O potřebě jasnovidectví

12. 04. 2011 | 16:47
Přečteno 6217 krát
Psáno pro ČRo6

Komentovat českou politiku se stává obtížným problémem i pro nadprůměrně nadaného jasnovidce. Jenom on by asi věděl, kdo má pravdu v nepřeberné záplavě tvrzení a protitvrzení. Co dělat, když křišťálovou kouli nemáme po ruce? Možná stačí nedívat se na věci příliš zblízka.
Zkusme vyjít z daností: česká politika procházela po listopadu 1989 docela standardním vývojem: po převážně idealistických politicích let 1990-1992 nastoupila dravější garnitura. Petr Čermák, bývalý místopředseda ODS, seděl v ČNR vedle faráře Bárty (OH). „Vole,“ hučel mu do ucha, „tady se rozdávají majetky na 1000 let. Vás utlučem‘ prachama.“
Tak si i stalo. Privatizace mohla těžko proběhnout bez korupce i při špičkovém managementu. Ovšem v českých poměrech se z toho stala vládní strategie, příhodně pojmenovaná jejím tvůrcem jako „strategie divokého Východu“. Koncentrace kapitálu prý vždy probíhá jako loupež, tak proč jí klást překážky. Náměstek ministra financí, který měl dohlížet na kapitálový trh, říkal v soukromých konverzacích, že jeho úkolem je vytvořit nové Rotschildy.
Ta legrace stála několik set miliard korun. Měla neobyčejně pikantní momenty, ale o nich jindy. Když se v roce 1998 ujala vlády sociální demokracie, zjistila, že krám je vyjeden. A tak byla nucena dělat politiku, kterou vlastně dělat nechtěla: zachránila bankovní sektor před kolapsem a zprivatizovala ho. Uťala tím chapadla systémové korupce devadesátých let, kdy banky financovaly privatizaci na základě politických příkazů. Ne že by přitom korupce zmizela ze scény. Přetransformovala se. Když zlatá privatizační řeka už vyschla, tak se korupce přelila do Konsolidační banky a do bankrotů. A do státních zakázek.
Konsolidační banku odvál čas. Zůstaly bankroty a státní zakázky. A oslabená politika, v níž rozhodující roli hrály politické strany, které – dokonce pod tlakem médií - postupně oslabily centrum a vytvořily si regionální struktury. Jenže tím současně umožnily napojení na regionální podnikatelské struktury. Tím se zrodili tolik populární kmotři a malá schopnost centra formulovat politiku.
Poznamenejme pro přesnost: to vůbec neznamená, že všichni lidé v těch stranách jsou zkorumpovaní. Ale z analýzy volebních kampaní naprosto jasné plyne, že ve financování všech politických stran hrají roli černé fondy. Tudíž rozsáhlá korupce.
O reálném objemu peněz, o jaké se jedná, dala veřejnosti přesvědčivou informaci kauza Drobil. Z předraženého projektu na čističku odpadních vod v Praze měla 500 milionů inkasovat pokladna ODS.
Proces, který před volbami v roce 1992 startoval nesrovnatelně menšími částkami, po dvaceti letech vykvetl do netušených rozměrů. Samozřejmě, financování politických stran tvoří jen jednu, zřejmě menší, část problému. Druhou jsou pijavicové struktury napojené na veřejné zakázky.
Jaké to má důsledky? Děsivé. Udržovat v chodu takovou korupční mašinu znamená vyřadit z provozu podstatnou část systému vynucování práva. Podíváme-li se pod pokličku tzv. útvarům pro odhalování korupce, zjistíme, že jsou katastrofálně podvybavené. Jak technicky, tak vědomostně. Proč? Přes veškerou protikorupční rétoriku se žádná politická strana nemůže odvážit policii pro boj s korupcí skutečně vybavit, protože by nemohla zajistit, že si důsledky neodnese sama. To jenom jedna strana mince. Byznys je schopen ovlivňovat legislativu. Důsledkem je, že stát ztratil schopnost efektivně vynakládat veřejné prostředky. V současnosti je vysokým rizikem přijímat jakákoliv opatření, která by závisela na schopnosti státu regulovat byznys. Schopnost byznysu ovlivňovat parlament je natolik silná, že opatření nebudou účinná. To značně omezuje možnost přijímání smysluplných reforem.
Podíváme-li se na současný stav české politiky tímto prizmatem, máloco nás překvapí. Pokud Vít Bárta ve své analýze poměrů vychází z toho, že korupce převládá a i jeho firma se potřebuje přisát k prsu veřejných financí, je to sice smutné, ale realistické hodnocení skutečnosti. Rozhořčení ostatních politických stran by bylo přesvědčivější, kdyby ODS donutila exministra Drobila odstoupit ze všech stranických funkcí – což ji zřejmě ani nenapadlo, kdyby TOP09 neprosazovala tak vehementně tzv. ekologickou zakázku atd.
Jistě, Bártův plán je nechutná a hloupá záležitost. Proč hloupá? Protože je nerealizovatelný. Politická strana se nedá řídit jako firma. Pan Bárta evidentně zapomněl, když si poslance zavazoval 7 miliony, že v této zemi existuje ústava. Ostatně, není v tom sám.
Nepochybně nejde o podvrh, Bárta se od plánu nedistancoval. Dělá jen z upřímných členů VV pitomce. Nebezpečí jeho plánu však bylo a je chimérou. Copak odposlechy a sledování politiků jsou jen doménou ABL? Kdo odposlouchával poslance Tlustého a Hojdara, když „hospodařili“ v Konsolidační bance? Kdo fotografoval toskánské dostaveníčko našich politiků s ČEZem? Snad ABL?
Bylo jen otázkou času, kdy se ve VV objeví turbulence. TOP09 to teprve čeká. Znamená to však, že koalice nemá vůbec žádné výsledky?
Neřekl bych. Ministr Pospíšil udělal důležité změny v Nejvyšším státním zastupitelství, a zdá se, že k lepšímu. Dokonce i ministr John udělal změny ve vedení policie, které lze také hodnotit pozitivně. Ministr Heger prosazuje mnohem méně riskantní reformu zdravotnictví, než jakou prosazoval ministr Julínek.
Vláda dělá dosti ostudnou sociální politiku a evidentně nezvládá reformu penzí: její návrh na vytvoření dvou dobrovolných systémů připojištění je téměř parodie. Ale dá se čekat, že veřejnost se už nenechá opít řeckým rohlíkem a donutí vládu ke změně. A bude velmi bedlivě sledovat, jestli spor s VV není ve skutečnosti bojem o ovládnutí policie a veřejných zakázek v dopravě.
Doufejme, že intervence prezidenta do vládní krize nebude opět znamenat tlak na vytvoření velké koalice. Bylo by to nejhorší, co by se mohlo stát. Prezident může s účastníky sporu komunikovat, neměl by si však klást podmínky. Nemá na to ústavní právo. Odpovědnost nese premiér.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Maximus napsal(a):

Vynikající příspěvek a realistické zhodnocení stávajícího stavu naší "unie"! Tak teď co s tím? Je snad nějaká šance na pozitivní změny?
12. 04. 2011 | 17:04

Lex napsal(a):

"Ministr Heger prosazuje mnohem méně riskantní reformu zdravotnictví, než jakou prosazoval ministr Julínek." - Tož, pane Žáku - fakt?
Pokud se nepletu, prohlásil v TV, že do Poslanecké sněmovny jdou z vlády reformní zákona prakticky stejného znění, jak je kdysi vyhotovilo MZd pod vedením ministra Julínka.
A pokud se něco změnilo, máte za to, že by tomu tak bylo nebýt akce LOKu "Děkujeme - odcházíme" podporované Odborovým svazem pracovníků ve zdravotnictví a Lékařskou komorou?
12. 04. 2011 | 17:11

yorick napsal(a):

dobrá,
máte samosebou pravdu a já se jen naivně ptám: Proč ani pan Pehe ve svých 20ti obrazech jakéhosi kdesi, ani vy a ani nikdo jiný korektně zde publikující skrčkuje před faktem, že Václav Klaus je 2x !!! nepochybně!!! v seznamech Stb jako dobrovolný spolupracovník? Chcete snad poslat adresu? Pane studente - musíte vědět, že ještě za peníze kolaboroval náš Ubu s totalitní rozvědkou a konečně - jsa neúspěšným žadatelem o vstup ke komančům, je ještě (dnes už skoro zapomenutým a hlavně neoprávněným uživatelem titulu - profesor). Pane Žáku, jste takový srab, nebo trouba, ptám se? Nebo vám dělá problém toto banální dohledání hradního lumpa? Nebo čekáte že to řekne Hoven? Ne, nic zbabělejšího nelze položit na stůl. A rozdělím to na dvě části.
12. 04. 2011 | 17:17

alvarova napsal(a):

Dobry podvecer,

dekuji za vecne a neemocionalni zhodnoceni stavajiciho stavu. Obdivuji Vasi klidnou schopnost vecne rozlisit spatne od jeste horsiho v situaci, kdy neni znamo zadne dobre reseni.
12. 04. 2011 | 17:19

yorick napsal(a):

Druhou částí je: parchant v čele kolaborantů - sakra, není to silné?
12. 04. 2011 | 17:19

camponotus napsal(a):

A byli ti komunisti babičko červení, nebo rudí?
Zlatí děvenko, zlatí!
12. 04. 2011 | 17:22

Tupelo napsal(a):

Pokud Cermak skutecne pred privatizaci rekl "Vole, tady se rozdávají majetky na 1000 let. Vás utlučem‘ prachama." pak projevil ne az tak velkou predvidavost. Asi vedel kdo se uz tehdy v politice objevoval... :(

Na zacatku 'transformace' se opravnene tvrdilo, ze majetkove krivdy, neboli zlodejny, zpusobene komunisty musi byt napraveny. Myslim ze by nebylo od veci tuto vetu aktualizovat a zacit se zasazovat o to, aby byly napraveny zlodejny transformacniho obdobi. Pritom by se nenapravovaly veci stare az 40 let, ale pouze necelych 20... ;)

A jeste dve male poznamky, napred se ztracely finance a majetek behem let transformacnich, postupem casu se pijavice zacaly soustredovat na verejne zakazky a ted, kdy neni co transformovat a pomalu se stupnuji tlaky na vetsi pruhlednost verejnych zakazek se pozornost zacina upirat, pod zaminkou vsudepritomnych tzv. 'reforem', jeste vice k penezenkam obcanu. To by tak hralo aby se pijavicim zmensovaly prijmy.
A poznamka druha: doufam ze ODS zpatky nedostane ministerstvo vnitra, ne ze bych nejak stal za jinou slozkou soucasne vladni koalice, ale znovunabyti tohoto ministerstva ODS by bylo hodne zle. Radeji predcasne volby.
12. 04. 2011 | 17:23

santawizard napsal(a):

Hodně z toho co říkáte je otázka znárodnování versus privatizace.Kdyby chtěl někdo privatizovat dejme tomu národní divadlo nebo národní banku ,tak by to bylo stejně odvážné ,jako kdyby chtěl někdo jiný znárodnit ABL.či celého x- ministra Bártu.Slyšel jsem ,že v Rusku už tento scenář mají v malíčku. Kdyby k tomu došlo, tak žádná krev už nepoteče .To znamená jakákoliv křivda spácháná proti státnímu sektoru nebo proti soukromnému sektoru se dá spravedlivě rektifikovat.
Druhá vlna sametové revoluce nemůže být žádný revisionismus,kotrarevoluce sametové revoluce. Konflikt zájmů mezi politikama a soukromníkama leží hlavně mezi mediálníma a politickýma organizacemi.Protože je tady v kapitalistickým státě dovolena jak konstruktivní ,tak destruktivní kritika ,tak z té horší poloviny je to všechno zkorumpované skoro jako nekalá soutěž.Krize je ,že se přestali točit nejprve peníze a potom stroje!!!Ven z krize je umění jak znovu roztočit nejprve peníze a potom stroje.Jinak je to jenom boj o koryta jeden na úkor druhého.Kde se kácejí stromy tam padají třísky, kterýma budeme krmit tu vzrůstající armádu nezaměstnaných a bezdomovců.To se mne nezdá.Přeji hezký den
12. 04. 2011 | 17:30

Vysedlina napsal(a):

Vidím to ještě černěji, veřejnost vládu nedonutí k žádné změně, jak tvrdíte, tajnůstkářství politiků bude pokračovat a ústupky veřejnosti budou jen zástěrkou.
Přece se sami nepobijou mezi sebou.
12. 04. 2011 | 17:36

Cech napsal(a):

Tento Vámi popisovaný příběh pane Žák má vytvořit iluzi realistického zhodnocení.
Jako komentátor, který budí důvěru a je vzdálen od jakéhokoliv stranění straně, předkládá stav,který vyžaduje zásah vyšší moci.
Proč musí zasahovat vyšší moc, to je jednoduché ona opravdu ani trochu nemůže potřebovat pád současné 4K.
Protože v budoucnosti vyšší moc chce i nadále plnit funkci main().
Na podzim zamíchat a rozdat znovu karty, tak vyšší moc by v 2013 plnila funkci bez návratové hodnoty.
Vyšší moc je známá tím,že může všechno a vyšší moci sanctum nihil est eius.Prostě dokud bude existovat vyšší moc bude tady 4K s libovolně recyklovanými politiky.
Tragicus finis majeure force MMXIII.
Přitom podstata je trochu někde jinde a tedy principem je Regula Vola.
To jakým způsobem zkorumpovaní novináři včetně VP médií zadlužili tento stát, to je asi to nejhorší, ostatní jsou doprovodné efekty.
Pouze zkorumpovaní novináři včetně VP médií umožnily tento stav.Pouze díky nim vznikl oddíl tunelářů a kmotrů.
Jedině u nás činnost těchto honících psů demokracie, na začátku umožnila přikrýt malé tunílky a postupně zametala pod koberec tunely typu LaManch.
Myšlenka skoncovat s korupcí a vrátit do SR oněch 80 - 130 mili, to je ten pohled který naši novináři a naše média včetně VP propůjčila VV.
Nyní pouze vyplavalo na povrch,že se jednalo o další mediálně vytvořenou fiktivní realitu.
Proto je tento stav a pan Žák nám jako správný manipulátor předkládá vyšší moc jako něco nezkorumpovaného co by Pens furto nikdy ale opravdu nikdy.
Poděkujme panu Žákovi za krásnou ukázku dalšího accedunt manipulative.
12. 04. 2011 | 17:39

student napsal(a):

Konečně pozitivní zpráva. Revoluce tak brzo nebude. Dle zprávy je už všechno rozkradeno, takže není o co se prát.
12. 04. 2011 | 17:43

Pepa 3 napsal(a):

Pane Žáku, v podstatě souhlasím s celým Vaším článkem. Nemohu se ale v žádném případě ztotožnit s Vaším hodnocením reforem zdravotnictví, připravovaných ministrem Hegerem. Několik let poukazuje většina odborníků za největší problém našeho zdavotnictví, únik - v podstatě rozkradení - obrovských finančních částek. Ať již se jedná o vysoce organizované tunely ve VZP (viz IZIP, naprosto nesmyslné vydávání drahých časopisů pro pojištěnce, či úmyslnou absenci jakékoliv kontroly vykazovaných výkonů) či stav, kdy jsou u nás stejné léky i násobně dražší než v jiných zemích Evropy, kdy jsou za násobky běžných cen nakupovány drahé přístroje, kdy se dostáváme do situace, kdy je nadbytek drahých zařízení, která jsou využívána často jen jeden nebo dva dny v týdnu a tento způsob jejich využívání je zahrnut do cen hrazených pojišťovnami! Kdy soukromí lékaři vykazují výkony, které nikdy neprovedli a podobně. Problém našeho zravotnictví v žádném případě není jeho podfinancování, ale rozkrádání. A tomuto zdánlivému nedostatku peněz nezabrání žádné Hergem navrhované zvýšení poplatků, přeřazení do placené péče i takových operací, které umožní lidem jinak "určeným" pro vozík chodit (např. operace kyčle). Kdokoliv bude chtít "reformovat" (a ne deformovat) naše zdravoznictví musí začít nejprve ucpáním děr, kterými peníze unikají. Pokud toto neudělá, nemůže se divit, že lidé, kteří tuto situaci znají nebudou s jeho reformou souhlasit. Co například začít tím, že jedenkrát ročně budou mít zdravotní pojišťovny (mimochodem, není jich zbytečně moc?) za POVINNOST rozeslat pacientům výpisy z jejich účtů. Na úhradu těchto nákladů by naprosto stačilo zrušení nesmyslného časopisu VZP.
12. 04. 2011 | 17:53

žemun napsal(a):

Bohužel, pane Žáku, máte správné tušení. Klaus to potáhne k velké koalici. Ano, to je to nejhorší, co se může stát. ALe pak už opravdu půjdeme do ulic. Ta malá upocené demonstrace ProAlt před pražským magistrátem byla jen první vlaštovkou.
12. 04. 2011 | 18:01

Konopné noviny napsal(a):

My už jsme se transformovali z diktatůry proletariátu do pluralismu parlametární demokracie.Politici vládnou státu,který má sloužit občanům a lidem.Podobně se říká,že Bůh vládne a peníze slouží.Konflikt zájmů mezi politickýma a mediálníma organizacemi je konflikt zájmů mezi novinářem a politikem.Novináři jsou více zkorupovaní než politici ,protože dneska novinářství je vesměs tabákové novinářství zdraví škodlivých cigaret.Nemají silnou vůli se dostatečně ovládat.
12. 04. 2011 | 18:07

Tenco napsal(a):

Tento blog vnímám jako očerňování starého dobrého Amstela i Nathana.
Těm nestačilo sedět v kanclu, nebo někam brnknout...ti se museli jo otáčet !
Nejdřív v kšeftě se starožitnostma, pak v obchodě s látkami...no dobrá, dobrá, samozřejmě že to byl knížecí a posléze i parlamentní cecík, na který se přissáli.
Jak jinak. Si myslíte, že byli oba padlí na hlavu úplně ?

Ale vše postupně a ne za pár měsíců.

Však taky starý Rotschild prej hned po té léčbě šokovou terapií konvergoval k Církvi husitské, nakoupil si vagón kravat - každou jinou a bere dneska už i špinavé bankovky. Zlé jazyky tvrdí, že se dokonce chystá napsat knihu.
Prej se má jmenovat "Planeta není ani modrá, ani zelená ale vytunelovaná".

:---()
12. 04. 2011 | 18:30

Václav Žák napsal(a):

To Maximus:
PŘEDPOKLADEM pořádné změny je a) posílení centra v politických stranách, aby se omezil vliv regionálních kmotrů, b) omezení výdajů na volební kampaně, c) transparentní financování politických stran.

To Lex:
Zdravotnické reformy jsou poněkud kluzké, ale pokud mám shrnout původní základní přístup Julínkovy reformy, tak spočívala na představě osobních účtů pacientů a privatizace a konkurence pojišťoven, která povede k takové efektivitě, že si pojišťovny za odměnu budou moci vyvádět 10-15% zisku mimo zdravotnický systém. To bylo skutečně neuvěřitelně nebezpečné. Julínek pak kličkoval a ustupoval, ale tohle byla základní strategie.
Ministr Heger chce otevřít zdravotnictví pro soukromé připojištění. To sice není bez rizika, pokud nebude přesně stanoveno, co je "standard". Mohlo by to dopadnout jako u zubařů, kde zadarmo je jenom pohled zubaře do úst. Ale je to nesrovnatelně méně nebezpečné než program Julínka.

To yorick: Vážený pane, novinář musí odlišovat drby od faktů.Slyšel jsem mnoho pomluv VK, ale neviděl žádné důkazy. Takže nezájem.

To alvarova: Díky za uznání. Musím říci, že já velmi rád čtu Vaše články.

To Cech: Jestli tou vyšší mocí rozumíte zásah Václava Klause, pak se mýlíte. Já před ním v článku explicitně varuji. Ve skutečnosti si myslím, že cesta dopředu povede drobnými kroky, jako je náprava na Nejvyšším státním zastupitelství.
12. 04. 2011 | 18:31

Papouch napsal(a):

Pár stručných poznámek...

Zákony jsou prolobované, ale v Bruseli. 90% toho, co parlament schvaluje, jsou evropské direktivy převyprávěné ministerstvy.

Co se týká černých fondů, s korupcí to moc nesouvisí. Existují na všech úrovních řízení ve veřejném i soukromém sektoru. V rigidním přeregulovaném prostředí se bez nich efektivně fungovat nedá. V politice si je vynucuje potřeba získat v přesně daném čase (termín voleb) mediální prostor, tj. majitele mohou požadovat "ceníkovou" cenu bez slev (což se jinak vidí velmi zřídka).
12. 04. 2011 | 18:34

Béda napsal(a):

Obávám se, že Hegr jak naznačil ředitel FN Motol Ludvík žádné ucpávání děr a ustřižení kulichů neudělá, páč sám je součástí toho systému. Hegr pod rouškou svého upřímného image dělá Julínkovu Drábkovskou reformu v systému zdravotnictví. To co dělá Drábek na ministerstvu antisociálních věcí dělá sofistikovanějším způsobem Hegr v resortu "bezplatného" zatím ještě obecně dostupného zdravotnictví.

Pokud jde o vládní celek. Navzdory několika málo nepatrným pozitivním změnám převážně z dílny VV - okleštění úniků v resortu dopravy, větší transparentnost a odpolitizování kauz vyšetřovaných MV považuji celou vládní politiku zadlužování, privatizace, resp. outsourcování všech veřejných služeb a státních funkcí které nesou ekonomický efekt a destrukce státu, včetně jejího antisociálního zaměření a zbídačování za vysoce negativní krok zpátky někam na konec 19.století.
12. 04. 2011 | 18:46

ZAM napsal(a):

"Možná stačí nedívat se na věci příliš zblízka."
Možná, nicméně by neměly uniknout pozornosti důležité detaily.
Spíše než turbulencí VV byly zasaženy prvním, snad uspěchaným, (proti)útokem ODS. Jeho důvody asi nespočívají v Bártově "nechutné a hloupé" záležitosti, spíš v našlápnutých kuřích okách různých kmotrů a jiných dinosaurů.
Poznámka: " Ministr Pospíšil udělal důležité změny v Nejvyšším státním zastupitelství, a zdá se, že k lepšímu." Opravdu se jenom zdá.
12. 04. 2011 | 18:49

Johanna napsal(a):

Pana Václava Žáka si vážím.
Tuto hořkou pravdu nedávné minulosti napsal přesně.
Jen by s postupující neotesaností, sepranou neblesou a téměř křupanstvím, které politici již přijali jako standard - a promiňte mi, prezident Klaus se začal chovat podobně - mohl pan Žák začít psát ostřeji a adresněji.
Politici nejsou cokoli víc než obyčejný člověk.
Neměli výjimečné dětství, dostávali pohlavky od otců a vařečkou od maminek (asi málo - zdá se!).
Hrávali si s vláčky, potom přešli na hrátky anatomické s partnerem.
Ve škole jistě neexcelovali. To by vyrostli v jiné, slušnější občany.

A pokud se i dnes podíváte na chilský pokus jistého prezidenta
trik zmizení psací potřeby - zřejmě hltá Cooperfielda - leccos Vám bude jasné.
Kdo kradl, bude krást vždy - a to jak v dobách Kupónové privatizace, tak v dobách jihoamerických státních návštěv.
Jen mě mrzí ta ostuda. Takhle vypadáme na lapky všichni.
Já teda nikdá nekradla.
Snad proto jsem na tom finančně jinak.
Přestaňte se již klanět politikům, zahoďte zábrany a přitvrďte!
12. 04. 2011 | 19:01

zemedelec napsal(a):

Pane Žák.
Velice dobře napsané.Právě ten poslední odstaveček,tak to vidím také špatne.Jenomže prezident,už nemůže nic jiného dělat,než taktizovat.Už jde o jeho pověst,ale svému trapnému konci stejne nezabrání.Že má ochočeného kde koho je známo,jenomže politické a hospodářské výsledky,položí jeho i ČR.
12. 04. 2011 | 19:18

nikdo napsal(a):

Vcelku slušné hodnocení současné reality v české politice.
12. 04. 2011 | 19:23

Johanna napsal(a):

Pane zemedelec, Klaus žádnou pověst již nemá!!
Prezident, který prohlásí, že "... člověk si standardně bere tužku z akce..."
jakoby vzkázal, že člověk si standardně hrábne do státního rozpočtu, když je premiérem v dobách Kupónové privatizace.
12. 04. 2011 | 19:29

mb napsal(a):

Žak napsal: Koncentrace kapitálu prý vždy probíhá jako loupež, tak proč jí klást překážky.
Ta legrace stála několik set miliard korun. Měla neobyčejně pikantní momenty, ale o nich jindy

učiňte tak prosím brzy ...

rozpletení privatizace ( její české cesty a jejích excesů ) je pravděpodobně kruciální moment nejnovějších českých dějin ...

ale třeba se pletu ... mějte se ...
12. 04. 2011 | 19:32

mb napsal(a):

Udržovat v chodu takovou korupční mašinu znamená vyřadit z provozu podstatnou část systému vynucování práva.
12. 04. 2011 | 19:36

mb napsal(a):

Přes veškerou protikorupční rétoriku se žádná politická strana nemůže odvážit policii pro boj s korupcí skutečně vybavit, protože by nemohla zajistit, že si důsledky neodnese sama.
12. 04. 2011 | 19:37

mb napsal(a):

kdyby ODS donutila exministra Drobila odstoupit ze všech stranických funkcí – což ji zřejmě ani nenapadlo
12. 04. 2011 | 19:38

Lex napsal(a):

Václav Žák
Pane Žáku, obávám se, že "zdravotnické reformy" ministra Hegera jsou stejně chaotické, jako koncepty tzv. reforem v jiných oblastech, jak je anoncuje tahle zbožíhodopuštění vláda.
Samý koncept, ale seriózní analýza žádná. Včetně oné Bezděkovy. A navíc, podle mého názoru, žádná z oněch reforem nesleduje základní cíle - tedy zlepšení dosavadního stavu s výhledem na vzdálenější budoucnost, nýbrž primárně sledují prostředky, jimiž v daných oblastech dosáhnout další privatizace veřejného sektoru resp. jeho zdrojů.
Přesně totéž lze říci o "zdravotnické reformě". Kdo by ještě dosud měl pochybnosti, prosím, podívejte se na toto video - OVM 3.4.2011 http://www.ceskatelevize.cz/porady/1126672097-otazky-vaclava-moravce/211411030500403/
kde debatují ministr Heger, hejtman Rath, prof. Pirk a prof. Klenner. O tom naprostém chaosu se mluví zhruba od 45.00 min. Vřele doporučuji zejména 47.20, kde ministr Heger říká "...my bychom měli mít ty PRVNÍ informace do konce roku...", v 53.47 mu říká Václav Moravec "...přesto děláte reformy bez těchto informací..." a na to mu ministr Heger odpovídá "...my musíme dělat nějaké kroky konkrétní, a získáváme ta čísla ... pojišťovny nemají výpočetní systémy..." atd. atd.
A nepochybuji, že tento chaos vyhovuje všem "dojičům", tedy nejen ve zdravotnictví
12. 04. 2011 | 19:41

vlk napsal(a):

Dobrý blog.
Ale jímá mne beznaděj nad tím, že ta řad a skandálů a zlodějen nemá naprosto žádného konce. A že se ze skandálů stal normál, které nikoho k ničemu nepohnouu. 'Ze by politik s máslem na hlavě měl zmizet nebo že by ho měla stáhnout jeho partaj? Ani zdání! Je tam dál a je vyzýván dokud mu někdo něco nedokáže před soudem!! V Německu naprosto něco nemyslitelného. Jiný chycený nám vykládá pohádky o půjčkách a když s e provalí, že politiku šel zprivatozovat, tak slyšíme , že to není pravda jen pomlouvačná kampaň a nebo - že jako na podnikání v bezpečnostní službě není nic nečestného. A že to prý vysvětlí. Opravdu nás mají za takové blbce? Asi jo, protože jinak by třetí nemohl prohlásit, že jeho partaje s e nějaké vyměňování minsitrů vůbec netýká. protože jejich člověk nebyl od voleb v žádném skandálu.. Od voleb je časový horizont. Ž e člověk víc e než desetkrát vyšetřovaný pro machinac e s e státními penězi by neměl být ani v komunální politice, natož ve vrcholné , natož s ezodpovědností za státní finance, nejspíš nikoho ani nenapadne. A že není normální , aby na minsiterstvu financí dělal pro něj jiný borec, pravomoccně odsouzený rpo krácení daně.To už je jen taková drobnost. Ovšem , že by minimálně měla z vedení sněmovny vypadnout Parkanová, která má na krku ledacos z vnitra, alespoň pokdu věříme sněmovní komisi pro obranu.
Tohle je prostě hráza katastrofa stejného rozměru jako v dnešním Japonsku malér na Fukušima Daiči. Protože korupce a nepotismus nás bud e rozežírat čím dál víc e a dlouhodobě. Stejně jako uniklá radiac e Japonce. Jenže zatímco v Japonsku každému doklaplo, že záření v zamořeném území je nebezpečné, tak tady prostě ještě ne. Tad y je dost těch, kteří když vládnou ti jjeich vždycky najdou důvod, proč jejich zlodějny a nenapravitelné rozkládání státu má pokračovat. Nikd yjsme neuvažoval o emigraci tak intenzivně jako teď.Být mi ovacet míň, tak zabalím rodinu a mažu.
12. 04. 2011 | 19:49

Hegerův fanda napsal(a):

Zkuste si prostudovat informace o připravovaných změnách ve ZDRAVOTNICTVÍ za poslední- řekněme dva měsíce. Zdivočelý bulvár piští o poplatcích, ale to je naprostá marginálie!
Zkuste si vygůglit informace o chystaných změnách ve ZDRAVOTNÍCH POJIŠTOVNÁCH zejména VZP.
Malý příklad:
Heger navrhuje, aby počet členů správní rady VZP byl snížen z 43 na 9!!!!! Členové správní rady by nesli OSOBNÍ HMOTNOU ODPOVĚDNOST!!!!! Což vylučuje ze hry poslance, kteří mají trestní imunitu a trestní odpovědnost nést nemohou ani nechtějí. No to by byla revoluce, už slyším ryk Šnajdra!

Jiný příklad:
Dnes byla zveřejněna informace, že Heger chce zřídit veřejný portál na publikování zakázek včetně veškeré dokumentace.
http://www.tribune.cz/clanek/22160-heger-zpruhledni-zakazky-tajne-nebudou-ani-smlouvy

Kdyby se Hegerovi podařilo tyhle změny prosadit, tak se stane lovnou zvěří.
12. 04. 2011 | 20:04

Johanna napsal(a):

Vlku, my to ale máme ve svých rukou ...
Stačí se semknout a VŠICHNI dojít do Parlamentu, Senátu a na Hrad.
Tam vzít těch pár nefachčenků a trochu je umýt ve Vltavě.
MMáš jiný názor? Chceš čekat na "zmoudření" politiků?
I ten Klaus už si z nás střílí, nedodržuje ústavu.
Je to velmi nebezpečné, protože to je počátek éry, kdy si jakýkoli "mocný" pod pláštíkem beztrestnosti začne "jako" vykládat ústavu, zákony, nařízení a předpisy po svém.
Namísto aby začali všichni Klause ignorovat a vážně uvažovat o jeho "politické likvidaci" (k čemu nám je takový prezident???),
všichni dělají, že se NIC NESTALO ...
No, to běžte všichni do háje!!
12. 04. 2011 | 20:17

Béda napsal(a):

Hegerův fanda,

to může udělat i bez těch poplatků a zavádění selektivně dostupné zdravotní péče. Klidně může ucpat díry v systému - co mu v tom brání? Klidně jej může zefektivnit - vyházet byrokracii, zavést odpovědnost ve VZP... proč ale má začínat zdražováním a zaváděním poplatků dřív nežli udělal cokoliv ve smyslu vytěžení stávajícího široce dostupného, velice kvalitního a relativně levného systému?
12. 04. 2011 | 20:31

Al Jouda napsal(a):

Velká koalice - není to vlastně druh jakési oposmlouvy ? A v čem má taková oposmlouva vzor ? No přece v paktu Ribentrop - Molotov.
Všechno už tu bylo, jen se z toho poučit!
12. 04. 2011 | 20:34

Fox napsal(a):

Na youtube.com je umístěn klip jak prezident Klaus privatizuje protokolární péro při návštěvě Chile.
Tento klip by měl být povinně promítán naší mládeži ve školách, aby mládež získala představu, jakým způsobem byl v tomto státě privatizován majetek po roce 1989.
12. 04. 2011 | 20:40

Lex napsal(a):

Hegerův fanda
Milý fando ministra Hegera, vše, co tu uvádíte, vypadá velmi pozitivně. Ale nenapadá Vás, že všechno to jsou jenom jednotlivé výstřely? Navíc výstřely, které v podstatě nic nemění. To, co uvádíte, přece není REFORMA. Kdysi dávno nás učili (to bylo ještě za komančů, možná, že dneska je to už jinak, jak se ukazuje), že řídící proces má zhruba následující fáze: 1. agnoskace problému, 2. sběr informací, 3. analýza informací, 4. formulace rozhodnutí (na základě syntézy poznatků získaných analýzou vstupních informací), 5. vydání rozhodnutí, 6. kontrola.
Máte pocit, že současné "výstřely" prošly tímto procesem? Možná jako dílčí. Ale pak jsme měli ještě něco, čemu se říkalo "metoda hlavního článku". A dokud nebude onen hlavní článek řešen, nejde o řešení reformní. Jde leda o příštipkaření. Nebo si myslíte, že ty řeči o snížení počtu členů správní rady VZP něco skutečně řeší? Jde o líbivé politické gesto, nic jiného.
Ale nechci, aby tady byla řeč hlavně o zdravotnictví. Blog je primárně o něčem jiném. O tom, co bych nazval totálním úpadkem politické kulturnosti (slovo "kultura" se ani neodvažuji použít), o všeobecném marasmu "elit", těch současně vládnoucích na prvním místě.
12. 04. 2011 | 20:40

jarpor napsal(a):

"Nikd yjsme neuvažoval o emigraci tak intenzivně jako teď.Být mi ovacet míň, tak zabalím rodinu a mažu."

Před dvěma, třemi, možná čtyřmi lety /jak ten čas letí, důchod brzy na krku.../, kdy já byl "lehce namodralý" a autor citace výše "lehce oranžový" / tak jsme se vzájemně navzájem oslovovali, vážíce si jeden druhého (snad to platilo i směrem ke mě) a z mé strany přemýšlející o názoru toho druhého... / jsem v jedné replice napsal něco v tom smyslu, že když je zde tak všechno špatné... proč se "lehce oranžový" nesebere a neodejde jinam, tam, kde to tak špatné není...

Nebylo to míněno nijak zle, na to mohu přísahat, prostě proč žít ve špatném... ale dostalo se mi "co proto"... s ohledem na tragickou minulost, jež "lehce oranžový" zažil... a kterou jsem snad mohl vytušit, leč nevytušil.

Ne jen jedna omluva, míněná opravdově, byla odmítnuta... a vzájemná úcta k názoru jiného byla nahrazena něčím jiným... nevím, zda to lze nazvat nenávistí, ale něčemu tomuto velmi blízkému... Přiznávám, že jsem oplácel stejným... zdůrazňuji : oplácel, čeho se mi dostávalo... a že jsem názory /už jen hodně oranžového/ komentoval stejně nevybíravě...

No... nic... život běží dál... a názory se někdy mění s ním... jak vidno z té citace...
Několikrát dříve "natažená" ruka, i s omluvou ... zůstala na půli cesty...
Dnes není ani v té půlce..., protože dnes, dnes může impuls té ruce dát jen ten, který ji opakovaně odmítal...

Ani tehdy ani dnes nikoho nevyháním, když napíšu : Proč, když je zde vše tak špatné, proč nejde nespokojený člověk tam, kde vše funguje, kde je to lepší.... Nikdy přece není pozdě...

Hezký večer
a omluva... že se mi cosi osobního vybavilo...
12. 04. 2011 | 20:43

ZAM napsal(a):

Iluze, iluze a nic než iluze.
Tento způsob zastupitelské demokracie zákonitě stimuluje a preferuje politiky disponující všeobecně odsuzovanými osobními vlastnostmi. Partaje prostě potřebují získávat voličské hlasy, což je nákladné, a proto musí akceptovat způsoby lidí, kteří získávají a přinášejí peníze. Ve vyspělejších déletrvajících demokratických státech to vědí déle a měli čas vyvinout a zavést kontrolní mechanizmy, nicméně nikde na světě se korupce a dalších negatív zcela nezbavili. Nezbavíme se ani my tím spíše, že této situace využívají všelijací křiklouni a partajní fandové k hlučné smysluprosté agitaci a matení veřejnosti.
Nikdo z racionálně uvažujících zdejších občanů přece nemůže uvěřit tomu, že VV-partaj představuje pro veřejnost větší nebezpečí než po léta zabydlení parazitičtí dinosauři vysávající valnou část veřejných prostředků. U nich je třeba hledat příčinu a zdroj agitačního pokřiku a politické kampaně proti VV, neboť VV představují hrozbu přinejmenším nové možná úspěšné a pro ně nebezpečné jejich konkurence.
A co když VV to ntřeba vzali heslo boje proti korupci vážně?
12. 04. 2011 | 20:43

Admirál napsal(a):

Autor - "Samozřejmě, financování politických stran tvoří jen jednu, zřejmě menší, část problému."

Zde musím nesouhlasit. To je základ průseru. Jestliže se na nezákonném financování víceméně účastnily s tichým vědomím /tichou dohodou, viz toskánská schůzka/všechny etablované strany, tak se bez kriminalizace tohoto nedá očekávat jakékoli masivní řešení korupčních kauz, Ty jsou s tím povětšinou úzce svázané! Strany v tomto bodě drží basu a potřou každého, kdo by se v bebí chtěl (nechal někoho)šťárat.

To bych řekl že je také podstata současného rojení okolo MV. VV jsou nová strana, nejsou v tom namočení a případná odhalení jim nevadí.

Proto takový atak na VV ze strany ODS a i ČSSD.

Pokud by se věci vyšetřily, musela by zřejmě většina polistopadových prmiérů jít poprávu sedět.
12. 04. 2011 | 21:09

vlk napsal(a):

Johanna

máme je ve svých rukou?, Jak prosím? Jak je máme? měli bychom mít. To by ale většina národa si nesměla plést volby tu s anketou TýTý , tu se soutěží krásy tu shospodskou povídačkou s bodrým strejcem.
A Musela by být k těm všem a ještě dalším tvrd ě kritická, aby bylo zřžejmé , že jim prostě nic neprojde.
Ale oni vědí, že svých nejméně 20= mají jistých, nebo jen třeb a 120 ale mají.
An, chtělo by to tvrdou a nekompromisní akci.
Jenže ta nebude. Lidé nejsou schopni ani jít hájit svoje nejzákladnější práva, když jim je stále víc e ořezávají.
Ten kdo nechá rozkrást půl miliardy tvrdí, že za nic nemůže a je dost těch, co to po něm opakují! Co s tím?

A Klaus ? Ten jen pokračuje v tom, co začal od prvního dne prezidentování. V e vykrádání ústavy. Teď tím oblažuje ty, kteří ho , spolu s e SNítilým zvolili. ÚStav a mluví jasně - ministerský předsed anavrhne a president neodkladně provede. Nikdo nepočítal s e zvůlí ječity ajeho egem. Jind e prác ena pět minut, tad y prostě porod. Dlouhotrvající a bolestný. Inu , co si ODS s Klausem instalovali, to mají. On ví, že to nakonec bude muset udělat. Ale je rád důelžitý, ve středu d ění a uprostřed čachrování. Michálek pro něj byl lump. Co od takového exempláře čekat?
Dokonalá beznaděj.
Johanno, umíte si představit, co by byl za obrovský skandál, kdyby německý, rakosuký, francouzský , polský , italský, irský no prostě president nějaké civilizované země seknul někd e protokolární pero? Vsadím s e , že by všud e musel abdikovat. u nás s ena internetu objeví, že uložení protokolárních per do soukromých kapes je normální. Že je to sooučást rituálu!! A řekne to sám ten , kdo to pero vzal. A dlěá , že je vše o.k. Ž e nejspíš teď všud e kam přijed e budou mít ta protokolární pera na řetízcích nebo mu ho radši rovnu dají, aby to nemusel pokoutně strkat do kapsy už mu nijak nevadí.
Protože ceduli Češi nekrást tad y holt jim bud e žinantní vyvěsit.
A už vůbe c si netroufnou na zcel akonkrétní - Klaus nebrat tady protokolární pero...
12. 04. 2011 | 21:11

jarpor napsal(a):

Mno, pane Žáku,

k privatizaci píšete :
"Ta legrace stála několik set miliard korun...." a korupce prý byla státní strategií...

Víte, asi se nemá začínat odprostředka... jak jste předvedl... Kolektivizaci, znárodnění, zabavování majetků budovaných generacemi nazvete taktéž "legrací"... a jak nazvete morálku typu "z ciziho krev neteče" uplatňovanou předcházejícím režimem desetiletí... a mající nepochybně dopad i na privatizaci v letech devadesátých ?

Není dobré začnat zprostředka...

Včera jsem poslouchal zajímanou diskusi Míla a Halíka... a jedna myšlenka míla mne zaujala a souvisí i s tou autorem zmíněnou privatizací, lépe s majetkem :

Míl viděl jeden zásadní rozdíl mezi našimi politiky a politiky v "zaběhlých" demokraciích /Německo, USA/, že zatímco tam, politik se nejde do politiky "nabalit", u nás, v převážné většině /čest vyjímkám/, se politik jde do politiky "nabalit".
Soudím, že Míl má pravdu...

Jenže, co s tím... v bohatých velká část společnosti vidí lumpy, jistá strana v nich dokonce spatřuje jen darebáky, které je potřeba trestat za jejich bohatství /nehovořím o zlodějích... prosím/...
Dovedeme si tedy ty bohaté představit jako politiky, jako našeho zástupce, jako výkonnou moc, jako někoho, kdo se stará o "obyčejného člověka" ? Akceptovala by je společnost ?
Z toho, jak se do politiky takoví "dávají" je zřejmé, co si o tom oni sami myslí...
Jedním z výsledků takového nahlédání na bohaté tedy je, že v podstatě "nemajetní" se jdou do politiky - "nabalit".

Ještě pořád dostanu "nakládačku" když si myslím, že za stav, jaký je, jsou zodpovědní nejen ti samotní "nahoře" ale, nemalou měrou, i ti "dole" ?

Hezký večer
12. 04. 2011 | 21:22

SuP napsal(a):

Pane Žáku -
..."Pokud Vít Bárta ve své analýze poměrů vychází z toho, že korupce převládá a i jeho firma se potřebuje přisát k prsu veřejných financí, je to sice smutné, ale realistické hodnocení skutečnosti...."
Proč myslíte, že by potřeboval? Nepotřebuje. Chce! Protože by se cítil jako pitomec mezi těmi ostatními. Jenže ta jeho mladická netrpělivost a nerozvážnost mu to překazila hned na začátku. Na rozdíl od takových matadorů ......dosaďte si.

Já bych si už od Žádné vlády nesliboval, že bude UMĚT zvládnout jakoukoliv reformu. Dokud všechno aspoň nějak poběží, bude se jen kecat a mezitím bude utíkat volební období. Reforma se udělá nejdřív, až půjde o život. Protože jak se říkalo už za socíku - "Když nejde o život, jde o hovno." a v těch lidech to je.

Jardo -
Utíkaj jen srabi. Někdo tu musí zůstat, aby to po nich dal do pořádku, protože je vždycky nejvíc těch, co nemůžou ani utíkat. Leckdo jim pak zezahranic bude třeba vyprávět o solidaritě. Jenže co aspoň já vím, té se ještě nikdo nenajedl.
12. 04. 2011 | 21:24

SuP napsal(a):

Vlku -
Jsi tu už asi poslední, kdo ještě neví (nebo odmítá vědět?), že protokolární pera "se" rozdávají. Proto jsou na nich ta upomínková loga. Kdy začneš Klausovi počítat sežraný chlebíčky? Nebuď sysel.
12. 04. 2011 | 21:34

Hegerův fanda napsal(a):

Béda a Lex

Heger chce zatížit všechny 3 hráče systému:
1. pacienta (a ten se má stát PANEM PACIENTEM , protože ten to platí - daň i na dřevo). A taky by byl nejlepším kontrolorem!

2. poskytovatele péče - a tam je hodně subjektů - a všichni řvou jak pominutí - LOK byl jen křiklavý případ. Nikdy jsem netušil, jak špatné vztahy jsou třeba uvnitř lékařské obci samotné - lékaři by se utopili na lžíci vody mezi sebou - ale všichni se ochotně spojí v boji proti veřejnosti a MZ. No a o farmafirmách ani nemluvím....

3. zdravotní pojišťovny - a těm je potřeba pořádně šlápnout na krk !! Tam je zakopán pes největší. (Horák, Šnajdr, Šťastný, Cabrnoch , Ouzký - a to je jen VZP). A Heger se snaží je vzít u huby - ale protivník je silný, jde o velký prachy.

Ty poplatky jsou fakt jen okrajová záležitost , i když nepříjemná (zejména dnes), ale Heger je ze všech těch pravicových jestřábů největší sociální měkkýš. Tančí mezi mnoha vejci - hlavně oranžovými a modrými. Pokud začne dělat spektakulární prvoplánová (mediálně líbivá) opatření, vyletí velkým obloukem - o to se kmocháčci postarají.
Heger ví, co dělá - ale asi nedostane dost času.
12. 04. 2011 | 21:36

jarpor napsal(a):

"máme je ve svých rukou?, Jak prosím? Jak je máme? měli bychom mít. To by ale většina národa si nesměla plést volby tu s anketou TýTý , tu se soutěží krásy tu shospodskou povídačkou s bodrým strejcem."

To napsal Vlk.

Vedle /pod Pehem/ nick SuP k Vlkovi replikoval následovně /dovolím si část jeho repliky sem dát, (Supe, přece jen si to asi někam zapíšu...)/ :

"Náš lid je hravý a každá šlupka od buřtů mu přijde nadějná. Zejména těm, kdo nevědí, čí jsou a jednou volí socany, pak zase ODS, pak nadávaj na všechny, jen aby nemuseli přiznat, že volej podle slibů a ne podle toho, co je potřeba (Byť i čemu je potřeba zabránit)."

Ta část : těm co nevědí čí jsou.... to je přesný popis Vlkových voleb, jak se sám zde svěřil...

Porovnání slov s činy jednoho kritika zdejších poměrů, myslím, nejen v tomto případě velmi poučné....

Ale ... hlavně, že víme, kdo to vše zavinil :
"Ž e nejspíš teď všud e kam přijed e budou mít ta protokolární pera na řetízcích nebo mu ho radši rovnu dají, aby to nemusel pokoutně strkat do kapsy už mu nijak nevadí."...

Kdosi někde zde napsal něco v tomto smyslu : Na Klausově traparně a že to je trapárna, se budou točit ještě větší trapáci...
Přesná a potvrzená predikce ...

Hezký večer
12. 04. 2011 | 21:43

mb napsal(a):

ke sporu vlk jarpor ... přece každej může volit pravici levici či střed dle svého gusta ...

ale neřikejte mi že někdo jde volit svého politika ( stranu ) s tím, že ví že bude krást ... že mu k tomu dává svůj souhlas ...

přece ani levý ani pravý ani středový volič nejde do voleb s tím že chce programově zvolit zloděje ...

a to je ten základní problém přece ne snad ?

jak zajistit aby nám nevládli zloději ...

pokud to zajistit nedokážeme, demokracie končí ...

howgh ...
12. 04. 2011 | 21:48

mb napsal(a):

přece se nesmíříme že at nam vladne levy či pravy, stejne krade kazdy ...

nebo se s tim smirime ?
12. 04. 2011 | 21:50

ZAM napsal(a):

mb:
Nikoliv, zastupitelskou demokracií zlodějství nejen nekončí, ale bez regulace se úspěšně rozvíjí, neboť sám princip této demokracie korupci a zlodšějštví stimuluje.
12. 04. 2011 | 20:43
12. 04. 2011 | 21:59

mb napsal(a):

to zam ... zas se zbytečně přete myslim, přece ani vy nechcete (znovu a znovu) volit zloděje ne ?

ptam se jak zajistit, abychom zloděje nebyli nuceni volit ...

používám špatný jazyk ?

/jiným jazykem ... jak vymítit systémovou korupci ... pravičák asi řekne deregulací - což si nebude stačit.../
12. 04. 2011 | 22:04

mb napsal(a):

vymýtit ...
12. 04. 2011 | 22:06

Béda napsal(a):

Hegrerův fanda,

bohužel se domnívám, že Heger zůstane pouze u těch nejslabších. Jako součást systému si do skutečného masíčka ani neřízne, řekl bych ani nejtenčí jehlou nepíchne, protože by okamžitě letěl za Bártou. Akorát zdecimuje ty, co již decimováni jsou a jsou nejbezbrannější. Je to stejně bezohledný elitář jako Drábek nominovaný na MPSV z Hospodářské komory.

Osobně mu nevěřím ani nos mezi očima.
12. 04. 2011 | 22:10

ZdeněkJ. napsal(a):

Pane Žáku,
jak se můžete dočíst v některých výšeuvedených příspěvcích, ti co v tzv. privatizaci rozkradli co se dalo, jsou vlastně chudáci, jsou to nešťastné oběti minulého režimu, který je naučil krást. Měli by být vlastně rehabilitováni a Vy byste se jim měl omluvit. Ještě by však měli oni diskutující vysvětlit, proč ten režim naučil krást pouze některé. Aneb kradlo se vždy, režim na to nemá žáden vliv, jak o tom svědčí Masarykovo -nebát se a nekrást, pronesené dávno v minulosti. Pak by měli oni diskutující nám sdělit, kdo naučil lidi krást před zmíněným Masarykovým výrokem za dob R-U.
12. 04. 2011 | 22:11

Hegerův fanda napsal(a):

Béda

Hmmm, škoda, vidíme to jinak. Občas se mi Vaše komentáře docela líbí, jen mám pocit, že už nevěříte vůbec nikomu a ničemu....a ještě si v tom libujete ......a s tím se špatně žije.
12. 04. 2011 | 22:40

vlk napsal(a):

SuPe vážně? Zírám , co všechno nevíš..
Vsadím s e, že Klaus to , že ta protokolární pera s e rozdávají, zjistil až když s e viděl v televizi. S tím perem, co mu údajně rozdali.
Mimochodem - i kdyby to byla pravda milej SuPe , tak je pořád rozdíl mezi slovy dostat a sebrat. nevšiml jsme si, že by ho Klausovi někdo dal.
Všud e jind e v civilizaci už by si president balil kufry. Jen připomenu, že předposlední německý president musel skonřit jen proto, že si dovlil říci, že vojáci Bundeswehru jsou na zahraničních misích také proto, aby německý průmysl dostal zakázky. Řekl to a šel.
Dál připomenu, že svédská sociální demorkatka, která měla po vražd ě Olafa Palmeho převzít úřad premiera a měla tak být první Švédkou v tomto úřadě s emusela této nominac enarychlo vzdát protože si vzala JEDNU tabulku čokolády ze zásoby, která byla určena na nějakou dobročinnou akci....
To jen abychom nastavili měřítka.
U nás Klaus a po něm Sup prostě národu s dělí, že když prezident krad e protokolární pera ta je to normální. SuPe , pouř č mne, co je ještě normální? to abych věděl, co nás čeká příště.

mb
já s jarporem žádný spor nemám. Toho prostě nečtu. takže sorry, vůbec netuším, co píše.
Ohledně volby - já ted y určitě nejdu nějakého politika aby kradl. A pokud uzavře pro mne naprosto podivn obchod, bez obalu to napíši. Viz http://www.vasevec.cz/blog/jak-nova-oranzova-vrchnost-zdefraudovala-muj-hlas/

Na druhé straně

mb
nejste na Ktuálně první d en. Znáte jak kdo píše. A tak máte jasno, co tad y drtivá většina pravověrných píše, když je některý z jejich chycen.
Tohle je ten problém. Píši to tad y už hodně dlouho. Léta. Nic s tou špínou a chlívem neuděláme, pokud nebudeme měřit a to ve velké většině, těm svým i těm druhým stejným metrem.
To je problém nás voličů. Pokud ho nezvládneme, nemáme šanci.
12. 04. 2011 | 22:49

queribus napsal(a):

Je jen málo "politických" úvah, se kterými se shodnu aspoň na 90%. Tento k nim patří,takže děkuji. Nicméně bych přece jen rád věděl, kdo byl onen náměstek MF, který měl za úkol vynegeronovat ty "nové Rotshildy"....
12. 04. 2011 | 23:00

Lex napsal(a):

Hegerův fanda
Přeju Vám Vaší víru, která Vám velmi usnadňuje život. Kdyby to byl někdo jiný, napsal bych "naivitu".
Zeptám se Vás takhle - Víte, které politické strany byl a je doktor Heger členem? Ne? No přece TOP 09 - http://www.volby.cz/pls/ps2010/ps111?xjazyk=CZ&xkraj=8&xstrana=15&xv=2&xt=1
Vážený fando pana Hegera, TOP 09 byla jediná strana, která už ve svém volebním programu měla většinu z opatření dopadající negativně na většinu občanů, včetně zvýšení poplatků či zvýšení finanční spoluúčasti pacientů ve zdravotnictví (mj. ve prospěch odbřemenění zaměstnavatelů). Také snížení zastropování pro odvody do zdravotního pojištění vysokopříjmových osob etc. etc.
A voliči viděli knížete s fajfkou, kterak kormidluje loď a volá "Je nás více, než si myslíte!", a viděli nejlepšího ministra financí vesmíru, pravdomluvného Kalouska (bez padáku), jak lidi přesvědčoval o našem pádu do Řecka (kéž by!), přebírali si od něho složenku na 121 tisíc korun a hrnuli jim hlasy. Teď mají, co volili. Zbývající dvě vládní strany svým voličům lhaly a dostaly je na sliby.
A Vy byste si rád myslel, že ministr zdrvotnictví Heger zradí volební program své strany aby činil dobro obyčejným lidem? Svatá prostoto! Znáte to o tom chleba jedení a písni zpívání, v tomto případě spíše o tom žití s vlky a vytí s nimi? Určitě.
Tož tak nějak. Jediné, čeho je mi u něho skutečně líto, je, jak svou doktorskou humanitu (o které nelze pochybovat) musí v zájmu té ideologie své politické a nyní celé vládní squadry popírat, a jak mu to popírání a zpěv nebo vytí leze proti jeho vůli přes pysky.
Mějte se dále tak fajn!
12. 04. 2011 | 23:04

queribus napsal(a):

S opravou předchozího: tedy "vygenerovat". A ještě k tomu Klausovu peru: včera někdo užil (ve vztahu ke Klausovi) přívlastek "shánčlivý"). Docela mne to pobavilo, protože tentýž (jinak myslím, že dost nezvyklý) přívlastek užíval sám Klaus ve vztahu k aktivitě jedné své bývalé spolupracovnice v SBČS (jméno neuvádím,protože by asi sotvakomu co řeklo).
12. 04. 2011 | 23:08

Václav Žák napsal(a):

To queribus:
Pošlete mi mail a já Vám to napíšu.
12. 04. 2011 | 23:48

Václav Žák napsal(a):

Já mám vzak@email.cz!
12. 04. 2011 | 23:49

Hegerův fanda napsal(a):

Lex

TOP jsem nevolil a nevolil bych - už kvůli Kalouskovi ne. Ani žádnou z parlamentních stran . Ale Heger do týhle pravičácký party nezapadá.
Ale souhlasím (už dlouho) s přímou finanční spoluúčastí pacienta.
Mimochodem, Heger prohrál senátní volby v Hradci , protože v kampani nelhal a obhajoval přímou finanční participaci pacientů. Takže prohrál s ohavníkem Drymlem, který se vezl na oranžové protipoplatkové vlně.
Dnes říká a dělá Heger totéž, co hlásá už mnoho let. Tož asi tak....
13. 04. 2011 | 00:40

buldatra napsal(a):

mb napsal(a):

to zam ... zas se zbytečně přete myslim, přece ani vy nechcete (znovu a znovu) volit zloděje ne ?

ptam se jak zajistit, abychom zloděje nebyli nuceni volit ...

Toš, to je těžká věc. Například, on takový zloděj může být zlodějem až později, až se dostane k náležité příležitosti a ví kdekdo, co taková příležitost z jednoho udělá, že.
Nebo volič věří spravedlnosti, která zlodějnu neprokázala, popřípadě nechala vyšumět atd.
Volič má tedy možnost někoho někam zvolit, někam, kde jsou příležitosti, nemá ale opravný prostředek.
Volič je tedy tvor okamžiku voby. Nic víc a to je málo.
Tvor okamžiku, který mu dává iluzi, jakýsi pocit podílu na tvorbě politiky, státotvornosti a správy věcí veřejných tím, že může delegovat někoho někam na základě jakéhosi nezávazného slibu, či programu, potažmo lži.
A když ten okamžik uplyne, co dělá volič?
Volič zírá.

Až bude jednou tvorem svéprávným a bude mít v rukou reálnou možnost také zvoleného odvolat, odvolit, nastane okamžik odpovědi na Vaši otázku.
Čili, chce to asi prosadit přímou demokracii a to je možné i v situaci, kdy máme v rukou pouze možnost volby.
13. 04. 2011 | 09:11

SuP napsal(a):

buldatra -
Jak? Aby to nebyla hlava XXII.
13. 04. 2011 | 09:28

dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Mýlíš se studente ,naopak JE O CO SE PRÁT ! Je to o existenci vůbec žití v tomhle státě ! Mladí lidé vy hlavně musíte sebrat odvahu a snažit se napravit to co vaši tátové v dobré víře pokazili ! Vše je rozkradeno ,to je fakt ! Ale do země se přece ty hodnoty které tvořily generace před námi nemohli propadnout ! Až budete voleni vy mladí do všech zastupitelských funkcí ,musíte jít důsledně po tom jestli ti zbohatlíci kterých je v součastnosti u nás hodně mají na svůj majetek v pořádku papíry ! Tam je zakopaný pes ! Dnešní garnitura vládních činitelů a poslanců ,různých zbytečných státních úředníků nedovolí navrhovat zákony které by je samotné mohly prověřovat a usvědčovat ze zlodějen ! Utvořit narodní frontu s poctivě smýšlejících lidí a vše znovu znárodnit a vyhnat ze země západní kapitalistické firmy které vždy hráli stejně jen o sebe ! Co patřilo národu musí být znovu národní a ne nadnárodní nějaké cizácké kolporace ! Míru zdar Dl.
13. 04. 2011 | 09:58

buldatra napsal(a):

SuPe,

Mám pocit, že Hlava XXII tady už nějakou tu dobu tak trochu je.
Jako by nám Milo &. Milo prodával bavlnu v čokoládě a my se snažili najít způsob jak ji pozřít a nepoxrat se z toho
No a když to jeden schlamstne, tak …
A stále dokola.

Jinak nechci radit, to bych si nedovolil, ale není nemožné zamyslet se nad volbou někoho, kdo tu přímou demokracii má v programu a nejsou to jen veverky.
13. 04. 2011 | 11:55

SuP napsal(a):

buldatra -
Já jsem k "přímé demokracii" skeptický když vidím, jak jsou voliči manipulovatelní i v rámci zastupitelské. Hrozně by totiž záleželo na tom, KDO by formuloval návrhy pro referenda. Dnes se nedokážou dohodnout strany s velkým mandátem. Jak by se kdo dokázal shodnout na "otázce"? Tou by se přece dalo manipulovat ještě daleko snadněji než celou dnešní volební kampaní.
Jiná věc by byla, kdyby tu žili lidi (aspoň velká menšina) s vlastním názorem. Pak jo!
13. 04. 2011 | 15:21

ZAM napsal(a):

mb:
"ptam se jak zajistit, abychom zloděje nebyli nuceni volit" Už jsem jinými slovy odpověděl: nijak. V tomto způsobu zastupitelské demokracie prostě nelze volit jinak než kandidátky partajních sekretariátů, které vždy obsahují zloděje. Partaje zloděje potřebují, poskytují jim finance.
13. 04. 2011 | 18:16

buldatra napsal(a):

SuP napsal(a):

…Jiná věc by byla, kdyby tu žili lidi (aspoň velká menšina) s vlastním názorem. Pak jo!...

Vaše obavy jsou samozřejmě v jistém smyslu oprávněné, nicméně, kdo se bojí nesmí do lesa.
SuPe, nebojte se.
Já se lidí a jejich názorů nebojím, protože mám lidi rád právě takové jací jsou. Lidi se neustále mění, když mohou, tříbí i své názory, učí se.
Musí k tomu ale mít příležitost. Procestoval jsem hodně velký kus světa a potkal spoustu všelikých lidí a lidiček. Všichni lidé jsou všude stejní. Pravda je, že ne všude mají lidé možnost svůj názor (každý má názor a každý ten svůj názor postupně ladí a dotváří) projevit.

Takže ani u nás to není jinak a je obrovská škoda těch promarněných let, kdy lidé nemohli svoje
názory uplatnit jinak, než v silně omezené, známé většinové variantě, která, jak je vidět nás vede kamsi do ….a kdekoho jen znechutí a jakéhokoliv názoru vytvoří vývrtku.
Je to trestuhodné mrhání potencionálem, který v lidech je. Takže místo vzestupu můžeme v lepším případě konstatovat stagnaci.
14. 04. 2011 | 08:25

SuP napsal(a):

buldatra -
Asi byste mě přesvědčil.
14. 04. 2011 | 16:58

pich napsal(a):

A neměli by jsme my "obyčejní" lidé, taky třeba i méně obyčejní, užívat této krátké návštěvy na tomto světě líp ?
Proč se tady musíme unavovat těmi nekonečnými šarvátkami a poštěkáváním.
Nejen tam "venku" ale i tady v této virtualitě je toho dost, kde by jsme mohli slušně surfovat, navštěvovat místa kde jsme nebyli, číst a prohlížet si i jiné stránky než ty drbárny, zvané blogy a to co se pak nazývá diskuse.
Takový komunismus, či jak to správně nazvat, byl za mých mladých let takový jednoduchý, naprosto apolitický, nepostižený touhami po něčem, co tady vlastně nebylo. Nebyly obavy o práci, bydlení, nájem byla zanedbatelná položka, energie za babku, benzín laciný a vzduch čistější.
Byla tu jakási strana a vláda, o kterou jsem se téměř nezajímal,
všechno bylo naše a nikoho, prostě pohoda.
Pro ty dnešní mladé či mladší, je to tady možná to správné prostředí, plné překvapení, adrenalínové nejistoty a také lepší možnost úniku z reality. Drogy, sex a video. Paráda. Samé lesklé a barevné mžitky, show všude a pořád.
No nevím ale když jsem se toho bohužel dožil, tak bych byl když ne pro jednu, tak dvě strany dinosaurů, které by vzájemně soutěžily o přízeň publika. Pro nerozhodnuté by bylo možno vytvořit ještě doplňkovou stranu. Strany by si mohly vylosovat z duhového spektra svou barvu a tím i název. Přívlastek "demokratická" by byl vyloučen. Obrazně by jsme tak měli třeba - modrá strana, bílá strana a červená strana. Strany by nedostávaly žádné veřejné prostředky na svou činnost. Volební kampaň by byla možná pouze pomocí čtyřstránkové brožůrky, max. kus na domácnost. Volby by byly povinné, na pětileté období. Případná rovnost síly dinosaurů, by rozhodla bílá strana, podle rozhodnutí svých voličů, ke komu se přikloní. Eventuální přerod malé bílé strany v dinosaura, by pak osud postihl dosavadního dinosaura, aby se změnil na ten přívažek.
Členství ve stranách by bylo povinné a vázané na volební období.
Členské příspěvky by byly díky masovosti nízké a z nich by byli poslanci odměňování. Byl by zrušen senát, jako odkladiště kostlivců a

pak jsem usnul.

No, stejná pitomost jako dnešní realita.
President by byl jen formalita, nejdůležitější ministerstvo by nebylo ministerstvem ale jen úřadem s úředníky pod definitívou, pod dohledem parlamentní komise, která by měla lichý počet členů, s převahou současné opozice.
Státní zakázky by byly zadávány jen státním firmám, které by vedli vylosovaní odborníci bez stranické příslušnosti.
14. 04. 2011 | 23:21

pepa napsal(a):

Hezký článek, bohužel nemohu souhlasit s hodnocením Hegera. Ve své podstatě je jeho "reforma" jen slepencem technických řešení, které mají oslabit solidaritu v systému. Prováděna navíc se zbabělostí, kdy se formálně Heger zříká odpovědnosti, přenáší ji na pojišťovny, deklaruje zachování kvality a dostupnosti, přičemž systém tak ekonomicky podvazuje, že je to nereálné. Snaží se vytvořit systém, který lékaře bude stimulovat k nezachraňování a neléčení starých, hodně nemocných a bezvýznamných občanů. Nynější vláda není dobrá, ale většina jejich skutků bude zapomenuta. Hegerovy anetické transformace však zanechají trvalou stopu na kvalitě zdravotnictví a jeho dostupnosti pro všechny občany.
05. 04. 2013 | 00:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy