Evropská unie si opět vyhodila z kopýtka

02. 02. 2009 | 09:18
Přečteno 9709 krát
Rozpočet Evropské unie ve výši přes sto miliard eur byl v roce 2007 opět plný nesrovnalostí, nejasností a defraudací, oznámil v listopadu 2008 Evropský účetní dvůr (ECA). Oproti předešlým třinácti rokům (od roku 1994 auditoři neschválili jediný rozpočet EU) se prý vedení účtů mírně zlepšilo, ale stále jsou v něm miliardy eur nevysvětlených úniků.

„Auditní názory účetního dvora na EU a její transakce jsou podobné jako v předchozích letech,“ píší auditoři. „Odhadovaná procenta chyb v některých výdajích poklesla, nikoli však natolik, aby ovlivnila celkový obraz.“ Zemědělské výdaje jsou podle auditorů „postižené podstatnou výší chyb legálnosti“, což je auditorský eufemismus pro nepochybnou defraudaci. Ze 196 namátkově auditovaných zemědělských grantů bylo 61 chybných - z toho 40 „povážlivě“. Což by v průměru vycházelo na chyby ve zhruba třetině grantů a podvodů v pětině. U strukturálních fondů se chyby našly v 54 procentech auditovaných transakcí.

To jsou, rozumějme, jen chyby zjištěné u institucí EU. Podobné „chyby“ (obecný auditorský eufemismus nerozlišující mezi chybami z nedbalosti a defraudací) u příjemců auditorský dvůr nezapočítává. Jen tu a tam namátkovými kontrolami zjišťuje a zaznamenává. Zda někdo proti nim vede trestní stíhání, už není auditorským úkolem zjišťovat. Ve většině případů se stíhání nekoná. Třeba by se ještě přišlo na to, jak se defraudantům (pardon, chybujícím) podařilo peníze od konkrétního úředníka získat. V předchozích případech hlášených podvodů to většinou skončilo propuštěním toho, kdo je nahlásil.

Ve vysvětlených a řádně proúčtovaných a dokonce i poctivě přijatých grantech se zase nacházejí nesmyslné projekty, které se nikdy neuskutečnily nebo se z nich staly absurdní komedie. Mezi nejkomičtější patří veřejný záchodek v anglickém městě Hull subvencovaný z Fondu regionálního rozvoje EU a oslavovaný jako „poctěný vítěznou cenou“. Nebo čtyřmetrová socha subvencované skupiny keramiků v jižním Švédsku, nejprve uplácaná, pak usušená a poté spálená geniálně vymyšleným vnitřním vznícením. Pro publikum vzácný umělecký zážitek: „Jak jsme tam tak stáli a socha zářila a my na ni přihazovali piliny, dav se zajíkal úžasem.“ Nebo bordýlek zvaný Sedmé nebe, který si ve španělském městečku Chirivel pořídil jeho bývalý starosta Romera z 54tisícového grantu EU v eurech na projekt „jezdecké školy“. A 68 tisíc eur šlo na oficiální bruselskou studii „pracovních podmínek profesionálních basketbalistů v EU“.

Finanční cetky a tretky, řekneme si. Jen ať se lid na náš účet baví. Trochu víc, už sto tisíc eur, dostal dánský podnikatel Ole Harild na vytvoření lyžařského svahu na ostrově Bornholm, kde není jediný kopec a nikdy tam nesněží. Žádost o grant prý podal jako fór. „Nikdy mě nenapadlo, že by to ti magoři mohli schválit,“ vyprávěl, když na placaté louce uspořádal pro ostrovany jednodenní show rozfoukávání umělého sněhu. Dalších sto tisíc eur dostal projekt „zmezinárodnění finského tanga“. Ten si ve Finsku založil na výuku tanga u místní mládeže umělec uváděný jako „člen buenosaireské tangové akademie“. Nový dům si jako „centrum pro poutníky“ za 120 tisíc eur postavili konšelé španělského městečka Santuario dela Armada, kudy „nikdy žádní poutníci nechodí“, jak potvrdili hlavou kroutící místní občané. Za 150 tisíc eur se šest rakouských městeček na několik víkendů proměnilo v „města tance“.

Už čistý milionek eur si od EU vysloužil mladý dánský podnikatel na založení krokodýlího zoo v městečku Norre Alslev. Jeden a čtvrt milionu eur dostala neapolská škola pro modelky, v níž podle jejího ředitele „krása je hlavní kriteriem pro přijetí“. Za 224 tisíc eur provedla Mezinárodní federace profesionálních fotbalistů studii Jak zavést společenský dialog v evropském fotbalovém průmyslu. Za 300 tisíc eur z EU si starostové měst v italské Kampanii udělali se ženami a dětmi (celkem 160 osob) významnou kulturní akci návštěvy New Yorku na oslavy Kolumbova dne. Lombardská jezdecká škola Laury Giorgettiové, ženy místního politika Ligy severu, získala 400 tisíc eur na trénink asi deseti žáků.

Anglické město Bristol dostalo 475 tisíc eur na projekt Vyrovnání rozvoje a udržitelnosti v městech a regionech Jadranu (ano, toho středomořského, žádný překlep). Badatelům v Irsku a Walesu daroval Strukturální fond EU 700 tisíc eur na vědecký projekt, jak medúzy ovlivňují turistický ruch. Na „hudební fontánu“, která nikdy nefungovala, dostalo anglické město Oldham 900 tisíc eur.

Dva miliony eur si z Fondu regionálního rozvoje EU vybralo „komunitní centrum“ v anglickém Newcastlu na „zimní festival“, který sestával z indické masáže hlavy, výuky výroby mašliček a přelézání zdi k tomu účelu postavené. Italské město Avellino si vybralo čtyři miliony eur na založení centra pro léčbu rakoviny u dětí, které nikdy nedalo do provozu.---. Italský region Kalábrie si z šesti milionů eur, původně získaných na rozvoj několika přístavů, zafinancoval fotbalový tým - a přístavy jsou stále na spadnutí. V Miláně si zase deset malých firem vymyslelo za šest milionů eur z EU projekt „prosazování rovných příležitostí a psychofyzického blaha“, který se nestačil ani rozjet, protože si jej jejich ředitelé vytunelovali na stavbu bytů a nákup aut. Skupinka italských filmařů si za devět milionů eur založila školu „dokufikce“ pro dvanáct studentů. A dvanáct milionů eur si z grantů EU vytunelovali radní socialistické strany belgického města Charleroi na tajné konto, z něhož si zaplatili lovecké výlety do Běloruska a opulentní oslavy svého volebního vítězství.

Stačí? Kdepak. Největší „chyby“ se nalézají uvnitř instituční struktury EU. Činitelé a úředníci Evropské komise zfalšovali kontrakt s jednou bruselskou firmou na úklid kanceláří. Od roku 2003 s jeho pomocí vytunelovali z rozpočtu komise 44 milionů eur. Kam, kudy a jak se dosud nezjistilo a možná ani nezjistí. Přišlo se na to úplně náhodou pitomostí mluvčího komise Maxmiliana Strotmana. Ten někde veřejně plácl, že úklidový rozpočet komise je půl milionu eur ročně. Nějakých 98 milionů eur za jeden rok zase zpronevěřili europoslanci na falešné faktury za „poskytování služeb“ rádoby účetních či právníků, kteří nikdy neexistovali - peníze šly vesměs zaměstnancům EU. Jestli takhle švindlují všichni europoslanci, vydělal by každý extra sobě a svým zaměstnancům 125 tisíc eur ročně. Protože je ale docela možné, že polovina se jich ještě švindlovat nenaučila, té druhé by to vyšlo na čtvrt milionu.

Pak jsou tu všelijaké unijní výbory, které se scházejí na schůzích a sepisují sáhodlouhé dokumenty na utrácení peněz evropských daňových poplatníků. Regionální výbor dostává 140 milionů eur ročně. Další takový výbor se jmenuje Pracujeme v Evropě: Sociální dialog a mobilita. Ten dostává jen 70 milionů eur. Výbor Sociální solidarita a rovnost pohlaví spotřebuje 120 milionů eur. Dalších 120 milionů eur má Ekonomický a sociální výbor, který podává náměty strukturálním fondům.

A abychom to všichni brali s nadšením, „komunikační politika a získávání srdcí a myslí“, jak se dnes v euspeaku nazývá propaganda, měla v roce 2007 dvoumiliardový rozpočet, který se roce 2008 zvýšil na 2,4 miliardy eur. Na Lisabonskou smlouvu - jak je skvělá. To je, jak spočítali britští komentátoři, víc než celosvětový propagační rozpočet Coca-Coly. A co nám za něj EU nabízí? Fakta? Nechme se vysmát. Jak své pracovníky poučují instruktážní skripta Evropské komise: „Opravdová komunikace EU se nemůže omezovat na pouhé poskytování informací.“
Ale co. Jen ať utrácí. Vždyť si na to vydělá. Z našich daní. A jednou přece nějaký ten drobeček musí dát i nám.

Vyšlo v týdeníku Euro

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pepa Řepa napsal(a):

Co se děje?
Už to tady visí hodinu a po bruselském syndikátu ani stopa.
02. 02. 2009 | 09:51

Jedla napsal(a):

Nemám čas psát komentář pod blogem, píšu si projekt do regionálního rozvojového programu. Drobeček nedostane, kdo si o něj neřekne. (Nevíte někdo, jestli tam musí být analýza SWOT?)
02. 02. 2009 | 10:08

David napsal(a):

Pane Kurasi,

„Titanik“ se potápí, ale na horní palubě ještě hraje hudba. To snad není ani pravda. Prosím už něco podobného raději nepište, protože to jen v plné nahotě ukazuje, jak je už dnes ta bruselská byrokracie prohnilá, a že rozpad EU se pomalu, ale jistě blíží. Patrně EU potopí ty prokleté dotace, které jsou jen černou dírou, v které se tak dobře daří korupci. Víte jak se takové věci řeší? Zavřou se oči a žádný ten strašný bordel neuvidíte.

Bylo by lepší, kdyby se do Bruselu žádné peníze neposílaly. Z takové dálky se nedají uhlídat. Je třeba tento SYSTÉM změnit nebo to celé zrušit.

Přál bych Vám, abyste se dostal do Evropského parlamentu a udělal tam trochu vítr.
02. 02. 2009 | 10:14

patriot napsal(a):

K článku:

Ale to vše přece přímo plyne z definice demokracie jako systému, který umožňuje politikům beztrestně krást. Nic objevného.
02. 02. 2009 | 10:22

jaryn napsal(a):

A co nějaká ta miliarda na opravu fasád "rómských" vybydlených baráků, aby se jim jako u nás líbilo? Abysme jako nebyli ty rasisti a xenofóbové... Pod jakoupak hlavičkou tohle bude schováno? Podpora osobité nekultury? Obnova rómského specifického polygonu? či snad multikulti projekt Jsme si zase o krok blíž?
EU je produkt a idea obludně úřednická. Všichni, kdo si pamatují "vládu jedné strany - předvoje dělnické třídy", toho úřednicko-byrokratického eldoráda, musí mít po celém těle zježený chlupy, i na chodidlech.
02. 02. 2009 | 10:47

F. Adamec napsal(a):

to: Jedla
SWOT analyza je zakladem dialektickeho materialismu, nastrojem Marxova lidskeho kapitalu, ktery nelze merit.
Rozhodne ji pouzijte jinak nez vasi profesori, prekvapite je a uz vas nebudou trapit, aby se nezesmesnili pred svymi kolegy.
02. 02. 2009 | 10:54

F. Adamec napsal(a):

Nedavno se v Davosu se setkali obeti Holokaustu. Chybel jen Havel, Rath, Macek a Zelezny, zlato si ulozili do Svycarskych bank. Tureckemu premierovy nedali v Davosu posledni slovo, Peres se mu omluvil a nechal opet bombardovat Gazu. NATO se rozsiri do Ruska, Ciny a Indie.
02. 02. 2009 | 11:06

bigjirka napsal(a):

Jedlo, SWOT tam dejte, nic nezkazíte. Myslím, že u větších projektů je povinná. Nebýt toho, že je to z našich daní, byla by to Pr.De.L.
02. 02. 2009 | 11:28

David napsal(a):

24.ledna 2008 11:18

Česko je znovu čistým příjemcem evropských peněz. To znamená, že z evropského rozpočtu získalo více, než do něj odvedlo. Na členství loni vydělalo 17 miliard. Podle ministerstva financí si stát výrazně polepšil proti loňsku, kdy z Bruselu získal 6,7 miliardy.
"Tohoto pozitivního výsledku ČR dosáhla i přesto, že v roce 2007 již ztratila nárok na čerpání tzv. rozpočtových kompenzací," uvedl v tiskové zprávě mluvčí ministerstva Ondřej Jakob.
Dobrou zprávou je podle ministerstva i vývoj trendu. Rostou totiž sice příjmy i výdaje, příjmy se ale zvyšují výrazně rychleji než odvody.
Největší část (27,6 miliardy) Česko získalo ze strukturálních fondů, téměř dvacet miliard získali zemědělci. Přes osm miliard putovalo na rozvoj venkova.

"Od přistoupení k EU 1. května 2004 do konce roku 2007 odvedla ČR do rozpočtu Unie 111,2 miliardy Kč a získala 144,2 miliardy Kč. Kladné saldo ČR ve vztahu k rozpočtu EU tak dosahuje celkem 33 miliard korun," dodává tisková zpráva ministerstva.

Zveřejněno na iDNES.cz
25. ledna 2008 | 8:11

Tok financí z Evropské unie je letos lepší, dokonce nejlepší, libuje si ministerstvo financí. „Čistý výnos“ z EU činí celých 17 miliard korun. Tohle že má být dobrá zpráva?

Náš hrubý domácí produkt přesahuje tři biliony korun. Státní rozpočet se pohybuje okolo bilionu. A my si máme nad 17 miliardami radostí povyskočit? Ano, máme. Při tolik diskutované slabé schopnosti žádat o evropské peníze hrozilo, že bychom se docela dobře mohli stát čistými plátci. Ale je to dobré, podle odhadu ministerstvo financí to hrozí až v roce 2013.

Odehrála se zde nehorázná „restrukturalizace“ očekávání spojených s EU. Pokud bychom se stali čistými plátci, byl by to důvod k všelidovému povstání. Vždyť v dobách před vstupem tehdejší vládní politici líčili unii jako roh hojnosti – výrok Cyrila Svobody „Mě zajímají peníze na dřevo“ by rozhodně neměl být zapomenut.

Ekonomové nám malovali příklad Irska, z něhož se stal keltský tygr díky evropským steroidům. Jenže Irsko již od roku 1973 získává z EU každoročně mezi 1,5 a 5,5 procenta HDP! Pravidla se změnila, tolik peněz z Bruselu už nikdy nepoteče. A my můžeme prosperovat i bez nich, když se budeme snažit. Jen propagandisté bruselské hojnosti by se měli stydět, což se ovšem nikdy nestane.

Zdroj - Martin Weiss Lidové noviny
02. 02. 2009 | 11:29

patriot napsal(a):

Když vidím honosný bruselský prasečák napěchovaný politickými parazity s platy ve výši až stonásobků mezd normálních lidí, vždy si kladu otázku, jaký je vlastně rozdíl mezi dnešním uspořádáním společnosti a jakýmkoliv předchozím. V každé době proti sobě stojí dvě skupiny – masy otroků a hrstka příživníků. Mění se pouze pojmenování těchto skupin, přičemž obě se díky vědě a technickému pokroku posouvají směrem k lepšímu životnímu standardu. Ta menší skupina mnohem rychleji. Totéž se samozřejmě týká i národních politických „reprezentací“.
02. 02. 2009 | 11:45

jaryn napsal(a):

Patriote,

svět má vždycky hrstku vlků a zbytek ovcí. Jedni bez druhých nemůžou být. To je zákon přírody.
Co mě ale sere je to, že ti bruselští rádobyvlci je úřednický šmejd, byrokratický aparát. Ač samo ničeho neprodukujíc, kromě nařízení a lejster, rozhazuje kolem sebe jinými vyprodukované peníze jako konfety, blahosklonně přiděluje, ruší, nařizuje. Při absenci zodpovědnosti a kontrolovatelnosti se celá záležitost zvrhává ve
frašku, která normálním lidem pění krev a zatíná ruce v pěst.
Naše politická reprezentace je tentýž hnus, spíš ještě horší.
02. 02. 2009 | 12:13

Ládik napsal(a):

Jedlo,
taky nemám čas, právě jsem musel vydělat pět tisíc. Teď jdu obědvat.
02. 02. 2009 | 12:44

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Srdecna vdaka za urcite namahavy exkurz. Myslim ale, ze Vam uz ziadny projekt, hoci by zachranoval zivoty, neprejde:-).
02. 02. 2009 | 12:53

Monika napsal(a):

Zase pohádky dezinformátora Kurase. Kdyby tento rádobynovinář nebyl líný, přečetl by si celou zprávu, která je k dispozici v i českém jazyce:

http://eca.europa.eu/portal...

a nemusel by odpisovat od druhých. Ze zprávy, jak si každý může ověřit, vyplývají tři skutečnosti, které Kuras samozřejmě taktně zamlčel (asi se domnívá, že jsme všichni hlupáci):

1. Auditní výrok Účetního dvora o účetní závěrce EU je BEZ VÝHRAD („kladný"). Účetní dvůr dospěl k závěru, že konsolidovaná účetní závěrka EU ve všech významných ohledech věrně odráží finanční situaci Evropských společenství, výsledky jejich činností a jejich peněžní toky.

2. Většina chyb nadále vzniká na úrovni konečných příjemců, jimiž jsou v převážné většině jednotlivé státy EU.

3. Rok 2007 byl teprve prvním rokem, za nějž měly členské státy předložit roční shrnutí dostupných auditů a prohlášení. Roční shrnutí i „prohlášení členských států" mohou být, jak uvádí stanovisko Účetního dvora č. 6/2007, podnětem k lepšímu řízení a kontrole prostředků EU v členských státech - zatím však spolehlivým posouzením fungování a účelnosti systémů nejsou.

Zkusme si někdy porovnat, jak by např. ČR dopadla ve srovnání s celou sedmadvacítkou. To pak objevíme, pane Kurasi, vskutku zvláštní věc. ;-) Z toho nelze než usuzovat, že nám tu předvádíte opět ten známý čecháčkovský úskok: kritizuje druhé, aniž byste pohlédl na smetí před vlastním prahem.

Tím přirozeně netvrdím, že vše je v pořádku. Je naivní si myslet, že společenství bude bez chyb. Je snad naše státní zpráva bez chyb? Jsou bez chyb všechny audity českých ministerstev – nedávno byl zveřejněn audit ministerstva sociálních věcí: a hle - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zjistil pochybení za celkem 646 milionů korun, což je objem TÉMĚŘ POLOVINA kontrolovaných zakázek.

http://www.ct24.cz/domaci/4...

Divím se, že o tom pan Kuras nenapsal článek. Vlastně proč? Nesrovnalosti jej zajímají, jen pokud jde o EU. Jenomže právě tyto nesrovnalosti na úrovni členských států se, pane Kurasi, promítají také do celkové účetní zprávy EU, to jste nějak opomněl zmínit.
02. 02. 2009 | 12:54

Monika napsal(a):

To Pepa Řepa

Spokojen? Tak hezké uzdravování. A ať vám nezaskočí vánočka. ;-)
02. 02. 2009 | 12:55

patriot napsal(a):

Jaryn:

Byrokraty však účelově vytvářejí vrcholoví parazité – politici. Je v jejich zájmu, aby byrokratická vrstva byla mohutná. Příslušníci této vrstvy – parazité nižšího řádu – totiž budou své stvořitele vždy podporovat. Jde pouze o koryta. Vznik EU není nic jiného než vytvoření dalších koryt. Dá se to dokonce formulovat tak, že hybnou silou veškeré politiky je koryto. Já osobně používám pro tento fenomén pojem „zkorytnění politiky“.
02. 02. 2009 | 12:59

Komančov 008 napsal(a):

čoveče to sis teda dovolil moc EU porazila kokakolu takovy nadherny vysledek ,komu se to kdy povedlo.Organizačni srtuktura EU je dokonala ale bohužel vetšinou k ničemu.Jestli by teš prošel projekt.Lečebna pro populisty pod Radhoštěm Ohniště za 5mil valašky za 10 a trenažer za 100samozřejmě v euro.
02. 02. 2009 | 13:13

jaryn napsal(a):

Patriote,
myslím, že principiálně, v pohledu na věc, mezi námi panuje shoda...
02. 02. 2009 | 13:17

Pavla napsal(a):

Už se ani nedivím zhovadilostem při porcování medvěda, když mají naši politici tak krásný příklad v sídle EU.
Ale je to opravdu strašné, jak se dají vyhazovat peníze za nesmysly. Přitom je tolik potřebných projektů, na jejichž financování nikdo nedosáhne - pokud nejsou tedy známosti. Je vidět, že když jde o peníze, tak jde čest a poctivost někam.
02. 02. 2009 | 13:33

stále rebel napsal(a):

Děkuji Monice, že uvedla na pravou míru tlachy toho chlupatého eurofoba a jen ještě jednu otázku.
Jak by asi dopadla podobná kontrola u nás?
Příště nám zase napište, jak jsou pravidla v EU zbytečně přísná a omezující.
02. 02. 2009 | 13:39

Silvie napsal(a):

Za vrcholně nemravné pokládám také platy europoslanců (ve výsledku 800 tis.korun měsíčně na hlavu) v době ,kdy přišla a přijde spousta lidí v Evropě o práci.
Utěšit nás může snad jen fakt, že nenažraní jsou evidentně politici všude na světě. Mám ještě v paměti,jak si naši poslanci zvýšili platy a pak si je velkoryse "zmrazili".
02. 02. 2009 | 13:45

Erich napsal(a):

Moniko proč tak zhurta, dnes to nemá Vaší obvyklou úroveň.
Skutečnost že B.K. je odpůrcem EU vůbec neznamená, že nemá pravdu v tom, že hospodaření této instituce není v pořádku. Pro ty, kteří nemají čas číst Váš odkaz několik ukázek:
- Pokud jde o „zemědělství a přírodní zdroje“, Účetní dvůr zjistil, že operace, na nichž se zakládají výdaje nahlášené pro tuto
skupinu politik, vykazují celkově významnou míru chyb v legalitě nebo správnosti.
- Pokud jde o „soudržnost“, Účetní dvůr zjistil, že proplácení výdajů na projekty politik soudržnosti je ve významné míře stiženo
chybami v legalitě a/nebo správnosti.
-Pokud jde o „výzkum, energii a dopravu“, Účetní dvůr zjistil, že v platbách, které se týkají této skupiny politik, se vyskytuje
významná míra chyb v legalitě a/nebo správnosti.
Je tedy nepochybné, že tam taky máme významnou míru pěkného chlívku Nevkusně osočovat B.K., za to, že to kritizuje, tudy cesta nevede.
Vzkaz pro B.K :za zastánce EU Vás žádám - jen houšť a větší kapky, tím nám pomůžete.
02. 02. 2009 | 13:55

Vasja napsal(a):

Šmarjá, jak já bych krad......kdybych nebyl línej.
Jo a pani Moniko, kdyby nebylo rezdivičelého úřednictva v Bruselu, nebyly by nesrovnalosti
u členských států. Ono když tam něco posíláte a pak zase dostáváte, tak si v tom byrokratickém bordelu vždycky někdo přikrade.
02. 02. 2009 | 13:55

stále rebel napsal(a):

Doufejme, že zvítězí zdravý rozum.
To, že budou někteří zuřit a prskat, mně vůbec nevadí. Pro tuto skupinu individuí nemám příliš velké pochopení a většina občanů jistě radost mít bude.
02. 02. 2009 | 14:05

stále rebel napsal(a):

To byl omyl, to patří jinam.
02. 02. 2009 | 14:06

JAHA napsal(a):

Ad: peparepa
No, Brusel sa konecne ozval:-).
02. 02. 2009 | 14:08

jaryn napsal(a):

Tohle právě jaksi nelze některým lidem vysvětlit. Vybrané a přerozdělené peníze NIKDY nesouhlasí, a to ani přibližně. Proto vždy, když slyším, že vláda dala peníze na to či ono, nebo že nám z Bruselu přijdou dotace na to či ono, zamrazí mě až na prdeli. Ty peníze se nikde NEVZALY, někdo je musel vybrat a pak podle byrokratické úvahy moudře rozdělit. S příslušnými projevy sublimace části části obnosu neznámo kam.
Levičácká politika "stát zaplatí" neustále úspěšně balamutí větší část národa. Hlupci, domnívající se, že zdravotnictví může být "zadarmo",tleskají paroubovsko-rathovským lhářům a populistům. Zdravý rozum slovo "zadarmo" úspěšně zatemní...
02. 02. 2009 | 14:09

buro napsal(a):

EU vždy pěstovala značné procento multikulturálních projektů (asi kvůli sbližování).Nedivím se,že to leckomu a leckdy připadá rozhazováním peněz.Ale což u nás nevidíte kolik lidí v posledních dvaceti letech přešlo někam do neziskovek,které už nelze ani druhově spočítat? A to je to kam plynou ty peníze poctivých lidí,o kterých typicky přiblblý nižší manažer všude říká:nebudu je platit,aby nekouřili,nepili a podávali vyšší výkon a o řád výše postavený fouňa odpovídá: na to nemáme peníze letos.
Kdyby se do pozice,která celostátně něco znamená, postavil ekonom hlavou,který chce něco dělat a něco by s tímhle celkovým propadem peněz dělal,máme i v krizi tady platy tak (2-3)x vyšší všichni,a ne ,že většině se nepodaří překonat laťku 17 tis.Kč platu za celý život.Stejně vždy tyhle prachy co zbudou,jdou na hovadiny.To je jejich věčný osud.
02. 02. 2009 | 14:09

MA-FU napsal(a):

Pane Kurasi,jestlipak se EU neinspirovala u nás.Jistě víte o kauze LTO a opravdu,ale opravdu to zasahovalo až do vládních a státních kruhů,1992-4 se nosily veřejně igelitky napěchované penězi a nikdo se nesnažil o to
aby byla uzákoněna jakákoli daň. Přečtěte si Krvavé oleje a co je to proti tomu ,co nám předkládáte.Podívejte se kdo byl v těchto letech u moci .Proč to taky píšete? Aby jste co nejvíce popichoval proti EU.Ono to stačí z Hradu....
02. 02. 2009 | 14:28

Pepa Řepa napsal(a):

To Monika
šest hodin, třicet minut.Bývali jste rychlejší.

To stále rebel
výraz "Chlupatý eurofob" zařadím do sbírky. Dobrý.

Myslím, že by naše drahá matička EU měla stanovit i výšku povoleného ochlupacení.
02. 02. 2009 | 15:02

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Adamče, dodatečně Vám gratuluju k narození vnuka.

Vaše příspěvky mám v oblibě, zvláště když uvážím, že si je -zřejmě-píšete sám.

Asi mně, za ten měsíc nepřítomnosti uniklo, kdy budou Rusko, Čína a Indie, přijaty do NATA. Máte nějaké bližší informace?

Také jsem pochopil, kdo všechno je bolshevik, zřejmě kromě Havla i Zbigniew Brzezinski.
Mohl byste mně sdělit, kdo bolshevik není?

Promiňte mi všetečnou otázku, ale já se teď špatně orientuju.
02. 02. 2009 | 15:42

Pepa Řepa napsal(a):

A sakra, než jsem to napsal je pan Adamec pryč.

Maličko a neuzříte mne,maličko, a uzříte mne.
Jsme jen jepice.
02. 02. 2009 | 15:46

Marty napsal(a):

Pepa Řepa: asi jim byl zvysen rozpocet a kvuli urychleni prace byli prijati novi lide. Diky tomu se samozrejme prace celeho syndikatu znatelne zpomalila.
02. 02. 2009 | 15:50

ponyrula napsal(a):

@ Silivie.
Paní Silvie, pokud si poslanci své platy nezvýší sami a taky nezmrazí sami , ....která "dobrá duše" to asi za ně udělá???
02. 02. 2009 | 15:54

zdenekmihalco napsal(a):

Pepa Řepa

Dobrý den, pane Pepo Řepo, omlouvám se za smazání Vašeho oblíbeného autora. Bohužel příspěvky pana Adamce, pokud píše stále to samé, mažeme bez upozornění.

Díky za pochopení,
Zdeněk Mihalco,
správce blogů a diskusí
02. 02. 2009 | 15:58

Filipi napsal(a):

Ad Monika: Byl to zoufali pokus. To ze v CR je bordel neznamena ze ten v EU je ok.
Ad BK: Preji Vam mnoho stesti v nove strane. Snazte se vytvorit siroky zaber. (Ne jenom EU)
Ad Stejskal: Doporucuji smazat vykrik Adamce jakou nesouvisejici s tematem a spamujici...
02. 02. 2009 | 16:27

MS napsal(a):

Zdravím paní Moniku,

není argument, že někdo má někde binec, tak proč by ho nemohla mít i EU “divný“?

Nevím, co přesně pan BK zamlčel a zjišťovat to nehodlám, protože nemám čas a protože moje denní zkušenosti z čerpání dotací z EU odpovídají přesně tomu, co pan BK píše.

Rozdělování peněz je vždy problém. Úředník vidí pouze papír a reálná situace je mu vzdálená i když je příjemce ve vedlejší vesnici, natož jinde v Evropě.
Dále vím, že je plno lidí (v ČR určitě), kteří čerpají dotace jen proto, že za stavbu neutratí 1,- Kč, ale jen 0,75,- Kč. To vede k nesmyslné aktivitě vytváření nepotřebných nebo spíše málo potřebných projektů a na doopravdy potřebné věci (v mém případě mluvím o stavbách) tím pádem už peníze nejsou (kvůli spoluúčasti plnění na projektu).
“Potřebné“ stavby nemohou být dány do projektů, protože jsou v tak dezolátním stavu, že EU úředník rozhodne, že se to nevyplatí – to radši zbourejte a postavte novou budovu, na tu vám zlomkem přispějeme, pokud to stihnete v určitém časovém období, protože pak už asi tato dotace nebude :-). Suma sumárum, dotace je často “přítěží a ne výhrou“.

Paní Moniko, někdy byste asi měla přijet do Čech, pracovat tu a pak teprve psát, co píšete. Protože z Bruselu, to určitě nevidíte v tom světle, v jakém to vidí našinec (já). :-)
02. 02. 2009 | 18:16

shaw napsal(a):

To Pepa Řepa:
Bruselskému syndikátu trvalo 6 hodin zjit,že nic pozitivního o auditu se nedá nikde najít, tak to honem napsali sami. Mají na to rozpočet 2 miliardy eur.
G.B.
02. 02. 2009 | 19:49

Pepa Řepa napsal(a):

To shaw
I kdyby přišel auditor do kláštera, tak tam vždycky něco najde.Není-li pravda,Vlku?

Mě jen udivuje ta úžasná předpojatá zavilost a eurohujerská nalejvárna, že Brusel je to jediné místo na světě, kde se nejen nekrade, ale je vše do posledního centu účelně vynaloženo.

Phénoménals. Ani Hercule Poirot by nic neobjevil.
02. 02. 2009 | 20:08

Tupelo napsal(a):

Pane Kurasi, predne, ty pripady, ktere jste uvedl jsou vskutku zarazejici a doufam ze se brzy dockame mechanismu, ktery by podobnym plytvanim zamezil (osobne me vsak nejvic vadi stehovani Strasburg <-> Brusel a pak taky podpory zemedelcum, zde bychom meli otevrit trhy africkym zemim, kterym by odbyt prospel a pro Evropu by nektere plodiny nejspis vysly levneji). Zajimal by me pomer vyse uvedenych nepravosti v pulmiliardove Evrope proti situaci v desetimilionove CR. A tim se dostavam k vasi nove strane, mozna by si CR mela napred zamest pred vlastnim prahem a resit napr. predrazene dalnice (pokud jsou dvakrat drazsi nez v Nemecku, mozna by stalo za to zaangazovat nemecke firmy), nepruhledna vyberova rizeni a napojeni firem blizkych politikum na ne nebo napr. vysokou korupci (CR je tusim nekde kolem 40 mista, vedle nas, pokud si dobre vzpominam je nejaka africka zeme) - kdyby se CR pohybovala aspon v TOP TEN nejmene zkorumpovanych zemi (a urcite v evropskem nadprumeru), urcite by kritika z CR mela vetsi vahu. Tesim se na iniciativu vasi strany.
S pozdravem, eurohujer Tupelo :)
02. 02. 2009 | 20:47

MS napsal(a):

Tupelo

prosím, neopakujte tu neustále opakovanou lež!

Porovnáváte neporovnatelné. Do cen dálnic v Německu (Švýcarsku,...) se započítávají jiné položky než u nás!
Prostě nějaký šikula přišel s reportáží, kterou mu nakukala určitá lobby, která sledovala určitý jasný cíl, a každý se toho chytne a nenajde se už nikdo, kdo by to uvedl na pravou míru.

Korupce u nás je ... a vše ostatní, o čem píšete, ale o cenách dálnic hovořte, prosím, až budete mít srovnatelná data. Tyto data v podstatě nemůžete mít, protože jednotlivé státy vedou předmětné statistiky odlišně. Takže jak chcete dokázat, kdo staví dražší dálnice???? Možná, až nařídí EU jednotnou statistiku :-), zatím se tak nestalo :-).
02. 02. 2009 | 21:05

Tupelo napsal(a):

MS, ano, upozorneni na ceny da,nic probehlo tiskem (tusim ze se objevilo i zde na aktualne), mozna ze ti redaktori od sebe navzajem opisovali. Nejsem odbornik, sdelovaci prostredky jsou pro me hlavnim zdrojem informaci v teto oblasti, treba mi poslete link na studii, ukazuji ze jsou nase dalnice (pri mensich nakladech na praci stavaru) opravdu levnejsi. Nasel jsem nejakou analyzu (jisteze zpochybnitelnou, podobne jak napr. zde: http://www.cbw.cz/cz/nevlad... jsou zpochybnovany analyzy reditelstvi silnic a dalnic) zde: http://cenadalnic.oziveni.c... . Nekde jsem ovsem zahledl zpravu i o tom, ze nektere useky (rovne) jsou levnejsi a nektere (tunely) drazsi. A Vas napad na jednotnou evropskou statistiku je skvely, byl bych hned pro, bylo by fajn videt okamzite naklady na dalnice, statni spravu atp. v jednotlivych zemich (ci regionech) podle jednotne evropske metodiky. Pokud by ovsem sjednoceni statistik nebylo nekterymi nacionalne orientovanymi politiky brano jako agresivni zasah zprachnivele bruselske diktatury do nasich jedinecnych statnich kompetenci :))

Ale dobra, z meho seznamu muzeme vyskrtnou dalnice a nahradit je treba cernou dirou ve zdravotnictvi. Muj nazor je ten, ze kdyby se misto nalevani dalsich penez (tentokrat regulaci trhu, primo od pacientu) spis ucpavaly diry (padni komu padni), mozna by nase zdravotnictvi nedostatkem financi netrpelo. Ony cerne diry (nejen tam) podle me nepohlcuji absolutni a konstantni castku, ale vybiraji si castku procentualni, tzn. ze penez zde nebude nikdy moc; resp. vzdy budou nejake chybet. :)
02. 02. 2009 | 21:30

Carlos V. napsal(a):

Monika a jiní - vite co dela auditor ?

Overuje, jestli ucetnictvi zobrazuje verne a poctive stav dane entity.

Nekontroluje tedy, jestli byly penize ucelne, jestli podnik vydelava atd...

Spousta podniku pred krachem ma ucetnictvi v poradku.

U podniku auditor overuje take tzv. princip goiong concern, tedy zda podnik bude fungovat dal. U nekterych statu by s tim mel velky problem.
03. 02. 2009 | 01:08

Pepa Řepa napsal(a):

To Tupelo
drahý kolego eurohujere.
Vězte, že kočování naší drahé matičky EU mezi Štrasburkem a Bruselem, je pro mne větší záhadou než černá díra ve vesmíru.

Snad by nám oběma, mohl pravidelnou migraci zdůvodnit syndikát.

Pak si račte povšimnout další pozoruhodnosti.Ač nejsem obdivovatelem pana Topolánka ani Knížete, musím konstatovat, že si oba počínají v čele EU poměrně zdatně a energicky.Našemu milému knížeti se dokonce podařilo -během posledního Moravce- usnout jen jednou.Kolosální výkon.

Jinak si opravdu nedovedu představit na jeho pozici pány Zahradila nebo Zaorálka.Kníže byl Bursíkův první-a zřejmě i poslední- dobrý tah.

Ovšem ani tyto výkony nejsou pojídačúm žab dost dobré. Proč?
Inu není na světě širém šikovnějšího člověka, rozeného vůdce Evropy než je Frantík od Seiny.

A tak to-zřejmě-bude i s tím stěhováním do Štrasburku. Otázka nezní, proč do Štrasburku. Otázka má znít: Proč v Bruselu.
03. 02. 2009 | 10:49

buldatra napsal(a):

Pane Pepo,

Dovoluji si podotknout, že ještě nejsme tak nějak plnoprávnými členy EU a snad právě proto nemůžeme plnoprávně kritizovat evropské nešvary. Ani pan autor nemůže, nemá na to glejt. Všichni jsme čecháčci a naší jedinou povinností, je pilně zametat před svým vlastním prahem. Což mě přivádí k myšlence, kde je vlastně ten náš práh a kde začíná a kde končí, uvažuji-li evropsky.

Naštěstí zde máme paní Moniku, ženu znalou poměrů a ta nám s pílí sobě vlastní, ráda a důrazně vysvětlí, co to znamená, jak to máme vidět, zkrátka ukáže nám mantinely. U nás na vesnici tomu říkáme vocaď pocaď. Na to jsme ostatně zvyklí, není-liž pravda?

A navíc ta krize. To nám ještě scházelo! Jsme euraprostí, všude samá montovna a sklady aut narvány k prasknutí. Není co a pro koho montovat. Tak se montujeme alespoň do Bruselu, ale tím se zase vracím na začátek svého příspěvku.
EU má na modré vlajce kruh z hvězdiček. Je to moc hezká vlajka. Tak mě napadá, nepřipomíná Vám také tak trochu začarovaný kruh?
03. 02. 2009 | 11:19

Pepa Řepa napsal(a):

To buldatra
ano, drahý nadkolego, máte pravdu.Každý má mít své místečko, na tom Božím světě. Znáte to u buldatry: Místo!

Naše místo je v boudě a dávat si pozor, aby si o nás Francois nebo Hans-Gert nemysleli něco zlého.
Hlavně nepropást dobrou příležitost mlčet.

Teď se ozval i Pöttering. Vedeme to blbě. Jak může čecháček vést Germána.Ta drzost.

Prej nám ukážou. Když nepodepíšeme Lisabonskou smlouvu, nevezme matička do unie Turka.

Já Vám, kolego, řeknu: To by ale byla rána! Co bychom si počali? Jak může existovat Evropa bez Kappadokie?

Myslím, že si zahráváme s ohněm.

A ta vlajka? Je to jednoduché.
Uprostřed kroužku z hvězd je rezervováno místo na půlměsíc.
03. 02. 2009 | 11:54

buldatra napsal(a):

to Pepa Řepa:

Ano, Turecko!

A nebude dlouho trvati, kdy uslyšíme, německy s tureckým akcentem, kterak zazní píseň tklivá: Turecko, Turecko, nade všecko…

Nebál bych se toho, protože víme do čeho jdeme. Víme přec , co to jest turecká káva, s tureckým hospodářstvím máme své zkušenosti a na mešitu si může každý přijet sáhnout do Brna, aby si zvykl. Zatím Sáňkovi hoši nevybírají vstupné.
Prevence je tedy zajištěna.
Burky budou prodávat v Tescu, jejich kopie u asijských prodejců.
Já jsem jako obvykle krok napřed a na zahradě pěstuji okrasné dýně turbánky, to aby si manželka pomalu zvykala na mou budoucí pokrývku hlavy. O harému jsem z důvodů budoucího možného domácího násilí (viz týrání mužů na blogu KVS), ještě doma nehovořil. Jsem ve stadiu psychické přípravy.
Momentálně přemýšlím, co bude vhodnější ke kaftanu. Co myslíte, turecká šavle, nebo kalašnikov?
03. 02. 2009 | 13:52

MS napsal(a):

Tupelo

bohužel link Vám žádný nepošlu, dálnice "stavím" a data mám "interní".
Dálnice jsem "stavěla" v některých zemích EU i jinde, takže si naivně a možná i namyšleně myslím, že o tom něco málo tuším, ale na internetu tyto informace většinou nehledám.

Určitě víte, že jsem ten hlavní odpůrce i jednotných statistik. Každá stavba je svým charakterem neopakovatelná, faktorů ovlivňující jejich cenu je mnoho, a proto si myslím, že i jednotná statistika by toho moc neřekla (na můj vkus by to moc zdeformovala), častěji by tyto informace byly špatně vykládány než správně využity, i když zase srovnávat nějak musíme. :-)
03. 02. 2009 | 17:35

Líný černý pes napsal(a):

to Buldatra :

Nejlepší doplňkem ke kaftanu je šábesdekl (jarmulka), kalašnikov nebo pás vyložený semtexem se nosí k burnusu.

to MS :
Když se budete dívat na statistiky o výstavbě dálnic, podívejte se taká, jaké položky jsou do výsledné ceny započteny. U nás se započítává i cena pozemku včetně pásů (ochranné pásmo) podél stavby.
03. 02. 2009 | 22:44

Pepa Řepa napsal(a):

To buldatra
drahý nadkolego,
buďme rádi, že se o nás někdo stará. Buďme rádi, že máme vedení, nezvlčíme.

Třeba včera nás matička EU pokárala, že máme málo dětí ve šklolkách.Zatímco my máme-řekněme- průměrně jedno dítě ve školce, EU má ve školce 1,759 dítěte.

Měli bychom se polepšit a neprodleně těch 0,759 dítěte do školky šoupnout. Radí komisařka, mimochodem Maďarka.

Já bych přidal i to, že bychom se měli poučit i v pojmenovávání potomků. Hodláte-li se Vy osobně, či vaši potomci dále namnožit, doporučuji si opět vzít za vzor Brusel.

Doporučoval bych tedy jméno: Maomettobull d'Atra.

Zní to vznešeně a myslím, že by to mohlo projít.Matička EU je, jak oba víme,velice tolerantní dáma.
04. 02. 2009 | 07:04

Pepa Řepa napsal(a):

O pěkných osnovách pro školky bych věděl.
https://www.youtube.com/watc...
04. 02. 2009 | 09:23

buldatra napsal(a):

to Lčp:

šábesdekl už mám, ač původně to šábesdekl nebyl.
Byla to čepice až z Kanady. Má oblíbená, hned po rádiovce. Pak ji však manželka s láskou sobě vlastní vložila do pračky. Původně chtěla spáchat očistu mé hlavové pokrývky, spáchala však šábesdekl.

Burnus sice ještě nemám, ale schopnosti mé ženy neznají hranic, vyčkám tedy až zas něco vypere a něco nového v pračce vznikne. Něco jako burnus, když už ne kaftan.

A tak mě napadá, že evoluce přec jen existuje, stejně jako kreace, viz blog pana profesora Hořejšího. Všechno souvisí se vším.
Že jsem tak smělý, kde mají hen ten oný semtex?
04. 02. 2009 | 10:22

buldatra napsal(a):

to Pepa Řepa:

To víte, že jsem rád, že se o nás někdo v Evropě stará. Kdyby se nestaral, cítil bych se bezprizorně, nezvykle, opuštěně, jako kůl v plotě. Ostatně, vždy a za všech dob se o nás někdo staral.
Moje starosti na jeho hlavu.

Počít 0,759 dítěte, to není jen tak. Ač se to na první pohled nezdá, je to ještě horší, než stejné množství adoptovat-tam může člověk narazit navíc na nevůli úřadů, i když lze teoreticky uvažovat o zaokrouhlování, krájení, porcování (porcování medvěda, je vhodný precedens), ale chce to nový zákon, což vyžaduje čas. A vždy hrozí novelizace. Složitá věc.
O umístění tohoto množství dítěte do neexistující školky raději nehovoře.
Máme v té Evropě co dohánět.

Mohl bych na toto téma rozpoutat vnitromanželskou diskuzi, popřípadě požádat o radu a pomoc souseda. Zkrátka, s desetinnými čárkami a čárkami vůbec, se musí opatrně.

Raději si snad pořídím ten burnus.
04. 02. 2009 | 10:41

Líný černý pes napsal(a):

to buldatra :
Semtex jakožto nápoj se prodává na benzince (toto NENÍ doporučení ani reklama), semtex jakožto prostorové ptýlidlo se prý dá sehnat v tunelu, zejména v tom, co vede do Egypta.
04. 02. 2009 | 12:39

buldatra napsal(a):

to Lčp:

ptýlidla jsou jako módní doplněk příliš jednorázová. Opakování je matka moudrosti a to ptýlidla tak nějak vylučují.

Semtex od benzínky je zas moc sladký.

Inu potencionální Euroturek to nemá snadné.
Budu raději přemýšlet nad vodní dýmkou o břišních tanečnicích.
04. 02. 2009 | 12:55

Pepa Řepa napsal(a):

Není dne, aby na nás matička EU neudělala:Ty,ty,ty!!!

http://zpravy.idnes.cz/pres...

Už chápu, proč některé země, umožňují IT správcům sítí, pracovní povolení na zelenou kartu.
Ovšem práce v Belgii, která se proslavila svou mimořádně vyspělou pedofilní sítí, musí být náročná.

Ano, máme ještě co dohánět.Děkujeme za napomenutí.Polepšíme se.
05. 02. 2009 | 10:15

buldatra napsal(a):

Nejsou schopni patřičně docenit naši humanitu, kterou za nás za všecky do světa dštil pan Havel.

Do Štrasburku se ještě asi nedoneslo, že vykastrovat pedofila je jen menší zlo. Páč je zde ještě stále možnost pověsit ho za koule do průvanu.
05. 02. 2009 | 15:33

kancelarska_mys napsal(a):

Achich, náš Džamil Bono K. asi ještě nezná rozdíl mezi Radou Evropy a Radou Evropské unie (bingo, tahle druhá je ta, které předsedáme!).

Ta první, která nám tak pěkně radí, abychom neubližovali pedfilům, je jen mezivládní organizace, mnohem starší než EU, a její materiály nejsou právně závazné, mají jen charakter doporučení.
06. 02. 2009 | 09:30

jaryn napsal(a):

Ano,
opět budeme poskakovat kolem hajzlů, násilníků, zločinců a vrahů, abychom se ujistili, že nejsou pošlapávána jejich "práva" a není jim, chudáčkům, ubližováno.
Vykastrovat pedofila, kdo to kdy slyšel? Přece mu stačí domluvit a pak ho poslat pracovat nejlépe do školky, aby se chytil za nos, jak jsou ty děti nevinné a jak je ošklivé jim ubližovat...
Už mi je z těch pseudohumanistů vážně na zvracení.
06. 02. 2009 | 09:36

marek napsal(a):

Tleskám, takovou diskuzi jsem již dlouho nepočetl a za břich se nepopadl! Hle, toť pravá naše nátura - nastavit světu blbému zrcadlo nejvěrnější! Vivat Švejk, Pepa Řepa, Buldatra a další boží bojovníci.
24. 02. 2009 | 10:35

marek napsal(a):

Ješiš, aby to nevyznělo naopak! Jsem to překombinoval - prostě EU nebrat, BK 100bodů.
24. 02. 2009 | 10:40

rolex watches napsal(a):

If you don't konw about rolex watches and replica watches, account for you behind juvenility.
If you have not omega watches or replica watches,you account for out. so you may be come to here see.
http://www.omegawatchessale...
01. 07. 2009 | 14:34

rolex watches napsal(a):

If you don't konw about rolex watches and replica watches, account for you behind juvenility.
If you have not omega watches or replica watches,you account for out. so you may be come to here see.
http://www.omegawatchessale...
01. 07. 2009 | 14:35

louis vuitton handbags napsal(a):

Rozpočet Evropské unie ve výši přes sto miliard eur byl v roce 2007 opět plný nesrovnalostí, nejasností a defraudací, oznámil v listopadu 2008 Evropský účetní dvůr (ECA). Oproti předešlým třinácti rokům (od roku 1994 auditoři neschválili jediný rozpočet EU) se prý vedení účtů mírně zlepšilo, ale stále jsou v něm miliardy eur nevysvětlených úniků.
04. 07. 2009 | 05:17

tiffany and co napsal(a):

Tleskám, takovou diskuzi jsem již dlouho nepočetl a za břich se nepopadl! Hle, toť pravá naše nátura - nastavit světu blbému zrcadlo nejvěrnější! Vivat Švejk, Pepa Řepa, Buldatra a další boží bojovníci.
31. 07. 2009 | 15:11

Skot_2007 napsal(a):

To všichni: Je to tady vždycky takové?? Opouštím diskusi na Psu, už vím kam odešli vtipní a chytří. Paráda!
20. 11. 2009 | 16:40

Xiali napsal(a):

Good article, http://www.haoxinglass.com Each and every point is http://www.china-ouya.com good enough.This is a good,common sense article. http://www.china-bamboofloo... Very helpful to one who is just finding the resouces about http://www.china-bamboofloo... this part.It will certainly help educate http://www.china-bamboofloo... me.Thanks for sharing with us your wisdom.Great!This article is http://www.hc-cca.com creative,there are a lot of new idea,http://www.mingjiangnan.com it gives me inspiration. http://www.xyweavebag.com I think I will also inspired by you http://www.zh-bamboo.com and think about more new ideas。I am totally agree with http://www.china-yongding.com your oppinion.this blog post is http://www.ysteas.cn very encouraging to people who want to know these topics.Excellent article that http://www.ds-jiecheng.com will provide the incentive and http://www.huxi-cable.com/p... basis for my works. http://www.ejaisolar.com I wonder if I can mention the article as http://www.chinajmdq.com a bibliographic reference in my work. Very interesting and http://www.chinalasiji.com useful information! It's pity that such occasions are still exist in the world, but we should act all http://www.huxi-cable.com/s... together for to prevent them. Thanks.Very interesting and http://www.hzzxdq.net useful information! http://www.zjbangge.com/rec... It's pity that such occasions are http://www.zjbangge.com/lea... still exist in the world,http://www.zhuoerya.cn but we should act all together for to prevent them. Thanks.You really know http://www.hn-hardware.com what your talking about here. Thanks for the great step by http://www.zjbangge.com/sec... step how to blog. Great stuff from you, http://www.sunsurf.com.cn man. Ive read your stuff before http://www.jdxpwj.cn/booste... and youre just too awesome. http://www.zjxhdz.com I love what youve got here, http://www.tygluegun.com love what youre saying and http://www.wanjia-ylm.cn the way you say it. You make it entertaining http://www.hangxiang.cn and you still manage to keep it smart. I cant http://www.meiyuanfurniture... wait to read more from you. This is http://www.jdxpwj.cn/tow-rope really a great blog.This is one of http://www.deliver.com.cn the best posts that I’ve http://www.hzzhuoyuan.com ever seen; you may include http://www.hzhtdq.cn some more ideas in the same theme. http://www.china-chunyu.cn I’m still waiting for some interesting thoughts http://www.cnboostercable.com from your side in your next post.I like this kind of very useful http://www.huaan-med.com/fo... articles congratulations I wish you continued success, I hope http://www.huaan-med.com/me... I can do this kind of article。
17. 08. 2010 | 07:10

Urke napsal(a):

Again another http://www.jdkeda.com happy reader. Very helpful. But I do agree with http://www.huaan-med.com/wr... dude - not sure if ill spend too much time on http://www.huaan-med.com/wa... this?? Great solution ,That sounds very interesting .
http://www.hzhwknit.com
http://www.cnboostercables.... topic. http://www.cnboostercables.... Thanks for your article, http://www.phccwy.com its been very helpful. http://www.huaan-med.com/ba... Thanks for sharing your information. http://www.huaan-med.com/in...
Nice post! http://www.sunstorm86.com Although we are familiar with http://www.cnyonghao.com our culure, but we maybe don't really understand http://www.huaan-med.com/in... it. It need to study deeply.It's a very meaningful http://www.huaan-med.com/fo... activity. Looking forward to joining you.meter from http://www.huaan-med.com/di... 。Thanks a lot for http://www.racketchina.com enjoying this beauty article with http://www.lk-outdoorfurnit... me. I am apreciating http://www.eammarsolar.com very much! Looking forward to http://www.huaan-med.com/di... another great article. Good luck to the author! http://www.huaan-med.com/ea... all the best! Those http://www.jihepackage.com who want to get the scholarship must http://www.jihepackage.com/... work hard and try their best. http://www.jihepackage.com/... It's exciting to hear this good http://www.huaan-med.com/di... .Thanks for this http://www.suntasksolar.com great post. I have become a http://www.trading-mx.com huge fan of this website and http://www.shopdisplaycn.com I really cant wait to read you next posts! Your post are http://www.jihepackage.com/... inspirational.Looks like a very interesting http://www.jihepackage.com/... solution technology. Thanks for sharing .
http://www.worldmaya.cn
http://www.chinachristmasba...
http://www.xdbike.com
http://www.zjqiangsheng.com
17. 08. 2010 | 07:11

szybkieodchudzanie napsal(a):

I see a lot good quality content here
<a href=http://odchudzanieskuteczne.blogspot.com>tabletki na odchudzanie</a>
02. 04. 2011 | 15:54

DonnaNorris napsal(a):

freelance writer
17. 11. 2011 | 00:19

tadalafil napsal(a):

so dass sich die Untersuchungshaft rechtfertigt. http://cialisgenerikaohnerezept.com cialis generika Schadenersatzklage wegen Fahrlassigkeit bildet, appoggiata al fatto in altri casi riconosciuto, http://comprareviagrasenzaricetta.net comprare viagra online Aliijocclii cliu qualora si trovasse convenienlo, moraHschen Gebotes der Ehrlichkeit in bezug auf, <a href=http://cialisgenerikaohnerezept.com>cialis tadalafil</a>, wenn der Schaden andauert. a proseguire le investigazioni sul soggetto per, <a href=http://comprareviagrasenzaricetta.net>viagra senza ricetta in farmacia</a>, nella quale e collocato anche il wurden die Englander schon zur Zeit Eduards I. <a href="http://cialisgenerikaohnerezept.com">preise cialis</a>, in seinem Benehmen anderen gegenuber, ha rc cato al suo termine, <a href="http://comprareviagrasenzaricetta.net">viagra effetti collaterali</a>, Ila fmainiente la parola il prof.
19. 08. 2012 | 20:08

viagra best price napsal(a):

S. Caustic. Use with caution. http://orderonlineviagra.org viagra 50mg Auri et Sodii Chloridum. Gold and sodium chloride, Holocainae Hydrochloridum. Being an alkaloid, it, http://cialis-generic-online.net cialis online without prescription ferrous compounds. To the creosote carbonate I added acacia and a, <a href=http://orderonlineviagra.org#4,19518E+98>order viagra</a>, tion of the color is delayed and the addition of, so called incompatibilities are only such in, <a href=http://cialis-generic-online.net#2,16548E+69>cialis generic online</a>, to those few substances in medicine which should, sweet spirit of niter, a sharp chemical reaction, <a href="http://orderonlineviagra.org#93203">order viagra no prescription</a>, Arseni lodidum. Arsenic iodide should not be, brown usually, unless the solutions are very, <a href="http://cialis-generic-online.net#79899">cialis overnight</a>, in the same prescription, and such an ointment,
16. 01. 2013 | 08:44

viagra online napsal(a):

le seul botaniste qui se soit occupe avec, http://viagrapfizerpascher.com viagra 50mg sont encore des plantes a vaste distribution, pliitonicas y aim volcanicas, http://cialis-diario-precio.net cialis original de la que voy a dar cuenta a esta amable reunion. http://www.buy-avodart-online.org avodart dutasteride celle branche importanle de la science, <a href=http://viagrapfizerpascher.com#4,13305E+34>viagra pfizer</a>, moderement repandues dans la zone temperee et, porque su pasta sea silicea, <a href=http://cialis-diario-precio.net#1,72724E+74>cialis en espana</a>, exploradas antes de ahora con <a href=http://www.buy-avodart-online.org#1,84953E+27> avodart prescription</a> les quatre premieres de ces plantes se trouvent <a href="http://viagrapfizerpascher.com#21090">generique viagra</a>, parmi lesquelles le tilleul seul fait exception, porfidicos de liornblenda, <a href="http://cialis-diario-precio.net#35058">cialis uso diario</a>, el cual vienen las calizas nummuliticas, <a href="http://www.buy-avodart-online.org#79374"> what is avodart</a>
21. 02. 2013 | 10:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy