Hold islandské revoluci (z mailu)

10. 06. 2011 | 11:12
Přečteno 9027 krát
Tenhle text pochází z mailu. Koluje několik dní českým internetem. Zřejmě jde o neumělý překlad z angličtiny, zdroj nebyl uveden. Myslím si, že neuškodí umístit ho i zde, s tím, že jeho další šíření mailem i jinak jenom doporučuji. Bylo by pěkné, kdyby se tím inspiroval i náš "lid"... Zejména myšlenky o trestní a hmotné odpovědnosti bankéřů a ministrů jsou velice přitažlivé.



Média nás zásobovala do posledního detailu zprávamio nepokojích v Egyptě a Libyi.

Mlčela však o revoltách a příkladné ukázce občanské revoluce, která se odehrála před dvěma lety na Islandu, kde občané donutili odstoupit vládu a přepsat ústavu.

Právě proto, že případ Islandu je modelem občanské revoluce, byl tento případ ututláván. Cenzura revoluce na Islandu je nejlepším důkazem, jak se zachází s informacemi, které můžou být nebezpečné pro politickou a ekonomickou elitu.

Na Islandu lidé se zbavili celé vlády, velké banky byly znárodněny a bylo rozhodnuto, že lidé nezaplatí dluhy, které vytvořili politici, protože je to problém špatné finanční politiky, ne lidí. V nové ústavě bylo zakotveno, že občan je hlavním politickým protagonistou, nikoliv politik.

Island je v současnosti nejlepším příkladem mírové a důstojné reakce veřejnosti proti této moci, která dovedla zem i celý svět ke krizi. Islandský model, který ukazuje, že politici musí mít strach z reakce lidí, pakliže nebudou jednat v jejich prospěch. Ne ale strach o život, ale o svoji kariéru.

Umlčená fakta o Islandu:

V roce 2008 byla znárodněna největší banka. Měna se zhroutila, trh pozastavil svou činnost. Země zkrachovala.

2009. Obrovské protesty před parlamentem, lidé donutí k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok.

Politici volají po splacení dluhu vůči Británii a Nizozemsku a to ve výši 3.500 milionů eur, což je částka, kterou má zem zaplatit v příštích 15 letech s 5,5% úrokem.

Rok 2010. Lidé jdou do ulic a vybojují si zákon o obecném referendu. V lednu 2010 ho prezident odmítne ratifikovat, a oznámil, že ho bude konzultovat s EU.

Lidé jdou znovu do ulic. V březnu se koná referendum, jehož výsledek je, že 93% lidí odmítne zaplatit dluh vůči Británii a Holandsku.

Vláda byla donucena k tomu, aby zahájila vyšetřování, které má vyřešit právní odpovědnosti státních představitelů za krizi. Dojde k zatčení několika vedoucích bankéřů a manažerů.

Lidé dávají dohromady novou ústavu, která už není kopií dánské ústavy, jako to bylo doposud.

Ústavodárné shromáždění složené ze zástupců, přímo volených lidmi zahájilo svoji činnost v únoru 2011 a předložilo návrh ústavy na základě konsensu a doporučení.

Musí být schválena parlamentem, který byl vytvořen po nových volbách.

Toto je stručná historie islandské revoluce: odstoupení celé vlády, znárodňování bank, obecné referendum, uvěznění odpovědných lidí za krizi a přepsání ústavy přímo občany.

Co se stalo na Islandu, bylo sledováno politiky jako je Merkelová, Sarkozy, Cameron, Zapatero, Berlusconi a další a vyhodnoceno jako nebezpečné pro jejich zkorumpovaný systém. Bojkot informací o Islandu byl striktně dodržován tisíci novináři v rámci veškerého korporátního tisku, rozhlasu a televize.

Masmédiím vládní vyjednávači údajně nabídli i v některých zemích daňové úlevy výměnou za mlčení.

Ale přesto přese všechno se islandská revoluce šíří po celé Evropě.

Postavila se tomuto zkorumpovanému a neudržitelnému systému a dává světu lekci z opravdové demokracie. Po celém světě bude známa a oceňována, dříve nebo později, a to navzdory vládě politických a ekonomických elit, které zapříčinily celosvětovou krizi.

/neopraveno/

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Lopuch napsal(a):

Ježíšmarjááááá, VONI se proti NÁM spikli!
10. 06. 2011 | 11:37

Honza H napsal(a):

Problém je - jak rozlišit slova "lid a "lůza".
10. 06. 2011 | 11:38

Ládik!!! napsal(a):

Nejhezčí země je Island. Přírodou i lidma.
10. 06. 2011 | 11:43

Al Jouda napsal(a):

Výborně! V pondělí je příležitost docílit DEMISE a pak pokračovat ve stylu ISLAND ! Vždyť to bude vlastně obdoba generální stávky.
10. 06. 2011 | 11:49

Rumcajs napsal(a):

Al jouda:

Na Islandu prý vyšel do ulic lid.
Tady jenom lenivý odboráři.
10. 06. 2011 | 11:51

Miroslav Pivoda napsal(a):

PROČ ISLAND?
Nejdůležitější lekce z Islandu? Revoluce vznikají tam, kde se sociální situace vyvine do extrému. K tomu došlo na Islandu (zbankrotoval celý stát), nikoliv v Česku. Tedy zatím ne.
Teorií extrému bylo dříve také vysvětlováno, že socialistická revoluce vznikla v krutém, technicky a ekonomicky zaostalém Rusku a nikoliv v USA, tedy nejvyspělejší zemi světa. Ačkoliv tento fakt byl v rozporu s upravenou Darvinovou teorií o nutnosti střídání společenských řádů (nejprve společnost prvobytně pospolná, otrokářská, feudální, kapitalistická, socialistická, komunistická).
10. 06. 2011 | 11:53

poste.restante napsal(a):

Honza H

Lid, to jsou jednotliví jedinci, z nichž každý si je vědom své hodnoty a svobody svého názoru.
Z tisíců diskusí v médiích i v hospodách se utváří převažující názor, ale k menšinovému názoru je zachováván respekt.

Lid je zdrojem státní moci a je si toho vědom.
Lid klade svým představitelům otázky, rozhoduje se a za svá rozhodnutí nese zodpovědnost.
Lid vyžaduje tutéž zodpovědnost i po svých představitelích.
Proto lid svou vůli často uplatňuje v referendech.

Lůza se neptá, nediskutuje, ale slepě následuje vůdce.
Lůza nejdřív koná a na následky nemyslí.
Lůza zadupe do země každého, kdo je jiný a stojí v cestě "správnému" názoru.
Vůdci potřebují lůzu jen k tomu, aby se dostali ke kontrole prostředků moci a pak už nikoliv.
Lůzou se dá manipulovat - lidem nikoliv. (...anebo alespoň ne dlouhodobě.)

Jsme my ještě lidem této země, nebo jsme už jen jeho lůzou?
10. 06. 2011 | 11:57

alternátor napsal(a):

"lidé donutí k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok"
Vy byste snad chtěli, aby Nečas musel zase začínat v Tesle. A ten chudák mladej Benda aby si musel dodělat opravdovou školu a zkusil pracovat ?
10. 06. 2011 | 11:57

Miroslav Pivoda napsal(a):

Původní text je ve španělštině:

Las democracias degradadas de Occidente silencian la revolución cívica de Islandia
http://www.votoenblanco.com/Las-democracias-degradadas-de-Occidente-silencian-la-revolucion-civica-de-Islandia_a4122.html
10. 06. 2011 | 11:58

David napsal(a):

Aktuálně.cz:

Totální kolaps, stávka v pondělí zastaví i železnici

11:33 | Dnes | 10.6.2011

Stávka a rozsáhlé blokády v pondělí ochromí život v celé České republice. Hlavní město hodlají odboráři zcela paralyzovat, nejspíše nepojede ani metro. V Česku se zastaví také železniční doprava.

Městská hromadná doprava se má zastavit i v některých dalších městech, například v Brně, Ústí nad Labem, Opavě či Olomouci. V dalších městech - třeba v Ostravě - se o připojení ke stávce teprve jedná a jasno bude během pátečního odpoledne.

Stávka

není časově omezena, !!!

začít má v pondělí ve 3 hodiny ráno. Kdy skončí, není jasné. Už ve čtvrtek se hovořilo o tom, že by protest měl skončit v 16 hodin, to však v pátek odboráři nepotvrdili ani nevyvrátili.

Odboráři plánují zablokovat v Praze několik páteřních komunikací, uvažuje se také o mohutném pochodu městem. Blokády hrozí i dalším důležitým komunikacím v Česku.

Protestní akce se zúčastní i horníci a zaměstnanci v logistice České pošty. Zatím se nepřipojili pracovníci letecké dopravy.

Podle šéfa odborářů Jaroslava Zavadila může protest přerůst v delší akci. Odbory požadují stažení zdravotnické reformy, jinou podobu reformy penzí i zachování daňového zvýhodnění benefitů.

Kvůli stávce v metropoli v pátek zasedne krizový štáb hlavního města, aby dopracoval další harmonogram a krizové scénáře. Od 14 hodin by vedení dopravního podniku opět mělo jednat s odboráři.

Čtěte také:Čeká Prahu kolaps? Nevím, říká šéf dopravního podniku»

Stávka je skoro jistá, odbory se s Kalouskem nedohodly»


Ve čtvrtek se vedení města, pražského dopravního podniku a odboráři dohodli, že stávka bude časově omezená a není namířena proti hlavnímu městu či dopravnímu podniku, ale proti vládním reformám.

Vedení dopravního podniku do dohody prosadilo to, že sice každý zaměstnanec má právo stávkovat, ale ti, kteří se nebudou chtít připojit, mají zas právo pracovat a stávkující to budou respektovat. Management dopravního podniku podle dohody nebude vyvíjet žádné aktivity a snažit se měnit rozpis služeb tak, aby ovlivnil průběh stávky. Zaměstnancům, kteří budou stávkovat a dodrží zákony, nebudou hrozit od DPP žádné postihy.

-------------

Už je jasné, že po dobrém to nepůjde.

Teď jde o to, VYDRŽAŤ!!!

Demise vlády a v říjnu nové volby.

-------------

"...Bylo by pěkné, kdyby se tím inspiroval i náš "lid"..."
10. 06. 2011 | 12:00

jogín napsal(a):

http://www.mfa.is/media/MFA_pdf/Factsheet---Investigations-June.pdf
10. 06. 2011 | 12:01

Béda napsal(a):

Island je izolovaná země. K revoluci na Islandu došlo již před 2 lety, t.j. již před českýma volbama. Z nějakého neznámého důvodu ovšem média revoluci na Islandu zcela pominula a masírovala nám hlavu tzv. Řeckou cestou, přičemž Island již zbankrotoval a Řecko bylo teprv na cestě k bankrotu. Otázka jest proč nám média nezpřístupnila před volbama neskreslené informace o islandské cestě. Snad to nebylo proto, že na Islandu nevládla levice? Otázka je taky proč nám vymývaly hlavy Řeckem a levicí, když v Řecku vládal poslední 2 období pravice?

V každém případě je nutnovzít v úvahu jedno. Všude kde začal ve skutečnosti skrytě vládnout globální finanční kapitál, ať již skrze koupené pravicové anebo levicové politiky se scénář opakuje. Dluh dál vzrůstá, narůstá počet exekucí, bída bezperspektivnost.
Ať se jedná o Island, USA, Řecko, Irsko, Itálii, Španělsko, Británii, Japonsko...

Jak by řekl jistý MuDr: "alespoň víme do čeho jdeme."
10. 06. 2011 | 12:04

hovorka11 napsal(a):

Rumcajs:
Nezlobte se, ale vy jste ustrnul snad ve středověku.
Soudobé krize jsou klíčově spojeny s nekrachováním bank, které záměrně spekulovali a počítali s nemožností krachu z politických důvodů. Výsledkem pak bylo zbohatnutí jejich šéfů s okamžitým přenosem jejich dluhů na obyvatele. Princip já vydělám vždy i když jsem vše prošustroval a vy chcípněte za mě je ten princip, kterému se na Islandu, Španělsku a Řecku vzepřeli a který je i u nás zváděn přes soukromé penzijní fondy a daně.
------------------------
Islandská finanční krize v roce 2008 vznikla v důsledku nadměrné, krátkodobými pasivy financované úvěrové expanze islanských bank a prudkého zadlužování islandských domácností. Během celosvětové finanční krize, při které prudce vzrostly úroky z mezibankovních úvěrů, na Islandu zkolabovaly tři největší banky. Část jejich závazků převzal stát, který se tím enormně zadlužil a hrozbu bankrotu odvrátil jen díky úvěru od Mezinárodního měnového fondu, skandinávských zemí a Japonska.[2]


Vývoj před krizí Islandské banky se na počátku 21. století staly symbolem prudkého globálního růstu úvěrové aktivity a značně expandovaly do zahraničí. Aktiva tří největších islandských bank vzrostla od roku 2004 pětinásobně. Bylo to však za cenu obrovského zadlužení - jejich celkový dluh dosáhl téměř 61 miliard dolarů[3], což je více než pětinásobek ročního HDP Islandu (v roce 2007 11 mld. USD). Islandská koruna (ISK) byla velmi vysoko úročená a zahraniční investoři hledající vysoké zhodnocení svého kapitálu ji hromadně nakupovali. Zahraniční firmy na Islandu rovněž mohutně investovaly do široké škály projektů. Výrazně se zvýšila životní úroveň v zemi. V létě 2007 ale nastal obrat, neboť se v důsledku americké hypoteční krize výrazně zhoršila situace na úvěrových trzích. Islandský bankovní sektor začal projevovat příznaky přehřátí a vznikly pochybnosti, zda banky zvládnou dluhy, které nahromadily v rámci své zahraniční expanze. V roce 2008 kurz ISK prudce klesal, což islandským bankám splácení dluhů v zahraničních měnách značně prodražovalo.

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Islandská_finanční_krize_2008
10. 06. 2011 | 12:06

vasja napsal(a):

Aspoň si odborářští sosani vyvětraj proleženiny a lid dostane fangle a balonky pro děcka. Si myslim, že je vše O.K. A u stánku si od Paroubka kupte buřta.
10. 06. 2011 | 12:09

Béda napsal(a):

vasja,

doufám, že vydrží a "antikorupční, šetřivá, antidinosauří" Kalouskův slepenec padne dříve než napáchá nevratné škody, které již bez státního bankrotu nebude možno odstranit.

Snad se konečně lidi proberou a prohlédnou ten kolosální vládní podvod a drátěnou svěrací kazajku, kterou jim tato vláda za pomoci médií od voleb šuje.

PS: zdravím Mádla, Issovou a facebookové vajíčkáře.
10. 06. 2011 | 12:16

Dočekal napsal(a):

Rumcajs napsal(a):
Al jouda:

Na Islandu prý vyšel do ulic lid.
Tady jenom lenivý odboráři.
10. 06. 2011 | 11:51
-----------------------
Tak koukám a vidím, že proti odborářům tady vystupuje už jen nick Rumcajs, takto absolvent VUMLu, tedy Pomocné školy KSČ.
A to mne docela uklidňuje.

Jinak se docela těším na slušné a kvalifikované příspěvky nicků hoven a Ládik!!!. Ten první příspěvek nicku Ládik!!! totiž vypadá tak, jako by ho ani nepsal on. Žádná zmínka o tom, že za všechno můžou komunisti a to mi u něho nepřipadá normální.
Nebo že by to u něho byl přece jen určitý posun směrem k realitě? Ono totiž svádět dnešní marasmus na čtyřicet let vlády komunistů víc jak dvacet let po Vítězném Listopadu je už jen nevýslovně trapné.

Nejvíc ze všeho se mi stejně líbí všechny ty řeči o "zneužití" stávky ve prospěch odborových bossů. Ti, kteří tohle hlásají, si buď nic nepamatují, nebo si to spíš pamatovat nechtějí.
Když se totiž koncem roku 1989 držel ten nenáviděný komunistický režim zuby nehty u moci, pomohla k jeho svržení právě generální stávka. Největší paradox vidím v tom, že proti opakování takovéhoto protestu jsou dnes především ti, které kdysi právě "ulice" a "lůza" vynesly do jejich dnešních postů. Podivné!
10. 06. 2011 | 12:18

almost glossed™ napsal(a):

Toho, co nám česká média cíleně zamlčují, je daleko víc. Stačí srovnat, jak o "okupační stávce" rakouských studentů nebo o protestech v Británii apod. v minulém roce referovala "oficiální" média a Britské listy. Hlavní je, vytvořit vládě "klid na práci". Pacifikovat každý nepokoj. Poštvat národ proti každému, kdo se odváží se vzepřít. Stačilo sledovat, jak byla ČT dobře připravena na dnešní vyhlášení stávky. Ve studiu už seděla "nažhavená" paní Havlingerová z deníku E15 a na stávkujících nenechala nit suchou. Zřejmě šla náhodou kolem a ČT připadalo, že jde o nezávislou a objektivní odbornici...

Nesmíte si sami vytvořit názor. Názor za Vás vytvářejí neuvěřitelně přeplacení "ekonomové", kteří jsou bytostně přesvědčeni, že za svůj plat vděčí jen svým osobním kvalitám a schopnostem. Takoví lidé jsou nejspolehlivějšími pacifikátory každé nespokojenosti. Schválně, který z nich se vynoří tady...
10. 06. 2011 | 12:21

David napsal(a):

iDNES.cz:

Stávka zastaví všechny vlaky i metro, ulice Prahy zatarasí horníci

10. června 2011

Odborářští předáci ohlásili podobu pondělní stávky v dopravě. Zablokují důležité ulice v Praze, stát bude i metro. V celém Česku od tří hodin v noci nepojedou vlaky. Ke stávce v MHD už se přihlásily Praha, Brno a Zlín, odboráři v dalších regionech zatím jednají.

"Koalice odborů v dopravě na

protest proti nespravedlivým zákeřným reformám !!!!!!!!

vyhlašuje stávku v dopravě v pondělí 13. června 2011.

Vyzýváme veřejnost k co nejširšímu pochopení a podpoře.!!!!!!!

Zabraňme společně devastaci života občanů České republiky," vyzval prezident Federace strojvůdců ČR Jindřich Hlas.

Co vše nepojede

Stávka bude svým rozsahem - tedy tím, kolik druhů dopravních prostředků se zastaví - v Česku zcela ojedinělá.

Odborářům vadí vládní reformy - zvláště pak důchodová. Jednak se obávají snadnějšího vyhazovu z práce v šedesáti letech, kdy už není snadné sehnat zaměstnání, za druhé pak toho, že někteří budou nuceni řídit tramvaje či metro do sedmdesáti let (více o důvodech stávky čtěte zde).

Podle Bohumíra Dufka z Asociace samostatných odborů stávku podpoří horníci, kteří pomohou zablokovat ulice Prahy.

Nemusí to být jen na den, pohrozili odboráři

Předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík připojil detaily. "V celé republice budou stát vlaky, nepředpokládáme stávku v letecké dopravě. O ukončení stávky rozhodneme a včas ho oznámíme," řekl.

"Vyzýváme vládu, aby vzala rozum do hrsti. Jinak se může stát, že ta stávka bude mít úplně jiné rozměry. A to bych já nerad,"

pohrozil předseda Českomoravské konfederace odborových svazů Jaroslav Zavadil. ČMKOS podpoří pondělní akci vyhlášením stávkové pohotovosti

"Budeme možná osočováni, že si z vás děláme rukojmí, ale bude to stávka i za Vás, kteří se obáváte, jaký osud vám vládní návrhy zákonů připraví," tvrdí odboráři například v letáku, který rozdávali ráno ve vlacích.

Během pátku zasedne ještě krizový štáb Prahy a zřejmě i dalších velkých měst. Ve dvě hodiny se pražští odboráři sejdou se zástupci Dopravního podniku. Už ale zřejmě nebudou řešit, zda lze stávku odvrátit, spíše se budou dohadovat o jejím dopadu na cestující.

Pro Prahu je klíčová informace, že nepojede metro. To zajišťuje 43 % přepravní kapacity v hlavním městě, podle dat z roku 2009 denně jeho služeb využije průměrně 1,6 milionu pasažérů. V začínajícím létě, kdy je v Praze množství turistů a na dovolené se zatím ve velkém nejezdí, zřejmě počet pasažérů bude výrazně nad průměrem.

Ústí nepojede, hlásili zpod Churchilla. Nesmysl, opáčili z Ústí
Odboráři před svou centrálou na pražském náměstí Winstona Churchilla také ohlásili, že se ke stávce už připojilo i Ústí nad Labem. Jejich kolegové z tohoto krajského města to ale vyvrátili. Na mimořádném zasedání se dohodli, že autobusy a trolejbusy ve městě nezastaví.

"Rozhodli jsme se, že stávku podpoříme jen symbolicky, nějakým označením. Dopravu nezastavíme," řekl iDNES.cz šéf tamních odborů Martin Dvořák.

Stávku už podpořila opoziční ČSSD. "V demokratické společnosti je stávka legitimním prostředkem k vyjádření názoru. ČSSD podporuje požadavky odborářů,

odpovědnost za to, co se odehrává ve společnosti, nese odpovědnost vláda,

řekl místopředseda ČSSD a Senátu Zdeněk Škromach.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/stavka-zastavi-vsechny-vlaky-i-metro-ulice-prahy-zatarasi-hornici-104-/domaci.aspx?c=A110610_101929_domaci_jw

-------------

Teď a nebo nikdy!

Musí být časově neomezená!

Jinak se nic nezmění!
10. 06. 2011 | 12:27

veverka napsal(a):

Jinak než revolucí se těch našich současných vládních,bankovních a mediálních parazitů nezbavíme,sami si rybník nevypustí.
10. 06. 2011 | 12:28

Targus napsal(a):

Rumcajs, dohlídni, ať ti nezačnou stávkovat veverky. Povídal při pivě jezevec, že mezi nima panuje blbá nálada. Ten ××jzl bobr jim porazil všecky lísky a ony teď nebudou mít oříšky na zimu.
Navrhuju jim pohrozit, že jim všem sebereš kožichy a oholíš ocasy, pokud nedají pokoj, a ony si budou muset v zimě platit drahou elektřinu od ČEZ-u.
10. 06. 2011 | 12:30

Dočekal napsal(a):

poste.restante:

Promiňte, že votavuju, ale dlužím Vám omluvu za to nedorozumění, jehož původcem jsem byl zřejmě já tím svým neobratným vyjádřením.
Připomínám, že se to týkalo výměny názorů na výuku na našich školách a že jsem tehdy učinil nepatřičnou poznámku. Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem tehdy napsal toto: "No vidíte, tak jsme se konečně přece jen shodli."

No a protože jsem si až příliš pozdě uvědomil, že tehdy jsme spolu v žádném sporu nebyli, vyrovnávám tímto nesplacený dluh.
Doufám, že tuto moji pozdní omluvu přijmete.
Přeju vám jen to dobré.
10. 06. 2011 | 12:43

hovorka11 napsal(a):

Jsem si jist, že jakékoliv jiné řešení ekonomického úpadku ČR bez hromadných, dlouhodobých a důrazných protestů s cílem okamžitě přetnout rozkrádačky a machinace kryté vládou a politiky neexistuje.
Jediná možnost- přímá demokracie.
10. 06. 2011 | 12:51

Maximus napsal(a):

Rumcajsi, mám pro tebe pravicový zaručený návod jak přijít k penězům a dluhy neplatit.
Budeš se jmenovat třeba Chrchlous a budeš dělat do aut FRONT, zapůjšíš si 2,5 mld.Kč z banky IBP a samozřejmě to nevrátíš, páč takových jako ty bude hafo co to nezaplatí
a banka krachne. A představ si, že to celé potom zatáhnou levouni a pracující socky a i část pravičáků, která platí vzorně daně. Už se ti rozbřesklo v kebuli? Člověče, ty že si vystudoval vysokou krmeleckou v Řáholci? Že tu tupounovitost enem předstíráš, abychom se tady mohli všici bavit? Ty kujóne!
10. 06. 2011 | 12:56

Marcus Agrippa napsal(a):

No vida. Tady má ministr financí ještě tolik drzosti, že rozešle za svou neschopnost složenky - zaplaťte to - a nic se neděje. Hmotná zodpovědnost - to je to co ČR a další státy potřebují.
10. 06. 2011 | 12:56

claudius napsal(a):

Připomínám,že Špidla neřekl "dluhy neplaťme!".On přece řekl před 245.654 diváků OVM,že zdroje jsou.Akorát se obával říci,že ty zdroje jsou u ....Jinak-zbožňuju Rumcajse,ten by tu tak chyběl,kdyby zmoudřel!
10. 06. 2011 | 13:03

Maximus napsal(a):

Dlouho to nebude trvat a lid nalezne novou zábavu, ulov si svého politika! Největší prémie bude za Kalouska a třeba fešáky z ODS. Lov bude moci být prováděn všemi prostředky, nejvíce bodů bude za úspěšnou střelbu na běžící cíle či jedoucí Audi A8, vládní Superb apod. Každý úspěšný lovec musí přinést nějaký důkaz, že nepodváděl, třeba u Topolánka to bude prostředníček, u Kalouska to bude problém snad brejle posypané antabusem, ale lid něco napadne. Od takového Čunka je potřeba přinést obě platné občanky. U našeho ctěného V.K. je jasný důkaz chilské péro! To by on nikdy bez boje neodevzdal. Do lovné zvěře budou sice nespravedlivě zahrnuti spravedliví exekutoři, ale když se kácí kles, tak nějaká ta tříska ulítne. Scénář je velmi pravděpodobný, páč policie se otočí a nebude se dívat, ti z nich co budou chtít této hře zabránit, nevyjedou, páč mají překročené kvóty spotřeby benzínu a nemají dost nábojů, které došly. EU bude mít sama dost svých problémů aby novým husitským nepokojům bránila.
Zaspívejme si spolu:
Ktož su Boží bojovníci a zákona jeho...
10. 06. 2011 | 13:12

jeff napsal(a):

ten text je opravdu demagogicky přiblblý blábol
10. 06. 2011 | 13:13

zemedelec napsal(a):

Pane Maximus.
Velice dobře.
Kolik že to skrachovalo bank u nás,kolika musel pomoci stát.Ano,kde jsou ty peníze,ale přesně jak pišete museli to zatáhnout občané přes daně a taky se tím zvedal státní dluh.
10. 06. 2011 | 13:15

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek obsahující opakované hanlivé komolení nicku, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 06. 2011 | 13:17

stejskal napsal(a):

Smazal jsem pod tímto blogem všechny texty pana Rumcajse.

Pane Rumcajsi, pokud zde opět někoho nazvete "debilem", dám si tu práci a udělám to i pod ostatními blogy.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
10. 06. 2011 | 13:21

Rumcajs napsal(a):

P.Stejskal
A co říkáte na Maximuse, který vyzývá k lovu politiků z ODS ?
Dle mého by kromě výmazu měl dostat ještě pár facek za tyhle bolševický kecy.
10. 06. 2011 | 13:25

poste.restante napsal(a):

Dočekal
Myslím, že na rozdíl od Vás jsem si byl vcelku vědom toho, že ve skutečnosti nejsme ve sporu. Mám dojem, že jsem to i tenkrát napsal.

A protože tehdy ani teď nejsme ve-při, nemyslím, že je nutné, aby jste se mi omlouval.
Pokud přesto cítíte ze své strany vůči mně dluh, pak za sebe prohlašuji, že je tímto vyrovnán.

Přeji taktéž vše dobré a zde i jinde na webu hlavně podnětné a přínosné diskuse.
10. 06. 2011 | 13:28

Petr z Tábora napsal(a):

Islandem bych tak nadšený nebyl. Je logické, že krach země vyvolá reakci obyvatelstva - ty krachy byste chtěl? Snáze se zorganizuje řádově 300tisíc lidí žijících většinou ve městech než normální populace v jiných zemích. Lidé se mohou usnést jak se jim zlíbí, ale rovněž světové banky půjčují státům na jejich provoz tak jak se jim líbí. Včerejší příklad z ČT24 -kdyby naše dluhopisy se dostaly do tak nevýhodné situace jako maďarské, tak bych ročně museli splácet o 45miliard Kč více než nyní. Stát v bankrotu pak má problém vůbec sehnat peníze. Jinak řečeno, Islanďané jsou hrdí, ale ty kteří "zatajují tu jejich revoluci" budou ještě zatraceně potřebovat....
10. 06. 2011 | 13:29

Zbyněk napsal(a):

Všichni co čteme noviny jsme o situaci na Islandu věděli, tak nedovedu pochopit, jak může Königsmark napsat , že to Merkelová a spol. tutlala. Na vině nejsou ani banky, nýbrž hloupí lidé kteří si berou půjčky a hypothéky. Banky dělají svůj bissnis a novináři a stát by měl obyvatelstvo vychovávat k finanční gramotnosti, aby bankám nenaletěli. Posíláním lidí do ulic se to nevyřeší a může se také stát, že vstane i u nás nějaký pan generál Pinochet a bude konečně klid. Že jsou odbory obrovské zlo presentuji na součastné situaci.Železniční odboráři jdou v pondělí do stávky(ve3 ráno),místo aby vzali klíče a šli utahovat matky na koleje. Autobusáci a jiní by jim mohli přijít pomoci, jako jsme dříve chodili na řepu.
10. 06. 2011 | 13:29

Jeff napsal(a):

Dovolil bych si upozornit, jednak rumcajs+ladik - je třeba přidat !!! a pak, a to zejména, že se někdo pokouší změnit mi mozek (Jeff ??? 13.13).
Stávka neboli hlas lidu zainteresovaného je nadějí, že zas bude v Česku dobře. Neboli méně pateticky a jasně: již iks iniciativ v podstatě volá po výše zmíněné islandské cestě a v pondělí by pro současnou pavládu mohla zaznít: Konečná, vystupovat !
10. 06. 2011 | 13:31

poste.restante napsal(a):

Rumcajs

Maximusův příspěvek sice není zrovna skvostem literárního či diskutérského umění, ale slyšel jste někdy o hyperbole, nadsázce či absurdním dramatu?

Na osobních urážkách lze nadsázku hledat jen obtížně.
10. 06. 2011 | 13:31

stejskal napsal(a):

To budete muset nechat na mně, pane Rumcajsi (tedy to, co smažu, a co ne. Facky nerozdávám).

Vy zde opakovaně porušujete Kodex debatérů a opakovaně mi přiděláváte práci. Tudíž se na Vaše vstupy dívám a posuzuji je jinak než na texty většiny jiných. Pokud Vám nevyhovuje, že zde nemůžete nikomu sprostě nadávat, najděte si jiný server (upozornění, co dělá někdo jiný, mne nezajímá). Mně to každopádně ušetří spoustu času na věci, které bych chtěl a měl dělat. Místo toho zde musím každou chvíli zjišťovat, jestli si z toho zase někdo nedělá žumpu (Vy dost často).

Libor Stejskal
10. 06. 2011 | 13:33

Maximus napsal(a):

Rumcajsi, nepochopil si ironii a nadsázku. Mám pro tebe jeden fórek. Přijde synek domů a povídá tátovi, že má novej fórek o policajtech. On položí noviny a zabručí, vždyť víš, že jsem policajt? Synek na to, tak jo, tak já ti ho řeknu pomalu a dvakrát!

Rume, že si bývalý polda s výsluhou?

Jo, a příště panu Liborovi nežaluj, žalobníčku
užalovanej!
10. 06. 2011 | 13:34

poste.restante napsal(a):

Zbyněk

Pokud inteligentní člověk v jednom příspěvku napíše, že banky mají dělat právo svůj byznys tak, aby "na ně lidé naletěli" a současně, že "odbory jsou obrovské zlo", znamená to, že mnohem větší deficit nežli ve finanční gramotnosti má naše společnost v gramotnosti občanské a právní.
10. 06. 2011 | 13:38

Vlkodav napsal(a):

Tak po pondělní stávce bych se nedivil, kdyby si lidé neprávem postižení a omezení, vyšli na lov svého odboráře. Nikdo by se nemohl divit.
10. 06. 2011 | 13:43

poste.restante napsal(a):

Petr z Tábora a jiní

Pokud žijeme ve světě, kde o schopnosti států splácet své dluhy či získávat prostředky na potřebné investice rozhodují banky a ratingové agentury, často tytéž či finančně spřízněné s těmi, které předtím "výhodné" prostředky poskytovaly, nezdá se Vám, že je něco špatně?

Jaký byl původní účel bank?
Mám za to, že šlo o podporu směny zboží. Reálně vytvořeného a majícího svou tržní hodnotu = hodnotu na tržnici.
Schválně, jestli víte, kolik finančních prostředků je v systému za tímto účelem?

Kdo vlastně reálně vládne?
Politické reprezentace, anebo finanční instituce a nadnárodní korporace?
A musí to tak být?
10. 06. 2011 | 13:46

Zbyněk napsal(a):

poste. restante....
Pochopil jste to naprosto přesně.Až bude gramotnost občansko-právní na špičkové úrovni v odborech nebude nikdo.
10. 06. 2011 | 13:50

poste.restante napsal(a):

Zbyněk

Anebo všichni. :-)

Promiňte, ale popírat funkci odborů ve vyspělé společnosti může jen hlupák anebo nevzdělanec, který v hodinách dějepisu a občanské výchovy spal.

Má smysl se bavit o tom, jak odbory obecně, anebo konkrétní svazy u nás dělají svou práci.
To je naprosto v pořádku a zcela legitimní diskuse.

Ale zpochybňovat funkci této instituce jako takové ....?

Když pominu historii a boj za právo pracovat v důstojných a bezpečných podmínkách, nemluvě třeba o polské Solidaritě za socialismu a jiných odborářských aktivitách...

Copak jsou už dnes všichni zaměstnavatelé lidumilní a čestní?
Nejsou šéfové - sexuální loudilové?
Neexistují majitelé, kteří šetří náklady na úkor bezpečnosti práce?
Ony už přestaly snahy zrušit omezení pracovní doby na 8 hodin?

To se zaměstnavatelé smí sdružovat a zaměstnanci nikoliv?
10. 06. 2011 | 14:13

Vico napsal(a):

- Island se někdy považuje za nejstarší novodobou demokracii. Měli nejstarší parlament v Evropě. Islanďané si holt svá starobylá práva dokonale osvojili a jakákoliv vláda s tím bude muset počítat.Geir Haarde - bývalý islandský ministerský předseda, který má brzy stanout před soudem, by mohl povídat.

- "Česká špecifiká" spočívala v tom, že u nás byl dlouhodobě nejen klid na práci, ale i klid na budování pavoučí sítě mafiánského korporativismu. Pavoučí příze přibývala i za socanských vlád, ale k arachnofobický horor vše přerostlo za dalíkovsko-topolánskovského registrovaného parnerství.

- Končí jedna kapitola. Vcházíme do období, kdy arogantní vláda dospěla k závěru, že nastala vhodná doba k vypovězení společenské smlouvy a k změně stavu sociálního smíru do stavu mafiánsko-klientelistického vítězství. Jí nešlo jen o nezbytné reformy, ale o vítězství na dlouhá léta a odklon od evropského modelu k balkánskému bordelu anebo putinovskému stylu vládnutí Kremlu a na stát přisátých oligarchů.

Odbory však tentokrát rukavici zvedly.

Řeknu to tak, každý se bojí té první facky na sále. Jakmile však padne, nastane mela.

Bude-li řinčet sklo, se stoprocentní pravděpodobností to budou merdi z modrého týmu následovaní pilně píšícími řadovými kojzarčíky.

Čekejme dlouhou únavnou válku na všech frontách s nejasným vítězem. Na sociální smír, bez ohledu, kdo vyhraje, nakonec budou nostalgicky vzpomínat všichni.

Jó, to bylo tenkrát před tím vejbuchem.

Každopádně si zvykejme, stejně jak Frantíci a další, že nemusíme vždy dojet metrem tam, kam máme naplánováno.
10. 06. 2011 | 14:17

Tencokida Hnuj napsal(a):

Nejsem si jist, ale slovní spojení "dluh vůči Británii a Holandsku" je nepřesný.
Přesnější je - " dluh finančním ústavům, jejichž sídlo je v Británii a Holandsku".

Já vím, že je to jen taková drobnost - ale stejně si myslím, že když jde někdo do podnikání, tak i s tím rizikem, že nedostane zaplaceno.
Kór když obsahem jeho podnikání je zhusta vyrábění peněz z ničeho a jejich následné půjčování za úrok.
Občas se prostě lidem rozsvítí v hlavě taková malá žárovka.
Že něco není tak úplně košer.

Ale obecně platí, že dluhy se mají platit.
V případech, kdy dochází ke skutečnému dodání fyzického či duševního statku.
Anebo v případech, kdy se půjčují peníze kryté majetkem - ne dluhem( anebo ochotou vlád či daňových poplatníků věřit , že majetkem kryté jsou.

P.S. Jak vidno ale zde - tak tady se nerozsvítí některým individuím ta žárovka asi nikdy. Eh - zřejmě z toho důvodu, že by chytlo seno a vznikl požár. :((
10. 06. 2011 | 14:21

Ládik!!! napsal(a):

Dočekale,
dal jsem si socialistický závazek, že Vás nebudu popichovat...
Na Islandu komunisti nejsou, tam se musí tvrdě pracovat. Mnoho lidí má 2 zaměstnání. Tam byste pohořel. Ulice jsou jen v Reykjavíku a Akureyri, nějaké i v Seydisfjorduru. Jinak byste dav v ulici neviděl, leda v upravených GMC na lávové cestě, nebo na lodích v Hvalfjorduru.
Ale kriminálu byste se nemusel bát - mají 1 místnost a 1 bachaře.
Tvrdíte, že jste byl v 80 zemích světa. Jo, prstem po mapě.
10. 06. 2011 | 14:22

JC napsal(a):

Rumcajs,
človeče, zkladni hormón. Bez tebe tady bude fakt nuda.
10. 06. 2011 | 14:22

Ládik!!! napsal(a):

Jednou to snad můžu porušit -
kdybyste tam nad jel se svými kumpány, objevila by se na Islandu lůza.
10. 06. 2011 | 14:24

JC napsal(a):

Rumcajs,

Slibme si, že příště volíme "Bohuša" ať to má tato země rychle za sebou.
Socky vyjdou do ulic, dají si navzájem do čuní, my to budeme s pobavením sledovat z ciziny.:-))))
10. 06. 2011 | 14:28

Ládik!!! napsal(a):

pardon, kdybyste tam jel, utopil byste se.
10. 06. 2011 | 14:36

jorbl2 napsal(a):

Pro autora. Původní text je možná tento blog (ve španělštině): http://www.votoenblanco.com/Las-democracias-degradadas-de-%20Occidente-silencia%20n-la-revolucion-civica-de-Islandia_a4122.html
10. 06. 2011 | 14:36

Xury napsal(a):

Island:
ten text o Islandu je hoax. Jediné co na Islandu proběhlo bylo referendum v roce 2010 ohledně placení dluhu. Nicméně Island se ke svým dluhům (vůči V.Británii a Nizozemsku) hlásí a bude je splácet. Což vzhledem k tomu, že chce vstoupit do EU, není žádné překvapení.
10. 06. 2011 | 15:25

Tunel napsal(a):

Xury opravdu hoax?
20. února 2011
Britové a Nizozemci ztrácejí jistotu, že jim Island vrátí vklady, o které přišli ve zkrachovalé bance Icesave. Prezident Ólafur Grímsson odmítl podepsat novou dohodu s Británií a Nizozemskem o náhradě za ztracené vklady v hodnotě 5 miliard dolarů. Země tak bude muset uspořádat nové referendum.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prezident-islandu-opet-zarazil-odskodneni-britu-a-nizozemcu-p59-/eko-zahranicni.aspx?c=A110220_174006_eko-zahranicni_fih
12. září 2010
Island chce soudit politiky, kteří přivedli zemi ke krachu

Politici, kteří přivedli Island v roce 2008 na pokraj bankrotu, by se měli zpovídat před zvláštním tribunálem. Shodla se na tom většina členů islandské parlamentní komise. O obvinění musí rozhodnout parlament; pokud budou žaloby odsouhlaseny, zasedne tribunál určený k souzení vládních úředníků poprvé od svého založení před více než 100 lety.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/island-chce-soudit-politiky-kteri-privedli-zemi-ke-krachu-pms-/zahranicni.aspx?c=A100912_123645_zahranicni_mad
10. 06. 2011 | 15:49

Petr z Tábora napsal(a):

to Xury:
Dobré zjištění. To mě mrzí, že solidní autor sem umístí hoax.

to poste restante 13:46h:
Máte pravdu, ale nikdo nás nenutí si od těch bank půjčovat - minimálně od těch nesolidních.A oni pokud chtějí vydělávat tak zase potřebují své peníze někam "udat".
To bychom mohli začít filosofovat i o tom zda jsou normální odměny modelek, sportovců apod.
10. 06. 2011 | 15:53

Fred Kalousek napsal(a):

Xury napsal(a): "Ten text o Islandu je hoax."

Xury, to se nedělá, takle krutě jim sebrat hračku.
10. 06. 2011 | 15:55

Dočekal napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Dočekale,
Tvrdíte, že jste byl v 80 zemích světa. Jo, prstem po mapě.
-----------------------
Tak tady je přesně vidět, že samotné čtení zdaleka nestačí. Ono to totiž vyžaduje ještě takovou maličkost navíc a tou je chápání toho, co ten který text obsahuje. A hlavně pak to, jestli jsem danou informaci zveřejnil já, nebo jestli ji zveřejnil jako pokus o moji dehonestaci někdo jiný.

Takže ještě jednou a to jen proto, aby to pochopil i jedinec, který sice umí číst, ale už nechápe to, co je tam napsané.
******
"blue jay napsal(a):
Václav Dočekal alias D47-Vendys byl v komunalni politice.
Za KSCM. Take byl pilot, strojar, stavitel a procestoval 80 zemi za totality. Ve skutecnem zivote byl ale udavac STB. Aspon tak ho poznali ctenari na Outsidermedia.cz. Byl odtamtud vyhozen. To je D47.
18. 01. 2011 | 17:19
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/fabiano-golgo.php?itemid=11923"
******
Takže si to přečtěte ještě jednou, nebo raději hned víckrát. Možná potom pochopíte, kdo tady "pustil" takovouto informaci.
Proč se tady toto svinstvo vůbec objevilo, tak o tom si netroufám spekulovat. Každopádně vám ale děkuju za příležitost, kterou jste mi tou svojí hloupou poznámkou poskytl.
Věřím, že vám za tohle poděkuje i pan Libor Stejskal.
10. 06. 2011 | 15:56

Rumcajs napsal(a):

JC:

Zdravím ! Už jsem vychladl.
Vždycky mě uklidní, když si přečtu někoho s mozkem, jako je třeby Xury.
To si říkám, jěště není tak zle.
10. 06. 2011 | 16:03

Xury napsal(a):

Pro Tunel:
ten hoax se ýkal ústavních změn ne referenda, o tom jsem psal také (mimochodem byla dvě). Případ půjde zřejmě k soudu. Nechci předjímat výsledek soudu, ale je dost nepravděpodobné, že by riskoval takový precedent. Tady je vyjádření prezidenta:
http://www.ct24.cz/ekonomika/120775-island-chce-dostat-svym-zavazkum-z-dob-krize/
10. 06. 2011 | 16:03

Lopuch napsal(a):

A nejhorší je, že těmhle nesmyslům věří (či je dokonce šíří) i jinak zjevně vzdělaní lidi.
10. 06. 2011 | 16:30

Pepa z depa napsal(a):

Tak co chlapi, už jste se dost otitulovali a teď hybaj do práce. Nám nejde pořád do hlavy to, jak si odbory řekli o podmínku na ukončení stávky. Oni jim řekli, tak pojďte dále diskutovat a tím může Vaše stávka skončit, že? A co takhle srozumitelně říci jděte víte kam, že? Jinak proveďte DEMISI, prezident také, parlament bude rozpuštěn a vyhlášeny Nové PŘEDČASNÉ VOLBY a to do všech orgánů, které bude připouštět NOVÁ OBČANSKÁ ÚSTAVA ČR. Jinak je to zbytečná a marná BLBÁRNA. Aby to celé dostalo ten správný politický náboj, musí se s odbory spojit všechny OBČANSKÉ INICIATIVY, kterým půjde o tento program a cílem musí býti NOVÁ OBČANSKÁ SPOLEČNOST se vším všudy. Jinak z toho bude jen trapné divadlo a budeme nadále přihlížet DEVASTACI NAŠÍ VLASTI. Tak a teď Vy jaký máte názor na věc a cíle? Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa. Hlavně se musí projeviti co nejvíce PRACUJÍCÍCH OBČANŮ ČR, protože jde o Náš život, oni si svůj již na Náš úkor zařídili, že? Důsledky budeme odstraňovat za porodních bolestí nejen Našich ale hlavně JEJICH. Pepa z depa.
10. 06. 2011 | 16:51

santawizard napsal(a):

Já to vidím jako tajná válka mezi severem a jihem.Island a Řecko je de fakto jako Skandinávie a Balkán.Na severu lidi odjakživa museli si na zimu připravovat zásoby kdežto na jihu měli úrodu celý rok nepřetržitě.Proto existují 2 verze hospodaření s penězi.Všechny výhody a nevýhody by se měli změřit a následně uplatňovat pro celou novou sjednocenou Evropu.
10. 06. 2011 | 16:56

Daňový poplatník napsal(a):

Tencokyda hnuj:
Taky si myslím, že v případech, kdy se jeden gangster snaží druhému ukrást investici,a stát za to v arbitráži zaplatí 10 miliard se nemůžu zbavit dojmu, že se pak za rohem šábli napůl.
Obdobné je to s tzv. zmařenými investicemi poškozením dobrého jména, nebo situací, kdy majitel nechá jednu ze svých dvou bank padnout, nechá ji sanovat státem, a z té druhé pak stejnému státu půjčí na masný úrok nějaké virtuální kódy, za které si pak při výprodeji státního majetku příjde na nemovitosti, mající reálnou hodnotu.
Podle mne je to až příliš soft řešení, ale oni Islanďané jsou zjevně moudrá dobračiska.
To my ve střední a jižní Evropě máme jiné tradice, takže to bude za pár let docela zajímavé.
10. 06. 2011 | 17:31

poste.restante napsal(a):

Petr z Tábora

Jistěže bychom o "přiměřenosti" odměn modelek a hokejistů diskutovat mohli. (A možná i měli.)

Podstatné ale je, že tito lidé vydělávají své příjmy proto, že se to příslušnému sponzorovi či společnosti vyplatí. Že si mohou spočítat, o kolik jim stoupnou tržby, jestli reklamu na řasenku udělá nějaká noname kočka z ulice, nebo Heidi Klum.
Jde sice také o předpoklad, představu, ale opřenou alespoň o jakés takés základy.

Pokud ale firma obchoduje s odhadem, že zboží na burze bude stát x dolarů, anebo že firma ta a ta vyplatí y dolarů na akcii, či, že stát ten a ten bude v budoucnu své dluhy splácet při tomto úroku, pak je to totální virtuální realita.
A my musíme tyto fikce platit svou reálnou prací.

Tenhle systém prostě nemůže být v rovnováze.
Jde jen o to, aby krize přicházely s periodicitou větší než 80 let. Aby generace těch, kteří jsou teď v průšvihu, neměla historickou zkušenost.
10. 06. 2011 | 18:14

Ikena napsal(a):

A protoze, i zde pusobi Rumcajs, jsem nucen vlozit muj prispevek.

Vuazeny Rumcajsi,
zajimalo by nás, kdo vas plati? Reagujete pod vsemi prispevky od rannich hodin az do vecera, coz si nemuze zadny slusny majitel firmy dovolit. A zamestnanec, ten uz
v pracovni dobe vubec ne. Mohou existovat vyjimky,ale ty vzdy potvrdi, ze se vetsinou jedna o flakace. A mohou mezi nimi byt i majitele firem, kteri nemaji do ceho pichnout a tak jen kecaji u lahvace.....

Takze srhnuto, vam, jako placene klace, bych neveril ani pozdrav. Dle meho nazoru, jak jsem Vas poznal jste dobry rozbijec, placeny samozrejme, vsech diskusi.
10. 06. 2011 | 18:32

Gobbo napsal(a):

Tencokida
Ono to s těmi penězi a majetkem není taková sranda. Začnete od Lockea a vezměte to přes Rothbarda, pořád to nebude jasné. Mám hrůzu z toho, že se nakonec budu přecejen muset prokousat tatíkem Marxem. I když Fromm tvrdí, že je to zábavná četba, já jsem při svých několika rozbězích vždycky na něčem usnul (neměl jsem to povinně).
Jsou lidé, kteří tvrdí, že to, co ve třicátých letech provedl FDR byl podle všech pravidel státní bankrot - zavření bank, stažení zlata atd. A že Nixon defakto celou hru zopakoval v obráceném gardu. Jenomže si svět nemohl dovolit říct to nahlas, protože zrušit "důvěru" v dolar by znamenalo zřejmě zhroucení světového hospodářství. Je to to samé, jako když Bush na podzim 2008 podepsal jakýsi záchranný balíček ve výši, kterou si nikdo vyjma astronomů neumí představit. Nemohl to neudělat. Ani kdyby si byl myslel, že se čarodějové ze země Oz (Goldman a Sachs jen jako část za celek) svými pitomými kouzly (motivovanými z 90% vlastní chamtivostí) opravdu dopustili zločinného jednání (Elliot Spitzer by určitě řekl, že dopustili).
Někdy koncem sedmdesátých nebo začátkem osmdesátých let v jednom státě USA (napsala o tom Elizabeth Warrenová, mám to celé někde, kam se nemůžu prohrabat) zrušili zákon o lichvě. Kde bylo taxativně řečeno, od kolika procent je úrok lichva. Do toho státu se pak začaly stěhovat firmy, provozující systémy kreditních karet. Jako každé prolomení tabu to byl začátek padajícího domina. Všichni další museli od definice lichvy ustoupit.
Pokud finanční giganti musí produkovat (jakýmkoli způsobem) zisky v dvouciferné výši a pokud hlavním zdrojem investic jsou penzijní fondy, jsme v uzavřeném veverčím kole.
Jsou lidé, kteří tvrdí, že Strauss-Kahn potkal tu zvláštní pokojskou (jakto, že o ní pořád nevíme první poslední?) proto, že plánoval odvrat od hegemonie dolaru. Špatně pochopil, co se stalo Saddámovi, když chtěl prodávat ropu za eura.
Čím víc přemýšlím o tom co jsou opravdu peníze, tím víc mi vychází, že je to koncentrované násilí. Jste-li schopen někoho vzít pod krkem a vymlátit z něj duši, připadne vám i obsah jeho kapes.
Nebo vám připadá, že to dokážete vysvětlit líp?
10. 06. 2011 | 19:28

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text ("debil"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 06. 2011 | 21:17

Pepa napsal(a):

Nechci nikoho urážet,ale tady jsou snad normální pouze Honbo,
Tencokida a pan Stejskal.
10. 06. 2011 | 21:29

Pepa napsal(a):

Nechci nikoho urážet,ale tady jsou snad normální pouze Honbo,
Tencokida a pan Stejskal.
10. 06. 2011 | 21:30

pich. napsal(a):

Děkuji pane Stejskal. Jenže Rumcajs, hoven, Ládík !!! jedno jest.

Když ho chci oslovit, jak to mám napsat. Může to být třeba takhle?
Rumcajs hoven Ladík !!!, nebo mám psát mezi těmi třetinami této osoby čárku ?

Škoda, znovu ten svůj výtvor nezplodím. A ta svatátrojediná osoba mi nemůže vynadat. A navíc se to nelíbilo ani vám, takže mám smůlu.
10. 06. 2011 | 21:47

santawizard napsal(a):

Protože Evropa už jednou kolonizovala celý svět,tak jakékoliv proroctví a konci světa jde ruku v ruce s akciemi na ovládnutí celý svět!?
Nejvíce zadluženou zemí na světě je vojenská velmoc USA,která je taky největší spotřebitelem drog na světě.Na rozdíl od ostatních jazyků ,tak jedině v řečtině je slovo dluh=hřích.Proto je workholismus a alkoholismus v době recese v řečtině a v češtině jako ,když jeden mluví o koze a druhý o voze!!!Bankropt v řecku znamená privatizace ,ale v USA to znamená znárodnování
Ať už je to ,jak se říká,samotný Satan,který nás pokouší do krachu.a nebo je to hříšná Eva ,která svádí Adama ,tak první Ježíš nás sice vykoupí z dluhu ,ale až druhý příchod Krista nám,jak se říká, vrátí živnostenský list.Protože peníze ve špatných rukách mohou být nebezpečné jako drogy,tak toto pravidlo už platí nejenom pro závislost na legálních či ilegálních drogách ,ale i na půjčkách peněz.Hlavně když lichváři a exekutoři jsou jako k++vy a pasáci......protože i pivo je k++va droga a každý hospodský je její kuplíř.!?
10. 06. 2011 | 21:49

pich. napsal(a):

Gobbo. Vypadá to reálně a možná že to je tak. Je těch čachrů a kouzel kapitalismu a americké odrudy obzvláště, hodně.

A musí to nutně skončit špatně. Ale mnozí se už na to těší.
Jako na Ježíška.
10. 06. 2011 | 21:56

Tenco napsal(a):

Gobbo
Ne, peru se s tím podobně jako Vy.
Každopádně považuji za hlavní antagonismus to, že se společnosti zadlužují u soukromých firem (finanční ústavy) a to tím způsobem, že břemena splácení těchto závazků jsou rozložena čím dál tím víc nespravedlivěji. Stejně tak je tomu ale i s výnosy, které vyplývají ze splácení těchto závazků - opět jsou to soukromé firmy, které profitují a když je jejich profit náhodou ohrožen - zasáhnou jejich styční důstojníci - formálně pracující pro stát, ale ve skutečnosti sloužící jim.
Situaci v ČEZku, na Moravě a v Slezsku navíc komplikuje i nepřehlednost státních rozpočtů a korupční systém, který z ní těží.
Na tom pak parazitují struktury, které vzejdou z hlasování o lidech, nanominovaných mafijními spolky. Zleva i zprava.

Obecně platí, že čím je větší asymetrie ve sdílení informací via relevantní establishment/veřejnost - tím větší je prostor pro manipulaci a oblbování lidí.
Například formou polopravd či newspeaku. Tak vznikají škodlivé memy - vědomá, ale většinou podvědomá záměna empirických dat a zkušeností za mediální obrazy a data nevalidní povahy, nebo data neúplná. V prostoru zabraném lumpenelitami jsou pak tato memy využívány k šíření iracionalit - jako je například vyvolávání strachu, nedůvěry, umělých antagonismů....
Přitom největší iracionalitou jsou ony lumpenelity samy o sobě.
A to, že disponují mandátem.

A jsme na začátku kruhu. Z kterého se dá vybočit velmi jednoduše.

Stačí najít odpověď na otázku jak v rámci demokratického procesu vyzvat a zvolit elity skutečné.

Dobrou noc.
/Tenco je podomácku Tencokida/
11. 06. 2011 | 00:04

Libor napsal(a):

''Miroslav Pivoda napsal(a):
PROČ ISLAND?
Nejdůležitější lekce z Islandu? Revoluce vznikají tam, kde se sociální situace vyvine do extrému. K tomu došlo na Islandu (zbankrotoval celý stát), nikoliv v Česku. Tedy zatím ne.''

No to se ale neni cemu divit, kdyz u nas je skoro nejdraz z cely EU. Proti tomu platy jsou jedny z nejnizzsich nekde na bodu mrazu. Tezko by pak stat zkrachoval. Jasne s takovou stat nezkrachuje nikdy, ale lidi uz to casem asi neunesou.
11. 06. 2011 | 00:36

Rejpal napsal(a):

K "Holdu Islandu", především díky (pro občany Česka) neuvěřitelné poctivosti Islanďanů, vyzývá často i další bloger a znalec Islandu Jan Burian.

Zdá se, že od společenství poctivých lidí, které může nechat své domy otevřené i neznámým hostům, se mohou poučit i mnozí "neislanďané" v řešení problémů jejich částí světa:
Dluhy ať platí ti, kteří je zavinili! Podvodníky a zloděje spravedlivě odsoudit a zavřít bez ohledu na jejich společenské postavení!

Myslím, že by tato dobrá tradice Islanďanů prospěla i lidem Česka.
11. 06. 2011 | 06:45

Pepa z depa napsal(a):

Milý Rejpale a co Nám brání o to usilovat i v NAŠÍ VLASTI. My myslíme, že je každý svého štěstí STRŮJCEM. V pondělí začíná zase jedna etapa směřující k tomu ISLANDSKÉMU VZORU. Chce to jen aby každý do toho dal co nejvíce ze sebe a nečekal, až to za něho zase někdo rozpumprdlikuje, viz pravdoláskař. Mimo jiné jsme osobně ve při o zahnívání kapitalismu, doufám, že nezapomínáte na tu sázku, že? Ale sny a cíle Nám nějak souzní. Tak zanechme konfrontací a jednejme v zájmu BUDOUCNA. 4. odboj a Pepa z depa nebudou scházet ve stávce a budou vždy podporovat jakoukoliv smysluplnou iniciativu k odstraňování násilí a válčení kdekoliv na světě. Zajisté prioritu má NAŠE KRÁSNÁ VLAST. Za to vše se musí bojovat, to Nám nikdo nedá zadarmo a dobrovolně. V současnosti můžeme sledovati, že Nám to vlády nejen nedávají, ale ještě na tom kořistí za prostředky Nás všech. A to jim již nesmí nikdy projíti a zbavíme se toho jedině ZMĚNOU od A-Z. Viz www.proalt.cz, www.vymenilijsmepolitiky.cz, www.hzpd.com a další sdružení občanů ČR. Jsme přesvědčeni, že za to musíme bojovat, protože jsme se v tomto zavázali a přislíbili pomoc VŠEM STARÝM, POSTIŽENÝM, SLABÝM, NESCHOPNÝM SE SAMOSTATNĚ BRÁNIT APOD. Vyhlašujeme absolutní boj drogám, hazardu, degradaci lidské důstojnosti a zneužívání člověka jako zdroje prostituce a zásobárny náhradních dílů apod. Tak to je Náš přínos pro lepší a důstojnější život naší populace. Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa.
11. 06. 2011 | 09:45

Rejpal napsal(a):

Pepo z depa!
Pokud jde o nějakou Vaši sázku s kýmsi, naprosto nic o ní nevím, stejně tak o Vaší při o "zahnívání kapitalismu".

Znám však mnoho dobrých lidí z dep i dílen, kteří by si zasloužili lepší osud, než který jim připravuje současná vláda a rozhádaná parlamentní většina. Proto doufám, že stávka bude mít úspěch i podporu obyvatel Česka a donutí vládu a parlament ke změně kurzu.

Pokud jde o poctivost Islanďanů, obávám se, že je dnes nedosažitelná pro obyvatele Česka, zvyklých si léta přilepšovat na příklad "všimným" a "děkovným".
11. 06. 2011 | 10:27

stejskal napsal(a):

Není zač, pane pichu.

Vaše "hovno" jsem smazal do včerejšího večera zhruba tak patnáctkrát a mnohokrát upozorňoval na to, že to dělám. Když už ignorujete zdejší pravidla (viz záhlaví každé debaty), doporučuji sledovat, co zde klasifikuji jako urážky, nadávky a hanlivá komolení jmen a mažu (a co třeba Vám ani nepřijde urážlivá, každý má jiná kritéria a jiné předdstavy o tom, jak vést veřejný diskurs).

Omezíte tím výrazně riziko, že zde své příspěvky publikujete zbytečně (neboť je smažu).

Hezký den.

Libor Stejskal
11. 06. 2011 | 12:00

Yosif K napsal(a):

Jakapaj revoluce? Zblaznili se se vsichni nadseni revolucionari? Islandska vlada chtela plnit zavazky, ktere nasekali islandsti hochstapleri - mezi nimi sice vynikali hochstapleri bankovni profese - ale de facto hochstapleril CELY ISLAND. Mena byla tvrda, lide konzumovali, NA OCIVIDNOU PREDLUZENOST BANK VSICHNI ZVYSOKA DLABALI a vsichni si uzivali.

Kdyz banky nemohly plnit sve zavazky, fatkicke reseni je jedine - ze Island poradne achudne - od bankeru az po proletariat az lumpenproletariat, pokud na islandu je, jako ze neni.

Zpusoby zchudnuti jsou 2:
1)Pokusit se dluhy splatit v delsim casovem horizontu (restrukturalizace) - coz ma tu vyhodu, ze by islandane mohli i nadale dostavat pujcky.
2) Stani bankrot - deklarace - nemuzeme vratit co9 jsme si pujcili - coz mna ty vyhodu, ze je to lacinejsi - nic se nesplaci - ale ma to tu nevyhodu, ze bankrotarum se kazdy boji pujcit. Pro Islandany bude lepe kdyz si par desitek let pujcoivat nic nebudou. Z krize se vymotaji i bez pujcek - patrne naloci vic sledu - je to maly narudek a sledu je zatim jeste dostatek.

Mnohem zajimavejsi bude, az sve zavazky prestanou plnit treba "mlade arabske demokracie" - specielne pokud se brzy zvrhou na obvykle islamofasisticke despocie. Ty samozrejme take vyhlasi bankrot - na rozdil od Finska vsak neni v jejich okoli dost sledu, aby se z krize mohlo treba 100 milionu egyptanu vyrybarit.
Ocekavam ze pro "zabraneni humanitarni katastrofy" mili evropsti a americti danovi poplatnicci zaplatite na vyzivu islamistickych nadsencu nejakych 30-60 miliardek euro - ostatne BH Obama jiz nejakych preedbeznych 20 miliardek dolarku prislibil.

Jo lidove revoluce - neni nad ne - HURRRAAA - ani muze ze zavodu ani haler ze mzdy, jak hlasaval stary syfylkitik Klema G....... tim se vsechno vyresi.... hahaha.....

PROČ ISLAND?
Nejdůležitější lekce z Islandu? Revoluce vznikají tam, kde se sociální situace vyvine do extrému. K tomu došlo na Islandu (zbankrotoval celý stát), nikoliv v Česku. Tedy zatím ne.
11. 06. 2011 | 12:30

Yosif K napsal(a):

hahaha....
citat:
"Odborářům vadí vládní reformy - zvláště pak důchodová. Jednak se obávají snadnějšího vyhazovu z práce v šedesáti letech, kdy už není snadné sehnat zaměstnání, za druhé pak toho, že někteří budou nuceni řídit tramvaje či metro do sedmdesáti let (více o důvodech stávky čtěte zde)".

1) zadny z dnesnich odboraru nebude pracovat do 70 let. Dnesni odborari mohou pracovat tak do 66 let coz je evropsky prumer. Starat se o to, kdy pujdou do penze jejich vnuci je ponekud predcasne - ale kdyz se chce stavkovat tak se stavkuje (duvody jsou jine, vznesenejsi - zdaneni stravenek atp).
2) Nikdo po nich nechce aby do veku 66 let ridili trolejbusy. Nekdo v tomto veku uci ucne, nekdo dela ve skladu, nekdo dela vratocuce, nekdo domovnika, nekdo muze opravovat v depu, nekdo muze v depu jezdit s jesterkou atp atp. Kdo nemuze vubec nic - tak samozrejme dostane invalidni penzi.... V CEM VIDITE NEJAKE DRAMA??? V USA, Japonsku atd se chodi do penze v 66 letech uz nekolik desitek let a propukaji tam kvuli tomu bolsevicke revoluce?
Bolsevicti magori........
11. 06. 2011 | 12:42

Yosif K napsal(a):

Takze na uklidnenou bolsevoickym nadsencum - na Islandu neprobehla socialisticka revoluce, probehl tam celkem vsedni kapitalisticky BANKROT.......
Praci cest.......
11. 06. 2011 | 12:44

Alex Koenigsmark napsal(a):

Petr:

20. února 2011
Britové a Nizozemci ztrácejí jistotu, že jim Island vrátí vklady, o které přišli ve zkrachovalé bance Icesave. Prezident Ólafur Grímsson odmítl podepsat novou dohodu s Británií a Nizozemskem o náhradě za ztracené vklady v hodnotě 5 miliard dolarů. Země tak bude muset uspořádat nové referendum.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/prezident-islandu-opet-zarazil-odskodneni-britu-a-nizozemcu-p59-/eko-zahranicni.aspx?c=A110220_174006_eko-zahranicni_fih
12. září 2010
Island chce soudit politiky, kteří přivedli zemi ke krachu

Politici, kteří přivedli Island v roce 2008 na pokraj bankrotu, by se měli zpovídat před zvláštním tribunálem. Shodla se na tom většina členů islandské parlamentní komise. O obvinění musí rozhodnout parlament; pokud budou žaloby odsouhlaseny, zasedne tribunál určený k souzení vládních úředníků poprvé od svého založení před více než 100 lety.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/island-chce-soudit-politiky-kteri-privedli-zemi-ke-krachu-pms-/zahranicni.aspx?c=A100912_123645_zahranicni_mad

Tak to asi zcela hoax není - a i kdyby trochu byl, myšlenka o trestní a hmotné odpovědnosti bankéřů a politiků je výtečná.
11. 06. 2011 | 15:26

Alex Koenigsmark napsal(a):

Jo a dověděl jsem se, že ten text je původně španělský. Taky se mi zdál být poněkud temperamentnější.
11. 06. 2011 | 15:27

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text ("prdel", "hovado"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
12. 06. 2011 | 12:24

Tenco napsal(a):

Prdel a hovado ?
Hmm. Tak to znám jinačí kalibr...

"Bolsevicti magori" - jako označení celé skupiny obyvatel

Například.

:))))

Prdel je normální označení prostoru řitního otvoru.
A hovado zase určité skupiny domestifikovaných zvířat.

Ovšem "bolsevicti magori" - to je typické hanlivé označení, hrubě urážlivé.
12. 06. 2011 | 14:10

bulo napsal(a):

Tito nám budou rozkazovat? http://imageshack.us/photo/my-images/202/10100292.jpg/
12. 06. 2011 | 19:10

Lubomír Čejka napsal(a):

Jsme národ slabochů a většinou i zbabělců. Nejsme vůbec připravení žít v souladu s "Evropou". Před válkou a i chvíli po válce byla naše ekonomika jedna z nejvyspělejších a nejstabilnějších v Evropě. Po vstupu komunismu do vedení naší země se všechno rapidně zhoršilo. Čtyři desetiletí trvalo, než jsme klesli na "skoro" dno. Lidé byli otupělí a zvyklí držet "pusu a krok" Po revoluci 89 si všichni nasadili růžové brýle a koukali s otevřenou pusou. Toho opět využila nová vláda a za našimi zády formou korupce a tunelování táhla republiku ke dnu ještě větší rychlostí. Místo aby se snažila upravit staré a nefunkční zákony ve prospěch lidu, hádali se poslanci komu zvoní ve sněmovně mobil. Střídání vlád běželo jak na běžícím pásu a nikdo si neuvědomoval, že politici pracují pouze pro sebe a nikoliv pro lidi. Pokud si tohle lid neuvědomí včas, opravdu dopadneme jako na Islandu. Kdysi jsem se učil o defenestraci, škoda že je to z té jejich "konírny" jen jedno patro. Jenže je tady problém. Jak jsem psal na začátku, my se prostě bojíme vyjít do ulic, nejsme jednotní, nedokážeme se domluvit a neustále si necháváme zacpávat pusy. Viz příklad odborářů, nedokážeme si stát za vlastním názorem a nedokážeme věci dotáhnout do konce. A proto pořád ještě máme takovou vládu jakou máme. Zkorumpovanou, zkrz nazkrz prolezlou majetnictvím, korytářstvím a bezpáteřními lidmi, kteří se neštítí jakékoliv špinavosti jen aby uspokojili své ego. Patrně našemu státu nezbývá nic jiného než opravdu zbankrotovat, aby jsme se my lidi sjednotily a táhly za jeden provaz jako jeden člověk, který chce žít v klidné a vyspělé zemi a neplatit daně jen na státní dluhy.
Chtěl bych se dožít toho, jak uvidím špatné politiky vyváděné v poutech ať ze sněmovny nebo z jejich honosných "sídel" a slyšet slova "Odsuzuje se..." Pro tohle bych udělal co je v mých silách aby můj syn vyrůstal v prosperující zemi a říkal:
"Nastydím se za to, že bydlím v České Republice, protože to naši tátové a mámy nám tohle zajistili..."
12. 07. 2011 | 15:47

Lubomír Čejka napsal(a):

A ještě bych poslal vzkaz našemu "skvělému" prezidentu:
"Ano vy už to máte za pár a rozhodně si nechcete špinit ruce před důchodem nějakým handrkováním s vládou. Nemáte pravomoc jim nařizovat jak mají vládnout, ale máte moc na všechno poukázat. Stačí vystoupit ze stínu, bouchnout do stolu a říct všem: vládněte pořádně nebo táhněte...
Nebo tu taky nejste pro nás???
V tom případě bych rád věděl kdo má vlastně odejít?...
12. 07. 2011 | 15:55

baloo napsal(a):

Ano, zorganizujem generalní stávku a časově neomezenou stávku a pak lidi přestanou krást a všechno se vyřeší. Dluh způsobený stávkou odmažeme v referendu, naženeme lidi na pole, aby se zase začaly pěstovat české plodiny, zbouráme všechny hypermarkety a nákupní centra a všechny státní úředníky (cca 250 tisíc) zavřeme do vazby jako potenciální rozkrádače státního majetku.
14. 07. 2011 | 13:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy