Ať si líní Řekové pomůžou sami!

18. 05. 2011 | 13:22
Přečteno 30021 krát
Řekové žili za cizí, na sekeru, nad poměry a zaslouží si trpět, či přinejmenším jít na hanbu. Jižani jsou všichni flákači a lenoši. Pořád samý mañana, domani, siesta, fiesta. Řekové zvlášť, protože jsou otylí, celý den dokážou jen sedět, jíst jehněčí a pít uzo. Pozn.: Titulek příspěvku je bez laskavého svolení převzat z jednoho českého bulvárního deníku.

Řekové jsou opravdu pátý nejobéznější z vyspělých národů, jedí zdaleka nejvíc jehněčího v Evropě a na uzo mají světový monopol. Jak se má ale měřit lenost? Objektivní podklad pro tuto část lidové moudrosti o Řecích je vskutku těžké najít. Neexistuje totiž jasný socio-ekonomický indikátor, který by lenost zachycoval ve své celistvosti.

Nejpilnější národ Evropy

Průměrný počet odpracovaných hodin aktivní populací na hlavu a rok. Zdroj: OECDProduktivita práce je na první pohled dobrý ukazatel pilnosti, zahrnuje však a odráží podíl kapitálu. To ji výrazně diskvalifikuje, neb pilná práce při výrobě motyky v Burundi vykáže notně menší produktivitu než stejně pilná práce při výrobě švýcarských hodinek.

Kdo je líný nepracuje, kdo je pilný pracuje. Počet skutečně odpracovaných hodin (přestávky se do ní nepočítají) se tedy zdá být dobrým indikátorem. Je přinejmenším nejlepším z těch špatných. Špatný proto, že v něm nelze kvantifikovat fenomén, jež by neortodoxní ekonom nazval “koeficient pracovní zahálky” a pilný Evropan “flákání se v pracovní době”. Jestliže počet odpracovaných hodin vezmeme za dobrý indikátor pilnosti, pak jsou ovšem Řekové nejpilnějším vyspělým národem na světě po Jižní Koreji!

Má-li běžný pracovní den osm hodin, každý aktivní Řek pracuje ročně o celé tři pracovní týdny déle než Češi (kteří jsou už tak na špici) a o neuvěřitelné 3,9 pracovního měsíce déle než Němci! V praxi to samozřejmě nevypadá tak, že Řekové pracují za své pověstné třinácté a čtrnácté platy i patnáctý měsíc v roce, nýbrž že v průměru každý den pracují o dvě hodiny a dvacet minut déle než Němci (tedy národ, který máme opět lidovou moudrostí spojený s pilností a pracovitostí).1

Kde berou ti flákači čas a peníze?

Je rovněž obecně známo, že spousta Řeků přece nepracuje vůbec. Buď jsou závislí na státní podpoře – aby mohli posedávat a celý den jíst a pít – nebo jsou od nekřesťanských Kristových let v důchodu – aby mohli mlčky pozorovat dívky na ulici a počítat přitom modlitby na uzlech vlněného růžence. Na všechno si samozřejmě půjčují, protože z vlastní kapsy na to nemají.

Skutečnost je však úplně jiná. Průměrný Řek totiž odchází do penze o 2,5 měsíce později než průměrný Čech. Němci a Němky se v průměru sice do důchodu odebírají 6 měsíců po Řecích, řečtí muži nad těmi německými ale vítězí o měsíc (dámy jim to kazí).2

K tomu můžeme připočíst, kolik toho Němci i Řekové za svůj život napracovali a zde údajní lenoši vítězí přímo neuvěřitelně. Němečtí muži i ženy by totiž museli pracovat dalších téměř čtrnáct let (!), aby dohnali čas, který Řekové strávili v práci za celý život. Ekvivalentně, kdyby si Řekové užívali tolika volného času během aktivního života jako Němci, odpracované hodiny by odpovídaly odchodu do důchodu v 75 letech. O tom se členům Bezděkovy komise nezdá ani v nejdivočejších snech.

Jako třešničku na dortu poznamenejme, že Řecko na sociálních dávkách a důchodech utratí o šest procent domácího produktu méně než Německo toho svého a do roku 2005 utrácelo méně než chudší Česko.3

Populismus

Za současnou krizí nestojí lenost, nýbrž populismus a neschopnost předešlých, pravicových i levicových vlád čelit těžké situaci. Andreas Papandreu, otec současného premiéra, stál na počátku současných řeckých problémů. Vynalezl geniální strategii utváření vlastního voličstva skrz expanzi státního sektoru za veřejné peníze. Daně však nezvýšil a řecký dluh začal pomalu a jistě expandovat. Zrušit podobný moloch je totiž politicky sebevražedné, ba nemožné. Takováto strategie je však volebním podvodem, nikoli výsledkem lenosti či neschopnosti řeckých občanů.

Jorgos Papandreu, syn autora volebního vynálezu zkázy, se teď ve své snaze o zničení řeckého Leviatana potýká s těžkostmi, které rovněž nemají nic společného s leností. Jsou logickým vyústěním společenské beznaděje státních zaměstnanců, kteří mají být z měsíce na měsíc propuštěni do ekonomiky, která perverzně závisí právě na státním sektoru a kde pokus o integraci do špatně vyvinuté soukromé ekonomiky provází neúměrnou nejistotu, riziko nezaměstnanosti a výrazné snížení životních podmínek.

Problémy Řecka jsou strukturálního charakteru: politické dobývání renty, nestandardní a nejednoznačné ekonomické instituce, korupce, nízká míra výběru daní, šedá ekonomika... Nic z toho ale nesouvisí s řeckou leností, neschopností či neochotou pracovat. Tvrdit opak je středoevropský, západoevropský či anglosaský alibismus.

Hedonismus

Abych do soudku přidal pár stereotypů: dojem lenosti, který o Řecích můžeme mít, pochází spíš ze skutečnosti, že Řekové ve svém volné čase sedí venku, nikoli uvnitř jako většina středo-evropských nebo severských národů. Rovněž jsou společenštější a tvoří tedy častěji skupiny. Jsou tak mnohem lépe vidět a slyšet ve chvílích svého sladkého a hlučného nicnedělání, což nás, pilné Evropany, přirozeně dráždí.

O této stereotypní životní filosofii, jež se vzepřela puritánskému "individuálnímu merkantilismu" a která si cení kvality života nad hromaděním, pak pěkně vypráví anekdota, kterou jste už nejspíš slyšeli, ale neuškodí si ji zopakovat a tím i její nepříliš hlubokou filosofii. Potvrzuje sice tezi o řecké lenosti, ale má mnohem větší přidanou hodnotu.

V hordě sítí na staré rybářské lodi leží Řek. Pospává a tluče špačky. Jde kolem Němec, nedá mu to a zeptá se: “Rybáři, jak dlouho denně pracuješ?”
– “Jen kolik je třeba.”
– “A kolik je třeba?”
– “Tři, čtyři hodiny.”
– “A ryb nalovíš dost?”
– “Jen kolik je třeba.”
– “Víš, rybáři, kdybys pracoval dvanáct hodin, ulovil bys třikrát víc ryb. Kdybys je pak prodal, za utržené peníze by sis mohl najmout výpomoc.”
– “A co s ní?”
– “Inu, další ruka k dílu by ti pomohla nalovit víc ryb. Víc ryb znamená víc peněz. Za chvíli by sis mohl koupit druhou loď.”
– “Co s druhou lodí?”
– “Ulovil bys přece ještě mnohem víc ryb, ty bys pak prodal, najal by sis další rybáře, koupil by sis další loď, vydělal ještě víc peněz, nakonec by se z tebe stal ředitel rybářské firmy!”
– “A co z toho?”
– “Celý den bys mohl pospávat a tlouct špačky.”
– “Kdybyste nepřišel a neptal se mě na blbosti, tak bych to právě teď dělal.”


Poznámka pro diskutující: Příspěvěk není o příčinách řecké krize, které by vydaly na desítky svazků, nýbrž o domnělém vlivu lenosti a zahálení.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Rumcajs napsal(a):

Tu příčinu krize jste popsal naprosto přesně. Pravici bych do toho ovšem nemíchal. Podívejte se na to, co se děje tady, když chce někdo osekat státní hydru. Se nedivím, že se do toho nikomu nechce.
A v Řecku, kde je militantní levicová ulice, tam se takové reformy bez krveprolití snad ani nedají udělat.
18. 05. 2011 | 13:35

blue jay napsal(a):

Ja bych to zaktualuzival,
Ať si líní Cesi pomůžou sami!

Staci volit socialiasty a komunisty. Peceni holubi budou Cechum litat do huby.
18. 05. 2011 | 13:47

Jana Pechová napsal(a):

Bravo, autore!
Když jsem se podívala na titulek, ani se mi to nechtělo číst: nic mě nevytáčí tak, jako aplikace kolektivní viny. Jem ráda, že jsem se přemohla :-)
Vaše analýza navíc směřuje k širším úvahám. Výborný text.
18. 05. 2011 | 13:56

scientist napsal(a):

hezký článek, škoda, že takto neumí pracovat samotní novináři - tyto statistiky lze přeci dohledat i na internetu.

měl bych pár rýpavých oprav (sry, nemůžu si pomoci:)
-"zničení řeckého leviatanu" - má být: Leviatana

-"což nás, pilné Evropany, přirozeně dráždí." Řecko je Evropa, kulturně i geograficky

-"se vzepřela puritánskému individuálnímu merkantilismu" merkantilismus, pokud vím, není teorie provázaná s individualismem (už jen např. proto, že individualismus se začal vynořovat o několik století později než m.) A dokonce ani není nutně propojený s puritánstvím, protože tuhle doktrínu uplatňovali i katolické mocnosti - Šp.,Francie...)


jež se vzepřela puritánskému individuálnímu merkantilismu
18. 05. 2011 | 14:06

Petr napsal(a):

Souhlasím s tím, že Řekové, obyčejní Řekové krizi nezavinili, jsou pracovití a přátelští.
Krizi zavinili politici, kteří dodnes v rámci šetření dodnes létají supersoniky, žijí v přepychu, obklopení slouhy, konkubínami, sekretářkami, nosiči kufrů, uklízečkami a pod. Dosud si žijí a také tak vystupují jak bohatí ropní šejkové.
Za nimi vlaje vesměs přebujelá, zbytečná a skutečně líná byrokratická hydra, skoro taková jak ji známe u nás. A vláda, pokud tedy vládne, neví co s ní. Poslat ouředníky pracovat? To je přece bláhovost, jsme přece v Evropě.
18. 05. 2011 | 14:07

Frante napsal(a):

Argumentace toho Němce byla nedotažená: Nejenom že by mohl ležet a pospávat, ale měl by vyšší společenské postavení, politický vliv a mohl by se tak lépe realizovat, mohl by si dovolit víc milenek a potomků a tím se víc pojevit v dalších generacích.
18. 05. 2011 | 14:14

Béda napsal(a):

Autor,

pokud jde o řeckou pracovitost, souhlas. Pokud jde o příčiny řeckých potíží, řekl bych žety jsou nejrůznějšího druhu.

1) někde jsem četl že je tam podobně jako v ČR (v Německu mnohem méně) rozbujelá korupce

2) taky jsem četl, že Řekové vydávají nadsrtandardně velkou částku na zbrojení - nákupy vojenských hraček...

3) další věcí je, že při jejich vysoké pracovitosti a produktivitě, hromada peněz odtéká mimo hranice státu. Velká část ekonomiky je ve vlastnictví cizích finančníků a bankovních domů.

4) na řeckých potížích již nějakou dobu mlsají mezinárodní finanční spekulanti - bůhví jestli nejsou propojeni na mezinárodní auditorské firmy, které snižují řecký rating...

PS: poučení pro ČR. Nynější česká vláda tzv. rozpočtové odpovědnosti = nejlepší nápodoba řecké cesty. (podvázání ekonomického růstu, spotřeby, extrémní korupce a enormní nárůst bídy, dluhů jednotlivců a státu)

Malá poznámka nakonec - vztahuje se příběh o řeckém rybáři i na Aristotela Onassise a další velké řecké loďařské rodiny?
18. 05. 2011 | 14:15

Michal Macek napsal(a):

Beda

je fakt ze utratili miliardy za ponorky a letadla ale kdyz sousedite s tureckem tak proste musite jinak by to dopadlo jak na kypru i s dalsimi reckymi ostrovy.....
18. 05. 2011 | 14:17

Tenco napsal(a):

Aleš Chmelař
Výborně !
Naleptávat mytizovanou skutečnost a polopravdy - to je ono.
Při použití kritického rozumu. Opřeného o fakta.

Mimochodem - i nevyslovení úsudku o nějaké skutečnosti je projevem kritického rozumu.
Někdy právě to svědčí o jeho vyzrálosti.

Michal Macek
To samé si myslí Turci.
Hádejte kdo jim oběma ty zbraně prodává ?
:((
18. 05. 2011 | 14:23

hovorka11 napsal(a):

To Řecko kterým nás straší Nečas u nás bude taky, ale díky jeho vládě !!!
Bez likvidace nezkorumpovaných a populistických vlád to nepůjde.
Ten problém je i u nás do očí bijící- místo reforem na odstranění korupce a zefektivnění výroby se Nečasova vláda soustředila na boj s komunismem, aby mohla zavést rozkrádání přes soukromé penzijní fondy a zakázky bez výběrových řízení.
Kdo se postaví na odpor, tak je odklizen ze státní správy nebo označen za socialistu nebo komunistu se snahou zavést staré nesvobodné prostředí bez současné svobody a demokracie. Páni ekonomové se nám pak snaží vysvětlit, že pracující člověk je ten neúspěšný a měl se stát chytrým akcionářem, za který peníze tvoří hodnoty sami.
To všechno vidím jak úpadek ekonomiky, výroby a konkurence cíleně vedený touto vládou. Dnes je tvoření hodnot zcela sprosté sousloví tak, jak nám to vtlouká vláda ODS se svými satelity.
18. 05. 2011 | 14:30

hovorka11 napsal(a):

Ještě že Klaus řeší ožehavý problém vzdělanosti svých kamarádíčků- to co jsem psal ho určitě, ale určitě nepálí a nechce to řešit:

http://www.klaus.cz/clanky/2835
18. 05. 2011 | 14:32

hoven napsal(a):

za tu krizi samozřejmě obyčejní řekové můžou. protože oni si zvolili vládu, která jim populisticky slibovala zdroje. to samé je u nás, stačí se podívat na preference oražových komunistů. v demokracii nejsou lidé chráněni proti vlastní hlouposti a nemůžou se pak zpětně vymlouvat na politiky nebo finanční trhy. pokud češi odmítnou reformy a zvolí si "zdroje jsou", bude to jejich svaté právo, pak se ale budou muset k te zodpovědnosti za bankrot přihlásit. stejně jako neska obyčejní řekové.
18. 05. 2011 | 14:38

Béda napsal(a):

Autor,

nemohl byste příště v podobném duchu napsat něco o Islandu anebo USA? Zajímalo by mě, co je příčinou jejich ekonomických potíží - předlužení, hodně se mluví o bankrotu. Nechápu proč si čeští politici berou do pusy stále pouze Řecko, jako kdyby stejný problém nesdílelo x dalších států?
18. 05. 2011 | 14:40

hoven napsal(a):

béda,
stejný problém jako řecko zatím nemá nikdo. hodně blízko jsou portugalci, irové , madaři, a my, pokud budou předčasné volby.
18. 05. 2011 | 14:43

kočkodan napsal(a):

Prostě: Řecko jen předběhlo současné události. EU je určena k rozkradení, kdo spíš začne, ten víc získá. Ti hloupí a chudí to zaplatí a ti bohatí a ambiciózní nakonec taky seberou co jen zvládnou. Společná Evropa je větší blud než prosperující komunizmus…
Po Řecku to bude Španělsko, Portugalsko, Irsko, Itálie a i někteří postkomunisté začnou chytračit!
18. 05. 2011 | 14:43

vasja napsal(a):

Má-li běžný pracovní den osm hodin, každý aktivní Řek pracuje ročně o celé tři pracovní týdny déle než Češi....
-------------------
Počkat počkat, pane. To asi sčítáte "odpracované" hodiny ve státní službě, kde ho ale nikdo nikdy neviděl a k tomu 8 hodin taxikaření, že jo? To pak maká samé šestnástky. To je ale píle. :))
18. 05. 2011 | 14:44

RA napsal(a):

ve vsvé podstatě ale obyčejní Řekové tuto ekonomickou situaci způsobili. Oni si přece volili politiky, kteří zadlužovali stát a obyčejní Řekové ty dluhy prožrali na platech a státních dávkách,. Příště si takového politika zvolí znovu. Politici jim, obyčejným lidem, dají to, co oni chtějí, v zájmu toho, aby se politici udrželi u moci. Svádět vše na politiky může každý moula. A jak to dopadne u más ? Zvolí naši voliči v příštích volbách vládu, která bude chtít být úsporná a vyrovnávat státní rozpočet ? Nikoliv, zvolejí si komunisty a oranžové, dluhy pojedou hyperbolou a obyčejné lidi to zajímat nebude.
18. 05. 2011 | 14:48

buldatra napsal(a):

Možná by pomohlo, kdyby makali 24 hodin denně a hodinu v noci.
18. 05. 2011 | 14:54

Asama napsal(a):

Jednou jsem si povídal na Korfu s číšníkem. Popsal mi svoji celoroční práci – v polovině května jde do restaurace na úklid, od poloviny června obsluhuje denně turisty do poloviny října. Potom si vybírá napracované dny a přesčasy (chodí denně od nevidím do nevidím). Od poloviny prosince do poloviny května je nezaměstnaný a na podpoře Euro 300 měsíčně (a to je tak málo, že musí omezit cesty autem).

Totéž v Rakousku – od listopadu do dubna v horách, po dovolené přesun na Malorku do konce října, potom dovolená a návrat do hor.

Nějak mi to nekoresponduje s obsahem tohoto článku.
18. 05. 2011 | 14:54

Béda napsal(a):

RA,

na to¨m něco bude. V ČR kupř. již od r. 2006 zodpovědný strážce státní kasy šetří kde může. Přitom stát se pod jeho vedením raketově začíná propadat do dluhů. Asi to bude tím, že lidé, kteří omezují spotřebu a vydávají méně peněz za zbytnosti (zdražující nezbytnosti nakupovat musí, aby nezemřeli) ty prostředky sežrali. Otázka zní - kteří lidé? (anebo firmy?)
18. 05. 2011 | 14:56

Michal Macek napsal(a):

tenco

ponorky maj myslim z nemecka a letadla maji f-16 takze budou americka jeste sem tam videl na letisti v Preveze nejake raketove baterie neco jako system KUB ale modernejsi to nevim odkud maji....
18. 05. 2011 | 15:04

mb napsal(a):

... ryby došly ...
18. 05. 2011 | 15:12

stále rebel napsal(a):

Bože můj, to je blábola.

Když plácá o tom, jak narůstal řecký veřejný sektor, proč nedal čísla? Z které prstu to cucal?

A ta čísla, která dál jsou účelová a hloupá k tomu, tedy pokud se jimi snaží dokázat pracovitost Řeků. Ponechám stranou kvalitativní stránku, tedy nasazení a uvedu jen počty.

Celková míra zaměstnanosti - obyvatelstvo ve věku 15 - 64 let (rok 2008)
Německo 71 %
Řecko 62 %

Podílí se na tom například mládež a její míra ekonomické aktivity
Míra ekonomické aktivity - obyvatelstvo ve věku 15 - 24 let
Německo 52 %
ČR 31 %
Řecko 30 %
http://www.czso.cz/csu/2009edicniplan.nsf/t/05004505D3/$File/1607090304.pdf
18. 05. 2011 | 15:17

Občan napsal(a):

Aleale, pane autore,
nějak jste zapomněl na ZAHRANIČNÍ kapitál (odtok desítek giga euro MIMO řeckou ekonomiku), na NADNÁRODNÍ finanční SPEKULANTY a jejich korporace (opět odtok financí MIMO řeckou ekonomiku), a v neposlední řadě na CÍLENÝ útok na řeckou ekonomiku a skrz ni na EU a euro jako celek.

Summa sumarum - na vině je PŘEDEVŠÍM přílišná otevřenost řecké ekonomiky, nedostatek domácího kapitálu a domácích investic a přílišná závislost na vnějších zdrojích. A najednou ty "řecké" dluhy vypadají úplně jinak, že?

Pročpak taková "zapomnětlivost"?
18. 05. 2011 | 15:17

Rumcajs napsal(a):

Občan:

Kolik odteče těch financí ? Několik gigaeur ?
Můžeš mi dát odkaz, v kterém komiksu jsi se to dočetl ?

P.S.
Ty si moc práci s přemýšlením nedáváš ,viď ?
18. 05. 2011 | 15:50

student napsal(a):

Tak nevím. Chtěl autor vyjádřit, že slovutní ekonomové a politologové neumí popsat a změřit skutečnost, nebo chtěl upozornit, že my Češi nejsme nejlepší ?
18. 05. 2011 | 15:57

Hladis napsal(a):

Chvalim. Velice dobre napsany blog a jako clovek v Recku zijici muzu rici vystihuje situaci pomerne presne. Sice je tam par zjednoduseni a nejsou zohledneny vsechny faktory ,ale podstatne je uvedeno. Neco jeste doplnili zdejsi diskuteri. Skoda ze toto se neobjevovalo ,kdyz recky problem nastal a zpravy byly plne naprostych nesmyslu.

BTW: Diskutujicich pod nicky RA, Hoven, Rumcajs si nevsimejte. Jejich obzory konci v pohostinstvi par kroku od domu.
18. 05. 2011 | 16:41

Cestovatel napsal(a):

Dluh Řecka

v roce 1980 - dluh 22,9% HDP
v roce 1990 - dluh 90,1% HDP
v roce 1996 - dluh 112,2% HDP

PASOK byl hlavni vladni stranou
1981 - 1989
1993 - 2000

Hlavní vinu na krizi součného Řecka nese socialista Andreas Papandreu
18. 05. 2011 | 17:13

stále rebel napsal(a):

Pro Hladis.
Díval jsem se, jestli se nějak významně měnila struktura řecké ekonomiky od roku 95 a nic, co by vybočovalo z řady jsem nenašel.

8.5. Podíl primárního sektoru (OKEČ A-B) na hrubé přidané hodnotě
(http://www.czso.cz/csu/2009edicniplan.nsf/t/05004505FA/$File/1607090805.pdf

8.6. Podíl sekundárního sektoru (OKEČ C-F) na hrubé přidané hodnotě
http://www.czso.cz/csu/2009edicniplan.nsf/t/05004505FC/$File/1607090806.pdf

8.7. Podíl terciárního sektoru (OKEČ G-P) na hrubé přidané hodnotě
http://www.czso.cz/csu/2009edicniplan.nsf/t/0500450640/$File/1607090807.pdf

Jen jednu zajímavou věc, od nástupu pravice roku 2004 chybí čísla o financích
http://www.czso.cz/csu/2009edicniplan.nsf/t/050045064E/$File/1607090819.pdf
18. 05. 2011 | 17:17

Yosif K napsal(a):

Pane Alesi Chmelari, velmi si vazim vaseho vzdelani, ale obavam se, ze jste zamenil "skutecne odpracovany cas" s formalne vykazovanou tzv "pracovni dobou".

I mezi vyspelymi narody jsou brutalni rozdily ve vyuzivani pracovni doby. V USA, SRN, nebo treba Svycarsku se v prpoacvni dobe ani nezastavite. V Japonsku je pracovni doba delsi nez v USA ci SRN, skutecne odpracovany cas je vsak nizsi - spoustu casu se prodrbe cekanim na odchod sefa z prace, atp atp.
V CSSR jsem mel cest pracovat ve fabrice mezi solvinaky na vyrobnim pasu. Na hlavnim pasu se delalo cca 6 hodin denne - ten slo snadno zkontrolovat. V jinych dilnach se delalo 4-5 hodin denne. Nebylo vzacnym jevem, ze se na mistrovi vyskemrala "nocni smena" vyrobky se udelali na odpo smene a pres noc jsme sladce spali v putzwolle v bednach.

I tyto nocni smeny se pocuitali do "fondu pracovni doby". V Recku to patrne nemusi byt az tak o moc jine.

Dale - kolik lidi v Recku skutecne neco bvyrabi po fabrikach ci
vymysli v kancelarich. Kolik Recko vyrabi automobilu atp? Velka cast Reku p[racuje spise ve sluzbach, pak snad potravinarstvi a zemedelstvi. V pracovni dobe jsou tak zahrnuty i miliony hodin "marneho cekani na turisty" v zime atp atp. Rovnez tak v potravinarstvi a zemedelstvu neni velka cast roku co delat, ale plat (a hodiny do statistik) bezi dal.

Takze pane Chmelar - pozor na statistiky - nutno se tez kriticky podivat, CO ZA TEMI CISLY KONKRETNE JE!!!!!
18. 05. 2011 | 17:17

Yosif K napsal(a):

Jasny pane Bedo,
nejlepsi cesta k prosperite je nasekat dalsi dluhy a cpat penize proletariatu horem dolem, aby se mel na podporach co nejlepe.
18. 05. 2011 | 17:22

Gerd napsal(a):

Aleši Chmelaři,
jako předseda toho vašeho institutu byste mohl vědět, že Korea se skloňuje "po Jižní Koreji" a nikoliv Koree.
Ve svém blogu jste zapomněl na míru korupce, která je v Německu podstatně menší než v Řecku. A taky na olympiádu, která sice Řeky proslavila, ale taky nasekala dluhů, ze kterých se už nevyhrabou. Ještě že Pavel Bém, známý příznivec OH v Praze snad svoji zhoubnou myšlenku už nikdy neuskuteční. OH dokáže zamávat i se státem, který je na tom ekonomicky dobře, a to Řecko nebylo a není.
Dále ve svém blogu nezmi%nujete pracovní tempo. Němci sice pracují méně hodin než Řekové nebo Korejci, ale za pracovní dobu toho více stihnou než údajně pilní Korejci nebo Japonci, kteří sice v práci tráví celý život, ale jejich tempo je podstatně nižší než Němců. Také jste pominul úplně míru státní byrokracie, která úplně podvazuje soukromý sektor. V zájmu zaměstnání většího počtu lidí a vytvoření míst ve státní správě otrávili ostatní občany přispívající do dańové kasy natolik, že již tu káru utáhnout nemohli. takže omezení přebujelé byrokratické státní hydry je dobrý počin, protože je tak jako tak placena z daní těch, kdo do státní kasy přispívají. Předtím byli placeni jako státní zaměstnanci, nyní jako nezaměstnaní. Přece jen je to rozdíl, nezaměstnaný si zaměstnání může někdy najít.
Pořád je to jen o tom, kolik lidí z populace státní kasu plní a kolik z ní čerpá. Díky značně vyspělé korupci v ĆR se přibližujeme spíše modelu řeckému než německému.
Pěkné odpoledne
18. 05. 2011 | 17:25

Gerd napsal(a):

Koukám že Yosif K byl o něco rychlejší se stjenou myšlenkou.
18. 05. 2011 | 17:28

Sladký napsal(a):

Yosif.ˇˇSkoda, že se vás nedožil Burian.Žárlil by na vás, a plným právem, jste úžasný komik.Problém je v tom, že ty vaše fóry nejsou moc k smíchu a myslíte je doopravdy vážně.
18. 05. 2011 | 17:36

stále rebel napsal(a):

Pro Cestovatel.
Nebudu hledat starší data jen ti opravím

Cituji „v roce 1996 - dluh 112,2% HDP“

Nebyl, v roce 1996 byl vládní dluh Řecka 99.4 %

A takto to běželo za vlády pravice
2004 98.6
2005 100.0
2006 106.1
2007 105.4
2008 110.7
2009 127.1

Z toho je zřejmé, že mezi léty 1995 (starší data nemám) a rokem 2004, kdy převzala vládu pravice, řecký dluh prakticky nevzrostl.
18. 05. 2011 | 17:39

StandaT napsal(a):

No, pokud se nerozlišuje pracovat a chodit do práce, pak Řekové vskutku mohou pracovat více než Němci.
18. 05. 2011 | 17:40

Orel holohlavý napsal(a):

Autor:
Mojí první reakcí bylo: Co mi chce ten smrkáč na fotografii s rozumy z Francie vykládat o Řecku, které já znám skoro jako své boty (dosti nadsázka)?
Mojí konečnou reakcí je: Velmi zajímavý text.
Aneb: nesuďte nerozvážně, praví prý Evangelium :-)
Díky.
18. 05. 2011 | 18:02

Stařeček napsal(a):

nikde jsem nečetl "dře jak Řek", ani "je zadlužený jak Řek". Zato jsem četl "dře jak Bulhar", "je zadlužený jak rakouský oficír". Přísloví nejsou k ničemu. Stejně tak není k ničemu naše současné a minulé vedení, stejně jako vedení řecké. Ve státě kde se krade ve velkém, kde je obrovská korupce, kde není vlastní průmysl, banky a špatně se vybírají daně, to nikdy lepší nebude. Tak jako Řecko dopadne i náš stát pokud se nenajdou čestní lidé do vlády a tito čestní lidé neudělají pořádek ve vedení státu. V této vládě takoví lidé nejsou a jestli budou v další, to je ve hvězdách. Máme se na co těšít. Já vděčím Bohu, že jsem se narodil za války, je mně ale líto těch, co se narodili po nás. Oni si to ale nepřipouští a mají dojem, že mají nárok mít se lépe a mít vše. Kdy prohlédnou?
18. 05. 2011 | 18:09

danny66 napsal(a):

no nevim, delat z Reku workoholiky? Kdesi jsem cetl, clanek o jejich narodni bance, ktera by zvladla provoz s desetinou svych zamestnancu, u jinych instituci to bude bohuzel asi podobne, mozna horsi, a to, ze kraceni a neplaceni ruznych dani je pro Reky, dle jejich vlastnich slov, narodnim sportem taky ani muk. Ono pocitat hodiny vykazane je hodne ale hodne zavadejici, pripomina to italskou komedii s panem ucetnim, kdy cele osazenstvo uradu, jen co si odpichli pichacky, vyrazili pracovat na sva dalsi pracoviste...
18. 05. 2011 | 18:41

Hladis napsal(a):

Papandreau starsi je jen jeden z viniku. Uz jsem psal jinde ,ze on nastartoval zadluzeni statu. Za jeho vlady platy stoupli o 20% a stoupla zivotni uroven. Byl to i jeho plan a muzeme si rici ze hodne spatny. Nepostupoval jako Singapur kde stat pres fondy tvori 60% HDP s rustem 14%. Proste investovali penize blbe a lidove receno je prozrali. Jenze Papndreu v tom nejel sam. Recka pravice to jeste umocnila. V tom roce 1990 byla u moci ND a za jeji kratke vlady akceleroval dluh dvojnasobne na hodnotu nad 100%. ND padla po skandalech kolem Kretske Banky. Dalsi vlada PASOKu pak mirne zadluzovani stabilizovala ,ale v te dobe (2000) uz meli prijit reformy na zachranu. Proto znovu vyhrala s refornim programem ND. Hadejte jak to dopadlo. Ano dluh se zvetsil na 140% ,vlada se potacela od jednoho skandalu k druhemu ,vse co jeste slo se rozkradlo a uteklo se s prachama za kopecky. Na reckem marasmu se podileli vsechny recke vlady a recke politicke strany bez vyjimky jelikoz byli soucasti koalic. Recke vlady lhaly lidem i EU a opravdovy stav nikdo poradne nevedel. Po krachu ND v poslednich volbach uz jen Papandreu mladsi musel s pravdou ven.

Rekove skutecne pracuji hodne. Hodne lidi ma vice nez jedno povolani ,ale vetsina lidi zamestnanych v soukromem sektoru dela na cerno. Vetsina zivnostniku a podnikatelu se vyhyba platbe dani a vlada neni schopna dane vybirat i diky korupci. Dam priklad jedne zname ,ktera ma 3 zamestnani. Pracuje jako ucitelka anglictiny kdy ma smlouvu jen na jeden skolni rok a o prazdninach je na dlazbe. To jeste musi obihat kazdy rok skoly zda ji nedaji praci, protoze neplati ze ji smlouvu obnovi. Dal se venuje doucovani deti , vecery a noci zpiva v restauracich a o vikendech na svatbach ci krtech ,doma dela v Photoshopu fotografie pro me ci pro jine fotograficka studia. I tak je pro ni problem vse zaplatit a aspon neco usetrit.

Struktura recke ekonomiky je spatna. Je postavena na sluzbach, statnim sektoru a zemedelstvi. Recko nic krome lodenic a rafinerii nema (krome pamatek). Drtiva vetsina zivnostniku dela ve sluzbach a jejich zamestnanci vetsinou pracuji na cerno. Stejne tak v zemedelstvi kde pracuji vetsinou bulhari opet na cerno. Zemedelske produkty se prodavaji na trzich kde nikdo dane neplati. Statni sektor je prezamestnan ,neefektivni a plny pijavic ktere odsavaji prostredky. Napriklad OSE (vlaky, metro) http://en.wikipedia.org/wiki/Hellenic_Railways_Organisation je dobrym prikladem. Z tech financnich vysledku jde clovek do kolen.

Zamestnani mlade generace je problem a hodne mladych nema praci a zije s rodici. Recko nema kde lidi zamestnant jelikoz zadne vyrobni zavody nema a statni sektor se sluzbami moc volnych mist nevygeneruje. Recke skolstvi je v katastrofalnim stavu a diky nekvalitnimu vzdelani je problem vytvaret nejake hodnoty. Schopni s tituly Recko opousteji napr. do Nemecka. Ostatni se nechaji zivit rodici ci jdou delat podradnou praci.

Duchod je v Recku na prumeru 400E. Davky v nezamestnanosti jsou nizke a na zivobyti nestaci. Recko je v komoditach drazsi prumerne 2x nez Nemecko nebo Cesko. Muzu takkhle pokracovat dal pres zdravotnictvi atd......Kazdopadne vetsina prostredku byla rozkradena podobnym zpusobem jakym se to deje v CZ. Korupce je zde vsudypritomna a setkavam se s ni kazdy den. Tyka se nejen statnich instituci ale vsech sektoru. Okradani statu na danich je naprosto normalni od bezneho obcana po velke firmy a financniky. Jinak bankovni sektor je z velke casti ve statnich rukach a Recko ma velky pocet ciste reckych bank bez zahranicni ucasti. Problem je ze tesne pred krizi bylo znacne mnozstvi penez prevedeno do Svycarska a banky jsou tim padem nachylne a slabe.
18. 05. 2011 | 18:42

Cestovatel napsal(a):

stále rebel:

Ne v roce 1996 byl opravdu dluh Řecka 112% HDP. Z vašich čísel je jasné že za vlády Nové demokracie stoupl dluh jen o 20%. Zatímco za vlády PASOKU o 70% v letech 1981-1990 + o 20% v letech 1990 - 1996 takže CELKEM O 90%. Ty dluhy co měla potom další vláda ty vzrůstali jen z úroků z dluhu
18. 05. 2011 | 18:44

stále rebel napsal(a):

Pro Stařeček.
Tohoto hocha neberte příliš vážně.
Zacituji vám z jeho textu a pak pár řádek

Co hoch naplkal, cituji:
„Za současnou krizí nestojí lenost, nýbrž populismus a neschopnost předešlých, pravicových i levicových vlád čelit těžké situaci. Andreas Papandreu, otec současného premiéra, stál na počátku současných řeckých problémů. Vynalezl geniální strategii utváření vlastního voličstva skrz expanzi státního sektoru za veřejné peníze.“

Kdy Andreas Papandreou žil
Andreas Papandreou 5, 1919 - June 23, 1996)
http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Papandreou

no a pokud se podíváte na následujících téměř osm let vlády levice po smrti obviňovaného politika, tak zjistíte

Vládní dluh Řecka
rok 1996 99.4 % HDP
rok 2004 98.6 % HDP

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tsieb090&plugin=1

že v těch letech dluh Řecka nerostl. Čili to, co tvrdí autor jsou povídačky staré Blažkové.

Kdyby napsal, že dotyčný politik udělal někdy v minulosti dluh, tak nemohu vyvrátit, nemám data, ale pokud jej viní z toho, že něco rozjel, je to hloupost. Kdyby něco rozjel, tak by to jelo těch osm let, ale ono se to rozjelo až po osmi letech za vlády pravice.
18. 05. 2011 | 18:46

Cestovatel napsal(a):

roce 2000 rostla ekonomika o 3,6% a vládní deficit činil Kč 81,5mld,

v roce 2001 rostla ekonomika o 2,5% a vládní deficit činil Kč 135mld,

v roce 2002 rostla ekonomika o 1,9% a vládní deficit činil Kč 166,8mld,

v roce 2003 rostla ekonomika o 3,6% a vládní deficit činil Kč 170, 6mld,

v roce 2004 rostla ekonomika o 4,5% a vládní deficit činil Kč 83,3mld,

v roce 2005 rostla ekonomika o 6,3% a vládní deficit činil Kč 106,7mld,

v roce 2006 rostla ekonomika o 6,8% a vládní deficit činil Kč 84,9mld,

Na druhou stranu rozpočty v letech 2003 - 2006 lze bez skrupulí označit za vrchol neschopnosti tehdejšího ministra financí a vůbec celé vlády. Kromě konstantního vysokého růstu ekonomiky, byl v dané periodě ještě navíc stát příjemcem cca Kč 181mld plynoucích z výnosů z velké privatizace. Přesto dokázala vláda navýšit v těchto tučných letech státní dluh v souhrnné výši o neuvěřitelných Kč 355mld!!! Z tohoto pohledu se jeví vyloženě jako zločin rozpočet v roce 2005, ve kterém byl stát příjemcem výnosu Kč 112mld z velké privatizace, zároveň ekonomika rostla 7 rok v řadě - v tomto konkrétním roce rychlostí 6,3%, bohužel však ani tato jedinečná pozitivní kombinace nezabránila tehdejšímu ministrovi financí, dnešnímu předsedovi ČSSD Bohuslavu Sobotkovi ve vygenerování vládního deficitu ve výši Kč 106,7mld!!!!!
Bohuslav Sobotka hovořil o tom, že státní rozpočet zachrání zvýšení příjmů a jak to tak u socialistů bývá, navíc než na tupé zvýšení daní fyzických a právnických osob se ekonomičtí experti z Lidového domu nezmůžou. Přitom hrají na sociální notu a slibují, že se to dotkne pouze těch "bohatých", ale opomíjejí sdělit davu svých příznivců, že toto zvýšení daní dopadne především na hlavu těch "nízkopříjmových" skupin, neboť vyšší daně budou zcela jistě kompenzovány v cenách, o nižší konkurenceschopnosti našich podnikatelů ani nemluvě. Nemyslím si proto, že by plošné zvýšení daní mohlo zastavit růst státního dluhu. Státní dluh ženou především výdaje a to zvláště ty mandatorní, které je stát povinen vynakládat, ať už na to má, či nikoliv
18. 05. 2011 | 18:50

Tenco napsal(a):

ad YosifK
citace : "..Takze pane Chmelar - pozor na statistiky - nutno se tez kriticky podivat, CO ZA TEMI CISLY KONKRETNE JE!!!!! .."

Ale to nám je , pane YosifeK, naprosto jasné ! Co za nimi je. Respektive co by za nimi mělo být.

Vaše praktické zkušenosti s pásovou výrobou v ČSSR přeci.
:((

Michal Macek
http://en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry

Největšími exportéry zbraní jsou stálí členové Rady bezpečnosti OSN. :(( /podrobnosti v heslu arms to greece and turkey na Googlu popř. zprávy Kongresu USA/

V tabulce importérů jsou Řecko i Turecko dlouhodobě v první desítce.

Až by se chtělo Řecku doporučit masivně investovat do zbrojovek. Místo do turismu a produkce oliv. :((
18. 05. 2011 | 18:57

stále rebel napsal(a):

Pro Cestovatel.
Nemusíš psát, že za vlády ČSSD rostla ekonomika, každý to přece ví a čeká a téměř nemusíš psát, že vláda pravice způsobila ekonomickou recesi, to je taky známo.

Mohl by jsi ovšem připomenout, že po vládě pravice a s tím spojených rozkrádaček bývá nutno mnoho věcí sanovat a napravovat a zpravidla to není zadarmo. Pravice předává spálenou zemi nebo alespoň tomu tak bylo a asi i bude.
18. 05. 2011 | 19:06

poste.restante napsal(a):

Cestovatel
Váš příspěvek je k řecké, anebo české ekonomice?

Já jen, že těch pěkných pár set miliard prošustrovaných počátkem devadesátých let a pak při sanaci bankovního sektoru, který kupodivu "neviditelná ruka trhu" nezachránila, ale vykradla, by se dnes také docela šiklo.
Třeba na mandatorní výdaje.
18. 05. 2011 | 19:12

Hladis napsal(a):

To Tenco
Mate pravdu. Recka armada je opravdu moloch ,ale bohuzel se neni co divit. Na Tureckou armadu v pocetnosti a sile nema ,proto rekove vetsinou nakupuji obrane systemy. Ikdyz jsou Turecko a Recko cleny NATO ,tak to neznamena ze nemuze dojit ke konfliktu. Naposled nedavno na Kypru kdy chtelo Recko instalovat moderni ruske protiletadlove systemy. Recko se musi spolehnout samo na sebe jelikoz USA preferuji Turecko diky strategicke poloze a vlivu na islamsky svet. To se projevilo i v Kyperske krizi kdy tlacili Recko aby ustoupilo. Jediny kdo rekom je ochoten pomoci je paradoxne Rusko a to z duvodu kulturnich a historickych vazeb. Nelze se pak divit ze Rekove se snazi o vytvoreni prostredku na svou obranu. To ze v Recku nejsou zbrojovky je chybou reku samotnych. Rekove nemaji skoro zadnou prumyslovou zakladnu. Ted na zelene louce nemuzou zacit projektovat a vyrabet moderni zbrane. Recko tez stale ma brannou povinnost. A nedelejme si iluze, korupce je v Recku vsude vcetne armady ,takze o vyhodnosti armadnich zakazek netreba mluvit.
18. 05. 2011 | 19:14

kormoran napsal(a):

Cestovatel ,
Sobotku lze prirovnat , jako k nejvetsimu kratkozrakemu promrhavaci financi . Tim se pouze potvrzuje 'politika'- nikoli statotvornost sockom.

Lze ho i prirovnat k cerstvemu studakovi , ktereho zamestnala firma a on po prvnich trech 'relativne' vysokych platech utraci za nesmysly v jeho domeni , ze ony 'platy' budou stale!
18. 05. 2011 | 19:18

Cestovatel napsal(a):

stále rebel:

Podívejte se na dluh v letech 1981-1990 a nedávejte tu jen jednu část jeho vlády. On vládnul i v roce 1981-1990. Řecko zadlužil PŘEDEVŠÍM ANDREAS PAPANDREU.
18. 05. 2011 | 19:21

Cestovatel napsal(a):

stále rebel:

Zapoměl jsi připomenout že vláda ČSSD měla k dispozici 112 miliard z výnosů z privatizace z dob vlády ODS. Tyto miliardy stihla prošustrovat v rekordním čase.

poste.restante:

To co jsem napsal 18. 05. 2011 | 18:50 bylo k české ekonomice.
18. 05. 2011 | 19:26

stále rebel napsal(a):

Pro Cestovatel.
Buď tak hodný a ušetři mne tvých rad.
18. 05. 2011 | 19:26

Tenco napsal(a):

kormoran
Ty - nejsi na jiném blogu ?
Víš - abys nechyběl jinde. Aby tě nepostrádali třeba na blogu B. Sobotky a tak.
Prej se tam strhla mela - mandrake a blue jay si dali do zubů.
:)))

Hladis
Dobré příspěvky.
18. 05. 2011 | 19:29

info.crew napsal(a):

Je-li i v Řecku neoprávněné pobírání dávek a nebo platu za fiktivní práci trestným činem tak, jako ve zbytku civilizovaného světa, Tak jako jediné řešení vidím obehnat Řecko ostnatým drátem a převést je na vězeňskou práci. Ale abych jim něco poslal z vlastní kapsy? Tak to leda tento vzkaz: "GTFCKYRSLF"!
18. 05. 2011 | 19:32

poste.restante napsal(a):

Cestovatel
To mělo být rýpnutí za OT příspěvek. :-)

Máte-li tak přesné informace, proč nepřidáte také čísla o dluhu Konsolidační agentury, který Zeman pouze zdědil.
Když pravice tak skvěle vládla, proč musel Klaus vymýšlet své balíčky.
Já Vám Vaše náboženství neberu, ale nehrajte si laskavě na objektivního.
18. 05. 2011 | 19:34

kormoran napsal(a):

V dobach konjuktury muze ministra financi zastupovat i "Glum"
http://ateo.cz/i/5670/
Jde pouze o to ustat svoji pozici v dobach prirozene periodicky spatnych!
18. 05. 2011 | 19:36

kormoran napsal(a):

Tenco ,
Mel bys jit taky mezi 'lidi'.

Uvidis , ze Alzheimra na cas potlacis)))
18. 05. 2011 | 19:41

Marcus Agrippa napsal(a):

Výborný blog. Mediální přihlouplé propagandistické klišé, které Čechům vtloukají určité typy médií do hlavy už jsou únavné. Musím si vzpomenout na film Schindlerův seznam - rabín vyrábí panty - ss oficír mu stopne jak dlouho trvá vyrobit jeden pant - jaktože těch pantů je tak málo - kalibroval se výrobní stroj pane - vemte rabína ven a zastřelte ho. A že zrovna Čechy trápí Řecko?! Když EU podporovala ekonomiku šrotovným, tak to bylo právě Česko, které nedalo ani rezavou kačku a přitom se chechtalo za bukem jak na tom vydělalo.
18. 05. 2011 | 20:35

Belgičan napsal(a):

Vážený pane Chmelař,
dočetl jsem do odstavce:
"Produktivita práce je na první pohled dobrý ukazatel pilnosti, zahrnuje však a odráží podíl kapitálu. To ji výrazně diskvalifikuje, neb pilná práce při výrobě motyky v Burundi vykáže notně menší produktivitu než stejně pilná práce při výroby švýcarských hodinek."
A je mi hned jasné, že nevíte která bije. Produktivita práce v národním měřítku se nedá měřit dnes od 9:00 do dnes 10:00. K celkovému obrazu o produktivitě práce se dospějete jen v kontextu s historií tohoto národa. V takové studii se mimo jiné odrazí i původ Vámi zmiňovaného podílu kapitálu. Ono je totiž rozdíl, jestli ten kapitál je domácího původu, nebo je přivandrovalý... Další roli hrají spousty jiných vlivů a skutečností, které ve svém blogu (záměrně?) vynecháváte. Tím se dostáváme k dalšímu slovu z Vašeho blogu, které jsem zahlédl a tím slovem je populismus. Přesně, to je to správné slovo. Řecká krize se řeší populisticky. I Vy k tomu populistickému řešení svou měrou přispíváte.
A ta manipulující povídačka na konci? Slyšel jsem ji poprvé před třiceti lety. Ten rybář byl tehdy Ital. Pokračování povídačky je, že ten Ital se ve skutečnosti stávkami a blokádami domáhal dotací z EU. Takže se to opakuje. Dnes pro změnu v Řecku.
18. 05. 2011 | 20:40

Bruno napsal(a):

@Belgican: Fakt nechapu, ze se takhle durdite, kdyz jste to ani necetl. Ten blog neni vubec o produktivite prace. A i kdyby, produktivita prace je terminus technicus, ma svou ekonomickou definici, zadna historie naroda se do nej nepocita a na puvodu kapitalu taky nezalezi. Taky rikate, ze blog neco zamerne nezminil, kdyz jste to nedocetl :D To je fakt dobry.
18. 05. 2011 | 20:58

Hladis napsal(a):

Omluva. Udelal jsem chybu o skandalu s Kretskou bankou. Tam se neporoucela ND ale PASOK. ND se poroucela pozdeji. Moje chyba a spatna pamet.

Jinak Pokud bych udelal kolac s nejvetsim dilem viny ,tak z toho stary Papandreu vychazi nejhure. On nastartoval cele zadluzeni a hlavne skandal Koskota (preklad z rectiny pomoci Google translatoru.
http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=el&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fel.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25CE%259A%25CF%2589%25CE%25BD%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25BD%25CF%2584%25CE%25AF%25CE%25BD%25CE%25BF%25CF%2582_%25CE%259C%25CE%25B7%25CF%2584%25CF%2583%25CE%25BF%25CF%2584%25CE%25AC%25CE%25BA%25CE%25B7%25CF%2582
18. 05. 2011 | 21:10

Hladis napsal(a):

Prvni odkaz je pusobeni premiera Mitsotakise

Druhy je primo o skandalu

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=el&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fel.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25CE%25A3%25CE%25BA%25CE%25AC%25CE%25BD%25CE%25B4%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25BF_%25CE%259A%25CE%25BF%25CF%2583%25CE%25BA%25CF%2589%25CF%2584%25CE%25AC

A zde je samotny premier Andreas Papandreu

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=el&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fel.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25CE%2591%25CE%25BD%25CE%25B4%25CF%2581%25CE%25AD%25CE%25B1%25CF%2582_%25CE%25A0%25CE%25B1%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B4%25CF%2581%25CE%25AD%25CE%25BF%25CF%2585
18. 05. 2011 | 21:17

DDD napsal(a):

No už paní Paroubková II. říkala, že u řeckých socialistů se naučila, že být levičák neznamená chodit v teplákách ;). Jinak mi trošku uniká pointa. Je celkem jedno, jestli jsou Řekové pilní, líní nebo pitomí. Problém je dluh vs. HDP per capita. Hledat by se mělo řešení, ne kdo za to může. Problémy jsou opravdu strukturální a dosavadní nápady EU vedou spíše k jejich konzervaci, ne li eskalaci. Politická reprezentace slíbí výměnou za půjčku že provede reformy. Slibuje ale za situace, kdy je jasné, že nemá politickou sílu je zajistit, což EU v okamžiku půjčky ví. Celý problém se za cenu narůstání dluhu drží u ledu. Kdyby došlo k bankrotu a odchodu z €unie, bylo by to lepší pro všechny. Tady u nás v .CZ Palermu máme taky strukturální problémy a existuje politická síla schopná protlačit řešení? Ani omylem.
18. 05. 2011 | 22:52

kormoran napsal(a):

DDD ,
pani Paroubkovou miluji , nelze najit totiz jineho cloveka s prekladatelskym umem bez mezinarodniho konfliktu)))))

Sejdeme se pod frnaaakovniikem)))
18. 05. 2011 | 23:09

kormoran napsal(a):

Pro lepsi vysvetleni s. Paroubek by pozval soudruhy ze severni Koree na malou party , kterou organizuje s. Benda.

Hraje pochopitelne "flexibilni" kapela dotovana ojanzovou stranou.

A pani Petra zaveli- tu nasu!( big beet,)-- nooo kazdy soudruh z KLDR nemusi brat toto vyjadreni , jako poctu a c(a)wboys's ocami horizontalni ryze to popochopi jinak , ze ano?
No a ve finale ma Duricko v cele kamarady)))))
19. 05. 2011 | 00:27

Divobyj napsal(a):

Jednu z příčin vidím také v šedé ekonomice.Řecko žije z turistů.Z těch,co se o turisty starají zdaleka ne všichni platí daně.
19. 05. 2011 | 07:04

ali napsal(a):

kormorán
:o))))))
19. 05. 2011 | 08:20

Dagobar napsal(a):

Neuvěřitelný oxymoron: "Problémy Řecka jsou strukturálního charakteru: politické dobývání renty, nestandardní a nejednoznačné ekonomické instituce, korupce, nízká míra výběru daní, šedá ekonomika... Nic z toho ale nesouvisí s řeckou leností, neschopností či neochotou pracovat." - - - Do státní správy tvořené nesmyslnými institucemi jdete PROTO, že se vám nechce doopravdy pracovat. Hodně "papírových hodin", málo skutečné práce. To je přesně naopak než u soukromých firem, které hlásí tabulkově málo hodin, ale užívají si mnoha "dobrovolných neplacených přesčasů". "Pilně pracující úředník" ve skutečnosti vyrábí jen velice málo skutečných hodnot a je tedy úplně jedno, kolik hlásí že tráví v práci času. Přesnějším (nikoliv přesným) odhadem je GDP per capitam, kde je Řecko fatálně na konci západního světa a pokud odstraníme fantomové faktory, které GDP nafukují, dopadne ještě hůře. Veškeré dedukce založené na takto bizarních odhadech nejsou spekulací, je to prostě nesmysl.
19. 05. 2011 | 09:52

Dagobar napsal(a):

A BTW ona zábavná historka na závěr o "lenosti", která se vypráví v mnoha variacích o mnoha jižních národech, má dost děsivý nový význam: "Líný rybář" jedná ve skutečnosti správně, protože jedná udržitelně. "Pilný rybář" bude svůj business expandovat natolik, až ryby vyloví a tím svůj udržitelný business zničí. Není to ani zdaleka tak vtipné, jak se zdá a nejde o konflikt "hedonismu" a "pilnosti", ale "udržitelnosti" a "chamtivosti"...
19. 05. 2011 | 09:57

M.Š. napsal(a):

Vážení ovčané,jednoduše a stručně,
rozdíl mezi řeckem a českem není žádný.V obou zemích vládnou neschopní všehoschopní politici,byrokrati,justiciáni a jiní vyvolení,kteří,aby byli vyvolení a zvolení,musí dělat nevídané věci,tedy lhát,krást a podvádět.
Rozdíl mezi řeky a čechy a moráky je v mentální přístupu k problémům společnosti.
Jak je vidět z grafu,tak zaostalí,líní a hloupí řekové jsou na tom po stránce hospodářských výsledků lépe než vychcaní čechomoráci,kteří tvrdí,že velká většina pracuje šestnáct a více hodin denně,všichni jsou pilní jak včelky...jen ty výsledky jsou jaksi mizerné,oproti řekům.Pak je nabíledni,že páni z koalice lhali,lžou a budou lhát...jednoduše proto,aby mohli krást a k majetkům přijít..tak se průmyslové česko propadlo na úroveň rozvojových zemí,zásluhou soudruhů ekonomů z prognostického ústavu,kteří tvrdili,že je potřeba dělat pokud možno zadarmo a co nejvíce hodin v týdnu aby byly nastoleny pro příští generace lepší zítřky.Protagonisté zářných zítřků se nezapřou,z jedné bolševické dílny pocházejí a jejich zvyky,manýry a formy působení v ideologické demagogii veskrze stejné.A souzi masmediani jako by jim z oka vypadli,do skonání budou lhát a psát hovadiny jen aby se bejvalejm nic špatného nestalo a nedej boha,aby po nich někdo nechtěl zadostiučinění,tedy po těch ideologických parazitech....
19. 05. 2011 | 10:06

rudastraka napsal(a):

nechapu proc se na prvni misto tehle pricin dava pravice, kdyz tenhle problem vytvoril fotr soucasnyho premier, tedy levicak andreas papendreu, ktery za pohe 2 svoje volebni obdobi v osmdesatych letech zvysil zadluzeni recka z 20 na 100% HDP.
a zadna vlada s tim uz nebyl schopna nic udelat, krach recka prisel s celosvetovou ekonomickou krizi
19. 05. 2011 | 10:13

Tenco napsal(a):

kormoran
Měl bys občas vynechat tvrdé drogy a vrátit se k své oblíbené trávě.

P.S. Četls vůbec blog ?!? A úkoly sis na dnešek od spolužáků stihls opsat ?
:(((
19. 05. 2011 | 10:44

Tenco napsal(a):

kormoran napsal(a): /blog PEHE/
Neni mi jasne , kam muze dojit spolecnost , kdyz napisu o autorovi , ze cistil New Yorku hajzly a za toto jsem v CR smazan!

Soudruhu Pehe , proc nereknete verejnosti duvody vasi emigrace do USA a duvody vaseho navratu? Leninsky obliceji a priteli soudruha Minarika?
Ten Stejskal je ale opravdu asshole!
19. 05. 2011 | 01:42
------------

Jako tupec - notorický poškolák, propadlík a nefachčenko - kormoráne, bys měl být z důvodu minimálně estetického smazán definitivně a jednou provždy.
Protože na sebe nabaluješ další tupce.
A rozšiřuješ tak počet potenciálních zákazníků drogových dealerů.
:((
19. 05. 2011 | 10:51

Tenco napsal(a):

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1827390/recky-manual-od-bank-of-america-merrill-lynch.html

http://www.financninoviny.cz/zpravy/recko-vyvolalo-roztrzku-mezi-ecb-a-eurozonou-trichet-se-urazil/639574
19. 05. 2011 | 11:09

pich napsal(a):

Je zajímavé, jak dovede nějaký blog, psaný realisticky a docela pravděpodobný, dovede přímo rozzuřit veškerý ten lidský pravověrný odesácky odpad.

Hned se slétnou "modré sojky jayjkové", kormorání a SuPi.

Světové lichvářstvo si dovede poradit s každým, hlavně menším národem, který přišel díky svým pravicovým místodržitelům o veškerý průmysl, bankovnictví, obchod a v případě Řecka i o "velkou" turistiku. Státeček pak jen se svými "samoživiteli", kteří opravdu živí jen sebe a rodinu a to vše, nemůžou udržet stát při životě. Tento kapitalismus je založen jen na půjčkách a tudíž následné lichvě ss známymi konci.

Jen tak na okraj. Koupil jsem si holínky. Jsou kupodivu z Polska. Otázka ovšem je, kdo to pro ty "poláky" vyrobil.
A tak je to se vším. Dříve jsme vyráběli téměř všechno a to nejen pro sebe ale hlavně na ex. Dnes se u nás jen prodává a to všechno.
Samozřejmě s "přidanou hodnotou".
19. 05. 2011 | 12:33

pich napsal(a):

Sakra, zapoměl jsem ještě na přebarvenou "straku". Taký pěkný ptáček. Asi sežrala něco modrého, asi zkaženého, až ji zaskočilo a tak zrudla.
19. 05. 2011 | 12:38

everlast1 napsal(a):

Ty hodiny se nedají srovnávat. Řek toho udělá ve vedru za hodinu daleko méně než Ňemec. Směrodatná je produktivita práce na obyvatele.
19. 05. 2011 | 12:48

fudoshin napsal(a):

problém je spíše v tom, že peníze rozházela vláda. je to země proslulá obrovskou korupcí. státní rozpočty se vytunelovali předraženými zakázkami, za které byly "provize". tedy politici, úředníci a firmy a jejich nejvyšší představitelé se nažrali a chudáci normální řekové z toho moc neměli, snad jenom to, že prostě ty peníze v ekonomice byly, tak se protočily a byly zakázky, utrácelo se v sektoru služeb apd.to je to, co řekům vadím. je to stejné, jako když kalousek, který je rekordmanem v navyšování schodků sr za svého ministrování posílá lidem složenky. to je drzost do nebe volající! ať si řekové žijí jak chtějí. stejně tak by to vyhovalo většině národů a lidí. jenomže to nevyhovuje otrokářům, protože nyní už nejde ani tak o peníze, ale především o moc a lámání lidí. ale trpělivost lidí na celém světě už je napnuta na nejvyšší míru a co nevidět může dojít k protržení hrází...
19. 05. 2011 | 12:50

Hladis napsal(a):

To rudastra
V roce 1980 byla mira zadluzeni 40% ne 20% a za Papandreou starsiho vzrostlo na 80% v roce 1990 (European Economy N64). Predchozi pravicova vlada ND po padu diktatury zvedla zadluzeni z 20% na 40%.
Posledni vlada ND pod Kamaranlisem mladsim z let 2004-2009 zfalsovala spolu s Goldman Sachs financni vysledky a poslala Recko totalne ke dnu kdy doslo k vlne korupcnich skandalu, masivniho rozkradani a podvazani prijmu statu coz vedlo k okamzite insolvenci.

To keep within the monetary union guidelines, the government of Greece has been found to have consistently and deliberately misreported the country's official economic statistics. In the beginning of 2010, it was discovered that Greece had paid Goldman Sachs and other banks hundreds of millions of dollars in fees since 2001 for arranging transactions that hid the actual level of borrowing. The purpose of these deals made by several subsequent Greek governments was to enable them to spend beyond their means, while hiding the actual deficit from the EU overseers.

Na zadluzovani se podileli vsichni ,ale primy pad Recka do insolvence ma na svedomi posledni pravicova vlada ND.
19. 05. 2011 | 13:04

Hladis napsal(a):

Jeste dodam ze financni vysledky prekrucovala i Simitisova socialisticka vlada jak uvadi zdroje
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FKostas_Simitis
Pravicova ND to kritizovala a vyhrala volby s tim ze zatoci s korupci a vsemy neduhy po vlade PASOKu. Samozrejme ze ve falsovani dal pokracovala a korupce nabrala gigantickych rozmeru. Ministri ND se stridali jak ponozky po doslova nekoncicim retezu korupcnich skandalu. At byl u vesla PASOK nebo ND ,tak to byl nikdy nekoncici skandal. Je zde karatkozrake rici ze za to muze pravice nebo levice. Na tehle situaci se podileli vsichni vcetne prostych obcanu.
19. 05. 2011 | 13:35

modrý edvard napsal(a):

Ve výčtu řeckých chyb a příčin jejich pádu mi chybí falšování statistiky.
19. 05. 2011 | 13:35

kolemjdoucí_a napsal(a):

průměrný důchod v Německu činí 791, v Belgii 847 eur a ve Francii 1108 eur, průměrný řecký penzista si přišel na 1600 eur
viz
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/sladky-zivot-jako-recti-duchodci-ma-v-evrope-malokdo_168795.html
19. 05. 2011 | 13:46

Jacob napsal(a):

Text je to dobry ba vyborny.Nerikam ze Rekove jsou lini-pracuji ale v jinych odvetvich nez treba my nebo Nemci.Prevazne je to tourismus a zemedelstvi.Ale taky nelze rict ze by si soucasnou situaci nezavinili i samotni obcane.Kdyz 30% prac.populace pracuje pro stat,kdyz pobiraji priplatky za vsechno,13. - 15. platy tak ze to nemuze vyjit musi dojit kazdemu cloveku,ktery ukoncil zakladni vzdelani.Oni moc dobre vedeli jaka je situace-jen vyuzili nabizeneho.V tomhle jsme uplne stejni a asi vsechny narody by byly.Takze z toho vychazi ze hlavni podil maji politici ale lide se na tom taky velmi podileli
19. 05. 2011 | 13:52

info.crew napsal(a):

Když jsou tak úžesně pracovití, tak si pomůžou sami i bez mých peněz.
19. 05. 2011 | 14:19

Modrý Mezek napsal(a):

Pro Rumcajse: Což takhle číst články až do konce? Např./*"Poznámka pro diskutující: Příspěvěk není o příčinách řecké krize, které by vydaly na desítky svazků, nýbrž o domnělém vlivu lenosti a zahálení."

Takže gratulovat autorovi jak vysvětlil příčiny řecké krize...?
19. 05. 2011 | 14:37

Starý napsal(a):

Rozvaha má jeden zásadní nedostatek: Vychází ze statistik.
Jak všichni víme papír ( i harddisc) snese všechno. Mudrlování nad statistikami je tedy zcela zbytečné.
Jediné je jisté: Řekové nasekali dluhy, které absolutně nemohou zvládnout. Jestli je to jejich leností, nadužíváním sociálního blahobytu, šizením daní nebo neúnosnou aktivitou jejich kleptokracie, nebo kombinací všeho - to nejspíš, vyjde ve výsledku na stejno.
Bankrot a následné srovnání výdajové a příjmové stránky rozpočtu
( vyrovnaný rozpočet ) je jediné řešení. Kdyby byla ta Bruselká vláda k něčemu, tak by vyrovnané rozpočty v eurozóně uzákonila.
PS: Tak ty zprávy o odchodu do důchodu v 56 letech byly výmysly novinářů ? Že si ale troufají.
19. 05. 2011 | 15:10

Hladis napsal(a):

To Kolemjdouci
Opravdu jen jdete kolem ,vysteknete hloupou hlasku a zase pokracujete. Duchod v Recku je vetsinou 400E-700E a to ma drtiva vetsina reckych penzistu. O duchodu 1600E se vetsine populace ani nesni. Jeste opakuji ,ze zbozi v Recku je 2x drazsi nez v CZ nebo Nemecku. Ty blaboly co psali media nesmite tolik zrat.
19. 05. 2011 | 15:22

111111 napsal(a):

ALE ALE Řekové jsou jako my, ale jejich vláda ta rozhazuje. Tak jako u nás možná, že víc. Obyčejní lidé z toho neměli nic
19. 05. 2011 | 15:35

cc napsal(a):

1) Hodiny strávené v zaměstnání se nemusí rovnat hodinám skutečně odpracovaným.
2) Odvedená práce nemusí korespondovat s odpracovanými, natož pak v práci strávenými hodinami. Což je způsobeno například stále větším vlivem studia a inovací. Někdo bude tutéž práci dělat 3x déle jen proto, že si ji nedokáže zjednodušit, že se nenaučí, nebo nevymyslí, jak ji udělat rychleji. Nebo to může souviset s tím, že jeho pracovní pozice vlastně vůbec není potřeba a například stát pro něj vytvořil jen zbytečné pracovní místo, kde on dělá zbytečnou práci a nebo se poflakuje, takže hodiny do statistiky možná budou, ale nic za nimi.
3) Samozřejmě je tu i vliv investic, kdy někteří lidé s oblibou nadávají, že investor inkasuje zisk z investic, ale vůbec jim nedošlo, že investice (vedle vzdělání a energií) jsou právě tím, proč se máme ekonomicky lépe než před 100 nebo 500 lety. A zisk z investic je tou motivací proč si odříci a investovat. někdo investuje, spoří a někdo dělá ještě větší dluhy, které jej pochopitelně v budoucnu budou tížit více, až by je měl splácet.
A obávám se, že Řecký problém bude ve všch těchto oblastech - nízká produktivita, přezaměstnanost, zbyteční státní zaměstnanci, nízká inovativnost, malé investice, život na dluh atd.
19. 05. 2011 | 15:42

MC napsal(a):

111111:

Ale kdyby někdo řekl, že přestane dělat dluhy, přestane rozhazovat, přestane za lidi platit doktora, školu, zruší dávky na děti, v nezaměstnanosti a jiné věci, propustí část státních zaměstnanců, tak hned budou lidé křičet jako pominutí. Mnoho "obyčejných" lidí se díky státním dluhům a státnímu přerozdělování má lépe než kolik by si dokázali sami vydělat a za svůj výdělek koupit.
19. 05. 2011 | 15:46

Yosif K napsal(a):

Souhlasim s tim, ze Rekove nemusi byt lini. Nepracuji vsak cely rok. V turismu i zemedelstvi se pracuje narazove. V zime cesti zemedelci vzdycky meli a doposud maji nejakou pridruzenou vyrobu - napriklad podlozky pro Skodu, strihani kablu pro BMW, lisovani plastovych soucastek atd. Recku toto ocividne schazi.
Dalsi vec jsou "fiskalni a monetarni tradice". Za Rakouska se drzela mena silna, ze prvni republiky se drzela mena silna a za komancu si drzela alespon relativne stabilni cerny kurs cca Kc 35/US$.
Zatimco v Polsku a Madarsku se tradicne sekaly vysoke statni dluhy a navic jeste svou i socialistickou menu totalne zruinovali.
Zajimava je v tomto tradice Recka: To nebylo od statniho bankrotu nikdy moc daleko, skoncilo to statnimi bankroty 1826, 1843, 1860 a 1893. Pri poslednim museli Rekove privatizovat i vyber dani. Dalo by se tedy rici, ze utraceni vice nez je vyber dani ma v Recku historicky silnou tradici. Tedy - nic noveho pod sluncem.
Cituji Wiki:
Nonetheless, Greece faced economic hardships and defaulted on its loans in 1826, 1843, 1860 and 1893.[13] Other studies support the above view on the general trends in the economy, providing comparative measures of standard of living. The per capita income (in purchasing power terms) of Greece was 65% that of France in 1850, 56% in 1890, 62% in 1938,[14][15] 75% in 1980, 90% in 2007, 96.4% in 2008, 97.9% in 2009 and larger than countries such as South Korea, Italy, and Israel.[16] The country's post-World War II development has largely been connected with the so-called Greek economic miracle.
19. 05. 2011 | 16:07

Hladis napsal(a):

To CC
Napsal jste to presne.
Rekove skutecne travi v zamestnani hodne casu ,ale jsou naprosto zoufale neefektivni. Je to dano i skolstvim ,ktere je ve spatnem stavu a vsichni schopni studenti zustavaji v zahranici.

Statni sektor je prezamestnan a vykazuje mamuti ztraty. Uz jsem se daval ze OSE (neco jako CD) prodela rocne skoro 1 miliardu Eur. Statni sprava je plna diletantu a nedbytecnych lidi. Je neefektivni, zkorumpovana a naprosto neochotna.

Zivot na dluh byl a je v Recku normalni a Recko tizi nejen zadluzeni statu ale i lidi ,ktere je snad jeste horsi. Je to dano spatnou financni vzdelanosti reku ,velkou reklamni masazi ,drazsimi sluzbami a komoditami. Pro priklad bezna svatba v Recku stoji celkove cca 15 000 Eur.

O inovacich atd...ani nemluve.

To MC
Za situaci v jake Recko je ma odpovednost predevsim politicka reprezentace. Byl to i plan jak se udrzet u moci a vysavat statni prostredky do kapes vyvolenym. Samozrejme lidi umlcite tim ze je zamestnate a date jim urcite vyhody. Ti vas pak budou drzet u vesla. Opravdu velke mnozstvi lidi na tom profitovalo vcetne "obycejnych lidi". Drtiva vetsina financi vsak koncila v kapsach uzkych skupin vyvolenych ,kteri se stali doslova pohadkove bohati a verejne prohlasovali jak ani dane neplati. Ti nyni rychle opustili potapejici se lod i s penezi a osud jejich zeme je jim u zadnice.
19. 05. 2011 | 16:16

Hladis napsal(a):

Yosif K
Opomijite to hlavni. V tech letech bylo chude Recko permanentne ve valecnem stavu. At slo o obcanske valky nebo valky s Tureckem. Kdyz se podivate na ostatni evropske zeme ,tak tam je cela plejada statnich bankrotu. Rakouske cisarstvi 1811, Dansko 1813, Nemecko 1923 a 1948, Spanelsko behem let 1557-1596 zbankrotovalo 3x.....
19. 05. 2011 | 16:31

Eva napsal(a):

Nevim, z ceho cerpa autor sve ekonomicke analyzy, ale opravdu by me prekvapilo, kdyby fakta mel spravne on (napr. lehko overitelne udaje o tom v kolika letech se chodi v Recku do duchodu; pocet dnu dovolene/statnich svatku, HDP na obyvatele atd) a vsichni ostatni se "sekli." A ze by se na to prislo az vice nez rok od vypuknuti "recke krize" ??!
K tomu mohu jen tlumocit zkusenost meho kamarada z Recka, ktery tam cca rok pracoval pro mobilniho operatora (polostatni podnik). Dle neho je sice pracovni tempo ve (polo)statnich podnicich vsude podprumerne ... ale v Recku flakani se vetsiny zamestnancu (3h obedy, cinnost bez vysledku atd.) predcilo jeho drivejsi i pozdejsi zkusenosti. Takze jak to vlastne je???
Poznamka na zaver ... kazdy narod ma takovou vladu, jakou si zaslouzi, protoze ta je jeho odrazem ...
19. 05. 2011 | 19:05

Matematik napsal(a):

Recko je vlajkova lod lzi. Na Recku se vytvari dymovnice, jez ma zakryt podstatu. Pravou pricinu krize. Autor to chytre podporuje. Rekove jsou opravdu lini a nic tam nefunguje. Doporucuji navstevu reckych bank nebo skol nebo nemocnic....Bez prime zkusenosti jde vzdy o kecy. Ale to podstatne. Vsimete si, ze v mediich se nedebatuje Irsko a Island. vse se zamerne toci kolem Recka. Tam se totiz da uspesne najit nahradni pricina. Cela tahle krize je samozrejme zcela zamerne vyvolana temi, co na to maji. Je to hezka pohadka jak Soros utahl libru na nudli a ted je to neco jako nehoda neco jako povoden....
Zadna povoden, vsechny nas vykradli. Hlupaci mavaji mavatky a kecaji o Recku. Ano Recko je cerna dira, ale co Irsko a Island? Co USA?
Jdu sledovat oblohu, zda uz leti, pry z Iranu nebo KLDR.
Vy se zamerte na to, zda je , ci neni Recko line...
CEZ praci soudruzi
19. 05. 2011 | 19:49

antroid napsal(a):

Díky za detailnější vhled do řeckého problému, je užitečné znát slepé ulice, které vedou k tak kolosálnímu prů*eru.

Nicméně platí, že z Řeků odpovědnost za vlastní zemi nikdo nesejme.
19. 05. 2011 | 21:59

pako napsal(a):

Eva: Dyt je to ozdrojovany.
20. 05. 2011 | 01:25

papo napsal(a):

Mimch: Nepise se to ouzo?
20. 05. 2011 | 02:14

Josef napsal(a):

V cele jizni Evrope je ten socialni stat zameren jen na dobre duchody. Ve vsem ostatnim pokulhava - davky, podpory, nezamestnanost - to nikoho nezajima - vypomozte si v rodine! Musi se ale uznat, ze Rekove, podobne jako Francouzi, umi zit. Co tam se spolecensky prokeca Casu !! Take tam neni videt tolika tech kutilu, Kteri si ani ve stari nedaji pokoj a musi jeste pracovat !
20. 05. 2011 | 04:50

rass napsal(a):

No a? Máme snad život promarnit v přesčasech? Ne, ne život je příliš krátký abychom ho věnovali zbohatlíkům. Ostatně tolik podnikatelů jako je u nás nikde ve světě nenajdete. Proč? Protože také nechtějí makat.
20. 05. 2011 | 12:33

1234 napsal(a):

Odstavec Populismus jasně popisuje, co čeká v nejbližší době i nás...
20. 05. 2011 | 13:30

pich napsal(a):

"Matematik" - super !!! Jenže hlupáka těžko rozumný přesvědčí. Ten má ty své večerníčky od ovčí babičky a to mu stačí ke štěstí.
21. 05. 2011 | 11:32

klar napsal(a):

Pravicová vláda prostě dostala Řecko do bídy. Levice se teď snaží zachránit, co se dá. Tohle ví v Evropě každý.
Míchat do současných potíží předminulého premiéra, Papandrea staršího, to není jen Chmelařova lež nebo omyl, to je naprosto účelová a úmyslná manipulace se zdejšími jednoduchými diskutujícími.
21. 05. 2011 | 17:35

donal napsal(a):

zase kecy s řeckem je to jednoduché řecko vždy v minulosti když melo drachmu tak se zadlužovalo a devalvovalo svou menu přibližně o 10% ročně dnes ma euro ktere devalvovat nemuže a zadlužuje se stejne tady je pravej důvod a ne levice pravice nemakačenka a podobne blbosti
21. 05. 2011 | 17:46

Yosif K napsal(a):

Pane Klare, kdyzi za totace jsem se vidaval s nejakym Lefterisem, Rekem narozenym v Opave, po amnestii vrativsim se do Recka. Rikal ze zasadne nevoli komunisty a ze nesympatizuje s pravicaky, ze srdcem voli vzdycky Pasok, ze je ma ideologicky rad, ale ze v zivote ani v CSSR nepoznal tak dokonale zkorumpovanou zlodejskou particku jakou byl, je a patrne i nadale bude PASOK.

Takze praci a vsem levicovym strakam cest - v tom muze byt recky problem , kdo ma obe ruce, at prave ci leve, tak krade, krqade a krade. Jako Rek Zorba, paklize se budete obtezovat neco si pocist o pracovitych reckych soudruzich......

Na druhou stranu je pravda, ze bor....del co je v Recku je jeste uplne nebesky poradek proti tomu jak "funguji" arabske a africke despocie......
21. 05. 2011 | 20:17

klar napsal(a):

Yosife, proto měli Řekové starého Papandrea rádi (a proto ho opakovaně volili), že vytvořil systém, který v jejich zemi jednoduše, bez dluhů a bez problémů fungoval. PASOK nikdy nebyl z pohledu Západu morálně vzornou stranou, v tom máte pravdu - ale Řekové myslí a pracují jinak, jejich životní styl je jiný než např. Němců, jejich společnost je založena na kooperaci, na vzájemné podpoře.
Jakmile pravicová vláda začala do dobře fungujícího "nepořádku" vnášet západní požadavky, celý systém se zhroutil. Za to opravdu nemůže Papandreu - ani starší, ani mladší.
22. 05. 2011 | 08:24

Fanda napsal(a):

U nás ani jednu banku nevlastní český právní subjekt a při tom náš stát na ně vynaložil nepředstavitelné množství miliard (600 až 800, tuším)z našeho rozpočtu a nic za to od nich nedostal zpátky. Potom se můžeme divit, že máme dluhy. Stejně na tom jsou beztak i v Řecku. A zřejmě ještě s horšími konci. Kalousek to do pořádku nedá, když nezajišťuje příjmy státního rozpočtu jinak než z prázdných peněženek chudých občanů.
23. 05. 2011 | 22:49

stále rebel napsal(a):

Řekové jsou pravičáci a od roku 1974 dali jejich ODS (ND Nová demokracie) asi v polovině voleb nadpoloviční počet mandátů. Rovněž v letech 2004 a 2007.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Democracy_%28Greece%29?oldid=274382694
25. 05. 2011 | 11:00

Yosif K napsal(a):

Pane Klare, problemem Recka a PASOKU nebylo to ze recti socialiste maji obecne sklony ku kooperaci.
Problemem Recka a Pasoku a evidentne tez i pravicovych stran Recka je to ze kooperace probihani hlavne v predrazovani statnich zakazek a rokradani statnich penez.

takove reci, ze se krade vsude jsou znacne nekonkretni. Ano, krade se vsude, ale v nekterych zemich malo, a v nekterych zemich hodne.

Reckou politiku az doposud ovladaly zbohatlicke rodinne klany a-la sicile, ktere rozkradaly na co polozily ruce. Teprve nyni to zacina Recka vlada menit - POD EXTREMNE SILNYM VNEJSIM TLAKEM.
25. 05. 2011 | 11:33

honza napsal(a):

ty jo politický ekonom. To znamená marxismusl-leninismus. kdopak je vedoucí silou?
02. 06. 2011 | 15:50

soudce@seznam.cz napsal(a):

Nejlépe to vystihuje citace Feldkuráta Otto Katze ze Švejka kapitola 13 : To se nám to hoduje když nám lidi půjčují peníze.....
Ať si Řecko vezme drachmu a žere si ze svý kasičky.....ZA SVOJE!!!!
20. 06. 2011 | 16:49

kicik napsal(a):

jojo
24. 06. 2011 | 01:01

Moje tlustá řecká svatba napsal(a):

Nevím, zda se pan Chmelař jen zamiloval do Řekyně a brání její rodinu, nebo zda tam alespoň občas zajede se porozhlédnout (kde/kdy zveřejnil nějakou studii z terénu), anebo to považuje za zbytečnost, když může čerpat ze vševědoucího internetu, ale svůj názor si sám vyvrací citovanou anekdotou. Pokud si totiž na místě toho rybáře představíme kohokoli z armády zbytečně zaměstnávaných státních zaměstnanců, kteří oficiálně (zde statistiky pana Chmelaře) pracují v časovém vyjádření do roztrhání těla - pomyslných "15 měsíců v roce", ovšem skutečné (rozuměj užitečné) práce má každý z nich s bídou na ty rybářovy 4 hodiny denně (mnohdy spíše tak na 4 hodiny týdně), pak zjistíme, proč se p. Chmelařovi do statistiky nehodí ona "diskvalifikovaná" produktivita práce. Ano, bez ní je Řecko národem pracantů, pomýlených špatnou vládou, která to jimi vydělávané bohatství bez jejich vědomí špatně utrácela. A jsme u toho alibismu - tentokrát ale řeckých občanů, kteří nechtějí vidět (ekonomickou?) pravdu, že se nechali koupit za patnácté platy a štědré penze s tím, že on se někdo (viďte, pane polní kuráte) vždycky nakonec nějak postará...
03. 09. 2011 | 07:37

Ditclilla napsal(a):

lvkzofzr <a href=http://achatlongchamppliageonline.com/#2846>longchamp pliagew</a> qkezaddf <a href="http://achatlongchamppliageonline.com/#7278">longchamp pliagee</a> ixurhfoc http://achatlongchamppliageonline.com/
12. 09. 2012 | 01:20

Herodes napsal(a):

Ten článek zní velmi solidně, ale od solidního profesionálního ekonoma bych čekal trochu více. Každá práce musí přinášet nějakou užitečnou hodnotu. To, že někdo pracuje, ještě neznamená, že vytváří nějakou hodnotu (ať už přímo nebo nepřímo, nemám na mysli dělení lidí na manuálně a duševně pracující). Pokud vězni v Mauthausenu pracovali celý den tak, že stáli v kruhu a přehazovali si hromádku písku, nebo vynášeli kámen po schodech, pak ho shazovali dolů a takpořád dokola (to by Řekům mělo jistou báji připomínat), tak sice pracovali, až se udřeli, ale žádnou hodnotu nevytvořili. Takže postrádám odpověď na otázku, co vlastně ti Řekové vytvářejí, čím vstupují do mezinárodní směny. Napadá mě jen turistický ruch (jeho zajiš´tování na domácí půdě se chová stejně jako export), ale jinak jsem nevědomý v tom, co dalšího nabízejí, jestlijenom nepřehazují písek kolem dokola (teď myšleno obrazně), a nečekají, že jim životní potřeby zajistí solidárně země, jejichž životní úroveň je nejen lepší, ale doknce i horší než ta jejichna dluh.
10. 10. 2012 | 07:32

broossimb napsal(a):

prgpo <a href=http://frdeabercromfitchmagasinn.info>abercrombie france</a> dqqve <a href=http://frdechaussuresloubutinnmagasin.info>louboutin</a> tuyte http://frdechaussuresloubutinnmagasin.info kq cvp http://frvcasquebeatsdesoldes.com
21. 10. 2012 | 19:09

HovetlyMekket napsal(a):

Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! jsqqed ctznucm mpbrnl <a href="http://frairjodannensoldes.blogspot.com/#6208">air jordan pas cher</a> spczmsnm <a href="http://frpoloralphlaurenensoldes.blogspot.com/">ralph lauren pas cher</a> plemspo wvdcs
29. 10. 2012 | 10:07

Slerusettetle napsal(a):

zmhlik iehywtq <a href="http://www.frzasacvuittonpascher.info/">sac louis vuitton</a> odvjcbjz <a href="http://www.fricchaussuresjordnnpascher.info/">http://www.fricchaussuresjordnnpascher.info/</a> irpblsq qdsfq dpohihb nggd Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! tobabnc
06. 11. 2012 | 08:03

tietuaxireany napsal(a):

uhdwu yntng <a href="http://frairjodannensoldes.blogspot.com/#3341">air jordan femme</a> iccqv rxqckc Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! gxopqtw <a href="http://frpoloralphlaurenensoldes.blogspot.com/">http://frpoloralphlaurenensoldes.blogspot.com/</a> gevjbff mtuse
06. 11. 2012 | 17:08

Kiftsheessy napsal(a):

<a href=http://www.ralphlaurennsalesonline.co.uk>polo ralph lauren outlet</a> WZnJU <a href=http://www.mulberrybagsxsalesonline.co.uk>mulberry bags</a> WZmVH <a href=http://www.timbelandbootsxsalesonline.co.uk>timberland outlet</a> TKpEM

http://www.mulberrybagsxsalesonline.co.uk
07. 11. 2012 | 08:12

Sorscoozy napsal(a):

Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! peujcj zrroije klnqbz <a href="http://www.ukiralphlaurenshirtsonlines.eu/">http://www.ukiralphlaurenshirtsonlines.eu/</a> jxvakbs bvnkincv <a href="http://www.ukimulberriesbagsonline.eu/">mulberry sale</a> thyzzeg klvtq
07. 11. 2012 | 16:22

aerorocic napsal(a):

wsedaq lngclv <a href="http://www.fropolorallphlaurenmagasin.info/#419">ralph lauren pas cher</a> inqfajul <a href="http://www.jpzmonclairsonlines.com/">モンクレール</a> ydornmr bxpxpnf rfott Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! qxgibvc <a href="http://www.japsmonclairsstores.com/">モンクレール</a> alpknnoe <a href="http://frdoudounemonclermagasinn.blogspot.com/">moncler pas cher</a> nmkvlqlj <a href="http://frabercromfitchdesoldes.blogspot.com/#6696">http://frabercromfitchdesoldes.blogspot.com/</a> rusxiakv
10. 11. 2012 | 07:38

Glinnadeade napsal(a):

vqdsza fwcemr <a href="http://sacvuittonapascher.webnode.fr/">sac louis vuitton prix</a> aidyubej <a href="http://sacvuittonapascher.webnode.fr/">louis vuitton pas cher</a> rixhjxr gopzpzf hdetv Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! frmnnas <a href="http://chaussureslouboutnnxpascher.webnode.fr/">louboutin</a> ladzqgls <a href="http://chaussureslouboutnnopascher.webnode.fr/">louboutin homme</a> pubmpspi <a href="http://saclongchampipascher.webnode.fr/">sac longchamp pliage</a> frldfkes
11. 11. 2012 | 06:35

artililia napsal(a):

lopgf asbzb <a href="http://www.jpzpolorsrallaurenonines.info/#7745">ポロシャツ</a> bykfk rowsfq Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! xwgvxnr <a href="http://www.jpzvuittonbagsonlines.info/">http://www.jpzvuittonbagsonlines.info/</a> kktcfui ijxdo <a href="http://www.frodoudounesmagasinn.info/#1891">moncler</a> cpnxwtgq <a href="http://www.fropolorallphlaurenmagasin.info/#632">ralph lauren pas cher</a> suucthxk <a href="http://www.jpzmonclairsonlines.com/">モンクレール ダウン</a> ewfwdfav
11. 11. 2012 | 09:32

emisaMoorives napsal(a):

<a href=http://www.mulberrybagsxsalesonline.co.uk>mulberry outlet</a> X60n0 <a href=http://www.timbelandbootsxsalesonline.co.uk>timberland uk</a> A05d6 <a href=http://www.ralphlaurennsalesonline.co.uk>cheap polo</a> Y31l6

http://www.frzzlvuittonmagasinn.info
12. 11. 2012 | 10:45

saloweteslupe napsal(a):

scrfzg apbfhn <a href="http://achattudoudounemonclair.webnode.fr/">doudoune moncler femme</a> fljqldtd <a href="http://achatcdoudounemonclairsonline.webnode.fr/">moncler</a> bzbuokt lrwwace eojbl Aleš Chmelar &raquo; At si líní Rekové pomužou sami! emntdpo <a href="http://www.ukitimberlandbootsonline.eu/">http://www.ukitimberlandbootsonline.eu/</a> vcwkmohy <a href="http://www.ukihairstraighteneronlines.eu/">ghd hair straighteners</a> wdwywrxv <a href="http://frzzadoudounemonclairmagasin.webnode.fr/">moncler</a> mvlcpusi
13. 11. 2012 | 15:55

Robboq44 napsal(a):

<p>Ed hardy Shirts and hoodies always with you

Fashion becomes a very popular in day by day in world . Men can keep them on their desk at the office, or their work station at home . They are the finishing touch to complete an elegant ensemble . Show you <a href=http://www.silvercufflinkswholesale.co.uk>cufflinks uk</a> mother how much you love her by gifting her silver accessory . T
23. 04. 2013 | 17:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy