Láska a jiné vánoční předměty

10. 01. 2011 | 14:04
Přečteno 3741 krát
Pod tímhle názvem se kdysi Karel Čapek vehementně rozčílil na pokrytectví českých novin, které tak štvavé a katastrofické během roku, o vánocích „překypují láskou k bližnímu, sentimentální poezií jesliček, domácím krbem, dojatými city a radostnými dětskými očkami.“ A titíž pisálkové, píše, dávají v textu humanitu do mrzkých uvozovek.

Vánoce rád neměl. Jak by se ovšem podivil, kdyby otevřel noviny dnes, kdy čteme hlavně o nehodách pod stromečkem i na vánočním sněhu, o vykrádání kostelů, o vyhazovačích na půlnoční mši, o komercializaci a globalizaci vánoc i odporném Santovi, katastrofické vize na příští rok nevyjímaje. O lásce k bližnímu nikde ani ň stejně jako o humanismu, ve který tolik a tragicky věřil. A z panevropské dílny v Bruselu s francouzským „laickým zaujetím“ dokonce vyšel diář pro anglické školní děti o nové Evropě (300 000 výtisků), který uvádí muslimské i hinduistické svátky, ale místo křesťanských jen „významná“ výročí unie, jež za významná považuje tak nanejvýš onen ateistický komisariát.

Bohužel, ti kýčovití pisálkové měli pravdu a Čapek, ten tolerantní, laskavý a bratrství všech lidí vyznávající člověk, ji neměl. Humanismus tak jako humanitární stát je těžký omyl. Je to mlhavá, neosobní a neúčinná pověra, podle níž má lásku nahradit altruismus, jakási všelidská solidarita, vycházející z představy morální vzájemnosti lidského rodu, jakoby homo homini lupus nebyla vlastně urážka vlků, a v případě pečovatelského státu může být nanejvýš studenou, byrokratickou, smutnou a minimální pomocí poslední instance, neboť jakmile překročí jistou mez korumpuje obdarované a škodí hospodářství. A sociální stát už defakto zničil mezigenerační solidaritu, která v době zvyšování důchodového věku (tím i značné nezaměstnanosti starších lidí) a čím dál hubenějších penzí, by měla zahrnovat dnes nevídanou starost dětí o rodiče. V přestárlém Japonsku se už mluví o prodloužení důchodové hranice ze 70 ti na 75 let. Nevím, jak soudržné jsou japonské rodiny, ale ty naše jsou z poloviny rozpadlé a 78 % dětí nespí pod střechou svého biologického otce a ztěží je bude jeho osud zajímat. Nelehký osud čeká naše budoucí důchodce!

Ale zpátky do Betléma! Žádná mytologie, etika ani náboženská představivost či spiritualismus, si nemohl vymyslet ty dva dočasné bezdomovce, kteří museli šlapat takovou dálku v neobvyklé sněhové plískanici, aby nakonec našli úkryt v příšerném chlívě u smradlavých zvířat, když ho nenašli u lidí. Ten samaritán hostinský, jenž tam poslal těhotnou ženu v nejvyšším stádiu, neměl příbuzné a známé, aby to zařídil jinak? A zanedlouho už i s nemluvnětem museli prchat do exilu. Nedivme se proto, že máme roztomilé čisťounké Betlémy, pocukrované vánoční pohlednice a spoustu nasládlých koled. Všichni lidé jsou sentimentální, citoví a dojatí, když myslí na dětství, na domov a uprostřed temné noci slunovratu zapalují svíčky. Jak vůbec vysvětlit lidský stesk po domově? Možná, jak by řekl kazatel, se opravdu musel narodit bezdomovec uprostřed dobytka, aby lidé nalezli domov, protože bezdomovci jsme na tomto světě nakonec všichni. A tak na tuhle děsivou realitu nemáme žaludek, tak jako ho nemáme na opravdovou lásku k bližnímu.

Alexander Tomský

Týždeň 7. 01. 2011

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Čochtan napsal(a):

Pane Tomský,
ten diař o nové Evropě, z dílny maoisty Barossa a agentky KGB Ashtonové, to strašně připomíná "novou Evropu" neblahé paměti. Novou Evropu největšího socialisty Adolfa Hitlera. K čertu s takovou Evropou, zasviněnou socialismem a islámem.
10. 01. 2011 | 14:23

Sladký napsal(a):

Opět to nikým a ničím neprokázáné neoliberální dogma o tom, jak sociální stát zničil mezigenerační solidaritu... o tom, kdo ničí mezigenerační solidaritu jsme se mohli nedávno přesvědit ve volební kampani,kde pravice stavěla mladé proti starým tak odporným způsobem,že to víc než živě připomínalo onu někdejší komunistickou častušku, kde se zpívalo o tom, jak "zvítězí mladí a jak pryč se starým harampádím"
"Může být nanejvýš studenou,byrokratickou, smutnou a minimální pomocí poslední instance, neboť jakmile překročí jistou mez, korumpuje obdarované a škodí hospodářství.." Jak strašlivé! Jakou hrůzu sociální stát napáchal na lidech je nejlépe vidět na skandinávských zemích, ty jdou od katastrofy ke katastrofě a nedá se tam téměř už vůbec žít.
Lepší žádná pomoc, než ta byrokratická,smutná a studená,že? Jak báječně se žije v zemích, kde stát ničím nekorumpuje chudé,slabé,a bezmocné a vychovává je k tomu,aby se za všech okolností o sebe postarali sami a nepůsobí mocným,úspěšným a bohatým žádnou újmu tím,že po nich chce nějaké daně!
Dobře u nás bude teprve tehdy, až se k dnešní cenové úrovni v podstatě srovnané s cenovou úrovní Západní Evropy dopracujeme k čínským mzdám,to budeme panečku konkurenceschopní a staneme se hospodářským tygrem,že pane Tomský?
Dalo by se v tomto duchu pokračovat ještě dlouho, ale nechci si kazit den, už teď je mi z vašeho textu zle.
10. 01. 2011 | 14:34

Sladký napsal(a):

Čochtane, je to poprvé, co na tebe reaguji.Měl by sis uvědomit, že Západ vděčí za své vítězství v ideologické válce Východem v nemalé míře sociálnímu státu, který umožnil spravedlivější rozdělení společenského bohatství a zajistil západním zemím vyšší životní úroveň.
Hrozba sociálních nepokojů podporovaných z východu pominula, bohatým otrnulo a už nechtějí financovat sociální stát. Je to velmi krátkozraké,podřezávají si tím pod sebou větev. Bez sociálního státu kapitalismus nemůže fungovat jako prosperující demokratická společnost.
A z přistěhovalectví neobviňuj levičáky.. v mnoha případech za tím stojí chamtivost zaměstnavatelů, kteří mohou gastarbeiterům platit výrazně nižší mzdy, než domácím zaměstnancům.
10. 01. 2011 | 14:41

Béda napsal(a):

Rozcítěný otevírač oken o Vánocích po Vánocích.

Na jednu stranu brojí proti státnímu paternalismu a solidaritě a na druhou přivolává rodinnou sounáležitost v době, kdy jeho neoliberální volnotržní přátelé v politice likvidují sociální stát a nastavují parametry důchodů tak, aby je ti, co se starají o své předky nemohli vůbec splnit a na důchod prakticky nikdy nedosáhli. A to nemluvě o povinných odvodech do soukromých kapes, čímž privátní vlastníci a správci důchodových fondů nevratně odeberou předplatitelům část důchodu, kterýmžto aktem z nich udělají potenciální příští důchodové žebráky.

Jak to tak vypadá již brzo (po "transformaci") se budou v českých zemích stále častěji objevovat obrázky popisované v Bibli (o bezdomovcích v očekávání anebo s dítětem hledajících střechu nad hlavou) staré tisíce let. A pak nebudeme muset přemítat a rozciťovat se nad atmosféou Vánoc, představovat si Betlém, budem moci jej reálně prožít, ať již jako dočasní azylanti anebo poskytující azyl.

PS: Počet exekucí "utěšeně" narůstá.
10. 01. 2011 | 14:45

Evžena napsal(a):

V těch severských socialních státech nebudovali 40 let stát socialistický, jehož hodnoty nás postavili do role, bez státu ani ránu.
10. 01. 2011 | 14:48

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, trocha chudé číny tu...
http://www.themaninchina.com/darunfa%20crowd.jpg
http://shopperjourney.culturalfuel.com/wp-content/uploads/2009/08/china_coke.jpg
Veselé krizování bude líp...
10. 01. 2011 | 14:49

Vico napsal(a):

Na konci článku se dovídám, že článek s několikadenním náskokem si přečetli čtenáři časopisu Týždeň.

Dneska máme pondělí. První pracovní den po dnech volna. V rodinách se ten den většinou dojídá

"co týždeň dal".

Jo, jo kyselé vínečko, kyselé vínečko
dal nám Tomský do džbánu.

Autor píše : A z panevropské dílny v Bruselu s francouzským „laickým zaujetím“ dokonce vyšel diář pro anglické školní děti o nové Evropě (300 000 výtisků).

To je jak záhada zamčeného pokoje. Kdo je vlastně pachatelem tak bestiálního zločinu?

Dle Agáty Christie je "vrahem vždy zahradník". U Tomského roli příslovečného zahradníka hraje Brusel.

Jenže v tom má prsty Francouz. Záhadou však je, proč se "Francouz" zaměřil místo na francouzské děti na školou povinné děti anglické.

Závěr detektivky může mít překvapivé řešení. Vrahem je ministerský předseda David Cameron. To on tu vraždu objednal u "Francouze" v bruselské manufaktuře.Bez vlády Jeho Veličenstva by se ta hrůza do anglických škol tak masově přece nedostala.

Byla to vražda na objednávku.

Nebo, že by byl pachatelem Alexandr Tomský ???

Inu, co Týždeň dal.
10. 01. 2011 | 15:00

Béda napsal(a):

Evžena,

pánové Tomských a Hvížďalů z TOP-ky nechtějí budovat žádný severský stát se silným siciálním akcentem. Ti usilují o důchodový a zdravotní systém, který je nyní v USA, vycházející z hesel - důchodci nechtějí důchody ale platit, pacienti nechtějí lékařskou péči ale platit, studenti nechtějí studovat, ale platit. Víc než si myslíte!
10. 01. 2011 | 15:00

Jedla napsal(a):

No, pane Tomský,

nevím jak, s kým a mezi kým žijete,
netuším jak, s kým a mezi kým si přejete žít.

Z Vašich blogů vyčtu jen s kým a mezi kým nechcete žít, a komu všemu upíráte právo na život úplně. Vaše volba. Jared Lee Loughner obrazem Vašich, ne mých postojů a názorů.

Já s Vámi nesouhlasím. Za Čapkem, ne za Tomským, je dílo. Peníze na účtu (ani tom penzijním) nejsou dílo. Čapek, ne Tomský. Čapek, ten relativizátor pravdy, měl a má nekonečně více pravdy než absolutizátor Tomský.
10. 01. 2011 | 15:09

Evžena napsal(a):

Béda

a jaký stát si přejete vybudovat vy? :o)
10. 01. 2011 | 15:14

Bara napsal(a):

Nějak jsem nepochopila, co tím chtěl pan Tomský říci. Že by měla vládnout místo státu církev a bylo by líp? Nebo by vůbec státy a vlády neměly existovat? Jen sladké domovy? Hm, nějak si to neumím představit.
10. 01. 2011 | 15:17

Béda napsal(a):

Evžena,

zachovat sociální stát, zefektivnit toky peněz ve stávajícícm systému především transparentností a kontrolou "veřejných" zakázek, odstraněním korupce. Takto ušetřené peníze použít v rozumných proporcích na oddlužení, podporu vědy, školství a podporu perspektivních odvětví.
10. 01. 2011 | 15:23

Evžena napsal(a):

Béda

Krásné. Ale kde vzít lidi?
10. 01. 2011 | 15:27

Béda napsal(a):

Evžena,

kdo myslíte, že vytvořil ten severský model? Kdo rakouský, švýcarský, německý...? Vy myslíte, že nejsou lidi, anebo že čeští lidi dokážou vymyslet, případně převzít vždy pouze ten nejhorší systém, k neprospěchu veřejné obce? Myslíte, že krom nenažraných prospěchářů a politických dinosaurů v ČR nejsou jiní lidé?
10. 01. 2011 | 15:33

Evžena napsal(a):

Béda

Samozřejmě, že tu jsou i jiní lidé, ale nejsou vidět, jen občas slyšet.
10. 01. 2011 | 15:39

Katolík na kolík napsal(a):

Kalendář "který uvádí muslimské i hinduistické svátky, ale místo křesťanských jen „významná“ výročí unie" by mne také naštval. A pořádně. Ale jen tehdy, pokud by křesťani byli ve své "tradičně křesťanské" Evropě a nebyli rozlezlí po celém světě, který přizpůsobují k obrazu svému. Vzhledem k tomu, jak "vítají" jiná náboženství u sebe doma, nezbývá mi než popřát co nejvíc křesťanskcýh misionářů nabodnutých na kůl všude tam, kde křesťanství nemá co dělat.
10. 01. 2011 | 15:47

gaia napsal(a):

A proč se Ježíšek narodil v Betlémě a ne doma?
protože byrokrati nařídili, že všichni se tam musí dostavit kvůli sčítání obyvatel. A tak hnali i těhotnou ženu ve vysokém stupni těhotenství , aby podstoupila byrokratickou proceduru a někde na úřadě se zaregistrovala. Myslím, že takových porodů tam bylo víc. Ale vybrali Ježíška, protože zrovna vyšla Betlémská hvězda, což byl nevídaný astrologický jev.
Ani nevíme, co vlastně slavíme.
10. 01. 2011 | 16:14

gaia napsal(a):

a jestli Ježíš byl skutečná historická postava , o tom se spekuluje, ale úředník Pilát Pontský skutečně existoval, našla se stéla s vytesaným jeho jménem.
10. 01. 2011 | 16:16

skeptický napsal(a):

Autor musí mít nějaké vnitřní informace.Betlém je v Judeji;co tam měl co dělat Samaritán hospodský.S těmi místní neobcovali.Smradlavá zvířata bych odpustil,i když o tom nikde nepamatuji žádnou zmínku.A že bylo bláto a neobvyklá plískanice,z toho mám už úplně husí kůži.
Ten člověk tam snad musel bejt.Jímá mne posvátná hrůza.
10. 01. 2011 | 16:22

gaia napsal(a):

a já si nechám stromeček ještě příští týden. Mám velmi hezký, pravý, vlastnoručně uříznutý na stromečkové farmě poslední adventní neděli, až do stropu a na něm pravé svíčky, které nejlépe svítí právě touto dobou.Kdy už je tma, ale tělo cítí, že by mělo ještě být světlo.
A děti mne v důchodu stejně neuživí, já mám velké nároky a pomalu neuživím ani sama sebe.
10. 01. 2011 | 16:33

Vico napsal(a):

skeptický: :-)
10. 01. 2011 | 16:42

Tenco napsal(a):

Bo´e, někteří lidi jsou schopni pro svou propagandu využít i Čapka a Krista.
Odkud se tidle lidi berou ? A proč používají plurál ? Proč neřeknou "A tak na tuhle děsivou realitu nemám žaludek, tak jako ho nemám na opravdovou lásku k bližnímu." ?!!
Já tomu nerozumím. Ale vymiňuji si, aby mě pan Tomský zahrnoval do své blíže nespecifikované, mlhavé množiny "my".

Místo čísel hovadiny.
Hlavně že se podaří vzbudit pocit viny.
Jenže takhle to nemyslel ani Čapek, ani ten Nazaretský.
10. 01. 2011 | 16:47

xxx napsal(a):

Tenco:
Posledni tri vety Vaseho posledniho blogu PRESNE vystihuji to, co si o blogu
p. Tomskeho myslim i ja.
10. 01. 2011 | 17:50

Pepa Řepa napsal(a):

To skeptický
bystrý postřeh s tím samaritánem.

Pokud jde o soudržnost japonských rodin a řešení důchodobé reformy tak se měl autor obrátit na nějakého japanologa na UK, který by mu fundovaně vysvětlil, že otázka "přestárlých" byla v minulostí řešena tak, že dotyční byli odvedeni potomky do hlubokého lesa a tam jim bylo sděleno, že mají čekat až přijde "božstvo".

Jelikož je Japko tvorem poslušným, dbalým doporučení autorit i příkazů nebes, tak čekalo, čekalo a čekalo ....jako ten pionýr na stráži, kterého nikdo nevystřídal. Dodnes najdete v japonských lesích ledacos.

To není vtip, ale fakt, který se učí už v druháku.
Myslím, že Bezděkova komis má ještě rezervy, holt nikdo z Nervu nemá Wasedu.
A abych zdejší "sociální" chlapíky dorazil, musím upozornit na fakt, že v Japonsku nevyplácí důchod stát, ale firma, proto je taková tlačenice u firem, kde krach nehrozí.

Kalousku, pošli Bezděka na stáž do Kjóta ať se přiučí.
10. 01. 2011 | 17:57

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Stejskale
abych předešel udání bdělých informátorů, dovoluji si sám sebe udat, neb jsem použil ohavné rasíííístické a zkomolené slovo "Japko", čímž jsem nepochybně porušil zákon o prznění rasy, národa i přirození a žádám o exemplární potrestání.
10. 01. 2011 | 18:03

Tenco napsal(a):

Pepa Řepa
http://en.wikipedia.org/wiki/Social_welfare_in_Japan
a lépe zde :
http://www.tokyo-icc.jp/guide_eng/life/01.html

Hmm. No tak. Ale..a tak různě, že ?
Nejste kamarád s Tomským ? Že ne ?
:)))

Ale pár chlapíků jste možná dorazil. Zejména těch, kteří Vás nečtou. A tak se ani nezajímají o to, co s takovým nadhledem tu a tam hodíte do placu. :(((
Zdar. Řepný muži.
Zajeďte ke Kalouskům na večeři. A přiberte Tomského.
A nezapomeňte - pozor nad sto, pod sto ! AťVám zbyde i na příspěvky Bezděkovým fondům !
:))))
10. 01. 2011 | 18:10

Pepa Řepa napsal(a):

Pardon, ještě jsem zapomněl na hanobení kontinentu, zasloužím si starý japonský trest, přivázat za nohy do jámy. Seppuku nejsem hoden.
10. 01. 2011 | 18:11

Tenco napsal(a):

Pepa Řepa
To kuří oko ječtě bolí, co ?
No nic, pan Stejskal Vám bebínko jistě rád pofouká....Když by to náhodou neudělal, poproste někoho jiného. Třebas ze své skupiny mocnego uderzenia. Třeba Id, nebo jak se to jmenuje.
Ha, ha, ha...
:))))
10. 01. 2011 | 18:12

kacíř napsal(a):

PanTomský:
Lidé nechtějí nic vědět o /možná/ skutečnosti v Betlému. Líbí se jim, a chápou, pouze tu sentimentalitu, která po 2000letech z toho příběhu zbyla.
10. 01. 2011 | 18:24

Čochtan napsal(a):

Katolík na kolík
kde podle tebe nemá křesťanství co dělat ? V Jeruzalémě ? Kde ho spolu s judaismem zlikvidovaly hordy ?
Kdyby islám opustil dobytá území, tak by existoval pouze v poušti někde u Mekky.
10. 01. 2011 | 18:42

Tencokida Hnuj napsal(a):

Čochtan
Ty hordy vedl Vespasianus nebo Titus ?
Nejsem si teď zcela jist.
Ale zřejmě se v případě jeruzalémské větve křesťanství nejednalo o páteř křesťanské obce, ni ?
Anebo - jiné hordy ?
Těch druhých - těch zlých ? S šátky a turbany ?
Al Sraidy..ehm..hordy Al Kaidy ?

Nic. Jdu .
Dobýt ze dvě pípy.
/"ze dvě" je ostravská číslovka ...něco mezi dvěma a Vesmírem :)))/
10. 01. 2011 | 18:49

Pepa Řepa napsal(a):

Dobýt ze dvě pípy.

Jděte, dobrý muži.
máte v předposledním písmenku překlep, řekl bych.
Asi mělo být cosi s háčkem.
To tvrdé y na konci je asi dialekt.
Lovu zdar.
10. 01. 2011 | 18:56

Tencokida Hnuj napsal(a):

Čochtan
Jen tak na okraj. Kouknou, Čochtan, přečtěj si oni něco o zbabrané křesťanské kolonizaci Předního východu ve středověku. A o tom, jak se chovali křižáci ke svým vlastním. ke křesťanům. A o tom, ja celá armáda armiánů přeběhla raději k sulejmanům, protože věděli, že se k nim sulejmani mohamedáni budou přeci jen chovat alespoň trochu jako k lidem. Stejně jako k Židům, když už si je vzali do h...tedy, když o nich píšou, jak je ty musulmanské hordy likvidovaly a křesťané je zhusta milovali.
Pak se vrátěj a opět nás poučěj.
Protože jinak je to , odpustěj mi Čochtan tudle drzost, ale mě se zdá, že ten jejich výklad je tak trochu reklamou na teplou vodu.
No ni ?
10. 01. 2011 | 19:01

Pepa Řepa napsal(a):

TH
Co se vracíte? Jedna zatím uteče.
No ni?
10. 01. 2011 | 19:04

gaia napsal(a):

Naše vánoce jsou hlavně ovlivněny představami pana Lady.
Takže zasněžená vesnička, kostelíček, zvířátka stromeček a nabalené děti na koledě.
Dědeček u pece a babička u kolovratu. A tak to má být.
Takže nějaký střední východ , bezdomovec a mezigenerační solidarita je trochu vedle.
10. 01. 2011 | 19:30

TDS napsal(a):

Pane Tonský neuvedl by jste prosím zdroj na základě kterého uvádíte, že:
78 % dětí nespí pod střechou svého biologického otce?
Nebo jste to jen tak plácnul?
10. 01. 2011 | 21:19

Kanalnik napsal(a):

Autor: Moc pekny posledni odstavec! Dekuji.
10. 01. 2011 | 22:02

Pípa napsal(a):

Alexander Tomskyj
slovan zajordanskyj
ten to musí znát
přesně akorát.
10. 01. 2011 | 23:54

EK napsal(a):

Tak Vánoce už jsou, slávabohu, zase za dveřmi a odcházejí a Vám, pane autore, už je snad taky trošku veselejš…
Kdo by si přečetl oba stejnojmenné článečky, Váš i Čapkův, všiml by si, jak je ten svět čím dál tím – stejný… Čapka zlobilo pokrytectví dvojích Vánoc: doma jsme zjihlí, dobří a dojatí, venku (a v parlamentu, rovněž v novinách) „zuří" poněkud jiná vánoční atmosféra… On tam píše: „Představte si, že by si noviny vzaly ve zvyk o těchto svátcích lásky místo zářících stromečků a dětských oček připomenout svým čtenářům všechny krásné a dobré veřejné skutky, kterými lidé tohoto národa povznesli a obohatili náš život. …Shodli bychom se…alespoň na devítí skutcích spravedlivých?“
No, Vy jste se o to, pane Tomský, asi chtěl pokusit, viďte? Škoda, letos Vám z toho vyšly samé bědy…
Snad příští rok…
11. 01. 2011 | 05:54

anti politik napsal(a):

P. Tomský mám obavu, že Vaši filosofii-Vašemu zamyšlení a snaze vidět věci tak jak jsou a byly bez příkras, mnoho lidí nerozumí nebo nechápe co tím chce autor říci. Proč si lidstvo vytváří modly z ničeho nebo si idealizuje a v podstatě po letech v krutém chování vidí donátorství a humanismus je nepochopitelné i pro mě. Ale je to tak a možná se mýlím, ale je ještě brzy s tímto přijít na veřejnost! Narazíte na nepochopení. Co si budem povídat-nestát se tahle megaaféra před vánocemi možná jsme už vládu neměli! Někdy se mi zdá, že různé svátky klidu, míru, lásky a blabla tu jsou pro uklidnění lidí vůči mocným a tak trochu pro dělný lid aby si trochu oddechl od těch hrůzných srágorovin, které nám politika každodenně přináší! To platí pro celou historii, ne jen pro dnešek!
11. 01. 2011 | 07:17

Karla napsal(a):

Zlatý Slunovrat!

Hospodářství škodí především stále nové církevní "státní" svátky, protože je naprosto nesmyslně proplácejí nevěřící právnické osoby a sekularizovaný stát. Bez platu není kontemplace.
Až se lidojedi z Tichomoří zmohou na církev, vložila bych jim do jesliček pana Tomského, aby si užili vyájemně spirituality.

Doba se mění- generační solidarity je dneska třeba už k uzavření manželství. Správný řád věcí nastane, až budou čtyřicetiletí nezaměstnaní ženiši žádat své osmdesátileté pracující otce pokorně o požehnání k sňatku a nejvyhledávanějšími nevěstami budou zubní laborantky a fyzioterapeutky s atestací v diabetu, kardiologii a urologii. Úloha státu se omezí na vítání občánků předáním nesnímatelných elektronických náramků spolu s osobním elektronickým saldem se samočinným mezibankovním převodem věčně živých pohledávek do banky Onen svět. Jediným hrdelním yločinem v nejpokrokovějších zemích bude altruismus.
12. 01. 2011 | 09:10

zacheus napsal(a):

Neviem, čo o čom tu bľabotajú diskutéri, ale tento Váš komentár je vynikajúci. Časť negatívnych reakcií vyplýva z nepochopenia a druhá časť práve z toho, že ste trafili do čierneho. Kým sa ľudia nezačnú zaoberať tým, čo je opravdivé a skutočné (aj v symbolike Vianoc), budú robiť samé chyby a nezmysly. Nevidí iba slepý: osvietenecký humanizmus francúzskych philosophes viedol k teroru a nepriamo aj do pekla Osvienčimov. Postsekulárny človek už nevie čo je mu vlastné. No a potom robí samé chyby. Vytvorí mašinériu, ktorá ho ničí. Zostáva len trpezlivo veriť, že je dosť ľudí, ktorí chápu dejiny, vlastné omyly, samých seba. Brilantný komentár, klobúk dole. Napriek reakciám, má to zmysel, go ahead :)
12. 01. 2011 | 15:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy