Ministr Kalousek zase špatně

03. 06. 2011 | 13:51
Přečteno 4197 krát
Vláda se z iniciativy ministra Kalouska opět chystá nesystémově a nekompetentně zasáhnout do něčeho, co funguje, a co víc, hodlá při tom porušit písemnou dohodu se 14 kraji. Jde o financování regionální železniční dopravy.

V reakci na zcela správné a legitimní rozhodnutí Ústavního soudu ve věci výplaty státní podpory stavebního spoření vymyslel ministr Kalousek jako odvetu zrušení dotací, které jsou od roku 2010 poskytovány ze státního rozpočtu jednotlivým krajům na dofinancování železniční dopravy na regionálních tratích.
Přitom viníkem vzniklé rozpočtové situace je právě ministr Kalousek, který hrál vabank s neústavní zpětnou mimořádnou daní na stavební spoření, riskoval 6 miliard na příjmové straně veřejných rozpočtů a prohrál.
Byla to Fischerova vláda, která našla konsensus při řešení dlouhodobě nedofinancovaného provozu regionální dopravy v jednotlivých krajích, a krokem, na kterém se podílely společně stát, kraje a České dráhy, nastavila předpoklady pro dlouhodobou stabilizaci systému.
České dráhy musely v rámci této dohody racionalizovat své náklady a nabídnout výrazně nižší cenu za jednotku dopravního výkonu, o zbytek nepokrytých nákladů se poměrově podělily kraje a stát.

Uvedený mechanismus byl formou společného memoranda, za stát podepsaného předsedou vlády, ministry financí a dopravy, zafixován na dobu 10-ti let. Kraje a stát se po tuto dobu zavazují v dané výši hradit provozování regionální železnice, České dráhy nesou riziko za případné zvyšování nákladů dopravních výkonů. Jediné přípustné zvýšení je o míru inflace. Případné snížení objednávaného rozsahu dopravy ze strany krajů by se adekvátně promítlo do výše úhrady státu. Tedy jasná pravidla, jasně vymezené parametry.
V návaznosti na memorandum uzavřely jednotlivé kraje s Českými dráhami desetileté smlouvy na zajišťování provozu na regionálních tratích. To otevřelo prostor pro dlouhodobé finanční plánování státních Českých drah a svou podstatou umožnilo zahájit čerpání evropských finančních prostředků na obnovu vozidel v rámci Regionálních operačních programů. V jejich případě totiž musí dopravce prokázat, že uzavřel s objednatelem dopravy (krajem, státem) dlouhodobý kontrakt.
A nyní přichází se svou iniciativou ministr Kalousek a chce nastavený systém financování měnit. Nejprve hrozil úplným zrušením dotací, nyní přišel s variantou zachování dotací pro letošní rok, ale jejich redukcí v roce příštím. Jakýkoliv jednostranný zásah do nastaveného mechanismu znamená jeho konec. Negativní důsledky se přenesou v plné míře na občany. Jim se sníží nabídka dopravních služeb, protože kraje nebudou mít dostatek zdrojů, aby dopravu zachovaly. Výrazná redukce dopravy se promítne především do základní dopravní obslužnosti regiónů, tedy spojů, které zajišťují přepravu občanů do zaměstnání, škol, za úřady, zdravotní péčí apod.
Sociální demokracie zásadně nesouhlasí s plánovaným krokem ministra financí. Občané mají právo na zajišťování nezbytného rozsahu veřejné dopravy, neboť pro mnoho z nich to je jediný způsob, jak uspokojovat svoje základní potřeby. Nemohou se stát obětí odvetných kroků vlády vůči krajům, a to jenom proto, že ve státní kase chybí finanční prostředky.

Dlouhodobě ve svém programu deklarujeme nutnost zachování dopravní dostupnosti měst a obcí a z tohoto svého závazku nehodláme slevovat. Udržitelná veřejná doprava by měla být prioritou napříč politickým spektrem a podíváme-li se do volebních programů většiny politických stran, bezesporu tam příslušnou zmínku najdeme. Ve volebním programu TOP 09 sepsaném ve formě programového prohlášení vlády se přímo píše: „V rámci boje s nezaměstnaností je prioritou zvýšená mobilita osob hromadnou dopravou. Za páteřní systém hromadné dopravy vláda považuje kolejovou dopravu.“

Asi se někde stala chyba.

Miroslav Kalousek porušuje programové závazky strany, kterou sám zakládal…

Pokud Ministerstvo financí v návrhu státního rozpočtu na rok 2012 přijde s redukcí dotací na regionální železniční dopravu a fakticky tak jednostranně poruší podepsané memorandum, v žádném případě takový návrh nepodpoříme.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hoven napsal(a):

slavečku, dej to k ustavnímu soudu. neni v ustavě, že jízda vlakem je zadarmo???
03. 06. 2011 | 13:59

Petr.. napsal(a):

Pane Sobotko, hlavně prosaďte ve Sněmovně jednání o cause Diag Human a v této souvislosti interpelujte hlavně Kalouska a Scwarzenberga! Kalouska, zda se nejedná ostřed zájmů, neboť je to dlouhodobý přítel Šťávy, zde bych se nezdráhal přijmou pomoc detektivních agentur, BISku asi zaúkolovat nebude moižné .. Dále, prosím Vás, interpelujte toho Schwarzenberga, co myslel v souvislosti s Diag Human prohlášením, že "co jsme ukradli, musíme zaplatit", nedávno to takhle doslova řekl na Radiožurnálu, přitom dejte pozor, aby byl při vědomí a nechrápal ..
03. 06. 2011 | 14:11

kristusek napsal(a):

Moc často s vámi nesouhlasím, ovšem tentokrát nemám na vybranou. P. Kalousek je v honbě za "úsporami" schopen vypovědět jakékoli dohody a smlouvy. Docela se divím, že ho ještě nenapadlo od 1.1.2012 úplně zrušit důchody (na něž odvádíme daně)... ale pssst! Nemluvme o provaze v domě oběšencově!
03. 06. 2011 | 14:21

Petr.. napsal(a):

Pane Sobotko, ještě mě napadlo, že v souvislosti s chováním pana Schwarzenberga takto ministra zahraničních věcí ČR (sic!) by nebylo od věci vyžádat si pomoc resp. dobrozdání známých lékařů např. MUDr. Hnízdila, jak a zda je za své chování odpovědný .. viz jeho neustálé podřimování při jednání vlády a sněmovny, jakož i prapodivné vyjadřování na adresu našeho státu, viz výše, případně jeho občanů "aby drželi hubu" apod....
03. 06. 2011 | 14:22

Lukáš napsal(a):

Tohle se mi líbí. Vy jste mi to já vám to. Aneb nejen sousedi si dělají naschvály. Regionální železniční doprava je dotovaná státem (respektive prostřednictvím krajů). Když soukromí provozovatele nabízeli krajům svoje služby levněji tak si to kraje rychle pojistili s ČD. A teď budou brečet že jim stát (nebo Kalousek jak kdo chce) nechce dát peníze).

Vím jak vlaková doprava funguje u nás. Vytíženost je velmi malá a jsou časy kdy vlakem jezdí jen pár lidí někdy dokonce i jeden. Autobusová doprava je proti tomu naplněná zcela. Vstup soukromého provozovatele by stav zcela jistě zlepšil. Soukromý podnik se musí starat o zákazníky a zlepšovat své služby. A samozřejmě i snažit se snížit náklady. Nikdo si nemůže dovolit hospodařit jako ČD. Tohle skrouhnutí alespoň donutí kraje šetřit.

Zdanění stavebního spoření možná nebylo košér. Nicméně celý systém stavebního spoření je podivným paskvilem a snahu pana Kalouska ho zlikvidovat naprosto chápu. Kolik procent ze státních příspěvků jde skutečně na stavění ? Kdyby to bylo jak má tak by to mělo být 100%.
Takto stát jen tak dává lidem peníze + lidem které na to mají.Né všichni mají peníze na to nechat je ležet ve spořitelně 5 let. Kde je v tomto ta vaše tak proklamovaná solidarita. A všichni si pamatujeme na brikule že každý člověk měl SP napsané na rodiče tety a kdoví koho ještě.

Kdykoliv někdo žádá jakoukoliv dotaci musí se tato doložit fakturou. Zde nikoli a dotyčný si za to může koupit třeba auto. A ten kdo staví si nakonec stejně vezme hypotéku. Proto bych se spíše přikláněl ke zvýhodnění podmínek pro ně (samozřejmě ne státní garance jak říkal váš předchůdce to je holý nesmysl).
03. 06. 2011 | 14:35

hawk napsal(a):

Slávečku, zase blbě :-)

Pročpak socdemácké vlády zatrhly privatizaci železnice? Protože dojily České dráhy. Já vím, nic nového. Takže tyhle slzy jsou jen pokrytecká selanka.

A mimochodem, jestli někdo zruší něco co funguje...no tak už to bývá. Pošta dříve také fungovala s vozy taženými koňmi a teď už ne. Jo evoluce, to je jiná, než tlachy "ekonomického experta" socánků. Tovíš, Slávku, Velký Jyrka už tam není a ty musíš něco vymýšlet sám, aniž by ses měl kde zeptat, a tak vymýšlíš kraviny a ještě je publikuješ.

Ale já vím, o co ti jde, o politické body, že jo, hloupý plebs si řekne "tato vláda nám bere vlaky", a je to zadarmo, jak by řekl....víš kdo.
03. 06. 2011 | 14:47

Honza napsal(a):

to hoven:

slyšel jste někdy pojem gentlemen agreement? na západ od Aše má tento pojem větší váhu než li podepsaná smlouva, zákon, .... v případě, že ji jedna , nebo druhá strana poruší, má na hezkou řádku let útrum.
03. 06. 2011 | 14:47

Rumcajs napsal(a):

Přestaňta krást na krajích Sobotko a peněz bude dost.
03. 06. 2011 | 14:56

Rumcajs napsal(a):

Nemůžu si vzpomenout, jak se ten panáček jmenoval, ale odešel ivestovat do žel. přepravy na Slovensko, protože tady mu socani na krajích akorát házeli klacky pod nohy.

Tak si to zaplať te Sobotko, když jste takový nýmandi.
03. 06. 2011 | 14:59

Carlos V. napsal(a):

Před nějakým časem jsem se radoval, že na krajích vyhrála levice.

Vláda se s kraji rozkmotří a přestane jim posílat aspoň část prachů. Stát nebude platit tolik nesmyslů a ušetří.

Už je to tady. Hurá.
03. 06. 2011 | 15:03

Béda napsal(a):

Škoda, že to kraje nemohou řešit s Kalouskem arbitráží jako porušení daných slibů.

Bohužel to jde pouze se soukromými spekulanty, kteří díky různým Kalouskům mají předem ty arbitráže vyhrány.

Prozatím mé předpoklady, že za Kalouska budou do "úspěšného" (nikoliv pro daňového poplatníka) konce dotaženy kauzy Diag Human, byty OKD, církevní "vyrovnání", zaděláno je na ekozakázku století, dostavbu JETE (tisíciletí), fotovoltaickou arbitráž, prodej Budvaru a AERO holdingu, "vyrovnání" se sudetskými Němci - vycházejí na 100%. Uvidíme jestli vyjde i ten zbytek. Šéfspořič Kalousek je úsporama státních financí a kvalitníma státníma smlouvama, znám již delší dobu.

Schválně, zbankrotuje ČR již za geniálního Kalouska? Prozatím má našlápnuto velice dobře.
03. 06. 2011 | 15:08

Rumcajs napsal(a):

Béda:
Proč si nedošlápnou na korupci ?
03. 06. 2011 | 15:13

hawk napsal(a):

Kdopak začal a zasmluvnil Diag Human? Kdo se vykašlal na církve a teď už to přerostlo v problém? A kdopak začal další věci a špatně? SOCANI, na to se nějak zapomíná.
03. 06. 2011 | 15:14

Béda napsal(a):

hawk,

- Diag Human - můj tip - ministr Bojar a po něm Stránský (oba ODS)?
- církve. Kde je soupis majetku nárokovaného církvema a historicky doložitelných nároků církve po r. 1948? (před restituční tečku se přece nemůže!)
03. 06. 2011 | 15:21

Občan napsal(a):

To Hawk:

ODS. V obou případech ve spolupráci s ODA, KDU-ČSL a KDS.
Ad církve - viz. Béda. Církve dodnes nebyly schopny vyčíslit ani jakkoli doložit, co jim k 25. únoru 1948 v ČSR vlastně DOOPRAVDY PATŘILO. A pravičácké vlády se o nic podobného také ani nepokusily. Naopak Vatikánu darovaly mnohamiliardové nemovitosti, které žádné církvi nikdy nepatřily a ani nikdy patřit nemohly, neboť v r. 1948 ani neexistovaly.
03. 06. 2011 | 15:27

Občan napsal(a):

Tak jo, Carlos - a budete mít tolik odvahy, abyste si stoupl před lidi žijící mimo velkoměsta a řekl jim do ksichtu, že odteď už se prostě do práce, špitálu nebo školy nedostanou jinak než autem?

Tenhle stát SI zavedl kraje v době, kdy pravouni slintali blahem nad samovládou a domnívali se, že to tak bude navěky. A ačkoli KÚ pravouni dost dlouho ovládali, tak kraje jako takové pravicové vlády docela hustě ořezávají od okamžiku, kdy se dostaly k moci. Proto také levouni krajské volby vyhráli.

Takže teď se pravice hodlá mstít voličům za to, jak volili a myslí si, že jsou tak hloupí, aby se nechali vydírat a přístě "pro jistotu" volili pravouny? Takhle si pravice představuje "demokracii"?
03. 06. 2011 | 15:34

Rumcajs napsal(a):

Občan:

Nešaškuj. Já si ještě vzpomíná, jak Ráth tvrdil, když šel do voleb, co peněz ušetří a že si klidně může dovolit platit i poplatky u lékaře. Takhle před volbama maňal každej socan.

No a nýčko jsou tak nějak Štronzo. Je to banda žvanilů, kterým může kejvat je mentálně oslabený jedinec jako seš ty.
03. 06. 2011 | 15:43

Jedla napsal(a):

Porušování podobných dohod je, zdá se, poněkud dvousečnou zbraní. Prostě podemele zbytky jakékoliv důvěry, no a pak jsme v době kamenné.

Co předvádí Kalousek se svým podřízeným Nečasem není nic nového, Klaus také jednostraně zrušil vládní garanci předchozí vlády (Pithartovy) o budované nejvyšší přípustné kapacitě meziskladu vyhořelého paliva v Dukovanech. Ostatně, útoky na územní limity těžby v podkrušnohoří jsou z téhož ranku.

Tohle dělají jen lidé, kteří se narodili jako malí podrazníci, vyrostli z nich velcí podrazníci, do politiky se dostali jako podrazníci, a jednou si do hrobu nevezmou nic, jen umřou jako podrazníci. Pro TOP 09 i ODS to platí jako charakteristika u 99,9% členů a nadpoloviční většiny voličů. (Zbytek voličů jsou lidé pronikavé inteligence pánů hovena, Ladika!!!, Rumcajse a obdobných).
03. 06. 2011 | 15:48

Carlos V. napsal(a):

Občan : jojo, politika není jen o sdělování zpráv.
03. 06. 2011 | 16:02

Pandora napsal(a):

Pan Kalousek - kazdy den neco noveho. Prala bych mu delat za (jak se tomu rika . aha.) "prumerny plat" a poslouchat ze dne na den tyto sr..... Doufam, ze tato vlada brzo skonci.
03. 06. 2011 | 16:05

Drzá zrzka napsal(a):

Pandoro

Máš ještě na dně skříňky naději, když už se všechny běsy, nemoci a svízele rozlítly do světa?
03. 06. 2011 | 16:13

Sladký napsal(a):

Hawk- rozhodl ses se stát nejhloupějším pravičákem na zdejších diskusích? Zdánlivě ztracená věc, protože Rumcajs, Hoven,Cestovatel nebo Moucha jsou těžké váhy.Zdá se ale, že za nimi v ničem nezaostáváš,docela b\ych si na tebe vsadil.Pokud ovšem mezitím nepraskneš, jako ta žába, o které jsem ti před časem psal.:o)
03. 06. 2011 | 16:30

Ovčan napsal(a):

Čím to,že na co Kalous šáhne to po..re?
03. 06. 2011 | 16:40

Rumcajs napsal(a):

Jsi zbytečně nervózní Cukrouši. Tebe z bedny nikdo nesundá. Ani Dočekal.
03. 06. 2011 | 16:55

Ládik!!! napsal(a):

Plechová huba může kvákat, co chce.
03. 06. 2011 | 16:58

Ládik!!! napsal(a):

A jinak, vlaků je příliš, objem dopravy bude klesat. Osekal bych výdaje na dopravu ještě víc.
03. 06. 2011 | 17:01

hoven napsal(a):

honza,
slyšel jste někdy něco o tom, že čr má bilion dluh a ten dluh neustále velice rychle narůstá??
03. 06. 2011 | 17:12

Bunny napsal(a):

to Ládik:
Není každý taková pasekář jako vy, který jednou za týden sejde z kopců s ruksakem do místního konzumu a nakoupí konzervy na dalších šest dní. Řada lidí jezdí do práce denně a je jim buřt, že objem dopravy klesá.
03. 06. 2011 | 17:13

Bunny napsal(a):

to hoven:
Ano, dluh narůstá. Takže běžte příkladem a hned zítra zavolejte Kalouskovi, že se zříkáte důchodu a jdete se pást. Co byste neudělal pro ... pro koho vlastně?
03. 06. 2011 | 17:15

Rumcajs napsal(a):

Bohouši, kolik si dostal za OKD ?

I když, když jsem se dočetl, že vy poslanci berete v průměru okolo 280 tisíc měsíčně, ty musíš být ve vatě i tak.
03. 06. 2011 | 17:18

Rumcajs napsal(a):

Buny:

Proč nejézdíš mercedesem ?
03. 06. 2011 | 17:19

Rejpal napsal(a):

Přeji panu Sobotkovi, aby co nejdříve se svou vládou začal obnovovat rozkradený stát.

Děkuji i za jeho blog. Kolejová doprava se musí stát pro občany atraktivnější než vražedné silnice.
03. 06. 2011 | 17:21

Béda napsal(a):

Rumcajs,

Jenom pro pořádek: nerozjeli akcičku OKD náhodou kucí Dlouhý, Kühnl a spol.? Nepřišel k tomu náhodou Bohouš až jako slepý k houslím, kdy již byl kšeftíček dávno černé na bílém?
03. 06. 2011 | 17:34

Rumcajs napsal(a):

Béda:

Jako slepej určitě. Ale to je tak všechno. Cenu určoval společně se Stáničkem.
03. 06. 2011 | 17:40

Rumcajs napsal(a):

Rejpal:

Neměl tys španělské okurky ?
03. 06. 2011 | 17:40

Cestovatel napsal(a):

To má být jako písemná smlouva, kterou dohodl Fisher závazná pro všechny další vlády? Nezbláznil jste se?
Ty vaše socdemácky tlachy o tom že je to pomsta Kalouska za zrušení zákona ústavním soudem jsou trapný. Snažíte se pořád hodit vinu na někoho jiného. Podle socdemáku za vše zlé může Kalousek, kterého démonizují. Přitom ještě předtím než jste získali všechny kraje podvodnou manipulací s poplatky tak kraje hospodařili s vyrovnaným rozpočtem. Dnes jsou kraje zadlužené díky vaším hejtmanům.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/169126.aspx
http://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6441251
03. 06. 2011 | 18:18

Rumcajs napsal(a):

http://www.novinky.cz/domaci/226891-sobotka-a-gross-tercem-trestniho-oznameni-kvuli-prodeji-okd.html

http://domaci.eurozpravy.cz/kauzy/23988-kdo-rozkradl-okd-gross-sobotka-a/
http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=692982

http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/gross-a-sobotka-celi-trestnimu-oznameni-kvuli-okd_195852.html

http://zpravy.tiscali.cz/sef-cssd-sobotka-bude-muset-77324

http://denikreferendum.cz/clanek/9411-volfova-zaluje-sobotku-a-grosse-za-privatizaci-okd

****
Jak sem budeš psát Bohouši, až tě ruka spracedlnosti zabásne ? Neměl by pan Stejskal přejmenovat Blogy na Motáky ?
03. 06. 2011 | 18:54

Rumcajs napsal(a):

Takhle do dopadne, když svěříš peníze socanovi.

http://www.novinky.cz/domaci/197776-vedeni-cssd-chce-aby-vlcek-dodal-podklady-ke-kauze-zneuzite-dotace.html
03. 06. 2011 | 19:03

Rumcajs napsal(a):

Neno třeba takhle:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=693732
03. 06. 2011 | 19:07

Rumcajs napsal(a):

Tohle je taky zajímavý

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/ustecky/clanek.phtml?id=695437
03. 06. 2011 | 19:10

Petr z Tábora napsal(a):

Nesouhlasím s mnoha návrhy stávající vlády, ale toto není tak jak vyvozujete.
Memorandum úřednické vlády, která k něčemu takovému neměla opravnění, není právně ani morálně závazné pro vlády následující. Oranžoví umí řešit problémy jedině tak, že natáhnou ruku a někdo jim má do ní nasypat.
03. 06. 2011 | 19:33

hoven napsal(a):

bunny,
proč bych se měl zříkat důchodu?? šetřit se přeci musí tam, kde je to možné, , například tak, že se přestane dotovat doprava v krajích. přece nikdo nemuže odebrat duchodcům důchody.
03. 06. 2011 | 19:47

Béda napsal(a):

hoven,

ona je to dvojsečná zbraň. Kalousek (bratr všech oligarchů, arbitrážníků a spekulantů) zaštítěn válcem 118-ky si může dělat prakticky co libo. Ovšem boží mlýny melou pomalu a najisto. Kalousek prakticky nemusí být politicky konzistentní. Za nějakou dobu mu to ovšem bude připomenuto a TOPce spočítáno. ČSSD akorát prohlásí. Že vám byla krom zhoršení životní úrovně, dostupnosti vzdělání, dostupnosti zdravotní péče, odsunutí doby důchodu podseknuta dopravní obslužnost zato poděkujte největšímu zadlužovateli a mistru padákových smluv. A bude vymalováno, byť média budou Mádlovat, vajíčkovat, vymýšlet Paroubkovy bradavice, zveřejňovat další díly Kubiceho pletich a propagovat další nové svěží větry v politice. Teď je Kalousek na koni. Ovšem všeho do času.
03. 06. 2011 | 20:32

Cestovatel napsal(a):

Béda:

Proboha sundejte si ty oražové brýle. Odsunutí doby odchodu do důchodu by musela udělat jakákoliv vláda. To je celoevropský tred. Jinak by při rostoucím počtu důcodců by byla naše ekonomika neudržitelná.
03. 06. 2011 | 22:07

Aktiv napsal(a):

Jsem strašně moc hrdej na stínovou vládu v čele s B.Sobotkou. Jsem ale ze všeho nejvíc hrdej vůbec na české politiky, jsem hrdej na Diag Human, že je humánní a ví, že politici, včetně bejvalého stínového(titulem) ministra J.Kalvody pracují ve prospěch českého národa, tak jako V.Klaus se svou privatizací. Doufám, že všichni bejvalý ministři a vládci Česka budou stejný šunt jako Kalvoda(Stalin). Jsem o tom přesvědčen, Pane Sobotko všiml jste si, že někde v Evropě se za přivlastňování poslaneckých náhrad odsuzuje do vězení, jinak řečeno do kriminálu?
Jste tam jednou nohou...
03. 06. 2011 | 22:11

Rumcajs napsal(a):

Dalším příkladem socanského rozhazování a falešného fňukání je Emmerová.
Tato kdysi dlouholetá členka KSČ a hejtmanka Plzeňského kraje si ze svých kamarádu bez výběrového řízení udělala poradce s desetitisícovými odměnami. Při odchodu z funkce byla svou prací tak nadšena, že si naordinovala odchodné ve výši čtvrt miliónu. A to i přesto, že její úřad byl prošpikován korupcí jak vrah Vinetua šípy.
Podobné praktiky jsou takřka na všech hejtmanstvích.

Středočechům bych pak doporučil, aby místo vlakem se chodili dívat na Ráthuv rukopis za 17 miliónu či se těšili na univerzitu v Kutné Hoře.

P.S.
Sobotkův výkřik není ni jiného, než snaha zakrýt neschopnou a rozhazovačnou socanskou bandu na radnicích a hejtmanstvích..
03. 06. 2011 | 22:16

lubrigační gel napsal(a):

Bohuš prý půjde za OKD hačat , taky už je načase!
03. 06. 2011 | 22:23

hoven napsal(a):

beda,
pokud vám vadí, že nas kalousek zadlužuje, podpořte usporná opatření vlády.
03. 06. 2011 | 22:30

dalimír napsal(a):

Hovne proboha kdy už tě konečně někdo s tohohle intern.portálu pořádně spláchne !
03. 06. 2011 | 23:09

akát napsal(a):

Socialisté jen tak na deset let budou sypat prachy do českých drah - bez výběrového řízení jak jinak! Nenasytné odbory na dráze nelze odbýt!

Sláveček - levičácký pokrytec.
03. 06. 2011 | 23:35

poste.restante napsal(a):

Pánové tohle je fakt fantastická ukázka jednostranného myšlení.

Regionální vlaková doprava musí být ztrátová poněkud z podstaty. Když má totiž přijet vlak na začátek tratě, aby mohl v 6 ráno odvézt lidi do práce, musí předtím vyjet z okresního města po 4 ráno poloprázdný. Pokud by měli cestující hradit plné náklady, 90 % tratí zkrachuje.

Bývaly doby, kdy byla tato ztráta kryta ze zisků dopravy nákladní. Pak ale někdo dostal nápad, že ta zisková část se oddělí, aby se mohla časem zprivatizovat a tu ztrátovou bude hradit stát.
Je to totiž jedna z funkcí státu, umožnit svým občanům dopravu za prací či vzděláním.
Našeho státu, připomínám. Protože to není hnusný stát a my, poctiví občané a podnikatelé, které stát okrádá, anóbrž stát, který si platíme.

Se vznikem krajů byla tato kompetence delegována na ně.
Ne tak už peníze na provoz ztrátových tratí.

Toho úspěšně využila Topolánkova vláda k tlaku na kraje a železniční odbory. O nic jiného jim nešlo.
Pokud neměly ČD zkrachovat či zrušit provoz na polovině tratí, bylo nutno najít prostředky na úhradu jejich provozu.
V tomto duchu byla učiněna dohoda s vládou premiéra Fišera, protože ten si mohl dovolit vykašlat se na ideologické žvásty (jaké tu mnozí předvádějí), ale řešit problémy věcně.

Jsou země, kde dohody platí a dané slovo má svou váhu. V těchto zemích se pak podniká a žije mnohem snáz. Blíže viz. článek pana Sedláčka o transakčních nákladech.
Vždycky jsem si myslel, že právě prosazování těchto principů je jeden ze základních pravicových konceptů.

Jenže místní modré squadře nejde o principy. Jde o to, že cokoliv může uškodit socanům, to je dobré.

A přiznejme si také, že jediné oč tady jde, je pomsta socdem krajům za vyhraný spor u ústavního soudu.
Kalousek ani jen nezmínil jinou možnost zdrojů, ze kterých by mohl financovat státní podporu stavebního spoření.
Ačkoliv v jiných situacích byl až překvapivě kreativní.

Abych ale nebyl jednostranný.
Socdem hejtmani měli na stole nabídku pana Jančury ze Student Agency. Mnozí experti sice tvrdili, že je nerealistická, ale to už by byl jeho problém, pokud by dostal šanci. Stačilo napsat správně smlouvy.
Hejtmani dali přednost podpoře státního podniku a jeho zaměstnanosti. Bylo tam více důvodů, ale nechci se zbytečně rozepisovat.
Být já na jejich místě, dohodnu se se Student Agency pokusně třeba ve dvou krajích a vytvořil bych si tak i tlak na ČD.
Takže ani kraje nejsou v tomto smyslu bez viny.

To ale nic nemění na faktu, že Kalouskův postoj v této záležitosti je neomluvitelný a nehodný slušného politika, za jakého se vydává.
V zemi panuje vláda, kterou primárně zajímá pomsta politickému konkurentovi a část z místních diskutérů tomu freneticky tleská. Co k tomu dodat?
03. 06. 2011 | 23:38

Lukáš napsal(a):

poste.restante :
Pomsta pana Kalouska socanům to jednoznačně je. Nicméně stejně tak je to ztráta pro rozpočet a to je věc druhá. Stejně tak byla pomstou stížnost socanů u ústavního soudu. Je to holt začarovaný kruh kde obě strany hážou špínu a podrážejí nohy tomu druhému.

A pokaždé když někdo kritizuje ČSSD je automaticky modrou skvadrou a je v žoldu ODS atd. adt. Toto je velmi omezený pohled na svět.

Když tu mluvíte o jiných zdrojích tak by mě zajímalo kde ty jiné zdroje podle vás jsou. Nikde kdyby byli nejsme tam kde jsme. Já bych si osobně přál, aby tahle vláda padla a aby měla právě ČSSD šanci ukázat jak se vládne v poskrizové době a né v době 7% růstu (což si ochotně přivlastnili jako svůj úspěch). Až uvidím že vládnou lépe (tahle vláda také není žáden zázrak:-)) pak rád přehodnotím svůj názor.
04. 06. 2011 | 00:33

poste.restante napsal(a):

Lukáš
Jsem názoru, že socdem si v roce 2008 prohrála sama.
Měli možnost ukázat, že to zvládnou lépe.
Místo toho se utápěli ve vnitřních půtkách a vzájemných podrazech.

O pravicové squadře mluvím nikoliv kvůli názorům, ale kvůli slovníku a způsobu vyjadřování.

Napadlo Vás někdy, že by ČSSD mohla podat stížnost k ústavnímu soudu třeba také proto, že to bylo věcně správné?

Můžeme mít různé názory a pohled na svět.
Ale stavební spoření je postaveno na principu státní podpory a na faktu, že musí mnoho lidí spořit, aby si jich několik mohlo vzít úvěr.
Stavební spoření není žádný socialistický výmysl.
Investice do vlastního bydlení jsou jednou z nejlepších forem spoření na důchod a zdrojem dalšího růstu ekonomiky.

A slušná společnost přímou retraktivitu neuplatňuje.
04. 06. 2011 | 01:02

poste.restante napsal(a):

Lukáš
Málem bych zapomněl.
Jiné zdroje by nebylo potřeba, kdyby Kalousek připravoval rozpočet zodpovědně.
Fantasie mívá Kalousek hodně. Nemám k dispozici jeho aparát, ale když jde financovat ze zvýšení DPH důchodovou "reformu", tak proč ne regionální dopravu?
04. 06. 2011 | 01:08

Občan napsal(a):

To poste restante:

Hm, Radim Jančura...
Zkusil jste se zamyslet nad tím, kolik MÍSTNÍCH (tedy takových těch, co staví na každé mezi) autobusových spojů provozuje Student Agency?

Já Vám to prozradím - ANI JEDEN.
Všechno to jsou expresy, které jezdí pouze mezi velkými městy - tedy bez jediné zastávky v menších městech a obcích.
Jak by tedy chtěl zorganizovat a UFINANCOVAT provoz MÍSTNÍCH vlakových spojů?
Místní - tedy právě ta "od vsi ke vsi" - doprava tvoří největší objem nákladů na dopravu v krajích. Přeprava obyčejných lidí do školy, do práce, k doktorovi.

Pokud vím, tak Jančura zatím plánuje pouze vlakový EXPRES z Prahy do Ostravy. O jeho jízdním řádu však není nikde ani zmínka; ovšem pochybuji, že by stavěl v malých obcích.
04. 06. 2011 | 06:37

Alibernet napsal(a):

Bez ohledu na to, jak "kompetentní" je Kalousek a jak "funkční" je regionální železniční doprava, mistrem světa v zásazích do něčeho, co funguje, jsou sociální demokraté.
04. 06. 2011 | 08:56

ric napsal(a):

To víž že jó, sociální demokraté
04. 06. 2011 | 09:12

poste.restante napsal(a):

Alibernet
Obvykle reaguji spíše na argumenty a ne hodpodské výkřiky.

Jen tak pro připomenutí, kdo že to s velkou slávou zavedl suprhrubou mzdu, aby po pár letech dospěl ke zjištění, že je to krávovina? Zkusil někdo spočítat, kolik vynucených nákladů to stálo stát a podnikatele?

Tak trochu mám představu, kolik stojí úpravy mzdového SW, například.
Občan
Jenže ten Jančura nabízel právě tuhle regionální dopravu se zastávkou u každé vrby. Navíc za ceny výrazně nižší nežli ČD.
Psal jsem, že se to zdálo až podezřelé...
04. 06. 2011 | 09:47

Jedla napsal(a):

Vždyť kraje nejsou jen oranžové, pořád je tu jeden kraj, kde funkci hejtmana, shodou okolností se tam ta funkce jmenuje jinak, totiž jako jeden druh sýra, zastává velevýznamný činitel ODS, jistý gynekolog porodník.
Hl. město praha je kraj. Má ten status.
Takže pokud měl některý kraj sáhnout po Jančurově nabídce, je jasné který. Ten kraj samozřejmě mohl vypovědět "smlouvu" svým dopravním podnikům pražským, nechat je zkrachovat, a dát zakázku Student Agency. Stevardky s denním tiskem a kafíčkem v pražských tramvajích, sluchátka a výběr hudby i filmů v metru, to by se Vám, pražáci, nelíbilo?
Nekritizujte, pražáci, "oranžové kraje", vyjměte břevno z oka vlastního, než začnete hovořit o smítku v cizím oku.
04. 06. 2011 | 10:32

Občan napsal(a):

To poste restante:

Nemáte pravdu. Studentagency nabízela regionální dopravu jen "výhledově" a nakonec velice ráda vycouvala z tendru, který byl vypsán na některé tratě:
http://cs.wikipedia.org/wiki/RegioJet

Ostatně, uvidíme, co předvede na Slovensku. Pokud vím, tak by tam měla spustit nějaké vlakové spoje od června, což už vlastně je.
Na trati Praha - Ostrava Jančura opět nepředvede nic, protože nemá co (a to se má jednat o celkem zbytný expres):
http://ekonomika.idnes.cz/jancuruv-regiojet-vyjede-pozdeji-nakoupil-ojete-vagony-p2j-/ekoakcie.aspx?c=A110518_1587383_ekoakcie_vem

Až začne předvádět, tak to bude za ceny stejné jako nabízejí ČD, a.s. Navíc s vlaky vyřazenými Rakouskými STÁNÍMI drahami. Momentálně je prý Jančura modernizuje, tak nemá čas jezdit :o)))

Snad tedy pochopíte mou skepsi k jeho schopnosti zajistit MÍSTNÍ vlakovou dopravu na úrovni krajů a okresů.
04. 06. 2011 | 11:46

kelt napsal(a):

"levouni"co si to dovolujete neustále kritizovat,pomlouvat a i jinak dehonestovat vládu boje proti korupci a rozpočtové odpovědnosti?
Tato vláda má demokratickou většinu 118 zodpověných a poctivých poslanců této sněmovny.
Je na jejím výsadním rozhodnutí užívat rozpočtových prostředků dle jejího uvážení a nic vám levicoví křiklouni do toho není.
Jestliže ministr Drobil se rozhodl posílit rozpočet nejsilnější demokratické strany o mizerných 5OO milionů,tak jenom v zájmu posílení demokratických principů řízení této země.Totéž je nutno konstatovat v souvislosti s virtuální kauzou Promopro,kde byl falešně obviněn ministr Vondra z neschopnosti dohlížet na nerozkrádání státních peněz.A tak bych mohl pokračovat-vše jsou to jenom lži nepřátel demokratického řízení této země odpovědnou vládou ODSTOPVV.
Reformní kroky vlády-levouni se jako klíště drží zfalšovaných průzkumů veřejného mínění že připravované reformy odmítá opozice,odbory,tripartita,odborná veřejnost a 70% občanů.To je v
příkrém rozporu s objektivním zjištěním naší vlády/90% podpora všech ratingových agentur/a proto předloží červnové schůzi posl.sněmovny všechny reformní zákony spolu se žádostí o vyslovení důvěry-tak to má být-psi štěkají,ale karavana jde dál.
V neposlední řadě mne zklamalo stažení návrhu na zpoplatnění amalgamových blomb.
Šel bych mnohem dál doufám,že komplexní reforma zdravotní péče to bude obsahovat.
Můj návrh:
Zpoplatnit léčbu rakoviny plic,žaludku a tl.střeva kuřákům a těm,kteří ve stravě konzumují mnoho vepřového a uzenin.
Zpoplatnit léčbu cukrovky u pacientů s BMX větším,než 26.
Zpoplatnit léčbu melanomu u pacientů,kteří neprokáží alespoň nákup jedné tuby opalovacích krémů s faktorem 50 ročně.
Zpoplatnit léčbu srdečního myokardu u pacientů,kteří neprokáží,že denně ujdou minimálně 8 km,nebo na kole neujedou min.15 km.
Zpoplatnit léčbu všech úrazů souvisejících s provozováním jakéhokoliv i amatérského sportu.
Jsem si vědom toho,že tento výčet není vyčerpávající-jde jenom o námět- věřím,že tvořivost našich zodpovědných pravicových poslanců zdravotního výboru najde uplatnění.
Byl by v tom čert,abychom nedosáhli v zájmu posílení konkurence schopnosti této země postupně úplné eliminace odvodů na zdravotní pojištění.
04. 06. 2011 | 11:52

Občan napsal(a):

To Jedla:

Probůh, jen to ne!!!!!
My, přípražstí, co do Prahy denně dojíždíme za prací, jsme rádi, že ještě vůbec něco funguje. Praha totiž není jen metropole sama, to jsou také tisíce lidí z blízkého okolí, kteří z ní utíkají na okraj a do blízkého okolí.

A kafe z automatu a noviny k němu si mohu koupit sám, za pár korun, na kterékoli konečné metra. Na to, abychom se dostali do práce a z ní, stevardky fakt nepotřebujeme :o)
04. 06. 2011 | 11:52

háta napsal(a):

Souhlas, ale chci konečně slyšet od stínového předsedy vlády a jejich členů řešení konkrétní. Jak důchody, zdravotnictví, zaměstanost, jestli nebudete nabízet konkrétní řešení, půjdete také do háje, jako současná vládní garnitura. Tak se už konečně pochlapte, jinak vyrostou jak houby po dešti krajní levice i pravice, nacionalisti a bude to ještě horší.
04. 06. 2011 | 12:26

Jedla napsal(a):

Já vím, Občane, já věděl, že to neprojde, já to jenom navrhoval ;-))

Mimochodem - Integrovaná doprava na jižní Moravě taky docela funguje, spoje celkem navazují, a tarifní systém zón je sice složitý, ale celkem funkční. Žádná opencarta. No tak proč to nezničit, že? V tisku se už se železnou pravidelností objevují zmínky, že když předplatní průkazy (v Brně "šalinkarty") neobsahují čip, je v tom cosi podezřele nemoderně nereformního, a je nejvyšší čas to změnit.

Veřejně daný příslib nic neznamená jen pro ty, kdo sami jednají podle hesla: "Kdo visí na šibenici, ten krade a skončí jako lhář!" (Nebo opačně?). Podle těchto mudrlantů když je na zboží zakoupeném v obchodě dvouletá záruka, pak platí po dva roky od data nákupu, pokud ovšem v tom obchodě prodává tentýž prodavač. Výměnou prodavače záruka na zboží zaniká :-)) Vládní memorandum, veřejně vyslovený závazek na konkrétní dobu (třeba těch 10 let), má nulovou hodnotu jen v banánistánu böhmistámu náčelníka Modré pero. Neboť je to země bez zákonů a bez ústavy, vláda tam vládne za pomocí velkého křiku silou svých hlasivek a s předchozí ani budoucí vládou nemá zhola nic společného; nepřebírá žádnou agendu, úřady si staví znovu a znovu, neplatí dluhy vlád předchozích, a nezanechává zásadně nic vládám budoucím. Oni tam ostatně slovo závazek vůbec ve slovníku nemají, a nahrazují ho tedy opisem. Místo "zavazuji se zaplatit do jednoho měsíce částku jednoho banánu" řekne náčelník Modré pero v levé kapse: "Dám ti za měsíc jeden banán, když mě ještě za měsíc budeš pevně držet pod krkem".
04. 06. 2011 | 12:28

jo napsal(a):

Jsem rád, že je tady máme vládu pravice. Konečně se nezadlužujeme, máme jen nízké poplatky a dostáváme za ně daleko více než bez nich, nízké daně a vysoké mzdy.
04. 06. 2011 | 14:57

háta napsal(a):

jo, a kde ty žiješ?
04. 06. 2011 | 15:13

Yosif K napsal(a):

Od Kaloska je tgo zlomyslny naschval.
Od slocanu je to vse bohapusta demagogie. Co byli socani socany, zivili se tim, ze lidem naslibovali spoustu "dobrych uzitecnych veci (vlaky skoro zadarmo, telefony zadarmo, skolky zadarmo, vsechno zdravotnictvi zadarmo, laciny benzin, stavebni sporeni, mlekop dso skol zadarmo atd atd) s tim ze to zaplati BOHACI.
Ve skutecnosti modri i oranzovi bohaci (Jansta, Mladek, kakaovy Kraus apod) jiz davno dani ve Svycarsku ci Karibiku takze vsechny socdemacke extraburty jednou skarede zaplati nase DETI......

Hlav ne zase zvolte Sobotku, v zivote nedelal nez politiku a uz si dost zvykl na poslanecky plat......
04. 06. 2011 | 20:29

Béda napsal(a):

YosifK,

vlaková doprava, nemýlím li se, je i v Japonsku, USA, Mexiku, Rakousku, Německu, Maďarsku, Polsku, ... Nas území dnešní ČR je od 19.století. Přežila R-U, 1.ČSR, Protektorát, ČSSR a dnes po různých hókusech pokusech (oddělení ziskové nákladní dopravy) umírá na úbytě. Rozvoj železniční dopravy vždycky plánoval, koordinoval a dotoval stát, který v průmyslovém věku potřeboval aby přeprava surovin, zboží a pracovní síly byla flexibilní.

Rozkrytí důvodů proč tomu tak vždycky bylo, ponechám na vaší fantazii. (jenom napovím: stát nikdy nenechával oblast železniční dopravy, podobně jako nenechává oblast silniční dopravy = výstavbu silnic... jenom na privátní sféru. To by se mu totiž mohlo stát, že vznikne celá řada slepých kolejišť, které začínají a končí tam, kde začíná a končí momentální zájem nějakého podnikatele. Osobně si myslím, že předkové byli v mnohém směru mnohem lepšími hospodáři a vizionáři, nežli dnešní party politických hochštaplerů a příživníků s rozhledem slepice na hnojišti, který končí nejdál u plůtku k sousedovi.
05. 06. 2011 | 06:36

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy