane jedině, pokud K. Schwarzenberg zmizí z politiky. Dobrovolně ale neodstoupí, chce získat majetek hlubocké větve zabavený za kolaboraci s nacisty (třeba vybudování tábora v Letech) v hodnotě cca. 41 mld. Kč. Ostatně tajná služba SRN by to K. Schwarzenbergovi ani nedovolila, je zjevně jejím jediným agentem ve vládě. U CIA nevíme, když agent A. Vondra zmizel z vlády, a ruské tajné služby zjevně vedou prim na politické scéně a momentálně drtí protivníky.
16. 08. 2013 | 19:05

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Volební preference srpen 2013

KSČM 16,7%
ODS 7,8%

Bez komentáře
16. 08. 2013 | 19:56

rosclays napsal(a):

Bakalův...atd.
Proč bez komentáře.....:).
16. 08. 2013 | 20:05

Ládik!!! napsal(a):

čerte -
půjdu. Přece nemůžou jít volbám jenom samí leváci, jak by to vypadalo? Rudo-oranžový hnus.
16. 08. 2013 | 20:51

rosclays napsal(a):

(preference)

Konečně vysoupíme z NATO (nebo tak nějak) atd......:).
16. 08. 2013 | 20:55

rosclays napsal(a):

vystoupíme...
16. 08. 2013 | 20:58

Míla napsal(a):

Ládíku
představte si povolební koalici ČSSD/TOP.To by bylo povolebních spadlých čelistí.Docela by to mohlo být možné,když Kalousek laškoval s komunisty a co by pro udržení ve vládě neudělal.
16. 08. 2013 | 21:16

sonor napsal(a):

Ládík!!!Jedinej hnus jseš tady ty,hloupej bolševiku:-)
16. 08. 2013 | 21:16

čert }:o napsal(a):

Ládik!!!
já jdu taky =o)
16. 08. 2013 | 21:17

čert }:o napsal(a):

sonore
jestli je Ládik bolševik tak ty
jsi z Prague Pride
16. 08. 2013 | 21:19

Inci napsal(a):

Kořeny ODS jsou ve své podstatě prosté ... tvoří je např. v Hradci Králové obyčejný věšák na klobouky a deštníky za nikým nepotrestaných ( doposud ) dvacet tisíc ...

... vydržovat si za peníze daňových poplatníků souložnici je silně za hranicí dobrého vkusu ...

K TOP09 ... neznám dost sprostých slov v ČJ ...
16. 08. 2013 | 22:00

karel paták napsal(a):

a nejhorší je,že až ODS zmizí někde v hlubinách,odnese to stát,protože jakákoli strana pevná a stabilizovaná je pro parlamentní systém oporou a je jí třeba,byt je i v opozici,ale ty lidi,kteří ji ideově vytunelovali/Hrdlička a spol/budou dál tunelovat stát a brát pro svý kšefty peníze vybraný z našich daní..at už v jiný polit.grubě,nebo bez ní díky kontaktům a klientelistický síti,kterou si pomocí ODS vybudovali..
16. 08. 2013 | 22:56

kočka šklíba napsal(a):

Inci,:"K TOP09 ... neznám dost sprostých slov v ČJ ..." .

Ano a o to právě jde, ne že by ODs nebyla prolezlá lumpy, jenže tady se na blozích a téměř v celém mainstreamu hraje už jiná hra. Na odsouzeníhodnou ODS a tu správnou TOP09, přitom je to to samé a TOPka je prolezlá tím samým co ODS.

Jenže Haas, Pehe, Hvíždala(ten už se asi opravdu bojí psát na blog), Lipold a další, dělají jako by neskončila vláda, kde hlavní slovo měla TOPka prostřednictvím toho nejhoršího co politika v ČR zplodila(Kalouska), ale jako kdyby jen ODS vládla v uplynulých 6 letech a jen ona mohla za tu žumpu do kterého tento stát spadl.
16. 08. 2013 | 22:59

Tmy vláda je svrržena... napsal(a):

R. Tomešovi (ne R. Tomeš)

Jen počkejte.
Až zazní revoluce hlas!
17. 08. 2013 | 00:06

jenda lendy napsal(a):

čert }:o napsal(a):
Ládik!!!
půjdeš volit? =o)
----- Koho Vy 2 budete volit?
Stranu pratel fetu? Certe uz nehul dopadnes jak JXD
17. 08. 2013 | 04:33

kormoran napsal(a):

Tmy vláda je svrržena... napsal(a):
R. Tomešovi (ne R. Tomeš)

Jen počkejte.
Až zazní revoluce hlas!
---------------------------------------------------------------

To je btutalni))))))))))))))))))))

Von ten Milous Jakes musel ty svy levobocky s Kabrhelovou drzet dvacet let ve sklepe ))))))))))))))))) ja se po ...ru)))))
17. 08. 2013 | 08:20

xxx napsal(a):

ODS je taková, jakou ji tunelfotr udělal. Jaký pán taký krám. "Trh bez přívlastku"
a la VK v praxi. Jen Češi už po "amnestii" tunelářů se začali probouzet a reagovat.
A jen doufám, že tunelfotr osobně dopadne jako ODS.
17. 08. 2013 | 08:50

Klíma napsal(a):

Pohled na Marečka Bendu, jak se křečovitě snaží oddálit rozpuštění sněmovny ve strachu před ztrátou koryta a před kriminálem, byl odporný. ODS už v akváriu parlamentu ztratila jakoukoliv schopnost normálního chování, jsou totálně odtrženi od reality a od chápání zbytku země. Takhle blbě na tom nebyl ani Jakeš v prosinci 89
17. 08. 2013 | 08:57

Důchodce68r napsal(a):

Nabízím tu křížovku (jediné slovo, nebo i víc, libovolný počet znaků):
Doplňte - když nám tady takový kůl v plotě tak dlouho vládne a krade, tak co jsme my?
..........
(A teď to máme opakovat s ČSSD ev. TOP ???)
17. 08. 2013 | 13:46

antikorupčník napsal(a):

LEVICE A PRAVICE v republice neexistuje.Existují jen politici ČSSD a Lidovců z bývalé KSČ a pak kriminálníci z komunismu v ODS.A tak se mezi sebou melou,kdo to tady dřív rozkrade.Proto údajná pravice zvedá daně a socani platí ne za práci,ale za povalečství.Proto se nám přemnožili Rómové a děaljí bordel.O pořádek,právní stát a funkční republiku se totiž nikdo nestará.Dnes se zvolí ČSSD,která nasype všem sociálno na dluh a pak se budou zase všichni divit,že budou mít dvě práce na daně.A zloději ve státním budou krást dál jako dnes.Dotace potečou a Kalouskova firemní demokracie bude dál krást a parazitovat na občanech,kteří jsou jediní nositelem práva.
17. 08. 2013 | 16:12

antikorupčník napsal(a):

Základem každé myšlenky je prvotní impuls.Jak věc nastartujete,tak se chová.Proto se dá souhlasit s tím,že když to tady Havel,Klaus,Zeman a Lux nastartovali k tomu,co zde je,že to tady tak taky dopadlo.Z toho už se chlapci nikdy nevylžou.Tento bordel jim už nikdo neodpáře.
17. 08. 2013 | 16:15

Jankry napsal(a):

pro a zase ta babocka (16.8. v 17:00)
Mila pani, jiste jste mela pravnika, kdyz jste ten podnik kupovala. Ten mel zjistit: budova, ktera je na prodej, je skutecne prodavana jejim majitelem, ktery ma na ni dekret.
Nejsou na ni zadne pohledavky (nezaplacene ucty), dluhy (u banky).Budova stoji tam, jak je to zakreslene v planech a je radne zapsana na mestskem urade. Pokud jste pravnika nemela a nezjistila si to sama, pak je to vase chyba. Pokud jste ho mela a neudelal to, co mel, pak ho musite soudit (nebojte se, z jeho kapsy by to neslo,i pravnici jsou na takoveto pripady pojisteni).
17. 08. 2013 | 17:49

slavwin napsal(a):

Ten socialismus do roku 1989 byl dlouhodobě v úpadku, když jako antikomunista jste nepoutal pozornost dalo se v něm žít. Gorbačov, Poláci a východní Němci tomu dali grády, jinak se měla dát příležitost nějaké demokratizace Štěpánovi, pak by ten odesácký hnůj vlezl k němu a cesta k tradiční demokratické společnosti mohla být lepší. Štěpán by bručel asi déle jak 4 roky, ti dnešní mocipáni by jej zřejmě vhodně doplňovali.
17. 08. 2013 | 18:18

slavwin napsal(a):

Má to partajnictví ještě nějakou cenu. Dnes se nevyráží do ulic za prosazení lidských práv, strany mají mizivý počet členů, nějaké idealy jsou skoro všem šumafuk, tak je ovládli vychytralí. Leví praví to skoro nikdo neví co to je všichni kradou, Yosif K dokazuje že ti leví více, je to vůbec podstatné. Vláda kterou jmenuje 1 zvolený prezident na 4-7 leté časové období, kontrolována lidovými zástupci volenými na kratší období. Základní zákon Deklarace lidských práv a deklarace kde patříme. Nějaké podpory porodnosti když je lidí na světě 7-8 krát více než je přípustné k čemu to je. Samozřejmě nevystihnu vše ale za popřemýšlení to stojí možná to podpoří vznik nové strany, která to bude umět prosadit.
17. 08. 2013 | 18:42

antikorupčník napsal(a):

slawin je to tak.Na porodnost nad 2 děti by měly být zavedeny daně.Zbyteční lidé dnes nemají práci a hrozí terorismem a násilím.
17. 08. 2013 | 20:40

Yosif K napsal(a):

kočce šklíbě napsal(a):
Kočko Šklíbo, nevěnujte se ani TOPce09.
Je to módní, sezónní strana dvou mužů a Langšádlové.
TOP 09 (hned po končící ODS) u nás nepochopila, že i ona musí něco dělat, ne jen inkasovat prachy z daní občanů.
I v rozvinutých zemích dělají strany jako TOP 09 sociální programy!
U nás se pouze "šetří".
16. 08. 2013 | 14:09
Obě milé kočky,
můžete mít dušičku v peří. Do konce Milošova volebního období (pokud přestane chlastata a pokud mu neuřežou nohy patrně vyhraje i druhé volební období) budou sociální programy tvořit věrní a upřimní ochránci plebejů ze strany SPOZ - rudí velkoburžujové Toman, Koníček a Cienciala.

Nastává zlatý věk plebejů a proletariátu!
17. 08. 2013 | 21:48

zle matičko zle, hoven už je opět zde napsal(a):

topolánek socializoval ODS. jak říkal, rozkročíme se "více ke středu" , asi se bál říct do leva. budeme prounijní jako socialisti, budeme "ochranovat" životní prostředí jako socialisti a budeme rozhazovat a rozkrádat veřejné peníze jako socialiti. mno, pokud si lidí už mají vybrat mezi socialistama a někým, kdo si hraje na socialisty, radši volí originál. a tak ODS sklidila, co zasela.
17. 08. 2013 | 23:28

jozef napsal(a):

To je aj,ci najma, o mediach.

Zametali pod koberec kauzu za kauzou,kym nenastal akutny problem s dychanim.
Pod kobercom bola uz hora svinstiev - a mienkotvorcovia? Co vraveli?
Ze kazda ina vlada by bola este horsia!!!

Medialni arbitri tak dlho davali ODS signaly aj prisluby medialnej ochrany,tak dlho schovavali hnoj pod koberec,kym nevyrobili z lidra na pravici jasneho "lotra na pravici".
Lotra ba pravici treba popravit.Razantne popravit.

Ale asi toho lotra nepopravia,lebo protilavicovym sirotkom neponukli pritazliveho Johna, pritazlivu alternativu.Asi celkom lotra nezabiju,len prizabiju.

A akeze su "korene" stromu medialnych arbitrov?
Chore,velmi.
18. 08. 2013 | 01:18

Mac napsal(a):

duševní plebejec Yoséfek Káčko zase bleje ty svoje totální kolovrátkovské krávoviny

Avanti papulista, modrý velkoplebejče, zaber, ať je v álejích pořádně nablito !!!
18. 08. 2013 | 07:28

Freedom napsal(a):

Duchovní otec zločinného spolčení -ODS- Ing Klaus dal do vínku lež a zlodějinu,tak kam to mohli dotáhnout ??? Je vůbec možné ,že tomu spolku ještě vůbec někdo věří?
18. 08. 2013 | 12:05

včera rudý, modrý dnes, zloděj z ODS napsal(a):

Bývalý předseda vlády za ODS Topolánek teď v televizi lobuje za teplárenství a spalování uhlí, to je humus ta ODS. To není možné ani v tom Kocourkově. Pověsit je všechny.
18. 08. 2013 | 13:50

Lukrecie napsal(a):

Demokracie ani ODS není dokonalá, ale poslední čtyři příspěvky ukazují, co by nás čekalo, kdyby se bolševici dostali zpět k moci.
18. 08. 2013 | 14:52

Jarssa napsal(a):

Pane autore, pokud se nemýlím, byl jste a nebo ještě jste poradcem jakéhosi klause václava. Vzhledem k tomu, že tento pán je hlavou českých kmotrů, nechápu co jste mu mohlo radit. Nechci Vám podsouvat cosi o kmotrovství.
Leč jeho produkt, ODS, je důkazem toho, že každá špinavost dojde svého konce.
Takže nepiště pane o kmotrech a ODS, jehož strůjce tak či onak patrně nadále podporujete.
Nemáte to zapotřebí.
18. 08. 2013 | 18:13

Glosator napsal(a):

ODS NEMÁ ALTERNATIVU
Protože středopravá euroskeptická strana se zdravým rozumem tady NEEXISTUJE.
Kalousek je pro voliče ODS nepřijatelný. ODS byla k celé řadě nepopulárních kroků (církevní restituce, růst DPH, penzijní reforma) dotlačena TOP 09. ČSSD a KSČM je nepřijatelná rovněž.
Tak jsem zvědav, jak to dopadne.
18. 08. 2013 | 19:50

Glosator napsal(a):

to Život
A nikdo už nevrátí život Horstu Wesselovi a Herbertu Norkusovi...
Takže popořádku. Střelba v Duchcově měla soudní dohru, ale soud se zajímal také o to, kdo podnítil útok davu na policejní kordon a zda policejní velitek mohl útok zastavit jinak, než střelbou. Policejní velitel se hájil tím, že nemohl připustit, aby jeho lidé byli odzbrojeni.
Za první republiky nikdo hladem neumíral, zato umírali po milionech ukrajinští rolníci, kterým nechal Stalin sebrat všechny potraviny. A také u nás nebyl zabit žádný komunista, ale i kdyby, viz první věta. I zločinné režimy, jako nacismus a komunismus, mají své mučedníky. A ty dva nacisty zavraždili komunisté.
18. 08. 2013 | 20:12

slavwin napsal(a):

Pane Mac Yosif K mě zvedá ze židle, některé jeho závěry jsou dobré, ale vždy tomu dá korunu tím lumpenproletariátem. Za bolševika na každých novinách bylo to heslo o spojení. Proletář je někdo kdo už nemá co ztratit jedině své okovy volně přeloženo omezení. Podle mne se proletářem se dnes cítí člověk vlastnící rod. domek nebo zařízený byt s chatou a autem a úsporami do výše nevím jestli se strefím 10-20 současných platů. Když ztratí příjem a do půlroku nic nenajde je padají na něj ty jeho okovy, zpeněžovat něco co je vaším životem na co možná čekají potomci a členové rodiny, stáváte se člověkem bez východiska. Řešíte-li to nějakým nezdaněným příjmem jste ten lumpenproletář. Podle této logiky tam patří asi 80-90% čtenářů těchto blogu, ti co jsou na tom hůře neví co je to počítač a yosif jim nevadí.
18. 08. 2013 | 21:30

slavwin napsal(a):

Podle mne to všechno Yosif píše proto že chce říci ti moji favorité sice kradou, říkají si praví ti druzí leví kradou více, pokud nechceš být lumpenproletářem nevol je, raději nechod k volbám vůbec. Jak se v tom orientovat. Vše začalo ke konci roku 1989, otevření odpůrci režimu na ten zvrat nebyli připraveni, první nadšení OF dlouho netrvalo a nikdo z nich nevěděl co s tím. První laso zaskočeným komunistům hodil Klaus s nějakou pravicovou retorikou, a pak tu byli ještě ti co se jim příčilo převlékat kabáty. Ta nekomunistická levice, s tou začal disident Battěk, nezaujal, po něm se o něco snažil nějaký Američan s Paroubkem k nim se přidal Zeman a záhy je přechcal, teprve potom se ta strana začala volit, když už byla volitelná tak se stala i zneužitelná. Klaus a Zeman to je podstata dnešního stranictví. Klaus se už skoro všem příčí, Zeman zastavil ten Klausův bankovní socialismus, kdy někteří půjčovali a vracet nemuseli, šutry se zastavovaly za drahokamy. Jeho plus že od toho na 10 let aspoň naoko odešel, minus to jeho kopání do bývalých spolupracovníku. Jestli má něco z kauzy MUS, o tom snad něco ví Yosif, když to pořád omílá.
18. 08. 2013 | 22:03

11sax napsal(a):

V prvním ročníku politologie se probírá účel založení pol.stran. Uvádí se účelovost,i časová přímka. Nejsem politolog,ale je opravdu nesmysl se domnívat,že ODS byla založena s přesným záměrem - přerozdělení státního majetku do soukromých sfér?
Vrcholem je církevní restituce. To je zlodějna par excelance. Zajímavé je,že "česká média" o ní ani neceknou. Vypadá to,že po restituci už ODS v podstatě pálí mosty a další chování pouze směřuje k likvidaci členské základny.
18. 08. 2013 | 22:41

Klaus napsal(a):

Pane Hassi,
výstižně jste trefil situaci ODS, kterou vidí všichni co čtou a poslouchají.

Role ODS1+ODS2(TOP 09) v ČR v čele s V.Klausem byla takřka naplněna.
Rozkradlo se několik rozpočtů ČR, neexistuje žádná efektivní dlouhodobá koncepce školství, rozvoje hospodářství.

Jediné čeho jsme svědky, je hašení požárů ODS ve formě:

- milionových odměn spřízněných ředitelů státních firem

- miliardových ztrát vlivem záměrné nekontroly hospodaření s penězi daňových poplatníků

- nevymahatelnosti práva, vlivem dosazení nejvyšších státních zástupců spřízněných s ODS1-2 a politikou tunelování

- miliardové škody způsobené tristním chováním ODS 1+ ODS 2 ( hlasování s trestanci v parlamentu, účelová a diletantská amnestie V. Klause v réžii ODS 1 +ODS 2

- miliardové ztráty způsobené netransparentním vydáním majetků všem existujícím církvím ( tedy i k účelově založeným, sloužícím k vytunelování státního rozpočtu a ne tedy jen těm, které jsou zde desítky let a průkazně jim byl majetek zabaven)

- poškozováním ČR v zahraničí, vlivem amnestie II (Klaus+ODS1+ODS2), tunelováním fondů EU (Kalousek), hlasov8n9m v parlamentu a schvalování společně s trestanci...

Proboha, ten kdo volil a volí Němcovou, Topolánka, Bursíka, Nečase, Bendu, Vidíma, Kubu, Kalouska, Klause, Béma, Zahradila, Schwarzenberga a jím podobné nekompetentní lidi ODS 1+ ODS 2....musí být buď zloděj nebo masochista.

Kdyby ta ODS byla slušnou stranou pravice, dávno zcela vyhodila všechny lobisty-rádobypodnikatele ze strany, vyměnila všechny dosavadní politiky v čele ODS a na krajích a v parlamentu by navrhovala úpravy prokorupčních zákonných norem, které korupčníci ODS1+ODS2 přijali.

Je katastrofa, že to zašlo tak daleko a lidé nemají sílu, zcela znechucení jít do ulic...
19. 08. 2013 | 13:55

Klaus napsal(a):

Když se podíváte na historii, jak nabyl majetky pan Bakala - majitel nejen tohoto blogu, kde všichni píšete, vůbec by jste nezkoumali, proč jsou tyto webovky v modré barvě.

Příčinou toho všeho bahna je, že nařízení V.Klause bylo:

státní majetek dáme prostřednictvím bank našim vyvoleným skrze nenávratné úvěry, diamanty směníme za kameny.

Zamezíme jakékoliv kontrole, aby tyto podvody byly dlouhodobě neodhalitelné

K tomu přizpůsobíme zákony

Provedeme systémově změny k nevymahatelnosti práva v případě, že ten, či onen obchod, se vymkne z rukou.

Nikdy nešlo a žádnou pravici ani levici, je to vše divadlo s jasným scénářem.

Krást a ukrást vše, co jen jde
19. 08. 2013 | 14:19

alojz napsal(a):

Lukrecie napsal(a):
Demokracie ani ODS není dokonalá

Demokracie je v pořádku.Představa demokracie podle ODS, to je děsivé.
19. 08. 2013 | 15:08

JC napsal(a):

11sax napsal(a):

"Nejsem politolog,ale je opravdu nesmysl se domnívat,že ODS byla založena s přesným záměrem - přerozdělení státního majetku do soukromých sfér? "

Na konci nemusel být otazník. Program Klause a ODS byl přechod od plánovaného socialistického hospodářství a kolektivního vlastnictví k vlastnicví soukromému a ke kapitalismu. ODS to měla i v programu takže nevím proč zvedáte obočí.

Můžete mě sdělit co konkrétně vám společné vlastnictví výrobních prostředků/ovšem kromě zřejmě pro vás důležitého pocitu, že v jedné fabrice vlastníte půl ponku a v jiné kus vstupní brány/ přinášelo za výhody ?
Já o žádných nevím. Ceny přepočítané na dnes byly u 95% zboží vyšší a kromě toho
nejčastější odpověď prodavačů byla "zeptejte se příští týden.
19. 08. 2013 | 16:47

Klaus napsal(a):

K JC:
K systému tehdy a dnes!
Podstatný rozdíl je, zda státní majetek rozdělíte mezi všechny a zajistíte to zákony tak, že majoritní podíly podniků vždy zůstane v rukou zaměstnanců a nebo jak to udělala ODS-V.Klaus, že veškerý státní majetek přenechal vyvoleným spřízněncům ODS a umožnil malé skupině majetek zadarmo získat a vytunelovat.

Prostě zlodějna obřích rozměrů 21. století.
Priority snad většiny lidí jsou: Zdraví - vzdělání - práce - bydlení - mít děti.
Vzdělávání:

Před rokem 89 bylo dostupné a kvalitní zdravotnictví, vzdělávání ve srovnání s nynější dobu bylo na vysoké úrovni( kroužky, dětem se věnovali, vedli je ke sportu, důraz na technické obory a vysokou úroveň znalostí, které živí ekonomiku)

Toto dnes zdaleka není a naopak je velký počet obézních a nezdravých dětí a kroužky si skoro nikdo dovolit nemůže a k tomu nároky na studenta v technických oborech rapidně klesají vlivem snižující úrovně vzdělávání, není spolupráce s firmami což před rokem 89 fungovalo skvěle a ODS to zničila.
Zdravotnictví:

Zdravotnictví dnes sice má nové technologie, ale byly nakoupeny na úkor všech, ve prospěch úzké skupiny vlivem krádeží a účelového předražování nákupu techniky. Tedy sice máte pocit, že péče je na vyšší úrovni, ale v důsledku jste se na tuto péči zadlužili na tisíc let dopředu, vlivem krádeží ve zdravotnictví.
Práce:
Práci měli skoro všichni, mzdu na pokrytí základních potřeb - dostupné bydlení, nájem, jídlo ( velmi kvalitní polotovary,jako šunka, která byla samé maso, mléčné výrobky - jogurty o kterých se Vám dnes sní) a na dovolenou mohl skoro každý zaměstnanec každý rok, zaměstnavatel Vám nutil dovolené , aby jste jeli !

Na co mi je dnes Milka čokoláda bez kakaa a jen z bílého cukru, na co nabídka zájezdu za 10 tis kč, když stejně na to není a tedy na dovolenou většina občanů nemůže, konzerva a salámy na bázi nastříknuté vody, plno soli, soji a odpadků.

Pamatujte, jeden talíř polévky Vám stačí a dva stejně nesníte.
Dnes je plno lidí psychicky na dně, že nepracují, tehdy toto nebylo, všichni byli ve větší pohodě než dnes, jelikož jediného čeho se báli bylo to, že když se budou vyhýbat práci, tak je zavřou.To je realita tehdejší doby.

Bydlení:
kdo si zažádal o byt, dostal jej do 5 let za bezúročnou půjčku, kterou nebyl problém splácet! Na nájem bylo.Tedy zde byla motivace mít rodinu a děti, že nebudou pod mostem.

Dnes drtivá většina na jakékoliv bydlení nemá, bydlí u rodičů, logicky chtějí, ale nemůžou si děti dovolit neb mají strach , že zůstanou pod mostem. Řeší to enormním zadlužením, které nebudou schopni umořit ani jejich děti!

Logicky tehdy byly systémově většině zajištěny alespoň základní lidské potřeby bez dluhů.

Dnes nejsou zajištěny základní lidské potřeby systémově a hromada lidí končí v exekuci a na milost pod mosty, tak jak se to děje nyní ve Španělsku a samozřejmě to příjde ve větším měřítku i k nám.

Stát si nyní půjčuje a nás zadlužuje miliardami, z toho ukradne polovinu a zbytek přerozdělí pro sociálně potřebné a na úkor dalšího zadlužení.

Stát- Československo před rokem 89 byl schopen půjčovat cizím státům peníze a zadlužení obyvatel bylo takřka nulové.

Shrňte si plusy a mínusy, co se týká základních priorit a drtivé většině lidí vyjde to, že tehdy byl život pro obyčejnou rodinu jasně příznivější, jelikož systém kladl důraz na rozvoj rodiny, která je základem ekonomického rozvoje společnosti a ta tvoří stát státem.
Dnes jdou všechna opatření od roku 89 v dikci ODS 1+ODS 2(TOP 09) proti rodině ve všech směrech a je pro společnost tento systém zničující!
Každému je jasné, že chybou systému před rokem 89 bylo to, že zde nefungoval částečně otevřený systém volného podnikání, mimo strategickou sféru hospodářství (suroviny, energie).

Ovšem dnes je systém volného podnikání, ale zcela na jiném základu a tedy blížící se anarchii. Krást je dovoleno a tedy zcela na jiném principu než ve zdravé demokracii, jako třeba v Německu.

Jen hlupák se může domnívat, že by třeba KSČM dnes zestátnila soukromé podniky ve vlastnictví cizího státu.
Tyto podniky nás živí a i ti komunisti ví, že by od nás potom nikdo nekoupil ani stéblo a jednoduše by jsme propadli ještě hlou než nyní.

Samozřejmě jde o nastavení zdravého kapitalismu a ne o pokračování pseudokapitalismu, anarchistického kapitalismu, prostých velkokrádeží, které s jakýmkoliv opravdovým kapitalismem, demokrací, socialismem nemá nic společného.
20. 08. 2013 | 10:19

Klaus napsal(a):

Tedy nestrašte ideologií komunismu, pravicí a levicí. Jediným zlem této země je těch pár tisíců, stotisíců lidí, kteří kradou za přímého přenosu v parlamentu, na státních úřadech, v podnikatelských kruzích ( rádobypodnikatelů, zaštíťujících se principy T. Baťi, ten se musel tisíckrát v hrobě otočit a zešedivět)....
20. 08. 2013 | 10:20

JC napsal(a):

Klaus napsal(a):

My dva se nikdy nemůžeme shodnout. Nemám sílu ani náladu argumentovat, protože by to nebylo nic platné.
20. 08. 2013 | 11:21

Klaus napsal(a):

Jasne JC:

když argumenty nejsou tak jednoduše nejsou...

Víte, jak chcete argumentovat proti tomu, aby se lidi vzdali špatných podmínek a přijali mnohem horší podmínky..

To opravdu nejde, máte pravdu...
20. 08. 2013 | 15:04

občan napsal(a):

Smetiště se již těší jak tam přilítne jedna podvodná, korupční, zlodějská politická strana.
A i lid této země, jistě s mnoha procenty neoblíbenosti pro tuto stranu, se také těší na tento odpad z politiky.

Je docela příjemné se dívat na ty tváře ODS , kterým ztvrdnul úsměv ve tvářích. (i když uznávám, že z hlediska lidského je to špatné).

Je dnes již jasné, že hůře než s touto soldateskou jistě nebude.

Možná, že jim (ODS) z toho bahna pomůže jejich zakladatel a "nejchytřejší " člověk pod sluncem. Ale to již je lidu tohoto státu jedno.
Howgh.
20. 08. 2013 | 20:19

slavwin napsal(a):

Klaus napsal(a):
Občas tu zajdu myslím že mne některé Vaše komentáře naladily pozitivně. Obhajoba realného socialismu je matoucí paskvil. Nás do toho společenství vmanévrovali jako průmyslově rozvinutou zemi. Samozřejmě nás celkový úpadek toho společenství neminul. Měli jsme se lépe než Rusové, Poláci, Maďaři, Číňani nebo Mongolové, jaké by to mohlo být v rámci zemí do kterých jsme patřili a dnes patříme. Ten navráceni po 42 létech prováděli lidé zpracování komunismem, ten systém byl podvodný zlodějský jaký může být jejich produkt myslím tím hlavně hospodářského nebo politického pracovníka. Pokud úpadek nebo nezdar nebyl prezentován jako úspěch tak hrozilo přeložení, propuštění někdy i kriminál. Jsem stavař THP slyšel jsem na vlastní uši. "Vyslechl jsem vaše objektivní důvody proč nemůžete úkol splnit, uvědomte si soudruhu že požadavek na Vás kladený je součástí státního plánu, který schvaluje socialistický parlament, co schválí parlament je zákon, chcete porušovat zákon. Kdo nechtěl porušovat zákon musel z hovna uplést bič nebo to nějak jinak zařídit. Obyčejní lidé pokud něco jinak hlásali, hrozil kriminál. Když jste v těch úskocích delší dobu cvičen, Váš pracovní produkt není konkrétní výrobek ale nějaké výkaznictví můžete při troše štěstí a pokud prostředí a okolí dovolí se dostat k miliardám které budou chybět poctivým, kteří se dostali do nesnází.
20. 08. 2013 | 21:55

Klaus napsal(a):

To slawin:

chápu Vás, ten režim před rokem 89 měl plno pozitivních stránek v rámci nastaveného systému rodiny, školství, zemědělství, ale i opravdu nesmyslnou ideologii převzatou ze SSSR, na základě které pronásledovali kohokoliv , kdo dloubal do nastaveného systému, nesouhlasil a nahlas protestoval.

Ovšem si musíte uvědomit,myslet si, že tehdejší systém represe vůči komukoliv, kdo má jiný názor,že by v současné Evropě mohl nastat, je holý nesmysl a fantasmagorie.

Jediným, kdo takovými nesmysly argumentuje, straší, je současná ODS 1+ ODS 2(TOP 09) a jednoduše, jak je jejím zvykem, dělají z lidi hlupáky.

Tedy prioritou není ideologie komunismu v podání ODS1-2, ale hospodářská politika mající dopad na každého občana, to je vš o co tu jde a prostého člověka zajímá.

Lidi nechcou v politice někoho, kdo neustále lže, mlží, dělá z lidi hlupáky, krade, dělá vše proti zájmu rodiny, jak to posledních 23 let dělá ODS ve všech jejich podobách, ale potřebuje politiky-odborníky, kteří pracují pro lidi, v zájmu rodin a s maximálně efektivním státem ( max.transparentně a efektivně pro daňového poplatníka).

Zatím jediný manažer, který pracuje pro lidi, je nynější ministr dopravy pan Žák.
Jako jediný zatím ví, že pro to, aby se cokoliv změnilo, musí v první řadě odvolat ty státní úředníky, jež se celou dobu chovali, jako zloději veřejných prostředků, jsou neschopní nebo nekompetentní.

Protože to, co je alfou omegou ukradených, vytunelovaných miliard, jsou právě tito nekompetentní lidé ve státních úřadech.

Neprovedeli-se v přvní řadě tato personální opatření v rámci celého státního systému, neexistuje cesta ke zlepšení stavu hospodářství ČR.

Jednoduše, myslí-li si kdokoliv, že jasný, prokazatelný zloděj, začne slibovat, že se začne chovat transparentně, je prostý ubožák.

Necháte-li v úřadě, je to větší zločin než tento zloděj napáchal.

Vždy je třeba začít na začátku abecedy, a dělat věci komplexně jinak nemá smysl cokoliv řešit.
21. 08. 2013 | 11:29

Cenda napsal(a):

Pro ty, co mají v oblibě slovíčka ústavní zvyklosti, Putinovský, komunistický atd.
doporučuji si přečíst následující odkaz:
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Pohled-ze-zahranici-O-uspechu-Zemana-a-o-tom-co-na-nas-zkousi-Kalousek-a-cesti-novinari-281859
21. 08. 2013 | 16:37

slavwin napsal(a):

To Klaus
Vše beru. Někdy do toho vlítnu a unikne mi smysl textu. Myslím, že tu nejde jen o nás, tak to trochu rozeberu. Vše vychází z tradic. Ty ruské nazývám bolševické, jejich historická modla car Petr Veliký, údajně stát pozvedl a přitom vyhubil třetinu obyvatel státu. U nás vzpomenu na Franz Josefa, vyžadoval oddanost, při osobní audienci přijímal každého vyššího úředníka monarchie a vyžadoval nějaký slib věrnosti. Výsledky nebyly ani trochu podobné. Liší se to v prioritách osoba systém. Když Franze nahradíme fúhrerem, tak ten bolševický efekt je podobný. Můj názor pokud se nejedná o monarchii je nutná kontrola, je to logické je kontrolovaný monarcha vůbec monarcha. Jsou takové případy, ale tady jde spíše o symboly. K tomu bolševickému systému má blíže ODS než KSČM a socani. U TOP to platí částečně, tady bych zařadil Kalouska a ty bývalé lidovecké pijavice.
21. 08. 2013 | 17:15

trulant napsal(a):

Co bude ODS dělat, až zjistí, že na tom svém vlastním hřišti zůstala sama a skutečný zápas se hraje někde jinde...?

No při letmém pohledu zpět do let 1990-1991, kdy se korytáři hromadně převlékali z barev KSĆ do barev ODS, ODA, ČSSD a dalších, lze důvodně očekávat asi toto:
u postarších stranických bardů odchod do politického důchodu anebo alespoň pořádání přednášek pro uvědomělou mládež, případně přesun na připravené trafiky v dozorčích radách, v náměstkovských zašívárnách na vysokých úřadech atd.; a u mladších recyklovatelných korytářů převlékání kabátů a přeběhlický úprk z ODS do perspektivnějších straniček, pokud budou ochotny se jimi kompromitovat, pokud se infiltrace nezadaří, tak do zakládání nových pokusů o recyklátské zombie-partaje. ve snaze udržet se v politice. Pokud ne, pak trafikaření viz výše.
21. 08. 2013 | 21:07

Klaus napsal(a):

To Trulant, Slawin:

Pravda je, že to co dělala za posledních celých 23 let ODS ve všech jejích podobách v ekonomické-hospodářské politice:

- tunel za 2000 miliard-zadlužení našich dětí, které nyní trpí a budou trpět vlivem těcto chybějících miliard

- zničení funkčního hospodářského systému (zemědělství,školství)

- vzbudování povědomí pověsti Čechů, jako zlodějů Evropy vlivem systémového rozkrádání fondů EU nastaveného Kalouskem

- pošlapávání jakýchkoliv morálních zásad v politice s dopadem na všechny obyvatele, nastolení korupčního prostředí, od kterého se musí distancovat každý slušný investor, který tu už nikdy neinvestuje, jelikož ČR má punc zlodějů,

- nastavení nefunkčního právního systému - důkaz je vyšetřování největší korupce v ČR cizím státem-Švýcarsko).....a můžeme pokračovat dále....

Proti této sebrance byli komunisti odborníci v ekonomice, hospodářské politice.

Nerozkradli takové miliardy, jako ODS1 + ODS2 + ODS 3 + ODS N...

Vždyť to musí být zvrhlost, aby kdokoliv volil takové strany a nebo psychická porucha - sebepoškozování. Každopádně, to nemá se zdravým rozumem nic společného.

Dokola volit takové lidi může pouze ten, který je napojen na korupci, korumpoval, kradl a nebo člověk, který trpí psychickou poruchou.

Myslím, že tady valné většině lidí od revoluce dlouhou dobu imponuje obraz lidí, kteří rychle zbohatli, mají peníze a je to pro ně znak toho nejlepšího a proto donekonečna volí ODS1...ODSN.

Je jim jedno, kde se ty peníze vzaly, stačí, že má lepší auto a už ho považují za boha, to že je ten nejšpinavější zloděj, je jim jedno.

Prostě je zde výrazná sorta lidí, která má velice nízké pudy, hodnoty a zdaleka není schopna stále myslet, jako lidé s dlouholetou tradicí vyspělé demokracie...

V podmínkách ČR se o vyspělé demokracii nedá vůbec hovořit- je to divadlo a tragédie.

Jednoduše stačí vytvořit podmínky, aby se vůbec nevyplatilo
KRÁST
a to komplexně v celém systému hospodářství...Asi tak, jak to třeba mají nastavené v Německu.

V Německu od malička učí ve škole k úctě, pořádku, pohrdají zloději, vychovávají děti ve škole v duchu, že když se krade, tak nakonec na to doplatí jejich vlastní děti a další generace.

Ano, proto Německo je tak bohatá a celosvětově historicky nejbohatší země světa....Jelikož tam platí na všech úrovních, že KRÁST se nevyplatí a systémově je to zakořeněné od prvopočátku!

Neprovedu-li změnu v celém systému, ale jenom v jeho desetině, potom efekt není skoro žádný. Platí to i v politice, nemůžu dělat aukční nákupy pouze na ministerstvu zdravotnictví, ale na všech ministerstvech. Připádá mi to, jako placebo efekt...
23. 08. 2013 | 08:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy