Jsme jen v polovině cesty!

18. 10. 2010 | 11:13
Přečteno 3872 krát
Chtěl bych ještě jednou poděkovat všem, kdo podpořili kandidáty ČSSD v komunálních volbách a v prvním kole voleb do Senátu. Děkuji všem voličkám a voličům, kteří se nenechali znechutit vývojem po volbách do Poslanecké sněmovny, kdy vítězná ČSSD nakonec zůstala díky dohodě pravicových stran v opozici, a přišli volit! Velmi si této podpory vážím!

Výsledky jsou prozatím velmi nadějné, čekají nás ale složitá koaliční jednání na jednotlivých radnicích a především druhé kolo voleb do Senátu v pátek 22. října a v sobotu 23. října. Jsme tedy teprve v polovině cesty. Ta obtížnější druhá polovina je před námi. Nic není definitivně dáno a rozhodnuto!

Až druhé kolo senátních voleb rozhodne o tom, zda se ČSSD podaří změnit Senát a zvolit 12 nových sociálně demokratických senátorů. Usilujeme o to, aby se Senát stal skutečnou pojistkou proti dnešní absolutní svévoli Nečasovy pravicové vlády.

Svoji funkci může Senát naplno splnit jen tehdy, pokud v něm bude jiná většina, než je dnes v Poslanecké sněmovně. Sociálně orientovaný nový Senát může korigovat vládní reformy. Jsou totiž reformy spravedlivé a nespravedlivé, reformy správné a chybné, reformy únosné a reformy sociálně nepřijatelné. V Senátu chceme důsledně čelit nespravedlivým, chybným a sociálně neúnosným reformám.

Pokud ČSSD získá v Senátu většinu, bude Nečasova vláda nucena začít jednat s opozicí o podobě klíčových změn a hledat přijatelnější kompromisy. Zejména, pokud jde o podobu pokračování reformy penzí.

Senát je důležitý, dnes už to přiznává dokonce i Petr Nečas :-) :-) :-).

Bez souhlasu Senátu nelze změnit ústavu, měnit volební zákony, uzavírat mezinárodní smlouvy nebo třeba navyšovat počty našich vojáků v zahraničí.

Nový Senát se může stát místem, kde bude vládní politika podrobena zkoumání a svobodné kritice nejen ze strany ČSSD, ale také občanských iniciativ, odborů, nevládních stran, zkrátka všech, kdo budou stát o dialog o dalším správném směřovaní naší země.

ČSSD potřebuje ve druhém kole senátních voleb podporu všech sociálně cítících demokratů. Účast a podporu všech, kterým záleží na rovnováze a sociálním dialogu. Prosím, přijďte, podpořte změny. Vyvažme pravicovou Poslaneckou sněmovnu sociálně orientovaným Senátem.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Charita napsal(a):

Pane Sobotka, věnujete Váš byt nakoupený z poslaneckých náhrad na dobročinné účely?
18. 10. 2010 | 11:24

JenTak napsal(a):

Budu vás volit pane Sobotko. Přál bych si však, aby váš způsob práce nebyl kopií předchozího vládnutí ODS s nulovou tolerancí. Jsou zákony potřebné, a ty byste neměli brzdit. Pak jsou zákony příliš tvrdé a sociálně neúnosné. Tam zas buďte tvrdí.
Nelze se zalíbit všem, ale neopakujte styl Paroubkovu vlády, pak vás budu volit i příště.
18. 10. 2010 | 11:24

Sladký napsal(a):

Pane Sobotko, šlo o dohodu dvou pravicových stran a jedné soukromé firmy s populistickým programem,který mnohým zněl natolik levicově až revolučně,že se odklonili od ČSSD a dali jí hlas.
Mnohokrát jsem zde psal,že sociální demokracii (nejen u nás) chybí velká vize a program,který není pouhým obrušováním hrotů (v podstatě primitivní) pravicové neoliberální ideologie a zmírňováním drastických důsledků její praktické aplikace.
Sociální demokracii rovněž chybí partner-konkurent,radikálnější a levicovější,nějaká obdoba Die Linke.
Komunisté tuto roli hrát nemohou,a to je obrovský handicap levice!
18. 10. 2010 | 11:26

Sladký napsal(a):

Poslyšte,Charito, pan Sobotka byl jediný,kdo v Poslanecké sněmovně pobíral náhrady? Proč se neptáte všech,kteří v ní za těch dvacet let seděli?
Proč se třeba nezeptáte charitativního křesťana Cyrila Svobody,proč se soudí, a chce vlastnit dům,který zemřelá odkázala Charitě?
18. 10. 2010 | 11:29

Čochtan napsal(a):

"...po volbách do Poslanecké sněmovny, kdy vítězná ČSSD .."

Ano, ČSSD utrpěla vítězství. Nevzpomínám si přesně, ale nedostala asi tak 2/3 toho, co považovala za jisté ?

Sobotko, dokud budete takhle pitomě žvanit, nebudou vás lidi brát vážně. Váš výsledek není díky přednostem ČSSD, ale díky slabostem ODS.
18. 10. 2010 | 11:30

blue jay napsal(a):

Sobotka,
Clovicek s rovnatky. Nahradnik Paroubka. Me udivuje jak tento holohlavej skritek dokaze tak dlouho kecat.
18. 10. 2010 | 11:30

blue jay napsal(a):

Sladousku?

Kdo si za sve nahrady koupil byt? Mas tam jine jmena? A znas nekoho na Floride kdo si tam koupil byt??
18. 10. 2010 | 11:33

blue jay napsal(a):

Me zajima jestli se Bohus Sobotka zivil necim jinym nez politikou. Ma na to nekdo odpoved?
18. 10. 2010 | 11:36

JenTak napsal(a):

blue jay
Co třeba Řebíček, který si koupil nemovitosti v Itálii a v Dubaji? To jen tak do počtu.
Vedle toho jsou politici ČSSD žabaři. Já tím ale neargumentuji, protože tak argumentujete pouze vy, když nemáte čím argumentovat. Špína pravice je zapomenuta, a proto se vytahují levoty ČSSD, které přirozeně také existují. I když, náhrady zneužívají všichni. Bylo by zajímavé kdybyste uvedl, kolik náhrad vrátil váš prezident Klaus.
18. 10. 2010 | 11:42

andreas: napsal(a):

to blue jay: Nejspíš ne, stejně jako Kalousek, Nečas, Benda, Kasal....
18. 10. 2010 | 11:43

hoven napsal(a):

jo jo, neboj slávečku,
určitě přijdu na druhé kolo volit ODS. teda vlastně kohokoliv proti rudým a oranžovým komunistům. mužeš se spolehnout
18. 10. 2010 | 11:43

yara ze země krys napsal(a):

Pane Sobotko, nic zásadního proti Vám nemám, ale ČR je malá země a dvoukomorová zákonodárná instituce je naprostý nesmysl a zbytečně zatěžuje SR, přímo a v zákulisí nepřímo a o to více, protože je to rejdiště lobystů a podobné chamradě. Navíc zdržuje celý legislativní proces. Naše země senát nepotřebuje, maximálně může sloužit a v podstatě slouží jako odkladiště nepotřebných a přestárlých politiků! Proč si to neříci upřímně a na rovinu. Já vím, politik dokáže občanovi nakrmit uši a udělat když je potřeba do hlavy díru, ale jak to, že spousta malých států v EU dvoukomorový parlament nemá a docela se bez něj obejdou!
18. 10. 2010 | 11:45

Sladký napsal(a):

Náhrady jsou po celá dvě desetiletí součástí poslaneckého platu.Někdo si za ně pořídil byt,jiný je prochlastal,koupil za ně drahý vůz, dovolenou v pětihvězdičkových hotelích, nebo z nich platil luxusní prostitutky.Hlupáčci s ptačími mozky navíc vymytými ideologií nevidí nikoho jiného,než Sobotku a nic jiného,než jeho byt.
18. 10. 2010 | 11:45

Petr napsal(a):

Ne, že bych zrovna tleskal současné vládě. Ale mám hrůzu z návratu géniů typu Grosse od "imperialistů" z USA a a diktátorů typu Paroubka z přepychu hodných katarských princů.
18. 10. 2010 | 11:51

Iveta napsal(a):

Milí pravicově orientovaní diskutující, to už opravdu nemáte nic k blogu? Trochu kreativnosti by to chtělo v přístupu. Poslanecké náhrady Vám to nevytrhnou :)
K blogu: Škoda, že se u nás senátor nyní nevolí, určitě bych přišla podpořit levici.
18. 10. 2010 | 11:55

JenTak napsal(a):

Petr.
Nejste duševně mimo? Prý diktátor Paroubek v přepychu katarských princů.
Jaký majetek má Paroubek?! Jaký přepych si nahrabal? Jaký je to diktátor?!
Vy vůbec nechápete smysl slov, jak je pro pravicové příznivce naprosto příznačné. Jinak byste nemohli psát takové hovadiny.
18. 10. 2010 | 12:00

bača napsal(a):

Udivuje mne, že jsou připouštěny příspěvky takových patologických chudáčků jako je blue jay.
18. 10. 2010 | 12:05

Carlos V. napsal(a):

Blaboleni o nepodstatnostech.

Jediny realny vliv Senatu je pri prezidenstske volbe, evenutelni pri jmenovani ustavnich soudcu. Jinak muze leda pindat a zdrzovat.

Je v zasade jedno, jak je Senat obsazen. Vzdy bude stejne zbytecny.

Ovsem chtit po politicich, aby zrusili Senat, nebo treba snizil pocet poslancu PS .... to je jak chti po reznikovi, aby propagoval vegetarianstvi.
18. 10. 2010 | 12:06

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane bačo,

to jste si zřejmě spletl adresu, my tu nikoho "nepřipouštíme".

Jen pro Vaší informaci: pan bluejay je tzv. stalker, který se Vás a řadu jiných snaží různými stupidními výkřiky vyprovokovat (nemám možnost, mu v tom nijak zabránit a dokud neporušuje zdejší pravidla, nebudu jeho texty mazat). A není zde zdaleka sám.

Doporučuji si jej nevšímat, ostentativní nezájem podobné internetové "diskutéry" zpravidla odradí od zaplevelování debaty.

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 12:16

Sladký napsal(a):

Carlosi-a co změna ˇUstavy? Jinak s vámi naprsto souhlasím-a Sněmovnu bych zredukoval na polovinu.99 poslanců by bylo až až.Více než miliardová Indie má 4x víc poslanců,než my.
18. 10. 2010 | 12:17

Deny napsal(a):

Pane Sobotko, Vaše argumenty, proč má být senát "levicový", jsou pouze zástupné. Skutečný důvod Vaší agitky já vidím v tom, že vítězství v senátu potřebujete jako důkaz pro své spolustraníky, aby Vás zvolili předsedou ČSSD. Jiná v tom není.

Vaše "vítězství" není dáno Vaším programem či přičiněním, ale špatnou taktikou vlády po volbách. Ta, místo aby to vzala za správný konec a řešila korupci a akcie na doručitele, tak začala zcela přihlouple brát 10 či 5% platu lidem. Nechci hájit ODS, ale toto bylo naprosté diletanství a chyba. A voliči ODS (ale i VV) správně potrestali
18. 10. 2010 | 12:18

neo napsal(a):

Bez souhlasu Senátu nelze změnit ústavu, měnit volební zákony, uzavírat mezinárodní smlouvy nebo třeba navyšovat počty našich vojáků v zahraničí.

, ale drtivá většina reformních opatření skrz senát proleze celkem bez potíží.

Každý by senát rád rušil, ale vždy jen když se mu nehodí do krámu:)

Jinak přeji hodně štěstí v druhém kole.
18. 10. 2010 | 12:29

Bc Martin napsal(a):

Že jste tohle neříkal před 5 lety, kdy mašinérie ČSSD a KSČM v poslanecké sněmovně klidně ignorovala jak opozici tak i koaliční partnery a přehlasovávalo jedno veto senátu za druhým.

Nezodpovědné je v době krize rozhazovat peníze což vy velice dobře umíte. I Janota přiznal že jste byl nejhoršá ministr financí od roku 1990
18. 10. 2010 | 12:30

RA napsal(a):

chcete li Paroubka prezidentem,volte socany do Senátu. A o tom to je !!!!!!!!!!
18. 10. 2010 | 12:32

neo napsal(a):

RA:

aspoň bude sranda. První dáma bude opět psát na blog... lidi se v těch časech alespoň zasmějou.

Neviděl bych to tak černě... lepší Jirka na Hradě než v poslanecký kantýně. Věčně docházely chlebíčky...
18. 10. 2010 | 12:35

Tupelo napsal(a):

Pane Sobotka, napred gratulace k vysledkum, preji Vam uspech v drhem kole senatnich voleb. Pokud se vam podari dostat k volbam vetsi pocet volicu, snad se uspech dostavi. Myslim ze kazdy by mel byt ochoten obetovat hodinku k tomu aby odvolil.

Je docela mozne ze vas podpori i nezfanatizovani stredoby volici, kteri si uvedomi dulezitost Senatu v teto chvili, jako pojistky proti choutkam menit ustavu. Je mozne ze vas podpori volici, kterym neimponuje styl predvadeny pravicovou koalici, zalozeny na valcovani a ignorovani opozice v demokratickem state. A take doufam ze Vas podpori i jinak laxni lide, kterym jindy nezbyde nic jineho nez nadavat, prestoze sanci volit meli. Treba Vas podpori i lide, kterym vadil styl J. Paroubka, uspech CSSD by mu ztizil cestu zpet do vedeni CSSD (pokud vubec takovy zajem jeste ma).
18. 10. 2010 | 12:47

Pepa Řepa napsal(a):

bačo, máte recht.
Kdybych měl fenu, tak bych taky blue jaye nepřipustil.
18. 10. 2010 | 12:51

Honza napsal(a):

I když má Senát pouze minimální pravomoce a může přijetí zákonů de facto jen zdržovat, málokdo si uvědomuje, že nyní se vede boj o charakter naší demokracie.
18. 10. 2010 | 12:53

RA napsal(a):

já doufám, že se pravicoví voliči proberou / myslím tím ODS, TOP , VV/ a nedovolí ve druhém kole vítězství komunistů a komunistů. Nechcete snad mít za prezidenta Paroubka,že.
18. 10. 2010 | 13:00

Al Jouda napsal(a):

Druhé kolo voleb do Senátu potvrdí debakl ODS. Pane Sobotko, již nyní můžete začít pracovat na mechanizmu svržení současné koaliční vlády. Nesmíte to ovšem dělat tak blbě jako Paroubek !
18. 10. 2010 | 13:02

Pocahontas napsal(a):

RA
komunisti jsou rozseti rovnoměrně po celé šíři spektra
18. 10. 2010 | 13:03

Alex napsal(a):

Deny 12:18:41
Pravdu nemáte. Zástupné důvody to nejsou. Nikoli proto, že by už jen prostá většina pravice v senátu hrozila ústavními změnami - byly by totiž potřeba i nějaké další hlasy ze strany opozice pro onu ústavní většinu.
Ale prostě proto, že vládní koalice by byla alespoň trochu přibržděna v amatérských krocích a byla by alespoň trochu nucena brát ohled na opozici, což je v případě reforem, mají-li mít dlouhodobý charakter, prostě nutné. Nečas mne zatím absolutně nepřesvědčil, že by to myslel ohledně opozice a oněch reforem vážně. Pro mne zatím stále zůstává prostým válcovačem o Kalouskovi ani nemluvě. O Johnovi se skutečně cenu bavit nemá - úspěšně se stejně jako VV odepisují sami.
18. 10. 2010 | 13:03

Al Jouda napsal(a):

To RA :
Paroubek prezidentem je nesmysl, kterým může hrozit jen politický primitiv.
18. 10. 2010 | 13:03

RA napsal(a):

Al Jouda....zatím Paroubka můžete schovávat,ale šídlo v pytli neutajíš. Vždyť víš,že Paroubek je nejlepší diskutér a nejkrásnější politik. Navíc se nezdá,že by něco Jyrka vzdával, na netu je aktivní až až.
18. 10. 2010 | 13:11

RA napsal(a):

Pocahontas.....ovšem největší koncentrace bývalých komančů je v ČSSD , tak 95% . Tam je to tutovka.
18. 10. 2010 | 13:15

Terry napsal(a):

Janota: Sobotka a nejhorší hospodář? To nevyvracím (http://ekonomika.idnes.cz/j...)_20. ledna 2010:

z rozhovoru:

Otázka: U politiků nikdy nevíte, co doopravdy udělají. Napovědět by nám mohlo, co už udělali. Který z ministrů financí hospodařil vzhledem ke stavu ekonomiky úplně nejhůř?
Odpověď EJ: Nejhorší to muselo být někdy v letech 2003, 2004 a 2006. Nejdřív Bohuslav Sobotka při růstu ekonomiky skoro šest procent vytvářel schodky jako hrom, v jednom případě dokonce přes sto miliard. A nezadá si s ním v roce 2006 Vlastimil Tlustý: při šestiprocentním růstu, bim ho! – 97miliardový schodek. I když Tlustý tam byl krátce a možná s tím jen nestihl něco udělat.

Otázka: Takže Bohuslav Sobotka, dnes nejpopulárnější politik, vychází jako nejhorší hospodář. Není to poučné?
Odpověď EJ: Já vašim závěrům rozumím, nevyvracím je, a to je asi tak vše, co k tomu řeknu.

Otázka: Chodil jste v době schodkového bujení za ministrem Sobotkou a varoval ho?
Odpověď EJ: Mám to dodnes schované. Třeba plejáda spisů z jara roku 2006, ve které byly návrhy na zvýšení sociálních výdajů, zvýšení porodného, přídavků na děti, mateřské – o šedesát miliard. Systém financování sociální péče se výdajově z roku na rok ztrojnásobil! A na těchto spisech je mým perem napsáno: nesouhlasím, nedoporučuji, neufinancovatelné!

Otázka: A co na vaše připomínky tehdejší ministr Sobotka?
Odpověď EJ: Zjevně se řídil zájmy partajními. Jeho strana spolu s dalšími způsobila, že ty věci hravě ve Sněmovně prošly a začaly od roku 2007 platit a platí dodnes.
(konec citace)

Tehdy nezasáhl ani předseda rozpočtového výboru Miroslav Kalousek (ve funkčním období Poslanecké sněmovny PČR 2002 - 2006 působil jako předseda rozpočtového výboru. V roce 2005 na tuto funkci rezignoval, poté co bylo podáno trestní oznámení na jeho manželku pro nezaplacení dědické daně. Toto obvinění se však nikdy nepotvrdilo - zdroj: http://cs.wikipedia.org/wik...)

ani "pojistka" (po které teď Sobotka volá) - senát s (tehdy) pravicovou většinou.

Skleróza - politická nemoc českých "demokratických" politiků.

Werich: "A jede se dál močálem černým kolem bílých skal."

Bohužel - stále se ukazuje, že volby tento stav neřeší, nemohou řešit; strany nám "nabízejí" stále stejnou svoloč, a pokud jsou v parlamentu nějaké nové, rády se "přizpůsobí", že VV a Radku Johne:

"S politickými dinosaury do vlády nepůjdeme!!"

A už s nimi ve vládě sedí...
18. 10. 2010 | 13:15

Carlos V. napsal(a):

sladky : uz vidim, jak Senat odsouhlasi zmenu Ustavy a zruseni Senatu ... Jinak do budoucna by proste zmeny Ustavy schvalovala jen PS - mozne by se jen mohlo zvysit kvorum.
18. 10. 2010 | 13:35

Deny napsal(a):

@ Alex

Dvě mouchy jednou ranou. Nepopírám, že většinový levicový senát je pro ČSSD určitě lepší varianta, než pravicový.
Ale věřte tomu, že B. Sobotkovi jde v tuto chvíli o to, aby se ukázal, že minulé volby zbabral Paroubek a že současné "vítězství" ČSSD je jeho zásluha a proto by měl být zvolen předsedou ČSSD
18. 10. 2010 | 13:41

Platan napsal(a):

blue jay:

Chceš info o "využívání" posl. náhrad? Máš ho mít:

Lídr ODS zneužívá náhrady. Jsou to peníze ze sněmovny, říká s klidem.
http://vyhledavani.ihned.cz...

Gazdík domlouval Schejbalové (TOP09). Ta náhrady zneužívá dál
http://www.parlamentnilisty...

Hospodářské noviny: Ambrozek postavil dům za poslanecké náhrady
http://ekolist.cz/cz/zpravo...
18. 10. 2010 | 13:47

neo napsal(a):

Pane Sobotko, mohl byste být třeba i konkrétnější? Co je na reformách nespravedlivého a sociálně neúnosného?
18. 10. 2010 | 13:47

Pocahontas napsal(a):

neo

třeba to, že dluhy mají zaplatit jen nebozí zaměstnanci.
18. 10. 2010 | 13:49

Tencokida Hnuj napsal(a):

Rozvracet reformu si nedáme !

Kdo v opozici stojí, svoje ať pole si hnojí !

Vepřům šlichtu, dinosaurům vepře !

Buduj radnici, posílíš opici.

Více moci vládě - klidnější život pro naše kolchozníky na úřadě !

Etc etc etc

Svět se zbláznil, anebo už tomu vůbec nerozumím :

http://www.patria.cz/Zpravo...

Jak teda zatáhnou ty dluhy, to by mě zajímalo. Z DPH ? Díky inflaci ? Díky nám ?
Klaus se v tom vyznej.
18. 10. 2010 | 13:56

neo napsal(a):

Pocahontas:

to nechápu. Jak budou dluhy platit jen zaměstnanci? Nevím o podobném připravovaném zákonu.
18. 10. 2010 | 13:57

Platan napsal(a):

neo:

anebo:

Když se ti nepodaří najít si práci na dobu neurčitou (což by po přijetí reforem bylo pravděpodobnější než dříve), staneš se z hlediska bank nesolventním občanem bez nároku na hypotéku.
18. 10. 2010 | 14:02

MR napsal(a):

V české kotlině bývalo odjakživa sociální cítění obyvatel "doma". Nějaká pravicovost, jak se dnes moderně nosí, zde nemá kořeny. Proto ani dnešní efeméry nevydrží déle, než jepice v říši života.
I např. takový zakladatel státu, T.G.Masaryk, byl sociálně cítící (otec kočí, matka pradlena), nebyl to žádný bankéř....
18. 10. 2010 | 14:03

Pocahontas napsal(a):

neo

to jste neslyšel o plošném snižování platů státních zaměstnanců?
A o zvyšování DPH u jídla apd.?
O neustálém zdražování základních životních potřeb?
18. 10. 2010 | 14:04

neo napsal(a):

Pocahontas:

1) plošné snižování platů se týká pouze státních zaměstnanců, nikoli všech zaměstnanců.

2) Zvyšování DPH u jídla se dotkne především výrobců a prodejců, kteří díky konkurenci budou držet ceny. Nepatrné zvýšení cen některých potravin vlivem DPH se pak dotkne všech spotřebitelů, nikoli jen zaměstnanců.
3) jakou reformou vláda hodlá zdražit základnmí životní potřeby? Mimochodem, to zdražení se opět týká všech, nikoli jen zaměstnanců.
18. 10. 2010 | 14:11

neo napsal(a):

Platan:

vy byste si pane Platane měl zjistit, co obnáší vládní návrhy ohledně té doby určité. Pak byste nic podobného nemohl tvrdit.

Zatímco dnes platí 2 letá lhůta, lze smlouvu prodlužovat třeba každý měsíc. Navrhovaná změna by umožnila pouze 2 krát prodloužit smlouvu.To také povede k odstranění strachu firem k nabírání zaměstnanců a sníží se nezaměstnanost.
18. 10. 2010 | 14:18

Pocahontas napsal(a):

neo

no ti, kterým se sníží plat budou logicky muset méně jíst.
Spravedlivější by mně připadlo progresivní zdanění a daň na luxus. Třeba na maserati a cesty na Maledivy nebo do Antarktidy.

a neustálé strašení Řeckem má ten vliv, že platy šly dolů u všech zaměstnanců, které znám, nejenom státních.

prostě zaměstnavatel řekne je krize, zaplatím Vám méně a jak říkal Kalousek, buďte rádi, že jste zaměstnaní a ne nezaměstnaní, i když mu třeba zisky rostou a nemá k tomu důvod.
18. 10. 2010 | 14:19

neo napsal(a):

Pocahontas:
trošku jste odbočila od tématu. Nevysvětlujete, jak budou ty dluhy platit pouze zaměstnanci.

Ale budiž, vyjádřím se i k dalším vašim tvrzením :
1) co je na progresivní dani spravedlivého? Že někdo platí víc než jiný?

2) daň za luxus? Pokud vim, tak DPH se platí v % a Maseratti má tudíž mnohem vyšší DPH než Dacia Logan. I spotřební daně jsou v % a Maseratti mnohem více i žere.

3) Nevim jaké zaměstnance znáte, ale určitě neznáte všechny. Opravdu netuším, jak může strašení Řeckem ovlivnit výši platu zaměstnance. Nehledě na to, že mzdy rostly, nikoli napopak.
4) kdyby vaše poslední tvrzení bylo pravdivé, pravděpodobně by všichni zaměstnnaci pobítali minimální mzdu, což je nerálné vzhledem k tomu, že ji pobírá cca 1% všech zaměstnanců.
18. 10. 2010 | 14:30

Ford napsal(a):

Bohoušku ty si tragéd. Když jste vládli, tak jste dostávali na frak totálně ve všech volbách. A nic. Volby krajské, senátní atd. vám byly ukradené. Až jste byli odstaveni od nejvyššího koryta, tak z čirého zoufalství děláte z voleb u kterých opravdu o nic nejde zlomové. Ty svoje hnusy jste si odhlasovali s komunistama i když je senát vrátil. Senát je i kraje jsou opravdu o ničem, jen opět lžete vaším lehce manipulovatelným voličům. Jsem zvědavý jak Škromach bude platit důchody a léky až bude senátor. Nepaltil ani když byl 14 let poslanec a měl faktický vli i jako ministr.
18. 10. 2010 | 14:36

Pocahontas napsal(a):

1) nerozevírají se nůžky a ti vysocepříjmoví zas tolik netvoří nepodílejí se na vytváření hodnot v úměru k platu, který si stanovili tím, že vykořisťují.

2) no tam bych viděla ráda tu progresi

3) když se začlo se strašením Řeckem, začlo propouštění a nabírání nových lidí na stejná místa za méně (alespoň u nás)

4) nevím kolik je minimální mzda, ale u nás mé kámošky většinou pracují za 9-12 hrubého. A ten růst cen potravin z tohoto úhlu je dost děsivý.

A místa nejsou za lepším není utéci kam.
18. 10. 2010 | 14:39

neo napsal(a):

Pocahontas:

1) to není spravedlnost, ale čirá blbost:)

2) proč? víte co jsou to procenta?

3)pletete dohromady problémy Řecka, strašení Řeckem, finanční a hospodářskou krizi...
4) minimální mzda je ještě níž, co se týče nekvalifikované práce.A vaše připomínka nijak nepotvrzuje, že by zaměstnavatelé platili méně ať už z důvodu krize či vládních reforem, které jsou zatím v plenkách.
18. 10. 2010 | 14:58

martys napsal(a):

aááá koukám, že placený agent ODS s krycím jménem neo se opět činí :-))
18. 10. 2010 | 15:09

Platan napsal(a):

neo:

Pane neo,(pokud se tedy chcete držet bontonu), zatímco dnes platí dvouletá lhůta, podle Drábkových reforem by už žádná lhůta neplatila. Je pravda, že by se mohlo "řetězit" pouze dvakrát, jenomže třeba 2x5 let je 10 let a to už je docela dost. Mimochodem Nečas, který zřejmě ještě neřekl k reformám poslední slovo, má (měl?) na "řetězení" jiný názor:
"My jsme řetězení smluv na dobu určitou zařadili především jako protikrizové opatření."

Premiér Petr Nečas chce tvrdší novelu Zákoníku práce
Prima TV | 30.8.2010
http://www.spcr.cz/en/press...
18. 10. 2010 | 15:10

neo napsal(a):

Platan:

pak máte ale jistotu zaměstnání na 5 let a to banka bere v potaz.

Jinak ono pozitivum ohledně strachu ze zaměstnávání jste jaksi opomněl komentovat
18. 10. 2010 | 15:15

neo napsal(a):

Pane martysi, nevím, kde jste vzal, že bych byl nějaký agent.

ODS mne opravdu neplatí, neo není krycí jméno, nýbrž nick a ODS ani nevolím.
18. 10. 2010 | 15:17

Platan napsal(a):

neo:

Bere v potaz? No dobrá, ale jde o to, jestli Vám dá hypotéku. Opravdu jste si tím tak jistý?
18. 10. 2010 | 15:20

neo napsal(a):

Platan:

Záleží na kolik let bude fixace a na kolik % z hodnoty zastavené nemovitosti bude jistina.
18. 10. 2010 | 15:23

Platan napsal(a):

neo:

Pardon, tak tedy k tomu pozitivu... To je samozřejmě také velmi často používaný argument. Není mi ale zcela jasné, proč by vlastně firmy měly být po změně pravidel pro "p.p.d.u." ochotnější přijímat zaměstnance. Poměr by se mohl prodloužit, ale zase by se nesmělo řetězit (max. 2x). Vy v tom skutečně vidíte motivační stimul?
18. 10. 2010 | 15:30

neo napsal(a):

Platan:

No každá zakázka má nějaké trvání. Můžete mít tedy kmenové zaměstnance na pokrytí minimálního provozu a na specialitky najímat dle potřeby další lidi...
18. 10. 2010 | 15:33

Platan napsal(a):

neo:

Ale z jakého důvodu to doposud nešlo?
18. 10. 2010 | 15:37

neo napsal(a):

Platan:

že by zakázky byly na delší dobu než 2 roky?
18. 10. 2010 | 15:38

martys napsal(a):

platan:

ztráta času s tím neo
18. 10. 2010 | 15:46

Platan napsal(a):

neo:

Pokud nestavíte třeba elektrárnu tak asi ne. Pořád ještě ale nerozumím tomu, v čem je z hlediska zaměstnavatele to pozitivum, které by převýšilo negativum (nemožnost řetězit) a vedlo ho k nabírání lidí.
18. 10. 2010 | 15:49

Platan napsal(a):

neo:

Mimochodem, znáte stanovisko ministra spravedlnosti ke Drábkovým reformám?
18. 10. 2010 | 15:54

Koleda napsal(a):

Mele a mele a mele pořád dokola jedno a totéž. Žádná myšlénka, žádná vize, jen proklamace. Kdy už konečně budou mít socialsti osvíceného vůdce a ne současné komiky.
18. 10. 2010 | 15:54

Naštvaný a podvedený napsal(a):

Pane Sobotko,

voliči v Táboře dali hlasy ČSSD, ale byly to hlasy spíše proti zdejší ODS, jednomu rodinnému klanu. Teď to vypadá, že vládnout bude opět klan ODS a vaši socani mu budou dělat stafáž.
Za hlasy komunistů pro Mládka v II. kole dostane placenou funkci na radnici předseda zdejší KSČM, který by nemohl řídit ani trafiku.

Vaše strana je nespolehlivá a nedůvěryhodná, za osobní prebendy prodá i město a důvěru voličů. Nikdy více ČSSD.

Recaptcha hlásí: swine ationve
18. 10. 2010 | 15:59

Platan napsal(a):

(nejen) neo:

Velmi zajímavé čtení...!!!

"Ministr Pospíšil rozcupoval návrh změn zákoníku práce"

http://www.denikreferendum....
18. 10. 2010 | 15:59

Tenco napsal(a):

Platan
Děkuji za argumentační rány bičem, které naštěstí nedopadaly na můj hřbet. :))

Tak Drábek taky studoval v Plzni ?

Heršoft, mají ti lidi ale odvahu s něčím takovým vylézt na veřejnost.
A ta žere a žere a žere ....

Ještě že máme toho pozitivního formálního právníka v čele MS.

Asi proto John zatím sepisuje jenom příručky. Ty žádnou legitimní váhu nemají, může tam nasmolit prakticky vše co uzná za vhodné.

Ale až přijde ten VELKÝ ANTIKORUPČNÍ ZÁKON ....

...tak to už tady nebudu ani já, ani ten Pospíšil.
18. 10. 2010 | 16:10

horkojakovKrakove napsal(a):

Připadá mi, že všem uniká základní východisko při hodnocení volebního výsledku ODS a voleb obecně.A to, že je třeba sečíst ODS a TOP a až poté srovnat s marxisty :-). Myslím, že to pak není vůbec špatné i vzhledem k rekordnímu, "epochálnímu" výsledku, který modře rozzářil oči našich dětí :-) v předcházejících komunálních a v tu dobu konaných senátních volbách. Srovnávací základna byla nastavena velmi přísně ...
18. 10. 2010 | 16:27

fafnir napsal(a):

jestli rrozumím té záplavě páně Sobotkových slov,tak oranžový senát má hrát roli závistivého kazišuka.
18. 10. 2010 | 16:38

kormoran napsal(a):

fcera jsem (kratce) kouknul na OVM ,rekl bych , ze Sobotka zdedil po Paroubkovi mnoho napr. start utoku na pol. soupere, aniz by se prvne vyjadril ke sve strane.

Hrozive sermovani prstikem -take Paroubkuv syndrom v rozcileni- samy dirigent , ale zadny hrac.

Pak mi zkolaboval monitor-nedostatek pix. na vase 'cinaky'.
https://www.youtube.com/watc...
18. 10. 2010 | 16:44

jarpor napsal(a):

Hnoji

Senát a role reálné opozice... tomu fakt věříte ?

V našem systému si se senátem v převážném případě případů, které jsou skutečně pro socialisty zásadní, parlament vytře ... jako vlk s králíčkem...
Já neříkám, že je to dobře, že by senát, pokud už je, neměl mít s parlamentem vyrovnanější postavení, např. parlament by musel přehlasovávat senát ústavní většinou... ale je to dnes tak jak je a plky pana Sobotky o zatažení do oponentních debat na půdě senátu odbory, občanská sdružení (a možná i marťany)... na tom nic nezmění...

Hezký podvečer
18. 10. 2010 | 17:54

Ja.Kub. napsal(a):

Pan Sobotko,byl jsem celou politickou garnitůrou tak znechucen že jsem volit nebyl,do druhého kola Vás však podpořím s celou rodinou.Jsem stření podnikatel a daří se mě dobře,ale to neznamená že nemám sociální cítění,a proto počítejte s hlasy celé naší rodiny,držím Vám palce.
18. 10. 2010 | 17:55

Pete napsal(a):

Sobotko, měl byste projít martýriem od referenta k politikovi, který něčemu rozumí, jste absolutní ekonomický analfabet, podnikatelům , ale i zřejmě střední třídě - a dále nestátní sféře jste k smíchu !!!
Zkuste začít pracovat a ne parazitovat na našich daních. Nemakačenků a pitomců jako vy je všude přehršel !
18. 10. 2010 | 18:10

Ja.Kub. napsal(a):

Pete , jen jestli vůbec nějaké daně platíte,toť otázka,většinou zloděj křičí,chyťte zloděje.
18. 10. 2010 | 18:20

Tenco napsal(a):

jarpur
A Vy věříte válcovací moci ?

Já před rokem 1989 k volbám nechodil. A Vy ?
18. 10. 2010 | 20:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
18. 10. 2010 | 20:42

Petr B. napsal(a):

Dobrý výkon včera v otázkách Václava Moravce, pane předsedo. Nicméně, do vítězství tzn. dosažení 12 mandátů v senátu je nesmírně daleko. Ale je otázkou, jestli by to bylo vítězství nebo prohra, když víme, že vy můžete ODS a její spojence v senátu pouze zdržet. Pořád platí, že kvůli nepochopitelnému selhání části voličů sociální demokracie v květnu tohoto roku si s námi ODS bude moci až do poloviny roku 2014 dělat, co bude chtít.
18. 10. 2010 | 21:42

LEVAK napsal(a):

Pane Sobotka máte za co děkovat.My tady dole na dědinách co jsme postavili kandidátky a šli do voleb vám nemáme za co děkovat.Vy jste nás nechali ve "štychu"!Když to srovnám co na této úrovni učinila TOP09+star. jenom třeba ve věci propagace a osobní morální podpory, tak by jste se vy všichni funkcionáři od úrovně kraje až po ústředí měli stydět a to včetně poslanců a senátorů.
18. 10. 2010 | 21:43

znalec napsal(a):

Konečně změna. Tedy jen trochu. Nevím, jestli to někdo zaregistruje. Je potřeba otřes. Bomba! Aby se pozornost upřela k ČSSD. Myslím, že vám to v senátu nevyjde pane Sobotko. Ale to nevadí. Pokud dáte signál, že nejste populisti a že vám jde skutečně o blaho většiny, tak máte v naší zemi ohromný potenciál. Tu špatnou práci - která je nutná- nechte na současné vládě. Oni si tím ublíží, a to vědí. A pak můžete přinést obrodu blahobytu. A do dalšího Řecka máte vládu v ruce.
18. 10. 2010 | 23:51

DDD napsal(a):

Jsme v polovině cesty ... ke korytu.
V parlamentních volbách jsme byli nespravedlivě odstrčeni od koryta a nyní kvičíme hladem. Nikdo s náminejedná o úplatcích nebo osobních výhodách. Pokud nás budete volit, budeme moci obstrukcemi obtěžovat vládu i parlament a ve finále to třeba něco hodí. Najednou jsme zjistili, že je senát důležitý, zejména jako platforma pro kupčení s vojenskými misemi a pod. Nemluvě o teplých flecích pro zasloužilé soudruhy. Tak to je ta politika se kterou pracuje soudruh S.
19. 10. 2010 | 02:18

MirekS napsal(a):

Pane Sobotko,

Vy děláte, jako kdyby v poslanecké sněmovně žádný prostor nebyl (co poslanecké výbory?). Pane Sobotko, jste schopen přesvědčit protistranu (byť z opozice) o správnosti svých argumentů? Pane Sobotko, jste schopen připustit, že i ve Vaši vyjádřeních, názorech a postojích jsou chyby? Jste schopen je identifikovat (i za pomocí slov protistrany)? Pane Sobotko, nepolarizujete náhodou zcela účelově (ne zcela ne, takový hazardér zase nejste) tuto společnost?

Zdraví

MirekS
19. 10. 2010 | 05:15

rmakev richTerry napsal(a):

Sobotka: "Jsme jen v polovině cesty!"

V polovině, pane Sobotko?

Řekl bych, že republika je rozkradena více než z poloviny...

Ale ještě je pořád co tunelovat, takže hlavu vzhůru, politici!!
Veselá hra na demokracii aneb Žijeme v zázračné zemi, která už byla stokrát vyloupena a pořád je co loupit (http://blog.aktualne.centru...)
19. 10. 2010 | 15:25

MV napsal(a):

Pane Sobotko, jsem voličem ČSSD v Praze. Moc voličů tu nemáte, ale jestli Vaši spolustraníci podrazí pana Dienstbiera a podpoříte zdiskreditovanou ODS, ztratíte pro příště mnoho našich hlasů. Myslím, že byste si měli považovat, že pan Dienstbier za Vás kandiduje, protože jeho osobnost (i s podporou jeho otce) má kredit.
21. 10. 2010 | 22:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy