Korupce jako parazit aneb Lze ji porazit?

16. 02. 2014 | 11:13
Přečteno 11559 krát
Tento týden byl z hlediska „korupce“ dosti výživný. Nemám na mysli aktuální korupční aktivity (o tom nemám dost informací), ani vlastně nově vznesená obvinění, zadržení a výslechy některých aktérů. Mám na mysli opět oživenou diskusi, která ovšem většinou jen opakovala již mnohokrát opakovaná klišé.

Povrchně uchopené téma korupce, mafie, organizovaného zločinu sice dokáže oslovit širší veřejnost, ale také vyvolává snadnou protiakci zejména těch, kteří jsou s korupcí spjati. Nejenže se mnozí politici snaží na tomto tématu zviditelnit zejména stylem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá (připomínám slavných 55 bodů boje proti korupci v Nečasově vládě), ale také vznikají pseudoprotikorupční aktivity, jež se dají charakterizovat výrazem kozel zahradníkem. Lidé, kteří nesou přímou zodpovědnost za daný problém, začnou vytvářet pod svým či jiným jménem „nevládní“ organizace, specializované think tanky a ordinují léčbu, většinou takovou, která danou chorobu nejen vyvolala, ale dále by ji zhoršovala. Většinou ale tento typ zahradníků má dost financí na to získat mediální prostor, profesionálně ovlivnit témata, přístupy, aniž by to veřejnost vlastně postřehla.

Občan má pocit, že má informací dost. V televizi běží záběry zatýkání jako z akčního filmu, reportéři tráví hodiny před věznicemi, policejními stanicemi, o korupci se vede vzrušená emocionální debata, ale korupční toky nadále bez problému fungují, protože se nikdo takřka nezabývá tím, jak se vlastně korupce provádí. Rittig zneužíval řetězce offshorových firem: offshory se však nikdo nezabývá. Bém s Janouškem používali šifrované telefony, ke kterým se nedostane ani policie ani BIS. Diskutují se a řeší se šifrované telefony? Nikoli. A tak se postupně téma dostane do útlumu, diváci sice mají svou pravidelnou dávku emocí, ale téma je začne nudit, protože nepřináší skutečné výsledky, „korupčníci“ se začnou proměňovat v oběti a nakonec začnou přebírat aktivitu, jež může vést až v prohlubování korupčního prostředí.

My jsme nyní někde na křižovatce. Co s tím? Jak dostat informace mezi lidi, kteří nemají chuť či čas studovat dlouhé spisy, ale potřebují se zorientovat v tom, co se děje na jejich radnici, v jejich podnikání, v parlamentu, ve vládě…, potřebují se občas poradit, něco si osvětlit nebo třeba chtějí na něco upozornit. Když jsem poprvé viděla rodící se rukopis Ondřeje Vondráčka a Marka Havrdy, Korupce jako parazit, s podtitulem Návod, jak ji porazit, tak jsem si vzpomněla na významnou americkou politoložku Kay Lawson, která říkala, že by některé politologické publikace měly být v knihkupectvích na poličkách pro domácí kutily – Udělej si sám. Tam by patřila i tato kniha, která dává čtenářům návod, jak se postavit proti korupci z tepla svého obýváku.

Ne, nejde zde o laciné povídání či morální rozhořčení nad stavem společnosti. Autoři v útlé knížečce se snaží ukázat prostředky, jakými se korupce provádí, vynášejí na světlo konkrétní korupční praktiky a také navrhuje možná řešení, jak jim zabránit. Hovoří o tom, jak je možné kontrolovat politiky, co dělat s financováním politických stran, kde jsou problémy se státní správou, s přijímáním zákonů, proč jsou problematické anonymní akcie, jak dohledávat skutečné vlastníky. Již jsem zmínila, že knížka je outlá, nastiňuje základní informace a přístupy. Ale pokud vás nějaký dílčí problém zajímá hlouběji, stačí najet na doplňující webovou stránku http://www.korupcejakoparazit.cz/, která jednotlivá témata dále rozvíjí, upřesňuje „recepty“ a umožňuje i další komunikaci.

Vřele doporučuji všem, kteří chtějí problému porozumět, protože jsou zvyklí si utvářet vlastní názor. Silně doporučuji novinářům, kteří se tak či onak korupcí zabývají či o tomto problému informují veřejnost. A doufám, že se k ní dostanou i politici či lidé, kteří chtějí vstoupit do politiky, ať již na jakékoli úrovni, pokud politiku vnímají jako službu veřejnosti. Prostě, je to kniha pro slušné lidi, kteří chtějí žít ve slušné společnosti a nechtějí se nechat opíjet rohlíkem.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vasja napsal(a):

Nejde.
Dyk aj pani Dvořáková využila korupční nabidku na privilegia v bolševickym režimu a vlela do KSČ.
Tak jakýpak mudrování.
16. 02. 2014 | 11:20

KvL napsal(a):

Blog jsem více méně proletěl, ale dovolím si napsat něco co má asi obecnou platnost.

Politici korupci nezlikvidují, neměli by pak proti čemu bojovat, respektive by si museli najít nový cíl.

Korupce se musí zčít likvidovat odspodu a s tím by měli začít všichni, protože dokud se bude drobná korupce jenom tak přehlížet, dá se jen stěží předpokládat že dojde k vimizení té velké.
16. 02. 2014 | 11:24

Terry Fox napsal(a):

to vasja
a jakáže byla ta privilegia v bolševickým režimu, dovedl byste je ocenit finančně? Taky v řádech milionů, stamilionů až miliard, jako korupce vynáší dnes? Když někdo kritizuje korupci za socialismu, tak se ohání tím "jak se tehdy dávaly flašky!" Nebo nanejvýš jak někdo za klíčky od embéčka dostal potomka na medicínu (to ale taky mohly být jenom povídačky). To jsou pořád galakticky vzdálené nebe a dudy. Mít dnes takovou korupci jaká byla za socialismu, všichni se pos...me nebeským blahem.
16. 02. 2014 | 11:34

Richard napsal(a):

celou dobu zajímavý článek, až pak na konec "zas" tahle věta:
"Prostě, je to kniha pro slušné lidi, kteří chtějí žít ve slušné společnosti a nechtějí se nechat opíjet rohlíkem."

kniha pro dobrosery, abychom se v Dobrosránu měli dobře, ach jo...

Ti korupčníci ve srovnání s tímhle dobro-slušno sladkobolným patosem získávají jen sympatickou tvář lišáků, kteří využívaj lidí "ožralé" svou vlastní "slušností a dobrotou".
Přitom v té knize mohou být skutečně účinné nástroje a reálný náhled umožňující se bránit proti korupčnímu zneužívání.
16. 02. 2014 | 11:37

vasja napsal(a):

Terry Fox napsal....
Maminka přebalovala a Terryk spad z žehlicího prkna.
16. 02. 2014 | 11:40

svačinář napsal(a):

Jmenujte Pospíšila, bývalého odéésáka šéfem v boji proti korupci. Jak sám říká věnoval se justici 12 let v ods a udělal tam velké pokroky. Zárukou jeho kvality jsou plzeňská práva a jejich kauza. Co víc dodat, dejme šanci mladým politickým psům.
Možná by měl řídit celý europarlament za top09 i s Kaluskem.
16. 02. 2014 | 11:44

svačinář napsal(a):

Jsem nadšen, jak koná naše policie, státní, zastupitelství, soudy a zvláště nejvyšší soud v kauze tří poslanců ods Šnajdra, Tlustého, širokého, dlouhého a bystrozrakého. Jak extenzivně , široce dlouze a bystrozrace vyložili poslaneckou imunitu těchto šmejdů.
Celá Evropa se nám směje a možná i celý svět.
Naše policie, stát. zast. soudy dělají na politiky, lobbysty a ostatní zločince... ty,ty,ty, a vy,vy ,vy šibalové, že se rozzlobíme, pokud nás neobměkčíte pytlem peněz.
Věhlasný, excelentní a světoznámý ekonom Vašek K. říká:“ A jedeme dál v modrých barvách!!!!“
Považte i Babiš volil ods a byl její příznivec než si nadělal miliardy. Nyní je příznivec jen sám sebe a to se mi líbí, že všem kmotrům z ods, čssd,... vytřel rybník. Teď bude hrabat jen on a kmotři a kmotříčci budou jen paběrkovat.
16. 02. 2014 | 11:49

Občan napsal(a):

Nemáme už poněkud překoruptováno, paní profesorko?

Jak jste mohla v pátek zjistit, v tomto státě není nejmenšího zájmu o nějakou likvidaci korupce. Madam Bradáčová splnila, co slíbila, a postarala se, aby nikdo z Rittigova gangu nesetrval ve vazbě ani 24 hodin. Podobně dopadne celé jejich trestní stíhání.

Takže je nejvyšší čas věnovat se tématům, s nimiž lze něco dělat a s korupcí se prostě holt naučíme žít. Naučili s to Italové, Řekové, Belgičané, Američané severní i jižní, tak proč bychom to nezvládli my.
Těch opravdu žhavých a přitom řešitelných problémů je totiž tolik, že korupce vedle nich začíná vypadat spíš jako silně zástupné témátko.

Kupříkladu bych tu měl 64% nezaměstnanost ve věkové kategorii 50+. Když k tomu přidáme neustálý tlak na oddalování odchodu do penze, rýsuje se tu docela slušná katastrofa, nemyslíte?
Pak bych měl v rukávu třeba 22% nezaměstnanost ve věkové kategorii do 30ti let. Také docela slušně nastartovaná katastrůfka, když si uvědomíme, že jde o lidi, kteří by si měli opatřovat bydlení, zakládat rodinu, budovat kariéru, financovat další vzdělávání a získávání zkušeností v zahraničí, šetřit na stáří a případným dětem na školné.
Nebo kupříkladu nehezky rostoucí skupina sice kvalifikovaných, ale takřka neplacená povolání vykonávajících lidí. Co jsou jim platné školy a mnohaleté zkušenosti, když není slušně placená práce. A tak nám vysokoškoláci dělají montováky, skladníky, řidiče náklaďáků atd., protože jsou pro zaměstnavatele "staří" (je jim více než 45 let) a pro důchod příliš "mladí". Nu, a protože se jim nechce zemřít hladem, tak holt dělají co je a za mizivý "plat". Já to vnímám jako další rodící se katastrofu; Vy ne?
Dále bych tu měl třeba stále chudnoucí penzisty. Nemají na léky, n sociální služby, leckdy po zaplacení nájmu a inkasa ani na jídlo. Ti silnější pracují, ale práce pro ně ubývá.

Poč to vlastně zmiňuji... Ony všechny tyhle skupiny, jež liberální "sociologové" zatím marginalizují a snaží se přesvědčit zbytek společnosti, že to jsou vlastně nevzdělaná zbytečná líná vemena, která by bylo nejlépe nějak zprovodit ze světa, jsou nebo byly SPOTŘEBITELÉ.
Jenže ejhle! "Najednou" si nejen zmínění sociopaté, ale i např. Hospodářská komora uvědomili, že tyhle dosud marginalizované a opovrhované skupiny jsou už příli velké a že jim někam zmizeli KONZUMENTI. A tak postupně začínají mumlat cosik o tom, že by tedy jako tu a tam zaměstnali i pár "seniorů" (rozumějte - osob nad 45 let věku), pokud jim to stát zaplatí nebo jim na to alespoň šoupne nějakou tu dotaci. A že by se teda jako mělo něco stát s tou chudobou a NĚKDO by se měl postarat o to, aby i penzisté laskavě nakupovali víc než nejnutnější náhražkové "potraviny". No nejsou to božani, tihle "kapitáni průmyslu"?

Tak co Vy na to?
Já bych řek´, že to jsou mnohem aktuálnější a akutnější záležitosti než korupce, kterou v mnoha případech nikdo nikdy neviděl a která se chová jako yetti. Protože ty odhalené a alespoň částečně zdokumentované případy megakorupcí amegazlodějen evidentně nikdo nikdy řešit nebude; a drobné korupcičky v řádu desítek tisíc Kč, jež jediné je policii povoleno odhalovat, publikovat a soudům odsuzovat, tuhle ekonomiku fakt neohrožují...
16. 02. 2014 | 11:57

šašek z Jihlavy napsal(a):

"Takže je nejvyšší čas věnovat se tématům, s nimiž lze něco dělat a s korupcí se prostě holt naučíme žít. Naučili s to Italové, Řekové, Belgičané, Američané severní i jižní, tak proč bychom to nezvládli my.
Těch opravdu žhavých a přitom řešitelných problémů je totiž tolik, že korupce vedle nich začíná vypadat spíš jako silně zástupné témátko."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mám za to, že to už dávno umíme, možná i líp. Jde jen o to, jestli je možné se to i odnaučit. Já bych řekl, že při sazbě 20let a více včetně zabavení věškerého majetku včetně rodinných příslušníků, by tady jistá naděje byla. Nebo dopadneme jako v Mexiku.
16. 02. 2014 | 12:14

fafnir napsal(a):

Tery Fox
ony se za boševika nedávali jen bonboniéry a flašky,neplatilo ve stavivech vedoucím a to tisíci za to, že jste vůbec dostal cihly,cement a vůbec vše co bylo třeba ke stavbě domu,že jste dával bokem za automatickou pračku,kolo, že jste uplácel za devizový příslib a cestovní doložku.To v souhrnu také hodilo slušné miliardy.Ale existoval také mezinárodní obchod,lokomotivy,zbraně,sklo a podobné komodity,a tam lítaly miliardy a v devizách a do soukromých rukou,krytých stranou,a její funkcionáři si také vzali díl.Z čeho že myslíte Soudkové,Stehlíci a další podobné komunistické kádry privatisovali Škodovku,Kladenské hutě a podobné podniky.To jenom nablblý bolševik jako vy,věřil,že komunistické kádry jsou čisté a neúplatné.A nebojte soudruzi to věděli,schovávali,a když některá stranická klika nabyla síly,pak to použila k fyzické likvidaci protistrany.Tak se octli na šibenicích Slánští,Klementisové ,Reicinové a v basách okresní tajemníci.A vědělo se to ne že ne,stačilo číst Mňačka v 60, letech.Ale pro bolševika jako jste vy,zbytečno argumentovat.
K meritu věci.Korupce zajisté je,a nemalá.Ale o nic větší než v Italii,Řecku,Španělsku,a jen o málo větší než v Rakousku nebo Německu,a zase o mnoho menší než v Rusku,vašem to vzoru,nebo komunistické Číně.
Z boje proti krupci se stalo politikum,které má vytvořit mlhu,která má zastřít řešení skutečných problémů,přebujelý sociální stát,kdy nikdo není odpovědný za nic,brždění jakékoliv investice nebo opravy,byť na regionální úrovni.Například z důvodu vypsání průhledných a transparentních výběrových řízení,se silnice začínají opravovat díky různým odvoláním na podzim,takže oprava nevydrží a musí ze opakovat,škody z povodní se opravují rok po povodních,opět z důvodů boje proti korupci, atransparentních výběrových řízení.A tam jdou skutečně miliardy ne li jejich desítky.Mnozí starostové raději nic neopravují a neinvestují,aby nebyli nařčeni z korupce,čímž vznikají další škody(jako příklad máme tunel Blanka,kteerý byl zastaven proto,aby si primátor a rada nechali jeho pokračování a proplácení nařídit soudem,aby je policie neobvinila z korupce).Prostě boj proti korupci je úlitba všem takovým nemyslícím prosťáčkům,(nechci použít silnější výraz,abych neporušil kodex)jako jste vy.
16. 02. 2014 | 12:14

pozorovatel napsal(a):

No jo, Občane, ale k tomu vede právě ta nejhorší, ta politická (Nečasova, Kalouskova, Šnajdrova atd) korupce...
16. 02. 2014 | 12:16

Občan napsal(a):

Jo, co se toho rukopisu týče - páni autoři to mají zcela jistě všechno osobně vyzkoušeno s vysokou efektivitou. Když už tedy dávají rady jiným.

Nebozebyneee? Nebo že by snad šlo opět o soubor knížecích rad z Brusele od lidí, kteří k běžné realitě ani nepřičichli?
Tak až chlapci své recepisy osobně a s prokazatelnými výsledky vyzkoušejí (i za cenu toho, že by přišli o své luxusní fleky v Bruseli), ať dají vědět...
16. 02. 2014 | 12:18

fafnir napsal(a):

Šašek z Jihlavy
že při sazbě 20let a více včetně zabavení věškerého majetku včetně rodinných příslušníků.
Safra,co hodláte dělat s těmi " zabavenými rodinými příslušníky"?Kde je chcete skladovat.A to hodláte dělat i s malými,třeba ročními dětmi?
16. 02. 2014 | 12:19

zemedelec napsal(a):

Paní Dvořáková.
Také do Vás trochu šťouchnu.
Dostala jste možnost,udělat něco s tou korupční Plzeňskou právnickou fakultou,ale asi Vás kleply přes prsty a je klid,vyučují se tam dál,korupčníci pro tento stát.Popisujete správně ,že se nejde po podstatných věcech.Tu metylalkoholovou aféru jste zapomněla připsat,tam se také jde po malých rybách,kde se vzal metanol a v takovém množství,po tom se nejde.Ještě jeden postřeh,pokaždé se jedná o korupci mezi státem,jeho institucemi a soukromími firmami,proč asi.Mezi soukromími firmami se to tak neděje.
16. 02. 2014 | 12:22

Občan napsal(a):

Pozorovateli,
to přece nemá s korupcí vůbec ni společného.
To je následek praseckého systému, který takhle "funguje" už cca 200 let a jmenuje se kapitalismus. S krátkou přestávkou po WWII, kdy nezbylo než odrbávání zejména námezdně pracujících poněkud zmírnit, aby bylo vůbec komu půjčovat na konzumaci.
Když se systému podařilo zlikvidovat socialistickou konkurenci, sundal masku a vrátil se k poměrům 19. století.
16. 02. 2014 | 12:26

tajemný pan H napsal(a):

myslim si, že lidem korupce nevadí a nikdy nevadila, protože většina z nich jsou přímými učastníky . a pokud je u koryt levicová vláda, která rozhazuje blbejm na dluh, češi jsou ochotní korupci v pohodě tolerovat. boj proti korupci je tema pouze v případě, se nějaké vláda pokouší šetřit a odvrátit státní bankrot. levicoví politici rádí dávají za příklad skandinávké země a jejich vysoký stupen přerozdělování s nízkou mírou korupce. má to akorát jeden háček. naši politici , zejmena z čssd, nemají morálku skandinávských politiků, ale spíše ukrajinských. takže v našem bolševické zlodějstánu skandinávský model prostě fungovat nebude, je to utopie. v českých podmínkách jako jedinou učinou zbran proti korupci a rozkrádání státních peněz vidím ustavní zákon o vyrovnaném rozpočtu.
16. 02. 2014 | 12:27

Terry Fox napsal(a):

to Vasja 11:40
Vasko, co vám na to říct?
to fafnir 12:40
Myslíte, že tomu je tak jak říkáte? Že z těch úplatků za cihly, nebo pračku se nasbíraly miliardy tak lehce jako dnes?
Mohu vás potěšit alespoň tím, že v rámci vaší závěrečné pasáže jsem si domyslel to nejurážlivější slovo jaké si umíte představit. Pomohlo vám to psychicky k vyšší sebeúctě nebo dokonce k pocitu nadřazenosti, když jste mě nazval nemyslícím prosťáčkem? Doufám, že alespoň to, proč by to lidé jinak dělali, že ano? Tak si to užijte.
16. 02. 2014 | 12:29

Terry Fox napsal(a):

oprava: to fafnir 12:14
16. 02. 2014 | 12:31

Papouch napsal(a):

Korupce se objevuje zákonitě jako důsledek přerozdělování cizích peněz a to nezávisle na místě a čase. Jediný fungujíci způsob řešení, omezit nucené transfery, kromě Svobodných nikdo neprosazuje.

I ve spořádaném v Rakousku a Německu mají své "Blanky", prapodivnou shodou náhod desetinásobně předražené projekty - budova hamburské filharmonie, nové berlínské letiště nebo vídeňská všeobecná nemocnice.

Signifikantní je, že P+L prokázala organizační neschopnost i na poli korupce, když si bez většího odporu nechala od odsmannů zaříznout svou budoucí dojnou Chobotnici...
16. 02. 2014 | 12:31

šašek z Jihlavy napsal(a):

fafnir napsal(a):
Šašek z Jihlavy
že při sazbě 20let a více včetně zabavení věškerého majetku včetně rodinných příslušníků.
Safra,co hodláte dělat s těmi " zabavenými rodinými příslušníky"?Kde je chcete skladovat.A to hodláte dělat i s malými,třeba ročními dětmi?
16. 02. 2014 | 12:19
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Něco usušit, něco do granulí, ty malé nakládat do láku.
16. 02. 2014 | 12:36

Al Jouda napsal(a):

Pokud se za korupci se škodou na eráru nad 1 milion Kč nebude věšet nebo střílet, tak bude existovat stále !
16. 02. 2014 | 12:42

vlada511 napsal(a):

Ono korupcí jde nazvat i udělování akreditací "spřáteleným" školám, jako je například VŠTE. Je snadné kázat vodu a pít víno...
16. 02. 2014 | 12:45

evix napsal(a):

fafnir napsal(a):
Tery Fox
ony se za boševika nedávali jen bonboniéry a flašky,neplatilo ve stavivech vedoucím a to tisíci za to, že jste vůbec dostal cihly,cement a vůbec vše co bylo třeba ke stavbě domu,že jste dával bokem za automatickou pračku,kolo, že jste uplácel za devizový příslib a cestovní doložku.To v souhrnu také hodilo slušné miliardy.Ale existoval také mezinárodní obchod.
---------------------------
Proboha, jak jste na to přišel?
Pro automatku jsme jeli do Havířova, tam byly, měli jsme to 60 km (benzín 16kčs)...Žádné peníze na devizový příslib jsem nedávala, stačilo se odvolat, pravda, jednou nás nepustili, tak jsme nikde nejeli....A cement byl vedle ve Štramberku. V práci mě nikdo nešikanoval a neříkal, že za branou stojí stovky lidí. Mohla jsem si vzít půjčku bez strachu, že mě vybílí exekutor...A do důchodu bych šla už za 3 roky!!! Tak budu harovat až do roku 2025 :-((((((

Vasja, vy jste neměli stůl doma, že vás matka přebalovala na žehlícím prknu? A žehlící prkno bylo v prodeji až v osumdesátých letech a to něco vydrželo, kdyby ho neosedlali děcka před 15 lety, tak by vydrželo dodnes....
16. 02. 2014 | 12:47

pepa napsal(a):

Korupce, rozkrádání národního majetku, rozbití republiky, přičlenění ČR do zločineckého paktu NATO je součásti budování mafiánského systému, započato
alkoholikem a psychopatem Havlem a jeho soukmenovců.Mafiáni ovládají státní
aparát, mediální prostředky-hlavně ČT, část ekonomiky, kterou ještě neprodali
nadnárodním korporacím. Před rokem 1989 byla diktatura proletariátů, od roku
1989 pánuje tvrdá diktatura nadnárodních mafiánů, formou cenzury, psychického
a fyzického teroru.
800 000 občanů na dlažbě, je součást fyzického teroru. Protože takového bčana
nechrání ústava , státní aparát ani odbory.Součásti teroru je strach o práci
a také o život. Jenom v roce 2013 bylo zavražděno podnikately metylakoholem
asi 70 občanů, více než 100 občanů je trvalé vyřazeno z práce. Kdo to plati?
Havlová, Nečasová , mnoho vládních prostitutek a zločinecká mafie to platit nebude
. Platit to budou i těch 800 000 nezaměstnaných občanů, důchodců a pracující
třída.
16. 02. 2014 | 12:50

vasja napsal(a):

Terry Fox napsal(a):
to Vasja 11:40
Vasko, co vám na to říct?
----------------
No, když chcete abych morálku a třebas čest přepočet na prachy....
16. 02. 2014 | 13:01

fafnir napsal(a):

tajemný pan H
no jo,ale to když chtěl Klaus a ODS(jakoliv je považuji pravičáky pouze hubou)tak ten zákon levice odmítla.Ona ostatně odmítla i Kalouskovo navázání odměn politiků a členů vlády na vývoj státního dluhu,při jeho zvyšování by se politikům a státní správě měli snižovat platy.To už jde do osobních pěněz levicových politiků,a tak to neprošlo,a bojuje se proti korupci,která se nafoukne.
Tak soudím,že vás všichni zdejší levicoví pobiratelé různých sociálních dávek a výhod utopí na lžíci vody.Podle nich se k prosperitě dá dostat pouze dluhy a přerozdělováním,s heslem ať to co my sežerem platí bohatí,my máme právo na důstojný život a zaměstnání bez otravné práce.A dluhy stát,podle jednoho předsedy ČSSD,neplatí.Co na tom,že brzy úroky ze státního dluhu,brzy překročí sumu,kterou si půjčíme.
16. 02. 2014 | 13:03

David napsal(a):

"...Lidé, kteří nesou přímou zodpovědnost za daný problém, začnou vytvářet pod svým či jiným jménem „nevládní“ organizace, specializované think tanky a ordinují léčbu, většinou takovou, která danou chorobu nejen vyvolala, ale dále by ji zhoršovala. Většinou ale tento typ zahradníků má dost financí na to získat mediální prostor, profesionálně ovlivnit témata, přístupy, aniž by to veřejnost vlastně postřehla.

...Diskutují se a řeší se šifrované telefony? Nikoli. A tak se postupně téma dostane do útlumu, diváci sice mají svou pravidelnou dávku emocí, ale téma je začne nudit, protože nepřináší skutečné výsledky, „korupčníci“ se začnou proměňovat v oběti a nakonec začnou přebírat aktivitu, jež může vést až v prohlubování korupčního prostředí.

...Když jsem poprvé viděla rodící se rukopis Ondřeje Vondráčka a Marka Havrdy, Korupce jako parazit, s podtitulem Návod, jak ji porazit, tak jsem si vzpomněla na významnou americkou politoložku Kay Lawson, která říkala, že by některé politologické publikace měly být v knihkupectvích na poličkách pro domácí kutily – Udělej si sám. Tam by patřila i tato kniha, která dává čtenářům návod, jak se postavit proti korupci z tepla svého obýváku.

...Autoři v útlé knížečce se snaží ukázat prostředky, jakými se korupce provádí, vynášejí na světlo konkrétní korupční praktiky a také navrhuje možná řešení, jak jim zabránit.

...My jsme nyní někde na křižovatce. Co s tím? Jak dostat informace mezi lidi,..."

------------------------------------------------------------------------------------------------

To je velmi jednoduché – právě pomocí médií a i takového blogu tak poradit široké veřejnosti, jakým způsobem mají bojovat s korupcí, se kterou se setkávají ve svém blízkém okolí.

Takže DÍKY za takový blog!!!

Ale CO TAKÉ JEŠTĚ poradit a co zatím nikdo veřejně neporadil?

Jeden velmi účinný recept tady je. Každý, kdo se setká s korupcí a chce s ní také

ÚČINNĚ bojovat, nechť se VYZBROJÍ malým diktafonem

a pořizuje si důkazy skrytou nahrávkou, aby mohl darebáky usvědčit ze LŽI.

Protože společnost založená na lži, podvodu a krádeži musí zcela zákonitě skončit katastrofou!!!

Stačí si vzpomenout, jak účinné byly odposlechy policie v kauze Rath a spol.

Takže NE policejní agenti proti korupci.

Ale potencionálně "KAŽDÝ" občan, se svým diktafonem může být agentem proti korupci!!!

Dále je nutné, aby stát „hmotně zainteresoval“ všechny ty "práskače",

kteří věrohodným způsobem usvědčí darebáky z korupce. A odposlechy důvěryhodné jsou a jsou tak i přímým důkazem. Každý "úředníček", který bude chtít úplatek apod., tak si dá pořádný pozor, aby nebyl skrytě nahrán třeba i nějakým bezvýznamným bezdomovcem.

Toto je tak i moje dobrá rada pro slušné lidi, kteří chtějí žít ve slušné společnosti a nechtějí se nechat opíjet rohlíkem.
16. 02. 2014 | 13:04

yaya napsal(a):

Fafnir - ty pitomosti jste vymyslel sám, nebo nějaký poradce? Opravdu, jmenujte alespoň jednoho komunistického funkcionáře s miliardovými konty v devizách, no stačí milionová , třeba Jakeš, Husák, Adamec......jsou na prvních místech českých boháčů. Asi tahle broskvoviny cucáte z prstu.
16. 02. 2014 | 13:05

tajemný pan H napsal(a):

fanfir,
pobyratelé sociálních dávek státní rozpočet nedrancují. to je bohužel omyl. každý stát hospodařící s vyrovnaným rozpočtem má dostatek prostředků na základní záchranou sociální sít pro ty uplně největší chudáky, protože to moc nestojí. státní rozpočet drancují státní zamestnanci, kterých je neuonosně hodně a státní zakázky, které jsou záměrně předražené. průměrná mzda ve státní sfeře je vyšší než v soukromé. to je orwellovský svět, neboli sociální stát v nové sosanské terminologii přejmenovaný na "fungující" stát. jednoduše řečeno stát , který poskytuje služby na které nemá peníze a musí si na ně neustále pujčovat. že to nemuže dobře dopadnou chápe kromě levičáka asi každý. nicmeně+ je to marný boj. levičáci se nikdy nevzdají zcestné myšlenky státního sovetského hospodářství. oni považují kapitalismus a volný trh jako něco, co jsou ochotni trpět a regulovat jenom v nějaké omezené míře. jako nutné zlo. proto se evropa zadrhla a spěje vstříc upadku a sovětské bídě.
16. 02. 2014 | 13:18

Yosif K napsal(a):

No hlavně žr lidé uvěřili sosálistům že Kalouskovci rozkrádali 150-200 miliard Kč ročně.

Ale kde nyní těch 150 - 200 miliard Kč ročně je? Už je nějaký sosálista našel na ulici? Kdyby se podařilo najít 150-200 milard Kč ROČNĚ tak by se mohly ztrojnásobit platy učitelů a ještě by šly pořádně snížit daně......
16. 02. 2014 | 13:21

Terry Fox napsal(a):

vasja napsal(a):
Terry Fox napsal(a):
to Vasja 11:40
Vasko, co vám na to říct?
----------------
No, když chcete abych morálku a třebas čest přepočet na prachy....
16. 02. 2014 | 13:01

To je pak jiná. Vy tedy mluvíte o morálce a o cti, a já - člověk nectný - o prachách. Pak samozřejme, z vašeho vysoce etického pohledu, šoupnout někomu flašku je zvrhlost stejné úrovně jako dát někomu deset milionů aby vám přihrál kšeft za půl miliardy. To chápu, a omlouvám se. Netušil jsem na jak vysoké morální úrovni stojíte. Já tak vysoko ani nedovidím.
16. 02. 2014 | 13:27

Baba napsal(a):

Neděle odpoledne, klasická únorová inverze, babka nikde, tak aspoň Vasja.
16. 02. 2014 | 13:37

Divobyj napsal(a):

Autorka

Věčné téma,
Pod čarou i nad čarou samý chytrolín,
nápady,návrhy řešení,
korupčníci,policajti,soudci,svědci,reportéři,
kauzy,procesy,skandály,
a...stav setrvalý....

běžte všichni k čertu!
16. 02. 2014 | 13:40

Analytik napsal(a):

Boj proti korupci není žádný problém. To jenom mafiáni a korupčníci odvádějí pozornost ostatních co nejdál od sebe a tvrdí, že korupci nelze porazit.
Například ty dva biliony, které chybí ve státní kase, musí někde jinde přebývat. Kdyby stát (Justice a Policie) sebral zlodějům všechen majetek, jehož původ nedokáží přijatelně objasnit, bylo by po korupci. Už by se nevyplatilo tunelovat, krást ani podplácet.
Proto Mafie drží zuby nehty na uzdě policisty, státní zástupce a soudce. Jenom Šlachta s Ištvanem se jim nějak vyškubli, ale jenom dočasně.
Možná se dočkáme, že korupce se bude vyučovat a přednášet na středních a vysokých školách, zejména kolem Plzně. Možná vznikne i učební obor "lobbista".
Kdo by nepřiplatil na školném, aby jeho děti dosáhly vzdělání, které jim zajistí slibnou budoucnost?
16. 02. 2014 | 13:52

evix napsal(a):

tajemný pan H napsal(a):
fanfir,
pobyratelé sociálních dávek státní rozpočet nedrancují. to je bohužel omyl.
---------------------
To samé tvrdí Okamura: Předseda hnutí Úsvit přímé demokracie Tomio Okamura na sociální síti zveřejnil text, v němž důrazně varuje, že se na českou společnost řítí obrovská „sněhová koule“ sociálních problémů, která se stále zvětšuje, ale většina poslanců ji odmítá řešit. Okamura kvůli tomu jen bezmocně zuří.
„Dávky v hmotné nouzi v současnosti nekončí v rukou potřebných, ale v rukou lidí, kteří uměle vytvářejí sociálně vyloučenou lokalitu a nechávají si od státu proplatit naprosto nepřiměřené peníze za bydlení, které neodpovídá ani těm nejzákladnějším kritériím. A pak se naši páni politici strašně diví, proč desítky miliard korun, které již stát `investoval` do řešení sociálních problémů, tyto sociální problémy jenom prohloubily. Navíc touto koncentrací tzv. nepřizpůsobivých na jedno místo dochází k velkému sociálnímu napětí a zvýšené kriminalitě v celém okolí,“ rozčiluje se Okamura.

Pokud se na tomto modelu něco nezmění, český stát ho dříve či později nezvládne ufinancovat, a to bez ohledu na to, kolik peněz do systému ještě nalije. Navíc platí, že čím víc těch peněz bude, tím méně se bude dařit snižovat český státní dluh. Autor textu proto absolutně nerozumí tomu, proč ve sněmovně neprošel návrh, který prý poslanci Úsvitu přinesli svým kolegům takřka na zlatém podnose. Hrozivý problém tak v Česku doutná dál.
To samé mi minulý týden řekl jeden lékař, který doslova utekl z Ostravy, jak sám řekl...Doslova řekl, že to skončí válkou, která čeká naše vnuky, no věk na vnuky mám :-((((((((((((((((
16. 02. 2014 | 13:54

Občan napsal(a):

Paní profesorko,

abych byl poctivý, podíval jsem se na Váš odkaz na stránky těch dvou. A musím konstatovat, že jsou dokonalí mimoňové.
Četla jste to vůbec?
Kapitoly týkající se hledání v obchodních registrech jsou opravdu mňamkózní "knížecí radou". Obzvlášť ta nabádající k NÁKUPU výpisů ze zahraničních registrů, kde jeden každý výpis se pohybuje v řádu DESÍTEK až SET euro.
Pokud na to chlapci mají (jakože aso ano, neboť jsou placeni Bruselí), nechť ZA SVĚ nakupují a postupně vytvoří veřejně A ZDARMA dostupnou databázi podezřelých firem. Jsem na ně moc zvědav.
Chtít po občanech ČR s PRŮMĚRNÝM příjmem POD 1000 eur měsíčně brutto, aby za své nakupovali předmětné výpisy z registrů, považuji za naprostou nestoudnost lidí, již nemají ani ánunk o časových a finančních možnostech občanů ČR.
16. 02. 2014 | 13:55

marxík napsal(a):

Ano, demokraté a demokratky.
Mnozí z vás už objevili, jednoduchou pravdu, že nejspolehlivější ochranou proti megakorupci je rovnostářská společnost socialistického typu. Snaživý příjemce úplatků v takové společnosti musí totiž se svými nasyslenými penězi pod peřinou čekat, jestli náhodou nedojde k demokratické kapitalistické revoluci, aby je mohl zlegalizovat.

Zjednodušeně řečeno, budete si muset vybrat, jestli vám více vadí megakorupce nebo rovnostářská společnost.
Jak jsem vás tak stačil poznat, vyskytne se tu mnoho zasněných naivů, kteří věří ve zlatou střední cestu. Bůh s vámi.
16. 02. 2014 | 14:11

Elvíra napsal(a):

No, mě by spíš zajímalo, kde přišel čistý pan Randák k výpisům z Rittigových účtů...:-))...korupce?, známosti na policii?...
16. 02. 2014 | 14:12

tajemný pan H napsal(a):

evix,
to je naprosto zástupný problém. at okamura řekne, kolik procent z vydajů státního rozpočtu jde na příspevky na bydlení. zanedbatelná položka. okamura je fašisoidní populista a sbírá laciné body. hospodaření státu nestojí a nepadá s ubytovnama. tento stát má několik ohromných černých děr, zdravotnictví , školství, policie , velké ztrátové státní podniky typu české dráhy, státní a polostátní společnosti fungující jako tunel státních peněz, čez, lesy čr a spol, dotování alternativních zdrojů ( bilionový tunel v režii soudruha špidli), příliž mnoho uřadů a v nich příliž mnoho uředníků. prostě takovej smradlaVEJ socialistickej bordýlek, kde si soustu prasátek rochńá v teplíčku a bahýnku. tam nefouká. neni možný to jakkoliv řešit, protože veškerý pokusy o reformování těhle oblastí jsou zablokovaný odborama a levicovýma populistama, kteří chtějí být zvoleni. že se nakonec ukáže prstem na ubytovny nebo na banky, kmotry atd, vyrobí se spiklenecké centrum v nečasove vládě, to se dälo přesně očekávat. je potřeba najít viníka a odvest pozornost. místo toho, aby se řešila podstata.
16. 02. 2014 | 14:14

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

'Premiérka' Mirka stojedničko Němcová opět fantazíruje a

sem na blog přispívá ty své choré bláboly pod nemožným anonymem Yosif K., nechápu že ji ty forky a bláboly uspokojují. Dobře že není tou "premiérkou", jak tak moc chtěla být, páč to by tu byl už opravdu v této naši republice opravdový blázinec a boj proti korupci by získat svou tentokrát nejvyšší a modrou Kmotru. Proto raději pochodem chod => politický cintorín čeká! A za zlodějny neděkujem. Sbohem. m.p.
16. 02. 2014 | 14:18

Analytik napsal(a):

marxík 14:11

Snadná volba - stačí si položit otázku, co nám tahá z kapes více peněz?
Megakorupce nebo rovnostářská společnost?
Jenom členům Mafie by vadilo to druhé!
16. 02. 2014 | 14:22

zemedelec napsal(a):

Paní evix.13:54
Po dlouhé době,naprosto souhlasím.
To je přesně ono,jak si státní úředník přihrává peníze ze státního.
Pochybnosti už jsou,kdo ovládá tyto ubytovny,bílý koně.Když je to tak dobře ošetřeno zákonem.
16. 02. 2014 | 14:30

Martin1 napsal(a):

Korupce jako parazit aneb Lze ji porazit?
Ale proč?
Je to už jediné místo, kde když je, tak to tam ještě trochu žije.
Jinak u nás dávno chcípl pes.

Korupčníci jsou v podstatě velice úspěšní a optimističtí lidé, kteří dokáží na tváři jako jediní v dnešní podělané době vykouzlit úsměv - tedy na své.
Ale za to i v době, když je vedou k výslechu, mají radost, že tam potkají zase své brachy, kteří milují stejné prachy a tak i oni roztáčení kola ekonomiky - prý šedé, ale co nám do barvy, nejsme tu rasisté. :)
16. 02. 2014 | 14:45

blazena napsal(a):

Pani profesorka by se take mela prezentovat akademickym korupcnictvim a klientelismem mj. i v prostredi Akreditacni komise.
Je snad zde jeste nekdo, kdo teto peani veri? Vzdyt ani ve svem kratkem profilu pod fotografii o sobe nepise pravdu. My zasveceni dobre vime, jakymi "problemy" mezinarodniho komunistickeho hnuti se pred rokem 1989 tato komunistka zabyvala,
Je to na zbliti.
16. 02. 2014 | 14:55

Analytik napsal(a):

Martin1 14:45

Nic proti vám korupčníkům.
Jen takový malý dotaz: komu asi vděčíme za Vámi citovanou podělanou dobu?
16. 02. 2014 | 15:01

svačinář napsal(a):

Dovolím si navrhnout řešení: ne 20 let do vězení, ani trest smrti, ale veřejně prospěšné práce (vpp) - oranžová vesta 1 rok - 30 let. Byt i auto průměrné ceny ponechat, odpovídající počtu členům rodiny, vyplácet jen průměrný důchod. Tato země si nemůže dovolit plýtvat talenty.Po osmihodinové směně vpp, ať si dotyčný třeba podniká a řádně platí daně. Veškerý dohledatelný majetek zabavit, atd,.. Např.: Klaus, Kožený,Krejčíř a další vejlupci 30 let vpp a ztráta veškerého majetku a jen průměrné důchody.
16. 02. 2014 | 15:04

Petr Havelka napsal(a):

Prostudoval si alespoň jeden zde diskutující odkaz,

http://www.korupcejakoparazit.cz/

který vložila paní Dvořáková do svého blogu?
16. 02. 2014 | 15:12

Občan napsal(a):

Já ano, pane Havelko. Vřele Vám doporučuji učinit totéž; je to docela slušný "vodvaz" :o)))
16. 02. 2014 | 15:21

Martin1 napsal(a):

Analytik napsal(a):
Martin1 14:45

Nic proti vám korupčníkům.
Jen takový malý dotaz: komu asi vděčíme za Vámi citovanou podělanou dobu?
16. 02. 2014 | 15:01
-------------
Nezkušeným korupčníkům, je to daň z neprofesionality. Takoví korupčníci na západě jsou již profesionálové.
Ti vědí, že základ je v tom, že se musí stále upozorňovat na korupci těch druhých.
16. 02. 2014 | 15:27

Petr Havelka napsal(a):

Pane Občane,

to jsem rád :) Právě si čtu.

Třeba šifrované telefony

Recept 3: Na politické podnikání kontrolou šifrovaných telefonů

Využívání šifrovaných telefonů poskytuje kmotrům a zkorumpovaným politikům možnost pohybovat se zcela mimo právo. To vede ke zneužívání demokratických procesů. Občan je proti takovým prostředkům zcela bez ochrany, neboť nemůže kontrolovat činnost zástupců, které si zvolil. Chytrá pravidla by proto měla omezit používání šifrovaných telefonů a prostředky anonymní komunikace u politiků a jiných veřejných činitelů.*

Co by měl obsahovat chytrý zákon o šifrovaných telefonech a anonymní komunikaci politiků?
◾ Politici nesmí používat šifrované telefony ani prostředky anonymní komunikace.
◾ Výjimku ze zákazu používání šifrovaných telefonů mají vybraní veřejní činitelé, kteří jsou uvedeni na zvláštním seznamu a kteří jsou odpovědni za zajištění základních funkcí státu.
◾ Politik, který by nebyl uveden na zvláštním seznamu politiků, kteří by měli dovoleno používat šifrované telefony, by mohl mít například přiděleny dva standardní mobilní telefony, jeden pro osobní, druhý pro pracovní komunikaci. Jiné telefony by nesměl během výkonu funkce používat.
◾ Politik by mohl mít navíc přidělenu jeden pracovní email a profil na sociálních sítích, obojí se svým jménem.
◾ Veřejní činitelé by nesměli používat anonymní emaily nebo si vyměňovat informace prostřednictvím internetového telefonování či anonymních profilů na sociálních sítích. Veškerá pracovní komunikace politiků (veřejných činitelů) by měla probíhat pouze z jasně identifikovatelných zdrojů (emailové schránky, profily na sociálních sítích, účty internetové telefonní komunikace) a měla by obsahovat vždy jméno a příjmení politika s dovětkem, že jde o veřejného činitele.
◾ Jestliže by politik použil ke komunikaci šifrovaný telefon či anonymní formu komunikace, dopustil by se přestupku nebo trestného činu.
◾ Politik by měl mít ohlašovací povinnost, pokud by se dozvěděl, že jiný politik neoprávněně používá šifrovaný telefon nebo anonymní komunikaci.
Je tady toho spousta a nejsou to žádné prázdné plky. Je to věcné a má to logiku
16. 02. 2014 | 15:32

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Někteří se dokáží přiživit na všem a vše zdiskreditovat. Proti korupci nám dnes bojují nejen různí pochybní finančníci, ale i Nečas s Kalouskem. Kdejaký lotr, který pak tvrdí, že bez korupce to nejde, si z boje proti korupci dělá živnost.

Pro politiky je to samozřejmě výhodné, že se bojuje proti korupci, protože pak není čas na základní otázky politiky. Různí političtí šíbři nás spíše přesvědčí o tom, že bojují proti korupci, než bychom jim uvěřili, že budou hájit naše zájmy.
16. 02. 2014 | 15:39

truchlice napsal(a):

i love občan...kdo vas plati?....resp. kdo Vas tak blbe plati? chapu, ze kdyz cokoli, co na internetu napisou, ze "muzete delat", pochopite tak, ze to "musite delat", ze se nedoplatite, ale neni to spis chyba Vaseho zamestnavatele, ze Vas plati za prispevky do internetovych diskusi a nema na to, aby Vam zaplatil par EUR navic, abyste si zjistil, kdo firmu, ktera Vas zamestnava, ve skutecnosti z Kypru vlastni...
16. 02. 2014 | 15:43

17, 3 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Náboženství " Potíránikorupcismu" se lidu dostává náhražkou za náboženství
" Bojosnezaměstnanismus" , to druhé jmenované totiž již nezabírá, ukazuje se být nesmyslem věřit v něco, co je protichůdné podstatné vlastnosti systému a co v historické realitě ukazuje se být pořadavkem aburdním.
Spása tkví nyní už ne v pracovním výkonu /celá ta armáda nezaměstnaých svým antivýkonem hodnoty výkonu totiž snižuje a devalvuje/ , ale v jakési touze po čistotě rouch, hábitů, tiár atd. systému, nebo-li místo výkonu faktického slibuje se nyní výkon " čistý", což ve své nesmyslnosti ale nijak nezasáhne kvalitu a kvantitu výkonu celkového /potažmo segmentárního, lokálního../ - ba může tomu být i škodlivý, to když korupční peníze budou ekonomice chybět.

Protože třída ublížených je zatím jednak dost slabá a také dost nezpůsobilá formulací takových, aby mohla v třídě ohrožených vzbudit pocity jiné než je sentimentální a romantický povzdech " ach, ale to ne, to se nám jistě nikdy nemůže přihodit" a protože je přeci ta částka sta a více miliard tak monstrozní, že dochází k jejímu zbožštění již jen při zmínce o ní....jeví se být " Potíránikorupcismus" náboženstvím velmi přitažlivým pro široké vrtvy obyvatelstva, přičemž i samotným aktérům korupce nemusí být ani tak proti srsti, rozhodně je lepší hodit přes palubu občas pár soudruhů než hodit přes palubu celý systém. Proto také ty sebevědomé úsměvy - na tvářích aktérů, oni moc dobře vědí, že jsou již pevnou součástí systému , který parazitům MUSÍ nahrávat z podstyty - protože nemá řešení na parazitismus /podvýkon je totiž systematicky, strukturálně včleněn do podstaty systému/ ač již chtěný (parazitismus shora - paraz. bílých límečků, korupčníků atd) nebo nechtěný (nedobrovolně nezaměstnaní a jinak prekerizovaní), má jen sliby podobné slibům křesťanské středověké spásy ( coby " konečného řešení" lidského osudu, jeho naplnění, stejně jako naplnění instituce spravedlnosti).
Pokud pak je objektivním faktem to, že moc bude kooperovat vždy tak, aby si uchovala své postavení, je nasnadě, že nějaká obdoba fašizujícího režimu je nevyhnutelná vždy když v rudimentárním pojetí dialektiky zájmů a moci tříd nedochází k tomu, že touha po osvícení, uspokojení je požadována v mnohem komplexnějších vyjádřeních, než že se jedná o hry typu " škatule, škatule, hejbejte se" nebo hry, kdy jedna Mafie chce porazit jinou Mafii.
Naopak - takovými vítězstvími musí být pohrdáno.... a stejně tak v konečném i pomstou.

Zdravě skeptický názor by pak měl být takový, že si od protikorupčního boje neslibuje nic, respektive velmi málo. Žalostně málo na to, aby o tom musil dopředu sepisovat sáhodlouhé traktáty.
16. 02. 2014 | 15:46

santawizard napsal(a):

Předražené zakázky:
Nejvíce se dneska mluví proti politikům.Nakonec policie je státní sektor a novináři jsou soukromný sektor ,ale politici mají vládnout ,jak státnímu tak soukromnému sektoru
Zneužívání moci není totéž jako korupce.Vydírat není totéž jako uplácet.Kdo má dostat ochranu svědků není totéž ,jako kdo má dostat ochranou léčbu.Tady totiž leží velký konflikt zájmů,který může skončit ,že už se pořádně neví ,kdo je pachatel a kdo je oběť.Nejenom,že vyděrač dostává výkupné ,ale ještě si tomu nechá říkat ,že dostává úplatky….nebo dokonce tuplovaně ,že prý on sám platí výkupné a ještě tomu musí říkat, že platí úplatky.I obchodníci jsou často podvodníci ,že už se neví ani kdo kupuje a kdo prodává .To je proto,že základem zákona není jenom spravedlivost ,ale i síla.Tímto způsobem se ospravedlňuje křivda.Proto se říká ,že spravedlivě a za trest a nebo nespravedlivě a na zkoušku může člověk skončit ve vězení nebo v blázinci na převýchovu.,nejenom jako opravdový lump a cvok ale taky jako opravdový politický vězeň a pseudoblázen.Jestliže soukromník přemluví vládu ,aby od ní dostal kontrakt za peníze daňových poplatníků,tak to může být korupce jedině když je to podvod. Ne každý podnikatel je však podvodník.Navíc stát může podvádět svoje občany stejně dobře jako soukromníci,kteří podvádějí svůj stát
.Protože občan ani jeho stát nejsou dokonalí ,tak vnitřní a vnější přítel či nepřítel člověka nebo vnitřní a vnější přítel či nepřítel státu ,taky nejsou stoprocentní hrdinové nebo stoprocentní padouši.I když se charakter a povolání člověka časem zdokonaluje ono to jde všechno pomalu.
16. 02. 2014 | 16:07

Analytik napsal(a):

Petr Havelka 15:32
Ještě tam chybí:
◾ Politik nesmí mít zakódovaný obsah svých počítačů a přístup k nim nesmí mít chráněný heslem!
---------------
Takovou sbírku hovadin musel dávat dohromady opravdový protikorupční genius!
Opravdu silná káva!
16. 02. 2014 | 16:18

Petr Havelka napsal(a):

Pane analytiku,

zřejmě jste si neprostudoval odkaz v blogu paní Dvořákové. Takže autoři:

Tady máte autory

http://www.korupcejakoparazit.cz/o-nas
Váš názor, že jsou to h.vadiny nesdílím.
16. 02. 2014 | 16:30

Občan napsal(a):

Pane Havelko,

je tam skutečně několik rozumných věcí, ale zrovna tohle je ptákovina na kvadrát.
JAK chcete zjišťovat, který politik si kdy a jak vyměnil informace s někým jiným prostřednitcvím nedovolených komunikačních prostředků?
"Občanskou kontrolou"? Jako že bude každý s českou občankou mít k dispozici sledovací techniku? Nebo snad vznikne další tajná služba, která bude imrvére sledovat toky informací?
Vondráček bude ministrem komunikační čistoty a Havrda přednostou Úřadu pro zajišťování komunikační čistoty. Dyk je to nesmysl :o))

Stačila by standardní majetková přiznání na začátku, v průběhu a na konci volebního období u kandidáta a jeho příbuzných či jiných partnerů. Neprolázals - tak 100% daň na nedoložený majetek a zákaz působení v politice na kterékoli úrovni.
A podobné přiznání pro všechny s majetkem řekněme nad dvě mega. Z průměrného příjmu se totiž dvě mega našetřit nedají.
16. 02. 2014 | 16:40

Analytik napsal(a):

Petr Havelka 16:30

Přiznávám, že jsem to nečetl a sypu si na hlavu popel.
Ještě bych si dovolil upozornit, že tam chybí požadavek:
◾ Politik nesmí zakrývat svou hlavu kulichem, čepicí nebo přilbou, aby bylo možné kontrolovat, jestli nemá něco za lubem.
BTW budou výše citovaná pravidla aplikována jen na prosté politiky nebo i na lobbisty a mafiány typu Rittiga? Základy korupce tvoří velký byznys, politici jsou jen pouzí přicmrndávači.
Skuteční mafiáni a korupčníci asi nebudou cítit potřebu dodržovat taková pravidla. Jen se jim s chutí zasmějí!
16. 02. 2014 | 16:43

K.M. napsal(a):

Již samotnou otázku, zda se dá korupce v ČR porazit (?), je nutno považovat za znevažování intelektuálních schopností touto otázkou oslovených,

znevažování intelektuálních schopností těch, kteří si jsou vědomi, že všechna dosavadní protikorupční opatření v ČR byly jen Potěmkinovými vesnicemi, bylo jen předstírání činnosti... dosavadními vládnoucími... garniturami...,

neboť DOKUD SE "NEPŘEKOPOU" VŠECHNY ZÁKONY ČR..., vyrábějící vesele... a ze strany zákonodárců - "nepozorovatelně" - dodnes korupci v masovém (!) měřítku...,

dokud se "nepřekopou zákony", bez kterých by nebyla Klausova bláznivá jánabráchistická výroba jeho "úspěšných", resp. jeho slavné amnestie před několika měsíci myslitelná...,

DO TÉ CHVÍLE NEMÁ ŽADNOU CENU, BAVIT SE VÁŽNĚ O BOJI PROTI KORUPCI...

Při tom je si nutno uvědomit, že tyto zákony nemohou vytvářet stávající pos.anci, zatížení vazbami na korupční... prostředí, vytvořeného... záměrně pro výrobu úmělých úspěšných...

Současné zákony musí vést k odporu většiny veřejnosti k termínu demokracie..., a člověk který strávil 2/3 svého života v západní Evropě... se musí ptát, jak to, že ještě dnes...(?), vždyť je to již víc než 23 let..., musí se opakovaně tázat, čí je to záměr...?!

TVORBA VŠECH ZÁKONŮ musí proto především z tohoto důvodu přejít - pokud možno již včera - na vybrané PRÁVNICKÉ FAKULTY vysokých škol, viz příspěvek z >>27.08.13-16:05<< - na pokračování..., za blogem Heřmana Chromého >>Nevolnost z české demokracie<<

V případě, že budou tyto zákony opřeny o legislativu ekonomicky silných, starých zemí EU, přispělo by to i k nemalému zjednodušení obchodních vztahů s těmito zeměmi, což by ve svém dopadu znamenalo nemalé oživení, nemalé posílení obchodních styků s těmito zeměmi, v rozsahu ekonomicky značně upozaďujícím jakékoliv ministerské, či prezidentské výzvy...

Parlament ČR, v němž se pořád ještě nachází osoby, které v něm seděly již v tom prvním po roce 1989..., které tolerovaly nebo dokonce vyráběly dnešní ostudné zákony..., takového úkolu není schopen...,

ke splnění tohoto úkolu musí být vystřídáni všichni z jánabrachistických... parlamentů předchozích, kteří by měli být bráni k finanční odpovědnosti za dosavadní beztrestné obohacování se... v parlamentech předchozích...,

musí se důkladně přetrhat vazby stávajícího, vládnoucího JÁNABRÁCHISMU V ČR..., což je možné jen zavedením systému rotace, systému častějšího potvrzování zastupitelů v jejich funkcích...

Takový vývoj nevyhnutelně předpokládá okamžitý vstup kapitálem ještě NEzaháčkovaných studentů a učitelů vysokých škol do politiky..., studenti - nejen fakult právnických - by si tím mohli přivydělávat na studium, resp. vytvářet podmínky pro studium kvalitnější..., což by mělo být nejspíše zásadním předpokladem pro přežití společnosti...

Studenti by měli mít na paměti, že jim Klausova společnost slíbila - proti zdravému rozumu - nic nedat..., jedině jejich vstupem do politiky si budou moci vybojovat to, na co by měli v rozumné společnosti pamatující na budoucnost nárok...

Mohou počítat s nemalou podporou všech, kteří se cítí Klausovým vlčincem - na kterém se zatím beztrestně podílejí i někteří advokáti - rovněž okradeni..., mohou počítat především s masivní podporou existenčně ohrožených seniorů...

Chci věřit, že česko-moravsko-slezská kotlina nerodí jen PŘIZDIS.ÁČE, a proto pár snů k přemýšlení, viz výše uvedený příspěvek >>JAK Z TOHO VEN? z 27.08.13-16:05<<
16. 02. 2014 | 16:58

Petr Havelka napsal(a):

Pane občane,

jde tu přece o to stanovit nějaká pravidla. Zrovna šifrovaná komunikace nabízí politikům jistý komfort, který není žádoucí. Porušení pravidel potom nabízí občanovi vytvořit si obrázek.

To není málo.
16. 02. 2014 | 17:07

Pepa z depa napsal(a):

Milí zlatí k tomu www.korupcejakoparazit.cz jsme se připojili a na FSB jim nabídli spolupráci, protože jsme ve fázi žádosti pomoci ochrany lidských práv občanů ČR, tak jak nám to předvádí dnes OSN a EU na Ukrajině a v Sýrii. Tak uvidíme, zda jsme pro tyto organizace stejně důležití a snad i proč. Nejste také zvědaví? Když ano tak nám napište na www.ers.blog.cz. Začít se musí okamžitě, protože začali rozkrádat a okrádat naši vlast i přes naší společnou peněženku v ČNB a ti co to měli podle ÚSTAVY zastavit, tak jen přihlíželi a za odměnu dostali místo v té instituci. To by doopravdy naštvalo i mrtvého a natož 4. odboj a PRO i ERS. Takhle se nedá provésti Reforma společnosti podle www.ekonomickareforma.cz. Prostě musíte všichni přiložit ruku k dílu a nejen si zde natřásati barevná peříčka. Ani jako pero se to nedá nazvat. Hezký večer všem.
16. 02. 2014 | 17:08

JK napsal(a):

Protikorupční opatření ala Čech. Autoři evidentně nemají ponětí, co všechno obnáší zajištění jejich protikorupčních opatření. Už takhle trvá realizace veřejné zakázky nepředstavitelně dlouho, zákon o veřejných zakázkách některé pracovníky prakticky paralyzoval, neboť jejich počty se radikálně snížili na úkor nárůstu nekompetentního managementu ve státní správě. Je to motání v kruhu. Ono nestačí, kolik nesmyslů si vymýšlí evropští úředníci, ještě k tomu přibývají nesmysly managementu a završují to další nesmysly nejrůznějších rádoby protikorupčních bijců. Každý podobný nápad nebo nařízení by mělo nejdřív projít zjištěním dopadu do výkonu tohoto rozhodnutí a každý jeden by měl být hmotně za své nápady odpověden pro případ, že by došlo ke kolapsu. Státní zaměstnanci jsou kvůli nejrůznějším polofunkčním registrům v práci přesčas o sobotách a nedělích. Všichni chtějí strašně šetřit, ale jen hubou, jen aby to vypadalo pěkně a klidně ať to zaplatí někdo jiný a je jedno zda penězi nebo vlastní energií a časem.
Dokud nebude uzákoněno prokázání nabytí majetku a nebude zamezeno danění jinde, než ve státě kde dochází k samotnému výkonu hospodářské činnosti, tak se nic nezmění a naopak bude zajištění nejrůznějších „protikorupčních“ nápadů a výkon státní správy pro daňové poplatníky dražší.
16. 02. 2014 | 17:11

santawizard napsal(a):

Stejně jako stát má právo na státní tajemství,tak politici a soukromníci mají právo na výrobní a obchodní tajemství.V opačném případě by si špion mohl hrát na dedektiva a dedektiv na špiona,nejenom ve státní správě ,ale i v té či oné politické straně či firmě.Valná hromada korporace není ,ale totéž jako valná hromada městského úřadu.
16. 02. 2014 | 17:16

Magdalena Dobromila Rittigová napsal(a):

kdyby se naše komundíra Dvořáková skutečně věnovala politologii, mohla by vědět, že korupce je všudypřítomná s byrokracií....a také s ní přímo úměrně roste!!!
Reaguje pružně na volná místa trhu a vždy tam, kde je poptávkový převis.
Takže s ní nelze úspěšně bojovat, ve smyslu našeho legračního nadačního fondu Janečky, Randáka, Marvanové a odpudivého Krause, ale pouze eliminací byrokracie.
Až to podobní šílenci pochopí, bude klid a pohoda...
16. 02. 2014 | 17:22

Analytik napsal(a):

Petr Havelka 17:07

Šifrovaná komunikace je k dispozici každému občanu, který nemá hluboko do kapsy. Mezi mafiány je to dnes standard. Proč by měla být tato technika zapovězena jen politikům?
Citované nápady dvou právníků svědčí o tom, že nemají přehled o aktuálním stavu komunikační techniky.
Co třeba satelitní telefony, poštovní holubi nebo potrubní pošta?
Také zakázat pod trestem politické exkomunikace?
16. 02. 2014 | 17:23

tajemný pan H napsal(a):

problem je v tom, že s korupcí chtějí zatočit sláveček s burešem. teda lidé, kteří na korupci vyrostli. já věřím burešovi, že už štvalo muset rozdávat uplatky na všechny strany, nicmeně je kdysi ochotně rozdával, protože jinak by nebyl šefem agrofertu ale obchodním zástupcem vodafonu. v česke rupublice lze s poctivostí dojít jen na uřad práce. sebelepší zákony a sebelepší registry smluv nezabrání čechum krást. to je jasne. takže tady bude ještě spousta návrhů a fantasmagorií jak zatočit s korupcí a krást se bude vesele dál. dokud nebudeme mít zákon o vyrovnaném rozpočtu a dluhovou brzdu, nic se nezmění. oranžoví komunisti se ale takových zákonů bojí jako čert kříže. nenechají se odsekat od penězovodů a zakázek, protože to je podstata jejich existence. stejně jako se od státních dotací nenechá odsekat ANOfert.
16. 02. 2014 | 17:27

Petr Havelka napsal(a):

Pane Analytiku,

evidentně jste si nepřečetl a nerozklikl

Recept 3: Na politické podnikání kontrolou šifrovaných telefonů

http://www.korupcejakoparazit.cz/clanek/recept-3-na-politicke-podnikani-kontrolou-sifrovanych-telefonu/

Jste věcně mimo, řeší se tu politici, po občanech a mafiánech nikdo nic takového nevyžaduje.
16. 02. 2014 | 17:33

tonda napsal(a):

re: JK - tak jsem si na zminene strance precetl Recept 16 o verejnych zakazkach a prijde mi, ze autori tam navrhuji maximalni zjednoduseni administrativy verejnych zakazek a v Receptu 13 pomerne extenzivni zhodnoceni dopadu veskere navrhovane legislativy.....nevim, ale nez zacnu neco kritizovat, tak si to poradne prectu...me jejich napady neprijdou uplne hloupe

re: analytik - pokud by Rittig a spol. provozovali sve cachry pres postovni holuby a potrubni postu, myslim, ze by mohl byt narod zcela v klidu, protoze by s takovouto "operativni technikou" nebyli schopni zmanipulovat jedinou verejnou zakazku
16. 02. 2014 | 17:36

Analytik napsal(a):

Petr Havelka 17:33

Moje chyba, podlehl jsem klamnému dojmu, že blog pojednává o zamezení korupce a ono zatím o komunikaci mezi politiky?
A co takhle zakázat všem politikům vstup do garáží?
Komunikace může probíhat i systémem huba-ucho a v upravených garážích je odposlech problematický.
Jestli autoři řeší korupci jen omezováním politiků, tak jsou věcně mimo spíše oni. Korupce už žije i bez politiků.
16. 02. 2014 | 17:49

Petr Havelka napsal(a):

Pane Analytiku,

už s Vámi nebudu komunikovat. Nejde to.
16. 02. 2014 | 17:52

Tonda napsal(a):

Já se vrátím k osobě autorky a dotazu, který tu už padl: Jak to bylo s tou slavnou plzeňskou fakultou? Proč nakonec zrušena nebyla? Jak je možné, že se tam dále "studují" práva - že se tam vůbec studuje? Jak je možné, že tu existují "vysoké školy", jejichž absolventi investovali především peníze, aby získali diplom - různé ty ujaky a spol.? To je přece Vaše parketa, paní profesorko? Odpovíte?
16. 02. 2014 | 18:05

tonda napsal(a):

re: analytik...jak to chapu ja z tech jejich stranek, tak tam logicky rikaci, ze vsechna korupce, stejne jako vsechny tajne domluvy mezi politiky a kmotry odhalit nejdou, ale je nutne zamezit pouzivani tech prostredku, ktere se politikum i kmotrum pouzivaji snadno, relativne levne a bezpecne...budou-li muset jet kvuli kazdemu "korupcnimu hovoru" do specialni protiodposlechove garaze, at si jedou...blesk si na ne jednak pred garazi potka a jednak takhle zadny business dlouhodobe provozovat nejde..kdyz si na tom jejich webu prectu, treba toto, tak se mi jezi vlasy na hlave...s tim se musi neco delat

Starostové vesnic v Beskydech si pořídili šifrované telefony za sedm miliónů. „Starostové několika obcí na česko-slovenském pomezí si z evropských dotací pořídili telefony se šifrovacím systémem, který nelze odposlouchávat. Uvedla to Česká televize. Telefony ale buď nepoužívají, nebo se s nimi baví o běžných věcech, které žádné šifrování nepotřebují. Podobně zabezpečený systém nepoužívají ani vrcholní představitelé policie, připomněla ČT. Projekt, který v ČR používá 13 obcí a na Slovensku devět, stál českou stranu sedm miliónů korun.“

http://www.novinky.cz/domaci/251655-starostove-vesnic-v-beskydech-si-poridili-sifrovane-telefony-za-sedm-milionu.html
16. 02. 2014 | 18:06

Magdalena Dobromila Rittigová napsal(a):

Pokusme se podívat na kauzu mého synka Ivo Rittiga chladnou hlavou bez emocí: Dopravní podnik uzavřel smlouvu s firmou Neograph na tisk jízdenek za cenu 37 haléřu za jednu jízdenku. Uvážíme-li prodejní cenu jízdenky pro cestující v hodnotě 36 korun, pak jde o náklad zanedbatelný, ve výši 1% prodejní ceny.
Firma Neograph měla uzavřenu smlouvu s firmou Cokeville Assets, která z oněch 37 haléřů za jízdenku dostávala 17 haléřů. S tou měl zase Ivo Rittig smlouvu na poradenské služby. Zmíněných 17 haléřů je provize za dojednání obchodu. Vše je podepřeno smlouvami, které se sice mohou jevit jako podezřelé, ale po právní stránce bude vše zcela určitě v pořádku.
Dopravní podnik za roky 2008 až 2011 zaplatil Neographu za tisk jízdenek celkem 203 miliony korun, přičemž 40 milionů z těchto 203 šlo firmě Cokeville Assets. V průběhu čtyř let. Dopravní podnik utrží ročně na jízdném okolo 3 a půl miliardy korun, za čtyři roky tedy cca 14 miliard.
Co chce na tom Bradáčová s Láskou obviňovat....??
16. 02. 2014 | 18:06

tonda napsal(a):

re: Magdalena Dobromila Rittigova - a kde berete tu jistotu, ze vsechny ostatni smlouvy DP jsou ciste? Plus proc potrebujete provizi za dojednani obchodu, kdyz Neograph je jedina firma, ktera ma opravneni pouzivat ochranne prvky pri tisteni jizdenek,resp. kdyz nikdo jiny nez Neograph stejne jizdenky dodavat nemuze? 40 mil. za to, ze jste predstavitelum Neographu a DPP pri jednani uvarila kafe nebo nejakou tu "laskominu" podle Vaseho cteneho jmena?
16. 02. 2014 | 18:15

Baba napsal(a):

Pane radní, co naděláte, bezpodmínečná láska v dospělosti je spíš protimluv, že.
16. 02. 2014 | 18:37

Jícha napsal(a):

Magdaleno, Tondo a další.

Dvořáková má pravdu, že nejdřív musí být zmapováno jak se korupce provádí.
To ale zdaleka nestačí. Oba se zabýváte smlouvami aniž si uvědomujete své placnutí do vody.

Dnes se nám všem v událostech vysmál pohrobek ODS Pospíšil. Až se za břicho popadal když se mluvilo o smlouvách. I kdyby ve smlouvách stálo, že veksloň dostane půlku z jízdenky, je vše ok.
Podle Pospíšila se vždy u jakéhokoliv z aktérů předpokládá chybný kalkul, nevydařený obchodní záměr, ekonomický nonsens anebo o prostou mýlku.

Vyjma jednoho jediného případu. A tím je důkaz o úmyslu takového jednání. Poškození kohokoliv nestačí. Podle Pospíšila je jedinou formou takového důkazu zaznamenaný odposlech. Nic jiného nemá validitu!

Dnešní technická revoluce umožnila telefonní hovory šifrovat tak kvalitní šifrou, že je nejde během jednoho lidského života
rozšifrovat. Pospíšil nový občanský zákoník neobohatil o zákaz šifrovaného telefonování. Ani od jiných politiků nepřišly indície se něčím takovým zabývat.

Resume? REZIGNACE!
16. 02. 2014 | 18:39

Magdalena Dobromila Rittigová napsal(a):

re: tonda
Budu se muset zeptat svého synka. Ale myslím, že každá smlouva má svá specifika a ujednání a je přece jedno, zda měl dostat Ivo za sjednání jednorázovou provizi, či podíl z každého lístku.
To, že si bere smluvní forma na zprostředkování někoho dalšího ( prostředníka) je přece v byznysu naprosto běžné a to i v Čechách.
16. 02. 2014 | 18:41

santawizard napsal(a):

Vy děláte chybu,že místo aby jste popisovali problém jasněji a stručněji tak,to popisujete zdlouhavěji a složitěji.To dělá ,jak obžaloba ,tak obhajoba.Jasněji a stručněji by se měli však vyjadřovat hlavně žalobci.Jinak řečeno začátek procesu je vždycky více nejasný než jeho konec.V opačném případě zůstává podezření ,že se stala křivda i kdyby se de fakto křivda nestala.
16. 02. 2014 | 19:09

tonda napsal(a):

re: Magdalena Dobromila Rittigova - naprosto souhlasim.... nejsou spinave penize, nejsou korupcni penize, korupce ani zlocin neexistuji....kde uz jsem to jen slysel?

re: Jicha - proti gustu zadny disputat...ja nicmene tento odevzdany pristup ruskeho muzika, ze vse je osud, se kterym se neda nic delat (a jedine co ma tedy smysl, je opit se do nemoty, aby clovek na nezmenityelnou realitu zapomnel) s dovolenim sdilet odmitam... ale ani ho jinym neberu
16. 02. 2014 | 19:14

Magdalena Dobromila Rittigová napsal(a):

re: tonda
kde jste to slyšel nevím.....možná o Vánocích v pohádkách na TV Nova??
Jinak v reálném životě samozřejmě exisatují. Ale je pravda, že když u nás doma, dáme večer všechny peníze na stůl, tak ty údajně "špinavé" opravdu, ale opravdu nepoznáme.
A tak to zřejmě myslel i pan profesor..?
16. 02. 2014 | 19:42

pavel v napsal(a):

Paní profesorko,

názor lidí na korupci je dvojaký. Obecně jim korupce vadí, když z ní má prospěch někdo jiný, ale vůbec nevadí, pokud z ní mají prospěch oni sami. Typickým příkladem takové korupce je, když nějaká politická strana slíbí, že pomocí progresivní daně obere ty, kdo dokážou vydělávat, aby pak těmito penězi přilepšovala svým voličům formou "bezplatných" služeb státu. Korupce je zde považována za cosi samozřejmého.

Jinou formou korupce je socializace zisků a privatizace ztrát. Socializace zisků spočívá v tom, že daň z příjmů platí jen firmy, které zisk mají (jakoby ty ostatní stát nepotřebovaly). Privatizací ztrát je to, že když firma má ztrátu nebo když zbankrotuje, její ztráta zasáhne jen jejího majitele, ale ostatní společnost to nezajímá. Korupcí je zde nespravedlivé obohacování těch, kdo nepodnikají (vezou se) na úkor těch druhých.

Korupce vzniká jen tam, kde někdo hospodaří s cizími penězi. Nejsnadněji lze tedy korupci omezit omezením takového hospodaření. To znamená nevolit socialisty s jejich konceptem bezdůvodně vysokých daní a nesmyslných státních dotací či zakázek.
16. 02. 2014 | 20:02

šašek z Jihlavy napsal(a):

Rittig zatím nemůže do tepláků, teprve se šijou, na takovou postavu je třeba speciální model. Až to na něj ušijou, určitě ho zašijou.
16. 02. 2014 | 20:14

tonda napsal(a):

re:pavel - chápu-li Vaši argumentaci dobře, pak je třeba zrušit ty úřady, kde se objevila korupce: jedním z úřadů, kde je korupce hodně nebo možná i nejvíc je bezpochyby Ředitelství silnic a dálnic. Nebuďme proto přepjatí socialisté a ŘSD zrušme a přestaňme zcela nesmyslně vydávat veřejné peníze, které se stejně rozkradou, na stavbu a údržbu silnic a dálnic. Ty se do roka / dvou zcela rozpadnou a každý, kdo bude chtít dojet z místa A do místa B, si za vlastni peníze postaví pro uskutečnění této cesty vlastní silnici a poté, co po ni z místa A do místa B projede ji zase zlikviduje... korupci při stavbě a opravách silnic a dálnic zcela zlikvidujeme, protože již nebudou žádné veřejné prostředky (na dálnice a silnice), které by šlo rozkrádat...souhlasíte, pavle, že to bude zcela ideální řešení?
16. 02. 2014 | 20:16

Magdalena Dobromila Rittigová napsal(a):

můj synek Ivo stále říká : zavřít můžou, pustit musí. Ale ty peníze už nám nikdo nevezme, ani pomatený Randák s Láskou, ani uplacená Marvanová...
16. 02. 2014 | 20:20

resl napsal(a):

Ke korupci jsou třeba lidi. My nevybíráme do sněmovny konkrétní osoby, my vybíráme strany a ty vybírají do funkcí straníky, poslušné svému vedení. Základ je v charakteru, kteří už tady na začátku vybraní jedinci, ztrácejí. Mají přece před sebou minimálně 4 roky nádherného života a nemusí ani chodit do práce, tak proč by neposlouchali, co mají dělat, jak hlasovat.
Volební systém nedovolí kandidovat známým osobám bez stranické příslušnosti /problémy se senátorstvím nerozvíjím/. Volič nutně potřebuje vědět, kdo je osoba volená, jak se choval v době totality, jak se stará o rodinu, má-li jí, jaká kultura se mu líbí, kam rád chodí, jezdí, jak ho hodnotí známí a pod.
Pak to samozřejmě nemusí dopadnout podle každého z nás, ale vyjasní se postoj občanů tohoto nešťastného, umělého státu.
A za padesát let, až nám vejde slušnost a charakter pod kůži, začne 3. svět. válka a můžeme začínat znovu. Bude-li kde a hlavně kdo.
16. 02. 2014 | 20:24

tonda napsal(a):

re: dobromila rittigova - prominte, zapomnel jsem uvest, ze penize z vynosu z trestne cinnosti, tzv. spinave penize, nepoznate tak, ze kdyz je doma slozite na stul, ze budou "umazane od spiny"....a nevyperete je tak, ze je pote doma hodite do pracky....ted uz chapu, v cem byl problem
16. 02. 2014 | 20:26

modrá sekta napsal(a):

pavel

naprosto správně - nevolit socialisty a jiné pomatené levičáky.

Je potřeba volit skutečně moudrou vládnoucí elitu - tedy ODS a TOP.

Už bolestně dlouho nám nevládnou moudří vládcové typu Topolánkovy a Nečasovy vlády.

Volte je masově a během jednoho volebního období tito privatizační mágové zruší stát a nastane ráj na zemi
16. 02. 2014 | 20:35

petrof napsal(a):

Poslední čtvrtletí vykázalo největší růst ekonomiky za posledních 7 let - 1,6%....
....jak dlouho se bude nová vláda ještě vymlouvat na tu minulou....????
Obávám se, že Otík Laffaire Sobotka se jednou přeřekne a bude tvrdit, že Nečasova vláda zavinila i stabilní finance a hospodářský růst......n-tsss, n-tsss.

PS. ...a pak že naše země nevzkvétá.....( zase přišli levouni k hotovému).
16. 02. 2014 | 20:39

na pravou míru napsal(a):

petrofe alias lačná vagíno,
lžete.
http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/aktualniinformace
16. 02. 2014 | 21:14

K. napsal(a):

Sakra....samozvaná politoložka, soudružka autorka, aktivní členka zločinecké KSČ mudruje...no, o korupci na pravé straně politického spektra...jak jinak. Jen bych jí chtěl připomenout, že právě za bolševika jsme byli nejzkorumpovanější......to jsme museli uplácet na každém rohu.....od zelináře, přes řezníka, stavebniny, Mototechny až po veksláky. Ona si to ta rudá fanatička nepamatuje?
16. 02. 2014 | 21:15

na pravou míru napsal(a):

Další lhář.
Zloději hysterčí.
16. 02. 2014 | 21:17

vobo napsal(a):

K.
1.stupeň korupce za bolševika= členství v KSČ
16. 02. 2014 | 21:40

evix - nejsem stroj! napsal(a):

pavel v napsal(a):
Paní profesorko,

názor lidí na korupci je dvojaký. Obecně jim korupce vadí, když z ní má prospěch někdo jiný, ale vůbec nevadí, pokud z ní mají prospěch oni sami. Typickým příkladem takové korupce je, když nějaká politická strana slíbí, že pomocí progresivní daně obere ty, kdo dokážou vydělávat, aby pak těmito penězi přilepšovala svým voličům formou "bezplatných" služeb státu. Korupce je zde považována za cosi samozřejmého.
---------------------------
Ano, ano, je třeba zdanit ty, kteří nejsou úspěšní a od daní pomoci těm, co úspěšní jsou...Jen mi nejde do hlavy proč ti neúspěšní, pokud opustí tuhle díru, zvanou Česko (pupek to není), se mají lépe než doma....Jestli to není tak, že ti úspěšní jsou úspěšní jen tady v této díře, protože když vyjedou na západ jsou většinou stejně úspěšní jako ti neúspěšní......
16. 02. 2014 | 22:46

evix - nejsem stroj! napsal(a):

vobo napsal(a):
K.
1.stupeň korupce za bolševika= členství v KSČ
...................
I po čtvrt století, to jest 25 let???
16. 02. 2014 | 22:48

tajemný pan H napsal(a):

světu vládne cinismus a prasetismus. to jsou dva ismy, které přebijí všechny ostaní ismy. myslím, že pochází z anglosaské kultury, která se dokázala prosadit po celém svete a převálcovat všechny ostaní ismy. cinismus a prasetismus nemusíme obdivovat, nicmeně funguje. slabí jsou zašlapáni do hlíny, silní se množí, přesně dle zákonů přírody a evoluce. všechno je, jak má být.
17. 02. 2014 | 00:26

Twist napsal(a):

Paní profesorko, co se tak na všechno vyanálovat? Ono to nakonec vyhnije samo. Jděte už s tím vším do prBruselu.
17. 02. 2014 | 05:22

Rómeo napsal(a):

Korubce je samím jádrem Českého neokapitalizmu, toho se nelze zbavit jinak než výstřelem Aurory.
17. 02. 2014 | 05:42

MARNOV napsal(a):

Klausův bananistán není umělý pojem. Je to dnešní realita, která nevznikla sama, ale byla uměle naroubována za aktivní účasti havloidů. Proto není dobrou volbou zvolení šabatové.
17. 02. 2014 | 09:24

Renata Vostrovská napsal(a):

Podle me ji porazit nelze. Cituji z Těžké Barbory:
KONŠELSKÁ (zpívá Gustav a sbor)

Víno naleje,
do domu dodá,
každému prodá,
kdo co chce a jak.
Když městu zle je,
ví kudy na to,
nic nechce za to,
že je kabrňák.
Zvolili jsme ho, abychom ho měli,
teď ho tu máme, zdalipak ho znáš?

Jakpak bychom to všichni nevěděli?
Že je to zlatý bürgermeister náš!
Sláva mu, on je pašák!
Piškumpré a krucajda!
Žumpajda a hujaja!
Zdar, zdar, zdar!

2. V klenutém těle
duch bohatýra
z očí mu zírá odvaha i cit.
On se dal cele
do služby lidu,
potírá bídu,
chrání blahobyt.
Proslavil město
předák je to skvělý,
kdo je ten člověk, zdalipak ho znáš?

Jakpak bychom to všichni nevěděli?
Že je to hejtman, ochranitel náš!

Sláva mu, on je pašák!
Piškumpré a krucajda!
Žumpajda a hujaja!
Zdar, zdar, zdar!

Na rodné hroudě
v malebném kroji
rozkročen stojí
hoj – jaký to znoj!
Dle gesta soudě
je to muž akce
když se mu zachce,
je s ním tuhý boj.
Ejhle tu muže,
který všechno může,
kdo je ten kolos, zdalipak ho znáš?

To přece nikdo jiný být nemůže:
zámecký pán a dodavatel náš!

Sláva mu on je pašák!
Piškumpré a krucajda!
Žumpajda a hujaja!
Zdar, zdar, zdar!
DRUHÁ KONŠELSKÁ (zpívá Gustav)

Do vína leje
špínu, pomeje,
doma se směje,
že je kabrňák.
Ve jménu vlasti
dukáty chrastí,
kapsu si mastí,
je to darebák.
Vždyť nu jde věru jen o kariéru,
kdo je ten vykuk, zdalipak ho znáš?

To nebude nikdo jiný, věru,
než vypečený bürgermeister náš!

A krucajda! A hele ho!
A všechno on a my prej nic!
Tak tohle ne! To nepude!
Fuj, fuj, fuj!

I v plné zbroji
ženy se bojí,
na nic nemyslí,
jenom na kanón.
Na ten si sedne
a v ruce jedné
v poloze svislý
bude držet zvon.
To prý je ono,v tom je naše spása!
Kdo je ten strašák, zdalipak ho znáš?

Ta dutá hlava, každému hlásá,
že je to hejtman, ten náš mecenáš!

A krucajda! A hele ho!
A všechno on a my prej nic!
Tak tohle ne! To nepude!
Fuj, fuj, fuj!

Za městem bydlí
na zámku sídlí
hrábě vod vidlí
však nerozezná.
Nic ho nebolí
jde přes mrtvoly,
ale chudáka
sedláka nezná.
Ve jménu hroudy, staví na něj boudy.
Kdo je ten panák, zdalipak ho znáš?

Dáme se poddat, tohle nevíme,
to nemůže být ani člověk náš!

A krucajda! A hele ho!
A všechno on a my prej nic!
Tak tohle ne! To nepude!
Fuj, fuj, fuj!

(původní verze třetí sloky, kterou cenzura Osvobozenému divadlu zakázala)

Ať celá země
popelem lehne,
ani se nehne
jemu je to fuk.
On zasel sémě
z něhož pšenice
jde za hranice
o tom ani muk!
Ve jménu hroudy
staví na nás boudy,
kdo je ten kolos, zdalipak ho znáš?

Dáme se poddat, tohle nevíme,
To přece nemůže být člověk náš!

Hurá, hurá, hurá, třikrát hurá!
Ten by nás všechny prodal za bůra!
17. 02. 2014 | 09:39

libertad napsal(a):

Může mně někdo vysvětlit co brání přijetí zákona, který by zabavoval majetek všem (zdanil 100%), kteří by nemohli prokázat:
a) že na něj vydělali ze zdaněných peněz (daňová přiznání)
b) že je privatizovali
c) že je zdědili

U věcí darovaných by darující musel dokázat platnost dle výše uvedených bodů "a" až "c".

Osobně si myslím, že i bez platnosti zákona se může Finanční úřad
poptávat na způsob nabytí a konat, tedy žádat dodatečné zdanění.
Ale možná, že ne. Možná ale, že stačí, když FÚ může ze zákona popotahovat plátce daně DPH za to, že jeho dodavatel neodvedl DPH i když mu byla faktura plátcem daně DPH zaplacena.

S pozdravem

Sidonio libertad
17. 02. 2014 | 11:59

tonda napsal(a):

re: libertad - Vami naznacene prokazovani by bylo pro financni urady administrativne nezvladnutelne....plus asi dost "neustavni" - jelikoz FU by nesmel nikoho diskriminovat, nelze vyloucit, ze by prisel jednoho dne i k Vam a rekl, ukazte kupni smlouvy, uctenky, doklady od vseho, co mate doma, jinak Vam to zabavujeme...nevim, jak byste se v takovem pripade tvaril, tipuju, ze byste se snazil nekam na blog psat neco o "totalitnim, policejnim statu"
17. 02. 2014 | 12:28

sedlak napsal(a):

díky za blog a odkaz na web, řeknu jen 100 x omleté - voliči by si měli uvědomit, že část odpovědnosti je na nich samých, co jsme si zvolili a nehlídali, za to si můžeme sami bohužel ;-(, takže odkaz rozhodím dál........
17. 02. 2014 | 15:08

pavel v napsal(a):

tonda napsal(a):
re:pavel - chápu-li Vaši argumentaci dobře, pak je třeba zrušit ty úřady, kde se objevila korupce: jedním z úřadů, kde je korupce hodně nebo možná i nejvíc je bezpochyby Ředitelství silnic a dálnic. Nebuďme proto přepjatí socialisté a ŘSD zrušme a přestaňme zcela nesmyslně vydávat veřejné peníze, které se stejně rozkradou, na stavbu a údržbu silnic a dálnic. Ty se do roka / dvou zcela rozpadnou a každý, kdo bude chtít dojet z místa A do místa B, si za vlastni peníze postaví pro uskutečnění této cesty vlastní silnici a poté, co po ni z místa A do místa B projede ji zase zlikviduje... korupci při stavbě a opravách silnic a dálnic zcela zlikvidujeme, protože již nebudou žádné veřejné prostředky (na dálnice a silnice), které by šlo rozkrádat...souhlasíte, pavle, že to bude zcela ideální řešení?
16. 02. 2014 | 20:16

tondo,

to jste mě tedy správně nepochopil. Já jsem rušení ŘSD nenavrhoval. Já pouze navrhuji, aby silnice byly stavěny a udržovány soukromými podnikateli za jejich vlastní peníze, které se jim pak vrátí formou mýtného. To jediný způsob, jak zajistit hospodárnost výstavby a provozu.

Ne všechno, co dnes provozuje stát, lze privatizovat. Čím méně však bude veřejných výdajů, tím méně peněz se rozkrade.
17. 02. 2014 | 15:36

pavel v napsal(a):

modrá sekta napsal(a):
pavel
naprosto správně - nevolit socialisty a jiné pomatené levičáky.
Je potřeba volit skutečně moudrou vládnoucí elitu - tedy ODS a TOP.
Už bolestně dlouho nám nevládnou moudří vládcové typu Topolánkovy a Nečasovy vlády.
Volte je masově a během jednoho volebního období tito privatizační mágové zruší stát a nastane ráj na zemi
16. 02. 2014 | 20:35

ODS samu sebe označuje za pravicovou stranu. To však neznamená, že jí skutečně je. Podle mého jsou to národní socialisté.

Ani TOP 09 nemá odvahu se přihlásit k opravdové pravicové politice, jak ji dělala Margaret Tchatcherová.
17. 02. 2014 | 15:49

tonda napsal(a):

re: pavel - jo rozumim, sjedte se kouknout do francie a italie, v techto na prvni pohled "socialistickych zemich", to funguje, tak jak rikate - dalnice stavi soukromnik, ktery pak vybira mytne. Krom toho, ze mytnice jsou pro ridice "silenej vopruz", furt vytvarej zacpy, protoze pusobej jako prirozene "spunty", a cestovani po takto soukromnikem udrzovanych dalnicich je pomerne dost drahe...tak ani tenhle model z "protikorupcniho hlediska" zrovna nefunguje: soukromnik si diky korupci nastreli cenu mytneho tak, aby z toho mel velky zisk, ktery pak tece do kapes politickym stranam...takze nula od nuly pojde....jasne chapu Vas: Vy rikate, rekneme, ze bude korupce mezi 50 - 100%, tim se nezabyvejme, ale zabyvejme se tim, aby to bylo 50 - 100% z co nejmensiho objemu penez, tedy rekneme z 100, nikoli z 1000 - pak bude korupce v absolutnich cislech brat danovym poplatnikum z kapes 50 - 100 (nikoli 500 - 1000). Tohle je ale strasne neefektivni reseni, protoze neberete v uvahu vedlejsi naklady ci prinosy. Ja rikam, snizme tu korupci z 50-100% na 10%, protoze diky tomu se nepripravime o tzv. uspory/vynosy z rozsahu. Dalnicni sit, na kterou se vynalozilo z verejneho rozpoctu 1000 (pritom se rozkrade 10%, tj. 100), bude mit rekneme 900 km (pocitame-li 1 na jeden kilometr)...coz vytvari mnohem vetsi ekonomicky potencial pro podnikatele i a komfort pro obcany. naproti tomu dle vasi logiky budeme mit dalnicni sit postavenou z verejneho rozpoctu za 100 (pritom se rozkrade 50%0, tj. 50)..tj vam ve vysledku vyjde 50km dalnice...takze se vsichni plouzi po zacpanych rozbitych okreskach, obchod se diky tomu nehejbe a obcane jsou znechuceni...... uvedene priklady v podstate ukazuji na rozdil mezi Ceskem a Nemeckem
17. 02. 2014 | 16:32

mia napsal(a):

Díky za tip,paní Dvořáková. Vidím,že dnes se tu pod blogem sešel výkvět. Jediný pan Havelka píše k věci. Jdu se podívat na ty stránky. Hezký večer.
17. 02. 2014 | 17:49

MARNOV napsal(a):

To pavel: Typickým případem mafii jsou soukromé silnice ve Francii a Itálii. Co nám to vykládáte: MD a ŘSD je jako levé/pravé chapadlo, které rychle dorůstají...
Proč však vymýšlet vymyšlené: Proti korupci mají účinné zákony pouze Číňané. Působí dlouhodobě, při veřejné realizaci i preventivně.
Tvrzení, že korupce byla již v Egyptě je pravdivé. Nikdo však neříká, že ji faraon trestal smrtí a propadnutím veškerého majetku. Bez složitého dokazování - pouhým rozhodnutím a okamžitým vykonáním. To chybí.
17. 02. 2014 | 17:58

pavel v napsal(a):

tonda

Když soukromník za své postaví dálnici, která bude odbytá a za chvíli znehodnocená, nic na mýtném nevydělá. Je tedy jasné, že pokud někdo podniká se svými penězi, musí s nimi hospodařit jinak, než stát.

Dálnice je strašně drahá záležitost a tak se nabízí otázka, zda by se nemělo více investovat do železnice. Možná by taková doprava byla mnohem hospodárnější. Vím, že se o silniční infrastruktuře mluví, jakoby to byla základní podmínka dobré ekonomiky, já si však myslím, že mnohem důležitější je hospodárnost
17. 02. 2014 | 22:48

Anba napsal(a):

fafnir a K. - pánové, pokud jste za bolševika upláceli a korumpovali vy, proč si myslíte, že to dělal každý? Při stavbě domku v sedmdesátých letech jsem si občas stoupla do fronty na dlaždičky, za poledne v pracovní době, to je pravda, ale na přídělový list jsem je dostala, jistěže jen ve dvou barvách, ale nemusím mít doma itálii, stačí Rakovník. Pračku jsem dostala bez fronty,první začátkem šedesátých let , vydržela až do Tatramatek. Nikdy, nikdy za sedmdesát let jsem nedala a nedostala úplatek a domácnost jsem měla zařízenou slušně. O příslib do zahraničí jsem nikdy nepožádala, připadalo mi to ponižující, stačilo moře v BLR a NDR, případně Lipno.
Auto jsme si koupili až po splacení půjčky na dům, a to starší MB. Už ho dávno nemáme, to další auto ze začátku devadesátých let jsme dali synovi a my se přepravujem na kole, pěšky a MHD. Je to zdravější. Nejsme štvanci majetku a peněz, i ten dům jsme předali potomkům a teď s údivem sledujeme to hemžení a pinožení a s děsem to upadání znalostí, morálky, tu kriminalitu, sprostotu a chamtivost.
Lituji Vás, že budete muset přispět panu Bakalovi na jeho uhelné podnikání (jistě platíte poctivě daně)a na dluhy, které vznikly státu nákupem předražených zbrojních systémů, zbytečných reforem maturit, stavbou předražených dálnic, tuneláží IT veřejných zakázek i skutečných tunelů , církevní restitucí, nákupem drahých náhrdelníků a kabelek z peněz Úřadu vlády atd. Bude to trvat dlouho, než ten dluh splatíte, to já už tady nebudu, abych se podílela nezvýšením důchodu na splátkách státního dluhu. Tak ať se daří a příště nelžete.
18. 02. 2014 | 02:34

Jank napsal(a):

Obcane CR, od roku 89 jste se zacali zadluzovat a presto se vam dari hur. Proc se neptate svych politiku, proc maji tak vysoke platy (13., 14.?) a odmeny, kdyz se situace v zemi horsi?
Kdyz ctu ty zpravy, tak si rikam, ze to snad neni mozne a za par dni ctu dalsi clanek, ktery "trumfne". Sokuje me, co si lide nechaji libit. Po vlade byste meli vyzadovat -
1. Zmrazeni platu , zruseni 13., 14. a odmen (odmeny by mely
byt vyplaceny jen za dosazene vysledky zvl. za USETRENI penez)
2. VSICHNI obcane by meli delat danova priznani a prace nacerno
by mela byt trestana treba trojnasobnou pokutou za prvni
prestupek a za dalsi odebranim veskereho majetku.
3. Aby se snizila nezamestnanost, kazdy, kdo pracuje pro stat by
vykonaval jen jednu pozici. Pokud by chtel byt dal v dozorcich
radach ap, byla by tato prace povazovana za dobrovolnou.
4. Mel by se zvolit hlavni ucetni statu, ktery by kazdorocne
sepsal zpravu (tak jak se to dela v Kanade) o utratach. Tam,
kde by nasel problemy s utracenim penez, by se lide, kteri
delali tato rozhodnuti museli zodpovidat. Pokud by se nasly
vazne chyby, "padaly by hlavy" bez naroku na zlate padaky.
Dale by se prijala doporuceni , aby se tento problem
neopakoval.
5. Politici jsou zvoleni jen na dobu urcitou a nemaji narok na
odstupne, pokud nejsou zvoleni na druhe obdobi. Pak by meli
dostat maximalne 8-10ti mesicni plat.
6. Sledovat toky penez - loterie, kasina, zrusit anonymni akcie
aby se zamezilo prani spinavych penez.
Loterie a kasina zdanit na 50%.
To by do zacatku stacilo.
18. 02. 2014 | 06:08

karel napsal(a):

Problémem jsou média, která se ženou za sledovaností včetně bulvarizující se České televize. Chtějí vše přinést jako první, stojí před věznicemi, diví se, že se Rittig a Janoušek nepostaví před kamery a neřekne "ano já jsem vinen" a dávají jim místo toho prostor, aby napadali obvinění a ukazovali svou nevinnost. Napadají soudní systém, že to dlouho trvá. Ke korupčnímu prostředí bych dodal, že parlament v minulosti (i dnes) schvaluje zákony tak, aby dávali advokátům co nejvíce obezliček k napadení soudu a vyvinění obviněných, u kterých ve většině případů tušíme, že by do vězení na dešlí dobu patřili. Takže novináři, změňte se!
18. 02. 2014 | 09:15

was mplopec napsal(a):

re: pavel - jenze to "mytne", ktere by meli ridici platit soukromnikovi, ktery postavil dalnici, NIKDY neurcuje trh, ale dohoda statu se soukromnikem, ktera je vzdy "cinkla"....kouknete se na par realnych pripadu, kde tento problem resili viz jiz priklady Italie, Francie, z vychodoevropskych zemi pak Madarsko....ono to v teorii, zvlaste v te jednoduche a silne ideologizovane vypada vsechno krasne, praxe je vsak vetsinou jina...

ohledne zeleznice: odbihate od tematu, resite nejak vase preference pro dopravni politiku, ktere nemaji s problemem korupce nic spolecneho
18. 02. 2014 | 10:06

SuP napsal(a):

Anba -
"....na dluhy, které vznikly státu nákupem předražených zbrojních systémů, zbytečných reforem maturit, stavbou předražených dálnic, tuneláží IT veřejných zakázek i skutečných tunelů , církevní restitucí, nákupem drahých náhrdelníků a kabelek z peněz Úřadu vlády atd. ...."

Ale už se to zlepšuje!
Dámské kalhotky s bobrem jako součást množiny dárkových a propagačních předmětů MŽP už někdo nepovolil!
Blýská se na časy?
18. 02. 2014 | 14:32

zachránce národa a státu napsal(a):

Způsoby jakým guvernér ČNB začal uměle likvidovat naši národní měnu je nehorázný a hraničí s trestním činem ohrožení národního hospodářství a vlastizrady. Dokonce se guvernér a jeho nohsledi chlubí jak úžasné výsledky dosáhli, že „jejich“ vývozci zvýšili obraty o cca 18%. Jsou to hezké údaje možná i pravdivé , ovšem jenom pro vylepšení obrazu naší ekonomiky k pozdějšímu přijetí EURA či pro splnění nějakých podmínek růstu HDP Česka pro zvědavce z EU. Ne však o tom jaký přínos čistý zisk – ve formě daně přistane do státního rozpočtu.
Jednotlivci od vývozců si určitě polepšili jak výší tržeb, tak i jednoduše získánými zisky /umělou likvidací kurzu měny/. Ano bohatnou. Jenom 13 000 firem dokonce i se státní účastí „propírá“ zisky přes daňové ráje. Poctivých je málo, finančák je nekontroluje. Nezaměstnanost, ale roste ještě více, firmy nemají na platy či je snižují. Přijetí EURA s předpokladem cca v roce 2017 je asi potřebné, ovšem ne v kurzu české koruny vůči EURU, a ten může být i třeba 34 : 1 , jak se o tom v médiích i TV vyzpovídal pan guvernér, že českou korunu bude devalvovat dle potřeby i několikrát /zřejmě podle toho jaké papírové výsledky mu budou vyhovovat při předkládání EU nebo našim vůdcům/.
Co je ovšem podstatné. Nesmíme dovolit, aby poškozoval stát a už vůbec ne více než 9 milionů českých poctivých občanů, kteří těžce musí makat na své živobytí. Abychom se mohli přiblížit výší mezd v Eurech ve vztahu k trochu vyspělejším zemím.
Kam nás likvidace kurzu české koruny dovede s předpokladem zavedení Eura v roce 2017? V té době už Euro může být na kurzu 34 Kč za 1 Euro. Když tedy jste měli cca v roce 2008 – 2012 plat 24000Kč čistého, tak byste měli po přepočtu plat cca 1000 Eur. Při stejném platu, /neboť určitě vyšší nedostanete spíše měnší,krom tedy těch vyvolených co si určují platy,odměny a odchodné sami/ 24000Kč kdy dojde k výměně koruny za Eura při kurzu 34:1 budete mít plat ne 1000 Eur ale jenom cca 700 Eur!!! Takže se vrátíte do doby, tak pár let po revoluci 1989. Vám to nevadí? A co důchodce jak zaplatí své výdaje. Průměrný důchod je ani ne 10500Kč tzn. ještě v první půli roku 2013 bylo Euro 25Kč takže vyjádřeno v Eurech cca 420 Eur , po výměně měn dostane důchodce za stejný důchod nebo teda o valorizaci možná pár korun vyšší/ 10 800Kč/ 320 Eur!!! A úspory v bankách, pod polštářem nebo penzijní spjoření co jste si našetřili, např. 100.000Kč za to byste měli před pár měsíci 4166 Eur, po výměně měn jenom 2941 Eur. Takto se necháme okrádat? Naopak kdyby nebylo zásahu guvernéra ničením hodnoty české koruny Euro by bylo dnes již na úrovni méně než 24 Kč neboť ekonomika zatím není na dně. I po jeho zásahu koruna dokázala na trhu posilovat . On to ale nedovolí a opět ji chce zlikvidovat. Nám jde o to , abyste měli Euro ne za 34Kč v době výměny , ale nejlépe za 20 Kč!!! Abychom se platy a tím co jsme si našetřili přibližovali alespoň trochu vyspělejším zemím, a ne Kubě nebo KLDR. Takže i obyčejný důchodce by měl v době předpokládané výměny měn ne v průměru 320 Eur, ale 10.800Kč:20= 540 Eur!!! A to se týká každého poctivě pracujícího člověka v této zemi!! Policistu, bagristu,úředníka, soudce, uklízečky...jejich platy a úspory by jeli nahoru podobným propočtem. Panu guvernérovi jde o to, aby zlikvidoval poctivé občany o jejich platy a úspory?! Toto si necháme líbit? A stát by na splátku dluhu v Eurech vydal na 1 Euro jenom 20Kč a ne 34Kč?
Guvernér dostal od nějakých podobně vychytralých Angličanů cenu guvernér roku. Jasně vždyť jim to vyhovuje . Oni by od něj klidně brali kdyby byla koruna devalvována na 100 Kč za Euro. Jak by se pak Angličanům a jiným zde hýřilo v barech a salónech, a levně nakupovalo. Spíše by měl dostat Leninovu cenu za plánování jak zničit hodnotu české koruny, plánovaně a uměle. Ne tržním pohybem na trhu měn. Toto je kapitalistický způsob plánování nebo záměrná likvidace měny, státu a občanů?!
K této tragedii samozřejmě musíme přičíst škody pro občany abnormálním zvýšením cen veškerých výrobků a služeb. Vyzývám odpovědné politiky,úředníky a všechny co můžete zabránit tomuto zločinu proti státu a jeho občanům čiňte okamžitě!
18. 02. 2014 | 15:06

vědma napsal(a):

Tak jsem si přečetla všechny názory a usoudila, že nejlépe bude počkat na to, co o korupci soudí deníky jako Blesk, AHA a televize Nova. Tyto média přece formují názor větší části obyvatel naší banánové republiky........
19. 02. 2014 | 11:31

avalon napsal(a):

Komunistka káže o morálce...
19. 02. 2014 | 15:42

11sax napsal(a):

Přístup ke korupci v našem podivném státě?
1) Bereš? Finančně si pomůžeš a máš klid.
2) Jsi poctivý a nebereš? Existuje reálná možnost,že budeš nahrazen...
19. 02. 2014 | 16:23

na pravou míru napsal(a):

avalon:
A proč by nemohla, když má pravdu?
O morálce mohou kázat nekomunističtí zločinci?
19. 02. 2014 | 17:06

Jaroslav Moureček, Ostrava napsal(a):

Prosím, nenavývejme zlodějnu korupcí, pak to vypadá, že je jen jakýsi podíl něčeho na něčem, ve skutečnosti to je jen loupež za bílého dne.
20. 02. 2014 | 11:34

K.M. napsal(a):

Při prodejnosti této společnosti na všech úrovních, je jen stěží představitelné, že ještě žije v nezávislém státě...,

což je jen první částí daně za svádivou představu, že se donekonečna nebudou rotlišovat čisté a špinavé peníze..., že demokracie je nikdy nekončící rozkrádačka...
21. 02. 2014 | 07:15

K.M. napsal(a):

21.02.14-07:15

A je až s podivem, že ČT dopřeje stoupenci nerozlišování mezi čistými a špinavými penězi... a výrobci úmělých "úspěšných" na úkor neúspěšných..., před třemi dny, před projevem prezidenta, tolik času,

aby mohl "hloupému Honzovi" udělovat další rady svého chorého mozku (doživotně nezodpovědný za své jednání...), a vyzývat justici k ještě větší podpoře legislativy (imunita pro podvody všeho druhu jen na půdě parlamentu legislativě zřejmě již nestačí...)?

Neuvědomují si "myslitelé ve vyšších sférách společnosti, že by mohly takové výzvy vyvolat stejný vývoj v ČR jako na Ukrajině? Neměli by být takoví myslitelé jako stážista Klaus uklizeni někam, odkud nejsou slyšet...?
21. 02. 2014 | 08:20

Michal napsal(a):

jo,jo,jo... jenže zem je na tom moc malá, tedy relativně moc úřadů úředníků politiků oligarchů na tak málo lidí

před Benešem (1918) to ovšem bylo jinak, 51 milionů obyvatel, stabilizované úřednícké rodiny atd.. řada pojistek

proto i rozvoj 19. století dosud nebyl překonán, stovky kilometrů železnic za jeden rok? a to tehdy s kolečky krumpáči lopatama... např. nádražní budovy stojí dodnes skoro bez údržby, ale co si lid zvolil, za to bude pykat řadu generací a rýt hubou v hlíně
21. 02. 2014 | 17:22

ema napsal(a):

Tak co jak sme se pobavily paní profesorko?
Jo profesorko, komu jste se byla klanět při svém jmenovaní?
A stálo to za to?
Jo já vím - ručičky nebojte se, vy makat nebudete....
To se nedivím, ze Vám tento zlodějskej kapitál vyhovuje.
22. 02. 2014 | 08:40

tejdkuwg@rynaxxzo.com napsal(a):

Increasingly non-gambling factors like borrower's present financial status., <a href="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/">casino bonusar</a>, [url="http://sverigebastaonlinecasinose.eu/"]casino bonusar[/url], %-OO, <a href="http://kluhartem.com/">svenska online casino</a>, [url="http://kluhartem.com/"]svenska online casino[/url], qmphb,
26. 02. 2014 | 13:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy