Důvěra ve stát je zásadně ohrožena

02. 08. 2010 | 09:37
Přečteno 5811 krát
Jsem přesvědčen o tom, že vlády by se měly chovat tak, aby zvyšovaly důvěru občanů v demokratický právní stát. Neměly by podléhat pokušení využívat parlamentní většinu k takovým změnám, jež sice mohou ministrům dočasně zjednodušit vládnutí, například jim ulehčit momentální rozpočtovou situaci, ale z dlouhodobého hlediska posílí v očích občana obraz státu jako někoho, kdo využije každé příležitosti, aby se vyvlékl ze svých starých slibů, dříve platných zákonů i od nich odvozených smluv, a lidi prostě podvedl.

Stát musí postupovat seriózně, předvídatelně, jako spolehlivý partner občana. Ne se chovat jako podvodný prodejce neplatných pojistek. Přesně k tomu však směřuje mílovými kroky politika současné Nečasovy vlády. Ministr financí Kalousek se rozhodl zlikvidovat všechny státní nástroje podpory vlastnického bydlení. Je to rozhodnutí chybné, poškodí v době ekonomické nestability stovky tisíc rodin, zaměstnanost a také české stavebnictví. Ještě horší je však způsob, jakým se to chystá udělat. Miliony lidí si každý měsíc ukládají peníze v rámci stavebního spoření. Na základě platného zákona očekávají, že příští rok obdrží od státu finanční příspěvek.

Pro řadu chudších spořících rodin je to velmi významná částka. Nyní se od ministra financí vládní většiny dozvědí, že to tak nebude. Zaplatí speciální daň 50% a státní příspěvek se jim tak fakticky zpětně sníží na polovinu. O této dani se však nevedla žádná předvolební diskuse. Ani jedna z pravicových politických stran ji neměla ve volebním programu. Naopak TOP a ODS slibovaly, že nebudou žádné daně zvyšovat. ODS dokonce před volbami popřela, že by státní příspěvek na stavební spoření chtěla jakkoliv měnit. Nyní k tomu bez varování dojde, přitom systém je nastaven tak, že si lidé své již naspořené prostředky nemohou 6 let vybrat. To je přece jasný podvod. Strašné je, že pachatelem bude prostřednictvím vládní hlasovací mašinérie stát.

Stejnou situaci chce Nečasova vláda vytvořit u daňové podpory hypoték. Velká část rodin s touto podporou přirozeně kalkulovala, když se rozhodovala, zda jí rodinný rozpočet umožní půjčku splácet. Vycházela z platného zákona, důvěřovala ve stabilitu pravidel, jež nastavil stát. Koneckonců, hypotéky se splácí 10, 20 nebo i více let. Nečekala, že přijde ministr Kalousek, který podporu hypoték zruší. Nejen do budoucna, ale i pro staré hypoteční smlouvy. Jak má občan s takovou zkušeností ještě někdy státu důvěřovat? Přitom všichni mluví o důchodové reformě, o potřebě individuálního spoření na penzi. To však vyžaduje pravidla, jež budou platit alespoň 50 let. Jestliže Nečasova vláda podlomí v oblasti stavebního spoření a hypoték důvěru lidí v dlouhodobost pravidel, nastavených vládou, skutečná penzijní reforma nebude nikdy úspěšná. Kdo by za takových podmínek věřil penzijním slibům takovéto vlády? Sociální demokracii záleží na důvěře občanů ve vlastní stát, a proto takovou politiku retroaktivního podvodu nikdy nepodpoří. Jistě, vládní koalice TOP, ODS a VV disponuje většinou 118 hlasů a může ČSSD ve věci omezení podpory stavebního spoření a hypoték přehlasovat. Tím skutečným poraženým však bude věrohodnost České republiky v očích vlastních občanů.

(článek byl publikován v Hospodářských novinách dne 29. července 2010)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pavel napsal(a):

Velmi dobrý komentář. Každopádně ale "zodpovědní" lidé brzo poznají, co si zvolili.
02. 08. 2010 | 09:46

ČSSD vyhrála volby napsal(a):

Ano pane Sobotko, vám záleží na důvěře. Ale co je horší? Nemít něco v programu a navrhovat to? A nebo mít něco v programu a nesplnit to?

Vy jste slíbili, že zrušíte poplatky ve zdravotnictví a to v krajích, kde zvítězíte. Nestalo se. Pouze jste je začali proplácet v některých nemocnicích a lékárnách. Nakonec jste zjistili, že je to drahé a od proplácení ustoupili. (Krom Davida Ratha). Nyní jste opět vyhrály volby, tentokrát dos němovny a přesto poplatky zůstanou.

Dá se vám věřit? Je sociálné demokracie důvěryhodná strana?

Jen do kampaně jste "investovali" 600 milionů. V reklamě jste předčili takové giganty jako Lidl nebo Vodafone a přesto nemají vaši voliči s vašeho vítězství žádný užitek. Sliby nedržíte, a za pivo a párek si už nikoho nekoupíte...
02. 08. 2010 | 09:52

Tencokida Hnuj napsal(a):

Myslím si, že blafujou.
Potom , co tohle stáhnou, budou vypadat jako lidumilové.

Pokud tedy nejsou úplní pitomci.

Což podle mě nejsou.
02. 08. 2010 | 09:53

Doug Badman napsal(a):

Pane Sobotko,
že zrovna vy máte co říct k podporám na bydlení, to je fakt zábavné.
02. 08. 2010 | 10:01

Skogen napsal(a):

TH to trefil. Tato metoda byla použita nesčetněkrát a vždy se vyplatila. Hrozivý scénář a pak ústupek, vy výsledku jsou všichni spokojeni a ČSSD je navíc za pitomce. Naposledy v případě učitelů. Nyní jsou všichni učitelé rádi, že nedostanou přidáno ;)
02. 08. 2010 | 10:04

Karel L napsal(a):

Sobotko,je vidět,že jste se vy a někteří další socani stále ještě nesmířili s tím,že jste prakticky prohráli volby a hlavně s tím,že ta masivní investice do předvolební kampaně byla z hlediska ČSSD hodně ztrátová.Holt párky a klobásky zadarmo k volebnímu vítězství nestačí.Teď snažíte co nejvíce kritizovat současnou vládní koalici,protože by jste rádi získali co nejlepší výsledek v podzimních volbách do senátu.Asi před třemi týdny jsem se díval na diskuzi na ČT mezi Johnem a Filipem.Vaše názory mě začínají připomínat Filipovi žvásty.Třeba vaše první věta v blogu,že vlády by se měli chovat tak,aby zvyšovaly důvěru občanů v demokratický právní stát.Stačí si vzpomenout na tu nejznámnější kauzu(která se týká vás),jak jste v době,kdy jste byl ministr financí,odpustil placení daní jednomu hoteliérovi,a ještě jste určitou dobu lhal,že k ničemu takovému nedošlo.Po určité době měl svatbu v tomto hotelu tehdejší předseda ČSSD Paroubek.To je typická ukázka arogance a snížení důvěry v demokratický stát.Samozřejmě těch kauz bylo mnohem víc,nemá smysl to teď tady vypisovat.Co se týká státnímu finančnímu příspěvku ke stavebnímu spoření,tak maximálně je to 3000Kč ročně,za celé období je to maximálně 15000 Kč.Vzhledem k tomu,že vy jste si na byt naškudlil z poslaneckých náhrad,tak by jste měl tím spíš chápat,že těch 15000 Kč (a to nemá každý,protože ne každý má maximální podporu) nijak výrazně ke koupi bytu nebo domu nepomáhá.Ceny bytů jsou ve statisících,takže těch 15000 je opravdu velice slabá podpora.Navíc si tuto podporu vlastně lidi platí ze svých daní,a jelikož státní finance jsou v deficitu,tak když se nezdaní státní podpora stavebního spoření,tak se zvýší např. DPH,takže lidi stejně ty peníze zaplatí,akorát jiným způsobem.Vy socani totiž oblbujete lidi tím,že pomocí státních půjček (státních dluhoipisů) vytváříte u lidí pocit,že se daří líp,než se ve skutečnostio daří.Jenže půjčky je potřeba splácet.Jestliže si letos stát půjčí např. 100 miliard,tak např. za rok zaplatí za tuto půjčku mezi 3 a 6 % úrok (záleží na tom,na jako dlouhou dobu ty dluhopisy jsou).To znamená že ze státního rozpočtu se zaplatí např. 3 miliardy za tu půjčku,ale dluh 100 miliard zůstane.Jeho reálná hodnota se sice sníží o míru inflace,ale pořád to znamená,že stát tato půjčka bude stát např. 2 miliardy.Taktika socanů je jasná.Z cizího (z půjčených peněz) přidávat lidem sociálně slabým,kupovat si tak jejich hlasy a být u koryt.A až se situace stane neúnosná,jako např. v Řecku,Itálii a dalších podobných státech,tak pak přenechat vládu někomu jinému,aby udělal rozpočtové škrty(nedělala by je ČSSD).Sobotko,lidi nemají peníze taky proto,že v tomto státě si leta dělali exekutoři co se jim zachtělo,na trhu působilo a doteď působí x neseriózních firem,které obrali řekněme méně chytré nebo méně opatrné občany o peníze pomocí podvodných smluv a vysokých úroků.Proti tomu jste nic neudělali.Rodinné rozpočty nejsou tvořeny jenom hypotékami a stavebním spořením,které velká část lidí stejně využívá k jiným účelům než k pořízení bydlení.Stavební spoření je výhodnej byznys hlavně pro stavební spořitelny,který teď budou mít menší zisky,protože je jasný,že při 50 % zdanění už nebude mezi lidma o stavební spoření takovej zájem. Ten finanční koloběh je jasnej. Stavební spořitelny mají 5 let jistý,že většina lidi nebude vybírat naspořené peníze,takže s těmito penězi můžou dobře podnikat,např. kupovat státní dluhopisy.Lidem pak stát vyplatí státní podporu,ale protože v důseldku velké korupce a dalších výdajů nemá dostatek peněz na zaplacení,tak vydá obligace,který pak musí splatit s úroky.Takovej systém nemůže vydržet donekonečna.Můj osobní názor je,že čím míň peněz projde státním rozpočtem,tím lépe.Z hlediska lidí je potřeba rozlišovat příjem nominální a reálný.Jestliže se např. o 2 % zvýší důchody a zároveň o 2% vzroste DPH,tak ti lidi vlastně nic nezískali (v případě,že to zvýšení DPH zakalkulují obchody do stávajících cen,což je málokdy a pokud ano,tak pak zase tlačí dodavatele ke snížení cen,a ti nezvýší platy zaměstnancům atd.).Prostě perpetum mobile neexistuje,ani ve státním rozpočtu.
02. 08. 2010 | 10:29

franťýk napsal(a):

ČSSD vyhrála volby
to je přece nádherná demagogie, co tu předvádíte. Samozřejmě, že ČSSD slíbila zrušení poplatků, ale v případě, že na to získá podporu ve sněmovně. Voliči ale poplatky rušit nechtějí, proto ČSSD nedostala potřebné hlasy a nemá co měnit. Prostě Modrá demagogie jako hrom.
02. 08. 2010 | 10:29

hovorka11 napsal(a):

Sobotka- napsal jste vědomě nesmysl !
Stavební spoření slouží hlavně důchodcům a těm bohatším k ukládání peněz. Platí jim na to právě ti chudí s rodinami z daní na dotace.
Proto je protisociální !!!
Ty daně měli být naopak využity pro podporu rodin s dětmi, kteří se zadlužují kvůli bydlení.

Z ČSSD a jejich pohlavárů je mě často na zvracení. Kudy chodil tudy krad sociální ........- a tak se chováte i vy.
02. 08. 2010 | 10:29

Karel L napsal(a):

Aby to nevypadalo,že neumím česky :)
Opravuji jednu větu z mého příspěvku,protože i když jsem měl ve škole z 4eštiny dvojku,tak pády a skloňování si pamatuju -
kdo co ?
komu čemu ? :)

Co se týká státního finančního příspěvku ke stavebnímu spoření,tak maximálně je to 3000Kč ročně. To není ani 1% průměrné ceny bytu.To je tak na jeden koberec.
02. 08. 2010 | 10:35

Rumcajs napsal(a):

Sobotko, nesnaž se mě nasra.. hned po ránu.

Ty tady brečíš ohledně nějaké směšné podpory a přitom jsi zvedl DPH na výstavbu RD, zvedl jsi daň z převodu a daň z nemovitosti.Za Tebe stoupla složená daňová kvóta tak o 5%.

Ty si ty chudáky okradl tak 10* víc, jak tahla koalice !!!
02. 08. 2010 | 10:37

ČSSD vyhrála volby napsal(a):

frantík:

o nějakém případu podpory ve sněmovně není v programu ČSSD řeč.

Sprosté lži. Jednoznačné nesplnění slibu. Jen David Rath plní částečně co slíbeno bylo.
02. 08. 2010 | 10:43

Nuba napsal(a):

ČSSD vyhrála

vážený, až bude mít soc.dem. v poslanecké sněmovně 118 hlasů, jistě většinu těch hloupých poplatků zruší, umíte přece počítat ?

Jinak se domnívám, že podpora stavebního spoření bude skutečně postupně omezena až nakonec zrušena. Vedou mě k tomu vyjma osoby samotného pana Kalouska též výsledky hospodaření státu za 1.pololetí, které jsou nejhorší za posledních 10 let.

Takže imperativ doby číslo 1. - zachovat vazby těch, kteří spolu mluví.

Imperativ doby číslo 2. - škrtat, škrtat, škrtat - a to tam, kde to je nejsnadnější a při striktním dodržení imerativu č.1. Nedomnívám se, že je současná vládní sestava s to přijít na něco jiného.
02. 08. 2010 | 10:45

Karel L napsal(a):

Ještě jedna oprava z mého příspěvku-

Jestliže se např. o 2 % zvýší důchody a zároveň o 2% vzroste DPH,tak ti lidi vlastně nic nezískaliv případě,že to zvýšení DPH zakalkulují obchody do stávajících cen.Pokud ne,což je málokdy,tak pak zase hypermarkety tlačí dodavatele ke snížení cen,a ti nezvýší platy zaměstnancům atd.Prostě perpetum mobile neexistuje,ani ve státním rozpočtu.

Bohatství (vyšší reálné DPH) zajišťuje jedině zvyšování efektivnosti práce,ovšem v některých případech může mít vyšší efektivita práce jiné negativní důsledky).Práci např. výrazně zefektivňuje zavádění automatizovaných linek do výroby,což ovšem často způsobuje propouštění.Propuštění a následně nezaměstnaní méně kupují,to znamená,že se snižuje odbyt a tím pádem se nemusí zaplatit investice do automatizovaných linek,což způsobí,že se sníží ochota firem investovat do automatizovaných linek atd.Současná světová ekonomika funguje na jiných principech,než za dob A.Smithe.
02. 08. 2010 | 10:46

Čochtan napsal(a):

Kecáš Sobotko, pitomě socansky kecáš.
Když vás voliči nakopali do řiti, tak aspoň se snažíš poplivat co můžeš.

Nikdo tě vážně nebere
a to tě žere frajere !
02. 08. 2010 | 10:47

franťýk napsal(a):

ČSSD vyhrála volby
Argumentace jako víno (zkažené). Podle této teorie vlastně lže každá strana, protože slibuje něco, co může splnit jen v případě nadpoloviční většiny v PS. Svojí nadpoloviční většiny. Už v koalici musí některé svoje sliby opustit. Takže každá strana vědomně lže. Prostě demagogie jak z učebnice
02. 08. 2010 | 10:48

ČSSD vyhrála volby napsal(a):

Nuba:

na co potřebuje 118 hlasů ve sněmovně?

Slíbila je zrušit v krajích, kde zvítězí. Nakonec ustoupila od původního slibu a poplatky začaly kraje proplácet pouze v některých zařízeních. Nyní prakticky neproplácí nikde. To je zřejmé porušení slibu daného voličům a jednoznačné podkopání důvěry o které tady pan Sobotka píše.

Volby do sněmovny je věc jiná, ale i tady prakticky dochází k porušení slibu, neb ačkoli čssd vyhrála, své sliby nesplní.
02. 08. 2010 | 11:00

Karel L napsal(a):

franťýk-
Samozřejmě že lžou politici z každé strany.O politice v ČR nelze mít iluze.Např. z TOP09.DDo TOP09 přešel vloni i dlouholetý člen KDU současný exposlanec Šustr.Je známá ta aféra,kdy reportér MF Dnes,který se vydával za majitele heren v severních Čechách,nahrál skrytou kamerou rozhovor se Šustrem a jiný rozhovor s poslancem KSČM Dolejšem,kdy oba jasně vyjádřili zájem za úplatek změnit příslušný zákon tak,aby vyhovoval provozovatelům heren.Dolejš je dál poslancem KSČM a Šustr je nyní poradce nebo něco v tom smyslu.

Na následující stránce je slogan-Vaši důvěru bereme odpovědně

http://www.top09.cz/co-dela...

A tady je článek o tom,jak se Šustr vrátil do politiky,i když jen jako poradce.Co asi bude radit? Zřejmě jak se nenechat nachytat skrytou kamerou:)

http://www.tyden.cz/rubriky...
02. 08. 2010 | 11:01

Nuba napsal(a):

ČSSD vyhrála

co v krajích slíbila, to dodržela. Samozřejmě to bylo myšleno jako dočasné opatření do doby, než bude mít v parlamentu takovou sílu, aby byly zrušeny zákonem pro všechny. Protože to v těch krajích bylo skutečně diskriminační.

Ale Vy jste to asi nepochopil
02. 08. 2010 | 11:04

Ládik napsal(a):

"Stát jako partner občana"? Vrchol pokrytectví.
02. 08. 2010 | 11:12

franťýk napsal(a):

Nuba
G.B.Shaw kdysi prohlásil: "Bavil jsem se s hlupákem a mám dojem, že jsem zhloupnul"
A Řecké přísloví říká: "Proti lidské hlouposti jsou i bohové bezmocní"
Do situace G.B.Shawa bych se nerad dostal a pod dojmem Řeků si myslím, že tuto linii diskuze je lepší opustit.
02. 08. 2010 | 11:14

franťýk napsal(a):

Nuba
Doufám, že chápete, že to není mířeno na vás
02. 08. 2010 | 11:16

prirodovedec napsal(a):

ČSSD vyhrála volby: Co tak formulovat presneji? Jste si jist, ze:

"Vy jste slíbili, že zrušíte poplatky ve zdravotnictví a to v krajích, kde zvítězíte."

Obavam se, ze kraje poplatky "nerusi", "rusit je muze poslanecka snemovna".

A nebojte se, jednou prijdou volby, kdy je zrusi. :)

A ted se hlavne snazte, je to na Vas, vyhrali jste volby uz se na nikoho nemuzete vymlouvat a je onekud trapne takto zkosuet odvadet pozornost. :) Ale je to lidske, ta nejistota a nevira ve vlastni sily ve Vasich prispevcich prosvita. :) Tak s chuti do reforem. Uz Vam je socani pokazit (po tyri roky :) ) nemohou.
02. 08. 2010 | 11:18

s... napsal(a):

Všem modrým:

Zkuste překousnout, že to psal Sobotka a zkuste se zamyslet nad obsahem.

Pokud stát zruší příspěvky na spoření RETROAKTIVNĚ (zdaní je), stane se naprosto nedůvěryhodnou institucí. Zná někdo lepší cestu k bankrotu?
02. 08. 2010 | 11:21

Rumcajs napsal(a):

s...

Nechat vyhrát volby ČSSD.
02. 08. 2010 | 11:26

Nuba napsal(a):

franťýku,

v poho, neurazila bych se ani v případě, že byste to na mě myslel, protože to v některých případech bude určitě pravda. Nemyslím si o sobě, že jsem snědla všechnu moudrost světa a nešlánu si občas na vedení či přímo vlastní vinou a hloupostí do lejna.

Až tak hloupá zase skutečně nejsem :)
02. 08. 2010 | 11:32

Suchec napsal(a):

Rumcajs:
Nevšiml jsem si, že by Kalousek, Drábek s Janotou kopali za "socany" :)

To jen oni umí zvýšit příjem do SR tím, že sníží daně a odvody.

Pak ale najednou z rezerv zmizí 100Mlrd a deficit SR jde na 230, potažmo 200 (letos to stihnou).

A k tomu stavebku. Je tam v současnosti cca 300Mlrd. Spořky mají likviditu tak 30%. Stačí jeden run, a máš tu 3x IPB. A to pak začne teprve tóčo.

BTW, úvěrů je taky pěkný balík, v hypotékách ani nemluvím.

Právní stav by měl být dlouhodobě předvídatelný. Pokud do něj takto někdo vstoupí, nikdy by neměl alespoň sáhnout retroaktivně. To už je zhůvěřilost úplná.

Ale co čekat od Drábka, Kalouska a spol. To je banda zlatokopecká, a podívejme se, jak vypadá Dawson dnes.
02. 08. 2010 | 11:41

jarpor napsal(a):

Pane poslanče,

kdybyste za Vaším :
"Jsem přesvědčen o tom, že vlády by se měly chovat tak, aby zvyšovaly důvěru občanů v demokratický právní stát. Neměly by podléhat pokušení..."
připojil,
že se omlouváte, že i Vy sám jste přispěl k podpokopávání důvěry, (selektivní odpouštění daní, např.), že i Vlády ve kterých jste byl členem "podlehly pokušení..." ( např. různými pastelkovnými, třináctými důchody, naše sliby nebyla zasazeny do ekonomického rámce...)
pak by se na Vaše plakání stran stavebního spoření a jeho budoucích změn, i hypoték, dalo s chladnou hlavou argumentovat...

Takhle ale je to od Vás jen, omlouvám se, politický žvást, nestojící o jakoukoliv smyslu plnou repliku.

Nový to styl sociální demokracie se starými lidmi v jejich čele..., řekl bych.

Hezký den
02. 08. 2010 | 11:42

Deny napsal(a):

Pane Sobotko, neztrácejte zbytečně čas plkáním. Máte jedinečnou příležitost nyní dokázat, jaký jste "ekonom". ČSSD má zatnutou sekyru jak hrom. Až odlužíte svou stranu, pak teprve budu brát Vaše názory na reformu státu jako relevantní.
02. 08. 2010 | 11:44

Rumcajs napsal(a):

Suchec:

Ještě chvíli a bude to 200 mld.
02. 08. 2010 | 11:46

franťýk napsal(a):

Nuba
to jsem rád, že to takhle berete. I já se rád nechám poučit, ale musí to být od někoho, kdo věci opravdu rozumí a neplácá demagogické nesmysly.
Suchec
mimochodem nepřipadá vám Kalousek jako nemocný člověk?
02. 08. 2010 | 11:50

Rumcajs napsal(a):

Jo, ČSSD jde o přežití a tak musej stůj co stůj v nastávajících volbách uspět. Jejich masivní vymývání mozků ( V případě levounů používám mozek jenom jako terminus technicus )přišlo na cca 700 miliónů a minulo se účinkem. Sázka na lidskou blbost vyšla jenom na 20 %.

Pokud se nedostanou zavčas k dalšímu lizu, zřejmě se z LD stane bordel už i oficiálně.
02. 08. 2010 | 11:51

JC napsal(a):

"Důvěra ve stát je zásadně ohrožena"

Nezbývá než
1."shodit" vládu.
2.vyhrát v předčasných volbách
3.Důvěru po "socansku" opět posílit.
02. 08. 2010 | 12:03

hovorka11 napsal(a):

Asi se budu modlit za to, aby ČSSD zmizela z politického spektra.
Nejhorší není jasný nepřítel, s kterým se bojuje přímo, ale skrytý záludný, úplatný "přítel",který nám vráží nůž do zad, když přijde jeho chvíle !
A to je případ ČSSD, která spolu s ODS se podílela na řadě nových zákonů, umožňující tunelování, neprůhlednost majitelů firem pracujících pro stát a na zhoršení podmínek většině lidí.
Sobotka však zůstal a místo nápravy a změny (měl by vyhodit sám sebe) opět hledá nepřítele a konfrontaci !!!
To tady bylo a vedlo to do pr....
Uvolněte místo schopným !
02. 08. 2010 | 12:04

Squirrel napsal(a):

Naštěstí je pro mne ČSSD a zvláště pan Sobotka tak nedůveryhodní, že mě takové názory jak tady vypouští neděsí. Jejich vládnutí mi taky moc důvěry ve stát nedodalo. Prošustrovali co mohli a pak zanechali ODS start do vysokého zadlužení díky tomu že navýšili co mohly. Samozřejmě že ODS to taky nezvládla, ale to zase díky tomu, že Socani spolu s odpadlými lidovci a zelenými blokovali ekonomickou refornu
02. 08. 2010 | 12:05

prirodovedec napsal(a):

Rumcajs: Nebudou-li socani, kteri krachnou financne, bude jina levounska strana. Bude po ni poptavka. Bude to jako, kdyz po Grossovi prisel Paroubek. :)
02. 08. 2010 | 12:08

RFSS napsal(a):

Bohušu, napiš o tom, jak sosani dojej erár skrzevá ty svoje kanceláře!
02. 08. 2010 | 12:16

ČSSD vyhrála volby napsal(a):

Nuba a přírodovědec.

Na těchto stránkách http://www.cssd.cz/program-...

Byl slib napsán.
Slíbeno bylo zrušení poplatků v krajích, kde čssd zvítězí ve volbách. ( To byl původní slib)
02. 08. 2010 | 12:19

Terry napsal(a):

Bohuslav Sobotka: Pomoc straně není konflikt zájmů
(http://hn.ihned.cz/c1-45384...)

=

amorální, cynické, sprosté vysávání státu.

Sami (sám) jste se o to "podkopání" důvěry přičinili:

kauzy Fencl, Zgarba, Palas, Gross...

A nově "zákonné" okrádání státu "velkou domů" do (po volbách vybrakované) stranické kasy.

Amorální, ale nic protizákonného...

Nic nezákonného, ale amorální....
02. 08. 2010 | 12:24

schrott napsal(a):

jarpor
zase decentně zvrací. Kdyby to neřekl zrovna Sobotka, byla by to pravda. Je to něco na způsob:"Lékaři nám nemají co radit, protože i oni bývají nemocní."
Ostatně soudím, že SMYSLUPLNÝ příspěvek od pana jarpora, je obtížné, ne-li nemožné v diskuzích najít. Hezký den
02. 08. 2010 | 12:30

yara ze země krys napsal(a):

Docela by mě zajímalo kolik skutečně peněz dotovaných státem do stavebního spoření občanů ve skutečnosti šlo na účely stavby popř.pořízení nemovitostí občanů. Myslím, že to bude jen nějaké to procentíčko, ostatní peníze budou sloužit jen k vylepšení životní úrovně občanů. Bude to stejné asi jako s poslaneckými náhradami, za které jste si pořídil byt pane Sobotko. Spíš by občany ČR zajímaly kroky ČSSD, které vedly ke zchudnutí občanů a firem působících u nás zavedením nehorázných pravidel hry v energetice a z toho vyplývajících cen energie, zejména u molochu co se zove ČEZ! Ano ceny máme v ČR evropské a platy zaměstnanců činí zhruba 40% zemí EU. To jsou paradoxy. Pane Sobotko, kdyby byl schopen Váš podřízený Urban vyplodit nějaké duševno na toto téma (což bude asi problém), tak to by zajímalo občany. Nemohl bÿste ho trochu popostrčit, aby nám něco na toto téma sdělil? To by bylo téma jako hrom!
02. 08. 2010 | 12:40

Ford napsal(a):

Brzo si nepamatujete. ČSSD v krajských volbách se jasně tvářila, že zruší poplatky. Celá jejich kampaň byla založen a na lži. Slibovali to co mohli splnit jedině na kdyby vládli celé ČR.
02. 08. 2010 | 12:40

Nuba napsal(a):

ČSSD vyhrála

pokud se hovořilo o zrušení poplatků ve zdravotnictví, vždycky se tím mínilo jejich zrušení zákonem, čili na centrální úrovni. Po vyhraných krajských volbách k tomuto prozatímnímu kroku přistoupily krajské reprezentace v očekávání, že původně předčasné volby vyhraje ČSSD, která ten hloupý krok ministra Julínka koriguje do jakési inteligentní podoby. V krajích se tedy poplatky hradily v krajských zdravotnických zařízením, protože soukromníkům do toho kafrat nemohli. Nevím, čemu na tom pořád nerozumíte, je to naprosto jasné. Občané si v těchto volbách vybrali jinou variantu, ačkoli zrovna vzhledem k poplatkům by to pravda nebyla, protože VV jak jistě víte, byli v kampani pro jejich zrušení.

Ovšem tento jejich postoj se s funkcemi jak to bývá zvykem změnil. Zkuste proto svoji výhradu adresovat jiným směrem, pokud jste zastánce názoru, že poplatky jsou špatná reforma zdravotnictví. Sociální demokraté udělali v rámci možností, které jim občané dali do rukou ve stávajícím čase maximum.

Jinak těm, kteří už v dostatečné míře vyjádřili svůj negativní postoj k panu Sobotkovi doporučuji, zda by se také ve stejné míře nemohli vyjádřit ke stavebnímu spoření a jeho budoucnosti. Případným krachem stavebních spořitelen by totiž i oni přišli o své úspory.

Ale zase ty negativní řeči chápu, kdyby tady zablogoval pan Kalousek, taky by si to ode mne za klobouk nedal. A výhrady vůči němu by nebyly takové hovadinky jako odpuštění daní Dvořákovi a nastřádání si na byt z poslaneckých náhrad. To je hodně obehraná deska a divím se, že ještě nepřejedla. Chce to nějaké inovace, jinak je to fakt, kluci,nuda.

Ale tuším, že ty naše řeči jak zleva tak zprava mají oba na háku.

Ale ten Kalouskův hák je jako u každého správného pravičáka o poznání větší.
02. 08. 2010 | 12:50

jarpor napsal(a):

schrott

"jarpor
zase decentně zvrací."

Nemaje nic k psanému... je třeba cosi "nablít" na autora...

Rád bych si přečetl, třeba od Vás, jak se pan Sobotka
zasloužil o důvěru občanů k vládám, jak jeho partaj a vláda nepodléhala pokušení...
Nic. Jen výblitek. Na více nemaje... co naplat ... !

Hezký den
"Je to něco na způsob:"Lékaři nám nemají co radit, protože i oni bývají nemocní.""
Vůbec ne.
Jen nejprve zamést před vlastním prahem... než začnu kritizovat souseda, že má před barákem nepořádek.
02. 08. 2010 | 13:05

Ford napsal(a):

Tady je něco dobového:
http://zpravy.idnes.cz/cssd...

A třeba inzeráty. "Snižili my rodičovský příspěvěk" S krajem absolutně nic společného.
02. 08. 2010 | 13:06

Marek Vokšay napsal(a):

pamatuji, jak socdem neměla sebemenší problém půl roku před volbami zapomenout na své koaliční partnery, a naprosto otevřeně prohlasovala s komunisty silou 111 hlasů co se jí zachtělo. Takže Bohouši- malá rada - drž ústa a krok !
02. 08. 2010 | 13:06

prirodovedec napsal(a):

CSSD ...: Bohuzel asi reaguji na Vas rychle. Dostalo se mi hlaseni:

"Oops! The Page Can Not Be Found!"

:) DObre budu tedy verit, ze ta formulace byla takto zjednodusene nesmyslna, ze to neni Vase pretvoreni.

Cili byl to stejny nesplnitelny predvolebni slib jako je u politiku bezne? Ani se nedivim. To precedelaji vsichni. A Vy jste mu jako volic pravice veril? Ja jako volic levice nikoliv. A tak nejak po nejakou dobu to splnili, cili sikovni hosi, nemyslite? Docela drzi slovo. :)

Jinak uz se tedy snazite a soustredite na ty reformy? To vite, kazda prava ruka bude potreba, aby to ti levouni nevyhrali.
02. 08. 2010 | 13:06

Wraith napsal(a):

Hovorka 11

Dobrá, jste pravičák... a je mi jedno za kterou stranu "čutáte".
Po bitvě je každý generál. Ví, jak by to udělal lépe atd.
Samozřejme, že se levice dopustala hloupých chyb - nikdo není přece dokonalý.
Rozhodně nejsem nadšený z současného stavu, který v této republice panuje. A ruku na srdce, viníkem není jen ČSSD s ODS. Podílely se na tom i další strany, zespektive lidé, kteří si nyní libuijí v nových stranách. Pouze převlékli dresy.
Tunelování státu je doménou pravice... vzpomeňte zejména privatizace a dalších "hurá akcí", které nastolily v tomto státě totální chaos. Dovolím si upozornit, že drtivá většina návrhů zákonů umožňujících tunelování státu nepochází z dílen levice, nýbrž vznikla v hlavách pravicových politiků.
To, že byly takové zákony schváleny je záležitostí, které si mohou připsat na vrub přeběhlíci, či uprchlíci z nejrůznějších stran.

Já jsem levičák, navíc zdravotně hendikepovaný a nestydím se za to. Rozhodně neskáču nadšením z současného vývoje situace a upřímně mě štve, že se současná vláda snaží svými škrty uškodit zejména skupinám občanů, které jsou na státě nejvíce závislé.... důchodcích a hendikepovaných.
Pro mne je nedůvěryhodná zejména pravice, protože oni nejsou ti, kteří by bylo ochotni hendikepovaným výrazně pomoci. Naopak. Za jejich vlády se právě tato minorita dostane do situace, která je známá jako sociální vyloučení. Společnost prostě odsune tyto lidi až na samý okraj svých zájmů.
Což bude znamenat, že tito lidé se nebudou moci dovolat svého práva na důstojnou existenci. Je to vidět na drtivé většině tzv. západních států, zejména USA. Hendikepovaní nemají práci a nemálo z nich končí na ulici. A není to proto, že by nechtěli pracovat. Zaměstnavatelé prostě nemají zájem tuto skupinu lidí zaměstnávat, což je podle mého mínění velká nespravedlnost.
Takovému přístupu se rozhodně nedá říkat sociální stát.
Pro levici je hendikepoavný člověk alespoň tím, na koho je nutné brát ohled.
Ovšem pravice, alespoň piodle současných náznaků tento názor nezdílí.
Z postupu pravice vyplývá, že těmto lidem rozhodně žádný blahobyt nezajistí. Protože v očích pravice být hendikepovaný znamená, že takový člověk je větší potíž, než trestanec.
Tak se ptám. Je pro pravici hedikepovaný člověk plnohodnotným voličem, nebo příživníkem, který by jen bral??
Jsem zvědav na Váš názor.
02. 08. 2010 | 13:07

schrott napsal(a):

Terry,
výše nájmu je k diskuzi, ale Sobotka v tom článku vysvětlil proč to není konflikt zájmů.

Gross ve mně vzbuzoval pochybnosti už rok předtím než ho zvolili za předsedu ČSSD, v něm se Zeman sakra spletl. Ale co ta další hesla-Fencl, Zgarba, Palas? Palas teď hrozí žalobou za pomluvy. Zgarba jako ministr se nechal oblafnout, víte kým? Ano, současný ministr za ODS, jistý Martin Kocourek to celé zpunktoval.

Zapomínáte rychle, ale naštěstí existují archivy. Tak prosím:
"V prezidiu(Pozemkového fondu)skončili jeho místopředseda Pavel Rybníček a členové Jiří Hladík, Jan Kender, Zuzana Moravčíková, František Střeleček, Milada Fritzová, Karel Večeře a Martin Kocourek. Tento poslanec ODS dnes ve sněmovně uvedl, že se nezříká své odpovědnosti za chyby, které se ve fondu staly, dodal však, že rozhodoval s nejlepším vědomím.
http://tiscali.cz/news/news...
http://www.topolanek.cz/cla...

A kauzy ministra Kalouska, počínaje padáky, nově předražené Pandury(ODS-Barták), to jsou cifry! Ne že bych ho omlouval, ale kam se na ně hrabe nějaký Gross, proti nim je klein, ne gross.
02. 08. 2010 | 13:09

schrott napsal(a):

Ano jarpore,
přesně jak píšete"Nemaje nic k psanému... je třeba cosi "nablít" na autora..." když doplním"blogů", je to trefná a vzácná sebekritika. Všechna čest, hezký den a dobré trávení.
02. 08. 2010 | 13:14

ČSSD vyhrála volby napsal(a):

prirodovedec:

jistě, vymazali to zločinci.

byl to ale splnitelný slib a já jako bývalý volič čssd mu věřil.

jenže pak jim docvaklo, že na to nebudou mít prachy a tak to omezili jen na krajský nemocnice. Nakonec zjistili, že to byl opravdu drahej špás a ustoupili všichni. (krom tedy Davida Ratha). A stejně jako Nuba to svalují na vůli voličů, přitom i volby do sněmovny vyhrála čssd.
02. 08. 2010 | 13:19

jarpor napsal(a):

schrott

Soudím, že důvody, proč nemá smysl replikovat, jsem autorovi blogu sdělil. Normální, slušnou formou.

Máte-li pocit, že skutečné chování autora směrem k důvěře občanů k vládám je v rozporu s mým viděním, čekal bych jinou reakci než cosi i zvratkách...

Hezký den a trávení i Vám...
02. 08. 2010 | 13:19

Nuba napsal(a):

ČSSD vyhrála,

člověče, to snad nemyslíte vážně. Co je jí to platné, že vyhrála, když pro zákon o zrušení poplatků pravicová koalice ruku nezvedne a mají většinu. Tak jak to asi má udělat, mávnutí kouzelného proutku nějak, bohužel, nefunguje.
02. 08. 2010 | 13:24

veverka napsal(a):

Pravdivý blog.Bez ohledu na to,kdo ho napsal.Nicméně je velmi příjemné číst tady to nenávistné kňučení pravicové lůzy,která je evidentně zděšena tím,že má náhle 118 hlasů a může dělat naprosto cokoliv.Tak už žádné výmluvy a kňourání pravicoví chlapci,neztrácejte čas bezvýznamným Sobotkou nebo Paroubkem a vybudujte nám tady ten pravicový ráj na zemi.Máte 118 hlasů.Není kdo by vám v tom mohl zabránit.Není na koho byste se mohli vymlouvat.Je to jen na vás tak do toho! :-)
02. 08. 2010 | 13:24

prirodovedec napsal(a):

CSSD ...: Zrusit byl splnitelny slib? Na zaklade vitezstvi v krajskych volbach?

Zakonodarnou iniciativu a moznost zruseni zrejme ma parlament a neco upravit asi muze vlada.

Podle mne bylo mozne je jen hradit. A jak se ukazalo, po jisty cas a v jistych zarizenich to hradili. Na rozdil od jinych slibu politiku docela uspech, ne? :)
02. 08. 2010 | 13:26

jo napsal(a):

V právním státě absolutně odmítám jakoukoliv RETROAKTIVITU. Doufám, že vznikne iniciativa např. ze strany ČSSD a podání hromadné žaloby u soudu klidně i v EU.

Co si to ten Al-Calousek vůbec dovoluje?!
02. 08. 2010 | 13:28

Nuba napsal(a):

Jarpore,

upřímně, vždyť je to již jak v šabloně. Musím přiznat, že chvíli mě to vždycky baví, ale obecně nemám ráda běhání pořád kolem jednoho baráku.

Tím chci říct, že by byl skoro zázrak, kdybyste se nějakým argumentem vyjádřil ke stavebnímu spoření a nevymezil se k člověku, kterého nemáte pro jeho názory rád.

Jak říkám, chápu to a tuto kritiku směřuji i vůči sobě.

I bez trávení
02. 08. 2010 | 13:29

ČSSD vyhrála volby napsal(a):

Nuba: nepochopila jste nic. Vyhrála, tzn. že vůle voličů je pokračovat v proplácení poplatků v krajích.
02. 08. 2010 | 13:33

franťýk napsal(a):

Nuba, prirodovedec
že se vám chce zabývat se nějakým podivným nickem "ČSSD vyhrála". Vždyť to je stejný kolovrátek jako Neo. Nezměnilo si nakonec Neo nick?
Pozor, hrozí vám to, co potkalo již G.B.Shawa.
02. 08. 2010 | 13:43

schrott napsal(a):

ČSSD vyhrála volby
pane nebo kdo jste, nelžete. Podíval jsem se na odkaz, který uvádíte. Jde o program do poslanecké sněmovny, nejedná se o krajské volby. Vaše konstrukce pro Nubu je hloupá, ne chytrá. Reagovatna to nemá smysl.
02. 08. 2010 | 13:48

Nuba napsal(a):

ČSSD vyhrála

jsem volička soc.dem, ale za zlé jim to rozhodně nemám. Proplácení kraji jsem vždycky chápala jako dočasné nesystémové řešení, které bylo i z úrovně EU neustále napadáno jako diskriminační, což je mimochodem pravda. Proč má být zvýhodněn občan, který bydlí shodou okolností někde poblíž krajského zdravotnického zařízení oproti jinému ? To není moc férová záležitost, když už. Takže neztrácejte nervy, i na to zrušení poplatků brzy dojde, pan Kalousek se svým mančaftem na tom dnes a denně neúnavně pracuje.

Aby zase nedošlo k nedorozumění dodávám, že mám na mysli páně Kalouskovu práci ve smyslu destrukce pravicové vlády a tím zajištění vítězství levice v příštích volbách a zrušení nekřiklavějších zhůvěřilostí, kterých se dopustila jak vláda bývalá, tak se jich pod Kalouskovým vedením dopustí ta současná - viz. likvidace stavebního spoření

Už aby to bylo :)
02. 08. 2010 | 13:49

neo napsal(a):

Franťýk:

má recht.

ČSSD slibovala rušení poplatků v krajích, kde zvítězí. To se, nezlobte se na mě, nestalo.

Nyní stopla proplácení, protože došly prachy a jako "omluvu" používá voličovu vůli, aniž by si uvědomila, že volby vlastně vyhrála.
V principu každá strana lže. Ale jen někdo pak káže o důvěryhodnosti.
02. 08. 2010 | 13:52

Nuba napsal(a):

franťýku

máte naprostou pravdu, sama cítím, jak jsem se již vyčerpala a jsem na hranici kolapsu, děkuji za upozornění, jste evidentně můj přítel :)
02. 08. 2010 | 13:52

schrott napsal(a):

Nubo, chybí mi Váš takt a jemnost. Jako chlap to asi nikdy nebudu mít v míře jako Vy.
:-))

Poklona
02. 08. 2010 | 13:54

neo napsal(a):

Nuba:

to už se říkalo po nástupu Topolánkovy vlády a žádná likvidace pravice a zajištění vítězství levici se nekonalo:)

Stavební spoření dávno ztratilo svůj smysl, jen chudý lid dotuje spoření bohatším vrstvám, kteří za to nakupují nábytek, televize, auta,...
02. 08. 2010 | 13:55

bape napsal(a):

Rumcajs

Pane, jsou jako ten Sobotka, soudě dle komentářů, promnitivně mluvící a myslící, nepoučitelní, nekonsensuální. Doporučuji četbu článku v Britských listech dnešního vydání " Konec Amerického snu" a jiné...při vašem vzdělání!
02. 08. 2010 | 14:00

Nuba napsal(a):

schrott

děkuji za poklonu, soukromě Vám prozradím, že mám CHLAPY docela ráda :)
02. 08. 2010 | 14:01

bape napsal(a):

Rumcajs

oprava slova : primitivně mluvící...
02. 08. 2010 | 14:02

Nuba napsal(a):

neo

tak nevím, s dotováním těch boháčů jste to trošku přehnal, to je jich fakt tolik ? Vždycky se mluví o horních 10 000 a ne 5 000 000. Tak nevím, nebudu dělat chytrou
02. 08. 2010 | 14:03

neo napsal(a):

Nuba:

nenapsal jsem boháčům.

Napsal jsem bohatším vrstvám než jsou ti chudí.

tech budou tak 2/3
02. 08. 2010 | 14:05

Nuba napsal(a):

Neo,

pdívejte se, stát tu a tam dotuje leckoho, někdy více někdy méně zásluhově, to přece víte.

Pokud bych byla já pro změny, tak bych ten státní příspěvek spíš zvýšila, ovšem jeho přiznání bych vázala čistě na pořízení či vylepšení bydlení. Prostě účelově. A možná by se tím dokonce i ušetřilo.
02. 08. 2010 | 14:13

neo napsal(a):

Nuba:

pokud by to takto bylo navrženo, tedy účelově pouze na bydlení, neměl bych nic proti. Ale hromadná výpověd pojistek by následovala:)
02. 08. 2010 | 14:16

yara ze země krys napsal(a):

Tak je to správné Bohůšů!
Poslanci ČSSD si stále častěji zřizují své kanceláře v sídlech své strany. Mimo jiné tím pomáhají i zadlužené stranické pokladně, přičemž v řadě případů je nájemné nastavené na maximum. Informaci přinesly Hospodářské noviny (HN).
Například pražská kancelář poslance a exministra vnitra Martina Peciny přijde podle listu sněmovní pokladnu na více než 32 000 korun měsíčně. Úřadovna poslance a bývalého předsedy strany Jiřího Paroubka v Ústí nad Labem odčerpává z veřejných zdrojů přes 27 000 korun. Realitní kanceláře přitom často nabízejí k pronájmu nebytové prostory výrazně levnější, upozorňuje deník.
Z eráru se dobře bere co Vy křišťálově čistí kluci?!
02. 08. 2010 | 14:24

Suchec napsal(a):

Tak jsem se vrátil na skok, a napadla mne ještě jedna záležitost.

Neo kecá s tím dotováním "bohatších"

Všechny poskytnuté úvěry ze stavebka jsou kryty vklady všech dalších, kteří si třeba nepůjčují, ale mají to jako dlouhodobý termíňák.

Jak do toho někdo hrábne,sesype se to celé, jako domeček z karet.
02. 08. 2010 | 14:27

neo napsal(a):

Suchec:

ty jsi taky expert.

Já psal o dotování formou státního příspěvku !
02. 08. 2010 | 14:30

jarpor napsal(a):

Nuba

"Tím chci říct, že by byl skoro zázrak, kdybyste se nějakým argumentem vyjádřil ke stavebnímu spoření a nevymezil se k člověku, kterého nemáte pro jeho názory rád."

Pokusím se o zázrak :
1.
Stavební spoření ve většině případů není využíváno v souladu se záměrem, tedy - státní příspěvek se míjí účinkem a často slouží k uspokojování úplně jiných potřeb, navíc jsou dotováni lidé, jejichž příjem si takovou, "volnou" dotaci nezaslouží.
2.
Výše uvedené ve své podstatě znamená, že se tímto přístupem jde proti "méněpříjmovým" skupinám.
3.
Zavést daň na státní příspěvek ( např. počínaje rokem 2010) nepovažuji za retroaktivitu, stejně jako nepovažuji za retroaktivitu změnu výše příspěvku počínaje datem, v němž nabude takový zákon účinnosti.
4.
Myslím, že již nikdo neuvažuje jakési jednostranné změny již uzavřených smluv.

Pan Sobotka by tyto skutečnosti měl uvážit před tím, než o nich začne jen politicky psát.
Buď musí být příspěvek jasně vázán na bydlení a pak je otázka, kolik na to má stát peněz..., nebo jej nesmí jako "volnou dotaci" dostávat jen ti, kteří na "něj mají".

Hezký den
P.S.
Stavební spoření jsem již dávno uzavřel na všechny členy rodiny. Nepatřím k néměpříjmovým.
Rád bych viděl, kdo z těch méněpříjmových má možnost čerpat státní příspěvek tak, jak je koncipován. Proto se domnívám, že pan Sobotka činí méněpříjmovým medvědí službu. A nejhorší je, že on to ví. A přesto píše jak píše.
02. 08. 2010 | 14:34

jan holubář napsal(a):

Wraith
kydybyste se laskavě obtěžoval zjistit fakta, iobjektivně porovnat činy a skutky pravice najedné a levice na straně druhé. Byl byste asi velice překvapen, jak to nepříznivě vychází pro levici. Vy apriori vycházíte z toho že levice je hodná a pravice zlá. Krom to zapomínáte, že hodnoty vytváří především pravice, zatímco levice pouze rozhazuje jak opilý milionář, aniž by ty miliony měla. Já stále pracuji, platím daně, a levice mi za to nic nenabízí......
02. 08. 2010 | 14:35

Carlos V. napsal(a):

Jiste, ze je vlada nekoncepcni pri zdanovani statni podpory ze stavebniho sporeni.

Mnohem koncepcnejsi by bylo jeji zruseni - a u starych smluv treba 100% zdaneni.

Je totiz nesmyslne na jedne strane lidem penize brat, a na druhe jim je vracet. To ma vyznam leda u nejchudsich. Ale u bezne populace je to snaha statu o rizeni chovani svepravnzch osob.

Tato snaha stoji vsechny nemale penize - od kapsy poplatnika az po kapsu poplatnika ukapne mnoho penez na chod statniho aparatu a neprimo pomaha obhcodu mnoha zainteresovanych firem (stavebni sporitelny, u jinych podpor banky, znalci, bankovni registry, ekologicti auditori, penzijni fondy atd...).

Paklize stat uznava, ze lide jsou svobodni a svepravni, at jim necha jejich penize k utrate/investicim dle vlastniho uvazeni.

Paklize stat NEuznava, ze lide jsou svobodni a svepravni, nechte je zrusena demokracie.
02. 08. 2010 | 14:36

Tencokida Hnuj napsal(a):

ad jarpor
Co já vím, tak státní podpory se na účet připisují formou záloh.
Takže ono de iure o retroaktivitu asi fakt nejde.
Ale de fakto Vás Al Calous připraví o pár tisícovek.
Respektive chce připravit.
Ale jak tvrdím v mém komentáři - až takový blb to není.

On to nakonec neudělá.
02. 08. 2010 | 14:50

dirty_sanchez napsal(a):

vy byste sobotko zaslouzil vlastni zabavni porad na nove
02. 08. 2010 | 14:55

jarpor napsal(a):

Hnoji

Příspěvek za rok 2010 se připíše až v dubnu 2011... alespoň tak tomu bylo v předcházejících letech..

Kromě jednoho roku za vlády i pana Sobotky, kdy příspěvek byl státem vyplacen nikoliv v dubnu, ale až na podzim... tedy cca se 6 měsícovým zpožděním... inu vem na dlani chlup...

Já myslím, že s tím zdaněním to myslí vážně..

Hezký den
02. 08. 2010 | 14:58

hoven napsal(a):

slavečku,
já začnu duvěřovat státu až přestane rozhazovat, začne zodpovědně hospodařit a provede duchodovou reformu. za vlády čssd jsem státu neduvěřoval vubec.
02. 08. 2010 | 15:08

s... napsal(a):

Jarpor:
Myslím, že o retroaktivitu se zde jedná. Plnoi lidí založilo svá stavební spoření s tím, že stát každý rok přispěje určitou částku. Pokud tuto částku nyní zdaní, zásadně změní podmínky, které nastavil v době, kdy lidé spoření zahajovali a se kterými kalkulovali.
Představte si, že Vám banka u které máte vloženy peníze na termínovaném účtu zavede poplatek na úrok ve výši 50ti procent úroku? Nebo že byste chtěl vybrat peníze z termíňáku dříve?

Fakticky se podel mě (nejsem právník, tedy berte to s rezervou) o retroaktivitu jedná.

Tím bych apeloval na právníky, jsou -li mezi námi (Rumcajse nepočítámú), aby k tomu něco napsali.
02. 08. 2010 | 15:09

Naštvaný napsal(a):

"Důvěra ve stát je zásadně ohrožena" Opak je pravda v dnešní situaci! Socdem. Pochopte, že negativní kampaní nic nezískáte. Přijďte s pozitivními návrhy pro řešení současnýh situací. Pochopte to!
02. 08. 2010 | 15:14

LEVAK napsal(a):

Před volbami byli všichni demokrati praví.
Dnes za naši práci paláce si staví.
V radiu v novinách jsou samé teorie.
A z našich mozolů nomenklatura žije.
Špinavých peněz mají plné torny.
Jejich arogance překračuje normy.
Z jejich jednání slušnost se vytrácí.
Co je jim do lidí co nemají práci?
Díky této politice mnoho chudých říká :
Kdopak by si troufl dnes vzbudit Masaryka?
A tak lidi drazí trápím se myšlenkou:
Koláče i bez práce pro vyvolené jsou!
zpívá se na melodii keltské písně Auld Lang Syne (Staré zlaté časy),
02. 08. 2010 | 15:18

kozoroh napsal(a):

Jsem přesvědčen, že stát by si měl důvěru budovat tím, že poskytuje svým obyvatelům služby, které by jedinec nebyl schopen poskytnout. Infrastruktura, obrana, policie, zahraničí atd. by měly být dominantní služby státu.

Jestliže si musí důvěru získávat úplatkem, který není nic jiného, než transfer peněz od jedné skupiny k druhé, je něco špatně.
Degraduje svobodu občanstva, upírá mu právo volby, jak naložit se svými prostředky.
Za vším je snaha o nákup voličů za cenu "ať to stojí, co to stojí".
A je zcela jedno, jestli je to stavebko, nebo pastelky, 13. důchody nebo jiné zhovadilosti.
Celé to připomíná Jahelkovo: "Vesnice byla chudá a tak se živila vzájemným okrádáním.


P.S.: Stav. spoření mám taky a samozřejmě se mi nelíbí, že bude menší příspěvek. Na druhé straně si ale uvědomuji, že jsem nespravedlivě privilegovaný, stejně jako mnoho dalších, kteří zase užívají jiných výhod, jež nevyužívám já.
02. 08. 2010 | 15:22

LEVAK napsal(a):

ODS a TOP 09 nikdy nepřijaly zásadu, že každý člověk má právo na přiměřenou životní úroveň pro sebe i svou rodinu včetně dostatečné výživy, šatstva a bydlení a na zlepšování životních podmínek. Závazek ČR, že státy, které ratifikovaly mezinárodní pakt tuto zásadu obsahující, zajistí i uskutečňování tohoto práva, je těmto stranám cizí. Jejich politiky to zatím ani nenapadlo.
Je v souladu s úsilím ODS a TOP 09 všechno zdanit a těm horním 10-ti tisícům spíš daně prominout!
02. 08. 2010 | 15:22

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://ateo.cz/f/images/s/s...
Veselé krizování, už bude jenom líp...
02. 08. 2010 | 15:32

Nuba napsal(a):

Jarpor

alelujá,

svůj postoj k eventuálním změnám stav. spoření jsem už napsala, mám za to, že právě těch horních 10 000 stavební spoření jako finanční produkt nevyužívá, ti mají zábory někde jinde, středně příjmoví si na bytové účely mohou dovolit hypotéky a méně příjmovým by mělo zůstat stavební spoření, ovšem tak jako hypotéka vázáno účelově.

Nějaké paušální snížení jak to v porodních bolestech vymyslel pan Kalousek je zase pouze byrokratické opatření bez kousku fantazie. A na to by stačil kompjuter.
02. 08. 2010 | 15:39

neo napsal(a):

LEVAK: a povinnost zajistit takovou úroveň má kdo?

Já? stát? Kalousek? Roman? Kellner? LEVAK? nebo ten dotyčný, který si něco takového nárokuje?
02. 08. 2010 | 15:44

Lion napsal(a):

to s...
V začátcích mého podnikání dával stát úlevu na daních nově vznikajícím OSVČ. Jestli mne slábnoucí paměť neklame, jednalo se o úlevu ve výši 60%, 40% a 20% z daňové povinnosti v prvních třech letech od zahájení podnikání coby OSVČ. Shodou okolností jsem zahajoval samostatnou výdělečnou činnost a tato úleva se mi přirozeně líbila. Bohužel jsem stačil uplatnit jen 60% slevu, následující rok byla zrušena. Mrzelo mne to, ale oželel jsem ji a rozhodně se nedostal do nepřekonatelných finančních potíží v podnikání. A osobně si nepamatuji, že by kolem zrušení této danové úlevy byly nějaké velké tahanice, že by se někdo domáhal principu retroaktivity. To bych s jistou nadsázkou mohl říci, že jsem počítal s určitým zatížením a změnou podmínek mne stát poškodil (např. zvýšením základu pro výpočet SP+ZP pro OSVČ až na současných 50% příjmů po odpočtu výdajů).
Osobně bych retroaktivitu viděl v případě, pokud by se stát snažil zdanit příspěvky připsané v předchozích rocích. Změnu do budoucnosti však může (ba co více, MUSÍ !!!) očekávat každý soudný člověk.
02. 08. 2010 | 15:49

Carlos V. napsal(a):

Nuba : Podpora stavebniho sporeni - i hypotek - je vyuzivana temi, kteri rozhodne ke svemu zivotu statni podporu nepotrebuji.

Jedna se pouze o presypavani penez k jedne kapsy do druhe, pricemz se velka cast poztraci.

Krome vylozene socialnich pripadu neni treba podporovat nikoho - krome te podpory, ze ho stat nebude obtezovat a obirat.

A co se tyce podpory bydleni - je na lidech, aby si rozmysleli sve priority. Paklize budou vsechno chtit hned, problemy budou mit vzdy.

Kdo z "hypotekaru" pocitve setri tak, jak tomu bylo za casu nasich predku ? Kdyz koupili grunt, delali od rana do vecera, jedli brambory a maso maximalne v nedeli.

Dnesni "sporivy" clovek si vetsinou neodpusti "nestare" auto, elektroniku, zabavu a v ramci setreni jede na dovolenou do Chorvatska misto do Thajska.
02. 08. 2010 | 15:54

Lion napsal(a):

Bohúšu, opět jste mi vehnal slzu do tváře. A to hned při čtení první věty Vašeho příspěvku, cituji:"Jsem přesvědčen o tom, že vlády by se měly chovat tak, aby zvyšovaly důvěru občanů v demokratický právní stát". Vzpomněl jsem si na dobu vlády sociální demokracie v letech 2002-2006, kdy jste jako jeden muž bojovali za zvyšování důvěry nás prostých občanů a ignorovali zlolajné protilidové výnosy Ústavního soudu o protiprávnosti regulace nájemného. Moje důvěra ve vás rostla každým dnem a spolu s ní i můj optimismus ve světlé zítřky pod vedením J.P. a Vaším. A to mne ani nemusel hřát v srdci odkaz Vítězného února. Stačil pouhý pocit, že vy dva obyčejného člověka nikdy neopustíte ! Rovněž jsem ve skrytu duše doufal, že při aplikaci rovnosti všech občanů ve skutečně demokratické společnosti prosadíte v parlamentu nezdaněné náhrady i pro nás malé obyčejné lidi a umožníte nám dostatečný přísun pro financování vlastnického bydlení. Nebýt toho proklatého Pyrrhova vítězství, určitě by se tak stalo, natolik vás dobře znám. Máte v tom jasno, zdroje jsou ! Vždyť kdo jiný než opravdový génius by si dovolil řídit státní finance bez jakékoliv praxe a navíc s tak impozantními výsledky.
Držím vám pěst (levou) !
No passaran !
Venceremos !
Čest !

Navždy Váš prostý občan.
02. 08. 2010 | 16:15

Nuba napsal(a):

Carlosi V

o tom, že tyto produkty využívají lidé, kteří státní podporu nepotřebují, nejsem zcela přesvědčena. Možná z jisté části ano, ale mám hodně známých, kteří jak jednu či druhou či dokonce obě formy zároveň ke stavebním účelům využili a byli rádi za každou korunu navíc, kterou jim stát přispěl.

Tak jako Vy bych to ze světa rozhodně nesmetla
02. 08. 2010 | 16:31

fň napsal(a):

Nebylo by od věci mazat také příspěvky, které blogera oslovují např. Bohúšu? Nejsme přece na stranickém sekretariátu KSČ!
02. 08. 2010 | 16:37

Carlos V. napsal(a):

Nuba : ruku na srdce. Byla bytova potreba Vasich znamych takova, ze i Vy sama byste jim jakozto potrebnym prispela ?

A setri opravdu Vasi znami tak, ze potrebuji pomoci od jinych ? Tim nechci naovdit ze ne, jeste existuje par "reliktu minulosti", co ziji opravdyu velmi skromne a splaci .. ale kolik jich je ?
02. 08. 2010 | 16:48

neo napsal(a):

fň :

přesně tak, je to urážka Bohumila Stejskala jmenovce pana Libora Stejskala ze známého filmu Dědictví
02. 08. 2010 | 16:56

DavidS napsal(a):

Pane Sobotko, co jste ve vládě dělal pro zvýšení důvěry občanů ve stát, když ministři za ČSSD a jejich poskoci v Policii ČR úspěšně zmařili vyšetřování Mrázka a biolihu ?
02. 08. 2010 | 16:58

Koleda napsal(a):

Co dodat, Sobotka a spol. se nepoučili a neustále si vedou svou, což jim prohrálo volby. Jen tak dál!
02. 08. 2010 | 17:50

odjinud napsal(a):

Šetření ala Sobotka,

Poslanci ČSSD minulý týden přijali etický kodex, který jim zapovídá pronajímat si kanceláře například u příbuzných. A tak si poslanci ČSSD zřizují své kanceláře v sídlech své strany. Mimo jiné tím pomáhají i zadlužené stranické pokladně, přičemž v řadě případů je nájemné nastavené na maximum.
Například pražská kancelář poslance a exministra vnitra Martina Peciny přijde podle listu sněmovní pokladnu na více než 32 000 korun měsíčně. Úřadovna poslance a bývalého předsedy strany Jiřího Paroubka v Ústí nad Labem odčerpává z veřejných zdrojů přes 27 000 korun. Realitní kanceláře přitom často nabízejí k pronájmu nebytové prostory výrazně levnějí.
Vylepšovat na úkor státu rozpočet strany je však podle úřadujícího předsedy strany Bohuslava Sobotky v pořádku. "Podle mě to není střet zájmů," řekl Sobotka.
02. 08. 2010 | 17:51

Wraith napsal(a):

jan holubář

Fajn. Dobře, že pracujete, vyděláváte si na sebe. Ovšem Vy jste, předpokládám, zdravý a technicky máte mnohem větší šanci uplatnění ve společnosti. To, že pracujete Vás ctí a myslíte, že Vám pravice něco za to dá?? Ale to je jen sen.
V reálu sebere víc, než levice. Poněvadž vzniknou nové způsoby danění a i když budou hlavní daně klesat, budou narůstat daně vedlejší. Stát totiž bude časem potřebovat mnohem větší částky na to, aby udržel svou infrastrukturu.

Já nevycházím z toho,že je levice hodná, nýbrž z faktu, že za jejích vlád měli zdravotně hendikepovaní alespoň nějaké zastání.

Ty bájné hodnoty, které má pravice vytvářet, jsou jen zdání. Pravice pouze vytvoří podmínky pro bohatnutí bohatých a chudnutí chudých.
Dobrá investice se časem vyplatí, ovšem v sociální sféře to neplatí.
Každá vláda, která bude mít levicový směr, bude nucena vynakládat větší množství aktiv na sociální politiku státu. Protože výdaje v této oblasti jsou nutností, sociální sféra nikdy nebude sférou výdělečnou.
Škrty v této oblasti nejsou tím, čím by měli ekonomové začínat.

Zdravotní handicap není v pravicově orientované společnosti výhodou - je přítěží. Poněvadž i když se bude takový člověk sebevíc snažit, nikdy nedosáhne na výsledky zdravých.

Rád bych si poslechl Vaše argumenty na téma: Co Vám pravice dá??
Já si myslím, že to samé co levice... v podstatě nic.

A proč nemám rád pravici. I na to se odpověď najde. Jen namátkou vyberu pár důvodů.
Tím prvním je ošklivé stigma minulých let považuji pravicovou " vylomeninu" divoké privatizace, kdy stát přišel o ohromné peníze - a ani kuponová privatizace nebyla právě pro stát zrovna akcí na které by získal.
Dále kauza krachujících bank a podílových fondů je dnes také známou kapitolou.
Ohromné kapitály přešly do zahraničí. A kdybych to sečetl, tyto výstřelky byly x-krát větší ztrátou pro stát, než ta než to nejdivočejší levicové rozhazování.
Pravda, sociální demokracie není zrovna svatá, ale její vlády nebyly natolik pro republiku likvidační, jako vlády pravice.

Myslím, že, současná vláda, pokud chce vládnou tak, jak slibuje, bude muset napravit mnohem větší škody po předchozích pravicových vládách, než po po vládách levice.
Existuje celá řada možných zdrojů, kde peníze získat. A to nemám na mysli ČEZ či daňové poplatníky, stačí zapřemýšlet. I já vidím jistá řešení.

Důvěryhodný stát je pro mne takový stát, který se umí postarat o své občany bez rozdílu. Je to stát, kde je bezpečno, je práce a kde daňový poplatník ví, že jeho daně jdou tam, kde je potřeba.
02. 08. 2010 | 17:54

Nuba napsal(a):

Carlosi V

ve srovnání s tím, jakým způsobem jsou ze státního rozpočtu mnohdy vyhazovány peníze na mnohem méně bohulibé účely jako je příspěvek lidem na bydlení, je tato forma utrácení peněz daňových poplatníků pro mě přijatelnější, než zbytečné nákupy např. pandurů(to mě jako ženskou napadne jako první, tak sorry), se kterými se teď konají přehlídky aby byly alespoň nějak využity. Takových položek, kde tečou peníze nás všech na naprosté hovadiny, které nejsou prospěšné buď nikomu nebo možná jednomu nebo dvěma, by se našly spousty. Na ty je potřeba se zaměřit. Mám za to, že bydlení, jako jedna z nejdůležitějších věcí v životě člověka, jako je zdraví, vzdělání, zaměstnání apod. by mohl stát podporovat. Ono kdyby na tohle všechno rezignoval a řekl člověku - pomoz si sám jak dovedeš (mnohdy nedovedeš) tak bychom ten stát tady pomalu na nic neměli. Vím, že je to Vaše ideální představa, já mám ovšem jinou. Na tom se prakticky všude na světě lámou názory pravice a levice, takže se s tím nedá nic dělat.

Nemyslím si, že když něco nepotřebuji já, že to nepotřebuje nikdo
02. 08. 2010 | 17:55

Carlos V. napsal(a):

Nuba : nemusime byt ve sporu.

Nemusime vyhazovat za podporu hypotek, stavebniho sporeni apod.

A neni treba vyhazovat - a mozna jeste vice penez - za nesmyslne statni projekty. Ani ja neverim, jak casto je treba prezbrojovat policejni pistole, k cemu potrebujeme scitani lidu ci treba OpenCard.

A podpora ... oddelme podporu vdovam, sirotkum a (opravdovym) invalidum od podpory lidi, co proste chteji jen lepe bydlet. Jen priklad :

Paklize nekdo za sest let naspori kazdy rok 20000 (snad to nepletu), dostane 3000 rocne.

Takze, bez statni podpory proste bude setrit o rok dele. Nemam, proc bych jej podporoval, tech sest let tezko zije v jeskyni, a ten sedmy rok tam kde je urcite vzdrzet muze.
02. 08. 2010 | 18:03

Puck napsal(a):

Karle L.
Co tak vylepšit nick ?
Navrhuju Karel L. Jirásek
02. 08. 2010 | 18:11

mirda napsal(a):

kudy chodil tam krad socialní demokrat
TUNEL NA STÁT PŘES PARLAMENT
02. 08. 2010 | 18:16

Koleda napsal(a):

To Wright:
Vážený pane, je Vaším hlubokým omylem, že pravice kašle na handicapované, zatím co levice je hýčká. Osobně si myslím, že za současnou situaci může i systém, který si prosadilo vedení sdružení tělesně postižených v čele s dr.Krásou. A povím Vám skutečný příběh, jehož jsem byl účasten. Naše společnost hodlala zřídit call centrum a chtěla zaměstnat především vozíčkáře. Nabízeli jsme plat v úrovni 12 tis. ve třísměnném provozu (což je víc než vydělávají prodavačky v hypermarketech)a výsledek? Nikdo z oslovených se ani nenamáhal s námi diskutovat a poslali nás "kamsi"! Proto od té doby jak slyším o diskriminaci invalidů či výlevy pana doktora Krásy v TV, dělá se mi mdlo!
Je mi to líto, ale je to tak. A jen tak mimochodem - na charitu nejvíc přispívají ti bohatí, po kterých socdem a levičáci tak plivají.
02. 08. 2010 | 18:42

holič napsal(a):

Modernizace ČSSD pokračuje!

2007.......Zdeněk Škromach si oholil knír.


2010.......Bohuslav Sobotka si oholil hlavu.
02. 08. 2010 | 18:46

Reno napsal(a):

pravicová vláda uvede tuto společnost do bídy ,až na pár vyvolených Kalousků a spol.Středně příjmová vrstva občanů si zvolila v těchto volbách zchudnutí ,budiž jim to přáno.Prřavice neumí hospodařit ,je to katastrofa ,podívejte se do minulosti
02. 08. 2010 | 18:58

Koleda napsal(a):

To Reno,
to myslíte vážně?
02. 08. 2010 | 19:00

Nuba napsal(a):

Jo, Reno

jak kdysi řekl klasik zdejších blogů tata - parafrázuji - ony ty vlády, ať pravicová nebo levicová - hospodaří obě blbě. Ale ta levicová alespoň pár drobků přihraje těm potřebným. Zatímco ta pravicová je oškube do mrtě a přihraje pod heslem -ÚSPĚŠNÝM ZDAR, OSTATNÍM ZMAR - právě těm, kteří to vůbec nepotřebují.

Řekla jsem to dostatečně primitivně ?
02. 08. 2010 | 19:23

imrich napsal(a):

Nubo,
jak kdysi řekl klasik, "Ve dne lhal a v noci krad, byl to sociální demokrat".
02. 08. 2010 | 19:35

Pete napsal(a):

Sobotko, napadlo tě někdy, že vůbec nic neumíš, že jsi v byznysu totální nula, že jsi pouze politický užvaněný šašek, - jakou přidanou hodnotu přineseš do nějaké soukromé firmy ?, jakou přidanou hodnotu přineseš do jakékoliv kanceláře státního podniku ? - žádnou, jsi totální hlupák, kterého živí jen a jen žvanění. I ten poslední instalatér má pro tuto zemi 100 x větší hodnotu než ty - neumíš nic a nerozumíš vůbec ničemu.
02. 08. 2010 | 19:43

Nuba napsal(a):

Imrichu,

tak to Vám zpochybnit vůbec nehodlám, v populaci je lhářů a zlodějů abnormálně vysoké procento, tudíž levičáky nevyjímaje. Nechcete mi ale tady psát seznamy levicových darebáků, aby okamžitě bylo kontrováno těmi pravicovými, to je už taky hodně obehraná deska. Jak říkám, je to hodně vysoké procento na to, že si chceme říkat vyspělá civilizace založená na křesťanských základech

Kterého tedy konkrétně měl klasik tentokrát na mysli ?
02. 08. 2010 | 19:45

Wraith napsal(a):

To Koleda:

Mrzí mne, že máte špatnou zkušenost. A chápu Vaše rozčarování. Takový přístup ze strany postižených není příliš obvyklý, ale i tací se najdou. To je však neomlouvá.
Plat v moha případech nebývá hlavním kritériem. Často rozhodují jiné podmínky jako například dopravní obslužnost v místě práce, bezbariérovost ( s tou jste zrejmě počítali) nebo ochota zaměstnavatele k úpravám pracovní doby atd. Mohu se jen dohadovat, proč neměli zájem. Jen tak pro zajímavost: Jaké mělo mít Vaše callcentrum zaměření? Obchod, informace či jiné?

S panem Krásou v mnohém nesouhlasím. V jeho tvrzeních jsou značné rozpory, které působí spíše zmatek, než cestu k nějakému řešení.

V zaměstnávání hendikepovaných je ten problém, že existuje značný rozdíl mezi práceschopností jednotlivých skupin. Samozřejmě, že vozíčkář bude mít jiné nároky na pracovní prostředí atd. než například onkologicky nemocný, bezruký či zrakově postižený člověk.
A vím o čem mluvím. Nepatřím nezi tělesně postižené. Náležím do zcela jiné skupiny. Jsem smyslově postižený - přesněji mi chybí 90% sluchu.
Bohužel, ne vždy se najde mezi lidmi dostatek pochopení. Za celý svůj život jsem nasbíral mohé negativní zkušenosti pocházející ze strany zdravých. Problém tak nebyl ve schopnosti práce jako v kolektivu, který, dá člověku jeho odlišnost častokrát pěkně "sežrat".

Takže, stejně jako mezi zdravými, i mezi postiženými najdete tu a tam pěkného mizeru.
Lidé jsou různí a platí to napříč všemi skupinami.

Rozhodně bych zdravotně postižené jako komunitu nezavrhoval. Kde jen o to, mít štěstí na lidi.
02. 08. 2010 | 19:45

Dluhoslav Socbotka napsal(a):

02. 08. 2010 | 19:49

imrich napsal(a):

Nuba,
- Ministr Kavan a jeho trezor
- Biolíh
- Kakaová aféra
- Unipetrol
- "Pet na stole v ceských"
- Útek a smenky Radovana Krejcíre
- Byt Stanislava Grosse
- Podnikání Šárky Grossové
- Tajný policejní tým Mlýn
- Lidový dum a milionove dluhy
- Lesy CR a jejich smlouvy
- Skandál kolem soudce Jirího Berky
- Diag Human
- Rath a LOK
- Nepruhledné zakázky na ministerstvu obrany - transportéry, padáky, stany, stíhacky...
- Policejní zakázky - nekvalitní pouzdra na pistole a podobne
- Zpronevera fondu z EU - 229 milionu zmizelo
- Podvod na ministerstvu financí - 46 milionu splátka dluhu z Peru zmizela
- Proverky NBÚ
- IPB - záruky za 11 miliard
- Arbitráž s CME
- Internet do škol
- Tunelování podniku Liberta
- IZIP
- Srba
- D47
- "Investicní pobídky" - Philips Hranice, Huyndai Nošovice, TPCA Kolín - miliardy s efektem nižším než náklady; investice které neprodukují nic s vysokou pridanou hodnotou (v podstate jen montovny)
- Pozemkové aféry - Ruzyne, Uhríneves a tak dále
- Elektronické mýtné
- CKA
- První mestská banka
- Dolezel a Peta
- Gross aka milionarskej Florida playboy
- Gripeny
- Pandury
- volby 2010 (800 milionu)

....atd, atd, atd.

A bordely a pestirny marihuany pritele Paroubka soudruha Bendy..( ktery o nicem nevedel)atd, atd, atd...
Ivo Svoboda, Snopkova..odsouzeni.
02. 08. 2010 | 19:58

Kruťas napsal(a):

Bohušu, najednou víte co jste měli udělat nebo co se má dělat? Co jste dělali když jste byli u vesel? Stejné zhovadilosti, jen to bylo zabalené v jiném kabátě. Na druhou stranu je zajímavé, co u Vás udělaly jedny volby. Ono dostat přes držku by možná pro politiky bylo prospěšnější, a kdyby byl výprask častější možná by jsme se dočkali nějakého pokroku. Takto jen čteme co by jsme kdyby jsme, případně co ti druzí mají či nemají dělat. Na podzim budou komunálky. Nechcete se zahrát na liskacího panáka? Tréning už máte.
02. 08. 2010 | 20:29

Nuba napsal(a):

Imrichu

to víte, za ty roky se toho posbírá, ksindl jeden, ať máte radost

Ale kontrovat nebudu, to by mi zabralo hodně stránek a času,jak říkám, je to hodněkrát obehraná deska, takže jo, máte pravdu, je to humus, pokud je to všechno pravda a potvrzuje to pouze moje slova - příliš velké procento v populaci. A taky naše chyba, že si tam takové lidi volíme.

Setkala jsem se na chodbě jednoho úřadu se svým známým, který nám před časem pomáhal při rekonstrukci domu. Šoupnul tam úředníkovi obálku, aby byla jeho žádost z jistých důvodů přednostně vyřízena. Nadával, co je to za ksindl, jak všichni berou bokem. Na to jsem mu řekla něco ve smyslu - však si to naženeš na daních co nepřiznáš, ne ? Na to mi s úsměvem ve tváři opáčil - to víš že jo, já být v parlamentu a vládě dělal bych to samé co oni, byl bych blbý, kdybych to nedělal, každý si přece hrabe pro sebe.

Asi nějaké zrcadlo, či co.

No a já ? Musím se podívat i na sebe, když chci být spravedlivá. Myslíte si, že jsem v té situaci něco udělala ? Nic. Na to, abych dokázala měnit zaběhaný systém nemám. Čekám, tak jako snad i řada ostatních na nějaký signál, že když se pokusím něco změnit, tak že to bude mít pozitivní výsledek.

Tak mi řekněte, jak to má potom vypadat ?
02. 08. 2010 | 20:38

Pepa 3 napsal(a):

Imrichu, nestačím se divit. Jste skutečně zářným příkladem naprosto vymytého mozku. To, co jste všechno smíchal dohromady, je skoro neskutečné. Jen pár příkladů:
Biolíh: to je přece případ pana Kočárníka.
Lesy ČR a jejich smlouvy? Ale vždyť to vzniklo za vlády pana Topolánka.
Podnikání paní Grosové? K jakým závěrům došlo vyšetřování za pana ministra Langera?
Zakázky na MNO? Padáky-Kalousek, Transportéry-nová smlouva Barták, stíhačky-ani mezinárodní arbitráž nic nenašla.
Byt Stanislava Grose: On byl dražší než Kalouskův a Topolánkův?
Volby 2010 800 milionů? Tomu snad nevěříte ani vy! Zeptejte se promodralé paní Machové!
Skandál kolem Berky? Můžete mi říct kdy a kdo ho pověřil tím, aby vyhlašoval konkutzy a určoval správce?
Jste pouze směčný demagog!
02. 08. 2010 | 20:40

blue jay napsal(a):

Nekontruj Nubo,
Socanci jsou plni 13tych duchodu a podobnych blbosti. Vis ze v Lidovem dome uz nebudou vyplacet 13te platy? A ze zacinaji propoustet sve zamestnance? Ze by to socanum konecne doslo?
02. 08. 2010 | 21:13

blue jay napsal(a):

Pepo3,

Z tebou nemohu zapasit. Pamatuji si jak jsi tu vestil ze CSSD bude mit 35-40% hlasu. Co se stalo proroku?
02. 08. 2010 | 21:21

Libor napsal(a):

Nezávislí a racionální bloggeři, NENECHEJTE SE NACHYTAT od pravicových darebáků, kteří tady nadávají na Sobotky, protože si jsou dobře vědomi, že jeho tvrzení je naprosto správné a logicky nevyvratitelné.

Oni schválně píší naprosté nesmysly a lži, aby s nimi slušní lidé, kterým jde o pravdu a spravedlnost padni komu padni, polemizovali, prtže tím odvádějí pozornost od jeho základního tvrzení, že těžko může vláda cokoli nového slibovat a těžko se jí dá věřit, když se nestydí z původních slibů a podmínek se vyvléknout, když se jí to hodí.
02. 08. 2010 | 21:31

Koleda napsal(a):

To Wright:
Vážený pane, Vaši odpověď plně chápu a beru. Věřte, že s lidmi, kteří jsou nějak ne vlastní vinou handicapování, cítím a obdivuji je, jak se dokáží prát s osudem. Právě proto odmítám jejich trable spojovat s politikou, tedy s pravicí. Jak správně píšete, všude jsou lidé dobří, špatní a neutrální.
Přeji Vám hodně štěstí a sil.
02. 08. 2010 | 21:49

Kelt napsal(a):

Ad Nuba-Kalouskova destrukce pravicové vlády-nota bene vítězství levice v příštích volbách.Tady bych si dovolil paraelu s Řeckem,kde po 8 letech vlády pravice atd.
Obávám se,že VV poučeni příkladem zelených,tato vláda 4 roky vydrží a některé změny budou nevratné a "léčba"Kalouskem povede k permanentní recesi s minimálním oživením ekonomiky,zchudnutím střední třídy/pokud nějaká vůbec zůstane/ a značnými soc.otřesy.Bude to obdoba konce Klausovy vlády s tím rozdílem,že již nebude kde brát.
Češi do ulic nepůjdou-otázka je jestli odbory se na něco zmohou.
02. 08. 2010 | 21:54

Koleda napsal(a):

To Libor:
Už jsem se dlouho tak nezasmál!
02. 08. 2010 | 21:59

blue jay napsal(a):

Libore,

B. SOBOTKA v r. 2003 k nesplneným slibum:
Sliby ČSSD nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na necem, co není ekonomicky reálné, a tlacili zemi do vetších schodku jen proto, abychom prosadili naše politické sliby," vysvetlil už v roce 2003 deníku MF Dnes tehdejsi ministr financí Bohuslav Sobotka.

PS. A ty te pomatene holohlave lebce porad veris?
02. 08. 2010 | 22:00

krist napsal(a):

člověk, co si koupil byt z poslaneckých náhrad na ošacení a dopravu, nemá žádné morální právo mluvit o tom, jak je těžké si pořídit bydlení.
Styďte se
02. 08. 2010 | 22:41

aal napsal(a):

Po dlouhé době jsem se podíval na reakce čtení chtivých Blogů...úroveň intelektuální a argumentační se nezměnila! Ke známým bolševickým (myslím tím ,že většina 118 z 200) demagogům, jako je Neo,Jarpor či Hoven se jako z mořské pěny stvořila Nuba!? Je opravdu žena? Kanonýrem je jistě také Karel L., Schrot, Blue jay, Pete a Kruťasem končím jen proto, že jich je moc těch vstanuvších nových bojovníků...Nic proti tomu, že zde máte prostor k vyjádření svých názorů, ale bojím se až Vy jednou vyrazíte do ulic...Tolik zášti, hloupé nesnášenlivosti k jiným názorům a netoleranci si naše dějiny již zažili víc než dost. Bojím se Vás!
02. 08. 2010 | 23:13

denda napsal(a):

To co se tane po zrušení příspěvku se tu pokusil popsat Suchec, doporučuji starší Vlkovu anak¨lýzu, ta byla kompexní, Bala na tomto webu.
Zjednodušeně, je na !stavby a rekonsreukce! půjčeno tolik, že pokud by uvedený zásah vedl výběru nebo zrušení u 30% spořících, stvební spořitelny lehnou.
03. 08. 2010 | 01:15

Libor napsal(a):

Koledo, vy se smějete a já zase naopak pláči nad "skutečným příběhem", že si někdo nejen troufne nabídnout vozíčkářům práci v call centru ve TŘÍSMĚNNÉM provozu za dvanáct tisíc, ale ještě se diví, že zástupcům postižených se taková "výhodná nabídka" příliš nelíbí a nejásají nad ní. Vidíte jenom ty prachy a nic jiného.

Blue jay, Moucha na zdi, atd.... Víc než fanatickému nenávistnému prolhanému pošukovi, kterým ty jsi.
03. 08. 2010 | 03:43

Zuzu napsal(a):

No, zkusme se podívat co dělají členové nové vlády tzv."rozpočtové odpovědnosti". Stačí zajít na stránky Ministerstva kultury a zjistit, kolik nám přibylo náměstků, dokonce jeden pro "NOVÉ AGENDY", které pan ministr patrně přinesl ze své strany do úřadu. Šetření se nekoná - tedy ne na straně členů vlády - na občanech to rozhodně ANO, na tom panuje shoda. No, Bůh s námi.
03. 08. 2010 | 08:28

Tencokida Hnuj napsal(a):

Do politiky se takto vchází :

http://zpravy.ods.cz/prispe...

"Moderátor (Daniel Takáč):

Vy osobně máte všechno v pořádku, pokud jde o bydlení, jakožto možný budoucí premiér?

Mirek Topolánek (ODS), předseda strany:

Já musím říct, že já pořád žiji v bytě s tržním nájemným, když to řeknu takto. Chata na hypotéku určitě není při mých příjmech za posledních 8 let něco nebývalého, takže pro mě zůstává snad jediný problém, a to je opakovaně medializovaná kauza mého minulého podnikání, a tu, si myslím, že jsem schopen dostatečně vysvětlit. "
------------------------------------------
A takto se z ní vychází :

http://www.novinky.cz/domac...

----------------------------------------
"Šup sem, šup tam, nám už je to všechno jedno, šup sem, šup tam, nám už je to fuk."

Velký Kmotr a Eduard "Lucky" Janota
03. 08. 2010 | 09:27

Koleda napsal(a):

To Libor:
A kolik byste si představoval? Běžný výdělek v tomto oboru je nižší, kolik si vydělávají lidé v obchodech, službách apod. všichni vědí. K nabízenému výdělku mají postižení ještě "své jisté" díky dávkám a invalidním důchodům, takže tak.
03. 08. 2010 | 10:52

Wraith napsal(a):

To Koleda:

Když se tak na tím zamyslím, pak třísměnný provoz není nejvhodnější řešení. Dvousměnný by byl pravděpodobně lepším řešením. Celá řada postižených totiž má limity v délce směny, případně jim nejsou doporučeny noční směny a podobně.

Já osobně bych se nezaměřil striktně na zaměstnání vozíčkářů, ale využil bych možností celého spektra hendikepovaných.
Navíc: kombinované pracoviště je pak v některých ohledech výkonnější, neboť lze využít schopností jednotlivých pracovníků. Například: pohyblivější pracovníci mohou teoreticky nahradit nezbytnou asistenci, která bývá v některých případech u vozíčkářů potřeba a tak dále.

Plánovaný výdělek není skutečně nízký, Velká většina zaměstnavatelů totiž využívá minimální mzdy. Záměr umožnit postiženým vyšší výdělek je velmi chvályhodný.

Pokuste se tyto informace zvážit a třeba je využít k realizaci onoho pracoviště. Byla by škoda myšlenku pracoviště pro postižené prostě zahodit.
Hodně zdaru.
03. 08. 2010 | 15:11

schrott napsal(a):

Tencokida
naprosto přesně jsi to vystihl. Smutné je, že v Čechách to už téměř nikoho nezajímá a nepohoršuje. Ti, kteří by mohli a měli vytvářet atmosféru, ve které by to bylo nepřijatelné, totiž sami chtějí kosti od bohaté tabule. A usilvně štěkají. Škoda že ne na nenažrance, ale na ty, kteří by mohli hostinu ukončit. Jó, hlídací psi...

Bude se tím policie zabývat? Langer a soudcovská mafie se postaral o to, aby se podobné věci nevyšetřovaly. On sám už, ještě když byl ve vládě, řekl, že z politiky může klidně odejít(po hrátkách s odposlechy). Má vystaráno.
To bude k popukání až ze sněmovni vyjde omezení imunity poliků. Stejně jako to véčkařemi tak slibované obecné referendum.
03. 08. 2010 | 15:20

Koleda napsal(a):

To Wrihgt:
Děkuji za Váš komentář, přiznám se, že jste mně otevřel oči. V každém případě to zkusíme znovu v intencích Vašeho doporučení. Ještě jednou díky.
03. 08. 2010 | 15:36

hovorka11 napsal(a):

Wraith 02.08.2010 13:07:53:

Jsem sociálně myslící a shodnu se s Vámi s tím, co říkáte:
"drtivá většina návrhů zákonů umožňujících tunelování státu nepochází z dílen levice, nýbrž vznikla v hlavách pravicových politiků."
Osobně za tímto prostředím vidím hlavního kultivátora politiky Václava Klause.
Zároveň však nejde jakkoliv obhajovat ČSSD, protože hlasovala o imunitě poslanců mimo parlament ve shodě s ODS a pomohla protlačit ODS prostředí takové, jaké tady nyní je. Dotkne se to především Vás a možná i mne hendikepovaného věkem nad 50 let.
Proto si tak upřímně přeji jiné lidi než jsou v ČSSD, kteří se tam dostali kvůli hlavnímu cíli- nahrabat si. Proto jim tak vyhovuje řvát proti ODS, ale potichu s ní hlasovat.
03. 08. 2010 | 20:01

Libor napsal(a):

Wraighte,
mnohokrát Vám děkuji, Koledovi jste naprosto srozumitelně vysvětlil, na co jsem chtěl poukázat.
Tak teď snad jenom, abychom mu popřáli hodně úspěchů při realizaci jeho záměru s call centrem, které snad pomůže i postiženým a pevně doufali, aby jeho radostné zavýsknutí nebylo motivováno pouze sobeckým vyděláváním peněz, ale také pomocí potřebným.
S úctou Wraighte a také Koledo
03. 08. 2010 | 22:50

Terry napsal(a):

Tento stát má nějakou důvěru občanů? A v co by měli důvěřovat?

Vytunelovaný a stále ještě vytunelovávaný stát.

Korupce jako součást státní ekonomické politiky.

Mafie prorostlá do státní správy.

Zdlouhavá a obtížná vymahatelnost práva.

Má tento stát nějaké kladné atributy, které by měly v občanech vzbuzovat důvěru v jeho fungování?

A pan Sobotka hovoří v roce 2010 o "ohrožování" důvěry ve stát. A včíl se probudil...

Mj.
Janota: Sobotka a nejhorší hospodář? To nevyvracím
(http://ekonomika.idnes.cz/j...) - 20. ledna 2010
z rozhovoru:

Otázka: U politiků nikdy nevíte, co doopravdy udělají. Napovědět by nám mohlo, co už udělali. Který z ministrů financí hospodařil vzhledem ke stavu ekonomiky úplně nejhůř?
Odpověď EJ: Nejhorší to muselo být někdy v letech 2003, 2004 a 2006. Nejdřív Bohuslav Sobotka při růstu ekonomiky skoro šest procent vytvářel schodky jako hrom, v jednom případě dokonce přes sto miliard. A nezadá si s ním v roce 2006 Vlastimil Tlustý: při šestiprocentním růstu, bim ho! – 97miliardový schodek. I když Tlustý tam byl krátce a možná s tím jen nestihl něco udělat.

Otázka: Takže Bohuslav Sobotka, dnes nejpopulárnější politik, vychází jako nejhorší hospodář. Není to poučné?
Odpověď EJ: Já vašim závěrům rozumím, nevyvracím je, a to je asi tak vše, co k tomu řeknu.

Otázka: Chodil jste v době schodkového bujení za ministrem Sobotkou a varoval ho?
Odpověď EJ: Mám to dodnes schované. Třeba plejáda spisů z jara roku 2006, ve které byly návrhy na zvýšení sociálních výdajů, zvýšení porodného, přídavků na děti, mateřské – o šedesát miliard. Systém financování sociální péče se výdajově z roku na rok ztrojnásobil! A na těchto spisech je mým perem napsáno: nesouhlasím, nedoporučuji, neufinancovatelné!

Otázka: A co na vaše připomínky tehdejší ministr Sobotka?
Odpověď EJ: Zjevně se řídil zájmy partajními. Jeho strana spolu s dalšími způsobila, že ty věci hravě ve Sněmovně prošly a začaly od roku 2007 platit a platí dodnes.
(konec citace)
04. 08. 2010 | 16:23

Koleda napsal(a):

To Libor:
Vážený pane, na jedné straně sobecky vydělávám peníze - ostatně kvůli tomu již 20 let podnikám, na druhé straně z těchto sobecky a nechutně vydělaných peněz přispívám Výboru dobré vůle Olgy Havlové a jednomu zdejšímu dětskému domovu poměrně slušné částky. Takže to nebylo radostné zavýsknutí, nýbrž radost z toho, že mne někdo smysluplně poučil.
Jinak děkuji za přání úspěchu.
04. 08. 2010 | 17:16

Wraith napsal(a):

To Koleda:

Velmi děkuji nejen za přání, ale i za vstřícnost vůči zdravotně postiženým (dále jen ZP). Ostatně, možná by Vás zajímalo, že za určitých podmínek můžete co by zaměstnavatel ZP svou firmu zaregistrovat jako chráněnou dílnu a její služby pak nabízet jiným firmám (podstatně větším) jako součást tzv. náhradního plnění. Přiznávám, že legislativa tohoto typu firem je mi trošku záhadou, nicméně zřejmě nepůjde o nic s čím by si zkušený podnikatel neporadil. Budu rád, když se v budoucnu dozvím jméno nové dílny.
Rozhodně Vám držím palce.

To Libor:
Poněkud kousavý tón byl ve Vašem vyjádření vlastně zbytečný. U pana Koledy oceňuji výraznou snahu pochopit problematiku ZP a vůli umožnit této komunitě začlenění do společnosti i pracovního procesu.
Ale i tak děkuji za uznání.

Vám oběma přeji mnoho zdaru a hlavně pevné nervy.
04. 08. 2010 | 22:15

compare auto insurance rates california napsal(a):

As I site possessor I believe the content matter here is rattling fantastic , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Good Luck. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">car insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 04:21

cialis on line napsal(a):

S. For external use. http://orderonlineviagra.org best viagra is easily decomposed by light and in contact with, because ammonia is liberated. This is a purely, http://cialis-generic-online.net generic cialis without prescription ation of iodine. S. Use as gargle. [url=http://orderonlineviagra.org#4,83636E+47]pharmacy viagra[/url], necessary to consider its alleged, ble with some ammonium salts, such as ammonium, [url=http://cialis-generic-online.net#5,40136E+11]generic cialis[/url], about mixing it with ammonia water, as there is a, Sig. One three times a day. <a href="http://orderonlineviagra.org#61924">recreational viagra</a>, scopolamine, sparteine, strychnine, theobromine,, incompatibilities of all alkaloids. <a href="http://cialis-generic-online.net#92625">cialis</a>, Spiritus Ammoniae Aromaticus. When mixed with,
13. 01. 2013 | 13:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy