Na téma předdůchodového věku…

20. 06. 2011 | 11:56
Přečteno 4849 krát
Současná vláda se bude ve svém pojetí důchodové reformy jen těžko bránit obvinění z amatérismu. Příkladů takových nedomyšleností lze uvést celou řadu. Na tomto místě bych chtěl upozornit na způsob, jakým vláda lehce “zvládá“ složitý problém přechodu lidí z plné ekonomické aktivity do starobního důchodu.

V takzvané „malé důchodové reformě“ vláda navrhuje neomezené – a u žen zrychlené - zvyšování důchodového věku. Kdyby tato novela skutečně vstoupila v platnost v nezměněné podobě (nyní zákon vrátil do Poslanecké sněmovny na návrh ČSSD s podstatnými úpravami Senát), v průběhu let by se svého důchodu už vlastně nikdo nedočkal - a problém důchodového zajištění by tak byl jednou provždy vyřešen. Navíc, taková úprava neustálého růstu věku odchodu do důchodu je originální a průkopnická: nesetkáme se s ní nikde jinde na světě.

Všude jinde operují se zřejmě dnes už překonanou představou, že v životě člověka nastává chvíle, kdy už má na odchod do penze s ohledem na dosažený věk nárok.

Další problém vidím v tom, že vláda všechny občany hází do jednoho pytle. Přitom existují velké rozdíly v tom, jak různá povolání různě rychle omezují fyzické a duševní předpoklady pro jejich výkon. Těžká fyzická práce (například práce v dolech, hutích), povolání namáhavá na soustředění (například letečtí dispečeři nebo i šoféři) nebo povolání, u nichž je předpokladem jejich výkonu relativní mládí (například balet) nedávají šanci vykonávat je do sedmdesáti. Navíc je smutným faktem, že příslušníci těchto profesí umírají dříve… Ani jejich problémy s přechodem do důchodu „malá důchodová reforma“ nijak neřeší.

V situaci, kdy máme vysokou a chronickou nezaměstnanost a o lidi po padesátce je na trhu práce jen minimální zájem, vláda navrhuje další zpřísnění podmínek pro odchod do předčasného důchodu. Lidé v předdůchodovém věku, kteří ztratí práci, tak budou postaveni před smutnou volbu: buď se po několika měsících pobírání nevysoké podpory v nezaměstnanosti spokojí po několik let s almužnou životního nebo dokonce jen existenčního minima, nebo budou až do smrti pobírat starobní důchod ořezaný tak, že ani v náznacích neumožní klidné a spokojené stáří…

Na místě je otázka, jaké řešení nabízí ČSSD. Zpracovali jsme a nabízíme k veřejné diskusi ucelený koncept důchodové reformy, který je - na rozdíl od vládních pokusných experimentů na lidech - opřen o solidní analýzy a vychází i z mezinárodních zkušeností (včetně těch negativních s nedomyšlenými reformami v některých postkomunistických zemích, například na Slovensku, v Maďarsku či v Polsku).

Stanovení věku odchodu do důchodu chceme odvíjet v závislosti od vývoje střední délky života populace prožité ve zdraví. Pracoval jsi, vydělával jsi, přispíval na důchodové pojištění, tak budeš mít nárok na to, aby sis i část svého důchodu užil ve zdraví a pohodě. V tuto chvíli tedy nevidíme žádný dobrý důvod pro to, zvyšovat věk odchodu do důchodu nad 65, později v budoucnu 67 let.

Bude třeba zavést povinný doplňkový systém pro pracující v mimořádně zatěžujících povoláních a umožnit jim tak odejít do důchodu dříve. Povinně by do něj měli přispívat jejich zaměstnavatelé. Umíme si představit, že by tento systém zabezpečovaly třeba i reformované současné privátní fondy důchodového připojištění.

A perspektivně bychom rádi přešli na systém, který se osvědčil například ve Švédsku, totiž na tak zvaný nefinanční příspěvkově definovaný systém (známý pod zkratkou NDC), který vytváří mnohem větší prostor pro individuální volbu pojištěnců a činí přesné stanovení věku odchodu do důchodu v zásadě nadbytečným. Zde se kromě základní (sociální) složky důchodu, na kterou budou mít nárok všichni, vypočítá důchod v okamžiku, kdy se pro něj svobodně rozhodnete, a to v závislosti na výši všech vašich příspěvků do sociálního pojištění po celou dobu vaší pracovní kariéry a aktuálního očekávaného věku vašeho dožití vypočítaného podle úmrtnostních tabulek. Zatímco Petr se rozhodne odejít do důchodu už v 53 letech a bude mu vypočten jedenáctitisícový důchod, Pavel bude se srovnatelným platem vydělávat až do pětašedesáti, ale pak si přijde třebas na třicet tisíc. Na tento systém ale nemůžeme přejít okamžitě, neboť tomu brání pouze dvoutřetinový podíl HDP, který vydáváme na důchody (cca 8 %) ve srovnání s evropským průměrem (přes 12 %).

Jinými slovy řečeno, zatím na tento systém nemáme, neboť se na našich důchodcích snažíme nepřiměřeně šetřit. A současná vláda chce být v tomto ohledu skutečnou přebornicí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gustáv Kočí napsal(a):

Úmrtnostní tabulky:)
20. 06. 2011 | 12:09

jo napsal(a):

Tohle je bananystán. Mzdy a důchody připomínají almužny, ceny jsou "německé" a i vyšší, odchod do důchodu v 71 letech když je člověk po 60ce prakticky nezaměstnatelný atd atd. Hlavně aby se sponzoři pravice nažrali tak se sníží odvody zaměstnavatelům a všichni se máme dobře hahaha...
20. 06. 2011 | 12:11

Jáchyme, hoď ho do kašny napsal(a):

jo,

pan prezident oslavil 70ku a do důchodu se ještě nechystá
20. 06. 2011 | 12:19

student napsal(a):

Vysvětloval jsem kdysi někomu, že ani učitelka tělocviku nemůže pracovat do 70ti. Dostal jsem odpověď, že může. Prvních 35 let bude při výuce žáky přesvědčovat pomocí ukázky dokonalých cviků.
Posledních 10 let bude využívat hůl, kterou už určitě bude nosit.
Uvidíme, které období bude úspěšnější.
20. 06. 2011 | 12:21

Vlastimil Copko napsal(a):

Pouze administrativní prodlužování věkové hranice odchodu do důchodu je velmi necitlivé ke konkrétním lidem, kteří nejsou žádné stroje.

Myslím si, že rozdělení průměrného lidského života by mělo mít 3 etapy - 20 let mládí a přípravy na povolání, 40 let práce a 20 let čerpání penze, a že by to tak mělo ještě dlouho platit.

Smyslem lidského života přece není to, že budeme nuceni pracovat skoro až do konce svého života. Zvýšení hranice odchodu do důchodu na 65 a více let může zvýšit nejen počet nezaměstnaných, ale zejména zvýší růst počtu invalidních důchodů, čímž se tak celková situace ještě zhorší.

Pokud by se věk odchodu měl prodlužovat, tak jen na základě přímé úměrnosti ke zvyšování věku dožití. Pokud se věk dožití prodlouží o 1 rok, tak o jeden rok by se mohl prodloužit i odchod do důchodu. Tedy z 60ti let na 61 let atd.

Více na: www.penzijni-reforma.nazory.cz
20. 06. 2011 | 12:26

Pepa Řepa napsal(a):

Tak ještě jednou, Bohušu.
Proč vynalézat vynalezené?
Proč se neinspirovat Japonskem?
http://www.iliteratura.cz/Clanek/28455/cucui-jasutaka-konec-stribrneho-veku

Podotýkám, že v zemi má toto řešení staletou tradici. Dříve odvedli potomci "přebytečné a přestárlé darmožrouty" do lesa a řekli jim, že mají čekat, až přijde božstvo.
A spořádané Japko čekalo a čekalo.....
20. 06. 2011 | 12:31

Ládik!!! napsal(a):

Bohušu,
raději se zabývej podůchodovým obdobím. Snad tě něco napadne.
20. 06. 2011 | 12:32

tata napsal(a):

NO SEM ZVĚDAV JESTLI SE ZDE BUDE ROZUMNĚ DISKUTOVAT NEBO PLIVAT.

chapu že to mnozí mužou vidět jinak,ale v ohledu jak je těžke sechnat praci po 50,jak jsou lidi manualně pracujicí kolem 60 opotřebovany je nesmysl zvyšovat nad 65,a ještě znemožnit odejit do duchodu dřiv,měla by natoto opravdu byt dizkuze na nakem prusečiku bodu,třeba i že ten kdo se třeba po 55 bude bat že nemuže pracovat bude odvadět do toho systemu vic na připadne rizika,nebo i jinak ale ten odchod dokonce nad 67 je naprosta hloupost myslym že pro kolem 50procent manualu bude problem těch 63,a 65 budou bud totalně před exnutim nebo neschopny pracovat.
20. 06. 2011 | 12:33

Pepa Řepa napsal(a):

student
copak učitelka, ale dovedete si představit sedmdesátiletou sexuální pracovnici na E55?
20. 06. 2011 | 12:34

dědek mirda napsal(a):

slíbíme každému cokoliv hlavně když se dostanem ke korytu !!!
Sobotka myslíme na děti a proto je nemám,že?Jenže důchd platí rodičům děti !!!
Spravedlivé by bylo kdo nemá děti jen základní důchod cca 5000kč
20. 06. 2011 | 12:34

Schlojmo Mojzes napsal(a):

Já se jen divím a vrtím hlavou jak beran !
Ten Sobotka je ale fakt tvrdej na tu vládní sebranku!
Akorát mne mrzí,že jako správný ČR "politik" pochopitelně postrádá jakoukoliv předvídavost.
Jako čelní představitel vlády s.Paroubka mohl poměrně lehce navrhnout a zajistit alespoň nějaké prvotní reformní kroky v oblasti důchodů. Těmi se mohl dnes pochopitelně honosit, ba tvrdit,že reformu,(tu lepší)-začala již vláda ČSSD !
Dokonce by si pravděpodobně ani dnešní vláda nedovolila rasantní předělávku reforem.
Bylo by to sebepoškozující.Takto si může dovolit prakticka vše,především
ve prospěch bohatých.
Děkujeme Vám pane Sobotka za Vaše nicnedělání a prázdné mlácení pantem.
20. 06. 2011 | 12:37

Colt napsal(a):

pane Sobotko

aby se tomu amatérskému řádění dalo zabránit musíte mít vymyšlenou nějakou strategii, jak se dostat k vládě.
Podle toho jak Vás poslouchám:
1.buď nemáte jasno, že nadáváním menším případným partnerům si nepomůžete a šanci na sestavení vlády nemáte
2.nebo jasno máte, a odpor k nepříliž povedným reformám pouze předstíráte.
Funkce hlasité, dobře placené, ale z nic odpovídající opozice, vám vyhovuje

Takže tragická je nejen vláda, ale i beznadějná opozice.
20. 06. 2011 | 12:38

ZM napsal(a):

Vypadá to, že v příštích volbách bude ČSSD sestavovat vládu,pravděpodobně ale s podporou KSČM. Taky proto, že současná vláda se stala příliš arogantní.Co se týká příští vlády,jedna věc je, jaké záměry má samotná ČSSD, druhá věc, jakými požadavky bude KSČM podmiňovat podporu vlády. Pochybuju, že by ČSSD byla schopná v příštích volbách sestavit vládu bez podpory KSČM (pokud tedy nedojde k podobné dohodě jako byla před lety opoziční smlouva). I kdyby se do parlamentu dostala KDU, tak to zřejmě by koalice KDU a ČSSD neměla nadpoloviční většinu v poslanecké sněmovně. KDU nebude ochotná být ve vládě závislé na podpoře KSČM. A KSČM pravděpodobně bude mít zase minimálně 10 % hlasů.
Co se týká státních financí, tak je samozřejmě možnost zajistit vyrovnaný státní rozpočet a současně požadavky odborů. Ovšem za podmínky, že se nebude ustupovat různým regionálním kmotrům. Např. ODS toho schopná evidentně není. A nejsem si jistej, jestli zrovna ČSSD je v tomto směru schopnější než ODS. Stačí připomenout některá jména. Např. hejtmana Palase (v Moravskoslezkém kraji). Ten je členem ČSSD. O jeho spojení s Mrázkem a Pitrem se ví už dlouho a přesto tento člověk kandidoval na hejtmana a byl zvolen. A takových je celá řada. Otázka tedy je, jestli ČSSD v případě, že sestaví příští vládu prostě nedá zelenou vydávání dalších dluhopisů, tím by si zajistila podporu voličů, protože ti se budou rozhodovat podle výše důchodu nebo sociálních dávek, a ne podle makroekonomických veličin. Určitou míru zadlužení ČR ještě zvládne, ale důsledkem bude, že výrazně šetřit se začne až po volbách v roce 2018. Možná že ale pak někdo konečně najde odvahu šáhnout na majetky i kmotrům. Zatím nikdo tu odvahu nenašel. Sice je plno článků v novinách a časopisech, kde co kdo vytunloval,ale policie a státní zastupitelství dělají, jako by nic.
20. 06. 2011 | 12:41

Koplkop napsal(a):

Autor
"Na tento systém ale nemůžeme přejít okamžitě, neboť tomu brání pouze dvoutřetinový podíl HDP, který vydáváme na důchody (cca 8 %) ve srovnání s evropským průměrem (přes 12 %).
Jinými slovy řečeno, zatím na tento systém nemáme, neboť se na našich důchodcích snažíme nepřiměřeně šetřit. A současná vláda chce být v tomto ohledu skutečnou přebornicí. "
Pane Sobotko, jsem úplně natvrdlý. Vůbec jsem nepochopil co jste chtěl těmito slovy vyjádřit. Až tedy přestaneme šetřit na důchodcích, budeme mít dost peněz na důchody?
Díval jsem se včera chvíli na OVM a vůbec , ale vůbec Vám nevěřím. To, že také nesouhlasím s odchodem do důchodu v 70, neznamená, že mluvíte i za mně.
20. 06. 2011 | 12:45

jo napsal(a):

Jáchyme, hoď ho do kašny

každej "pracující po 70ce" by měl dostat svůj prezidentský post
20. 06. 2011 | 12:50

Colt napsal(a):

Jáchyme, hoď ho do kašny

co 70letý Čech, to prezident (nebo alespoň papaláš)
20. 06. 2011 | 12:52

Schlojmo Mojzes napsal(a):

(UTAJENÁ A NEVEŘEJNÁ ČÁST KOMENTÁŘE-Jen pro vlastní potřebu!)
Sobotka který krom "politiky" v podstatě NIKDY NIC pořádného nedělal, může prd navrhovat !Neví (a jak také..),jak bude asi manuálnímu pracovníku po 62-3-4 letech věku někde na pracovišti.Celý ten cirkus je silně asociální především pro mužskou část populace.(Vzhledem k věku dožití).
Je velice cinické kalkulovat s tím ,že podstatná část mužské populace hůře přežívá věk 62-65 let.Tito lidé velice často stačí dříve zemřít,než by odešli do důchodu a zatížili státní kasu).Takový model odchodu do důchodu vyhovuje spíš úředníkům,politickým kreatůrám všeho druhu a pod.Ti si budou vesele pobírat důchod a přitom i jako"nepostradatelní" budou navíc i "pracovat"!
(Škoda,že mu v loni na předvolebním klání ten blázen trochu víc nenatloukl...a to byl JEJICH volič !!)
20. 06. 2011 | 12:53

dědek mirda napsal(a):

Nefnukejte chcete se mít jak v německu? Tak kamarád žije v Berlíně je pokrývačem a v loni šel do důchodu v 65 letech.Ptal jsem se ho jak to vydrží? Říkal: jsem u firmy 42 roků kdyby mě chtěli propustit museli by mě dát odstupné 42 x průměrný plat,to by firmu položilo.(za každý rok je jeden plat)Tak přes zimu jsem na pracáku,měsíc dělám,pak jdu marodit,dovolenou,lázně,atd. A jsou tam už mladší co to tahnou.Dá se to přežít!!!
kolik je řemeslníků-živnostníků co makaj i po té 60ce.Je mě 65 roků a bral sem důchod a ještě dělal ted 2 roky jsem přestal a jsem na tom zdravotně hůř.
20. 06. 2011 | 12:56

ZM napsal(a):

Vždycky je něco za něco.Nelze uspokojit všechny a vyhovět všem za jakýchkoliv okolností. A příkladů může být celá řada z různých odvětví. A nemusí se týkat vždy jen korupce. Např. ve školství. Jestliže není na zvýšení platu učitelů, tak je možnost zkrátit týdně počet hodin výuky. Nechť studenti studují vícc sami doma, místo aby chodili po barech. Bude potřeba méně učitelů a tím pádem se můžou zvýšit platy. Nebo se v zimních měsících na středních školách můžou prodloužit prádniny a ušetří se na vytápění. A zase zbude víc peněz. Nebo ať se učitelé spokojí s tím, že v kabinetech se bude topit jenom na 16 stupňů, oblečou si sveetr a zase zbude víc peněz na platy :)
Totéž je samozřejmě možné zavést na ministerstvech a na Úřadu vlády :). A samozřejmě by platil zákaz používání topidel na elektřinu .
20. 06. 2011 | 12:56

Béda napsal(a):

Doporučuji prostudovat tyto stránky pojednáváajícíc jak o DPH, korupci, tak o důchodové reformě a zdravotní reformě, mediálně utajených revolucích v evropských státech: Řecku, Španělsku, Belgii, Francii, na Islandu, v ČR - a všechno to má společného jmenovatele.

http://cid-8dc048054cac0dea.office.live.com/view.aspx/.Documents/Evropska%5E_revoluce%5E_2011.pps
20. 06. 2011 | 12:57

Občan napsal(a):

Výborně!
Sice to je stále ještě HODNĚ nekonkrétní, ale je to alespoň jasný obrys. Pro začátek dobrý.

Ale...
65% zaměstnanců a 35% živnostníků nemá příjem ani ve výši průměrné mzdy. Přičemž jsou to většinou lidé namáhavě pracující, ať už fyzicky, nebo duševně, eventuálně kombinovaně.
Dráb(ek) to má vyřešeno - nechá je pojít bez důchodu, podpory a sociálních dávek, protože jsou stále stále častěji nezaměstnaní a nezaměstnatelní.
U živnostníka je rozhodování jednoduché - neplatils (když jsi prachy měl a platit jsi mohl), dostaneš jen základ a čau. Ale co zaměstnanci, kteři nemají kam utéci se svými penězi a nemohou "optimalizovat"? jak na tom budou VĚTŠINOVÍ nízkopříjmoví občané v případě vlády ČSSD?
20. 06. 2011 | 13:01

tata napsal(a):

pane COLT

NEZLOBTE SE ALE,VUBEC nechapu,je jasne co stim myslite,naopak kdyby se nevymezil proti sučasnym VV BYLO BY TO VELICE ŠPATNE,se sočasnym potencionalem VV OPRAVDU NEMA cenu se spojit,naopak by dal doruky klacek oponentum,ono zakaždou cenu byt ve vladě skymkoliv to opravdu nema cenu,že potencialně opravdu je to mizerie na partnera je jedno ale za každou cenu myt takoveho spojence je na nic
20. 06. 2011 | 13:04

Tenco napsal(a):

Jen jedna ze souvislostí..../penzijní fondy/
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1845938/pojednani-o-mizici-likvidite-na-prazske-burze.html

tabulka na konci/Unicredit, ČS/ plus NWR .....plus :

"...Fatálním problémem je nedostatek domácích institucionálních investorů. „Penzijní reforma není a hned tak nebude. Penzijní fondy jsou sešněrovány předpisy. Nezávislé podílové fondy smetla "n-tá" vlna kuponové privatizace a podílové fondy, které byly ve vlastnictví domácích bank, jsou nyní včleněny do asset managementů svých matek. Nechovají se proto příliš lokálně. Tato situace je opravdu evropský unikát,“ uvedl Koblic. ..."

plus :
http://statasport.prvnizpravy.cz/zpravy/style=default/zpravy/z-domova/kauza-bytu-okd-ma-pokracovani-hrozi-drazba/
plus, plus, plus...rovná se někdy mínus
:((((
/jak pro koho/ :))
http://zpravy.kurzy.cz/269914-nwr-dnes-poprve-v-bazi-indexu-ftse-250/
--------------
Pepa Řepa
Odkdy, řepný muži, šíříte cizí moudra a to ještě formou spamu ?
:(((
20. 06. 2011 | 13:07

Honza napsal(a):

to autor

a pro nezaujaté diskutující:

a) v "okamžiku" kdy úspěšná Klausova transformace zkončila -35 % HDP a důchotový účet spojil = vykradl jsem přestal spoléhat na stát v podání tzv pravice

b) založil kapitálové životní pojištění
c) vzal si úvěr a koupil dvě nemovitosti - v jedné bydlím, druhou pronajímám za dumpinové ceny na rekreaci střední a nízkopříjmové skupině klientů

úvěr mám z pronájmu a tím, že neplatím nájem již splacený

shrnutí:

nečekal jsm na moudra bezděkovy komise, cinty Nervozních zlobovaných "ekonomů", ale držel jsem se moudra Tomáše Bati, ....
20. 06. 2011 | 13:09

Tupelo napsal(a):

Pane Sobotko, dobre ze jste uvedl nejen to co CSSD nechce, ale i to jake ma predstavy o smerovani. Jsem patrne prilis velky optimista, ale tesim se az nekdo z prava (tim nemyslim mistni urvanou pseudopravici) bude aspon trosku na urovni polemizovat s tim, proc jsou Vase predstavy (treba svedska cesta v oblasti duchodu) spatne; treba si k veceru pocu ;). Hystericke vykriky nebo soudruzske tykani uz nudi :(
20. 06. 2011 | 13:09

Tenco napsal(a):

Honza
Nechal jste si to kapitálko prověřit /výnosy : inflace/?

http://www.penize.cz/80280-jake-jsou-druhy-kapitaloveho-zivotniho-pojisteni

Není lepší IŽP ?
/s hodnocením transformace politické moci stranické a státní byrokracie sovětského modelu státního kapitalismu v její moc faktickou/popřípadě doživotní rentu/ v systému mafiakapitalismu souhlasím... /:((
20. 06. 2011 | 13:19

Píďa napsal(a):

jo:
spíš to vidím tak, že Klaus se svým výroky z poslední doby je jasným důkazem toho, že v sedmdesátce se prostě poracovat už nedá :o))
20. 06. 2011 | 13:21

jo napsal(a):

Píďa

to máš pravdu ale u něj bych to viděl na důchod kolem 50let :)))
20. 06. 2011 | 13:23

ZM napsal(a):

Honza - investovat do nemovitosti je dobrý způsob zhodnocení kapitálu. Ale každý v tomto státě na to nemá. Znám např. firmu (nebudu jmenovat, ale jistě není jediná v tomto státě), ve které nástupní plat je 11500 korun a možnost získat až 2000 korun na prémiích, což znamená, že taky nemusí dostat ani korunu z té částky 2000. K tomu se dostávají stravenky v hodnotě kolem 1000 korun měsíčně.Z takovýho platu se na nemovitost vydělává těžko :) NEberte to jako ironickou poznámku. To je realita v tomto státě. Jinou práci většina z těch lidí nesežene, protože jiná prostě není. Základní otázka je, jestli by tento stav vyřešilo pozvolné zvyšování minimální mzdy. Pokud by se tak dělo, tak to znamená v první řadě vliv na inflaci a ve druhé řadě možnost, že prostě ty firmy to sbalí a přesunou výrobu jinam a z těch výrobních hal udělají třeba sklady. A pak se výrazně zvýší nezaměstnanost. NEní to jednoduchý, vyřešit problémy české ekonomiky.
20. 06. 2011 | 13:34

pich napsal(a):

V tomto mimořádný souhlas se Lubomírem Mojzesem. Socani, zatím od sametu pouze řeči, řeči, řečnění. Pro zpestření trochu hromů a blesků.
Zatím se nedopatřením dostali i k vládě ale byly to takové nemastné, neslané výsledky. Hlavně s těmi jejich "partnery".
Já pořád vlastně nechápu, proč je volím. Neočekával jsem nikdy něco opravdu hmatatelného ale ono většinou z toho nebylo nic. Zeman, přítel Klause, bojovník proti svým bývalým a palestíncům.
Gross se svou pravicovou kantýnskou a neschopností pochopit, že když se koupí byt, tak se to musí aspoň na oko přikrýt nějakou hypotékou. Pak se nechá vykopat Kalousem, který ví jak se to dělá.
Suchar Špidla, který přes předešlou retoriku, začal plnit program "koaličních" partnerů, spíš vedoucích.
Paroubek, z počátku skvělý, začal ztrácet svůj étos, mluvil občas z cesty a upadl do svého kultu.
Nyní Sobotka. Bojácný a nekonfliktní vůči pravici. Pouze řeči. Studený čumák. Strach z praváka Haška, že kdyby připustil aspoň tichou podporu komančů, mohl by být vyměněn. V tom mají socani tradici. Za jedné vlády tři předsedy.
Što sděljat ?

Myslím, že když už nic, tak by se měl hledat nějaký "model". Jako Blair, Schroeder či Ken. Nalítly by aspoň ženské a babičky, co dnes zbožňují Klause.
20. 06. 2011 | 13:34

Colt napsal(a):

pane tata

myslet si o KSČM i VV můžeme co chceme. Realita je ale taková, že tyto strany jsou v parlamentu legálně - našly si své voliče. Není na nás spílat těmto voličům, protože mají na to právo.
Rozepisovat se o tom, kdo a jak má právo a za co komu nadávat nebudu. Byla by to NEKONEČNÁ DISKUSE.
Já jsem realista. A pokud(?) Bohuš a spol chtějí uplatnit své vize bude muset být také realista. Marťané se ještě nějaký čas nedostaví, a tak je tohle jen plané tlachání papalášů ČSSD.
20. 06. 2011 | 13:39

ZM napsal(a):

Honza - ještě k tomu, jak píšete tu zmínku o Baťovi. Četl jsem knížku, ve které byl popsán systém výroby v Batových podnicích ve 30. letech. Docela by mě zajímalo, na kolik stupňů nechal Baťa výrobní haly v zimě vytápět(to si nepamatuju, že by v té knize bylo uvedený). Ono se to totiž nezdá, ale vytápění tvoří poměrně velké procento z celkových nákladů. Proto v jednom příspěvku výše zmiňuju např. vytápění škol. Např. kabinety učitelů. Ten učitel tam přijde na přestávku, na 10 až 15 minut, ale tipuju, že ten kabinet nechá vytápět celou dobu. Ale jeeště větší náklady jsou na vytápění dalších prostor ve školách. Škola je typická budova, ve které neustále někdo chodí dovnitř nebo ven, a stále někdo otvírá okna aby větral. Tím pádem tam nutně musí být větší náklady na vytápění. Asi by opravdu stálo za to zkrátit výuku v zimních měsících (alespoň na SŠ a VŠ) a prodloužit jí v letních měsících, aby se ušetřilo na vytápění.
20. 06. 2011 | 13:40

lakečoD napsal(a):

Nějak zde stále postrádám vyjádření vysokoškoláka, vystupujícího v těchto diskusích pod nickem hoven.
I když na jednu stranu chápu, že ta noční šichta jej musela dost vyčerpat, tak zase nechápu, že si tento jedinec nechává tak dlouho ujít příležitost.

Takže mu zkusím napovědět:

http://byznys.ihned.cz/podnikani-a-dane/c1-52125630-berni-urad-vymeri-sankci-a-ministerstvo-ji-odpusti

A zároveň se jej ptám: Jak to, že "slaveček sobotka" už dávno nesedí za katrem?
20. 06. 2011 | 13:43

neo napsal(a):

spousta lidí dělá do 70 a i přesluhuje.

Herci, zpěváci, prezident...

Tam kde to nejde kvůli fyzické náročnosti existuje řešení rekvalifikace na méně náročné pozice. Nebo karierní postup na řídící pozice.
Ovšem je jasné, že takové podmínky (počet odpracovaných let, hranice odchodu...) jsou zde jen kvůli nastavení průběžného systému.

Stačilo by ho buď omezit = minimální odvody = minimální důchod a hranice třeba 55let.

Nebo zrušit a můžete si hranici stanovit sami, třeba ve 40ti.
20. 06. 2011 | 13:47

xxx napsal(a):

test spamfiltru.

Dočekal
20. 06. 2011 | 13:49

Pavel13 napsal(a):

:ZM
Ideální by bylo přehodit prázdniny - 2 týdny v létě 2 měsíce v zimě. To by vám studenti i učitelé poděkovali. Nehledě k tomu, že by museli více topit ve svých zemljankách.
20. 06. 2011 | 13:51

Pavel13 napsal(a):

Než začneme škatulkovat profese, měl bych lacinější řešení. Zvýšení důchodové hranice pro státní zaměstnance a to, čím vyšší postavení, tím později (mají vyšší plat, nižší odpovědnost, menší stres - předpoklady delšího života).
Pozor, toto myslím zcela upřímně, pardon vážně.
20. 06. 2011 | 14:03

Honza napsal(a):

To Tenco:

děkuji za otázku, jenom nevím jak stručně odpovědět co vše obnáší diversifikac rizik.
tak jenom jeden náhled - ta společnost existuj od devadesátých let 19-tého století - bylo zajímavé vnímat její výnosy v době konjunktůry, ale i v době hospodářeké krize, stávající finanční krize s ní ani nehla:-)

z mého pohledu se jedná o pilíř o kterém mluví i pan Sobotka, nedávno o něm mluvil a jej doporučoval i pan Švejnar
tou diversifikací jsem měl samozřejmě na mysli i investici do nemovitostí - cílených s výhledem na x let dopředu

shrnutí: na zbohatnutí to není, ale na spokojný život ano
20. 06. 2011 | 14:15

lakečoD napsal(a):

xxx napsal(a):
test spamfiltru.

Dočekal
20. 06. 2011 | 13:49
---------------
Dík.

Když ony názory člověka, který ve svém životě zažil ledacos (mimo jiné také to, jak se hotel Modrá hvězda kdysi přejmenovával na hotel Rudá hvězda, aby si jej mohl jeho bývalý ředitel - komunista - po velvetu zprivatizovat a opět přejmenovat na Hotel Modrá hvězda) jsou v této pohnuté době jaksi nežádoucí.
Co kdyby zase došlo k nějakému tomu přejmenovávání, že.

Jinak v Praze po Vltavě popluje na prámu "Růžový tank." Při té příležitosti budou jistí lidé slavit mimo jiné také zrušení Varšavské smlouvy. Jakýsi nadšenec se dnes na ČT 24 nechal slyšet, že jen zásluhou polistopadových politiků nevstoupila už dvacet let na naše území cizí vojska.

No nic. Pro jistotu zde budu ještě nějaký čas vystupovat pod svým příjmením, čteným pozpátku. Možná i toto bude vyhodnoceno jako nežádoucí a dostane se tak do SPAM filtru.
20. 06. 2011 | 14:15

greb napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=0L7Ql2QXDWo&feature=related
20. 06. 2011 | 14:18

zdenekb napsal(a):

neo:

Jojo, se stejnou přišel i Nečas - přece nikdo nemá jen jedno zaměstnání na celý život a pak máme rekvalifikace...! Ovšem obávám se, že u manuálně pracujících to na karierní postup na řídící pozice příliš nevypadá, to by na nich už byli... nebo je snad pro řídící pozice potřeba míň sil a fištrónu než pro práci u pásu? Takto otevřeně se to obvykle neříká... :o).

A rekvalifikace? Nevím, v jakém oboru se uplatní armáda pětašedesátníků, kteří neseženou práci už dnes.
20. 06. 2011 | 14:20

Honza napsal(a):

to ZM

děkuji za reagenci

můj námět = jak jsem řešil není absolutně aplikovatelný , pro každého !!!

tím vstupem jsem sledoval toto:
a) Klaus stál u zrodu materiálního a morálního rozvratu této země, společně s Zemanem to přikryli opoziční smlouvou a následnou tolerancí = není rozdíl mezi tzv levicí a pravicí v podání politické garnitury
b) Stávající tzv Nervozní ekonomové si pletou: účetnictví, ekonomii a finančnictví
c) ten úvěr jsem splácel 15 - let a musel jsem si hodně věcí odříci
d) všimněte si, komu pronajímám - ano mohl by jsem i zbohatnout, ale mne to stačí a je přijemné vidět malé caparty jak se ládujou jahodami, :-)

Co se týká Tomáš Bati - tak to by bylo na dlouhé povídání - jednak jsem si toho od něj dost přečetl, jednak jsem vnímal kým a jak je posuzován - TGM si jej velice vážil, jednak jsem měl to štěstí pracovat pod manažerem, který u Bati pracoval:-)

hezký den
20. 06. 2011 | 14:32

Ládik!!! napsal(a):

Bohušu,
neodpovídáš. Ptal jsem se na podůchodový věk - ale nemyslel jsem po smrti. Myslel jsem po odebraném plném invalidním důchodu.
20. 06. 2011 | 14:32

neo napsal(a):

zdenekb:

logicky je na řídící pozice potřeba méně sil. Tam se pracuje hlavou ne rukama. Co je na tom divného?

Rekvalifikace na méně náročné typy povolání. Prodavač, administrativa - prakticky ve všech oborech, ostraha, recepce atd..

Je jasné a Nečas i Drábek mají pravdu, že dnes už není možné dělat jednu věc celý život.
20. 06. 2011 | 14:32

Občan napsal(a):

To Neo:

Zase jen jalově plácáte. Protože kdybyste alespoň tušil, jak to vypadá v ČR s "rekvalifikacemi", pak byste nic takového z klávesnice nepustil.
Stejně tak plácáte nesmysly s kariérním postupem a snadností změny povolání. Na co se asi tak může přeonačit v 55ti letech učitelka, finanční kontrolor, soustružník, kopáč nebo prodavačka? A jakou zářnou kariéru asi tak mohou udělat???
Jenom demagogické řeči, řeči, řeči...
20. 06. 2011 | 14:33

Rumcajs napsal(a):

Já z Tebe dostanu Slávečku mladý!

Tak tady vaše banda Stoupů v jedno kuse piští že zvedat daně je smrtelné a ty tady navrhuješ zvednout zdanění o 4% HDP.

To představuje navýšení DPH na cca 30 %.

Hele Slávečku.Ničeho se radši nedotýkej, dokud si pro tebe nepříjdou !
20. 06. 2011 | 14:35

lakečoD napsal(a):

Jinak se stále ještě divím tomu, že tady jistý všeználek neprohlásil za "socana" také pana poslance Borise Šťastného (ODS). Tento pán totiž včera v kecacím pořadu naší Veřejnoprávní televize s názvem OVM prohlásil natvrdo, že to takzvané zdravotní pojištění, které tento stát vybírá na základě zákona od svých občanů, ve skutečnosti žádným pojištěním není, protože je to ve skutečnosti daň a že Zdravotní pojišťovny jsou jen pouhé průtokové ohřívače našich peněz a jejich přerozdělovny.

Tak nevím. Od onoho místního všeználka jsem tady měl nedávno možnost přečíst si dost nelichotivých odsudků na moji adresu a teď vidím, že mu zřejmě došly "argumenty."

Jinak k tomu věku odchodu do důchodu jen tolik: Až tady budou moci býti všichni potenciální důchodci prezidenty, případně, poslanci, senátory, soudci a dalšími těžce pracujícími občany, může být věk odchodu do důchodu klidně i těch sedmdesát let.
Když ale jistý poslanec prohlásí, že "horník přece nemusí rubat uhlí až do důchodu, protože se může včas rekvalifikovat na lehčí profesi," ztrácím jakoukoliv naději.
Naštěstí se mne tohle už netýká. Svoji budoucnost si takto vybrali ti, kteří si loni na jaře poslechli ono "Přemluv bábu" a volili pravou rukou.
20. 06. 2011 | 14:36

Barča napsal(a):

Nevím, proč se dělá tolik řečí. Nejjednodušší by bylo, aby si každý platil povinně určitou částku, všichni stejnou. Kdo si chce připlácet a má na to, ať si připlácí a do důchodu ať jde kdy chce. Také by byla dobrá možnost jít do důchodu a po čase třeba zase začít pracovat. Jsou lidé, kteří by to uvítali.
20. 06. 2011 | 14:37

Béda napsal(a):

Odborářští bossové lidi které mají zastupovat "prodali". Kleptokraté se chystají rozkrást důchodové fondy a zdravotnictví, provést zbídačení a zadlužení většiny domácností, rozbít Zákoník práce, zlikvidovat sociální stát a korytářští bossové to dopustí.

Dufek prohlásil, že do generální stávky nepůjde. Kovák Středula mi odpověděl takto:
"Otázka: Budete bránit (stávkou, demonstracema, soudně)princip bezplatné = předplacené zdravotní péče?

Josef Středula: Prvním krokem bude snaha přesvědčit politiky, aby nepřijímali tzv. reformu zdravotnictví, která je nyní v poslanecké sněmovně. Zda někdo zváží soudní cestu, nevím, ale lépe je se soustředit na důsledky pro jednotlivé občany. A dokud občané nebudou vědět skutečné důsledky této reformy, tak se nebudeme bavit o tom, co na nás někteří politici chystají."


"
20. 06. 2011 | 14:39

neo napsal(a):

To je nepochopení pane Občane, učitelka, finanční kontrolor nebo prodavačka se nemusí přeonačovat. Tito mohou zůstat ve svém oboru.

Problém je spíše u těžce manuálně pracujících, tam je to nutnost.

Kariéru samozřejmě udělat mohou. Učitelka = ředitelka
Finanční kontrolor = manažerská pozice v oboru
Prodavačka = vedoucí prodejny
20. 06. 2011 | 14:40

Béda napsal(a):

A jinde:
"Otázka: 1) proč nevyhlásíte časově neomezenou generální stávku proti deformám?
2) Dopustíte salámové zavedení řízené chudinské péče v nekonkrétním zákoně?

Josef Středula: Jestliže má někdy být generální stávka, tak by jí měla podporovat většina obyvatelstva. Ale jak už jsem odpověděl u jiného dotazu, bylo by mnohem lépe a mnohem zodpovědnější udělat všechno pro to, aby nikdy být nemusela. Před dvaceti lety , když jsme protestovali proti komunistům, tak mne nenanpadlo, že vůbec někdy budu o generální stávce uvažovat. Ale za to nemohou poctiví lidé, ale ti, kteří jsou nepoctiví.
Díky za vaše dotazy a přeji vám, ať vše budoucí je lepší, než to minulé."

Takví odboráři jsou dobří akorát na rpzdělování rekreací a zachraňování výsad profesních skupin. Domnívám se, že jejich předchůdci, kteří bojovali (bez přívlastku) za pracovní a sociální práva slabých se musejí v hrobě obracet když vidí své následníky.
20. 06. 2011 | 14:47

AC napsal(a):

Tato vláda vystřeluje modré dýmovnice napravo nalevo, pak se ovšem nedivme, že přes tyto kouřové clony byla, je a bude špatná viditelnost - rozeznat lze v takových podmínkách jen hrubé obrysy. Což je nezdravé.
20. 06. 2011 | 14:49

Rumcajs napsal(a):

Dočekale, ty jsi sliboval, že sem nepáchneš !
Proč nedodržuješ slib ?
20. 06. 2011 | 14:54

Vlkodav napsal(a):

No moc nevidím rozdíl mezi návrhem Sobotky a Nečase. Do důchodu teď v 65, později v 67 a pokud bude nutné tak za 40-50 let i později. Jen jeden (nečas) to říká naplno a bez příkras a druhý (Sobotky) to jen naznačuje, aby byl před lidmi hezký.
20. 06. 2011 | 15:02

neo napsal(a):

Béda:

možná Středula nepochopil to tvé "samámové zavedení" :)
20. 06. 2011 | 15:09

hoven napsal(a):

ježiš!!!! dočekal!!!! zachraň se kdo můžeéééééééš!!!!!!
pokud čssd přijde s alternativníma návrhama reforem, které budou mít hlavu a patu, pak jsem proto, aby vláda jednala o reformách s opozicí a docela bych to uvítal.. zatím ale čssd nepřišla s žádným uceleným alternativním návrhem. jsou to bohužel pouze populistické výkřiky nebo totální negace.
20. 06. 2011 | 15:09

Béda napsal(a):

Vlkodav,

pokud tomu dobře rozumím tak ročník 1977 podle návrhu deformátorů odejde do důchodu v 67 letech. Pak to bude pro mladší za každý odpracovaný rok posunutí odchodu do důchodu o 2 měsíce. (každých 6 let o 1 rok). T. kupř znamená ročník narození 1995 odchod v 70 letech, ročník 2001 v 71-áti. Žádná horní hranice nebyla doposud stanovena. Souběžně se prodlužuje nutná doba (druhá podmínka) pojištění z 25 na 35 let.
Doba studia se do plnění důchodové podmínky (doby pojištění) jak tomu bylo doposud nezapočítává.

(V zemích EU se doba odchodu do důchodu pohybuje mezi 60- 65 lety)
20. 06. 2011 | 15:16

lakečoD napsal(a):

Tak koukám a vidím, že ten, na koho směřovala moje poznámka, týkající se rozdílu mezi zdravotním pojištěním a zdravotní daní, se zkrátka "nechytá."
O to víc rozumu má, pokud se týká rekvalifikací.

Takže konkrétně:

Moje nejmladší sestra (56 let) je už rok v částečném invalidním důchodu. Má totiž třikrát místo operované obě ruce (takzvané karpální tunely), následek to "lehké" práce v zemědělství.
Po poslední oparaci (další už nepřipadají v úvahu) jí byla na Úřadu práce nabídnuta rekvalifikace na administrativní sílu. Marně moje sestra vysvětlovala těm mladým úřednicím, že s prsty, ve kterých neudrží ani tužku, bude jen velice těžko zvládat psaní na klávesnici PC. Nakonec se musela podřídit, protože jí jinak hrozilo vyškrtnutí z evidence na ÚP.
To přeškolení na lehčí práci moje sestra zvládla na výbornou, je ale i nadále nezaměstnatelná, protože nedokáže ťukat do klávesnice déle jak deset minut.
No a dnes jí chtějí vzít i ten částečný invalidní důchod.

Druhý příklad:
Naše "mladá" (25 let, dvě školy) musela loni na podzim uvolnit místo dcerušce jednoho "lepšího dělníka." Na ÚP jí nabídli rekvalifikaci a světe, div se, opět na administrativní sílu. Jí, která toto zvládne doslova levou rukou. No a teď je naše "mladá" takzvaně překvalifikovaná.

Resumé: Ty takzvané rekvalifikace jsou jen "malá velká domů" pro různé rekvalifikační agentury. Co jiné se dá také vyvodit ze zkušenosti jednoho mého známého, který pojal úmysl státi se bagristou. Jeho zaměstnavatel mu zaplatil příslušný kurs a Roman měl "papíry" za pouhé tři dny. Jediným zájmem majitele příslušné agentury bylo to, jestli mu za tohoto "kouska" přistály na jeho účtu patřičné finance. Ostatní už byla pouhá formalita.
Roman je i jako překvalifikovaný bohužel také jako bagrista i nadále nezaměstnatelný, jednoduše proto, že ten bagr umí jen nastartovat a vypnout.
Co ale můžu čekat v zemi, kde se vyloženým lžím říká mystifikace, že.
20. 06. 2011 | 15:19

lakečoD napsal(a):

hoven napsal(a):
ježiš!!!! dočekal!!!! zachraň se kdo můžeéééééééš!!!!!!
-----------------------
No konečně! To vyspávání po "noční" vám trvalo nějak moc dlouho!

Takže teď ještě jednou a specielně pro vás:

http://byznys.ihned.cz/podnikani-a-dane/c1-52125630-berni-urad-vymeri-sankci-a-ministerstvo-ji-odpusti

Jak to, že "slaveček sobotka" už dávno nesedí za katrem?
20. 06. 2011 | 15:21

Tupelo napsal(a):

Pane Sobotko, vcera jste se pomerne hodne vymezil proti spolecne vlade s komunisty (coz chapu jez z duvodu boh. usneseni), ale ve svetle poslednich pruzkumu byste se meli velmi vazne zabyvat aspon mensinovou vladou, za podpory komunistu. Ciste levicova vlada zde po listopadu nebyla, narozdil od pravicovych vlad (byt dve z nich koncily predcasne) at v devadesatych letech, nebo tech poslednich a myslim ze by bylo fer takove vlade dat prilezitost. Bud komunisty pomozte zrusit (pravici, pro ktere je tato strana darem z nebes, byste dokonale vypalili rybnik ;)) nebo je akceptujte jako jakoukoliv jinou stranu, treba ODS nebo TOP09.
20. 06. 2011 | 15:21

Tupelo napsal(a):

Pane Docekale, diky za link, to je hodne zajimave, takze Kalousek jiz odpustil 31 miliard - bylo by dobre vedet komu (i kdyz to na veci nic nemeni). Kdyz se to prida k jinym zlodejnam (treba korupce kolem 100 miliard rocne), tak uz chapu proc pravice musi zvedat DPH, zavadet poplatky ci pokuty ve zdravotnictvi nebo konat tak, ze musi telesne postizeni delat demonstrace. :( Inu, vydelavat se musi.

Proc sve jmeno pisete obracene, jste na nejake listine ;)?
20. 06. 2011 | 15:28

Béda napsal(a):

Dovětek. Teoreticky tedy ročník narození 1977 odejde do důchodu v r. 2044 za podmínky celkové doby pojištění 35 let. Jaká jsou úskalí této teorie. Počítejme, že náš pan X narozen v . 1977 vystuduje VŠ a ukončí ji v 23 letech. Doba pojištění se mu tedy začne počítat v r. 2000, kdy začne být (teoreticky ekonomicky produktivní). Splnění podmínky pojištění by tudíž splnil někdy v r. 2035, pokud nebude mezitím nezměstnaný, nic se mu nestane... Problém je ovšem v tom jestli... Po škole bude přetlak na pracovním trhu, může být zatížen nutností splácet školné a nikde není napsáno, že najde uplatnění v oboru. Po 50-ce t.j. od r. 2027 (jestli to bude jako dnes a nic se nezmění)může být pro něj velice obtížné ne li přímo nemožné uplatnit se na pracovním trhu. Pak nám do otázky vstupuje dostupnost zdravotní péče (starší lidé bývají opotřebenější a nemocni), kvalita potravin pokud bude patřit k nízko příjmovým a hypoteticky i snížená doba dožití, která se po zavedení souboru deforem patrně začne snižovat směrem k cílovému roku odchodu do důchodu. To by za jistých okolností mohlo znamenat, že za spolupůsobení x-faktorů se pan X vůbec nemusí důchodu dožít.

Snad některý z matematiků by dokázal namodelovat pravděpodobnost s jakou se dožijí důchodu ročníky 1977, 1995, 2001... Jsem naprosto přesvědčen o tom, že Rusnoci tyto modely mají propočteny velice pečlivě. (A kdoví co bude v pojistných smlouvých napsáno malým písmenem).
20. 06. 2011 | 15:30

hoven napsal(a):

dočekal,
at si de sednout i s kalouskem.
20. 06. 2011 | 15:38

neo napsal(a):

Pane Dočekale, problémy vašeho příbuzenstva nemůžete vztahovat na všechny ostatní. Ne každý má "tu smůlu".

Já pouze upozornil na možnosti, které pracující člověk má. Tedy změnu zaměstnání, pokud by práci v pokročilejším věku nemohl dále zvládat nebo karierní postup. Je celkem jedno, která vláda stanoví 65 nebo 70 let jako hranici.

Stejný problém budou pracující řešit za jakékoli vlády.
20. 06. 2011 | 15:40

Béda napsal(a):

Ještě poznámka: V ČR je nyní průměrná doba dožití u mužů 75 u žen 78 let. Náš pomyslný pan X se v ideálním (hypotetickém)případě (pokud nedojde k poklesu doby dožití) bude těšit z důchodu ještě 8 let. (u žen 11 let)
20. 06. 2011 | 15:48

Rumcajs napsal(a):

Dočekale, vy musíte být asi povedená rodinka.
Moje tchýně to měla taky a normálně maká dál. A kamarád s tím hraje tenis a dělá topenáře.
20. 06. 2011 | 15:56

lakečoD napsal(a):

Tupelo napsal(a):

Proc sve jmeno pisete obracene, jste na nejake listine ;)?
-------------
Uhádl jste.

Od jisté doby mi automat odmítal vložení VŠECH mých příspěvků s odůvodněním, že se jedná o SPAM. Kupodivu mi to oznamoval červenými písmeny.

A protože nemám ve zvyku utíkat bez boje, zkusil jsem to takhle a ono to vyšlo.

Jinak teď jen čekám na to, kdy mi tentýž automat (samozřejmě o své vlastní vůli) oznámí, že i moje příjmení, napsané obráceně, je zde nežádoucí. Přesněji to, co je psané pod tímto příjmením.

Dnes ráno jsem na ČT 24 viděl a slyšel pana Drábka. Tenhle pán teď už tu svoji aroganci nijak neskrývá.
Oproti tomu mne mile překvapil zástupce zaměstnavatelů v takzvané tripartitě. Tenhle pán totiž vyjádřil názor, že bez širšího konsensu nemají jakákoliv další jednání naději na úspěch.
Ono přijít na jednání s tím, že sice vyslechnu argumenty protistrany, ale nakonec si stejně všechno udělám podle svého, je v poslední době už vyloženě směšné. Stejně jako to neustálé strašení Řeckem.

"Když budou dva vlci a jedna ovce demokraticky hlasovat o tom, co bude k večeři, je výsledek hlasování celkem dobře předvídatelný."
20. 06. 2011 | 16:05

Tupelo napsal(a):

Pane Docekal, mate dobre jmeno, kazde pismenko jine takze pocet moznych variant bude pomerne vysoke? ;) Jinak, na poslednim blogu pana Dolejse jsem hodil link na online vysilani CRo2 o lidovem hnuti ve Spanelsku.
20. 06. 2011 | 16:15

neo napsal(a):

Tupelo,

test spamfiltru ukazuje, že jméno Dočekal není na seznamu zakázaných slov
20. 06. 2011 | 16:28

Targus napsal(a):

To Pepa Řepa:

Je vidět, že jste ho××o zažil, já takovou jednu sexy sedmdesátku viděl. Nelžu!
Hnusná jak cesta do práce, ztrhaná jak péro v budíku, na kolenou hokejové chrániče a lákala na pokouřeníčko. Když jsem na její adresu utrousil něco v tom smyslu, že bych rád viděl její kunčafty, vyplivla z huby obě protézy, zapráskala svými pysky a pravila, že to bych se divil kolik jich je a jak si libují, že umí vyndat všechny zuby.
Málem jsem se pozvracel.
20. 06. 2011 | 16:34

Béda napsal(a):

p. Sobotka,

otázka: Zůstal Jiří Rusnok (jeden ze spolutvůrců důchodové deformy) členem ČSSD?
20. 06. 2011 | 16:35

Tupelo napsal(a):

neo: nezkousel jsem, je mozne ze se slovo Dočekal muze psat v prispevku, ale uz nikoliv v kolence jmeno.
20. 06. 2011 | 16:55

lakečoD napsal(a):

Tupelo:

Jo, jméno mám dobré. A nestydím se za něj, což jste tady mohl poznat nejen vy.
Horší je to s mými názory. Ty se totiž liší od názorů dvou místních vysokoškoláků a jednoho všeználka natolik, že je to někdy až neúnosné. Pro ně, samozřejmě.

A protože do svých diskusních příspěvků občas vkládám informace, které se jaksi nehodí zveřejňovat, vysloužil jsem si tady za to nedávno takzvané studijní volno.

Tolik na vysvětlenou a teď opět k tématu článku.

Tato vláda se už zase chlubí poklesem nezaměstnanosti. Nikdo z členů této vlády už ale nedodává, že je to úplně stejné, jako s poklesem kriminality. Možná si někdo z vás ještě pamatuje, jak se pan Stanislav Gross coby ministr vnitra chlubil tím, jak se mu podařilo snížit kriminalitu. Úplně stejně se tímtéž později chlubil pan Ivan Langer. Oba pánové už ale zapomněli dodat, že se tak stalo administrativním opatřením, přesněji přesunutím "lehčích" trestných činů do kategorie přestupků.
Přesně totéž se děje s tou naší nezaměstnaností. Předesílám, že to číslo, které se uvádí jako oficiální, je počet nezaměstnaných, registrovaných na Úřadech práce. Skutečné číslo je samozřejmě řádově vyšší.
A to snížení počtu nezaměstnaných se děje nikoliv tím, že Úřad práce sežene těmto klientům zaměstnání. Ve skutečnosti se to děje tak, že při sebemenším porušení podmínek je ten konkrétní nezaměstnaný vyřazen z evidence na ÚP a hned se statistika vylepší o jeden "kousek."

Přesně takhle nedávno přišel o podporu v nezaměstnanosti syn našich sousedů. Telefonicky se omluvil z pravidelné návštěvy na ÚP a zároveň si domluvil jiný termín. No a za tři dny dostal písemné vyrozumění, že byl vyřazen z evidence na ÚP pro hrubé porušení podmínek. Ta úřednice mu ten telefonát jednoduše zapřela.

No nic. Zřejmě si opět budu muset přečíst něco o tom, že se mýlím, protože všechno je přece úplně v pořádku. Ale na to jsem tady už zvyklý, takže to už přecházím mlčením.
20. 06. 2011 | 17:03

Pepa Řepa napsal(a):

Tarqus
asi máte pravdu. Asi jsem-jak říkáte-ho××o zažil. Asi jo.
Ale, nemusím mít všechno. Oželím to.
:-)))
20. 06. 2011 | 17:20

Cestovatel napsal(a):

Současnou ČSSD lze také obviňovat z amatérismu. Tento model dlchodového sytému je daleko horší než ten co navrhuje vláda.

1. Sobotka asi nikdy neviděl demografický vývoj obyvatelstva
2. Kde vezmem peníze na to aby Petr mohl jít do důchodu v 53?
3. Zavést důchody před 60. je NEEKONOMICKÉ.

Populismus,populismus a populismus to je jediné heslo, kterým se řídí dnešní ČSSD.
20. 06. 2011 | 17:43

Cestovatel napsal(a):

Bohuslave Sobotko

Vy jste hloupý nebo natvrdlý. Že by se důchodu nikdo nedožil? Víte vy kolik je v ČR průměrný věk dožití? Béda vás už tady usvědčil ze lži, protože jak správně napsal je průměrný věk dožití je u muž je 75 a u žen 78 a podle vládní reformy důchodů bude strop odchodu do důchodu je 70 let a dnes se lidé dožívají i 90.
20. 06. 2011 | 17:52

Tenco napsal(a):

honza
O.K.
Víte, já se ptal proto, žre jsem svého času něl co do činění s finančním poradenstvím.
A taky s lidmi, kteří žili v přesvědčení, že to, co jim nakukal žebravý potulný bankéř ("nezávislý" finanční poradce - že to je v pořádku a bude to fungovat dobře - nezávisle od toho, co se děje. /například svobodný muž - rozhodnutý si nikdy nezakládat rodinu plus výplata v době úmrtí..:(()
Je dobré si nechat některé finanční produkty někým "zauditovat".
Ale současně i něco vědět.


P.S. S výše zmíněnou činností jsem skončil. Nemám ve zvyku slibovat lidem něco, v co nemám důvěru. Trh je příliš nejistý a volatilní. Dělám jen na svůj vru, ve svůj prospěch a na svůj účet.

Mějte se.
20. 06. 2011 | 18:26

Béda napsal(a):

Cestovatel,

Když vemem v úvahu ročník 2001, podle dnešních údajů o střední době dožití (dá se předpokládat její skrácení ponáběhu deforem), bude si důchodce důchodu užívat v průměru pouze 5 let (důchodkyně o 3 víc). O 12 let později již jenom 3 (+žena). pakliže se doba dožití skrátí, potažmo potenciální důchodce v předdůchodovém věku po 50-ce nenajde práci (konkurence mladších, konkurence světového trhu...) a nesplní podmínky, důchodu se vůbec nemusí dožít.

PS: jiná otázka je, jaký výnos lze očekávat v takto dlouhém horizontu od soukromých fondů. (Zkušenost s připojištěním praví že žádný)
20. 06. 2011 | 19:06

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text, který byl v rozporu se zdejšími pravidly zvýrazněn na úkor druhých, v tomto případě napsán celý velkými písmeny (viz záhlaví každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 06. 2011 | 19:16

noctem napsal(a):

Správně, cestovateli! A znal jsem jednu bábu v Nuslích, a té bylo třiadevadesát!
Já prostě žasnu...
20. 06. 2011 | 19:28

Cestovatel napsal(a):

Béda:

Přeháníte. Ctělo by to trouchu více informací.

To že Sobotka navrhuje důchod v 53 to je přežitek z doby komunismu, který by nás dnes zruinoval.
Podle návrhů pana Sobotky, kdy si člověk může vybrat kdy půjde do důchodu je každému uvažujícímu člověku jasné že to nemůžu vyjít. To bych mohl každý jít do důchodu v 30. a produktivita by klasla, tím by poklesla ekonomika a snížily by se příjmy což by znamenalo zadlužen.
20. 06. 2011 | 20:14

Občan napsal(a):

SOUČASNÝ demografický vývoj je takový, že již třetím roekm se prměrná doba dožití ZKRACUJE a počet příjemců starobních důchodů oproti loňsku POKLESL.

Je to asi měsíc, co tuto korekci statistických údajů zveřejnila nějaká parta demografů z ČSÚ.
Což ovšem do základu vyvrací všechny frikulínské "hypotézy" NERVáků a dalších "šibalů".
20. 06. 2011 | 20:33

Občan napsal(a):

To Dočekal:

Zdravím :o)

Přesně jak říkáte.
"Pokles" nezaměstnanosti skutečně není dán tím, že by nezaměstnaní sehnali práci. Buď jsou z evidence vyřazeni, nebo se odhlásí sami a přesouvají se do oblasti šedé a černé ekonomiky. Eventuálně se nikdy do evidence nepřihlásili, protože moc dobře vědí, že "být v evidenci" je znáčným handicapem - tito lidé se do šedé a černé ekonomiky přesunuli hned po ztrátě legální práce. Neměli na vybranou.
Část lidí také vypadává z evidence z důvodu úmrtí a dožití se starobního (případně invalidního) důchodu.
A, pokud se nepletu, statisticky jsou ti, co jsou na nemocenské a mateřské, také vykazováni jinak než jako nezaměstnaní. Ale tady jsem trošku na vodě, takže bych prosil o případné upřesnění.
20. 06. 2011 | 20:40

modrý edvard napsal(a):

"Zpracovali jsme a nabízíme k veřejné diskusi ucelený koncept důchodové reformy"
To je dobře, sem s ním!
20. 06. 2011 | 20:49

pipka napsal(a):

TO:občan
ÚP je instituce zbytečná.Nikdy nikomu práci nenašla.Moje sousedka je rok bez práce,je samoživitelka která má 2 střed.školy s mat.uměleckou školu s maturitou, 20 letou praxi.Byla u několika konkurzu¨s negat.odpovědi.Místa ,které ÚP publikuje jsou s průměr.platem 8 - 10 tis.Kč na jedno špatně honorované místo bylo 95 uchazečů s průměr.věkem 25 let.Na místo prodavačky nemá odbornou praxi,na další místo má moc vysoké vzdělání (ovl.4 jazyky) atd.A evidence na úřade práce ?? To ,že máme vytunelovaný důch.fond neni nic zvláštního,když úřad práce nezaměst.(pár let do důch.)doporučuje požádat o předčas.důchod.(stejně práci nikdě nedostanete).Úřad práce je v ČR zbytečná organizace ,dávky v nezaměst.můžou vyplácet úřady soc.zabezpečení.Bez známosti neseženete ani práci WC babky.
20. 06. 2011 | 21:29

Cestovatel napsal(a):

Občan:

A co nějaký odkaz že demografický vývoj je takový jak popisujete?
20. 06. 2011 | 22:02

SuP napsal(a):

Občan -
Dobré by bylo, kdybyste se tu dokázal zamyslet i nad tím, PROČ dávají lidé přednost práci v šedé ekonomice před oficiální.
Já to ze svého pohledu vím. ale zajímal by mě pohled z druhé strany.
20. 06. 2011 | 22:47

Jan Vaculík napsal(a):

Nevidím důvodu,
proč by si každý nemohl určit věk odchodu do důchodu (od určité hranice) sám.
Na každého přece vychází určitý pomyslný pytel s penězi, jehož velikost je statisticky přesně daná. Čím později z tohoto pytle začnu čerpat, tím vyšší důchod budu mít: spravedlivě, tedy tak, aby při dožití průměrného věku každý vyčerpal "svou" průměrnou částku. Dřívějším nebo pozdějším odchodem do důchodu by v globálu ani systém, ani člověk nic nezískal ani neztratil.
Lidé, kteří si huntují zdraví za víc peněz, by mohli počítat s dřívějším důchodem s tím, že na jeho nižší výšku by se už předem připravovali soukromým penzijním spořením. K extrémně náročným a přitom jen průměrně placeným povoláním by měl být zaměstnanecký důchod stanovený zákonem anebo na základě kolektivní smlouvy.

Za kapitálové penzijní fondy bych nedal zlámanou grešli. Máme za sebou zcela výjimečných 60 let konjunktury, kdy relativně velká část společnosti mohla bohatnout z úroků. To už nikdy nebude! Mimo období konjunktury je celkový objem kapitálových výnosů z principu limitovaný. (Historickou paralelou k tomu je fakt, že půjčovat za úrok směli v křesťanské Evropě jen Židé, tedy omezený zlomek populace.)

Jsem přesvědčen, že ve vzdálenějším horizontu bude státem garantovaný důchod financován jedině průběžně, bude silně solidární (možná úplně jednotný) a bude jen tak vysoký, aby k jeho ufinancování stačil výběr "důchodové daně", která bude podstatně nižší, než je teď. V tomto smyslu je dneska úplně bezpředmětné rozhodovat, v jakém věku se za 30 let bude odcházet do důchodu a jaká bude jeho výše: co se vybere, to se rovným dílem rozdělí. Je evidentní, že v porovnání s Asií Evropa v současné době prožírá svoji budoucnost.

Státem garantovaný důchod se výzaně podepsal na poklesu natality evropských národů a v dnešní podobě je dlouhodobě neudržitelný. Stát děti nerodí, ani je není schopen naučit pracovat, a jakékliv garance budoucí ekonomické výkonnosti ze strany státu jsou chimérou. Stát je schopen peníze lidem sebrat a přerozdělit, a to ještě s velkýma ztrátama. Jenže kde nic není, ani smrt nebere.
21. 06. 2011 | 01:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy